• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 14:36

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Topicstarter
25 mei op Disney+.

Obi-Wan Kenobi is een toekomstige televisieserie die vanaf 25 mei 2022 gestreamd zal worden door Disney en Lucasfilm op het streamplatform Disney+. Ewan McGregor zal terugkeren in de rol van Obi-Wan Kenobi, die hij voor het laatst speelde in Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith.

Al sinds 2015 werd er gespeculeerd over een Obi-Wan Kenobi film, en op 25 augustus 2019 tijdens de D23, werd door Kathleen Kennedy bevestigd dat een televisieserie over het personage in de maak is.
Tijdens de Disney Investor Day 2020, werd bekendgemaakt dat Hayden Christensen ook zal terugkeren om Darth Vader te spelen.

Verhaallijn
Over de verhaallijn van de serie is weinig bekendgemaakt. Wat wel zeker is, is dat de serie zich zal richten op het leven van Obi-Wan Kenobi, 10 jaar na Episode III: Revenge of the Sith, in zijn ballingschap op Tatooine, waar hij waakt over de jonge Luke Skywalker. Ook zal Kenobi te maken met Jedi-jagers, ook wel Inquisitors genoemd, die zijn onderduiken van het Galactische Rijk moeilijker zullen maken.
Darth Vader, die gespeeld zal worden door Hayden Christensen, zal ook een rol hebben in de serie, met een re-match tussen Kenobi en zijn voormalige leerling.

[Voor 178% gewijzigd door Miesjh op 10-02-2022 11:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:34

Kan niet wachten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-02 10:31
Wow! Meer verschillende planeten dan ik had verwacht. Ook Coruscant volgens mij in het shot met de Fifth Brother(!). En dan de mix van Battle of the Heroes en Dual of the Fates erachter _/-\o_. Alleen de look van de Grand Inquisitor is even wennen maar dat doet de pret niet drukken.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Geen franchise is meer stuk geproduceerd met crap dan Star Wars.
Eeuwig zonde.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1shot1kill
Bad Brains schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:20:
Eeuwig zonde.
Met de series op Disney+ is weinig mis, misschien soms moeilijk te volgen voor de mensen met wat minder Star Wars kennis maar over het algemeen is de kwaliteit super.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 08:18

Freshnezz

Why so serious?

Ho-ly shittttt _/-\o_

Zo gaaf om Ewan McGregor weer als Kenobi te zien...

Heel apart hoe die Grand Inquisitor er uit ziet idd, we weten in ieder geval dat die de serie overleeft ;)

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-02 13:26
Zit hier gewoon als oude rot met kippevel op de armen !
Geweldig dit zeg.

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:06
Eeuwig zonde.
Ben het hier totaal niet mee eens. Er zit nog wel verschil in kwaliteit, maar de Mandolorian vond ik echt wel iets toevoegen aan het verhaal. Hetzelfde geldt voor de sequel trilogy en Rogue One. Book of Boba Fett was amusant, maar leek wat overbodig.

Kenobi ziet op het eerste gezicht heel interessant uit. Leuke verbanden ook met andere Star Wars media zoals de games (Fallen Order) en uiteraard zullen we hier meer van OT tie-ins tegenkomen. Ben heel benieuwd.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:27
De echte vraag is of we de helikopter-lightsabers terug gaan zien...

Ik ben positief over de trailer zelf maar die bad guy ziet er niet uit.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Grand Inquisitor doet mij een beetje denken aan:

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-12-2022
Ben zo benieuwd naar deze serie. Gezien de cast kan het bijna niet fout gaan. Kan niet wachten op flashbacks naar The Clone Wars en een nieuw duel tussen Darth Vader en Obi Wan.

Denk verder wel dat een vrij grimmige serie gaat worden, waarin Ewan McGregor een 'gebroken' Obi-Wan zal spelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07

ricardo246

Life's what you make it!

Freshnezz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:21:
Grand Inquisitor doet mij een beetje denken aan:

[Afbeelding]
offtopic:
Het is zo’n 11 tot 12 jaar geleden dat ik de tune van die 2 clowns voor het laatst hoorde.
Ik ben ze daarna nooit meer tegengekomen. Het heeft jaren geduurd voordat die tune uit mijn hoofd was.
Tot vandaag, in een Obi-wan topic, volledig onvoorbereid, ik weer met ze geconfronteerd werd.
Ik zal nog lang slecht slapen. :+

Zin in Obi _/-\o_

I have no special talent. I am only passionately curious.

• 1shot1kill
Release is 2 dagen naar achteren geschoven maar we krijgen wel meteen 2 afleveringen

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dit wordt of episch of een enorme tegenvaller. Ik kan niet wachten. Ik heb de trailer wel 10 keer bekeken. Echt kippenvel. Kijk hier zo enorm naar uit.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:22
JP_Frost schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Hetzelfde geldt voor de sequel trilogy
Wat voegt die precies toe dan? In The Rise of Skywalker werd zelfs Palpatine weer uit het stof gehaald als kwade genius. De films zijn voornamelijk nostalgietripjes naar betere Star Wars tijden.

• JP_Frost
P-Rock schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:18:
[...]

Wat voegt die precies toe dan? In The Rise of Skywalker werd zelfs Palpatine weer uit het stof gehaald als kwade genius. De films zijn voornamelijk nostalgietripjes naar betere Star Wars tijden.
De Kenobi serie kan wat toevoegen aan het verhaal tussen Revenge Of The Sith en A New Hope. Hoe hield hij het vol om niet gevonden te worden, is Darth Vader naar hem op zoek geweest, hoe heeft hij Luke beschermd?

De basis bestaat natuurlijk uit de originele trilogie, maar dat daar wat aan toegevoegd is vind ik geen probleem. Het hele Palpatine verhaal vond ik echter ook niet sterk. De sequel trilogie als geheel vond ik daarentegen wel leuk, vooral The Last Jedi voegde echt wel iets nieuws toe als het gaat om stijl en emotie in Star Wars films.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-11-2022

Collaborator

You! Cake or Death?

P-Rock schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:18:
[...]

Last Jedi probeerde het nog in een originele richting te sturen! Maar dat heeft JJ weer de nek omgedraaid!

This space is occupied

Acties:
  • +5Henk 'm!

• raiders
Nog een klein maandje *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-02 14:05
Collaborator schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:28:
[...]

Last Jedi probeerde het nog in een originele richting te sturen! Maar dat heeft JJ weer de nek omgedraaid!
probleem in de sequel trilogy was niet zozeer enkel het verhaal maar vooral het acteerwerk en de personages.
* Rey was een mary-sue met het charisma van een onderbroek van 3 dagen oud. Kathleen Kennedy heeft daar véél in om zeep geholpen en heeft het hele Star Wars universum gewoon misbruikt om haar boodschap door het strot van de wereld te willen duwen.
* Laura Dern als admiral Holdo is zo toxic, sexistisch en onrealistisch onbekwaam als ze maar komen. Die zou in The Long Night van Game of Thrones nog gezegd hebben "jongens, die trebuchets, schuif die nog eens 300m naar voor aub."
* Hoe Luke afgeschilderd wordt is onderhand wel genoeg besproken, zelfs Mark Hamill vond het triest.
* Die hele Finn en Rose verhaallijn slaat nergens op
* plotholes, teveel om op te noemen
* het feit dat een fan een climax kan maken die 100X epischer is en correcter aanvoelt dan hetgene waar Disney mee afkwam:
YouTube: Rey Vs. Palpatine - Force Ghost Fan Edit 4.0 | Star Wars: The Rise O...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 16:43

Spooksel

Spooksel!

Eeuwig zonde.
Ik ben hier niet om een discussie te starten over welke franchise nou harder genaaid is, maar ik denk dat we mogen stellen dat Star Trek het ook aardig te verduren krijgt met rommel uit de koker.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wordt Ob-Wan in één keer gedropt? Of krijgen we er iedere week een nieuwe aflevering van? Zal dat laatste wel zijn, gezien de Marvel-series.
* Bra-Jo wil bingen!

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:46

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ziet er naar uit dat ze om de zoveel tijd komen, gezien ze met de launch pas 2 afleveringen erin gooien.

Kwaed weer...

• Miesjh

Miesjh

Topicstarter
6 episodes.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 1shot1kill

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik kan niet wachten. Ik wil dit zo graag zien. Of de serie wordt gruwelijk vet of hij valt enorm tegen.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Miesjh

Miesjh

Topicstarter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 02-02 19:44

s0kkie

Follow The Fool

Zojuist klaar met de eerste aflevering, ben nog niet helemaal onder de indruk, het voelt allemaal een beetje soft qua dialogen naar mijn mening.
De Inquisitors vond ik al vrij lame in Jedi Fallen Order en algemeen vind ik het acteer werk ook niet heel sterk.

Ben wel benieuwd naar de rest en uiteraard Darth Vader 8)

[Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 27-05-2022 09:00]

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raiders
Ik vond het wel een tof begin al sluit ik me er wel bij aan. Ik was er al bang voor na de trailers maar de inquisitors vielen zeer tegen. Het acteerwerk van de third sister was inderdaad niet heel sterk en de Grand Inquisitor ziet er nog steeds belachelijk uit.

Maar Ewan terug als Obi Wan maakt een hoop goed en ik had ook niet verwacht dat
spoiler:
Leia
zo’n grote rol zou hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Mee eens, maar de Grand Inquisitor ziet er in Rebels ook zo uit, dus ik snap het wel. Wellicht had het iets enger gemogen. Acteerwerk van de Third Sister is inderdaad erg zwak. Verhaal is wel heel interessant vind ik. Kan alle kanten op.

Vind wel vreemd dat:
spoiler:
de Grand Inquisitor vermoord werd, al twijfel ik wel of hij dood is. Dit speelt zich af voor Rebels en daar liep hij nog vrolijk rond. Maar het gegeven dat die machtsgeilheid van de Third Sister echt uit het niets komt, 0.0 uitleg. Dat vind ik wel weer vreemd hoor. Ik denk ook dat niemand die Third Sister ook maar boeit, ze gedraagt zich als een puber die haar zin niet krijgt. De dynamiek tussen Vader en Grand Inquisitor is vele malen interessanter. Vind ik dan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
Die eerste 2 afleveringen beloven veel goeds voor de overige 4.

spoiler:
Ik nog denken: nee, dat zal Flea toch niet zijn maar iemand die er op lijkt, maar het is (was) hem wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:41
hotymoty schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:11:
Mee eens, maar de Grand Inquisitor ziet er in Rebels ook zo uit, dus ik snap het wel. Wellicht had het iets enger gemogen. Acteerwerk van de Third Sister is inderdaad erg zwak. Verhaal is wel heel interessant vind ik. Kan alle kanten op.

Vind wel vreemd dat:
spoiler:
de Grand Inquisitor vermoord werd, al twijfel ik wel of hij dood is. Dit speelt zich af voor Rebels en daar liep hij nog vrolijk rond. Maar het gegeven dat die machtsgeilheid van de Third Sister echt uit het niets komt, 0.0 uitleg. Dat vind ik wel weer vreemd hoor. Ik denk ook dat niemand die Third Sister ook maar boeit, ze gedraagt zich als een puber die haar zin niet krijgt. De dynamiek tussen Vader en Grand Inquisitor is vele malen interessanter. Vind ik dan!
Ik vind het een top serie. Third Sister valt wat tegen idd, wat raar is wat zij is/was toch een van de hoofdpersonen uit de AppleTV+ serie The Foundation of toch niet ? Volgens IMDB niet.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
Dit weekend ook maar even beginnen met deze serie. Ga de spoilers nog even ontwijken hier :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
loekf2 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Ik vind het een top serie. Third Sister valt wat tegen idd, wat raar is wat zij is/was toch een van de hoofdpersonen uit de AppleTV+ serie The Foundation of toch niet ? Volgens IMDB niet.
Third Sister is dat meisje uit het weeshuis uit The Queen's Gambit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:31
Aii,

Helaas, vond de eerste 2 afleveringen zéér matig.
Let op; er staan wat kleine spoilers bij.

1. Bad acting(Obi doet het prima, maar kan de rest kan het niet redden. Negatieve uitschieter third sister.)
2. Bad writing. Mijn god..als toppunt; Dat wegrennen van Leia bij Obi en die zwerver en hoe snel dat ging..moet ik achterlijk zijn?
Ook de achtervolging in het bos is om te janken. Really 4 volwassen bad guys rennen als een soort droeftoeters minuten lang achter 8 jarige Leia aan?
3. Veel te veel cgi. Heel de wereld voelt meer als een b versie blade runner.
4. Amper leuke/rare wezens/barretjes/robots gezien, behalve dat eerste shot van de 'dealer' van dat moederboard.
5. Zeer matig dialoog.

Verder geen enkel moment liefde voor de serie en het universum gevoeld, geen mooie beelden gezien. Hooguit wat snel gemonteerde troep.

Sorry voor de negatieve toon van deze recentie, wilde hier echt van genieten en trailer leek me hoopvol, maar helaas... ik kan weinig positiefs melden hoe graag ik zou willen.

Edit; voor wie de "droeftoeters" nog een keer willen herzien :-)
Spoiler:
YouTube: everyone is bad at catching Leia

[Voor 12% gewijzigd door ReZpie op 28-05-2022 20:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:45
ReZpie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:12:
Aii,

Helaas, vond de eerste 2 afleveringen zéér matig.
Let op; er staan wat kleine spoilers bij.

2. Bad writing. Mijn god..als toppunt; Dat wegrennen van Leia bij Obi en die zwerver en hoe snel dat ging..moet ik achterlijk zijn?
Ook de achtervolging in het bos is om te janken. Really 4 volwassen bad guys rennen als een soort droeftoeters minuten lang achter 8 jarige Leia aan?
Wat is het snelste wezen in het Star Wars universum? Antwoord: Een tienjarig meisje. Die achtervolgingen zijn echt belachelijk.

Ik vond het verder ronduit slecht. Ze kunnen echt niets orginelers bedenken dan het redden van een prinses. Die Third Sister hangt me nu al de keel uit. Slecht schrijfwerk, slecht acteerwerk, slechte cgi. Ik laat het hier maar bij. Ik heb twee afleveringen zitten zuchten want het is een groot cliche.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
Destiny schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Wat is het snelste wezen in het Star Wars universum? Antwoord: Een tienjarig meisje. Die achtervolgingen zijn echt belachelijk.

Ik vond het verder ronduit slecht. Ze kunnen echt niets orginelers bedenken dan het redden van een prinses. Die Third Sister hangt me nu al de keel uit. Slecht schrijfwerk, slecht acteerwerk, overdreven cgi. Ik laat het hier maar bij. Ik heb twee afleveringen zitten zuchten want het is een groot cliche.
Je hebt wel door dat het feit dat ze een prinses is niets met die kidnapping te maken heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:45
1shot1kill schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Je hebt wel door dat het feit dat ze een prinses is niets met die kidnapping te maken heeft?
Dat maakt niet uit. Het is een afgekloven cliche en iemand ontvoeren om de "held" in de val te lokken is net zo afgezaagd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raiders
Mjah Star Wars is natuurlijk van zichzelf wel een franchise met een heleboel clichés en cartoony effecten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
Destiny schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Dat maakt niet uit. Het is een afgekloven cliche en iemand ontvoeren om de "held" in de val te lokken is net zo afgezaagd.
Ze hebben 10 jaar op andere manieren gezocht en dat heeft niet gewerkt, hoe is het afgezaagd om dit te proberen? :? Dit zijn gewoon tactieken die je kan vergelijken met tactieken die bijvoorbeeld de politie toepast om criminelen die ze niet kunnen vinden in de val te lokken, daar is niets afgezaagd aan maar gewoon realistisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 17:41
Uitgezet na 20 minuten. Voor mij zegt dat wel genoeg.
Eigenlijk is alles hier boven al wel gezegd met voor mij als toppunt de achtervolging van de 3th sister over de daken. Droevig.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:55
Ik snap de kritiek hier goed, met die 'achtervolging' door het bos als dieptepunt.

Toch blijf ik zeker kijken. Ben teveel invested in de wereld en er is dan gewoon genoeg geld tegenaan gegooid dat ik gewoon benieuwd ben.
Over die Third Sister:
spoiler:
Ik las een theorie dat Reva een van de younglings is uit de eerste scene. Daardoor weet ze dat Anakin Darth Vader is, en dat verklaart ook haar haat/liefde-verhouding voor Obi-Wan

Hoe dan ook hoop ik dat haar karakter wat verder uitgewetkt wordt, want het is nu een irritant schreeuwwijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14

alienfruit

the alien you never expected

Interessant begin van de show. Tot nu toe blijft Bob Fett beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
1shot1kill schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:03:
Die eerste 2 afleveringen beloven veel goeds voor de overige 4.

spoiler:
Ik nog denken: nee, dat zal Flea toch niet zijn maar iemand die er op lijkt, maar het is (was) hem wel.
spoiler:
Herkende hem ook meteen en verrast. Hoewel hij het toch echt beter bij muziek maken kan houden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:14

Yonix

RJ Gaming 🎮

Gisteravond de eerste aflevering gezien en daar zal het waarschijnlijk ook bij blijven. :N

Ik had verwacht, gezien het feit dat de serie over Obi-Wan gaat, dat Disney 'all out' zou gaan. Echter, het tegendeel is waar, want Disney speelt het weer eens op safe.

The Inquisitors? Vlak, één dimensionaal en totaal niet huiveringwekkend. 'Wij zijn Jedi-jagers. Daar, een Jedi! Oh, hij loopt weg. Pas op, een vallend doek. Laat hem maar gaan!' En heel veel: kijk ons / mij eens eng zijn. :Z

En dan hebben we Leia nog ... Die achtervolging in het bos sloeg toch he-le-maal nergens op? Mijn vrouw en ik zaten te lachen van 'cornyness'. :o Ontzettend irritant personage ook, Leia. :X

De aflevering begon sterk met Order 66, dat was gaaf om te zien; de rest was helaas 'mediocre at best'. Disney moet het allemaal weer uitvlakken en super toegankelijk maken, want profit.

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Flare X5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReZpie
Yonix schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:18:

The Inquisitors? Vlak, één dimensionaal en totaal niet huiveringwekkend. 'Wij zijn Jedi-jagers. Daar, een Jedi! Oh, hij loopt weg. Pas op, een vallend doek. Laat hem maar gaan!' En heel veel: kijk ons / mij eens eng zijn. :Z
Oja dat vallende doekje inderdaad.
Sorry maar hoe kun je met je volle verstand bij o.a. die scène denken:
Ja! Dit is gaaf! Cut!
8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Hmm, de serie heeft me nog niet overtuigd.

Ewan McGregor doet het goed, maar qua verhaal doet het me heel erg denken aan The Mandalorian. Een beetje dezelfde set up: Kenobi/Mando die de prinses/baby Yoda moet beschermen tegen allerlei bounty hunters en ander intergalactisch gespuis. Heel irritant kindje ook die Leia speelt. Zo zal ze ongetwijfeld geschreven zijn, maar toch... Slecht script.

Sommige special effects zagen er ook vrij goedkoop en nep uit en de achtervolging in het bos was hilarisch slecht, alsof alles in slow motion werd afgespeeld. Kidnappers die struikelen over omgevallen bomen en door struikgewas worden tegengehouden, LOL. De tweede episode was wat beter, maar ook niet opzienbarend.

Wel leuk om al die oude bekenden uit de prequels te zien. De inquisitor deed me onbedoeld denken aan de Borg van Star Trek en die boze, zwarte dame is weer zo'n standaard bad girl die ongetwijfeld op een gegeven moment naar de andere kant zal overlopen, gezien haar achtergrond.

We zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt en ik ben benieuwd naar Hayden Christensen die Darth Vader weer vertolkt (zou James Earl Jones ook de stem doen?), maar The Mandalorian begon véél beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
Hmm, kennelijk had ik iets anders verwacht dan anderen, de eerste 2 eps waren precies wat ik er van had verwacht.

Ik had ook niet op veel spektakel gerekend, het gaat immers over een kluizenaar die al 10 jaar "the old ways" achter zich heeft gelaten en van binnen nog worstelt met de gebeurtenissen van 10 jaar terug. En verder hier en daar wat nieuwe info. Zo is het ergens wel logisch dat Obi en Leia elkaar ontmoeten, gezien haar bekende "help me Obi-Wan Kenobi, you're my only hope" klinkt alsof ze hem kent en vertrouwd, het komt niet over als iets wat je zegt tegen iemand die je niet kent en wiens naam je net is ingefluisterd.

Verder ben ik geen fan van de scenes met Leia tot nu toe, beetje voorspelbaar "de princes die geen princes wil zijn" verhaal maar sluit wel aan bij het karakter van Leia. Dat ze tegen Darth vader durft op te staan die 3 koppen groter dan haar is zat kennelijk al vroeg in haar.

Villains, mja make-up ziet er goed uit maar hebben nog weinig indruk gemaakt. Is ook gedeeltelijk opzettelijk, zoals het laten ontsnappen van die Jedi uit de bar; het geeft aan dat ze geen haast hebben, het is een kat en muisspelletje, ze spelen met hun laatste prooien het zijn er nog maar een paar dus waarom haasten, des te eerder zit je zonder werk bij wijze van spreken. En dat is waar ze verschillen van die derde zuster.

Het kijkt rustig lekker weg, denk dat het een kat en muisspel blijft waarbij Vader op den duur ook op het spoor van Kenobi komt, maar het zal me niks verbazen als de grote ontmoeting blijft bij iets als dat Vader op 2 km afstand toekijkt hoe Kenobi net van een planeet in een ruimteschip ontsnapt oid. Ik zou dat logischer vinden dan dat Kenobi in anderhalve dag 10 jaar niet trainen ongedaan maakt, en dat we diverse spectaculaire lightsaber battles krijgen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
Tja, wat moet ik er van vinden? Ewan doet het erg goed en uncle Owen kon ik ook wel waarderen, maar die third sister... Buiten de slechte acteerprestatie om vraag ik me ook af wie dit karakter heeft geschreven. Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig.

Eerlijk gezegd hoop ik vooral dat we meer Clone Troopers gaan zien die General Kenobi wel een handje willen helpen. Was dit het overigens het eerste live-action clone armor wat we ooit hebben gezien?

Die Inquisitor had ook wel beter gekund overigens...

[Voor 15% gewijzigd door ErikT738 op 29-05-2022 07:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat waren deze 2 afleveringen slecht zeg. Verschrikkelijk script, slecht acteerwerk en inspiratieloze dialogen. Ga de rest absoluut niet kijken :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17
davidov schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:24:
Hmm, kennelijk had ik iets anders verwacht dan anderen, de eerste 2 eps waren precies wat ik er van had verwacht.

Ik had ook niet op veel spektakel gerekend, het gaat immers over een kluizenaar die al 10 jaar "the old ways" achter zich heeft gelaten en van binnen nog worstelt met de gebeurtenissen van 10 jaar terug. En verder hier en daar wat nieuwe info. Zo is het ergens wel logisch dat Obi en Leia elkaar ontmoeten, gezien haar bekende "help me Obi-Wan Kenobi, you're my only hope" klinkt alsof ze hem kent en vertrouwd, het komt niet over als iets wat je zegt tegen iemand die je niet kent en wiens naam je net is ingefluisterd.

Verder ben ik geen fan van de scenes met Leia tot nu toe, beetje voorspelbaar "de princes die geen princes wil zijn" verhaal maar sluit wel aan bij het karakter van Leia. Dat ze tegen Darth vader durft op te staan die 3 koppen groter dan haar is zat kennelijk al vroeg in haar.

Villains, mja make-up ziet er goed uit maar hebben nog weinig indruk gemaakt. Is ook gedeeltelijk opzettelijk, zoals het laten ontsnappen van die Jedi uit de bar; het geeft aan dat ze geen haast hebben, het is een kat en muisspelletje, ze spelen met hun laatste prooien het zijn er nog maar een paar dus waarom haasten, des te eerder zit je zonder werk bij wijze van spreken. En dat is waar ze verschillen van die derde zuster.

Het kijkt rustig lekker weg, denk dat het een kat en muisspel blijft waarbij Vader op den duur ook op het spoor van Kenobi komt, maar het zal me niks verbazen als de grote ontmoeting blijft bij iets als dat Vader op 2 km afstand toekijkt hoe Kenobi net van een planeet in een ruimteschip ontsnapt oid. Ik zou dat logischer vinden dan dat Kenobi in anderhalve dag 10 jaar niet trainen ongedaan maakt, en dat we diverse spectaculaire lightsaber battles krijgen....
Hier sluit ik mij bij aan. Je kan in deze serie niet heel veel piew piew jedi lightsaber gevechten verwachten door wat @davidov hierboven al schrijft. Kenobi schuilt al 10 jaar voor de empire en dan is het alles behalve handig om eens heel goed uit te pakken met je jedi skills.

De enige twee zaken waar ik mij mateloos aan irriteerde was
  • Leia: De scene in het bos waar ze achterna gezeten word. Je ziet de acteurs gewoon zichzelf inhouden omdat ze weten dat ze veel sneller/beter zijn dan Leia. Had dat gewoon gelaten zoals het echt zou kunnen (oftewel direct vangen oid) dan was het een stuk geloofwaardiger geweest. Nu is het echt een lachertje en ik wacht op de eerste youtuber die er een clownesk muziekje onder zet
  • Third sister: Man man man. Ik weet zeker als ze niet van die wazige kapriolen uit zou halen dat ze veel sneller bij Obi One was uitgekomen. Maar ja het zag er leuk uit .. of zo?

Strava, Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jovatov schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:43:
Toch blijf ik zeker kijken. Ben teveel invested in de wereld
Sunk-cost fallacy. Google het :p

En ik ben ook nog niet overtuigd. Leuk om McGregor te zien. That's it.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 20:40

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb geen enkele van de Star Wars shows gezien, maar m'n broer was thuis en begin dit te kijken, dus ik keek mee. Waarom niet.

't was shit.

Ik heb ergens een mini review geschreven dat ik niet wil gaan herhalen, maar 't belangrijkste punt is dat die inquisitors een stelletje idioten zijn.

Gelukkig was er wel één hoogtepunt.

spoiler:
Leia is al gered, dus mooi punt on de show te eindigen lijkt me.

[Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 29-05-2022 18:06]

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
Webgnome schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:35:
• Leia: De scene in het bos waar ze achterna gezeten word. Je ziet de acteurs gewoon zichzelf inhouden omdat ze weten dat ze veel sneller/beter zijn dan Leia. Had dat gewoon gelaten zoals het echt zou kunnen (oftewel direct vangen oid) dan was het een stuk geloofwaardiger geweest. Nu is het echt een lachertje en ik wacht op de eerste youtuber die er een clownesk muziekje onder zet
• Third sister: Man man man. Ik weet zeker als ze niet van die wazige kapriolen uit zou halen dat ze veel sneller bij Obi One was uitgekomen. Maar ja het zag er leuk uit .. of zo?
[/list]
Beide scènes voelen aan als opvulling. Alsof ze niet genoeg content hadden om het toch al magere aantal afleveringen te vullen. Net als het stuk waar Obi-Wan Leia moet achtervolgen overigens. In eerste instantie dacht ik dat hij haar na een paar stappen van de grond zou tillen met de force om haar te stoppen en tegelijkertijd te bewijzen dat hij een Jedi is, maar kennelijk moest er een lange achtervolgingsscène aan vast worden geplakt... Bij Mandalorian hebben/hadden ze nog het voordeel dat ze in elke aflevering ook het verhaal van één bounty kunnen vertellen naast de rode draad, maar in Obi-Wan hebben ze die luxe niet en moeten ze andere filler genereren.

Die achtervolging met Leia had misschien nog interessant kunnen zijn als ze lieten zien dat ze force sensitive was en daardoor sneller reageert en dingen ontwijkt die ze niet kan zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JP_Frost
Persoonlijk ben ik ook wat teleurgesteld na de eerste twee afleveringen.

Het probleem blijft vooral dat men niet durft om een volwassen en sombere serie af te leveren. Het voelt wat kinderachtig daardoor. Deze setting was bij uitstek een mooi moment om een serieuze, doordachte en intelligente serie te maken. Om meer de psyche van Obi-Wan te onderzoeken en wat het verlies van de Jedi heeft betekend voor hem. De constante dreiging van Darth Vader op de achtergrond zorgt dan voor spanning. Het moet uiteraard geen Mad Men in space worden, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Bij de Mandolorian vond ik de meer duistere afleveringen ook de meestal de beste.

Hopelijk bieden de komende afleveringen wat meer kwaliteit. De opbouw is tot nu toe zeer matig en kort door de bocht.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53
Ik vind het een fantastische serie, precies wat ik er van gehoopt en gewild had.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:24
Het plot moet je gewoon niet te veel bij stilstaan. Toch maken ze je dat af en toe wel heel lastig en werd ik tijdens het kijken al afgeleid door het slechte schrijfwerk.

Naast alles wat al gezegd is, slaat het bijvoorbeeld nergens op dat een prinses van een planeet geen bodyguard heeft (guard droid desnoods of een andere vorm van guardian). Goede beveiliging zou ook prima uitlegbaar zijn zonder haar herkomst te riskeren.
Senator Organa die precies weet in welke grot Obi-wan woont (totaal niet nodig en veilig om dat weten) en daar ook nog eens alleen heen gaat met alle risico's (voor hem, maar ook de rest) die daarbij komen kijken.
Daarnaast kunnen er een paar bad guys van het kaliber prutser zonder probleem in de achtertuin van een senator komen en vertrekken.
Die nep-jedi riskeert zijn leven voor Obi-wan? Of ik heb wat gemist, of het is totaal niet passend bij een con artist.
Beveiliging van een space port in lockdown is zo lek als een mandje. De power van de Empire zou op dat moment volgens mij ongeveer op zijn hoogtepunt moeten zijn.
De hele modus operandi en motivatie van de inquisitors roept zo veel vragen op, daar ga ik niet eens op in nu.

Ik kan er dus echt niet bij waarom zo'n dure productie zulk belabberd schrijfwerk heeft, maar goed. Uiteindelijk wel leuk, want Star Wars en herkenbaar. Ga het wel verder kijken want gelukkig is er ook veel wel goed gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Galen2850 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:50:
Het plot moet je gewoon niet te veel bij stilstaan. Toch maken ze je dat af en toe wel heel lastig en werd ik tijdens het kijken al afgeleid door het slechte schrijfwerk.
Ik was dan ook heel blij toen Obi-McGregor de opmerking maakte over dat het kind uitspraken doet die normaalgesproken niet uit de mond van een tienjarige komen :p

Bij iedere opmerking van het kind kreeg ik iets meer kramp in m'n tenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:59
ErikT738 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Beide scènes voelen aan als opvulling. Alsof ze niet genoeg content hadden om het toch al magere aantal afleveringen te vullen. Net als het stuk waar Obi-Wan Leia moet achtervolgen overigens. In eerste instantie dacht ik dat hij haar na een paar stappen van de grond zou tillen met de force om haar te stoppen en tegelijkertijd te bewijzen dat hij een Jedi is, maar kennelijk moest er een lange achtervolgingsscène aan vast worden geplakt... Bij Mandalorian hebben/hadden ze nog het voordeel dat ze in elke aflevering ook het verhaal van één bounty kunnen vertellen naast de rode draad, maar in Obi-Wan hebben ze die luxe niet en moeten ze andere filler genereren.

Die achtervolging met Leia had misschien nog interessant kunnen zijn als ze lieten zien dat ze force sensitive was en daardoor sneller reageert en dingen ontwijkt die ze niet kan zien.
Deze serie legt precies weer bloot waar de zwakte van Solo als film zit. Niet zo zeer de acteurs/setting/verhaal het probleem is dat bepaalde zaken canon zijn en je daar dus niet aan voorbij kunt en dus aan allerlei moetjes vast zit en vakjes die je even moet afvinken. (Solo: Chewbaca, Lando, Kessel Run, Millenium Falcon)

Wanneer je er niet voor kiest om bepaalde zaken op te knippen in meerdere films/seizoenen moet je dat lijstje dus af. In een te korte periode. Dat zie je nu dus alweer ontstaan met Characters die dieper in de canon weer terugkomen.
spoiler:
Obi-wan, Leia, Anakin, The Grand inquisitor, Fifth Brother, Owen.
Zal me overigens niet verbazen dat we nog meer van dat soort characters tegen gaan komen.
spoiler:
één van de clones bijv.

Wat dat betreft kwam de Mandalorian gewoon goed weg vanwege het feit dat ze die vakjes nog niet hoeven aan te kruisen. Eigenlijk is Star Wars uitermate geschikt voor verhalen rond de main story alleen moet je dan een beetje uit de buurt blijven van de main characters.

Daarom zullen waarschijnlijk Andor en met name Ahsoka wel super goed scoren (niet op laatste plaats vanwege de zoektocht naar Thrawn), en had de Solo film een top film kunnen zijn wanneer ze 'm in tweeën of misschien in drieën hadden gedeeld en niet met een stukje lazy story telling alles in 1 film probeerden te prikken. Ben bang dat Obi-wan hetzelfde lot zal ondergaan als Solo, in potentie een top serie maar gaat helaas ten onder aan de vinkjes van de main canon.

Vooralsnog vind ik de serie redelijk gaan, zitten wat momenten in die ik persoonlijk anders had gedaan. Laten we hopen dat ze het niveau in de komende 4 afleveringen nog wat verder op kunnen trekken, al verwacht ik daar niet al te veel moeite mee. Gezien de vooruitzichten uit de trailers en gedurende aflevering 2.

@P-Rock Voor wat betreft de Third sister, zal wel een Second sister, Star Wars: Jedi Fallen order, momentje worden, of ze draait helemaal door in haar lust naar macht en erkenning.

[Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 30-05-2022 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gelukkig zijn er nog vier andere afleveringen. Tot nu blijft Boba Fett het beste Star Wars tv show van dit jaar vooral het begin was erg goed. Ik had stiekem iets vergelijkbaars verwacht voor deze serie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Ik had vooral een beter verhaal verwacht dan een herhaling van The Mandalorian.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 03-02 12:12
Heerlijk om te zien! Heb genoten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-02 14:01
Webgnome schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:35:
[...]

[/list]
Zo snel mogelijk vooruit? Laat ik een backflip doen.. 8)7
Gelukkig hebben Space Raptor en Obi 20 minuten langs elkaar staan schieten, anders was ze er nooit bijgekomen.

Ik snap dat dit moeilijk schrijven is, gezien alles wat canon is, maar toch zou ik er zelf niet voor hebben gekozen om de schrijvers van LazyTown in te huren.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Yonix schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:18:
De aflevering begon sterk met Order 66, dat was gaaf om te zien; de rest was helaas 'mediocre at best'. Disney moet het allemaal weer uitvlakken en super toegankelijk maken, want profit.
Vond ik ook. Om het vanuit dat perspectief te zien was erg tof!

In het begin leken de omgevingen ook allemaal iets grootser en weidser over te komen dan the Mandalorian en Fett maar het werd toch al snel Volume werk, vooral in ep2.

Die space port deed mij trouwens ook erg denken aan de proof of concept die Lucasfilm jaren geleden had gemaakt om een Star Wars serie van de grond te krijgen. En niet perse op een positieve manier. Behoorlijk leeg, weinig aliens etc.

Ik had in die zin meer van Deborah Chow verwacht die wat mij betreft de betere afleveringen van The Mandalorian had geregisseerd.

Waar ik verder nog niemand over heb gehoord is de muziek. Welke muziek? Inderdaad, vrij inspiratieloze bagger. Een paar verwijzingen naar Williams maar verder erg one-note. Terwijl Ludwig Goransson met de Mandalorian een erg lekkere sfeer neerzette, die anders was maar toch aanvoelde als Star Wars.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReZpie
Stukfruit schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Ik was dan ook heel blij toen Obi-McGregor de opmerking maakte over dat het kind uitspraken doet die normaalgesproken niet uit de mond van een tienjarige komen :p

Bij iedere opmerking van het kind kreeg ik iets meer kramp in m'n tenen.
Om vervolgens wél ondeugend in een boompje te klimmen. 8)7. Ik ben het niet eens met de stelling dat de serie ook veel goeds heeft gedaan, zoals in comment hiervoor. ik kan het oprecht niet vinden. Het lijkt alsof elke keuze die gemaakt is, de verkeerde is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-02 15:49
Naast Leia (het langzaamste kind op aarde casten voor een rol met veel achtervolgingen...) vond ik ook de muziek teleurstellend. Grotendeels van de 13 in een dozijn zimmer-kloon marvel-achtige pompmuziek. Terwijl juist Star Wars (en zeker met Obi-Wan) voor mij rijke orkestrale muziek met mooie melodieën betekent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:16
Ik had na Book of Boba dus niet heel hoge verwachtingen van Kenobi.
Zeker omdat ik echt niet hoop dat ze mij zouden teleurstellen.
Ewan McGregor als Obi-Wan is toch echt wel één van mijn favoriete karakters in heel Star Wars.

Dus al met al vond ik het zeer vermakelijk. Natuurlijk kan ik me ''storen'' aan een kind wat harder rent dan volwassenen. Maar zo slecht als de Speeders in Book of Boba was het nou ook weer niet.
En ja ik had de Grand Inq. graag gezien zoals in Revenge of the Sith en Rebels. Maar ik kan niet ontkennen dat de re-cap van Ep I,II en III me gelijk terug in de Prequels zoog. En ik kippenvel kreeg toen we beide sabers uit het zand zagen hereisen.

We gaan het zien. Ik heb goede hoop. Laat de volgende aflevering maar om Darth Vader draaien.
En ik wil vooral geen red-cons van bestaande lore en verhalen.

• Sydney08
Nou, 3e aflevering laat
spoiler:
dus een confrontatie zien tussen Darth Vader en Obi Wan Kenobi.
Ik vond het wat soft allemaal, maar dat past precies bij de rest van de serie. Allemaal net niet.

[Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 03-06-2022 09:27. Reden: Doe dat de volgende keer in een spoiler aub, kleine moeite.]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +11Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-01 15:18
Ik ging naar dit topic om me te vermaken met alle zure Tweaker reacties. Jullie hebben mijn dag weer goed gemaakt en stellen mij niet teleur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 03-02 12:12
Het is verschrikkelijk he, elk topic over dit soort series word verkloot door Azijn pissers. Ze vinden het niks, zullen het nooit meer zien MAAR toch commentaar op elke aflevering.
whiner schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:17:
Ik ging naar dit topic om me te vermaken met alle zure Tweaker reacties. Jullie hebben mijn dag weer goed gemaakt en stellen mij niet teleur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sydney08
Ik zie terechte argumenten van mensen hier waarom deze serie niet altijd even serieus genomen kan worden. Als je het daar niet mee eens bent, komt dan met argumenten van waarom je het wel goed vindt.

Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn hé, dat zijn professionele reviewers ook niet. Wat maakt het uit, kijk gewoon verder als je het wel bevalt en als je het echt helemaal niks vindt, dan stop je er gewoon mee. Ik zit op het randje van stoppen en geef de serie op dit moment een 6, maar er is niet veel meer nodig voor een 5. De uitvoering is mijn inziens te matig en deze serie doet nog weinig om mij te verrassen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:37
Ik vond het wel twee vermakelijke afleveringen, beetje op het niveau van Boba Fett naar mijn idee. The Mandalorian is nog altijd wel echt de beste van de drie. Misschien verwachten we er ook te veel van, het is gewoon prima vermaak met als thema Star Wars. Net als Star Trek van vroeger je ook niet alle afleveringen en seizoenen van kon bekoren.

>> Signature?

• raiders
Precies wat ik er ook van vind. Het is wel prima, niet elke serie hoeft natuurlijk een masterpiece te zijn. Het is voor mij prima vermaak al vind ik het wel jammer dat ik dat echte “wauw” moment nog niet gehad heb (wat ik wel meerdere keren met Mando had). Dit is toch wel de meest gehypte Star Wars serie dus ik vind het net iets erger dan met Boba Fett.

Ook dat einde:
spoiler:
Vader in Star Wars Rebels: staat in een explosie en krijgt een AT-DP op zich. Loopt vervolgens gewoon rustig door.
Vader hier: lol een klein beetje vuur voor me. Laat ik het maar hierbij laten het is wel genoeg geweest.

Het is een beetje zeikerig zeker omdat Star Wars altijd wel een beetje cheesy was. Maar voor mijn gevoel is er hier wel veel. Ook die stormtroopers die achterin gingen zitten. Letterlijk heel die stad uit vorige episode had een foto van Obi Wan maar deze stormtroopers niet…?

[Voor 49% gewijzigd door raiders op 01-06-2022 18:31]

• 1shot1kill
Aflevering was weer top, gewoon jammer dat het nu al weer halverwege is.
Sydney08 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:00:
Ik zie terechte argumenten van mensen hier waarom deze serie niet altijd even serieus genomen kan worden. Als je het daar niet mee eens bent, komt dan met argumenten van waarom je het wel goed vindt.

Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn hé, dat zijn professionele reviewers ook niet. Wat maakt het uit, kijk gewoon verder als je het wel bevalt en als je het echt helemaal niks vindt, dan stop je er gewoon mee. Ik zit op het randje van stoppen en geef de serie op dit moment een 6, maar er is niet veel meer nodig voor een 5. De uitvoering is mijn inziens te matig en deze serie doet nog weinig om mij te verrassen.
Ik denk dat het probleem vooral is dat ze nu series aan het maken zijn die aanslaan bij de fans die ook hebben zitten smullen van The Clone Wars en Rebels. De andere soort kijker die wel eens een Star Wars film gezien heeft maar zich nooit verder erin verdiept heeft zal gigantisch veel dingen missen. Ook is dit niet echt een serie voor de actie liefhebber maar 1 met een goede langzame opbouw naar de verschillende gebeurtenissen. Dat is wat de fans verwachten van een serie als deze maar dat zal dus niet iedereen bekoren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sydney08
1shot1kill schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:36:
Aflevering was weer top, gewoon jammer dat het nu al weer halverwege is.

[...]

Ik denk dat het probleem vooral is dat ze nu series aan het maken zijn die aanslaan bij de fans die ook hebben zitten smullen van The Clone Wars en Rebels. De andere soort kijker die wel eens een Star Wars film gezien heeft maar zich nooit verder erin verdiept heeft zal gigantisch veel dingen missen. Ook is dit niet echt een serie voor de actie liefhebber maar 1 met een goede langzame opbouw naar de verschillende gebeurtenissen. Dat is wat de fans verwachten van een serie als deze maar dat zal dus niet iedereen bekoren.
Ik ben juist een enorme voorstander van je tijd nemen en karakters uitdiepen en dat boven het actiegeweld. Het probleem is alleen dat de actie erg klungelig overkomt en de kijker niet serieus genomen lijkt te worden. Bij The Mandalorion was dit gelukkig niet het geval, dus neem ik het met name de regisseur kwalijk.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49
Sydney08 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Ik ben juist een enorme voorstander van je tijd nemen en karakters uitdiepen en dat boven het actiegeweld. Het probleem is alleen dat de actie erg klungelig overkomt en de kijker niet serieus genomen lijkt te worden. Bij The Mandalorion was dit gelukkig niet het geval, dus neem ik het met name de regisseur kwalijk.
En toch vond je het nodig om in de middag een spoiler te plaatsen, zonder spoiler tags, beetje kinderachtig, en voor mij was het al verpest.

In de titel staat ook niet [SPOILERS] !

• 1shot1kill
Sydney08 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:41:
[...]

2 afleveringen van het eerste seizoen (van de 8, dus een flink deel van het seizoen) van The Mandalorian zijn ook door haar geregisseerd dus waarschijnlijk ligt je probleem ermee toch elders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sydney08
1shot1kill schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:00:
[...]

2 afleveringen van het eerste seizoen (van de 8, dus een flink deel van het seizoen) van The Mandalorian zijn ook door haar geregisseerd dus waarschijnlijk ligt je probleem ermee toch elders.
Ik zie het. Een vrouwelijke regisseuse en ze kan het dus wel gezien eerdere afleveringen. Des te jammer dat ze niet stabiel is en niet altijd kwaliteit weet te leveren. Duidelijk een fout van haar, want zij heeft besloten om enkele onder de maat scènes toe te laten.
absrnd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:54:
[...]

En toch vond je het nodig om in de middag een spoiler te plaatsen, zonder spoiler tags, beetje kinderachtig, en voor mij was het al verpest.

In de titel staat ook niet [SPOILERS] !
Niet zo slim van je. Bij elke serie wordt de aflevering besproken die zojuist is uitgekomen. Volgende keer dus even nadenken voordat je hier komt op de release van een aflevering!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49
Sydney08 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:06:

Niet zo slim van je. Bij elke serie wordt de aflevering besproken die zojuist is uitgekomen. Volgende keer dus even nadenken voordat je hier komt op de release van een aflevering!
Ik weet dat ik na 8 uur in de avond hier niet moet komen vanwege spoilers, maar om net na de release, in de middag al deze spoiler te droppen, terwijl je weet dat de meeste deze nog niet gezien hebben is gewoon kinderachtig.
en je blijkbaar alleen wil later horen dat je het slecht vindt, maar toch wel heel snel na de release the aflevering toch kijkt.

Probeer een beetje na te denken alvorens je dit soort berichten (in de middag) plaatst, de meest werken nog in de middag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sydney08
absrnd schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Ik weet dat ik na 8 uur in de avond hier niet moet komen vanwege spoilers, maar om net na de release, in de middag al deze spoiler te droppen, terwijl je weet dat de meeste deze nog niet gezien hebben is gewoon kinderachtig.
en je blijkbaar alleen wil later horen dat je het slecht vindt, maar toch wel heel snel na de release the aflevering toch kijkt.

Probeer een beetje na te denken alvorens je dit soort berichten (in de middag) plaatst, de meest werken nog in de middag.
Kinderachtig zou het zijn als er geen spoilers geplaatst mogen worden en ik het alsnog deed. Je zit lang genoeg op Tweakers om te weten dat op de dag van de release een aflevering wordt besproken. Ga hier dan ook vanuit en kom hier niet als je de aflevering nog niet gezien hebt. Lijkt me het beste, aangezien iedereen anders moet wachten totdat jij het eindelijk gezien hebt.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:55
Het verhaal blijft rammelen hier en daar. Eerst schiet Obi-Wan vier Stromtroopers met gemak neer, maar als er nog eens vier aankomen geeft hij zich gelijk over.
En het gangenstelsel snapte ik ook niet helemaal. Leia gaat vooruit, die Tala gaat terug. Die derde zuster gaat ook die gang in, maar Tala komt er halverwege uit (?) en die Reva niet tegen, sterker nog die heeft Leia ineens ingehaald. Gewoon lui schrijfwerk.

Maargoed, los daarvan vond ik de scènes met Darth Vader wel erg vet. Die stem van James Earl Jones _O_

[Voor 3% gewijzigd door Jovatov op 01-06-2022 21:26]

• Dubrillion
Die eerste snap ik ook niet helemaal. Hoe kan zij nou eerder aan de andere kant zijn dan Leia?

Desalniettemin... Nog steeds prima vermaakt. Het is beter dan Boba Fett en beter dan de mindere afleveringen van Mando. Dus prima!

• raiders
Ik moet zeggen dat ik (van wat we gezien hebben…) de Fifth Brother wel de beste inquisitor vind. Ik ben ook wel benieuwd wanneer we de “echte” grand inquisitor weer zien.

Leuke easter egg voor de Clone Wars liefhebber ook: Quinlan Vos leeft dus ook nog ;)

• Dubrillion
Ja zeker leuk. Het was altijd al wel een favorietje uit de Legends. Leuk dat hij sowieso in Clone Wars zat

• alienfruit

alienfruit

Boba Fett tv serie begin zat sterker in elkaar dan het begin van deze serie maar het is erg vermakelijk. Leuk om Darth Vader te zien muziek was leuk. Hopelijk meer actie in de overige afleveringen maar tot nu ben ik tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Obi-Wan moet door een poort met rode laserstralen om aan de andere kant te komen, terwijl aan de zijkanten genoeg ruimte is om eromheen te lopen. Wat doet hij? Hij probeert via het paneel (handig!) de laserstralen uit te schakelen. Dit lukt niet. Even schieten dan maar. Laserstralen stoppen.

Het is allemaal niet logisch, maar Vader's stem (hoe geweldig James Earl Jones ook is) deed mij wel weer denken aan het feit dat Star Wars eigenlijk nooit serieus is geweest.

Misschien eigenlijk ook wel beter voor een franchise die eigenlijk draait om het belachelijk maken van spacenazi's :p

Dus nogmaals: leuk om McGregor te zien. That's it.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik vermaak mij prima met Obi-Wan. Had het beter gekund? Jazeker.

Inquisitors lijken op een stel debielen bij elkaar, maar dat is ook denk ik de insteek. Laat precies zien waarom de rule of 2 is ingevoerd, meer dan 2 dark side users en ze lopen elkaar alleen maar in de weg.
En ze moeten ook echt niet qua power in de buurt van Vader/Sidious zitten.

Obi-Wan zit in een diep dal, beetje a la Luke in TLJ, maar dat had misschien wel beter uitgewerkt mogen worden. Lil Leia vind ik qua gedrag wel lijken op de oudere versie dus kvind dat wel grappig gedaan (al hadden ze de achtervolgingsscenes wel ff beter mogen editen 8)7 ).

Vader die random mensen in t dorpje killt (zelfs een kind geloof ik??) heel gruwelijk.. dat ie zich daarna laat tegenhouden door een vuurtje van 3 meter breed is dan wel weer minder maar goed...
Ben in ieder geval wel echt benieuwd hoe t verder gaat lopen! (Quinlan Vos!!).

Dat het niet een briljant staaltje cinematografische diepgaande serie is, tsja, we moeten ook niet doen alsof de Mandalorian dat wel is 8)7

Mijn motto blijft: "Beter mediocre Star Wars dan helemaal geen nieuwe Star Wars". ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:31
Tja wat moet ik er van zeggen.

Typisch niveau tv serie van 10 jaar geleden. The mandalorian voelt wat dat betreft een stuk beter wat betreft het script en de sets.

Reva die veel te gemakkelijk een geheime tunnel vind prima, maar had haar even laten zeggen "I know where they are going" via een communicator om tot een plausibele indicatie te komen hoe zij eerder bij het einde van de tunnel is dan diegene die ze achtervolgt.

Haar de tunnel in laten gaan en dan een scène cut om vervolgens bij haar volgende shot aan het uiteinde te plaatsen is erg slecht.

Het finale gevecht had ook beter gekund. Obi is niet in top conditie en defensief, prima. Laat hem dan dat vuurtje starten als obstakel.
En Obi wan die Anakin probeert aan te spreken en om te praten. Dat past bij Obi zijn karakter.

Om vervolgens Vader door het vuur laten te lopen met de lijn "Anakin is no more"

Dit geeft je potentieel een episch shot, laat tevens zien dat vader niet te stoppen is vanwege zijn pak en dat Anakin die mogelijk PTSD heeft van vuur gezien hij zo ernstig verbrand is verleden tijd is.

Vader kan daarna dan Obi force choke zoals hij nu ook deed.

Daarna een cut naar die vrouwelijke rebel die terug was gegaan door de tunnel om Obi te helpen. Een laat haar schieten op vader die dan de choke op Obi moet loslaten om blastershot te blokken.

Zoals het nu ging was het te onlogisch wat betreft de karakters en te emotieloos.

ik snap de boze fans wat dat betreft wel. In potentie kan je erg smaakvolle shots maken maar dan komen ze met zoiets ziel loos alsof het een "afterthought" was hoe een vader en Obi confrontatie er uit moet zien.

Ze hadden daar ook gewoon een hele episode voor moeten uittrekken.

[Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 02-06-2022 13:27]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 02-02 19:44

s0kkie

Follow The Fool

Het is het gewoon allemaal net niet met deze serie vind ik persoonlijk.
Op alle vlakken kon het veel beter en was het volgens mij ook in betere handen als een Favreau of Filoni het had opgepakt.
Bij Stranger Things S4 zat ik er gelijk helemaal in en zelfs met Vader in de 3e aflevering had ik gewoon iets van mwahh.
Luke die een hele gang met robots sloopt in Mando S2 en onverwachts in de serie kwam was 10000x beter dan een Vader waar al lang en breed bekend van was dat hij in de serie zal voorkomen, als ze dit als surprise hadden gedaan had het al veel leuker gemaakt.

Edit: de CGI in het begin hoe zijn pak in elkaar werd gezet en daarna de achtergrond als hij op de stoel zit waren ook van het jaar 1995 ;(

[Voor 12% gewijzigd door s0kkie op 02-06-2022 14:52]

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Palindrome schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:23:
Tja wat moet ik er van zeggen.

Typisch niveau tv serie van 10 jaar geleden. The mandalorian voelt wat dat betreft een stuk beter wat betreft het script en de sets.

Reva die veel te gemakkelijk een geheime tunnel vind prima, maar had haar even laten zeggen "I know where they are going" via een communicator om tot een plausibele indicatie te komen hoe zij eerder bij het einde van de tunnel is dan diegene die ze achtervolgt.

Haar de tunnel in laten gaan en dan een scène cut om vervolgens bij haar volgende shot aan het uiteinde te plaatsen is erg slecht.

Het finale gevecht had ook beter gekund. Obi is niet in top conditie en defensief, prima. Laat hem dan dat vuurtje starten als obstakel.
En Obi wan die Anakin probeert aan te spreken en om te praten. Dat past bij Obi zijn karakter.

Om vervolgens Vader door het vuur laten te lopen met de lijn "Anakin is no more"

Dit geeft je potentieel een episch shot, laat tevens zien dat vader niet te stoppen is vanwege zijn pak en dat Anakin die mogelijk PTSD heeft van vuur gezien hij zo ernstig verbrand is verleden tijd is.

Vader kan daarna dan Obi force choke zoals hij nu ook deed.

Daarna een cut naar die vrouwelijke rebel die terug was gegaan door de tunnel om Obi te helpen. Een laat haar schieten op vader die dan de choke op Obi moet loslaten om blastershot te blokken.

Zoals het nu ging was het te onlogisch wat betreft de karakters en te emotieloos.

ik snap de boze fans wat dat betreft wel. In potentie kan je erg smaakvolle shots maken maar dan komen ze met zoiets ziel loos alsof het een "afterthought" was hoe een vader en Obi confrontatie er uit moet zien.

Ze hadden daar ook gewoon een hele episode voor moeten uittrekken.
Spijker op zijn kop! Ik kan niets anders zeggen…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37

SjoerdV nl

Be the change.

Freshnezz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:
...

Vader die random mensen in t dorpje killt (zelfs een kind geloof ik??) heel gruwelijk..
...
Waren dat geen Force-sensitive mensen?

De angst en het ongeloof dat Anakin nog leefde werd mooi door Obi-Wan getoond :Y

En die laser-blokkade bij die outpost uitzetten om vervolgens verder te lopen, tja :D

Die blik van the Third Sister toen ze die dingen las die op de muur geschreven waren in het safehouse vielen me ook wel op. Ik durf 'm wel aan dat er een gevecht gaat komen met Obi-Wan en Vader, waar zij het uiteindelijk opneemt voor the Jedi. You heard it here first!

[Voor 23% gewijzigd door SjoerdV nl op 03-06-2022 14:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:31
SjoerdV nl schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:48:
[...]

En die laser-blokkade bij die outpost uitzetten om vervolgens verder te lopen, tja :D
Dat is inderdaad ook weer zo'n voorbeeld van de director die teveel focus en nadruk legt op zoiets irrelevant als het uitschakelen van een hekje welke in de scope van alles ook irrelevant is.

Het is niet erg dat Obi het hek uitschakeld ook al leek het hek alleen bedoeld om voertuigen tegen te houden terwijl Obi en Leia te voet verder gaan maar ze hadden makkelijk vanuit het bestaande shot van boven Obi op die control panel laten schieten zodat ze door kunnen lopen.

Nu werd er speciaal naar een ander camera gegaan voor een focus shot op hoe Obi probeert dat paneel uit te schakelen wat dan niet lukt en vervolgens er op schiet. Dan legt de director gewoonweg focus op filler alsof het cruciaal was om dat hek uit te schakelen terwijl het er niet zo uit ziet vanuit andere shots. Zelfde gebeurde in episode 1 met het shot van de tak die zo'n achtervolger stopt.

Focus op de verkeerde dingen en d echte belangrijke zaken gebeuren vervolgens te vluchtig. (Grand inquisitor die gedood wordt, vader en Obi moment, obi die een Andere Jedi tegenkomt die z'n hulp vraagt).

Tja ik hoop echt dat het beter wordt vanaf nu en niet dat het volgende aflevering begint met vader die boos is dat Obi is ontsnapt. Want in hoofdlijnen en met een acteur al Ewan is het wel een interessante fase voor het obiwan karakter, de afvallig Jedi vol pijn en verdriet, die er achter komt dat Anakin nog leeft etc.

[Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 03-06-2022 15:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40
Ik snap die tunnel scène niet helemaal. Hoe kan Reva langs Leia gelopen zijn?? En Tala, die terug loopt om Obi-wan te helpen komt niet langs Reva?? Die confrontatie tussen vader en Obi vond ik echt overkomen als fan made. Ik miste echt iets cinematografisch ofzo. Jammer. Gemiste kans in mijn ogen. Verder een prima serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
De enige logische redenatie die ik heb dat Reva sneller, en onopgemerkt, was dan Leia was dat ze wist waar de tunnel heen zou gaan (de docks) en dat ze dus om is gelopen en geen gebruik heeft gemaakt uiteindelijk van de tunnel. OF er waren meer wegen dan die leia nam, anders is er geen logische verklaring. (tenzij er natuurlijk een of andere dark side kracht uit de goocheldoos word getrokken).

Dit gezegd hebbende, ben ik nog nit helemaal in het negatieve kamp. Gezien ook de scene tussen Obi en Darth. Dat zat volgens mij gewoon goed in elkaar. Het geeft duidelijk aan hoe 'kreupel' Obi eigenlijk is en het geeft ook aan dat het uiteindelijk niet de intentie van Vader is om hem echt te vermoorden. Anders had ie dat al lang gedaan. Ben benieuwd waar dit naar toe gaat.

[Voor 32% gewijzigd door Webgnome op 03-06-2022 19:21]

Strava, Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raiders
Webgnome schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:19:
De enige logische redenatie die ik heb dat Reva sneller, en onopgemerkt, was dan Leia was dat ze wist waar de tunnel heen zou gaan (de docks) en dat ze dus om is gelopen en geen gebruik heeft gemaakt uiteindelijk van de tunnel.
Op zich niet een hele gekke verklaring. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat ze proberen te ontsnappen dus op een vrij lege planeet zou de ondergrondse gang vast naar de docks gaan. Geen idee hoe lang die gang is dus pak een speeder of wat dan ook en je bent er eerder.

Het is ook niet dat het onverklaarbaar is maar zoals hierboven ook al gezegd: er moet nog een scene aan te pas komen om te zien hoe een laser-gate down gaat. Waarom ze dit dan zo open laten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mandelorian wordt idd niet geëvenaard, ik was overigens erg verrast dat de confrontatie met vader nu al zo snel was, had dat qua cliffhanger/climax toch serieus pas aan het eind van het seizoen verwacht. Alla eindbaas, of toch een soort onderonsje (zoals je in James Bond nog wel eens zag) waar oude herinneringen even worden uitgesproken. Dat had Luke immers (eerder verfilmd ja :) ) ook.

En nu het gevecht best wel tegenviel, is het temeer een teleurstelling.
We wisten ook niet echt wat we van obi-wan moesten verwachten. Hij leek eventjes slim/sluw, maar tegelijkertijd ook bang/ontwijkend richting Vader.

Hopelijk komt het nog eens tot een tweede ontmoeting, waarbij er wat meer alla ROTS wordt gestreden.

Qua soundtrack kijk ik liever uit naar seizoen drie van the Mandelorian..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
Voor een passend volgend gevecht zouden ze m.i. deze scenes verder moeten verbeteren en in a New Hope moeten plakken: YouTube: Star Wars SC 38 Reimagined

Vader zegt daar niet voor niets: “We meet again at last. When I left you I was but the learner, now I am the master.” In de link hierboven voel je de kracht en haat richting Obi.

Overigens is Obi in ep4 natuurlijk ook enigszins angstig om Vader te ontmoeten.

Tot slot is Vader veel minder roekeloos dan Anakin was. Zijn acties lijken veel meer doordacht en voorzien van geduld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 17:10

Major_ton

Shoot!

HyperTrophy schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:38:
Mandelorian wordt idd niet geëvenaard, ik was overigens erg verrast dat de confrontatie met vader nu al zo snel was, had dat qua cliffhanger/climax toch serieus pas aan het eind van het seizoen verwacht. Alla eindbaas, of toch een soort onderonsje (zoals je in James Bond nog wel eens zag) waar oude herinneringen even worden uitgesproken. Dat had Luke immers (eerder verfilmd ja :) ) ook.

En nu het gevecht best wel tegenviel, is het temeer een teleurstelling.
We wisten ook niet echt wat we van obi-wan moesten verwachten. Hij leek eventjes slim/sluw, maar tegelijkertijd ook bang/ontwijkend richting Vader.

Hopelijk komt het nog eens tot een tweede ontmoeting, waarbij er wat meer alla ROTS wordt gestreden.

Qua soundtrack kijk ik liever uit naar seizoen drie van the Mandelorian..
Er komen maar 6 episodes, dus ik vind de confrontatie op dit moment vrij logisch. Gezien alle promotie voor de serie was het duidelijk dat ze Anakin/Vader niet tot het laatste moment zouden bewaren. Er komt nog een 2de confrontatie en ik ben benieuwd hoe ze die gaan brengen. Tot nu toe vermaak ik mij prima met de serie. Als je wilt valt op alles wat te zeiken en met zoveel anticipatie maakt iedereen zijn eigen fan fiction, dus is het niet zo gek als uiteindelijk dingen anders lopen dan gedacht. Disney heeft naar mijn mening genoeg fout gedaan wat Srar Wars betreft, maar Kenobi vind ik tot nu toe een succes.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JP_Frost
Ik sluit mij aan bij wat hierboven al meerdere malen is gezegd.

Als Star Wars fan vind ik het leuk om de verschillende series te kijken, maar objectief gezien is Obi-Wan Kenobi erg matig. Er zijn zoveel verschillende aspecten die belicht zouden kunnen worden, echter zit er tot nu toe heel weinig opbouw in het verhaal en is het gewoonweg zwak.

Wellicht dat de tweede helft van de serie kwalitatief beter is, maar ik had veel meer verwacht dan ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Of zijn de verwachtingen simpelweg te hoog? Vergeet niet dat gedurende de jaren vanaf de eerste film (die uit 1999) tot nu er een hele cultstatus rondom Obi Wan is ontstaan. Dat kan goed gaan maar gaat nu blijkbaar voor sommigen dus mis.

@JP_Frost ben wel benieuwd, welke aspecten zou jij willen zien?

Strava, Twitter

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JP_Frost
Webgnome schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:29:
Of zijn de verwachtingen simpelweg te hoog? Vergeet niet dat gedurende de jaren vanaf de eerste film (die uit 1999) tot nu er een hele cultstatus rondom Obi Wan is ontstaan. Dat kan goed gaan maar gaat nu blijkbaar voor sommigen dus mis.

@JP_Frost ben wel benieuwd, welke aspecten zou jij willen zien?
Dat heb ik in een andere post ook al beetje toegelicht, maar ik had graag wat meer de psychologische kant van Obi-Wan onderzocht willen zien. Wat gaat er precies in hem om gaat na het verlies van de jedi en vooral zijn persoonlijke verlies. De interactie tussen hem en Owen Lars vind ik bijvoorbeeld ook interessant. Blijkbaar was hij niet op de hoogte van het in leven zijn van Anakin. Die hele onthulling kwam zo leeg over, er zat totaal geen aanloop naar dat moment terwijl het juist een heel belangrijk plotpunt is maar ook psychologisch een heel groot effect moet hebben op Kenobi.

Dat was waarom ik zo uitkeek naar deze serie, om de pysche van de Jedi en dan in het bijzonder van Obi-Wan uitgediept te zien. Een volwassen kijk op het leven van een verstopte jedi met innerlijke demonen en een constante jacht op zijn persoon. Helaas blijft het Disney dus moet het allemaal wat kinderlijk opgezet worden en dat komt in mijn ogen het verhaal niet ten goede.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee