Als ik nou heel hard roep "Oekraïense soldaten zijn in Melitopol", wordt dat dan binnen het uur ook waarheid?
Alleen als je paranormale krachten hebt.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:40:
....
Als ik nou heel hard roep "Oekraïense soldaten zijn in Melitopol", wordt dat dan binnen het uur ook waarheid?
Verwijderd
wel als je de gouverneur van de regio of de burgemeester bent.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:40:
Lysychansk
In geval van Lysychansk is het Haidai ofzo geloof ik zelf.
owww... ik snapt m verkeerd.
Zou wel gaaf zijn als dat zo werkt.
Help ook even mee met roepen over de Kerch-brug
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 16:46 ]
Heeft hij ook gezegd welk leger?DVX73 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:38:
Heeft hij ook gezegd welk jaar?
Oekraïne zie ik 15 september wel halen zo...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Waarschijnlijk wel:RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:40:
Partisan movements in occupied territories are becoming much more active.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 10 september 2022
Russian forces are fighting a front on two sides.
Some Russian TG channels report that Ukrainian Armed Forces have entered Kremennaya in the #Luhansk region
— marqs (@MarQs__) 10 september 2022
Hij verklapt wat er komen gaatHead of the Luhansk region's military admin Serhiy Haidai:
— Karol Darmoros 🇵🇱 (@KarolDarmoros) 10 september 2022
“our troops are on the threshold of Izyum and Lyman, and this is only the beginning. Be sure that Kreminna, Svatove, Miluvatka, Rubizhne and other towns of our region will soon also see the blue and yellow of the 🇺🇦 flag” pic.twitter.com/PJBbi8He5g
"Belokurakino, Luhansk region. It is reported that all Russian checkpoints have been removed. In the direction of Lozno-Aleksandrovka (towards the border with the Russian Federation) a convoy of 8 trucks with ammunition runs away" pic.twitter.com/6gZL5mKTMi
Lijkt erop dat Pushilin achter de trucks aan rijdt.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:14:
De Russen zouden hun checkpoints in Belokurakino opgeruimd hebben:
[Twitter]
Sun at his back: If this was filmed recently, the puppet leader of the Russian-occupied part of Ukraine's Donetsk Oblast, is headed east, towards Russia - and in a hurry. https://t.co/GdhgQcwN38
— Euan MacDonald (@Euan_MacDonald) 10 september 2022
My sources say - Ukrainian forces entered Donetsk airport! Keep fingers crossed!
— Oleksiy Goncharenko (@GoncharenkoUa) 10 september 2022
[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 10-09-2022 19:04 ]
Russian sources are in a state of panic that Ukraine is launching a (possibly) multipronged offensive to liberate Donetsk. They report fighting near the city of Donetsk (airport) and Ukrainian forces massing in several other locations south and north of the city.
— Ukraine Reporter (@StateOfUkraine) 10 september 2022
There are Extremely Unconfirmed Reports from within the last few minutes that Ukrainian Forces have managed to capture Donetsk International Airport after Russian Forces retreated and that they are now beginning to advance into the outer areas of Donetsk City. pic.twitter.com/hxBfpaYWwB
— OSINTdefender (@sentdefender) 10 september 2022
Dat zou wat zijn zegRoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:08:
Het is vandaag echt onmogelijk om te beredeneren of een claim wel of niet logisch is. Dus ik post het maar en dan zien we morgen wel verder.
[Embed] [Embed]

Op Twitter zie ik overigens dat het Russische leger het centrum van Moskou heeft afgezet. Gaat er wat gebeuren?
Very good news coming 🇺🇦
Donetsk👀
Lysychans'k👀
Severodonetsk👀
Blijkbaar is er een feestdag in Moskou.Dutchy007 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:23:
[...]
Dat zou wat zijn zeg. Ben benieuwd hoe de Russische propaganda dat gaat verkopen...
Op Twitter zie ik overigens dat het Russische leger het centrum van Moskou heeft afgezet. Gaat er wat gebeuren?
Is dit het scenario, dan is het aan de Russische commandostructuur om orde te herstellen en een nieuwe defensieve linie in te stellen. Tja, Slava Ukraini dus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Om dit vliegveld is jarenlang gevochten en is eigenlijk sinds 2014 in Russische (DNR) handen.
There are Extremely Unconfirmed Reports from within the last few minutes that Ukrainian Forces have managed to capture Donetsk International Airport after Russian Forces retreated and that they are now beginning to advance into the outer areas of Donetsk City. pic.twitter.com/hxBfpaYWwB
— OSINTdefender (@sentdefender) 10 september 2022
:fill(white):strip_exif()/f/image/jJJ8wSorfCS9SBQIH5gfdZ4Y.png?f=user_large)
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 20:28 ]
Hij kan het vandaag zeg maar in één newsflash/tweet samenvatten:jan390 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:23:
Warmonitor stuurt wat cryptsiche tweets uit. Zou Sinterklaas toch bestaan?
[Twitter] [Twitter] [Twitter] [Twitter]
⚡️BREAKING: Russian army
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Mja, "luchthaven", wat er nog van over isVerwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:27:
onbevestigde geruchten dat UA het vliegveld bij Donetsk heeft veroverd en de stad binnentrekt.
[Twitter]
[Afbeelding]

Verwijderd
it will be rebuilt!XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:32:
[...]
Mja, "luchthaven", wat er nog van over isSinds 2014 één grote ruïne.
/f/image/etK1XtyayIWecxCHybbwoehv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 20:34 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Even voor de duidelijkheid, ze hebben het over miljoenenstad Donetsk? Het hart van de DPR en sinds 2014 in Russische handen?
Sorry, I don't buy it...
No real resistance zou betekenen dat de russen ook Donetsk zijn ontvlucht.
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet vechten als ze er nog zijn, al is het maar voor hun eigen hachje.
Daar zitten duizenden Wagner troepen die recent Pisky veroverd hebben, die bieden heus serieuze tegenstand.Indoubt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:07:
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet vechten als ze er nog zijn, al is het maar voor hun eigen hachje.
Alleen als je ze betaalt. En als het 10 tegen 1 is in hun voordeel. Het liefst tegen vrouwen en kinderen.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:15:
[...]
Daar zitten duizenden Wagner troepen die recent Pisky veroverd hebben, die bieden heus serieuze tegenstand.
[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 10-09-2022 21:16 ]
Er zal ongetwijfeld veel fake news tussen zitten. De verovering van Donetsk geloof ik alleen als ik de Oekraïense vlag zie wapperen.straider schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:14:
Is dit niet een media offensief? Gekke berichten allemaal.
⚡️Mayor: Ukrainian troops fight Russian forces on outskirts of Lyman, Donetsk Oblast.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 10 september 2022
Oleksandr Zhuravlyov, the mayor of Russian-occupied Lyman, told Suspilne television that a Ukrainian flag had not yet been raised in the town.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 21:26 ]
Verwijderd
ik zag de livemap Lyman alweer in het rood plaatsen inderdaad.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:24:
Lyman zou ook nog niet gevallen zijn:
[Twitter]
Het nieuws verovert sneller dan Oekraine dat doet

Er gaan geruchten rond dat het hoofd van de "DPR" Denis Pushylin Donetsk heeft verlaten.Indoubt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:07:
[...]
Ook een statement gaat rond waarin hij vraagt om van zijn post ontheven te worden.
Kan natuurlijk ook goed om een vervalsing/hackpoging gaan.
https://euroweeklynews.co...donetsk-peoples-republic/
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 10-09-2022 21:48 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Het is vrij logisch dat er door de grote opmars op bepaalde plekken wel nog omcirkelde pockets met Russen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:28:
[...]
ik zag de livemap Lyman alweer in het rood plaatsen inderdaad.
Het nieuws verovert sneller dan Oekraine dat doet
Dat is een kwestie van de duimschroeven aandraaien.
[ Voor 7% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 10-09-2022 21:33 ]
Verwijderd
Sun Tzu zei al dat militairen alleen vechten voor hun eigen hachje als ze geen ontsnappingsroute hebben.Indoubt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:07:
[...]
Die hebben de Russen wel.
En wel naar twee kanten; overgeven en POW worden of naar achter rennen om daarna elders weer ingezet te worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:43:
[...]
Sun Tzu zei al dat militairen alleen vechten voor hun eigen hachje als ze geen ontsnappingsroute hebben.
Die hebben de Russen wel.
Verwijderd
als de barrier troops er niet meer zijn kunnen ze zelf ook vrijelijk wegrennen naar de Russische grens._Arthur schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:44:
[...]
En wel naar twee kanten; overgeven en POW worden of naar achter rennen om daarna elders weer ingezet te worden.
Ja, maar als je je dan niet direct bij een legeronderdeel meldt, ben je een deserteur. Dunno hoe Rusland met 'dat soort' mensen omgaat..Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:46:
als de barrier troops er niet meer zijn kunnen ze zelf ook vrijelijk wegrennen naar de Russische grens.
Verwijderd
rood stempel voor de rest van je leven._Arthur schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:48:
[...]
Ja, maar als je je dan niet direct bij een legeronderdeel meldt, ben je een deserteur. Dunno hoe Rusland met 'dat soort' mensen omgaat..
Dat is de reden waarom veel Russen ook gewoon aan het front blijven.
Ze kunnen niet makkelijk terug tenzij hun contract officieel is beëindigd en hun militaire eenheid wordt teruggehaald naar de eigen basis.
Met een SMO kon je bijna niet deserteren oid._Arthur schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:48:
[...]
Ja, maar als je je dan niet direct bij een legeronderdeel meldt, ben je een deserteur. Dunno hoe Rusland met 'dat soort' mensen omgaat..
Allemaal vage Russische regels zaten daarbij.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
#Russian invaders have started leaving cities of #Luhansk region which they had occupied since 2014, reports head of the military regional administration Serhiy Haidai.
— NEXTA (@nexta_tv) 11 september 2022
The invaders reportedly started to flee from occupied Luhansk and #Alchevsk en masse. pic.twitter.com/P0dq7SpyOZ
Waarschijnlijk probeert hij bij te dragen aan de paniek onder de russen. Voor de rest moeten we het eerst nog maar zien.Ukraine’s Luhansk governor Serhiy Haidai cock-a-hoop at progress army is making locally. “The occupant is running.” He says expects good news soon fm Svatove, Kreminna, Rubizhne, areas Russia took weeks to capture this year. Remarkably says enemy running from areas seized in 2014 pic.twitter.com/MWr7X7VwEn
— Oliver Carroll (@olliecarroll) 11 september 2022
Waarschijnlijk collaborateurs die de bui zien hangen en zichzelf en hun gezinnen in veiligheid brengen.RoD schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:52:
Waarschijnlijk probeert hij bij te dragen aan de paniek onder de russen. Voor de rest moeten we het eerst nog maar zien.
Verwacht dat het nog een tijd gaat duren, maar de herovering van de hele Donbass begin 2023 is opeens een reëel vooruitzicht.
Als het zo doorgaat wordt het zelf rëel in 2022hoevenpe schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:00:
[...]
Waarschijnlijk collaborateurs die de bui zien hangen en zichzelf en hun gezinnen in veiligheid brengen.
Verwacht dat het nog een tijd gaat duren, maar de herovering van de hele Donbass begin 2023 is opeens een reëel vooruitzicht.
Foto van een Oekraïense vlag op een elektriciteitsmast. Dit is ten noorden van Loegansk dus waarschijnlijk een partisanenactie.⚡️ Pishchane village, Starobil district, Luhansk region. The morning of September 11, 2022. The photo was published by the head of the RMA Serhii Haidai.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 11 september 2022
👉 Follow @Flash_news_ua pic.twitter.com/n5GCitlCbN
Ik geloof hier heel weinig van, want de berichten van gisteren rond Donetsk leken ook niet te kloppen, maar het is wel een teken dat het blijft gonzen van de geruchten op de russische kanalen. En dat is prima.Two Russian channels are saying that Ukraine is removing its mines from the Vuhledar area and will likely begin an offensive. https://t.co/tuYPrIU8xBhttps://t.co/KyT1b2D2so pic.twitter.com/k1xVywhLNS
— Rob Lee (@RALee85) 11 september 2022
Niet alles lukt, helaas. Video in tweet. De russen waren hier goed voorbereid.Failed Ukraine attack on Russian positions in Pisky, Donetsk. pic.twitter.com/XYf473lyXP
— Aldin 🇧🇦 (@aldin_aba) 11 september 2022
Had beroerder afkunnen lopen.RoD schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:20:
[Embed] Niet alles lukt, helaas. Video in tweet. De russen waren hier goed voorbereid.
1 tank kapot en 1 beschadigd, ik kan geen russisch dus zou niet weten wat er verteld wordtRoD schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:20:
[Embed] Niet alles lukt, helaas. Video in tweet. De russen waren hier goed voorbereid.
📽️Ukrainian mechanized element attacked RU positions near Pisky. The enemy was prepared and forced UA troops to fallback. Ukrainian T-72B was destroyed, and T-72AMT damaged/abandoned during the attack.#UkraineRussiaWar pic.twitter.com/HU44nhDfmW
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 11 september 2022
#Ukraine: Ukrainian forces (visually confirmed) captured Bohorodychne (#Donetsk oblast) this morning from Russian forces. pic.twitter.com/rQippG0eC8
— Arslon Xudosi 🇺🇦 (@Arslon_Xudosi) 11 september 2022
Steeds meer steden worden 'bevrijd' die volgens eerdere kaarten nooit bezet zijn geweest. Waren de Russen verder opgerukt dan we dachten of vooral mooie plaatjes?XWB schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:14:
Dit zou in Bohorodychne zijn
Deze kan inmiddels naar het Donbass topic:
RETREAT TO ROUT: On the Izium front, RU forces continue to collapse along the line of contact. With the abandonment of Savetove, retreating RU forces are dangerously exposed. Make no mistake: this is Russia’s greatest single defeat since WW II. https://t.co/iMP1eEqIp7
— Chuck Pfarrer | Indications & Warnings | (@ChuckPfarrer) 12 september 2022
FRIENDS LIKE THESE: “Citizens” of Putin’s puppet states in Luhansk and Donetsk are evacuating and crowding roads to the frontier-- only to discover that they're being refused entry into Russia. Odd, because many of them are carrying freshly issued Russian passports. https://t.co/Qe1bKL3Igr
— Chuck Pfarrer | Indications & Warnings | (@ChuckPfarrer) 11 september 2022
Het ligt er vooral aan of de geruchten van Oekraine aan de oost-kant van de rivier waar zijn. Als ze daar echt met een grote groep verder duwen, is het stuk tussen de rivieren heel lastig te verdedigen nu de aanvoerlijnen grotendeels weg zijn. En dan is het logisch dat rusland uit Svatove wegtrekt, omdat ze anders eenzelfde situatie krijgen als bij Izyum waar nu steeds meer blijkt dat ze heel veel materieel achter hebben moeten laten.RoD schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:00:
Het is niet de eerste keer dat we horen over een terugtrekking uit Svatove. Dus eerst maar eens bevestiging krijgen. Hoe dan ook is de blijvende paniek onder de russen erg mooi.
[removed]
Nouja, dat gebouw is in elk geval flink beschoten geweest. Als ik Twitter doorzoek dan zijn er genoeg berichten te vinden over een bezet Bohorodychne.hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:07:
[...]
Steeds meer steden worden 'bevrijd' die volgens eerdere kaarten nooit bezet zijn geweest. Waren de Russen verder opgerukt dan we dachten of vooral mooie plaatjes?
Het was ook al een tijd geleden in het nieuws dat de LNR en DPR troepen bij Kharkiv inderdaad niet de grens over mochten Rusland in, maar dat ze maar loopgraven moesten gaan maken in UA.hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:08:
All Russian passports are equal, but some Russian passports are more equal than others...[Twitter]
Dus het is ook iets wat al langer speelt idd.
PSN
Ik vind die blauwe pijlen wel heel enthousiast iig.hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:07:
[...]
Steeds meer steden worden 'bevrijd' die volgens eerdere kaarten nooit bezet zijn geweest. Waren de Russen verder opgerukt dan we dachten of vooral mooie plaatjes?
Deze kan inmiddels naar het Donbass topic:
[Twitter]
Heb nog geen visuele dingen gezien van UA soldaten oostelijk van de rivier.
(behalve die van Ozerne/Stariy caravan verder naar het oosten toe)
PSN
That aged well...YakuzA schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:04:
Heb nog geen visuele dingen gezien van UA soldaten oostelijk van de rivier.
(behalve die van Ozerne/Stariy caravan verder naar het oosten toe)
Inderdaad geen soldaten te zien, lijkt erop dat de Russen gewoon vertrekken en de bevolking zichzelf dan maar bevrijd.Ukrainian flag was raised over Kuzemivka
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 12 september 2022
It is possible Russian forces have abandoned this village. pic.twitter.com/A4vEFLMzbC
[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 12-09-2022 11:26 ]
Phew. Ben blij dat ik specifiek soldaten erbij gezet hadhoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:24:
[...]
That aged well...![]()
[Twitter]Inderdaad geen soldaten te zien, lijkt erop dat de Russen gewoon vertrekken en de bevolking zichzelf dan maar bevrijd.
Overigens verwacht ik ook wel dat ze al een bruggenhoofd bij Kupiansk hebben aan de oostkant van de rivier.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 12-09-2022 11:30 ]
PSN
Ze hebben Dvorichna ook in handen, dus opties genoeg.YakuzA schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:29:
[...]
Phew. Ben blij dat ik specifiek soldaten erbij gezet had![]()
Overigens verwacht ik ook wel dat ze al een bruggenhoofd bij Kupiansk hebben aan de oostkant van de rivier.
Genoeg partisanen ja. Ze zijn zo zeker van hun zaak dat er allerlei Oekraïense vlaggen wapperen in bezet gebied. Teken dat de russische controle behoorlijk is verzwakt.hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
Verwacht dat er genoeg SOF en partizanen rondlopen, met de huidige ineenstorting van het front heb je weinig nodig om ze op de vlucht te jagen. Dit deel is altijd al heel schaars bezet geweest en LPR troepen lijken niet meer te willen vechten.
Heeft Putin toch zomaar een groep die al jaren voor aansluiting bij rusland is en actief aan het vechten was weggejaagd. Geeft toch aan dat dat demilitariseren op een paar punten wel gelukt is.....hoevenpe schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
Verwacht dat er genoeg SOF en partizanen rondlopen, met de huidige ineenstorting van het front heb je weinig nodig om ze op de vlucht te jagen. Dit deel is altijd al heel schaars bezet geweest en LPR troepen lijken niet meer te willen vechten.
[removed]
Ze houden al 8 jaar de boot af.redwing schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:07:
[...]
Heeft Putin toch zomaar een groep die al jaren voor aansluiting bij rusland is en actief aan het vechten was weggejaagd. Geeft toch aan dat dat demilitariseren op een paar punten wel gelukt is.....
DNR/LPR zijn al jaren hun annexatie aan het aanbieden aan RU. Maar om politieke redenen zijn ze continu afgewezen.
PSN
Als dit klopt is Lyman grotendeels omsingeld, want dit dorp ligt ten noordoosten van Lyman.Russian source
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 12 september 2022
"The Armed Forces of Ukraine have approached Belogorovka in Donetsk. This is far from the Kharkiv region"
Ten westen van Lyman.📷🇺🇦Ukrainian forces raised Ukrainian flag at the city council in Svyatohirsk, #Donetsk Oblast. #UkraineRussiaWar pic.twitter.com/13hHj2ZZZj
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 12 september 2022
Bijzonder, deze stond al als opgegeven op de 9e op liveuamap
Denk dat ze wat vlaggen in backorder hebben staandangerousp schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:07:
[...]
Liveuamap is wel wat optimistisch geweest tijdens het begin van het offensief. Het leek aanvankelijk harder te gaan dan nu blijkt. Ze hadden Lyman ook al korte tijd als bevrijd staan (inmiddels hersteld).dangerousp schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:07:
[...]
Dit is afaik de eerste visuele bevestiging.
Russian reporter in Lyman area says Ukrainians have a "beastly" counter-battery fire, pinning down the defenders in the area. The pressure is mounting. pic.twitter.com/aRl9BnFkvS
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 12 september 2022
Die counter battery radar systemen die de navo levert zijn ook wel een orde van grote beter dan wat de Russen hebben.
Combineer dan met snel inzetbare artillerie. Dodelijke combinatie.
The Armed Forces of Ukraine entered the city of Svyatogorsk in the northern part of the Donetsk Region.
— Tali 🇮🇱🎗️ (@TaliSimak2841) 12 september 2022
Soldiers of the National Guard filmed a video in the building of the Svyatogorsk City Council.#Svyatogorsk #Святогорск #Ukraine #Украина #Russia #Россия #RussiaUkraineWar pic.twitter.com/O7TkQHqSlx
⚡🇺🇦The offensive of the Armed Forces of #Ukraine in the #Donbas: our soldiers occupied #Svyatogorsk
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 12 september 2022
The battles for #Liman are going on, but photos from there are also already appearing💪🏻#UkraineWar #Ukraina #Ukrainians #Ukrainian #UkraineRussiaWar #UkraineRussianWar pic.twitter.com/mwS5YQbE3M
[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 12-09-2022 21:34 ]
Verwijderd
Zou een doorbraak zijn bij Bilohorivka (ja, precies daar!
Na afgelopen weekend zal niets me verbazen wat die lui in UA allemaal uitvreten
Ik dacht dat ze zouden gaan consolideren maar wie weet
/f/image/cKZg7YelV3DxhdoOyjCOlgas.png?f=fotoalbum_large)
Ukrainians have seized P66. They are flanking several RU bde and can force the surrender of RU trps West of Sverodonetsk. 20k trps plus 2 X arty brigades. This could lead to total collapse of RU forces in Donbas @MriyaReport @WarintheFuture @AVindman @SpencerGuard @ChuckPfarrer
— Yehuda Amzallagh (@YAmzallagh) 12 september 2022
LPR volunteer Murz reports the Ukrainian Armed Forces cross Seversky Donets at Bilohorivka and flanked the LPR 2nd Amry Corps still defending Lyman. pic.twitter.com/ugZUMIOeYR
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 12 september 2022
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2022 00:07 ]
Hij is de laatste tijd wat optimistisch, dus eerst maar visuele bevestiging afwachten.⚡️The Russians have left Kreminna, but the Armed Forces have not yet entered the city - the head of Luhansk Regional Military Administration Serhii Gaidai
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 13 september 2022
According to him, battles are still going on around Lyman.
👉 Follow @Flash_news_ua pic.twitter.com/Ub1KepmH22
Als het waar is zou het een tactische terugtrekking zijn, maar wat wordt de nieuwe verdedigingslinie in dat geval?RoD schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:34:
Hij is de laatste tijd wat optimistisch, dus eerst maar visuele bevestiging afwachten.
De Sivertskyi Donetsk rivier zou juist heel logisch zijn. Doesn't make sense...
Ik wil hier ook eerst wat meer bewijs van zien. Dat ze achter de rivier terugtrekken snap ik, maar nog verder terug is het hele gebied opgeven. Want als je niet bij de rivier kunt verdedigen, kun je dat zeker niet verderop waar veel minder natuurlijke bescherming is.hoevenpe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:13:
[...]
Als het waar is zou het een tactische terugtrekking zijn, maar wat wordt de nieuwe verdedigingslinie in dat geval?
De Sivertskyi Donetsk rivier zou juist heel logisch zijn. Doesn't make sense...
Al kan het natuurlijk zijn dat Oekraine te snel is opgetrokken die kant op en dat ze simpelweg nog geen goede verdediging op hebben kunnen zetten. Als dat het geval is zal Oekraine de Donbas zo terug hebben. Maar zoals ik al zei lijkt me dat nogal sterk, dan zou de afgelopen aanval het russische leger echt helemaal lam hebben gemaakt.
[removed]
Verwijderd
[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2022 21:05 ]
Ik geloof hier niets van. Er zijn weliswaar explosies gehoord maar niets is visueel bevestigd. En we hebben al zo vaak explosies gehoord waarbij uiteindelijk geen bijzonderheden te melden waren. Er gaat een filmpje rond van de explosies maar die is van de Krim.
Niet de eerste keer dat dit account aan het overdrijven is. Geen goede bron wmb.
is er nu al duidelijk waar en wanneer dit was?Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:01:
[...]
dit filmpje bijv. danwel soortgelijke beelden van rook aan de horizon aldus de livemap in omgeving Rostov/Taganrog?
[YouTube: Multiple Explosions reported on Taganrog Air Base in Rostov, Russia.]
Pas was de discussie dat dit iets uit augustus was ipv september
PSN
Verwijderd
[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2022 21:05 ]
The Russians were stationed in a school in Honcharivsʹka Zos, just north of Svatove. They had some bad luck, something fell from the sky. This is info from the local telegrams, there is ofc no school activity there. pic.twitter.com/pUop77h4s8
— Def Mon (@DefMon3) 14 september 2022
Russian flag outside, and geolocation proof. @geoconfirmed 49.4763, 38.1504https://t.co/5zjT9LTLio pic.twitter.com/ahW1JKv8B5
— Def Mon (@DefMon3) 14 september 2022
Special forces of the Ukrainian National Guard clearing a building occupied by Russian troops in Donetsk Oblast.#Russia #Ukraine pic.twitter.com/KR8rtJOiIR
— BlueSauron👁️ (@Blue_Sauron) 15 september 2022
Goed om te zien dat dit soort figuren hun leven niet zeker zijn. Hopelijk een signaal naar anderen.⚡️⚡️⚡️ As a result of an explosion in the prosecutor's office building in #Luhansk, the "Prosecutor General of the #LPR" Sergey Gorenko was killed, #Russian state media reported. pic.twitter.com/xmkm5gHa2c
— NEXTA (@nexta_tv) 16 september 2022
Nog eentje.⚡️⚡️Deputy Prosecutor General of the #LPR Ekaterina Steglenko also died in an explosion in the building of the Prosecutor General's Office in #Luhansk. pic.twitter.com/VChW9ke083
— NEXTA (@nexta_tv) 16 september 2022
In a single day at least 5 Russian-installed officials have been killed on occupied Ukrainian territory. Two in Luhansk, one in Kherson, & two more in Berdyansk. Ukraine has not claimed responsibility but this is sure to undermine Russian morale just as Kyiv presses its offensive
— Matthew Luxmoore (@mjluxmoore) 16 september 2022
Dat betekent, stam + t .
Is er al een lijstje?Apache4u schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:34:
Het zijn er vandaag al 5.. 5 collaborateurs. Lijkt om een goed gecoordineerde actie te gaan.
[Embed]
Russian reports of an explosion in downtown (occupied) Melitopol. If confirmed as an attack on occupation headquarters, this will be the fourth such attack deep in Russia-occupied rear in half a day.
— Christo Grozev (@christogrozev) 16 september 2022
Niet duidelijk of dit een of twee hits zijn. Er is in ieder geval een rookpluim te zien.⚡️A powerful explosion rang out at the airfield in the temporarily occupied Melitopol of the Zaporizhzhia region, the mayor of the city, Ivan Fedorov, said.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 16 september 2022
👉 Follow @Flash_news_ua pic.twitter.com/ptDk2AsMCj
https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1571056681383084033Two Donetsk villages liberated, unofficial reports from military suggest (video)
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 17 september 2022
Ukrainian military have published videos of hoisting the Ukrainian flag in Donetsk's villages of Shchurove and Dibrova (videos 🔽)https://t.co/7yo7fU6zuk pic.twitter.com/RtkXmwKoqT
Filmpjes:
https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1571057147357585408Soldier of Ukraine's 66th Sep Mech Brigade announces the liberation of Shchurove standing inside the local church bell tower with the national flag.
📹via https://t.co/V3uqUMusdC pic.twitter.com/149SJ6MzD4
https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1571057812586766336The video shows a Ukrainian soldier saying that Donetsk's Dibrova is now under the control of the Ukrainian army while a soldier in the background is hoisting the national flag on a communication tower in the village.
📹via https://t.co/4GpCHVE5N4 pic.twitter.com/yjt0JMixXn
Weer een aanval op collaborateurs?⚡It's hot in occupied #Donetsk today
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 17 september 2022
Judging by the video, the strikes were on the "administration" building.#UkraineRussiaWar#UkraineWar #UkraineRussianWar #Ukraine️ #UkraineWillWin #Ukrainian #ukrainecounteroffensive #UkrainianArmy pic.twitter.com/ic1U4UNhaN
Near Lysychans'k there is reports of fighting in the settlements of Verkhn'okam'yanka and Zolotarivka it also appears that Spirne is back under Ukrainian control.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 17 september 2022
Deze 2 dorpen liggen bij de kruising waar de weg van Lysychansk richting siversk gaat.
[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 17-09-2022 20:12 ]
PSN
Russia seems to be more or less withdrawing from the entire Lyman area. The front line is moving up quite a bit today. I haven’t updated my map yet.
— Andrew Perpetua (@AndrewPerpetua) 17 september 2022
This is what I mean. pic.twitter.com/Cl0g9staYb
I’m told the greatest fighting around Bakhmut are around Patrisa Lumumby street (yellow) and this other white area. pic.twitter.com/nS9INlmVuJ
Russia is pounding Bakhmut with artillery of all forms. Mortars, tube, MLRS, and even missiles. I've heard stories about Russia firing missiles at individual soldiers. Wagner has good mortar teams, and Ukraine makes it a priority to kill them.
I've heard that Russian artillery here has gotten less aimed and more random in the past few days. Firing seemingly at random at the city without clear objectives.
A typical Russian attack consists of sending guys toward Ukrainian positions, with observers taking note of where Ukrainians are firing from, then striking that area with some sort of artillery, be it mortars or otherwise. The guys in the front are cannon fodder.
Russia moves up in groups between 15 and 30 men. Often only a handful of them know what they are doing or where they are going and the rest just follow.
Zo blijktXWB schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:40:
Rond Bakhmut gaat het er hevig aan toe, van de stad zal vast niet zoveel meer overblijven:

⚡Footage of strikes on Bakhmut#Russian terrorists destroy the city like #Mariupol.#Ukraine #UkraineWar #UkraineWillWin #UkraineRussianWar #UkrainianArmy #Ukrainian #Ukrainians pic.twitter.com/R3vKKTQ6uA
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 18 september 2022
In de pro-Rusland alternatieve realiteits commentatoren is Bakhmut waar Wagner en Kadyrov troepen de oorlog gaan winnen nu alle goeie Oekrainse (volgens hen NAVO) troepen de opzettelijk verlaten Kharviv regio in zijn gelokt.XWB schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:40:
Rond Bakhmut gaat het er hevig aan toe, van de stad zal vast niet zoveel meer overblijven:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Niet te vergeten dat ze 'volledig onder water/afgesneden zijn' doordat ze een dam kapot hebben geschoten.... Veel kanalen willen echt niet inzien dat het allemaal niet zo goed gaat voor de russen.IJzerlijm schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:58:
[...]
In de pro-Rusland alternatieve realiteits commentatoren is Bakhmut waar Wagner en Kadyrov troepen de oorlog gaan winnen nu alle goeie Oekrainse (volgens hen NAVO) troepen de opzettelijk verlaten Kharviv regio in zijn gelokt.
[removed]
Het zou kunnen idd, maar ik denk dat het onderdeel is van een disinformatie campagne om verwarring en paniek te zaaien achter de Russische linies.hoevenpe schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:23:
Eerst zien dan geloven, bron is doorgaans conservatief:[Twitter]