Als ik hier alles goed lees klopt het dan dat de a95k geen 120hz dolby vision kan doen?
Het heeft geen 120Hz DV Game Mode wat jammer is voor de Xbox Series X bezitters.Egbert Jan schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:12:
Als ik hier alles goed lees klopt het dan dat de a95k geen 120hz dolby vision kan doen?
De PS5 ondersteund geen DV in Gaming, wel met BluRay films en streaming services zoals Netflix.
Vooralsnog moet je dus niet bij QD-OLED zijn voor 120Hz DV, de S95B van Samsung en volgens mij al hun TV's hebben geen Dolby Vision in wat voor modus dan ook.
Als je graag 120Hz wilt, dan neem je toch al genoegen met een mindere grafische fidelity. Ik zou mij niet zo druk maken om het gemis van Dolby Vision met 120Hz.Master Chieftec schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 01:05:
[...]
Het heeft geen 120Hz DV Game Mode wat jammer is voor de Xbox Series X bezitters.
De PS5 ondersteund geen DV in Gaming, wel met BluRay films en streaming services zoals Netflix.
Vooralsnog moet je dus niet bij QD-OLED zijn voor 120Hz DV, de S95B van Samsung en volgens mij al hun TV's hebben geen Dolby Vision in wat voor modus dan ook.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Anoniem: 562971
Ben zelf ook even aan het vergelijken geweest tussen onze 'oude' https://tweakers.net/pric.../sony-kd-65ag9-zwart.html en de https://tweakers.net/pric...avia-xr-65a95k-zwart.html en kwam tot een (voor mij) verassende ontdekking.
Samsung heeft zich er ook in gemengd dus deze loterij sla ik maar even over.
Als ik ze theoretisch naast elkaar leg dan zullen er in de praktijk zonder goed content weinig tot geen verschillen te zien zijn.
Echt weer een product voor Fomo consumenten
Als ik ze theoretisch naast elkaar leg dan zullen er in de praktijk zonder goed content weinig tot geen verschillen te zien zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 562971 op 13-07-2022 11:36. Reden: Aanvulling met link]
wel vreemd dat LG als panelen leverancier staat voor de A95K aangezien QD-OLED panelen een andere techniek gebruiken dan de huidige LG panelen. Volgens mij heeft Samsung op QD-OLED ook een patent.Anoniem: 562971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:27:
Ben zelf ook even aan het vergelijken geweest tussen onze 'oude' https://tweakers.net/pric.../sony-kd-65ag9-zwart.html en de https://tweakers.net/pric...avia-xr-65a95k-zwart.html en kwam tot een (voor mij) verassende ontdekking.
[Afbeelding]
Er is geen loterij gaande hier. De Samsung S95B en Sony A95K hebben een QD-OLED paneel van Samsung Display (dus niet Samsung Electronics), alle andere OLED TV's hebben een WOLED paneel van LG Display (dus geen LG Electronics). Dit is ook altijd zo gecommuniceerd en je kan geen risico hebben dat je misschien een ander paneel krijgt.Anoniem: 562971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:27:
[Afbeelding]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Waar zie je LG aangeduid als paneel leverancier voor de A95K? Alleen Samsung Display levert panelen voor de A95K (en de S95B) en uiteraard zijn dit alleen QD-OLED panelen.dcell schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:18:
[...]
wel vreemd dat LG als panelen leverancier staat voor de A95K aangezien QD-OLED panelen een andere techniek gebruiken dan de huidige LG panelen. Volgens mij heeft Samsung op QD-OLED ook een patent.
Sorry, er overeen gelezen in het overzicht!
[Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 13-07-2022 18:09]
Je hebt de bijgevoegde afbeelding ook gezien(?) daar staat toch duidelijk Samsung/LGMajor_ton schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:51:
[...]
Waar zie je LG aangeduid als paneel leverancier voor de A95K? Alleen Samsung Display levert panelen voor de A95K (en de S95B) en uiteraard zijn dit alleen QD-OLED panelen.
Ja je hebt gelijk inderdaad. Te snel gelezen in de zon. My bad!! Haha als dat waar is... Dan zijn de rapen gaar! Zo is het in ieder geval nooit gecommuniceerd. Ook vanaf de Sony website; "Deze tv combineert een OLED-scherm (QD-OLED-scherm) met XR OLED Contrast Pro. Dit verhoogt de kleurhelderheid met tot 200% ten opzichte van normale OLED-tv's." Ik zet vooralsnog in op een foutje in de specsheet.Anoniem: 562971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:24:
[...]
Je hebt de bijgevoegde afbeelding ook gezien(?) daar staat toch duidelijk Samsung/LG
Spec sheet van Sony zelf zegt duidelijk QD-OLED. De enige die QD-OLED produceert is Samsung Display.
Ik heb inmiddels mijn 55A95K binnen, en het is inderdaad een QD-Oled paneel. Voor wat "loterij" en "fomo consumenten" betreft, wellicht handig om eens wat verder te verdiepen in de techniek en de reviews. Paneel is volledig uniform in kleur weergave, zelfs onder grote kijk hoeken om maar wat te benoemen.
Ook de bijgevoegde afbeelding bekeken(?) en wat voor ‘techniek’ als het voor mij persoonlijk geen meerwaarde heeft om een nieuwe TV aan te schaffen als je er in de praktijk weinig tot niets van terug ziet.Dupaul schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:20:
Ik heb inmiddels mijn 55A95K binnen, en het is inderdaad een QD-Oled paneel. Voor wat "loterij" en "fomo consumenten" betreft, wellicht handig om eens wat verder te verdiepen in de techniek en de reviews. Paneel is volledig uniform in kleur weergave, zelfs onder grote kijk hoeken om maar wat te benoemen.
En aangaande de loterij, verdiep jij je dan eens in dit artikel
Nogmaals, het is allemaal persoonlijk en ik hoef geen product meer waar Samsung opstaat of inzit.
Dit ja, Het is eerder raar dat LG daar genoemd wordt. Zal waarschijnlijk een fout zijn op de website.BoomSmurf schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:18:
Spec sheet van Sony zelf zegt duidelijk QD-OLED. De enige die QD-OLED produceert is Samsung Display.
Samsung Display is ook een andere tak dan Samsung Electronics.
https://www.thelec.net/news/articleView.html?idxno=3815
Lijkt me toch als je zo'n dure A95 K Master series koopt dat er gewoon een QDOLED panel in zit van Samsung Display zoals dat vanaf de eerste berichtgeving al duidelijk was.
En wat zegt die afbeelding precies? Niks, aangezien je er geen rechten aan kunt ontlenen.Anoniem: 562971 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:36:
[...]
Ook de bijgevoegde afbeelding bekeken(?) en wat voor ‘techniek’ als het voor mij persoonlijk geen meerwaarde heeft om een nieuwe TV aan te schaffen als je er in de praktijk weinig tot niets van terug ziet.
En aangaande de loterij, verdiep jij je dan eens in dit artikel
Nogmaals, het is allemaal persoonlijk en ik hoef geen product meer waar Samsung opstaat of inzit.
Displayspecifications is een aardige website om het een en ander op te zoeken maar helaas staan er, net als in de Tweakers pricewatch, regelmatig fouten in de specs. In het verleden vaak meegemaakt dat tv X een Y paneel zou hebben maar in werkelijkheid een Z paneel had. Ze hebben zelfs een disclaimer onderaan de website staan.
QD-OLED biedt tegenover WOLED zeker voordelen/ verbeteringen, deze discussie is al eerder gevoerd en wordt tevens ook erkend door gerenommeerde reviewers. Maar jij bent niet per se de doelgroep om als early adopter een QD-OLED tv te kopen aangezien je momenteel een relatief recente OLED tv hebt die nog goed functioneert en QD-OLED voor jou relatief weinig toevoegt.
Over het algemeen heeft Sony o.a. een betere QC, bouwkwaliteit en gebruiken ze hoogwaardigere onderdelen. Dus de betere keus

Ik ben nog even verder gaan spitten en natuurlijk kan ook deze bron het fout hebben maar een quote uit dit artikel bevestigt toch echt dat het display uit de Samsung fabrieken komt.Freshouttheoven schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:28:
[...]
En wat zegt die afbeelding precies? Niks, aangezien je er geen rechten aan kunt ontlenen.
Displayspecifications is een aardige website om het een en ander op te zoeken maar helaas[...]
Since Sony does not manufacture its own television panels, the Sony Bravia A95K is equipped with a QD-OLED panel made by Samsung. For that reason, there are quite a few similarities between the Samsung S95B and Sony's counterpart, but the UK-based television expert HDTVTest has now elaborated on the slight differences between the two competing 4K HDR sets.
En natuurlijk wens ik je veel kijkgenot met je nieuwe TV

Ik volg je echt niet meer. De enige die zegt dat de displays daar niet vandaan zouden komen ben jij zelf, met je specsheet die LG noemt. Het is een QD-OLED TV en Samsung Display is de enige die deze maakt. Dat de panelen van Samsung Display komen is dus logisch, precies zoals verwacht, en ook wat Sony zelf zegt.Anoniem: 562971 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:53:
Ik ben nog even verder gaan spitten en natuurlijk kan ook deze bron het fout hebben maar een quote uit dit artikel bevestigt toch echt dat het display uit de Samsung fabrieken komt.
Desalniettemin is er een verschil tussen Samsung Electronics en Samsung Display. Samsung Electronics (S95B) koopt de panelen in bij Samsung Display, net als Sony (A95K) doet. De ene Samsung is de andere niet. Sony kan dus hele andere QA doen dan Samsung Electronics, zelfs al komen voor allebei de basis panelen van Samsung Display.
[Voor 13% gewijzigd door BoomSmurf op 14-07-2022 12:21]
(Ik heb geen QD-OLED tv gekocht, m'n WOLED tv volstaat nog prima en wacht rustig af totdat de techniek is doorontwikkeld en er grotere maten beschikbaar zijn.)Anoniem: 562971 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:53:
[...]
Ik ben nog even verder gaan spitten en natuurlijk kan ook deze bron het fout hebben maar een quote uit dit artikel bevestigt toch echt dat het display uit de Samsung fabrieken komt.
Since Sony does not manufacture its own television panels, the Sony Bravia A95K is equipped with a QD-OLED panel made by Samsung. For that reason, there are quite a few similarities between the Samsung S95B and Sony's counterpart, but the UK-based television expert HDTVTest has now elaborated on the slight differences between the two competing 4K HDR sets.
En natuurlijk wens ik je veel kijkgenot met je nieuwe TV
Dat is ook juist. Waar ik op doelde is het stukje 'Samsung and LG Display', dit is niet correct aangezien Samsung Display de enige fabrikant is die QD-OLED panelen maakt. Dus zowel Samsung Electronics en Sony kopen beide hun QD-OLED panelen in bij Samsung Display.
Het komt over alsof je de illusie hebt dat Sony ook zelf panelen maakt, dit is niet meer het geval. Sony was de eerste fabrikant met een OLED tv, maar door verschillende problemen zijn ze ermee gestopt. Ze hebben ook een joint venture gehad met Samsung (S-LCD). Nadat ze uit deze joint venture zijn gestapt kochten ze voornamelijk panelen in van Samsung Display en AUO (welke imo de betere LCD panelen maken/ maakten). Samsung display is onlangs ook gestopt met hun LCD tak. Er is dus altijd al een panel lottery geweest, ook bij Sony. Doordat de QC bij Sony beter is heb je hier minder last van.
Momenteel heeft Sony nog wel een aandeel in Japan Display, maar deze maken momenteel geen consumenten tv panelen.
Kan de a95k wel hdr 10 met 4k 120mhz doen?
Die noemt LG én SamsungBoomSmurf schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Ik volg je echt niet meer. De enige die zegt dat de displays daar niet vandaan zouden komen ben jij zelf, met je specsheet die LG noemt.

Ik snap niet dat je daar aan vast blijft houden. Een willekeurige vergelijkswebsite waar geen rechten aan ontleend kunnen worden, versus alle betrokken partijen, officiele publicaties, marketingmateriaal, etc die iets anders zeggen. Ik zal wel gek zijn.
Het verbaast mij dat Sony hiervoor kiest, dat is alles en daarom mijn persoonlijke keuze om deze over te slaan.BoomSmurf schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:55:
[...]
Ik snap niet dat je daar aan vast blijft houden. Een willekeurige vergelijkswebsite waar geen rechten aan ontleend kunnen worden, versus alle betrokken partijen, officiele publicaties, marketingmateriaal, etc die iets anders zeggen. Ik zal wel gek zijn.
offtopic:
Wellicht stap ik helemaal wel van Sony af, want het is altijd of/of in vergelijking met andere merken waarbij het vaak en/en is
Wellicht stap ik helemaal wel van Sony af, want het is altijd of/of in vergelijking met andere merken waarbij het vaak en/en is
Ik ben geïnteresseerd in het 2022 model Bravia XR X90K. Echter zie ik dat deze in verschillende winkels (ook) wordt verkocht als X90KP. Is daar een verschil tussen of gaat het om een precies gelijk model (en wat houdt dan de P in)? Thanks.
Uiteraard blijft alles een persoonlijke keuze om iets wel of niet te kopen, dat staat iedereen vrij. Ik begrijp je overweging ook aan de hand van de panel lotery, welke overigens ook voor LG hun woled van toepassing is. Echter heeft Samsung met hun QD-oled panelen deze keer wél een paneel kunnen fabriceren waarbij dit (tot nu toe) nog geen issue is.Anoniem: 562971 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Het verbaast mij dat Sony hiervoor kiest, dat is alles en daarom mijn persoonlijke keuze om deze over te slaan.
offtopic:
Er is werkelijk niets officiëels aan deze site, en dat Samsung zich 'er ook in gemengd' heeft is in dit geval alleen maar een goede zaak gebleken tot zoverre ... (LG heeft gewoon hun plafond bereikt met de huidige technologie).Anoniem: 562971 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:24:
[...]
Je hebt de bijgevoegde afbeelding ook gezien(?) daar staat toch duidelijk Samsung/LG
Dit is een stuk nuttigere info dan een opgeleukte specsheet website: https://fwd.nl/beeld/revi...-serie-qd-oled-televisie/ Met een mooie closeup van de pixels die duidelijk aantonen dat het een Samsung paneel is ... (Sony heeft in een en dezelfde maat al jaren geen paneel loterij meer qua fabrikant. Nou haalt die spec site veel van hun info uit reviews en andere fora dus misschien komen we nog wel eens een voorbeeld tegen van een zogenaamd LG paneel in een A95K

"One thing that our graphs do not show is the intensity of the primary and secondary colors. We have not reported these measurements in the past since there was only one OLED panel type (WOLED). One disadvantage with LG Display's WOLED is the lack of brightness in color, meaning anything other than pure white. QD-OLED does not have the same limitation and in fact A95K delivers twice the brightness for both primary and secondary colors as compared to the latest WOLED panel in LG G2. This is another boost in terms of HDR picture quality."
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1655279478
[Voor 45% gewijzigd door apis29 op 17-07-2022 01:05]
Is al bekend wanneer de Z9K in Nederland geleverd kan worden?
In Oostenrijk verwachten ze deze midden/eind september te kunnen leveren.
Voorbestellen kan: EUR 7.399 voor een 75"
In Oostenrijk verwachten ze deze midden/eind september te kunnen leveren.
Voorbestellen kan: EUR 7.399 voor een 75"
Tweakers heeft een review geplaatst: reviews: Sony A95K QD-oled-tv review - Is oled met quantumdots echt beter?
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Vandaag heb ik de A90K 48 inch op kunnen halen.
Nu is al het beeld via HDMI onscherp. Zowel via het TV-kastje van KPN als via de NVIDIA Shield.
Het beeld via de Netflix-app van de TV is wel superscherp en volledig naar wens.
Ik gebruik dezelfde HDMI-kabel (Audioquest) als bij mijn vorige TV.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Nu is al het beeld via HDMI onscherp. Zowel via het TV-kastje van KPN als via de NVIDIA Shield.
Het beeld via de Netflix-app van de TV is wel superscherp en volledig naar wens.
Wat was de vorige televisie en welke HDMI kabel van audioquest?daanNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:10:
Hoewel men soms doet beweren dat HDMI kabels allemaal hetzelfde zijn is dat niet het geval aangezien er nog steeds beperkingen zijn op vlak van bandbreedte.
Je gaat op zijn minst 18Gbps nodig hebben (premium) en als de kabel zeer oud is en je een 1080p tv hiervoor had kan dat misschien het probleem zijn.
Anderzijds even kijken of de HDMI instellingen op enanced format staan (waarom dit standaard niet het geval is geen idee): https://www.sony.com/electronics/support/articles/00254067
Zal vast aan de kabel liggen inderdaad.daanNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:10:
Leuk om te lezen dat je de A90K hebt gekocht! Ik overweeg die zelf ook (in 48 inch), maar kan nog maar weinig (user) reviews vinden helaas. Alleen één review van WhatHifi gevonden (die erg positief zijn trouwens!)
Zelf twijfel ik nog een beetje tussen de LG C2, die veel goedkoper is (1200 versus 2000 van de Sony). Maar aan de andere kant heeft de Sony voor mij wel belangrijke voordelen:
- DTS
- Chromecast en Airplay
- premium afstandsbediening
- Google tv oogt rustiger
- beter beeld in films en series (ik game niet), oa betere beeld processing en motion handling
Heb je nog andere ervaringen die je wil delen? Waarom ben jij voor de Sony gegaan? :-)
Ik ben mij ook aan het oriënteren op o.a. een a90k voor de eetkamer, en dan de 42 inch.
Wat mij opvalt is dat de prijs momenteel vrij hoog is vergelijken met de prijs op de sony USA site (1400 dollar). In Nederland zie je sommige webshops de tv aanbieden voor 2000E. Dit lijkt mij dan een tikkeltje aan de dure kant? Zijn de tv's nog niet geleverd in NL en zijn deze geimporteerd oid?
Wat mij opvalt is dat de prijs momenteel vrij hoog is vergelijken met de prijs op de sony USA site (1400 dollar). In Nederland zie je sommige webshops de tv aanbieden voor 2000E. Dit lijkt mij dan een tikkeltje aan de dure kant? Zijn de tv's nog niet geleverd in NL en zijn deze geimporteerd oid?
Nee volgens mij is dit gewoon Sony’s prijsstrategie voor Europa..henkiespenkie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:50:
Ik ben mij ook aan het oriënteren op o.a. een a90k voor de eetkamer, en dan de 42 inch.
Ze willen zich neerzetten als dé premium (en dus dure) keuze. Wordt ook wel de Sony tax genoemd.
Wel zie ik in de pricewatch dat in voorgaande jaren de prijzen van nieuwe Sony tv’s na 3-6 maanden met een paar honderd euro dalen. Ze beginnen hoog voor de klanten die meteen het nieuwste willen, en zakken dan geleidelijk.
Zelf wacht ik nog even tot Black Friday, hoop dat de A90K dan rond de 1500 euro te krijgen is.
Weten jullie toevallig of de black Friday wat meehelpt aan de prijs? Zit te wachten op de 65A90J, zou mooi zijn als die wat goedkoper wordt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Precies dit. Ook wel 'Afroomstrategie' genoemd. Richt zich initieel op consumenten die erg graag willen en/of voor wie geld geen probleem is. Als ze dan zien dat de verkoop stagneert, laten ze de prijzen zakken en/of zetten ze sales promo in.JWPVDW schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:59:
[...]
Nee volgens mij is dit gewoon Sony’s prijsstrategie voor Europa..
Ze willen zich neerzetten als dé premium (en dus dure) keuze. Wordt ook wel de Sony tax genoemd.
Wel zie ik in de pricewatch dat in voorgaande jaren de prijzen van nieuwe Sony tv’s na 3-6 maanden met een paar honderd euro dalen. Ze beginnen hoog voor de klanten die meteen het nieuwste willen, en zakken dan geleidelijk....
Over het verschil met de USA: vergeet niet dat de Euro aan het devalueren is, ook tov de Dollar: daarvan kunnen de effecten zich ook doorvertalen in de respectievelijke verkoopprijzen.
"A man has got to know his limitations..."
Ja van deze redenen ben ik mij van bewust alleen valt het specifiek voor dit model zo op. Als je bijvoorbeeld de a95K bekijkt, USA 3999 dollar, 4400 Euro. Dan heb je een verschil van 400 voor het nieuwe topmodel, terwijl voor een 42 inch dit verschil 550Euro is, en deze "maar" 50E goedkoper is dan de 48inch a90k. Persoonlijk vond ik het erg opvallend in ieder geval.
Dat verwacht ik wel!MrVegeta schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:15:
Weten jullie toevallig of de black Friday wat meehelpt aan de prijs? Zit te wachten op de 65A90J, zou mooi zijn als die wat goedkoper wordt.
Kijk maar eens naar de prijsontwikkeling van de 55A90J vorig jaar.
Die werd in maart 2021 geïntroduceerd voor 2799 euro, maar daalde begin november tot 2049 euro
Na Black Friday stegen de prijzen ook weer wat. Dat effect verwacht ik dit jaar weer, zeker omdat we in november ook nog het WK Voetbal hebben in Qatar. Ook een reden om te stunten met tv-prijzen. Ik wacht dus nog even ;-)
[Voor 6% gewijzigd door JWPVDW op 25-07-2022 15:54]
Oh ja, dat is een goeie tipJWPVDW schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Dat verwacht ik wel!
Kijk maar eens naar de prijsontwikkeling van de 55A90J vorig jaar.
Die werd in maart 2021 geïntroduceerd voor 2799 euro, maar daalde begin november tot 2049 euro
Na Black Friday stegen de prijzen ook weer wat. Dat effect verwacht ik dit jaar weer, zeker omdat we in november ook nog het WK Voetbal hebben in Qatar. Ook een reden om te stunten met tv-prijzen. Ik wacht dus nog even ;-)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Sony XR-48A90K 48inch
We hebben de tv nu 2,5 week en kan niets anders zeggen dat het een zeer goed maar ook mooi product is. Kleuren zijn super en bewegingen bijzonder vloeiend.
Heeft erg veel mogelijkheden ook door de vele apps. Van de apps gebruik je maar enkele. Heeft veel aansluit en stream mogelijkheden
.
Er zijn 2 afstandsbedieningen bijgesloten... 1x Voice Remote Control (RMF-TX900U) mooi duidelijke modern en 1x (RMT-TX440E) handige algemeen herkenbare afstandsbediening bij.
Mijn vrouw gebruikt de Ziggo Next afstandsbediening en werkt probleemloos met de Sony
.
Een belangrijke reden voor aankoop van deze Sony is dat je het geluid kan instellen op Dialoog (met nog een extra versterking hiervan) Dit tot grote tevredenheid van mijn vrouw die een wat slechter gehoor heeft. Doordat nu de stemmen duidelijker naar voren komen kan ze alles zeer goed volgen...
Ook een reden was dat we beide de ondertitels, TV gids etc. moeilijker konden lezen op onze oude 32inch Loewe...Nu is alles goed te lezen en je kan als je wilt de ondertitels zo groot instellen wat je wilt..
De demo's zien er gelikt uit (daar is het een demo voor) maar ook de films van "Prime Video" en "Bravia core" zien er gelikt uit... Geluid bij deze films is ook zeer goed. OK de bassen zijn niet zo zwaar dat de gordijnen of kopjes gaan trillen maar kan soms wat minder hetgeen je ook hier kan instellen..
Er werd opgemerkt in dit forum "Zijn de tv's nog niet geleverd in NL en zijn deze geïmporteerd oid?"
Mijn AK90K 48inch is in juni 2022 geassembleerd in België.. (staat op de s/n sticker)
Dus al met al zeer tevreden. Prijs is wat hoog maar met wat onderhandelen kom je al snel op ietsje meer dan 1700€
We hebben de tv nu 2,5 week en kan niets anders zeggen dat het een zeer goed maar ook mooi product is. Kleuren zijn super en bewegingen bijzonder vloeiend.
Heeft erg veel mogelijkheden ook door de vele apps. Van de apps gebruik je maar enkele. Heeft veel aansluit en stream mogelijkheden
.
Er zijn 2 afstandsbedieningen bijgesloten... 1x Voice Remote Control (RMF-TX900U) mooi duidelijke modern en 1x (RMT-TX440E) handige algemeen herkenbare afstandsbediening bij.
Mijn vrouw gebruikt de Ziggo Next afstandsbediening en werkt probleemloos met de Sony
.
Een belangrijke reden voor aankoop van deze Sony is dat je het geluid kan instellen op Dialoog (met nog een extra versterking hiervan) Dit tot grote tevredenheid van mijn vrouw die een wat slechter gehoor heeft. Doordat nu de stemmen duidelijker naar voren komen kan ze alles zeer goed volgen...
Ook een reden was dat we beide de ondertitels, TV gids etc. moeilijker konden lezen op onze oude 32inch Loewe...Nu is alles goed te lezen en je kan als je wilt de ondertitels zo groot instellen wat je wilt..
De demo's zien er gelikt uit (daar is het een demo voor) maar ook de films van "Prime Video" en "Bravia core" zien er gelikt uit... Geluid bij deze films is ook zeer goed. OK de bassen zijn niet zo zwaar dat de gordijnen of kopjes gaan trillen maar kan soms wat minder hetgeen je ook hier kan instellen..
Er werd opgemerkt in dit forum "Zijn de tv's nog niet geleverd in NL en zijn deze geïmporteerd oid?"
Mijn AK90K 48inch is in juni 2022 geassembleerd in België.. (staat op de s/n sticker)
Dus al met al zeer tevreden. Prijs is wat hoog maar met wat onderhandelen kom je al snel op ietsje meer dan 1700€
Tof dat je dit even deelt, ik heb deze tv ook op het oog! Mooi dat je zo positief bent. En goed om te horen dat er (ook nu al) te onderhandelen is over de prijs.emaurer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:56:
Sony XR-48A90K 48inch
.
.
Een belangrijke reden voor aankoop van deze Sony is dat je het geluid kan instellen op Dialoog (met nog een extra versterking hiervan) Dit grote tevredenheid van mijn vrouw die een wat slechter gehoor heeft. Doordat nu de stemmen duidelijker naar voren komen kan ze alles zeer goed volgen...
Sony's XR65A95K QD-OLED Wins Value Electronic's TV Shootout 2022
Following hours of meticulous evaluation and deliberations, the experts crowed Sony the 2022 King of 4K TVs, granting its 65” XR65A95K QD-OLED an average score of 8.9/10. Second place was awarded to Samsung and its QN65S95B QD-OLED with an 8.3, and LG’s OLED65G2PUA OLED came in third with an average score of 7.9.
Category-wise, Sony’s OLED scored a 9.3 in SDR Day Mode, with LG scoring a 6.7, and Samsung’s OLED receiving an 8.3. In SDR Reference Mode, Sony scored an 8.6, LG received an 8.5, and Samsung roped in an 8.2. And, finally, in HDR Reference Mode, Samsung and LG tied with an 8.4 and Sony topped the category with an 8.9.
LG’s 65” OLED65G2PUA struggled with SDR Day Mode testing, which is a direct result of poor uniformity caused by red pixels burning brighter than green and blue pixels along one edge of the panel. And, yes, this is a problem you can detect with real-world content. The reason is up for speculation, but I’m told this isn’t an issue with other display sizes in the G2 family. That points directly to an LG Display manufacturing problem, tho LG isn’t likely to confirm any issues.
- https://www.avnirvana.com...s-tv-shootout-2022.10788/
- https://www.avsforum.com/...otout-evaluation.3246096/
[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 01-08-2022 22:02]
Ik kan deze tv via the Insiders gaan testen binnenkort. Betaal een waarborg van €799, als ie goed bevalt kan ik hem voor dat bedrag houden. Leek me wel een aardige deal. Was na 12 jaar wel toe aan een nieuwe tv, dus ben erg benieuwd. Zal mijn ervaringen hier tzt terugkoppelen.emaurer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:56:
Sony XR-48A90K 48inch
.
.
Is de A95K al ergens in een winkel gesignaleerd ?
Volgens de voorraadinformatie bij diverse mediamarkten.Smouser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:46:
Gisteren gespot bij Mediamarkt Utrecht (Hoog Catherijne). Helaas stond die uitSmouser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:46:

Was even binnengelopen om de A90J en de 95K even te zien. Het gaat voor ons tussen de 65A90J of een 55A95K als tv. De 65" K is mij te duur.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Mijn gedachten liggen ook in die lijn, normaal kies ik voor het top model van vorig jaar maar de verschillen qua beeldkwaliteit lijken nu groter. Daarom overweeg ik ook de A95K.Wicked-Game schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:27:
[...]
Gisteren gespot bij Mediamarkt Utrecht (Hoog Catherijne). Helaas stond die uit![]()
Was even binnengelopen om de A90J en de 95K even te zien. Het gaat voor ons tussen de 65A90J of een 55A95K als tv. De 65" K is mij te duur.
Zonet de A95K kunnen bekijken bij de HelloTV hier om de hoek. Tja, indrukwekkend. Maar de 65" versie is 4400 euro. Dat is zo'n beetje het dubbele van de A90J wat toch wel zo'n beetje de _beste_ tv van 2021 is.OsiriS.nl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:35:
[...]
Mijn gedachten liggen ook in die lijn, normaal kies ik voor het top model van vorig jaar maar de verschillen qua beeldkwaliteit lijken nu groter. Daarom overweeg ik ook de A95K.
Ik ga toch liever voor een 65" dan een 55". Dat verschil is naar mijn idee groter dan de helderheid/kleurenrange. Heb op Reddit wel eens verhalen gelezen dat de A90J in een donkere kamer (waar ik over het algemeen tv kijk) soms zelfs beetje te fel is. Gezien dat ik van een oude LCD kom denk ik dat de A90J een groot genoeg upgrade is

Kerel van HelloTV wilde mij niet teveel opjagen, maar hij verwachtte dat ze eind september geen A90J modellen meer konden leveren...
[Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2022 16:10]
Thanks voor je informatie!MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:06:
[...]
Zonet de A95K kunnen bekijken bij de HelloTV hier om de hoek. Tja, indrukwekkend. Maar de 65" versie is 4400 euro. Dat is zo'n beetje het dubbele van de A90J wat toch wel zo'n beetje de _beste_ tv van 2021 is.
Ik ga toch liever voor een 65" dan een 55". Dat verschil is naar mijn idee groter dan de helderheid/kleurenrange. Heb op Reddit wel eens verhalen gelezen dat de A90J in een donkere kamer (waar ik over het algemeen tv kijk) soms zelfs beetje te fel is. Gezien dat ik van een oude LCD kom denk ik dat de A90J een groot genoeg upgrade is
Kerel van HelloTV wilde mij niet teveel opjagen, maar hij verwachtte dat ze eind september geen A90J modellen meer konden leveren...
Ik heb zelfs Sony gevraagd en zij konden mij geen informatie geven over het feit of de A90J gewoon in 2022 leverbaar blijft.
Dan wordt het toch echt tijd dat ik een keuze ga maken. Wellicht zelf een keer het verschil bekijken. In de reviews vond ik het kleur verschil best groot en de A95K daarin "echter". Maar de prijs is inderdaad flink..
In de winkel staan die dingen wellicht ook niet zo afgesteld zoals je dat thuis zou doen. Vivid mode ten opzichte van cinema mode.OsiriS.nl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:30:
[...]
Thanks voor je informatie!
Ik heb zelfs Sony gevraagd en zij konden mij geen informatie geven over het feit of de A90J gewoon in 2022 leverbaar blijft.
Dan wordt het toch echt tijd dat ik een keuze ga maken. Wellicht zelf een keer het verschil bekijken. In de reviews vond ik het kleur verschil best groot en de A95K daarin "echter". Maar de prijs is inderdaad flink..
[Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2022 21:07]
Apart, bij hellotv in Utrecht gaven ze aan de a90j voorlopig nog wel naast de K serie te verwachten tot ongeveer eind dit jaar. Fijn al die wisselende berichten, want wil ergens rond eind september gaan beslissen.MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:06:
[...]
Zonet de A95K kunnen bekijken bij de HelloTV hier om de hoek. Tja, indrukwekkend. Maar de 65" versie is 4400 euro. Dat is zo'n beetje het dubbele van de A90J wat toch wel zo'n beetje de _beste_ tv van 2021 is.
Sony US had ergens gecommuniceerd dat de A90J gewoon dit hele jaar nog in de line-up blijft. Wat de keuze tussen een 65A90J en 55A95K betreft, is dat voor mij heel makkelijk; absoluut de 65A90J. Die extra 10" in formaat doet veel meer met de beleving dan de stap van WOLED naar QD-OLED. Dat grotere kleurvolume zie je alleen bepaalde scénes die het toelaten (en minder dan je denkt), het grotere beeld zie je altijd.
Ik zou zelfs zo ver gaan, dat wanneer 77" fysiek een optie is, je het beste voor een LG 77G2 kan gaan. Die is nu voor € 2.600,- te krijgen en combineert het beste van alle werelden. Wat een waanzinnige TV is dat...
Ik zou zelfs zo ver gaan, dat wanneer 77" fysiek een optie is, je het beste voor een LG 77G2 kan gaan. Die is nu voor € 2.600,- te krijgen en combineert het beste van alle werelden. Wat een waanzinnige TV is dat...
We've FINALLY managed to purchase a 65" Sony A95K QD-OLED for testing!
— RTINGS.com (@rtingsdotcom) 11 augustus 2022
Keep your eyes open 👀 and we will post again once it arrives. pic.twitter.com/9fcq2F8tHP
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Ik wacht tot november, kijken wat de Black Friday brengt. 65A95K ~2500 euroWicked-Game schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:29:
[...]
Apart, bij hellotv in Utrecht gaven ze aan de a90j voorlopig nog wel naast de K serie te verwachten tot ongeveer eind dit jaar. Fijn al die wisselende berichten, want wil ergens rond eind september gaan beslissen.

De A95K inmiddels ook bekeken bij de Mediamarkt naast de JC Arena.
Fraaie TV maar voor m'n gevoel net iets minder mooi afgewerkt als de KD-55A1.
Voor mij is 65" sowieso te groot, dus de keus is wat dat betreft eenvoudig. Enige twijfel is nog of ik 3K moet betalen voor de top of de helft voor een bijna net zo goede TV van bv LG.
Fraaie TV maar voor m'n gevoel net iets minder mooi afgewerkt als de KD-55A1.
Voor mij is 65" sowieso te groot, dus de keus is wat dat betreft eenvoudig. Enige twijfel is nog of ik 3K moet betalen voor de top of de helft voor een bijna net zo goede TV van bv LG.
Die gok durf ik niet aan. En ik wil nu eens een keer veranderen. Mijn Panasonic plasma van 46” doet het wel nog prima, maar met ruim 14 jaar oud wel eens een keer aan vervanging toe.MrVegeta schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Ik wacht tot november, kijken wat de Black Friday brengt. 65A95K ~2500 euro
Hopelijk volgen er wat interessante acties rondom evenementen met de K95.
Voor mij is het vooral de keuze tussen 65A90J en 65A95K, dus voornamelijk of de QD-OLED de meerprijs waard is. Maar dit zal ik vooral zelf live moeten ervaren en vergelijken denk ik.Major_ton schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:37:
Sony US had ergens gecommuniceerd dat de A90J gewoon dit hele jaar nog in de line-up blijft. Wat de keuze tussen een 65A90J en 55A95K betreft, is dat voor mij heel makkelijk; absoluut de 65A90J. Die extra 10" in formaat doet veel meer met de beleving dan de stap van WOLED naar QD-OLED. Dat grotere kleurvolume zie je alleen bepaalde scénes die het toelaten (en minder dan je denkt), het grotere beeld zie je altijd.
77" krijg ik er hier niet doorheen. Fysiek zou het wel kunnenMajor_ton schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:37:

Zag net een review van FOMO waar uit blijkt dat het grote voordeel van de A95K toch vooral zichtbaar is in bepaalde content en in daily view dat het wel mee valt.
Ik kan wel eens vragen bij HelloTV (waar ze de A90J en A95K naast elkaar hebben staan) of ze een "gewone" HDR film kunnen laten zien.
Ik kan wel eens vragen bij HelloTV (waar ze de A90J en A95K naast elkaar hebben staan) of ze een "gewone" HDR film kunnen laten zien.
Ja dat roep ik dus al eventjes. Maximale prestaties zijn alleen wat waard wanneer ze ook aangesproken worden en dat gebeurt dus heel vaak niet.MrVegeta schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:11:
Zag net een review van FOMO waar uit blijkt dat het grote voordeel van de A95K toch vooral zichtbaar is in bepaalde content en in daily view dat het wel mee valt.
Als je gaat vergelijken zorg dan voor eerlijke instelling en laat dingen als dynamic tonemapping, Advanced Contrast Enhancer, Live Colour etc UIT. Anders gaat de TV zijn krachten laten zien zonder dat het in de content zit. En begrijp mij niet verkeerd, de A95K is absoluut tot meer instaat dan een A90J, maar voor dat prijsverschil is die winst gewoon niet genoeg. En uiteindelijk moet je het helemaal zelf beslissen, dat is altijd het allerbeste om te doen!
Heb hier een Samsung tv van 10 jaar oud inmiddels en ben toe aan vervanging.
Ik neig naar de Sony Bravia XR 55 inch A80K
Heeft iemand deze letterlijk staan? Nu afgeprijsd van 2200 naar 1999. Twijfel om nu te kopen of met Blackfriday of eventueel WK deals ofzo? Maarja, wie zegt dat deze dan meedoet daarin…
Ik neig naar de Sony Bravia XR 55 inch A80K
Heeft iemand deze letterlijk staan? Nu afgeprijsd van 2200 naar 1999. Twijfel om nu te kopen of met Blackfriday of eventueel WK deals ofzo? Maarja, wie zegt dat deze dan meedoet daarin…
Ik heb de A95k nu bijna 2 weken, 65 inch versie.
Ik begin gewoon om te zeggen dat de kleuren heel erg mooi zijn, en dat mijn angst dat ik niks kon zien met een beetje zonlicht in onze kamer ( hebben we best wel wat van ) is gelukkig niet van de orde, hij kan fel genoeg zijn. Zelfs als brightness uit staat ( off - max ( max is 50 en gat per 5 naar beneden ).
Mijn eerste film was How to tame a dragon, gewoon omdat ik weet dat animatie films op kleur gebied eruit springt, en holy SHIT het vuur zag er zo goed uit! En het vuur ziet er eigenlijk overal enorm goed uit, diep rijke kleur maar niet alsof het nep is, juist alsof het echt is. Ik kan niet oordelen of zwart zwart is, maar voor ons is het wel zo het geval, we komen van een 10+ jaar oude plasma af.
Settings van de tv is best veel om door heen te komen, je hebt eigen 2 menus wat het soms wat irritanter maakt om iets te vinden.
User interface van de smart tv is snappy en snel, wel een beetje cluttered met alle reclame van verschillende films, series etc, gelukkig heb je op je afstandsbediening Prime, Netflix, Disney Plus en dacht Bravia. Dus je bent binnen 2-3 seconde na je opstarten van je tv in wat je wilt.
Geluid kan ik niet over oordelen, heb een soundbar + 2 speakers van Sonos waar ik naar luister, die imo mooier en dieper is ( gelukkig ).
Tot nu toe allemaal positief toch? Nu komt het voor mij vervelende, als het beeld van recht naar links gaat of andersom(panning?) dan stottert het soms en dat irriteert mij wel omdat ik er gevoelig voor ben. Nu heb je wel smoothing technieken ( Motion flow en Film mode ) maar dat maakt het niet beter, ja het lijkt soepel te zijn maar het is om misselijk van te worden omdat het ''nep'' aanvoelt, kan het niet anders verwoorden. En je krijgt Ghosting of artefacts wanneer je bv een personage snel ziet lopen voorbij iets wat verticale lijnen heeft. Doe je motion flow uit, is het weg.
Ik vind dat moeilijk om dan iemand te adviseren om deze tv te nemen als je hier voor gevoelig voor bent want het gaat je echt irriteren. Het is niet ALTIJD ( animatiefilms hebben hier minder last van ) maar 4400 euro is een berg geld.
Beetje warrige text misschien, heb je vragen ga je gang =)
*de tv stand is rond de 30 kilo.
Ik begin gewoon om te zeggen dat de kleuren heel erg mooi zijn, en dat mijn angst dat ik niks kon zien met een beetje zonlicht in onze kamer ( hebben we best wel wat van ) is gelukkig niet van de orde, hij kan fel genoeg zijn. Zelfs als brightness uit staat ( off - max ( max is 50 en gat per 5 naar beneden ).
Mijn eerste film was How to tame a dragon, gewoon omdat ik weet dat animatie films op kleur gebied eruit springt, en holy SHIT het vuur zag er zo goed uit! En het vuur ziet er eigenlijk overal enorm goed uit, diep rijke kleur maar niet alsof het nep is, juist alsof het echt is. Ik kan niet oordelen of zwart zwart is, maar voor ons is het wel zo het geval, we komen van een 10+ jaar oude plasma af.
Settings van de tv is best veel om door heen te komen, je hebt eigen 2 menus wat het soms wat irritanter maakt om iets te vinden.
User interface van de smart tv is snappy en snel, wel een beetje cluttered met alle reclame van verschillende films, series etc, gelukkig heb je op je afstandsbediening Prime, Netflix, Disney Plus en dacht Bravia. Dus je bent binnen 2-3 seconde na je opstarten van je tv in wat je wilt.
Geluid kan ik niet over oordelen, heb een soundbar + 2 speakers van Sonos waar ik naar luister, die imo mooier en dieper is ( gelukkig ).
Tot nu toe allemaal positief toch? Nu komt het voor mij vervelende, als het beeld van recht naar links gaat of andersom(panning?) dan stottert het soms en dat irriteert mij wel omdat ik er gevoelig voor ben. Nu heb je wel smoothing technieken ( Motion flow en Film mode ) maar dat maakt het niet beter, ja het lijkt soepel te zijn maar het is om misselijk van te worden omdat het ''nep'' aanvoelt, kan het niet anders verwoorden. En je krijgt Ghosting of artefacts wanneer je bv een personage snel ziet lopen voorbij iets wat verticale lijnen heeft. Doe je motion flow uit, is het weg.
Ik vind dat moeilijk om dan iemand te adviseren om deze tv te nemen als je hier voor gevoelig voor bent want het gaat je echt irriteren. Het is niet ALTIJD ( animatiefilms hebben hier minder last van ) maar 4400 euro is een berg geld.
AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super
Wegens de responstijden van zulke televisies die zeer goed zijn en vanwege de grootte ga je panning shots van 24fps content inderdaad stotterend zien. Ik heb lange tijd geluisterd naar filmmakers van al die motion brol uit te schakelen. Op 46" geen probleem. Ook op 55" was de afstand van een "schok" ok maar bij 65" valt dit zeer hard op. Ben zelf voorstander van hfr films puur om die reden maar mensen zijn dat niet gewend en dus direct afgebrand. Hopelijk kan avatar 2 hier iets tegen doen.JinShepard schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:28:
Ik heb de A95k nu bijna 2 weken, 65 inch versie.
Sony motion flow veroorzaakt nauwelijks ghosting dus best dat je dit op 1 zet. Dan is soap opera effect nauwelijks aanwezig maar helpt het al iets. Ongeacht wat puristen zeggen kun je best spelen met de settings totdat jij tevreden bent met het beeld.
Heb zelf best wat tijd gestoken voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld (qua kleuren) en minimale irritatie van 24fps content.
Ik gebruik zelf op mijn 55x9505h deze setting
-Beweging
-Motionflow Gebruiker
-Soepelheid Min of 1 maar meer richting SOE
-Helderheid Min
-Film modus Uit.
Met deze settings zijn de panning shots wat beter en geen SOE.
Met Film modus of auto stottert het juist meer.
-Beweging
-Motionflow Gebruiker
-Soepelheid Min of 1 maar meer richting SOE
-Helderheid Min
-Film modus Uit.
Met deze settings zijn de panning shots wat beter en geen SOE.
Met Film modus of auto stottert het juist meer.
[Voor 5% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 11:43]
Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.
Ik zal Motion flow is op min zetten. Kijken hoe dat is. Al zegt iedereen die ik had gesproken ZET UIT DIE SHIT ( letterlijk ). En dan zijn er toch genoeg die het wel aan zetten. Zoals je zij, ieder zijn smaak.Elazz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Wegens de responstijden van zulke televisies die zeer goed zijn en vanwege de grootte ga je panning shots van 24fps content inderdaad stotterend zien. Ik heb lange tijd geluisterd naar filmmakers van al die motion brol uit te schakelen. Op 46" geen probleem. Ook op 55" was de afstand van een "schok" ok maar bij 65" valt dit zeer hard op. Ben zelf voorstander van hfr films puur om die reden maar mensen zijn dat niet gewend en dus direct afgebrand. Hopelijk kan avatar 2 hier iets tegen doen.
Sony motion flow veroorzaakt nauwelijks ghosting dus best dat je dit op 1 zet. Dan is soap opera effect nauwelijks aanwezig maar helpt het al iets. Ongeacht wat puristen zeggen kun je best spelen met de settings totdat jij tevreden bent met het beeld.
Heb zelf best wat tijd gestoken voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld (qua kleuren) en minimale irritatie van 24fps content.

Ik wist niet dat hoe groter de scherm hoe erger het opvalt... wel balen voor zo'n dure TV. Ik moet dan de afweging maken of ik het kan accepteren of niet, want kleur is natuurlijk geweldig en je krijgt wel een cinema effect.
[Voor 8% gewijzigd door JinShepard op 16-08-2022 12:55]
AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super
Waarom worden deze panning shots dan niet meegenomen in een review?
Ik ben zelf ook de dupe geworden van dat verhaal rondom panning shots haperingen/motion flow etc..
Ik ben zelf ook de dupe geworden van dat verhaal rondom panning shots haperingen/motion flow etc..
Ik heb geen idee, ik heb het gehoord bij een review van 1 persoon, HDTV op youtube, ik weet alleen niet meer welke het was. * edit YouTube: Sony A95K QD-OLED Review - The TV to Beat in 2022!lordloeder schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:17:
Waarom worden deze panning shots dan niet meegenomen in een review?
Van minuut vier heeft hij het erover, probleem is, voor mij is het teveel tech talk en ik weet nu niet precies wat ik moet(kan) doen, het lijkt alsof hij verschillende settings adviseert voor verschillende types content. Als iemand het kan ontcijferen graag.
Het lijkt also hij bij films, motion flow custom met min of 1 of zelfs 2. En Film mode High, dat zou studders tegen gaan met panning shots.
[Voor 10% gewijzigd door JinShepard op 16-08-2022 13:42]
Hoe is jullie ervaring met HelloTV ?
https://www.hellotv.nl/product/sony-xr-55a80k
Deze had ik op het oog en dacht "vraag naar korting" laat ik eens een berichtje sturen.
Conclusie was dat de korting die ze daarop konden geven nog miniem was en voorraad niet ruim was of uberhaupt nu een leveringsprobleem.
Nu kreeg ik de volgende reactie/aanbieding:
Nu heb ik even voor je overlegd met onze inkoopafdeling en ik kan je het nieuwste 2022 model, namelijk de 55A84K, superscherp aanbieden!
Dit nieuwe model is zoals vanzelfsprekend nog veel beter dan zijn voorganger en voorzien van de nieuwste technieken. Verbeterpunten ten opzichte van het oudere model zijn onder andere: Rich Color Enhancer voor een nog breder kleurbereik
Meer informatie: https://www.hellotv.nl/product/sony-xr-55a84k
Dit model kost normaal €2199,- maar mag ik je nu eenmalig aanbieden voor €1799.- Nu met 200 euro cashback waardoor je € 1599,- betaalt.
Wat zou je daar van vinden?
Ik kan online heel lastig het verschil tussen A80K en A84K vinden. Hij zegt puur alleen Rich Color Enhancer. Ik kom er niet goed achter wat dat mij meer zou bieden? Als het een upgrade/betere versie van de A80K is dan is het natuurlijk eigenlijk al goed. Alleen de vergelijking tools op diverse sites krijg je de indruk dat het letterlijk dezelfde TV is...
Toch klinkt de deal wel héél fijn, zeker met de cashback erbij....
1) iemand ervaring met HelloTV?
2) iemand ervaring specifiek met Sony Bravia XR 55 inch A84K ?
Deze had ik op het oog en dacht "vraag naar korting" laat ik eens een berichtje sturen.
Conclusie was dat de korting die ze daarop konden geven nog miniem was en voorraad niet ruim was of uberhaupt nu een leveringsprobleem.
Nu heb ik even voor je overlegd met onze inkoopafdeling en ik kan je het nieuwste 2022 model, namelijk de 55A84K, superscherp aanbieden!
Dit nieuwe model is zoals vanzelfsprekend nog veel beter dan zijn voorganger en voorzien van de nieuwste technieken. Verbeterpunten ten opzichte van het oudere model zijn onder andere: Rich Color Enhancer voor een nog breder kleurbereik
Dit model kost normaal €2199,- maar mag ik je nu eenmalig aanbieden voor €1799.- Nu met 200 euro cashback waardoor je € 1599,- betaalt.
Ik kan online heel lastig het verschil tussen A80K en A84K vinden. Hij zegt puur alleen Rich Color Enhancer. Ik kom er niet goed achter wat dat mij meer zou bieden? Als het een upgrade/betere versie van de A80K is dan is het natuurlijk eigenlijk al goed. Alleen de vergelijking tools op diverse sites krijg je de indruk dat het letterlijk dezelfde TV is...

Toch klinkt de deal wel héél fijn, zeker met de cashback erbij....

[Voor 6% gewijzigd door Sleehond op 16-08-2022 15:38]
1: Ik werk in een kantoor naast HelloTV, al een paar keer daar geweest. Prima lui, niet te opdringerig etc. Lijken ook wel wat van de tv's af te weten. Ik zou zeggen check de Tweakers shop reviews
.'
Helaas heb ik nog geen extra korting op de A90J kunnen krijgen. Als ze die voor 2100 aanbieden neem ik um mee.

Helaas heb ik nog geen extra korting op de A90J kunnen krijgen. Als ze die voor 2100 aanbieden neem ik um mee.
[Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 16-08-2022 16:15]
@MrVegeta wat is jouw keuze om de A90J te willen? Ik kijk even naar de vergelijking of die voor mij ook interessant is, maar de input lag ms is bizar veel hoger dan bij de A80K / A84K > 10ms meer! Echter heeft A90J wel HDR10+ en de A80K/A84K heeft "gewoon" HDR10.
Of is die inputlag voor jou niet van doorslaggevende factor?
Geen idee waar je aan het vergelijken bent, maar ik zou heel snel die bron vergeten/ niet meer raadplegen.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:24:
Ik kijk even naar de vergelijking of die voor mij ook interessant is, maar de input lag ms is bizar veel hoger dan bij de A80K / A84K > 10ms meer! Echter heeft A90J wel HDR10+ en de A80K/A84K heeft "gewoon" HDR10.
Sony biedt geen ondersteuning voor HDR10+, op geen enkel model. Daarnaast is de input lag vergelijkbaar tussen beide modellen, alleen in 4K @120Hz scoort de A80K/ A80J een aantal ms beter maar de vraag is of je dit verschil in de praktijk zult merken.
Beeldkwaliteit is tussen de A80K en A84K hetzelfde, Rich Color Enhancer is marketing.
Bij HelloTV weten ze vaak de helft van de tijd niet waar ze het over hebben en zijn garantieafwikkelingen slecht. De reden waarom er zoveel (positieve) shop-reviews zijn komt omdat ze prijzen loten wanneer je een review schrijft. Imo kun je daar het beste zover mogelijk vandaan blijven.
De A80J heeft een vergelijkbare beeldkwaliteit en is minimaal een paar honderd euro voordeliger, er is dan ook geen enkele goede reden om momenteel een A80K te kopen.
@JinShepard Omdat sommige puristen zijn en willen zo min mogelijk dat er aan het beeld word gesleuteld.JinShepard schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
Ik heb geen idee, ik heb het gehoord bij een review van 1 persoon, HDTV op youtube, ik weet alleen niet meer welke het was. * edit YouTube: Sony A95K QD-OLED Review - The TV to Beat in 2022!
Van minuut vier heeft hij het erover, probleem is, voor mij is het teveel tech talk en ik weet nu niet precies wat ik moet(kan) doen, het lijkt alsof hij verschillende settings adviseert voor verschillende types content. Als iemand het kan ontcijferen
graag.
Het lijkt also hij bij films, motion flow custom met min of 1 of zelfs 2. En Film mode High, dat zou studders tegen gaan met panning shots.
Zo is niet elke beeldverbeteraar ook een verbetering.
De een wil dat het beeld soepel loopt en dan krijg je SOE.
Soap Opera Effect, de acteurs en actrices glijden dan als het ware over het beeld in films.
Zelf heb ik hier een hekel aan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Films worden in 24fps opgenomen. 24 beelden per seconde.
Ja kan hier motionflow instelllingen op aanpassen om meer beelden per seconde te generen (minder stotter) zodat het soepeler oogt maar dan SOE.
Voor sport (voetbal) kan je eventueel wel motionflow toepassen.
Omdat dat vaak snelle panning shots zijn.
Eigenlijk heb je 2 keuzes.
Motionflow min of 1 beetje stotter in panning shots
Motionflow 2 of hoger en je hebt SOE maar geen stotter.
Filmmode heb ik zelf op Off.
Bij mijn Sony is het Auto of Off.
Bij Auto stottert het bij mij erger.
Maar nogmaals, het is ook persoonlijk voorkeur.
Hoop dat beetje duidelijk is.
Ik weet zelf ook niet alles en kan er naast zitten.
[Voor 7% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 17:28]
Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.
Ik gebruik de tv enkel voor tv kijken. Daarin is de A90J heer en meester. Althans van 2021, stuk duurder maar als reviews geven aan dat de A90J het beste scherm heeft. Daarbij moet ook worden gezegd dat ze vaak aanraden een andere te kopen omdat het de meerwaarde vaak niet waard is. Maar ik ben slecht in compromis sluiten. Het zal vloeken in de kerk zijn, maar de speakers zijn in de A90J ook net wat beter. Hoop dat ik nog even vooruit kan zonder soundbar.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:24:
@MrVegeta wat is jouw keuze om de A90J te willen? Ik kijk even naar de vergelijking of die voor mij ook interessant is, maar de input lag ms is bizar veel hoger dan bij de A80K / A84K > 10ms meer! Echter heeft A90J wel HDR10+ en de A80K/A84K heeft "gewoon" HDR10.
[Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 16-08-2022 18:20]
Kort samengevat jij beveelt Hello TV dus niet aan?Freshouttheoven schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:10:
[...]
Geen idee waar je aan het vergelijken bent, maar ik zou heel snel die bron vergeten/ niet meer raadplegen.
Sony biedt geen ondersteuning voor HDR10+, op geen enkel model. Daarnaast is de input lag vergelijkbaar tussen beide modellen, alleen in 4K @120Hz scoort de A80K/ A80J een aantal ms beter maar de vraag is of je dit verschil in de praktijk zult merken.
Beeldkwaliteit is tussen de A80K en A84K hetzelfde, Rich Color Enhancer is marketing.
Bij HelloTV weten ze vaak de helft van de tijd niet waar ze het over hebben en zijn garantieafwikkelingen slecht. De reden waarom er zoveel (positieve) shop-reviews zijn komt omdat ze prijzen loten wanneer je een review schrijft. Imo kun je daar het beste zover mogelijk vandaan blijven.
De A80J heeft een vergelijkbare beeldkwaliteit en is minimaal een paar honderd euro voordeliger, er is dan ook geen enkele goede reden om momenteel een A80K te kopen.
En daarnaast zeg je er is geen enkele goede reden momenteel om een A80K te kopen.
Die snap ik niet, althans bedoel je dat die TV dus “slecht” is er er veel betere alternatieven zijn? Ik had die sterk op het oog maar jouw reactie op die TV is vrij negatief. Of ik begrijp je verkeerd
En sorry je hebt gelijk met HDR+, verkeerd gelezen…

[Voor 5% gewijzigd door Sleehond op 16-08-2022 18:37]
Heb her en der ook wel gelezen dat de a80k een downgrade is.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Kort samengevat jij beveelt Hello TV dus niet aan?
En daarnaast zeg je er is geen enkele goede reden momenteel om een A80K te kopen.
Die snap ik niet, althans bedoel je dat die TV dus “slecht” is er er veel betere alternatieven zijn? Ik had die sterk op het oog maar jouw reactie op die TV is vrij negatief. Of ik begrijp je verkeerd
En sorry je hebt gelijk met HDR+, verkeerd gelezen…
Downgrade ook voor mij op een 10 jaar oude full HD tv…?MrVegeta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Heb her en der ook wel gelezen dat de a80k een downgrade is.
Nee natuurlijk niet haha. Maar ten opzichte van andere tv's. Reviews genoeg op YouTube tochSleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Downgrade ook voor mij op een 10 jaar oude full HD tv…?
Op Youtube kom ik louter goede reviews van de A80K tegen.MrVegeta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:58:
[...]
Nee natuurlijk niet haha. Maar ten opzichte van andere tv's. Reviews genoeg op YouTube toch
Dus ik ben het kwijt hoor....

Inderdaad.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Kort samengevat jij beveelt Hello TV dus niet aan?
Je begrijpt me verkeerd.En daarnaast zeg je er is geen enkele goede reden momenteel om een A80K te kopen.
De A80K is een goede tv maar is helaas geen upgrade van z’n voorganger; de A80J.
Ze hebben een vergelijkbare beeldkwaliteit en de processing is grotendeels ook hetzelfde, net als de SoC.
Doordat de A80K momenteel minimaal een paar honderd euro duurder is kun je beter geld besparen en voor de A80J kiezen. Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je

Ik zeg ook niet dat het een slechte tv is. Maar dat ik heb gelezen dat de a80j net wat beter uit. Maar ik heb beide tv niet gezien dus.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:13:
[...]
Op Youtube kom ik louter goede reviews van de A80K tegen.
Dus ik ben het kwijt hoor....
Mhm thanks all voor de feedback.
Ik ben alleen wel erg "lost" welke TV nu voor mij goed is.
Mochten jullie gouden tip hebben:
- 55 inch
- Optimaal voor gamen en series/films
- Geen lelijke grote poten of 1 hele grote poot maar liever klein onopvallend (geen dealbreaker...)
- Zo min mogelijk input lag
- OLED / 4K / HDR
- Minimaal 4 HDMI poorten
- Goed tot uitstekend kwaliteit van geluid omdat ik vooralsnog een soundbar ofzo wil uitstellen
Maximaal € 2.000 qua budget. Minder is leuk, maar als de beste wel € 2.000 is dan is dat prima.
Op basis hiervan, welke zouden jullie dan aanbevelen?
- 55 inch
- Geen lelijke grote poten of 1 hele grote poot maar liever klein onopvallend (geen dealbreaker...)
- OLED / 4K / HDR
- Goed tot uitstekend kwaliteit van geluid omdat ik vooralsnog een soundbar ofzo wil uitstellen
Maximaal € 2.000 qua budget. Minder is leuk, maar als de beste wel € 2.000 is dan is dat prima.
[Voor 12% gewijzigd door Sleehond op 16-08-2022 20:16]
Minimaal 4 HDMI poorten, dan vallen de Sony tv's sowieso af toch?
Als je aan de tv aan de muur kan hangen zou ik de LG c2 aanraden.
De A80K heeft volgens Coolblue 4x HDMIMrVegeta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:47:
Minimaal 4 HDMI poorten, dan vallen de Sony tv's sowieso af toch?
De A90J heeft volgens Coolblue 4x HDMI

Of word 4x hdmi 2.1 bedoeld?
Wil je de meeste bang for the buck tv die Sony biedt? Kies dan voor de 55A8xJ serie.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:14:
Mhm thanks all voor de feedback.
- 55 inch
- OLED / 4K / HDR
Wil je een wat betere HDR performance en ben je bereid om meer te betalen voor design? Kies dan voor de 55A90j.
Beide tv’s voldoen aan jouw wensen en hebben een bovengemiddelde geluidskwaliteit, vergelijkbaar met een midrange soundbar met geïntegreerde subwoofer.
Alle Sony OLED tv’s hebben 4 HDMI poorten waarvan er twee HDMI 2.1 zijn.
LG biedt met de C en G serie OLED tv’s betere gaming features waar PC gamers meer/ eerder profijt van hebben. Geluidskwaliteit is wel minder bij LG.
@Freshouttheoven
Dat is een prettige post, waarvoor dank. Daarmee kan ik wel goed verder overdenken lijkt me!
Dat is een prettige post, waarvoor dank. Daarmee kan ik wel goed verder overdenken lijkt me!
Oh sorry! Ik meende dat er allemaal gedoe was met Sony en de HDMI...
Hoe zijn ze op de SOE gekomen en wat is nou eigenlijk de oorzaak, is het hoe de film is opgenomen of is het paneel hardware matig gebrekkig zodat er software matig oplossing worden gezocht? ( de judder/stutter met panning shots )kevinmastah2005 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:23:
[...]
@JinShepard Omdat sommige puristen zijn en willen zo min mogelijk dat er aan het beeld word gesleuteld.
Zo is niet elke beeldverbeteraar ook een verbetering.
De een wil dat het beeld soepel loopt en dan krijg je SOE.
Soap Opera Effect, de acteurs en actrices glijden dan als het ware over het beeld in films.
Zelf heb ik hier een hekel aan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Films worden in 24fps opgenomen. 24 beelden per seconde.
Ja kan hier motionflow instelllingen op aanpassen om meer beelden per seconde te generen (minder stotter) zodat het soepeler oogt maar dan SOE.
Voor sport (voetbal) kan je eventueel wel motionflow toepassen.
Omdat dat vaak snelle panning shots zijn.
Eigenlijk heb je 2 keuzes.
Motionflow min of 1 beetje stotter in panning shots
Motionflow 2 of hoger en je hebt SOE maar geen stotter.
Filmmode heb ik zelf op Off.
Bij mijn Sony is het Auto of Off.
Bij Auto stottert het bij mij erger.
Maar nogmaals, het is ook persoonlijk voorkeur.
Hoop dat beetje duidelijk is.
Ik weet zelf ook niet alles en kan er naast zitten.
Dat is inherent aan televisie in combinatie met 24fps content waarbij de camera van links naar rechts of andersom panned. Ook in bioscoop komt dit voor maar is minder opvallend. Technische reden zou ik moeten zoeken maar de responstijden en motion Blur zijn zo goed op televisies vergeleken met projectors dat je het beeld nog beter te zien krijgt zoals het werd opgenomen. Dus lage framerate is helaas vervelend.JinShepard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Hoe zijn ze op de SOE gekomen en wat is nou eigenlijk de oorzaak, is het hoe de film is opgenomen of is het paneel hardware matig gebrekkig zodat er software matig oplossing worden gezocht? ( de judder/stutter met panning shots )
En het valt vooral de laatste tijd op omdat televisies groter en beter zijn geworden. Hier ga je geen oplossing voor vinden buiten motion flow settings. Ongeacht welke tv je koopt. Naar mijn mening heeft sony wel de beste motion flow en valt het echt wel mee qua soap opera effect als je de setting slider niet te hoog schuift.
Oorzaak zijn de panelen van de huidige televisie techniek.JinShepard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Hoe zijn ze op de SOE gekomen en wat is nou eigenlijk de oorzaak, is het hoe de film is opgenomen of is het paneel hardware matig gebrekkig zodat er software matig oplossing worden gezocht? ( de judder/stutter met panning shots )
De panelen zijn de afgelopen jaren sneller geworden.
Van 50hz naar 100hz en tegenwoordig al iets van 200hz.
Terwijl films nog steeds 24fps worden opgenomen.
24fps is vroeger bepaald dat het voor het oog lekker wegkijkt.
Omdat de verschillen tegenwoordig groter zijn dan vroeger moeten de tv makers iets verzinnen op judder en stutter tegen te gaan. Toen kwam motionflow kijken.
Ik ben het volledig eens met @Elazz
Sony heeft de beste Motion out of the box.
Bedankt voor de toelichting. Zou de maker van de Hobbit dan toch gelijk krijgen met het verhogen van de FPS ? ( ik dacht dat het de hobbit was)
Ik vond de HFR van the Hobbit best aardig, behalve dat de film magie wat verdwijnt.JinShepard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:19:
Bedankt voor de toelichting. Zou de maker van de Hobbit dan toch gelijk krijgen met het verhogen van de FPS ? ( ik dacht dat het de hobbit was)
Ik heb bij Hello TV een aantal keer gevraagd naar korting (ze bieden het immers actief aan bij het product), maar elke keer als ze de goedkoopste waren van de reguliere aanbieders, was er niets mogelijk.Sleehond schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:36:
Hoe is jullie ervaring met HelloTV ?
Ik kan online heel lastig het verschil tussen A80K en A84K vinden. Hij zegt puur alleen Rich Color Enhancer. Ik kom er niet goed achter wat dat mij meer zou bieden? Als het een upgrade/betere versie van de A80K is dan is het natuurlijk eigenlijk al goed. Alleen de vergelijking tools op diverse sites krijg je de indruk dat het letterlijk dezelfde TV is...![]()
Toch klinkt de deal wel héél fijn, zeker met de cashback erbij....![]()
Ik ben een keer naar het filiaal in Eindhoven gegaan om een set Polk speakers te beluisteren, maar gek genoeg kan dat daar helemaal niet. Ze geven aan dat je ze kunt bestellen, en terug kunt sturen als ze niet bevallen. Uiteindelijk gedaan en het is me prima bevallen, maar ik gok dat ze ook verwachten dat de meeste consumenten het niet terugsturen. Thuis kun je immers niet vergelijken met andere concurrerende speakers en een deel zal er de moeite niet in willen steken.
Vorig jaar een a80j aangeschaft. Hartstikke blij ermee maar zou nu graag de nieuwe afstandsbediening van dit jaar erbij willen kopen. Iemand enig idee of deze los ergens verkrijgbaar is?
Zelf al onderzoek gedaan maar kan hem helaas nergens vinden. Geloof dat de ab de volgende type nrs heeft Rmf-tx800u, Rmf-tx900u. Fijne zaterdag!
Zelf al onderzoek gedaan maar kan hem helaas nergens vinden. Geloof dat de ab de volgende type nrs heeft Rmf-tx800u, Rmf-tx900u. Fijne zaterdag!
[Voor 5% gewijzigd door J.Gronkjaer op 20-08-2022 12:15]
Sinds deze week staat hier de Sony A90K (48 inch) in de woonkamer. Ik ben er echt superblij mee 
Ik heb mijn ervaringen uit de eerste week opgeschreven in deze review.

Ik heb mijn ervaringen uit de eerste week opgeschreven in deze review.
Hier gekozen voor de Sony Bravia XR-55A84K
Deal kunnen maken voor € 1.775 met veelal een normale/geadverteerde prijs van € 2.149 en dan nog 200 cashback.
Ben er heel blij mee na mijn Samsung van 11 jaar oud.
Zit circa 3 meter van de TV af, groter dan 55 moest het ook echt niet zijn, haha. Maar ontwerp is heel minimalistisch (bezel en pootjes erg slank, top uiterlijk!)
4K content (PS4, series, YouTube) is waanzinnig. Nu alleen nog eens naar de PS5, zal al helemaal gaaf worden.
Geluid van TV zelf is ook heel goed moet ik zeggen!!
Deal kunnen maken voor € 1.775 met veelal een normale/geadverteerde prijs van € 2.149 en dan nog 200 cashback.
Ben er heel blij mee na mijn Samsung van 11 jaar oud.
Zit circa 3 meter van de TV af, groter dan 55 moest het ook echt niet zijn, haha. Maar ontwerp is heel minimalistisch (bezel en pootjes erg slank, top uiterlijk!)
4K content (PS4, series, YouTube) is waanzinnig. Nu alleen nog eens naar de PS5, zal al helemaal gaaf worden.
Geluid van TV zelf is ook heel goed moet ik zeggen!!
[Voor 45% gewijzigd door Sleehond op 22-08-2022 15:30]
Hoi mensen,
Nu ik de Sonos arc (gen2) heb en de A95k vroeg ik me wat af. Disney+ heeft bij bv gisteren, 4K Ultra HD (lol) Dolby vision, Dolby Atmos etc.
Maar toen ik hem ging afspelen nam hij niet de Atmos als geluid format, maar Dolby Digital 5.1. Ik kan ook nergens settings vinden in Disney Plus om het handmatig te zetten naar wat ik wil, of ik kan het niet vinden, dat kan natuurlijk ook.
Nu vraag je waarom in een TV topic, omdat ik cast via de ingebouwde Chromecast, wat als goed is een Ultra is. En hier is het punt, hier en daar lees ik dat de Chromecast Ultra niet Atmos doorstuurt, maar ergens anders weer wel. Plus ik kan zweren dat ik het heb gehad via Netflix.
Ligt het dus aan de tv of aan Disney Plus en zit ik hier totaal verkeerd.
Nu ik de Sonos arc (gen2) heb en de A95k vroeg ik me wat af. Disney+ heeft bij bv gisteren, 4K Ultra HD (lol) Dolby vision, Dolby Atmos etc.
Maar toen ik hem ging afspelen nam hij niet de Atmos als geluid format, maar Dolby Digital 5.1. Ik kan ook nergens settings vinden in Disney Plus om het handmatig te zetten naar wat ik wil, of ik kan het niet vinden, dat kan natuurlijk ook.
Nu vraag je waarom in een TV topic, omdat ik cast via de ingebouwde Chromecast, wat als goed is een Ultra is. En hier is het punt, hier en daar lees ik dat de Chromecast Ultra niet Atmos doorstuurt, maar ergens anders weer wel. Plus ik kan zweren dat ik het heb gehad via Netflix.
Ligt het dus aan de tv of aan Disney Plus en zit ik hier totaal verkeerd.
@JinShepard Het kan heel goed aan de app van Disney+ liggen. Niet zo lang geleden werd bij mij de Disney app geüpdatet en toen werkte Atmos ineens niet meer.
Kan je een andere app proberen waar je ook Atmos bij hebt?
Helaas niet bij Netflix, ik dacht van wel.. toen ik de tv had gekocht heb ik overal films gekeken, via me 4k blue ray en netflix, blijkbaar heb ik het door elkaar gehaald want Netflix kan allen als je de premium abbo hebt.. Ik denk dat ik contact moet zoeken met Disney support...kevinmastah2005 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:35:
@JinShepard Het kan heel goed aan de app van Disney+ liggen. Niet zo lang geleden werd bij mij de Disney app geüpdatet en toen werkte Atmos ineens niet meer.
Edit*
''IK bedank u voor uw geduld, Jin. IK heb dit reeds voor u verder nagekeken. Ik kan best begrijpen dat u heel graag de films en series op Disney+ wilt bekijken met de audiokwaliteit van Dolby Atmos, omdat deze veel beter audio weergeeft. Het is momenteel nog niet mogelijk om deze handmatig te wijzigen op bepaalde momenten zal u wel zien dat deze automatisch gaat naar Dolby Atmos aangezien uw Tv wel voldoet aan de eisen. Ik kan daarnaast ook zeker begrijpen dat de handmatige wijziging veel handiger zou zijn, vandaar dat ik van mijn kant uit meteen een verzoek heb ingesteld bij de technische dienst om deze mogelijk te maken.''
In andere woorden.. het komt ooit dat er een handmatige setting is dat ik kan kiezen welke geluid ik wil door me systeem..
[Voor 37% gewijzigd door JinShepard op 04-09-2022 15:12]
Deze week de Sony Bravia XR-48A90K mogen verwelkomen. Mogelijk schrijf ik nog een review. Voor nu een vervelende eerste ervaring bij het activeren van Google TV. Dit zou handig(er) gaan mbv de Google Home App op mijn (Sony Experia 1mk2) smartphone. Die herkent de TV (ethernet bekabeld) wel, maar na het scannen van de QR code die op beeld verschijnt, komt de 'configuratie' in een schijnbaar oneindig proces terecht, waarbij zowel de TV als de telefoon een neverending animatie tonen en stellen dat tijdens de configuratie de Wifi van de telefoon even kan uitvallen. Meer dan een half uur gewacht maar er gebeurt niets. Uiteindelijk handmatig ingesteld om er daarna achter te komen dat ik ook niet met de Google TV App op mijn telefoon controle kan krijgen over de XR-48A90K. De Google TV App vind echter wel mijn oude Bravia uit 2015 met Android TV. Iemadn die weet welke lullige flipswitch ik moet aantikken om dit wel te laten werken? NB Ja, ik heb ook al een facory reset geprobeerd en ipv ethernet WiFi te activeren. Werkt ook niet....
"A man has got to know his limitations..."
Hier ook de Sony Bravia XR-48A90K in huis gehaald. Heb geen problemen gehad om via Google Home App de tv te installeren (iphone pro 13). Ook las ik eerder dat iemand connectieproblemen had met de wifi, die ervaring heb ik tot nu toe ook nog niet gehad. TV overigens voor 1550 vorige week kunnen kopen bij Hellotv.
De Sony Bravia XR-48A90K staat te koop voor EUR 1.499 op www.tvspecialisten.nl. Blijkbaar een Nederlandse vestiging van een Belgische webshop net onder Eindhoven. Is toch al 25% af van de startprijs van EUR 2.000 en goedkoopste van de webshops in NL (overige shops hanteren EUR 1.699).
Is dat een betrouwbaar adres? Ze hebben de 55” A95K voor €2399, die prijs heb ik nog niet eerder gezien. De €1599 voor de A90J bij BCC is ook niet verkeerd… lastig, kiezen of toch wachten tot november?Rookert25 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:21:
De Sony Bravia XR-48A90K staat te koop voor EUR 1.499 op www.tvspecialisten.nl. Blijkbaar een Nederlandse vestiging van een Belgische webshop net onder Eindhoven. Is toch al 25% af van de startprijs van EUR 2.000 en goedkoopste van de webshops in NL (overige shops hanteren EUR 1.699).