update:
omdat wegens direct zonlicht een OLED (meer specifiek de A95L) afviel heb ik doorgezocht en bleek de X95L voor mij toch wel de juiste TV.
Ik durfde met zo'n dure TV toch de gok niet te nemen op schade door UV.
Smits Arnhem bood de 65X95L ineens aan van 1999 naar 1829. Via de webshop nog BF-korting aangevraagd maar uit het telefoontje bleek dat dat niet meer mogelijk was. Uitverkocht en de nieuwe lading nog onbekend qua inkoopprijs. Ik kon wel de 1829 reserveren voor levering in december. Daar zou ik nog even over nadenken met mijn vriendin.
Ik kon nog mooi in Amsterdam de X80, X90 X95 en A95 bekijken. Ja, die OLED is prachtig maar ik vond hem op de demo zelfs wel heel hard overkomen maar wel iets meer detail dan de X95.
De X95 presteerde wel heel veel beter dan de X80 en X90, dat was eigenlijk geen wedstrijd te noemen.
Dus MiniLED, geen gezeik met UV of inbranden. 77 inch bleek toch ook echt te groot dus we blijven lekker bij 65 inch.
Uiteindelijk nog even 2 mailtjes naar HelloTV (hoofdkantoor en een vestiging) en die kwamen met 1899 en 1919 terug als BlackFriday aanbieding. Dat was dus niet zo heel erg spectaculair to say the least.
Zojuist Smits teruggebeld en ingestemd met de 1829,-. Thuisgeleverd met hun eigen transportdienst.
Ik ga dus bij nader inzien niet wachten op einde van het jaar of zelfs volgend jaar. Ik was het zat
Ik ga in elk geval er met enorme sprongen op vooruit vanaf mijn FullHD KDL-65W855c uit 2015
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison