Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:15
pat1973 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Vraagje, hoe gaat het dan met de garantie? Moet de tv dan naar Duitsland?
Dat is idd een stukje een gok, TV ff retour is niet heel makkelijk en verpakking bewaren is ook een dingetje...

inlezen via https://nl.hardware.info/...llen%20tijde%20intrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:05
ggiesberts schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Dat is idd een stukje een gok, TV ff retour is niet heel makkelijk en verpakking bewaren is ook een dingetje...

inlezen via https://nl.hardware.info/...llen%20tijde%20intrekken.
Had al hoop gelezen maar kwam er niet echt uit sony gebeld is geen probleem duits tv wordt thuis in Nederland gerepareerd.ik wilde 65x94k bestellen,iemand ervaring mee ?Is de kijkhoek slecht? Is bij de Duitse expert 999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had deze HDD gekocht om mee te recorden uitvoering: Transcend ESD370C 500GB Blauw maar de tv crashed constant. Ja dat is een USB 3.2, maar volgens google is dat allemaal backwards compatible.

Alles correct ingesteld, ook de correct USB port gebruikt en ik kan ook wel opnemen, maar als ik dan wil terugkijken dan duurt het ongeveer anderhalve minuut (of de tv crashed) voordat de opname start, vervolgens kan ik ongeveer 10 seconden kijken voor de tv crashed.

Iemand nog tips? Of is het ook een beetje mazzel hebben dat je de juist HDD koopt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeTaCy
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 12:11
Ik heb een Sony KDL-46EX402, een 46 inch LCD tv uit 2010.

Wat ik zie na 12 jaar ontwikkeling, de TV is groter, heeft 4k met HDR en is veel veranderd in de aansluitingen, vooral meer HDMI en draadloos. Wat ik vooral jammer vind is dat er nog steeds LCD TVs worden gemaakt/verkocht en nog steeds "smart" features op de TVs zitten die binnen 10 jaar toch niet meer ondersteunt zullen worden.

Mijn TV van ondertussen 13 jaar oud doet het nog prima. Ik kan dus zeker een Sony TV aanraden. Ook het formaat ben ik nog steeds dik tevreden over, dus kies altijd een groter formaat dan de meest verkochte (was destijds 32/40 inch). Mijn voorkeur nu zou uitgaan naar 75-85 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De mensen die geen mediabox (Shield, Chromecast w/e) bij hun tv gebruiken kopen vaak ook niet een dure tv die 10 jaar mee moet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een 77a80k sinds een paar weken. Die heb ik met hdmi aangesloten op mijn receiver (Onkyo 686) en hdmi-cec ingeschakeld. De tv genereert daarbij vreemd aan/uit gedrag op mijn receiver. Een paar minuten na het uitschakelen van de tv, zet de tv mijn receiver voor enkele seconden tot minuten aan en daarna ook weer uit.

Weet iemand waarom de tv dit doet? Of heeft iemand anders dit ook? Komt het door een pixel-refresh/ anti rentention handeling waarna de tv pas echt uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:50:
Ik heb een 77a80k sinds een paar weken. Die heb ik met hdmi aangesloten op mijn receiver (Onkyo 686) en hdmi-cec ingeschakeld. De tv genereert daarbij vreemd aan/uit gedrag op mijn receiver. Een paar minuten na het uitschakelen van de tv, zet de tv mijn receiver voor enkele seconden tot minuten aan en daarna ook weer uit.

Weet iemand waarom de tv dit doet? Of heeft iemand anders dit ook? Komt het door een pixel-refresh/ anti rentention handeling waarna de tv pas echt uitgaat?
Ik heb geen receiver aangesloten, maar wel een soundbar op mijn 65a84k.
Als ik de TV uit doe gaat de soundbar uit en blijft ook uit.

Geen idee als dit veroorzaakt wordt door anti retention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Een paar vraagjes aan alle Sony bezitters met Google TV.
  • Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
    Kodi is voor mij een must, en het zou jammer zijn als ik kies voor Sony vanwege Google TV en ik dan alsnog een chromecast met identieke interface ernaast moet hebben :)
  • Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
  • Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
  • Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
    Ik zag bij A80J reviews een aantal klachten over de traagheid. Misschien is dit in de A80K opgelost door een snellere Mediatek?
De A80J is daarentegen wel 550 euro goedkoper dan de goedkoopste 80K, dat is wel een verschilletje.

[ Voor 6% gewijzigd door LaTiNo156 op 14-01-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
mprkooij schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:49:
Sony XR-77A84K (2022) aan kunnen schaffen voor mijn oom voor 2629,- bij HelloTV. Denk ik een erg strakke deal! Als die bevalt ga ik er misschien ook voor. Ben heel benieuwd!
Wow dat is een mooie prijs. Dezelfde tv bij Hello kost nu 3300 met cashback en korting eraf ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:27
LaTiNo156 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:

Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
Kodi is voor mij een must, en het zou jammer zijn als ik kies voor Sony vanwege Google TV en ik dan alsnog een chromecast met identieke interface ernaast moet hebben :)
Dit kun je makkelijk via Google vinden.
Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
Dit kun je ook makkelijk via Google vinden.
Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
We weten niet bij welke winkel jij aan het shoppen bent/ wilt gaan shoppen. Bij sommige winkels is er geen meerprijs. De A84K heeft o.a. een luxere afstandsbediening, daarnaast is er ook nog een verschil in voice control. Deze dingen kun je makkelijk in de specs vinden op de Sony website.
Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
Ik zag bij A80J reviews een aantal klachten over de traagheid. Misschien is dit in de A80K opgelost door een snellere Mediatek?
Beide maken gebruik van dezelfde SoC en deze is verre van traag, momenteel de meest soepele en snelle OS beleving vergeleken met zijn concurrenten zoals WebOS en Tizen. Daarnaast kun je GoogleTV bij de Sony televisies verder finetunen door o.a. zaken uit te schakelen waardoor het geheel nog sneller wordt.
De A80J is daarentegen wel 550 euro goedkoper dan de goedkoopste 80K, dat is wel een verschilletje.
Dit is afhankelijk van het formaat die jij voor ogen hebt en de winkel waar jij dit wilt kopen. Zoals gezegd is er bij bepaalde maten geen noemenswaardig prijsverschil tussen de A8xJ en A8xK.

Beiden hebben de nieuwste generatie WOLED paneel en gebruiken dezelfde SoC en beeldprocessor, de A8xK serie heeft iets betere interne speakers en de 65''/ 77'' maten zijn zwaarder/ extra verstevigt frame vergeleken met de A8xJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09 10:41
Ik heb sinds 10 maanden de sony oled65a90j heb er nu een rode streep in zitten van boven naar onder in het scherm,word wel netjes gemaakt via sony,zijn er meerdere die dit hebben gehad.
Of is het gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
LaTiNo156 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:
  • Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
  • Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
  • Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
  • Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
Kodi kun je erop zetten via usb-stick. Helaas werkt Kodi op de tv slechter dan op een Shield, door minder beschikbare/ondersteunde drivers/ output modules etc.
De tv interface op de 80k is prima, maar de SoC is te langzaam voor goede kwaliteit films in Kodi.
DTS-X geluid hapert en stottert bijvoorbeeld via Kodi op de tv, terwijl dit niet zo is via een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Freshouttheoven schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:39:

De A84K heeft o.a. een luxere afstandsbediening, daarnaast is er ook nog een verschil in voice control. Deze dingen kun je makkelijk in de specs vinden op de Sony website.
Het verschil tussen de 80 en 84 is zeer lastig te vinden op de Sony website. Als je ze naast elkaar vergelijkt is er 1 vinkje verschil bij betere kleuren. Er is niks over de afstandsbediening te vinden, dit lees ik hier voor het eerst. Als ik dat had geweten had ik de 84 gekocht i.p.v. 80, want kon ze krijgen voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Het verschil tussen de 80 en 84 is zeer lastig te vinden op de Sony website. Als je ze naast elkaar vergelijkt is er 1 vinkje verschil bij betere kleuren. Er is niks over de afstandsbediening te vinden, dit lees ik hier voor het eerst. Als ik dat had geweten had ik de 84 gekocht i.p.v. 80, want kon ze krijgen voor dezelfde prijs.
Ja dat van de afstandsbediening vond ik ook terug op een amerikaans forum.
Dat verhaal over de kleuren schijnt een betere kalibratie out of the box te zijn?

Bij HelloTv zat er 150 euro verschil tussen de 80K en 84K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Kodi kun je erop zetten via usb-stick. Helaas werkt Kodi op de tv slechter dan op een Shield, door minder beschikbare/ondersteunde drivers/ output modules etc.
De tv interface op de 80k is prima, maar de SoC is te langzaam voor goede kwaliteit films in Kodi.
DTS-X geluid hapert en stottert bijvoorbeeld via Kodi op de tv, terwijl dit niet zo is via een Shield.
Oei, dat is wel een bummer, ik had me erop verheugd om juist niet nog een extra kastje eraan te hoeven hangen 🙄
Onvoorstelbaar dat ze zulke cheape socs gebruiken op "premium" tv's van 3000 euro 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:45:
[...]
Staat toch echt duidelijk vermeld op de website bij de specificaties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnDXoNS6fWa3Q5aoZjUvGYqQ13E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ut55p1sIZoRQV8H2hO2Q7CYz.jpg?f=fotoalbum_large

Rich Colour Enhancer is puur marketing en heeft niets met een betere kalibratie te maken, wanneer je Live Colour op 'Low' zet bereik je min op meer hetzelfde al raad ik dit niet aan aangezien dit ten koste gaat van de accuraatheid. Of je moet van verzadigde kleuren houden en minder om accuraatheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik heb de tv eindelijk binnen en een aantal dingen zijn me opgevallen (1 avondje spelen met instellingen en 1 film bekijken via Disney).

- Het beeld is best wel donker! Zelfs met max helderheid aan vind ik sommige donkere scenes heel donker, je ziet veel details in donkere delen van het scherm niet.

- Bioscoop beeldsetting geeft een groenige/gelige tint aan het beeld tov standaard

- Levendig setting is verschrikkelijk!

- Ik kan confirmeren dat de 'premium' afstandsbediening er als 2e remote bij zit.

- Ik kan ook confirmeren dat je de tv als centerspeaker kunt instellen icm een aparte versterker. Ik heb nu dus in feite een 5.0 opstelling.

- De reflectie van zonlicht is amper te zien op het scherm! Mijn vorige plasma was niet te gebruiken in direct zonlicht en de rolgordijnen moesten dicht als de zon scheen. Nu is dat helemaal niet nodig. Impressed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156

Ik zal erop letten of dat bij mij ook gebeurt met mijn receiver (Marantz en hdmi cec ingeschakeld).

Ik kreeg wel de tip om niet de stroom eraf te halen binnen de eerste 15m dat je de tv uitschakelt (standby) zodat dat pixel refresh programma zijn werk kan doen. Dus ik vermoed dat dat er wel iets mee te maken kan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Gisteren de XR-48A90K ontvangen en vandaag bezig geweest om alles in te stellen en aan te sluiten. Enorme stap van mijn 15 jaar oude 32 inch Samsung :D

Nu nog even alles goed instellen want als de TV nu aan gaat springen meteen de receiver en PlayStation aan. Dat is een beetje overdreven.

Hier exact hetzelfde gedrag met mijn tv/receiver (str-dn1080)

[ Voor 53% gewijzigd door cheiron op 27-01-2023 18:13 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb na lang en veel lezen en nadenken dat toch maar de 55 inch A83K gekocht. Ben heel tevreden, maar heb denk ik een technisch probleempje met mijn oude Philips soundbar. Als ik deze aansluit met de optie “center speaker” aan hoor ik een echo. Zonder de optie aan heb ik irritante lipsync problemen. Is aangesloten via ARC/eARC poort. De soundbar heeft een audio delay feature, maar die staat al op 0ms. Hoger zetten maakt het alleen maar erger.
Ik overweeg een Sony Soundbar aan te schaffen voor maximale compatibiliteit maar wil toch eerst graag even horen dat dit niet zo’n issue is wat iedereen heeft.

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb zelf een A90J + HT-A7000 en ik gebruik de tv als center channel en heb geen problemen met echo of sync issues. Ik heb mijn Shield en soundbar beide op de TV aangesloten, helaas kon ik de Dolby Vision passthrough voor de A7000 niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Als je een moderne receiver aansluit via eARC, moet je bij de geluidsinstellingen dan passthrough aanzetten?

En je hebt ook nog de keuze tussen 2 soorten gecomprimeerd geluid en pcm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:03
Na een week nog steeds onwijs blij met mijn XR-48A90K. Beeldkwaliteit, snelheid van de interface, geluid uit het scherm, allemaal dikke prima.

Wat mij wel behoorlijk dwars zit is het zoemend geluid dat de tv maakt als hij uit staat. Niet altijd, maar wel vaak komt er een luide zoem van de achterkant. Als de tv aan gaat is het veel minder (normaal) en als het stroom er af gaat is het ook direct weg. Ben best wel een pietlut als het om geluidjes gaat dus ik twijfel nog of ik contact met de winkel zoek.

-edit-
Nadat het geluid nu af en toe zo luid is dat ik he van een meter of 4 nog kan horen ben ik toch vijf e winkel langs gegaan. Zij gaan contact opnemen met Sony om iemand langs te laten komen.

-edit-
Sony komt (zodra hij op voorraad is) de voeding vervangen. Een eerste bericht van de repair service ("duidelijker filmpje binnen 2 dagen, anders annuleren we je verzoek") was niet zo gezellig, maar vandaag toch een belletje gekregen dat ze de voeding gaan vervangen omdat een dergelijk geluid niet normaal is.

[ Voor 34% gewijzigd door cheiron op 22-02-2023 09:31 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
Wanneer kunnen we het Sony 2023 line up event verwachten? Ik ben erg benieuwd naar de A95L , is er ook een mogelijkheid om dit met een stream te volgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb de sony oled65a90j samen met de sonos arc,nu krijg ik steeds de melding öm hem aan te sluiten op hdmi 3 E arc maar daar staat de sonos al op.
Wat is het probleem weet iemand dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik zit enige dagen met een raar audio probleem op mijn Sony televisie X95J.

Voorheen als ik de Tidal app startte sprong mijn Denon receiver naar “DD+ Dsur” en dat ga een mooi vol geluid uit mijn aangesloten speakers.
Nu zie ik dat mijn receiver de laatste tijd spring naar “stereo”, op zich iets wat je ook wil met Tidal, maar het geluid is dan erg iel en niet dynamisch.
Ik heb naar mijn settings gekeken maar die zijn niet gewijzigd:

eARC mode: Auto
Digital Audio out: Auto 1
Dolby Digital audio out: Dolby Digital Plus
Passthrough mode: ON

Wanneer ik nu 3 op het gele knopje van de AB Denon klik op springt deze normaliter in volgorde naar Pure Direct – Pure en als laatst Auto.
Die laatste Auto stand zorgde voor “DD+ Dsur” en een vol en mooi rond geluid.
Ik snap niet waar dit nu mis gaat.
Heb de TV alsmede receiver gereset; helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Niet super verbazend, maar toch opmerkelijk: geen “masterseries” meer met WOLED in 2023 (volgens deze recente leak)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TplzOwKi7H5dUYcdqdMy-mY0wzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yIQyVdE06OZaOIZCYFR2SfBR.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:15
Volgende week, 1 maart 1600, nieuws van het Bravia XR front.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpoOBZx5EaAXW9d2a9B5UhHQQfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CIffmZwCyvS2KmULKzsqrtGo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:15
[YouTube: New TV Lineup for 2023 - BRAVIA XR - Made to Entertain | Sony Official]

Keuzes, keuzes, LG G3 of een nieuwe Bravia of toch de Samsung S95C. Sowieso pas in het najaar voor mij. BlackFriday en daarna in de doos meenemen naar onze nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen maand 2 Sony TV's besteld voor familieleden, een 2022 model x80, en later nog een 2022 model x72 (vanwege een flinke prijsverhoging van de x80).

Nu zouden deze TV's eigenlijk redelijk enigszins vergelijkbaar moeten zijn, dezelfde SoC (toch?), waarbij de x80 GoogleTV heeft, de x72 draait AndroidTV.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de x72 zelfs nog ietsje sneller zou aanvoelen dan de x80 omdat AndroidTV wat lichter zou (moeten) zijn.
Daarnaast heb ik zelf een 2020 model uit de 80 serie (AndroidTV) dat zich qua snelheid bijna aanvoelt alsof het een ShieldTV is.

Maar kwam al vrij snel tot conclusie dat het tegenovergestelde van toepassing is. X72 is beduidend langzamer, de UI loopt niet zo lekker soepel als de X80, vaak kleine vertragingen in de bediening, apps starten lang niet zo snel in vergelijking met mijn 2020 AndroidTV en de 2022 X80.

Zit er dan toch een tragere SoC in het 2022 x72 model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Mijn ouders hebben onlangs een 55x89 aangeschaft. Tv bevalt prima.

Alleen de Nintendo wii werkt er niet meer op. Wanneer deze aangesloten wordt (via wii-hdmi adapter) gaat het beeld raar doen. Valt ook constant weg, geluid blijf je wel horen.
Wat heb ik al geprobeerd;
-andere hdmi kabel
-andere hdmi adapter
-alle instellingen in de wii veranderd (via andere tv)
-alle hdmi poorten op de tv geprobeerd
-met de instellingen op de tv zitten spelen

Niets helpt. Moet ik concluderen dat de tv in combi met de wii gewoon niet werkt, of zijn er nog mensen met suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Kasper schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:21:
Alleen de Nintendo wii werkt er niet meer op. Wanneer deze aangesloten wordt (via wii-hdmi adapter) gaat het beeld raar doen. Valt ook constant weg, geluid blijf je wel horen.
Wat heb ik al geprobeerd;
-andere hdmi kabel
-andere hdmi adapter
-alle instellingen in de wii veranderd (via andere tv)
-alle hdmi poorten op de tv geprobeerd
-met de instellingen op de tv zitten spelen

Niets helpt. Moet ik concluderen dat de tv in combi met de wii gewoon niet werkt, of zijn er nog mensen met suggesties?
Ik had iets soortgelijks met een (oude) Sony Bluray speler. Bleek uiteindelijk toch een setting in die speler te zijn (afgestemd op de vorige TV). Misschien Wii terug naar fabrieksinstellingen?

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-03-2024
Mag ik hier even een vraag stellen?

Ik heb recent de Sony Bravia OLED XR-65A80K (2022) aangeschaft.
https://www.coolblue.nl/p...-oled-xr-65a80k-2022.html

Nu lees ik online, en ook hier op Tweakers allerlei verhalen over dat de TV (van korte duur) in de zon heeft gezeten, of wat zonnestralen heeft ontvangen en er meteen vlekken, strepen in het beeldscherm zitten.

1. Moet ik mij hier zorgen over maken als in, dat ik de TV na ontvangst thuis meteen ga retourneren ?
2. Wat adviseren jullie als ideale kijkafstand voor deze 65" TV, is 3,10 meter voldoende ?
3. Wellicht als alternatief de SONY Bravia XR65X90K - 4K Full Array LED (2022) ?

Ik hoor het graag en alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Juicy76 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:57:

Ik heb recent de Sony Bravia OLED XR-65A80K (2022) aangeschaft.

Nu lees ik online, en ook hier op Tweakers allerlei verhalen over dat de TV (van korte duur) in de zon heeft gezeten, of wat zonnestralen heeft ontvangen en er meteen vlekken, strepen in het beeldscherm zitten.

1. Moet ik mij hier zorgen over maken als in, dat ik de TV na ontvangst thuis meteen ga retourneren ?
2. Wat adviseren jullie als ideale kijkafstand voor deze 65" TV, is 3,10 meter voldoende ?
3. Wellicht als alternatief de SONY Bravia XR65X90K - 4K Full Array LED (2022) ?

Ik hoor het graag en alvast hartelijk bedankt.
1. Of er vlekken ontstaan heeft met de zonkracht te maken, wanneer er bijv. vroeg in de ochtend of laat in de avond directe zonlicht op de tv schijnt zal dit geen issue zijn.
2. De ideale kijkafstand is erg persoonlijk, imo is rond de 3 meter een comfortabele afstand voor een 65'' tv.
3. Wanneer er directe zonlicht op de tv valt wanneer de zonkracht relatief sterk is en je geen concessies wilt doen om directe zonlicht te weren kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven en voor de 65X95J kiezen. Dit model is een klasse hoger dan de X90K, biedt een betere beeld- en bouwkwaliteit, premium afwerking en zeer goede reflectiefilter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-03-2024
Freshouttheoven schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:47:
[...]

1. Of er vlekken ontstaan heeft met de zonkracht te maken, wanneer er bijv. vroeg in de ochtend of laat in de avond directe zonlicht op de tv schijnt zal dit geen issue zijn.
2. De ideale kijkafstand is erg persoonlijk, imo is rond de 3 meter een comfortabele afstand voor een 65'' tv.
3. Wanneer er directe zonlicht op de tv valt wanneer de zonkracht relatief sterk is en je geen concessies wilt doen om directe zonlicht te weren kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven en voor de 65X95J kiezen. Dit model is een klasse hoger dan de X90K, biedt een betere beeld- en bouwkwaliteit, premium afwerking en zeer goede reflectiefilter.
Hoi Vers uit de oven,

Bedankt voor deze nuttige en snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Laatst online: 14-09 17:59
Na 8 jaar te hebben genoten van 43 inch W808C, wordt morgenochtend de opvolger X94S geleverd.
Een aantal jaar geleden heb ik in alle tevredenheid mijn 808C gekalibreerd met de gepubliceerde settings van Rtings. Aangezien dit mij goed is bevalen, wil ik dit morgen dus ook met de X94S doen.

Nu ben ik benieuwd of er onder jullie ook ervaringen zijn omtrent het kalibreren van dit toestel. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wanneer de 2023 modellen uitkomen, kunnen we dan aanbiedingen onder de 3000 euro verwachten voor de 65 inch A95K? Of zal het sowieso wachten op Black Friday worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
Sinds afgelopen weekend heb ik een Sony 65A95K staan. (Nadat m'n LG OLED65B7 vorige week stuk ging ;w)

Nu ben ik wat opzoek naar algemene tips & tricks om het meeste uit deze TV & paneel te halen. (Ik hoop dat dit de juiste plaats is hiervoor..)

Eerst & vooral kalibratie:
Op dit ogenblik heb ik deze guide gevolgd. Eerst had ik de settings van Rtings over genomen, maar ik vond het beeld hierna iets te "plat". De kleuren komen er dankzij deze guide wat beter uit. Echter heb ik nog niet de aparte Dolby vision kleur aanpassingen gedaan. Weet iemand of deze de moeite zijn?

Hebben jullie in het algemeen nog andere tips naar kalibratie toe? Misschien dat ik hem binnenkort wel professioneel laat kalibreren, maar twijfel echter over de meerwaarde hiervan...

Een andere dingetje wat ik wel erg mis van m'n LG is de notificatie die je in de rechter boven hoek krijgt wanneer de content SDR, HDR of DV is. Voor zover ik weet moet je bij de Sony in de settings gaan kijken om te weten in welk formaat de TV content aan het afspelen is. Er is toevallig geen manier om een soort van Popup zoals bij de LG te activeren?

Zijn er nog andere tips i.v.m. met deze TV die de moeite zijn? Dingen die misschien makkelijk over het hoofd te zien zijn of die niet vaak vernoemd worden in reviews? Er is op dit ogenblik een LG soundbar, Apple TV 4K 2022 & een PS5 op aangesloten.

Bijkomende vraag aan Apple TV eigenaars: Weten jullie of de kleur kalibratie, die je met behulp van de iPhone doet, iets waard is? Ik lees gemengde gevoelens... Al lijkt voor mij het beeld wel iets warmer op de Sony...

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Laatst online: 19-09 10:51

Gorefest

serial killer.

Ik vind dat hele kalibratie gedoe maar een beetje overrated, out of the box geeft deze TV een heel mooi beeld. Weet zeker dat als men meerdere TVs naast elkaar zet je de gekalibreerde er echt niet uit haalt.

Tip: VBR aanzetten op je PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
Gorefest schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:23:
Ik vind dat hele kalibratie gedoe maar een beetje overrated, out of the box geeft deze TV een heel mooi beeld. Weet zeker dat als men meerdere TVs naast elkaar zet je de gekalibreerde er echt niet uit haalt.

Tip: VBR aanzetten op je PS5.
En welke beeld modus gebruik jij dan out of the box? Ik ben het deels wel met jou eens dat het kalibreren wat overroepen is, voor mij is het meer mentaal :9 Ik word er blij van dat ik weet dat de TV het beeld geeft dat de creators van films & series voor ogen hadden. Sowieso is beeld & geluid altijd iets heel persoonlijks...

Ja die setting had ik idd ook al gevonden in de PS5, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Laatst online: 19-09 10:51

Gorefest

serial killer.

Voor Netflix gebruik ik in elk geval de Netflix modus. Die is daar dus voor gekalibreerd. Die Sony App Bravo core heeft dacht ik ook zo'n setting.
Voor gewoon Tv en YouTube heb ik geen instellingen gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Witte_200 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:49:
[...]

Sowieso is beeld & geluid altijd iets heel persoonlijks...
Ik vind dit discutabel.

Een tv hoort, net als audio, de bron neutraal door te geven. Of zoals jij al aangaf, zo dicht mogelijk bij reference/ de creators intent zitten. Helaas boeit het de gemiddelde consument niet. Ze pakken de tv uit, installeren deze en gebruiken de standaard instellingen (vaak standje kermis). Ook vraagt de markt om verzadigde kleuren en een V profiel mbt de geluidsweergave, hier spelen de fabrikanten op in.

Gelukkig zijn er nog merken zoals Panasonic en, in iets mindere maten, Sony die out of the box wel respect tonen voor de creators intent.

Eco modus en lichtsensor dien je sowieso uit te schakelen.

Custom mode biedt op Sony tv's de meest accurate weergave, ongeacht de bron, waarbij de meeste beeldverbeteraars al uit staan. De volgende instellingen zijn van toegevoegde waarde;

Gamma op -1 of 0 bij veel omgevingslicht
Smooth gradation op Low
Reality Creation op manual 20 bij low/ medium bitrate content (Blu-ray met een hoge bitrate kun je dit uitzetten).

Om stutter tegen te gaan kun je Film mode op Low of High zetten, mocht dit onvoldoende zijn kun je bij Motionflow Smoothness op 1 en Clearness op Min zetten. dit helpt ook om panning shots tegen te gaan bij regulier tv kijken.

De A95K wordt vanuit de fabriek al goed gekalibreerd, een en ander kan nog verbeterd worden al is dit marginaal aangezien fouten bij Delta E van boven de 2/ 2.5 pas zichtbaar beginnen te worden voor een purist. Mocht het toch blijven knagen hou er dan rekening mee dat je de tv minimaal 100 uur dient in te spelen voor het kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
Freshouttheoven schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Ik vind dit discutabel.

Een tv hoort, net als audio, de bron neutraal door te geven. Of zoals jij al aangaf, zo dicht mogelijk bij reference/ de creators intent zitten. Helaas boeit het de gemiddelde consument niet. Ze pakken de tv uit, installeren deze en gebruiken de standaard instellingen (vaak standje kermis). Ook vraagt de markt om verzadigde kleuren en een V profiel mbt de geluidsweergave, hier spelen de fabrikanten op in.

Gelukkig zijn er nog merken zoals Panasonic en, in iets mindere maten, Sony die out of the box wel respect tonen voor de creators intent.

Eco modus en lichtsensor dien je sowieso uit te schakelen.

Custom mode biedt op Sony tv's de meest accurate weergave, ongeacht de bron, waarbij de meeste beeldverbeteraars al uit staan. De volgende instellingen zijn van toegevoegde waarde;

Gamma op -1 of 0 bij veel omgevingslicht
Smooth gradation op Low
Reality Creation op manual 20 bij low/ medium bitrate content (Blu-ray met een hoge bitrate kun je dit uitzetten).

Om stutter tegen te gaan kun je Film mode op Low of High zetten, mocht dit onvoldoende zijn kun je bij Motionflow Smoothness op 1 en Clearness op Min zetten. dit helpt ook om panning shots tegen te gaan bij regulier tv kijken.

De A95K wordt vanuit de fabriek al goed gekalibreerd, een en ander kan nog verbeterd worden al is dit marginaal aangezien fouten bij Delta E van boven de 2/ 2.5 pas zichtbaar beginnen te worden voor een purist. Mocht het toch blijven knagen hou er dan rekening mee dat je de tv minimaal 100 uur dient in te spelen voor het kalibreren.
Wow! Bedankt voor het uitgebreide antwoord. En ik ben het volledig met je eens Beeld & audio moeten afgespeeld worden zoals de maker het bedoeld heeft. Maar als er mensen zijn die liever naar kerstmis kleuren kijken, wie ben ik dan om ze tegen te spreken... Samsung bewijst al jaren dat dit werkt (leuke anekdote: Ik had mijn ouders hun nieuwe TV zo correct mogelijk afgesteld. Een week later bellen ze mij om hem weer op vivid mode duwen want "dit vonden ze mooier"... tja...)

Anyway: Op dit ogeblik staat m'n Sony in de Cinema preset met een aantal settings uitgeschakeld aan de hand van deze guide van "Classy Tech Callibrations" (of leesbare versie)

Hij meld dat de custom preset ook niet helemaal OK is... Ik weet niet meer waarom, of ik heb het niet goed begrepen 8)7

Ach, ik ga eens wat content vergelijken tussen de 2 presets met de settings die jij vermeld... Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn vrouw zet regelmatig de Vivid mode aan voor haar series omdat anders het beeld te donker is. Toegegeven zij kijkt ook vaak als het licht is buiten tv. Op de a90j. Ziet er niet uit haha. Heeft zij geen enkel probleem mee.

Voor mijzelf heb ik beetje gespeeld met settings maar ik kon de smoothing niet goed krijgen. Steeds snel het soap opera effect.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 20-07-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Wil na 7 jaar met 43 incher Sony756c te hebben gedaan, nu een Sony smartTv (ivm de perfecte werking van NLziet op mijn oude Sony) erbij. Denk dat ik weer een 43 neem, en had verwacht dat je nu wel voor een leuke 850 een OLED had gekregen. maar nee.
Nu is een 100Hz VA-lcd ook nog een kleine 700, wat dat betreft zijn we geen ruk opgeschoten in die 7 jaar. Nu zag ik dat de Sony X72/73 maar 477 is, maar die is wel 60 Hz, dus geen 100Hz. In hoeverre zie je dat vraag ik mij af. En hij is IPS , maar ik ben nooit zo overtuigd geraakt dat ik VA mooier vind dan IPS, de TFT waarop ik dit type is bijv. een HP IPS. tJa ik vind 200 euro voordeel pakken toch wel aantrekkelijk, maar het moet niet zo zijn dat ik me ga ergeren aan 60Hz.
Verder had ik nog liever geopteerd voor een 40 incher, maar daar is helemaal niks meer , ja Salora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Sjah schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:42:
Wil na 7 jaar met 43 incher Sony756c te hebben gedaan, nu een Sony smartTv (ivm de perfecte werking van NLziet op mijn oude Sony) erbij. Denk dat ik weer een 43 neem, en had verwacht dat je nu wel voor een leuke 850 een OLED had gekregen. maar nee.
Nu is een 100Hz VA-lcd ook nog een kleine 700, wat dat betreft zijn we geen ruk opgeschoten in die 7 jaar. Nu zag ik dat de Sony X72/73 maar 477 is, maar die is wel 60 Hz, dus geen 100Hz. In hoeverre zie je dat vraag ik mij af. En hij is IPS , maar ik ben nooit zo overtuigd geraakt dat ik VA mooier vind dan IPS, de TFT waarop ik dit type is bijv. een HP IPS. tJa ik vind 200 euro voordeel pakken toch wel aantrekkelijk, maar het moet niet zo zijn dat ik me ga ergeren aan 60Hz.
Verder had ik nog liever geopteerd voor een 40 incher, maar daar is helemaal niks meer , ja Salora...
Er wordt geen aandacht meer besteed aan de kleine formaten, en wat Sony voor een 42'' OLED vraagt is absurd, zelfs wanneer je de 'Sony tax' meerekent.

Het is maar de vraag of de 43X72/ 73 een IPS paneel heeft, met de info die ik kan vinden zou het om een VA paneel betreffen. De 43X80K heeft wel een IPS paneel.

Lage contrast van IPS is met name bij weinig omgevingslicht goed merkbaar, en bij donkere scenes waarbij veel (schaduw)details verloren gaan.

Een native 120Hz paneel biedt voordelen op het gebied van motion, wanneer je hiervoor gevoelig bent is het van toegevoegde waarde. Doordat 43'' relatief klein is zullen motion gerelateerde zaken minder opvallen dan bij een grotere formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Freshouttheoven schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Het is maar de vraag of de 43X72/ 73 een IPS paneel heeft, met de info die ik kan vinden zou het om een VA paneel betreffen. De 43X80K heeft wel een IPS paneel.
Waar zit jij te kijken dan. Geen probleem om op de 80 af te gaan, ook al is die duurder, maar wil wel jouw sources weten... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Sjah schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Waar zit jij te kijken dan. Geen probleem om op de 80 af te gaan, ook al is die duurder, maar wil wel jouw sources weten... ;)
Sinds jaar en dag gebruikt Sony IPS panelen in de X80 serie (m.u.v. 50 en 85'', deze zijn altijd VA), de X85 serie maakt gebruik van VA panelen.

Zie o.a. hier, Sony gebruikt hetzelfde paneeltype in zowel de professionele line up als de consumenten line up.

Over het algemeen is dit een betrouwbare bron, echter kunnen de specs sporadisch ook onjuist zijn. Het kan dus zijn dat de 43'' X72K/ X73K een IPS paneel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
@Freshouttheoven Ja het is absurd dat ze 1400 vragen voor de 42 inch OLED. Nu kan je hem omlaag krijgen bij Apollo, die zaak doet aan emailonderhandelen, perfect. Maarja 1400, je mag erg blij zijn als je hem naar 1100 krijgt, maar dat vind ik nog veel te veel. Nee, denk dat je de Sony OLED naar 900 praten kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Laatst online: 19-09 19:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC0Eoz9g8qilXCG2ovRDjbM6JhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/48ELeQaCiq8dWd0ja0NqoQKE.png?f=fotoalbum_large
Prijzen voor de A95L zijn bekend.
Hoger dan bv Spanje waar de 77 Inch op 6500Eur te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sony A95K

Heerlijke tv, echt fenomenaal beeld, maar één ding wat ik echt haat. Hoe het Google OS echt sloom wordt na ongeveer een week, het wordt dan net een dia show en al vrij gauw bevriest het scherm volledig. Net nog, ik heb een nieuwe soundbar en die test ik even goed uit met scenes. Dus ik ging van Netflix naar Disney en toen Bravia Core. Dat was teveel, want hier bleef ie volledig vast zitten. Dit is ongeveer nu de derde keer dat dit voorkomt en ik heb de tv nu zo'n twee a drie maanden.

Ik ga er nu een gewoonte van maken om de tv minimaal 1x per week volledig van de stroom af te hebben even. Voordat ik hem aanzet (terwijl ie in sleep/standby is) haal ik de stekker eruit, even wachten en dan weer terug. Zodat het een cold boot heeft. Hier is niets mis mee toch? Zolang de tv maar niet uren lang zonder stroom zit, correct?

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 07-08-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
devilsnight schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:17:
Sony A95K

Heerlijke tv, echt fenomenaal beeld, maar één ding wat ik echt haat. Hoe het Google OS echt sloom wordt na ongeveer een week, het wordt dan net een dia show en al vrij gauw bevriest het scherm volledig. Net nog, ik heb een nieuwe soundbar en die test ik even goed uit met scenes. Dus ik ging van Netflix naar Disney en toen Bravia Core. Dat was teveel, want hier bleef ie volledig vast zitten.

Ik ga er nu een gewoonte van maken om de tv minimaal 1x per week volledig van de stroom af te hebben even. Voordat ik hem aanzet (terwijl ie in sleep/standby is) haal ik de stekker eruit, even wachten en dan weer terug. Zodat het een cold boot heeft. Hier is niets mis mee toch? Zolang de tv maar niet uren lang zonder stroom zit, correct?
Waarom zou de tv niet uren zonder stroom mogen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
GroeneThee schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Waarom zou de tv niet uren zonder stroom mogen zitten?
AVS vertelde dat je dit niet moet doen ivm de refresh cycles wanneer de tv "slaapt. Echt een OLED ding zegt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:34
devilsnight schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
AVS vertelde dat je dit niet moet doen ivm de refresh cycles wanneer de tv "slaapt. Echt een OLED ding zegt men.
Normaal gezien kan je via de instellingen gewoon rebooten, zou hetzelfde effect moeten hebben voor je Android ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
MathieuT schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Normaal gezien kan je via de instellingen gewoon rebooten, zou hetzelfde effect moeten hebben voor je Android ervaring.
Klopt. Maar zelf vind ik het fijner om even die switch van de stekkerdoos om te zetten, even koffie maken ofzo en dan weer aan. Tuurlijk kan ik ook de tv aan zetten en dan die reboot doen, maar het liefst reboot ik tv's niet wanneer het anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

devilsnight schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:17:
Sony A95K

Heerlijke tv, echt fenomenaal beeld, maar één ding wat ik echt haat. Hoe het Google OS echt sloom wordt na ongeveer een week, het wordt dan net een dia show en al vrij gauw bevriest het scherm volledig. Net nog, ik heb een nieuwe soundbar en die test ik even goed uit met scenes. Dus ik ging van Netflix naar Disney en toen Bravia Core. Dat was teveel, want hier bleef ie volledig vast zitten. Dit is ongeveer nu de derde keer dat dit voorkomt en ik heb de tv nu zo'n twee a drie maanden.

Of je koopt een Shield van 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
MrVegeta schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Had begrepen dat een Fire Stick of Roku ook prima zou kunnen zijn, stuk goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik zocht naar het equivalent van de LG (OLED) TV ervaringen topic, maar dan voor Sony. Deze komt het dichtst bij, maar gaat eigenlijk over 2022. Is het niet handig om een nieuw topic voor 2023 of een generieke ervaringen topic te maken?

Ik wilde eens checken wat Tweakers van de launch prijs vinden van de Sony A95L?

https://www.sony.nl/bravia/products/a95l-series
XR-55A95L
139 cm (55 inch)
€ 3.700,00

XR-65A95L
164 cm (65 inch)
€ 4.180,00

XR-77A95L
195 cm (77 inch)
€ 7.250,00
Kunnen we hier iets uit opmaken, wat de 77" dit kalenderjaar ongeveer zal gaan kosten bij de bekende webshops?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:11:

Is het niet handig om een nieuw topic voor 2023 of een generieke ervaringen topic te maken?
Be our guest.

Neemt aardig wat tijd in beslag, waarbij de effort steeds vaker als normaal wordt gezien en de waardering uitblijft.

Je zou apis29 een berichtje kunnen sturen of je zijn format mag gebruiken, hij heeft de meeste Sony Bravia topics aangemaakt.
Ik wilde eens checken wat Tweakers van de launch prijs vinden van de Sony A95L?

https://www.sony.nl/bravia/products/a95l-series

Kunnen we hier iets uit opmaken, wat de 77" dit kalenderjaar ongeveer zal gaan kosten bij de bekende webshops?
Sony hanteert in Nederland altijd de hoogste introductieprijzen, ook gedurende het jaar zijn de prijzen hoger vergeleken met andere landen.

De high end modellen van Sony zakken rond de 30% tegenover de introductieprijs, althans dit kun je opmaken uit de afgelopen jaren. Grote kans dat je de 77A95L rond Black Friday voor ~ € 4999 kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik ben ook in de race voor de 77" A95L of toch de 77" A84L? Maar voor die prijs heb ik ook een 83" LG C3..

Keuzes.. ik doe ongeveer 3 jaar met een TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Slechts 3 jaar? Zo hard gaat de techniek tochniet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slash500
  • Laatst online: 19-09 19:48
Freshouttheoven schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Be our guest.

Neemt aardig wat tijd in beslag, waarbij de effort steeds vaker als normaal wordt gezien en de waardering uitblijft.

Je zou apis29 een berichtje kunnen sturen of je zijn format mag gebruiken, hij heeft de meeste Sony Bravia topics aangemaakt.

[...]

Sony hanteert in Nederland altijd de hoogste introductieprijzen, ook gedurende het jaar zijn de prijzen hoger vergeleken met andere landen.

De high end modellen van Sony zakken rond de 30% tegenover de introductieprijs, althans dit kun je opmaken uit de afgelopen jaren. Grote kans dat je de 77A95L rond Black Friday voor ~ € 4999 kunt kopen.
Ah had gehoopt op 4500 Eur nog maar even goed doorsparen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
[...]

Be our guest.

Ik heb 'm een bericht gestuurd en heb goedkeuring om zijn template te gebruiken. Ik ben geen expert wat Sony TV's betreft. Sinds een paar jaar volg ik de nieuwtjes, omdat ik een nieuwe 77" TV wil aanschaffen. Ik heb nu een oude 55" FHD LED Sony en ben niet ontevreden over de kwaliteit. Dus ik ben serieus aan het denken om straks een vrij dure TV van Sony te kopen.

Om tot een beslissing te komen zou ik graag veel meningen en feiten willen zien, o.a. hier op Tweakers. Voor LG is er een goed topic: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Zal ik zo'n topic openen of is hier meer behoefte aan een 2023 line-up topic? En waar gaat veel tijd in zitten? Want ik onderschat het nu waarschijnlijk.

Dan zullen de Samsung S95C en LG G3 waarschijnlijk onder de 3000 gaan (momenteel 3300), dus dan zou het bijna een verdubbeling zijn voor de A95L.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
echthard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb 'm een bericht gestuurd en heb goedkeuring om zijn template te gebruiken. Ik ben geen expert wat Sony TV's betreft. Sinds een paar jaar volg ik de nieuwtjes, omdat ik een nieuwe 77" TV wil aanschaffen. Ik heb nu een oude 55" FHD LED Sony en ben niet ontevreden over de kwaliteit. Dus ik ben serieus aan het denken om straks een vrij dure TV van Sony te kopen.

Om tot een beslissing te komen zou ik graag veel meningen en feiten willen zien, o.a. hier op Tweakers. Voor LG is er een goed topic: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Zal ik zo'n topic openen of is hier meer behoefte aan een 2023 line-up topic? En waar gaat veel tijd in zitten? Want ik onderschat het nu waarschijnlijk.

[...]

Dan zullen de Samsung S95C en LG G3 waarschijnlijk onder de 3000 gaan (momenteel 3300), dus dan zou het bijna een verdubbeling zijn voor de A95L.
Waarschijnlijk naar de verkeerde want ik heb niks ontvangen ;) . De credits moeten overigens naar Ddimens die het template verzonnen heeft ... Grappig genoeg zat ik er ook aan te denken een 2023 topic te openen nadat ik sinds lange tijd weer eens een filmpje van Vincent Teoh had gekeken maar als jij er zin in hebt vind ik dat helemaal prima (y) . Misschien ook bij Elazz checken of die mogelijk wat van plan was ...

Tijd in zitten ligt er maar net aan hoe goed je het wilt aanpakken, toen ik het deed speurde ik regelmatig allerlei review sites af om te kijken of er iets voor Sony bij zat en werkte de post bij met links ernaartoe maar dat zit er in dit 2022 topic al niet meer in. En de post die ik iets verderop zelf daarvoor had geopend heb ik ook laten verslonzen zie ik aangezien het aantal reviews ook niet meer was wat het geweest is; of zo leek het er voor mij op tenminste. Nu ik een paar van die sites langs ga is er toch een inhaalslag geweest en zijn er voldoende reviews te vinden van 2022 modellen (ben er verder ook niet op geattendeerd dat ik de reviews post niet bijhield dus blijkbaar is het niet gemist O-) )
Het kleurenpalet haalde ik uit de Sony website (elk jaar is het weer anders voor zover ik kan herinneren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15EcLxpfmCUtbWldoN6MyM1rGS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkF6KACH1qPrKMclmeTSpjhz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Een template hebben is al een flinke tijdbesparing, de template invullen met specs, abeeldingen en up to date houden kost ook aardig wat tijd.

Persoonlijk vind ik een xx jaar line-up topic overzichtelijker, daarnaast oogt het ook deftiger/ professioneler.
Doordat LG een veel grotere marktaandeel heeft, zijn de Sony Bravia topics minder actief vergeleken met de LG OLED topic.
Ik ben geen expert wat Sony TV's betreft. Sinds een paar jaar volg ik de nieuwtjes, omdat ik een nieuwe 77" TV wil aanschaffen. Ik heb nu een oude 55" FHD LED Sony en ben niet ontevreden over de kwaliteit. Dus ik ben serieus aan het denken om straks een vrij dure TV van Sony te kopen.

Naast dat we in Nederland het meeste betalen voor Sony televisies, betaal je wereldwijd altijd meer voor een Sony tv dit wordt ook wel de Sony tax genoemd.

Sony en Panasonic positioneren zich als premium merken, een hogere prijspositionering draagt bij aan het creëren van een premium branding. Doordat het marktaandeel van beide merken relatief laag is moeten ze het hebben van hogere marges in tegenstelling tot LG en Samsung die genoegen nemen met kleinere marges ten gunste van meer marktaandeel. Tel hierbij op dat LG Electronics en Samsung Electronics de OLED panelen goedkoper kunnen inkopen bij hun zusterbedrijven LG Display en Samsung Display en je hebt meer speelruimte om de markt te domineren.

Wat men vaak vergeet is dat de Japanners, traditiegetrouw, kwaliteit hoog in het vaandel hebben. Zo is o.a. de bouwkwaliteit een stuk beter en is de processing class leading.

De GoogleTV implementatie van Sony is intuïtiever en doordachter. Het is aanbevolen om de lichtsensor uit te zetten, hierdoor zul je vaker zelf de helderheid bij SDR content moeten aanpassen. Sony biedt een snelfucntie en in twee klikken is de helderheid aangepast, bij LG;s WebOS dien je een heel menu door te lopen. Een ander voorbeeld is dat alle instellingen direct goed staan wanneer je Sony's meest accurate pre-set kiest. Bij LG en Samsung dien je nog het een en ander aan te passen/ uit te zetten.

De vraag is dus of je bereid bent om een meerprijs te betalen voor o.a. de genoemde zaken. Een 77A8xL zal rond Black Friday voor ~ € 3000 euro te koop zijn. De drie belangrijkste/ grootste verschillen tussen QD-OLED en WOLED zijn een betere uniformiteit, betere near black handling en meer HDR impact (door o.a. hogere piekhelderheid, bredere kleurengamma en hogere kleurenvolume). Is dit het waard om ~ € 2000 euro meer uit te geven aan de 77A95L?

Wanneer geld geen rol speelt of wanneer je het beste van het beste wilt hebben omdat je bijv. een purist of enthousiast bent kun je de vraag met 'ja' beantwoorden. In alle andere situaties is het imo verstandiger om bijv. een 77A8xL te kopen, geld te besparen, en na een jaartje of 6 weer een mooie upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
apis29 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 02:14:
[...]

Waarschijnlijk naar de verkeerde want ik heb niks ontvangen ;) . De credits moeten overigens naar Ddimens die het template verzonnen heeft ... Grappig genoeg zat ik er ook aan te denken een 2023 topic te openen nadat ik sinds lange tijd weer eens een filmpje van Vincent Teoh had gekeken maar als jij er zin in hebt vind ik dat helemaal prima (y) . Misschien ook bij Elazz checken of die mogelijk wat van plan was ...
Ik heb Elazz ipv jou bericht en ik snapte al niet hoe dat nu precies zat. Ik zocht naar topics geopend door jou, maar ik kreeg alleen topics te zien van Elazz, dus ik dacht dat je een naamwijziging had gedaan 8)7

Maar Elazz heeft dus goedkeuring gegeven, omdat hij weinig tijd heeft. Voor mij geldt hetzelfde, maar ik zag niet in wat er zo tijdrovend is om zo'n topic te openen als ik voor ogen heb. Ik heb liever dat iemand anders het doet, maar als niemand het wilt doen en er is behoefte dan wil ik er wel een starten.

In het LG topic zijn al 2020 pagina's, dus dat is eenmaal een mooi topic openen en daarna kunnen we jaren lang over Sony TV's discussiëren. Maar zoals gezegd, als er meer behoefte is aan een jaarlijks topic, vind ik dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:39:

De vraag is dus of je bereid bent om een meerprijs te betalen voor o.a. de genoemde zaken. Een 77A8xL zal rond Black Friday voor ~ € 3000 euro te koop zijn. De drie belangrijkste/ grootste verschillen tussen QD-OLED en WOLED zijn een betere uniformiteit, betere near black handling en meer HDR impact (door o.a. hogere piekhelderheid, bredere kleurengamma en hogere kleurenvolume). Is dit het waard om ~ € 2000 euro meer uit te geven aan de 77A95L?

Wanneer geld geen rol speelt of wanneer je het beste van het beste wilt hebben omdat je bijv. een purist of enthousiast bent kun je de vraag met 'ja' beantwoorden. In alle andere situaties is het imo verstandiger om bijv. een 77A8xL te kopen, geld te besparen, en na een jaartje of 6 weer eens een mooie upgrade te doen.
Ik denk ook wel dat de software in een Sony veel beter is. En kan ik dan uit je bericht halen dat je de 77A8xL beter vindt dan de Samsung S95C? M.a.w. zou je eerder kiezen voor de Sony WOLED dan een Samsung QD-OLED?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Ik denk ook wel dat de software in een Sony veel beter is. En kan ik dan uit je bericht halen dat je de 77A8xL beter vindt dan de Samsung S95C? M.a.w. zou je eerder kiezen voor de Sony WOLED dan een Samsung QD-OLED?
De A8xL is niet beter dan de S95C, feitelijk zitten alle OLED/ QD-OLED televisies dicht bij elkaar qua beeldkwaliteit na kalibratie (HDR impact uitgezonderd). Het zijn de details waarvoor je een bepaalde merk of model kiest.

Persoonlijk zou ik nooit een Samsung televisie kopen (enkel Sony of Panasonic). Om een aantal voorbeelden te noemen;

- Design en een 'indrukwekkendere' plaatje staan boven kwaliteit en accuraatheid. Zo werd er de laatste jaren testpatronen herkent en hierop ingespeeld m.b.t. de (piek)helderheid. HDR scenes waren overbelicht, bepaalde kleuren kregen een boost dat afweek van reference etc. Gebogen frames out of the box, achterpaneel dat los komt. De bouwkwaliteit zou bij de S90C/ S95C verbeterd moeten zijn.

- Geen Dolby Vision support omdat ze het vertikken om licentiekosten te betalen terwijl DV meeste ondersteuning geniet m.b.t. HDR met dynamische metadata. DV hoort dus gewoon bij een high end tv.

- Tizen is laggy en niet intuïtief, net als de meegeleverde afstandsbediening. Updates die uitgevoerd worden zonder dat je hier toestemming voor hebt gegeven. De (piek)helderheid die flink wordt verlaagt na een update en niet meer overeenkomt met de geadverteerde waardes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

De A8xL is niet beter dan de S95C, feitelijk zitten alle OLED/ QD-OLED televisies dicht bij elkaar qua beeldkwaliteit na kalibratie (HDR impact uitgezonderd). Het zijn de details waarvoor je een bepaalde merk of model kiest.

Persoonlijk zou ik nooit een Samsung televisie kopen (enkel Sony of Panasonic).
Dank je voor je meningen en feiten. Ik ben bang dat ik dan toch (te) veel ga uitgeven voor het topmodel, met de hoop op een lagere prijs dan 5k voor dit jaar.

Dan een andere vraag; Zijn er hier eigenaren van een Sony TV met een zelfde uiterlijk als de QD-OLED TV's (A95K-serie bijvoorbeeld), die hem hebben opgehangen? Ik wil graag dat hij niet te lomp eruit ziet vanaf de zijkant, want dat is goed zichtbaar in mijn woning. De LG G-serie zou wat dat betreft de beste optie zijn en de S95C ziet er ook prima uit tegen de muur. Van de A95K kan ik weinig vinden online, met goede foto's vanaf de zijkant gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 00:42
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit een Samsung televisie kopen (enkel Sony of Panasonic). Om een aantal voorbeelden te noemen;

- Design en een 'indrukwekkendere' plaatje staan boven kwaliteit en accuraatheid. Zo werd er de laatste jaren testpatronen herkent en hierop ingespeeld m.b.t. de (piek)helderheid. HDR scenes waren overbelicht, bepaalde kleuren kregen een boost dat afweek van reference etc. Gebogen frames out of the box, achterpaneel dat los komt. De bouwkwaliteit zou bij de S90C/ S95C verbeterd moeten zijn.

- Geen Dolby Vision support omdat ze het vertikken om licentiekosten te betalen terwijl DV meeste ondersteuning geniet m.b.t. HDR met dynamische metadata. DV hoort dus gewoon bij een high end tv.

- Tizen is laggy en niet intuïtief, net als de meegeleverde afstandsbediening. Updates die uitgevoerd worden zonder dat je hier toestemming voor hebt gegeven. De (piek)helderheid die flink wordt verlaagt na een update en niet meer overeenkomt met de geadverteerde waardes etc.
Je vergeet het belangrijkste: motion handling. Gisteren zat ik weer eens een film te kijken op een Samsung TV van vrienden, en ik werd echt gek van hoe bewegende beelden getoond werden. Het beeld lijkt continu te versnellen en af te remmen. LG doet dit beter, maar Sony echt veruit het best. Best een belangrijk ding als je er gevoelig voor bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
sheepdog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Je vergeet het belangrijkste: motion handling. Gisteren zat ik weer eens een film te kijken op een Samsung TV van vrienden, en ik werd echt gek van hoe bewegende beelden getoond werden. Het beeld lijkt continu te versnellen en af te remmen. LG doet dit beter, maar Sony echt veruit het best. Best een belangrijk ding als je er gevoelig voor bent.
Processing/ motion handling is inderdaad een zeer goede selling point om voor een Sony televisie te kiezen, met name wanneer je gevoelig bent voor motion.

Ik had de processing al in eerder post van vanochtend genoemd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
sheepdog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Valt judder hier ook onder? Vorig jaar schrok ik van het getril van de LG G2. Alles wat geen focus had trilde heel erg, denk dat het judder heet.

Ik ga er vanuit dat dit bij Sony veel beter is en daar heb ik dan wel een tax voor over. Het schijnt bij de TV's van dit jaar bij de andere merken wel verbeterd te zijn. Wel vreemd dat de G2, G3, S95B en S95C op rtings.com allemaal een 10 scoren bij het onderdeel judder. Kan dit betekenen dat de G2 in de MediaMarkt dan een bepaalde setting niet aan had staan en dat ik me eigenlijk helemaal geen zorgen hoef te maken over dat getril?

• Bucephalus
  • Laatst online: 20:09
Later dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor een nieuwe tv. Sony staat hoog op het verlanglijstje, en het zal waarschijnlijk een 55" worden.

Vraag voor de deskundigen hier... Behalve de hogere helderheid, zijn er nog meer grote voordelen van de A95L op de A95K? Of is het voor de rest voornamelijk kleine optimalisaties? HDMI 2.1 blijft maar 2x aanwezig. Zal software merkbaar sneller zijn? Ik gebruik nu een Chromecast direct op een hdmi van de receiver.
Als het voornamelijk de helderheid is, dan is het prijsverschil wel groot. Dan kan ik ook voor een A95K gaan en de rest stoppen in een nieuwe receiver en speakers.

• echthard
Bucephalus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:56:
Later dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor een nieuwe tv. Sony staat hoog op het verlanglijstje, en het zal waarschijnlijk een 55" worden.

Vraag voor de deskundigen hier... Behalve de hogere helderheid, zijn er nog meer grote voordelen van de A95L op de A95K? Of is het voor de rest voornamelijk kleine optimalisaties? HDMI 2.1 blijft maar 2x aanwezig. Zal software merkbaar sneller zijn? Ik gebruik nu een Chromecast direct op een hdmi van de receiver.
Als het voornamelijk de helderheid is, dan is het prijsverschil wel groot. Dan kan ik ook voor een A95K gaan en de rest stoppen in een nieuwe receiver en speakers.
De chip moet een stuk sneller zijn, geloof ik. En de A95K is het eerste jaar van QD-OLED en dan neem ik aan dat het tweede jaar een stuk beter zal zijn. Als het wat ouder is zullen de jaarlijkse verbeteringen kleiner zijn.

• Freshouttheoven

-Veel snellere SoC
-Naast een hogere helderheid, claimt Samsung Display dat het paneel een stuk zuiniger is, een langere levensduur heeft en de uniformiteit verbeterd is
- Verbeterde coating
- Mooiere/ praktischere voet

• Bucephalus
  • Laatst online: 20:09
@echthard & @Freshouttheoven Dank voor de aanvullingen. De snellere soc is natuurlijk een goed pluspunt. Zuiniger paneel, langere levensduur en de coating ook. Voet maakt me niet zo veel uit, hij komt toch aan de muur te hangen. Wel weer wat extra denkwerk of dat het extra geld waard is. Snel zakken in prijs doen ze ook niet helaas, of een stuk trager dan andere merken.
Is een high-end Panasonic vergelijkbaar wat beeldverwerking betreft, of is Sony dan echt duidelijk de betere?

• Freshouttheoven
Bucephalus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:39:
@echthard & @Freshouttheoven Dank voor de aanvullingen. De snellere soc is natuurlijk een goed pluspunt. Zuiniger paneel, langere levensduur en de coating ook. Voet maakt me niet zo veel uit, hij komt toch aan de muur te hangen. Wel weer wat extra denkwerk of dat het extra geld waard is. Snel zakken in prijs doen ze ook niet helaas, of een stuk trager dan andere merken.
Is een high-end Panasonic vergelijkbaar wat beeldverwerking betreft, of is Sony dan echt duidelijk de betere?
Graag gedaan.

Op het gebied van beeldverwerking is het stuivertje wisselen, op bepaalde onderdelen doet Sony het beter en op andere onderdelen Panasonic. Vergeleken met andere merken zijn Sony en Panasonic class leading.

De Panasonic OLED televisies zijn, out of the box, wel altijd beter gekalibreerd.

• benjans68
Ik heb sinds februari de sony65a90j maar zit toch te twijfelen om voor een lg oled65g3 te gaan.
Of is het verschil niet zo groot tussen deze tv s
Vind alleen jammer dat er bij de sony niet allemaal 2.1 hdmi ingangen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je het alleen jammer vindt dan lijkt mij dat niet echt een goeie reden om je half jaar oude tv te verkopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
benjans68 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:04:
Ik heb sinds februari de sony65a90j maar zit toch te twijfelen om voor een lg oled65g3 te gaan.
Of is het verschil niet zo groot tussen deze tv s
Vind alleen jammer dat er bij de sony niet allemaal 2.1 hdmi ingangen zijn
Hoeveel apparaten heb je die 2.1 nodig zijn?
En ja de lg heeft er 4 maar ik zou niet weten wat je er allemaal op aan wil sluiten wat dan ook nog eens zinvol is
De lg g3 is mooi heb er zelf 1 maar hij mist bijvoorbeeld imax exchange of hoe ze het ook maar noemen en dat heeft de sony wel weer
Dus welk apparaat je ook koopt er mist altijd wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:57
Wie kan mij verder helpen:
Als ik bijv beeldmodi Standaard selecteer en ik verlaag de helderheid naar 40, dan blijft deze instelling maar voor 5 a 10 minuten bewaard. Daarna springt het weer terug naar max helderheid en "levendig" als beeldmodi

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik niet elke 5 a 10 minuten deze instellingen moet aanpassen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
D_Jeff schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:58:
Wie kan mij verder helpen:
Als ik bijv beeldmodi Standaard selecteer en ik verlaag de helderheid naar 40, dan blijft deze instelling maar voor 5 a 10 minuten bewaard. Daarna springt het weer terug naar max helderheid en "levendig" als beeldmodi

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik niet elke 5 a 10 minuten deze instellingen moet aanpassen?
Dan staat jouw tv in winkelmodus, voer een volledige reset uit en selecteer vervolgens aan het begin de juiste modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:57
Freshouttheoven schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Dan staat jouw tv in winkelmodus, voer een volledige reset uit en selecteer vervolgens aan het begin de juiste modus.
Reset was niet nodig, maar je gaf wel de hint naar het juiste deel van de settings

Dank 8-)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Ik had voor de 2e maal een probleem met mijn Sony X95J 85 inch ( zie foto )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIECZ98kWQB3aZg0hPYdq2pDqdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i84biVwK9PsNrNX7MwfHsvnX.jpg?f=fotoalbum_large Wederom contact gehad met Sony en ik krijg een omruil TV de XR95L 85 inch mini led..Iemand ervaring met deze TV ? Volgens de reviews komt hij er wel goed uit i.i.g..

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik kijk even mee met je......hoewel ik de 65" op het oog heb en het prijsverschil mij eigenlijk naar de A95K stuurt (als alternatief heb ik de nieuwe G3 van LG op mijn lijstje) ga ik niet graag over één nachtje ijs en ik heb geen haast met een nieuwe TV dus ik kan ook volgend jaar de A95L kopen :P

Het verschil in helderheid is op papier wel schrikbarend hoog
nieuws: Sony toont A95L-QD-oled-tv met hoge helderheid en nieuwe woled- en mi...

Opmerkzaam ook is in elk geval het gebruik van een ander paneel, maar het is de vraag of in real-world-use het verschil in helderheid echt zo extreem is. Voor de overige verschillen zijn er vast wel een zwikje comparisons op Youtube, Reddit et cetera et cetera.

Maar elk jaar worden TV's beter, maar zo te lezen kunnen de verschillen tussen de K en de L best fors worden/zijn.

Op TechRadar (die ik fijn vind lezen en op youtube prettige reviews plaatst) staat de K in elk geval nog op de eerste plaats vwb "Beste Beeld"
https://global.techradar.com/nl-nl/news/beste-tv-kopen
omdat de L nog geen officiele review heetft gehad
https://global.techradar....ws/sony-a95l-qd-oled-test

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Frank1973 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:38:

Keuzes.. ik doe ongeveer 3 jaar met een TV
Hier hangt al 8 jaar een FullHD KDL-65W855c tegen de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MrVegeta schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Voor mijn oudere sony (zie boven) heb ik nu een Apple TV 4K...en dat is echt een enorme upgrade in bediengemak..de TV fungeert nu slechts als monitor op de HDMI.
Ook het beeld is een stuk beter.

Maar het is toch te zot dat voor 3 ruggen TV in 2023 je nog een mediaspeler erop moet zetten voor een beetje fatsoenlijke bediening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb een sony oled65a90j
Ik dacht zal is een film kijken op de app bravia core,die zouden een film in hoge kwaliteit moeten geven in minimaal 80 mb.

Als ik gewoon tv kijken staan mijn instellingen op gebruiker voor sdr tv,maar als ik bravia core aanzet blijft dat ook zo terwijl het een 4k film is.
En als ik een film op netflix kijkt in 4k gaat deze wel netjes op dolby vision
.
Nu mijn vraag en is dit een instelling

En volgende vraag wie heeft een sony tv tesamen met de sony ht-a9 en zijn hier de ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Bravia Core geeft bij mij wel echt top beeld met het hoogste profiel.

Je zou bij beeldinstellingen kunnen kijken of de optie 'bedoelde weergave' (of iets dergelijks) aan staat. Dan pakt hij het juiste profiel bij de film.

Afgelopen week heb ik 'Gran Turismo' gekeken en dat was wel een top ervaring. (En m'n internetverbinding werd redelijk dicht getrokken ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Sinds ongeveer 1 jaar heb ik een Sony XR48A90K. Zeer tevreden over het beeld, echter lijkt de TV last te hebben om HDMI input correct te 'lezen'. Soms loopt audio achter op beeld, soms komt er helemaal geen beeld. De bron af en aan zetten helpt dan meestal. Heb het op 2 bronnen (Telenet decoder en Apple TV), verschillende ingangen, verschillende kabels.

Herkent iemand dit? Oplossing gevonden? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Heb je goede kwaliteit hdmi kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Sahi_NL schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:04:
Heb je goede kwaliteit hdmi kabels?
Ik denk et wel. 2 verschillende merken, 1 is Audioquest, certified HDMI 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Sony 77A95L voor 5529,- ;(

65" voor 2999,- (dat is al beter)

77A84L voor 3099,-

Maar daar staat dan tegenover een Samsung 77S95C voor 2999,- waar nog 300,- cashback vanaf gaat.

Iemand die zijn 2 centjes wil delen over bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dthomas
  • Laatst online: 01-01-2024
65" voor 2999,- (dat is al beter)

waar zie je dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb vorige week via Smits, de XR77A84L voor 3099 gekocht, met eventueel BF garantie. Maar ik zie hem niet verder droppen komende dagen.

Al met al een top TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Eigenlijk moet ik 1 consessie doen op alle realistische opties:

- of ik kies een maatje kleiner
- of een iets minder scherm
- of minder goede processing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:22:
Eigenlijk moet ik 1 consessie doen op alle realistische opties:

- of ik kies een maatje kleiner
- of een iets minder scherm
- of minder goede processing
Wanneer het esthetische aspect geen belemmering vormt altijd voor een maatje groter kiezen.

Een 77'' TV heeft een 33% grotere beeldoppervlakte, en zal een veel betere beleving bieden dan een TV in 65'' dat over een iets betere paneel beschikt.

Wanneer je het makkelijk kunt betalen en/ of je een purist bent zou ik zeggen koop de 77A95L.

Of je geeft minder uit en gaat voor meer bang for the buck en koopt een Sony 77A84K of LG 77C3 afhankelijk van je wensen/ voorkeuren. Voordeel van deze keuze is dat je in de nabije toekomst sneller/ eerder kunt upgraden doordat je nu minder uitgeeft en de afschrijving een stuk lager is.

Samsung biedt geen ondersteuning voor Dolby Vision, iets wat imo wel een harde eis is wanneer je een film en serie liefhebber bent. Ook zijn er andere goede redenen om niet voor een Samsung te kiezen, deze zijn al eerder benoemt/ behandeld.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bij gebrek aan een 2023 topic.....wanneer presenteert Sony zijn 2024 modellen?

LG doet meestal de nieuwe line-up in januari op de CES, SONY is daar natuurlijk ook bij

https://www.ces.tech/exhibits/featured-exhibitors.aspx

Lang verhaal kort
Ik hoop een 65X95L als overjarig model goedkoper te scoren dan nu het geval is met BF. Haast heb ik niet dus ik kan prima even wachten.

edit:

Juist...sony doet niks op de CES maar naar verwachting in maart/april een eigen event.

https://www.rtings.com/tv/learn/2024-lineup

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 23-11-2023 08:59 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

update:

omdat wegens direct zonlicht een OLED (meer specifiek de A95L) afviel heb ik doorgezocht en bleek de X95L voor mij toch wel de juiste TV. Ik durfde met zo'n dure TV toch de gok niet te nemen op schade door UV.

Smits Arnhem bood de 65X95L ineens aan van 1999 naar 1829. Via de webshop nog BF-korting aangevraagd maar uit het telefoontje bleek dat dat niet meer mogelijk was. Uitverkocht en de nieuwe lading nog onbekend qua inkoopprijs. Ik kon wel de 1829 reserveren voor levering in december. Daar zou ik nog even over nadenken met mijn vriendin.

Ik kon nog mooi in Amsterdam de X80, X90 X95 en A95 bekijken. Ja, die OLED is prachtig maar ik vond hem op de demo zelfs wel heel hard overkomen maar wel iets meer detail dan de X95.
De X95 presteerde wel heel veel beter dan de X80 en X90, dat was eigenlijk geen wedstrijd te noemen.
Dus MiniLED, geen gezeik met UV of inbranden. 77 inch bleek toch ook echt te groot dus we blijven lekker bij 65 inch.

Uiteindelijk nog even 2 mailtjes naar HelloTV (hoofdkantoor en een vestiging) en die kwamen met 1899 en 1919 terug als BlackFriday aanbieding. Dat was dus niet zo heel erg spectaculair to say the least.

Zojuist Smits teruggebeld en ingestemd met de 1829,-. Thuisgeleverd met hun eigen transportdienst.

Ik ga dus bij nader inzien niet wachten op einde van het jaar of zelfs volgend jaar. Ik was het zat :P

Ik ga in elk geval er met enorme sprongen op vooruit vanaf mijn FullHD KDL-65W855c uit 2015 :+

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste