Het is in principe ook gewoon meer het verhaal van Leia dan van Obi-Wan
Ze hadden Obi-Wan gewoon met rust moeten laten. De serie is 'oke' voor nu, maar geen Obi-Wan was misschien beter geweest.
Wat me eigenlijk altijd stoort bij dit soort dingen is dat je opeens een hoop nieuwe belangrijke personages leert kennen, nieuwe planeten, nieuwe wapens ziet en nieuwe voertuigen voorbij ziet komen die je in de films die zich later afspelen nooit ziet. Niet alle gaten hoeven gevuld te worden wat een verhaal betreft. Wanneer we het holobericht zien van Leia in A New Hope spreekt ze Obi-Wan aan met 'General Kenobi' en 'years ago you served my father in the Clone Wars, now he begs you to help him in his struggle with the empire'. Dat Obi-Wan tussendoor in opdracht van Organa Leia heeft gered omdat ze ontvoerd was vergeten we even, evenals dat hij haar gered heeft door de Force te gebruiken. Die twee hebben, als we de serie mogen geloven, een persoonlijke band opgebouwd, maar die bestond nog niet toen de films opgenomen werden dus heb je daar nu een soort disconnect.
Daarom hoeft dit van mij eigenlijk niet. Het zorgt dat het verhaal mogelijk niet meer klopt en maakt alles een stuk ingewikkelder dan nodig. Maar helemaal niet kijken is ook weer geen optie want stel dat ze zaken uit de serie gebruiken voor latere series of films
Wat me eigenlijk altijd stoort bij dit soort dingen is dat je opeens een hoop nieuwe belangrijke personages leert kennen, nieuwe planeten, nieuwe wapens ziet en nieuwe voertuigen voorbij ziet komen die je in de films die zich later afspelen nooit ziet. Niet alle gaten hoeven gevuld te worden wat een verhaal betreft. Wanneer we het holobericht zien van Leia in A New Hope spreekt ze Obi-Wan aan met 'General Kenobi' en 'years ago you served my father in the Clone Wars, now he begs you to help him in his struggle with the empire'. Dat Obi-Wan tussendoor in opdracht van Organa Leia heeft gered omdat ze ontvoerd was vergeten we even, evenals dat hij haar gered heeft door de Force te gebruiken. Die twee hebben, als we de serie mogen geloven, een persoonlijke band opgebouwd, maar die bestond nog niet toen de films opgenomen werden dus heb je daar nu een soort disconnect.
Daarom hoeft dit van mij eigenlijk niet. Het zorgt dat het verhaal mogelijk niet meer klopt en maakt alles een stuk ingewikkelder dan nodig. Maar helemaal niet kijken is ook weer geen optie want stel dat ze zaken uit de serie gebruiken voor latere series of films
[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 08-06-2022 01:05 ]
Nieuwe aflevering:
spoiler:
Dat gesprek met die ene rebel(?)
Obi Wan: help ons!
Rebel: nope
Obi Wan: Maar de Empire is slecht!
Rebel: Oh ja lol ze hebben mijn vrouw vermoord! Ik help je!
Mooiste moment was Vader die even binnen kwam stampen en de callbacks naar Jedi: Fallen Order. Grappig hoe er nog steeds geen security is. "Niemand durft het aan te vallen", behalve natuurlijk de mensen die het al aangevallen hebben op letterlijk dezelfde manier. Al is dat natuurlijk classic Star Wars. ("Kuch" Death Star 3 keer!)
Ik ben ook wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Waar heeft de third sister ook een tracker voor nodig die op Lola zit? Je weet toch al waar ze heen gaan? Naar Alderaan natuurlijk, waarom zou Obi Wan Leia nog langer bij zich houden?
Obi Wan: help ons!
Rebel: nope
Obi Wan: Maar de Empire is slecht!
Rebel: Oh ja lol ze hebben mijn vrouw vermoord! Ik help je!
Mooiste moment was Vader die even binnen kwam stampen en de callbacks naar Jedi: Fallen Order. Grappig hoe er nog steeds geen security is. "Niemand durft het aan te vallen", behalve natuurlijk de mensen die het al aangevallen hebben op letterlijk dezelfde manier. Al is dat natuurlijk classic Star Wars. ("Kuch" Death Star 3 keer!)
Ik ben ook wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Waar heeft de third sister ook een tracker voor nodig die op Lola zit? Je weet toch al waar ze heen gaan? Naar Alderaan natuurlijk, waarom zou Obi Wan Leia nog langer bij zich houden?
[ Voor 24% gewijzigd door raiders op 08-06-2022 13:43 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Precies dit. Net tijdens aflevering 4 kijken was ik ook aan het denken, hij heeft nu zoveel interactie met Leia en gaat van planeet naar planeet, maar voor mij is Obi-Wan al 30+ jaren een kluizenaar dat zich helemaal van iedereen had afgezonderd op Tatooine en zo werd het ook voor mij overgebracht in 'A New Hope'. Ook was de ontmoeting met Vader in dezelfde film voor mij altijd het moment dat ze elkaar pas voor het eerst weer zagen, blijkbaar kwamen ze elkaar dus al vaker tegenSomerenV schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 01:01:
Ze hadden Obi-Wan gewoon met rust moeten laten. De serie is 'oke' voor nu, maar geen Obi-Wan was misschien beter geweest.

Ik blijf het maar raar vinden deze serie en ik hoop echt op mijn blote knieen dat er geen 2e seizoen gaat komen, dat betekent dat hij dus vrij weinig ondergedoken zat tot 'A New Hope'.
De aflevering van vandaag was weer middelmatig voor mij persoonlijk.
Hier is ze 10. In A New Hope is ze 19. Dus het is ook niet zo dat ze Obi-Wan opeens vergeten kan zijn ofzo. Dat gebeurt gewoon niet in 9 jaar tijdWebgnome schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:32:
@s0kkie hoeveel jaar voor a new hope speelt deze film zich af? Leia is in deze serie nog erg jong dus het kan best dat hij uiteindelijk weer in kluizenaarschap gaat
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 08-06-2022 14:17 ]
Ik zit ook in mijn haar te krabben. Als ze nu eventjes door Obi Wan werd opgepikt kan het zijn dat hij niet zo lang bleef hangen en het meer de band is die de vader had. Maar nu beleven ze samen hele avonturen. En dan spreken we nog niet over de rivaliteit tussen Darth Vader en Obi Wan, wordt Obi Wan daarna gewoon vergeten tot A New Hope? Of valt Obi Wan zogezegd van een klif en begint Darth Vader dan maniakaal te lachen dat zijn tegenstander dood lijkt.
En waarom laten ze Leia uiteindelijk gaan? Dan toch geen bedreiging? Als Leia en Darth Vader elkaar in de film ontmoeten lijkt hij haar enkel te kennen als een van de vele politici en zeker niet van "weet je nog dat ik je vroeger als lokaas liet gebruiken".
En waarom laten ze Leia uiteindelijk gaan? Dan toch geen bedreiging? Als Leia en Darth Vader elkaar in de film ontmoeten lijkt hij haar enkel te kennen als een van de vele politici en zeker niet van "weet je nog dat ik je vroeger als lokaas liet gebruiken".
Dat was ik helemaal vergetenalgalid schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:00:
:strip_exif()/f/image/ej7SZ9C8gGdKstDAvfwqHI5j.jpg?f=fotoalbum_large)
Serieus?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat terughoudend was wat betreft deze serie en ik ben er pas afgelopen weekend aan begonnen, maar wát een shitshow. Normaal ben ik niet zo kritisch en denk ik al snel 'boeit niet want de rest is vet' maar deze serie zit vooralsnog echt vol met lui en ongeïnspireerd schrijfwerk. Flinterdunne personages, onduidelijke motieven en een rommelig verhaal. Meer is het niet.
Ben er afgelopen week aan begonnen, ik moet zeggen dat mijn verwachtingen gewoon niet te hoog waren.. en dat ik daarom het dus best te doen vind.. Dan maar niet teveel nadenken, alhoewel ik er niet aan kon ontsnappen om even over mijn bol te krabben toen de 3rd sister opeens in de tunnel vóór Leia stond.
Rotterdam
Leuke aflevering weer. Gaat de goede kant op. Was The Mandolorian maar zo
Voordat ik deze aflevering ging kijken heb ik geprobeerd mezelf voor te stellen hoe het eruit zou moeten zien als de schrijver van een TV-serie op de WC zit.
Daar wil ik niet mee zeggen dat ik het shitty vond, maar wel dat ik een donkerbruin vermoeden begin te krijgen dat het niet per ongeluk zo slecht is.
In deze aflevering van "hoe gaan ze door het poortje" was er zelfs extra veel vrije ruimte aan beide kanten. Wel handig dat mensen er ook zonder force doorheen kunnen lopen.
En toch ook wel leuk om McGregor weer te zien.
Daar wil ik niet mee zeggen dat ik het shitty vond, maar wel dat ik een donkerbruin vermoeden begin te krijgen dat het niet per ongeluk zo slecht is.
In deze aflevering van "hoe gaan ze door het poortje" was er zelfs extra veel vrije ruimte aan beide kanten. Wel handig dat mensen er ook zonder force doorheen kunnen lopen.
En toch ook wel leuk om McGregor weer te zien.
Dat zit wel Schnorr.
Ik krijg mij nog niet zover om de volgende aflevering al te kijken. Misschien dat ik dit weekend wat tijd over heb om het nog een kans te geven.
Tomorrow is not today!
En toch begrijp ik 1 ding niet helemaal… in ROTS zien Yoda en Obiwan via een holo opname dat Anakin de titel van Darth Vader krijgt van Palps…. Echter in deze serie lijkt het een onthulling als Reva hem vertelt dat Vader eigenlijk Anakin is. Dat klopt dan toch niet of mis ik iets?
De onthulling is niet dat Anakin eigenlijk Vader is, dat wist Obi idd al. De onthulling is dat Vader nog leeft. Obi dacht dat hij 'm voor dood achter had gelaten op Mustafar en heeft kennelijk nooit meegekregen dat Palps 'm opgepikt en opgelapt heeft.DennisD1973 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
En toch begrijp ik 1 ding niet helemaal… in ROTS zien Yoda en Obiwan via een holo opname dat Anakin de titel van Darth Vader krijgt van Palps…. Echter in deze serie lijkt het een onthulling als Reva hem vertelt dat Vader eigenlijk Anakin is. Dat klopt dan toch niet of mis ik iets?
Dit inderdaad, bovendien is Darth Vader niet echt het publieke gezicht van The Empire en weten de meeste mensen niet eens dat hij bestaat, vooral op een planeet als Tatooine zal hij vrij onbekend zijn.davidov schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:51:
[...]
De onthulling is niet dat Anakin eigenlijk Vader is, dat wist Obi idd al. De onthulling is dat Vader nog leeft. Obi dacht dat hij 'm voor dood achter had gelaten op Mustafar en heeft kennelijk nooit meegekregen dat Palps 'm opgepikt en opgelapt heeft.
Niet?1shot1kill schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:04:
[...]
Dit inderdaad, bovendien is Darth Vader niet echt het publieke gezicht van The Empire en weten de meeste mensen niet eens dat hij bestaat, vooral op een planeet als Tatooine zal hij vrij onbekend zijn.
Nou ja misschien in de Disney timeline maar in SW legends was DV alom bekend en gevreesd in het universum.
Meerdere malen in boeken beschreven.
Anyway serie stelt zwaar teleur. Redenen zijn al meerdere malen benoemd.
Een comment bij een review van Dan Murrell vat het goed samen:
En dan die scene dat Obi-Wan met Leia onder z'n jas naar buiten loopt
Ik weet dat Star Wars "a show for kids is" maar dat was wel heel tenenkrommend.
Alleen dat laatste met de hoop op een 2de seizoen hoeft van mij niet zo..This series is about the rescue of Leia. It's not about Obi-Wan's growth or his relationship with Vader really. For better or worse, this is Young Leia: A Star Wars Story, all about her getting kidnapped and rescued with a couple side stories thrown in.
I think it would have been better and more interesting if Leia's rescue and storyline effectively ended at the end of Episode 2, with a brief goodbye scene at the start of episode 3, with episodes 3-6 focused exclusively on Kenobi on the run, some Jedi and helpers of the Path, and the Inquisitors hunting them all, and a big Kenobi duel with Vader where Kenobi is protecting other Jedi and helping them escape harm.
Now, I'm really hoping that there is a Season 2 that features Luke in at least one episode, a lot more Tatooine gangsters and villainy, but is focused more on Obi-Wan's growth, maybe connecting with Quinlan Vos, and aiding this Underground Railroad for Force Sensitives.
En dan die scene dat Obi-Wan met Leia onder z'n jas naar buiten loopt
Misschien ben ik dan daar ook mee in de war… ik ging er vanuit dat het bestaan van Vader wel bekend zou zijn bij Obi en dus ook dat Anakin nog zou leven. Verder zou ik denken dat Obi het wel zou voelen als Anakin er wel/niet meer zou zijn. Net zoals in de serie het moment dat Obi weer een connectie maakt met de Force dat dat ook opgemerkt wordt door Vader in de 2e aflevering.Henvar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:14:
[...]
Niet?
Nou ja misschien in de Disney timeline maar in SW legends was DV alom bekend en gevreesd in het universum.
Meerdere malen in boeken beschreven.
Anyway serie stelt zwaar teleur. Redenen zijn al meerdere malen benoemd.
Dacht dat de onthulling ‘Vader is Anakin S’ geen verrassing zou zijn en dat Obi het wel gevoeld zou hebben als Anakin er/wel niet meer zou zijn. In aflevering 2 leek het ook dat Vader het voelde het moment dat Obi weer verbonden was met de Force…zou dan ook andersom kunnen?davidov schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:51:
[...]
De onthulling is niet dat Anakin eigenlijk Vader is, dat wist Obi idd al. De onthulling is dat Vader nog leeft. Obi dacht dat hij 'm voor dood achter had gelaten op Mustafar en heeft kennelijk nooit meegekregen dat Palps 'm opgepikt en opgelapt heeft.
Ik krijg een beetje het gevoel wat ik had bij Luke in TLJ, dat Obi-Wan er wel uitziet als obi-wan maar dat het qua karakter een heel ander persoon is die wordt neergezet. Ja je kunt zeggen PTSS of hij doet er alles aan om Luke veilig te houden, dat kan.
Star Wars blijft een prachtige en krachtige franchise en dat zie je in deze serie terug. De diverse props zijn een ode aan het origineel en voelen vertrouwd aan. Toch vind ik dat ook hier Disney de plank in mijn ogen goed mis slaat zoals het ook heeft gedaan in de Book of Boba Fett. Het ligt niet aan de acteurs maar aan de schrijvers die zich blijkbaar geen raad weten met het materiaal voor handen. Het lijkt wel of het moet worden afgeraffeld in 40 min per aflevering. Op de verkeerde momenten wordt een aflevering gevuld en daar waar je wat langer bij zou willen stil staan gaan ze er in sneltreinvaart doorheen.
Misschien ben ik de afgelopen tijd verwend geraakt door wat andere prachtige series waardoor het me zo tegenvalt maar ik snap werkelijk niet hoe je dit een succes kunt vinden.
Misschien ben ik de afgelopen tijd verwend geraakt door wat andere prachtige series waardoor het me zo tegenvalt maar ik snap werkelijk niet hoe je dit een succes kunt vinden.
Ben ik met je eens…Miki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:12:
Star Wars blijft een prachtige en krachtige franchise en dat zie je in deze serie terug. De diverse props zijn een ode aan het origineel en voelen vertrouwd aan. Toch vind ik dat ook hier Disney de plank in mijn ogen goed mis slaat zoals het ook heeft gedaan in de Book of Boba Fett. Het ligt niet aan de acteurs maar aan de schrijvers die zich blijkbaar geen raad weten met het materiaal voor handen. Het lijkt wel of het moet worden afgeraffeld in 40 min per aflevering. Op de verkeerde momenten wordt een aflevering gevuld en daar waar je wat langer bij zou willen stil staan gaan ze er in sneltreinvaart doorheen.
Lijkt ook wel dat de schrijvers star wars niet goed begrijpen. In de laatste trilogie leek de Force soms wel een Marvel super power ipv een mystiek energieveld waar een gebruiker moeite moet doen om het te beheersen…
Überhaupt dat hij gebruik maakt van een blaster… zou verwachten dat hij ‘a more civilized wapen zou gebruiken’ ipv van iets ‘ clumsy and random‘…Jovatov schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:25:
Het verhaal blijft rammelen hier en daar. Eerst schiet Obi-Wan vier Stromtroopers met gemak neer, maar als er nog eens vier aankomen geeft hij zich gelijk over.
En het gangenstelsel snapte ik ook niet helemaal. Leia gaat vooruit, die Tala gaat terug. Die derde zuster gaat ook die gang in, maar Tala komt er halverwege uit (?) en die Reva niet tegen, sterker nog die heeft Leia ineens ingehaald. Gewoon lui schrijfwerk.
Maargoed, los daarvan vond ik de scènes met Darth Vader wel erg vet. Die stem van James Earl Jones
DennisD1973 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:42:
[...]
Überhaupt dat hij gebruik maakt van een blaster… zou verwachten dat hij ‘a more civilized wapen zou gebruiken’ ipv van iets ‘ clumsy and random‘…

oftewel. Hij gebruikt het liever niet maar als het echt moet. Wat jij schrijft is een stukje fanservice waar ze gelukkig niet in mee zijn gegaan
[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 10-06-2022 07:13 ]
Je maakte een geintje, maar ik denk dat het gewoon realiteit is.s0kkie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:07:
Het is in principe ook gewoon meer het verhaal van Leia dan van Obi-Wan
Episode 4 was ook weer underwhelming. De scenes in het fortress waren wel aardig en leuk om Obi-Wan wat meer in actie te zien, maar verder voegde het helemaal niets toe aan het verhaal.
Hoezo voegde het niets toe aan het verhaal? Het gaat toch om de vlucht van Leia DOOR Obi Wan? Juist voegde het heel veel toe. Het gevecht aan het eind in de hangar was slecht uitgewerkt ( iets met perspectief etc) maar verder voldeed het voor mij persoonlijk als een fijne aflevering.
Obi-Wan krijgt nu ook steeds meer vertrouwen om weer the force te gebruiken en dat is een leuke ontwikkeling. Ik ben alleen benieuwd hoe ze het zo gaan brengen dat de woorden van Leia in 'A new Hope' ook kloppen. Maar verder zoals ik net al zei persoonlijk vond ik dit een leuke aflevering.
Obi-Wan krijgt nu ook steeds meer vertrouwen om weer the force te gebruiken en dat is een leuke ontwikkeling. Ik ben alleen benieuwd hoe ze het zo gaan brengen dat de woorden van Leia in 'A new Hope' ook kloppen. Maar verder zoals ik net al zei persoonlijk vond ik dit een leuke aflevering.
Maar The Mando is op elke flak beteralienfruit schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:47:
Leuke aflevering weer. Gaat de goede kant op. Was The Mandolorian maar zo

Wij hebben er in elk geval wel plezier meeWebgnome schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:
Hoezo voegde het niets toe aan het verhaal? Het gaat toch om de vlucht van Leia DOOR Obi Wan? Juist voegde het heel veel toe. Het gevecht aan het eind in de hangar was slecht uitgewerkt ( iets met perspectief etc) maar verder voldeed het voor mij persoonlijk als een fijne aflevering.
Ik vond ep 4 best ok, maar niet zo heel bijzonder. Er zaten wat leuke dingen tussen, en zoals elke ep een paar dingen die niet helemaal lekker werkten. Ik vond het tof om te zien dat Obi langzaam maar zeker steeds wat beter met de Force begint te worden; in deze ep kon je goed zien dat hij het terugkaatsen van de laser bolts met z'n lightsaber aanvankelijk niet lukte maar gedurende de actiescene lukt het 'm steeds beter.
Wederom zien we volwassen Leia terug in jonge Leia; in New Hope weet ze de verhoringstechnieken van Darth Vader te weerstaan, als jonge dame dus ook die van the 3rd sister.
Vond de reactie van die 3rd sister op Leia wel prachtig, die kon d'r wel wurgen
Fortress zag er ook mooi uit, maar het minste vond ik die snowspeeders hoe die in beeld werden gebracht. Er zat een shot in waarin het leek alsof ze recht op een muur zouden knallen, en er was een maf shot waarbij er een speeder stil in de lucht hing (ik wist niet dat dat kon? In de games kunnen ze wel heeeel langzaam vliegen, maar stil niet meen ik).
Enfin, kijkt wel lekker weg maar vond deze ep niet zo spannend om de een of andere reden.
Ach de serie nadert alweer z'n einde, ben benieuwd naar de wrap-up. Seizoen 2 hoeft van mij niet zo nodig, maar een extra klein verhaaltje zoals het 1e seizoen kan opzich wel, als ze maar een goede reden hebben om wat extra licht op andere dingen te schijnen... (zoals in dit seizoen).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCwJJVJGKQKV8xdQvq95Obek.jpg?f=user_large)

Dit zou de eerste Star Wars live action serie zijn die me echt helemaal, 100% niet interesseert...
Geen idee of het waar is overigens, ik repost ook maar geruchten.
Meer een misser van de schrijvers aangaande het karakter van onze wel heel diep gevallen held, is mijn mening.Webgnome schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:12:
[...]
[Afbeelding]
oftewel. Hij gebruikt het liever niet maar als het echt moet. Wat jij schrijft is een stukje fanservice waar ze gelukkig niet in mee zijn gegaan
The Mandolorian is leuk maar is wel erg eentonig qua afleveringen. Niks te klagen qua SFX of opname maar het verhaal vind ik altijd beetje hetzelfde na seizoen 1
Kan nog best interesant zijn. Al denk ik dat ze niet verder kunnen komen danErikT738 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:31:
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Dit zou de eerste Star Wars live action serie zijn die me echt helemaal, 100% niet interesseert...
Reva was ooit een Padawan, kreeg problemen, Order 66 -> hey.. Palpi hebbie werk?
Oef, hoewel ik niet zo negatief ben over deze serie als de meeste andere hier zie ik een Reva serie niet zitten. Zij springt er qua acteerprestatie in negatieve zin wel uit.ErikT738 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:31:
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Wat ik overigens niet helemaal snap; waarom zou Leia de andere ondergrondse locaties kennen? Heb ik wat gemist in de rest van de serie?
Is toch totaal niet logisch dat een kind van 10 (die zich gedraagt, loopt en uit ziet alsof ze 6 is) dit zou weten?
[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 10-06-2022 15:53 ]
Dit lijkt compleet gebouwd te zijn op het feit dat ze heeeel toevallig misschien gehoord heeft naar welke planeet ze gebracht zou worden (waar die rebel base is). Dat is tenminste hoe ik het begreep want verder kon ik ook geen uitleg bedenken.yorroy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:46:
[...]
Wat ik overigens niet helemaal snap; waarom zou Leia de andere ondergrondse locaties kennen? Heb ik wat gemist in de rest van de serie?
Is toch totaal niet logisch dat een kind van 10 (die zich gedraagt, loopt en uit ziet alsof ze 6 is) dit zou weten?
Het ding wat ik alleen niet snap, en dat geldt ook voor die tracker, waarom zou je Leia überhaupt naar die base brengen? Letterlijk het eerste wat je doet is toch Leia naar huis brengen op Alderaan?
Disney weet volgens mij zelf ook niet zo goed welk publiek ze nou willen bedienen.Pendaco schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:50:Ik weet dat Star Wars "a show for kids is" maar dat was wel heel tenenkrommend.
Ik merk dat ik me nog wel enigszins makkelijk over gaten in relatie tot de films kan zetten, maar intern in de serie (reva in de gang, ondervraging van leia, hoe obi wan wegkomt van dat gevecht met vader, etc) stoort me wel echt.
Ik heb steeds het gevoel dat ik iets gemist heb of dat er nog uitleg komt, maar ze stappen er gewoon compleet overheen.
Alsof de schrijvers om 17.00 gewoon een punt achter het laatste woord zetten.
Het feit dat ewan mcgregor obi wan speelt maakt t wel 'echt'. Je kunt t niet afdoen als een miskleun die wel collectief negeren, want het is wel echt obi wan. Dit verdient wel iets meer liefde en aandacht.
Ik heb steeds het gevoel dat ik iets gemist heb of dat er nog uitleg komt, maar ze stappen er gewoon compleet overheen.
Het feit dat ewan mcgregor obi wan speelt maakt t wel 'echt'. Je kunt t niet afdoen als een miskleun die wel collectief negeren, want het is wel echt obi wan. Dit verdient wel iets meer liefde en aandacht.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Toch snap ik de tijdlijn niet helemaal. Dit speelt zich dus 9 jaar voor A New Hope af, maar daarin is Kenobi een oude, grijze baas. MacGregor's Kenobi oogt toch heel wat jonger.
Dat komt natuurlijk ook puur doordat McGregor relatief eervol oud wordt. Guiness was bij het schieten van A New Hope 63, maar zag er uit als 78. Helpt ook niet mee. Het is denk ik ook een beetje raar om voor deze serie een andere acteur te gebruiken als Kenobi.P-Rock schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:19:
Toch snap ik de tijdlijn niet helemaal. Dit speelt zich dus 9 jaar voor A New Hope af, maar daarin is Kenobi een oude, grijze baas. MacGregor's Kenobi oogt toch heel wat jonger.
Volgens mij hebben ze als verklaring verzonnen dat je door het klimaat op Tatooine sneller ouder eruit gaat zien. In the end is het gewoon wat het is, vanwege de acteurs.
[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 11-06-2022 23:06 ]
Wat dat betreft lijkt het bijna op een regie keuze dilemma’s:DirtyBird schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:29:
Ik merk dat ik me nog wel enigszins makkelijk over gaten in relatie tot de films kan zetten, maar intern in de serie (reva in de gang, ondervraging van leia, hoe obi wan wegkomt van dat gevecht met vader, etc) stoort me wel echt.
- oh, we hebben niet genoeg shots/materiaal, we laten het zo
- oh, we kunnen dat niet meer over doen, ach dit is wel prima
- oh, het budget is al op, we kunnen dit niet opnieuw doen
- dit waren de beste shots die er tussen zaten, we gaan hier wel mee verder…
- oh, nou ik (de regisseur) vond die speeders best ok in de laatste scène, nog even een sentimentele kill van een speeder erin prakken, en door…. Vergeet de tracker niet in beeld te zetten!
[ Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 12-06-2022 00:46 ]
Nou voor mij persoonlijk eindelijk de eerste echte goede episode deze week
Een zeer goede episode, maar helaas is de laatste reeds volgende week. Ik las ergens dat een seizoen 2 mogelijk zou zijn, dat zal een tijd duren om op te starten geloof ik, als ze al willen.
Top episode! Precies wat ik gehoopt had voor de hele serie: grotendeels de focus op Vader en Obi Wan. Helaas volgende week de laatste, ik ben benieuwd hoe nu verder.
Seizoen 2? Mjah misschien maar hoe vaak kun je Vader en Obi Wan elkaar nog laten ontmoeten om A New Hope niet teveel te verpesten. Tot nu toe gaat het nog prima maar het moet ook wel eens klaar zijn, Obi blijft natuurlijk een kluizenaar op Tatooine.
spoiler:
Vooral Reva die nu op zoek gaat naar Owen…
Seizoen 2? Mjah misschien maar hoe vaak kun je Vader en Obi Wan elkaar nog laten ontmoeten om A New Hope niet teveel te verpesten. Tot nu toe gaat het nog prima maar het moet ook wel eens klaar zijn, Obi blijft natuurlijk een kluizenaar op Tatooine.
[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 15-06-2022 20:20 ]
Zonder teveel weg te geven: gave twist op het einde!
Rotterdam
Ik vraag mij wel af hoe ze dit gaan rechtbreien in één aflevering.
spoiler:
Stel dat Reva dit overleeft, op zoek gaat naar Luke dan kun je daar niet veel mee doen toch zonder dat je Vader erbij betrekt. Immers als Vader van het bestaan weet van Luke/Leia dan kun je A New Hope etc toch defacto in de prullenbak gooien?
Toch wel de beste aflevering van alle SW shows van dit jaar 
Echt top! Ik kan niet wachten tot volgende week
Echt top! Ik kan niet wachten tot volgende week
ik snapte hem niet? kan je het even uitleggen?GS88 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:28:
Zonder teveel weg te geven: gave twist op het einde!
Lees mijn vorige reactie eventjes. Dan denk ik wel wat men bedoeltFarabi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:30:
[...]
ik snapte hem niet? kan je het even uitleggen?
Heb alle SW films gezien, maar vergeten. Waarom is dit belangrijk?Webgnome schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:32:
[...]
Lees mijn vorige reactie eventjes. Dan denk ik wel wat men bedoelt
In 1 van de Darth Vader comics van Marvel is dat uitgelegd. Vader heeft Boba Fett ingehuurd om op zoek te gaan naar degene die de Death Star heeft opgeblazen (als ik het goed heb…). Zo komt Vader erachter dat Luke een Skywalker is en zijn de balletjes gaan rollen.Henvar schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:34:
Hoe weet DV überhaupt dat Luke z’n zoon is in TESB?
Ik denk dat ze hiermee dit gaan retconnen
Vergeet ook niet dat Vader in episode 6 ook niet weet dat Leia zijn dochter is.
Ik hoop inderdaad dat ze dit zo laten. Het is een Marvel comic en dus onder de vlag van Disney.
Aflevering 5 was inderdaad een mooie. Leuk om de dynamiek te zien tussen jonge Obi-Wan en Anakin.
Waarin je ziet dat Anakin al worstelt met het winnen en beter zijn. En dit een manier voor Obi-Wan is om uiteindelijk te overwinnen. Ik zat met een dikke glimlach op mijn gezicht toen Reva werd neer gestoken. En ik zei al thuis op de bank: haar redemption ark is rond. Die zal nu wel dood gaan. Maar please laat het niet weer een fake-out dead zijn!
Ik weet dat Vader verbandingsdood overleeft en Maul door midden wordt gehakt. En ''somehow Palpatine returned''. Maar kom op! Maak haar gewoon dood! Laat het niet zo zijn dat ze op zoek gaat naar Luke en zij hem ontvoert voor seizoen 2! Luke leefde een saai bestaan op Tatooine. Als hij ontvoert wordt dan haal je dat gedeelte helemaal weg.
Plus waarom is één van mijn favoriete karakters Qui-Gon dan gestorven aan een ''stab in the belly''?
Aflevering 5 was inderdaad een mooie. Leuk om de dynamiek te zien tussen jonge Obi-Wan en Anakin.
Waarin je ziet dat Anakin al worstelt met het winnen en beter zijn. En dit een manier voor Obi-Wan is om uiteindelijk te overwinnen. Ik zat met een dikke glimlach op mijn gezicht toen Reva werd neer gestoken. En ik zei al thuis op de bank: haar redemption ark is rond. Die zal nu wel dood gaan. Maar please laat het niet weer een fake-out dead zijn!
Ik weet dat Vader verbandingsdood overleeft en Maul door midden wordt gehakt. En ''somehow Palpatine returned''. Maar kom op! Maak haar gewoon dood! Laat het niet zo zijn dat ze op zoek gaat naar Luke en zij hem ontvoert voor seizoen 2! Luke leefde een saai bestaan op Tatooine. Als hij ontvoert wordt dan haal je dat gedeelte helemaal weg.
Plus waarom is één van mijn favoriete karakters Qui-Gon dan gestorven aan een ''stab in the belly''?
Even wat speculaties…
spoiler: title
Denk dat Reva nu begrijpt waarom Obi Wan al die tijd een verborgen bestaan heeft geleden en ze weet nu van Luke en waar hij is (Owen kent ze)… verder gaat ze haar verwonding uiteraard overleven. Ze hoeft niet meer terug te komen bij Het keizerrijk dat is verkeken lijkt mij.
Dus wordt interessant aflevering 6… Heeft ze wrok gevoelens jegens Obi Wan? hij had immers beloofd samen met haar Vader te bestrijden en hij is m toch min of meer gepeerd. Ze weet ook dat Vader te sterk is en dat wellicht de kinderen van Anakin, met het zelfde potentieel het klusje wel zouden kunnen klaren.
Obi Wan en de vluchtelingen zitten nu zonder werkende hyperdrive… dus zitten toch in de val met een star destroyer op de hielen.
Verder zal Bail wel op Tatooine zijn om op de jongen te letten…
Klinkt als een mooi recept voor een Reva spin off, waarbij zij de kant van de rebellen/light side kiest of ze legt uiteindelijk het loodje in Episode 6 in een finale opoffering om het geheim van de kinderen te beschermen…
Met dat laatste is de situatie gelijk aan voor de serie; kinderen blijven verstopt en Obi Wan heeft er weer vertrouwen in en een herstelde connectie naar de Force (en dus babbelen met Qui Gon lukt dan ook weer)
Dus wordt interessant aflevering 6… Heeft ze wrok gevoelens jegens Obi Wan? hij had immers beloofd samen met haar Vader te bestrijden en hij is m toch min of meer gepeerd. Ze weet ook dat Vader te sterk is en dat wellicht de kinderen van Anakin, met het zelfde potentieel het klusje wel zouden kunnen klaren.
Obi Wan en de vluchtelingen zitten nu zonder werkende hyperdrive… dus zitten toch in de val met een star destroyer op de hielen.
Verder zal Bail wel op Tatooine zijn om op de jongen te letten…
Klinkt als een mooi recept voor een Reva spin off, waarbij zij de kant van de rebellen/light side kiest of ze legt uiteindelijk het loodje in Episode 6 in een finale opoffering om het geheim van de kinderen te beschermen…
Met dat laatste is de situatie gelijk aan voor de serie; kinderen blijven verstopt en Obi Wan heeft er weer vertrouwen in en een herstelde connectie naar de Force (en dus babbelen met Qui Gon lukt dan ook weer)
spoiler:
Wat je schrijft klopt niet helemaal. Reva heeft er zelf voor gekozen om niet met Obi Wan samen te werken. Vervolgens gaat ze op eigen houtje een tegenstander die veel sterker is dan haar te lijf. Misschien dat het in haar hoofd nu voelt alsof Obi Wan haar heeft verlaten maar dit is niet hoe ik het opgevat heb
spoiler:
Ik hoop echt niet dat Reva terug naar de light side / rebels gaat. Dat zou echt zo ontzettend saai zijn, zeker omdat we dat ook al gezien hebben met de second sister.
Op zich is Reva's storyline best typerend voor de dark side. Het begint met haat en woede naar Anakin en spijtgevoelens omdat ze de andere niet kon redden. Vergelijkbaar met Anakin zijn storyline: hij kon zijn moeder niet redden en werd uiteindelijk verleid door de dark side zodat hij wel de kracht zou hebben om Padmé te redden.
Vader heeft dat daarna flink misbruikt. Zou Reva alleen maar Vader willen vermoorden als wraak-actie of is ze ondertussen zelf ook doorgeslagen in de dark side? Als inquisitor heeft ze wel power, wat ze eerst niet had. Daarnaast ook grote kans dat je de nieuwe apprentice van The Emperor wordt als je het voor elkaar krijgt om Vader te vermoorden.
Het zou naar mijn mening wel gaaf zijn -als- er een Reva spin-off komt dat het dan meer een Maul of Malicos (Fallen Order) achtige character wordt. Wel dark side maar niet voor The Empire.
Op zich is Reva's storyline best typerend voor de dark side. Het begint met haat en woede naar Anakin en spijtgevoelens omdat ze de andere niet kon redden. Vergelijkbaar met Anakin zijn storyline: hij kon zijn moeder niet redden en werd uiteindelijk verleid door de dark side zodat hij wel de kracht zou hebben om Padmé te redden.
Vader heeft dat daarna flink misbruikt. Zou Reva alleen maar Vader willen vermoorden als wraak-actie of is ze ondertussen zelf ook doorgeslagen in de dark side? Als inquisitor heeft ze wel power, wat ze eerst niet had. Daarnaast ook grote kans dat je de nieuwe apprentice van The Emperor wordt als je het voor elkaar krijgt om Vader te vermoorden.
Het zou naar mijn mening wel gaaf zijn -als- er een Reva spin-off komt dat het dan meer een Maul of Malicos (Fallen Order) achtige character wordt. Wel dark side maar niet voor The Empire.
Zit wat in wat je schrijft…Webgnome schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:27:
spoiler:Wat je schrijft klopt niet helemaal. Reva heeft er zelf voor gekozen om niet met Obi Wan samen te werken. Vervolgens gaat ze op eigen houtje een tegenstander die veel sterker is dan haar te lijf. Misschien dat het in haar hoofd nu voelt alsof Obi Wan haar heeft verlaten maar dit is niet hoe ik het opgevat heb
Wat ontzettend gaaf om te zien hoe sterk Vader nu echt is. Nog niet eerder gezien dat hij zo met gemak een schip uit de lucht trekt.
Beetje Force Unleashed gevoelens krijg ik hierbij. Leuke aflevering!
Ik hoop dat we in de laatste aflevering Palpatine ook nog even te zien krijgen.
Laatste aflevering zal wel eindigen met een fake death van Obi Wan, zodat Vader denkt dat hij dood is. Anders zou hij toch echt wel met man en macht op zoek gaan Obi. Dan nog een after credits scène met een force ghost van Qui Gon
Beetje Force Unleashed gevoelens krijg ik hierbij. Leuke aflevering!
Ik hoop dat we in de laatste aflevering Palpatine ook nog even te zien krijgen.
Laatste aflevering zal wel eindigen met een fake death van Obi Wan, zodat Vader denkt dat hij dood is. Anders zou hij toch echt wel met man en macht op zoek gaan Obi. Dan nog een after credits scène met een force ghost van Qui Gon
[ Voor 30% gewijzigd door yorroy op 19-06-2022 20:21 ]
“In your solitude on Tatooine, training I have for you. An old friend has learned the path to immortality. One who has returned from the Netherworld of the Force. Your old master. How to commune with him I'll teach you.”
En dan 10 jaar niets gedaan hebben, behalve woestijn walvisvlees verwerken...
Wat een heerlijke serie om te kijken. Elke aflevering is steeds beter.
Love it.
Persoonlijk had ik dit graag gezien. Een serie van een teneergeslagen Obi-Wan.DennisD1973 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:26:
“In your solitude on Tatooine, training I have for you. An old friend has learned the path to immortality. One who has returned from the Netherworld of the Force. Your old master. How to commune with him I'll teach you.”
Die om wat voor reden ook op Tatooine iemand moet helpen en voor het eerst weer de Force gebruikt.
Prima als we Vader en de Inquisitors in de serie hadden verwerkt.
Persoonlijk had ik 0 confrontatie tussen Obi-Wan en Vader willen zien.
Gewoon een verhaal over een verslagen Obi-Wan met PTSS na wat er allemaal is gebeurt na Order 66.
En een Vader die worstelt met zichzelf.
Desalniettemin een prima serie. Daar is ook alles mee gezegd. Ik had er niet veel van verwacht. Wat Disnet tot nu toe met Star Wars heeft gedaan is een beetje hit en miss. Maar ik had na alle hype en jaren van geruchten waarin Ewan alleen terug kwam met het juiste verhaal er iets meer van verwacht.
[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 20-06-2022 13:27 ]
Mee eens… vorig jaar werd er al geroepen (door Kathleen Kennedy) dat dit ‘the rematch of the century’ zou gaan worden tussen Obi en Vader in deze serie. Van mij had dat ook niet gehoeven…Dubrillion schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:25:
[...]
Persoonlijk had ik dit graag gezien. Een serie van een teneergeslagen Obi-Wan.
Die om wat voor reden ook op Tatooine iemand moet helpen en voor het eerst weer de Force gebruikt.
Prima als we Vader en de Inquisitors in de serie hadden verwerkt.
Persoonlijk had ik 0 confrontatie tussen Obi-Wan en Vader willen zien.
Gewoon een verhaal over een verslagen Obi-Wan met PTSS na wat er allemaal is gebeurt na Order 66.
En een Vader die worstelt met zichzelf.
Desalniettemin een prima serie. Daar is ook alles mee gezegd. Ik had er niet veel van verwacht. Wat Disnet tot nu toe met Star Wars heeft gedaan is een beetje hit en miss. Maar ik had na alle hype en jaren van geruchten waarin Ewan alleen terug kwam met het juiste verhaal er iets meer van verwacht.
spoiler:
gerucht gaat dat dit in de laatste aflevering toch gaat gebeuren https://www.ladbible.com/...e-obi-wan-kenobi-20220618
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:48:
[...]
Ik durf 'm wel aan dat er een gevecht gaat komen met Obi-Wan en Vader, waar zij het uiteindelijk opneemt voor the Jedi. You heard it here first!
Wat mij zo verbaast is dat tegenwoordig al die series iets van 10 afleveringen per seizoen hebben. Of zelfs minder zoals Obi-Wan. Vroeger had Star Trek gewoon rond de 24 afleveringen per seizoen / per jaar. Ik begrijp dat niet. Kunnen ze dat tegenwoordig niet meer? Ik snap dat cgi meer werk kost dan vroeger. Daarentegen waren ze vroeger vermoedelijk ook veel tijd kwijt met het bouwen van schaalmodellen.
En dat geldt niet alleen voor Star Trek. Andere series zoals Miami Vice hadden ook 24 afleveringen per seizoen / per jaar. En dat speelde zich altijd op locatie af.
Zijn ze tegenwoordig lui geworden in Hollywoodland?
En dat geldt niet alleen voor Star Trek. Andere series zoals Miami Vice hadden ook 24 afleveringen per seizoen / per jaar. En dat speelde zich altijd op locatie af.
Ik denk dat er meerdere kanten aan het verhaal zitten. Natuurlijk willen streamingsdienst mensen aan zich houden, dat doen ze met meer verschillende series verspreid over het jaar. Ze houden zich natuurlijk niet aan de ouderwetse TV-seizoenen. Door meer verschillende series te spreiden, hopen ze interesse te houden van meer mensen.segil schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:12:
Wat mij zo verbaast is dat tegenwoordig al die series iets van 10 afleveringen per seizoen hebben. Of zelfs minder zoals Obi-Wan. Vroeger had Star Trek gewoon rond de 24 afleveringen per seizoen / per jaar. Ik begrijp dat niet. Kunnen ze dat tegenwoordig niet meer? Ik snap dat cgi meer werk kost dan vroeger. Daarentegen waren ze vroeger vermoedelijk ook veel tijd kwijt met het bouwen van schaalmodellen.
Daarnaast zijn de oudere series die je noemt natuurlijk ook vaak gevuld met fillers. Simpele afleveringen die niets toevoegen aan het hele verhaal, omdat het budget op was, er een staking was, of iets anders. De kwaliteit door middel van CGI is hoger, maar ook verhaal- en filmtechnisch.
Het zal ook wel meespelen dat er nu zoveel meer series zijn, je wellicht niet meer zin hebt om 24 afleveringen te maken. Toch zou ik er wel voor pleiten. 10 afleveringen per jaar is al karig. Maar 5 stuks is helemaal niets.
Persoonlijk vind ik sommige fillers niet erg, dat maakte voor mij ST juist leuk. Niet elke aflevering moet superspannend te zijn. Ik hoop dan ook dat bijvoorbeeld bij ST SNW meer "fillers" komen.
Persoonlijk vind ik sommige fillers niet erg, dat maakte voor mij ST juist leuk. Niet elke aflevering moet superspannend te zijn. Ik hoop dan ook dat bijvoorbeeld bij ST SNW meer "fillers" komen.
De 24 afleveringen waren genoeg om een time-slot op TV voor een half jaar te vullen. Het waren vaak ook 24 losse afleveringen met losse verhalen (met soms een dubbele aflevering en/of een rode draad). Toen dit format bedacht werd kon je nog niet echt makkelijk terugkijken en ze wilden niet dat kijkers afhaakten als ze een aflevering gemist hadden. Daarom waren doorlopende verhalen (of feuilletons zoals dat vroeger genoemd werd) minder populair.segil schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:12:
Voor streaming is dat allemaal niet meer aan de orde en werkt een verhaal verdeeld over het hele seizoen juist beter om kijkers vast te houden. Een verhaallijn over 24 afleveringen volhouden is best lastig. Je zie de seizoenen daarom steeds korter worden (en voor streaming maakt de lengte ook niet zoveel uit, je hebt geen timeslot meer dat gevuld moet worden). Het schrijfwerk is er ook niet beter op geworden. Veel series kennen een spannende start, draaien dan een tijdje rond tot een soort van ontknoping in de laatste aflevering met een cliffhanger om de kijker vast te houden tot het volgende seizoen. Er gebeurd vaak bitter weinig in de afleveringen tussen de eerste en de laatste. In verhouding is er wat mij betreft veel meer filler gekomen. Er zijn uitzonderingen op, ik kijk nu Bosch op Amazon en daar heb je vrij weinig filler vind ik, maar die zijn ook gebaseerd op boeken. Voor Obi-Wan weet ik het niet, want ik ben na aflevering twee afgehaakt, maar ook bij de Mandelorian en Boba Fett gebeurde er niet zo heel veel tussen begin en eind.
En als je dan ook kijkt naar de effectieve lengte per aflevering, dan blijft er niet veel over…segil schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:12:
Minus de recap, introductie en aftiteling blijft er bij de meeste aflevering slechts 30 minuten over. Dat was ook zo bij Boba en Mando. Als je dat vergelijkt met Stranger Things (meer afleveringen en ook veel langer) is het bij Star Wars zeer karig.
Volgens mij is Disney daar ook niet zo blij mee en willen ze in de toekomst de afleveringen minimaal 60 minuten laten duren. Kwam voorbij in 1 van de afleveringen van Mike Zeroh op youtube.
Ik heb de laatste aflevering gezien. Mijn mening:
Het is weer typisch Disney, alles binnen de lijntjes en op safe spelen. De hele aflevering is gerust op fanservice en is ontzettend voorspelbaar. Naast het feit dat de afleveringen echt veel te kort zijn, is de kwaliteit van schrijven echt niet best. Ik doe de rest even als spoilertekst:
Het is weer typisch Disney, alles binnen de lijntjes en op safe spelen. De hele aflevering is gerust op fanservice en is ontzettend voorspelbaar. Naast het feit dat de afleveringen echt veel te kort zijn, is de kwaliteit van schrijven echt niet best. Ik doe de rest even als spoilertekst:
spoiler:
Hoe kan het dat Reva als een super fitte meid vecht met Owen? Ze heeft een giga gat in haar romp door de lightsaber. Ook weer heel voorspelbaar dat Reva terug gaat naar de goede kant. Hebben we pas 8x eerder gezien. Daarnaast is het veel gelul en relatief weinig en zwakke actie. Darth Vader had ook direct met zijn schip Obi Wan kunnen volgen en de rest van het Keizerrijk de overgebleven rebellen achtervolgen. Het enige wat echt goed is gedaan is de wisselwerking tussen Hayden/James. Dat was echt heel bruut. Het vervormen van de stem op het moment dat de helm gebroken was. Ook het lachje bij het zeggen dat hijzelf Anakin heeft vermoord. Puur kwaadaardigheid.
Het lijkt net alsof stagiaires dit verhaal hebben geschreven. Zo flinter dun. Ze hadden de hele serie eigenlijk niet kunnen maken, want er zit bijna geen enkele verrassend element in. Dit heb ik overigens steeds meer met de series van Star Wars. Alleen Last Jedi was weer te veel van het goede qua plottwists haha. Waarom zo ontzettend voorspelbaar? Tijd dat er andere regisseurs hieraan gaan werken, want dit wordt echt een uitgemolken koe. Excuses voor mijn negativiteit, maar dit is mijn mening.
Het lijkt net alsof stagiaires dit verhaal hebben geschreven. Zo flinter dun. Ze hadden de hele serie eigenlijk niet kunnen maken, want er zit bijna geen enkele verrassend element in. Dit heb ik overigens steeds meer met de series van Star Wars. Alleen Last Jedi was weer te veel van het goede qua plottwists haha. Waarom zo ontzettend voorspelbaar? Tijd dat er andere regisseurs hieraan gaan werken, want dit wordt echt een uitgemolken koe. Excuses voor mijn negativiteit, maar dit is mijn mening.
[ Voor 13% gewijzigd door hotymoty op 22-06-2022 12:45 ]
Deze laatste twee afleveringen maken een hoop goed naar mijn mening. Ja het is fan service maar dat is exact waar ik hoopte van deze serie. Het blijven natuurlijk legacy characters waarvan we überhaupt al weten wat er met ze gaat gebeuren. Voor vernieuwing kijk ik graag uit naar de nieuwe Acolyte serie dat zich afspeelt in de High Republic era. Ga daar maar helemaal los met nieuwe dingen.
Ik moet wel zeggen dat dit zoveel beter was geweest als ze dit toch als film hadden gedaan. Had episode 3 en 4 weggeknipt, Reva uit het verhaal en het was prima geweest. Veel meer focussed op Vader en Obi Wan, laten we eerlijk zijn, de grootste reden voor iedereen om deze serie te kijken.
Ik moet wel zeggen dat dit zoveel beter was geweest als ze dit toch als film hadden gedaan. Had episode 3 en 4 weggeknipt, Reva uit het verhaal en het was prima geweest. Veel meer focussed op Vader en Obi Wan, laten we eerlijk zijn, de grootste reden voor iedereen om deze serie te kijken.
spoiler:
Maar ik heb misschien ook een zwak voor dit soort momentjes:

[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 22-06-2022 13:33 ]
spoiler:
wat een heerlijk laatste aflevering op het moment dat de helm van Vader stuk is en je hoort Anakin praten zie je het blauwe van de saber van Obi en hoor je James Earl Jones is de achtergrond rood... erg vet
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Webgnome schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:14:
@hotymotyspoiler:Disney zou er goed aan doen om de franchise te laten voor wat ie is. Klaar
spoiler:
Van Obi moet ik laatste aflevering nog kijken… ik ben benieuwd, nog geen finale mening.
Maar eens met wat je schrijft of ze moeten George Lucas terughalen en zijn visie en ideeën echt gebruiken. Als ik lees wat hij voor ideeën had voor bv de sequels, dan is wat we nu gekregen hebben echt een slappe reboot van de oorspronkelijke trilogie….
Dit lijkt allemaal meer te maken te hebben met management bij Lucasfilm dan met Disney, hoewel Disney nu ook wel begint te merken dat de franchise lang niet zo succesvol is als men had verwacht. Hopelijk dumpen ze mevrouw Kennedy en gaan ze verder met Dave Filoni en de ideeën van George…. Haar bemoeienissen met Obi hebben deze serie ook geen goed gebracht (oa niet gebruiken van de muziek van John Williams, omdat het anders ‘te cinematisch’ zou worden begreep ik…. mijn mond valt open)
Persoonlijk vind ik van de films/tv producties onder Disney alleen Rogue One en delen van Mando echt geslaagd. Solo gaat nog wel, Boba vind ik dan nog wat minder goed gelukt, serie zou eigenlijk ‘mandolorian 2.5 and Booklet of Boba’ moeten heten.
Ik heb de sequels in de bios gezien en heb ze getracht nog eens te kijken, maar zet ze vaak uit nu 10 minuten… het lukt mij als episode 1 tm 6 fan gewoon niet om er doorheen te komen.
Ben wel benieuwd naar jou mening op dit vlak.
Maar eens met wat je schrijft of ze moeten George Lucas terughalen en zijn visie en ideeën echt gebruiken. Als ik lees wat hij voor ideeën had voor bv de sequels, dan is wat we nu gekregen hebben echt een slappe reboot van de oorspronkelijke trilogie….
Dit lijkt allemaal meer te maken te hebben met management bij Lucasfilm dan met Disney, hoewel Disney nu ook wel begint te merken dat de franchise lang niet zo succesvol is als men had verwacht. Hopelijk dumpen ze mevrouw Kennedy en gaan ze verder met Dave Filoni en de ideeën van George…. Haar bemoeienissen met Obi hebben deze serie ook geen goed gebracht (oa niet gebruiken van de muziek van John Williams, omdat het anders ‘te cinematisch’ zou worden begreep ik…. mijn mond valt open)
Persoonlijk vind ik van de films/tv producties onder Disney alleen Rogue One en delen van Mando echt geslaagd. Solo gaat nog wel, Boba vind ik dan nog wat minder goed gelukt, serie zou eigenlijk ‘mandolorian 2.5 and Booklet of Boba’ moeten heten.
Ik heb de sequels in de bios gezien en heb ze getracht nog eens te kijken, maar zet ze vaak uit nu 10 minuten… het lukt mij als episode 1 tm 6 fan gewoon niet om er doorheen te komen.
Ben wel benieuwd naar jou mening op dit vlak.
Over de aflevering:
Als antwoord op @DennisD1973
spoiler:
Zojuist de laatste aflevering gekeken. En wat moet ik er van zeggen. Eigenlijk is het gewoon een grote fan-service. Daar is ansich niets mis mee maar men had er net zo goed 2 ~ 3 afleveringen van gemaakt. Ik begrijp nog niet helemaal hoe het nu zit met Leia. Ik kan mij niet eens meer herinneren waarom dat ze nou eigenlijk gekidnapt is en dat zegt eigenlijk wel genoeg. Dat was puur een vehicle om de serie een soort startpunt te geven.
Verder was het alleen te doen om uiteindelijk de laatste (?) clash tussen Anakin en Obi Wan te hebben. Het is zo jammer dat ze dit hadden gedaan.. Immers Obi Wan had hier de mogelijkheid om er eens en voor altijd mee af te rekenen maar door de vervolgfilms kunnen ze dat niet doen. Waarom dan toch een dergelijk gevecht, waarbij zelfs de helm breekt, erin doen? Ik dacht dat die helm er niet voor niets op zat?
Het was een toffe aflevering maar niet meer dan dat. Ik hoop echt dat ze geen S2 gaan maken want ik zou echt niet weten waar ze die over zouden moeten laten gaan...
Verder was het alleen te doen om uiteindelijk de laatste (?) clash tussen Anakin en Obi Wan te hebben. Het is zo jammer dat ze dit hadden gedaan.. Immers Obi Wan had hier de mogelijkheid om er eens en voor altijd mee af te rekenen maar door de vervolgfilms kunnen ze dat niet doen. Waarom dan toch een dergelijk gevecht, waarbij zelfs de helm breekt, erin doen? Ik dacht dat die helm er niet voor niets op zat?
Het was een toffe aflevering maar niet meer dan dat. Ik hoop echt dat ze geen S2 gaan maken want ik zou echt niet weten waar ze die over zouden moeten laten gaan...
Als antwoord op @DennisD1973
spoiler:
Er is een reden dat ik de laatste drie films in de film reeks niet echt goed heb gekeken en volgens mij de laatste helemaal niet, maar dat zou ik op moeten zoeken. De originele 6 films + Rogue One zijn een goede serie. Daar zit alles in en maakt het een heel compleet verhaal. Alle andere films (7 t/m 9 etc) zijn eigenlijk een slap aftreksel van de originelen.
Qua serie vind ik de series door Filoni eigenlijk allemaal wel wat hebben. Op een of andere manier weet die man wel hoe het te doen.
Qua serie vind ik de series door Filoni eigenlijk allemaal wel wat hebben. Op een of andere manier weet die man wel hoe het te doen.
Geweldige aflevering weer en een mooi einde dat toch wel een 2e seizoen mogelijk maakt.
@1shot1kill hoe maakt dit een tweede seizoen mogelijk?
Je zou zeer eenvoudig een tweede seizoen kunnen doen met de opbouw naar Maul in Rebels.
Dat gezegd hebbende, laten we hopen dat ze geen tweede seizoen doen. Het is wel mooi geweest. De terugkeer van Ewan en Hayden is iets waar ik lang naar uitkeek maar ik hoop toch dat ze nieuwe dingen gaan doen. Meer verhalen rondom de High Republic era of de Mandalorian era maar dan met nieuwe characters.
spoiler:
Daar past Qui-Gon ook erg goed in
Dat gezegd hebbende, laten we hopen dat ze geen tweede seizoen doen. Het is wel mooi geweest. De terugkeer van Ewan en Hayden is iets waar ik lang naar uitkeek maar ik hoop toch dat ze nieuwe dingen gaan doen. Meer verhalen rondom de High Republic era of de Mandalorian era maar dan met nieuwe characters.
spoiler:
Net de laatste aflevering gekeken… tja…
-Een extra kidnap om uiteindelijk nog een laatste ‘duel’ te kunnen doen…
-Obi die Vader laat leven ipv het te beëindigen… zal de galaxy blij mee zijn de volgende 10+ jaar
-Obi vliegt weg en waar is die Star Destroyer die rond de planeet hing, even bijtanken ofzo?
-Iemand die de emperor moet voorstellen, komt niet in de buurt van Ian McDiarmid qua gelaat en helemaal niet qua stem
-Reva (zwaar gewond) is eerder op Tatooine (welk voertuig heeft ze gebruikt?) en loopt gewoon rond met het idee Luke te killen… motivatie? Om wraak te nemen op Anakin, die niet eens weet dat Luke bestaat….?
Leuke momenten voor de fans (eindelijk Qui Gon), maar een verhaal, naar mijn mening met een onnodig lang en onlogisch plot
Laat voor mij serie 2 maar zitten…
-Obi die Vader laat leven ipv het te beëindigen… zal de galaxy blij mee zijn de volgende 10+ jaar
-Obi vliegt weg en waar is die Star Destroyer die rond de planeet hing, even bijtanken ofzo?
-Iemand die de emperor moet voorstellen, komt niet in de buurt van Ian McDiarmid qua gelaat en helemaal niet qua stem
-Reva (zwaar gewond) is eerder op Tatooine (welk voertuig heeft ze gebruikt?) en loopt gewoon rond met het idee Luke te killen… motivatie? Om wraak te nemen op Anakin, die niet eens weet dat Luke bestaat….?
Leuke momenten voor de fans (eindelijk Qui Gon), maar een verhaal, naar mijn mening met een onnodig lang en onlogisch plot
[ Voor 8% gewijzigd door DennisD1973 op 22-06-2022 21:23 ]
DennisD1973 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:19:
spoiler:Net de laatste aflevering gekeken… tja…
spoiler:
- zeg je nou eigenlijk dat Ian McDiarmid niet in de buurt komt van Ian McDiarmid?
High Republic is toch waar ze het karakter ‘Geode’ hadden bedacht? https://i.redd.it/blkd5nvvbwh61.jpgraiders schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:55:
Je zou zeer eenvoudig een tweede seizoen kunnen doen met de opbouw naar Maul in Rebels.
spoiler:Daar past Qui-Gon ook erg goed in
Webgnome schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:25:
[...]
![]()
spoiler:- zeg je nou eigenlijk dat Ian McDiarmid niet in de buurt komt van Ian McDiarmid?
spoiler:
Was het hem wel dan? 
Webgnome schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:31:
spoiler:Volgens Imdb wel inderdaad en ik had ook echt wel het idee dat het hem daadwerkelijk was
spoiler:
Ik ga nog eens goed kijken dan… als ik de rest mentaal verwerkt heb 🥺
Ik vond de make up niet lijken op die in ROTS
[ Voor 3% gewijzigd door DennisD1973 op 22-06-2022 21:42 ]
Pfoe wat slecht zeg. Gelukkig halve aflevering kunnen forwarden door Reva. 0 spanning en ik weet dat je de “tijd” in SW met een korrel zout moet nemen maar serieus Obi wan binnen een paar minuten van ergens ver weg aankomen op Tatooine om luke te zoeken.
Fan service met Qui Gon en de keizer was te verwachten en helaas lijkt SW steeds meer op DBZ waarin elke character steeds “sterker” wordt.
Iig 1 stream service minder
Fan service met Qui Gon en de keizer was te verwachten en helaas lijkt SW steeds meer op DBZ waarin elke character steeds “sterker” wordt.
Iig 1 stream service minder
[ Voor 3% gewijzigd door Henvar op 22-06-2022 23:35 ]
Dat was best moeilijk om naar te kijken. Ik heb mijn cijfer op IMDb maar even aangepast. Ik snap dat Star Wars slecht hoort te zijn, maar dit is van een heel ander niveau.
Deze series blijven voor mij voortaan in een galaxy far, far away liggen
Deze series blijven voor mij voortaan in een galaxy far, far away liggen

Dat zit wel Schnorr.
Erg goede aflevering! Serie in het geheel was ook vermakelijk, sterker dan Boba Fett. Ik had nog wel wat meer achtergrond gewild zoals in het begin van Boba Fett serie. Gelukkig niet dat rare western karakter en missie per aflevering zoals bij The Mandalorian. Ik hoop dat ze daar echt mee stoppen.
Een nieuw seizoen zou leuk zijn maar is niet nodig. Ik kijk uit naar Andor
Een nieuw seizoen zou leuk zijn maar is niet nodig. Ik kijk uit naar Andor
Ik ben niet helemaal thuis in het Starwars saga, maar kan iemand mij uitleggen waarom Obi-wan Darth zou laten leven? Hij ziet nu dat Anakin niet meer bestaat en moet weten dat Darth 100% slechtheid is die heel ellende kan veroorzaken. Waarom vermoord ie 'm niet ter plaatse? Is dat niet de Jedi manier ofzo? (ik begrijp dat Darth niet dood kan vanwege zijn rol in de originele films. Maar toch, daar hadden ze toch iets logischer voor kunnen schrijven?)
Prima serie. Ik heb me wel vermaakt. Maar ook vanwege de hoge Nostalgie factor.
Ik ben persoonlijk opgegroeid met de Prequels. Dus Ewan in de vorm van Obi-Wan deed al veel goed.
Wat redcons en plotholes later toch vermakelijke dingen gezien.
Reva gewoon uit de serie schrappen. Vervangen voor de Grand Inquisitor.
Meer Ewan en Hayden zonder suit.
Als er een seizoen 2 komt gewoon Obi-Wan op Tatooine laten. Diepgaande gesprekken met Qui-Gon.
Ik ben persoonlijk opgegroeid met de Prequels. Dus Ewan in de vorm van Obi-Wan deed al veel goed.
Wat redcons en plotholes later toch vermakelijke dingen gezien.
Reva gewoon uit de serie schrappen. Vervangen voor de Grand Inquisitor.
Meer Ewan en Hayden zonder suit.
Als er een seizoen 2 komt gewoon Obi-Wan op Tatooine laten. Diepgaande gesprekken met Qui-Gon.
Ik heb genoten van deze mini-serie. Inderdaad veel fanservice, maar daar hou ik van.
En het litteken op Darth zijn hoofd, wat je ziet in ROTJ is nu ook verklaard.
En het litteken op Darth zijn hoofd, wat je ziet in ROTJ is nu ook verklaard.
DennisD1973 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:41:
[...]
spoiler:Ik ga nog eens goed kijken dan… als ik de rest mentaal verwerkt heb 🥺
spoiler:
volgens de aftiteling wel]
spoiler:
Ik vond het wel een vermakelijke serie, mijn vrouw heeft ervan genoten, ze wilde gelijk de star wars films kijken waar Ewan McGregor in speelt. Valt overigens wel op 2 inquisitors overleven waar Quiqon aan sterft. Kennelijk een dark side dingetje?
Verder wel leuk dat ze nu ook een keer meer op Leia ipv Luke gefocust hebben. Maar de serie lijkt idd wel geschreven te zijn met als startpunt nieuw duel tussen darth en obi-wan.
Ook moet ik zeggen dat obi-wan behoorlijk aftakelt dan in 9 jaar.(want klaarblijke lijk is Luke 19 aan het begin van Star Wars, ik dacht altijd een jaar of 25 ofzo
)
Verder wel leuk dat ze nu ook een keer meer op Leia ipv Luke gefocust hebben. Maar de serie lijkt idd wel geschreven te zijn met als startpunt nieuw duel tussen darth en obi-wan.
Ook moet ik zeggen dat obi-wan behoorlijk aftakelt dan in 9 jaar.(want klaarblijke lijk is Luke 19 aan het begin van Star Wars, ik dacht altijd een jaar of 25 ofzo

Je geeft jezelf het antwoord al...segil schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:34:
Ik ben niet helemaal thuis in het Starwars saga, maar kan iemand mij uitleggen waarom Obi-wan Darth zou laten leven? Hij ziet nu dat Anakin niet meer bestaat en moet weten dat Darth 100% slechtheid is die heel ellende kan veroorzaken. Waarom vermoord ie 'm niet ter plaatse? Is dat niet de Jedi manier ofzo? (ik begrijp dat Darth niet dood kan vanwege zijn rol in de originele films. Maar toch, daar hadden ze toch iets logischer voor kunnen schrijven?)
Ik zie dat vele zich dat afvragen.segil schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:34:
Mijn theorie is, dat Anakin nog steeds " The one that will bring balance to the Force ", en Obi Wan zich daar nog steeds bewust van is, en het niet aan Obi Wan is om Vader te doden.
Dit is trouwens best een goede. En dit had heel makkelijk verwerkt kunnen worden in het einde in dat korte gesprekje met Qui-Gon.absrnd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:20:
[...]
Ik zie dat vele zich dat afvragen.
Mijn theorie is, dat Anakin nog steeds " The one that will bring balance to the Force ", en Obi Wan zich daar nog steeds bewust van is, en het niet aan Obi Wan is om Vader te doden.
spoiler:
Anders klop het niet meer met de eerste 3 films 
Wat een lullige scene trouwens op het eind wanneer Obi-wan afscheid komt nemen bij Leia op haar planeet.
Hij komt aan met het vliegschip, deur gaat open, en daar komen Obi-wan en dat robot ding ( Lola ) uit.
en het eerste wat Leia doet is "LOLA!! " en rent naar die robot....
Hij komt aan met het vliegschip, deur gaat open, en daar komen Obi-wan en dat robot ding ( Lola ) uit.
en het eerste wat Leia doet is "LOLA!! " en rent naar die robot....

Deed mij denken aan TFA… Han is net overleden en de Falcon keert terug dat Leia dan als eerste Rey (iemand die ze amper kent) vastpakt en gaat troosten en Chewie links laat liggen….HyperTrophy schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:46:
Wat een lullige scene trouwens op het eind wanneer Obi-wan afscheid komt nemen bij Leia op haar planeet.
en het eerste wat Leia doet is "LOLA!! " en rent naar die robot....![]()
Marcia Lucas (ex vrouw van George die meewerkte aan editen ven de eerste trilogie) verwoord het goed:
“ And J.J. Abrams is writing these stories — when I saw that movie where they kill Han Solo, I was furious. I was furious when they killed Han Solo. Absolutely, positively there was no rhyme or reason to it. I thought, You don’t get the Jedi story. You don’t get the magic of Star Wars. You’re getting rid of Han Solo?
They have Luke disintegrate. They killed Han Solo. They killed Luke Skywalker. And they don’t have Princess Leia anymore. And they’re spitting out movies every year. And they think it’s important to appeal to a woman’s audience, so now their main character is this female, who’s supposed to have Jedi powers, but we don’t know how she got Jedi powers, or who she is. It sucks. The storylines are terrible. Just terrible. Awful. You can quote me…J.J. Abrams, Kathy Kennedy — talk to me.”