Lego Stud.io hulp gevraagd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 11:04
Binnen Het grote Lego Topic heb ik een aantal mensen voorbij zien komen die echt goed en handig zijn in Stud.io.

Op advies van @Jakkus een eigen topic geopend voor mijn hulpvraag.

Ik heb een jaar geleden iemand gevonden die custom builds met handleiding maakt in stud.io. Mijn verzoek was om mijn huis na te bouwen van buiten en binnen. Helaas is dit nooit afgemaakt door omstandigheden.

Toch wil ik nog graag de stud.io en handleiding af proberen te maken, maar ik heb 0 ervaring met dat programma. Ik wil dit graag als cadeau geven aan de baas des huizes ;).

Je verwacht het al, mijn vraag is aan jullie lego fans of jullie kunnen helpen hiermee.

De buitenkant is grotendeels af, er missen nog wat details, dakramen, deuren enzo. Maar van binnen is nog geen inrichting gedaan helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxmC2g86pFL-QorpHHIY-n01Dr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IqYnMMYXCM7im214Z0a3GP4f.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GB1sXlNGdMJg4o0wAk_7fdEr6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkcffUHjAcuGZghdgvQurt2T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCkCcTITlnergT5ftgSGhzX23fI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RTIWkBabGMt4XDSYyXWH6Gyk.jpg?f=user_large

Moet nog even kijken hoe ik het bestand hier kan toevoegen...

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ah gelukt, ik heb de bestanden die ik heb ontvangen hier neergezet. Volgens mij is
de vloer + zolder de totale versie op dit moment. Stud.io bestanden

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27
Ik dacht: er zijn vast nog wel meer tweakers die het leuk vinden om mee te denken. Bijvoorbeeld @Roy vd M., @almightyarjen, @chrisO, @SnoeiKoei en @Ottooo :)

@water_escape Heb je ook foto's van je huis? En hoe moet de inrichting worden?
Je zei in je post in het grote Lego topic ook dat je het moeilijk vond om zelf aan de slag te gaan. Waar loop je vooral tegenaan?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik denk dat het vooral een kwestie is van aanlopen tegen het kostenplaatje als je deze uiteindelijk wilt gaan bouwen ;)

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Mijn eerste indruk:

- Ik denk dat je alleen het laatste (grootste) bestand nodig hebt.
- Goed dat er met subassemblies is gewerkt. Als je bijvoorbeeld de dak-subassemblies onzichtbaar maakt dan kun je makkelijker aan het interieur bouwen.
- Je zult aan de hand van foto's, afmetingen en/of inschattingen het interieur kunnen bouwen. Maar dit is een gigantisch werk en zul je beter zelf kunnen doen dan dat je het iemand vraagt denk ik.

Ik zou je willen aanraden om eens de basis van het programma onder de knie te krijgen, daarmee aan de slag te gaan door een simpel modelletje te bouwen en dit hier en daar wat ingewikkelder te maken. Op Youtube staan genoeg video's voor beginnende gebruikers van Studio. Het is in de kern niet zo'n moeilijk programma.

Als je hebt geoefend, pak je het laatste bestand van het huis erbij en ga je langzaam maar zeker wat interieurdelen maken. Let erop dat je steentjes gebruikt die ook daadwerkelijk bestaan (bijvoorbeeld, niet van een bepaalde kleur waarin dat steentje nooit is geleverd). Let er ook op dat je voor deze interieurdelen een nieuwe bouwstap aanmaakt ('step 4'). Zodra je gaat beginnen aan de eerste verdieping, zou ik die interieurdelen onder 'step 5' plaatsen en de zolder zou ik 'step 6' maken.

Telkens wanneer je hierin problemen ondervindt of vragen hebt, staan we hier klaar om je te helpen.

Maar dit is slechts mijn suggestie, misschien zijn er mensen die er anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Een handzame inleiding is hier: YouTube: How to Use Bricklink's LEGO Stud.io Software [Beginner Tutorial!]

(Wel in het Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Jakkus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:46:
Ik dacht: er zijn vast nog wel meer tweakers die het leuk vinden om mee te denken. Bijvoorbeeld @Roy vd M., @almightyarjen, @chrisO, @SnoeiKoei en @Ottooo :)

Je zei in je post in het grote Lego topic ook dat je het moeilijk vond om zelf aan de slag te gaan. Waar loop je vooral tegenaan?
Dank je voor de tip!
Zeker heb ik foto's van het huis. Ik zal deze vandaag even proberen te posten. De inrichting zou ik zoveel mogelijk echt willen laten lijken. Denk aan keuken, banken, bedden, planten enzo. net wat mogelijk is.

Waar ik tegenaan loop :). Ik kan niet met stud.io overweg, ik heb geen idee welke blokjes je waarvoor kan gebruiken of er zijn en of het nog wel stabiel is of mogelijk is wat je kan doen.

Ik heb dit bestand ook geopend al, maar dan blijkt de helft niet zichtbaar te zijn, zijn doorzichtig en kan ik er niks mee, heel vreemd. En zodra ik iets probeer aan te passen gaat het stuk..oeps.

Dat was ook de hele reden dat ik iemand had gevonden die dit als hobby doet, maar helaas kan hij het niet meer af maken en heeft hij het bestand toegestuurd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Roy vd M. schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:04:
Mijn eerste indruk:

- Ik denk dat je alleen het laatste (grootste) bestand nodig hebt.
- Goed dat er met subassemblies is gewerkt. Als je bijvoorbeeld de dak-subassemblies onzichtbaar maakt dan kun je makkelijker aan het interieur bouwen.
- Je zult aan de hand van foto's, afmetingen en/of inschattingen het interieur kunnen bouwen. Maar dit is een gigantisch werk en zul je beter zelf kunnen doen dan dat je het iemand vraagt denk ik.
dank je. Ik de andere twee eruit gehaald.

er is met subassembllies (zo noem je dat? :) ) gewerkt omdat de maker wilde zorgen dat het huis "modular" zou zijn, dus delen eraf kan halen zoals bij de modular reeks. (of staat dat hier los van ? :) )

Belangrijkste stap is inderdaad de buitenkant af krijgen, vandaar de hulpvraag. Dat is constructief. Ik heb geen idee hoe ik er nu dakramen of deuren in moet krijgen bijvoorbeeld. Daarna lijkt het mij leuk om zelf aan het interieur te beginnen als dit kamer voor kamer kan zonder dat ik iets stuk kan maken.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:46:

Ik heb helaas geen enkele ervaring met Stud.io maar ik volg het topic met belangstelling want een leuk project is het wel. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Roy vd M. schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:49:
Ik denk dat het vooral een kwestie is van aanlopen tegen het kostenplaatje als je deze uiteindelijk wilt gaan bouwen ;)
verkijkt menig 'designer' zich op - die losse parts lopen redelijk in de papieren

toch blijft het een mooi gegeven dat stud.io

voor het 'gemak' vind ik het vaak wel praktisch om aantal veel gebruikte blokjes als 'sneltoets' toegankelijk te houden. maar het goed 'zoeken' naar de goedkopere variant van een blokje vind ik vaak wel verwarrend

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:09
Kan de buitenkant voor je controleren op stevigheid en kijken of het qua kosten nog geoptimaliseerd kan worden, Daarna kan ik de buitenkant verder afmaken voor je.
Kost enkel wat tijd.

Voor het interieur zul je zelf aan de slag moeten of iemand anders moeten vinden, Dat ligt helaas echt veel te ver bij mijn interesse vandaan.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:11:
Kan de buitenkant voor je controleren op stevigheid en kijken of het qua kosten nog geoptimaliseerd kan worden, Daarna kan ik de buitenkant verder afmaken voor je.
Kost enkel wat tijd.

Voor het interieur zul je zelf aan de slag moeten of iemand anders moeten vinden, Dat ligt helaas echt veel te ver bij mijn interesse vandaan.
Daar helpen jullie mij al heel veel mee! Alvast dank.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Bij deze wat foto's van de buitenkant rondom. Ik kan natuurlijk ook detailfoto's maken van bepaalde hoeken indien nodig.

Wat ik zo zie missen er nog dakramen achter, dakraam voor, deuren voor en achter, en zonnepanelen (bestaan die in lego? :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj4a0SY7E0kgzfS2OtNRdP8Qq0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5viR0qrAWBzebBF426ci5Gb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMcRJf9dxhOWHc_otVnbKmZj7Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUAbID1baBz5Himhhoaba3iY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2nM8o0gV1xnP1UgiRQrwiTH9nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dperwxM1jk47MxOSFQtYZWcG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqvw6SwKwn94wNUdNMM9aiDuvbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amP3OkLco95ozi8qAsYC9EsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
De zoekfunctie in studio kan ik ook aanraden. Het is even uitzoeken waar je naar moet zoeken (en het is in het Engels), maar als je bijvoorbeeld zoekt naar 'door' of 'window' of 'frame' kom je een heel eind.
Het kost ook even tijd om je er wat in te verdiepen, maar het is echt niet zo moeilijk. Het is bijna als gewoon bouwen, maar dan met oneindig veel steentjes en kleuren die je ter beschikking hebt :)

Verder kan het helpen om bij bestaande modulaire gebouwen te kijken hoe zij het interieur hebben gedaan. De handleidingen staan gratis op internet. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar 'Lego handleiding Pet Shop' of 'Lego handleiding assembly square', of 'bookshop'. Die hebben bijvoorbeeld huiskamers, wc's, keukens en bedden.

[ Voor 28% gewijzigd door Jakkus op 28-02-2022 19:14 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Jakkus schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:12:
De zoekfunctie in studio kan ik ook aanraden. Het is even uitzoeken waar je naar moet zoeken (en het is in het Engels), maar als je bijvoorbeeld zoekt naar 'door' of 'window' of 'frame' kom je een heel eind.
Het kost ook even tijd om je er wat in te verdiepen, maar het is echt niet zo moeilijk. Het is bijna als gewoon bouwen, maar dan met oneindig veel steentjes en kleuren die je ter beschikking hebt :)

Verder kan het helpen om bij bestaande modulaire gebouwen te kijken hoe zij het interieur hebben gedaan. De handleidingen staan gratis op internet. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar 'Lego handleiding Pet Shop' of 'Lego handleiding assembly square', of 'bookshop'. Die hebben bijvoorbeeld huiskamers, wc's, keukens en bedden.
Ik heb hier een hele mooie verzameling modulars staan. Vandaar dat ik in dit huis ook graag het interieur mee zou willen nemen :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Blijft lastig programma. Durft niet echt aan de buitenkant te komen.

Als ik hem open zie ik bepaalde blokken niet, zijn weg of transparant. Waarom klopt dit niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdzSyDo1TWzqumzcd2GIZF0oWPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0AX8RJV1EBnysvVtwOZTkex.png?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Kan zijn dat die in conflict zijn met andere onderdelen (in elkaar steken zonder legale verbinding) maar kan ook een bug zijn in het programma.
Heb helaas op moment geen tijd of geschikt medium om zelf even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@water_escape Meestal betekent dat dat twee aparte onderdelen elkaar in de weg zitten, dus dat ze op zo'n manier bevestigd zijn dat het fysiek niet mogelijk is, of dat er ergens overlap is tussen twee onderdelen.

Zo te zien ben je al best goed bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
ho ho , ik heb nog helemaal niks gedaan :). Gewoon openen en beetje rond kijken. Ik snap niks van de dak contructie. 2 concrete eerste hulpvragen dan hier nu de foto's erop staan:

- kan iemand hem ook openen en kijken hoe die er uit ziet. zit alles goed of waarom zie ik het zo
- kan iemand de missende dakramen (3 stuks) erin maken?

vanuit daar weer naar een goede versie van de buitenkant :)

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
Het dak wilde ik sowieso al naar gaan kijken want de dakranden wijken mij persoonlijk teveel van het echte huis af.

Heb alleen geen idee wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Sato schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:02:
Het dak wilde ik sowieso al naar gaan kijken want de dakranden wijken mij persoonlijk teveel van het echte huis af.

Heb alleen geen idee wanneer ik tijd heb.
Sowieso al top dat je ernaar wilt kijken en dat je er tijd en moeite in wil stoppen, kudos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Precies dat. Heel erg fijn zoiets!

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Gisteravond even snel gekeken, in het dak zijn het onderdelen die in elkaar overlopen.
Aan het gebouw zelf lijken het vooral meldingen te zijn die veroorzaakt worden door het dak.

Gaat wat meer tijd inzitten dan verwacht, Kan helaas ook geen toezeggingen doen wanneer ik er tijd voor heb. Vrees dat het ergens volgende week of over twee weken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Zou het ook een optie kunnen zijn om helemaal opnieuw te beginnen, en dan de schaal wat kleiner te maken? Misschien veel werk, maar mij lijkt op dit moment de schaal wel erg groot (2x een 48x48 baseplate?). Als je die kleiner maakt, zou je ook 'gewone' dakpannen kunnen gebruiken, wat het maken van het dak een heel stuk makkelijker maakt, en volgens mij ook mooier zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
durf ik niet te zeggen. Dit heeft iemand gemaakt omdat ik het niet kan helaas. Hij heeft alle proporties zo gezet. Als het kleiner wordt, raak je de binnenkant meer kwijt geloof ik? dit is schaal 1:40 dacht ik.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:12:
Gisteravond even snel gekeken, in het dak zijn het onderdelen die in elkaar overlopen.
Aan het gebouw zelf lijken het vooral meldingen te zijn die veroorzaakt worden door het dak.

Gaat wat meer tijd inzitten dan verwacht, Kan helaas ook geen toezeggingen doen wanneer ik er tijd voor heb. Vrees dat het ergens volgende week of over twee weken wordt.
het ligt al een jaar stil, vandaar dat diegene heeft aangegeven het niet meer te kunnen afmaken helaas. Dus 2 weken valt in het niet. Ik ben al lang blij dat iemand kan helpen de buitenkant af te ronden. Enorm dank daarvoor dus.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Goede morgen. Ik wordt helaas gek :).
Blijkbaar moet je wel echt kennis van bouwen en alle steentjes hebben.
kennis van het programma is ook handig, want iedere keer gaat iets kapot.

Van een handleiding nabouwen lukt net, maar zelf bedenken en bouwen helaas niet.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato @Jakkus
hele andere vraag. Bestaan er ook websites / plekken waar je zoiets als dit tegen een kleine vergoeding weg kan zetten? Ik ben er achter dat dit niet voor mij weggelegd is, zeker als ik de tekening voor Mei af zou willen :).

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icantfly1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55
water_escape schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:18:
@Sato @Jakkus
hele andere vraag. Bestaan er ook websites / plekken waar je zoiets als dit tegen een kleine vergoeding weg kan zetten? Ik ben er achter dat dit niet voor mij weggelegd is, zeker als ik de tekening voor Mei af zou willen :).
Klink als iets voor Fiverr. Zie bijvoorbeeld: https://www.fiverr.com/mo...d4-4b30-abd0-8a0623b04fbd

Resultaat is uiteraard niet gegarandeerd, dus 'shop' voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:36

MsG

Forumzwerver

Onderschat ook zeker niet het werk wat er in zit. In combinatie met de extreem krappe deadline denk ik dat "een kleine vergoeding" vrij incompatibel is.

https://www.ad.nl/wonen/v...ica-van-je-huis~a65a664f/ geeft misschien een bepaald idee.

Dat iemand Lego leuk vindt betekent niet per se dat iemand voor geringe vergoedingen dit soort klussen zou willen doen.

Een beetje hetzelfde kaliber zie je veel in de IT: "hey jij vind computers toch leuk? Wil je mijn computer repareren voor 5 euro?" En daar zijn vele leuke topics over op Tweakers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
MsG schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:37:
Onderschat ook zeker niet het werk wat er in zit. In combinatie met de extreem krappe deadline denk ik dat "een kleine vergoeding" vrij incompatibel is.

https://www.ad.nl/wonen/v...ica-van-je-huis~a65a664f/ geeft misschien een bepaald idee.

Dat iemand Lego leuk vindt betekent niet per se dat iemand voor geringe vergoedingen dit soort klussen zou willen doen.

Een beetje hetzelfde kaliber zie je veel in de IT: "hey jij vind computers toch leuk? Wil je mijn computer repareren voor 5 euro?" En daar zijn vele leuke topics over op Tweakers.
wow, die zijn heftig. Ik had nu iemand die het als hobby erbij deed (75,- voor de bouwtekening) . Uiteraard zelf steentjes kopen en bouwen. Alleen is dus de tekening helaas nooit afgemaakt.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Bouw instructies maken is het probleem niet, dat lukt mij in een dag of twee wel. (Vind ik zelfs nog leuk om te doen ook)

Maar dat dak fixen, dat is echt een ramp nog op moment. Helpt daarbij ook niet dat ik nooit gebouwen ontwerp. (En dus geen ervaring heb met los op het model liggende delen.)

-----

Wat betreft mensen kennen die dit tegen betaling doen, Ik ken alleen iemand die star wars dingen doet (is redelijk goedkoop en vrij snel) en een ander die voornamelijk vliegtuigen en sci-fi dingen ontwerpt. Maar van die laatste weet ik niet zeker of hij ook in opdracht werkt.

Fiverr: Het lijkt mij moeilijk om iemand te vinden die dit wil afmaken en dat dan ook goed doet.
Vrees dat degene die er goed in zijn liever opnieuw beginnen.

-----

Deadline van voor mei maakt het wel krap overigens, je wilt toch minstens 3 weken van te voren de stenen bestellen lijkt mij. Je weet immers nooit of alles de eerste keer meteen goed gaat.
Volledige uitwerken van bouw instructies mag je ook een week voor uittrekken (hoewel ik dat in twee of drie dagen kan doen moet ik er wel tijd voor hebben.)

Dat betekent dat er nog één tot maximaal twee weken tijd is om het ontwerp af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Wat Sato volgens mij wil zeggen (en anders wil ik die stelling best voor m'n rekening nemen) dat het niet gaat lukken die deadline te hanteren, tenzij je alles vandaag of morgen geregeld krijgt.

Iemand vinden, laten tekenen, stenen bestellen bij een aantal winkels, alle stenen tijdig binnenkrijgen, stenen leuk verpakken... als je enige kans van slagen wilt maken, zou ik er grote haast mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik begrijp wat je bedoelt als het gaat om dat het moeilijk is om hiermee verder te gaan. Mij zinkt de moed ook in de schoenen als ik zie hoe groot dit ding is ;)

Als je iemand de opdracht geeft, zou ik aan willen raden om de schaal een stuk kleiner te maken. Max. 32x48 studs bijvoorbeeld. Hij is nu echt enorm (hij staat op een baseplate van 72x48 studs). Een kleinere schaal scheelt ook een hoop in de aanschaf, als je de steentjes bestelt. Dan kun je zomaar de kosten voor ontwerp er weer uit halen. (Al is die 4700 euro ook een hoop geld! :o Dat ga je er niet mee besparen :p )

Ik heb zelf geen ervaring met iemand inhuren om het te maken.

Op een kleinere schaal kun je voor het dak ook gewoon dakpannen gebruiken, dat scheelt flink in de moeilijkheidsgraad ;) Het dak op deze manier maken is echt een grote uitdaging, dat heb ik ook gemerkt toen ik de kerk na probeerde te maken in Studio. Dat was een moeilijke klus, en hoe het geworden is verdient nog geen schoonheidsprijs.

[ Voor 42% gewijzigd door Jakkus op 22-03-2022 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Een verder voordeel van wat Jakkus hier schrijft, is dat de kostprijs exponentieel lager is. Bovendien kun je het makkelijker plaatsen. Een maquette zoals je die in gedachten hebt, zou ik eerder in een congreszaal verwachten dan in een huiskamer.

Het is denk ik de lol om te proberen iets te maken wat direct herkenbaar is als jullie huis, maar dan zo klein mogelijk. Ik denk dat het wel drie keer zo klein zou kunnen. Kijk eens naar de architecture-reeks. Iedereen herkent de Eiffeltoren of het Empire State Building meteen.

Je hoeft dan ook geen interieur te ontwerpen, waar je in de praktijk misschien toch al niet zoveel naar zou kijken en wat alleen maar extra ontwerptijd en geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:14:
Bouw instructies maken is het probleem niet, dat lukt mij in een dag of twee wel. (Vind ik zelfs nog leuk om te doen ook)

Maar dat dak fixen, dat is echt een ramp nog op moment. Helpt daarbij ook niet dat ik nooit gebouwen ontwerp. (En dus geen ervaring heb met los op het model liggende delen.)

-----

Wat betreft mensen kennen die dit tegen betaling doen, Ik ken alleen iemand die star wars dingen doet (is redelijk goedkoop en vrij snel) en een ander die voornamelijk vliegtuigen en sci-fi dingen ontwerpt. Maar van die laatste weet ik niet zeker of hij ook in opdracht werkt.

Fiverr: Het lijkt mij moeilijk om iemand te vinden die dit wil afmaken en dat dan ook goed doet.
Vrees dat degene die er goed in zijn liever opnieuw beginnen.

-----

Deadline van voor mei maakt het wel krap overigens, je wilt toch minstens 3 weken van te voren de stenen bestellen lijkt mij. Je weet immers nooit of alles de eerste keer meteen goed gaat.
Volledige uitwerken van bouw instructies mag je ook een week voor uittrekken (hoewel ik dat in twee of drie dagen kan doen moet ik er wel tijd voor hebben.)

Dat betekent dat er nog één tot maximaal twee weken tijd is om het ontwerp af te maken.
nee zo kritisch is het niet/ het is geen deadline :). dat was vorig jaar al het idee.
Het zou leuk zijn als ik Mei zou halen met alleen de tekening/handleiding. Maar het kan ook op een ander moment een leuke verrassing zijn :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Roy vd M. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:33:
Een verder voordeel van wat Jakkus hier schrijft, is dat de kostprijs exponentieel lager is. Bovendien kun je het makkelijker plaatsen. Een maquette zoals je die in gedachten hebt, zou ik eerder in een congreszaal verwachten dan in een huiskamer.

Het is denk ik de lol om te proberen iets te maken wat direct herkenbaar is als jullie huis, maar dan zo klein mogelijk. Ik denk dat het wel drie keer zo klein zou kunnen. Kijk eens naar de architecture-reeks. Iedereen herkent de Eiffeltoren of het Empire State Building meteen.

Je hoeft dan ook geen interieur te ontwerpen, waar je in de praktijk misschien toch al niet zoveel naar zou kijken en wat alleen maar extra ontwerptijd en geld kost.
Dit is het lastige voor mij. Ik heb vorige jaar het advies van de "tekenaar" gevolgd. Hij is de expert dacht ik :).
Mij gaat het erom dat de proporties kloppen en alles herkenbaar is.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Hm je kunt niet zeggen 'hij is de expert' en dan alles aan hem overlaten. De grootte is namelijk een variabele die je zelf zou moeten kiezen.

Er zijn hier MOC'ers die een op jullie huis gelijkend bouwwerkje kunnen maken en daar 30 onderdeeltjes voor nodig hebben. Je kunt ook een uiterst gedetailleerde versie van 130.000 onderdeeltjes maken.

321 onderdeeltjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt47cbe5557f75d103/21019.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1000&height=1000&dpr=1

12.600 onderdeeltjes:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-86044.jpg/1000x800.jpg?1645886741.5767417

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
Jakkus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:54:
Op een kleinere schaal kun je voor het dak ook gewoon dakpannen gebruiken, dat scheelt flink in de moeilijkheidsgraad ;) Het dak op deze manier maken is echt een grote uitdaging
In die richting zat ik eigenlijk al een beetje te denken met het oog op stevigheid en stabiliteit.
Maar dat jaagt de kosten van het dak op de huidige schaal echt over de klif.

-----

Denk dat met wat er vandaag gezegd is het vooral belangrijk is dat @water_escape eerst voor zichzelf de keuze maakt of hij/zij met wat er nu al is verder wil ondanks de kosten in stenen (ik weet even niet waar de teller nu op staat, kan dat vanavond pas zien als ik thuis ben.) Of dat het misschien toch verstandiger is om voor een kleinere schaal te gaan.

Dan kunnen we vandaaruit verder kijken wat er nodig is/wie wat wil doen.

Dat het dak in de huidige staat nog aardig wat werk nodig heeft is inmiddels wel duidelijk, maar ook dat is vast wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato dank. Dit is nu vooral mijn "issue" . Ik wil niemand tot last zijn door eisen te gaan stellen. Omdat jullie hier allemaal uit hobby meedenken.

Bij de vorige aanbieder kon ik kiezen tussen 2 maten. En heb ik dus voor deze maat gekozen.
Daar waren ook creatie kosten (75,-) aan gekoppeld.

In mijn ogen is hier hulp vragen om het af te maken "makkelijker en sneller" dan vragen of iemand mijn huis opnieuw zou willen nabouwen.

Ik baal dat de aanbieder het niet meer af ging maken, zeker omdat hij al zo ver was, maar ook omdat ik het niet kan. De steentjes kopen en zoeken en mijn vrouw laten bouwen is voor mij weer leuk :).

Ik zie jullie (de digitale bouwers) dus als experts ;)

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19

SomerenV

It's something!

Mijn advies (als iemand met redelijk wat ervaring in Stud.io): verklein de schaal aanzienlijk. Nog even los van dat je huidige schaal blijkbaar nogal tricky is met het maken zelf wordt het ook al snel een enorm duur grapje. Met Studio is het de kunst om het nog een beetje betaalbaar te houden. Daar komt wat trial and error bij kijken, en het zal alsnog een stuk duurder zijn per steentje dan een reguliere set, maar de kosten kunnen vaak nog wel een beetje gedrukt worden.

Maar goed, als je uiteindelijk je huis hebt, en je hebt een handleiding (gemaakt of laten maken) dan bestel je je steentjes. Dan ga je een keer proefbouwen (en het liefst laat je het iemand doen die verder geen ervaring heeft met het project) en daarna is het nog zaak puntjes op de i te zetten. Het gaat je dus hoe dan ook nog wel wat tijd kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door SomerenV op 23-03-2022 14:45 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
SomerenV schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:42:
Mijn advies (als iemand met redelijk wat ervaring in Stud.io): verklein de schaal aanzienlijk. Nog even los van dat je huidige schaal blijkbaar nogal tricky is met het maken zelf wordt het ook al snel een enorm duur grapje. Met Studio is het de kunst om het nog een beetje betaalbaar te houden. Daar komt wat trial and error bij kijken, en het zal alsnog een stuk duurder zijn per steentje dan een reguliere set, maar de kosten kunnen vaak nog wel een beetje gedrukt worden.

Maar goed, als je uiteindelijk je huis hebt, en je hebt een handleiding (gemaakt of laten maken) dan bestel je je steentjes. Dan ga je een keer proefbouwen (en het liefst laat je het iemand doen die verder geen ervaring heeft met het project) en daarna is het nog zaak puntjes op de i te zetten. Het gaat je dus hoe dan ook nog wel wat tijd kosten.
Dat is perfect inderdaad. Ik weet dat de blokjes geld gaan kosten. Maar dan heb ik ook iets bijzonders :).
Tijd ben ik nu dus vanaf gestapt :). Eerst iemand vinden die het gaaf vind om proberen te tekenen, dat is idd de allerbelangrijkste stap.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
440,- Euro is waar de teller nu op staat in Studio.

En dan moet het dak nog afgemaakt worden en is er een noodzaak om een en ander te verstevigen dan wel aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Da's bijna een volle tank benzine. Ik zou het toch echt wat kleiner gaan zoeken, dan denk ik dat het ook wat makkelijker te ontwerpen is. Ook voor jezelf wat betreft interieur.

Dan zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met de markante 'zuilen'-gang. Daar de onderdeeltjes bij zoeken en van daaruit de schaal proberen te bepalen. Nu bestaan ze volgens mij uit 2x2 steentjes, wat denk ik al vrij grof is. Maar bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toypro.com/media/cache/ks_product_detail_normal/uploads/images/custom/2342-src.jpg

Maakt het meteen een stuk kleiner, maar misschien vindt je eega dat juist wel erg schattig. Mits realistisch ontworpen, doet het een niet voor het ander onder.

Andere optie is misschien te kiezen voor simpele 1x1 steentjes (die ook in de hoogte verkrijgbaar zijn trouwens).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj4a0SY7E0kgzfS2OtNRdP8Qq0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5viR0qrAWBzebBF426ci5Gb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Roy vd M. op 23-03-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:35:
440,- Euro is waar de teller nu op staat in Studio.

En dan moet het dak nag afgemaakt worden en is er een noodzaak om een en ander te verstevigen dan wel aan te passen.
Dat vind ik nog meevallen. Want dat is inclusief de visgraat vloer die er in ligt binnen.
Ja het is veel geld. Maar ik dacht op 700-800 uit te komen voor steentjes. (koop ik de Titanic niet :) )

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Roy vd M. schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:40:
Da's bijna een volle tank benzine. Ik zou het toch echt wat kleiner gaan zoeken, dan denk ik dat het ook wat makkelijker te ontwerpen is. Ook voor jezelf wat betreft interieur.

Dan zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met de markante 'zuilen'-gang. Daar de onderdeeltjes bij zoeken en van daaruit de schaal proberen te bepalen. Nu bestaan ze volgens mij uit 2x2 steentjes, wat denk ik al vrij grof is. Maar bijvoorbeeld dit:

[Afbeelding]

Maakt het meteen een stuk kleiner, maar misschien vindt je eega dat juist wel erg schattig. Mits realistisch ontworpen, doet het een niet voor het ander onder.

Andere optie is misschien te kiezen voor simpele 1x1 steentjes (die ook in de hoogte verkrijgbaar zijn trouwens).

[Afbeelding]
Kijk, deze kijk vind ik dus knap van jullie.
Mijn gevoel zegt hoer groter hoe realistischer. Maar ik moet denk ik voor realistisch gaan en het advies van degene die wil helpen volgen. Ik heb liever echt realistisch en at duurder dan besparen en het is het net niet.

Als opnieuw / kleiner bouwen sneller en makkelijker is dan de huidige tekening aanpassen ben ik daar blij mee.
Ik heb het idee dat het bijna af op details na in die tekening, maar constructief kan ik er weinig van zeggen.

Water-Escape

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sato
water_escape schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:22:
[...]

Dat vind ik nog meevallen. Want dat is inclusief de visgraat vloer die er in ligt binnen.
Ja het is veel geld. Maar ik dacht op 700-800 uit te komen voor steentjes. (koop ik de Titanic niet :) )
Correct, Dat is inclusief de vloer.

Als jij €700/800 in stenen geen bezwaar vind dan ga ik eerdaags beginnen met het huis nalopen en waar nodig aanpassen.

Met het dak heb ik misschien wat hulp nodig maar dat komt vast wel goed.

En de bouw instructies wil ik ook wel voor je doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
En dan denk ik, dat je Sato ook best een paar kratjes bier kunt toesturen voor de te bewijzen diensten, dat kan er dan wsch ook wel vanaf toch. Ook al zegt hij hieronder misschien wel beleefdheidshalve dat dat niet hoeft. En ook al zegt hij dat hij dat niet beleefdheidshalve zegt maar dat het echt niet hoeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Overigens… hoeveel kosten worden er nog voor het interieur gerekend, en wie ontwerpt dat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sato
Vandaag alvast een beetje tijd erin gestoken, Paar screenshots kun je hier vinden. Klik

Garage deur en dat hoekje aan de hand van de foto's wat aangepast.
Vloer netter gemaakt (niet belangrijk mischien maar ik stoorde mij eraan)
Modular style nopjes voor het vastzetten van de boven verdieping secties toegevoegd
Binnenkant garage zat iets wat leek op een schuin staande deur? Heb dat aangepast maar weet niet of dat zo naar wens is?

En daarna begonnen aan het eerste stuk dak. Ben tevreden met de connectie en de witte randen.
Alleen de noodzaak voor die cirkel bovenin waar bijde dak delen samenkomen daar stoor ik mij aan maar een betere oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.
Roy vd M. schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:34:
En dan denk ik, dat je Sato ook best een paar kratjes bier kunt toesturen voor de te bewijzen diensten, dat kan er dan wsch ook wel vanaf toch. Ook al zegt hij hieronder misschien wel beleefdheidshalve dat dat niet hoeft. En ook al zegt hij dat hij dat niet beleefdheidshalve zegt maar dat het echt niet hoeft ;)
Dat laat ik geheel aan @water_escape over ;) Maar in principe doe ik het uit behulpzaamheid en voor de lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Sato Goed bezig! Tof dat je dat doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Tegen een probleem aangelopen met het dak, Met platen krijg je het stuk aan de achterkant van het huis waar de twee richtingen elkaar ontmoeten nooit netjes dicht. Dat heeft te maken met de hoek waaronder het dak ligt, dat zit net tussen de beschikbare platen met een schuine kant in. (waarschijnlijk liep degene die ervoor ingehuurd was daar ook op klem.)

Dak van dakpan stenen is wel goed te doen, Maar dan moet ik nog wel even kijken hoe ik daar netjes de witte randen op kan krijgen.
Zal ergens van het weekend worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
wow, ik ben een dag niet online :). @Sato grote dank !!! Echt heel tof.

Ik heb idd geen binnen fotos gedeeld nog. (doe ik liever prive sturen ipv op het www zetten) Maar er zit idd een schuine deur :). Ik heb toen ook de plattegrond tekening gestuurd voor alle maten idd.

[ Voor 14% gewijzigd door water_escape op 25-03-2022 08:37 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Roy vd M. schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:35:
Overigens… hoeveel kosten worden er nog voor het interieur gerekend, en wie ontwerpt dat?
Laten we starten met een final buitenkant. Binnen is nog iets interessant idd. Wat wel en wat niet, en kan het wel in deze proporties. :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:52:

En daarna begonnen aan het eerste stuk dak. Ben tevreden met de connectie en de witte randen.
Alleen de noodzaak voor die cirkel bovenin waar bijde dak delen samenkomen daar stoor ik mij aan maar een betere oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.
Ik vind die witte randen echt super. Het rondje is "jammer" omdat het er in het echt niet is, maar misstaat niet als oplossing.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato vandaag eens goed gekeken. Maar er zit wel een soort van rondje op die nok. Maar dan zwart want dat is van de hoekdakpan zeg maar :).

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Zwart zou kunnen maar breekt de witte lijn teveel.

Maar dat gaat voorbij aan een groter probleem en dat is de hoek van het dak en dat dit aan de achterzijde niet netjes dicht te krijgen valt met een platen dak.

Met dakpan stenen overigens geen probleem maar dan moet ik een oplossing vinden voor de witte rand. (Heb er wel een simpele oplossing voor maar het moet hopelijk netter kunnen.)

Vandaag helaas geen tijd gehad, Kwam een ander dingetje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato ik heb nog nagedacht over de hoek van het dak. In het echt sluit dat ook niet aan omdat er aan goot tussen loopt. Kan er niet een grijze "goot" (plat grijs) tussen gezet worden?

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:03
Vind dit wel tof trouwens. Wij hebben een standaard rijtjes huis, dus dat komt niet zo leuk uit. :+

Voor het dak zou ik zelf kijken naar hoe ze dat doen met de Winter Village reeks. Daar wordt het op meerdere manieren gedaan. Een dakkapel stijl raam zoals je die aan de voorkant hebt, kun je prima doen. Die ben ik vaker tegengekomen in de Winter Village reeks.
Plat raam moet je echt even over nadenken. Wellicht middels kleinere vlakken en dan doorzichtige vlakken erin, of hetzelfde als de dakkapel ramen, maar dan plat neer leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 30-03-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
water_escape schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:45:
@Sato ik heb nog nagedacht over de hoek van het dak. In het echt sluit dat ook niet aan omdat er aan goot tussen loopt. Kan er niet een grijze "goot" (plat grijs) tussen gezet worden?
Ik begrijp even niet wat je precies bedoeld.

Kwam overigens wel een ander probleem tegen, En dat zijn de gebruikte raamkozijnen.
Daar kan namelijk geen 'glas' in want het zijn zeer oude deur frames, waarvan ik ook niet kan garanderen dat je er genoeg in nieuw staat kunt krijgen. (Jaren 70 spul.)
Heb daar wel een oplossing voor maar die is niet toe te passen in combinatie met de huidige kleur van de muur.

Had nog wat geëxperimenteerd met het dak van platen en hoewel ik het redelijk aansluitend dicht heb weten te krijgen ziet er niet heel best uit want het moet ook allemaal nog vast aan elkaar gemaakt worden en dat wordt lastig.

Met dakpannen is het zo opgelost maar dan kom je wel met een overdreven witte rand te zitten. Zal kijken of ik vanavond tijd heb om van beide een screenshot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:03
@Sato Je had geëxperimenteerd met een dak van platen, heb je dat in de stijl van de Winter Village sets gedaan? Ze hebben daar echt voor elke set een soort andere manier voor, kan me niet voorstellen dat het niet netjes uit komt. De latere sets hebben zelfs een nok er tussen zitten als ik het me goed herinner.
Ik denk zelf toch dat dat de goede manier gaat zijn voor het formaat van wat de TS heeft op dit moment. Ben zelf alleen niet handig met Stud.io.

Zou zelf alleen die kleine dakkapel ramen met een scharnier doen en naar beneden op het dak klappen in plaats van van binnen door steken. Nadeel is wel, dat je er dan niet naar binnen kunt kijken.

Bedacht met net dat je die plates onder een hoek aan de onderkant kunt hangen als dakgoot (die met studs op de plate en dan studs op de haaks plate naar buiten toe).
https://www.toypro.com/nl...gekeerd/licht-grijs-nieuw
Of die 2x2 hogere.

Complete lijst met winter village sets:
https://www.thebrickland....nter-village-sets-all-13/

Bouw instructies zoeken:
https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructions/
Ik zou zelf eerder dus combineren dan zelf het wiel opnieuw verzinnen.

[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 31-03-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Arunia schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:10:
@Sato Je had geëxperimenteerd met een dak van platen, heb je dat in de stijl van de Winter Village sets gedaan? Ze hebben daar echt voor elke set een soort andere manier voor, kan me niet voorstellen dat het niet netjes uit komt. De latere sets hebben zelfs een nok er tussen zitten als ik het me goed herinner.
Ik denk zelf toch dat dat de goede manier gaat zijn voor het formaat van wat de TS heeft op dit moment. Ben zelf alleen niet handig met Stud.io.

Zou zelf alleen die kleine dakkapel ramen met een scharnier doen en naar beneden op het dak klappen in plaats van van binnen door steken. Nadeel is wel, dat je er dan niet naar binnen kunt kijken.

Bedacht met net dat je die plates onder een hoek aan de onderkant kunt hangen als dakgoot (die met studs op de plate en dan studs op de haaks plate naar buiten toe).
https://www.toypro.com/nl...gekeerd/licht-grijs-nieuw
Of die 2x2 hogere.

Complete lijst met winter village sets:
https://www.thebrickland....nter-village-sets-all-13/

Bouw instructies zoeken:
https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructions/
Ik zou zelf eerder dus combineren dan zelf het wiel opnieuw verzinnen.
Ja en nee,

Die winter village sets helpen niet echt omdat die daken veel korter zijn (waardoor er platen bruikbaar zijn die in het huis niet toe te passen zijn.) en de hoek ervan vrij gezet kon worden tijdens het ontwerpen van de set.
Met het huis zoals het er nu staat zit je vast aan de hoek die het dak van het echte huis maakt en die maakt dat om goed uit te komen het dak in platen A: oneven uitkomt wat het al ingewikkeld maakt en B: in een hoek staat die gewoon niet lekker uitkomt.

En het is niet dat er geen oplossingen te vinden zijn als je maar lang genoeg blijft proberen (huidige versie is gemaakt op basis van hoe de vloeren gedaan zijn in de nieuwe boutique hotel modular) maar de kosten in onderdelen, prijs en gewicht lopen behoorlijk op omdat je niet zoals bij de winter village sets met twee of drie platen aan elkaar al klaar bent en je (of in elk geval ik) wel wilt dat het dak er makkelijk afgehaald kan worden.

Het is ook niet een heel simpel dak in zijn geheel: Aan voorkant steekt het een stukje uit boven de deur, aan de zijkant boven de garage is het iets lager en aan de achterzijde staat er een stuk haaks op.

Er liggen nu een aantal uitdagingen die op te lossen zijn door er geld of concessies tegenaan te gooien, En daarin kan alleen @water_escape de keuze maken aangezien zij de rekening betalen en er jaren van moeten kunnen genieten. Wat dat betreft kan het beter in één keer goed dan over een jaar of twee toch een knagend gevoel.

Kreeg zojuist wel een goed idee die een flink aantal andere issues (de witte lijst en diverse lengtes) met het dak zou kunnen oplossen en ook nog een realistische look geven, blijft alleen het probleem van het haakse stuk over.

@water_escape is het mogelijk een foto te maken van de zijkanten van het huis? Dus van naast de garage en de andere kant en dan recht erop zodat de hoek van het dak goed te zien is. Of PM mij de bouwtekening dat bevat hopelijk ook de informatie die ik zoek.
Ik heb namelijk wat twijfels of de hoek van het dak niet steiler staat dan nu in het lego model het geval is. (Want als dat zo is dan is het hele dak probleem sowieso opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato voordeel van thuis werken. U vraagt wij draaien. Bouwtekening zal ik via PB doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQd6W1bLJt96nedTl6TdBbKLSR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9IS60miusLtG2ouIOD6Z149.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4P5q0DXFH9egFhsASiMi49I_Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVwTNgOudFsN0x6ceug71Cy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsPYUlJwGDrrkYFn1AH1CLDqHes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h3xe9oMO7O5aKeYeNT0JhJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Zojuist wat Renders van de huidige versie van het dak gemaakt, Welke helaas niet haalbaar is vanwege het ontwerp van de rand en het stukje bij de voordeur waar dat niet toe te passen is.

Eerste plaatje kun je net bij het tweede vleugelplaatje van onderen zien dat je een beetje naar binnen kan kijken. Dit valt iets weg in het echt maar lang niet helemaal is mijn verwachting.

Vierde plaatje is een totaal overzicht van de achterkant, ziet er goed uit maar kent wat problemen.

Derde plaatje laat zien dat er boven de voordeur vrij weinig ruimte is voor de zij rand (kan daar ook niet toegepast worden met het huidige ontwerp)

Tweede plaatje is het nieuwe dak+rand idee en dat moet wel helemaal rondom toe te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Helemaal eens. Al is het allemaal mooi.

Maar foto 1 wordt denk ik ook lastig met zonnepanelen en de missende dakramen misschien?

Denk dat je 2 foto idd het beste is omdat je dan de voordeur mee kan nemen als geheel?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
water_escape schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:53:
Helemaal eens. Al is het allemaal mooi.

Maar foto 1 wordt denk ik ook lastig met zonnepanelen en de missende dakramen misschien?

Denk dat je 2 foto idd het beste is omdat je dan de voordeur mee kan nemen als geheel?
Zonnepanelen en dakramen heb ik idd nog niet meegenomen, wilde eerst het dak rondom kloppend en aansluitend hebben.

Ga ergens dit weekend/begin volgende week het dak in zijn geheel uitwerken op basis van foto 2 en hoop dat zonder problemen toe te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato is het erg als ik nieuwsgierig ben :)? Ook al begrijp ik het ook als het er niet van gekomen is nog.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Nog geen tijd gehad helaas, moet dit weekend hopelijk wel gaan lukken.

Zit alleen nog met twee vragen:
Een groot aantal van de raam kozijnen daar kan geen glas in en ze zijn vrij duur/mogelijk moeilijk te krijgen, is dat erg?

De kleur van de muren, moet die zo blijven of mag dat eventueel een andere kleur worden? (Andere kleur geeft namelijk ook de mogelijkheid om de raamkozijnen anders te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:23:
Nog geen tijd gehad helaas, moet dit weekend hopelijk wel gaan lukken.

Zit alleen nog met twee vragen:
Een groot aantal van de raam kozijnen daar kan geen glas in en ze zijn vrij duur/mogelijk moeilijk te krijgen, is dat erg?

De kleur van de muren, moet die zo blijven of mag dat eventueel een andere kleur worden? (Andere kleur geeft namelijk ook de mogelijkheid om de raamkozijnen anders te doen.)
Muur: Dit mag afwijken, gaat er om dat het zo dicht mogelijk op echt zit. Volgens mij waren dit de goedkopere.
Kozijnen: Als het niet anders kan niet erg. Maar als ze niet te krijgen zijn is het een ander verhaal.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
water_escape schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:52:

Kozijnen: Als het niet anders kan niet erg. Maar als ze niet te krijgen zijn is het een ander verhaal.
Nieuw zijn er in europa niet genoeg en wereldwijd red je het net, zitten er namelijk 11 in nu.

Tweedehands lukt wel maar dan zit je mogelijk met verkleuring.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sato
Update na een middagje aanklooien.
Let even niet op de kleur van de muren, Die komt niet echt lekker uit de render en was maar tijdelijk om iets te proberen. (Is overigens dezelfde kleur als de corner garage modular)
Dak aan de voorkant is wel aardig gelukt zo hoop ik.

Andere aanpassingen:
* Heb de ramen links van de voordeur breder gemaakt,
* Ramen van de dakkappelen zijn ook breder en de muren zitten er nu achter waarmee ze wat smaller zijn geworden en beter kloppen naar mijn idee.
* Uitbouw/muurtje bij de voordeur is voor nu even iets ingekort omdat het dak anders niet lekker uitkomt, Simpelste oplossing is de deur iets naar achteren plaatsen maar dat ga ik later nog eens rustig bekijken. (wil namelijk ook de ramen naast de deur toevoegen.)

- Klein shoonheidsfoutje in de render, de ronde toprand die erop ligt loopt nog niet helemaal door tot tegen de witte rand aan.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Sato/huis-water_escape---wip/dak/Huis%20water_escape%20-%20WiP%20-%20Dak%20v2_Copy.png/800x450.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Jeetje wat gaaf @Sato Dat dak is erg mooi zo. En de ramen lijken ook realistischer. Gaaf hoor!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:57:
[...]

Nieuw zijn er in europa niet genoeg en wereldwijd red je het net, zitten er namelijk 11 in nu.

Tweedehands lukt wel maar dan zit je mogelijk met verkleuring.
Ik was niet van plan alle blokjes nieuw te kopen. Tot zo ver alleen tweedehands gekocht en dat is altijd goed gegaan so far.

voor deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuHR_kt5XkBe3yxlHtIjC3M5x1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLcRTsI1NklcF49LTABfV7x2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG5fy00-iVyL9f7KNxwLQKHdggk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uU8vq09tlTP0zH48lgjXRwEY.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Dat moet wel goedkomen dan, ze zijn inmiddels al van 11 stuks naar 7 stuks gereduceerd met de eerder genoemde aanpassingen :+

Nu het moeilijkste stukje nog, dak aan de achterkant. Maar ook dat moet uiteindelijk wel lukken, heb een aantal ideeën om uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg7XCKvv4HjVnvRRy8_npzSa9Kg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LydwR2CEi47BIUfatpSiVZYI.png?f=user_large
De zijkanten van het dak vind ik mooi zoals ze nu zijn, maar ik denk dat een wit randje langs de onderkant het dak net wat meer 3D-effect geeft. In andere plaatjes zag ik een vergelijkbare rand langs alle kanten, dat vond ik weer te dik weer voor de zijkanten.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Niet aan gedacht, zal er eens naar kijken.
Belangrijkste is dan dat het aan de achterzijde werkt waar twee dakdelen haaks op elkaar staan, maar als het daar zonder problemen lukt is het overal wel toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik zie nog wel een paar kleine dingetjes, maar dat kan beter later als je zelf min of meer klaar bent denk ik :D (als je het überhaupt wilt horen en nog niet zat bent tegen die tijd)

Een hele andere: misschien het hele huis 1 plate hoger zetten, zodat je ook de tuin in kunt richten met stenen en gras enzo. Dat geeft wat meer kleur aan het geheel, leuker om naar te kijken.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Mappy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:22:
Ik zie nog wel een paar kleine dingetjes, maar dat kan beter later als je zelf min of meer klaar bent denk ik :D (als je het überhaupt wilt horen en nog niet zat bent tegen die tijd)

Een hele andere: misschien het hele huis 1 plate hoger zetten, zodat je ook de tuin in kunt richten met stenen en gras enzo. Dat geeft wat meer kleur aan het geheel, leuker om naar te kijken.
Dat laatste is vrij makkelijk te doen dus dat laat ik aan @water_escape over.
Al kun je ook de baseplates helemaal weglaten en voor het huis en een klein stukje groen eromheen normale plates gebruiken. (16x16 en kleiner)

Wat al je andere suggesties betreft, vuur maar raak.
Opgeven ga ik sowieso niet, en ik expirimenteer er liever nu al mee dan straks als ik met de bouw instructies begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:00:
Wat al je andere suggesties betreft, vuur maar raak.
:X komtie, maar zal genoeg tussenzitten dat al op jouw todo staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKDITGqv_kyH93pLMQMZbgWucx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RDuubSQAG8aBIPRJeKTlIGA5.png?f=user_large
  1. Die witte plate hoort daar niet, pas een blokje verder aan het huis vastmaken? Daarnaast moet dat platte dak volgens mij een stud uitsteken (net zover als het schuine dak erboven)
  2. Donkergrijze/zwarte jumper plates onder de ramen als vensterbank?
  3. Deze kast is volgens mij te hoog, en kan open zodat er ook echt wat in kan
  4. Plate van het hek mist, gevaarlijk voor kleine kinderen zo :P
  5. Schoorsteen mist aan acherkant?
  6. Regenpijp mist?
  7. Boven ramen 1 stud uitstekend met tiles erop de kasten van rolluiken maken?
  8. Naast deur verticaal witte en doorzichte plates/tiles afwisselen om het meer op echt te laten lijken?
  9. Dakraampje
  10. Die raampjes in het steen misschien maken door 2x2 headlightbricks achterstevoren te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mappy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:26:
[...]

:X komtie, maar zal genoeg tussenzitten dat al op jouw todo staat:

[Afbeelding]
  1. Die witte plate hoort daar niet, pas een blokje verder aan het huis vastmaken? Daarnaast moet dat platte dak volgens mij een stud uitsteken (net zover als het schuine dak erboven)
  2. Donkergrijze/zwarte jumper plates onder de ramen als vensterbank?
  3. Deze kast is volgens mij te hoog, en kan open zodat er ook echt wat in kan
  4. Plate van het hek mist, gevaarlijk voor kleine kinderen zo :P
  5. Schoorsteen mist aan acherkant?
  6. Regenpijp mist?
  7. Boven ramen 1 stud uitstekend met tiles erop de kasten van rolluiken maken?
  8. Naast deur verticaal witte en doorzichte plates/tiles afwisselen om het meer op echt te laten lijken?
  9. Dakraampje
  10. Die raampjes in het steen misschien maken door 2x2 headlightbricks achterstevoren te plaatsen?
1: Ja daar stoorde ik mij ook al aan, maar die terras overkapping daar moet nog wel meer aan gedaan worden dus die stond al op de lijst.
2: Goed idee, steekt misschien net te ver uit maar liever overdreven dan afwezig?
3: Gaat sowieso nog veranderen, dakje moet sowieso meer in lijn met de rest.
4: Valt me nu eigenlijk pas op, maar word opgelost.
5: Daar had ik nog niet eens naar gekeken, prioriteit was een sluitend dak dat te bouwen is.
6: Ook die zou er ooit misschien wel komen... :+ zijn nog wel meer plekjes waar die moet worden toegevoegd.
7: Rolluiken stond ook al op de lijst, maar goed gezien.
8: Daar had ik al een ideetje voor, plate modified with door rail en dan transperante plates voor het glas zodat het glas wat naar binnen valt ;)
9: De dakramen... Ik was net blij dat ik het dak sluitend had en dan moet ik er weer gaten in gaan maken? Ja doei!!! :+ (komt vast wel goed)
10: Er zaten daar oorspronkelijk al twee headlight bricks om die gaten te simuleren, Maar ik vind de headlight bricks alleen net iets te groot daarvoor om er zes te plaatsen. Moet nog eens nadenken over andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:19:
2: Goed idee, steekt misschien net te ver uit maar liever overdreven dan afwezig?
Halve plate uitsteken zou moeten kunnen denk ik. Maar inderdaad beter iets dan niets wellicht. Of je moet het hele raam een halve stud naar binnen plaatsen, maar ik weet zo even niet wat beter met de realiteit matcht.
10: Er zaten daar oorspronkelijk al twee headlight bricks om die gaten te simuleren, Maar ik vind de headlight bricks alleen net iets te groot daarvoor om er zes te plaatsen. Moet nog eens nadenken over andere mogelijkheden.
Misschien zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mdqL6OQhk7SSjw8deI28J_Dyqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ghBK8HWzAZIo6GDvg1P9mtST.png?f=user_large
Achterkant met meer kleuren voor constructie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvJK1pddHf1NRTkH-eItMSSeOIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/suLFLCIr7rrtWbEgoqs9vyVc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Of als het iets groter moet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjY04IdClprBUr4Vq40Gh4JiZyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxAyVUX9g7aeTvWNaupVHBo6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Denk dat optie twee wel een goed compromie kan zijn, Bij optie één zit je namelijk met dat stuk aan de binnenkant als het huis van binnen ook gedecoreerd wordt met meubels.

Voor nu moet er eerst het een en ander steviger gemaakt worden: de binnenkant van de daken, de vloeren, de ondersteuning van het dak... enz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sato
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Sato/huis-water_escape---wip/v2/Huis%20water_escape%20-%20WiP%20-%20Dak%20v2_Copy_3.png/800x450.png

Wat renders van de huidige staat

Laatste drie laten de concessies zien die gemaakt zijn om de dak delen het beste op elkaar te laten aansluiten. (let bij die laatste vooral niet op de muur, dat heeft met de kwaliteit van de render te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op zondag 10 april 2022 @ 01:08:
[Afbeelding]

Wat renders van de huidige staat

Laatste drie laten de concessies zien die gemaakt zijn om de dak delen het beste op elkaar te laten aansluiten. (let bij die laatste vooral niet op de muur, dat heeft met de kwaliteit van de render te maken)
Zou het voor het passend maken van de daken nog beter uitkomen als het dak 45° ipv 50° is? (Ik kan op de foto's van @water_escape niet goed zien wat de echte hoek is.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHxlEfH5oZYif-gjT9kbANwm6gI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GjEb9IWyEVVsoIDF08I49Ea5.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Mappy op 10-04-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Mappy wat een oog voor details. Nice.
@sata erg gaaf. Je ziet het strakker worden en meer een geheel.

Het dak is volgens mij 45graden. De zonnepanelen liggen op 42graden dacht ik te zien ergens :) vandaar

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Soms is even rekenen aan zoiets best leuk :P
Als je het huis 7 breder maakt dan de garage (ipv 6 nu), en het dak 45.8° (per 7 studs horizontaal 18 plates gestapeld omhoog), dan kom je op 0.17mm na goed uit, dat is volgens mij prima weg te moffelen (8>

Huis 7 breder = 1 zijde dak 3.5 studs breder horizontaal gemeten = 5 studs diagonaal langer op het dak (die 5 studs extra heb je nu ook, maar door de net andere hoek komt het wel goed uit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDctEZLcjrxCFfPFbbslUmsKzFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mECo0QEFjd9lIn8kqeErTEst.png?f=user_large
Tekening voor het idee, ik was al blij dat ik 'm ongeveer schuin kreeg :P Gele steentjes wegdenken.

(Terzijde: de enige perfecte hoek (die nog ongeveer bij het huis zou passen) is 53.1°, dan heb je een 3-4-5 driehoek van 3 studs opzij, 10 plates omhoog en 5 studs diagonaal.)

En hoe het dan allemaal met de aansluiting aan de achterkant uitkomt weet ik niet precies, maar ik denk ongeveer zo: O-) Wel minder mooi dan die rechte lijn die jij ervan had weten maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLdP5Qn-KzHwjwnyZGkFC11bEQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3rUW4WSbhdEFqAB6SmmvzaaU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Lastig, het is prima te implementeren maar kost wel een hoop tijd om het toe te passen.
Huis 7 studs dieper maken is op zich geen probleem maar moet het dan ook breder worden? En hoe moet het dan met binnenmuren... Wordt een beetje een domino effect aan extra werk.

Al hoeft het hele huis misschien niet perse op de schop, Kan ook alleen de bovenverdieping aanpassen.

Laat het aan @water_escape over, gaat dan namelijk wel wat langer duren. (Had verwacht ergens eind deze/volgende week klaar te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:15:
Lastig, het is prima te implementeren maar kost wel een hoop tijd om het toe te passen.
Huis 7 studs dieper maken is op zich geen probleem maar moet het dan ook breder worden? En hoe moet het dan met binnenmuren... Wordt een beetje een domino effect aan extra werk.

Al hoeft het hele huis misschien niet perse op de schop, Kan ook alleen de bovenverdieping aanpassen.

Laat het aan @water_escape over, gaat dan namelijk wel wat langer duren. (Had verwacht ergens eind deze/volgende week klaar te zijn.)
1 stud dieper, niet 7! Aan de voorkant (verschil met garage wordt 7 ipv 6 studs). Of het dan ook breder moet worden hangt van de verhoudingen af. Ik heb de bouwtekeningen niet :D

Maar inderdaad, niet per se een leuk klusje... Ik doe zelf te weinig met stud.io om in te zien hoe doable het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
poeh ook lastig voor mij om in te schatten. Ziet er nu al gaaf uit. Maar @Sato heeft nog uitdagingen met veel dakramen, zonnepanelen, schoorsteen en andere details :). Ik kan al helemaal de impact niet inschatten.

@Sato tijd is geen issue, ik ga namelijk niemand jagen die uit liefdadigheid helpt. De vraag is vooral wat jij wil / kan.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Mappy schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:20:
[...]

1 stud dieper, niet 7! Aan de voorkant (verschil met garage wordt 7 ipv 6 studs). Of het dan ook breder moet worden hangt van de verhoudingen af. Ik heb de bouwtekeningen niet :D

Maar inderdaad, niet per se een leuk klusje... Ik doe zelf te weinig met stud.io om in te zien hoe doable het is.
1 stud dieper is nog wel te overzien, Zit alleen met de zorg wat het doet met het zijaanzicht want bij 50° heb je een strakkere lijn die beter aansluit op het dak.

@water_escape Alles kan geprobeerd worden, het kost alleen meer tijd maar dat is voor mij geen probleem.
En als tijd voor jouw ook geen issue is dan zie ik liever dat je straks 100% tevreden bent dan dat er achteraf dingetjes gaan knagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:06:
1 stud dieper is nog wel te overzien, Zit alleen met de zorg wat het doet met het zijaanzicht want bij 50° heb je een strakkere lijn die beter aansluit op het dak.
Dak is 3 plates dik aan uiteinden door witte daklijst. Als je zorgt dat het ter hoogte van de zijmuur maar 2 (of zelfs 1) dik is, valt die witte lijst daarna mooi over de niet zo nette schuine lijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFSRqA4zdv8WkRoncQy06E2RF6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W6fLCi2UYdNljeVl8Et4AsX2.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Bij de buitenmuren van het huis wel ja, maar niet bij de balkons :+

Hoewel ik bedenk mij net dat daar sowieso nog een aanpassing gedaan moet worden, komt dus wel goed.

Wordt even kijken wanneer ik weer tijd heb om er verder mee te prutsen, tot die tijd is het vrij aan iedereen om ideeën in de groep te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mappy schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:29:
[...]

Zou het voor het passend maken van de daken nog beter uitkomen als het dak 45° ipv 50° is? (Ik kan op de foto's van @water_escape niet goed zien wat de echte hoek is.)

[Afbeelding]
Kan het ook onderaan beginnen met een 1x2 slope brick in plaats van de 1x1 cheese slope of komt het dan niet meer uit met de berekening?

Loop namelijk tegen het volgende probleem aan:
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Sato/huis-water_escape---wip/v2/Screenshot%202022-04-15%20155857.png/640x673.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:02:
Kan het ook onderaan beginnen met een 1x2 slope brick in plaats van de 1x1 cheese slope of komt het dan niet meer uit met de berekening?

[Afbeelding]
Het dak hangt over buiten de muur van het huis, dus zou niet uit moeten mogen maken. Maar dit is wel een gevalletje dat ik eerder wat stenen zou pakken om het even te proberen dan er nog verder aan te rekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@sata het is schitterend weer dus denk niet dat je binnen zit :). Maar was toch benieuwd wat er uit de berekeningen was gekomen met @Mappy

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Het ligt even stil, al heeft dat niet direct met het weer te maken.
Hoop ergens deze week weer eens een middag ermee aan de slag te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Sato schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook die 2x1 slope bij het raam vervangen door een cheese slope en alle andere stenen gewoon op de plek laten zitten waar ze zitten. Het is vooral de vraag hoeveel overhang je hebt van je dak en wat je uiteindelijk nog ziet van de iets grotere ruimte tussen dakplaat en muur op dat punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Sato/huis-water_escape---wip/v2/Screenshot%202022-04-30%20211423.png/800x469.png

Het kan wel, maar de muur met ramen en deuren wordt er erg onstevig van. (gewoon nooit aankomen dus :+ )

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Sato/huis-water_escape---wip/v2/Screenshot%202022-04-30%20211715.png/800x414.png

Het achter muurtje wat er zit om het dak te dragen wordt er wel een stuk lelijker van, Maar dat is niet echt een probleem want ik ben van plan on van de hele boven verdieping één module te maken (nu zijn het er drie)
Wilde dat toch al doen om het haakse dak achter fatsoenlijk te kunnen ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@Sato mooie puzzel. niet aankomen wordt wat lastig voor de kinderen denk ik :) haha. Al moet ik zeggen dat ze dat eigenlijk beste netjes doen bij mijn modulairs.

Water-Escape

Pagina: 1 2 3 Laatste