[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 251 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:55:
Het enige positieve aan vanavond is dat het wel even klaar is met dat "Steijn in Oranje" geroep. Althans, dat mag ik hopen. Zelfs in dit slechte spel van Nederland, is hij nog een stuk slechter dan de rest. Halfbakken druk zetten, een beetje sjokken, het spel niet snappen.

Dus nee, topscorer Eredivisie is blijkbaar niet per definitie goed genoeg om ook in oranje te mogen spelen.
Is dat niet wat hard? Mensen zeiden dat ook over Frimpong, en die speelt nu bij Liverpool (wel geblesseerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Holk schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:54:
Met dit materiaal en gezien de laatste jaren, lijkt een wissel van bondscoach mij het enige wat deze ploeg kan redden
Wie wil je daar neer zetten dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het enige positieve aan vanavond is dat het wel even klaar is met dat "Steijn in Oranje" geroep. Althans, dat mag ik hopen. Zelfs in dit slechte spel van Nederland, is hij nog een stuk slechter dan de rest. Halfbakken druk zetten, een beetje sjokken, het spel niet snappen.

Dus nee, topscorer Eredivisie is blijkbaar niet per definitie goed genoeg om ook in oranje te mogen spelen.
Waarom hij bij de selectie zat en Kluivert op de tribune is toch ook wonderlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:53:
[...]

Dan laat je Steijn ook wel een beetje aan zijn lot over. Je hebt dan niet veel aan een nummer 10.
Steijn is puur een speler, zo blijkt uit deze wedstrijd tenminste, voor als schaduwspits.
Op het middenveld leed hij veel balverlies, werd gewoon een paar keer afgetroefd.
Heb je dan weinig aan hem.
Denk dat Koeman ook dacht dat we als team heel dominant zouden zijn en dat het dan bij hun in de 16 allemaal ging gebeuren. Dan heb je wat aan Steijn.
Maar Litouwen liet het niet zover komen, die beten terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wippie1234 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:57:
[...]

Kuijt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Wippie1234 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:57:
[...]

Ik ben enthousiast over de optie die hier vanavond eerder werd genoemd. Sjohnnie Heitinga natuurlijk!

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Holk schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:56:
[...]

Naar iets kijken wat niet zichtbaar is ;)
De maan zou zometeen te zien zijn, wordt dan helemaal rood.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:59:
[...]

Ik ben enthousiast over de optie die hier vanavond eerder werd genoemd. Sjohnnie Heitinga natuurlijk!
Precies! Gewoon 50 miljoen vergoeding voor Ajax en op naar het WK!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Een blinde eekhoorn vind ook wel eens een eikel.

Die ga ik onthouden van Piere. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 17:40
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:57:
[...]

Is dat niet wat hard? Mensen zeiden dat ook over Frimpong, en die speelt nu bij Liverpool (wel geblesseerd).
Ik zeg niet dat ik hem nooit meer in Oranje wil zien. Maar wel dat het nog even te vroeg is, en hij het eerst structureel mag laten zien in de competitie/EL en dan zien we vanzelf wel. Wat mij betreft zakte hij vanavond wel door het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik had dezelfde spelers er neer gezet als Koeman.
Maar je verwacht dat ze beter spelen en gemotiveerder zijn.
Behalve Schouten, dat is geen verrassing, die speelt al een dik jaar lamlendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:01:
[...]

Ik zeg niet dat ik hem nooit meer in Oranje wil zien. Maar wel dat het nog even te vroeg is, en hij het eerst structureel mag laten zien in de competitie/EL en dan zien we vanzelf wel. Wat mij betreft zakte hij vanavond wel door het ijs.
Maar met alle respect, dit is tegen Litouwen. Ik neem aan dat die competitie niet gelijk is aan de Eredivisie? Hij valt niet in tegen Engeland, dus je kunt hem zeker hier inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Vergeet ook niet dat Steijn in een totaal niet draaiend team moest invallen. Dat hielp zijn debuut zeker niet mee.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Exocet schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:57:
[...]

Waarom hij bij de selectie zat en Kluivert op de tribune is toch ook wonderlijk?
Nee
Ik denk dat Koeman dacht dat Polen en Litouwen eitjes zouden zijn. Net als ik.
Dus dan kan je eens een nieuwe speler proberen als wissel. Kan je Kluivert eens laten zitten en Steijn proberen.
Was geen succes toch gun ik elke speler ook een tweede kans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
Niet eerlijk om Steijn nu te veroordelen als de rest van het elftal totaal niet draait.

Het begint natuurlijk bij de basis. En die was al helemaal kut. Dat ie start met Schouten en Malen is al 100% kansloos.

edit:
Ha, v/d Vaart zegt het nu ook. Schouten had al na 20 minuten gewisseld moeten worden.

[ Voor 33% gewijzigd door LZ86 op 07-09-2025 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
LZ86 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:05:
Niet eerlijk om Steijn nu te veroordelen als de rest van het elftal totaal niet draait.
Buiten dat het is zijn eerste wedstrijd in Oranje dan spelen de zenuwen ook mee ook vrij normaal lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:13:
[...]

Buiten dat het is zijn eerste wedstrijd in Oranje dan spelen de zenuwen ook mee ook vrij normaal lijkt me
Laat staan automatisme en weten waar de rest loopt.

Ik kijk liever naar een Koeman, die wel heel graag met de punt naar achteren speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:13:
[...]

Laat staan automatisme en weten waar de rest loopt.

Ik kijk liever naar een Koeman, die wel heel graag met de punt naar achteren speelt.
Zo ver dat die punt in de eigen goal ligt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat wel weer mooi is, voorlopig zijn we weer klaar met interlands.
Komende week lekker VriendenLoterijdivisie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:13:
Pers na winst vandaag: lek boven, we worden wereldkampioen

Het is tegen LTU.
That didnt age well :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Oja, vziw mogen we van Polen uit verliezen, omdat het beslist wordt op saldo, niet op onderling resultaat. Graag iemand die het het bevestigt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Koeman gooit Gakpo onder de bus.. zijn beste speler vanavond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Megupe schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:17:
Wat wel weer mooi is, voorlopig zijn we weer klaar met interlands.
Komende week lekker VriendenLoterijdivisie
VriendenLoterijdivisie

De rillingen lopen over mijn rug bij die vreselijke naam. En achterlijk dat gokken zo wordt aangeprezen alsof het normaal is. Misschien ook maar weer Marlboro en Pall Mall langs de lijnen, als alles maar normaal is, en doe er dan wat vodka merken bij, als ze dan toch bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:42
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:13:
[...]
De grap is dat dit dus een wijziging was ten opzichte van Polen en eerdere wedstrijden. Dan stonden Reijnders of Kluivert en soms Xavi op tien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben zelf niet echt een voetballer en kijkt eigenlijk alleen naar het Nederlands Elftal maar deze wedstrijd viel mij vies tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
HollowGamer schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:35:
Koeman gooit Gakpo onder de bus.. zijn beste speler vanavond.
Nou, ik vond Malen veel dreigender. Los van de bal op de lat vond ik ook Gakpo maar zwak spelen hoor. Die heeft i.m.o. teveel oogkleppen op gehad vandaag en wil te graag beslissend zijn.
Hij is best snel, maar zou iets vaker voor een kaars moeten kiezen en dan door bewegen.
Dumfries vond ik achterin een zwakke schakel, maar dit spel past hem niet. Je zag hem ook een aantal maal half twijfelend proberen bij de aanval aan te sluiten.

De Vrij was aan de bal vond ik niet goed, waar die meestal prima ballen geeft was het te vaak net niet.

Van Dijk vind ik echt geen voorbeeld voor de rest vandaag, aanvoerder onwaardig. Als vond ik redelijk, maar kon zich ook aanvallend niet in het spel betrekken.
Middenveld vond k wel leuk dat het iets minder postbodes waren, maar Schouten was er onder andere voor passing (en ik dacht ook verdedigend gezien, deze keuze), maar kwam totaal niet uit de verf. Timber wel oke, niet meer dan dat, maar dat is ook lastig als het totaal niet draait.
Reijnders vond ik ook niet positief aanwezig.
Aanval is genoeg over gezegd i.m.o.

Maar zo heb je dus een compleet team dat ondermaats speelt. Dan kan je alle spelers individueel afvallen, of spelers onderuit halen die even mochten mee-ballen, maar in een totaal niet draaiend team terecht komen en die zich dus ook niet positief hebben onderscheiden.

Paar positieve zaken: J. Timber vind ik dat die prima inviel en de Ligt was direct belangrijk met een paar keer weghalen van een gevaarlijke bal, in die korte tijd dat hij mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:50

Haha wat een onzin. Even de Feyenoord speler bashen? Laat me toch niet lachen joh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:11:
[...]

Haha wat een onzin. Even de Feyenoord speler bashen? Laat me toch niet lachen joh.
Blij met deze onderbouwde tegenreactie.... :*)

Je kunt ook gewoon toegeven dat hij niks heeft bijgedragen. Dat is een grotendeels de fout van Koeman, waarom laat je zo iemand in zo een moeilijke wedstrijd debuteren? Breng dan iemand die zich op internationaal niveau al bewezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Exocet schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:17:
[...]

Je kunt ook gewoon toegeven dat hij niks heeft bijgedragen. Dat is een grotendeels de fout van Koeman, waarom laat je zo iemand in zo een moeilijke wedstrijd debuteren? Breng dan iemand die zich op internationaal niveau al bewezen heeft.
Koeman bracht hem bij 2-2, omdat het een middenvelder is met scorend vermogen die altijd in de 16 meter komt en ook nog eens heel vaak op de goede plek staat.
Lijkt me vrij logisch als je moet scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Bewezen op internationaal niveau.. je speelt tegen de nummer 296 van de wereld. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Uit tegen Litouwen, altijd lastig :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:26:
Bewezen op internationaal niveau.. je speelt tegen de nummer 296 van de wereld. _O-
143
En toch bakt Steijn er niks van, slecht vooruitzicht dan. ..
Het gaat toch om dat het op dat moment een lastige wedstrijd is, dan breng je niet iemand die het al leuk vindt dat hij mee mag doen, zoals hij zegt in zijn interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:11:
[...]

Zo gaat dat nou eenmaal als er een speler enorm geplugd wordt dat ie zn debuut moet gaan maken, en daarna niet meteen de pannen van het dak speelt.
Kijken wij Ajax fans allang niet meer vreemd van op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Exocet schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:54:
[...]

143
Het gaat toch om dat het op dat moment een lastige wedstrijd is, dan breng je niet iemand die het al leuk vindt dat hij mee mag doen, zoals hij zegt in zijn interview.
Tja, dan hebben we sowieso een slecht vooruitzicht want de andere 10 bakten er ook niks van. Reijnders krijgt op scorelijstjes ook gewoon een 5 (net als Schouten) en volgens mij heeft die zich toch aardig internationaal bewezen? Althans... daar scherm je zelf mee gezien:
Exocet schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:17:
[...]

Nee, hij heeft weinig bijgedragen, maar dat hebben de andere 10 ook niet. Hij viel in bij een team wat het al zwaar had tegen de nummer 143 van de wereld. Dit was gewoon een collectief falen en zwaar ondermaats. Met dit materiaal moet je elk top 5 land angst in kunnen boezemen, maar in plaats daarvan zijn we een soort lachertje geworden. Het enige voordeel is dat landen ons nu weer kunnen onderschatten :+

Los daarvan snap ik zijn reactie na de wedstrijd ook wel. Ik zou ook fucking trots zijn als ik mijn eerste interland had gespeeld. Hij heeft zijn haasje gehad en ik geloof dat de meesten in dit topic dat niet kunnen zeggen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

Lordy79

Vastberaden

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar wat ik wel weet is dat we nog niet zo heel lang geleden WK of EK eindrondes misten door te verliezen van landen waar we (makkelijk) van hadden moeten winnen.

Nu dreigde hetzelfde te gebeuren maar is het toch nét goed gegaan. Ik mag hopen dat de hele ploeg hiervan leert en de volgende keer scherp is. Want zelfs op halve kracht zou je dit gewoon moeten winnen. Dat is de les van vandaag.

We moeten alleen hopen dat ze die les willen leren. Afgaande op resultaten uit het verleden heb ik er een hard hoofd in.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Nouja, wat Depay deed was toch weer goed hoor, maar wat heeft die nou ooit geforceerd tegen grote landen.

Anyway, we hoeven volgend jaar niet te gaan, het is mij duidelijk dat Spanje de beker pakt, met gister weer hun 0-6 bij Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
[...]

143
Ja dus laten we maar even voorbij gaan aan het uur voordat hij inviel. En aan de 2 tegengoals en het belabberde spel van de overige spelers.
Dan hangen we dit lekker op aan de debutant die niet in Oranje hoort. Nooit meer oproepen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
Sjah schreef op maandag 8 september 2025 @ 05:59:
Nouja, wat Depay deed was toch weer goed hoor, maar wat heeft die nou ooit geforceerd tegen grote landen.

Anyway, we hoeven volgend jaar niet te gaan, het is mij duidelijk dat Spanje de beker pakt, met gister weer hun 0-6 bij Turkije.
Deze coach slaagt er al jaren niet in om er een team van te maken wat leuk, aanvallend voetbal speelt. Het is allemaal heel plastisch en saai. Net zoals Koeman zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:36:
[...]

Gewoon negeren, bevalt prima. In Qatar ook niks gekeken en geen moment het idee gehad dat ik iets gemist heb
Hoe negeren? Tijdelijk emigreren? Het is lastig zat om niets van Oranje op het wk mee te krijgen. Tenzij je thuis werkt en je al je spullen laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:53:
[...]

Deze coach slaagt er al jaren niet in om er een team van te maken wat leuk, aanvallend voetbal speelt. Het is allemaal heel plastisch en saai. Net zoals Koeman zelf.
Ik heb genoten van de wedstrijden tegen Spanje. Interlands tegen landen die de bus parkeren zijn zelden leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Tristan Wins schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:56:
[...]

Hoe negeren? Tijdelijk emigreren? Het is lastig zat om niets van Oranje op het wk mee te krijgen. Tenzij je thuis werkt en je al je spullen laat bezorgen.
En elke vorm van media uitzet, beetje lastig als je “online” werkt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

Shabbaman

Got love?

Het NRC heeft een commentaar over hersenschade door voetbal, maar ondanks de titel gaat het niet over het Nederlands elftal: https://www.nrc.nl/nieuws...er-een-kopverbod-a4905315

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:49:
[...]

Ja dus laten we maar even voorbij gaan aan het uur voordat hij inviel. En aan de 2 tegengoals en het belabberde spel van de overige spelers.
Dan hangen we dit lekker op aan de debutant die niet in Oranje hoort. Nooit meer oproepen!
Dat zeg ik toch ook, hij had gewoon niet door Koeman ingebracht moeten worden. Het is toch raar dat als het niet loopt en het een taaie wedstrijd is, je iemand zijn debuut laat maken.
Lijkt wel alsof Koeman vooraf had bedacht dat hij hem wilde laten debuteren, maar zijn plan niet aanpast als de situatie anders is dan vantevoren gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:42:
[...]

Dat zeg ik toch ook, hij had gewoon niet door Koeman ingebracht moeten worden. Het is toch raar dat als het niet loopt en het een taaie wedstrijd is, je iemand zijn debuut laat maken.
Lijkt wel alsof Koeman vooraf had bedacht dat hij hem wilde laten debuteren, maar zijn plan niet aanpast als de situatie anders is dan vantevoren gedacht.
Dat laatste is niet helemaal waar. Hij brengt nog de handsman erin voor het helaas nodige slot op de deur.
Zonder de Ligt had een van die schoten wellicht nog een goal opgeleverd.
Dus hij past wel degelijk aan, maar als hij dat doet voelt dat vaak laat en onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Megupe schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:20:
[...]

Dat laatste is niet helemaal waar. Hij brengt nog de handsman erin voor het helaas nodige slot op de deur.
Zonder de Ligt had een van die schoten wellicht nog een goal opgeleverd.
Dus hij past wel degelijk aan, maar als hij dat doet voelt dat vaak laat en onbegrijpelijk.
Idd, echt bizar dat Koeman weloverwogen keuzes maakt ipv meteen wissels doet gebaseerd op emotie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:34:
[...]

Idd, echt bizar dat Koeman weloverwogen keuzes maakt ipv meteen wissels doet gebaseerd op emotie.
Ik volg je ff niet, tenzij jij wel sarcastisch schrijft, maar dat komt dan niet geheel overeen met mijn post.
Mijn post heeft wel een hint van ironie, maar pas na de maar in de laatste regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:36
basvdp1974 schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:10:
[...]

Ik heb genoten van de wedstrijden tegen Spanje. Interlands tegen landen die de bus parkeren zijn zelden leuk.
Klopt, dat waren goede wedstrijden. MIjn taxatie is dat dit team heel wisselvallig is. Het kan heel goed zijn, maar de wedstrijd erna heel slecht. Ook op het afgelopen EK zag je dat (bijv. wedstrijd tegen Oostenrijk heel zwak). Met name die wisselvalligheid lijkt men er maar niet uit te krijgen. En verder ligt het plafond net te laag om de topwedstrijden te verslaan. Als er volgend jaar de kwartfinale wordt gehaald, dan heb je het waarschijnlijk gewoon prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Sineplex schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:01:
[...]

Klopt, dat waren goede wedstrijden. MIjn taxatie is dat dit team heel wisselvallig is. Het kan heel goed zijn, maar de wedstrijd erna heel slecht. Ook op het afgelopen EK zag je dat (bijv. wedstrijd tegen Oostenrijk heel zwak). Met name die wisselvalligheid lijkt men er maar niet uit te krijgen. En verder ligt het plafond net te laag om de topwedstrijden te verslaan. Als er volgend jaar de kwartfinale wordt gehaald, dan heb je het waarschijnlijk gewoon prima gedaan.
Ik vind oprecht dat zowel Koeman als de spelersgroep zich enorm overschatten. En wij + de media doen er allemaal aan mee.
Iedereen doet alsof we zo'n landje (punt intended!) wel even oprollen, maar dat werkt alleen als iedereen er 100% voor gaat. Maar jah, met de media die steeds er een vergelijking op maakt obv waar de spelers spelen, dus dat het een makkie wordt, Koeman die de opstelling omgooit en een verkeerd signaal afgeeft. En dan de spelers zelf die er helemaal na de 0-2 van maakten dat het allemaal wel op halve kracht kon.

En dat is het gevaar van zo'n groep en een coach die het verkeerde signaal afgeeft. Gewoon het idee dat het na 30! Minuten al bent, dus erbij loopt alsof je het allemaal wel gelooft. Vanaf dat moment had Koeman moeten ingrijpen. Direct wissel toepassen, vanuit het statement, of je geeft 100% of je wordt gewisseld. De groep wakker schudden. Het verbaasde mij ook niet dat ze na de rust ook niet direct wisselden. Want ik heb Koeman daarover vooral wel eens wat horen zeggen, maar hem nooit een statement in praktijk zien uitvoeren op een dergelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
[...]

143
Jullie hebben beide imo een punt. Steijn bakte er idd weinig van tijdens zijn invalsbeurt. Vraag is natuurlijk of een ander het beter had gedaan plus in hoeverre kan je hem goed beoordelen daar Koeman vervolgens ook nog eens een aanvaller eruit haalt voor een verdediger en dus weinig aanvallend meer wilde spelen. Kijk er klopt helemaal niks van wat Koeman doet maar dat is een andere..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Dit is toch van alle tijden? Jezelf motiveren om te spelen tegen de nummer 143 van de wereldranglijst is gewoon ontzettend lastig. Als je na 30 minuten met 0-2 voostaat geloof je wel dat dat goed gaat komen. Ook de generaties hiervoor hadden daar last van.

Die motivatie is één. Dat je op zo'n moment denkt, dit komt wel goed, kan ik begrijpen. Maar dan zijn er momenten die spelers moeten gaan herkennen.

De 1-2 die Oranje tegen krijgt is een goal die ze vaker tegenkrijgen. Uit een counter, halfslachtig ingrijpen of in dit geval zelfs niet ingrijpen. Schouten had bijvoorbeeld een professionele overtreding kunnen maken. Dan maar een gele kaart, maar je geeft wel aan dat er niks / weinig te halen is voor die Litouwers. Maar laat zo'n speler niet zomaar doorlopen. Voor mijn gevoel is dat bij andere toplanden wel beter. Bij Spanje zou een Rodri of Pedri zo'n speler allang tegen 't gras aan hebben gewerkt. Bam, klaar. Wij zijn daar toch vaak te netjes in en zoeken naar een voetballende oplossing in zo'n situatie.

En er zijn zaken die lastig te coachen zijn. Simpele passes die niet goed gaan, dat is niet de schuld van Koeman. Wat hij kan doen en misschien had moeten doen is eerder ingrijpen. Schouten wisselen voor Steijn en Reijnders een linie naar achteren halen. De Vrij die voor zijn doen ook niet gelukkig speelde eerder wisselen voor Timber.

[ Voor 14% gewijzigd door JanW op 08-09-2025 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:27:
Dit is toch van alle tijden? Jezelf motiveren om te spelen tegen de nummer 143 van de wereldranglijst is gewoon ontzettend lastig. Als je na 30 minuten met 0-2 voostaat geloof je wel dat dat goed gaat komen. Ook de generaties hiervoor hadden daar last van.

Die motivatie is één. Dat je op zo'n moment denkt, dit komt wel goed, kan ik begrijpen. Maar dan zijn er momenten die spelers moeten gaan herkennen.
Lastig? Kom op joh. Daar mag echt niks lastigs aan zijn als professional.
Je speelt niet met een stel tieners op een veldje achteraf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Shabbaman schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:20:
Het NRC heeft een commentaar over hersenschade door voetbal, maar ondanks de titel gaat het niet over het Nederlands elftal: https://www.nrc.nl/nieuws...er-een-kopverbod-a4905315
Interessant. Bij Rugby hebben ze van die mondbeschermers met sensoren er in om te detecteren hoeveel druk er op de kaak/gebit staat en vervolgens verschillende sensoren in de helm en schouders. Met palen om het veld om al deze gegevens te verzamelen en de verwerken. Het schijnt goed te werken om te helpen bij het detecteren van hersenschuddingen of te bepalen wanneer een speler echt toch even pauze moet nemen om hersenschuddingen te voorkomen. Zie ook: https://www.theengineer.c...monitor-military-injuries

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 08-09-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tristan Wins schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:56:
[...]

Je gaat er niet niks van meemaken nee, tenzij je in een hutje op de hei zonder internet/tv woont. Maar mbt het wedstrijden op vervelende tijdstippen kijken, wat het punt was.. Dan is het WK gewoon niet actief volgen een prima oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
toolkist schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:48:
[...]

Lastig? Kom op joh. Daar mag echt niks lastigs aan zijn als professional.
Je speelt niet met een stel tieners op een veldje achteraf...
Zou je denken inderdaad, maar toch blijkt het keer op keer wel het geval te zijn. Verklaar dat maar eens.

Een paar voorbeelden. Voor het EK in 1996, er werd verloren van Wit-Rusland in de kwalificatie. Uiteindelijk waren de play-offs nodig om te kwalificeren. WK 1998 verloren en gelijk tegen Turkije. 2002 > Niet gekwalificeerd. 2006 ging vrij vlekkeloos met twee gelijke spelen, maar wel een magere 0-1 tegen Armenië en gelijkspel tegen Macedonië. 2010 > alles gewonnen. 2014 > één gelijkspel, rest gewonnen. 2018 > Niet gekwalificeerd, eindigden achter Frankrijk en Zweden.

Ik ben het 100% met je eens, het zou geen probleem moeten zijn. In een ideale wereld. Gelukkig is ergens voetbal ook zo leuk omdat er wel eens verrassingen zijn en spelers net mensen zijn en geen robots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

De 1-2 die Oranje tegen krijgt is een goal die ze vaker tegenkrijgen. Uit een counter, halfslachtig ingrijpen of in dit geval zelfs niet ingrijpen. Schouten had bijvoorbeeld een professionele overtreding kunnen maken. Dan maar een gele kaart, maar je geeft wel aan dat er niks / weinig te halen is voor die Litouwers. Maar laat zo'n speler niet zomaar doorlopen. Voor mijn gevoel is dat bij andere toplanden wel beter. Bij Spanje zou een Rodri of Pedri zo'n speler allang tegen 't gras aan hebben gewerkt. Bam, klaar. Wij zijn daar toch vaak te netjes in en zoeken naar een voetballende oplossing in zo'n situatie.
Kortom, we missen een Van Bommel of De Jong, qua type.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:19:
[...]

Zou je denken inderdaad, maar toch blijkt het keer op keer wel het geval te zijn. Verklaar dat maar eens.
Verkeerde coach en verkeerde aanvoerder.
Dat zijn de 2 die de toon zetten. Doe je niet mee, haak je af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:12:
[...]

Ik vind oprecht dat zowel Koeman als de spelersgroep zich enorm overschatten. En wij + de media doen er allemaal aan mee.
Nou voor een deel is dat niet meer dan terecht. We hebben een middenveld van inmiddels wereldklasse. We hebben een verdediging van wereldklasse.

We hebben geen voorhoede.
We hebben geen coach die modern denkt.

Maar Nederland heeft altijd al het probleem dat ze 'sowieso' al de halve finale gaan spelen. En zich altijd wel overal voor kwalificeren omdat de UEFA ons indeelt met landen waar je IJsselmeervogels nog tegen kunt laten spelen zonder al te veel moeite. En dan gaat de media een speler als Depay ophemelen als topscorer aller tijden waardoor het net lijkt alsof wij een belangrijke speler voorin hebben rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Typhone schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:13:
[...]

Nou voor een deel is dat niet meer dan terecht. We hebben een middenveld van inmiddels wereldklasse. We hebben een verdediging van wereldklasse.

We hebben geen voorhoede.
We hebben geen coach die modern denkt.

Maar Nederland heeft altijd al het probleem dat ze 'sowieso' al de halve finale gaan spelen. En zich altijd wel overal voor kwalificeren omdat de UEFA ons indeelt met landen waar je IJsselmeervogels nog tegen kunt laten spelen zonder al te veel moeite. En dan gaat de media een speler als Depay ophemelen als topscorer aller tijden waardoor het net lijkt alsof wij een belangrijke speler voorin hebben rondlopen.
Wel fijn als door die beeldvorming de tegenstanders al met schijt in de broek het veld opkomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

Lordy79

Vastberaden

Ja, dat is van alle tijden. Maar begrijpen doe ik het niet. Het is je werk als je voor je club speelt en het is roem als je voor je nationale elftal speelt. Dan zóek je maar uitdaging.

Als ik boodschappen zou scannen bij de AH zou ik er een sport van maken de snelste boodschappenscanner van het hele kabouterbos te worden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Ik stond zaterdag langs de lijn, de kleine man is met zijn team van JO-10 naar JO-11 gegaan. En van zes naar 8 spelers, dus ze hebben wat geshopt bij het tweede. Die nieuwelingen deden het goed. Mijn zoontje en zijn medespelers staan altijd te pingelen om de bal, zelfs vlak voor de eigen goal. Nieuwe gozertje in diezelfde situatie: Bam, rost die bal met tegenstander er bijna bij keihard over de zijlijn. Problem solved.

Iedereen stond langs de lijn van ‘die kunnen we er goed bij hebben’ :)

TL;DR, het hoeft niet altijd mooi te zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jbdeiman
ephymerous schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:49:
[...]

Als een team collectief faalt dan mag je dat de coach aanrekenen. Dan rammelt de tactiek of is het niet gelukt er een team van te maken.

[...]

Het erge is dat het niet eens een verrassing is. Nog niet zolang geleden speelde Gravenberch ook al aardig onder Klopp bij Liverpool. Koeman koos toch liever voor Wijnaldum. Die op dat moment al lang over zijn houdbaarheidsdatum heen was.
De coach, maar ook de spelers zelf. Van een (erg) jonge groep of van jonge spelers kan je dit wel een beetje verwachten, maar van de ervaren spelers zou je i.m.o. ook met een mindere coach mogen verwachten dat ze weten dat ze gewoon scherp moeten spelen en zichzelf kunnen motiveren.
Voor mij zijn dit de (eerste) signalen waaruit blijkt dat het bijna 'zondermeer' vasthouden aan bepaalde spelers, omdat die het ooit voor je gedaan hebben, ook averechts werkt. Natuurlijk laat je (bepaalde) spelers niet zomaar vallen. Maar ze een beetje onder druk houden omdat ze als ze niet presteren (bij club én of NL elftal) gewoon gewisseld, of zelf uit de selectie gelaten kunnen worden.

In die zin, ben ik het grotendeels met je eens dat je het de coach mag aanrekenen, maar de spelers zelf ook want die hebben het zelf laten afweten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
Ondertussen op fb...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOitzUEGyyxCJBpd8xZv_XkJGtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyZqIpmjCN7Mgs5VWVU0YQ6f.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 251 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!