Ik krijg vandaag een ONT geleverd. De hebben een paar weken geleden de glasvezel naar binnen gelegd. Ik zit trouwens in gebied 2 (Buchten) en heb een abonnement bij Freedom Internet genomen. Mij sprak een vast IPv4 adres en een vast IPv6 subnet wel aan.Sine schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:11:
Oeh, ik wist niet dat er al spul actief was .. dan ben je vroeg @Daniel85 in welk gebied zit je?
Ik ben overigens niet onder de indruk van het aanleggen van de glasvezel. Bij het graven van de sleuf hebben ze aan de overkant van de straat de gasleiding geraakt. Ik heb begrepen dat dat op meerdere plaatsen in de gemeente gebeurd is. Bij het naar binnen brengen van de glasvezel is de Ziggo kabel geraakt. Ik heb hem daarop gewezen. Hij moest even bij de buren zijn en zou dan terugkomen, maar ik heb hem nooit meer gezien. Hij heeft ook NIET Ziggo gebeld, zoals dat de bedoeling is, zodat ik een week zonder Internet en TV heb gezeten. Ik hoorde later van de monteur van Ziggo dat ze meerdere keren per dag de kabel moeten komen maken, omdat de monteur van eFiber hem geraakt heeft. Daarnaast heeft hij de stoep heel slecht achter gelaten. Alles lag schots en scheef en er was een hoop aarde over. Ziggo moest daar vervolgens ook graven om de kabel te herstellen en daarna lag de stoep weer perfect. Bij mijn buren heeft dezelfde jongen in huis zijn zooi niet opgeruimd en de helft van de grond buiten in het keldergat gegooid. Let dus op als ze bij je komen.