Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

Ah bedankt, kon het zo snel even niet vinden.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Hier de bron: https://t-me.translate.go...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

@bloody Had 'm al onder de knop, maar zat er nog een bericht omheen te breien :)
Generaal Armageddon himself ook aan het woord.
Zou men zich voorbereiden om de stad plat te gooien soms?
Dat past iig binnen de evacuatieplannen en met wat we qua gedrag van de Russen gezien hebben als het niet zo goed gaat op het slagveld.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Dat past iig binnen de evacuatieplannen en met wat we qua gedrag van de Russen gezien hebben als het niet zo goed gaat op het slagveld.
[Twitter]
Volgens mij is dit verhaal zelfs door Surovykin de lucht in geschopt.
Hij meldt vanavond in een interview:
There are data on the possibility of Kiev using prohibited methods of war in the Kherson region, preparing a missile attack on the dam of the Kakhovskaya HPP
Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar.
Als ik de tijdlijn probeer te volgen, zit dit interview vóór het nieuws (aankondiging door Saldo) over de evacuatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro op 18-10-2022 20:28 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

[...]

Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar :+
Als ik de tijdlijn probeer te volgen, zit dit interview vóór het nieuws (aankondiging door Saldo) over de evacuatie.
Als hij het meldt, dan weet je wel genoeg..
Het kan dus zelfs zijn dat hij het idee heeft om de boel maar plat te gooien, en toen die Saldo supersnel het verhaal van de 'noodzakelijke evacuatie' bedacht heeft.

Maar op zich conflicteert dat met zijn uitspraak "We & Ukrainians are one people" (hoop ik)

[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 18-10-2022 20:31 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]

Het kan dus zelfs zijn dat hij het idee heeft om de boel maar plat te gooien, en toen die Saldo supersnel het verhaal van de 'noodzakelijke evacuatie' bedacht heeft.

Maar op zich conflicteert dat met zijn uitspraak "We & Ukrainians are one people" (hoop ik)
[Twitter]
Van hopen o.b.v. Russische uitspraken ben ik even afgekickt.
Ik heb er geen goed gevoel bij vanwege de opties die je zelf al aangeeft, maar misschien is dat nare gevoel geven juist de bedoeling van RU. Dát hoop ik dan maar ;)

Ter aanvulling: in hetzelfde interview wordt ook de volgende uitspraak gedaan door Surovykin:
"Kynzhal" hypersonic aviation missiles have proven themselves well in hitting targets.
Weer 'lekker' suggestief allemaal dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Maestro op 18-10-2022 20:57 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

[...]

Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar.
Weer typische Russische retoriek.
De enige die tot nog toe raket aanvallen op een dam hebben uitgevoerd zijn ze zelf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]

[Twitter]
We & Ukrainians are one people" moet je ongeveer zo vertalen: "Oekraïne bestaat niet, en moet geassimileerd worden in rusland, wat betekent dat alles wat Oekraïne moet voorstellen, cultuur, vlag, gebruiken, taal, moeten worden uitgeroeid".

We kennen deze man uit Syrië, er is geen reden om het mooier voor te stellen dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:44
Daarom roepen ze dit nu op, ze blazen de dam op en schuiven het Kyiv in de voeten.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Iemand een analyse wat het “vernietigen” van deze Dam in de praktijk betekent?

- Komt Kherson onder water te staan?
- Zakt het water dusdanig dat de NPP ten noorden geen koeling meer krijgt?
- Wordt de drinkwatertoevoer naar se Krim onstabiel?

Kan er zo snel niets over vinden wat het effect zal zijn…

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Louwke schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:53:
Daarom roepen ze dit nu op, ze blazen de dam op en schuiven het Kyiv in de voeten.
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat lijkt te voor de hand liggend denk ik.

Die generaal staat bekend om steden tot puinpoeier te schieten (Aleppo heeft hij ook gedaan bv), dus ik vrees echt voor Cherson-stad.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Uit de categorie open deur:
https://nitter.it/TallbarFIN/status/1582445050155634689

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:01:
Iemand een analyse wat het “vernietigen” van deze Dam in de praktijk betekent?

- Komt Kherson onder water te staan?
- Zakt het water dusdanig dat de NPP ten noorden geen koeling meer krijgt?
- Wordt de drinkwatertoevoer naar se Krim onstabiel?

Kan er zo snel niets over vinden wat het effect zal zijn…
Antwoord C:
Holle, slecht verhulde dreigementen zouden niet zo serieus moeten worden genomen?

1 waarschijnlijk.
2 denk het niet, de flow van de rivier zou genoeg moeten zijn.
3 nee dit is voor de Krim geen drinkwater maar water voor irrigatie.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:18:
[...]
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat lijkt te voor de hand liggend denk ik.

Die generaal staat bekend om steden tot puinpoeier te schieten (Aleppo heeft hij ook gedaan bv), dus ik vrees echt voor Cherson-stad.
Dit is al de 3e generaal die Syrië plat heeft gegooid die de leiding krijgt. De vorige keer was het dvornikov die zo erg was in Syrië?
Tot nog toe is er niks veranderd.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Volgens deze -op Youtube gewaardeerde- analist zal er nog enkele dagen geduld moeten worden opgebracht, maar geen twijfels dat er iets groots gaande is (duh :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Dit is al de 3e generaal die Syrië plat heeft gegooid die de leiding krijgt. De vorige keer was het dvornikov die zo erg was in Syrië?
Tot nog toe is er niks veranderd.
Het zal wel in de sollicitatieprocedure zitten. Die begint waarschijnlijk met de vraag "Hoeveel steden heb je in puin geschoten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

[Twitter]
Dit is wat ik al een paar maanden geleden zei toen het offensief in Kherson begon. Het moment dat die stad weer officieel in Oekraïense handen is gevallen kun je een paar dagen van S300, S400raketten en kamikaze drones verwachten. Rusland zal proberen die stad in stof te veranderen want ze kunnen niet tegen hun verlies in dat land.

Neemt echter niet weg dat ze de stad dan officieel kwijt zijn en Oekraïne weer een nieuwe fase van de oorlog in kan gaan. Ongetwijfeld zijn er al plannen in werking om Melitopol en uiteindelijk Mariaopol terug te veroveren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar gaan we weer.
[Twitter: https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1582674069396168706?t=aD7e1H3-xLT4wmEsFSdh4A&s=19] Hopelijk is dit een "echte" aanval. We zullen het moeten afwachten, fingers crossed.

Edit:

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 19-10-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Cherson❗️
Orks van de Russische Federatie openden de sluisdeuren bij de Kakhovskaya HPP en begonnen water te lozen

Comment @ liveUAmap:
Occupation authorities started to dump water at Kakhovska dam, warning about possible flooding downstream

Als ik dat combineer met bovenstaande, begint het vermoeden groter te worden dat er iets gaande is. Dat de Russen een inundatie gestart zijn om Oekraïense troepen te vertragen.
Afwachten...

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:16:
[Twitter]
Cherson❗️
Orks van de Russische Federatie openden de sluisdeuren bij de Kakhovskaya HPP en begonnen water te lozen

Comment @ liveUAmap:
Occupation authorities started to dump water at Kakhovska dam, warning about possible flooding downstream

Als ik dat combineer met bovenstaande, begint het vermoeden groter te worden dat er iets gaande is. Dat de Russen een inundatie gestart zijn om Oekraïense troepen te vertragen.
Afwachten...
Hoe gaat dit vertragen? dat water loopt nu alleen maar meer naar door Rusland bezet gebied.
Meer water naar het zuidwesten van Nova Kakhova laten stromen, zorgt niet voor vertraging van een opmars ten noorden/noord-oosten.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 14:19 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Hoe gaat dit vertragen? dat water loopt nu alleen maar meer naar door Rusland bezet gebied.
Dat zal leuk zijn voor die pontonbrug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
Van NOS live-blog. https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-64805560
De regering van Oekraïne doet de evacuatie van burgers in de regio Cherson af als een "propagandashow".

In het door Rusland bezette deel van die regio worden 50.000 tot 60.000 burgers verplaatst, volgens Rusland om de Russische militairen de vrije hand te geven bij de verdediging tegen een Oekraïense aanval. Burgers kunnen overigens alleen naar Rusland of naar door Rusland bezet gebied in Oekraïne.

Een naaste medewerker van president Zelensky zegt dat Rusland de inwoners van de stad Cherson bang probeert te maken met nepnieuw over beschietingen. "Propaganda zal niet werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Meer water naar het zuidwesten van Nova Kakhova laten stromen, zorgt niet voor vertraging van een opmars ten noorden/noord-oosten.
Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien. Het is pure speculatie, maar kijk ook naar de post van RoD. Verwacht je dat je linies in gaan storten en je leger volledig onder de voet gelopen gaat worden, waarom zou je dan de westbank niet onder water zetten? Het voorkomt (hopen ze) dat UA in no-time met zwaar materieel aan de rivier staat en mogelijk een bruggehoofd opzet op de oostbank.

Dit deden wij (Nederlanders) tijdens de koude oorlog ook. De plannen lagen klaar om bijvoorbeeld rond de IJssel de dijken door te steken, zodat de Russen niet naar het Westland konden doorstoten met tanks. Jammer voor de bewoners en dat je je eigen gebied onder water zet, maar het vertraagd de aanstormende Russen later wel.

Vergeet niet dat inundatie ook even tijd kost. Als UA opeens door je linies komt en in hoog tempo naar de Dnjepr doorstoomt, zijn de Russen te laat als ze dan nog de 'dijken' doorsteken. Ik denk.... dat zo'n groot gebied zomaar een paar dagen kan duren eer het een redelijk laagje water heeft staan.

Het is _een_ scenario, maar als jij een betere hebt, dan laat ik mij graag verrassen :)

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien.
De bruggen bij Cherson zijn al kapot, en Rusland heeft genoeg maanden gehad om de pijler ook in C4 te wikkelen.

Van het 'direct doorstoten' over de rivier heen bij Cherson is/was al geen sprake.

(als ze dit over een week deden als UA bijv binnen 1 km van de dam staat, zit er meer logica in, nu wordt alleen hun eigen 'evacuatie' moeilijker. ik kan er gewoon nog niks zinnigs van maken, maar misschien willen ze juist wel dat hun eigen soldaten niet kunnen ontsnappen oid :? )

UA heeft dit bij Kyiv ook al succesvol zelf uit gevoerd nadat de Russen daar al in het gebied ten noordwesten zaten.

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 14:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:12
[...]

Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien. Het is pure speculatie, maar kijk ook naar de post van RoD. Verwacht je dat je linies in gaan storten en je leger volledig onder de voet gelopen gaat worden, waarom zou je dan de westbank niet onder water zetten? Het voorkomt (hopen ze) dat UA in no-time met zwaar materieel aan de rivier staat en mogelijk een bruggehoofd opzet op de oostbank.

Dit deden wij (Nederlanders) tijdens de koude oorlog ook. De plannen lagen klaar om bijvoorbeeld rond de IJssel de dijken door te steken, zodat de Russen niet naar het Westland konden doorstoten met tanks. Jammer voor de bewoners en dat je je eigen gebied onder water zet, maar het vertraagd de aanstormende Russen later wel.

Vergeet niet dat inundatie ook even tijd kost. Als UA opeens door je linies komt en in hoog tempo naar de Dnjepr doorstoomt, zijn de Russen te laat als ze dan nog de 'dijken' doorsteken. Ik denk.... dat zo'n groot gebied zomaar een paar dagen kan duren eer het een redelijk laagje water heeft staan.

Het is _een_ scenario, maar als jij een betere hebt, dan laat ik mij graag verrassen :)
Deze truc is door UA gebruikt rondom Kiev, waardoor de Russen serieus moeite hadden om verder te komen (en heeft daar prima bijgedragen aan de verdediging van de regio rondom de hoofdstad)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:15
D_Jeff schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Deze truc is door UA gebruikt rondom Kiev, waardoor de Russen serieus moeite hadden om verder te komen (en heeft daar prima bijgedragen aan de verdediging van de regio rondom de hoofdstad)
Denk dat het een slimme zet van Oekraïne is. Verwarring en paniek veroorzaken en dan op een onverwachte plek keihard toeslaan. De Russen zijn verrekte druk met evacueren. Paar himars erop en je hebt de nodige slachtoffers bereikt.
Ik voor mij denk de omsingeling is vrij goed van die Oekraïners. Ze laten het zo. Dat de Russen de boel nu onderwater laten lopen is alleen maar goed. Probeer dan nog maar eens de linies van de Oekraïners te doorbreken met het drassige land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vincent_1971 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:03:
[...]
Denk dat het een slimme zet van Oekraïne is. Verwarring en paniek veroorzaken en dan op een onverwachte plek keihard toeslaan. De Russen zijn verrekte druk met evacueren. Paar himars erop en je hebt de nodige slachtoffers bereikt.
Ik voor mij denk de omsingeling is vrij goed van die Oekraïners. Ze laten het zo. Dat de Russen de boel nu onderwater laten lopen is alleen maar goed. Probeer dan nog maar eens de linies van de Oekraïners te doorbreken met het drassige land.
Ik begrijp de 1e helft van de post niet in relatie tot de huidige situatie bij Cherson.
In relatie tot de dam is er geen 'zet' van UA kant :)

Het is fake-news van Rusland dat Oekraine de dam gaat bombarderen.
(en ondertussen lopen ze zelf aan te kloten net zoals bij de NPP)
Het is niet iets wat Oekraine plant of van plan is om te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 17:14 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

The situation in the Kherson direction, IS coordinator Kostyantyn Mashovets

🔺The occupiers continue to implement a set of measures to increase the level of efficiency of the defense system in the Kherson and Beryslav directions.
🔺In the northwestern part of the bridgehead, the command of the enemy's troops concentrated and deployed a "fresh" motorized rifle battalion from the 80th MSBR of the 14th AK SF (approximately the Pyatikhatok district).
🔺The enemy command is afraid of the continuation of the attack of the Armed Forces in the direction of Berislav.
🔺Enemy troops from among the so-called "partially mobilized" are being transferred to the Kherson group of troops - about 1,000 people in two days. Short-term training is organized for them.
🔺The Rashists are increasing the intensity of their fire, trying to switch to a counter-battery fight.
🔺In the last two days, all of the Russian Federation tried to counterattack twice (in the area of ​​Lyubomovannya, in the direction west of Ternovy Pody).
🔺The enemy managed to establish a floating crossing across the Dnieper close to the Antoniv bridge, built on the basis of barges. Over the past 4 days, at least 2 more new ferry crossings and elements of a new floating bridge have been recorded.
🔺North of Kherson, along the line Blagodatne – Barvinok – Zagoryanivka – Oleksandrivka, the command of the enemy's troops is organizing a new line of defense of the city.

Bron: Operational Armed Forces ZSU

Enige duiding van de dikgedrukte regel gewenst :P Kan men dat lezen als een RU terugtrekking naar die lijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro op 19-10-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
Maestro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:20:

🔺North of Kherson, along the line Blagodatne – Barvinok – Zagoryanivka – Oleksandrivka, the command of the enemy's troops is organizing a new line of defense of the city.

Enige duiding van de dikgedrukte regel gewenst :P Kan men dat lezen als een RU terugtrekking naar die lijn?
een lijn van zuid-west naar noord, alleen de meeste activiteit die tot nu toe gemeld werd was noord tot noord-west.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/TallbarFIN/status/1583001882682748928

Ze laten (mogelijk) de deur dus nog op een kiertje staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
[...]

Als ze de westbank onder water zetten
Kijk even op een topografische kaart, de oostoever ligt veel lager dan de westoever. dus voor Kherson gaat het niks uitmaken, alleen wat omrijden vanwege verhoging van de waterstand in de Inhulets voor de troepen uit het noord-oosten van K. De Russen maken het zichzelf alleen maar moeilijker. Of het moet juist de bedoeling zijn om verdere opmars van UA oostelijk van de rivier te vertragen.

https://nl-nl.topographic....72151%2C32.90405&zoom=11

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

De Dolle Dinsdag-vibes gaan maar door in Kherson-stad:

https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583046458474778626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
_Eend_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:46:

[Twitter]https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583046458474778626
Alles goed gevuld met wasmachines natuurlijk. Da's belangrijker dan eigen mensen en materieel. Een bosje burgers erbij op de ferry, en je bent veilig voor UA aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52

Wat een armoe zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41

Rusland blijft een land van dieven en moordenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Tens schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Kijk even op een topografische kaart, de oostoever ligt veel lager dan de westoever. dus voor Kherson gaat het niks uitmaken, alleen wat omrijden vanwege verhoging van de waterstand in de Inhulets voor de troepen uit het noord-oosten van K. De Russen maken het zichzelf alleen maar moeilijker. Of het moet juist de bedoeling zijn om verdere opmars van UA oostelijk van de rivier te vertragen.

https://nl-nl.topographic....72151%2C32.90405&zoom=11
Hele goede argumentatie, mijn scenario gaat hiermee de prullenbak in :)
Alleen jouw laatste regel kan nog hout snijden, maar de opmars op de westbank zal het inderdaad geen invloed op hebben.

Maar waarom zetten ze de sluizen dan open? :S Gewoon, omdat het kan? Onnavolgbaar die Russen :P

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
zit me te bedenken; de Russen zullen best wel brandweerauto's kunnen gebruiken, in Belgorod bv. Maar als ze van plan zijn Kherson plat te gooien is het ook handig als er daar geen brandweerauto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
'Evacuatie Cherson is verkapte deportatie', nog veel onduidelijk over staat van beleg.
Artikeltje op NOS.nl wat de actuele situatie v.w.b. de burgerbevolking omschrijft.
TLDR: Men evacueert niet, maar wacht gespannen af wat er komen gaat.
Bron: NOS.nl

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Kakhovska dam en centrale schijnen te worden volgehangen met mijnen.

https://nitter.it/UkraineNewsLive/status/1583149169815928832

LiveUAMap:
President Zelensky says he has information that Russia has planted bombs at Kakhovska Hydropower plant and plans to blow up it, calls for international mission to prevent a disaster

[ Voor 60% gewijzigd door Maestro op 20-10-2022 19:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

Tactische hergroeping is blijkbaar gaande.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:27
Lijkt me duidelijk wat er gaande is. Russen bereiden zich voor om terug te trekken over de djnepr en wanneer ze Kherson en omgeving verlaten hebben wordt de dam opgeblazen. Lijkt me een goed plan om als eerste die dam proberen te veroveren zodat de Russen zelf de keuze mogen maken om de dam intact in handen te laten vallen van de Oekraïners of de resterende Russen in Kherson achter te laten.

Edit: En misschien zal het dalende waterpeil ook een probleem opleveren voor de de koeling van de kerncentrale bij Enerhodar.

[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 20-10-2022 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Btw kwam dit tegen, Ukrainse soldaten reageren op een Russische aanval:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Versus de Russische reactie op zo’n aanval:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Verschil in reactie, doctrine, conditie, houding, uitrusting - alles is zover uit elkaar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
Er gaan ook verhalen rond dat de russen alle goederen uit burgergebouwen bij de kerncentrale in beslag nemen en ze de kerncentrale gaan verlaten. Ik hoop toch niet dat ze die samen met de dam opblazen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een hoogtekaartje van de Kherson-regio. Schaamteloos van twitter gehaald 😉.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIDKFvoMid3VxL1r-dCumKpXtEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qpY0ywBkFiGs8MIUF9AtCqg.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inslagen rond de Antonovksyi brug. Waarschijnlijk een poging om een van de overtochten met zwaar materiaal te raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Statement van de Oekraïense generale staf:

Russia may withdraw experienced troops from Kherson Oblast’s right bank, leaving inexperienced personnel

Ukraniam Pravda

THURSDAY, 20 OCTOBER 2022, 16:12
The General Staff of the Armed Forces of Ukraine predicts that the Russian military command may withdraw experienced personnel from the right bank of the Dnipro river in Kherson Oblast and leave conscripts there to deter the Ukrainian Armed Forces’ offensive.
Quote van Brigadier General Oleksii Hromov (Deputy Head of the Main Operational Directorate of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine) bij een briefing vandaag:
"Concerning the Kherson front… Russian units may move from the right-bank part of Kherson Oblast to the left-bank part.

We are considering one option, namely that the Russians may retreat and leave newly conscripted soldiers there first and foremost to deter the Ukrainian forces, to cover the retreat of their troops and transfer the most combat-ready units in advance to the left-bank part of Kherson Oblast."
De optie wordt benoemd, dat maakt haar waarschijnlijk. Op welke informatie ze dan is gebaseerd, dat krijgen we natuurlijk niet te horen. De geloofwaardigheid moeten we afleiden uit de betrouwbaarheid de bron die het stelt. Ook moeten we bedenken dat het een van meerdere scenario's is (we are considering one option (...amongst others)).

Op zich past het scenario wel in het het beeld dat we hebben gekregen van hoe Rusland met mensenlevens omspringt. Het cynisme dat een dergelijk plan uitstraalt getuigt weer van een waardestelsel dat onder dit huidige Russische bewind toch echt niet compatibel is met dat van het Oekraïne en de landen die Oekraïne steunen.

Dergelijke keuzes lees ik als dat het Russische bewind nog steeds meent dat ze vrij spel heeft, dat ze niet geobserveerd wordt door haar eigen bevolking (controle op informatie is blijkbaar nog steeds volledig genoeg). Het bewind verwacht dus niet op de vingers getikt te worden voor dergelijke beleidsbeslissingen. Ook hierin laat het haar ware aard zien.

Mijn vermoeden is dat dit de reden is dat Oekraïne deze informatie deelt, omdat het zo laat zien hoe het Russische bewind haar afwegingen maakt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Misschien een slechte gedachte, maar als die dam er sowieso aan gaat, dan kan dat misschien beter nu gebeuren? Daarmee zitten er heel veel RU troepen en materieel vast aan de westkant zonder kans op enige bevoorrading.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:35:
Inslagen rond de Antonovksyi brug. Waarschijnlijk een poging om een van de overtochten met zwaar materiaal te raken.
[Embed]
[Twitter: https://twitter.com/am_misfit/status/1583223412251820032]
In de slomo zie je ook de inslagen eronder op de barges.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Apache4u schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:57:
Misschien een slechte gedachte, maar als die dam er sowieso aan gaat, dan kan dat misschien beter nu gebeuren? Daarmee zitten er heel veel RU troepen en materieel vast aan de westkant zonder kans op enige bevoorrading.
Zover ik weet is het nog steeds een oorlogsmisdaad, én speel je hiermee Rusland nog in de kaart ook, ookal is het voor de bühne.

Daarnaast wil je de schade zoveel mogelijk beperken, mij lijkt het opblazen van een dam niet iets dat je zomaar weer gefixt hebt.

Ik weet alleen nig steeds niet wat de strategie erachter zou zijn voor Rusland; het zou(?) drinkwatervoorziening voor de Krim in gevaar brengen en uiteraard de eigen troepen ten zuiden van Cherson. Willen ze dan echt een showtje opvoeren dat UA nu opeens een oorlogsmisdaad begaat tegen én de 'eigen Russische bevolking' én de Krim, en daarmee dan een nieuwe escalatie goed praten? Ook al is dit alsnog voor de bühne, we know better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FlowSnake schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 06:46:
[...]

Zover ik weet is het nog steeds een oorlogsmisdaad, én speel je hiermee Rusland nog in de kaart ook, ookal is het voor de bühne.

Daarnaast wil je de schade zoveel mogelijk beperken, mij lijkt het opblazen van een dam niet iets dat je zomaar weer gefixt hebt.

Ik weet alleen nig steeds niet wat de strategie erachter zou zijn voor Rusland; het zou(?) drinkwatervoorziening voor de Krim in gevaar brengen en uiteraard de eigen troepen ten zuiden van Cherson. Willen ze dan echt een showtje opvoeren dat UA nu opeens een oorlogsmisdaad begaat tegen én de 'eigen Russische bevolking' én de Krim, en daarmee dan een nieuwe escalatie goed praten? Ook al is dit alsnog voor de bühne, we know better.
Zelensky steekt hem nog iets sterker in:
https://www.ukrinform.net...-of-mass-destruction.html
President: Terrorist attack at Kakhovka HPP will mean use of weapons of mass destruction

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
Apache4u schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:33:
Een hoogtekaartje van de Kherson-regio. Schaamteloos van twitter gehaald 😉.
[Afbeelding]
Dus de rechterbank van de rivier ligt hoger, de linkerbank (richting de Krim) duidelijk lager. Als de Russen die dam opblazen, is het dus óf een false flag is óf ze willen een soort equivalent van de Hollandse waterlinie creëren richting de Krim.
Kherson en de Ukraïnse troepen tref je er niet rechtstreeks mee.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
ikmattie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Dus de rechterbank van de rivier ligt hoger, de linkerbank (richting de Krim) duidelijk lager. Als de Russen die dam opblazen, is het dus óf een false flag is óf ze willen een soort equivalent van de Hollandse waterlinie creëren richting de Krim.
Kherson en de Ukraïnse troepen tref je er niet rechtstreeks mee.
Denk eerder een Nederlandse waterlinie.
Ik zie het wel dat ze die dam gaan opblazen. Eerst nog wat Oekraïense troepen die kant oplokken richting het zuid/westen. Liefst nog met tanks, jeeps enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:45
vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Denk eerder een Nederlandse waterlinie.
Ik zie het wel dat ze die dam gaan opblazen. Eerst nog wat Oekraïense troepen die kant oplokken richting het zuid/westen. Liefst nog met tanks, jeeps enzovoort.
Bezien de hoogtekaarten: Zolang die troepen de Dnipro niet oversteken, zullen ze het niet echt merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Videomateriaal van oprukkende Oekraïense militairen:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:17:
Eerst nog wat Oekraïense troepen die kant oplokken richting het zuid/westen. Liefst nog met tanks, jeeps enzovoort.
Oekraïne gaat echt de Dnipro niet over, hooguit bij de dam om deze te controleren.

Zouden ze met tienduizenden de overstap wagen dan krijgen ze vergelijkbare logistieke problemen als de Russen nu. Dat deel van Cherson oblast zal vanuit Zaporizhzhia heroverd moeten worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:00:
[...]

Oekraïne gaat echt de Dnipro niet over, hooguit bij de dam om deze te controleren.

Zouden ze met tienduizenden de overstap wagen dan krijgen ze vergelijkbare logistieke problemen als de Russen nu. Dat deel van Cherson oblast zal vanuit Zaporizhzhia heroverd moeten worden.
Het enige wat ik kan zien gebeuren is dat ze een bruggehoofd aan de overkant opzetten.
(vergelijkbaar met het bruggehoofd wat ze weken lang over de inhulets heen hadden bij Davidiv Brid)

Maar dat is al op de feiten vooruit lopen, ze zijn er nog niet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad. Laat Oekraïne eerst maar eens Cherson (de stad) innemen en verdediging langs de rivier opzetten, dan zien we daarna wel verder.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:13:
Inderdaad. Laat Oekraïne eerst maar eens Cherson (de stad) innemen en verdediging langs de rivier opzetten, dan zien we daarna wel verder.
Ik gok en blijf erbij als Oekraïne die stad heeft ingenomen dat de Dam opgeblazen gaat worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Ik gok en blijf erbij als Oekraïne die stad heeft ingenomen dat de Dam opgeblazen gaat worden
voor gokken heb je andere sites. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
YakuzA schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Het enige wat ik kan zien gebeuren is dat ze een bruggehoofd aan de overkant opzetten.
(vergelijkbaar met het bruggehoofd wat ze weken lang over de inhulets heen hadden bij Davidiv Brid)

Maar dat is al op de feiten vooruit lopen, ze zijn er nog niet.
Als hoofdmacht is zo'n oversteek niet te doen inderdaad, als afleiding of ondersteunend mogelijk wel. Pro Russische kanalen meldden vorige week overigens wel dat UA bij Mykhailivka overgestoken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
[...]

Als ze vanaf het noorden komen (waar het vorige offensief was), komen ze eerst bij de dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:13:
Ik verwacht eigenlijk sowieso dat UA als eerste de push naar Nova Kakhova zal afronden, voordat ze zich helemaal/meer op de stad Cherson gaan richten iig.
Dan zijn er nog een stuk minder supply routes en vanaf de linker oever van de Inhulets hebben ze dan daar de antonovsky brug binnen standaard artillerie bereik.
Dat opent ook de optie om eerst de dam veilig te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2022 11:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Schaamteloze copy/paste uit het generieke topic, maar ik denk dat deze hier wel op zijn plaats is.
Inzicht via kaartje wat er gebeurd na opblazen dam.

Edit: thanks voor de aanvulling hieronder @Caelorum, die had ik even volledig gemist. Allicht door mijn griep/verkoudheid/corona/whatever ik onder de leden heb (gehad) dat ik wat minder scherp ben.

[ Voor 31% gewijzigd door Freakertje op 21-10-2022 11:43 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Gisteren brandweerauto's, vandaag ambulances:
https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583387932756709377

Morgen politieauto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

[...]

Daar is geen gok voor nodig, want een bijna-zekerheidje :)

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Freakertje schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:35:
Schaamteloze copy/paste uit het generieke topic, maar ik denk dat deze hier wel op zijn plaats is.
Inzicht via kaartje wat er gebeurd na opblazen dam.
Dan copy-paste ik ook even een reactie van mij:

Uit de reacties (op dat twitter bericht):
Spooky Kherson flooding map - delusional masterpiece

Let's take a look why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het Kremlin heeft wel een geschiedenis van dammen opblazen, zo'n actie zou mij niet verbazen:
Dnieper Hydroelectric Station

During World War II, the strategically important dam and plant was dynamited by retreating Red Army troops in 1941 after Germany's invasion of the Soviet Union.

The flooding surge killed 20,000 to over 100,000 unsuspecting civilians, as well as Red Army officers who were crossing over the river. It was partially dynamited again by retreating German troops in 1943. In the end, the dam suffered extensive damage, and the powerhouse hall was nearly destroyed. Both were rebuilt between 1944 and 1949.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:35:
[Embed]
En dit is de veerpont:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De blackout is nog altijd van kracht rond Cherson, ISW heeft dan ook niet veel te melden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfnrRgIWAAEigQP?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1583555437181353984

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Bij gebrek aan echt nieuws: UA flag op spoorbrug bij vlak bij Kherson.

(wat niet betekend dat AFU daar al is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vermoedelijk partizanen die de vlag hebben opgehangen, maar dat betekent dat er geen Russische militairen in de buurt zijn. Dan zou de terugtrekking van Rusland nog kunnen kloppen.

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 22-10-2022 13:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog meer berichten over terugtrekkingen uit de stad:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het verbranden van documenten zal nu ook in volle gang zijn.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfrTb3IWAAMkd97?format=jpg&name=900x900

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zit er weer een ‘gesture of good will’ aan te komen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/GlasnostGone/status/1583870978576502784#m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Chaos en vernieling bij de terugtrekking:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:49:
Chaos en vernieling bij de terugtrekking:

[Twitter]
Dat is geen chaos. Dat is tactiek van de verschroeide aarde. Alles vernietigen wat nog van enige waarde voor de vijand kan zijn. Elke cent die hij in reparaties moet steken kan ie niet in zijn leger steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb nu al even een vermoeden dat ik toch eens wil delen. :)

Ik vermoed dat met het aanstellen van een nieuwe commandant er ook enige vrijheid is gegeven vanuit het Kremlin om de nodige maatregelen te nemen om vooral niet te verliezen. De situatie was immers dat veel van de beste Russische formaties naar Cherson waren gestuurd, er in het noorden een rampzalige ineenstorting van het front plaatsvond die ze nog steeds niet onder controle hebben. Ook moest er toen gemobiliseerd worden.

Die mobilisatie is ook alles behalve soepel en dat weten ze in het Kremlin ook echt wel. Zeker voor wat rond Izyum en Lyman gebeurde moest er iemand geofferd worden. De volgende lijkt alleen te hebben kunnen bedwingen om enige rationele besluiten te nemen. Belangrijkste hiervan is dat ze ook capabele troepen nodig hebben om die groepen dienstplichten nog enige ruggengraat te geven.

Dus gaan ze Cherson opgeven. Hoe ze het lijken te doen is ook typerend. Ik vermoed dat zede bevolking deporteren omdat ze die niet alleen zien als inkomstenbron, maar ook om de aftocht te dekken. Je kan als Oekraïens leger niet maar raketten blijven lanceren op de bruggen als je eigen burgers er ook overheen getransporteerd worden. Ook vermoed ik dat de Russen bewust dienstplichten naar Cherson gestuurd hebben die ze gaan achterlaten als achterhoede. Laatste is dat ik verwacht dat ze die dam ook proberen op te blazen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar de capabele troepen die het geluk hebben om de rivier te mogen oversteken moeten wel hun zwaar materiaal achterlaten. Benieuwd waar ze dan nog ingezet kunnen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:51:
Maar de capabele troepen die het geluk hebben om de rivier te mogen oversteken moeten wel hun zwaar materiaal achterlaten. Benieuwd waar ze dan nog ingezet kunnen worden.
Voorlopig zullen ze niet (effectief) elders ingezet kunnen worden. Ze zullen eerst moeten hergroeperen en verliezen aanvullen. En waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:51:
Wie zegt dat ze niet vertrekken met veel materieel? Daarom ook een achterhoede. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:23:
[...]

Wie zegt dat ze niet vertrekken met veel materieel? Daarom ook een achterhoede. ;)
Zwaar materieel als wasmachines, koelkasten en colaautomaten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
_Eend_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Zwaar materieel als wasmachines, koelkasten en colaautomaten? :+
Dat zeker ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:23:
[...]

Moet dat allemaal op de veerpont, of zouden ze toch over de bruggen proberen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

Why not both? :P Als de brug kapot gaat is dat nu niet zo'n ramp meer voor de Russen, die gaan ze toch opblazen als de laatste troepen er over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat me opvalt is dat de UA Generale Staf vandaag ineens een stuk loslippiger is geworden over de situatie.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:12:
Wat me opvalt is dat de UA Generale Staf vandaag ineens een stuk loslippiger is geworden over de situatie.

*O*
Hebben ze al iets officieel confirmed dan?
Vrijwel alles wat ik langs zag komen over Cherson kwam allemaal uit unconfirmed sources?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

Ze hebben/hadden ook nog de barge brug onder de kapot geschoten brug. Kan best zijn dat ze daarover alsnog wat materieel hebben kunnen verplaatsen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:17:
[...]

Hebben ze al iets officieel confirmed dan?
Vrijwel alles wat ik langs zag komen over Cherson kwam allemaal uit unconfirmed sources?
[Twitter: https://twitter.com/TallbarFIN/status/1583853020126683137]https://nitter.it/TallbarFIN/status/1583853020126683137

En _Eend_ in "Het Cherson front"

En dat is al meer dan wat ik de laatste paar dagen uit officiële* bronnen heb gehoord.

*Al hebben deze tweets wel een beetje een hoog horen zeggen-gehalte, ik heb nog geen officieel bericht van de UA GS kunnen vinden. Kan ook komen omdat ik geen woord Oekraïns spreek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:47:
Dus gaan ze Cherson opgeven. Hoe ze het lijken te doen is ook typerend. Ik vermoed dat zede bevolking deporteren omdat ze die niet alleen zien als inkomstenbron, maar ook om de aftocht te dekken. Je kan als Oekraïens leger niet maar raketten blijven lanceren op de bruggen als je eigen burgers er ook overheen getransporteerd worden. Ook vermoed ik dat de Russen bewust dienstplichten naar Cherson gestuurd hebben die ze gaan achterlaten als achterhoede. Laatste is dat ik verwacht dat ze die dam ook proberen op te blazen...
Ik zat net te denken terwijl ik las over de terugtrekking uit Cherson... Door die burgers in die colonne mee te nemen kunnen we ze niet bestoken. Althans, he, you get the point.

Nasty, klinkt wat mij betreft wel weer als schending zoveel, vandaar dat hele circus rondom die dam het als evacuatie te doen lijken, maar voor welke bühne ze dát dan weer doen, dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Als kleine (en ietwat cryptische) toevoeging op mijn post van vannacht _Eend_ in "Het Cherson front" https://nitter.it/Ukrainy_1991/status/1583800849369034753_Eend_ in "Het Cherson front"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Er is niets, ik herhaal: niets aan de hand in het Davydov Brod district. Alles is stabiel :+[Twitter: https://twitter.com/200_zoka/status/1584090085208621056]https://nitter.it/200_zoka/status/1584090085208621056

Maw.: Alles staat op instorten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/OMonteyne2/status/1584102950112149504

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Wagner affiliated Telegram channel says that Kherson is lost:

https://nitter.it/JayinKy...&t=UsyOzZBn9nnq9Vqt9j4rQg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren daar en of de opsec inderdaad zaken uit het publieke domein heeft weten te houden die ons naderhand verrassen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:22:
Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren daar en of de opsec inderdaad zaken uit het publieke domein heeft weten te houden die ons naderhand verrassen.
[Embed]
Ik hoop iig dat ze al wat SOF bij de dam hebben om daar te voorkomen dat RU die opblaast.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Ik hoop iig dat ze al wat SOF bij de dam hebben om daar te voorkomen dat RU die opblaast.
Ik zou niet graag de eerste Oekrainer zijn die voor die dam staat en opdracht heeft om over te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoals @DaniëlWW2 al vermoedde, Oekraïne heeft bevestigd dat Russische gemobiliseerden achterblijven:

Uit het gelinkte CNN artikel:
“They are moving their elite units and officers from the west bank, leaving only those who are mobilized and expendable,” Natalia Humeniuk, a spokesperson for Ukraine’s military, said Sunday.
Ook blijft Oekraïne de frontlinie verschuiven, maar door de blackout is niet duidelijk hoever de AFU precies is.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:22:
[Embed]
Nee, ik ga het niet delen hoor, want blackout maar kan wel zeggen dat we echt veel verder zijn dan iedereen nu denkt maar dat ga ik natuurlijk niet delen vanwege die blackout.

Damn. De drang voor aandacht is soms te groot. Maargoed, snap het, we wachten/hopen allemaal op die doorbraak.

Verder: 'elitetroepen' is in Russische situatie dus troepen met meer dan 2 dagen training en daadwerkelijk een uitrusting + wasmachine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Verder: 'elitetroepen' is in Russische situatie dus troepen met meer dan 2 dagen training en daadwerkelijk een uitrusting + wasmachine?
Hiermee bedoelen ze de beste units van het beroepsleger, die afgelopen zomer uit het oosten van Oekraïne werden weggehaald om Cherson te verdedigen.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste