Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Inleiding

Allereerst hartelijk welkom in het iPhone SE topic. Zoals de titel van dit topic al doet vermoeden mogen ervaringen en discussies over dit product gedeeld/gevoerd worden in dit topic. Voor specifieke vragen/problemen is het aan te raden een eigen topic aan te maken binnen Apple Talk.

Opmerkingen, vragen en/of suggesties mogen via een privébericht met mij gedeeld worden of tag mij even via @robcoenen in een reactie onder dit topic.Hetzelfde is van toepassing als je mede-auteur wil worden van dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTAdtDP18uxDYDI_hFOxSCKBFzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3LHMJ573EKspsMs2Mgx7LpT.jpg?f=fotoalbum_large

Overige topics

Dit topic is specifiek gericht op de iPhone SE hardware. Hieronder is een overzicht te zien van alle iPhone-gerelateerde topics.

iPhone 11
iPhone 12
iPhone 13
iPhone SE
iOS

Vernieuwingen t.o.v. voorgaande generatie

• 5G (voorheen 4G)
• A15 Bionic-chip (voorheen A13)
• Verbeterde accuduur
• Verkrijgbaar in 256 GB (voorheen enkel 64 en 128 GB)
• 16-core Neural Engine (voorheen 8-core)
• Deep Fusion (voorheen niet aanwezig)
• Slo-mo-video in 1080p met 120 bps (voorheen niet aanwezig)

Samenvatting specificaties

• 4,7" Retina HD-display
• 5G voor mobiele data
• Groothoek camera
• A15 Bionic-chip
• Tot 15 uur video afspelen
• Touch ID
• Glas aan de voor- en achterkant
• Hoogwaardig aluminium
• Waterbestendig tot 1 meter diep en 30 minuten lang (IP67)

Prijzen

€529,00 - 64 GB
€579,00 - 128 GB
€699,00 - 256 GB

Links

Persbericht via Apple Newsroom
• Alle technische specificaties van het product
Officiële productpagina op de Apple website
Direct het product aanschaffen via de Apple Store

[ Voor 48% gewijzigd door robcoenen op 08-03-2022 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 08:00
worden van dit topic.
Overige topics
Dit topic is specifiek gericht op de iPad SE hardware. Hieronder is een overzicht te zien van alle iPhone-gerelateerde topics.
Kleine opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Met betrekking tot de meest gehoorde klacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0EzEqZvZdxNaKKOEryvVYmFuAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8SVNKbzvboKm1eX28xoonLCR.png?f=fotoalbum_large

(niet dat deze cijfers echt iets zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:06
robcoenen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:43:
[Afbeelding]

Ben wel benieuwd als je de 5G een beetje benut, heb met de 12 mini soms binnen 2 uur de batterij van 100 naar 0% door alleen maar te hotspotten naar me laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robcoenen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:43:
[Afbeelding]

Als je kijkt naar de oude SE zou je zeggen “Hee Marginaal beter, mooi meegenomen”, alleen als je het dan vergelijkt met de 12 mini wordt je er wederom niet vrolijk van. De 12 mini batterij is een drama en de SE3 doet hetzelfde.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb de iPhone 12 mini en de batterij is echt dramatisch. Dat de SE niet langer meegaat vind ik apart.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Apple iPhone 13 mini
Endurance rating: 75h
Talk time: 14:17h
Web browsing: 13:12h
Video playback: 13:34h
Custom rating: 75h

Apple iPhone 12 mini
Endurance rating: 69h
Talk time: 12:21h
Web browsing: 12:05h
Video playback: 12:14h
Custom rating: 69h

Apple iPhone SE (2020)
Endurance: 59h
Talk time: 10:07h
Web browsing: 13:39h
Video playback: 8:56h
Custom rating: 59h

Aldus GSMarena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-04 10:55
Wat apple had moeten doen, is de nieuwe SE qua prijs zo agressief moeten aanbieden als €200. Dit zou een enorme impact gehad hebben op de telefoon markt.
De grote winst die Apple zou behalen is

- Een geheel nieuwe doelgroep bereiken (android gebruikers) die voor een "te betalen" prijs de meest betrouwbare en snelle telefoon willen.
- Het Ios besturings systeem wordt enorm veel bekender en populairder
- En niet te vergeten, je bind de SE kopers voor minstens 4 jaar aan Apple, en kopen gedurende die periode geen android telefoon

De echte apple fan koopt toch wel de "echte" modellen. "Modern en stijlvol" uiterlijk (imago?) kost gewoon meer geld, maar is niet noodzakelijk.

ps. ik gebruik nog steeds de eerste SE (6 jaar oud) maar kijk nu wel naar de iphone 13 mini. Flinke investering, maar gaat wel weer 5 jaar mee met een goeie camera.

gr,
josje22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks bijzonders. Leuk als je van 6(s) of 7 komt, en nieuw toestel nodig hebt. Hoop echt dat er een betere accu is gebruikt dan de 1821mAh, dit vanwege meerverbruik als je op 5G zit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
Weinig animo voor dit toestel hier in het forum. Jammer dat ze niks aan het design hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
Het idee van de SE is zeker niet verkeerd echter vraag ik me sterk af wat de meer waarde is van 5G voor de doelgroep die de SE zal gaan kopen. Bij ons op werkvloer wordt de SE gebruikt als ideale zaken telefoon (prima voor veel bellen, sms'en, appen, mail etc).
Ruim 500 euro voor een telefoon met snelste chip op de markt en 5G terwijl je al dat moois mag gaan gebruiken op een zeer goed LCD paneel maar wat wel erg gedateerd is.
Als ze een meer modern design hadden gebruikt (zoals bijvoorbeeld iPhone X, Samsung Galaxy S8, Pixel 3) dan was het voor ruim 500 euro een no brainer geweest.

Ik denk dat Google met de Pixel 6a toch een betere keuze zal zijn. Toch zal Google kennende het toestel niet wereldwijd worden uitgebracht en zullen de verkoopcijfers van nieuwe SE met gemak de Pixel 6a verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 19:51
Hackus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:12:
Niks bijzonders. Leuk als je van 6(s) of 7 komt, en nieuw toestel nodig hebt. Hoop echt dat er een betere accu is gebruikt dan de 1821mAh, dit vanwege meerverbruik als je op 5G zit.
Niks bijzonders? Ik heb momenteel de originele SE en dacht al een tijdje om te upgraden naar de 2020 SE. Wat verwacht je van een SE, precies niks bijzonders echter wel voor een prima prijs.

Het is in mijn geval erg fijn dat dit toestel nu geupgrade is, echter het prijsverschil tussen deze SE en de iPhone 12/13 mini is het overdenken waard en dat lijkt een strategisch goede zet.

[ Voor 16% gewijzigd door Joyous-P op 09-03-2022 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joyous-P schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:31:
[...]

Niks bijzonders? Ik heb momenteel de originele SE en dacht al een tijdje om te upgraden naar de 2020 SE. Wat verwacht je van een SE, precies niks bijzonders echter wel voor een prima prijs.

Het is in mijn geval erg fijn dat dit toestel nu geupgrade is, echter het prijsverschil tussen deze SE en de iPhone 12/13 mini is het overdenken waard en dat lijkt een strategisch goede zet.
Voel je niet aangevallen, het is niet arrogant bedoeld. Het is gewoon niets bijzonders tov huidige SE of 8. Dat jij komt van SE(2016) tja, dan is een iPhone 8 al een verbetering. 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robcoenen
Ik ben in ieder geval wel blij dat ze de SE lineup in leven houden. Mijn vader gebruikt al sinds 2013 naar tevredenheid een iPhone 5S welke nog altijd beveiligingsupdates ontvangt en welke nog altijd +1 dag mee gaat op een acculading.

Dit zou een prima vervanger kunnen zijn zodra deze ooit de geest geeft. Hij geeft namelijk niets om een camera, hoe snel zijn netwerkverbinding is etc. maar hij wil wel een iPhone vanwege de bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en update-beleid.

Als de SE niet bestaan dan zou hij gewoon een 13 (mini) aanschaffen maar als het goedkoper kan, er geen waarde gehecht wordt aan de specificaties, waarom dan meer geld uitgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door robcoenen op 10-03-2022 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachIV
  • Laatst online: 08-04 21:19
Hackus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Voel je niet aangevallen, het is niet arrogant bedoeld. Het is gewoon niets bijzonders tov huidige SE of 8. Dat jij komt van SE(2016) tja, dan is een iPhone 8 al een verbetering. 😉
Volgens mij gaan ze ook helemaal niet voor iets bijzonders met SE modellen. Perfect voor iemand zoals ik die niks bijzonders wil. ;)

Niet echt een nieuwe comment waard edit: Niks bijzonders tov vorige modellen bedoelde ik ook hoor. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MachIV op 10-03-2022 10:06 ]

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robcoenen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:12:
Ik ben in ieder geval wel blij dat ze de SE lineup in leven houden. Mijn vader gebruikt al sinds 2013 naar tevredenheid een iPhone 5S welke nog altijd beveiligingsupdates ontvangt en welke nog altijd +1 dag mee gaat op een acculading.

Dit zou een prima vervanger kunnen zijn zodra deze ooit de geest geeft. Hij geeft namelijk niets om een camera, hoe snel zijn netwerkverbinding is etc. maar hij wil wel een iPhone vanwege de bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en update-beleid.

Als de SE niet bestaan dan zou hij gewoon een 13 (mini) aanschaffen maar als het goedkoper kan, er geen waarde gehecht wordt aan de specificaties, waarom dan meer geld uitgeven.
Nog altijd is afwachten, iOS12.5.5 is van sept. 2021. (veel zal hij het toestel dan ook niet gebruiken)

Het is zeker mooi dat er een SE lijn is, maar ik zeg dat deze niets veel bijzonders is tov de 8 en huidige SE. Dat ie zeker geschikt is voor vervangen van 5S t/m 7(of als je 8 kapot is) Doet daar niet veel aan af. @MachIV

Kijk als de SE3 in behuizing kwam van de iPhone 11, met LCD en degelijke accu, is het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik deel zeker de mening dat, in ieder geval het chassis, eens een flinke upgrade mag krijgen naar ten minste het uiterlijk van de iPhone X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19
Wellicht ga ik dit toestel bestellen voor zakelijk gebruik. Qua hoesjes klopt het toch dat we gewoon een hoesje kunnen bestellen voor de iPhone SE 2020, formaat en dimensies zijn gelijk gebleven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
De Geekbench scores zijn vroegtijdig gelekt.

iPhone SE (3e generatie, 2022)
1695 Single-Core
4021 Multi-Core

iPhone SE (2e generatie, 2020)
1312 Single-Core
2819 Multi-Core

iPhone 13 Mini
1671 Single-Core
4465 Multi-Core

[ Voor 38% gewijzigd door robcoenen op 10-03-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-04 18:19
elaho schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:25:
Weinig animo voor dit toestel hier in het forum. Jammer dat ze niks aan het design hebben veranderd.
Hier zelf sinds de launch de 13 Pro, maar volg het nieuws rondom de SE redelijk aandachtig als een prima vervanger voor de 7 (nog mijn oude) van pa.

Ondanks dat hij zegt dat hij geen nieuwe benodigd heeft, moppert hij toch wel over de 7 i.v.m. batterij duur, traagheid etc. Een 13 (mini/normale) is niet aan hem besteed omdat hij veel in het stof/gruis/bouw zooi zit, dan is de SE 2022 een mooie oplossing, wat betere specs t.o.v. de 7 maar niet de hoofdprijs zoals een 13 pro.

Hopelijk kom ik morgen er tussen bij de pre-order zodat ik de zwart/blauwe 128gb versie voor m'n pa kan bestellen. Alleen nog even een goede book cover zoeken ter bescherming (screenprotector komt later wel).

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:20
Hackus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:12:
Vergeet niet dat volgens alle geruchten de 6s niet meer zal ondersteund worden door iOS16 later dit jaar. Allicht dat Apple op deze manier hoopt dat veel van de huidige 6S'ers de switch gaan maken naar de nieuwe SE (althans dat gedeelte van de huidige 6s-bezitters dat een upgrade naar een groter en duurder toestel niet ziet zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

StevenRSCA schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Vergeet niet dat volgens alle geruchten de 6s niet meer zal ondersteund worden door iOS16 later dit jaar. Allicht dat Apple op deze manier hoopt dat veel van de huidige 6S'ers de switch gaan maken naar de nieuwe SE (althans dat gedeelte van de huidige 6s-bezitters dat een upgrade naar een groter en duurder toestel niet ziet zitten).
Dat weet ik. Maak het nog niets anders dat wat ik zeg.😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mikejong
  • Laatst online: 26-04 18:19
Bestellen van de SE ging voorspoedig! Makkelijker dan met de MBP en iPhone 13 afgelopen najaar.
Levering staat voor volgende week :)

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ik heb hem ook besteld de product Red 128gb. Pas vanavond besteld maar levering staat evengoed op 18 maart nog dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Flipm0de

geen

Is er al iets duidelijk over de camera? Is deze vergelijkbaar met een 11 of 12 bijvoorbeeld? Lijkt dezelfde camera uit de 8 / se 2 te zijn maar wie weet wat ze met software icm de A15 kunnen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:15
Flipm0de schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:32:
Is er al iets duidelijk over de camera? Is deze vergelijkbaar met een 11 of 12 bijvoorbeeld?
Bij iCulture staat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flipm0de schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:32:
Is er al iets duidelijk over de camera? Is deze vergelijkbaar met een 11 of 12 bijvoorbeeld? Lijkt dezelfde camera uit de 8 / se 2 te zijn maar wie weet wat ze met software icm de A15 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Thanks! Duidelijk artikel. Is vooral de kracht van de A15 die voor verbetering zorgt. Lijkt dezelfde lens te zijn als in de 8. Wel gek dat ze wel hdr4 hebben maar geen night mode. Maargoed, je wilt ook niet al je features weggeven in een budget toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plark
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04-2024
Altijd weer zo’n matige batterij. Ik wil een ios telefoon met een flinke batterij en verder up to date specs. Doe maar wat dikker en niet al te groot. Ik durf te wedden dat deze fictieve telefoon enorm goed zal verkopen. Apple verdiend zich dan scheel en de gebruikers kunnen hun laders thuis laten. De iphone SFE (special fat edition).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Plark schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:04:
Altijd weer zo’n matige batterij. Ik wil een ios telefoon met een flinke batterij en verder up to date specs. Doe maar wat dikker en niet al te groot. Ik durf te wedden dat deze fictieve telefoon enorm goed zal verkopen. Apple verdiend zich dan scheel en de gebruikers kunnen hun laders thuis laten. De iphone SFE (special fat edition).
Klinkt als een iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 18:30
Flipm0de schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Klinkt als een iPhone 13.
Het klinkt idd als een iPhone van boven de 144 gram. Ik kom van de iPhone 6 met 129 gram en tja ik vind een iPhone 13 met 173 gram fors meer. Maar ik wacht nog even de reviews af van deze nieuwe SE alvorens ik de knoop doorhak of het een nieuwe SE wordt of een iPhone 13 mini. Misschien behoor ik tot een kleine groep, maar mijn rechterpinkje heeft het met elke telefoon van meer dan de huidige 129 gram zwaar te verduren, en ik heb best grote handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sahara schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Het klinkt idd als een iPhone van boven de 144 gram. Ik kom van de iPhone 6 met 129 gram en tja ik vind een iPhone 13 met 173 gram fors meer. Maar ik wacht nog even de reviews af van deze nieuwe SE alvorens ik de knoop doorhak of het een nieuwe SE wordt of een iPhone 13 mini. Misschien behoor ik tot een kleine groep, maar mijn rechterpinkje heeft het met elke telefoon van meer dan de huidige 129 gram zwaar te verduren, en ik heb best grote handen.
Vaker typen op een toetsenbord van je PC, dan krijg je meer kracht in je vingers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Zo te zien is het embargo van de iPhone SE komen te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robcoenen schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:03:
Zo te zien is het embargo van de iPhone SE komen te vervallen.
Ja klopt dat verliep vandaag om 14:00 en omdat ze daar al op zomertijd zitten voor ons een uurtje vroeger :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Goede reviews! Ik moet zeggen dat er één stukje wel uitsprong bij die review van CNet, toen hij vertelde over hoe relaxed het was te betalen met Apple Pay door simpelweg op de home button met TouchID te klikken met je vinger en gelijk een vinkje te krijgen en dan te betalen. Dat is iets dat ik voor geen goud zou willen missen (met m'n huidige iPhone 6 is dat precies net zo), geen idee hoe Apple Pay gaat met Face ID, maar dat hij het met zoveel plezier vertelde, doet mij denken dat Apple Pay met Face ID telefoons niet zo easy peasy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sahara schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Goede reviews! Ik moet zeggen dat er één stukje wel uitsprong bij die review van CNet, toen hij vertelde over hoe relaxed het was te betalen met Apple Pay door simpelweg op de home button met TouchID te klikken met je vinger en gelijk een vinkje te krijgen en dan te betalen. Dat is iets dat ik voor geen goud zou willen missen (met m'n huidige iPhone 6 is dat precies net zo), geen idee hoe Apple Pay gaat met Face ID, maar dat hij het met zoveel plezier vertelde, doet mij denken dat Apple Pay met Face ID telefoons niet zo easy peasy is.
Dubbelklikken op de powerbutton is voldoende om Apple Pay te activeren. Enige wat die dan vraagt is om je gezicht te laten zien.

Maar ik heb een applewatch. Die hoeft alleen maar om m’n pols te zitten en dat is voldoende om te betalen.

Ik zou Face ID voor geen goud willen missen om m’n telefoon te unlocken. Met Touch ID moest ik telkens m’n telefoon soort van oppakken en m’n vinger is een rare bocht wurmen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb me weer smakelijk zitten vermaken met alle reacties op de aankondiging van dit toestel, altijd fijn om te weten dat er meer kennis op Tweakers zit qua telefoons en markt dan wat één van de meest rijke bedrijven ter wereld er vanaf weet :+

Afgelopen 2 jaar is de SE 2020 zo ongeveer het go-to werkpaard binnen de organisatie waar ik werkzaam ben geworden als opvolger van de SE 2016 en de iPhone 7 (en enkele bejaarde 5S'en die nog rondzwerven ).
Echt geweldig toestel kan niet anders zeggen. Erg weinig problemen mee tot nu toe :)
Heb er sinds de release van de 2020 één voor mijn vrouw besteld en ondertussen meer mensen zover gekregen om er één te kopen en ook hier bij bijzonder weinig gedoe er mee behalve de aanschafprijs maar ik verwacht dat ze langer meegaan dan 2 jaar dus dan is dat netto ook weer opgelost :+

Zoals ik zei kan ik me dan ook kostelijk vermaken als ik weer lees dat het toestel een te kleine accu heeft, te grote bezels, bejaard design, geen amoled scherm, geen 90Hz, ect en dat echt geen hond het gaat kopen.
Ondertussen hoor ik niemand daarover klagen omdat het de meeste mensen die zo'n toestel gebruiken simpel weg geen biet interesseert en het toestel gewoon doet wat het moet doen. Werken zonder gedoe.
Ondertussen is bij mij, zwagers, broer, ect de vlag uitgegaan omdat we verlost zijn van het leed wat Huawei/Xiaomi heet en niet elke paar weken weer een vaag issue op mogen lossen.

Ik ben iig blij met een update van de SE en weet zeker dat hier een markt voor is:)

@Alekz87 Voor mij was FaceID ook een musthave komende van Android maar als ik zie hoeveel sneller mijn vrouw is met betalen met haar touchID :X
Tegen de tijd dat ik dubbelgeklikt heb en het toestel op mijn gezicht gericht heb en FaceID z'n trucje gedaan heeft, heeft zij al betaald :X

Het heeft beide zijn voor- en nadelen maar sneller is TouchID wel helaas.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:43
Begin nu toch wel te twijfelen tussen de SE 2022 en de iPhone 11. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 20:32

jvp

Aubergine schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:56:
Begin nu toch wel te twijfelen tussen de SE 2022 en de iPhone 11. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet heel veel...
Ik zag dat het prijsverschil naar de 12 mini ook niet meer zoveel is. Nadeel van de 11 vind ik de toch wel oudere chipset en het slechtere scherm. Maar ook hier een constante twijfel….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45
Mog schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:41:
Ik heb de iPhone 12 mini en de batterij is echt dramatisch. Dat de SE niet langer meegaat vind ik apart.
Ik heb de 12 mini en de batterij is prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Aubergine schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:56:
Dan zal ik je nog meer laten twijfelen de 12 mini is misschien nog wel een betere keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 21:51
sapphire schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:09:
Ik heb me weer smakelijk zitten vermaken met alle reacties op de aankondiging van dit toestel, altijd fijn om te weten dat er meer kennis op Tweakers zit qua telefoons en markt dan wat één van de meest rijke bedrijven ter wereld er vanaf weet :+

Afgelopen 2 jaar is de SE 2020 zo ongeveer het go-to werkpaard binnen de organisatie waar ik werkzaam ben geworden als opvolger van de SE 2016 en de iPhone 7 (en enkele bejaarde 5S'en die nog rondzwerven ).
Echt geweldig toestel kan niet anders zeggen. Erg weinig problemen mee tot nu toe :)
Heb er sinds de release van de 2020 één voor mijn vrouw besteld en ondertussen meer mensen zover gekregen om er één te kopen en ook hier bij bijzonder weinig gedoe er mee behalve de aanschafprijs maar ik verwacht dat ze langer meegaan dan 2 jaar dus dan is dat netto ook weer opgelost :+

Zoals ik zei kan ik me dan ook kostelijk vermaken als ik weer lees dat het toestel een te kleine accu heeft, te grote bezels, bejaard design, geen amoled scherm, geen 90Hz, ect en dat echt geen hond het gaat kopen.
Ondertussen hoor ik niemand daarover klagen omdat het de meeste mensen die zo'n toestel gebruiken simpel weg geen biet interesseert en het toestel gewoon doet wat het moet doen. Werken zonder gedoe.
Ondertussen is bij mij, zwagers, broer, ect de vlag uitgegaan omdat we verlost zijn van het leed wat Huawei/Xiaomi heet en niet elke paar weken weer een vaag issue op mogen lossen.

Ik ben iig blij met een update van de SE en weet zeker dat hier een markt voor is:)

@Alekz87 Voor mij was FaceID ook een musthave komende van Android maar als ik zie hoeveel sneller mijn vrouw is met betalen met haar touchID :X
Tegen de tijd dat ik dubbelgeklikt heb en het toestel op mijn gezicht gericht heb en FaceID z'n trucje gedaan heeft, heeft zij al betaald :X

Het heeft beide zijn voor- en nadelen maar sneller is TouchID wel helaas.
Meningen verschillen. Zelf heb ik privé een iPhone X en voor het werk een iPhone SE 2020. Ik geef toch mijn voorkeur naar de iPhone X. Met name de redenen die jij aangeeft, namelijk groter scherm, faceid en oled scherm. Had ik ook de voorkeur gegeven aan deze telefoon als ik 1 van beide niet had? Nee. Ik zie het ook meer als een tv kopen. In de winkel zie je de verschillen omdat ze naast elkaar staan, maar als hij eenmaal thuis staat ben je het weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sapphire schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:09:

Leuk verhaal en velen denken zo met jou. Neemt verder niets weg over het verschil in de SE 2022 en de SE2020/iPhone8 waar we het over hadden.
Over de kleine accu hoor ik niemand in de SE2020. Het gaat er om als dezelfde wordt gebruikt in de SE2022 met 5G, dat het dan wel mank wordt. Dit omdat 5G nu eenmaal meer stroom verbruikt. In de situatie die jij stelt is de SE 2020 prima, en zeker goed om te updaten op de SE(2016), 6 en 6S.

Tuurlijk is er een markt voor een budget iPhone, en dat is een grote markt. Zeker binnen het bedrijfsleven.

* Neemt niet weg dat je komend vanaf een SE2020, niet hoeft te upgraden naar SE2022.
(of je huidige 2020 moet kapot zijn)

Kijk als je veel video kijkt, of gamed via je iPhone, dan komt de batterij echt wel te kort. Daar is de SE2020 ook eigenlijk niet voor geschikt. Dit zijn toestellen voor 'normaal' gebruik.

Bereikbaar zijn via socialmedia, af en toe een grappig filmpje bekijken, of muziek luisteren, selfy.
Is je gebruik veeleisend, dan moet je echt voor een ander toestel kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Hackus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Leuk verhaal en velen denken zo met jou. Neemt verder niets weg over het verschil in de SE 2022 en de SE2020/iPhone8 waar we het over hadden.
Over de kleine accu hoor ik niemand in de SE2020. Het gaat er om als dezelfde wordt gebruikt in de SE2022 met 5G, dat het dan wel mank wordt. Dit omdat 5G nu eenmaal meer stroom verbruikt. In de situatie die jij stelt is de SE 2020 prima, en zeker goed om te updaten op de SE(2016), 6 en 6S.

Tuurlijk is er een markt voor een budget iPhone, en dat is een grote markt. Zeker binnen het bedrijfsleven.

* Neemt niet weg dat je komend vanaf een SE2020, niet hoeft te upgraden naar SE2022.

Kijk als je veel video kijkt, of gamed via je iPhone, dan komt de batterij echt wel te kort. Daar is de SE2020 ook eigenlijk niet voor geschikt. Dit zijn toestellen voor 'normaal' gebruik.

Bereikbaar zijn via socialmedia, af en toe een grappig filmpje bekijken, of muziek luisteren, selfy.
Het spijt me en het is niet persoonlijk,maar je word hier dood gegooid met gezeur en gezanik over de accu ook de SE2020 ontkomt er dan niet aan. En dan hebben we het nog geneens over de gaten en bezels van een toestel.

In mijn ogen: Of je nu de SE2020 of de SE2022 aanschaft. Zijn toch prima toestellen? Mooi toestel voor mensen die niet de hoofdprijs willen betalen voor een telefoon. Ik gebruik hem zakelijk en mijn kinderen voor de dagelijkse dingen. De kinderen kunnen alles er mee. Foto's maken,filmpjes geen enkel probleem voor hun. Ze zijn er heel blij mee.

[ Voor 10% gewijzigd door De waarden op 18-03-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
Ik krijg vanmiddag hopelijk m'n SE 2022, maar let wel op als je nu een iPhone 11, 12, SE 2020 koopt dat je qua iOS updates minder "waar" voor je geld krijgt dan met een iPhone 13 (Mini) en SE 2022 daar de 13 in 2021 uitkwam en de SE 2022 obviously in 2022. Met mijn iPhone 6 uit 2014 kon ik maximaal iOS 12.5.5 installeren en de ene na de andere app geeft nu als melding dat je minimaal iOS 14 moet hebben om de app überhaupt te kunnen installeren. Onder het mom van "Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet"..is het wijs imho hierover te denken, want het is kut als je nu een (nieuwe) iPhone koopt die al een paar jaar uit is en uiteindelijk je na een paar jaar nieuwe apps niet meer kunt installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Sahara schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:26:
Ik krijg vanmiddag hopelijk m'n SE 2022, maar let wel op als je nu een iPhone 11, 12, SE 2020 koopt dat je qua iOS updates minder "waar" voor je geld krijgt dan met een iPhone 13 (Mini) en SE 2022 daar de 13 in 2021 uitkwam en de SE 2022 obviously in 2022. Met mijn iPhone 6 uit 2014 kon ik maximaal iOS 12.5.5 installeren en de ene na de andere app geeft nu als melding dat je minimaal iOS 14 moet hebben om de app überhaupt te kunnen installeren. Onder het mom van "Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet"..is het wijs imho hierover te denken, want het is kut als je nu een (nieuwe) iPhone koopt die al een paar jaar uit is en uiteindelijk je na een paar jaar nieuwe apps niet meer kunt installeren.
Dit vind ik inderdaad een goede toevoeging. Even voor de beeldvorming:
iOS 15.4iPhone 6s and later, iPad Pro (all models), iPad Air 2 and later, iPad 5th generation and later, iPad mini 4 and later, and iPod touch (7th generation)14 Mar 2022
iOS 14.8.1iPhone 6s and later, iPad Pro (all models), iPad Air 2 and later, iPad 5th generation and later, iPad mini 4 and later, and iPod touch (7th generation)26 Oct 2021
iOS 12.5.5iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air, iPad mini 2, iPad mini 3, and iPod touch (6th generation)23 Sep 2021

Ontwikkelaars kunnen ervoor kiezen om hun applicatie backwards compatible te laten zijn tot een bepaalde iOS versie. Wel moedigt Apple haar ontwikkelaars aan hun applicatie bij te werken naar de nieuwste iOS SDK's.

Voor een ontwikkelaar zal het natuurlijk de vraag zijn of ze de mankracht en budgettering hebben om oude iOS versies te blijven ondersteunen tezamen met hoe hun applicatie verdeeld is qua iOS versies.

Daarnaast, als het iOS marktaandeel zakt van een bepaalde versie, dan is het natuurlijk ook minder aantrekkelijk nog rekening te houden met die versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31M9QLgGBjhTbcEX8JFEZasGGhA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZR4XV4sSolVchGj2dtpn5sY9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De waarden schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Het spijt me en het is niet persoonlijk,maar je word hier dood gegooid met gezeur en gezanik over de accu ook de SE2020 ontkomt er dan niet aan. En dan hebben we het nog geneens over de gaten en bezels van een toestel.

In mijn ogen: Of je nu de SE2020 of de SE2022 aanschaft. Zijn toch prima toestellen? Mooi toestel voor mensen die niet de hoofdprijs willen betalen voor een telefoon. Ik gebruik hem zakelijk en mijn kinderen voor de dagelijkse dingen. De kinderen kunnen alles er mee. Foto's maken,filmpjes geen enkel probleem voor hun. Ze zijn er heel blij mee.
Ik zeg ook nergens dat het geen goed toestel is. Maar als je al een SE2020 of iPhone 8 hebt, is het amper waard om te upgraden, want het verschil stelt niet veel voor.

Lees nu eens waar ik/we het over hebben. Precies het gebruik wat jij aangeeft is prima. Hoeveel bijzaken je erbij haalt, het wordt er echt niet anders van. het is en blijft een budget telefoon voor breed publiek.

Leuke is dat veel die klagen over de batterij van de SE2020, het toestel zelf niet eens hebben, maar gewoon napraten wat er online geschreven wordt.

Bezels net zo, grote groep boeit het geen hol voor hun gebruikseisen.

Ik hoop(had gehoopt) op een SE3+ in de behuizing van de 11, met LCD scherm om mijn zakelijke 8 plus te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

App Store submission requirement starts April 25

Vanaf 25 april 2022 moeten iOS-, iPadOS- en watchOS-apps die zijn ingediend bij de App Store, worden gebouwd met Xcode 13, inclusief de SDK's voor iOS 15, iPadOS 15 en watchOS 8.

Maak optimaal gebruik van de opwindende functies in iOS 15, iPadOS 15 en watchOS 8 om een ​​nog intuïtievere en waardevollere gebruikerservaring te bieden. Verbeter de prestaties van uw app door uw code te herstructureren om te profiteren van asynchrone functies in Swift. En met de nieuwste updates voor SwiftUI kun je je apps uitbreiden met nieuwe functies, zoals verbeterde lijstweergaven, betere zoekervaringen en ondersteuning voor controlefocusgebieden.

iPhone- en iPad-apps. Met iOS 15 en iPadOS 15 kun je profiteren van Safari-webextensies, SharePlay en de Group Activities API, Focus, ShazamKit, Create ML en meer. U kunt ook aangepaste productpagina's en in-app-evenementen publiceren en optimalisatietests voor productpagina's uitvoeren in de App Store op deze platforms.

Dit houd in dat alle toestellen, nieuwe Apps(updates) krijgen op Xcode13. Toestellen die afvallen van iOS16
(SE2016,6S) blijven updates krijgen in iOS15 zoals we gewent zijn uit iOS12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:40:
[...]

Dan zal ik je nog meer laten twijfelen de 12 mini is misschien nog wel een betere keuze.
Hoezo? De 11 heeft een beter accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Aubergine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Hoezo? De 11 heeft een beter accu.
De 11 en 12 mini hebben precies dezelfde batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:32:
[...]

De 11 en 12 mini hebben precies dezelfde batterij duur.
https://www.apple.com/nl/...honeSE3rdgen,iphone12mini

Volgens dit overzicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 22:16
Hackus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Heel erg mee eens.
Ik heb zelf een iPhone SE 2020 en heb hiervoor de 2016 variant gehad.
Ik zie geen enkele persoonlijke reden om de 2022 versie te willen hebben. Sterker nog, ik ben zelfs gaan kijken naar een ander toestel als 'reserve koop optie'. Nee, ik wil momenteel geen andere telefoon en ga later dit jaar gewoon de accu vervangen in mijn SE 2020, maar mocht ie stuk gaan en niet meer te repareren zijn (of gejat worden etc.) dan zit ik te denken aan een iPhone 12 mini.

Ik hoop dan ook dat Apple er geen gewoonte van gaat maken om modellen die ik fijn vind, niet meer uit te brengen. Er gaan nu ook allemaal geruchten over dat er geen mini's meer komen. Mja, waarom heeft Apple dan ook de SE 2020 een half jaar voor de mini uitgebracht? Als ik geweten had dat er een mini zou komen, dan zou ik de SE niet gekocht hebben.
Ja, er gaan ook geruchten dat er geen 27" iMac meer komt, maar da's een ander onderwerp.

Trouwens, bij gewoon gebruik haal ik met mijn SE 2020 makkelijk het einde van de dag. Op het moment dat ik veel bel of anderszins mijn telefoon veel gebruik, moet ik 'm wel eens tussendoor laden.
Daarnaast gebruik ik 'm niet meer als ie 20% of lager accupercentage heeft, dus meestal maakt ie het heel makkelijk.
Nee, ik speel geen spelletjes op mijn telefoon en kijk ook weinig videootjes er op. En nee, daar heb ik mijn telefoon ook niet voor.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Hallo tweakers, ik heb mijn bestelling geannuleerd bij Apple. Ik had namelijk een financiële meevaller en heb nu een 13 pro max gekocht. Heel verschil natuurlijk maar ben nog altijd benieuwd hoe de ervaringen met dit toestel zijn voor diegene die hem al hebben. Hoe is de batterij duur? Is deze werkelijk beter dan 2020 model? Gaat games spelen goed op dit toestel? 😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SE 3 2022 lijkt een 2018mAh te hebben volgens deze Teardown
(tov 1821 se2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Doet ruisonderdrukking het eigenlijk op de SE 2022? De iPhone 13 heeft het ook niet meer en de supportpagina van Apple zegt ook iPhone 12 en eerder. Kan iemand het toch eens proberen? Instellingen, Algemeen, Toegankelijkheid, Geluidsonderdrukiing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
Ik moet zeggen dat na een paar dagen met de SE 2022 ik heel blij ben met de performance, de batterij houdt het bij mij meer dan 1 dag vol. Dat was wel anders voorheen met de 6. Ik snap dat een 8 jaar oude batterij sowieso snel leeg gaat, maar met de horror verhalen in het achterhoofd over de batterij prestaties van de SE 2020, ben ik meer dan blij dat de SE 2022 snel is en lang meegaat. Ook de aanwezigheid van TouchID is zeer welkom, dus al met al goede keuze voor mij om voor de SE 2022 te hebben gekozen i.p.v. de iPhone 12/13 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Als SE gebruiker snap ik toch echt niet wat de SE wél heeft wat de mini niet heeft.
Natuurlijk is het een grote verbetering als je van de 6 afkomt, maar dat geldt voor alle iPhones die nu nieuw verkocht worden.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Laatst online: 16:33
whahas schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:46:
Als SE gebruiker snap ik toch echt niet wat de SE wél heeft wat de mini niet heeft.
Touch ID ipv Face ID.

Ik ben gek op Face ID, maar er zijn mensen die het haten of iig liever met hun vinger unlocken. Sommige iPhone gebruikers zeggen zelfs liever geen iPhone hebben dan eentje met Face ID.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Natuurlijk is het een grote verbetering als je van de 6 afkomt, maar dat geldt voor alle iPhones die nu nieuw verkocht worden.
Betere prijs en beter formaat (broekzak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook een nieuwe iPhone 6(ref) al ;) Helemaal een 7 waar je niet meer die 'amateuristische' Touch-ID hebt, waar je echt op zit te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
dcl! schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Betere prijs en beter formaat (broekzak).
Hoezo? De iPhone 12 mini is toch kleiner dan de iPhone SE 2022?
PrimusIP schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Touch ID ipv Face ID.

Ik ben gek op Face ID, maar er zijn mensen die het haten of iig liever met hun vinger unlocken. Sommige iPhone gebruikers zeggen zelfs liever geen iPhone hebben dan eentje met Face ID.
Serieus? Dan zet je het toch gewoon uit? Je bent toch niet verplicht het te gebruiken?
Hackus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Ook een nieuwe iPhone 6(ref) al ;) Helemaal een 7 waar je niet meer die 'amateuristische' Touch-ID hebt, waar je echt op zit te drukken
Ik ben van de 5 naar de SE 2016 gegaan. Dat was inderdaad een groot verschil.

De SE 2022 voegt te weinig toe ten opzichte van het 2020 model.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazora
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ontzettend leuk dat ze doorgaan met de SE uitgeven, al vind ik het deze keer toch te duur geworden. Mij viel al op dat ze het laatste jaar de SE2020 ineens een hogere prijs was dan het ervoor was en het niet meer zakte. Blijkbaar willen ze de prijs bewust hoog houden om met dit nieuwe toestel geld te trekken. Als de SE2020 nu eens onder de 350 euro zakt, dan begint ie een beetje waar voor zijn geld te zijn.

Ik hoop trouwens dat ze in de toekomst met een SE variant gaan komen gebaseerd op de 12/13 mini. Net wat kleiner en lichter en meer scherm (heb nu 12 mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lazora schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:59:
Ontzettend leuk dat ze doorgaan met de SE uitgeven, al vind ik het deze keer toch te duur geworden. Mij viel al op dat ze het laatste jaar de SE2020 ineens een hogere prijs was dan het ervoor was en het niet meer zakte. Blijkbaar willen ze de prijs bewust hoog houden om met dit nieuwe toestel geld te trekken. Als de SE2020 nu eens onder de 350 euro zakt, dan begint ie een beetje waar voor zijn geld te zijn.

Ik hoop trouwens dat ze in de toekomst met een SE variant gaan komen gebaseerd op de 12/13 mini. Net wat kleiner en lichter en meer scherm (heb nu 12 mini).
Ik hoop van niet, voor mij in elk geval te klein(12 mini) helemaal nu ik gewent ben aan 13 pro en 8+(zakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Lazora schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:59:
Ja, ik denk dan ook dat de SE 2022 uitgekomen is om een hogere prijs te rechtvaardigen.

Soms denk ik dat Apple expres geen goedkope producten wíl hebben in het assortiment.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Dancing_Animal schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:07:
Doet ruisonderdrukking het eigenlijk op de SE 2022? De iPhone 13 heeft het ook niet meer en de supportpagina van Apple zegt ook iPhone 12 en eerder. Kan iemand het toch eens proberen? Instellingen, Algemeen, Toegankelijkheid, Geluidsonderdrukiing.
Wat zou die functie juist moeten doen? Bij mijn iPhone SE 2022 vind ik via Toegankelijkheid een onderdeel "horen" met als opties: Hoortoestellen, Geluidsherkenning, Audio/Visueel en als laatste "Ondertiteling en bijschriften". De mogelijkheid "Geluidsonderdrukking" vind ik nergens terug onder Toegankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Sinds vanmiddag de iPhone se 2022 in gebruik, eerste indruk is positief! Kom van XR, even wennen om Touch ID terug te gebruiken maar het formaat maakt dat voor mij goed (ik vond de XR te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Waarom heb je dan niet de mini genomen? Die is kleiner. #nieuwsgierig

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
whahas schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:59:
Waarom heb je dan niet de mini genomen? Die is kleiner. #nieuwsgierig
Omwille van het prijsverschil ;)
Toestel is mijn werk-smartphone (die ik ook privé gebruik), ik mag uitzonderlijk een iPhone kiezen (normaal voorzien we Android voor de collega's) omdat ik iOS-ondersteuning moet bieden aan de enkele collega's die toch een iPhone krijgen omwille van hun rol/taken. Maar aangezien de software van de SE identiek is aan die van de mini's, zijn er voor mij geen argumenten om de duurdere varianten te nemen...

[ Voor 48% gewijzigd door BeArt op 28-03-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
BeArt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Wat zou die functie juist moeten doen? Bij mijn iPhone SE 2022 vind ik via Toegankelijkheid een onderdeel "horen" met als opties: Hoortoestellen, Geluidsherkenning, Audio/Visueel en als laatste "Ondertiteling en bijschriften". De mogelijkheid "Geluidsonderdrukking" vind ik nergens terug onder Toegankelijkheid.
Die verwijdert achtergrondgeluid, zodat alleen je stem hoorbaar is aan de andere kant en niet bijvoorbeeld geluiden van verbouwen of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Mijn 13 pro max teruggestuurd vond deze toch wel te groot en te zwaar. Dus ruilen voor de iphone se 2022 die ik eigenlijk in eerste instantie wilde. Zijn jullie beetje tevreden over de batterij duur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
elaho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:19:
Mijn 13 pro max teruggestuurd vond deze toch wel te groot en te zwaar. Dus ruilen voor de iphone se 2022 die ik eigenlijk in eerste instantie wilde. Zijn jullie beetje tevreden over de batterij duur?
Je gaat van een 13 Pro Max (de absolute top) naar een SE 2022? Vanwaar die keuze en waarom dan niet een 13 Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Saekerhett schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Je gaat van een 13 Pro Max (de absolute top) naar een SE 2022? Vanwaar die keuze en waarom dan niet een 13 Mini?
Ik vind de mini geen leuk toestel. Eigenlijk vind ik de mini 3x niks nooit gevonden ook. Toestel kan mij niet bekoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
elaho schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Ik vind de mini geen leuk toestel. Eigenlijk vind ik de mini 3x niks nooit gevonden ook. Toestel kan mij niet bekoren.
Dat snap ik niet. De Mini zit zowel qua uiterlijk als prestaties veel dichter bij de Pro Max dan de SE. Je zegt dat je de Pro Max terug stuurt omdat die te groot en zwaar is. Dan is de Mini toch een veel logischere keus dan de SE?

Het zal wel aan mij liggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 22:23
Deze logica ontgaat mij ook volledig. Alsof je een bmw 7 inruilt voor een 1 serie. Maar goed, als jij er blij van wordt wie zijn wij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ik heb een iPhone 12. Maar ik krijg gigantisch last van het scherm. Zere ogen, duizelig en misselijk. Dit schijnt aan het oled scherm te liggen. Jammer dat er geen andere lcd opties zijn. Het voelt zo terug naar 2007 met de SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

net wat je verwacht van de batterijduur. het gaat nu met SE2022 tov 2020 ~één uurtje langer mee.

Ik heb zelf de 13 Pro en zakelijk 8plus, vind de grootte wel meevallen. maar ja, je kunt nu ~E800,- in je zak houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Playmaster schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:48:
Ik heb een iPhone 12. Maar ik krijg gigantisch last van het scherm. Zere ogen, duizelig en misselijk. Dit schijnt aan het oled scherm te liggen. Jammer dat er geen andere lcd opties zijn. Het voelt zo terug naar 2007 met de SE
De normalen 11 heeft ook nog een LCD en wel een modern uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mede daarom is het ook jammer dat er geen SE plus is uitgebracht in behuizing van de 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:30
Dit schijnt aan de PWM te liggen, hier zijn meer klachten over van mensen die hier gevoelig voor zijn, de iPhone 13 schijnt hier veel minder last van te hebben omdat die op een hogere frequentie draait. Google het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
@danjan2411 @Hackus @Playmaster @Roy Tollenaar
Bij alle iPhones met Face ID kun je bij Settings, Face ID & Passcode Attention awareness (ik weet even de Nederlandse omschrijving niet) uit zetten. Dit scant bijna de hele tijd of je naar je iPhone kijkt en dit schijnt ook vervelend te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Dancing_Animal schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:48:
@danjan2411 @Hackus @Playmaster @Roy Tollenaar
Bij alle iPhones met Face ID kun je bij Settings, Face ID & Passcode Attention awareness (ik weet even de Nederlandse omschrijving niet) uit zetten. Dit scant bijna de hele tijd of je naar je iPhone kijkt en dit schijnt ook vervelend te kunnen zijn.
Heb ik ook geprobeerd maar maakt bij mij niet uit. Daarvoor had ik de XR die heeft dat ook en had ik geen problemen mee. De 11 is inmiddels alweer wat gedateerd kwa hardware dus het is in mijn ogen kiezen uit 2 kwaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Voor de tweakers die denken dat er geen markt is voor deze telefoon.

Zojuist heb ik een SE 2022 besteld voor maar 408 euro. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo weinig heb betaald voor een iPhone, en gezien de huidige inflatiecorrecties van Apple zal dat waarschijnlijk nog wel even zo blijven. Mijn iPhone 7 voldoet nog, maar de performance bent na te laten en battery health is nog maar 79%. Ik heb nog even getwijfeld tussen een iPhone13 mini, maar dat zou voor mij weinig meerwaarde hebben (thuis werk ik liever op een MacBook of een iPad). En waarschijnlijk ga ik de Touch ID missen. En een belangrijke feature is dat deze nog steeds gemakkelijk in mijn broekzak past.

De reden dat ik een SE2022 heb gekocht is de A15 processor waardoor deze toch een stuk beter is dan de SE2020 en waarschijnlijk een paar jaar langer software updates gaat krijgen. Daarnaast is het prijsverschil met de SE2020 is maar 6 tientjes op dit moment.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Tupolev schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:30:
Voor de tweakers die denken dat er geen markt is voor deze telefoon.

Zojuist heb ik een SE 2022 besteld voor maar 408 euro.
Voor dat bedrag een prima aankoop, mijn zus had diezelfde iPhone in april icm een abonnement voor 240 euro totaal gehaald (maar dat was een aanbieding).

Maar de meeste mensen die klaagden deden dat ook vanwege de oorspronkelijke prijs die €529 is.

En dat is gewoon veel te veel geld voor dit ding, 100 euro of meer vanaf maakt het wel waard in mijn ogen, zeker gezien de support van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
De reden dat ik een SE2022 heb gekocht is de A15 processor waardoor deze toch een stuk beter is dan de SE2020 en waarschijnlijk een paar jaar langer software updates gaat krijgen. Daarnaast is het prijsverschil met de SE2020 is maar 6 tientjes op dit moment.
Indien je nog geen SE hebt, geen mini wil, weinig uit wil geven én een iPhone wil, dán is de SE 2022 inderdaad een goede optie.

Het is alleen meer dat de SE 2020 zo veel beter was dan de SE 2016.

Sterker nog, ik heb nu de iPhone SE 2020 en weet niet of ik de 2022 zou kopen als mijn toestel 'verdwijnt'. Dat het prijsverschil met de 2020 model zo laag is, zegt meer iets over de 2020 variant dan over de 2022 als je het mij vraagt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupolev
  • Nu online
whahas schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:54:
[...]

Indien je nog geen SE hebt, geen mini wil, weinig uit wil geven én een iPhone wil, dán is de SE 2022 inderdaad een goede optie.

Het is alleen meer dat de SE 2020 zo veel beter was dan de SE 2016.

Sterker nog, ik heb nu de iPhone SE 2020 en weet niet of ik de 2022 zou kopen als mijn toestel 'verdwijnt'. Dat het prijsverschil met de 2020 model zo laag is, zegt meer iets over de 2020 variant dan over de 2022 als je het mij vraagt.
Volgens mij is de reden voor deze update enkel vanwege 5G. Daarom is het ook niet zinvol om een SE 2020 in te ruilen voor dit model.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07

headout

Oi oi!

Zojuist heb ik een SE 2022 besteld voor maar 408 euro.
Mag ik vragen waar je deze prijs hebt gezien? In de Pricewatch staat de SE 2022 voor €429 momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tupolev
  • Nu online
headout schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Mag ik vragen waar je deze prijs hebt gezien? In de Pricewatch staat de SE 2022 voor €429 momenteel.
Vanochtend was de prijs zelfs verlaagd tot 327,76 voor de red edition bij Amazon.nl. Mijn eerste bestelling kan DHL dus weer gelijk mee terug nemen :) Maar waarschijnlijk is er iemand wakker geworden, want zojuist is de prijs verhoogd naar 445,-.

Engineering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tupolev
  • Nu online
Na een dag gebruik ben ik enorm positief over deze telefoon. De belangrijkste punten voor mij:
1. Hij is supersnel, de integratie met de A15 is geweldig.
2. Touch ID is goed en reageert duidelijk sneller en beter. Voorlopig nog geen Face ID voor mij.
3. De telefoon is licht en past als vanouds gemakkelijk in de hand of broekzak. Ik heb zeker geen behoefte aan een grotere telefoon.
4. De foto's zijn van goede kwaliteit voor normaal gebruik, en doen volgens mij weinig onder voor een iPhone 13. Daarnaast maak ik voor een mooie foto's toch gebruik van een goede camera, mijn telefoon is enkel voor dagelijkse fotootjes.

Ik ben het dan ook niet eens met alle negatieve reviews, die voornamelijk vallen over het scherm en het zogenaamd oude design. Persoonlijk ben ik geen fan van het ontwerp van de huidige iPhones, voor mij zijn dat juist retro designs aangezien ze duidelijk geïnspireerd zijn op de iPhone 4/5 series.

Ik blijf me nog steeds verbazen over de negative toon die veel tech reviewers hebben over dit product. Ik typ dit nu op mijn 14" MBP 2021 model, en vind het wonderlijk om te zien dat de M2 air de lucht in wordt geprezen, terwijl je voor hetzelfde geld (bij gelijk geheugen en opslag) de 14" MBP kunt krijgen die superieur is qua beeld en geluid. En dit enkel vanwege de portabiliteit en de afwezigheid van fans (die je niet eens hoort tijdens gebruik)
En juist bij de iPhones zie je het tegenovergestelde en is een groter OLED scherm blijkbaar een must have, juist ten koste van portabiliteit 8)7

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
De reviews zijn ook niet altijd logisch en je moet bij tech (zoals je dus weet) inderdaad gewoon vaak kijken naar je eigen voorkeuren.

Zo zou ik geen PS5 zonder disc willen, terwijl er genoeg mensen zweren bij digitaal.

Ik zie mezelf de iPhone SE 2022 Red 256 GB nog wel kopen - indien mijn telefoon 'verdwijnt' / gejat wordt / niet meer te repareren is etcetera.
Ik zie alleen ook wel de voordelen van Face ID, maar of ik een 13 mini echt nodig heb? Ik weet niet. Daarom zit ik ook een beetje naar andere (duurzamere) telefoons te kijken.

Ik weet niet of veel mensen hun grote telefoon nog in hun 'voorbroekzak' van hun spijkerbroek stoppen. Ik heb mijn SE ook vaak in mijn tas zitten.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
whahas schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:51:
Ik weet niet of veel mensen hun grote telefoon nog in hun 'voorbroekzak' van hun spijkerbroek stoppen.
Mijn XR (die volgens mij ongeveer even groot is als de 13/pro) doe ik regelmatig in mijn voorbroekzak. En anders is die in de binnenzak van mijn jas. Dat is wel een voorwaarde, want ik wil het ding ook bij me kunnen steken als ik geen tas of jas bij me heb. En dat gaat prima. Ik betwijfel wel of dat met een max versie zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Interessant.

Is dat met hoesje?
Zo ja, wat voor hoesje heb je?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Spigen hoesje. Ik weet niet welk model, maar is mat. Geen booklet phone case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tupolev schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:30:
En juist bij de iPhones zie je het tegenovergestelde en is een groter OLED scherm blijkbaar een must have, juist ten koste van portabiliteit 8)7
De 13 is nog geen cm langer dan de SE, de 13 mini is zelfs korter en minder breed. Welke portabiliteit bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
BeArt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Hoe bevalt bellen? Horen anderen wel of geen achtergrondgeluiden?
Ik wil een SE kopen maar twijfel over de 2020 met ruisonderdrukking en de 2022 zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:22
Hoi, Ik heb alle versie van de SE gehad en gebruik nu de 2022.
Wat me opvalt en tegenvalt is dat het scherm veel eerder krast dan de andere versie.
Ik heb nooit een srceenprotector nodig gehad, maar na 4 maanden gebruik szit het scherm onder de fijne krasjes en enkele diepe krasjes.
Wordt er een anders type scherm gebruikt? mijn gebruik is gewon het zelfde gebleven.
En ook een Iphone 8 van het werkt heeft minder krassen na 3 jaar.

iemand daar ook last van?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fazertje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:57:
Wat me opvalt en tegenvalt is dat het scherm veel eerder krast dan de andere versie.
Ik heb nooit een srceenprotector nodig gehad, maar na 4 maanden gebruik szit het scherm onder de fijne krasjes en enkele diepe krasjes.
Wordt er een anders type scherm gebruikt? mijn gebruik is gewon het zelfde gebleven.

Is hetzelfde scherm als 8 en SE 2020
https://www.fixshop.eu/sp...ack-original-refurbished/

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 29-12-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
fazertje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:57:

Bij de nieuwere iPhones gebruikt Apple vaak een een zachtere glassoort die minder snel bent maar daardoor wel sneller krast. Eerder was dat precies andersom. Dat is wat je ervaart.
Pagina: 1 2 Laatste