• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 00:43
pat1973 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Vraagje, hoe gaat het dan met de garantie? Moet de tv dan naar Duitsland?
Dat is idd een stukje een gok, TV ff retour is niet heel makkelijk en verpakking bewaren is ook een dingetje...

inlezen via https://nl.hardware.info/...llen%20tijde%20intrekken.

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 20:52
ggiesberts schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Dat is idd een stukje een gok, TV ff retour is niet heel makkelijk en verpakking bewaren is ook een dingetje...

inlezen via https://nl.hardware.info/...llen%20tijde%20intrekken.
Had al hoop gelezen maar kwam er niet echt uit sony gebeld is geen probleem duits tv wordt thuis in Nederland gerepareerd.ik wilde 65x94k bestellen,iemand ervaring mee ?Is de kijkhoek slecht? Is bij de Duitse expert 999 euro.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had deze HDD gekocht om mee te recorden uitvoering: Transcend ESD370C 500GB Blauw maar de tv crashed constant. Ja dat is een USB 3.2, maar volgens google is dat allemaal backwards compatible.

Alles correct ingesteld, ook de correct USB port gebruikt en ik kan ook wel opnemen, maar als ik dan wil terugkijken dan duurt het ongeveer anderhalve minuut (of de tv crashed) voordat de opname start, vervolgens kan ik ongeveer 10 seconden kijken voor de tv crashed.

Iemand nog tips? Of is het ook een beetje mazzel hebben dat je de juist HDD koopt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ZeTaCy
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-04 21:05
Ik heb een Sony KDL-46EX402, een 46 inch LCD tv uit 2010.

Wat ik zie na 12 jaar ontwikkeling, de TV is groter, heeft 4k met HDR en is veel veranderd in de aansluitingen, vooral meer HDMI en draadloos. Wat ik vooral jammer vind is dat er nog steeds LCD TVs worden gemaakt/verkocht en nog steeds "smart" features op de TVs zitten die binnen 10 jaar toch niet meer ondersteunt zullen worden.

Mijn TV van ondertussen 13 jaar oud doet het nog prima. Ik kan dus zeker een Sony TV aanraden. Ook het formaat ben ik nog steeds dik tevreden over, dus kies altijd een groter formaat dan de meest verkochte (was destijds 32/40 inch). Mijn voorkeur nu zou uitgaan naar 75-85 inch.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De mensen die geen mediabox (Shield, Chromecast w/e) bij hun tv gebruiken kopen vaak ook niet een dure tv die 10 jaar mee moet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 17:34
Ik heb een 77a80k sinds een paar weken. Die heb ik met hdmi aangesloten op mijn receiver (Onkyo 686) en hdmi-cec ingeschakeld. De tv genereert daarbij vreemd aan/uit gedrag op mijn receiver. Een paar minuten na het uitschakelen van de tv, zet de tv mijn receiver voor enkele seconden tot minuten aan en daarna ook weer uit.

Weet iemand waarom de tv dit doet? Of heeft iemand anders dit ook? Komt het door een pixel-refresh/ anti rentention handeling waarna de tv pas echt uitgaat?

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:50:
Ik heb een 77a80k sinds een paar weken. Die heb ik met hdmi aangesloten op mijn receiver (Onkyo 686) en hdmi-cec ingeschakeld. De tv genereert daarbij vreemd aan/uit gedrag op mijn receiver. Een paar minuten na het uitschakelen van de tv, zet de tv mijn receiver voor enkele seconden tot minuten aan en daarna ook weer uit.

Weet iemand waarom de tv dit doet? Of heeft iemand anders dit ook? Komt het door een pixel-refresh/ anti rentention handeling waarna de tv pas echt uitgaat?
Ik heb geen receiver aangesloten, maar wel een soundbar op mijn 65a84k.
Als ik de TV uit doe gaat de soundbar uit en blijft ook uit.

Geen idee als dit veroorzaakt wordt door anti retention.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:39
Een paar vraagjes aan alle Sony bezitters met Google TV.
  • Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
    Kodi is voor mij een must, en het zou jammer zijn als ik kies voor Sony vanwege Google TV en ik dan alsnog een chromecast met identieke interface ernaast moet hebben :)
  • Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
  • Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
  • Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
    Ik zag bij A80J reviews een aantal klachten over de traagheid. Misschien is dit in de A80K opgelost door een snellere Mediatek?
De A80J is daarentegen wel 550 euro goedkoper dan de goedkoopste 80K, dat is wel een verschilletje.

[Voor 6% gewijzigd door LaTiNo156 op 14-01-2023 11:09]

• LaTiNo156
mprkooij schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:49:
Sony XR-77A84K (2022) aan kunnen schaffen voor mijn oom voor 2629,- bij HelloTV. Denk ik een erg strakke deal! Als die bevalt ga ik er misschien ook voor. Ben heel benieuwd!
Wow dat is een mooie prijs. Dezelfde tv bij Hello kost nu 3300 met cashback en korting eraf ;(

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:17
LaTiNo156 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:

Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
Kodi is voor mij een must, en het zou jammer zijn als ik kies voor Sony vanwege Google TV en ik dan alsnog een chromecast met identieke interface ernaast moet hebben :)
Dit kun je makkelijk via Google vinden.
Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
Dit kun je ook makkelijk via Google vinden.
Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
We weten niet bij welke winkel jij aan het shoppen bent/ wilt gaan shoppen. Bij sommige winkels is er geen meerprijs. De A84K heeft o.a. een luxere afstandsbediening, daarnaast is er ook nog een verschil in voice control. Deze dingen kun je makkelijk in de specs vinden op de Sony website.
Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
Ik zag bij A80J reviews een aantal klachten over de traagheid. Misschien is dit in de A80K opgelost door een snellere Mediatek?
Beide maken gebruik van dezelfde SoC en deze is verre van traag, momenteel de meest soepele en snelle OS beleving vergeleken met zijn concurrenten zoals WebOS en Tizen. Daarnaast kun je GoogleTV bij de Sony televisies verder finetunen door o.a. zaken uit te schakelen waardoor het geheel nog sneller wordt.
De A80J is daarentegen wel 550 euro goedkoper dan de goedkoopste 80K, dat is wel een verschilletje.
Dit is afhankelijk van het formaat die jij voor ogen hebt en de winkel waar jij dit wilt kopen. Zoals gezegd is er bij bepaalde maten geen noemenswaardig prijsverschil tussen de A8xJ en A8xK.

Beiden hebben de nieuwste generatie WOLED paneel en gebruiken dezelfde SoC en beeldprocessor, de A8xK serie heeft iets betere interne speakers en de 65''/ 77'' maten zijn zwaarder/ extra verstevigt frame vergeleken met de A8xJ.

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:09
Ik heb sinds 10 maanden de sony oled65a90j heb er nu een rode streep in zitten van boven naar onder in het scherm,word wel netjes gemaakt via sony,zijn er meerdere die dit hebben gehad.
Of is het gewoon pech.

• ditbenikecht
LaTiNo156 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:
  • Kun je Kodi sideloaden zodat deze via de interface te gebruiken is?
  • Zijn de A80J en A80K in te stellen om als center speaker te fungeren? Ik ga de tv aansluiten op een receiver met 4.0 opstelling
  • Voor 150 euro extra is er ook de A84K. Het enige verschil zou een of andere kleurenfunctie zijn waardoor kleuren feller zouden zijn. Is dat de moeite waard of een functie die je nooit gebruikt omdat gezichen dan oranje worden ofzo? Ik zie dat nergens terug in reviews.
  • Dan een vraagje aan bezitters van een 2021 TV (bij de A80J): ervaren jullie een trage interface?
Kodi kun je erop zetten via usb-stick. Helaas werkt Kodi op de tv slechter dan op een Shield, door minder beschikbare/ondersteunde drivers/ output modules etc.
De tv interface op de 80k is prima, maar de SoC is te langzaam voor goede kwaliteit films in Kodi.
DTS-X geluid hapert en stottert bijvoorbeeld via Kodi op de tv, terwijl dit niet zo is via een Shield.

• ditbenikecht
Freshouttheoven schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:39:

De A84K heeft o.a. een luxere afstandsbediening, daarnaast is er ook nog een verschil in voice control. Deze dingen kun je makkelijk in de specs vinden op de Sony website.
Het verschil tussen de 80 en 84 is zeer lastig te vinden op de Sony website. Als je ze naast elkaar vergelijkt is er 1 vinkje verschil bij betere kleuren. Er is niks over de afstandsbediening te vinden, dit lees ik hier voor het eerst. Als ik dat had geweten had ik de 84 gekocht i.p.v. 80, want kon ze krijgen voor dezelfde prijs.

• LaTiNo156
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Het verschil tussen de 80 en 84 is zeer lastig te vinden op de Sony website. Als je ze naast elkaar vergelijkt is er 1 vinkje verschil bij betere kleuren. Er is niks over de afstandsbediening te vinden, dit lees ik hier voor het eerst. Als ik dat had geweten had ik de 84 gekocht i.p.v. 80, want kon ze krijgen voor dezelfde prijs.
Ja dat van de afstandsbediening vond ik ook terug op een amerikaans forum.
Dat verhaal over de kleuren schijnt een betere kalibratie out of the box te zijn?

Bij HelloTv zat er 150 euro verschil tussen de 80K en 84K

• LaTiNo156
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Kodi kun je erop zetten via usb-stick. Helaas werkt Kodi op de tv slechter dan op een Shield, door minder beschikbare/ondersteunde drivers/ output modules etc.
De tv interface op de 80k is prima, maar de SoC is te langzaam voor goede kwaliteit films in Kodi.
DTS-X geluid hapert en stottert bijvoorbeeld via Kodi op de tv, terwijl dit niet zo is via een Shield.
Oei, dat is wel een bummer, ik had me erop verheugd om juist niet nog een extra kastje eraan te hoeven hangen 🙄
Onvoorstelbaar dat ze zulke cheape socs gebruiken op "premium" tv's van 3000 euro 🤔

• Freshouttheoven
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:45:
[...]
Staat toch echt duidelijk vermeld op de website bij de specificaties.

Rich Colour Enhancer is puur marketing en heeft niets met een betere kalibratie te maken, wanneer je Live Colour op 'Low' zet bereik je min op meer hetzelfde al raad ik dit niet aan aangezien dit ten koste gaat van de accuraatheid. Of je moet van verzadigde kleuren houden en minder om accuraatheid geven.

• LaTiNo156
Ik heb de tv eindelijk binnen en een aantal dingen zijn me opgevallen (1 avondje spelen met instellingen en 1 film bekijken via Disney).

- Het beeld is best wel donker! Zelfs met max helderheid aan vind ik sommige donkere scenes heel donker, je ziet veel details in donkere delen van het scherm niet.

- Bioscoop beeldsetting geeft een groenige/gelige tint aan het beeld tov standaard

- Levendig setting is verschrikkelijk!

- Ik kan confirmeren dat de 'premium' afstandsbediening er als 2e remote bij zit.

- Ik kan ook confirmeren dat je de tv als centerspeaker kunt instellen icm een aparte versterker. Ik heb nu dus in feite een 5.0 opstelling.

- De reflectie van zonlicht is amper te zien op het scherm! Mijn vorige plasma was niet te gebruiken in direct zonlicht en de rolgordijnen moesten dicht als de zon scheen. Nu is dat helemaal niet nodig. Impressed!

• LaTiNo156

Ik zal erop letten of dat bij mij ook gebeurt met mijn receiver (Marantz en hdmi cec ingeschakeld).

Ik kreeg wel de tip om niet de stroom eraf te halen binnen de eerste 15m dat je de tv uitschakelt (standby) zodat dat pixel refresh programma zijn werk kan doen. Dus ik vermoed dat dat er wel iets mee te maken kan hebben?

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39
Gisteren de XR-48A90K ontvangen en vandaag bezig geweest om alles in te stellen en aan te sluiten. Enorme stap van mijn 15 jaar oude 32 inch Samsung :D

Nu nog even alles goed instellen want als de TV nu aan gaat springen meteen de receiver en PlayStation aan. Dat is een beetje overdreven.

Hier exact hetzelfde gedrag met mijn tv/receiver (str-dn1080)

[Voor 53% gewijzigd door cheiron op 27-01-2023 18:13]

Flickr PSN ID= cheironnl

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-06 23:40
Ik heb na lang en veel lezen en nadenken dat toch maar de 55 inch A83K gekocht. Ben heel tevreden, maar heb denk ik een technisch probleempje met mijn oude Philips soundbar. Als ik deze aansluit met de optie “center speaker” aan hoor ik een echo. Zonder de optie aan heb ik irritante lipsync problemen. Is aangesloten via ARC/eARC poort. De soundbar heeft een audio delay feature, maar die staat al op 0ms. Hoger zetten maakt het alleen maar erger.
Ik overweeg een Sony Soundbar aan te schaffen voor maximale compatibiliteit maar wil toch eerst graag even horen dat dit niet zo’n issue is wat iedereen heeft.

Thanks

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb zelf een A90J + HT-A7000 en ik gebruik de tv als center channel en heb geen problemen met echo of sync issues. Ik heb mijn Shield en soundbar beide op de TV aangesloten, helaas kon ik de Dolby Vision passthrough voor de A7000 niet voor elkaar krijgen.

• LaTiNo156
Als je een moderne receiver aansluit via eARC, moet je bij de geluidsinstellingen dan passthrough aanzetten?

En je hebt ook nog de keuze tussen 2 soorten gecomprimeerd geluid en pcm?

• cheiron
  • Laatst online: 13:39
Na een week nog steeds onwijs blij met mijn XR-48A90K. Beeldkwaliteit, snelheid van de interface, geluid uit het scherm, allemaal dikke prima.

Wat mij wel behoorlijk dwars zit is het zoemend geluid dat de tv maakt als hij uit staat. Niet altijd, maar wel vaak komt er een luide zoem van de achterkant. Als de tv aan gaat is het veel minder (normaal) en als het stroom er af gaat is het ook direct weg. Ben best wel een pietlut als het om geluidjes gaat dus ik twijfel nog of ik contact met de winkel zoek.

-edit-
Nadat het geluid nu af en toe zo luid is dat ik he van een meter of 4 nog kan horen ben ik toch vijf e winkel langs gegaan. Zij gaan contact opnemen met Sony om iemand langs te laten komen.

-edit-
Sony komt (zodra hij op voorraad is) de voeding vervangen. Een eerste bericht van de repair service ("duidelijker filmpje binnen 2 dagen, anders annuleren we je verzoek") was niet zo gezellig, maar vandaag toch een belletje gekregen dat ze de voeding gaan vervangen omdat een dergelijk geluid niet normaal is.

[Voor 34% gewijzigd door cheiron op 22-02-2023 09:31]

Flickr PSN ID= cheironnl

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:20
Wanneer kunnen we het Sony 2023 line up event verwachten? Ik ben erg benieuwd naar de A95L , is er ook een mogelijkheid om dit met een stream te volgen ?

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:09
Ik heb de sony oled65a90j samen met de sonos arc,nu krijg ik steeds de melding öm hem aan te sluiten op hdmi 3 E arc maar daar staat de sonos al op.
Wat is het probleem weet iemand dat.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:21
Ik zit enige dagen met een raar audio probleem op mijn Sony televisie X95J.

Voorheen als ik de Tidal app startte sprong mijn Denon receiver naar “DD+ Dsur” en dat ga een mooi vol geluid uit mijn aangesloten speakers.
Nu zie ik dat mijn receiver de laatste tijd spring naar “stereo”, op zich iets wat je ook wil met Tidal, maar het geluid is dan erg iel en niet dynamisch.
Ik heb naar mijn settings gekeken maar die zijn niet gewijzigd:

eARC mode: Auto
Digital Audio out: Auto 1
Dolby Digital audio out: Dolby Digital Plus
Passthrough mode: ON

Wanneer ik nu 3 op het gele knopje van de AB Denon klik op springt deze normaliter in volgorde naar Pure Direct – Pure en als laatst Auto.
Die laatste Auto stand zorgde voor “DD+ Dsur” en een vol en mooi rond geluid.
Ik snap niet waar dit nu mis gaat.
Heb de TV alsmede receiver gereset; helaas geen oplossing.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:49
Niet super verbazend, maar toch opmerkelijk: geen “masterseries” meer met WOLED in 2023 (volgens deze recente leak)

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:14
Volgende week, 1 maart 1600, nieuws van het Bravia XR front.

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:14

Keuzes, keuzes, LG G3 of een nieuwe Bravia of toch de Samsung S95C. Sowieso pas in het najaar voor mij. BlackFriday en daarna in de doos meenemen naar onze nieuwe woning.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen maand 2 Sony TV's besteld voor familieleden, een 2022 model x80, en later nog een 2022 model x72 (vanwege een flinke prijsverhoging van de x80).

Nu zouden deze TV's eigenlijk redelijk enigszins vergelijkbaar moeten zijn, dezelfde SoC (toch?), waarbij de x80 GoogleTV heeft, de x72 draait AndroidTV.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de x72 zelfs nog ietsje sneller zou aanvoelen dan de x80 omdat AndroidTV wat lichter zou (moeten) zijn.
Daarnaast heb ik zelf een 2020 model uit de 80 serie (AndroidTV) dat zich qua snelheid bijna aanvoelt alsof het een ShieldTV is.

Maar kwam al vrij snel tot conclusie dat het tegenovergestelde van toepassing is. X72 is beduidend langzamer, de UI loopt niet zo lekker soepel als de X80, vaak kleine vertragingen in de bediening, apps starten lang niet zo snel in vergelijking met mijn 2020 AndroidTV en de 2022 X80.

Zit er dan toch een tragere SoC in het 2022 x72 model ?

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:53
Mijn ouders hebben onlangs een 55x89 aangeschaft. Tv bevalt prima.

Alleen de Nintendo wii werkt er niet meer op. Wanneer deze aangesloten wordt (via wii-hdmi adapter) gaat het beeld raar doen. Valt ook constant weg, geluid blijf je wel horen.
Wat heb ik al geprobeerd;
-andere hdmi kabel
-andere hdmi adapter
-alle instellingen in de wii veranderd (via andere tv)
-alle hdmi poorten op de tv geprobeerd
-met de instellingen op de tv zitten spelen

Niets helpt. Moet ik concluderen dat de tv in combi met de wii gewoon niet werkt, of zijn er nog mensen met suggesties?

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 07:36
Kasper schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:21:
Alleen de Nintendo wii werkt er niet meer op. Wanneer deze aangesloten wordt (via wii-hdmi adapter) gaat het beeld raar doen. Valt ook constant weg, geluid blijf je wel horen.
Wat heb ik al geprobeerd;
-andere hdmi kabel
-andere hdmi adapter
-alle instellingen in de wii veranderd (via andere tv)
-alle hdmi poorten op de tv geprobeerd
-met de instellingen op de tv zitten spelen

Niets helpt. Moet ik concluderen dat de tv in combi met de wii gewoon niet werkt, of zijn er nog mensen met suggesties?
Ik had iets soortgelijks met een (oude) Sony Bluray speler. Bleek uiteindelijk toch een setting in die speler te zijn (afgestemd op de vorige TV). Misschien Wii terug naar fabrieksinstellingen?

"A man has got to know his limitations..."

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-04 16:28
Mag ik hier even een vraag stellen?

Ik heb recent de Sony Bravia OLED XR-65A80K (2022) aangeschaft.
https://www.coolblue.nl/p...-oled-xr-65a80k-2022.html

Nu lees ik online, en ook hier op Tweakers allerlei verhalen over dat de TV (van korte duur) in de zon heeft gezeten, of wat zonnestralen heeft ontvangen en er meteen vlekken, strepen in het beeldscherm zitten.

1. Moet ik mij hier zorgen over maken als in, dat ik de TV na ontvangst thuis meteen ga retourneren ?
2. Wat adviseren jullie als ideale kijkafstand voor deze 65" TV, is 3,10 meter voldoende ?
3. Wellicht als alternatief de SONY Bravia XR65X90K - 4K Full Array LED (2022) ?

Ik hoor het graag en alvast hartelijk bedankt.

• Freshouttheoven
Juicy76 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:57:

Ik heb recent de Sony Bravia OLED XR-65A80K (2022) aangeschaft.

Nu lees ik online, en ook hier op Tweakers allerlei verhalen over dat de TV (van korte duur) in de zon heeft gezeten, of wat zonnestralen heeft ontvangen en er meteen vlekken, strepen in het beeldscherm zitten.

1. Moet ik mij hier zorgen over maken als in, dat ik de TV na ontvangst thuis meteen ga retourneren ?
2. Wat adviseren jullie als ideale kijkafstand voor deze 65" TV, is 3,10 meter voldoende ?
3. Wellicht als alternatief de SONY Bravia XR65X90K - 4K Full Array LED (2022) ?

Ik hoor het graag en alvast hartelijk bedankt.
1. Of er vlekken ontstaan heeft met de zonkracht te maken, wanneer er bijv. vroeg in de ochtend of laat in de avond directe zonlicht op de tv schijnt zal dit geen issue zijn.
2. De ideale kijkafstand is erg persoonlijk, imo is rond de 3 meter een comfortabele afstand voor een 65'' tv.
3. Wanneer er directe zonlicht op de tv valt wanneer de zonkracht relatief sterk is en je geen concessies wilt doen om directe zonlicht te weren kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven en voor de 65X95J kiezen. Dit model is een klasse hoger dan de X90K, biedt een betere beeld- en bouwkwaliteit, premium afwerking en zeer goede reflectiefilter.

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-04 16:28
Freshouttheoven schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:47:
[...]

1. Of er vlekken ontstaan heeft met de zonkracht te maken, wanneer er bijv. vroeg in de ochtend of laat in de avond directe zonlicht op de tv schijnt zal dit geen issue zijn.
2. De ideale kijkafstand is erg persoonlijk, imo is rond de 3 meter een comfortabele afstand voor een 65'' tv.
3. Wanneer er directe zonlicht op de tv valt wanneer de zonkracht relatief sterk is en je geen concessies wilt doen om directe zonlicht te weren kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven en voor de 65X95J kiezen. Dit model is een klasse hoger dan de X90K, biedt een betere beeld- en bouwkwaliteit, premium afwerking en zeer goede reflectiefilter.
Hoi Vers uit de oven,

Bedankt voor deze nuttige en snelle reactie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarkj
  • Laatst online: 02-06 19:23
Na 8 jaar te hebben genoten van 43 inch W808C, wordt morgenochtend de opvolger X94S geleverd.
Een aantal jaar geleden heb ik in alle tevredenheid mijn 808C gekalibreerd met de gepubliceerde settings van Rtings. Aangezien dit mij goed is bevalen, wil ik dit morgen dus ook met de X94S doen.

Nu ben ik benieuwd of er onder jullie ook ervaringen zijn omtrent het kalibreren van dit toestel. Link

• devilsnight
  • Laatst online: 03-06 10:52
Wanneer de 2023 modellen uitkomen, kunnen we dan aanbiedingen onder de 3000 euro verwachten voor de 65 inch A95K? Of zal het sowieso wachten op Black Friday worden?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee