Ah bedankt, kon het zo snel even niet vinden.
nope
Ah bedankt, kon het zo snel even niet vinden.
nope
Generaal Armageddon himself ook aan het woord.Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:05:
[...]
Hier de bron: https://t-me.translate.go...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
@bloody Had 'm al onder de knop, maar zat er nog een bericht omheen te breien
Meanwhile, Russian General Sergey “Armageddon” Surovikin sounds even more pessimistic, warning that “difficult decisions” lie ahead regarding the city of Kherson itself, as Ukraine’s counteroffensive nears. Future plans depend on “the emerging military-tactical situation.” pic.twitter.com/iL22DvEhB8
— Kevin Rothrock (@KevinRothrock) 18 oktober 2022
nope
Volgens mij is dit verhaal zelfs door Surovykin de lucht in geschopt.bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]
Generaal Armageddon himself ook aan het woord.
Zou men zich voorbereiden om de stad plat te gooien soms?
Dat past iig binnen de evacuatieplannen en met wat we qua gedrag van de Russen gezien hebben als het niet zo goed gaat op het slagveld.
[Twitter]
Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar.There are data on the possibility of Kiev using prohibited methods of war in the Kherson region, preparing a missile attack on the dam of the Kakhovskaya HPP
[ Voor 5% gewijzigd door Maestro op 18-10-2022 20:28 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Als hij het meldt, dan weet je wel genoeg..Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
Volgens mij is dit verhaal zelfs door Surovykin de lucht in geschopt.
Hij meldt vanavond in een interview:
[...]
Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar
Als ik de tijdlijn probeer te volgen, zit dit interview vóór het nieuws (aankondiging door Saldo) over de evacuatie.
Russian Commander Surovikin tells Russian TV: “We & Ukrainians are one people. We want Ukraine to be independent of the West & Nato, a state that is friendly to Russia.” Moscow's aim is clear: to force Ukraine to be 'friends' with Russia (ie force Ukraine into Russia's orbit). pic.twitter.com/vem2rv6MuX
— Steve Rosenberg (@BBCSteveR) 18 oktober 2022
[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 18-10-2022 20:31 ]
nope
Van hopen o.b.v. Russische uitspraken ben ik even afgekickt.bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Als hij het meldt, dan weet je wel genoeg..
Het kan dus zelfs zijn dat hij het idee heeft om de boel maar plat te gooien, en toen die Saldo supersnel het verhaal van de 'noodzakelijke evacuatie' bedacht heeft.
Maar op zich conflicteert dat met zijn uitspraak "We & Ukrainians are one people" (hoop ik)
[Twitter]
Weer 'lekker' suggestief allemaal dus."Kynzhal" hypersonic aviation missiles have proven themselves well in hitting targets.
[ Voor 13% gewijzigd door Maestro op 18-10-2022 20:57 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Weer typische Russische retoriek.Maestro schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
Volgens mij is dit verhaal zelfs door Surovykin de lucht in geschopt.
Hij meldt vanavond in een interview:
[...]
Het interview is wel te vinden in dit RU kanaal, maar kom zelf niet verder dan de quotes daar.
Als ik de tijdlijn probeer te volgen, zit dit interview vóór het nieuws (aankondiging door Saldo) over de evacuatie.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
We & Ukrainians are one people" moet je ongeveer zo vertalen: "Oekraïne bestaat niet, en moet geassimileerd worden in rusland, wat betekent dat alles wat Oekraïne moet voorstellen, cultuur, vlag, gebruiken, taal, moeten worden uitgeroeid".bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Als hij het meldt, dan weet je wel genoeg..
Het kan dus zelfs zijn dat hij het idee heeft om de boel maar plat te gooien, en toen die Saldo supersnel het verhaal van de 'noodzakelijke evacuatie' bedacht heeft.
Maar op zich conflicteert dat met zijn uitspraak "We & Ukrainians are one people" (hoop ik)
[Twitter]
Untappd: Louwke80
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat lijkt te voor de hand liggend denk ik.Louwke schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:53:
Daarom roepen ze dit nu op, ze blazen de dam op en schuiven het Kyiv in de voeten.
nope
https://nitter.it/TallbarFIN/status/1582445050155634689Commander of the Russian forces in Ukraine, general Sergey Surovikin:
— Tomi 🇺🇦🇫🇮 (@TallbarFIN) 18 oktober 2022
"Difficult decisions may have to be made regarding Kherson"#KhersonOffensive #UkraineWar pic.twitter.com/FX4jzKC7Bc
Antwoord C:Rene schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:01:
Iemand een analyse wat het “vernietigen” van deze Dam in de praktijk betekent?
- Komt Kherson onder water te staan?
- Zakt het water dusdanig dat de NPP ten noorden geen koeling meer krijgt?
- Wordt de drinkwatertoevoer naar se Krim onstabiel?
Kan er zo snel niets over vinden wat het effect zal zijn…
PSN
Dit is al de 3e generaal die Syrië plat heeft gegooid die de leiding krijgt. De vorige keer was het dvornikov die zo erg was in Syrië?bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:18:
[...]
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat lijkt te voor de hand liggend denk ik.
Die generaal staat bekend om steden tot puinpoeier te schieten (Aleppo heeft hij ook gedaan bv), dus ik vrees echt voor Cherson-stad.
PSN
Het zal wel in de sollicitatieprocedure zitten. Die begint waarschijnlijk met de vraag "Hoeveel steden heb je in puin geschoten"YakuzA schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:26:
[...]
Dit is al de 3e generaal die Syrië plat heeft gegooid die de leiding krijgt. De vorige keer was het dvornikov die zo erg was in Syrië?
Tot nog toe is er niks veranderd.
Dit is wat ik al een paar maanden geleden zei toen het offensief in Kherson begon. Het moment dat die stad weer officieel in Oekraïense handen is gevallen kun je een paar dagen van S300, S400raketten en kamikaze drones verwachten. Rusland zal proberen die stad in stof te veranderen want ze kunnen niet tegen hun verlies in dat land.bloody schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]
Generaal Armageddon himself ook aan het woord.
Zou men zich voorbereiden om de stad plat te gooien soms?
Dat past iig binnen de evacuatieplannen en met wat we qua gedrag van de Russen gezien hebben als het niet zo goed gaat op het slagveld.
[Twitter]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hopelijk is dit een "echte" aanval. We zullen het moeten afwachten, fingers crossed.Gauleiter Kyrylo Stremousov, Kherson Oblast leader, announced preparation of offensive of Ukrainian troops on the city
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 19 oktober 2022
Stremousov urged local residents to evacuate and promised that Russia would compensate for the loss of housing as a result of shelling.https://t.co/pglXyJYHGx
There are reports that Ukrainian Forces 🇺🇦 have started another offensive from North Kherson Oblast toward Nova Kakhovka
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 19 oktober 2022
Actually last couple of days, artillery battles raging on the frontline between Sadok-Borozen'ske-Mylove. So another push might be happening soon
— NLwartracker (@NLwartracker) 19 oktober 2022
[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 19-10-2022 12:32 ]
Херсон❗️
— Жизнь в Резервации (@CleanAuthoritie) 19 oktober 2022
Орки РФ открыли шлюзы на Каховской ГЭС и начали сброс воды⚡️ pic.twitter.com/GuvKJ0VhN2
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Hoe gaat dit vertragen? dat water loopt nu alleen maar meer naar door Rusland bezet gebied.Freakertje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:16:
[Twitter]
Cherson❗️
Orks van de Russische Federatie openden de sluisdeuren bij de Kakhovskaya HPP en begonnen water te lozen
Comment @ liveUAmap:
Occupation authorities started to dump water at Kakhovska dam, warning about possible flooding downstream
Als ik dat combineer met bovenstaande, begint het vermoeden groter te worden dat er iets gaande is. Dat de Russen een inundatie gestart zijn om Oekraïense troepen te vertragen.
Afwachten...
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 14:19 ]
PSN
Dat zal leuk zijn voor die pontonbrug..YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:18:
[...]
Hoe gaat dit vertragen? dat water loopt nu alleen maar meer naar door Rusland bezet gebied.
De regering van Oekraïne doet de evacuatie van burgers in de regio Cherson af als een "propagandashow".
In het door Rusland bezette deel van die regio worden 50.000 tot 60.000 burgers verplaatst, volgens Rusland om de Russische militairen de vrije hand te geven bij de verdediging tegen een Oekraïense aanval. Burgers kunnen overigens alleen naar Rusland of naar door Rusland bezet gebied in Oekraïne.
Een naaste medewerker van president Zelensky zegt dat Rusland de inwoners van de stad Cherson bang probeert te maken met nepnieuw over beschietingen. "Propaganda zal niet werken."
Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien. Het is pure speculatie, maar kijk ook naar de post van RoD. Verwacht je dat je linies in gaan storten en je leger volledig onder de voet gelopen gaat worden, waarom zou je dan de westbank niet onder water zetten? Het voorkomt (hopen ze) dat UA in no-time met zwaar materieel aan de rivier staat en mogelijk een bruggehoofd opzet op de oostbank.YakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:18:
[...]
Hoe gaat dit vertragen? dat water loopt nu alleen maar meer naar door Rusland bezet gebied.
Meer water naar het zuidwesten van Nova Kakhova laten stromen, zorgt niet voor vertraging van een opmars ten noorden/noord-oosten.
Totale Modjesgekte
De bruggen bij Cherson zijn al kapot, en Rusland heeft genoeg maanden gehad om de pijler ook in C4 te wikkelen.Freakertje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien.
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 14:55 ]
PSN
Deze truc is door UA gebruikt rondom Kiev, waardoor de Russen serieus moeite hadden om verder te komen (en heeft daar prima bijgedragen aan de verdediging van de regio rondom de hoofdstad)Freakertje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Als ze de westbank onder water zetten, voorkomen ze wel dat UA direct kunnen doorstoten naar de oostbank. Regeren is vooruitzien. Het is pure speculatie, maar kijk ook naar de post van RoD. Verwacht je dat je linies in gaan storten en je leger volledig onder de voet gelopen gaat worden, waarom zou je dan de westbank niet onder water zetten? Het voorkomt (hopen ze) dat UA in no-time met zwaar materieel aan de rivier staat en mogelijk een bruggehoofd opzet op de oostbank.
Dit deden wij (Nederlanders) tijdens de koude oorlog ook. De plannen lagen klaar om bijvoorbeeld rond de IJssel de dijken door te steken, zodat de Russen niet naar het Westland konden doorstoten met tanks. Jammer voor de bewoners en dat je je eigen gebied onder water zet, maar het vertraagd de aanstormende Russen later wel.
Vergeet niet dat inundatie ook even tijd kost. Als UA opeens door je linies komt en in hoog tempo naar de Dnjepr doorstoomt, zijn de Russen te laat als ze dan nog de 'dijken' doorsteken. Ik denk.... dat zo'n groot gebied zomaar een paar dagen kan duren eer het een redelijk laagje water heeft staan.
Het is _een_ scenario, maar als jij een betere hebt, dan laat ik mij graag verrassen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Denk dat het een slimme zet van Oekraïne is. Verwarring en paniek veroorzaken en dan op een onverwachte plek keihard toeslaan. De Russen zijn verrekte druk met evacueren. Paar himars erop en je hebt de nodige slachtoffers bereikt.D_Jeff schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:54:
[...]
Deze truc is door UA gebruikt rondom Kiev, waardoor de Russen serieus moeite hadden om verder te komen (en heeft daar prima bijgedragen aan de verdediging van de regio rondom de hoofdstad)
Ik begrijp de 1e helft van de post niet in relatie tot de huidige situatie bij Cherson.vincent_1971 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:03:
[...]
Denk dat het een slimme zet van Oekraïne is. Verwarring en paniek veroorzaken en dan op een onverwachte plek keihard toeslaan. De Russen zijn verrekte druk met evacueren. Paar himars erop en je hebt de nodige slachtoffers bereikt.
Ik voor mij denk de omsingeling is vrij goed van die Oekraïners. Ze laten het zo. Dat de Russen de boel nu onderwater laten lopen is alleen maar goed. Probeer dan nog maar eens de linies van de Oekraïners te doorbreken met het drassige land.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2022 17:14 ]
PSN
[ Voor 3% gewijzigd door Maestro op 19-10-2022 17:43 ]
een lijn van zuid-west naar noord, alleen de meeste activiteit die tot nu toe gemeld werd was noord tot noord-west.Maestro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:20:
🔺North of Kherson, along the line Blagodatne – Barvinok – Zagoryanivka – Oleksandrivka, the command of the enemy's troops is organizing a new line of defense of the city.
Enige duiding van de dikgedrukte regel gewenstKan men dat lezen als een RU terugtrekking naar die lijn?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
https://nitter.it/TallbarFIN/status/1583001882682748928According to british intelligence service, AFU is leaving the russian built barge bridge under the damaged Antonovsky bridge intact.
— Tomi 🇺🇦🇫🇮 (@TallbarFIN) 20 oktober 2022
That leaves 1 controlled route for russians to evacuate their forces from #Kherson.
That would no doubt save the city from further damage.
Kijk even op een topografische kaart, de oostoever ligt veel lager dan de westoever. dus voor Kherson gaat het niks uitmaken, alleen wat omrijden vanwege verhoging van de waterstand in de Inhulets voor de troepen uit het noord-oosten van K. De Russen maken het zichzelf alleen maar moeilijker. Of het moet juist de bedoeling zijn om verdere opmars van UA oostelijk van de rivier te vertragen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583046458474778626In Kherson, reports that Russians are taking fire trucks and stolen civilian cars on territory of a shipyard, loading them onto barges and ferrying them to left bank
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 20 oktober 2022
P.S: earlier it was reported that Russians disbanded local fire department
Link - https://t.co/TXuBT1CBbA
Alles goed gevuld met wasmachines natuurlijk. Da's belangrijker dan eigen mensen en materieel. Een bosje burgers erbij op de ferry, en je bent veilig voor UA aanvallen._Eend_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:46:
De Dolle Dinsdag-vibes gaan maar door in Kherson-stad:
[Twitter]https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583046458474778626
Wat een armoe zeg._Eend_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:46:
Rusland blijft een land van dieven en moordenaars._Eend_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:46:
Hele goede argumentatie, mijn scenario gaat hiermee de prullenbak inTens schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
Kijk even op een topografische kaart, de oostoever ligt veel lager dan de westoever. dus voor Kherson gaat het niks uitmaken, alleen wat omrijden vanwege verhoging van de waterstand in de Inhulets voor de troepen uit het noord-oosten van K. De Russen maken het zichzelf alleen maar moeilijker. Of het moet juist de bedoeling zijn om verdere opmars van UA oostelijk van de rivier te vertragen.
https://nl-nl.topographic....72151%2C32.90405&zoom=11
Totale Modjesgekte
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
⚡1/2⬇️We have information that #Russian terrorists mined the dam and units of the Kakhovskaya HPP. This is one of the large energy facilities. The dam of this hydroelectric power station contains about 18 million cubic meters of water.#Ukraine️ #ukrainewar#Ukraine️War pic.twitter.com/vTS5u7ahE0
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 20 oktober 2022
President Zelensky says he has information that Russia has planted bombs at Kakhovska Hydropower plant and plans to blow up it, calls for international mission to prevent a disaster
[ Voor 60% gewijzigd door Maestro op 20-10-2022 19:51 ]
More news coming in from Kherson city. Apperently shops who were forced to accept rubles by 🇷🇺 authorities stopped accepting rubles as payment, also in the bazaar rubles are no longer accepted. Blackmarket price for rubbels crashed today. Seems the 🇷🇺 are running#SlavaUkraïni
— NLwartracker (@NLwartracker) 20 oktober 2022
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 20-10-2022 21:46 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Район Антонівського мосту, Херсон 🇺🇦 pic.twitter.com/xApxXPy977
— LaraFilinskayaUkraine🇺🇦 (@LaraFilinni) 20 oktober 2022
Quote van Brigadier General Oleksii Hromov (Deputy Head of the Main Operational Directorate of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine) bij een briefing vandaag:The General Staff of the Armed Forces of Ukraine predicts that the Russian military command may withdraw experienced personnel from the right bank of the Dnipro river in Kherson Oblast and leave conscripts there to deter the Ukrainian Armed Forces’ offensive.
De optie wordt benoemd, dat maakt haar waarschijnlijk. Op welke informatie ze dan is gebaseerd, dat krijgen we natuurlijk niet te horen. De geloofwaardigheid moeten we afleiden uit de betrouwbaarheid de bron die het stelt. Ook moeten we bedenken dat het een van meerdere scenario's is (we are considering one option (...amongst others))."Concerning the Kherson front… Russian units may move from the right-bank part of Kherson Oblast to the left-bank part.
We are considering one option, namely that the Russians may retreat and leave newly conscripted soldiers there first and foremost to deter the Ukrainian forces, to cover the retreat of their troops and transfer the most combat-ready units in advance to the left-bank part of Kherson Oblast."
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Dat betekent, stam + t .
[Twitter: https://twitter.com/am_misfit/status/1583223412251820032]RoD schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:35:
Inslagen rond de Antonovksyi brug. Waarschijnlijk een poging om een van de overtochten met zwaar materiaal te raken.
[Embed]
PSN
Zover ik weet is het nog steeds een oorlogsmisdaad, én speel je hiermee Rusland nog in de kaart ook, ookal is het voor de bühne.Apache4u schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:57:
Misschien een slechte gedachte, maar als die dam er sowieso aan gaat, dan kan dat misschien beter nu gebeuren? Daarmee zitten er heel veel RU troepen en materieel vast aan de westkant zonder kans op enige bevoorrading.
Zelensky steekt hem nog iets sterker in:FlowSnake schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 06:46:
[...]
Zover ik weet is het nog steeds een oorlogsmisdaad, én speel je hiermee Rusland nog in de kaart ook, ookal is het voor de bühne.
Daarnaast wil je de schade zoveel mogelijk beperken, mij lijkt het opblazen van een dam niet iets dat je zomaar weer gefixt hebt.
Ik weet alleen nig steeds niet wat de strategie erachter zou zijn voor Rusland; het zou(?) drinkwatervoorziening voor de Krim in gevaar brengen en uiteraard de eigen troepen ten zuiden van Cherson. Willen ze dan echt een showtje opvoeren dat UA nu opeens een oorlogsmisdaad begaat tegen én de 'eigen Russische bevolking' én de Krim, en daarmee dan een nieuwe escalatie goed praten? Ook al is dit alsnog voor de bühne, we know better.
President: Terrorist attack at Kakhovka HPP will mean use of weapons of mass destruction
PSN
Dus de rechterbank van de rivier ligt hoger, de linkerbank (richting de Krim) duidelijk lager. Als de Russen die dam opblazen, is het dus óf een false flag is óf ze willen een soort equivalent van de Hollandse waterlinie creëren richting de Krim.Apache4u schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:33:
Een hoogtekaartje van de Kherson-regio. Schaamteloos van twitter gehaald 😉.
[Afbeelding]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Denk eerder een Nederlandse waterlinie.ikmattie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:07:
[...]
Dus de rechterbank van de rivier ligt hoger, de linkerbank (richting de Krim) duidelijk lager. Als de Russen die dam opblazen, is het dus óf een false flag is óf ze willen een soort equivalent van de Hollandse waterlinie creëren richting de Krim.
Kherson en de Ukraïnse troepen tref je er niet rechtstreeks mee.
Bezien de hoogtekaarten: Zolang die troepen de Dnipro niet oversteken, zullen ze het niet echt merken.vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:17:
[...]
Denk eerder een Nederlandse waterlinie.
Ik zie het wel dat ze die dam gaan opblazen. Eerst nog wat Oekraïense troepen die kant oplokken richting het zuid/westen. Liefst nog met tanks, jeeps enzovoort.
⚡🇺🇦💪The counteroffensive of the #Ukrainian troops continues.#ukrainecounteroffensive #Ukrainians #UkraineWillWin #Ukraina #Ukraine #UkraineWar #UkraineRussiaWar️ #RussiaisATerroistState #Ukrain pic.twitter.com/kEmeZnfLjO
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 21 oktober 2022
Oekraïne gaat echt de Dnipro niet over, hooguit bij de dam om deze te controleren.vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:17:
Eerst nog wat Oekraïense troepen die kant oplokken richting het zuid/westen. Liefst nog met tanks, jeeps enzovoort.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het enige wat ik kan zien gebeuren is dat ze een bruggehoofd aan de overkant opzetten.hoevenpe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:00:
[...]
Oekraïne gaat echt de Dnipro niet over, hooguit bij de dam om deze te controleren.
Zouden ze met tienduizenden de overstap wagen dan krijgen ze vergelijkbare logistieke problemen als de Russen nu. Dat deel van Cherson oblast zal vanuit Zaporizhzhia heroverd moeten worden.
PSN
Ik gok en blijf erbij als Oekraïne die stad heeft ingenomen dat de Dam opgeblazen gaat wordenXWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:13:
Inderdaad. Laat Oekraïne eerst maar eens Cherson (de stad) innemen en verdediging langs de rivier opzetten, dan zien we daarna wel verder.
voor gokken heb je andere sites.vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
Ik gok en blijf erbij als Oekraïne die stad heeft ingenomen dat de Dam opgeblazen gaat worden
Als hoofdmacht is zo'n oversteek niet te doen inderdaad, als afleiding of ondersteunend mogelijk wel. Pro Russische kanalen meldden vorige week overigens wel dat UA bij Mykhailivka overgestoken waren.YakuzA schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
Het enige wat ik kan zien gebeuren is dat ze een bruggehoofd aan de overkant opzetten.
(vergelijkbaar met het bruggehoofd wat ze weken lang over de inhulets heen hadden bij Davidiv Brid)
Maar dat is al op de feiten vooruit lopen, ze zijn er nog niet.
Als ze vanaf het noorden komen (waar het vorige offensief was), komen ze eerst bij de dam.vincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
Ik gok en blijf erbij als Oekraïne die stad heeft ingenomen dat de Dam opgeblazen gaat worden
Ik verwacht eigenlijk sowieso dat UA als eerste de push naar Nova Kakhova zal afronden, voordat ze zich helemaal/meer op de stad Cherson gaan richten iig.XWB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:13:
Inderdaad. Laat Oekraïne eerst maar eens Cherson (de stad) innemen en verdediging langs de rivier opzetten, dan zien we daarna wel verder.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2022 11:25 ]
PSN
[ Voor 31% gewijzigd door Freakertje op 21-10-2022 11:43 ]
Totale Modjesgekte
https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1583387932756709377Today, according to local residents, Russians are preparing to transport / steal ambulances from Kherson to the left bank.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 21 oktober 2022
I remind you that yesterday Russians stole the city fire trucks in the same way
Link - https://t.co/wXrSzxeis9
Daar is geen gok voor nodig, want een bijna-zekerheidjevincent_1971 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
nope
Dan copy-paste ik ook even een reactie van mij:Freakertje schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:35:
Schaamteloze copy/paste uit het generieke topic, maar ik denk dat deze hier wel op zijn plaats is.
Inzicht via kaartje wat er gebeurd na opblazen dam.
Spooky Kherson flooding map - delusional masterpiece
Let's take a look why.
Dnieper Hydroelectric Station
During World War II, the strategically important dam and plant was dynamited by retreating Red Army troops in 1941 after Germany's invasion of the Soviet Union.
The flooding surge killed 20,000 to over 100,000 unsuspecting civilians, as well as Red Army officers who were crossing over the river. It was partially dynamited again by retreating German troops in 1943. In the end, the dam suffered extensive damage, and the powerhouse hall was nearly destroyed. Both were rebuilt between 1944 and 1949.
En dit is de veerpont:RoD schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:35:
Inslagen rond de Antonovksyi brug. Waarschijnlijk een poging om een van de overtochten met zwaar materiaal te raken.
[Embed]
Close footage of the barge structure next to the Antonivskyi bridge appeared. pic.twitter.com/LjQJX8Z0G5
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 21 oktober 2022
In #Kherson they prepare for liberation. The Ukrainian flag is already flying at the railway track over the Kosheva River in SW Kherson.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 22 oktober 2022
Geo 46°37'38.1"N 32°34'08.2"E pic.twitter.com/99lUj3BQfF
Note: AFU is not in the city, this is most likely partisan activity.
[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 22-10-2022 13:17 ]
Russian occupation administration says it leaves Kherson city, says "all Kherson residents must immediately leave city" too
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 22 oktober 2022
"Kherson civilians, and all subdivisions and ministries of [fake] civil administration must cross today to the Dnipro's left bank"https://t.co/SEUS2LDoO8
Locals about #Kherson:
"Everything is tense. Markets are open, shops too. All doctors were taken out of hospitals. Goods are taken out of pharmacies. Government institutions have closed. The epicenter is working the last day, queues are crazy. Places stopped taking the ruble".
News from #Kherson, russian invaders & collaborators are panicing and burning documents at all kinds of institutions. They are stealing/hyacking trucks/cars and fleeing the city, a long column of civil & military vehicles is heading toward the ferry & also direction darriivka. pic.twitter.com/3NrvAL0rEb
— NLwartracker (@NLwartracker) 22 oktober 2022
The villages of Charivne and Chkalove are believed to be left by Russian forces. The towns are located south of Davydiv-Brid. Based on local sources.
Unconfirmed, but in line with the general feeling that Russia is leaving Kherson. pic.twitter.com/eM1Evp87Iz
PSN
https://nitter.it/GlasnostGone/status/1583870978576502784#m#Ukraine's military command say Russian forces have abandoned villages in southern Kherson region - left Charivne & Chkalove & officers & medical personnel left town of Beryslav near Nova Kakhovka. And looting by retreating Russian soldiers has increased. https://t.co/Hh9nczDtqw pic.twitter.com/c8gm2mMtBU
— Glasnost Gone (@GlasnostGone) 22 oktober 2022
Ukraine. The locals report that as Russians retreat form Kherson oblast they destroy everything they can, prioritizing the infrastructure: water stations &pumps, power lines. Russian tanks simply flatten everything on their way out. People have to boil water form rivers to drink.
— A n n a (@tweet4anna) 22 oktober 2022
I have early but unconfirmed reports that AFU has liberated #Mylove. Also there is barely shelling reported on AFU controlled area's in #Kherson.
Like usual we are waiting for visual confirmation. Until then unconfirmed, even how strong info is 🙃.
Front lines in war are fluid pic.twitter.com/Ysako0iXt4
Dat is geen chaos. Dat is tactiek van de verschroeide aarde. Alles vernietigen wat nog van enige waarde voor de vijand kan zijn. Elke cent die hij in reparaties moet steken kan ie niet in zijn leger steken.XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:49:
Chaos en vernieling bij de terugtrekking:
[Twitter]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voorlopig zullen ze niet (effectief) elders ingezet kunnen worden. Ze zullen eerst moeten hergroeperen en verliezen aanvullen. En waarmee?XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:51:
Maar de capabele troepen die het geluk hebben om de rivier te mogen oversteken moeten wel hun zwaar materiaal achterlaten. Benieuwd waar ze dan nog ingezet kunnen worden.
Wie zegt dat ze niet vertrekken met veel materieel? Daarom ook een achterhoede.XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:51:
Maar de capabele troepen die het geluk hebben om de rivier te mogen oversteken moeten wel hun zwaar materiaal achterlaten. Benieuwd waar ze dan nog ingezet kunnen worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zwaar materieel als wasmachines, koelkasten en colaautomaten?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
Wie zegt dat ze niet vertrekken met veel materieel? Daarom ook een achterhoede.
Dat zeker ook._Eend_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
Zwaar materieel als wasmachines, koelkasten en colaautomaten?
Moet dat allemaal op de veerpont, of zouden ze toch over de bruggen proberen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
Wie zegt dat ze niet vertrekken met veel materieel? Daarom ook een achterhoede.
Why not both?XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:41:
[...]
Moet dat allemaal op de veerpont, of zouden ze toch over de bruggen proberen?
Hebben ze al iets officieel confirmed dan?_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:12:
Wat me opvalt is dat de UA Generale Staf vandaag ineens een stuk loslippiger is geworden over de situatie.
PSN
Ze hebben/hadden ook nog de barge brug onder de kapot geschoten brug. Kan best zijn dat ze daarover alsnog wat materieel hebben kunnen verplaatsenXWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:41:
[...]
Moet dat allemaal op de veerpont, of zouden ze toch over de bruggen proberen?
[Twitter: https://twitter.com/TallbarFIN/status/1583853020126683137]https://nitter.it/TallbarFIN/status/1583853020126683137YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:17:
[...]
Hebben ze al iets officieel confirmed dan?
Vrijwel alles wat ik langs zag komen over Cherson kwam allemaal uit unconfirmed sources?
Ik zat net te denken terwijl ik las over de terugtrekking uit Cherson... Door die burgers in die colonne mee te nemen kunnen we ze niet bestoken. Althans, he, you get the point.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:47:
Dus gaan ze Cherson opgeven. Hoe ze het lijken te doen is ook typerend. Ik vermoed dat zede bevolking deporteren omdat ze die niet alleen zien als inkomstenbron, maar ook om de aftocht te dekken. Je kan als Oekraïens leger niet maar raketten blijven lanceren op de bruggen als je eigen burgers er ook overheen getransporteerd worden. Ook vermoed ik dat de Russen bewust dienstplichten naar Cherson gestuurd hebben die ze gaan achterlaten als achterhoede. Laatste is dat ik verwacht dat ze die dam ook proberen op te blazen...
https://nitter.it/Ukrainy_1991/status/1583800849369034753_Eend_ in "Het Cherson front"You will find out in the next few days that the fate of an incapacitated enemy is tragic.
— Defense Staff of Ukraine (@Ukrainy_1991) 22 oktober 2022
https://nitter.it/OMonteyne2/status/1584102950112149504NEW UPDATE:
— Tibolimon (@OMonteyne2) 23 oktober 2022
Another indication that #Kherson will fall in the near future:
▶️Internet in #Kherson, which had been rerouted to Russia via Russian-Crimean internet provider Miranda, has fallen offline.#Russia #Ukraine #UkraineRussianWar #UkraineInvasion pic.twitter.com/3nTqgzjZAj
I just watched a video which indicates that the Ukrainian Army is much more in the South of Kherson Oblast than any maps, including mine, suggest. I will not post that video because of OPSEC. #Kherson #Ukraine
— (((Tendar))) (@Tendar) 23 oktober 2022
Dat betekent, stam + t .
Ik hoop iig dat ze al wat SOF bij de dam hebben om daar te voorkomen dat RU die opblaast.Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:22:
Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren daar en of de opsec inderdaad zaken uit het publieke domein heeft weten te houden die ons naderhand verrassen.
[Embed]
PSN
Ik zou niet graag de eerste Oekrainer zijn die voor die dam staat en opdracht heeft om over te steken.YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:29:
[...]
Ik hoop iig dat ze al wat SOF bij de dam hebben om daar te voorkomen dat RU die opblaast.
Russia's mobilized soldiers are convenient cannon fodder. In southern Kherson region, #Ukraine's military spokesperson says Russia's "moving their elite units & officers" back across the Dnipro river, "leaving behind those who're mobilized & expendable.” https://t.co/z7GBZZsZs0 pic.twitter.com/ueoTjZSljQ
— Glasnost Gone (@GlasnostGone) 23 oktober 2022
Ook blijft Oekraïne de frontlinie verschuiven, maar door de blackout is niet duidelijk hoever de AFU precies is.“They are moving their elite units and officers from the west bank, leaving only those who are mobilized and expendable,” Natalia Humeniuk, a spokesperson for Ukraine’s military, said Sunday.
Nee, ik ga het niet delen hoor, want blackout maar kan wel zeggen dat we echt veel verder zijn dan iedereen nu denkt maar dat ga ik natuurlijk niet delen vanwege die blackout.Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:22:
Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren daar en of de opsec inderdaad zaken uit het publieke domein heeft weten te houden die ons naderhand verrassen.
[Embed]
Hiermee bedoelen ze de beste units van het beroepsleger, die afgelopen zomer uit het oosten van Oekraïne werden weggehaald om Cherson te verdedigen.NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:32:
[...]
Verder: 'elitetroepen' is in Russische situatie dus troepen met meer dan 2 dagen training en daadwerkelijk een uitrusting + wasmachine?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq