Ik kijk even mee met je......hoewel ik de 65" op het oog heb en het prijsverschil mij eigenlijk naar de A95K stuurt (als alternatief heb ik de nieuwe G3 van LG op mijn lijstje) ga ik niet graag over één nachtje ijs en ik heb geen haast met een nieuwe TV dus ik kan ook volgend jaar de A95L kopenBucephalus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:56:
Later dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor een nieuwe tv. Sony staat hoog op het verlanglijstje, en het zal waarschijnlijk een 55" worden.
Vraag voor de deskundigen hier... Behalve de hogere helderheid, zijn er nog meer grote voordelen van de A95L op de A95K? Of is het voor de rest voornamelijk kleine optimalisaties? HDMI 2.1 blijft maar 2x aanwezig. Zal software merkbaar sneller zijn? Ik gebruik nu een Chromecast direct op een hdmi van de receiver.
Als het voornamelijk de helderheid is, dan is het prijsverschil wel groot. Dan kan ik ook voor een A95K gaan en de rest stoppen in een nieuwe receiver en speakers.
Het verschil in helderheid is op papier wel schrikbarend hoog
nieuws: Sony toont A95L-QD-oled-tv met hoge helderheid en nieuwe woled- en mi...
Opmerkzaam ook is in elk geval het gebruik van een ander paneel, maar het is de vraag of in real-world-use het verschil in helderheid echt zo extreem is. Voor de overige verschillen zijn er vast wel een zwikje comparisons op Youtube, Reddit et cetera et cetera.
Maar elk jaar worden TV's beter, maar zo te lezen kunnen de verschillen tussen de K en de L best fors worden/zijn.
Op TechRadar (die ik fijn vind lezen en op youtube prettige reviews plaatst) staat de K in elk geval nog op de eerste plaats vwb "Beste Beeld"
https://global.techradar.com/nl-nl/news/beste-tv-kopen
omdat de L nog geen officiele review heetft gehad
https://global.techradar....ws/sony-a95l-qd-oled-test
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ky9v9zZLwA4CXJPphYhTcF6A.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mXA6KsL7O86kyE5KQ7Yc6icF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ztywP3oA2J3MvNosdbjldjVr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8b4BKYFSMBCuFpO5akuYqSfp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MjC3IQdgUNQnWln4EjsDTKZ5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uMYYiu4KD1yGBDCjmqYtk9eu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1xYjSDD9wDPqD4pmuMmrtImP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j3UDwTai46jMXDm7BDPirl3s.jpg?f=fotoalbum_large)