• tyrunar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 11:44
en nu is het dus officieel:

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
memes mogen in het meme topic blijven.

[Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-11-2022 07:21]

• tyrunar
maarrrrrrr dit zou ik ook zeggen als UA zijnde. Beetje opsec trollen.
Er is een storm, waarom zou dat gunstig zijn voor een landing? niet voor de landing zelf lijkt me.
Misschien wel omdat de Russen moeilijk mee kunnen kijken vanwege het weer?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tyrunar schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:10:
maarrrrrrr dit zou ik ook zeggen als UA zijnde. Beetje opsec trollen.
Er is een storm, waarom zou dat gunstig zijn voor een landing? niet voor de landing zelf lijkt me.
Misschien wel omdat de Russen moeilijk mee kunnen kijken vanwege het weer?
Bij de "echte offensieven" rond Cherson en Izyum/Kupyansk werd juist radiostilte gevraagd. Dat het nu aangekondigd wordt, komt niet heel geloofwaardig over. Ook omdat we eerder al psyops van UA hebben gezien.

Maar, er gaat wel eea aan paniek rond op de russische kanalen, dus wat er ook aan de hand is, er is wel een effect.

• tyrunar
RoD schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:21:
[...]

Bij de "echte offensieven" rond Cherson en Izyum/Kupyansk werd juist radiostilte gevraagd. Dat het nu aangekondigd wordt, komt niet heel geloofwaardig over. Ook omdat we eerder al psyops van UA hebben gezien.

Maar, er gaat wel eea aan paniek rond op de russische kanalen, dus wat er ook aan de hand is, er is wel een effect.
dat bedoel ik.
De Russen kunnen waarschijnlijk moeilijker info verzamelen vanwege storm en weten dus niet of het wel of niet gebeurt.
En zullen of moeten dus troepen sturen danwel alert blijven op iets wat niet plaats vindt.

Trek de Russen naar de Kinburn Spit en lanceer zelf een offensief richting Tokmak :P

• tyrunar
Kherson wordt vandaag flink bestookt met Grad MLRS.
Een 13-jarige jongen is helaas overleden na gewond te zijn geraakt door de clustermunitie.
- head of Kherson military administration (via Gerashchenko's Telegram).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:21
Ik dank FSM op mijn blote knietjes dat ik een leven als frontsoldaat bespaart ben gebleven, want aan je maten verliezen en in overwegend ellendige omstandigheden zitten is vreselijk. Maar door zo'n suf memepje voel ik even een kriebeltje: wanneer geweten, verstand, emotie, lichaam samen aan dezelfde taak werken: namelijk het verdrijven van een barbaars leger van je de grond van je geliefden, dat moet, op de betere momenten althans, toch een fijn gevoel geven. Het zou goed zijn dat je iets doet, je voelt dat je iets moet doen, je kunt iets doen, en dan doe je het (een fuckload aan democracy afschieten): ik kan me goed voorstellen dat dit je dag weer helemaal goed maakt.

Dan zitten wij toch maar gevangen achter het toetsenbord. Behalve doneren enkel toekijken ...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat foto's uit Cherson.

Een vernietigde McDonald's.

https://pbs.twimg.com/media/FiRck_9XEAQr1yo?format=jpg&name=medium

In het treinstation is elektriciteit, waar mensen hun telefoon kunnen opladen.

https://pbs.twimg.com/media/FiRdVwNXEAIf6x9?format=jpg&name=medium

Eten maken op straat.

https://pbs.twimg.com/media/FiRmohPXEAAYPs9?format=jpg&name=medium

Draadje met veel meer foto's:

La Batterie des Hommes sans Peur

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er schijnt een vlag te wapperen aan de andere kant van de rivier:

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
XWB schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:17:

[Twitter]
Krijg steeds meer het gevoel dat de Russen helemaal gaan terug trekken, zelfs de Krim gaan ze niet vasthouden zonder aanvoer en die aanvoer lijkt alleen nog maar gebakken lucht te kunnen vervoeren.
Eerdaags zal wel het nieuws komen dat het Oekraïnse leger overgestoken is.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

bloody

0.000 KB!!

[Twitter]
Mwa, die plek is alleen te bereiken vanaf de rivier. Geen weg oid die naar dat gebied gaat, dus de Russen hebben er ook niet zoveel aan.

nope

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]
En het filmpje van degenen die hem planten.

Even met zijn 3’en in een bootje naar de overkant :p

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kennen we het beruchte vliegveld nog? Nou het lijkt erop dat een Oekraïner zichzelf toegang had verschaft tot beveiligingscamera's en de informatie doorspeelde. Tja, dat zou wat verklaren. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier nog een verhaal van een inwoner van Cherson die trots verteld hoe hij twee Russische militairen neergelegd heeft.
Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen.” Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen.”
Maar verzetsstrijder zijn is niet zonder gevaar:
Archie werd op 9 mei gevat door Russische soldaten toen hij een T-shirt droeg met een blauw-gele streep. Daarna werd hij meegenomen naar een Russisch kamp dat gebruikt werd om Oekraïense soldaten te martelen. “Ze schopten me, elektrocuteerden me en sloegen me met stokken”, vertelt Archie. Na negen dagen werd Archie alsnog vrij gelaten, maar dat recht was vele anderen niet beschoren, vertelt hij aan CNN.

Ihor, een andere verzetsstrijder, bevestigt Archies verhaal. Ook hij werd opgepakt en in elkaar geslagen. Hij zegt dat anderen zelfs werden neergeknuppeld en gewaterboard werden. Zowel Archie als Ihor hielpen het Oekraïense leger regelmatig aan informatie door het nemen van foto’s en video’s. Maar tijdens hun detentie konden ze allebei verbergen dat ze lid waren van het verzet in Cherson.

[Voor 31% gewijzigd door XWB op 07-12-2022 20:09]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het is weer raak in de stad, video in de tweet:

• tyrunar
Hotel which was used as base by Russian FSB was destroyed in a missile strike in Zaliznyi Port

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Skadovsk en Novotroitske zijn ook weer aan de beurt vandaag.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45

Tens

fits the description

Meestal weinig nieuws op dit front, maar vandaag via Tass:
Situation along contact line in Kherson Region 'tense' — acting governor
It is reported that there is shelling every day from 50 to 150 shots along the entire contact line
ROSTOV-ON-DON, March 14. /TASS/. The situation along the combat engagement line in the Kherson Region is tense, with the Ukrainian side never stopping artillery attacks, acting head of the Kherson Region Vladimir Saldo told TASS on Tuesday.

"Tense," he said when asked about the situation in the Kherson Region, "Counterbattery activities continue across the river line, the Dnieper. There is shelling every day <…> from 50 to 150 shots along the entire contact line," he said.

According to Saldo, the combat engagement line in the Kherson Region is some 300 kilometers long. "This line runs along the entire Dnieper mouth, from Energodar in the Zaporozhye Region to the Dnieper-Bug estuary," he noted.
Behalve artillerie geen of nauwelijks gevechtshandelingen, en dan toch 'tense'? Of komen hier de hogere aantallen vernietigde artillerie vandaan?

[Voor 3% gewijzigd door Tens op 14-03-2023 15:40]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:39

Skalaar

What air defence doing?

Tens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:39:
Meestal weinig nieuws op dit front, maar vandaag via Tass:

[...]

Behalve artillerie geen of nauwelijks gevechtshandelingen, en dan toch 'tense'? Of komen hier de hogere aantallen vernietigde artillerie vandaan?
Ik zou niet zo veel waarde hechten aan alle rommel die verspreid wordt via Ria Novosti, RT en Tass. Allemaal staatsmedia.

"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)

• Tens

Tens

fits the description

Skalaar schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik zou niet zo veel waarde hechten aan alle rommel die verspreid wordt via Ria Novosti, RT en Tass. Allemaal staatsmedia.
ik volg ze juist wel (wat iets anders is dan waarde hechten aan), vind dat je zoveel mogelijk beide kanten moet lezen. Geeft je toch een completer beeld. Normaal gesproken gaat daar altijd alles volgens plan, vernietigen ze dagelijks bergen Oekraïens materiaal, dus dit bericht valt op.

[Voor 4% gewijzigd door Tens op 14-03-2023 15:46]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:39:

Als er dagelijks geschoten wordt dan lijkt me dat al reden genoeg om de situatie "tense" te noemen. In elk geval voor de mensen aan de ontvangende kant van die beschietingen.

• Tens

Tens

fits the description

downtime schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Als er dagelijks geschoten wordt dan lijkt me dat al reden genoeg om de situatie "tense" te noemen. In elk geval voor de mensen aan de ontvangende kant van die beschietingen.
Hm,
50-150 shots dagelijks over een frontlijn van meer dan 100 km tense? Hoe noem je Bahkmut dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bedenk wel dat dit neerkomt op 1 schot per 2-6 km per dag. Niet leuk natuurlijk, maar tense vind ik toch wat anders.

[removed]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:06:
[...]
Hm,
50-150 shots dagelijks over een frontlijn van meer dan 100 km tense? Hoe noem je Bahkmut dan?
Bakhmut noem je een veldslag. Tense betekent alleen maar dat de situatie gespannen is. Daar kan zelfs zonder dat er geschoten wordt sprake van zijn.

[Voor 9% gewijzigd door downtime op 14-03-2023 16:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-03 23:11
Dus je zit op het veld of op je werk, je hoort een knal en hoopt dat je savonds nog een huis hebt om naartoe te gaan.

Lijkt me wel tense te zijn.

• Tens

Tens

fits the description

downtime schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:07:
[...]

Bakhmut noem je een veldslag. Tense betekent alleen maar dat de situatie gespannen is. Daar kan zelfs zonder dat er geschoten wordt sprake van zijn.
*knip* Liever reactie achterwege laten

[Voor 11% gewijzigd door teacup op 14-03-2023 20:39]

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
redwing schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:06:
Bedenk wel dat dit neerkomt op 1 schot per 2-6 km per dag. Niet leuk natuurlijk, maar tense vind ik toch wat anders.
Als de russen dat tense noemen ga ik er een beetje vanuit dat ze flink uitgedund zijn daar, want dit is gewoon UA die een beetje te druk op de ketel probeert te houden.

[Voor 10% gewijzigd door dakka op 14-03-2023 17:02]

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee