Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
ik denk dat het een offensief ten westen van Izyum is.YakuzA schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:54:
https://www.ukrinform.net...nt-in-donetsk-region.html
Er zijn weer wat mysterie plaatsen bevrijd in de Donetsk region:
[...]
Wel weer zo jammer dat ze weer geen plaatsnamen en rugnummers erbij melden..
Zou zelf gokken op ergens bij Velyka Novosilka oid?
WarMonitor heeft er een draadje over:
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1536053501289185281
Ukrainian counteroffensive west of Izyum-Ukrainian forces have retaken the towns of Zavody and Spivakivka. They have also retaken a portion of the forest directly west of Izyum centre.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4yNHtOEHbDb6dabyYdxFJ6h9.jpg?f=user_large)
En onderstaand de firemap van de laatste 7 dagen:
/f/image/bNnUVKEdYtEjF9fn1f24dEC6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2022 17:26 ]
Das alleen niet donbass. Dat ligt namelijk in Kharkiv oblastVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:54:
[...]
ik denk dat het een offensief ten westen van Izyum is.
WarMonitor heeft er een draadje over:
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1536053501289185281
[...]
[Afbeelding]
En onderstaand de firemap van de laatste 7 dagen:
[Afbeelding]
PSN
alternatief linkje: Nitter.net🇺🇦 S-300V (9A83-1?) in Donbas, pic by @yamphoto pic.twitter.com/PtqsSsnvSk
— Abraxas Spa (@AbraxasSpa) 13 juni 2022
https://www.thedrive.com/...-system-appears-in-donbas
Verwijderd
close enough. Er is geen Kharkiv-front draad dus ik vind dat ie hier hoortYakuzA schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:33:
[...]
Das alleen niet donbass. Dat ligt namelijk in Kharkiv oblast
Ukraine Battle Map toont het ook maar dan net even iets anders:
https://twitter.com/ukraine_map/status/1536581946796609536
West Izium Front (June 14 8:30 AM)
Ukrainian Forces have liberated the village of Prydonetske in the Kharkiv Oblast advancing towards Izium
Ukrainian Forces are located in the large forest West of Izium and are least 10km from the center of Izium
:fill(white):strip_exif()/f/image/2htybYWIaG41tFUHpHaWnfCY.png?f=user_large)
Ben benieuwd of de liveuamap zich morgen of overmorgen hier op aanpast

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2022 23:18 ]
https://liveuamap.com/en/...ved-order-to-retreat-from
Nou ik zag het meteen, dit is klaar. En inderdaad lijkt het bevel tot aftocht gegeven te zijn voor Sieverdonetsk.
De stad heeft zijn doel gediend want de slachting aan Russische zijde zal ook enorm zijn geweest en veel munitie is verbruikt voor de inname van een kleine stad. Tijd om te vertrekken zodat je de Russen letterlijk een puinhoop geeft en de verdedigers al vertrokken zijn.
Ukrainian troops have received order to retreat fm Severdonetsk, says local governor Serhiy Haidai. The decision to stay there was controversial in Ukrainian political elite, and it cost many lives. But also delayed Russian victory there by about 3 weeks. https://t.co/KN15ODbHSH
— Oliver Carroll (@olliecarroll) 24 juni 2022
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Severodonetsk valt als laatste grote stad in oost-Oekraïense regio Luhansk https://www.nu.nl/spannin...aiense-regio-luhansk.html (via @NUnl)
?tweaker2010 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:35:
Het wordt nu ook door meerdere media officieel bevestigd:
Severodonetsk valt als laatste grote stad in oost-Oekraïense regio Luhansk https://www.nu.nl/spannin...aiense-regio-luhansk.html (via @NUnl)
Lysychansk lag volgens mij ook in de provincie Luhansk?
PSN
Verwijderd
ja maar dat weten ze bij NU.nl toch niet....YakuzA schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:53:
[...]
?
Lysychansk lag volgens mij ook in de provincie Luhansk?
die copy pasten gewoon het ANP ofzo zonder zelf even in te zoomen op google maps, da's te veel werk voor een journalist of redacteur.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2022 19:05 ]
South Donetsk (June 26 6:30 AM)
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 26 juni 2022
Ukrainian Forces 🇺🇦 have liberated 4 villages in Donetsk Oblast: Novomaiorske, Shevchenko, Pavlivka, and Yehorivka
The Ukrainian offensive has pushed the frontline 10km South and the next target is to retake Petrivka #UkraineWar #Ukraine #Donbas pic.twitter.com/RufIjGDoxi
Ter oriëntatie, dit is net ten zuiden van Vuhledar.
PSN
Bron: Mapcarta
Zou eerder over gehuchten spreken ipv dorpen. Enfin als je blij wilt zijn met een dooie mus.
Verwijderd
er zit nauwelijks diepte in de offensieven, maar onderschat de gehuchtjes niet.tweaker2010 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:52:
"Novomaiorske is a village in Ukraine and has about 551 residents. "
Bron: Mapcarta
Zou eerder over gehuchten spreken ipv dorpen. Enfin als je blij wilt zijn met een dooie mus.
Het gaat om de wegen in de regio en de dorpjes liggen aan de wegen of liggen op kruispunten van diverse wegen of leiden naar belangrijke kruispunten toe.
De dorpjes zijn een schuilplaats, een plaats voor overnachting, voor verschansing. Het zijn de locaties waar je zit of waar de tegenstander zit. Want niemand gaat voor z'n lol midden in een weiland zitten. Je zit in de bebouwing.
Dus elk dorpje is er weer een.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yetlQkQgaZrqtbQAdLdalAPw.png?f=user_large)
Lysychansk is nu dus ook verloren? Of heb ik de afgelopen dagen onder een steen geleefd?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.ukrinform.net...ed-in-luhansk-region.htmlTwo villages are remaining Ukrainian controlled in Luhansk Region.
...
“This is exactly what is driving Russians mad, as they were given an order to reach the administrative borders of Luhansk Region. They repeatedly reported on the completion of the task and, probably, received relevant awards, but they are still unable to cover the remaining several kilometers. One of villages had already been captured by the occupiers several times, but each time our military pushed the enemy back to the previous positions. However, the enemy does not stop: they return and suffer losses again,” Haidai wrote.
PSN
Nog steeds het front op dezelfde plek.Over the past day, the enemy launched three massive artillery attacks, two mortar attacks, and three attempted tank attacks on the positions of the Armed Forces of Ukraine in Luhansk region but was repulsed.
That happened in the sections of Verkhniokamyanka – Verkhniokamyanske, Bilohorivka – Verkhniokamyanske, and Verkhniokamyanske – Ivano-Daryivka in Donetsk region.
https://www.ukrinform.net...t-with-losses-haidai.html
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2022 09:15 ]
PSN
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1551803661893894144?t=PIsoilY3QkjPSNeedO_yvg&s=19]
Lijkt een olie- en/of brandstofdepot te zijn. Het vuur brandt vanochtend nog steeds. Goed om te zien dat de HIMARS nog steeds hun werk doen.
Edit:
Meer plaatjes en de locatie in subtweets.Oil depot in Budyonnovsky district of Donetsk was set on fire today ta night. #Ukraine pic.twitter.com/OSjCAlQHwm
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 26 juli 2022
[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 26-07-2022 09:50 ]
Samenvatting:
Geolocated social media footage from July 25 shows that troops of the Wagner Group Private Military Company (PMC) have advanced into Novoluhanske. Russian and Ukrainian sources noted that Russian forces are also taking control of the territory of the Vuhledar Power Plant
Ze zijn hier al weken aan het vechten en de Oekraïners hebben zich waarschijnlijk teruggetrokken naar gebieden die gemakkelijker te verdedigen zijn.Russian forces are unlikely to be able to effectively leverage the capture of Novoluhanske to take Bakhmut, and the limitations they are facing on the battlefield will likely contribute to the culmination of the offensive in Donbas before capturing Bakhmut or Slovyansk.
Zie ook de rest in het draadje.RuAF, Wagner and pro-ru militants failed their attacks along the entire Bakhumut frontline. Specifically in the areas
— Def Mon (@DefMon3) 6 augustus 2022
Stryapivka - Bakhmutske
Pokrovske - Soledar
Pokrovske - Bakhmut
Volodymyrivka - Yakovlivka
Vidrodzhenka -> Vershina
Pokrovske - Vershina
??? -> Zaitseve pic.twitter.com/AId3IDcMZN
Overigens claimen de Russen dat ze Pisky hebben ingenomen. Oekraïne bestrijdt dat. De Russen hebben wel beelden laten zien, dus mogelijk dat ze aan de buitenwijken staan, maar het is nog afwachten. Kan natuurlijk ook gewoon dat ze onzin verspreiden, wat vrij gebruikelijk is.
[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 06-08-2022 18:58 ]
Update van Def Mon over Pisky. Cirkels zijn waar Russen zijn ge-geolocated. Samenvatting van Def Mon:
That is all that is available. These videos emerge after the ru channels alleged they took Pisky. There is nothing to suggest they have done anything more than a minor advance in the very outskirts of the town.
Hier wat beelden uit die periode. Ik lees daar dat er 242 dagen om het vliegveld is gevochten.
YouTube: ⚡ Ukraine war 2014 - 50 Metres from Donetsk Airport Terminal (Full E...
YouTube: The Battle for Donetsk International Airport: Russian Roulette (Disp...
YouTube: Battle of Donetsk Airport - Intense Combat Footage and Heavy Clashes...
Luhansk Front (August 8 12:00 PM)
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 8 augustus 2022
Currently, the village of Spirne and its surrounding area are mostly under control of Ukrainian Forces
Ukrainian Forces have repulsed Russian offensives towards the village of Verkhnokamyanske
Confirmed Via Call 🇺🇦#UkraineWar #Ukraine #Donbas pic.twitter.com/Voy1QgfkPm
Mooi nieuws. Ook claimt UA dat ze de aanvallen rondom Pisky en Avdiivka hebben teruggeduwd. Ondanks dagenlange zware gevechten lijkt het erop dat Rusland maar heel weinig terrein heeft gewonnen. Maar ze blijven aanvallen dus het is allesbehalve voorbij
Verwijderd
mwah, wat ik eerder las over Pisky viel daar weinig terug te pushen.RoD schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:09:
[Twitter]
[Afbeelding]
Mooi nieuws. Ook claimt UA dat ze de aanvallen rondom Pisky en Avdiivka hebben teruggeduwd. Ondanks dagenlange zware gevechten lijkt het erop dat Rusland maar heel weinig terrein heeft gewonnen. Maar ze blijven aanvallen dus het is allesbehalve voorbij
Dat klonk eerder als het 'overleven van een artillerie-hell' en blijkbaar hebben de Russen niet kunnen oprukken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2022 12:41 ]
Ja, en dat vind ik gezien de massale aanvallen toch wel een prestatie. De Russen zullen zich niet vanzelf teruggetrokken hebbenVerwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:37:
[...]
mwah, wat ik eerder las over Pisky viel daar weinig terug te pushen.
Dat klonk eerder als het 'overleven van een artillerie-hell' en blijkbaar hebben de Russen niet kunnen oprukken.
Het bovenstaande had ik gisteren gepost in het Dagelijkse ontwikkelingen forum. Hierop kreeg ik van jullie al wat laconieke reactiesteacup schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:21:
Het onderstaande staat nu in de Washington Post
De Youtube video is bedoeld voor Oekraïens publiek.
Nu kan ik niet pretenderen dat ik alles op de voet volg, Maar zo snel op Izyum of Izium zoekende vond ik geen actuele berichtgeving. Afleidingsaanval of troepen in Donbass vasthouden? Hoe moeten we dit lezen?
Al Jazeera brengt het zo:
In de ISW assessment van gisteren lees ik deze Oekraïense activiteit nog niet. Morgen even opletten of ISW dit oppakt.
[Afbeelding]
Het begint eigenlijk al met enkele Key takeaways:
Niet wat ik wilde horen en ook niet echt wat ik had verwacht.Western media has reported that a Ukrainian counteroffensive is underway near Izyum, but the Ukrainian General Staff was notably completely silent about the area in its evening report.
Russian sources suggested that recently-formed volunteer battalions are responsible for much of the Izyum sector.
Meer in detail in het Donbass gedeelte lijkt het ISW vooral Russische activiteit te zien die door Oekraïne gepareerd wordt. Netto gebiedswinst nul. Hieronder het stuk uit ISW over het oosten van het front. Bombardementen en luchtaanvallen zijn hierbij weggelaten.
Siversk on August 9
Ukrainian artillery forced Russian forces to retreat from an attempted ground assault in the Spirne area (13 km southeast of Siversk).[15] Russian forces similarly retreated after a reconnaissance-in-force effort near Ivano-Darivka (10 km southeast of Siversk) following Ukrainian bombardment.
/f/image/zhDMkRmG2agtAZYJpI4VVjby.png?f=fotoalbum_large)
Bakhmut area on August 9
- The Ukrainian General Staff acknowledged that Russian forces led a partially successful advance in the direction of Vershyna (13 km southeast of Bakhmut) as well as failed offensive operations toward Yakovlivka, Bakhmut, and Zaitseve.
- Ukrainian forces repelled Russian reconnaissance-in-force efforts around Pidhorodne (5 km northeast of Bakhmut), Vesele (10 km northeast of Soledar), Yakovlivka (6 km northeast of Soledar), Soledar, and Bakhmut.
- Russian media amplified claims from Luhansk People’s Republic (LNR) Deputy Internal Minister Vitaly Kiselev that the LNR’s 6th Cossack Regiment has partially occupied and held portions of the Knauf Gips Donbas gypsum factory southeast of Soledar since an unspecified date. ISW cannot independently verify these claims, however.
The UK Ministry of Defense assessed that Russian forces have advanced only about 10 km in the Bakhmut direction over the past 30 days, and these incremental advances along the Bakhmut axis constitute Russia’s most successful front along the Donbas axis. Russian forces continued shelling of and airstrikes on settlements in the Bakhmut direction on August 9.
/f/image/OJUUyjJiAwddcjEyWFPTzqvv.png?f=fotoalbum_large)
Kharkiv City on August 9
Russian forces continued active fighting along current lines.The Ukrainian General Staff also noted continued Russian UAV aerial reconnaissance operations.
Donetsk City on August 9
10 km is voor een WO-I front heel wat, maar daarmee stopt het positieve commentaar. Veel van het vers geclaimde gebied kan niet goed geverifieerd worden. Het uitwisselen van terrein is dus zo weinig zeggend dat beter gekeken kan worden in hoeverre resources worden opgebrand. Zonder verdere informatie verwacht ik dan dat Oekraïne de vergelijking beter doorstaat dan Rusland. Dit front beantwoordt dus aan het beeld dat we gisteren kregen. Muurvast, en soms gaat het wat heen en weer.
- The Ukrainian General Staff reported that Russian forces conducted failed offensive operations near Krasnohorivka (16 km north of Donetsk City), Avdiivka (15 km north of Donetsk City), and Pisky (11 km northwest of Donetsk City).Russian milbloggers continued to claim Russian control of Pisky on August 9 but there is insufficient basis to extend the assessed Russian control from central Pisky.
- DNR officials also claimed unspecified gains in the Avdiivka direction, which ISW cannot confirm.
- Ukrainian forces neutralized Russian reconnaissance-in-force attempts toward the Donetsk-Zaporizhia Oblast border near Velyka Novosilka and Vremivka (75 km west of Donetsk City)
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Dit is ook goed zichtbaar in wat het Oekraïense leger rapporteert. Ze geven 2x per dag een update en ik heb nou al tientallen keren berichten voorbij zien komen in de trend van "Russen vallen X aan, waren niet succesvol, hebben verliezen geleden, en hebben zich teruggetrokken".teacup schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:19:
10 km is voor een WO-I front heel wat, maar daarmee stopt het positieve commentaar. Veel van het vers geclaimde gebied kan niet goed geverifieerd worden. Het uitwisselen van terrein is dus zo weinig zeggend dat beter gekeken kan worden in hoeverre resources worden opgebrand. Zonder verdere informatie verwacht ik dan dat Oekraïne de vergelijking beter doorstaat dan Rusland. Dit front beantwoordt dus aan het beeld dat we gisteren kregen. Muurvast, en soms gaat het wat heen en weer.
Ja, ze pakken hier en daar ook wat, maar in het grote plaatje is het bijna niets. Zelfs Girkin denk dat de slagkracht van het Russische leger aan het wegvloeien is.
Maar, tot nu toe blijven ze aanvallen.
Dat Oekraïne stil is over Izyum hoeft in principe niet verkeerd te zijn. We hebben een aantal dorpen gezien die zijn bevrijd, maar waar niets over is gemeld, wat mij doet vermoeden dat ze met eea bezig zijn dat ze ivm opsec niet willen melden. Maar dat is ook wishful thinking.
Looks like Ukraine may have just taken out another Russian boat or part of the port in Berdyansk.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 14 augustus 2022
Locals say detonations. pic.twitter.com/i9SEtz4zY9
UA heeft al eens een oorlogsschip laten zinken, ben benieuwd wat dit is. Waarschijnlijk geen groot schip want die durft Rusland daar niet meer te stationeren.
Nu benieuwd wat het dan is@GeoConfirmed @DefMon3 @AndrewPerpetua @Danspiun Same location as the sinking of the Saratov.
— Arvelleg (@Arvelleg1) 14 augustus 2022
46.749567, 36.773979, Berdyansk, Zaporizhzhia Oblasthttps://t.co/kJgZrgrlXs pic.twitter.com/iPLYq8c92J
foto's in tweet.After the mystery smoke in #Berdyansk earlier, Telegram channels now report the same at the port in #Mariupol'
— Tim White (@TWMCLtd) 14 augustus 2022
This is getting interesting. Popcorn at the ready! pic.twitter.com/3Sf7yMFK57
En zie subtweet voor een reactie van de Russen over Berdyansk: violation of safety procedures. Oftwel, de welbekende Russische sigaret. En dan weet je dat er echt wat aan de hand is
Looks like Wagner sustained casualties in Popasna. Notably, photos were published a few days ago showing Yevgeny Prigozhin at a building in the city, which some dubbed as Wagner’s headquarters. https://t.co/czrFSLuVH1 pic.twitter.com/rg9BsddsSs
— Rob Lee (@RALee85) 14 augustus 2022
De Saratov hadden de Russen idd een keer opgetakeld om de plek aan de kade vrij te maken idd.RoD schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:08:
En ook de haven van Mariupol lijkt geraakt te zijn.
[Embed] foto's in tweet.
En zie subtweet voor een reactie van de Russen over Berdyansk: violation of safety procedures. Oftwel, de welbekende Russische sigaret. En dan weet je dat er echt wat aan de hand is
PSN
Opzienbarend. Dit is aan de noordkant van de rivier (kaartje in tweet). Vraag me af of ze dit kunnen houden.Ozerne confirmed liberated, Yampil might be contested as well. As @AndrewPerpetua and others have pointed out, Ukraine has liberated more of Donestk the past two weeks than Russia has captured all month. pic.twitter.com/LHsspBe7Me
— CJ (@CasualArtyFan) 4 september 2022
Ik denk dat we het moeten afwachten wat er uit deze operatie komt als resultaat. De Russen schoten de laatste periode weinig op, hopelijk kan Oekraïne in een sneller tempo hun land bevrijden dan dat ze het verloren.
Aan de andere kant kan je natuurlijk maar tot de grens gaan. En dan zit je er niet op te wachten dat na een jaar (of twee) de Russen weer binnenvallen. Dus een echte overwinning is voor Oekraïne cruciaal.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Oekraïense soldaten zijn geolocated daar, dus het zal wel kloppen. De vraag is alleen of ze het kunnen houden.Qwerty-273 schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:00:
Het is de vraag wat er van klopt, of voor hoe lang. Rybar geeft aan op zijn meest recente kaart dat Ozerne nog volledig in Russische handen is.
Rybar ontkent wel vaker feiten totdat het niet langer kan, dus daar hecht ik niet per se veel waarde aan
1 of 2 weken geleden waren er ook al de berichten dat er Oekrainse special forces in de omgeving van Staryi Karavan actief waren.RoD schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:01:
[...]
Oekraïense soldaten zijn geolocated daar, dus het zal wel kloppen. De vraag is alleen of ze het kunnen houden.
Rybar ontkent wel vaker feiten totdat het niet langer kan, dus daar hecht ik niet per se veel waarde aan
Dus er waren al meerdere indicaties dat ze daar iig actief zijn.
PSN
https://www.ukrinform.net...british-intelligence.htmlRussians highly unlikely to capture Donbas by September 15 – British intelligence
The Russian troops advance towards Bakhmut extremely slowly, which makes it much more difficult for the invaders to obey Putin's order to capture the whole of Donbas by September 15.
Hier hoef je iig geen Sherlock voor te zijn
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 05-09-2022 10:25 ]
PSN
https://liveuamap.com/en/...cted-strikes-at-gathering
Had voorheen nog geen berichten gezien uit omgeving Kupiansk dat ze in die richting de aanvoerlijnen vanuit Rusland ook onder vuur hadden.Ukrainian military conducted strikes at gathering of Russian troops near Semenivka and Kupiansk, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report
PSN
Om de Donbas in handen te krijgen, moeten de Russen nog redelijk veel gebied veroveren in de regio Donetsk. Volgens de Britse inlichtingen staat de stad Bachmoet nu bovenaan de wensenlijst. De opmars richting die stad verloopt op dit moment in een traag tempo. De Britten stellen dat Russische troepen met gemiddeld 1 veroverde kilometer per week richting de stad kruipen.
Volgens Oekraïense autoriteiten zou de volgende deadline uit Moskou voor het veroveren van de gehele Donbas-regio op 15 september liggen. Het is ‘zeer onwaarschijnlijk’ dat het Russische leger hierin zal slagen, denkt het Britse ministerie van Defensie.
Steeds meer signalen dat de russen in het oosten beginnen te verzwakken.⚡️ Governor: Ukrainian forces ‘gain foothold’ in Luhansk Oblast.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 6 september 2022
Luhansk Oblast Governor Serhiy Haidai reported that Ukrainian forces repelled Russian attacks and made small advances in the region. Haidai did not provide details.
Ook signalen dat Pisky niet meer in handen is van de russen maar dat moet nog wel bevestigd worden.
Ukrainian forces confirmed in Staryi Karavan. pic.twitter.com/qSfSp8ZiK5
— Def Mon (@DefMon3) 6 september 2022
Progressie bij Sloviansk.
Na ozerne lijkt het bruggenhoofd over de rivier uitgebreid te worden.
[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 06-09-2022 21:19 ]
PSN
Het bijbehorende kaartje (voor degenen die niet willen klikken) laat duidelijk zien hoe relevant dit is. Ik vroeg me bij de overtocht over de rivier naar Ozerne af hoe lang UA dit zou houden, maar dit biedt meer hoop. De geolocated video zou ook al van twee dagen geleden zijn dus ongeveer gelijktijdig met Ozerne. Wellicht is er een coördinatie over meerdere aanvalsrichtingen, maar dat is afwachten.YakuzA schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:17:
[Twitter]
Progressie bij Sloviansk.
Na ozerne lijkt het bruggenhoofd over de rivier uitgebreid te worden.
Meer negatief nieuws is dat Pisky toch in russische handen lijkt.
Het gast nogal eens heen en weer, maar de russen lijken daar nog een aantal meters te winnen.#NewsMap
— Julian Röpcke🇺🇦 (@JulianRoepcke) 6 september 2022
Geolocated images show Russian invasion forces now also control the northern part of Pisky (north of the lakes), while Ukrainian forces remain in full control of Pervomaiske and the highway (bridges), seperating it from Pisky. pic.twitter.com/RHUSErKywV
I consider Kodema and Vershyna captured by the RuAF based on the shelling and attack on Mykolaivka Druha. There was also a claim by pro ru channels yesterday about Kodema being captured.
— Def Mon (@DefMon3) 7 september 2022
Strike on Russian checkpoint is reported in Vasylivka, Zaporizhia oblast#Ukraine pic.twitter.com/giTYjWZH1b
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 8 september 2022
Vasilivka is aan dit front een belangrijk knooppunt voor weg en spoor iig.
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 08-09-2022 16:11 ]
PSN
"The defence of Lyman has begun"
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 9 september 2022
👀👀👀👀
Dat betekent, stam + t .
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we weer beelden gaan zien zoals RoD in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9"
Ik mis eigenlijk nog een toepasselijk muziekje erbij
[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 09-09-2022 19:36 ]

🔍⚡️Not bad today I spoiled the next part of the Izyum boiler
— DACHI-shows you *End of Russkiy mir (@DachiOf) 9 september 2022
For those who do not understand - the video was filmed on the bridge leading to Liman. pic.twitter.com/lZeDgk6y2N
Ziet er gevaarlijk uit, als ze nu ook vanaf Lyman het afsluiten…
Strategisch punt, 0 Russen.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 09-09-2022 20:25 ]
PSN
Dat betekent, stam + t .
Jup. Lyman is Donetsk oblastApache4u schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:28:
Lyman is Donbas toch? Ik wil voorkomen dat een niet nader te noemen tweaker weer over de rooie gaat omdat er in t verkeerde topic wordt gepost, dus postte ik hier. 😉
PSN
En de Russen gaan weg uit Yampil?RoD schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:52:
Even het stof van dit topic vegen...
[Embed] Opzienbarend. Dit is aan de noordkant van de rivier (kaartje in tweet). Vraag me af of ze dit kunnen houden.
[Twitter: https://twitter.com/lilygrutcher/status/1568340905953837067]
[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 10-09-2022 00:23 ]
Yup, het lijkt alsof het Izyum front dat ingestort is zich verder lijkt uit te breiden. Ergens gaat er iets heel erg mis bij de russen.XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:22:
[...]
En de Russen gaan weg uit Yampil?
[Twitter]
Of beter gezegd, iets steeds beter bij Oekraïne. Het lijkt er op dat ze de laatste tijd bewust minder troepen aan het front gehad hebben om nieuwe troepen te trainen en beter te bewapenen. En nu die troepen gebruikt worden, rusland er geen antwoord op heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door redwing op 10-09-2022 00:29 ]
[removed]
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1568503172876107777?t=iyEYMaHTRP5Wk4xY7B_hWA&s=19]
Dat gebied wordt dan wel andere koek! Als ik deepstatemap mag geloven dan zit de omgeving vol met russen. Ze hoeven een veel minder lang front te verdedigen en zijn meer op hun hoede. Wellicht dat ze het doel toch veranderen naar status 2014 behouden.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:45:
Girkin stelt dat de russen proberen weg te komen vanuit Lyman naar Lysychansk.
[Embed]
Dat klopt, maar het noordelijke Donbass-front is nu wel voor een groot deel afgesloten van zijn aanvoerroutes. Dus die gaan het zwaar krijgen. Of om met Ponomarenko te spreken:dangerousp schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:01:
[...]
Dat gebied wordt dan wel andere koek! Als ik deepstatemap mag geloven dan zit de omgeving vol met russen. Ze hoeven een veel minder lang front te verdedigen en zijn meer op hun hoede. Wellicht dat ze het doel toch veranderen naar status 2014 behouden.
So — Russia’s most vital ground line of communications between its home territory and Ukraine’s Izium has been severed.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 10 september 2022
Russia’s Izium group rendering pressure upon northern Donbas (Slovyansk, Kramatorsk etc) is absolutely fucked.
[Twitter: https://twitter.com/markrid89403375/status/1565371036794867713]
Dat betekent, stam + t .
Ik krijg het idee dat het veel te chaotisch verloopt bij de Russen en er geen sprake is van een plan om een kortere linie te bewerkstelligen om zo het verdedigen makkelijker te maken. En dit helpt ook niet met de taak dat ze de 15e klaar moeten zijn.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:19:
Tja mijn eerste ingave is dat de Russen al begonnen zijn met een nieuwe, kortere frontlijn creëren omdat ze weten dat ze ergens het enorme gat in het noorden mee moeten vullen. Dus verschuiven Russische eenheden van een offensief naar een defensieve opstelling.
Wellicht hoop ik teveel nu, maar het gaat vreemd snel nu.
Beetje een lompe vertaling. Old Caravan is Staryi Karavan."The enemy managed to create a foothold (probably - last night or night) on the eastern bank of the Seversky Donets near the settlement. The Old Caravan is still fighting in the region of the outskirts of Liman (Krasny Liman). "
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 10 september 2022
Ook geruchten dat UA een aanval heeft gedaan in de richting van Donetsk Airport, het moet niet gekker worden. Maar dat neem ik voor nu met een korrel zout.
Edit: bron is Strelkov overigens, zie
En nee, het account GirkinGirkin is niet Strelkov zelf, maar haalt een post van hem op Telegram aan....сумел создать плацдарм
— IgorGirkin (@GirkinGirkin) 10 september 2022
Твердо и четко! И никакой паники! pic.twitter.com/wYugMu66oU
[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 11:42 ]
Gezien hoe ze nu aanvallen verwacht ik eigenlijk juist in die regio ook aanvallen. Ze hebben de russen nu op veel plekken aan het rennen, waardoor meer chaos voor meer verliezen zal leiden. En dan helpt het om dat soort plekken aan te vallen. Je pint er troepen mee vast, maar zorgt er ook voor dat de russen nog minder weten wat ze kunnen verwachten. En gezien hoe grootschalig dit is opgezet verwacht ik dat Oekraine heel wat reservetroepen over heeft die nu nog niet nodig zijn geweest door de snelle opmars.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:41:
[Twitter] Beetje een lompe vertaling. Old Caravan is Staryi Karavan.
Ook geruchten dat UA een aanval heeft gedaan in de richting van Donetsk Airport, het moet niet gekker worden. Maar dat neem ik voor nu met een korrel zout.
Edit: bron is Strelkov overigens, zie
[Twitter] En nee, het account GirkinGirkin is niet Strelkov zelf, maar haalt een post van hem op Telegram aan.
[removed]
Russian forces are fleeing Lyman (east of Izium) as Ukrainian forces enter the city. Scattered Russian soldiers (apparently some dressed as civilians) are desperately trying to escape east to the Luhansk region. In some areas the Ukrainian offensive is now a manhunt.
— Ukraine Reporter (@StateOfUkraine) 10 september 2022
Another Russian tg channel says units of police, Rosgvardia, emercom left Lyman, "we can't confirm a pullout of RF AF (= army)" pic.twitter.com/f0hSpfxOJH
— English Luhansk (@loogunda) 10 september 2022
Grey Zone meldt het ook.Two Russian channels saying Russian forces left Lyman. https://t.co/tmrnNjceSXhttps://t.co/0ClI86AIyk pic.twitter.com/ACbaV9kjhL
— Rob Lee (@RALee85) 10 september 2022
Edit: post maar even verplaatst ivm verkeerde front-topic.
[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 12:30 ]
Another Russian source claims that the Ukrainian troops have broken through the Lysychansk line of defense in Luhansk oblast and also retook Donetsk airport. Of course, it still neither confirmed nor corroborated by other sources. https://t.co/flG0BrSZyz
— English Luhansk (@loogunda) 10 september 2022
Super behulpzaam die Russen, om hun eigen troepen een uitzichtloos gevoel te geven
Over achtergebleven materieel: er zijn ook veel beelden van dat materiaal, nadat het himars-o'clock was:
[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1568549174819307520?s=20&t=ZFtPv6fwl5FCWFKoy4hVxA]
Wellicht heeft dat geholpen om de Russen een onwelkom gevoel te geven.
De kofferbak markt is deze zaterdag inderdaad langs de rivier:
Russian soldiers are abandoning their positions all across the frontlines near Izyum.
Running through the forest and ditching their heavy equipment at the rivers.
Manhunt:
Russian forces are fleeing Lyman (east of Izium) as Ukrainian forces enter the city. Scattered Russian soldiers (apparently some dressed as civilians) are desperately trying to escape east to the Luhansk region. In some areas the Ukrainian offensive is now a manhunt.
— Ukraine Reporter (@StateOfUkraine) 10 september 2022
Met metaaldetector in de hand de Russische lend-lease materialen verzamelen.
Russian goodwill gestures continue pic.twitter.com/RZkxDzcBTy
— Michael A. Horowitz (@michaelh992) 10 september 2022
Niet alleen de opmars gaat hard, ook de berichten erover zijn niet bij te benen.
[ Voor 90% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 12:54 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat materieel is naar mijn idee momenteel het belangrijkste. Hoe meer er daarvan is opgeblazen en wordt achtergelaten, hoe groter de kans dat rusland de eerstkomende jaren niets meer kan. Zeker omdat ook regelmatig het modernere spul wordt gevonden welke ze simpelweg niet meer kunnen vervangen.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:36:
Meer berichten van het vliegveld Donetsk - wederom van Russische bron:
[Embed]
Super behulpzaam die Russen, om hun eigen troepen een uitzichtloos gevoel te geven
Over achtergebleven materieel: er zijn ook veel beelden van dat materiaal, nadat het himars-o'clock was:
[Embed]
Wellicht heeft dat geholpen om de Russen een onwelkom gevoel te geven.
De kofferbak markt is deze zaterdag inderdaad langs de rivier:
[Embed]
Manhunt:
[Embed]
Met metaaldetector in de hand de Russische lend-lease materialen verzamelen.
[Embed]
Niet alleen de opmars gaat hard, ook de berichten erover zijn niet bij te benen.
[removed]
Kan ik goed volgen - inclusief munitie voorraden die ze niet meer snel en eenvoudig kunnen vervangen. Rusland heeft dan echter nog maar 1 troef.redwing schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:32:
[...]
Dat materieel is naar mijn idee momenteel het belangrijkste. Hoe meer er daarvan is opgeblazen en wordt achtergelaten, hoe groter de kans dat rusland de eerstkomende jaren niets meer kan. Zeker omdat ook regelmatig het modernere spul wordt gevonden welke ze simpelweg niet meer kunnen vervangen.
Edit, daar gaan we al:
The same Russian channel is saying that the only thing that can stop Ukraine from taking half of Luhansk (he’s already writing off Kharkiv) is if Russia uses tactical nuclear weapons on western Ukraine and conducts a massive strike on Kyiv. https://t.co/8FKt2qk4Hj pic.twitter.com/c3nHw8tYLQ
— Rob Lee (@RALee85) 10 september 2022
[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2022 13:35 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarbij die troef eigenlijk zinloos is omdat ze dan zelf afgemaakt worden. Zoals het nu gaat kunnen ze nog een heropbouw doen, maar zodra ze die 'troef' spelen is het einde rusland.NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:34:
[...]
Kan ik goed volgen - inclusief munitie voorraden die ze niet meer snel en eenvoudig kunnen vervangen. Rusland heeft dan echter nog maar 1 troef.
[removed]
Jup, daarom ook belangrijk te volgen wat er IN Rusland zelf gebeurt momenteel.redwing schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:35:
[...]
Waarbij die troef eigenlijk zinloos is omdat ze dan zelf afgemaakt worden. Zoals het nu gaat kunnen ze nog een heropbouw doen, maar zodra ze die 'troef' spelen is het einde rusland.
Hoe ver gaan de dominosteentjes vallen?Partisans in Mariupol have raised the Ukrainian flag over several key buildings.
Heel ver...RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
Succes is aanstekelijk.
[Twitter] Hoe ver gaan de dominosteentjes vallen?
Het lijkt erop dat de hele frontlinie implodeert, Russen nu overal in paniek raken. Men hoeft maar even te drukken en ze vluchten weg.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
What's next?"Something is really happening in the Luhansk region. Lisichansk?"
👀👀👀👀👀👀👀👀👀
Severodonetsk voor borreltijd?
Normaal hou ik niet zo van het doorplaatsen van alles wat Warmonitor zegt zonder aanvullende bronnen, maar in dit geval is het gerechtvaardigd.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:27:
Daar is de volgende...
[Twitter]What's next?
Severodonetsk voor borreltijd?
Very unconfirmed
"part of the Russians retreat from Lisichansk to Severodonetsk"
"Under Lisichansk, the Russians began to lose."
Reports of a possible Ukrainian offensive east of Siversk
Het gewone leger is daar nog ver, zal dus vooral nog een moraal boost zijn daar.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
Succes is aanstekelijk.
[Twitter] Hoe ver gaan de dominosteentjes vallen?
PSN
Er zijn inmiddels ook al geluiden dat de aanval op Melitopol aanstaande is.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:53:
Zit eigenlijk te wachten op een aanval up Melitopol, dat front is opmerkelijk rustig.
Hoezo einde Rusland? Ik denk dat als,ze die inzetten het aanzien en angst vanuit het westen weer terug is. Ik zie Poetin de knop uitenog wel indrukkenredwing schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:35:
[...]
Waarbij die troef eigenlijk zinloos is omdat ze dan zelf afgemaakt worden. Zoals het nu gaat kunnen ze nog een heropbouw doen, maar zodra ze die 'troef' spelen is het einde rusland.
Verwijderd
trefwoord Lysychansk laat ook genoeg zien.RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:32:
[...]
Normaal hou ik niet zo van het doorplaatsen van alles wat Warmonitor zegt zonder aanvullende bronnen, maar in dit geval is het gerechtvaardigd.
[Twitter][Twitter]
Donetsk ook onder 'heavy shelling'.
Lijkt erop dat UA drie battlegroups heeft gemaakt naar Amerikaanse stijl eind jaren 80 en die als steamroller gebruiken.
Ik denk dat het hele oostelijke front momenteel onder vuur ligt.
Eerst de Kupyansk-Izyum as verpulverd en nu zullen ze ook zuidoostwaarts aan de slag gaan:
- Lyman
- Lysychansk
- Donetsk
Het grote offensief in het oosten is begonnen.
/f/image/Tabz35UJVMRqkTrNYWG508QP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 15:26 ]
Op basis van een inschatting die iemand in april heeft gemaakt...q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:54:
[...]
Er zijn inmiddels ook al geluiden dat de aanval op Melitopol aanstaande is.
UA blijkt prima in staat te zijn hun plannen geheim te houden als ze dat willen. Ik zou dat soort voorspellingen niet serieus nemen.
Het blijft erg moeilijk inschatten hoe Putin nu echt ligt in de publieke opinie in Rusland.Kaaiman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:22:
[...]
Hoezo einde Rusland? Ik denk dat als,ze die inzetten het aanzien en angst vanuit het westen weer terug is. Ik zie Poetin de knop uitenog wel indrukken
Met zijn ijzeren greep op de staatspropaganda heb ik geen idee wat daar mogelijk is.
PSN
Ze hebben nog een klein window of opportunity, de herfst en navenante modder ligt voor de deur.q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:54:
[...]
Er zijn inmiddels ook al geluiden dat de aanval op Melitopol aanstaande is.
PSN
Governor of Luhansk Oblast Serhiy Haidai with a cryptic message: "Lysychnask, a great Ukrainian city. There will be a lot of reconstruction work..." pic.twitter.com/WsJbe376Wz
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 10 september 2022
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Omdat iedereen weet dat er dan een reaktie moet komen en die dus ook zal komen. Zeker Amerika heeft dat al heel duidelijk gemaakt. Dus als ie dat doet is het echt einde rusland en worden die plaatjes met China die Siberië krijgt en een verdeling voor de rest daadwerkelijk waarheid.Kaaiman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:22:
[...]
Hoezo einde Rusland? Ik denk dat als,ze die inzetten het aanzien en angst vanuit het westen weer terug is. Ik zie Poetin de knop uitenog wel indrukken
[removed]
Mooi dat ze dat duidelijk gemaakt hebben.. maar uiteindelijk heeft Rusland genoeg nucleaire troep om heel europa en waarschijnlijk de halve aardkloot kapot te gooien. Als je echt denkt dat Amerika rusland binnen kan rollen dan heb je echt fantasieredwing schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:47:
[...]
Omdat iedereen weet dat er dan een reaktie moet komen en die dus ook zal komen. Zeker Amerika heeft dat al heel duidelijk gemaakt. Dus als ie dat doet is het echt einde rusland en worden die plaatjes met China die Siberië krijgt en een verdeling voor de rest daadwerkelijk waarheid.

Je moet hopen dat er intern mensen op gaan staan die er een einde aan gaan breien. Met voor beide partijen een deal die intern als acceptabel kan worden verkocht.
[ Voor 15% gewijzigd door Kaaiman op 10-09-2022 15:55 ]
@hoevenpe blijft maar beugeltjes opentrekken met al die successenXWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:47:
Zou wat zijn als ze doorstoten naar Lysychnask, kan @hoevenpe zijn microfoon nog een keer laten vallen.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Governor of Luhansk Oblast Serhiy Haidai with a cryptic message: "Lysychnask, a great Ukrainian city. There will be a lot of reconstruction work"
Rusland wordt uiteindelijk Oekraïne uitgewerkt. En hoe rusland dat intern verkoopt is hun probleem. Verder is het enige dat ik zeg, dat het over is voor rusland als ze zoiets zouden doen. Dat dat wereldwijd ook veel gaat kosten klopt, maar denken dat rusland weg zou komen met een nuke is onzin. Dan komt er een gepaste reaktie waar ze aan onderdoor gaan.Kaaiman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:51:
[...]
Mooi dat ze dat duidelijk gemaakt hebben.. maar uiteindelijk heeft Rusland genoeg nucleaire troep om heel europa en waarschijnlijk de halve aardkloot kapot te gooien. Als je echt denkt dat Amerika rusland binnen kan rollen dan heb je echt fantasie, dan is het gewoon einde westerse beschaving. Rusland laat zich logischerwijs niet afslachten/veroveren en zullen als afschrikmiddel terugslaan.
Je moet hopen dat er intern mensen op gaan staan die er een einde aan gaan breien. Met voor beide partijen een deal die intern als acceptabel kan worden verkocht.
[removed]
Ben nog brak van gisteren...Bo0bz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:52:
@hoevenpe blijft maar beugeltjes opentrekken met al die successen
Paniek zaaien onder de Russen en hopen dat je kan oogstenM411007 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:52:
zojuist:
Governor of Luhansk Oblast Serhiy Haidai with a cryptic message: "Lysychnask, a great Ukrainian city. There will be a lot of reconstruction work"
PSN
Helemaal uitgewerkt zie ik niet gebeuren, de krim en delen rond de grens kunnen als wisselgeld worden gezien.redwing schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:59:
[...]
Rusland wordt uiteindelijk Oekraïne uitgewerkt. En hoe rusland dat intern verkoopt is hun probleem. Verder is het enige dat ik zeg, dat het over is voor rusland als ze zoiets zouden doen. Dat dat wereldwijd ook veel gaat kosten klopt, maar denken dat rusland weg zou komen met een nuke is onzin. Dan komt er een gepaste reaktie waar ze aan onderdoor gaan.
Welke "gepaste" acties hebben we nog. Aanvallen kan niet, en verdere sancties hebben 0 zin. Als westen zijn we ze al volledig aan het isoleren, maarja naast het westen bestaan er steeds meer machten (china, india, iran ed) die toch anders hier tegenaan kijken.
Enige wat m.i. helpt is de rijke clan met invloed in rusland hard aanpakken. Zodra daar wereldwijd op gejaagd wordt dan kan de bal gaan rollen.
"Ukrainian Forces have entered Lysychansk"
Severodonetsk voor borreltijd was een profetische grap...
[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 10-09-2022 16:08 ]
Ik las het net op LiveUAmap. Unstoppable!hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:07:
Gaat meer bier halen...
[Twitter]
https://liveuamap.com/en/...e-outskirts-of-lysychansk
Toch ongelooflijk dit.wauskoek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:10:
[...]
Ik las het net op LiveUAmap. Unstoppable!
https://liveuamap.com/en/...e-outskirts-of-lysychansk
Benieuwd waar dit eindigt
We zullen zien, laatste keer dat rusland aan het dreigen was hield dat heel snel op na een praatje met Amerika.Kaaiman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:07:
[...]
Helemaal uitgewerkt zie ik niet gebeuren, de krim en delen rond de grens kunnen als wisselgeld worden gezien.
Welke "gepaste" acties hebben we nog. Aanvallen kan niet, en verdere sancties hebben 0 zin. Als westen zijn we ze al volledig aan het isoleren, maarja naast het westen bestaan er steeds meer machten (china, india, iran ed) die toch anders hier tegenaan kijken.
Enige wat m.i. helpt is de rijke clan met invloed in rusland hard aanpakken. Zodra daar wereldwijd op gejaagd wordt dan kan de bal gaan rollen.
Maar verder is dit offtopic, al zie ik niet dat rusland ook maar iets gaat krijgen. Die krim gaat weer terug. Maar we zullen zien waar Oekraïne gaat stoppen. Voorlopig stomen ze nog gewoon door.
[removed]
Verwijderd
bij een complete ineenstoring van heel oost-Oekraine aan Russische kant.oldgrumpy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:12:
[...]
Toch ongelooflijk dit.
Benieuwd waar dit eindigt
Donetsk ligt ook onder vuur.
Bizar als dit allemaal klopt.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:07:
Gaat meer bier halen...
[Twitter]
Lijkt alsof het leger dan de handdoek in de ring gooit?
So many questions.
PSN
Gelukkig was die deadline al verschoven naar 30 september door Putin.hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:30:
Die 15 september deadline wordt wel lastig zo...
PSN
Heeft hij ook gezegd welk jaar?YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:38:
[...]
Gelukkig was die deadline al verschoven naar 30 september door Putin.