Inderdaad. Ik heb 2 renders moeten maken, eentje met 't bovenste waterniveau en eentje met 't onderste. Vervolgens in paintshop beide plaatjes als layers ingevoerd en gummen maar.
knap hoor! 
vroeger kon ik Zjenja.com nog wel eens verassen, maar dat zit er tegenwoordig niet meer bij...
een nieuwe creatie met trueSpace 4.2:

Ik vind het filter lelijk!
vroeger kon ik Zjenja.com nog wel eens verassen, maar dat zit er tegenwoordig niet meer bij...

I used to be an atheist, until I realised I was god.
jij hebt iets met sigaretten heOp dinsdag 28 augustus 2001 11:03 schreef IainHecker het volgende:
knap hoor!
[afbeelding]
ik vind het er wel goed uit zien. waarom gooi je er niet een hele lichte bumpmap over?
This too shall pass
Ik rook! Is dat iets om te hebben met sigaretten?Op dinsdag 28 augustus 2001 14:05 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
jij hebt iets met sigaretten he
ik vind het er wel goed uit zien. waarom gooi je er niet een hele lichte bumpmap over?
offtopic:
een echt goed rook smileytje ontbreekt nog!
glad papier is moeilijk te bumpmappen: geribbeld papier is veel makkelijker!
verbetering:

Ik heb op deze de filters ingescand, ipv met de standaard texture mogelijkheid van trueSpace... het blijft klote!
edit:
Damn: veel te slechte kwaliteit JPEG!
[edit2] Ik zie dat het kromme karton van het pakje aan de linkerkant wegvalt in de binnenkant van het pakje... Waarom zitten GVD al mijn renders vol met foutjes? [/edit2]
Verwijderd
Nou rook ik niet, maaruh: zijn de sigaretten niet wat klein ...?
Verder zeer netjes!!! Vooral de belichting. Keep on going man... (-:
Greetz Ivy.
PS people, check mijn meesterwerk
(is het niet, maar ik ben er zo lang mee bezig geweest dat het wel een ere-naam verdiend...
)
Tis nu in Flash, maar met MAX gemaakt (R2.5)
http://www.heteiland.f2s.com/bureau.html
> Oh ja enne, klik ff op de la he...
Greetz Ivy.
(is het niet, maar ik ben er zo lang mee bezig geweest dat het wel een ere-naam verdiend...
ik vinnum wel mooi eigenlijk. alleen zou ik dat rode gevaarte weghalen wanneer je over de la gaat en de la heeft aan de linkerkant geen achterkant zeg maar (als ie dicht is)Op dinsdag 28 augustus 2001 15:06 schreef ivy het volgende:
Nou rook ik niet, maaruh: zijn de sigaretten niet wat klein ...?
Greetz Ivy.
(is het niet, maar ik ben er zo lang mee bezig geweest dat het wel een ere-naam verdiend...)
asjeblief, middagje in bryce
erm, waar is de motion blur? en explosie mag wel iets realistischerOp dinsdag 28 augustus 2001 15:19 schreef Lost-Viking het volgende:
asjeblief, middagje in bryce [afbeelding]
ikdacht aan een hele lichte bumpmap zodat je een klein beetje stofuitdrukking krijgt. dat kan soms echt heeel veeeel helpen moet het er realistisch uitzien.Op dinsdag 28 augustus 2001 14:27 schreef IainHecker het volgende:
[..]
Ik rook! Is dat iets om te hebben met sigaretten?
offtopic:
glad papier is moeilijk te bumpmappen: geribbeld papier is veel makkelijker!
verbetering:
[afbeelding]
Ik heb op deze de filters ingescand, ipv met de standaard texture mogelijkheid van trueSpace... het blijft klote!
edit:
[edit2] Ik zie dat het kromme karton van het pakje aan de linkerkant wegvalt in de binnenkant van het pakje... Waarom zitten GVD al mijn renders vol met foutjes? [/edit2]
This too shall pass
mooi! echt heel mooi...Op dinsdag 28 augustus 2001 15:19 schreef Lost-Viking het volgende:
asjeblief, middagje in bryce [afbeelding]
ik vind het altijd knap dat mensen opbjecten en splines kunnen plaatsen uit het bloote hoofd. Ik ga altijd met getallen werken, en zoek mooie ezelsbruggetjes (object A is 2x zo groot als object B etc)...
Sportlife sportlife sportliiiiiiifffeee...

3dmax+scans bewerkt met photoshop, moet kauwgoms nog maken die zitten er nog niet in...

3dmax+scans bewerkt met photoshop, moet kauwgoms nog maken die zitten er nog niet in...
Net ff in Max gemaakt, gewoon wat oefenen. Nix speciaals..
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Netjuusss....Op dinsdag 28 augustus 2001 19:49 schreef tec het volgende:
Sportlife sportlife sportliiiiiiifffeee...
[afbeelding]
Die work in progress art piece ziet er strak uit. Wat opwaaiend stof en mischien een gehurkt/gebukt figuur bij het prominente schip zou genoeg zijn. Niet te veel willen toevoegen, minder is vaak meer.
* MrE zou wel eens willen weten waar er goede Nederlandse tutorials zijn voor n00b's als hij die in 3dmax 4 willen werken
* MrE zou wel eens willen weten waar er goede Nederlandse tutorials zijn voor n00b's als hij die in 3dmax 4 willen werken
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
* OkkE ook wel eigenlijk.Op dinsdag 28 augustus 2001 22:51 schreef MrE het volgende:
Die work in progress art piece ziet er strak uit. Wat opwaaiend stof en mischien een gehurkt/gebukt figuur bij het prominente schip zou genoeg zijn. Niet te veel willen toevoegen, minder is vaak meer.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Nederlandse??? sjeez...kun je geen engels?Op dinsdag 28 augustus 2001 22:51 schreef MrE het volgende:
www.3dcafe.com
al mijn kennis over 3dsmax komt van daar en uren zelf klooien...
('tis alleen in't engels
kvin wel dat mensen er wat voor over moeten hebben, komop, engels is zo moeilijk toch niet ??
tutorials kun je vinden op:
http://3d.pagina.nl
http://www.the3dstudio.com
http://3dcafe.com
tutorials kun je vinden op:
http://3d.pagina.nl
http://www.the3dstudio.com
http://3dcafe.com
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
MrE wordt geroemd om zijn Engels. MrE is alleen niet goed in het onder de knie krijgen van een TUFF programma in een taal die niet zijn moerstaal is EN waarbij de tutorials vaak nog in het Engrish ( www.engrish.com ) geschreven zijn. Een taalfout of verkeerd geinterpreteerde omschrijving en MrE sloopt WEER een toetsenbordOp dinsdag 28 augustus 2001 22:55 schreef SFie het volgende:
[..]
Nederlandse??? sjeez...kun je geen engels?
www.3dcafe.com
al mijn kennis over 3dsmax komt van daar en uren zelf klooien...
('tis alleen in't engels)
reactie op hieronder, ik heb alleen nog geen NL versie van 3d max 4 kunnen vinden. ISBN nummers welkom
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
http://www.nl.bol.com/Op dinsdag 28 augustus 2001 23:07 schreef MrE het volgende:
...
reactie op hieronder, ik heb alleen nog geen NL versie van 3d max 4 kunnen vinden. ISBN nummers welkom
vul daar maar eens 3d studio max in
Vooral die 2e is heel erg standaard. Dat geeft niet hoor... Ik heb er zelf ook honderden op mijn Terragenpagina...Op woensdag 29 augustus 2001 00:01 schreef K-Mile het volgende:
Dit zijn mijn eerste 2 terragen creaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 1e is wel bijzonder... Niet helemaal realistisch
Goed op weg hoor!
Ik ben ook maar es wat gaan rotzooien met dat Terragen,
best wel lachuh
Dit zijn mijn eerste creaties.

best wel lachuh
Dit zijn mijn eerste creaties.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
inderdaad... je hebt gelijk... dit is een soort inktvlektest. Wat zien jullie hierin?Op dinsdag 28 augustus 2001 20:00 schreef OkkE het volgende:
Net ff in Max gemaakt, gewoon wat oefenen. Nix speciaals..
[afbeelding]
ik een lever (ben ik nou werkelijk zo'n zuiplap?)
Verwijderd
Die eerste was ook niet realistisch bedoeldOp woensdag 29 augustus 2001 11:15 schreef IainHecker het volgende:
[..]
Vooral die 2e is heel erg standaard. Dat geeft niet hoor... Ik heb er zelf ook honderden op mijn Terragenpagina...
Die 1e is wel bijzonder... Niet helemaal realistisch
Goed op weg hoor!
Verwijderd
Sjeez wat een Te GEK KEWL DR00L BUGGYOp woensdag 29 augustus 2001 16:54 schreef F-Snake het volgende:
Weer een buggy... Maar deze keer van F-Snake...
[afbeelding]
nijs Snake... Zet NiM maar in't goede daglicht
wie heeft er nou niet in gelegen toen 'ie klein was?Op woensdag 29 augustus 2001 17:54 schreef denki_akira het volgende:
jullie hebben wel wat met buggy's he?
NOSTALGIE
Verwijderd
Whow, die space alien vind ik echt vet gemaakt hej, hoe heet dat programma precies? greetz,
als je die alien van mij bedoelt... 3Dsmax 4.2 met de meshtools plugin, te halen op http://www.s21net.com/meshtools/
Thunder heeft hier dus alvast een reply gereserveerd.Op donderdag 30 augustus 2001 15:56 schreef Thunder het volgende:
[afbeelding]
Mijn eerste terragen dingie![]()
Hij is op moment van posten nog niet geupload maar dat is bijna klaar
We hebben een kenner in tha houseOp donderdag 30 augustus 2001 15:59 schreef IainHecker het volgende:
[..]
Thunder heeft hier dus alvast een reply gereserveerd.
[edit] plaatje is trouwens wel een beetje groot uitgevallen
Vast om mij te pesten.
* iain heeft een kabelverbinding van IGR, die hooguit 7, gemiddeld 3, maar als je het nodig hebt 1 kb per seconde haalt.
*** Op deze reply wordt een nieuwe 3d-creatie verwacht. ***
U N D E R C O N S T R U C T I O N . . .
(zo ik kan het ook!
)
[note: 3 spaties achter elkaar worden gereduceerd tot 1]
* iain heeft een kabelverbinding van IGR, die hooguit 7, gemiddeld 3, maar als je het nodig hebt 1 kb per seconde haalt.
*** Op deze reply wordt een nieuwe 3d-creatie verwacht. ***
U N D E R C O N S T R U C T I O N . . .
(zo ik kan het ook!
[note: 3 spaties achter elkaar worden gereduceerd tot 1]
ga ff geen gigantische bmp'jes posten ja!Op donderdag 30 augustus 2001 15:56 schreef Thunder het volgende:
[afbeelding]
Mijn eerste terragen dingie![]()
Hij is op moment van posten nog niet geupload maar dat is bijna klaar
This too shall pass
mijn creaties (ben nieuw met 3d modeleren dus is nog niet perfect
)
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/axe.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mech.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mechmis.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/plane.jpg
hope U like em
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/axe.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mech.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/mechmis.jpg
http://home.hccnet.nl/lord.mithril/plane.jpg
hope U like em
Bier, Whiskey en Metal!!
JEEEEEEEES
wat een F**in mooie renderings allemaal..
ik doe al een tijdje 3dmax..maar ik ben eigenlijk meer bezig geweest om materialen te maken..
dat terragen proggie (nou ja.. de renderings) zijn errug vet..ook al is het wat "standaard"..ik wil hiermee niemand afkraken hoor..echt mooi..maar net ietsjes TE "standard"
ps... ik vind er maar weinig 3dmax tutorials opstaan ..en wat mijn probleem op dit moment is dat ik een k*t pc heb (celly 466 + 128 ram) ik neem over een paar daagies TB1,4 met 1 gig ram en geforce 3..zal wel ietsjes beter renderen zijn
)
hier is mijn pic.. hij is erg simpel..maar ja..(oude ook al) ik ga verder met 3dmax zodra ik de neiuwe pc heb!
wat een F**in mooie renderings allemaal..
ik doe al een tijdje 3dmax..maar ik ben eigenlijk meer bezig geweest om materialen te maken..
dat terragen proggie (nou ja.. de renderings) zijn errug vet..ook al is het wat "standaard"..ik wil hiermee niemand afkraken hoor..echt mooi..maar net ietsjes TE "standard"
ps... ik vind er maar weinig 3dmax tutorials opstaan ..en wat mijn probleem op dit moment is dat ik een k*t pc heb (celly 466 + 128 ram) ik neem over een paar daagies TB1,4 met 1 gig ram en geforce 3..zal wel ietsjes beter renderen zijn
hier is mijn pic.. hij is erg simpel..maar ja..(oude ook al) ik ga verder met 3dmax zodra ik de neiuwe pc heb!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
3dcafe.. tenminste..tijdje terug adn wel..maar ik wil wel mooie landschappen maken etc...
en weet je wat et ergste is.. ik kan er geen aars gewoon nog van.. materialen is et beste..en de rest sux bij mij
maar ik weet dat et allemaal kan..dus ik ga et gewoon proberen!!
(ik weet nu geeneens hoe ik meer frames moet maken LOL) maar ja... ik zou graag gewoon van die mooie animaties maken.. met al die mooie landschappen hierboven en dat dan animeren
en weet je wat et ergste is.. ik kan er geen aars gewoon nog van.. materialen is et beste..en de rest sux bij mij
Buggy's ROELEN..!! die zijn echt mooi
naja landschappen is niet zo moeilijk. Licht eraan hoe gedetailleerd je wil zijn. Een NURBS plane, en dan noise/displacement erover. En dan maar flink met gras, grond en steen mapjes kloten.
Bijv in een composite material, en dan masks gebruiken voor waar je bepaald meteriaal wilt, dan krijg je zoiets als dit bijv:
Bijv in een composite material, en dan masks gebruiken voor waar je bepaald meteriaal wilt, dan krijg je zoiets als dit bijv:
hmz.. goeie ideen..maar dat was niet echt men probleem.. meer de overall eigenlijk.. dat een als je et landschap draaid er bijvoorbeeld de achtergrond een stuk meebeweegd..en wolken etc (ipv een backgroundplaatje gebruiken hehe)
(zo zie je weer dat ik een n00b ben hehe)
(zo zie je weer dat ik een n00b ben hehe)
je kunt bijvoorbeeld een dome gebruiken, met geinverteerde normals, waarop je je achtergrond mapped.
tering..wat een ideen heb jij zeg 
ik kan veel leren van je hehe
heb jij toevallig msn?
ik kan veel leren van je hehe
heb jij toevallig msn?
ik heb ff op die meshtools site gekeken maar wat kun je daar nou precies mee? ik snap nog steeds niet wat het precies doet. het wordt best wel veel gebruikt of niet?
This too shall pass
volgens mij is het om het selecteren van vertices, faces, polygonen enzo te vermakkelijken.
Die laatste buggy is wel erg cool,
Die laatste buggy is wel erg cool,
meshtools vergemakkelijkt het werken met "editable poly"
Omslachtige handelingen worden verkort tot een druk op de knop. Bekijk eens zo'n video van de site.
gitaar, ik wil je wel wat tips geven, maar ik heb alleen ICQ...
Omslachtige handelingen worden verkort tot een druk op de knop. Bekijk eens zo'n video van de site.
gitaar, ik wil je wel wat tips geven, maar ik heb alleen ICQ...
OK, hier komt ff een dingetje van mij. Deze is nog lang niet af. (als ie al af komt, wat bij mij bijna nooit het geval is)
Verwijderd
Sja vraag die velen zullen stellen:
HoW the ^%&# maak je dat stof?
snavel snappik wel...maar die stof -> Dr00l
tis dat 3dmax er nu niet op zit..anders kon ik dat ff met gemak uitzoeken . (daar ebn ik dan wel weer goed in ..in materialen
)
uhmz.. gladiool.. icq is ok.hebbik ook
men nummer is : 38458648
Fur plugje misschien??
Maar het ziet er iig vet kewl uit.
Dex
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Volgens mij isset geen standaard 3dsmax...maar nen pluginOp vrijdag 31 augustus 2001 18:23 schreef gitaarwerk het volgende:
tis dat 3dmax er nu niet op zit..anders kon ik dat ff met gemak uitzoeken . (daar ebn ik dan wel weer goed in ..in materialen)
zou ook erg goed kunnen.. zoals ik al eerder zei..ben een n00b opzich.. alleen met materialen kan ik wel redelijk uit de voet.plugins heb ik geneens naar gekeken
Verwijderd
check zijn signature:Op zaterdag 25 augustus 2001 02:58 schreef nelis het volgende:
[..]
misschien stapt ie over op maya/softimage/renderman/houdini/enz......
[edit]lol, nu pas goed gelezen: 1e RENDER??!!
volgens mij is ie dronken![]()
p166mmx
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:00 schreef SFie het volgende:
Sja vraag die velen zullen stellen:
Die fur is gedaan met HyperVoxels in LightWave. Dat is ook het programma waar de rest in gemaakt is.Op vrijdag 31 augustus 2001 18:26 schreef Dexter het volgende:
Fur plugje misschien??
Dex
ik ben ook een newbie, ik heb tot nu toe een beetje met cameras en vormen gespeeld, nu materials 
filmpje 575kb
stelt niks voor bij wat hier boven staat natuurlijk
filmpje 575kb
stelt niks voor bij wat hier boven staat natuurlijk
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Ik vind die eend echt super!
net ff starship troopers gekeken
ben dus nu bezig met zo'n dropship. het is de eerste keer dat ik met textures werk dus als iemand nog tips of ideen of zelf texures heeft please let me know :):):)

[edit] oh en btw ik werk met 3DS-max4
ben dus nu bezig met zo'n dropship. het is de eerste keer dat ik met textures werk dus als iemand nog tips of ideen of zelf texures heeft please let me know :):):)

Bier, Whiskey en Metal!!
Yeah. Die heb ik net ook ff zitten kijken. Special effects waren best goed. (die koe die aan stukken gescheurd werd was best cool).Op zaterdag 01 september 2001 01:06 schreef Lord_Mithril het volgende:
net ff starship troopers gekeken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ff over je dropship ( niet dat je je veel van mijn mening aan moet trekken. Heb me zelf ook nog nooit bezig gehouden met het modellen van voertuigen). Iets wat in mijn ogen verbeterd zou kunnen worden is de material van de buitenkant. Iets wat ik in veel van dit soort modellen ben tegen gekomen in galleries is een bumpmap die het effect geeft dat de buitenkant in opgebouwd uit een heleboel kleine plaatje metaal. Waarscheinlijk is zo'n bumpmap gewoon met Photoshop goed te maken.
De thrusters kunnen, denk, ook realistischer. Over het algemeen zijn die dingen volgens mij rond. Als je dan aan de binnenkant een ander material gebruikt waarvan je luminocity op 100% zet kan je daar later in Video Post een Glow overheen halen.
Verder kan je natuurlijk tussen bepaalde onderdelen leidingen laten lopen. Als je die film opgenomen heb kan je natuurlijk ook nog kijken voor verder details die je toe kan voegen. Ik heb er eigenlijk niet zo opgelet. Werd de hele tijd afgeleid door Denise Richards.
Voor zover mijn 2 cent. Succes verder en ik ga morgen weer verder aan mijn eend/papegaai/weet-nog-niet.
heb je die film ook gezien, damn wat een vette renders zitten daar tussen zeg. iemand heeft van dat luchtschip wel eens een screenshot gepost van die render in lightwave (dacht dat lightwaver dat was), echt súperveel details hebben die gasten gemaakt zeg, ongelooflijk. was ook best grappig trouwens, zie je dat luchtschip, denk je, hé ken ik dat niet ergens van?Op zaterdag 01 september 2001 01:06 schreef Lord_Mithril het volgende:
net ff starship troopers gekeken![]()
...
[/ot]
Verwijderd
Ghe, volgens mij heb je gewoon je knuffel op de scanner gelegtOK, hier komt ff een dingetje van mij. Deze is nog lang niet af. (als ie al af komt, wat bij mij bijna nooit het geval is)
[afbeelding]
Hey, heb 'm echt wel zelf gemaakt hoorOp vrijdag 31 augustus 2001 18:55 schreef martun het volgende:
[..]
check zijn signature:
p166mmx
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Hier is een inmiddels verouderde creatie die ik samen met een vriend van me heb gemaakt... Maar 't ziet er nog steeds wel aardig uit dacht 'k zo 
Films kijken wordt erg irritant als je met 3dprogramma's bezig bent.
Ik heb dan lost in space gezien (en starship poopers opgenomen
), maar bij alles proberen te zien hoe het gemaakt is - op details letten, wat het realistisch maakt. - Drang hebben om het zelfte proberen te maken (benaderen...kan er toch geen fuck van dan).
Verhaal? ooh ja dat heeft een film ook, oeps niet op gelet.
Ik heb dan lost in space gezien (en starship poopers opgenomen
Ik ken het probleemOp zaterdag 01 september 2001 13:40 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Films kijken wordt erg irritant als je met 3dprogramma's bezig bent.
Ik heb dan lost in space gezien (en starship poopers opgenomen), maar bij alles proberen te zien hoe het gemaakt is - op details letten, wat het realistisch maakt. - Drang hebben om het zelfte proberen te maken (benaderen...kan er toch geen fuck van dan).
ik heb bijv. van DRIVEN alleen de reclame gezien en ik kan je nu al vertellen welke stukjes daarvan gerenderd zijn.
en dat zijn dan stukjes van niet eens 2 seconden
en iderdaad als probeer je iets na te maken lukt het nooit.
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb daar ook last van
Ik heb trouwens voor fun wat testen gedaan met vrienden, vragen welk(e) auto(s) in gerenderde scenes van Driven nep was/waren, en iedereen maakte fouten. Zelf een keer zeiden ze dat 1 auto nep was, terwijl die juist echt was
das lache ja 
meetsal kan je het wel goed zien doordat ze er TE perfect uit zien. in de reclame bijv. de laatste chrash tegen de muur is gerenderd het ziet er te perfect uit geen krasje op de auto's
meetsal kan je het wel goed zien doordat ze er TE perfect uit zien. in de reclame bijv. de laatste chrash tegen de muur is gerenderd het ziet er te perfect uit geen krasje op de auto's
Bier, Whiskey en Metal!!
ja hehe, logisch dat je niet dezelfde resultaten haalt 
man, ten eerste werkt er een heel team aan zo'n reclame of film (en niet 1 persoon), ten tweede hebben ze de beschikking over de beste apparatuur (lomp snelle computers, mooie videokaarten, enz, enz), ten derde werken ze echt niet met 3dsmax ofzo (tenminste niet bij films, misschien wel bij driver) maar met softimage, renderman, houdini (hooguit maya misschien), ten vierde hebben alle lui die eraan meewerken veel meer ervaring en zo zijn er vast nog wel wat voordelen die zij hebben ten opzichte van een thuis-3dsmaxer
man, ten eerste werkt er een heel team aan zo'n reclame of film (en niet 1 persoon), ten tweede hebben ze de beschikking over de beste apparatuur (lomp snelle computers, mooie videokaarten, enz, enz), ten derde werken ze echt niet met 3dsmax ofzo (tenminste niet bij films, misschien wel bij driver) maar met softimage, renderman, houdini (hooguit maya misschien), ten vierde hebben alle lui die eraan meewerken veel meer ervaring en zo zijn er vast nog wel wat voordelen die zij hebben ten opzichte van een thuis-3dsmaxer
misschien dat er belangstelling is voor 60 mb aan textures:
quote:
The resoulution varies but most of them are around 1900x1200 pixels and in JPEG format. They are not seamless.
url:
http://www.o3games.com/morek/
edit:
En rete snelle server! 100kb/s
quote:
The resoulution varies but most of them are around 1900x1200 pixels and in JPEG format. They are not seamless.
url:
edit:
Bij Air force one is het pas echt overduidelijk. Steeds in de film zie je een echt vliegtuig. Maar als het vliegtuig in het water stort zie je echt overduidelijk dat het me de computer gedaan. Aantal frames per sec hebben ze haast gehalveerd, lijkt het wel. Vliegtuig glimt in 1 keer. Zee ziet er heel typisch uit.
Tis dan ook niet zo erg nieuwe film, maar toch. Een modelvliegtuigje was overtuigender geweest.
Tis dan ook niet zo erg nieuwe film, maar toch. Een modelvliegtuigje was overtuigender geweest.
euh volgens mij is driven toch echt met lightwave (en napalm, een particle system voor lightwave) gemaakt... check de site van pixelmagicfx maar... www.pixelmagicfx.com
mzzl, lone
mzzl, lone
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
echt wel films met max:
The Tru man show (Jim kerry), bij een aantal van de flatgebouwen is alleen de onderverdieping op de set gebouwd en de rest erop met max,
Casino: half Las Vegas nagebouwd in max
The Tru man show (Jim kerry), bij een aantal van de flatgebouwen is alleen de onderverdieping op de set gebouwd en de rest erop met max,
Casino: half Las Vegas nagebouwd in max
vershillende shot's werden uitbesteed bij Driven. pixel magic gebruikte lightwave en digital dimension gebruikte MAX.
"You made extensive use of 3DS Max at Digital Dimension. Why use Max when you probably had the budget to go with Maya for example?
Our philosophy at Digital Dimension is to be very tool agnostic. Our artists have a lot of experience with MAX, so it's a logical choice as our central 3D application, but we ultimately use whatever tool we feel is best for the job. For Driven, MAX was excellent, because of its flexibility in key areas such as using a variety of renderers."
blablabla, maar het komt er op neer dat MAX onterecht gezien wordt als low-buged stuff.
Ik spreek vaak een hoop mensen die meteen beginnen te gillen dat max nix is en maya de shit, maar als je vraagt waarom dan zijn ze stil.
"You made extensive use of 3DS Max at Digital Dimension. Why use Max when you probably had the budget to go with Maya for example?
Our philosophy at Digital Dimension is to be very tool agnostic. Our artists have a lot of experience with MAX, so it's a logical choice as our central 3D application, but we ultimately use whatever tool we feel is best for the job. For Driven, MAX was excellent, because of its flexibility in key areas such as using a variety of renderers."
blablabla, maar het komt er op neer dat MAX onterecht gezien wordt als low-buged stuff.
Ik spreek vaak een hoop mensen die meteen beginnen te gillen dat max nix is en maya de shit, maar als je vraagt waarom dan zijn ze stil.
jh..maya zal ongetwijfeld wel bruut zijn
maar MAX regeert ook de sterren van de hemel..tjees.als je ziet wat jke kan maken..tis wat ingewikkelder.. zit meer achter de schermen..maar a.so what.. als je er maar mee om kan gaan..en 3dmax is zeker geen low budget..
maar MAX regeert ook de sterren van de hemel..tjees.als je ziet wat jke kan maken..tis wat ingewikkelder.. zit meer achter de schermen..maar a.so what.. als je er maar mee om kan gaan..en 3dmax is zeker geen low budget..
zag toevallig deze thread dus maar ff 2 van mijn pictures

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Geinig , heb je die zooi ook zelf gemodeleerd ?Op zondag 02 september 2001 03:09 schreef Acid_Burn het volgende:
zag toevallig deze thread dus maar ff 2 van mijn pictures
http://people.zeelandnet.nl/picard/gallery/startrek/planet.jpg
http://people.zeelandnet.nl/picard/gallery/startrek/en_route.jpg
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
ja.. alles zelf gemodelleerd tenzij anders aangegeven 
meet in mijn gallery op
http://acidburn.wox.org
meet in mijn gallery op
Bij Lost In Space hebben ze wel MAX gebruiktOp zaterdag 01 september 2001 17:30 schreef nelis het volgende:
videokaarten, enz, enz), ten derde werken ze echt niet met 3dsmax ofzo (tenminste niet bij films, misschien wel bij driver) maar met softimage, renderman, houdini (hooguit maya
Bij de meeste fils is het meestal een combinatie van een aantal paketten..
Wow manOp zondag 02 september 2001 04:30 schreef Acid_Burn het volgende:
ja.. alles zelf gemodelleerd tenzij anders aangegeven
meet in mijn gallery op
Waarmee werk je, max?
En ik heb bij deep space nine eens goed opgelet, de belichting van het space station is daar alleen veel mooier/precieser (het model is gedetailleerd genoeg). Misschien met radiosity (ik gok maar wat), dat ie dan helemaal echt lijkt.
Wij (groep van 8 man ongeveer) zijn bezig met het maken van een 3d scene (max) als je het leukt vindt om mee te doen: You're Welcome!
Hier chatten wij en zetten wij berichtjes en wat plaatjes. http://communities.msn.nl/sameneen3dscenemaken
We hebben ook een ftp voor alle andere zooi, daar krijg je een pass voor als meedoet en hyphylus even meelt <- dat maken we je wel duidelijk dan.
Verwijderd
Nee helaas...Op zaterdag 01 september 2001 21:04 schreef matthijs-baa het volgende:
is er niet ergens een demo van 3d studio max te downloaden? kennum niet vinden
Je kunt wel de CD A taste of Maya bestellen (gratis)...kun je 30 dagen Maya proberen...
Heb je wel een winnt versie voor nodig (natuurlijk kan ook 2000 en xp)
..maar Maya is geen max
Verwijderd
Die mensen gillen omdat maya 20.000,- tot 40.000,- duurder isOp zaterdag 01 september 2001 21:40 schreef gladiool het volgende:
maar wat je er nou werkelijk meer mee kan...
Verwijderd
Daar verkijk je je toch een beetje op... misschien wordt het er niet in gerenderd, maar er zijn heel wat films die het wel gebruiken...Op zaterdag 01 september 2001 20:54 schreef nelis het volgende:
iig, films worden echt NIET met max gemaakt (hooguit tekenfilms ofzo)
Verwijderd
Sjezus! Tnx man!Op zaterdag 01 september 2001 17:39 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
misschien dat er belangstelling is voor 60 mb aan textures:
quote:
url:
edit:
ik wordt altijd gek van het saaie texture maken in photoshop
daarom zie je in mijn models ook bijna geen textures...
naja..ik ben weer op den hoogte in deze topic
tja.. vind je et gek dat ik 1 gig ram wilt... voor vette textures te maken
kan je tenminste eens wat echte realistische scenes maken
Verwijderd
Waar kan je dan zo'n een cd-tje bestellen?Op zondag 02 september 2001 11:43 schreef SFie het volgende:
[..]
Nee helaas...
Je kunt wel de CD A taste of Maya bestellen (gratis)...kun je 30 dagen Maya proberen...
Heb je wel een winnt versie voor nodig (natuurlijk kan ook 2000 en xp)
..maar Maya is geen max
Bij Lost in Space zijn zoveel verschillende special effects-bedrijfjes ingeschakeld, dat ze niet eens allemaal op de aftiteling zijn gekomen. Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat bijna elk 3D pakket wel een keer is gebruikt in die film.Op zondag 02 september 2001 04:43 schreef Acid_Burn het volgende:
[..]
Bij Lost In Space hebben ze wel MAX gebruikt
Bij de meeste fils is het meestal een combinatie van een aantal paketten..
Nog ff iets anders: er moet natuurlijk ook een onderscheid worden gemaakt tussen de modeling software en de rendering software. Bij Final Fantasy hebben ze Maya en Lightwave gebruikt voor het modelen en Renderman voor het renderen.
Oh, ja: gedistribueert renderen met Lightwave werkt echt fantastisch.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Gewoon op de website van Maya/Alias Wavefront. Ik heb er hier ook nog 1 liggen, maar ik vind maya lastiger om mee te werken, maar dat komt omdat ik die-hard MAX/VIZ user ben....ahum..Waar kan je dan zo'n een cd-tje bestellen?
http://www.aliaswavefront.com/en/Community/Special/atom/index.html
A Taste of Maya
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
ThanksOp zondag 02 september 2001 11:01 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Wow manmooie plaatjes, vooral star trek en het horloge.
Waarmee werk je, max?
En ik heb bij deep space nine eens goed opgelet, de belichting van het space station is daar alleen veel mooier/precieser (het model is gedetailleerd genoeg). Misschien met radiosity (ik gok maar wat), dat ie dan helemaal echt lijkt.
Wij (groep van 8 man ongeveer) zijn bezig met het maken van een 3d scene (max) als je het leukt vindt om mee te doen: You're Welcome!
Hier chatten wij en zetten wij berichtjes en wat plaatjes. http://communities.msn.nl/sameneen3dscenemaken
We hebben ook een ftp voor alle andere zooi, daar krijg je een pass voor als meedoet en hyphylus even meelt <- dat maken we je wel duidelijk dan.
Ik gebruik idd MAX.. DS9 heb ik nog in 3DS3 (voor DOS) gemaakt. Later nog we wat details toegevoegd in MAX, maar meeste werk toch in de DOS versie gedaan.Ik heb geen radiosity renderen (ik wil eens gaan spelen met brazil), maar in space heb je toch grote contrasten. Al mijn renders zijn gewoon de default scanline renderer van MAX
Ik doe de laatste tijd heel weinig meer met 3D.. geen tijd/zin dus dat aanbod moet ik ff afslaan
nou, ik bedoelde eigenlijk dat er maar weinig highbudget-films zijn die totaal (afgezien van de renderer) in max zijn gemaakt. natuurlijk wordt het vast wel gebruikt voor een aantal aspecten, maar volgens mij zo goed als nooit voor het geheel.Op zondag 02 september 2001 11:48 schreef SFie het volgende:
[..]
Daar verkijk je je toch een beetje op... misschien wordt het er niet in gerenderd, maar er zijn heel wat films die het wel gebruiken...
moet ik wel bijzeggen dat ik zelf weinig verstand heb van de progs, maar toevallig heb ik laatst een search gedaan op 3dprogs en daar kwam uit dat max weinig wordt gebruikt voor de echt realistische shit (dus niet low polygoon dingen als driver), en zeker niet één van de marktleidende 3dprogs is in de (professionele) filmindustrie.
nou zijn er op got misschien weinig lui die écht verstand van 3dshit hebben, dus heb ik nog wat verder gezocht op diverse sites en forums (oa 3dcafe) en daar kwam ongeveer wel hetzelfde uit.
verder heb ik nog naar naar renders gezocht van de diverse progs en daar komt max zeker niet als beste uit.
maargoed, zoals ik al zei, ik heb er zelf niet echt veel verstand van maar dit heb ik dus te horen gekregen. maar aangezien er nogal wat l ui op die forums rondhangen die er verstand van hebben........
ohja, over de prijs van maya: die is idd niet in verhouding met het verschil in kwaliteit met andere progs. die prijs stamt uit het verleden met fusies ed of zoiets, iig, die is absurd hoog (is me vertelt
Acid_Burn: vette pics man
ik geloof dat jij het over het spel driver hebt, en een hoop mensen hier het over de film driven hebbenOp zondag 02 september 2001 16:38 schreef nelis het volgende:
moet ik wel bijzeggen dat ik zelf weinig verstand heb van de progs, maar toevallig heb ik laatst een search gedaan op 3dprogs en daar kwam uit dat max weinig wordt gebruikt voor de echt realistische shit (dus niet low polygoon dingen als driver), en zeker niet één van de marktleidende 3dprogs is in de (professionele) filmindustrie.
Op zondag 02 september 2001 16:45 schreef PlayR het volgende:
[..]
ik geloof dat jij het over het spel driver hebt, en een hoop mensen hier het over de film driven hebben
maargoed, de rest blijf ik bij
voor films wordt max zeker wel gebruikt, het zullen er niet veel zijn (sphere iig). voor films wordt vooral maya gebruikt, bijna iedere grote film (perfect storm, jurassic park...
) is met maya gemaakt.
als je die 'taste of maya' cd besteld wordt het allemaal uitgelegd. je kunt hem ook op aliaswavefront.com bestellen
) is met maya gemaakt.
als je die 'taste of maya' cd besteld wordt het allemaal uitgelegd. je kunt hem ook op aliaswavefront.com bestellen
This too shall pass
Dit topic is gesloten.
![]()