[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Q. Timber heeft in deze wedstrijd ieder geval niet bewezen een betere keuze te zijn dan Schouten (of F. de Jong wmb). Maar goed, het is ook pas zijn 3e wedstrijd in Oranje. Op basis daarvan hem afschrijven gaat ook te ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:51
sNielz123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:41:
Zou Virgil die Fuller niet even in zijn haar spugen? 😁
Fuller heeft al teveel gel in, kan niks meer bij

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Oei, Duitsland - Nederland wordt een nare wedstrijd natuurlijk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:41:
Q. Timber heeft in deze wedstrijd ieder geval niet bewezen een betere keuze te zijn dan Schouten (of F. de Jong wmb). Maar goed, het is ook pas zijn 3e wedstrijd in Oranje. Op basis daarvan hem afschrijven gaat ook te ver.
Dat dus. Fysiek heel sterk niet altijd verfijnd maar is een goed breekijzer.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

carpebios schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:42:
*knip* doe eens normaal

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 10-09-2024 22:51 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Dat gaat niet meer gebeuren want Xavi is gewisseld voor Geertruida door Koeman waardoor je dus bijna geen druk meer voorin kunt uitoefenen.
Snap zo'n wissel dan ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 10-09-2024 22:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

pro_6or schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:41:
Reijnders moet echt meer mee doen. Physiek matig. Dat laatste “schot”.
Heb je alleen het laatste kwartier gekeken? :o

Reijnders was gewoon helemaal leeg. Echt een goede wedstrijd gespeeld, alles gegeven.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

carpebios schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:42:
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/kSr7XrrKfgIAAAAM/teacher-screaming.gif

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Han schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:43:
[...]

Heb je alleen het laatste kwartier gekeken? :o

Reijnders was gewoon helemaal leeg. Echt een goede wedstrijd gespeeld, alles gegeven.
Xavi en Reijnders zijn beide een luxe vind ik. Wat zij laten liggen moeten de anderen dan afdekken. Daar krijg je dan mooie flitsen voor terug.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:41:
Reijnders moet echt meer mee doen. Physiek matig. Dat laatste “schot”.

Spugi Voeller komt ook nog weer even zuigen. Oude lijk ziet er niet uit.
Daarom zei ik al, shirtjes ruilen en inleveren bij Koeman. Dan kan die ff naar het toilet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Conclusie: de Ligt te licht bevonden, van Dijk net als op het EK niet overtuigend. Dus verdedigend moet nog wel een en ander gebeuren.

Middenveld redelijk. Gravenberg goed. Hopelijk nog wat meer creativiteit als de Jong ooit weer kan aansluiten.

Voorhoede: Depay hebben we definitief niet meer nodig. Brobbey erg sterk en vorige wedstrijd Zirkzee al goed. Wissel met Weghorst vond ik met deze spelers onnodig en voegde weinig toe. Gevaar en kansen waren er al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
Harribo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:43:
[...]

Dat gaat niet meer gebeuren want Xavi is gewisseld voor Geertruida door Koeman waardoor je dus bijna geen druk meer voorin kunt uitoefenen.
Snap zo'n wissel dan ook niet
Nu gaat het inderdaad niet meer gebeuren :+

Ben het wel met je eens maar er is ook sterk te merken dat Xavi rond minuut 70-80 gewoon kapot is, zag je ook veel afgelopen EK. Geeft dan (logisch van vermoeidheid) toch veel passen en kansen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:24
Exocet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:32:
[...]

Jurrien valt goed in, Quinten niet
oh, ik vond juist andersom... Jurrien had veel balverlies en koos vaak de moeilijke oplossing, terwijl Quinten voor wat body op het middenveld zorgde (waarna het theater uit Duitsland begon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
iCore schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:46:
[...]

Nu gaat het inderdaad niet meer gebeuren :+

Ben het wel met je eens maar er is ook sterk te merken dat Xavi rond minuut 70-80 gewoon kapot is, zag je ook veel afgelopen EK. Geeft dan (logisch van vermoeidheid) toch veel passen en kansen weg
Maar wissel dan voor iemand die wat aanvallender is?

Mooie pot was dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:06
Overall een best leuke wedstrijd gezien.

Aanvallend met vlagen echt geweldig spel, Reijnders speelt heel leuk, Memphis is niet meer nodig.

Middenveld wel oké...

Verdedigend valt er echt heel veel te verbeteren, wat een drama

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
Exocet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:33:
Waarom lopen veel van de spelers met witte bandjes om hun pols?
Om hun festival-, biostabiel- en balansbandjes af te plakken.

Ik denk dat op de Ligt, Ake, Nagelsman en diens assistent na iedereen wel prima zal slapen vannacht.

[ Voor 18% gewijzigd door Megupe op 10-09-2024 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Zonder Memphis en Wijnaldum zat er toch meer snelheid in…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iCore
Harribo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:47:
[...]

Maar wissel dan voor iemand die wat aanvallender is?

Mooie pot was dit
Tja maar Koeman is ook zwak met wissels, zeker na minuut 60. Naast zwakke wissels ook gewoon veel te laat

Maar inderdaad goeie wedstrijd, NED was beter dan verwacht. Had toch wat meer pre- kwartfinale EK niveau verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
KlaasjeNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:45:
Conclusie: de Ligt te licht bevonden, van Dijk net als op het EK niet overtuigend. Dus verdedigend moet nog wel een en ander gebeuren.

Middenveld redelijk. Gravenberg goed. Hopelijk nog wat meer creativiteit als de Jong ooit weer kan aansluiten.

Voorhoede: Depay hebben we definitief niet meer nodig. Brobbey erg sterk en vorige wedstrijd Zirkzee al goed. Wissel met Weghorst vond ik met deze spelers onnodig en voegde weinig toe. Gevaar en kansen waren er al genoeg.
De Ligt is gewoonweg niet in vorm momenteel, zeg maar gerust een flinke dip. Maar dat betekent nog niet dat hij te licht is voor dit niveau. Hij heeft meerdere malen laten zien dat als hij in vorm is dat niveau makkelijk aankan.

Verder denk ik met de komst van Koopmeiners in dit elftal dat het nog beter zal gaan draaien als hij zijn vorm van voor zijn blessure weet te behalen. Ik vrees voor dat Frenkie de Jong en Depay dat ze niet meer nodig zullen zijn. Het kan ook duidelijk zonder hun.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gakpo tamelijk onzichtbaar vandaag.

Middenveld word nog behoorlijk luxe straks als Koopmeiners en de Jong terugkomen. Gravenberch heeft zich goed laten zien en Reijntjes is wat mij betreft onomstreden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Brian de man met veel woorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Gakpo inderdaad onzichtbaar, maar niet heel slecht.
Brobbey top.
Gravenberg heerlijk.

Dat interview met Brobbey na afloop 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Miki schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:53:
[...]

De Ligt is gewoonweg niet in vorm momenteel, zeg maar gerust een flinke dip. Maar dat betekent nog niet dat hij te licht is voor dit niveau. Hij heeft meerdere malen laten zien dat als hij in vorm is dat niveau makkelijk aankan.
Ook in vorm maakt De Ligt echter geregeld onnodige foutjes. Die moet hij echt uit zijn spel gaan krijgen, om een onbetwiste topspeler te zijn.
Verder denk ik met de komst van Koopmeiners in dit elftal dat het nog beter zal gaan draaien als hij zijn vorm van voor zijn blessure weet te behalen. Ik vrees voor dat Frenkie de Jong en Depay dat ze niet meer nodig zullen zijn. Het kan ook duidelijk zonder hun.
Ik vraag mij juist eerder af waar er dan plek is voor Koopmeiners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hij ziet zichzelf als de 1e spits, of iig iemand die in moeilijke wedstrijden de eerste keus is. Ook wel terecht want kan veel in weinig en in veel ruimte.

Dan komt er zo’n vraag dat hij “examen” moet doen en dat vindt hij dan een beetje beledigend gesteld. Vond dat hij dat wel netjes liet blijken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:05:
[...]

Ook in vorm maakt De Ligt echter geregeld onnodige foutjes. Die moet hij echt uit zijn spel gaan krijgen, om een onbetwiste topspeler te zijn.
Onbetwist niet maar hij kan echt zoveel beter. Het is een speler die mentaal niet sterk is en alleen goed gedijt op de momenten dat hij vertrouwen heeft.
Ik vraag mij juist eerder af waar er dan plek is voor Koopmeiners.
Schouten, zou mijn eerste keuze zijn ondanks dat hij absoluut niet slecht speelt maar Koopmeiners in vorm is gewoon de betere speler.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Verfrissend interview met Gravenberch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 22:11
forzav schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:57:
Gakpo tamelijk onzichtbaar vandaag.

Middenveld word nog behoorlijk luxe straks als Koopmeiners en de Jong terugkomen. Gravenberch heeft zich goed laten zien en Reijntjes is wat mij betreft onomstreden
Gakpo anders best vaak zijn man zien passeren vandaag waardoor er een overtal ontstaat.
Koopmeiners en De Jong moet ik nog maar zien. Postbode Frenkie is voorlopig nog steeds geblesseerd, geen goed teken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het moet gezegd, voor een speler die bij Ajax totaal uit vorm leek, speelde Brobbey vandaag echt uitstekend. (y)

Krijgt veel ballen en doet er in de drukte onverwachte dingen mee.

De defensie weer ouderwets aan het wankelen gebracht, wat is er in vredesnaam met De Ligt aan de hand? :?

Gravenberch prima ook.

Lekkere wedstrijd om te zien (ben met vertraging aan het kijken).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20-09 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Ja @Ramzzz, we zijn verlost van Depay en Bergwijn. En we hebben gezien dat je in Italië veel leert maar niet verdedigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Advizor
De Ligt is voorlopig wel klaar bij Oranje denk ik en staat weer onderaan het rijtje.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb De Vrij beetje gemist de afgelopen dagen, neem aan het hij geblesseerd is? Maar als hij vorm van het EK vasthoudt lijkt me normaliter gewoon 1e keuze in het centrum met Van Dijk?

Of is hij ook een van de afvallers na de verjonging van het elftal door Koeman?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sagat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:32:
Ik heb De Vrij beetje gemist de afgelopen dagen, neem aan het hij geblesseerd is? Maar als hij vorm van het EK vasthoudt lijkt me normaliter gewoon 1e keuze in het centrum met Van Dijk?

Van Dijk viel gisteren ook weer eens in positieve zin op.
Of dat leek zo omdat de Ligt zo slecht was ;).

Maar verder vind ik die verjonging positief en die types die een beetje personaliseerden wat velen tegenstond qua mentaliteit zijn allemaal aan het vervliegen. Koeman is veel maar geen people manager maar ik hoop dat we een Bergwijn en een Depay niet meer terug zien in Oranje. Aan de andere kant is een defensief ingestelde middenvelder ook wel fijn om extra te hebben want bij tijd en wijlen werden wij gisteren overklast en maakte het middenveld geen schijn van kans.

Wel mooi dat Xavi de komende 20 jaar uitgefloten gaat worden in Duitsland na een vermeende strafschop :D. Het Cucurella effect haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 11-09-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
Sagat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:32:

https://nos.nl/artikel/25...rij-en-backs-zonder-ritme.
De Vrij begon het seizoen met een blessure en komt daar net van terug. Daarom niet opgeroepen, die staat (vooralsnog) buiten de verjonging.

Van Dijk oogt vaak heel 'flegmatiek' (met een mooi woord) waardoor het in ieder geval lijkt alsof hij er niet alles voor doet, maar heeft met van de Ven (of Aké) een prima LCV achter zich.
Op rechts centraal denk ik dat je met Van Hecke ook al een jonge vent klaar staan die daar wel uit de voeten kan. En dan heb je voor Centraal achter ook nog Geertruida en Botman. Linksachter kan je met J. Timber prima uit de voeten (en als Hartman weer fit is wellicht hij ook weer) ook 2 goede spelers. Dan heb je rechtsachter, tegen kleinere tegenstanders wellicht Geertruida (die komt er minder overheen, maakt het daarmee voorin ook minder druk maar kan wel een goede pass geven) en met Frimpong wellicht ook al opvolging voor Dumfries staan.

Ik moet wel zeggen dat ik ook wel fan ben van zo'n middenveld zoals er nu stond, minder een 'echte sloper' (a la de Roon, die echt heel nuttig is/ was overigens) maar meer voetbal, waardoor je directer kan spelen, en zo ook vaker tot kansen komt. De Jong zit wel voetbal in maar moet het i.m.o. slimmer doen; vaker de bal laten werken en dús minder vaak lopen met de bal om het overtal te creëren, dat kan ook door de bal snel te spelen en dan door te lopen.

En de aanval, daar is denk ik al best veel over gezegd en geschreven, ik denk dat Brobbey en Zirkzee (erg) goede spitsen zijn / kunnen worden (mits fit). Daaromheen heb je met Gakpo en Simons prima buitenspelers, al zou daar ook wel wat bij kunnen/ moeten nog.

[ Voor 17% gewijzigd door jbdeiman op 11-09-2024 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Typhone schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:47:
[...]

Maar verder vind ik die verjonging positief en die types die een beetje personaliseerden wat velen tegenstond qua mentaliteit zijn allemaal aan het vervliegen. Koeman is veel maar geen people manager maar ik hoop dat we een Bergwijn en een Depay niet meer terug zien in Oranje. Aan de andere kant is een defensief ingestelde middenvelder ook wel fijn om extra te hebben want bij tijd en wijlen werden wij gisteren overklast en maakte het middenveld geen schijn van kans.

Wel mooi dat Xavi de komende 20 jaar uitgefloten gaat worden in Duitsland na een vermeende strafschop :D. Het Cucurella effect haha.
Haha moest nog aan je denken tijdens de eerste helft, juist als je zo overlopen word kan een 'niet voetballende' stofzuiger heel nuttig zijn (jij had het laatst toch over de Roon?)

Verder Bergwijn, die ga ik niet missen. Depay.....goed missen is misschien een groot woord.....maar hij heeft wel dat ene speciale iets wat niet alle voetballers hebben. Maar is dat de negatieve dingen waard? Onzin buiten het veld til ik niet al te zwaar aan, maar alle vrij trappen en corners opeisen en er meestal niets nuttigs mee doen. Onnodige trucjes, aanvallen vertragen, minimale tot te lage inzet.........dus euh, eigenlijk ga ik die inderdaad ook niet missen. :+

10 second ninja DONE

• jbdeiman
Sagat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]

Haha moest nog aan je denken tijdens de eerste helft, juist als je zo overlopen word kan een 'niet voetballende' stofzuiger heel nuttig zijn (jij had het laatst toch over de Roon?)

Verder Bergwijn, die ga ik niet missen. Depay.....goed missen is misschien een groot woord.....maar hij heeft wel dat ene speciale iets wat niet alle voetballers hebben. Maar is dat de negatieve dingen waard? Onzin buiten het veld til ik niet al te zwaar aan, maar alle vrij trappen en corners opeisen en er meestal niets nuttigs mee doen. Onnodige trucjes, aanvallen vertragen, minimale tot te lage inzet.........dus euh, eigenlijk ga ik die inderdaad ook niet missen. :+
Haha, ik noem de Roon ook net, maar weet niet of dat echt een oplossing is als je onder druk staat. Een de Roon is i.m.o. vooral nuttig als je wat meer achterover wil leunen en er snel uit komen met lange ballen. Als je er onderuit wil voetballen (daar lijkt het toch op dat dat het idee is waarmee het elftal speelt) dan heb je meer last dan nut van zo'n speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:44:
[...]

Nee, die hoor je nu Brobbey het goed doet niet ;). Dus voel je niet aangesproken!
Ik twijfelde omdat ik ook vaak Kritisch op hem ben, als ik zie hoe het bij Ajax met m gaat. (en omdat hij blijkbaar geen volledige wedstrijd zou kunnen spelen, waar ik mijn twijfels bij heb nu ik zag dat hij gisteren echt zo enorm aan het buffelen en jagen is geweest, dan moet die op tempo'tje Ajax (sorry Ajacieden) toch ook wel 90 minuten kunnen maken.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
bazzemans schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:39:
[...]

Geheel terecht wat je schrijft. Sommige Tweakers hebben echter een minder neutrale bril op en dus kan Brobbey er per definitie niks van.
Die hele "in grote wedstrijden laat hij niks zien" kan ook weer de prullenbak in wat mij betreft. Los van dat ik het daar sowieso al niet echt mee eens was. Een zwaluw maakt uiteraard geen zomer, maar hij heeft het gisteren gewoon erg goed gedaan tegen een grote tegenstander. Denk alsnog dat Zirkzee de eerste spits gaat worden de komende jaren, iets completere speler.
Hoop wel dat Brobbey deze intensiteit en drive ook bij Ajax weer gaat laten zien, als er ooit weer een keer een wedstrijd van Ajax doorgaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

De Roon, nuttig? Schijn nuttig. Verloor altijd super veel duels, liet gaten vallen. Ik denk dat we gisteren wel een sloper nodig hadden, toen we nog 1-0 voor stonden. Koeman wachtte te lang.

een treffende spreuk

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Henkie_NtA schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:13:
[...]

Die hele "in grote wedstrijden laat hij niks zien" kan ook weer de prullenbak in wat mij betreft. Los van dat ik het daar sowieso al niet echt mee eens was. Een zwaluw maakt uiteraard geen zomer, maar hij heeft het gisteren gewoon erg goed gedaan tegen een grote tegenstander. Denk alsnog dat Zirkzee de eerste spits gaat worden de komende jaren, iets completere speler.
Hoop wel dat Brobbey deze intensiteit en drive ook bij Ajax weer gaat laten zien, als er ooit weer een keer een wedstrijd van Ajax doorgaat...
Nou… dit was volgens de meesten hier (;)) hoe dan ook geen ‘grote wedstrijd’, maar één veredeld oefenpotje.

Dat argument kun je nu dus niet gebruiken om een tegendeel ‘aan te tonen’.

Hij heeft prima gedaan in deze sportieve burenruzie, maar dat is het dan ook wel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

En dan hebben we Koopmeijners en Veerman ook nog niet gezien deze 2 wedstrijden. Volgens mij hebben we, mits iedereen fit, best een prima middenveld en aanval bij het volgende eindtoernooi. Verdedigend gaat dan, voor de verandering, een achilleshiel worden. Tenzij Koeman slim selecteert de komende 2 jaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Je hebt iig Hato nog. Die is nog hartstikke jong en hoe hij bij een zwalkend Ajax overeind bleef is wel indrukwekkend.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Ramzzz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:21:
[...]

Nou… dit was volgens de meesten hier (;)) hoe dan ook geen ‘grote wedstrijd’, maar één veredeld oefenpotje.

Dat argument kun je nu dus niet gebruiken om een tegendeel ‘aan te tonen’.

Hij heeft prima gedaan in deze sportieve burenruzie, maar dat is het dan ook wel.
Tja, haters gonna hate.
Ik had iig het idee alsof de duitsers het echt wel als een serieus potje zagen.
Niet dat ik Brobbey nou de next coming of Marco van Basten vind, maar het deels negatieve sentiment hier vond ik gewoon onterecht.

Verder vond ik het echt een leuk verfrissend nederlands elftal. Zit echt wel een beetje muziek in. Maak me wel echt zorgen om de Ligt, wat is er in vredesnaam met hem gebeurd? Was in zn laatste jaar bij Ajax echt geweldig, maar is daar nu echt geen schim van.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie_NtA op 11-09-2024 09:36 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Brobbey was gisteren heel goed. Lastig zijn, aanspeelpunt en dan de bal terugleggen. Maar als hij diep gaat en alleen op de keeper af dan vergeet het maar.
Als je het spel erop aanpast, bijvoorbeeld met een inkomende Reijnders of een Gakpo/Simons die naar binnen komt dan is Brobbey echt goed en dit spel is voor een tegenstander ook lastig te verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Het was gisteren ook extra leuk omdat beide ploegen echt graag wilde winnen. Zo’n Nations League is toch wel een uitkomst ipv die slome oefenpotjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

jbdeiman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:58:
[...]

Haha, ik noem de Roon ook net, maar weet niet of dat echt een oplossing is als je onder druk staat. Een de Roon is i.m.o. vooral nuttig als je wat meer achterover wil leunen en er snel uit komen met lange ballen. Als je er onderuit wil voetballen (daar lijkt het toch op dat dat het idee is waarmee het elftal speelt) dan heb je meer last dan nut van zo'n speler.
Ja was mooie overlap qua posts. Ik zie De Roon puur als stoorzender 'irritant om tegen te voetballen' en balafpakker die dan zo snel mogelijk de bal moet inleveren bij iemand die wel 'kan voetballen'.
Dat brengt een mate van rust op het middenveld. En we moeten ons denk ik geen illusies maken, tegen landen als Duitsland zal je nooit 100% heersen op het middenveld. Maar er moet wel een sprake van balans en controle zijn en grote gedeeltes van de 1e helft leek het erop dat de duitsers 'gratis' mochten doen wat ze maar wilden.

Maar eerlijk is eerlijk, hoewel ik geen grote fan ben van Koeman als trainer vind ik dat het de 2e helft een heel stuk beter liep, dus ja goed gewisseld en we kunnen dit doel dus blijkbaar al bereiken met de huidige selectie.

Om in lijn met mijn vorige post te blijven, missen we De Roon dan? Ik denk dat het antwoord nee is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Advizor
Quad schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:24:
En dan hebben we Koopmeijners en Veerman ook nog niet gezien deze 2 wedstrijden. Volgens mij hebben we, mits iedereen fit, best een prima middenveld en aanval bij het volgende eindtoernooi. Verdedigend gaat dan, voor de verandering, een achilleshiel worden. Tenzij Koeman slim selecteert de komende 2 jaar.
Ik denk eerlijk gezegd dat Veerman de 5e of zelfs 6e middenvelder wordt. In principe staan Reinders, Gravenberch, Schouten, Koopmeiners en De Jong (mits fit) allemaal hoger op het lijstje.
Timber klopt ook aardig op de deur voor wat extra power.

• jbdeiman
Sagat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:39:
[...]

Ja was mooie overlap qua posts. Ik zie De Roon puur als stoorzender 'irritant om tegen te voetballen' en balafpakker die dan zo snel mogelijk de bal moet inleveren bij iemand die wel 'kan voetballen'.
Dat brengt een mate van rust op het middenveld. En we moeten ons denk ik geen illusies maken, tegen landen als Duitsland zal je nooit 100% heersen op het middenveld. Maar er moet wel een sprake van balans en controle zijn en grote gedeeltes van de 1e helft leek het erop dat de duitsers 'gratis' mochten doen wat ze maar wilden.

Maar eerlijk is eerlijk, hoewel ik geen grote fan ben van Koeman als trainer vind ik dat het de 2e helft een heel stuk beter liep, dus ja goed gewisseld en we kunnen dit doel dus blijkbaar al bereiken met de huidige selectie.

Om in lijn met mijn vorige post te blijven, missen we De Roon dan? Ik denk dat het antwoord nee is.
Advizor schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:59:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat Veerman de 5e of zelfs 6e middenvelder wordt. In principe staan Reinders, Gravenberch, Schouten, Koopmeiners en De Jong (mits fit) allemaal hoger op het lijstje.
Timber klopt ook aardig op de deur voor wat extra power.
Ik combineer nu even jullie posts voor 1 reactie, want ik ben het met beiden eens. In die zin dat ik ook denk dat we de Roon niet echt hoeven missen (een Timber heeft ook wel de power dat verdedigende werk te doen, maar kan iets meer met de bal) in het elftal. Daarnaast moet je als je wil bouwen en uitgaan van eigen kracht, niet kiezen voor een golfbreker (bijnaam van de Roon) die de storm tegenaanvallen ontregeld, maar als je de bal meer vast kan houden (voetballend gezien) wat met de huidige groep spelers zeker kan, dan zal je ook minder veel tegenaanvallen krijgen.
In die zien creëer je rust op het middenveld doordat die in balans is en blijft (je zag ook mooi bij vlagen vond ik dat er altijd 1 van de 3 middenvelders wat 'achterbleef' om de balans te bewaken. Was Schouten mee en Gravenbergh, dan was Reijnders er voor de balans en zo rouleerde dat. Met een de Roon heb je een 'vaste balansbewaker' erin zitten, waardoor het spel ook veel voorspelbaarder wordt.

Ik denk ook dat Veerman eerste kind van de rekening zal zijn in de huidige groep middenvelders. Gravenbergh heeft een completer pakket, naast het passen dat er echt goed in zit bij hem. Veerman moet het vooral van zijn traptechniek/ passing hebben, maar zie ik niet (zoals Gravenbergh) de bal veroveren.

• jbdeiman
sNielz123 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:36:
Brobbey was gisteren heel goed. Lastig zijn, aanspeelpunt en dan de bal terugleggen. Maar als hij diep gaat en alleen op de keeper af dan vergeet het maar.
Als je het spel erop aanpast, bijvoorbeeld met een inkomende Reijnders of een Gakpo/Simons die naar binnen komt dan is Brobbey echt goed en dit spel is voor een tegenstander ook lastig te verdedigen.
Of het dan 'vergeet het maar' zou zijn vraag ik me wel af, naast het duwen en trekken deed hij voetballend eigenlijk ook bijna alles goed. Het ene moment dat hij er vandoor leek te gaan werd hij onregelementair gestopt, dus hoe dat zou aflopen zullen we nooit weten.
Wanneer het een wedstrijd bij Ajax was (had hij al deze complimenten ws ook niet gehad), dan had ik je gelijk gegeven, maar hij speelde vol vertrouwen en ik vond m opvallend rustig aan de bal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:47:
[...]

Positief? Toen ie lucht aan het mandekken was ipv ingreep bij die Duitser die Timber voorbij ging?
Nee de Ligt was uiteraard niet goed (of gewoon slecht), maar van Dijk vond ik echt niet heel veel beter.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:52:
En de aanval, daar is denk ik al best veel over gezegd en geschreven, ik denk dat Brobbey en Zirkzee (erg) goede spitsen zijn / kunnen worden (mits fit). Daaromheen heb je met Gakpo en Simons prima buitenspelers, al zou daar ook wel wat bij kunnen/ moeten nog.
Hopen dat Kluivert dit seizoen doorpakt bij Bournemouth. Vorig seizoen al zeker niet slecht bezig en hij is zowel met links als rechts goed dus dat geeft ook mogelijkheden op beide vleugels.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:00:
[...]

Ik twijfelde omdat ik ook vaak Kritisch op hem ben, als ik zie hoe het bij Ajax met m gaat. (en omdat hij blijkbaar geen volledige wedstrijd zou kunnen spelen, waar ik mijn twijfels bij heb nu ik zag dat hij gisteren echt zo enorm aan het buffelen en jagen is geweest, dan moet die op tempo'tje Ajax (sorry Ajacieden) toch ook wel 90 minuten kunnen maken.
Dat kan ie ook prima, maar Farioli brengt hem rustig aan dit seizoen. Seizoen is tenslotte nog lang genoeg ;)

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:12:
[...]

Positief? Toen ie lucht aan het mandekken was ipv ingreep bij die Duitser die Timber voorbij ging?
Nee de Ligt was uiteraard niet goed (of gewoon slecht), maar van Dijk vond ik echt niet heel veel beter.
Ja, op zich wel positief, op dat betreffende moment na. Volgens mij hield van Dijk zich aan het spel-idee, om in balbezit (na bal verovering snel proberen om te schakelen, anders opbouwen) de Duitsers te lokken en zo ruimte te creëren op het veld om er onderuit te voetballen.
Daarnaast greep hij (in tegenstelling tot wat we vaak van m zien, dat hij er tussen blijft lopen in plaats van aan te pakken) een paar keer toch echt wel adequaat in. Bij de fout van Matthijs met inspelen, waaruit de goal viel, blokt hij echt goed de bal, bij anderre momenten zet hij de aanvaller gewoon goed van de bal. Was hij foutloos, nee, was hij slecht? Zeker niet.

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:16:
[...]

Dat kan ie ook prima, maar Farioli brengt hem rustig aan dit seizoen. Seizoen is tenslotte nog lang genoeg ;)
Maar waarom moet hij er dan eigenlijk alle wedstrijden voortijdig af, wordt hij door iedere coach eerst weer rustig/ voorzichtig gebracht (langzaam tijd opbouwen) en heb je die hardnekkige geluiden dat hij niet fit is voor 90 minuten?
Toegegeven, ik dacht ook nu dat hij niet zo fit was, maar als je ziet hoe hij tot vlak voor zijn wissel nog aanzet, dan was het pijpje nog niet helemaal leeg. En dat met al die onderlinge worstelingen met de Duitse verdedigers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:12:
[...]

Ik vond hem relatief wat meer duels winnen en niet zo schuchter achterin blijven hangen als op het EK. Maar ik weet niet welke instructies Koeman hem meegegeven heeft / had. Volgens mij benadert hij dit soort wedstrijden heel anders dan wanneer het om de knikkers gaat, heb ik het vermoeden.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:27
Typhone schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:33:
[...]

Ik vond hem relatief wat meer duels winnen en niet zo schuchter achterin blijven hangen als op het EK. Maar ik weet niet welke instructies Koeman hem meegegeven heeft / had. Volgens mij benadert hij dit soort wedstrijden heel anders dan wanneer het om de knikkers gaat, heb ik het vermoeden.
Koeman benoemde nog een keer expliciet dat ze nog steeds af en toe een centrale verdediger over hadden in plaats van dat er doorgedekt werd. Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat met name Van Dijk vaker een man moet oppakken. Ik heb dit in de tweede helft hem dit regelmatig zien doen.

Bij de 2-1 leek het alsof hij stond te slapen, maar na 3 herhalingen te hebben gezien denk ik niet dat dit zo was. De man die scoorde kwam over rechts, Van Dijk had al een man.

Al met al, Van Dijk was gisteren wat actiever en dat was hard nodig. Het hele elftal speelde fijn lekker fanatiek en goed. Het is wel Duitsland wat langskwam. Toch jammer dat Koeman niet eerder geprobeerd heeft Memphis te vervangen. Er blijken nog best wel wat goede spitsen in de omloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Nutteloze opmerking; op deze manier hadden we Engeland afgetroeft. Kopen doe je er niks voor, maar ik slaap wel iets geruster sinds deze twee potten. Ook fijn.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ze spelen tegenwoordig wel als doetjes tegen de Duitsers. Vroeger werd er vriendschappelijk al flink op losgeslagen (figuurlijk) maar tegenwoordig staat alleen een coach langs de lijn te foeteren (Nagelsmann).
Nee dat was vroeger toch een stuk leuker dat anti Duitse sentiment in het voetbal. Voor de rest werk ik er 95% van de tijd en kunnen zij heel wat van ons leren, maar wij heel wat van hen ;).

@AcoLyte!
Totdat we weer tegen de Engelsen moeten en ze met poep in de broek spelen. Het nadeel van Nederland is dat er altijd een andere favoriet is maar NL in staat moet worden geacht alle andere tegenstanders te kunnen pakken. Totdat het eenmaal zo ver is dan vliegen wij er weer uit en blijft de vraag staan hoe het toch mogelijk is dat wij de finale niet hebben gewonnen haha.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 11-09-2024 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:25:
[...]

Maar waarom moet hij er dan eigenlijk alle wedstrijden voortijdig af, wordt hij door iedere coach eerst weer rustig/ voorzichtig gebracht (langzaam tijd opbouwen) en heb je die hardnekkige geluiden dat hij niet fit is voor 90 minuten?
Toegegeven, ik dacht ook nu dat hij niet zo fit was, maar als je ziet hoe hij tot vlak voor zijn wissel nog aanzet, dan was het pijpje nog niet helemaal leeg. En dat met al die onderlinge worstelingen met de Duitse verdedigers.
Omdat dat leuk is om te roepen dat ie het niet volhoudt, ipv gebaseerd op feiten?
Waarom hoor je dat soort dingen nooit over andere spitsen die gemiddeld evenveel minuten maken? Is Gimenez niet fit genoeg, dat ie vorig seizoen in hetzelfde aantal competitie wedstrijden nog minder minuten maakte dan Brobbey? Hoor je nooit iemand over. Hij speelde zelfs minder wedstrijden de volle 90 minuten.
Luuk de Jong zit op hetzelfde aantal minuten per wedstrijd (zo'n 81), alleen Pavlidis zit er echt ruim boven (88)

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:54
Ik vond het gisteren toch tegenvallen. Tegen Bosnie was het leuk en verfrissend, maar als je dan een niveau'tje of 2/3 hoger gaat dan hebben ze het toch moeilijk. Speel je in Duitsland in plaats van in Amsterdam dan goede kans dat je deze wedstrijd gewoon verliest. Duitsland was ook echt wel beter en ik blijf toch het gevoel hebben dat je de tegen de echte toplanden tekort blijft komen.

Wat ik wel positief vond over deze twee wedstrijden is dat we wel degelijk alternatieven voor Memphis hebben (zowel Zirkzee als Brobbey), de optredens van Gravenberch (gegroeid?) en toch ook wel Reijnders (meer een voortrekkersrol?). Zorgen baart met name het aantal tegengoals, dat blijft toch een zorgenpunt ook al hebben we op papier goede verdedigers.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:16:
[...]

Omdat dat leuk is om te roepen dat ie het niet volhoudt, ipv gebaseerd op feiten?
Waarom hoor je dat soort dingen nooit over andere spitsen die gemiddeld evenveel minuten maken? Is Gimenez niet fit genoeg, dat ie vorig seizoen in hetzelfde aantal competitie wedstrijden nog minder minuten maakte dan Brobbey? Hoor je nooit iemand over. Hij speelde zelfs minder wedstrijden de volle 90 minuten.
Luuk de Jong zit op hetzelfde aantal minuten per wedstrijd (zo'n 81), alleen Pavlidis zit er echt ruim boven (88)
We zien het eigenlijk nooit dat hij het volhoudt, ik weet ook niet waar die berichten vandaan komen en ik verzin die dingen ook niet zelf. Vandaar ook dat ik het zo opschrijf dat het mij opviel. In de wedstrijden met Ajax zie je hem nooit zo afjagen en zoveel energie erin gooien (en gaat die er ook vaak voortijd af). Dus met dat in mijn achterhoofd gecombineerd met de berichtgeving die (wanneer ik blind op jou vaar) dus schromelijk overdreven is, verbaasde het mij gewoon dat hij het zo fanatiek deed en zo lang vol hield.

Daarnaast ging het idee erachter er ook vooral om dat iedereen die zegt dat hij het geen 90Min vol kan houden, nu wellicht even wat rustiger is, want het kan klaarblijkelijk wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
Sineplex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:31:
Ik vond het gisteren toch tegenvallen. Tegen Bosnie was het leuk en verfrissend, maar als je dan een niveau'tje of 2/3 hoger gaat dan hebben ze het toch moeilijk. Speel je in Duitsland in plaats van in Amsterdam dan goede kans dat je deze wedstrijd gewoon verliest. Duitsland was ook echt wel beter en ik blijf toch het gevoel hebben dat je de tegen de echte toplanden tekort blijft komen.

Wat ik wel positief vond over deze twee wedstrijden is dat we wel degelijk alternatieven voor Memphis hebben (zowel Zirkzee als Brobbey), de optredens van Gravenberch (gegroeid?) en toch ook wel Reijnders (meer een voortrekkersrol?). Zorgen baart met name het aantal tegengoals, dat blijft toch een zorgenpunt ook al hebben we op papier goede verdedigers.....
Maar Frankrijk heeft het ook lastig tegen een ander topland. Dus je mag het niet moeilijk hebben? Ik zie ook niet waarom het in Duitsland ineens anders zou zijn qua hoe (goed) je je aan Duitsland (of met Duitsland) kan meten. Natuurlijk, andere wedstrijd, maar zonder het foutje van de Ligt op dat moment was Duitsland wel sterker, maar hoeveel kansen hebben ze gehad?

Kijkend naar de statistieken geven zie je dat Nederland en Duitsland enorm dicht bij elkaar lagen. Duitsland heeft 4 maal op goal geschoten (waarbij de goal telt voor 2 want eerst redde Verbruggen nog). Ik denk dat je (zeker in de staat / fase waarin NL nu zit met nieuwe spelers, andere dynamiek, waar DL daarmee ook al op het EK aantrad) je echt niet hoeft te schamen als NL zijnde.
En dan hebben we het er nog niet eens over dat Duitsland 4 maal zoveel (potentiële) voetballers in het land heeft, dus een veel grotere visvijver en als voetballand echt niet kleiner is dan Nederland.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:14
jbdeiman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:08:
[...]

We zien het eigenlijk nooit dat hij het volhoudt, ik weet ook niet waar die berichten vandaan komen en ik verzin die dingen ook niet zelf. Vandaar ook dat ik het zo opschrijf dat het mij opviel. In de wedstrijden met Ajax zie je hem nooit zo afjagen en zoveel energie erin gooien (en gaat die er ook vaak voortijd af). Dus met dat in mijn achterhoofd gecombineerd met de berichtgeving die (wanneer ik blind op jou vaar) dus schromelijk overdreven is, verbaasde het mij gewoon dat hij het zo fanatiek deed en zo lang vol hield.

Daarnaast ging het idee erachter er ook vooral om dat iedereen die zegt dat hij het geen 90Min vol kan houden, nu wellicht even wat rustiger is, want het kan klaarblijkelijk wel.
Dat is niet iets nieuws bij Brobbey hoor. Kijk eens naar een aantal topwedstrijden afgelopen seizoen: PSV en Marseille bv. Daar speelde hij ook zo. Tegen Marseille bleef die ook netjes overeind tegen twee fysieke beren van verdedigers (en scoorde 2x). Het lijkt soms erop dat hij juist nog beter is tegen verdedigers die zich fysiek willen bewijzen. Zijn weinig verdedigers die dat namelijk winnen van hem.

Veel hangt ook van de trainer af en ik denk dat hij het onder Farioli goed zal gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Ik zou Veerman eens willen zien met fijne aanvallers voor zich ipv Depay. Veerman had gister ook die pass op xavi kunnen geven bijvoorbeeld.

NL speelt nu zo anders dan op het EK, zou me niets verbazen als het er nu beter uit komt bij hem.

Sowieso speelt NL de laatste 2 wedstrijden echt behoorlijk. Veel meer als team ook.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
ElPaco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:04:
Ik zou Veerman eens willen zien met fijne aanvallers voor zich ipv Depay. Veerman had gister ook die pass op xavi kunnen geven bijvoorbeeld.

NL speelt nu zo anders dan op het EK, zou me niets verbazen als het er nu beter uit komt bij hem.

Sowieso speelt NL de laatste 2 wedstrijden echt behoorlijk. Veel meer als team ook.
Je geeft net het verkeerde voorbeeld. Die pass op Xavi geven doen er weinig. Veerman kan prima voetballen, maar dat doet ie niet zo snel.

Overigens verbaasde het me dat Gravenberch het deed. Wist niet dat hij dat kon.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Ik denk dat Brobbey ook beter rendeert als een scheids hem niet kent. In Nederland kennen de scheidsrechters het trucje wel van zelf vasthouden, je laten vasthouden en dan loslaten om de vrije trap uit te lokken wel. De scheids van gisteren trapte daar aardig in.

• ElPaco
Malfunctions schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:14:
[...]

Je geeft net het verkeerde voorbeeld. Die pass op Xavi geven doen er weinig. Veerman kan prima voetballen, maar dat doet ie niet zo snel.

Overigens verbaasde het me dat Gravenberch het deed. Wist niet dat hij dat kon.
Doen er weinig, juist daarom benoem ik Veerman, want die doet dat als een van de weinige dus wel.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
ElPaco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:04:
Maar waar moet die staan dan? Schouten er weer uit? De combinatie Gravenberch-Schouten is internationaal veel meer complementair dan Veerman-Schouten. Gravenberch brengt een fysiek mee die Veerman niet heeft en die Schouten ook niet heeft. Daar merk je niks van als je de bal hebt maar tegen sterke tegenstanders hebben we die juist niet altijd. Gravenberch en ook Timber voegen datgene toe wat we op het EK zo erg misten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Sineplex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:31:
Ik vond het gisteren toch tegenvallen. Tegen Bosnie was het leuk en verfrissend, maar als je dan een niveau'tje of 2/3 hoger gaat dan hebben ze het toch moeilijk.
Dat is toch niet raar? Wij hebben nul spelers die genomineerd zijn voor de gouden bal. Dus ook met die paar jonge spelers die nu een stap maken zijn we nog steeds subtop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:50:
[...]
Er blijken nog best wel wat goede spitsen in de omloop.
Brobbey was tijdens het EK nog half geblesseerd en Zirkzee had ook steeds een blessure toen Koeman hem had kunnen testen. Dus het kon eerder ook niet op deze manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Oh please geen Veerman... Leuk voor tegen de mindere tegenstanders maar zodra het niveau omhoog gaat, komt hij snelheid tekort.
Zeker Psv fan? :)

Ik moet trouwens zeggen dat ik Schouten nu liever zie dan Frenkie.
Schouten komt bij mij veel effectiever over dan Frenkie.
Frenkie breit mi teveel, teveel risicoloze terug-en breedballen waardoor het spel niet opschiet en de tegenstander zich alweer terug geformeerd heeft in de verdediging, daar waar Schouten veel sneller de passen in de diepte geeft.

• ElPaco
D-e-n schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:17:
[...]

Maar waar moet die staan dan? Schouten er weer uit? De combinatie Gravenberch-Schouten is internationaal veel meer complementair dan Veerman-Schouten. Gravenberch brengt een fysiek mee die Veerman niet heeft en die Schouten ook niet heeft. Daar merk je niks van als je de bal hebt maar tegen sterke tegenstanders hebben we die juist niet altijd. Gravenberch en ook Timber voegen datgene toe wat we op het EK zo erg misten.
Keertje als Gravenbergh geblesseerd is, of zijn dag niet heeft ofzo. Ik zeg niet dat ik het direct wil zien, enkel dat ik hem eens wil zien nu de rest ook beter draait, vooral voorin. Heb het idee dat Veerman dan zelf ook wat beter is. En @Harribo dat kan dus ook een keer tegen een mindere tegenstander. Daar spelen we vast nog wel een keer tegen.

Maar lees al dat ik dat niet mag denken aan de reacties te zien.

WoT stats

• D-e-n
ElPaco schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:48:
[...]

En @Harribo dat kan dus ook een keer tegen een mindere tegenstander. Daar spelen we vast nog wel een keer tegen.
Tegen mindere tegenstanders kan hij prima in plaats van Schouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Smeerlap? Jazeker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIhcgO9noVWs4gnZuqIkU9iepUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKVDgLlefe049cJ7Hvgo5TNL.jpg?f=fotoalbum_large
Door onze sportredactie
23 sep 2024 om 18:03
Update: 16 min. geleden

Leandro Paredes heeft verklaard waarom hij tijdens het WK van 2022 in Qatar een bal hard de dug-out van het Nederlands elftal in schoot. Volgens de Argentijnse middenvelder waren uitspraken uit het kamp van Oranje de aanleiding.

In de 88e minuut van het kwartfinaleduel haalde Paredes zich de woede van de Nederlanders op de hals door een bal hard de dug-out in te schieten, vlak nadat hij Nathan Aké onderuit had gehaald.
Het leidde tot flink wat duw- en trekwerk, waarbij Paredes omver werd gebeukt door de aanstormende Virgil van Dijk. Paredes kreeg van de veelbesproken scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz alleen geel voor het haken van Aké.

Nu heeft Paredes in een Argentijnse talkshow toegegeven dat het een doelbewuste actie van hem was. "Ja, ik deed het expres. Nu het zo lang geleden is, kan ik dat wel zeggen", zei de AS Roma-middenvelder tijdens het televisie-interview.

Paredes zei er zo zijn redenen voor te hebben gehad. "Het kwam vooral doordat de sfeer voorafgaand aan de wedstrijd al erg gespannen was door uitspraken van hun spelers en technische staf. Godzijdank raakte ik niemand."
Maar dat wisten wij toch al lang? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Hoe kan De Ligt geselecteerd zijn joh?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
zucht, wanneer is het interland voetbal weer afgelopen en kan de focus echt op clubvoetbal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Agent47 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:14:
Ik snap Wieffer ook niet. NIet veel gespeeld bij Brighton, oa door een blessure zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Agent47 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:14:
Het is Koeman. Neem voorbeelden Bergwijn en Depay, beiden al jaren niet gepresteerd en toch tot voor kort in Oranje.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96LSs4gZ-03H3yUi_ViWupSCaVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWCqqTiNcDwcwzKWHjfuiuZH.jpg?f=fotoalbum_large

Het plaatje van de selectie.

Namen die er niet bij zijn: Frenkie de Jong, Memphis Depay, Paul van Hecke, Jerdy Schouten, Jurriën Timber, Joey Veerman en Wout Weghorst.

Daar staan toch wel een paar opvallende namen tussen. Met name Schouten, Timber en Weghorst. Weghorst is geblesseerd met onbekende kwetsuur, onduidelijk of hij daardoor ook niet kan spelen. Timber is tegen PSG uit voorzorg naar de kant gehaald, dus wellicht dat dit ermee te maken heeft dat hij niet is opgeroepen. Schouten heeft een 'niet ernstige' blessure opgelopen en speelt niet tegen Sparta.

Lijkt er dus op dat Koeman er nu voor kiest om louter (wedstrijd)fitte spelers op te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Veerman is ook geblesseerd. Schouten is wel opvallend.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kluivert, De Ligt en Wieffer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ElPaco schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:11:
Hecke ook, alleen daarvan is bekend dat het langdurig is. Met alle respect voor Veerman, maar daarvan ben ik (in de huidige vorm van hem en enkele concurrenten) minder verbaasd dat hij er niet bij zit. Daarom noemde ik hem niet apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ramzzz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:15:
Wie dan in plaats van deze spelers? Rekening houdende met de fitheid van de alternatieven?

Edit:
Kluivert > op linksvoor is de spoeling dun. Bergwijn is persona non grata voor Koeman. Noa Lang na zijn blessure nog totaal niet in vorm. Hoe doet Danjuma het bij Girona?

De Ligt > Hecke en Timber geblesseerd.

Wieffer > F. de Jong, Schouten en Veerman er niet bij. Dan is het wat mij betreft vooral opvallen dat De Roon niet is geselecteerd.

Zo gek zijn de keuzes dan toch niet? Ervan uitgaande dat Schouten en Timber niet op basis van kwaliteit niet geselecteerd zijn maar uit voorzorg (rust).

[ Voor 54% gewijzigd door bazzemans op 04-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:11:
Lijkt me dat Schouten dan zelf heeft afgezegd, geen enkele reden om hem NIET op te roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Exocet schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Lijkt me dat Schouten dan zelf heeft afgezegd, geen enkele reden om hem NIET op te roepen.
https://www.nu.nl/voetbal...r-voor-psv-en-oranje.html

Schouten vanwege 'algehele vermoeidheid' niet inzetbaar voor PSV en Oranje
Jerdy Schouten is niet fit uit de Champions League-wedstrijd van PSV tegen Sporting CP gekomen. Daardoor is de middenvelder zaterdag niet inzetbaar voor PSV in de Eredivisie-wedstrijd tegen Sparta. Ook mist Schouten de Nations League-duels met Oranje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bazzemans schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

https://www.nu.nl/voetbal...r-voor-psv-en-oranje.html

Schouten vanwege 'algehele vermoeidheid' niet inzetbaar voor PSV en Oranje
Jerdy Schouten is niet fit uit de Champions League-wedstrijd van PSV tegen Sporting CP gekomen. Daardoor is de middenvelder zaterdag niet inzetbaar voor PSV in de Eredivisie-wedstrijd tegen Sparta. Ook mist Schouten de Nations League-duels met Oranje.
Niet zo gek, hij speelt al een jaar lang vrijwel alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:44

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

ephymerous schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Het is Koeman. Neem voorbeelden Bergwijn en Depay, beiden al jaren niet gepresteerd en toch tot voor kort in Oranje.
Vergeet Wynaldum niet die nog geselecteerd werd terwijl in een afschuwelijk land als Saudi-Arabië de zakken vult.
En dan niet met woestijnzand.
Hoe kan een normaal denkend mens daar gaan wonen/werken ?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

964C2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Vergeet Wynaldum niet die nog geselecteerd werd terwijl in een afschuwelijk land als Saudi-Arabië de zakken vult.
Is het echt zo lastig om jezelf in zijn positie te verplaatsen?
"Voor mij was de keuze heel makkelijk," vertelt Wijnaldum aan Voetbal International. "Paris Saint-Germain hield een vraagprijs aan die andere clubs niet wilden betalen. We hebben nog geprobeerd om gratis weg te komen of voor minder geld. Maar dat wilde de club absoluut niet. Dus ik had maar twee opties: naar Saoedi-Arabië gaan en weer wedstrijden spelen of bij Paris Saint-Germain blijven en een jaar níét spelen."
Of op de bank bij PSG. Of spelen in Saoedi-Arabië. Ik had hetzelfde gedaan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Mog schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

[...]

Ik zeker niet.
Moreel niet te verantwoorden om naar een land te gaan waar heel veel mensen onderdrukt worden en je bij het minste of geringste je hand of nog erger je leven verliest voor in westerse ogen helemaal niets.

Hij moet gewoon accepteren dat hij geen top meer is en iets nuttigs gaan doen met de vele miljoenen die hij al heeft verdient in zijn carrière.
Bijvoorbeeld onderdrukte mensen in dit soort " apenlanden " helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door 964C2 op 04-10-2024 17:45 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:34
964C2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Ben je er wel eens geweest ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Bossie schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/landen/saudi-arabie

Verder ken ik mensen die in Saudi-Arabië hebben gewerkt. Zij onderschrijven de misstanden daar.
Walgelijk land 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Ah je doet een Wijnaldumpje. 'Ik heb niks gezien'.
Onafhankelijke mensenrechten organisaties zeggen er in het kort het volgende over.

Er is een hoop mis met de mensenrechten in Saudi-Arabië. De vrijheid van meningsuiting wordt ernstig beknot, er worden regelmatig executies en lijfstraffen uitgevoerd, er vinden oneerlijke rechtszaken plaats, de sjiitische minderheid wordt stelselmatig gediscrimineerd en vrouwen hebben veel minder rechten dan mannen. Een vrouw heeft voor bijna alles toestemming nodig van een mannelijke voogd. Dit kan een vader, broer of neef zijn.

Nee.. top landje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Advizor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:32:
[...]

Ah je doet een Wijnaldumpje. 'Ik heb niks gezien'.
Onafhankelijke mensenrechten organisaties zeggen er in het kort het volgende over.

Er is een hoop mis met de mensenrechten in Saudi-Arabië. De vrijheid van meningsuiting wordt ernstig beknot, er worden regelmatig executies en lijfstraffen uitgevoerd, er vinden oneerlijke rechtszaken plaats, de sjiitische minderheid wordt stelselmatig gediscrimineerd en vrouwen hebben veel minder rechten dan mannen. Een vrouw heeft voor bijna alles toestemming nodig van een mannelijke voogd. Dit kan een vader, broer of neef zijn.

Nee.. top landje!
Ik draai het simpelweg om, er zijn veel landen waar dingen mis zijn of niet via onze westerse normen en waarden gaan.

Ondanks al deze dingen, vinden we dit niet erg genoeg om bijvoorbeeld geen handel te drijven met veel van deze landen inclusief Saudi-Arabië. Maar als een voetballer gaat, dan kan het opeens niet ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

[...]

Of bij Feyenoord bijvoorbeeld, want die hadden ook gewoon interesse. Het is echt niet dat hij geen andere keuze had en uit arremoei dan maar naar Saudi Arabie is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:15:
Alle 3 spelen ze zowat alles en op prima niveau. Noem eens war gelijkwaardige alternatieven?

De enige vreemde beslissing vind ik Maatsen ipv Timber. Maatsen speelt weinig, Timber heeft een basisplaats bij Arsenal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:55:
[...]

Of bij Feyenoord bijvoorbeeld, want die hadden ook gewoon interesse. Het is echt niet dat hij geen andere keuze had en uit arremoei dan maar naar Saudi Arabie is gegaan.
Feyenoord kon/wilde de afkoopsom niet betalen. Dan houdt het wel een beetje op.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

toolkist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:57:
[...]

Alle 3 spelen ze zowat alles en op prima niveau. Noem eens war gelijkwaardige alternatieven?

De enige vreemde beslissing vind ik Maatsen ipv Timber. Maatsen speelt weinig, Timber heeft een basisplaats bij Arsenal.
Timber is in de rust van de laatste wedstrijd vervangen uit voorzorg ivm overbelasting, dus zou best kunnen dat in overleg besloten is hem niet op te roepen. Hij komt ook net terug van een zware blessure.

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 04-10-2024 19:11 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Wijnaldum heeft zulke ervaringen niet in SA, hij zit in zijn compound en sluit zijn ogen daarvoor.
Google maar eens op "Interview Wijnaldum noa vahle"

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Feyenoord kon/wilde de afkoopsom niet betalen. Dan houdt het wel een beetje op.
Die afkoopsom die ze alleen vroegen omdat ze weten dat die Saudi Arabische clubs dat zo neerleggen. Als hij echt naar Feyenoord had gewild speelde hij daar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Slasher schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Wijnaldum heeft zulke ervaringen niet in SA, hij zit in zijn compound en sluit zijn ogen daarvoor.
Google maar eens op "Interview Wijnaldum noa vahle"
Zelfde voor Sneijder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

toolkist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Die afkoopsom die ze alleen vroegen omdat ze weten dat die Saudi Arabische clubs dat zo neerleggen. Als hij echt naar Feyenoord had gewild speelde hij daar nu.
Bij Feijenoord zou hij ook op de bank zitten.
Excelsior lijkt mij wel een geschikte club waar hij af en toe nog een helft kan meespelen.

Pagina: 1 ... 221 ... 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!