Gisteren was niet best voor het beetje goede hoop wat ik nog had. Nu is het wel zo dat veel grote landen struggelen in dit soort potjes, maar toch.
Wat wordt er toch een waarde toegekend aan een paar oefenwedstrijden? 
We gaan het wel zien in het toernooi. Ieder team moet ook toegroeien naar de juiste vorm. Als het om het "echie" gaat dan komt de scherpte vanzelf.
We gaan het wel zien in het toernooi. Ieder team moet ook toegroeien naar de juiste vorm. Als het om het "echie" gaat dan komt de scherpte vanzelf.
[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 10:23 ]
XXXVI
Ik hoop het echt, want ondanks dat het oefenwedstrijden zijn wil je als aanvaller je kansen die je krijgt wel afmaken. Dat vind ik echt wel zorgelijk.ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:22:
Hear hear, ik vind de reacties ook overdreven. Een oefenpotje op het achterveldje tegen Oezbekistan, waar hebben we het over?ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:22:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Serieus joh? Die pot tegen Engeland was kwalitatief mss nog wel beter dan tegen Duitsland. Die twee landen waren gewoon top landen in die tijd he. Rusland was de finale, finales zijn in de regel nooit de beste wedstrijden maar wel twee geweldige goals. Ierland was geen kleintje he, die wonnen van Engeland en speelden gelijk tegen Rusland. Ik vind dat je het nu wel heel negatief weg zet.Grindtegel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:34:
[...]
legendarisch zal best, maar zonder die frotgoal van kieft was het schade holland alles ist vorbei geweest. rusland was na duitsland haast een anticlimax kwa pot, maar mooi dat we wonnen hoor, maar ik vind dat het tegenwoordig wel heel erg wordt geromantiseerd dat toernooi, het was echt niet heel erg goed. in 2010 wonnen we dan misschien niet maar dat toernooi was een stuk beter
2010 was de groepsfase met de hakken over de sloot, hield niet over. We werden tegen Denemarken in het zadel geholpen door een eigen doelpunt en die andere twee wedstrijden waren ook stroef. In mijn herinnering begon het eigenlijk pas te lopen tegen Brazilië en Uruguay. Voetbaltechnisch vond ik 88 echt wel beter.
Only fools are enslaved by time and space.
Het probleem met dit Nederlands Elftal is ook dat er veel kwaliteit achterin rondloopt maar als puntje bij paaltje komt dan wordt de nul zelden gehouden. En het is ontzettend wisselvallig (ook onder Van Gaal en De Boer al) waarbij ze tegen goede tegenstanders beter uit de verf komen (wellicht omdat er dan meer gecounterd kan worden?) maar tegen kleinere landen waarbij Nederland meer het spel moet maken wordt is het heel instabiel. Ik denk dat het het beste is om het zo compact mogelijk te houden, ook al resulteert dat in gelijke spelen tegen Japan of Zweden.
Gewoon 5-3-2 gaan spelen. Tegen pressing tegenstanders Frenkie als 5e verdediger en keihard counteren (Malen en Gakpo voorin), leunt de tegenstander meer achterover dan Weghorst in de spits, Frenkie voor de verdediging en gewoon lange ballen pompen en afvallende bal spelen. Misschien dan wel Gakpo op 10.
Werkte bij mij in FIFA prima namelijk
.
Werkte bij mij in FIFA prima namelijk
Vanzelf is echter te laat in de knock-out fase.ph4ge schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Doelpunten komen vanzelf als je zoveel kansen creeert.
Je hebt 90 minuten om ze te maken en geen reeks aan wedstrijden. Toernooivorm is zeer ver te zoeken getuige de vorm tegen de helden uit Oezbekistan.
Kansen uit counters zijn heel anders. Dan ligt er meer ruimte. Dat ligt Malen beter vermoed ikTyphone schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:17:
[...]
Aan de kwaliteit van kansen (en het afmaken daarvan) ben ik bang dat ze geen heel erg efficiënte counterploeg gaan zijn. Ik vermoed een exit via penalties op deze manier want het scoren zit er echt niet in.
Dat zou in het echt ook wel eens kunnen werkenZieMaar! schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:52:
Gewoon 5-3-2 gaan spelen. Tegen pressing tegenstanders Frenkie als 5e verdediger en keihard counteren (Malen en Gakpo voorin), leunt de tegenstander meer achterover dan Weghorst in de spits, Frenkie voor de verdediging en gewoon lange ballen pompen en afvallende bal spelen. Misschien dan wel Gakpo op 10.
Werkte bij mij in FIFA prima namelijk.
Gaat helaas nooit gebeuren, ben ik bang, maar misschien wordt er mee gelezen? @Ronald Koeman DM staat open!
Het is jammer dat Malen in dit team ergens steeds faalt en we straks weer met Depay zitten opgescheept. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat Depay bij Koeman altijd met 1-0 voorstaat op elke andere aanvaller.
Malen is een beetje de Luc Nilis van lang geleden bij PSV. Bij die club een goede en nuttige aanvaller, maar in het Belgische team was het lange tijd huilen met de pet op.
Verder ben ik niet echt onder de indruk van ons Oranje. Het barst van de goede voetballers, maar het is het allemaal net niet. Ik zie ze hooguit voor de vierde keer de tweede plek halen, en dan ben ik nog heel optimistisch.
Malen is een beetje de Luc Nilis van lang geleden bij PSV. Bij die club een goede en nuttige aanvaller, maar in het Belgische team was het lange tijd huilen met de pet op.
Verder ben ik niet echt onder de indruk van ons Oranje. Het barst van de goede voetballers, maar het is het allemaal net niet. Ik zie ze hooguit voor de vierde keer de tweede plek halen, en dan ben ik nog heel optimistisch.
Het is voor mij vooral de optelsom van het afgelopen jaar waarin je ziet dat je twee keer niet van Polen wint en verder alle testen ook niet echt lekker hebt doorstaan. Alleen tegen Noorwegen een enigszins aansprekend resultaat gepakt en daar moesten we het hebben van doelpuntenmakers van Dijk en Reijnders in de laatste minuut. Vooruit, Finland 4-0 was ook wel goed meen ik me te herinneren. Dat biedt dan wellicht perspectief tegen Zweden? Verder is het echt zoeken naar lichtpuntjes. De kleine landjes uit de kwalificatie pak je wel (hoewel Litouwen-uit scheelde niet veel en was ook echt slecht) maar de laatste wedstrijd die echt vertrouwen gaf was meer dan een jaar geleden tegen Spanje.ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:22:
Die oefenwedstrijden van afgelopen week op zich zeggen niet zoveel maar als Malen er gewoon drie in schiet krijg ik dan toch iets meer vertrouwen dat de doelpunten ook echt gemaakt gaan worden op het WK. Alles wat ik van dit team heb gezien tussen juni 2025 en nu geeft me weinig hoop. De positieve punten zijn voor mij met name dat we zelf ook een taaie tegenstander zijn waar je niet zo makkelijk van wint.
En inderdaad, compact vanuit de organisatie spelen zou ook helpen. Daar zie ik deze coach helaas geen plan voor uitdenken (itt van Gaal de vorige keer).
Wanneer je verder kijkt dan de oefenwedstrijden begrijp ik het pessimisme. Koeman met z'n leger ondermaats presterende vertrouwelingen en tactische onbenul geeft niet de indruk in staat te zijn iets te maken van deze selectie. Maar een paar oefenwedstrijden, daar zou ik niet teveel waar aan hechtenJean-Bob schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Het is voor mij vooral de optelsom van het afgelopen jaar waarin je ziet dat je twee keer niet van Polen wint en verder alle testen ook niet echt lekker hebt doorstaan. Alleen tegen Noorwegen een enigszins aansprekend resultaat gepakt en daar moesten we het hebben van doelpuntenmakers van Dijk en Reijnders in de laatste minuut. Vooruit, Finland 4-0 was ook wel goed meen ik me te herinneren. Dat biedt dan wellicht perspectief tegen Zweden? Verder is het echt zoeken naar lichtpuntjes. De kleine landjes uit de kwalificatie pak je wel (hoewel Litouwen-uit scheelde niet veel en was ook echt slecht) maar de laatste wedstrijd die echt vertrouwen gaf was meer dan een jaar geleden tegen Spanje.
Die oefenwedstrijden van afgelopen week op zich zeggen niet zoveel maar als Malen er gewoon drie in schiet krijg ik dan toch iets meer vertrouwen dat de doelpunten ook echt gemaakt gaan worden op het WK. Alles wat ik van dit team heb gezien tussen juni 2025 en nu geeft me weinig hoop. De positieve punten zijn voor mij met name dat we zelf ook een taaie tegenstander zijn waar je niet zo makkelijk van wint.
En inderdaad, compact vanuit de organisatie spelen zou ook helpen. Daar zie ik deze coach helaas geen plan voor uitdenken (itt van Gaal de vorige keer).
Zou Koeman gebeld hebben met Gasperini om te horen hoe hij Malen zo laat renderen? Zou het te maken hebben met vertrouwen? Eens uitspreken dat Malen gezien zijn vorm de onbetwiste nummer 1 spits is. Dat schept ook duidelijkheid naar Brobbey en Depay.
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 13:12 ]
XXXVI
Dat vooral. Als selectie van enkele spelers plaatsvind op basis van vertrouwelingen status weet je al dat het moeilijk gaat worden. Zeker met het conservatieve spel van Koeman.ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:11:
[...]
Wanneer je verder kijkt dan de oefenwedstrijden begrijp ik het pessimisme. Koeman met z'n leger ondermaats presterende vertrouwelingen en tactische onbenul geeft niet de indruk in staat te zijn iets te maken van deze selectie. Maar een paar oefenwedstrijden, daar zou ik niet teveel waar aan hechten
Zou Koeman gebeld hebben met Gasperini om te horen hoe hij Malen zo laat renderen? Zou het te maken hebben met vertrouwen? Eens uitspreken dat Malen gezien zijn vorm de onbetwiste nummer 1 spits is. Dat schept ook duidelijkheid naar Brobbey en Depay.
Dat Depay uberhaupt overwogen schijnt te worden (Weghorst net zo) na het seizoen wat ie heeft gedraaid en hij niet eens fit is, is een totale schande. Spreek je gewoon uit. Malen nr 1, Brobbey nr 2. Depay is er voor de 3e helft.
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 09-06-2026 13:15 ]
Of hij speelt in een competitie die lang niet meer zo goed is als vroeger.ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:11:
Sowieso is je team aanpassen op Malen (of welke andere selectie speler dan ook) niet heel handig/verstandig
Ongeacht de kwaliteit van de competitie is vertrouwen heel belangrijk, zeker voor een spits. Ik vind het op z'n minst opvallend dat hij zijn vertrouwen in Malen niet uitspreekt. Zoals @LZ86 al mooi verwoord, op Brobbey na is er namelijk geen alternatief.toolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Of hij speelt in een competitie die lang niet meer zo goed is als vroeger.
Sowieso is je team aanpassen op Malen (of welke andere selectie speler dan ook) niet heel handig/verstandig
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 13:28 ]
XXXVI
kennen we deze nog? https://www.voetbalprimeur.nl/videos/986415/malen.htmlephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Ongeacht de kwaliteit van de competitie is vertrouwen heel belangrijk, zeker voor een spits. Ik vind het op z'n minst opvallend dat hij zijn vertrouwen in Malen niet uitspreekt. Zoals @LZ86 al mooi verwoord, op Brobbey na is er namelijk geen alternatief.
Ja het is een fragment van 2021, maar dit kleeft wel aan hem. Teveel kansen nodig zodra hij dat Oranje shirt aantrekt. Er is inderdaad geen goed alternatief, maar ik snap wel dat het lastig om onvoorwaardelijk vertrouwen in Malen uit te spreken.
Maar kom op zeg, Brobby 31 wedstrijden 7 doelpunten en een assist en Malen kennen we gewoon allemaal toch als iemand die af en toe een goede periode heeft en bij Roma viel alles een keer goed? Dat was bij PSV al zo Ik zie geen grond om je uit te spreken. Brobby kon het niet eens in de eredivisie. Ik denk dat je zo al heel snel weer bij Memphis uitkomt. Op het middenveld hebben we ook al niet veel scorend vermogen, hooguit Reijnders. Hopen maar dat dat genoeg is, Dumfries. Reinders, Gakpo en dan nog een kopdoelpuntje van van Dijk.LZ86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:14:
[...]
Dat vooral. Als selectie van enkele spelers plaatsvind op basis van vertrouwelingen status weet je al dat het moeilijk gaat worden. Zeker met het conservatieve spel van Koeman.
Dat Depay uberhaupt overwogen schijnt te worden (Weghorst net zo) na het seizoen wat ie heeft gedraaid en hij niet eens fit is, is een totale schande. Spreek je gewoon uit. Malen nr 1, Brobbey nr 2. Depay is er voor de 3e helft.
Gelukkig geld dat voor elke spits die we hebbentoolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Of hij speelt in een competitie die lang niet meer zo goed is als vroeger.
Wie is die onderste Oranje speler die niet meeloopt? Dat is ook wel erg slecht. Dan had je 2 vs 1 gehad.Steefmeister schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:32:
[...]
kennen we deze nog? https://www.voetbalprimeur.nl/videos/986415/malen.html
Ja het is een fragment van 2021, maar dit kleeft wel aan hem. Teveel kansen nodig zodra hij dat Oranje shirt aantrekt. Er is inderdaad geen goed alternatief, maar ik snap wel dat het lastig om onvoorwaardelijk vertrouwen in Malen uit te spreken.
Zeker geen wedstrijden van Sunderland gezien?LoneRanger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:39:
[...]
Maar kom op zeg, Brobby 31 wedstrijden 7 doelpunten en een assist en Malen kennen we gewoon allemaal toch als iemand die af en toe een goede periode heeft en bij Roma viel alles een keer goed? Dat was bij PSV al zo Ik zie geen grond om je uit te spreken. Brobby kon het niet eens in de eredivisie. Ik denk dat je zo al heel snel weer bij Memphis uitkomt. Op het middenveld hebben we ook al niet veel scorend vermogen, hooguit Reijnders. Hopen maar dat dat genoeg is, Dumfries. Reinders, Gakpo en dan nog een kopdoelpuntje van van Dijk.
De Premier League is inderdaad zwakker geworden.....bie100 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:44:
[...]
Gelukkig geld dat voor elke spits die we hebben
Had je nu maar een makkelijk scorende speler die ook goed weet te presteren bij ondermaatse ploegen.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Brobbeys kwaliteiten liggen juist niet als afmaker. Dus dat aantal goals is acceptabel als de rest prima is. En dat is het, bijna elke week werd ie geprezen bij Sunderland en geen enkele topverdediger in de beste competitie ter wereld had het makkelijk.LoneRanger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:39:
[...]
Maar kom op zeg, Brobby 31 wedstrijden 7 doelpunten en een assist en Malen kennen we gewoon allemaal toch als iemand die af en toe een goede periode heeft en bij Roma viel alles een keer goed? Dat was bij PSV al zo Ik zie geen grond om je uit te spreken. Brobby kon het niet eens in de eredivisie. Ik denk dat je zo al heel snel weer bij Memphis uitkomt. Op het middenveld hebben we ook al niet veel scorend vermogen, hooguit Reijnders. Hopen maar dat dat genoeg is, Dumfries. Reinders, Gakpo en dan nog een kopdoelpuntje van van Dijk.
Los van deze laatste oefenwedstrijden is de tweede termijn van Koeman een aaneenschakeling van treurnis. Stroperig en enorm slordig en slap spel. Van elk topland werd verloren. Frankrijk, Italie, Kroatie, Duitsland, Spanje, Engeland. Vooral die laatste was exemplarisch. Op het EK2024 derde in de poule en daardoor een zeer gunstig schema geloot maar tegen het eerste top 10 land die we troffen ging het weer mis. Verder de verliespartij tegen Oostenrijk. (Koeman werd tactisch voor lul gezet door Rangnick met zijn gegenpressing terwijl hij vooraf door heel de wereld gewaarschuwd was. Vervolgens geeft hij de spelers de schuld). Dan recent nog de remises tegen landen als Hongarije, Bosnie, Polen. Progressie nul. Ik geef er geen cent meer voor dit WK.
Ow je bedoeld Brobby ja okétoolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:09:
[...]
De Premier League is inderdaad zwakker geworden.....
He lekker, zo'n zin in dit WKElzavo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:15:
Los van deze laatste oefenwedstrijden is de tweede termijn van Koeman een aaneenschakeling van treurnis. Stroperig en enorm slordig en slap spel. Van elk topland werd verloren. Frankrijk, Italie, Kroatie, Duitsland, Spanje, Engeland. Vooral die laatste was exemplarisch. Op het EK2024 derde in de poule en daardoor een zeer gunstig schema geloot maar tegen het eerste top 10 land die we troffen ging het weer mis. Verder de verliespartij tegen Oostenrijk. (Koeman werd tactisch voor lul gezet door Rangnick met zijn gegenpressing terwijl hij vooraf door heel de wereld gewaarschuwd was. Vervolgens geeft hij de spelers de schuld). Dan recent nog de remises tegen landen als Hongarije, Bosnie, Polen. Progressie nul. Ik geef er geen cent meer voor dit WK.
Maar je hebt gelijk hoor....
De premier competitie zou wel minderwaardig zijn, als het voetbal nog gewoon van voor dat Bosman-arrest en andere bepalende zaken in het algemene voetbal waren genomen.toolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:08:
[...]
Zeker geen wedstrijden van Sunderland gezien?
Dan hadden de clubkaarten er vandaag heel anders uitgezien. Dan waren bijvoorbeeld Ajax, of voor mijn part Anderlecht of Panatinhaikos, nog altijd groot geweest in de voetbalwereld.
Maar dat is verleden tijd en vandaag de dag leven ze in de premier league in de illusie dat ze de beste competitie zijn van de wereld. (Wat ook wel klopt.)
Het zij zo, maar het blijft jammer.
edit: Brobby is volgens mij een soort Hennie Meyer van een poosje geleden.
Bij FC Groningen opgekweekt en bij Ajax een juiste speler geworden. Die was er niet echt voor de doelpunten, maar had ook de mazzel dat hij goed met zijn achterwerk ruimte kon creëren, waardoor er toch gescoord kon werd.
[ Voor 19% gewijzigd door mavaros op 09-06-2026 17:26 ]
De juiste warming-up
Quad in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2026!"
[edit] rechtstreeks, ipv via de huiskamer
Quad in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2026!"
[edit] rechtstreeks, ipv via de huiskamer
[ Voor 49% gewijzigd door breew op 09-06-2026 17:29 ]
Dan zal het de assist op de assist zijn want assists had hij er ook maar een van. En nee I heb hem niet aan het werk gezien dit seizoen @toolkist , puur scorebordjournalistiek maar het ging om het feit dat we doelpunten nodig hadden toch? Althans die impressie had ik wel. Tegen Duitsland heeft hij wel laten zien destijds dat hij het fysiek heel erg moeilijk kan maken voor verdedigers maar scoren...Terranova schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:42:
[...]
Brobbeys kwaliteiten liggen juist niet als afmaker. Dus dat aantal goals is acceptabel als de rest prima is. En dat is het, bijna elke week werd ie geprezen bij Sunderland en geen enkele topverdediger in de beste competitie ter wereld had het makkelijk.
Ja, ik hoop ook echt dat ze mijn zuur pessimisme afstraffen. En anders zijn er sowieso genoeg andere interessante wedstrijden te zien. En ook nog het WK Hockey in augustusDutchOwnage schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:29:
[...]
He lekker, zo'n zin in dit WK. Kan niet wachten op zondagavond 22.00 uur.
Maar je hebt gelijk hoor....
Als er maar iemand scoort toch? Hij houdt structureel 2-3 spelers bezig dus dan komt er genoeg ruimte voor spelers als Reijnders om in hun kracht te spelen.LoneRanger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:18:
[...]
Dan zal het de assist op de assist zijn want assists had hij er ook maar een van. En nee I heb hem niet aan het werk gezien dit seizoen @toolkist , puur scorebordjournalistiek maar het ging om het feit dat we doelpunten nodig hadden toch? Althans die impressie had ik wel. Tegen Duitsland heeft hij wel laten zien destijds dat hij het fysiek heel erg moeilijk kan maken voor verdedigers maar scoren...
Verwijderd
Brobbey, met een e, heeft meer doelpunten in de Eredivisie gemaakt dan Malen en Depay en dat zonder penalities.LoneRanger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:39:
Brobby kon het niet eens in de eredivisie. Ik denk dat je zo al heel snel weer bij Memphis uitkomt.
Sobere analyse maar helaas niet veel tegenin te brengen.Elzavo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:15:
Ik zet mijn geld op dom geluk.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dan winnen we de achtste finale op penalties maar geluk is daarna op dus maximaal kwartfinaleDr. Strangelove schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:28:
[...]
Sobere analyse maar helaas niet veel tegenin te brengen.
Ik zet mijn geld op dom geluk.
Zou al heel wat zijn. Ik geef de beursgorilla-aanpak een betere kans van slagen dan vertrouwen op de trainerscapaciteiten van Koeman.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ben veel bevreesder voor het niveau van de spelers dan de kunde van Koeman.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:38:
Zou al heel wat zijn. Ik geef de beursgorilla-aanpak een betere kans van slagen dan vertrouwen op de trainerscapaciteiten van Koeman.
Summerville vind ik wat onbevangenheid en lef toevoegen aan dit team, wel wat nodig. Maar om hem nu rechtsbuiten te zetten? Lijkt mij meer een aanvallende middenvelder?
Het zou mooi zijn als we een Gakpo 2 aan de rechterkant hebben, tot nu toe moet veel van hem komen.
[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 10-06-2026 08:28 ]
Ik denk dat je voorin echt een kapstok a la Brobbey nodig hebt. Iemand die de bal kan vasthouden en 2 verdedigers bezig houdt.
Dan kan daar prima een Malen naast staan. Dan met 4-4-2 kan je met Gakpo op links en dan Summerville (moet mij nog overtuigen, maar wie anders?) op rechts buitenom iets. Gakpo op rechts zou wat mij betreft ook prima kunnen, heeft een goede trap met zijn RECHTER been.
Genoeg verdedigende middenvelders die je dan centraal op middenveld kwijt kan.
Dan kan daar prima een Malen naast staan. Dan met 4-4-2 kan je met Gakpo op links en dan Summerville (moet mij nog overtuigen, maar wie anders?) op rechts buitenom iets. Gakpo op rechts zou wat mij betreft ook prima kunnen, heeft een goede trap met zijn RECHTER been.
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 10-06-2026 08:54 ]
Vooral dit. Ik heb er weinig vertrouwen in dat we wat klaar spelen.Elzavo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:15:
Het zal me benieuwen of we zometeen op het toernooi wel beter gaan spelen. Kleine houvast, in 88 verloren we voor het EK nog van Bulgarije met 2-1 en de groepsfase van dat EK was ook niet om over naar huis te schrijven. Het zegt heel weinig, wie weet zit Malen als het erom gaat wel in z'n Roma vorm bijvoorbeeld.
Ik heb het hier wel mee eens.Megupe schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:54:
Ik denk dat je voorin echt een kapstok a la Brobbey nodig hebt. Iemand die de bal kan vasthouden en 2 verdedigers bezig houdt.
Ik snap hierom ook niet dat we Frimpong bijvoorbeeld niet mee genomen is.
Wat ook nog kan is bijvoorbeeld 5-2-3 met twee opkomende backs.
Gakpo - Brobbey - Malen
De Jong - Rijnders/Gravenberch
Ake - van Hecke - Van Dijk - Van de Ven - Dumfries
Wat wel weer opvalt is dat er 7 verdedigers, 9 middenvelders en 7 aanvallers meegaan.
Persoonlijk had ik liever 8-8-7 gezien omdat je dan verdedigend wat meer opties hebt.
Nu kan je natuurlijk een verdedigende middenvelder opstellen in de verdediging maar dat is niet optimaal.
Die oefenwedstrijden moet je niet al te zwaar aan tillen.
Tegen Algerije was een kutwedstrijd omdat die Algerijnen al hun trots erin gooiden en Oranje gewoon beetje aan het ballen was en vooral niet geblesseerd wilde raken op 60%.
Tegen Oezbekistan is gewoon niet serieus te nemen, geen ambiance, net aangekomen in de VS, iedereen wil heel blijven en speelt halve bak.
Als je zondag met 1-0 van Japan wint is iedereen die wedstrijden al lang weer vergeten.
Tegen Algerije was een kutwedstrijd omdat die Algerijnen al hun trots erin gooiden en Oranje gewoon beetje aan het ballen was en vooral niet geblesseerd wilde raken op 60%.
Tegen Oezbekistan is gewoon niet serieus te nemen, geen ambiance, net aangekomen in de VS, iedereen wil heel blijven en speelt halve bak.
Als je zondag met 1-0 van Japan wint is iedereen die wedstrijden al lang weer vergeten.
Slechte oefenwedstrijden zijn het Nederlands Elftal niet vreemd, maar de kwaliteit van afwerking, passing etc was nu echt een dieptepunt. Je gaat gewoon verlangen naar het Oranje van Bert van Marwijk/Frank de Boer.ph4ge schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:01:
[...]
Hear hear, ik vind de reacties ook overdreven. Een oefenpotje op het achterveldje tegen Oezbekistan, waar hebben we het over?
Gelukkig zijn er zat supporters die de reacties niet overdreven vinden.
Ik zou niet met vleugelspelers spelen maar het middenveld versterken.Martin0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Ik heb het hier wel mee eens.
Gakpo - Brobbey - Malen
Wat wel weer opvalt is dat er 7 verdedigers, 9 middenvelders en 7 aanvallers meegaan.
Persoonlijk had ik liever 8-8-7 gezien omdat je dan verdedigend wat meer opties hebt.
Nu kan je natuurlijk een verdedigende middenvelder opstellen in de verdediging maar dat is niet optimaal.
En we hebben toch:
- Dumfries
- Wiefer
- Van Hecke
- Van Dijk
- Van der Ven
- Geertruida
- Ake
- Hato
Iedereen lacht Koeman uit met Koopmeiners aan de zijkant maar dat soms dus best nuttig zijn. Alleen zie ik vooral het voordeel met corners want hij lijkt de enige die ze voor het doel krijgt bij OranjeZieMaar! schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:35:
[...]
Ik zou niet met vleugelspelers spelen maar het middenveld versterken.
Koopmeiners op de zijkant is gewoon 4-4-2 maar je kan wel zeggen dat het 4-3-3 is en dat lijkt soms erg belangrijk…Ik vind het niet zo gek bedacht door Koeman.D-e-n schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:47:
[...]
Iedereen lacht Koeman uit met Koopmeiners aan de zijkant maar dat soms dus best nuttig zijn. Alleen zie ik vooral het voordeel met corners want hij lijkt de enige die ze voor het doel krijgt bij Oranje
Op zich kan dat ook wel omdat Dumfries er dan over heen komt.D-e-n schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:47:
[...]
Iedereen lacht Koeman uit met Koopmeiners aan de zijkant maar dat soms dus best nuttig zijn. Alleen zie ik vooral het voordeel met corners want hij lijkt de enige die ze voor het doel krijgt bij Oranje
Frimpong niet mee? Mmm das minder, dat is wel iemand die op snelheid een man voorbij kan. Zijn voortzetting is niet altijd top maar ok dan is er tenminste dreiging.
Koeman ziet Wieffer als verdediger. Dan is het dus 8 verdedigers, 6 middenvelders en 7 aanvallers. Alle posities dubbel bezet en een pinchhitter. Met een aantal spelers die in meerdere linies kunnen spelen (Wieffer, Kluivert, Til).Martin0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Ik heb het hier wel mee eens.
Gakpo - Brobbey - Malen
Die obsessie met de formatie begrijp ik ook niet zo. In het moderne voetbal is het een startpunt en daarna vooral heel dynamisch. Bij Oranje zie je soms dat het heel statisch is, met name tegen tegenstander die de bus parkeren. Daarmee is Oranje te verslaan, omdat het scorend vermogen te wensen overlaat.ZieMaar! schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:09:
[...]
Koopmeiners op de zijkant is gewoon 4-4-2 maar je kan wel zeggen dat het 4-3-3 is en dat lijkt soms erg belangrijk…Ik vind het niet zo gek bedacht door Koeman.
Hmm Ik had het lijstje van Nu.nl gebruikt waar Wieffer als een middenvelder staat.ZieMaar! schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:35:
[...]
Ik zou niet met vleugelspelers spelen maar het middenveld versterken.
En we hebben toch:Dat zijn er toch 8? Waarbij de 2e 4 zowel centraal als aan de zijkant kunnen spelen?
- Dumfries
- Wiefer
- Van Hecke
- Van Dijk
- Van der Ven
- Geertruida
- Ake
- Hato
Sowieso natuurlijk goed ingesprongen op de realiteit door het reclamebureau, maar als er nog een restje kans over was voor Veerman bij Koeman, dan is dat wel definitief weg.
Ik vind het wel jammer, in mijn gedroomde counterploeg, die ik zou neerzetten als bondscoach, zouden zijn splijtende passes erg welkom zijn.
Maar goed, met het stroperige spel Koeman voorstaat, is die noodzaak er minder.
Dom dat Veerman zich hiervoor laat lenen. Dat laat wel wat zien over zijn karakter. Hij verdient meer dan genoeg en laat zich, in ruil voor een paar euro’s, gebruiken voor een marketingcampagne. Waarschijnlijk gedreven door rancune.ZieMaar! schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:13:
[Afbeelding]
Sowieso natuurlijk goed ingesprongen op de realiteit door het reclamebureau, maar als er nog een restje kans over was voor Veerman bij Koeman, dan is dat wel definitief weg.
Ik vind het wel jammer, in mijn gedroomde counterploeg, die ik zou neerzetten als bondscoach, zouden zijn splijtende passes erg welkom zijn.
Maar goed, met het stroperige spel Koeman voorstaat, is die noodzaak er minder.
XXXVI
Ik vind het juist heel grappig. Veerman denk ik ook. Ik hoop dat Koeman de grap stiekem ook wel kan waarderen. Niet zo gevoelig doen, maak er een grapje van.ephymerous schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:19:
[...]
Dom dat Veerman zich hiervoor laat lenen. Dat laat wel wat zien over zijn karakter. Hij verdient meer dan genoeg en laat zich, in ruil voor een paar euro’s, gebruiken voor een marketingcampagne. Waarschijnlijk gedreven door rancune.
Wat heeft Veerman te verliezen? Onder Koeman zou ie toch nooit meer spelen, maar Koeman stopt er toch mee na dit WK?
Ik denk dat ik, als ik Koeman was, hier best om zou lachen. Maar of Koeman zelf er om moet lachen, dat betwijfel ik. Zelfspot lijkt me niet echt een eigenschap van Koeman (en vele andere topsporters).DeKever schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:38:
[...]
Ik vind het juist heel grappig. Veerman denk ik ook. Ik hoop dat Koeman de grap stiekem ook wel kan waarderen. Niet zo gevoelig doen, maak er een grapje van.
Zelfspot is misschien ook niet echt noodzakelijk in dezen, meer de vraag of zijn autoriteit dit kan hebben. Ik hoop dat ie genoeg gezag en persoonlijkheid heeft om dit te laten gaan. Ik ben er net als jou niet van overtuigd. De kwestie is ook nog vrij vers. Wel een prima WK-"rel" dit verder.ZieMaar! schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:01:
[...]
Ik denk dat ik, als ik Koeman was, hier best om zou lachen. Maar of Koeman zelf er om moet lachen, dat betwijfel ik. Zelfspot lijkt me niet echt een eigenschap van Koeman (en vele andere topsporters).
Nog niks zeker. Contract loopt af. Zowel Koeman als KNVB willen pas na het toernooi besluiten over de toekomst.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:42:
Wat heeft Veerman te verliezen? Onder Koeman zou ie toch nooit meer spelen, maar Koeman stopt er toch mee na dit WK?
Het is gruwelijk dom en kwaadaardig van Koeman. Die insinuerende opmerking over "karakter" maken en dan niet eens het fatsoen te hebben om op dezelfde publieke manier het terug te nemen en excuses aan te bieden. Nee, Koeman moest een beetje mompelen dat het wat ongelukkig was.ephymerous schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:19:
Dom dat Veerman zich hiervoor laat lenen. Dat laat wel wat zien over zijn karakter. Hij verdient meer dan genoeg en laat zich, in ruil voor een paar euro’s, gebruiken voor een marketingcampagne. Waarschijnlijk gedreven door rancune.
Het laat vooral wat over Koeman zien. Die heeft niet veel geleerd sinds hij zijn gat afveegde met het shirt van Olaf Thon in 1988.
Pff, net het vagevuur. Nog meer jaren Koeman, als een dichtslibbende ader.bazzemans schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:28:
Nog niks zeker. Contract loopt af. Zowel Koeman als willen pas na het toernooi besluiten over de toekomst.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 13-06-2026 12:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ondanks dat ik best blij was met zijn aanstelling in den beginne - ik ben het volkomen met je eens.gambieter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:01:
[...]
Het is gruwelijk dom en kwaadaardig van Koeman. Die insinuerende opmerking over "karakter" maken en dan niet eens het fatsoen te hebben om op dezelfde publieke manier het terug te nemen en excuses aan te bieden. Nee, Koeman moest een beetje mompelen dat het wat ongelukkig was.
Het laat vooral wat over Koeman zien. Die heeft niet veel geleerd sinds hij zijn gat afveegde met het shirt van Olaf Thon in 1988.
Hij heeft een aantal blinde vlekken van heb ik jou daar, en daardoor is het team gewoon niet (nooit) in balans.
In feite was dat al van tevoren te bedenken, omdat hij nooit (echt nooit) een team heeft opgebouwd, maar alleen teerde op het teambouwen van een ander (TD's).
Hij kan het volgens mij gewoon niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2026 12:23 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De hele positiviteit rondom de terugkeer van Koeman was pure scorebordjournalistiek.
Je doelt op 't begin in de Nations League, met die resultaten tegen Frankrijk en Duitsland? Gek he, dan zou bij mij zelfs Advocaat welkom zijn.bazzemans schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:25:
De hele positiviteit rondom de terugkeer van Koeman was pure scorebordjournalistiek.
Overigens, dit standpunt is bij mij in graniet gebeiteld, ongeacht of hij nou het WK wint of niet.
Ik mag de man gewoon niet zo.
Dezelfde rare rancune en vriendjespolitiek, gekoppeld aan onnavolgbare (onlogische, irrationele) inzichten, waar ik o.a. bij Van Basten tegenaan liep.
De speler met de beste passing, de meeste assists, alleen maar thuislaten omdat (...) - ja joh.
Ik mag de man gewoon niet zo.
Dezelfde rare rancune en vriendjespolitiek, gekoppeld aan onnavolgbare (onlogische, irrationele) inzichten, waar ik o.a. bij Van Basten tegenaan liep.
De speler met de beste passing, de meeste assists, alleen maar thuislaten omdat (...) - ja joh.
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2026 12:40 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daar doel ik inderdaad op. Die resultaten waren uiteraard top. Alleen ook daarna, totdat hij op de trein naar Barcelona sprong, zag je al het beeld dat we in zijn tweede periode ook zien. Toen bekend werd dat hij weer bondscoach werd, begreep ik de positiviteit al niet. Terwijl puur op resultaat hij het (meer dan) goed doet.Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:29:
[...]
Je doelt op 't begin in de Nations League, met die resultaten tegen Frankrijk en Duitsland? Gek he, dan zou bij mij zelfs Advocaat welkom zijn.
Nou dat hij het goed doet vind ik niet, 2024 was mazzel met loting, maar niet een grote tegenstander verslagen. Daarnaast vind ik dat Koeman met de vlucht naar Barca verraad pleegde, ook al vond hij dat je geen nee tegen die trein kon zeggen. Als voetballer heb ik hem altijd wel hoog gehad.bazzemans schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Daar doel ik inderdaad op. Die resultaten waren uiteraard top. Alleen ook daarna, totdat hij op de trein naar Barcelona sprong, zag je al het beeld dat we in zijn tweede periode ook zien. Toen bekend werd dat hij weer bondscoach werd, begreep ik de positiviteit al niet. Terwijl puur op resultaat hij het (meer dan) goed doet.
De manier waarop hij daar mee om is gegaan slaat nergens op maar het thuislaten van Veerman snap ik wel. Want waar moet hij spelen? Een nummer tien is hij niet en voor de twee plekken erachter moet hij concurreren met Reijnders, De Jong en Gravenberch. En hij laat het in fysieke wedstrijden vaak zodanig afwachten dat een combinatie met bijvoorbeeld De Jong ook niet mogelijk is.Ramzzz schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:36:
Dan had Veerman als reserve de voorkeur kunnen krijgen boven Smit en Valente maar die zijn uiteindelijk ook thuis gelaten.
Laat voorop staan dat ik het helemaal met je eens ben. Wat mij betreft hadden we nooit Koeman weer moeten aanstellen.Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Nou dat hij het goed doet vind ik niet, 2024 was mazzel met loting, maar niet een grote tegenstander verslagen. Daarnaast vind ik dat Koeman met de vlucht naar Barca verraad pleegde, ook al vond hij dat je geen nee tegen die trein kon zeggen. Als voetballer heb ik hem altijd wel hoog gehad.
Ik doelde dan ook puur op de scorebordjournalistiek:
- kwalificatie EK 2024
- halve finale EK 2024
- finale rondes Nations League (eruit tegen de regerend Europees Kampioen)
- kwalificatie WK 2026 (eerste in de poule)
Dat zijn geen gewoon goede resultaten. Als je alleen daarop beoordeeld dan is er geen reden om van bondscoach te wisselen. Alleen dat is dus precies scorebordjournalistiek. In jouw uitleg zit meer waarheid.
Dit kan hij 100% niet hebben. In die podcast van Sneijder en vd Vaart vertelde Sneijder dat ie een keer zo'n geraamte (wat dokters nog wel eens hebben) met een Vd Vaart shirt bij zn deur had gezet, toen VdVaart een keer niet zou spelen oid. Zelfs zoiets kon Koeman al niet waarderen.DeKever schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:32:
[...]
Zelfspot is misschien ook niet echt noodzakelijk in dezen, meer de vraag of zijn autoriteit dit kan hebben. Ik hoop dat ie genoeg gezag en persoonlijkheid heeft om dit te laten gaan. Ik ben er net als jou niet van overtuigd. De kwestie is ook nog vrij vers. Wel een prima WK-"rel" dit verder.
Helaas, hij vond het wel vermakelijk zei hij dus in de persco.toolkist schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:46:
[...]
Dit kan hij 100% niet hebben. In die podcast van Sneijder en vd Vaart vertelde Sneijder dat ie een keer zo'n geraamte (wat dokters nog wel eens hebben) met een Vd Vaart shirt bij zn deur had gezet, toen VdVaart een keer niet zou spelen oid. Zelfs zoiets kon Koeman al niet waarderen.
Kijk, zijn coaching kwaliteiten staan mij ook niet aan en hij is communicatief onhandig en een beetje simpel, maar al dat gezanik over dat Koeman kleinzielig zou zijn,verraad pleegde, arrogant is. Beetje kortzichtig allemaal mijns inziens.
De KNVB heeft met volle verstand een clausule in Koeman's contract geaccepteerd dat hij weg mocht als zijn Barcelona zou komen. De eerste twee (!) keer weigerde hij Oranje te verlaten voor zijn droombaan, en de derde keer dus niet. Daar heb ik dan wel begrip voor. Als je dit gezeik niet wil hebben als KNVB moet je die clausule niet accepteren / dat contract niet tekenen, punt. Maar ja, die sportbond is al jaren een verzameling van malloten.
En Veerman; is iedereen die megafaal vergeten op het ek24? Met een basisplaats na een half uur volledig terecht gewisseld worden is wel een unicum in oranje, zeker op een eindronde. Die had eigenhandig zijn benen gebroken als hij was blijven staan, zo onhandig was hij bezig, bizar. Vertrouwen beschaamd en dan kan je opdonderen volgens de harde topsportwetten, en terecht.
Met die insteek had de halve selectie nu niet op het WK gestaan.
Maar dit he, zeg dat dan gewoon als bondscoach zijnde dat je geen vertrouwen hebt in iemand die zo door de ondergrens heen zakte op een eindtoernooi. Nu moet Veerman zich dus steeds verdedigen dat hij geen of een verkeerd karakter heeft want elke persco wbt selecties kwam dat weer terug. Als je dat eerste gewoon zegt dan ben je klaar, dat heeft iedereen kunnen zien. Juist daarom is die poster geslaagde humor.Elzavo schreef op zondag 14 juni 2026 @ 05:16:
[...]
En Veerman; is iedereen die megafaal vergeten op het ek24? Met een basisplaats na een half uur volledig terecht gewisseld worden is wel een unicum in oranje, zeker op een eindronde. Die had eigenhandig zijn benen gebroken als hij was blijven staan, zo onhandig was hij bezig, bizar. Vertrouwen beschaamd en dan kan je opdonderen volgens de harde topsportwetten, en terecht.
Waar heb je die info vandaan?shoombak schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:59:
Zoals verwacht Memphis basis, ik pas vanavond
Zou het, bijna niet toch. fit != wedstrijdfit. Mist vooral wedstrijdritme. Dan ga je daar toch niet mee experimenteren lijkt me tegen een geoliede machine als Japan.. Blijft Koeman natuurlijk.. Dus aan de ene kant zou het me niets verbazen..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Exact. En daarom is het dus bizar dat een bondscoach zulke beslissingen neemt.toolkist schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:07:
Met die insteek had de halve selectie nu niet op het WK gestaan.
Dat zou net zo kwalijk zijn, een speler afrekenen op 1 helft. Dat supporters en media dat doen a la, maar als coach?LoneRanger schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:04:
[...]
Maar dit he, zeg dat dan gewoon als bondscoach zijnde dat je geen vertrouwen hebt in iemand die zo door de ondergrens heen zakte op een eindtoernooi. Nu moet Veerman zich dus steeds verdedigen dat hij geen of een verkeerd karakter heeft want elke persco wbt selecties kwam dat weer terug. Als je dat eerste gewoon zegt dan ben je klaar, dat heeft iedereen kunnen zien. Juist daarom is die poster geslaagde humor.
Dat ie hem niet mee wil nemen daar kan ik nog best inkomen. Wie van de huidige middenvelders ga je thuis laten? Met eenzelfde profiel, dus bv niet de Roon.Ramzzz schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:47:
[...]
Exact. En daarom is het dus bizar dat een bondscoach zulke beslissingen neemt.
Het is ook een beetje dubbel. Aan de ene kant hoop je dat ze met de beste opstelling tegen Japan starten en dat het vervolgens gelijk soepel loopt. In een groep zonder superzwak Arabisch of Midden-Amerikaans land is het doorgaan van de beste nummer drie namelijk absoluut geen garantie en als nummer twee heb je een superzware route met eerst Brazilië of Marokko en vervolgens komt de nummer twee uit de Franse groep op je pad.
Aan de andere kant: onafhankelijk van de bondscoach lijkt de kans dat je met deze groep én een vlot lopende groepsfase hebt en het ene na het andere topland in de KO-fase verslaat me gewoon nul. Daar is de kwaliteit er gewoon niet voor. Dus iets zegt me dat je om ver te komen ook gewoon een slechte start nodig hebt. Je ziet het zo vaak in toernooien: eerste opstelling deugt niks van en vervolgens gooit de bondscoach er in paniek een paar andere spelers in en het valt alsnog in elkaar. Blessures kunnen vaak ook nog meespelen. Michels had in 1974 nooit geëxperimenteerd met Arie Haan in de defensie als hij al zijn centrale verdedigers had gehad.
En denk even terug aan de wedstrijd tegen Spanje die wij nu allemaal als lichtend voorbeeld zien. Daar had je een naar binnen spelende rechtsback (Geertruida) met een rechterspits aan de zijlijn (Frimpong) terwijl je centraal een aanspeelpunt had (Depay) met een lopende speler erachter (Kluivert). Ik denk dus dat het type speler belangrijker is dan de naam.
Aan de andere kant: onafhankelijk van de bondscoach lijkt de kans dat je met deze groep én een vlot lopende groepsfase hebt en het ene na het andere topland in de KO-fase verslaat me gewoon nul. Daar is de kwaliteit er gewoon niet voor. Dus iets zegt me dat je om ver te komen ook gewoon een slechte start nodig hebt. Je ziet het zo vaak in toernooien: eerste opstelling deugt niks van en vervolgens gooit de bondscoach er in paniek een paar andere spelers in en het valt alsnog in elkaar. Blessures kunnen vaak ook nog meespelen. Michels had in 1974 nooit geëxperimenteerd met Arie Haan in de defensie als hij al zijn centrale verdedigers had gehad.
En denk even terug aan de wedstrijd tegen Spanje die wij nu allemaal als lichtend voorbeeld zien. Daar had je een naar binnen spelende rechtsback (Geertruida) met een rechterspits aan de zijlijn (Frimpong) terwijl je centraal een aanspeelpunt had (Depay) met een lopende speler erachter (Kluivert). Ik denk dus dat het type speler belangrijker is dan de naam.
Maar in wat voor rol zie je Veerman dan? En welke speler laat je thuis?Ramzzz schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:47:
[...]
Exact. En daarom is het dus bizar dat een bondscoach zulke beslissingen neemt.
Koeman is verliefd op Memphis toch? Dat is algemeen bekend?m0nk schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:29:
Zou het, bijna niet toch. fit != wedstrijdfit. Mist vooral wedstrijdritme. Dan ga je daar toch niet mee experimenteren lijkt me tegen een geoliede machine als Japan.. Blijft Koeman natuurlijk.. Dus aan de ene kant zou het me niets verbazen..
Dit is een account.
Ik zie Summerville in ieder geval niet starten, heeft niet echt overtuigd. Ik zie Koopmeiners met zijn corners, passing en vrije trappen het liefst starten op rechtsbuiten maar dat zal helaas niet gebeuren.
Zie hem eerder Japan spiegelen en met Gakpo en Malen voorop.
Zie hem eerder Japan spiegelen en met Gakpo en Malen voorop.
Is het karakter gedeelte simpelweg niet Koeman die probeert de media met een one-liner af te schepen zonder de speler teveel af te branden (wat vervolgens ontzettend door de media word vergroot)?LoneRanger schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:04:
[...]
Maar dit he, zeg dat dan gewoon als bondscoach zijnde dat je geen vertrouwen hebt in iemand die zo door de ondergrens heen zakte op een eindtoernooi. Nu moet Veerman zich dus steeds verdedigen dat hij geen of een verkeerd karakter heeft want elke persco wbt selecties kwam dat weer terug. Als je dat eerste gewoon zegt dan ben je klaar, dat heeft iedereen kunnen zien. Juist daarom is die poster geslaagde humor.
Intern zal de boodschap wel wat duidelijker zijn geweest, maar als het idd het bovenstaande is, en Koeman gooit dat de internationale pers dan is dat ook meteen het einde potentiële buitenlands vervolg van de loopbaan van Veerman (tenzij hij ergens in de middenmoot wil spelen).
@Grvy Ik zie Memphis alleen bij Oranje, maar ik zie ook weinig andere spelers in Oranje waarvan ik het vanzelfsprekend zou vinden om zijn rol over te nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 14-06-2026 12:37 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Koopmeiners.D-e-n schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:56:
[...]
Maar in wat voor rol zie je Veerman dan? En welke speler laat je thuis?
De klik Veerman-Til is vele malen beter dan wat ik Koopmeiners ooit heb zien doen. Veerman heeft ook betere statistieken 'overall'.
[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2026 12:43 ]
Ga ik rekening mee houden 😉ZieMaar! schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:10:
[...]
Gaat helaas nooit gebeuren, ben ik bang, maar misschien wordt er mee gelezen? @Ronald Koeman DM staat open!
Koopmeiners heeft een hele andere rol. Die wordt ook ingezet achter de spits of in een rol op rechts.Ramzzz schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:40:
[...]
Koopmeiners.
De klik Veerman-Til is vele malen beter dan wat ik Koopmeiners ooit heb zien doen. Veerman heeft ook betere statistieken 'overall'.
[Afbeelding]
En Veerman-Til klinkt leuk maar ten eerste is Til ook maar een soort pinchhitter en mag ik aannemen dat je Veerman, die als het er fysiek op aankomt bijna altijd faalt, niet boven Reijnders, Gravenberch en De Jong verkiest? Wat dát is de keuze die je moet maken.
Die kans is wel degelijk want volgens mij beviel Koeman dat wel tegen Noorwegen.Justevo schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:24:
Ik zie Summerville in ieder geval niet starten, heeft niet echt overtuigd. Ik zie Koopmeiners met zijn corners, passing en vrije trappen het liefst starten op rechtsbuiten maar dat zal helaas niet gebeuren.
Dan is Koopmeiners dus die extra middenvelderZie hem eerder Japan spiegelen en met Gakpo en Malen voorop.
Oke dus een aanname. Begrijp volledig waar die aanname op fundeert, het blijft een aanname.
Ik zou ook niet voor Depay kiezen. Als Koeman dat wel doet, is het ook geen reden voor mij om niet te kijken. In de hele Depay-kritiek ontbreekt wat mij betreft het besef dat de alternatieven niet voor het oprapen liggen en/of in Oranje (nog) niet gerendeerd hebben. Geldt óók voor Malen, die in Oranje vooral sterk speelde toen hij van de bank kwam en/of van rechts. Een keuze voor behaalde resultaten uit het verleden, kan ik mij dan wel voorstellen (voorstellen, dat maakt het nog niet dat ik dezelfde keuze zou maken).
(Overigens trek ik langzaamaan de conclusie dat goed presteren in de Italiaanse competitie nog maar weinig zegt. Die is qua niveau de afgelopen 10 jaar hard gedaald en het niveau is m.i. nog maar één stap hoger dan de Eredivisie.)
[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 14-06-2026 13:01 ]
Hebben beide competities niet een soortgelijke dalende trend?bazzemans schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Oke dus een aanname. Begrijp volledig waar die aanname op fundeert, het blijft een aanname.
Ik zou ook niet voor Depay kiezen. Als Koeman dat wel doet, is het ook geen reden voor mij om niet te kijken. In de hele Depay-kritiek ontbreekt wat mij betreft het besef dat de alternatieven niet voor het oprapen liggen en/of in Oranje (nog) niet gerendeerd hebben. Geldt óók voor Malen, die in Oranje vooral sterk speelde toen hij van de bank kwam en/of van rechts. Een keuze voor behaalde resultaten uit het verleden, kan ik mij dan wel voorstellen (voorstellen, dat maakt het nog niet dat ik dezelfde keuze zou maken).
(Overigens trek ik langzaamaan de conclusie dat goed presteren in de Italiaanse competitie nog maar weinig zegt. Die is qua niveau de afgelopen 10 jaar hard gedaald en het niveau is m.i. nog maar één stap hoger dan de Eredivisie.)
De italiaanse clubs doen op Europees niveau nog steeds redelijk mee, maar bij de eredivisie is het start-premie binnenhalen en dan weer snel naar huis.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Fair enough, de Eredivisie is er ook niet op vooruitgegaan. Voor mijn gevoel was Italië ooit echter echt de (wereld)top. Dat is al lang niet meer zo. Dat heeft voor de Eredivisie m.i. nooit gegolden.Bossie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:51:
[...]
Hebben beide competities niet een soortgelijke dalende trend?
De italiaanse clubs doen op Europees niveau nog steeds redelijk mee, maar bij de eredivisie is het start-premie binnenhalen en dan weer snel naar huis.
Natuurlijk gaat Depay spelen, iederen kent Koeman en z'n vriendjespolitiek
De serie A eind jaren 80 en begin jaren 90 had de status van de PL van nu. Iedereen die wat voorstelde wilde daar heen.bazzemans schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:59:
[...]
Voor mijn gevoel was Italië ooit echter echt de (wereld)top.
Exactly my pointD-e-n schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:50:
[...]
De serie A eind jaren 80 en begin jaren 90 had de status van de PL van nu. Iedereen die wat voorstelde wilde daar heen.
Maar dat is 25+ jaar geleden, hoewel het bij Rondo altijd klinkt als vorige week bij wijze van spreken.
Ja snap ik wel als Gullit en Van Basten daar elke week (bij wijze van spreken) zitten.Bossie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:38:
[...]
Maar dat is 25+ jaar geleden, hoewel het bij Rondo altijd klinkt als vorige week bij wijze van spreken.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Verkeerde topic...
[ Voor 90% gewijzigd door Fiber op 14-06-2026 16:58 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Malen is op dit moment in vorm (althans dat was hij bij AS Roma, in een competitie met goeie verdedigers) en die liep 1 op 1. Dus ik kan er met mn verstand niet bij dat Memphis speelt. Die heeft totaal geen wedstrijd ritme, en speelt in een competitie die bij lange na niet zo goed is als de Italiaanse competitie.Terranova schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:49:
Natuurlijk gaat Depay spelen, iederen kent Koeman en z'n vriendjespolitiek
Maar goed.
Als Memphis er 3 intrapt (wat ik niet zie gebeuren) heb ik niks gezegd.
Ben persoonlijk geen Memphis fan, (ook nooit geweest) en die had van mij thuis mogen blijven.
Edit: had zelfs nog liever Brobbey gezien dan Mempis. Die deed het ook gewoon heel goed bij Southampton. Sunderland.
[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 18:16 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!