Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:22
Hey iedereen,

Na een hoop gelezen te hebben hier ben ik er achter gekomen dat veel mensen hier ook de omvormers van GoodWe gebruiken.

Ik heb sinds een week nu eindelijk zonnepanelen en het lijkt goed te werken. Ik kan bij de Essent app zien dat er teruggeleverd wordt en in de Sems portal app/website staat er elke dag een heel mooi grafiekje.

Echter nu het probleem, ik heb een GoodWe met dementie geloof ik, wat elke ochtend zijn de gegevens van de dag ervoor er weer af. De enige stat die hij wel bewaard is de totaal opbrengst in KWH en KWH/eur, maar ik kan verder nergens terugvinden wat ik de dag ervoor heb opgewekt of laat staan de maand ervoor.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het lijkt erop dat het apparaat s'nachts uit is (leek mij logisch gezien het mij lijkt dat hij op zonne energie werkt en dat s'avonds niet beschikbaar is...) maar gezien hij die twee andere stats wel kan bijhouden leek het mij dat er toch ergens iets gelogt moet worden. Dan zou je zeggen dat de rest ook beschikbaar moet zijn... Ik zou graag al mijn stats willen bijhouden, maar nu de vraag..hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De omvormer zelf heeft geen geheugen (of heel beperkt).
Voor historische gegevens moet je dus op de Sems portal terugkijken, of zelf een database vullen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

iaxe393 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:47:
elke ochtend zijn de gegevens van de dag ervoor er weer af.
Waar zie je dit precies?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Proton_ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:14:
De omvormer zelf heeft geen geheugen (of heel beperkt).
Voor historische gegevens moet je dus op de Sems portal terugkijken, of zelf een database vullen.
Ah dat legt al een hoop uit dan.

Ik zag hier in de topics zulke mooie graphs enzo, ik had bijna verwacht dat ze allemaal een rapport draaide uit de omvormer :o
Ik kijk in de SEMS app en op het dashboard via de webbrowser portal. Dan heb ik een mooie graph voor die dag, maar zodra ik wil terug kijken zie ik dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Op de sems site zou je terug moeten kunnen bladeren
https://semsportal.com/
Het moet allemaal wel uit China komen, dus het kan even duren.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

iaxe393 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Ah dat legt al een hoop uit dan.

Ik zag hier in de topics zulke mooie graphs enzo, ik had bijna verwacht dat ze allemaal een rapport draaide uit de omvormer :o
[...]

Ik kijk in de SEMS app en op het dashboard via de webbrowser portal. Dan heb ik een mooie graph voor die dag, maar zodra ik wil terug kijken zie ik dus niets.
Je bedoelt als je op de homepage op het pijltje naar links klikt voor de vorige dag? Dat kan wel een paar seconden duren voordat de grafiek opnieuw getekend wordt.

Edit: ik zie op mobiel nu ook het plaatje met "XoX" in plaats van de grafiek.

Wen er maar aan, hun API's liggen er vaker uit dan je gewend bent.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 11-06-2022 21:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Proton_ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:32:
Op de sems site zou je terug moeten kunnen bladeren
https://semsportal.com/
Het moet allemaal wel uit China komen, dus het kan even duren.
Yes hier ben ik ingelogd en kijk ik, echter kan ik alleen vandaag zien, zodra ik terug ga of een rapport op vraag krijg ik dus alleen de huidige dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Kan je een screenshot delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Yes!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gwp6Qm8/image.png

Zo ziet het dashboard er hier uit, zet ik hem op vandaag heb ik een graph, op een andere datum niet.
Al zou hij alleen al bij 'opwekking' laten zien wat ik die dag heb gedaan is het ook goed.

Als ik bovenin bij rapporten kijk en daar een excel uitdraai mee wil maken doet hij het zelfde. Alleen deze dag werkt, vorige niet, die staan gewoon op 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Dat ziet er niet als user error uit ;)

Hier moet Goodwe support wat mee doen.
Het goede nieuws is dat je omvormer het verder wel goed doet en de data wel verstuurd wordt.
In de tussentijd kan je wellicht lokale logging bouwen, dan ben je daar niet van afhankelijk :)
(Of naar pvoutput.org)
GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)

[ Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 11-06-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Proton_ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:59:

Het goede nieuws is dat je omvormer het verder wel goed doet en de data wel verstuurd wordt.
In de tussentijd kan je wellicht lokale logging bouwen, dan ben je daar niet van afhankelijk :)
(Of naar pvoutput.org)
Ik ga er eens naar kijken, thanks. En anders gewoon even een mailtje naar Goodwe in Nederland. Als ik het tijdens installatie goed begrepen heb dan liep deze kast toch op een verouderde firmware, misschien ligt het daar aan...

Dat mag Goodwe mij dan vertellen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Proton_ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:59:

(Of naar pvoutput.org)
Zat net op PVoutput te kijken, mooie site is dat.
er is zeker niet toevallig een soort koppeling tussen Goodwe en hun website mogelijk? :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Als je een raspberry pi hebt slingeren kan je dit proberen ( als het licht is)
https://github.com/koen-lee/GoodweUDPToPvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertvanderiet
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-04 14:45
Hallo @iaxe393, ik heb precies hetzelfde pobleem, heb de Goodwe nu een paar dagen. Sems portal toont alleen de opbrengst van de huidige dag. Nog iets wijzer geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 13:36
Ik heb een GoodWe 3000Xs en hetzelfde 'probleem'. Gegevens van vandaag staan gewoon in de SEMS portal maar van eerdere dagen is het niet terug te zien. Ik zit wel te kijken om een homeassistant dashboard te maken maar ik heb dan eerst nog een P1 kabel en een raspberry nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hier nu ook problemen, omvormer is aan, lampje brand. Echter het wifi lampje knippert en in de app staat offline. Dus vermoed problemen aan hun kant...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iaxe393 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Yes!

Zo ziet het dashboard er hier uit, zet ik hem op vandaag heb ik een graph, op een andere datum niet.
Al zou hij alleen al bij 'opwekking' laten zien wat ik die dag heb gedaan is het ook goed.

Als ik bovenin bij rapporten kijk en daar een excel uitdraai mee wil maken doet hij het zelfde. Alleen deze dag werkt, vorige niet, die staan gewoon op 0.
Bij mij werkt het gewoon.
Heb je al op het pijltje "Curve geklikt?"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LolR52jz3aFNzSvlTHsdIXV9J0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtmbMHESmjpT2iD0PLFoZj5f.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna verschijnt een dergelijke grafiek. Dag kan je wisselen rechtsboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU_LSnK53pdgbDsspxhVd4CHFy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDR9SO2EYEVKESWG33jLCX4D.jpg?f=fotoalbum_large

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
albertvanderiet schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:25:
Hallo @iaxe393, ik heb precies hetzelfde pobleem, heb de Goodwe nu een paar dagen. Sems portal toont alleen de opbrengst van de huidige dag. Nog iets wijzer geworden?
Nope, zelfs op mijn week mailtje die ik krijg missen er dagen :')

Ik ben inmiddels maar dagelijks rond het eind van de dag aan het kijken en dan gooi ik het in pvoutput (handmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Kets_One schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Bij mij werkt het gewoon.
Heb je al op het pijltje "Curve geklikt?"
[Afbeelding]

Daarna verschijnt een dergelijke grafiek. Dag kan je wisselen rechtsboven.
[Afbeelding]
Yes, alle opties daar al geprobeerd.
Verder dan één dag wil hij gewoon niet kijken. Ik zou bijna het idee hebben (al is dat niet zo dunkt mij) dat er misschien een draadje voor constante spanning op het apparaat is vergeten aan te sluiten. Elke dag gaat hij aan/uit en dan 'vergeet' hij wat hij gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertvanderiet
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-04 14:45
Heb een ticket ingeschoten op https://support.goodwe.com/.

Ik kreeg heel snel een reactie, eerste korte antwoord was:
Klopt dat we problemen hebben met de Sems en het zal zsm worden opgelost.
Tweede antwoord was:
The time line is still end of June. I think we can respond the customer this problem will be solved at the end of June or the Beginning of July.

Ik kreeg met het tweede antwoord zelfs interne mailwisseling mee in het antwoord waarin de ene afdeling aan de andere vraagt hoe lang het nog duurt voordat het is opgelost omdat het aantal tickets enorm aan het oplopen is. Er zat ook een screenshot van alle tickets bij, komen allemaal neer op hetzelfde: geen historische data op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperR1902
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-07 19:56
Mocht je iets met Home Assistant willen doen. Ik heb onderstaande getikt voor PVOutput icm Home Assistant

https://forum.pvoutput.or...stant-to-pv-output/5422/2
Pagina: 1