WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 278 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:27
Gisteren was niet best voor het beetje goede hoop wat ik nog had. Nu is het wel zo dat veel grote landen struggelen in dit soort potjes, maar toch.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
Wat wordt er toch een waarde toegekend aan een paar oefenwedstrijden? :?

We gaan het wel zien in het toernooi. Ieder team moet ook toegroeien naar de juiste vorm. Als het om het "echie" gaat dan komt de scherpte vanzelf.

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 10:23 ]

XXXVI

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:22:

We gaan het wel zien in het toernooi. Ieder team moet ook toegroeien naar de juiste vorm. Als het om het "echie" gaat dan komt de scherpte vanzelf.
Ik hoop het echt, want ondanks dat het oefenwedstrijden zijn wil je als aanvaller je kansen die je krijgt wel afmaken. Dat vind ik echt wel zorgelijk.

https://www.youtube.com/@GoedBeterBier

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:44

Hear hear, ik vind de reacties ook overdreven. Een oefenpotje op het achterveldje tegen Oezbekistan, waar hebben we het over?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grindtegel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:34:
[...]

legendarisch zal best, maar zonder die frotgoal van kieft was het schade holland alles ist vorbei geweest. rusland was na duitsland haast een anticlimax kwa pot, maar mooi dat we wonnen hoor, maar ik vind dat het tegenwoordig wel heel erg wordt geromantiseerd dat toernooi, het was echt niet heel erg goed. in 2010 wonnen we dan misschien niet maar dat toernooi was een stuk beter
Serieus joh? Die pot tegen Engeland was kwalitatief mss nog wel beter dan tegen Duitsland. Die twee landen waren gewoon top landen in die tijd he. Rusland was de finale, finales zijn in de regel nooit de beste wedstrijden maar wel twee geweldige goals. Ierland was geen kleintje he, die wonnen van Engeland en speelden gelijk tegen Rusland. Ik vind dat je het nu wel heel negatief weg zet.

2010 was de groepsfase met de hakken over de sloot, hield niet over. We werden tegen Denemarken in het zadel geholpen door een eigen doelpunt en die andere twee wedstrijden waren ook stroef. In mijn herinnering begon het eigenlijk pas te lopen tegen Brazilië en Uruguay. Voetbaltechnisch vond ik 88 echt wel beter.

Only fools are enslaved by time and space.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:17
Het probleem met dit Nederlands Elftal is ook dat er veel kwaliteit achterin rondloopt maar als puntje bij paaltje komt dan wordt de nul zelden gehouden. En het is ontzettend wisselvallig (ook onder Van Gaal en De Boer al) waarbij ze tegen goede tegenstanders beter uit de verf komen (wellicht omdat er dan meer gecounterd kan worden?) maar tegen kleinere landen waarbij Nederland meer het spel moet maken wordt is het heel instabiel. Ik denk dat het het beste is om het zo compact mogelijk te houden, ook al resulteert dat in gelijke spelen tegen Japan of Zweden.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:20

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gewoon 5-3-2 gaan spelen. Tegen pressing tegenstanders Frenkie als 5e verdediger en keihard counteren (Malen en Gakpo voorin), leunt de tegenstander meer achterover dan Weghorst in de spits, Frenkie voor de verdediging en gewoon lange ballen pompen en afvallende bal spelen. Misschien dan wel Gakpo op 10.

Werkte bij mij in FIFA prima namelijk :D.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:54

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:03:
[...]

Doelpunten komen vanzelf als je zoveel kansen creeert.
Vanzelf is echter te laat in de knock-out fase.
Je hebt 90 minuten om ze te maken en geen reeks aan wedstrijden. Toernooivorm is zeer ver te zoeken getuige de vorm tegen de helden uit Oezbekistan.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Typhone schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Aan de kwaliteit van kansen (en het afmaken daarvan) ben ik bang dat ze geen heel erg efficiënte counterploeg gaan zijn. Ik vermoed een exit via penalties op deze manier want het scoren zit er echt niet in.
Kansen uit counters zijn heel anders. Dan ligt er meer ruimte. Dat ligt Malen beter vermoed ik

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
ZieMaar! schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:52:
Gewoon 5-3-2 gaan spelen. Tegen pressing tegenstanders Frenkie als 5e verdediger en keihard counteren (Malen en Gakpo voorin), leunt de tegenstander meer achterover dan Weghorst in de spits, Frenkie voor de verdediging en gewoon lange ballen pompen en afvallende bal spelen. Misschien dan wel Gakpo op 10.

Werkte bij mij in FIFA prima namelijk :D.
Dat zou in het echt ook wel eens kunnen werken

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:20

ZieMaar!

Moderator General Chat
bie100 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:08:
[...]

Dat zou in het echt ook wel eens kunnen werken
Gaat helaas nooit gebeuren, ben ik bang, maar misschien wordt er mee gelezen? @Ronald Koeman DM staat open!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:44
Het is jammer dat Malen in dit team ergens steeds faalt en we straks weer met Depay zitten opgescheept. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat Depay bij Koeman altijd met 1-0 voorstaat op elke andere aanvaller.

Malen is een beetje de Luc Nilis van lang geleden bij PSV. Bij die club een goede en nuttige aanvaller, maar in het Belgische team was het lange tijd huilen met de pet op.

Verder ben ik niet echt onder de indruk van ons Oranje. Het barst van de goede voetballers, maar het is het allemaal net niet. Ik zie ze hooguit voor de vierde keer de tweede plek halen, en dan ben ik nog heel optimistisch.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Het is voor mij vooral de optelsom van het afgelopen jaar waarin je ziet dat je twee keer niet van Polen wint en verder alle testen ook niet echt lekker hebt doorstaan. Alleen tegen Noorwegen een enigszins aansprekend resultaat gepakt en daar moesten we het hebben van doelpuntenmakers van Dijk en Reijnders in de laatste minuut. Vooruit, Finland 4-0 was ook wel goed meen ik me te herinneren. Dat biedt dan wellicht perspectief tegen Zweden? Verder is het echt zoeken naar lichtpuntjes. De kleine landjes uit de kwalificatie pak je wel (hoewel Litouwen-uit scheelde niet veel en was ook echt slecht) maar de laatste wedstrijd die echt vertrouwen gaf was meer dan een jaar geleden tegen Spanje.

Die oefenwedstrijden van afgelopen week op zich zeggen niet zoveel maar als Malen er gewoon drie in schiet krijg ik dan toch iets meer vertrouwen dat de doelpunten ook echt gemaakt gaan worden op het WK. Alles wat ik van dit team heb gezien tussen juni 2025 en nu geeft me weinig hoop. De positieve punten zijn voor mij met name dat we zelf ook een taaie tegenstander zijn waar je niet zo makkelijk van wint.

En inderdaad, compact vanuit de organisatie spelen zou ook helpen. Daar zie ik deze coach helaas geen plan voor uitdenken (itt van Gaal de vorige keer).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ephymerous
Jean-Bob schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:38:
[...]

Het is voor mij vooral de optelsom van het afgelopen jaar waarin je ziet dat je twee keer niet van Polen wint en verder alle testen ook niet echt lekker hebt doorstaan. Alleen tegen Noorwegen een enigszins aansprekend resultaat gepakt en daar moesten we het hebben van doelpuntenmakers van Dijk en Reijnders in de laatste minuut. Vooruit, Finland 4-0 was ook wel goed meen ik me te herinneren. Dat biedt dan wellicht perspectief tegen Zweden? Verder is het echt zoeken naar lichtpuntjes. De kleine landjes uit de kwalificatie pak je wel (hoewel Litouwen-uit scheelde niet veel en was ook echt slecht) maar de laatste wedstrijd die echt vertrouwen gaf was meer dan een jaar geleden tegen Spanje.

Die oefenwedstrijden van afgelopen week op zich zeggen niet zoveel maar als Malen er gewoon drie in schiet krijg ik dan toch iets meer vertrouwen dat de doelpunten ook echt gemaakt gaan worden op het WK. Alles wat ik van dit team heb gezien tussen juni 2025 en nu geeft me weinig hoop. De positieve punten zijn voor mij met name dat we zelf ook een taaie tegenstander zijn waar je niet zo makkelijk van wint.

En inderdaad, compact vanuit de organisatie spelen zou ook helpen. Daar zie ik deze coach helaas geen plan voor uitdenken (itt van Gaal de vorige keer).
Wanneer je verder kijkt dan de oefenwedstrijden begrijp ik het pessimisme. Koeman met z'n leger ondermaats presterende vertrouwelingen en tactische onbenul geeft niet de indruk in staat te zijn iets te maken van deze selectie. Maar een paar oefenwedstrijden, daar zou ik niet teveel waar aan hechten :)

Zou Koeman gebeld hebben met Gasperini om te horen hoe hij Malen zo laat renderen? Zou het te maken hebben met vertrouwen? Eens uitspreken dat Malen gezien zijn vorm de onbetwiste nummer 1 spits is. Dat schept ook duidelijkheid naar Brobbey en Depay.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 13:12 ]

XXXVI

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:15
ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Wanneer je verder kijkt dan de oefenwedstrijden begrijp ik het pessimisme. Koeman met z'n leger ondermaats presterende vertrouwelingen en tactische onbenul geeft niet de indruk in staat te zijn iets te maken van deze selectie. Maar een paar oefenwedstrijden, daar zou ik niet teveel waar aan hechten :)

Zou Koeman gebeld hebben met Gasperini om te horen hoe hij Malen zo laat renderen? Zou het te maken hebben met vertrouwen? Eens uitspreken dat Malen gezien zijn vorm de onbetwiste nummer 1 spits is. Dat schept ook duidelijkheid naar Brobbey en Depay.
Dat vooral. Als selectie van enkele spelers plaatsvind op basis van vertrouwelingen status weet je al dat het moeilijk gaat worden. Zeker met het conservatieve spel van Koeman.

Dat Depay uberhaupt overwogen schijnt te worden (Weghorst net zo) na het seizoen wat ie heeft gedraaid en hij niet eens fit is, is een totale schande. Spreek je gewoon uit. Malen nr 1, Brobbey nr 2. Depay is er voor de 3e helft.

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 09-06-2026 13:15 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:11:
Of hij speelt in een competitie die lang niet meer zo goed is als vroeger.
Sowieso is je team aanpassen op Malen (of welke andere selectie speler dan ook) niet heel handig/verstandig

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Sowieso is je team aanpassen op Malen (of welke andere selectie speler dan ook) niet heel handig/verstandig
Ongeacht de kwaliteit van de competitie is vertrouwen heel belangrijk, zeker voor een spits. Ik vind het op z'n minst opvallend dat hij zijn vertrouwen in Malen niet uitspreekt. Zoals @LZ86 al mooi verwoord, op Brobbey na is er namelijk geen alternatief.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 09-06-2026 13:28 ]

XXXVI

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
ephymerous schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:27:
[...]

Ongeacht de kwaliteit van de competitie is vertrouwen heel belangrijk, zeker voor een spits. Ik vind het op z'n minst opvallend dat hij zijn vertrouwen in Malen niet uitspreekt. Zoals @LZ86 al mooi verwoord, op Brobbey na is er namelijk geen alternatief.
kennen we deze nog? https://www.voetbalprimeur.nl/videos/986415/malen.html
Ja het is een fragment van 2021, maar dit kleeft wel aan hem. Teveel kansen nodig zodra hij dat Oranje shirt aantrekt. Er is inderdaad geen goed alternatief, maar ik snap wel dat het lastig om onvoorwaardelijk vertrouwen in Malen uit te spreken.

https://www.youtube.com/@GoedBeterBier

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Dat vooral. Als selectie van enkele spelers plaatsvind op basis van vertrouwelingen status weet je al dat het moeilijk gaat worden. Zeker met het conservatieve spel van Koeman.

Dat Depay uberhaupt overwogen schijnt te worden (Weghorst net zo) na het seizoen wat ie heeft gedraaid en hij niet eens fit is, is een totale schande. Spreek je gewoon uit. Malen nr 1, Brobbey nr 2. Depay is er voor de 3e helft.
Maar kom op zeg, Brobby 31 wedstrijden 7 doelpunten en een assist en Malen kennen we gewoon allemaal toch als iemand die af en toe een goede periode heeft en bij Roma viel alles een keer goed? Dat was bij PSV al zo Ik zie geen grond om je uit te spreken. Brobby kon het niet eens in de eredivisie. Ik denk dat je zo al heel snel weer bij Memphis uitkomt. Op het middenveld hebben we ook al niet veel scorend vermogen, hooguit Reijnders. Hopen maar dat dat genoeg is, Dumfries. Reinders, Gakpo en dan nog een kopdoelpuntje van van Dijk.

Only fools are enslaved by time and space.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Gelukkig geld dat voor elke spits die we hebben :P
Pagina: 1 ... 278 279 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!