Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01-2023
Hallo mede tweakers,

Onlang zonnepanelen laten instaleren en ik heb een paar problemen met de SEMSportal van Goodwe.

Nu kan ik alleen het verbruik zien van de dag zelf, de gegevens van de eerdere dagen zijn niet zichtbaar. Heeft iemand een oplossing om dit zichtbaar te krijgen.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF_EKpgcF59jbVcV-b02ebN5jC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXxQpjCcNthrg7rWIRJhKyjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds deze ochtend blijft de lijn op 0 staan terwijl er wel wordt opgewekt. (kan dit niet controleren op de slimme meter omdat ik niet thuis ben.) Hebben meer mensen last hiervan of is er iets mis met de instalatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgqIbpL4gl2XSbpz2WhHShVTfCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAapXxnC41TKUBRJnUUPC2pj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je ze al gecontact?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Hier hetzelfde, dus ja Sems portal lijkt een storing te hebben. Op de oude portal goodwe-power.com komt het nog wel door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
Unicron schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:01:
Hier hetzelfde, dus ja Sems portal lijkt een storing te hebben. Op de oude portal goodwe-power.com komt het nog wel door
Dankjewel voor je reactie

Kom helaas niet ingelogd op de oude portal. Kan ook geen niew account aanmaken want dan wordt ik doorverwezen naar de nieuwe portal.

Heb jij ook last ervan dat je de historie niet kan inzien?

[ Voor 3% gewijzigd door RBL op 08-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
RBL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Dankjewel voor je reactie

Kom helaas niet ingelogd op de oude portal. Kan ook geen niew account aanmaken want dan wordt ik doorverwezen naar de nieuwe portal.

Heb jij ook last ervan dat je de historie niet kan inzien?
Ik heb de historie niet gecheckt. De oude portal is niet echt nuttig meer want behalve de grafiek werkt de rest aan waarden allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:36
het is inderdaad vanmorgen slecht gesteld met het online bijwerken. Je kunt ook solargo app installeren, is ook van goodwe, dan zie je in ieder geval dat hij opwekt en dat je wifi dan goed werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf2jSzYNWLcMdhWvBb2XbplVou4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VEeud2IXAHL1s7i9e3IhTlM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door mtv1 op 08-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
mtv1 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:
het is inderdaad vanmorgen slecht gesteld met het online bijwerken. Je kunt ook solargo app installeren, is ook van goodwe, dan zie je in ieder geval dat hij opwekt en dat je wifi dan goed werkt.
[Afbeelding]
inloggen lukt me helaas niet op deze app, er wordt gevraagd voor een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
Hopelijk heeft iemand nog een oplossing om de historische gegevens te kunnen inzien.

De grafiek van vandaag wordt weer bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXnpwQNCCBCbceuCHGqYL8Cspx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlxYwRwRBi7WyplKZKhpR2wv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:36
RBL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:57:
[...]

inloggen lukt me helaas niet op deze app, er wordt gevraagd voor een wachtwoord.
dat is het wachtwoord van de wifi die je omvormer uitzendt. als je dat niet hebt gewijzigd is dat het standaard wachtwoord. Als het goed is geeft de app je al een deel van het wachtwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
mtv1 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:03:
[...]

dat is het wachtwoord van de wifi die je omvormer uitzendt. als je dat niet hebt gewijzigd is dat het standaard wachtwoord. Als het goed is geeft de app je al een deel van het wachtwoord ;)
Sorry vergeten te melden de omvormer is via 4g verbonden met het internet. Probeerde ook via de knop GPRS te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 12:14
Ja ook hier begon het gedonder rond 11.00 uur. Het standaard dagrapport in het sems portal laat gelukkig wel een rimpelloze teruglevering zien op deze zonnige dag. Vanavond maar met de hand invullen in pvoutput en morgen hopen dat het opgelost is.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
RBL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:56:
Hallo mede tweakers,

Onlang zonnepanelen laten instaleren en ik heb een paar problemen met de SEMSportal van Goodwe.

Nu kan ik alleen het verbruik zien van de dag zelf, de gegevens van de eerdere dagen zijn niet zichtbaar. Heeft iemand een oplossing om dit zichtbaar te krijgen.?
Historie is bij mij niet weg. Als ik links van de datum (boven de grafiek) op het pijltje klik, krijg ik keurig de vorige dag(en) te zien.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Gisteravond was het probleem al weer opgelost en werd alles automatisch bijgewerkt behalve de grafiek op pvoutput. Maar de productie klopte daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBL
henkzelf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Historie is bij mij niet weg. Als ik links van de datum (boven de grafiek) op het pijltje klik, krijg ik keurig de vorige dag(en) te zien.
Ik krijg ook de grafiek te zien maar kan niet meer zien wat die dag is opgewekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvKCcwPtFnAQIhZqurhT-DgIG9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKQt3gNrTGELVl8eqVdlJ7Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Dan kun je nog een dagrapport maken over gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inmiddels lijkt er weer een issue te zijn. Er komt in Domoticz niets meer binnen hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBL
henkzelf schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:06:
Dan kun je nog een dagrapport maken over gisteren.
Goede tip dit werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Bor schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:18:
Inmiddels lijkt er weer een issue te zijn. Er komt in Domoticz niets meer binnen hier.
Ja, weer zelfde storing als gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
'Blij' dat ik dat hier lees dat er een issue is met de semsportal. Was vandaag bezig m'n Domoticz om te zetten naar docker en zat me al rot te zoeken waarom ik geen data binnenkreeg. Zal je natuurlijk net zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Recklezz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:38:
'Blij' dat ik dat hier lees dat er een issue is met de semsportal. Was vandaag bezig m'n Domoticz om te zetten naar docker en zat me al rot te zoeken waarom ik geen data binnenkreeg. Zal je natuurlijk net zien..
Er komt hier inmiddels weer data binnen. Alles wat is opgewekt in de tussentijd is op een stapel gegooid lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Er komt hier inmiddels weer data binnen. Alles wat is opgewekt in de tussentijd is op een stapel gegooid lijkt het.
Hier ook weer in de lucht! Zou leuk zijn als ik altijd zoveel opwekte als dat ie nu aangeeft voor het afgelopen uur :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En weer uit de lucht :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recklezz
Heb net een mailtje gestuurd naar de serviceafdeling, eens kijken of we zo wat meer te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Recklezz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:49:
Heb net een mailtje gestuurd naar de serviceafdeling, eens kijken of we zo wat meer te weten komen.
Probleem is inderdaad bekend bij ze en ze verwachten dat het met een paar dagen opgelost moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hier nog steeds geen data in mijn SEMS portal.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een soortgelijk euvel sinds vanmorgen: Mijn totale opwek lijkt gereset naar 0 kWh in de inverter zelf. Ik lees de inverter lokaal uit via Home Assistant en de Solar Go app. ETotal waarde is vanmorgen om 9:24 naar 0,1 Kwh gegaan, stond daarvoor op de totale opbrengt (bijna jaar geleden geïnstalleerd).
(Verkeer naar de SEMS portal heb ik via DNS geblokkeerd, dus heeft niets met deze portal te maken. Excuses voor de topickaap. Geen idee of dit gerelateerd zou kunnen zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:37
Hier heb ik momenteel om de dag data lijkt wel, vandaag werkt het niet, gisteren werkte hij wel. Eergisteren dus niet. Dit is al ruim een week om de dag. 😅

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er zijn weer meerdere problemen op dit gebied. Mijn totale opwek van gisteren staat op 0, terwijl de grafiek wel getekend wordt. De grafiek van vandaag werkt niet, maar de totale opwek (0,5 kWh) wordt wel getoond (net als RBL in "Storing SEMSportaal Goodwe?").

Een andere user meldde dat de app een maandtotaal van 0 aangeeft, en ook in de rapportage op de site zelf, elke dag staat op 0.

En nu ook dit topic weer: Goodwe GW4200D-NS houdt geen data bij

Wat is er aan de hand daar?

Edit: en de API's liggen er weer eens uit:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "language": "en",
  "function": null,
  "hasError": true,
  // One or more errors occurred.
  "msg": "发生一个或多个错误。",
  "code": "innerexception",
  "data": "",
  // ...
}

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2022 11:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertvanderiet
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 06:34
Ik heb net een paar dagen mijn panelen met Goodwe omvormer en heb ook alleen de gegevens van de huidige dag op het sems portal en de app. Ik begrijp uit deze en andere posts dat dat vaker voorkomt en ook vanzelf weer opgelost wordt (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertvanderiet
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 06:34
Heb een ticket ingeschoten op https://support.goodwe.com/.

Ik kreeg heel snel een reactie, eerste korte antwoord was:
Klopt dat we problemen hebben met de Sems en het zal zsm worden opgelost.
Tweede antwoord was:
The time line is still end of June. I think we can respond the customer this problem will be solved at the end of June or the Beginning of July.

Ik kreeg met het tweede antwoord zelfs interne mailwisseling mee waarin de ene afdeling aan de andere vraagt hoe lang het nog duurt voordat het is opgelost omdat het aantal tickets enorm aan het oplopen is. Er zat ook een screenshot van alle tickets bij, komen allemaal neer op hetzelfde: geen historische data op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelling75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Hallo.
Vraagje...op de app blijft mijn totaal inkomsten op 0 staan. Hoe kan ik dat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 16:17

zeroday

There is no alternative!

Schelling75 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:46:
Hallo.
Vraagje...op de app blijft mijn totaal inkomsten op 0 staan. Hoe kan ik dat veranderen?
heb je de inkomens setting in je app / website wel met een tarief ingevuld?

We hebben hier thuis trouwens een issue met de iPhone SEMS app want die blijft op 1 telefoon crashen
dus de vrouw des huises heeft een nieuwe app gevonden die ook met de SEMS portal praat
Power Sight en die is van General Electric onder license van goodwe ;)
verwijst ook naar hetzelfde IP alleen een andere frontpage..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-09 12:37
Ook bij mij ontbreken er af en toe dagen in de opwek, binnen 48 uur zijn ze steeds weer terug.
Totaal opgeleverd lijkt altijd goed te tellen, dus je kan eventueel eerder zelf al een missende dagopbrengst uitrekenen (ik hou zelf verbruik bij in excel: nieuw huis, nieuwe warmtepomp, nieuwe zonnepanelen dus als goed tweaker wil ik ook zelf monitoren)

Heb via het goodwe forum ook de tip gegeven om naar de code van de website te kijken. Per pagina best veel MB en veel losse files: Dat kan vast compacter/ slimmer/ sneller. Andere gebruikers dachten dat ook het achterliggende programmeerwerk rammelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Sinds 23-6 heb ik ook panelen liggen en ook geen maandoverzicht van de opwekking. Best vervelend als je ze net hebt en de hele dag naar de grafiekjes wil kijken ;)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Lokaal uitlezen, opslaan en naar bv PvOutput.org loggen vind ik sowieso wel handig, ook voor redundancy en de afhankelijkheid van één bedrijf onder wispelturig autoritair regime.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdfheemskerk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-02 22:06
Ook hier per 1-6 zonnepanelen icm goodwe en de historische data is helaas ook niet beschikbaar.

Ook de rapportages op het portal kloppen niet.

Ik lees de meter uit met een p1 USB kabel naar domoticz maar dan zie je enkel de terug geleverde Kwh's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 15:22

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Het SEMS portal is (op dit moment) met een woord "Schrott" en onbetrouwbaar, wat ook vandaag weer blijkt.
Dus ik onderschrijf volledig dat wat @Proton_ hierboven schrijft.
Binnenkort gaat de deur richting China (en terug!) hier dan ook volledig dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door dunklefaser op 19-07-2022 12:17 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Om toch ook een tegengeluid te geven:

Hier geen enkel probleem om data in te zien via de app. Historische data zijn op dag, maand en jaar terug te zien. Ook de totalen kloppen.

Mogelijk is een zwakke Wi-Fi een oorzaak, of laat anders de firmware van de inverters upgraden door GoodWe

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 19-07-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Sinds de PVBridge van @CodeCaster de API niet meer kon uitlezen heb ik via de export van de Historical Data aan het eind van de dag en wat nabewerking en vervolgens via de "Live Loader" de data toch naar pvoutput kunnen krijgen.

Maar sinds gisteren werkt ook dit niet meer foutloos: De kolom "power" in de xls blijft leeg ondanks dat de SEMSportaal de graph met de powerdata laat zien.

Ik heb ondertussen al 5 tickets bij de support geopend, waarvan 1 opgelost werd.
De andere 4 staan al weken open zonder inhoudelijke reactie.
Het blijft een drama met de Goodwe API's en ook de support kan beter.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja same here, mijn ticket waarom de "curve"-rapportage niet meer werkt (die ik gebruik voor het ophalen van data per dag) staat al ruim een week open zonder antwoord. Die API's zijn écht vaker kapot dan dat ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Storing - alweer (sinds ongeveer 14:15)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMWI8hlrBz20-Zg1GXWV4OIWEco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lh7Ce96XJLzPc3tqMLq7UuRy.jpg?f=fotoalbum_large

Net als ik deze post hier plaats heeft Goodwe blijkbaar het geintje met de "Verification Code"
weer teruggedraaid (voorlopig dan). Wat een drama!
De nieuwe login screen (komt hopelijk niet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5MDlsFSXl2IyRbiSrRlkPiduiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou6jWxeboCZnYU1W0HeC6PqV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door dunklefaser op 02-09-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik heb vanochtend een ticket betreffende de niet werkende zomer/wintertijd omschakeling
op de support website ingedient. - Hebben andere gebruikers van de SEMSPortal website
hier ook last van?
Volgens de website is mijn omvormer pas over 10 minuten om 08:40 gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
@dunklefaser Ja hier ook.
Edit: Wel apart dat de starttijd in pvoutput wel goed staat (en die gegevens komen van het semsportal via een script).

[ Voor 69% gewijzigd door henkzelf op 01-11-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Inmiddels staat de klok weer goed. Weet niet precies op welke dag dat gebeurd is (maar net niet op tijd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zackary
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 21:40
Hallo

Sinds vanmiddag 1500 uur de Sems app offline.
Ik heb een P1 en KWh meter dus kan ik zien dat de opwek gewoon doorgaat.

Is er wederom storing bij Goodwe dan wacht ik gewoon af alcorensvan alles te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:07
Het werkt bij mij (via mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zackary
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 21:40
Hier was het vanochtend ook weer oké tijdens de opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:31
Geweldig, vanmorgen werkte het nog en nu doet de app het weer niet :+

P1 meter laat gewoon dikke teruglevering zien, dus ik ga me er niet druk om maken. Ik vind alleen die melding die je altijd ziet op de webportal ("due to the recent instability of the internet" oid) een beetje sneu worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Misschien ligt het aan je eigen internet? Ik keek rond dezeflde tijd en bij mij werkte het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
De app doet het wel hier (android) maar de website niet: https://www.semsportal.com/home/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik wilde even wat checken op de SEMS portal en inderdaad, de website doet het niet. Ik check overigens op een andere verbinding dan eerder vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Wat raar! Bij mij werken zowel app als website (1 minuut na vorige reactie, zie tijd rechtsonder).
De website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIw0zPKwwZCrrf0V7A_5dk-SJL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vRDR9HiIjMxcE4ZkMFgq8Kzz.png?f=fotoalbum_large

Maar, de website deed wel even raar door in het vak met 'generation today' ook weer om en inlog te vragen. Bij herladen van de pagina ging het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 13:00

Niwla

dat dus....

Hopeloos. De boel ligt er alweer uit.... 8)7

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ach ja, zolang de omvormer het maar doet, maak ik me niet zo druk - en die doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 11:40

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb het probleem ook, vooral jammer voor de Home Assistant data dat het ophalen van info vaak mislukt. Sinds ~12:00 ofzo vandaag al niets meer binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 10:35
Ah fijn dat er meer mensen zijn met problemen. Ik dacht al dat het aan mij lag. We wachten het maar af dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik ben het eens met @Gramser - zolang de omvormer nog normaal werkt..
En dat kan je prima lokaal controleren via de SolarGo app.
Ik zou sowieso aanbevelen de omvormer lokaal uit te lezen
en dan naar pvoutput te uploaden. Nooit meer last van SEMSportal.
Mensen hebben soms problemen . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
ik gebruik alleen de sems app, de website is een drama. Ik denk dat het probleem meer aan de html kant ligt dan aan de database kant van de logs.
Geen idee of ik met alleen LAN ook alles lokaal zou kunnen loggen zonder naar Goodwe data te versturen (zag wel een lokaal loggen via wifi/usb optie hier op tweakers langskomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

dunklefaser schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:14:
Ik ben het eens met @Gramser - zolang de omvormer nog normaal werkt..
En dat kan je prima lokaal controleren via de SolarGo app.
Ik zou sowieso aanbevelen de omvormer lokaal uit te lezen
en dan naar pvoutput te uploaden. Nooit meer last van SEMSportal.
Mensen hebben soms problemen . . .
Hoe fix je het lokaal loggen en uploaden naar PVoutput dan?
Ik kan nu lokaal loggen (sinds de firmware geupdate is). Alleen werkt dit binnen HA nog niet lekker sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:30
Bij mij werkt lokaal naar ha prima, wat gaat er bij je niet goed?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Tortelli schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Hoe fix je het lokaal loggen en uploaden naar PVoutput dan?
Ik kan nu lokaal loggen (sinds de firmware geupdate is). Alleen werkt dit binnen HA nog niet lekker sowieso.
Bijvoorbeeld "GoodweUdpPoller-linux-arm64" voor lokaal naar pvoutput? (Heb ik zelf niet in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Driek schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:25:
Bij mij werkt lokaal naar ha prima, wat gaat er bij je niet goed?
Ik mis heel veel datapunten bij PV Power (actueel opwekkend vermogen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23HyBxGAoHGMDW0xh5IN5Y3DQ9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PjuiYeKUtx3uMzomvYZnuruu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
Hebben jullie ook nog steeds problemen?

Mijn omvormer was kapot en is maandag vervangen. Beide lampjes branden constant, en ik zie aan m'n meter dat ie gewoon opwekt, maar in de app blijf ik maar 'offline' zien.

Heb al m'n hele internetomgeving opnieuw opgestart, heringericht, etc.
Geen verschil. Eerder werkte de app altijd wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:03
Ook daadwerkelijk de wifi config opnieuw doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
new_guy schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:48:
Ook daadwerkelijk de wifi config opnieuw doorlopen?
Ja, dat ook. Toen kreeg ik gedoe met 4x knipperen en 2x knipperen van het oranje lampje. Toen heb ik alles gereset (omvormer en netwerk), en toen had ik weer constant brandend lampje. Maar nog altijd offline in de app...

Is dat trouwens vaak een oplossing, het opnieuw configureren van de wifi in de app?
Ik dacht altijd dat als ie constant oranje brandde, dat het dan thuis allemaal goed zat. Hij heeft hiervoor ook een halfjaar prima gewerkt in de app. Maar sinds de installateur is geweest staat ie offline in de app. En hij zegt natuurlijk dat ie het goed achter gelaten heeft, want beide lampjes brandden ...

[ Voor 34% gewijzigd door adwim op 08-03-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Goodwe Support ticket inschieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwim
Gramser schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:41:
Goodwe Support ticket inschieten?
Yes, gedaan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Trouwens, hebben jullie ook dat als je de wifi-configuratie (opnieuw) wilt uitvoeren, dat ie dan het Solar-Wifi netwerk niet ziet?
Ik heb dat vrijwel altijd, zelfs als ik mijn telefoon echt naast de omvormer houd.

Overigens is het inmiddels wel gelukt. De installateur was vergeten om de nieuwe omvormer toe te voegen in app, zucht.
Maar nu geeft de app nog steeds offline aan bovenin, omdat die oude omvormer er nog staat (en bovenaan) waarschijnlijk. Ik kan die niet verwijderen, toch? Of kan ik de volgorde aanpassen of zo?

Maar godzijdank kan ik eindelijk gewoon weer statistieken zien, dat is het belangrijkste.

[ Voor 97% gewijzigd door adwim op 09-03-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstienstra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 19:28
Zelfde probleem hier, ondertussen al 3 maanden lang dat het onmogelijk is om de pagina van SEMS Portal te benaderen. Zodra ik overschakel op een VPN of mijn 5G is er niets aan de hand.
Alles al gepobeerd, modem gereset met geen enkel apparaat verbonden, etc.
Ping en DNS gaan allemaal perfect, precies zoals op een VPN, alleen de HTTP geeft geen response terug.

Support van Goodwe geeft aan geen idee te hebben, en hebben daar volgens hen geen IP blacklist o.i.d.

Twee weken geleden vertelden ze 'er op terug te komen zodra er meer bekend is'...
Wil wel graag weer m'n data terugzien in Home Assistant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik krijg binnenkort eindelijk zonnepanelen met drie goodwe omvormers (2500XS, 4200-DNS en een micro-omvormer). Ik heb een kWh-meter met youless dediciated voor de zonnepanelen. Gegeven de problemen met de semportal, heeft het uberhaubt zin om de panelen aan wifi te hangen en te registeren bij goodwe?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 21:54
Hier draait mijn GoodWe monitoring op mijn home assistant als een zonnetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw37qflugOJoCsszg-PfPN_Ev6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uvwyquw7Xi8K7dDKUkGMeJCU.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat het alleen veel oplevert met al die regen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
Sinds 2 april halverwege de dag krijg ik geen data meer binnen op de portaal. Meer mensen hier last van?

Hij doet het verder nog wel, via mijn Homewizard zie ik dat er keurig terug geleverd word.

Het helpt als de switch/ap in het stopcontact zit waar de netwerkabel van dat ding langs gaat |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Renegade666 op 04-04-2023 17:46 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hebben jullie vanavond ook problemen met het inloggen bij SemsPortal?

Wanneer ik probeer in te loggen krijg ik steeds de melding; "Network failure, please try again". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 17:26
RayMotix schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:14:
Hebben jullie vanavond ook problemen met het inloggen bij SemsPortal?

Wanneer ik probeer in te loggen krijg ik steeds de melding; "Network failure, please try again". :/
Al enkele uren last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
DeepM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Al enkele uren last van
Thanks! Dan ligt het niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinevb
  • Laatst online: 24-09 18:02
Sinds vanmorgen is bij mij de Totale energieopwekking plotseling 0 kWh. Is dat alleen bij mij gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Toinevb schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:17:
Sinds vanmorgen is bij mij de Totale energieopwekking plotseling 0 kWh. Is dat alleen bij mij gebeurd?
Bij mij iig niet - alles nog zoals ik het gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
bij mij draaien android app en semsportal.com prima. (mijn omvormer heeft LAN module, geen wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Sinds 23 augustus is de kolom dagelijkse opwek in de reports/verslagen niet meer beschikbaar.
Kan iemand dit checken en bevestigen?

Ik heb geen aankondiging o.i.d. van GoodWe gezien (typisch voor GoodWe)
De kolom "Totale opwek" met een tijdresolutie van 1 min is er nog wel en
zou desnoods gebruikt kunnen worden om de opwekcurve per dag te reconstrueren/ te berekenen.
Dit is heel jammer als je historische data via de "live loader" naar pvoutput wil uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi) voor als je niet afhankelijk wil zijn van het cloud operations team van Goodwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:33
dunklefaser schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:39:
Sinds 23 augustus is de kolom dagelijkse opwek in de reports/verslagen niet meer beschikbaar.
Kan iemand dit checken en bevestigen?

Ik heb geen aankondiging o.i.d. van GoodWe gezien (typisch voor GoodWe)
De kolom "Totale opwek" met een tijdresolutie van 1 min is er nog wel en
zou desnoods gebruikt kunnen worden om de opwekcurve per dag te reconstrueren/ te berekenen.
Dit is heel jammer als je historische data via de "live loader" naar pvoutput wil uploaden.
Ik kwam hier deze week ook achter. Ik heb een sjabloon in de SEMS portal opgeslagen waarbij een aantal velden (voltage, vermogen en totaal per dag) netjes in een Excel bestand werden geëxporteerd.
Sinds woensdag werkte dit niet meer. Ik kwam er achter dat het veld Totaal per dag opeens verdwenen is en dat alleen Totale opwekking er nog is. Als je de sjabloon opnieuw maakt (met Totale opwekking) lukt de export wel.
Als je deze vervolgens via de live loader in PVOutput wil importeren moet je bij Energy Values even de waarde aanpassen naar Lifetime Cumulative.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ralfie165 Ik had dit gisteren al omgezet naar "Totale Opwek" In principe werkt dit, maar
als ik vervolgens het bewerkte csv bestand via de pvoutput "live loader" importeer/upload is het resultaat niet echt o.k..
Misschien bewerk je het csv bestand anders en kies je een andere template in de live-loader?

Wat ik tot nu toe deed: In het xls bestand: kolom "Status" verwijderen en als csv opslaan.
Vervolgens in het csv bestand het datum verwijderen (notepad) en vervolgens het maximum van 288 records selecteren en in het live loader venster plakken en uploaden. Omdat er per dag meer dan 288 records in de xls c.q. csv zitten moet ik dit minimaal 3 x herhalen. Pvoutput is zo vriendelijk maar elke 5 minuten een waarde te accepteren/te importeren, in de csv zitten de records namelijk nog per minuut.

Dit werkte met de "Daily Cumulative" maar bij mij niet meer correct met de "Lifetime Cumulative".
De eerste tranche van de meestal 3 is o.k., maar bij de volgende gaat het mis en wordt door pvoutput niet correct opgeteld. Zie de pvoutput van 26.08.2023 - heb ik net nog een keer geladen - helaas nog steeds fout. Via de nieuwe, bewerkelijkere methode (zie onderstaand) lukt het nu en klopt ook nog (y)

De som klopt niet 14,8 kWh vs. 26,6 kWh werkelijk en ook de constante waarden tussendoor bij doorlopende productie zijn fantasie. Maar dit ligt natuurlijk aan de importfunctie van pvoutput.

[ Voor 11% gewijzigd door dunklefaser op 27-08-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 16:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@dunklefaser Nav je vraag in het PV topic, deze parameters kan ik selecteren:
(Past niet in een screenshot, vandaar even onder elkaar gezet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NqpF01R9VzgkT-qA4Eme4DMZXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pWcdeE3Sg8zGbDAz9V1dc22.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgBYlIceejQK_EgZlKUypCwy9c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qK8r8INztbQ4GKLykO0TJuNM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan totaal 14 parameters selecteren.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Joepla Ondertussen is bevestigd (zie hierboven) dat Goodwe de kolom (dagelijkse) "opwekking (kWh)" heeft geschrapt/verwijderd.
Waarom? Voorlopig nog geen info - Ik heb een ticket bij de Benelux support open.
Het zal waarschijnlijk weer weken duren voordat er een (onbevredigend) antwoord komt.

In zekere zin OT: Als je het csv bestand wat uitdunt en alleen de records per 5 minuten laat staan zodat er maximaal 288 records per dag zijn kan pvoutput wel correct laden (288 x 5 min = 1440 min = 24 uur.
Dus de fout zit ergens in het laden van meerdere bestanden per dag met "Lifetime Cumulative" door pvoutput.

P.S.: @c-nan Ik heb hier geen (grotere) gaten in de live grafiek gezien, ook de export per minuut was volgens mij bijna altijd volledig. Ik zou eerder in de individuele installatie/verbinding zoeken dan in SEMSportal.

[ Voor 41% gewijzigd door dunklefaser op 27-08-2023 11:00 . Reden: Fout zit bij pvoutput // gaten door verbindingsproblemen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23
Ik heb heel veel ‘gaten’ in de live grafiek, speelt al een paar weken..

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:33
dunklefaser schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:01:
In zekere zin OT: Als je het csv bestand wat uitdunt en alleen de records per 5 minuten laat staan zodat er maximaal 288 records per dag zijn kan pvoutput wel correct laden (288 x 5 min = 1440 min = 24 uur.
Dus de fout zit ergens in het laden van meerdere bestanden per dag met "Lifetime Cumulative" door pvoutput.
Ik plak de data uit de XLS (na verwijdering van de kolom Status en de eerste 3 kopregels) die uit de SEMSportal komt eerst in een Excel sjabloon om eenvoudig de limiet van 288 te omzeilen.
De Excel sjabloon bestaat uit 450 rijen en 1 kolom met daarin om en om de waarde ONWAAR of WAAR. Door de kolom te filteren op 1 van deze waardes heb je in 1x je aantal rijen gehalveerd, eigenlijk vrijwel per 5 minuten. Mijn. GoodWe omvormer komt uit 2017 en in de XLS export vanuit de SEMSportal heb ik data per 2,5 minuut. De recentere modellen hebben blijkbaar per minuut data.
Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpDBb9EvCyyuODJfUIkGNSY-TcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4elDuOSOgIT3Pir0ZjuGGtO5.png?f=fotoalbum_large

Daarna sla ik de overgebleven regels op als CSV en plak deze in de live loader met deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynlDtFnfavQFdXDLjCRz3Wzbkcg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O2qZmlMsmKw4kL89LreKccXA.png?f=fotoalbum_large
Dit alles om de gaten te vullen die dagelijks in de live upload via een Python script tussen SEMS en PVOutput ontstaan.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23
@Joepla Ondertussen is bevestigd (zie hierboven) dat Goodwe de kolom (dagelijkse) "opwekking (kWh)" heeft geschrapt/verwijderd.
Waarom? Voorlopig nog geen info - Ik heb een ticket bij de Benelux support open.
Het zal waarschijnlijk weer weken duren voordat er een (onbevredigend) antwoord komt.

P.S.: @c-nan Ik heb hier geen (grotere) gaten in de live grafiek gezien, ook de export per minuut was volgens mij bijna altijd volledig. Ik zou eerder in de individuele installatie/verbinding zoeken dan in SEMSportal.
De accesspoint hangt in dezelfde ruimte.
Naast de GoodWe omvormer heb ik ook nog een andere omvormer van een ander merk hangen, daar heb ik geen gaten.

Ik denk dus niet dat het een lokaal netwerk probleem is. Of een brakke WiFi module of geen idee eigenlijk

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ralfie165 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Ik plak de data uit de XLS (na verwijdering van de kolom Status en de eerste 3 kopregels) die uit de SEMSportal komt eerst in een Excel sjabloon om eenvoudig de limiet van 288 te omzeilen.
De Excel sjabloon bestaat uit 450 rijen en 1 kolom met daarin om en om de waarde ONWAAR of WAAR. Door de kolom te filteren op 1 van deze waardes heb je in 1x je aantal rijen gehalveerd, eigenlijk vrijwel per 5 minuten. Mijn. GoodWe omvormer komt uit 2017 en in de XLS export vanuit de SEMSportal heb ik data per 2,5 minuut. De recentere modellen hebben blijkbaar per minuut data.
Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Daarna sla ik de overgebleven regels op als CSV en plak deze in de live loader met deze instellingen:
[Afbeelding]
Dit alles om de gaten te vullen die dagelijks in de live upload via een Python script tussen SEMS en PVOutput ontstaan.
Prima methode om via een hulpkolom te filteren / te selecteren - ik ga dit ook proberen met een aanpassing.

[edit] Bewerking met aangepaste filtersjabloon (WAAR, 4 x ONWAAR) en import in pvoutput gelukt.
Is wel vrij omslachtig nu met meerdere tijdelijke hulp spreadsheets en je moet elke keer de hele dagproductie uploaden wat voorheen niet hoefde.

[ Voor 6% gewijzigd door dunklefaser op 27-08-2023 18:16 . Reden: 4/5 reductie aantal records SEMSportal -> pvoutput ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 16:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

c-nan schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

De accesspoint hangt in dezelfde ruimte.
Naast de GoodWe omvormer heb ik ook nog een andere omvormer van een ander merk hangen, daar heb ik geen gaten.

Ik denk dus niet dat het een lokaal netwerk probleem is. Of een brakke WiFi module of geen idee eigenlijk
Gisteren weer zo'n moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vqyME3UB2cplZt8xn4ir7aQ3WM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VfifN2SJFWQFYvqqOgvzjCzW.jpg?f=user_large

Wifiverbinding is niet optimaal bij mij, heb er een tijdje een repeater tussen gezet en dat gaf geen enkele verbetering.

Sowieso wordt data na een tijdje offline te zijn geweest achteraf weer ingevuld merkte ik, dus zelfs een hele slechte verbinding zou uiteindelijk wel een compleet plaatje moeten geven. Zoals het ook hoort eigenlijk.
Omdat de real time data wel altijd zichtbaar is en correct is, moet het bijna zeker wel een probleem aan de serverkant zijn.

Blijft een bijzonder monitoringsysteem :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6lfA3GEh5vfMZE0Zpu0HccJlNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMOEoOKcNN3gi9u8NrjvFjTr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Joepla op 28-08-2023 10:25 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit merk ik ook, en de vanaf de 30e is 'ie ook uit de API verwijderd, waardoor mijn sync-tool (PVBridge, ja, ik probeer het werk nog steeds af en toe op te pakken) sindsdien niet meer kan rapporteren. Ik moet dan maar met 22/ETotal gaan rekenen, en die van het begin van de dag pakken als nulpunt...

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 10-09-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 17:00
Ik kan sinds vanochtend geen data meer ontvangen van mijn Goodwe installatie. Het probleem lijkt bij Delta Fiber te liggen. Ik kan de website semsportal.com niet openen via Delta, maar wel via 4g (KPN). Verandering van dns servers lost niks op. Als ik via een VPN (privado) de site wil benaderen met Delta dan werkt dit wèl.

Iemand anders met Delta en hetzelfde probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door Blaffeh op 11-09-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesanden
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 11:51
Blaffeh schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:28:
Ik kan sinds vanochtend geen data meer ontvangen van mijn Goodwe installatie. Het probleem lijkt bij Delta Fiber te liggen. Ik kan de website semsportal.com niet openen via Delta, maar wel via 4g (KPN). Verandering van dns servers lost niks op. Als ik via een VPN (privado) de site wil benaderen met Delta dan werkt dit wèl.

Iemand anders met Delta en hetzelfde probleem?
Ja hier hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
Het lijkt mij een routing probleem in het Delta netwerk, de dns server zet netjes om naar ip 8.209.71.108, maar in een traceroute krijg ik na de 3e hop timeouts.

Edit: ik ben even bij Delta in de chat.

Edit2: Ze gaan er mee bezig!

[ Voor 10% gewijzigd door Blaffeh op 11-09-2023 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesanden
Blaffeh schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:51:
[...]

Het lijkt mij een routing probleem in het Delta netwerk, de dns server zet netjes om naar ip 8.209.71.108, maar in een traceroute krijg ik na de 3e hop timeouts.

Edit: ik ben even bij Delta in de chat.

Edit2: Ze gaan er mee bezig!
Ik heb via chat deze melding ook gedaan en inderdaad wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
Kan dit ook de oorzaak zijn dat de omvormer geen data meer naar Sems kan versturen?
En dat ik mijn omvormer via mijn netwerk niet meer kan uitlezen (lijkt me niet)? Wel toevallig dat dit nu bij mij ook het geval is..

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesanden
wiljums schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:59:
Kan dit ook de oorzaak zijn dat de omvormer geen data meer naar Sems kan versturen?
En dat ik mijn omvormer via mijn netwerk niet meer kan uitlezen (lijkt me niet)? Wel toevallig dat dit nu bij mij ook het geval is..
Ik vermoed dat dat hetzelfde probleem is. Dat constateer ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
wiljums schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:59:
Klopt! Zo kwam ik er ook achter. Zou je dit ook willen melden bij Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
Maar kan Delta de oorzaak zijn dat Home Assistant hier de omvormer niet meer kan uitlezen via het ip-adres binnen hetzelfde, lokale netwerk? Of zou de omvormer van slag zijn omdat SEMS niet meer te bereiken is..?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
Dat laatste lijkt me niet ondenkbaar aangezien dat hele logging verhaal bij Goodwe een draak van een product is. Net gekeken en inderdaad HA krijgt hier lokaal geen data…
Pagina: 1 2 Laatste