Wij hebben een tweedehands babboe bakfiets gekocht met als doel deze op te knappen, elektrisch te maken en dan hopelijk veel plezier van te hebben. De fiets is technisch wel in orde, vrijwel nieuwe wielen etc, dus het gedeelte waar ik in ieder geval niet zoveel mee kan is in orde 
Maar, het hout is niet super, zie de foto's:
:strip_exif()/f/image/Hx8HYcYsBzu1C6WltDvRmD6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VmDgrt0rVX2ykLQCZWdrKjzL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag, wat kan ik hiermee het beste en/of snelste doen om hem weer mooi te krijgen? Het schijnt (volgens de website van Babboe) Europees berken betonplex te zijn... de medewerker aan de telefoon vertelde mij dat hij dacht dat het hout gebeitst was en daarna blank gelakt... maar ik vraag me af of dat wel eens kan.
Edit: elders op internet lees ik dat het Berkenmultiplex afgewerkt met fenolcoating zou moeten zijn, wellicht dat dit vroeger gebruikt wordt en nu betonplex... geen idee.. Als ik de bovenkant van de bak zie zou ik zelf toch ook zeggen dat het multiplex is..
Ik ben niet zo'n expert met hout, ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen adviseren
Maar, het hout is niet super, zie de foto's:
:strip_exif()/f/image/Hx8HYcYsBzu1C6WltDvRmD6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VmDgrt0rVX2ykLQCZWdrKjzL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag, wat kan ik hiermee het beste en/of snelste doen om hem weer mooi te krijgen? Het schijnt (volgens de website van Babboe) Europees berken betonplex te zijn... de medewerker aan de telefoon vertelde mij dat hij dacht dat het hout gebeitst was en daarna blank gelakt... maar ik vraag me af of dat wel eens kan.
Edit: elders op internet lees ik dat het Berkenmultiplex afgewerkt met fenolcoating zou moeten zijn, wellicht dat dit vroeger gebruikt wordt en nu betonplex... geen idee.. Als ik de bovenkant van de bak zie zou ik zelf toch ook zeggen dat het multiplex is..
Ik ben niet zo'n expert met hout, ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen adviseren
[ Voor 8% gewijzigd door geerttttt op 11-03-2022 10:51 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!