• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-06 13:38
Ik heb sinds februari de sony65a90j maar zit toch te twijfelen om voor een lg oled65g3 te gaan.
Of is het verschil niet zo groot tussen deze tv s
Vind alleen jammer dat er bij de sony niet allemaal 2.1 hdmi ingangen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je het alleen jammer vindt dan lijkt mij dat niet echt een goeie reden om je half jaar oude tv te verkopen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
benjans68 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:04:
Ik heb sinds februari de sony65a90j maar zit toch te twijfelen om voor een lg oled65g3 te gaan.
Of is het verschil niet zo groot tussen deze tv s
Vind alleen jammer dat er bij de sony niet allemaal 2.1 hdmi ingangen zijn
Hoeveel apparaten heb je die 2.1 nodig zijn?
En ja de lg heeft er 4 maar ik zou niet weten wat je er allemaal op aan wil sluiten wat dan ook nog eens zinvol is
De lg g3 is mooi heb er zelf 1 maar hij mist bijvoorbeeld imax exchange of hoe ze het ook maar noemen en dat heeft de sony wel weer
Dus welk apparaat je ook koopt er mist altijd wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 20:22
Wie kan mij verder helpen:
Als ik bijv beeldmodi Standaard selecteer en ik verlaag de helderheid naar 40, dan blijft deze instelling maar voor 5 a 10 minuten bewaard. Daarna springt het weer terug naar max helderheid en "levendig" als beeldmodi

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik niet elke 5 a 10 minuten deze instellingen moet aanpassen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-06 22:31
D_Jeff schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:58:
Wie kan mij verder helpen:
Als ik bijv beeldmodi Standaard selecteer en ik verlaag de helderheid naar 40, dan blijft deze instelling maar voor 5 a 10 minuten bewaard. Daarna springt het weer terug naar max helderheid en "levendig" als beeldmodi

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik niet elke 5 a 10 minuten deze instellingen moet aanpassen?
Dan staat jouw tv in winkelmodus, voer een volledige reset uit en selecteer vervolgens aan het begin de juiste modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Freshouttheoven schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Dan staat jouw tv in winkelmodus, voer een volledige reset uit en selecteer vervolgens aan het begin de juiste modus.
Reset was niet nodig, maar je gaf wel de hint naar het juiste deel van de settings

Dank 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
Ik had voor de 2e maal een probleem met mijn Sony X95J 85 inch ( zie foto )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIECZ98kWQB3aZg0hPYdq2pDqdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i84biVwK9PsNrNX7MwfHsvnX.jpg?f=fotoalbum_large Wederom contact gehad met Sony en ik krijg een omruil TV de XR95L 85 inch mini led..Iemand ervaring met deze TV ? Volgens de reviews komt hij er wel goed uit i.i.g..

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bucephalus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:56:
Later dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor een nieuwe tv. Sony staat hoog op het verlanglijstje, en het zal waarschijnlijk een 55" worden.

Vraag voor de deskundigen hier... Behalve de hogere helderheid, zijn er nog meer grote voordelen van de A95L op de A95K? Of is het voor de rest voornamelijk kleine optimalisaties? HDMI 2.1 blijft maar 2x aanwezig. Zal software merkbaar sneller zijn? Ik gebruik nu een Chromecast direct op een hdmi van de receiver.
Als het voornamelijk de helderheid is, dan is het prijsverschil wel groot. Dan kan ik ook voor een A95K gaan en de rest stoppen in een nieuwe receiver en speakers.
Ik kijk even mee met je......hoewel ik de 65" op het oog heb en het prijsverschil mij eigenlijk naar de A95K stuurt (als alternatief heb ik de nieuwe G3 van LG op mijn lijstje) ga ik niet graag over één nachtje ijs en ik heb geen haast met een nieuwe TV dus ik kan ook volgend jaar de A95L kopen :P

Het verschil in helderheid is op papier wel schrikbarend hoog
nieuws: Sony toont A95L-QD-oled-tv met hoge helderheid en nieuwe woled- en mi...

Opmerkzaam ook is in elk geval het gebruik van een ander paneel, maar het is de vraag of in real-world-use het verschil in helderheid echt zo extreem is. Voor de overige verschillen zijn er vast wel een zwikje comparisons op Youtube, Reddit et cetera et cetera.

Maar elk jaar worden TV's beter, maar zo te lezen kunnen de verschillen tussen de K en de L best fors worden/zijn.

Op TechRadar (die ik fijn vind lezen en op youtube prettige reviews plaatst) staat de K in elk geval nog op de eerste plaats vwb "Beste Beeld"
https://global.techradar.com/nl-nl/news/beste-tv-kopen
omdat de L nog geen officiele review heetft gehad
https://global.techradar....ws/sony-a95l-qd-oled-test

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Frank1973 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:38:

Keuzes.. ik doe ongeveer 3 jaar met een TV
Hier hangt al 8 jaar een FullHD KDL-65W855c tegen de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MrVegeta schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Of je koopt een Shield van 140 euro.
Voor mijn oudere sony (zie boven) heb ik nu een Apple TV 4K...en dat is echt een enorme upgrade in bediengemak..de TV fungeert nu slechts als monitor op de HDMI.
Ook het beeld is een stuk beter.

Maar het is toch te zot dat voor 3 ruggen TV in 2023 je nog een mediaspeler erop moet zetten voor een beetje fatsoenlijke bediening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb een sony oled65a90j
Ik dacht zal is een film kijken op de app bravia core,die zouden een film in hoge kwaliteit moeten geven in minimaal 80 mb.

Als ik gewoon tv kijken staan mijn instellingen op gebruiker voor sdr tv,maar als ik bravia core aanzet blijft dat ook zo terwijl het een 4k film is.
En als ik een film op netflix kijkt in 4k gaat deze wel netjes op dolby vision
.
Nu mijn vraag en is dit een instelling

En volgende vraag wie heeft een sony tv tesamen met de sony ht-a9 en zijn hier de ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
Bravia Core geeft bij mij wel echt top beeld met het hoogste profiel.

Je zou bij beeldinstellingen kunnen kijken of de optie 'bedoelde weergave' (of iets dergelijks) aan staat. Dan pakt hij het juiste profiel bij de film.

Afgelopen week heb ik 'Gran Turismo' gekeken en dat was wel een top ervaring. (En m'n internetverbinding werd redelijk dicht getrokken ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Sinds ongeveer 1 jaar heb ik een Sony XR48A90K. Zeer tevreden over het beeld, echter lijkt de TV last te hebben om HDMI input correct te 'lezen'. Soms loopt audio achter op beeld, soms komt er helemaal geen beeld. De bron af en aan zetten helpt dan meestal. Heb het op 2 bronnen (Telenet decoder en Apple TV), verschillende ingangen, verschillende kabels.

Herkent iemand dit? Oplossing gevonden? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Heb je goede kwaliteit hdmi kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Sahi_NL schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:04:
Heb je goede kwaliteit hdmi kabels?
Ik denk et wel. 2 verschillende merken, 1 is Audioquest, certified HDMI 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 12:51
Sony 77A95L voor 5529,- ;(

65" voor 2999,- (dat is al beter)

77A84L voor 3099,-

Maar daar staat dan tegenover een Samsung 77S95C voor 2999,- waar nog 300,- cashback vanaf gaat.

Iemand die zijn 2 centjes wil delen over bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dthomas
  • Laatst online: 01-01-2024
65" voor 2999,- (dat is al beter)

waar zie je dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb vorige week via Smits, de XR77A84L voor 3099 gekocht, met eventueel BF garantie. Maar ik zie hem niet verder droppen komende dagen.

Al met al een top TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Eigenlijk moet ik 1 consessie doen op alle realistische opties:

- of ik kies een maatje kleiner
- of een iets minder scherm
- of minder goede processing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:22:
Eigenlijk moet ik 1 consessie doen op alle realistische opties:

- of ik kies een maatje kleiner
- of een iets minder scherm
- of minder goede processing
Wanneer het esthetische aspect geen belemmering vormt altijd voor een maatje groter kiezen.

Een 77'' TV heeft een 33% grotere beeldoppervlakte, en zal een veel betere beleving bieden dan een TV in 65'' dat over een iets betere paneel beschikt.

Wanneer je het makkelijk kunt betalen en/ of je een purist bent zou ik zeggen koop de 77A95L.

Of je geeft minder uit en gaat voor meer bang for the buck en koopt een Sony 77A84K of LG 77C3 afhankelijk van je wensen/ voorkeuren. Voordeel van deze keuze is dat je in de nabije toekomst sneller/ eerder kunt upgraden doordat je nu minder uitgeeft en de afschrijving een stuk lager is.

Samsung biedt geen ondersteuning voor Dolby Vision, iets wat imo wel een harde eis is wanneer je een film en serie liefhebber bent. Ook zijn er andere goede redenen om niet voor een Samsung te kiezen, deze zijn al eerder benoemt/ behandeld.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bij gebrek aan een 2023 topic.....wanneer presenteert Sony zijn 2024 modellen?

LG doet meestal de nieuwe line-up in januari op de CES, SONY is daar natuurlijk ook bij

https://www.ces.tech/exhibits/featured-exhibitors.aspx

Lang verhaal kort
Ik hoop een 65X95L als overjarig model goedkoper te scoren dan nu het geval is met BF. Haast heb ik niet dus ik kan prima even wachten.

edit:

Juist...sony doet niks op de CES maar naar verwachting in maart/april een eigen event.

https://www.rtings.com/tv/learn/2024-lineup

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 23-11-2023 08:59 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

update:

omdat wegens direct zonlicht een OLED (meer specifiek de A95L) afviel heb ik doorgezocht en bleek de X95L voor mij toch wel de juiste TV. Ik durfde met zo'n dure TV toch de gok niet te nemen op schade door UV.

Smits Arnhem bood de 65X95L ineens aan van 1999 naar 1829. Via de webshop nog BF-korting aangevraagd maar uit het telefoontje bleek dat dat niet meer mogelijk was. Uitverkocht en de nieuwe lading nog onbekend qua inkoopprijs. Ik kon wel de 1829 reserveren voor levering in december. Daar zou ik nog even over nadenken met mijn vriendin.

Ik kon nog mooi in Amsterdam de X80, X90 X95 en A95 bekijken. Ja, die OLED is prachtig maar ik vond hem op de demo zelfs wel heel hard overkomen maar wel iets meer detail dan de X95.
De X95 presteerde wel heel veel beter dan de X80 en X90, dat was eigenlijk geen wedstrijd te noemen.
Dus MiniLED, geen gezeik met UV of inbranden. 77 inch bleek toch ook echt te groot dus we blijven lekker bij 65 inch.

Uiteindelijk nog even 2 mailtjes naar HelloTV (hoofdkantoor en een vestiging) en die kwamen met 1899 en 1919 terug als BlackFriday aanbieding. Dat was dus niet zo heel erg spectaculair to say the least.

Zojuist Smits teruggebeld en ingestemd met de 1829,-. Thuisgeleverd met hun eigen transportdienst.

Ik ga dus bij nader inzien niet wachten op einde van het jaar of zelfs volgend jaar. Ik was het zat :P

Ik ga in elk geval er met enorme sprongen op vooruit vanaf mijn FullHD KDL-65W855c uit 2015 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
Hier sinds een maand of twee in het bezit van een A95K n.a.v. een leuke aanbieding, de TV bevalt qua beeld echt super, alleen zit ik wel met twee vragen waar ik hoop dat een van jullie wellicht een antwoord op heeft:

)1. Ik krijg zo nu en dan na het aanzetten van de TV een melding in de trent van 'Zet de TV tegen inbranden altijd uit met de meegeleverde afstandsbediening en laat de spanning erop staan'. Het ding alleen is dat ik dat altijd al doe. Komt deze melding gewoon standaard zo nu en dan in beeld als reminder en hoef ik me geen zorgen te maken of is er hier meer aan de hand en denkt de TV dat hij niet juist uitgeschakeld wordt waardoor de compensatiecycles niet worden uitgevoerd nu?

)2. Is het mogelijk op één van de USB poorten een USB3 naar 1Gbit ethernet adapter aan te sluiten?
Ik lees er op het internet nogal verschillende ervaringen over of dit wel of niet werkten of dat het ook deels merk afhankelijk van de adapter kan zijn? Zijn er Tweakers wie hier ervaring mee hebben met deze of een andere Sony TV? En zo ja welke adapter?

De rede voor deze vraag is dat ik 4k60 opnames gemaakt met mijn telefoon en gesynchroniseerd naar mijn NAS onmogelijk kan afspelen zonder dat de TV moet bufferen omdat er pieken in deze videobestanden zitten van boven de 100Mbit. Eigenlijk schandalig dat een 1000Mbit poort blijkbaar te veel gevraagd is op een apparaat van ~2200+euro, maar goed ik zoek nu vooral een oplossing :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benjans68
Imark
Dit werkt prima ik heb dit ook op mijn sony oled65a90j gedaan
En je kan het testen bij netflix internet snelheid

Gewoon een utp naar usb 3
Dit werkt op lg en sony

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@!mark schijnt perfect te werken hoor

Ik ga ook zon ding halen, Allekabels.nl verkoopt ze ook bijvoorbeeld maar amazon heeft ze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
Bedankt @benjans68 @Fraggert :)

Heb voor alle zekerheid maar dezelfde als HDTVTest bespreekt in de bestelling gedaan zonet, weet ik zeker dat mocht het qua adapter nog uitmaken qua compatibiliteit ik goed zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

!mark schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 01:06:
Bedankt @benjans68 @Fraggert :)

Heb voor alle zekerheid maar dezelfde als HDTVTest bespreekt in de bestelling gedaan zonet, weet ik zeker dat mocht het qua adapter nog uitmaken qua compatibiliteit ik goed zit
Oo zich zouden andere ook moeten werken, want USB en RJ45 zijn gestandarisseerd maar ik snap dat er een hele hoop troep op de electronica-markt is dat niet, amper of maar kort functioneert inderdaad.

Je kunt een speedtest app op je TV installeren om te checken hoe je nu zit en als je adapter er op zit.

Keep us posted d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:27
Fraggert schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:49:
[...]

Oo zich zouden andere ook moeten werken, want USB en RJ45 zijn gestandarisseerd maar ik snap dat er een hele hoop troep op de electronica-markt is dat niet, amper of maar kort functioneert inderdaad.

Je kunt een speedtest app op je TV installeren om te checken hoe je nu zit en als je adapter er op zit.

Keep us posted d:)b
Het probleem zijn de benodigde USB drivers, deze zijn niet altijd beschikbaar op de tv's.

Op mijn vorig werk hadden we Apple 100Mbps adapters gekocht omdat die compatibel waren met de Lego NXT EV3. Toen we die wilden gebruiken op Windows desktops, moesten we de Boot Camp installer downloaden en daarin op zoek gaan naar de driver 8)7

Dus ik zou er niet zo maar van uit gaan dat alle adapters gaan werken op alle tv's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MathieuT schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:03:
[...]

Het probleem zijn de benodigde USB drivers, deze zijn niet altijd beschikbaar op de tv's.

Op mijn vorig werk hadden we Apple 100Mbps adapters gekocht omdat die compatibel waren met de Lego NXT EV3. Toen we die wilden gebruiken op Windows desktops, moesten we de Boot Camp installer downloaden en daarin op zoek gaan naar de driver 8)7

Dus ik zou er niet zo maar van uit gaan dat alle adapters gaan werken op alle tv's ;)
Ah, juist, thanks voor de headsup!

Dan ga ik van te voren even Redditten op r/bravia wie welke adapter heeft op een X95L d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
Zal het laten weten of het succesvol is zodra ik hem binnen heb :)

Neem aan dat het driververhaal wat @MathieuT vertelt tussen alle enigszins recente Sony Google TV modellen wel gelijk is dus hopelijk kan een ander er dan ook nog wat mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

!mark schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:14:
[...]

Zal het laten weten of het succesvol is zodra ik hem binnen heb :)

Neem aan dat het driververhaal wat @MathieuT vertelt tussen alle enigszins recente Sony Google TV modellen wel gelijk is dus hopelijk kan een ander er dan ook nog wat mee :P
Ja, top...jij hebt een A95K..en ik krijg een X95L dus dan durf ik de gok wel te nemen met dat ding van CableMatters. :)

*heb jij een K of een L? Beter lezen Fraggert |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 27-11-2023 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
Fraggert schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:18:

Ja, top...jij hebt een A95K..en ik krijg een X95L dus dan durf ik de gok wel te nemen met dat ding van CableMatters. :)
Nou ik hem deze inmiddels binnen en het succes is verdeelt:
https://www.amazon.nl/Cab...euning/dp/B00BBD7NFU?th=1

De TV herkent de adapter en ik kom prima op Youtube of Netflix ermee, de verbinding haalt in een Speedtest nu ~490Mbit wat ook ongeveer de maximaal snelheid van mijn internetabonnement is.

Echter ziet de Mediaspeler van Sony mijn NAS nu in zijn totaliteit niet meer, wat ik wel een interessante vind gezien je zou verwachten dat zoiets ofwel volledig werkt ofwel helemaal niet. Van het weekend maar eens enkele andere apps installeren/proberen om te kijken of deze mijn NAS wel vinden :+

Edit: Opgelost door even de TV volledig van de spanning te halen i.p.v. Standby. De opnames van mijn telefoon spleen nu ook zonder haperingen af vanaf de NAS, helemaal top dus _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door !mark op 29-11-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

!mark schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:29:
[...]

Nou ik hem deze inmiddels binnen en het succes is verdeelt:
https://www.amazon.nl/Cab...euning/dp/B00BBD7NFU?th=1

De TV herkent de adapter en ik kom prima op Youtube of Netflix ermee, de verbinding haalt in een Speedtest nu ~490Mbit wat ook ongeveer de maximaal snelheid van mijn internetabonnement is.

Echter ziet de Mediaspeler van Sony mijn NAS nu in zijn totaliteit niet meer, wat ik wel een interessante vind gezien je zou verwachten dat zoiets ofwel volledig werkt ofwel helemaal niet. Van het weekend maar eens enkele andere apps installeren/proberen om te kijken of deze mijn NAS wel vinden :+

Edit: Opgelost door even de TV volledig van de spanning te halen i.p.v. Standby. De opnames van mijn telefoon spleen nu ook zonder haperingen af vanaf de NAS, helemaal top dus _/-\o_
Helemaal top _/-\o_ Thanks. :)

ik heb 'm zojuist ook besteld.

Mijn PS4 en AppleTV zit ook gewoon bekabeld volle bak aan het net _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMR3RN0y1yeLMjR-f6WN_A-cBVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ky9v9zZLwA4CXJPphYhTcF6A.jpg?f=user_large

Wel zo handig als mijn TV dat zelf ook is. Ik heb nog geen idee of ik het onboard-spul ga gebruiken of de AppleTV.

@Dazzler2120 check hierboven even voor die ethernet-adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:02

Gorefest

serial killer.

!mark schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:52:

)1. Ik krijg zo nu en dan na het aanzetten van de TV een melding in de trent van 'Zet de TV tegen inbranden altijd uit met de meegeleverde afstandsbediening en laat de spanning erop staan'. Het ding alleen is dat ik dat altijd al doe. Komt deze melding gewoon standaard zo nu en dan in beeld als reminder en hoef ik me geen zorgen te maken of is er hier meer aan de hand en denkt de TV dat hij niet juist uitgeschakeld wordt waardoor de compensatiecycles niet worden uitgevoerd nu?
Hey dit zie ik de laatste tijd ook, ik heb mijn kinderen al de schuld gegeven van het vergeten uit te zetten. Ze zweren dat ze dat altijd doen... vroeger nooit last van gehad dus ik vermoed dat het aan een recente software update ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb dat ook een paar keer gehad, op zich doe ik altijd netjes de tv uit...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik moet nog even geduld hebben...vrijdag komt mijn 65X95L :o

Inmiddels ligt er al wel bij het PostNL punt een mooie RUconnected HDMI kabel in een locker te wachten :P

[ Voor 47% gewijzigd door Fraggert op 05-12-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 10:34
Weet niet of hier juiste plekje is maar kon niet zo snel een topic vinden waar het onder past.

Zit naar deze tv te kijken: Sony KD-55X85L

Nou zie ik in de pricewatch de goedkoopste rond de 1.199 euro. In Duitsland is deze echter al een tijdje rond de 849 euro en in december was die soms nog lager. 8)7
https://geizhals.de/sony-xr-55x85l-a2907392.html?hloc=de

Iemand een idee waarom het daar zoveel goedkoper is dan hier? Voor 350 euro verschil wil ik best even naar Duitsland rijden maar loop ik dan nog tegen andere dingen aan waar ik op moet letten?

Ik heb een Ziggo kastje dus dat zou gewoon moeten werken. Kans is groot dat de taal op Duits staat maar ook dat zal je aan kunnen passen. Iemand bekend met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:46
Bij gebrek aan een 2023 modellen topic even een vraag hier :p.

Wij hebben sinds augustus 2022 de Sony Bravia XR-75X94K in ons bezit (kostte toen na afdingen 1599,- bij HelloTV). Nu zijn wij voor de lol van de week bij HelloTV langsgegaan omdat deze in de buurt zat bij de lokale woonboulevard en zagen wij een Mini-Led TV van Sony staan, de Sony Bravia XR-75X95L 2023. Deze kost nieuw 3099 bij HelloTV en nu bij Coolblue 2999,-. Ik heb een deal aangevraagd bij HelloTV i.c.m. het inleveren van de XR-75X94K en nu bieden ze de XR-75X95L aan voor 1699,-. Dat is inclusief de levering en het ophalen van het 2022 model.

Zou betekenen dat ik "1300,-" voor de TV krijg. Lijkt mij een erg goede deal (heb tot zondag om te beslissen volgens de beste man). Wat vinden jullie? Goeie deal of meh?

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 15-01-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Matti44 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:21:
Weet niet of hier juiste plekje is maar kon niet zo snel een topic vinden waar het onder past.

Nou zie ik in de pricewatch de goedkoopste rond de 1.199 euro. In Duitsland is deze echter al een tijdje rond de 849 euro en in december was die soms nog lager. 8)7

Iemand een idee waarom het daar zoveel goedkoper is dan hier? Voor 350 euro verschil wil ik best even naar Duitsland rijden maar loop ik dan nog tegen andere dingen aan waar ik op moet letten?

Ik heb een Ziggo kastje dus dat zou gewoon moeten werken. Kans is groot dat de taal op Duits staat maar ook dat zal je aan kunnen passen. Iemand bekend met de garantie?
Ik heb dan wel de voorkeur voor de wat bekendere winkels (zie ook preis.de ) ; maarja, zelfs Saturn is goedkoper dan hier.

Tipje: Saturn Kleve heeft op de drukkere dagen ook personeel rondlopen dat "geweun hollands" spreekt (even goed op de vlaggetjes van de naambordjes letten)

Het enige dat ik niet zo snel zou kopen zijn laptops & toestenborden. layout is net ff anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@mprkooij wat is in hemelsnaam je overweging om de 95K nu al de deur uit te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Fraggert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:09:
@mprkooij wat is in hemelsnaam je overweging om de 95K nu al de deur uit te doen?
Het is de 94K (de 9X) serie. Deze heeft LED i.p.v. Mini-Led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
mprkooij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:42:

Wij hebben sinds augustus 2022 de Sony Bravia XR-75X94K in ons bezit (kostte toen na afdingen 1599,- bij HelloTV). Nu zijn wij voor de lol van de week bij HelloTV langsgegaan omdat deze in de buurt zat bij de lokale woonboulevard en zagen wij een Mini-Led TV van Sony staan, de Sony Bravia XR-75X95L 2023. Deze kost nieuw 3099 bij HelloTV en nu bij Coolblue 2999,-. Ik heb een deal aangevraagd bij HelloTV i.c.m. het inleveren van de XR-75X94K en nu bieden ze de XR-75X95L aan voor 1699,-. Dat is inclusief de levering en het ophalen van het 2022 model.

Zou betekenen dat ik "1300,-" voor de TV krijg. Lijkt mij een erg goede deal (heb tot zondag om te beslissen volgens de beste man). Wat vinden jullie? Goeie deal of meh?
Lastig. Ik zat even over de grens te kijken en daar valt mij direct een 500 euro verschil op (op de basisprijs)
https://www.preis.de/prod...68-499f-a303-02f3feaac47d

Aan de andere kant kan Hallotv nauwelijks meer zakken, omdat hun eerst bod best redelijk is. Tenzij je die 25 - 50 euro korting perse wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mprkooij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Het is de 94K (de 9X) serie. Deze heeft LED i.p.v. Mini-Led.
Helder!

Ik heb overigens de 65X95L sinds een maandje…..maar ik kwam van een 2015 midrange modelletje.

Ik ben in elk geval heel erg blij met mijn nieuwe Sony, waanzinnig beeld d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
mprkooij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:42:

Hahaha, dat is mooi verpakt.

Effectief is het bedrag die je voor de X94K krijgt een stuk lager.

De 75'' X95L kun je momenteel in NL voor 2400 - 2600 euro kopen. Je krijgt dus een kleine 1000 euro voor je huidige TV.

Ondanks dat ze het mooier maken, is het imo een relatief goede deal en vergelijkbaar met wat je ervoor terug zou krijgen op de tweedehandsmarkt.

De X95L is overall een veel betere TV. Of jullie het verschil gaan zien c.q. hier waarde aan hechten is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Freshouttheoven schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Hahaha, dat is mooi verpakt.

Effectief is het bedrag die je voor de X94K krijgt een stuk lager.

De 75'' X95L kun je momenteel in NL voor 2400 - 2600 euro kopen. Je krijgt dus een kleine 1000 euro voor je huidige TV.

Ondanks dat ze het mooier maken, is het imo een relatief goede deal en vergelijkbaar met wat je ervoor terug zou krijgen op de tweedehandsmarkt.

De X95L is overall een veel betere TV. Of jullie het verschil gaan zien c.q. hier waarde aan hechten is een andere vraag.
Dit dacht ik ook al inderdaad. Ik zat zelf rond de 1000-1100 na een nieuwe berekening, echter ben ik de TV nog niet tegengekomen voor 2400,-. Ik heb geprobeerd met andere namen/emailadressen dezelfde deal voor elkaar te krijgen en ook te kijken wat voor laagste prijs ik zonder inruil zou kunnen krijgen, maar deze zitten er bij lange na niet meer in de buurt.... Vraag me af hoe dat kan.

Prijs met inruil is het laagste tot nu toe 2099,- (ze kunnen nog maar 700,- geven voor de huidige TV zeggen ze). Zonder inruil is het laagst genoemde bedrag 2729,- lager kunnen ze echt niet gaan, en dat heb ik nu door meerdere medewerkers gehoord.

Daarnaast heb ik het idee dat er maar weinig animo is tweedehands i.v.m. het 75 inch formaat. Nu wordt de "oude" TV natuurlijk opgehaald en de nieuwe gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 16-01-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
mprkooij schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Dit dacht ik ook al inderdaad. Ik zat zelf rond de 1000-1100 na een nieuwe berekening, echter ben ik de TV nog niet tegengekomen voor 2400,-. Ik heb geprobeerd met andere namen/emailadressen dezelfde deal voor elkaar te krijgen en ook te kijken wat voor laagste prijs ik zonder inruil zou kunnen krijgen, maar deze zitten er bij lange na niet meer in de buurt.... Vraag me af hoe dat kan.

Prijs met inruil is het laagste tot nu toe 2099,- (ze kunnen nog maar 700,- geven voor de huidige TV zeggen ze). Zonder inruil is het laagst genoemde bedrag 2729,- lager kunnen ze echt niet gaan, en dat heb ik nu door meerdere medewerkers gehoord.
Bij HelloTV is het maar net hoe de wind waait, en een stukje gunfactor.

TV prijzen zijn dynamisch en onderhevig aan fluctuatie, dit betekent niet dat je me wijs kan maken dat wat je als winkel gisteren kan aanbieden vandaag niet meer mogelijk is. HelloTV staat hierom bekend, voor mij een reden om door dit soort fratsen er niets te kopen. Dan hebben we het nog niet gehad over het onderdeel service.

Voor 1699 euro heb je een goeie deal en zou ik, ondanks mijn afkeer voor HelloTV, de deal beklonken hebben. Dan kun je weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Van de andere kant:

Ik heb in September een 55X90L gekocht voor €1134 bij HelloTV, incl een jaar extra "Pixelgarantie".

Voor die prijs is de tv (op 1 webshop na met Black Friday) nog steeds niet te koop geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Freshouttheoven schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:27:
[...]

TV prijzen zijn dynamisch en onderhevig aan fluctuatie, dit betekent niet dat je me wijs kan maken dat wat je als winkel gisteren kan aanbieden vandaag niet meer mogelijk is. HelloTV staat hierom bekend, voor mij een reden om door dit soort fratsen er niets te kopen. Dan hebben we het nog niet gehad over het onderdeel service.

Voor 1699 euro heb je een goeie deal en zou ik, ondanks mijn afkeer voor HelloTV, de deal beklonken hebben. Dan kun je weer jaren vooruit.
Ik ga voor de 1699,- deal. Dan kan ik jaren vooruit met Mini Led. Ondanks dat ik die Full Array Led eind 2022 heb gekocht denk ik dat ik veel meer plezier uit de mini led variant ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Matti44 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:21:

Fabrikanten hanteren andere inkoopprijzen per land, afzetmarkt in Duitsland is veel groter en is een van de verklaringen voor het prijsverschil.

Verder is er geen verschil tussen een Duitse Sony TV en een Benelux variant ook heb je gewoon garantie.

Dit gezegd hebbende is de X85L een slecht keuzen, de 55X90L kost momenteel € 999 euro in Duitsland. Op elke onderdeel veel beter en is hiermee elke extra euro dubbel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ik ben met BF uiteindelijk voor de 65A95L gegaan. Heb er de Samsung Q990C set bijgenomen.

Ik vind het jammer dat het geluid af en toe net niet correct gesynct is met het beeld, wanneer het over de set gaat. Via TV loopt het wel gelijk, maar als ik TV kijk zie ik wel eens dat de lip sync niet correct is.

In het menu kun je Uit, Aan en Auto kiezen voor delay. Maar ik krijg het dan niet gelijk.

Ik merk wel dat de TV elke keer iets doet, want bij het schakelen van TV naar set en ook als ik van kanaal wissel, dan duurt het 2 tellen voor ik geluid hoor.

Iemand een idee of er wat aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Wat is de mooiste 39/ a 40 incher van Sony in 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sjah schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:20:
Wat is de mooiste 39/ a 40 incher van Sony in 23?
In de regel is dat het hoogste modelnummer in de line-up.

Wat had je zelf al gevonden? Had je al een type op het oog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
[...]

Wel grappig hoe het loopt bij HelloTV, ben al bericht door de planning wanneer de nieuwe TV afgeleverd mag worden incl. ophalen van de "oude" tv. Heb nog niet betaald niks :9 Goedkope TV zo!

Ben benieuwd voor hoeveel de 75X94K wordt aangeboden als tweedekansje straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fraggert schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:30:
[...]

In de regel is dat het hoogste modelnummer in de line-up.

Wat had je zelf al gevonden? Had je al een type op het oog?
Tja ik zie bij Sony niks kleiners dan 42 inch OLED,. die ik op zich graag bezit, maar niet voor die prijs (1400).

Panasonic heeft wel 40 inch, waaronder 1 UHD, maar dan nog vind ik die voor een 40 met 750 prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Sjah schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Tja ik zie bij Sony niks kleiners dan 42 inch OLED,. die ik op zich graag bezit, maar niet voor die prijs (1400).

Panasonic heeft wel 40 inch, waaronder 1 UHD, maar dan nog vind ik die voor een 40 met 750 prijzig.
Dat heeft ermee te maken dat de markt voor +/- 40 inch klein is. Daarom zie je soms ook die belachelijk hoge prijzen terwijl de grotere TV's vaak voor minder of hetzelfde over te toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
echthard schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:52:
Ik ben met BF uiteindelijk voor de 65A95L gegaan. Heb er de Samsung Q990C set bijgenomen.

Ik vind het jammer dat het geluid af en toe net niet correct gesynct is met het beeld, wanneer het over de set gaat. Via TV loopt het wel gelijk, maar als ik TV kijk zie ik wel eens dat de lip sync niet correct is.

In het menu kun je Uit, Aan en Auto kiezen voor delay. Maar ik krijg het dan niet gelijk.

Ik merk wel dat de TV elke keer iets doet, want bij het schakelen van TV naar set en ook als ik van kanaal wissel, dan duurt het 2 tellen voor ik geluid hoor.

Iemand een idee of er wat aan te doen is?
Via de TV sync uitzetten en in de SmartThings App of met de afstandbedieng van de soundbar dit naar wens instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Freshouttheoven schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Via de TV sync uitzetten en in de SmartThings App of met de afstandbedieng van de soundbar dit naar wens instellen.
Dank je, binnenkort als het voorkomt eens checken.

De volgende dag was het probleem er ineens niet meer. Het geluid loopt nu weer scherp synchroon met de lippen (zo merk ik altijd of iets in sync is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mprkooij schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Dat heeft ermee te maken dat de markt voor +/- 40 inch klein is. Daarom zie je soms ook die belachelijk hoge prijzen terwijl de grotere TV's vaak voor minder of hetzelfde over te toonbank gaan.
Doel je nou op die UHD Panasonic van 750?

Want die OLED van 1400, die markt is denk ik hardstikke groot voor zo een mooie Tv , maar niet voor die prijs. Maarja vraag en aanbod, dus ze kunnen 1400 vragen....alhoewel Sony het er ook om doet, de dingen uit te zuigen als het even kan, de zogenaamde Sony-tax. Daarnaast zit ook LG er achter die ook nog hun zakken vullen... :r

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 18-01-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Sjah schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Want die OLED van 1400, die markt is denk ik hardstikke groot voor zo een mooie Tv , maar niet voor die prijs. Maarja vraag en aanbod, dus ze kunnen 1400 vragen....alhoewel Sony het er ook om doet, de dingen uit te zuigen als het even kan, de zogenaamde Sony-tax. Daarnaast zit ook LG er achter die ook nog hun zakken vullen... :r
Doelde op de +/- 40 inch OLED markt. Ik heb het idee dat de markt nog steeds een stuk kleiner is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Sjah schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Er worden geen high end of midrange LCD TV's < 43'' gemaakt.

Afzetmarkt is inderdaad kleiner daarnaast is de efficiëntie een stuk lager wanneer je 42'' panelen snijdt uit de motherglass, tel hierbij de genoemde Sony-tax en je hebt het antwoord.

Wanneer het ook een Panasonic mag zijn zou ik de 42MZ800E kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Van die OLED mz800e van Pana, das een goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Iemand die de TP-Link UE300 aan z’n Sony heeft hangen. Zonder erbij na te denken deze gekocht, zonder over drivers en compatibiliteit na te denken :9. Vermoed dat het wel werkt, maar hoor iedereen op fora over de: Cable Matters USB Ethernet Adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Sony 75X95L vandaag te koop voor 2478 bij zowel Sony, HelloTV en MediaMarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
[...]

Aanvulling op mijn eerdere post. De wind waait gunstig vandaag. Net op de chat geweest m.b.t. de tijdelijke prijsverlaging op het model dat we vandaag hebben binnengekregen. De medewerker kon niks voor ons betekenen maar ging het doorzetten naar een andere afdeling. Afdeling heeft contact met ons opgenomen via de mail en doen een compensatie van 200,- die ik teruggestort krijg op mijn rekening. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
mprkooij schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Aanvulling op mijn eerdere post. De wind waait gunstig vandaag. Net op de chat geweest m.b.t. de tijdelijke prijsverlaging op het model dat we vandaag hebben binnengekregen. De medewerker kon niks voor ons betekenen maar ging het doorzetten naar een andere afdeling. Afdeling heeft contact met ons opgenomen via de mail en doen een compensatie van 200,- die ik teruggestort krijg op mijn rekening. :D
Damn, lijkt net de jackpot :P.

Hoe bevalt de X95L (vergeleken met vorige TV)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Freshouttheoven schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Damn, lijkt net de jackpot :P.

Hoe bevalt de X95L (vergeleken met vorige TV)?
Zeg dat!! Wat een beeld! Echt een super mooie upgrade t.o.v. de 94K dat ook al een goeie TV is.
Wat ik direct opmerk, de Delta TV app (normale televisie) is veel scherper op deze TV dan op de vorige Sony. Denk dat het te maken heeft met de processor o.i.d.? In ieder geval super aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44
mprkooij schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:23:
Sony 75X95L vandaag te koop voor 2478 bij zowel Sony, HelloTV en MediaMarkt
Voor die prijs had ik hem nu meteen gehaald. Ben ik de markt voor een nieuwe tv ivm een verhuizing. M'n 65XH9505 is helaas te klein geworden verder vind ik de beeldkwaliteit nog steeds meer dan voldoende. Zat dus aan een 75" 90K te denken, maar vraag me af of ik er dan qua beeld kwaliteit op vooruit ga. Vind de 2999 voor de 95K net te veel geld namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Zijn er mensen hier met een Sony 55X90L?

Hoe zwart is zwart bij dit model? En hoe is de blooming bij bijvoorbeeld ondertiteling?

Ik wil een nieuwe TV aanschaffen, maar wil geen OLED meer omdat de TV teveel in de zon staat bij ons. 55" is het maximum qua formaat wat we kwijt willen en Sony spreekt mij heel erg aan.

Nu weet ik dat er ook een nieuwe 55” Bravia 7 Mini LED aankomt, maar die gaat waarschijnlijk 2000 euro+ kosten en dat prijsverschil met de X90L vind ik nogal riant als het kwaliteitsverschil minimaal is.

-- huidige situatie --

LG C7 OLED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hh6BKK4sdJWOngG2fYb1A6PgfF0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXA6KsL7O86kyE5KQ7Yc6icF.jpg?f=fotoalbum_medium

Tuin op het zuiden. En nee. Het gordijn de hele dag dichthouden is geen optie ;)

[ Voor 39% gewijzigd door PdeBie op 01-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:54:
Zijn er mensen hier met een Sony 55X90L?
Nu weet ik dat er ook een nieuwe 55” Bravia 7 Mini LED aankomt, maar die gaat waarschijnlijk 2000 euro+ kosten en dat prijsverschil met de X90L vind ik nogal riant als het kwaliteitsverschil minimaal is.
Persoonlijk heb ik geen van de genoemde TVs. De Bravia 7 lijkt qua performance ongeveer gelijk te worden aan de X95L, maar dan minus de X-filters die op de X95L zitten. Het ontbreken van deze filters zien sommige als een plus (potentieel beter contrast) en sommige als een min (slechtere kijkhoeken en meer reflecties). Eerder dachten sommigen nog dat de Bravia 7 een soort rebadge was van de X95L, zoveel lijken ze op elkaar. Echter heeft Sony bevestigd dat de Bravia 7 het nieuwe backlight systeem bevat wat ook in de Bravia 9 zit. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, slechts kleine beetjes informatie zijn tot nu toe naar buiten gekomen. Mijns inziens kun je beter wachten tot betrouwbare reviewers (HDTVTest (Vincent), Digital Trends (Caleb), RTings) de Bravia 7 getest hebben voordat je conclusies trekt.

Het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk, maar ik verwacht dat de Bravia 7 wel echt een klasse boven de X90L wordt/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@noobynater dank voor de uitgebreide reactie. Ik verwacht ook wel dat de Bravia 7 beter zal zijn, maar €1000 beter weet ik niet.

Vandaag naar HelloTV geweest en de X90L in het echt gezien. Kleuren en contrast zijn super. Blooming viel mij alleszins mee, maar zwart is niet zo zwart als OLED zwart zoals verwacht.

Kijkhoeken zijn wel een stuk minder dan bij onze huidige OLED, maar ten opzichte van onze zit positie geen issue.
Nu was het bij HelloTV erg donker binnen, dus ik ga ook nog op zoek naar een winkel waar het lichter is om te zien hoe het beeld daar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:14:
@noobynater dank voor de uitgebreide reactie. Ik verwacht ook wel dat de Bravia 7 beter zal zijn, maar €1000 beter weet ik niet.

Vandaag naar HelloTV geweest en de X90L in het echt gezien. Kleuren en contrast zijn super. Blooming viel mij alleszins mee, maar zwart is niet zo zwart als OLED zwart zoals verwacht.
Dat kun je uiteraard alleen zelf bepalen :)

Als het lukt zou ik je aanraden (of niet :P) om de X90L en de X95L naast elkaar te bekijken, dan kun je, naar verwachting, een vrij realistisch vergelijk maken tussen de X90L en de Bravia 7.

Overigens weet ik niet hoe snel je de nieuwe TV wil hebben, meestal zakken TVs vrij snel in prijs na release. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de gelinkte X90L maar ook bij de uitvoering: Sony Bravia XR-65X95L Zwart.

Trouwens, realiseer mij net dat de Bravia 7 helemaal niet als 55" op de markt komt in NL. Dus als je 55" wil is dat sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Mini LEDs van Sony. Ik heb in de winkel de A95 naast de X95 gezien en vond de OLED toch wel indrukwekkender, maar misschien is het verschil dit jaar nog kleiner geworden.

En misschien krijgen we in Europa toch kleinere formaten dan eerder werd aangekondigd, hier een 65" Bravia 9 (maar misschien een foutje) https://www.plasmavisie.nl/sony-k-65xr90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
noobynater schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:37:
[...]

Dat kun je uiteraard alleen zelf bepalen :)

Als het lukt zou ik je aanraden (of niet :P) om de X90L en de X95L naast elkaar te bekijken, dan kun je, naar verwachting, een vrij realistisch vergelijk maken tussen de X90L en de Bravia 7.

Overigens weet ik niet hoe snel je de nieuwe TV wil hebben, meestal zakken TVs vrij snel in prijs na release. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de gelinkte X90L maar ook bij de uitvoering: Sony Bravia XR-65X95L Zwart.

Trouwens, realiseer mij net dat de Bravia 7 helemaal niet als 55" op de markt komt in NL. Dus als je 55" wil is dat sowieso geen optie.
Ik heb de X90L en X95L naast elkaar kunnen bewonderen bij HelloTV en ja, de X95L was duidelijk beter. Met name de kijkhoeken. Maar ik vond voor het geld de X90L alles behalve slecht.

Vandaag bij de lokale Elektroworld en Expert geweest en beiden een prijs laten roepen en uiteindelijk de X90L ook besteld.

Hoop hem dit weekend binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Ik heb de X90L en X95L naast elkaar kunnen bewonderen bij HelloTV en ja, de X95L was duidelijk beter. Met name de kijkhoeken. Maar ik vond voor het geld de X90L alles behalve slecht.

Vandaag bij de lokale Elektroworld en Expert geweest en beiden een prijs laten roepen en uiteindelijk de X90L ook besteld.

Hoop hem dit weekend binnen te krijgen.
Inmiddels de X90L even in huis staan en wat mij betreft prima aanschaf geweest.
Enige gewenning is de hoeveelheid reflecties. De lamp achter ons (die niet van plaats veranderd is) lijkt nu meer te reflecteren in het scherm (of meer impact te hebben in ieder geval) dan bij de OLED.
Dus zeker als ik nu een film aan het kijken ben, zet ik die lamp helemaal uit in plaats van enkel te dimmen wat ik eerst deed.

Geluid van de TV zelf is ook iets minder dan van de OLED, maar dat is een non-issue aangezien ik films/games met name toch over de versterker/externe speakers afspeel.

Al met al een goede aanschaf geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:51
sheepdog schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:28:
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Mini LEDs van Sony. Ik heb in de winkel de A95 naast de X95 gezien en vond de OLED toch wel indrukwekkender, maar misschien is het verschil dit jaar nog kleiner geworden.

En misschien krijgen we in Europa toch kleinere formaten dan eerder werd aangekondigd, hier een 65" Bravia 9 (maar misschien een foutje) https://www.plasmavisie.nl/sony-k-65xr90
Plasmavisie verkoopt import toestelen, dus die 65inch is mogelijk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Amaze86 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Plasmavisie verkoopt import toestelen, dus die 65inch is mogelijk.
Heel Europa krijgt toch de 65" niet of zie ik dat verkeerd? Van wat ik las krijgt alleen de USA de 65". 8)7

Jammer, want 75 is voor hier net wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is het trouwens niet opmerkelijk dat het top toestel van Sony hier niet uitkomt in een formaat kleiner dan 75"?

55 en 65 zijn toch met afstand de meest verkochte formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-06 16:33
Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen, ik heb de XR65A84L op het oog, maar zit met 1 iets, hopelijk kunnen jullie mij geruststellen. Ik heb momenteel 1 van de allereerste Sony tv’s met Android, de KD-55X8509C uit 2015 en ik erger mij al jaren aan de verschrikkelijk trage processor. Er hangt wel een Chromecast aan maar dit is niet altijd een oplossing. Is het nog altijd zo dat hun tv’s na een aantal jaar merkbaar trager worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 16:34
Sjarel81 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:30:
Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen, ik heb de XR65A84L op het oog, maar zit met 1 iets, hopelijk kunnen jullie mij geruststellen. Ik heb momenteel 1 van de allereerste Sony tv’s met Android, de KD-55X8509C uit 2015 en ik erger mij al jaren aan de verschrikkelijk trage processor. Er hangt wel een Chromecast aan maar dit is niet altijd een oplossing. Is het nog altijd zo dat hun tv’s na een aantal jaar merkbaar trager worden?
Data heb ik niet voor je, maar in zijn algemeenheid durf ik wel te stellen dat de meeste hardware na verloop van tijd niet meer goed mee kan met de software. Voorbeelden te over. Als het specifiek gaat om Sony televisies (ik heb zelf een Bravia uit 2015 en 2022) denk ik wel dat AndroidTV destijds een van de eerste iteraties was in een fase van snelle groei (en snelle veroudering).
Inmiddels zijn de nieuwe generaties Bravia's over op GoogleTV, zijn beide aardig verbeterd en hun combi ook beter op elkaar afgestemd.
Niettemin is en blijft de TV-markt een markt van dunne marges en zullen fabrikanten bezuinigen waar ze kunnen. Dat uit zich vaak in een ingebouwde SoC/processor met beperkte power.
Frustrerend misschien voor de meeste tweakers die graag componenten willen uitkiezen en opvoeren.

My 2cts.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sjarel81 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:30:
Denk niet dat "hun" tvs het probleem is. De eisen voor software worden steeds zwaarder dus zal je naar verloop van tijd daar meer van merken. Persoonlijk ben ik van mening als je een tv van 1500 plus euro koopt je daar wel een Shield aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:03:
Is het trouwens niet opmerkelijk dat het top toestel van Sony hier niet uitkomt in een formaat kleiner dan 75"?

55 en 65 zijn toch met afstand de meest verkochte formaten.
Is hier al meer over bekend? Release begin juni daar zitten we nu.

Ik heb nog 75" proberen goed te praten maar is gewoon te groot voor de muur waarop hij komt te hangen. Dus hopelijk komt er (uiteindelijk) toch ook de 65" hier in Nederland uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 12-06 14:24
Mijn A95K is bijna een jaar oud en begint nu vreemde dingen te vertonen. Dit is nu al de tweede keer in een week tijd dat de tv niet aan gaat wanneer ik op de power knop van de remote druk. Hij vertikt het. De remote werkt want ik zie alle lichtjes aan gaan op de knoppen.

Ik moet de tv volledig van stroom halen en weer terug, dan gaat ie weer aan. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Iemand ervaring met Sony 360 Spatial Sound? Zo ja, wat is die ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:20
devilsnight schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:01:
Mijn A95K is bijna een jaar oud en begint nu vreemde dingen te vertonen. Dit is nu al de tweede keer in een week tijd dat de tv niet aan gaat wanneer ik op de power knop van de remote druk. Hij vertikt het. De remote werkt want ik zie alle lichtjes aan gaan op de knoppen.

Ik moet de tv volledig van stroom halen en weer terug, dan gaat ie weer aan. Komt iemand dit bekend voor?
Ik had het toevallig deze week ook met mijn Sony Led TV van 2017. Dacht eerst dat de batterijen van mijn remote op waren, maar dat bleek niet het geval. Van het stroom halen was idd de oplossing.

Ik heb dat met die tv zo af en toe eens gehad in de vele jaren dat ik hem bezit. Net zoals de de reboot loop waar je soms in komt als je hem aanzet dat Android/Google weer opnieuw moet opstarten.

Met mijn A95K boven heb ik die stroom issue nog niet gehad, maar wel de reboot Loop bij het aanzetten.

Dit is iets wat die Sony TV's af en toe hebben en zou ik je er niet al te druk om maken. Wel in de gaten houden dat het niet een dagelijks iets wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 12-06 14:24
Mick3112 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Ik had het toevallig deze week ook met mijn Sony Led TV van 2017. Dacht eerst dat de batterijen van mijn remote op waren, maar dat bleek niet het geval. Van het stroom halen was idd de oplossing.

Ik heb dat met die tv zo af en toe eens gehad in de vele jaren dat ik hem bezit. Net zoals de de reboot loop waar je soms in komt als je hem aanzet dat Android/Google weer opnieuw moet opstarten.

Met mijn A95K boven heb ik die stroom issue nog niet gehad, maar wel de reboot Loop bij het aanzetten.

Dit is iets wat die Sony TV's af en toe hebben en zou ik je er niet al te druk om maken. Wel in de gaten houden dat het niet een dagelijks iets wordt natuurlijk.
Vorige week gebeurde het vier dagen achter elkaar, toen kwam ik erachter dat er nieuwe firmware was. Twee dagen ging het goed en toen begon het weer. Heb de stroomkabel eens in een stekkerdoos gedaan ipv in de muur en tot nu toe goed. Maar ik blijf Android TV niet geweldig vinden, ik moet perse apps only mode aanzetten anders loopt het OS binnen de kortste keren vast of wordt ineens een dia show.

Maar laatst na een cold boot bleef het ineens een minuut hangen toen ik naar de settings wilde. Als dit OS zo soepel kon werken zoals op mijn telefoon dan zou dit voor mij de perfecte tv zijn. Ik kijk het nog even aan, maar als de issue weer terugkomt dat de tv niet wil starten (ook niet via de power knop achterop de tv zelf) dan ga ik bellen met de shop.

EDIT

Naar settings gaan betekent weer dat het OS vastloopt en terug naar main scherm crashed. Probeer ik het weer, is het 't zelfde verhaal. Daarnaast geeft de YouTube app een grijs scherm en het maakt niet uit of ik de app Force quit, dat werkt niet eens. Hetzelfde met de internet browser. Ik start de Xbox op en de tv moet dan naar de correcte HDMI switchen, doet ie ook, echter zwart scherm.

Enige manier om het even te fixen is dus de stekker eruit en weer erin. Dit is absurd. Alsof het OS langzaam aan het doodgaan is.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 15-06-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kon zo snel geen topic over de Sony 2024 Oled schermen vinden, daarom dat ik mijn vraag hier even stel.

Wij zijn nu in het bezit van een Sony KD-55AG8 Zwart en hebben vandaag gekeken bij de Sony Bravia K-55XR80. Onze oude tv geeft natuurlijk echt nog prachtig beeld, iets wat je van Oled mag verwachten door de jaren heen. De software is wel super traag, dus gebruiken we al jaren een Chromecast en inmiddels de Google TV Streamer.

De technologie is natuurlijk door de jaren heen wel een stuk beter geworden, maar toch nog even een dubbelcheck hier bij de kenners op het forum of deze upgrade ook €1500 waard is? :)

EDIT: Bij Hellotv hoor ik net dat de Sony Bravia K-55XR84 een luxer model is? Maar ik zie weinig verschil tussen beide modellen als ik naar de specs kijk op Tweakers...

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2025 14:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Ik heb ook een Sony OLED (AH8) en als ik een nieuwe zou kopen zou ik liever ook weer voor Sony gaan, maar voor dat geld heb je nu ook een https://tweakers.net/pric...evo-g4-55-inch-zwart.html.
En die concurreert met de duurdere Sony A95L
Dus op de vraag of het het geld waard is, zou ik zeggen, nee.

[ Voor 8% gewijzigd door SR8 op 26-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

SR8 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:09:
Ik heb ook een Sony OLED (AH8) en als ik een nieuwe zou kopen zou ik liever ook weer voor Sony gaan, maar voor dat geld heb je nu ook een https://tweakers.net/pric...evo-g4-55-inch-zwart.html.
En die concurreert met de duurdere Sony A95L
Dus op de vraag of het het geld waard is, zou ik zeggen, nee.
Bedankt voor uw reactie! Daar zitten wij dus ook over in twijfel, want willen graag bij Sony blijven en vanaf morgen kan je hem al voor €1569 ophalen bij de Mediamarkt vanwege nieuwe acties. Die LG is ook een mooie tv maar word geleverd zonder poot, want tja daar kunnen ze weer geld aan verdienen dus moet je los aanschaffen *zucht*..

Dit is hem in de winkel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct4B3npksLsptsFPWYbUTt6q6T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztywP3oA2J3MvNosdbjldjVr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2025 15:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
G_Dragon schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:28:
Ik kon zo snel geen topic over de Sony 2024 Oled schermen vinden, daarom dat ik mijn vraag hier even stel.

Wij zijn nu in het bezit van een Sony KD-55AG8 Zwart en hebben vandaag gekeken bij de Sony Bravia K-55XR80. Onze oude tv geeft natuurlijk echt nog prachtig beeld, iets wat je van Oled mag verwachten door de jaren heen. De software is wel super traag, dus gebruiken we al jaren een Chromecast en inmiddels de Google TV Streamer.

De technologie is natuurlijk door de jaren heen wel een stuk beter geworden, maar toch nog even een dubbelcheck hier bij de kenners op het forum of deze upgrade ook €1500 waard is? :)

EDIT: Bij Hellotv hoor ik net dat de Sony Bravia K-55XR84 een luxer model is? Maar ik zie weinig verschil tussen beide modellen als ik naar de specs kijk op Tweakers...
Als je voor een maatje grote zou gaan had je de aankoop imo kunnen rechtvaardigen, echter betaal je nu relatief veel geld voor een relatief marginale upgrade als gemiddelde consument.

Wanneer je een kritische kijker bent ga je er wel aardig op vooruit op detailniveau al zou ik dan eerder naar de A8xL kijken. De 84 versie heeft een premium afstandsbediening met aluminium afwerking aan de bovenkant en toetsverlichting.

Je geeft aan dat je graag bij Sony wilt blijven, dan zou ik de koop uitstellen tot minimaal BF of het jaar erop. Van een AG8 die het nog goed doet naar een A8xL of Bravia 8 is onlogisch wanneer beeldformaat hetzelfde blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Freshouttheoven schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Als je voor een maatje grote zou gaan had je de aankoop imo kunnen rechtvaardigen, echter betaal je nu relatief veel geld voor een relatief marginale upgrade als gemiddelde consument.

Wanneer je een kritische kijker bent ga je er wel aardig op vooruit op detailniveau al zou ik dan eerder naar de A8xL kijken. De 84 versie heeft een premium afstandsbediening met aluminium afwerking aan de bovenkant en toetsverlichting.

Je geeft aan dat je graag bij Sony wilt blijven, dan zou ik de koop uitstellen tot minimaal BF of het jaar erop. Van een AG8 die het nog goed doet naar een A8xL of Bravia 8 is onlogisch wanneer beeldformaat hetzelfde blijft.
Ik ben zeker wel een kritische kijker, want speel ook spellen via de Xbox Series X en Playstation 5. Ik mis de hmdi 2.1 (120hz) wel bij onze oude tv uit 2019, maar bij films en series geeft het beeld telkens weer het wauw effect. We hebben ook zeker geen slecht beeld momenteel, toch wil je ergens wel weer graag een stap vooruit maken.. maar wanneer is dit het beste moment? En je wil dat de prijs niet te hoog is voor de kwaliteit die je krijgt :).

Onze voorkeur gaat echt wel uit naar 55inch, groter dan dat staat gewoon niet in onze woonkamer (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYuddiq0XB48m5p__vWhmYswMdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8b4BKYFSMBCuFpO5akuYqSfp.jpg?f=fotoalbum_large

Als we wel nog een paar jaar wachten, wat misschien zoals je al aangeeft wel het beste is. Zullen we wel sneller weer kijken naar modellen die niet ouder dan een jaar zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
G_Dragon schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Ik ben zeker wel een kritische kijker, want speel ook spellen via de Xbox Series X en Playstation 5. Ik mis de hmdi 2.1 (120hz) wel bij onze oude tv uit 2019, maar bij films en series geeft het beeld telkens weer het wauw effect. We hebben ook zeker geen slecht beeld momenteel, toch wil je ergens wel weer graag een stap vooruit maken.. maar wanneer is dit het beste moment? En je wil dat de prijs niet te hoog is voor de kwaliteit die je krijgt :).

Onze voorkeur gaat echt wel uit naar 55inch, groter dan dat staat gewoon niet in onze woonkamer (zie foto).

[Afbeelding]

Als we wel nog een paar jaar wachten, wat misschien zoals je al aangeeft wel het beste is. Zullen we wel sneller weer kijken naar modellen die niet ouder dan een jaar zijn :p
Betere gaming features kan een legitieme koopargument zijn. Afmeting van een TV is persoonlijk, verhoudingsgewijs staat imo een 55'' ook goed in jullie woonkamer.

In het voorjaar worden de nieuwe Sony modellen aangekondigd, imo kun je of nu de A8xL kopen voor € 1299 euro, wachten totdat de nieuwe Bravia 8 goed verkrijgbaar is en richting de zomer voor een leuke prijs het '24 model kopen of de 55A95L in de gaten houden (met een tweede generatie QD-OLED paneel) voor een goede deal, prijs zal dan rond BF vermoedelijk richting de 2k euro zakken. Je maakt dan wel een een aantal grote stappen vooruit vergeleken met een A8xL of Bravia 8.

De huidige verkoopprijs van HelloTV (€ 1499) is imo overpriced voor een Bravia 8 :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Freshouttheoven schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:33:
[...]

Betere gaming features kan een legitieme koopargument zijn. Afmeting van een TV is persoonlijk, verhoudingsgewijs staat imo een 55'' ook goed in jullie woonkamer.

In het voorjaar worden de nieuwe Sony modellen aangekondigd, imo kun je of nu de A8xL kopen voor € 1299 euro, wachten totdat de nieuwe Bravia 8 goed verkrijgbaar is en richting de zomer voor een leuke prijs het '24 model kopen of de 55A95L in de gaten houden (met een tweede generatie QD-OLED paneel) voor een goede deal, prijs zal dan rond BF vermoedelijk richting de 2k euro zakken. Je maakt dan wel een een aantal grote stappen vooruit vergeleken met een A8xL of Bravia 8.

De huidige verkoopprijs van HelloTV (€ 1499) is imo overpriced voor een Bravia 8 :).
Ja precies en wat ik nu niet ken mis ik natuurlijk ook niet, maar toch kriebelt het wel. Helemaal als je net iets te vroeg de tv heb gekocht en hdmi 2.1 mis hebt gelopen :p

Die nieuwe modellen zullen de prijs van de 2024 modellen zeker laten zakken maar maakt het gelijk ook weer lastiger omdat ik een niet te oud model wil, om zo het maximale voor €1500 te krijgen.

Op Bol.com is nu voor select klanten de Sony Bravia 8 K-55XR80 in de aanbieding voor €1599..

En Hello TV wou ons de Sony Bravia 8 K-55XR84 (2024) verkopen voor €1,649, dit was het laagste wat ze konden gaan. Ze verkopen de K-55XR80 daar namelijk niet zei de mevrouw over de chat :o

Ik vind je reacties heel fijn en behulpzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zit met HelloTV te praten en die bieden de Sony Bravia 8 K-55XR84 (2024) Benelux model Nieuw in doos aan voor €1499, maar heb daar zelf nog nooit wat gekocht. Dus geen idee of ze betrouwbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
G_Dragon schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:21:
Zit met HelloTV te praten en die bieden de Sony Bravia 8 K-55XR84 (2024) Benelux model Nieuw in doos aan voor €1499, maar heb daar zelf nog nooit wat gekocht. Dus geen idee of ze betrouwbaar zijn..
HelloTV is een dozenschuiver met onnavolgbare verkooptactieken die niet thuis geeft wanneer het erop aankomt, persoonlijk zou ik er niets kopen.

De verkoopprijzen waarvoor de 55'' Bravia 8 momenteel over de toonbank gaat is imo gekkenwerk, rond de € 1300 zou het max. zijn voor wat ik eraan zou uitgeven. Wanneer je € 100 meer uitgeeft (incl. voet) haal je met de LG G4 een veel betere TV in huis op het gebied van beeldkwaliteit.

De 55A80L is in prijs verlaagt zie ik en o.a. bij bol.com te koop voor € 1199. Wanneer het kriebelt en je wil graag nu een nieuwe Sony TV kopen, zou ik voor de A80L kiezen en indien gewenst een losse afstandbediening met verlichting kopen, en ben je goedkoper uit dan de A84L.

Modeljaar zegt niets, het gaat om de beeldkwaliteit en deels functionaliteit. Wanneer je een A8xL koopt mis je niets en krijg je er imo zelfs een betere TV voor terug (denk o.a. aan betere processing en out of the box afgestelde kleuren) doordat de Bravia 8 geen dedicated XR beeldprocessor aan boord heeft. De meerprijs is het echt niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04
G_Dragon schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:21:
Je kan ook eens proberen bij Smits Arnhem. Die hebben mij bij de laatste 2 Tv's een betere prijs gegeven dan Hellotv. 1 keer gebruik moeten maken van service ivm defect aan de tv en dat werd door Smits ook snel opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Freshouttheoven @edebee heel erg bedankt voor het meedenken en alle hulp! Heb er echt heel veel aan gehad maar uiteindelijk hebben we toch ons eigen gevoel gevolgd en de Bravia 8 gekocht. Het is echt een verademing vergeleken met onze vorige Oled, het beeld is zoo ontzettend mooi... Niet normaal..

En wat is VRR een verademing zeg met gamen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7N7D0_86v-Gl1VaN8rx2fszL60=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjC3IQdgUNQnWln4EjsDTKZ5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DnwE6G0R2jk0C-CCxFLNTds5a0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMYYiu4KD1yGBDCjmqYtk9eu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6qJ0bDZ2heq2h9c53GrA6k10X0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xYjSDD9wDPqD4pmuMmrtImP.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog even een foto in het licht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ggnq9tvRdBbo3xSUPgjTN22WfjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3UDwTai46jMXDm7BDPirl3s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

edebee schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Je kan ook eens proberen bij Smits Arnhem. Die hebben mij bij de laatste 2 Tv's een betere prijs gegeven dan Hellotv. 1 keer gebruik moeten maken van service ivm defect aan de tv en dat werd door Smits ook snel opgepakt.
Mijn a90j komt ook bij Smits Arnhem weg (woon zelf in Groningen). TV overleefde een verhuizing niet, met SA gebeld en die gaven aan dat de TV nog in de aankoopgarantie van Sony viel, dus ik kon via Sony een vervangend exemplaar krijgen. Werd binnen een paar dagen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zojuist heeft de A90k series een upgrade van AndroidTV 10 naar 12 gehad, met patchlevel Feb 2025

Iemand een idee hoe lang Sony moeite zal doen voor updates?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste