EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Sinds gisteren een tweetal foutcodes op mijn Calypso Split FS270L V3:
P50.3 en P53.1:
/f/image/fkS3bWMhmBY9HabksaeKE8Tb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pJ4ClG7WvN730HIy7slRghrL.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat door de sneeuw van afgelopen dagen de fan niet meer wilt draaien, althans dat hoop ik.
Zojuist ff spanning eraf en erop, foutmeldingen zijn weg.
Daarna het PV contact ingeschakeld en ik zie dat alles weer werkt:
P50.3 en P53.1:
/f/image/fkS3bWMhmBY9HabksaeKE8Tb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pJ4ClG7WvN730HIy7slRghrL.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat door de sneeuw van afgelopen dagen de fan niet meer wilt draaien, althans dat hoop ik.
Zojuist ff spanning eraf en erop, foutmeldingen zijn weg.
Daarna het PV contact ingeschakeld en ik zie dat alles weer werkt:
https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/
Is dit gewoon een modbus database ?thomk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:39:
Tosot boiler deel 3.
Ik ben weer wat verder gekomen.
Er is een app waar je de belangrijkste optie mee kan sturen.
[Afbeelding]
En een Printje om het aan te sturen. Daar moet ik nog wel even op wachten voordat ik die kan testen.
Maar volgens mij moet het zonder isolated rs485 kunnen en gewoon met 1 esp32
[Afbeelding]
Ik had ook een laag water erin staan, bleek dat waar het water het afvoerslangetje in moest lopen er wat vuil voor de opening gekomen was. toen ik dat even wegduwde met iets liep al het water gelijk weg.timpel_800 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:25:
@RichieB Dank voor je reactie.
Ik heb er een WTW filter voor zitten die ik regelmatig schoon maak (en nu duidelijk aan de beurt was om schoon te maken). Ook doe ik de condensor regelmatig schoonzuigen met een een borstelkop op de stofzuiger. Zo goed en kwaad als dat gaat. Als ik het inschat vind ik dus ook niet dat hij heel vies is. Zie foto's
Het is dus ook niet zo dat hij de hele ingestelde tijd staat te draaien, maar meer dat hij waarschijnlijk door ons gebruikspatroon, hij nu vind dat hij in de avond/nacht ook nog moet draaien?
Ik zal hem eens op Maximaal zetten (had geluidsoverlast van de buren maar de ramen zitten nu toch allemaal dicht)
(Edit) Ik heb het voor elkaar gekregen om in de instellingen ervoor te zorgen dat de wpb nog maar 1 periode aangaat ipv 2. Blijkbaar was er iets gewijzigd door een stroomstoring oid. Hoewel de rest van de instellingen allemaal goed stonden.
Er staat trouwens wel een halve cm water in die bak!
Is dat normaal?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts