[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:17
aaaido schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:09:
Alsjeblieft Weghorst eruit en Dallinga erin. Is echt voetballend de weak link..
Ik snap niet dat iedereen hier de enige goalmaker en harde werker, die ook in het strafschopgebied het meeste werk verricht, willen wisselen....

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21

Spotmatic

Ken sent me

aaaido schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:09:
Alsjeblieft Weghorst eruit en Dallinga erin. Is echt voetballend de weak link..
Weghorst doet echt goed werk. Hem eruit halen is stupide.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Quad

Doof

Reijnders... Is dit gebrek aan ervaring?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 20:22
jurjen_g schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:12:
[...]

Ik snap niet dat iedereen hier de enige goalmaker en harde werker, die ook in het strafschopgebied het meeste werk verricht, willen wisselen....
Omdat hij te statisch is en vooral werkt als diepe spits maar de vleugelspelers daar totaal niet mee om kunnen gaan of renderen. Heb nog geen enkele hoge voorzet vanaf de flank op Weghorst gezien. Verder was die goal mooi hoor maar als Weghorst die bal al eerder gaf was het veel makkelijker geweest en simpel uit te spelen. In die zin snap ik wel dat Koeman voor Depay wil gaan als spits.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-01 11:17
jurjen_g schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:12:
[...]

Omdat we allemaal nog leven met de gedachte aan spitsen in Oranje die wél kunnen voetballen.

Realistisch gezien moeten we blij zijn met Wout om de redenen die je noemt, maar ons hart wil graag wat anders. Vandaar de kritiek.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• aaaido
Geef iig Dallinga eens een kans

• jurjen_g
  • Laatst online: 18:17
Malfunctions schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:18:
[...]

Omdat we allemaal nog leven met de gedachte aan spitsen in Oranje die wél kunnen voetballen.

Realistisch gezien moeten we blij zijn met Wout om de redenen die je noemt, maar ons hart wil graag wat anders. Vandaar de kritiek.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind hem dus vandaag juist wel goed voetballen, balletjes wegleggen, storen, anderen kansen geven.... 1 van de minst slechte spelers vandaag. Laat onverlet dat ik Dallinga ook wel eens wil zien.

• Quad

Quad

Doof

Die Fransen gaan wel los hoor ik. 12-0, koekoek.

nggyu nglyd

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Malfunctions schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:08:
Ik blijf het vreemd vinden dat Dumfries een van je gevaarlijkste spelers is, als rechtsback opgesteld staat, maar feitelijk rechtsbuiten staat.

Mijn voetbalbrein kan dat eigenlijk niet accepteren..
Hij was net even linksbuiten

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 11:30
Zo'n schot van Blind, direct wisselen. Doe dat maar bij 3-0 ofzo.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Frankrijk 12-0

• floriz87
109 verschillende doelpuntenmakers, Gibraltar rode kaart in minuut 18.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32
floriz87 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:24:
10 verschillende doelpuntenmakers, Gibraltar rode kaart in minuut 18.
Alleen de keeper moet nog?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Harribo
Eigenlijk best matig dat je nog maar 1-0 voor staat gezien de kansen en nog bang moet zijn dat het gelijk wordt

• hoevenpe
Quad schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:22:
Die Fransen gaan wel los hoor ik. 12-0, koekoek.
Heeft iemand nog een vervelende nasmaak bij 12-1 of ben ik inmiddels echt oud? :P

• floriz87
Nee, ook een eigen goal en er zijn wat spelers gewisseld, waaronder doelpuntenmakers ;).

Edit: en het zijn 9 verschillende, niet 10, verkeerd geteld

[ Voor 11% gewijzigd door floriz87 op 18-11-2023 22:30 ]

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31
hoevenpe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:28:
[...]

Heeft iemand nog een vervelende nasmaak bij 15-1 of ben ik inmiddels echt oud? :P
Als je Spanje-Malta bedoelt, die kan ik me nog herinneren. Was 12-1 dacht ik. Met een klaverjassende Kees Rijvers

"Better ask questions before you shoot"

• hoevenpe
Chocovla schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:29:
[...]

Als je Spanje-Malta bedoelt, die kan ik me nog herinneren. Was 12-1 dacht ik. Met een klaverjassende Kees Rijvers
Net te laat met ninja-edit inderdaad.
1984: https://nos.nl/artikel/21...oping-doping-of-pure-pech

• aaaido
Tja het is echt al meerdere wedstrijden achter elkaar slecht van heel oranje.. Wat mij betreft experimenteer je gewoon wat. Want met dit team zo naar een EK wordt ook niks. Dan liever experimenteren naar mooi voetbal.

• floriz87
lol, laat je vallen

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

OMX2000

By any means necessary...

Gimenez had die gescoord ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-01 19:20
ach whats new,tegen slechte tegenstanders heeft nederland zelden goed voetbal geleverd, dan gaan ze op minimale kracht voetballen, is al sinds jaar en dag het geval en nu dus ook weer. komende pot tegen gibraltar gaan er hooguit 3 of 4 in, waarschijnlijk minder, de heren hebben er nou eenmaal nooit zo'n zin in als het niet zo hoeft

• hoevenpe
Het zijn drie punten, doel bereikt.
Douchen en snel de bus in...

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 18-11-2023 22:38 ]

• floriz87
Frankrijk - Gibraltar geëindigd in 14-0.

• Harribo
Tjonge jonge geen geweldige wedstrijd maar serieus, schiet gewoon wat kansen erin, dan had je geen probleem gehad

• Harribo
floriz87 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:39:
Frankrijk - Gibraltar geëindigd in 14-0.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PB-O74mPjIntPBCJIwZ2MKwf8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Z13IIJqVvxdMWjkIoKakS1T.png?f=user_large

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:11
Goede eerste helft, slechte tweede helft, zeer matig om gegaan met de kansen maar prima resultaat. Nu een doelpuntenfeestje tegen Gibraltar graag en dan bouwen voor een leuk EK. Met wat meer scherpte voorin heb je echt wel halve finale materiaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Malfunctions
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:08:
Goede eerste helft, slechte tweede helft, zeer matig om gegaan met de kansen maar prima resultaat. Nu een doelpuntenfeestje tegen Gibraltar graag en dan bouwen voor een leuk EK. Met wat meer scherpte voorin heb je echt wel halve finale materiaal.
Zelfs zonder enig inzicht in de staat van de concurrentie vind ik dat wel een erg optimistische inschatting.

Ik teken ervoor, daar niet van, maar ik denk dat je blij mag zijn als je de poulefase overleeft.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05
Waar hebben we nou 95 minuten naar gekeken. En ze zijn o zo blij dat ze het ek gehaald hebben man man man

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 14:57
Soulizer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:36:
Waar hebben we nou 95 minuten naar gekeken. En ze zijn o zo blij dat ze het ek gehaald hebben man man man
Dat is toch ook een prestatie om trots op te zijn. En een prestatie om blij mee te zijn. Ik - en bijvoorbeeld Virgil van Dijk ook - weet nog wel een paar toernooien waar we helemaal niet meededen. Voor de kijker scheelt dat misschien een paar gezellige voetbalavondjes. Maar voor een veldspeler zijn er realistisch gezien maar een stuk of 6 mogelijkheden in een carriere om een eindronde te spelen. Nogal wiedes dat je er blij mee bent als je dat haalt. En zeker gezien de omstandigheden: veel blessures, moeite om de vorm te vinden, etc.

Regeren is vooruitschuiven

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:45

Agent47

I always close my contracts.

We hebben 3 punten meer dan Griekenland. Wij hebben een doelsaldo van +4 en Griekenland +6.
Hoezo zijn we dan al geplaatst? De kans dat je morgen verliest is hartstikke klein natuurlijk, maar de kans is er. Dan zou je toch pas officieel na morgen weten of je geplaatst bent? Griekenland heeft ook 7 wedstrijden gespeeld. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZ-VKm04i-0s6dYtG0-63vUhvRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LJwwPJE49OX6owfHAjkx8wIU.png?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

m0nk

16-09-2003 15.15

Agent47 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:14:
We hebben 3 punten meer dan Griekenland. Wij hebben een doelsaldo van +4 en Griekenland +6.
Hoezo zijn we dan al geplaatst? De kans dat je morgen verliest is hartstikke klein natuurlijk, maar de kans is er. Dan zou je toch pas officieel na morgen weten of je geplaatst bent? Griekenland heeft ook 7 wedstrijden gespeeld. [Afbeelding]
Even opgezocht: "Bij een gelijk aantal punten is het onderling resultaat doorslaggevend, gevolgd door het doelsaldo in de onderlinge ontmoetingen en het aantal gemaakte doelpunten voor in die wedstrijden."

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:58
T-MOB schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:59:
[...]

Dat is toch ook een prestatie om trots op te zijn. En een prestatie om blij mee te zijn. Ik - en bijvoorbeeld Virgil van Dijk ook - weet nog wel een paar toernooien waar we helemaal niet meededen. Voor de kijker scheelt dat misschien een paar gezellige voetbalavondjes. Maar voor een veldspeler zijn er realistisch gezien maar een stuk of 6 mogelijkheden in een carriere om een eindronde te spelen. Nogal wiedes dat je er blij mee bent als je dat haalt. En zeker gezien de omstandigheden: veel blessures, moeite om de vorm te vinden, etc.
Ik vind dat je de lat dan wel héél laag legt. Voor mij is het halen van het EK noodzakelijk om trots/blij te zijn maar absoluut niet voldoende. In deze poule moet je altijd tweede worden, dat je dat doet is gewoon iets wat verwacht wordt niet alsof ze boven de verwachtingen uitstijgen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-01 14:15
Mania-92 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:33:
[...]

Ik vind dat je de lat dan wel héél laag legt. Voor mij is het halen van het EK noodzakelijk om trots/blij te zijn maar absoluut niet voldoende. In deze poule moet je altijd tweede worden, dat je dat doet is gewoon iets wat verwacht wordt niet alsof ze boven de verwachtingen uitstijgen.
Op zich heb je wel een punt. Aan de andere kant hebben we wel een aantal spelers die kunnen leveren gemist (gedurende eigenlijk de gehele kwalificatie-periode). Dan is opeens geen enkele tegenstander meer een gespeelde zaak, en kan een Ierland gewoon erg taai zijn. En zelfs Griekenland kan het opeens op hun heupen hebben. Als een Blind dan opeens een mindere dag heeft, dan wordt ie zoek gelopen en kan het gewoon nog lastig worden. Om maar iets te noemen.

Maar ook voorin zijn we gewoon nog erg zwak met het afronden. Simons laat het gewoon niet zien in Oranje (ook al zal dat best een keer komen), Gakpo zat er ook niet lekker in, Weghorst is een cultheld maar ook niet altijd even sterk voetballend gezien (tegen Ierland was hij meer dan prima). En we hebben een mooi 'gelukje' dat Reijnders zich goed ontwikkelt.

Maar, eigenlijk is alleen het missen van De Jong al een serieuze klap voor het elftal. Dus ja, ik denk dat we wel gewoon blij mogen zijn dat we zijn gekwalificeerd - ondanks dat het eigenlijk de minimale én maximale verwachting was.

• Dr. Strangelove
Je verliest twee keer van de beste ploeg van de wereld. Ingecalculeerd.

Je wint vier keer van de twee overige concurrenten.

Ik zeg goed resultaat. Niet top, gewoon goed.

Spel in dit soort wedstrijden doet er niet toe.

• Agent47

Agent47

Op het EK moet je hopen dat Memphis terug is. Jemig wat een triest scorend middenveld en aanval hebben wij.

Je verdediging heb je wel op orde. Met v Dijk, De Ligt, Geertruida die op rechtback als centraal kan, Frimpong die op rechts kan net als Dumfries. Blind, Hartman en Hato heb je prima ilinksbacks.

Je middenveld is alleen Simons een CAM? Frenkie de Jong ( CM) Wieffer( CVM), Schouten( CM), De Roon ( CVM), Koopmeiners ( CM), Veerman ( CM) en Reijnders ( CM), heeft totaal GEEN scorend vermogen.

Aanvallers met Gakpo, Memphis & Malen kunnen scoren. Weghorst is puur een ram.

Je hebt echt een meer aanvallend middenveld nodig om de aanval te ondersteunen ben ik van mening.

• Dr. Strangelove
Ja je merkte zaterdag wel heel erg het gemis van een goalgetter als Depay en een scorende middenvelder als Sneijder. Alles moest de 9 meter in om een of andere reden en dan nog lukte het niet. Dat was wel sneu.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:39

ST10©DE

Dus.............

Agent47 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:40:
Blind, Hartman en Hato heb je prima ilinksbacks.
Zijn wel al op het niveau belandt dat we een jongen die nog geen halve competitie eredivisie bij de nummer 11 in het NL elftal willen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Agent47

Agent47

ST10©DE schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:16:
[...]

Zijn wel al op het niveau belandt dat we een jongen die nog geen halve competitie eredivisie bij de nummer 11 in het NL elftal willen?
Blind is een prima invaller voor Hartman toch? Malacia is trouwens ook een goede linsback als die geselecteerd wordt. :)

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

Shabbaman

Got love?

Ik zag een interview met Koeman waarin hij het had over het vermijden van blessures, en nu vraag ik me af: wat betekent dat dan voor de spelers die hij WEL opstelt?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• eric.1
Shabbaman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:17:
Ik zag een interview met Koeman waarin hij het had over het vermijden van blessures, en nu vraag ik me af: wat betekent dat dan voor de spelers die hij WEL opstelt?
Ik denk eigenlijk niet dat het veel zegt, in algemene zin.

Misschien dat wat spelers wat meer wedstrijden in de benen hebben zitten, minder scherp zijn, minder in vorm, enz. Dan maak je wat sneller een domme fout wat onnodig is in zo'n wedstrijd waar het nergens meer over gaat. Voorheen hadden we natuurlijk bijv. Robben, die raakte tijdens de warming-up al geblesseerd door een polletje die verkeerd lag. Zo'n speler moet je hoe dan ook sparen in zo'n pot. Geen idee of we nu erg gevoelige spelers hebben, maar we hebben een aardige ziekenboeg (gehad). Dus ik kan me voorstellen dat daar rekening mee wordt gehouden.

En het is een mooi excuus om wat nieuwe gezichten erin te zetten, eens zien of ze buiten de training ook presteren - ongeacht de tegenstander.

• Grindtegel
Agent47 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:40:
Op het EK moet je hopen dat Memphis terug is. Jemig wat een triest scorend middenveld en aanval hebben wij.

Je verdediging heb je wel op orde. Met v Dijk, De Ligt, Geertruida die op rechtback als centraal kan, Frimpong die op rechts kan net als Dumfries. Blind, Hartman en Hato heb je prima ilinksbacks.

Je middenveld is alleen Simons een CAM? Frenkie de Jong ( CM) Wieffer( CVM), Schouten( CM), De Roon ( CVM), Koopmeiners ( CM), Veerman ( CM) en Reijnders ( CM), heeft totaal GEEN scorend vermogen.

Aanvallers met Gakpo, Memphis & Malen kunnen scoren. Weghorst is puur een ram.

Je hebt echt een meer aanvallend middenveld nodig om de aanval te ondersteunen ben ik van mening.
je vergeet Ake , de beste verdediger die we hebben en ook nog scorend vermogen heeft

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:32
Wat is dit voor een laffe opstelling? Tegen Gribaltar moet je toch een wat aanvallender middenveld opstellen?

https://www.vi.nl/nieuws/...-en-malen-tegen-gibraltar

• Quad

Quad

Doof

Wat mij betreft spelen ze tegen Gibraltar met 2 CVs en alleen maar aanvallers.

nggyu nglyd

• Harribo
In de praktijk zal het wrs allemaal anders vallen.

3 - 4 - 3 zou ik zeggen

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 21-11-2023 20:42 ]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

BAM

EDIT:

Omdat dubbelposten niet mag en er verder niemand is...

BAM

[ Voor 92% gewijzigd door Shabbaman op 21-11-2023 21:10 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 09:08
Haha, lol. Ik ben er ook wel hoor. Wordt hier nog niet heel enthousiast van. Naast een arbiter die voor praktisch niets fluit, als er iemand gaat liggen, vallen Stengs (buiten zijn goal een paar keer simpel balverlies) en Veerman (naast zijn assist vooral zwak in passing tot nog toe) mij best wel tegen nog. Natuurlijk lastig tegen een ingegraven team, maar Stengs verwacht je met zijn techniek misschien meer van en Veerman die zo goed schijnt te kunnen passen geeft ballen in de breedte te kort, in de diepte te lang.

• jbdeiman
En net als ik dit post, scoort Koopmeiners. :-)

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

jbdeiman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:23:
Haha, lol. Ik ben er ook wel hoor. Wordt hier nog niet heel enthousiast van. Naast een arbiter die voor praktisch niets fluit, als er iemand gaat liggen, vallen Stengs (buiten zijn goal een paar keer simpel balverlies) en Veerman (naast zijn assist vooral zwak in passing tot nog toe) mij best wel tegen nog. Natuurlijk lastig tegen een ingegraven team, maar Stengs verwacht je met zijn techniek misschien meer van en Veerman die zo goed schijnt te kunnen passen geeft ballen in de breedte te kort, in de diepte te lang.
Het is niet heel best. Mensen die nu bewijzen waarom ze niet zouden moeten spelen, zoals Malen en Weghorst. Koopmeiners wel aardig met corners. En doelpunten.

BAM

• Dr. Strangelove
Elke keer dat ik wegloop om iets in huis te doen scoren ze :P

• Grindtegel
malen speelt als een natte krant, die is (was?) toch zo in vorm bij dortmund?

• Agent47

Agent47

Krijgt wieffer weer zo’n nare schop

• jbdeiman
Shabbaman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:25:
[...]

Het is niet heel best. Mensen die nu bewijzen waarom ze niet zouden moeten spelen, zoals Malen en Weghorst. Koopmeiners wel aardig met corners. En doelpunten.

BAM
Dat klopt, ik pikte deze twee eruit omdat je daar bepaalde dingen van verwacht. Maar dat komt er dan totaal niet uit bij die spelers.
Natuurlijk is het lastig tegen een ingegraven ploeg, maar door simpel te voetballen kan je je ook bewijzen. Er zijn maar weinig spelers die dat begrijpen. Wieffer vind ik in dat licht wel een mooi voorbeeld, die houdt het doorgaans wel simpel, weinig indrukwekkend maar wel effectief.

• Harribo
Het is 3-0 nu , toch niet heel slecht.
Enige punt zou kunnen zijn dat je weer wat kansen niet benutte

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Teze ook echt heel matig

• Dr. Strangelove
Wat een thuisfluiter zeg. Die gast wordt gewoon van de bal gelopen, het is voetbal hoor, geen korfbal.

• Harribo
Laat die vrije trappen maar zitten niet?
Toch bijna niemand die ze erin kan schieten

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21

Spotmatic

Ken sent me

Malen staat er 100% niet meer in na de rust.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• jbdeiman
Wat een scheidsrechter, die zoveelste overtreding van De Barr niets geven en dan nu voor Teze wel. Lijkt mij een beetje Gibraltar sparen door de arbiter.

Wat verder opvalt i.m.o.:
- Geertruida is de beter voetballende back, Teze kan wel verdedigen maar tegen zo'n tegenstander heb je meer aan een voetballer;
- de Vrij is voetballend een van de beste verdedigers, maar kan ook gewoon goed verdedigen, i.m.o. laten staan tegen dit soort tegenstanders.;
- Malen wil i.m.o. te graag en dan lukt het niet;
- Ik zie liever Reijnders dan Veerman;
- We missen een technische handige spits, met Weghorst heb je praktisch een man minder in zo'n wedstrijd

[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 21-11-2023 21:36 ]

• eric.1
Grindtegel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:28:
malen speelt als een natte krant, die is (was?) toch zo in vorm bij dortmund?
Geen idee of hij in vorm is, hij laat dat i.i.g. niet zien. Redelijk waardeloos vandaag. Zo te zien hetzelfde probleem als Simons? Iets te gretig om zelf te scoren?

• Harribo
Ik vind ook Malen niet slecht. Loopt er een paar makkelijk voorbij.
Alleen...weer de afronding... lijkt wel echt een typisch Nederlands probleem te worden zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 21-11-2023 21:37 ]

• jbdeiman
Net in de tussenbespreking, Veerman 64 goede passes, ben bij dergelijke Statistieken ook wel benieuwd naar het totaal en het % succesvolle passes. (Zowel in totaal als passes vooruit)

Maar ook daar vinden ze Malen en Stengs onder maats. Wieffer en Koopmeiners doen wat de moeten doen (in de zestien komen).
Ik vind Malen het niet heel slecht doen, maar die wil zich teveel bewijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 21-11-2023 21:45 ]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik hoop dat Dallinga een hattrick scoort en we Weghorst daarna nooit meer zien.

• Dr. Strangelove
Mwoah. Aardige goal.

• jbdeiman
Shabbaman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:56:
Ik had het je helpen hopen, maar zit er denk ik niet in. En Stengs lijkt mij ook geen uitgelezen spits. :+

• Harribo
:O

• Malfunctions
Shabbaman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:56:
Moeilijke wedstrijd dit voor een spits om zich te laten zien. Vrijwel geen ruimte en een tegenstander die al op z'n eigen 16 hangt. Prettige wedstrijd.. ;)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Huh, sinds welke minuut staat Simons erin?
Wist niet dat ie meedeed

En die keeper, wat een komediant, telkens weer liggen.

Maler eruit, dat is wel prima.

[ Voor 40% gewijzigd door Megupe op 21-11-2023 22:20 ]

• Harribo
Malfunctions schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:16:
[...]

Moeilijke wedstrijd dit voor een spits om zich te laten zien. Vrijwel geen ruimte en een tegenstander die al op z'n eigen 16 hangt. Prettige wedstrijd.. ;)
Als lopende middenvelder heb je meer kans op succes denk ik

• aaaido
Vind NL elftal gewoon tegenvallen deze wedstrijd.

• jbdeiman
Jammer dat je met Simons momenteel een speler hebt die teveel zelf wil, té graag wil, speel je in die zin toch met een man minder.
Wel goede bal van Gakpo, en goede goal zo, raakt Dallinga hem, scoort hij in de korte hoek, raakt hij hen niet, zoals nu, dan zit die ook.

• Megupe
aaaido schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:25:
Eens, maar 0-6 winnen is nooit slecht.
Van te voren hoopte ik winnen met 3 goals verschil.

• jbdeiman
aaaido schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:25:
Klopt, ze vallen ook tegen, maar je kan het tegen zo'n land ook niet snel goed doen, anders dan net als Frankrijk met 14-0 winnen. En dat is dan weer lastig omdat het niet zo hoeft, nadat je je hebt geplaatst. Eigenlijk gewoon een moetje deze pot.

Het is al heel wat dat ze na de 3-0 de eerste helft, de tweede helft ook goals willen maken. Sommige spelers (Simons) te graag, waardoor het geforceerd gebeurt en veelal gehaast.

edit:
bedoelde niet je uit te schelden, autocorrectie op klopt, toch maar even aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 21-11-2023 22:30 ]

• Dr. Strangelove
Frankrijk speelde bijna hele wedstrijd tegen 10 man. Dat maakt een fors verschil in zo'n wedstrijd als je continu een mannetje vrij hebt, zeker met hun kwaliteit.

6-0 betekent geen moer maar het betekent zeker geen slecht resultaat.

• aaaido
Ook eens hoor dit soort tegenstanders slaat echt nergens op.

• Harribo
Ach 6-0 tegen zo'n tegenstander, prima.
Verder kun je er weinig zinnigs van zeggen.
Gewoon over en sluiten.

• Dr. Strangelove
Hoe lang is Depay er al uit dan? Wat heeft ie dat ie voor de zomer mogelijk nog niet terug is dan? Da's ruim een half jaar weg. Moet hij een nieuw rechterbeen groeien ofzo?

• eric.1
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:33:
Hoe lang is Depay er al uit dan? Wat heeft ie dat ie voor de zomer mogelijk nog niet terug is dan? Da's ruim een half jaar weg. Moet hij een nieuw rechterbeen groeien ofzo?
Volgens mij was hij recentelijk opnieuw geblesseerd geraakt.

Verder, Simons, trek gewoon normale scheenbeschermers aan en trek die sokken omhoog. Gelijk even andere noppen onder die glibber-schoenen schroeven en eens focussen op het team...

[ Voor 20% gewijzigd door eric.1 op 21-11-2023 22:41 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38

gws24

Thinking is hard!

Depay staat sindskort weer op het trainingsveld (https://nos.nl/artikel/24...r-mee-met-atletico-madrid), hij lag er sinds september uit met een kuitblessure. Volgens mij moet die gast iets minder in het krachthonk gaan zitten en meer op souplesse gaan trainen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:31:
Ach 6-0 tegen zo'n tegenstander, prima.
Verder kun je er weinig zinnigs van zeggen.
Gewoon over en sluiten.
Koeman vond het anders maar niks. Heeft die man een abonnementje op pallets azijn genomen of zo? Dit is toch een prima afsluiter van de poule zo? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
Shabbaman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:25:
[...]

BAM
Inderdaad, de corners van Koopmeiners zijn wel goed, zijn (bijna) allemaal dreigend/ komen wel allemaal goed voor. Dat scheel al enorm met dat soort spelmomenten.

Malen vond ik niet heel slecht spelen (wel slecht afwerken), maar kwam wel vaak dreiging vanaf. Gakpo vind ik echt wel de beste keuze voor de linkerkant, die heeft in de minuten die hij mocht maken meer laten zien dan Malen de hele wedstrijd.
Een type Stengs en Reijnders (vond ik goed invallen) zijn tegen dit soort tegenstanders ideaal om erbij te hebben. Zijn wat handiger in de kleine ruimtes, Reijnders kan zijn mannetje op het middenveld passeren en creëert daarmee een 'overtal' (of gelijk aantal) in de aanval.
Daarnaast is hij ook sterk in omschakeling. (Buiten deze wedstrijd gerekend, niet omdat het daar niet goed ging, maar je mag van deze tegenstander simpelweg niet veel verwachten)

Dallinga heb ik niet genoeg van gezien om te zeggen dat die het beter zou doen dan Weghorst, maar Weghorst heeft eigenlijk helemaal niets laten zien deze wedstrijd.

Op basis van wat we nu weten/ hebben gezien zou ik tegen sterkere tegenstanders zo spelen:
Bijlow
Dumfries, De Vrij, van Dijk, Aké, Hartman
Reijnders, De Jong, Wieffer
Stengs, Weghorst, Gakpo

Toelichting: Zo heb je een (zeer) sterk verdedigend hart, waarbij deze gasten ook gewoon goed kunnen voetballen, dus in de opbouw weinig problemen te verwachten. Wil je iets forceren, of het de tegenstander op het middenveld lastig maken, dan zet je Geertruida ipv Dumfries neer, die het middenveld in kan schuiven. Dan heb je ineens een mannetje meer daar.
Op het middenveld heb je met de Jong, Wieffer en Reijnders 3 spelers die het spel kúnnen versnellen, maar ook in de omschakeling/ verdedigend hun mannetje staan. Een echte breker (a la de Roon) heb je dan i.m.o. niet nodig.
Aanvallend heb ik Weghorst laten staan (heb daar liever Depay op dit moment omdat die zelf ook iets kan creëren, maar omdat die niet fit is dus nu toch maar Weghorst). Gakpo is i.m.o. onze beste linksbuiten en aan de andere kant Stengs enerzijds vanwege zijn actie (dreiging), maar ook omdat die niet te beroerd is zijn verdedigende werk op te knappen. Ik weet op de positie van Stengs zo geen betere optie.

Voordeel ook van deze opstelling is ook dat je tegen kleinere tegenstanders een groot deel van je team in tact kan lagen. maar bijvoorbeeld met Geertruida op Rechtsachter en wellicht een spits die handiger is in de kleine ruimte (moeten we die nog wel vinden) met een paar kleine aanpassingen dit snel kan omzetten en voldoende voetbal in het team hebt om er doorheen te voetballen als de bus wordt geparkeerd.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-01 08:49
jbdeiman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:15:
Op basis van wat we nu weten/ hebben gezien zou ik tegen sterkere tegenstanders zo spelen:
Bijlow
Stengs, Weghorst, Gakpo
Zo maken we tegen elk land een kans. Nu nog hopen dat de scheidsrechter niet kan tellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Megupe
jbdeiman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:15:
[...]

Bijlow
Stengs, Weghorst, Gakpo
Ik zou doorgaan met Verbruggen, Bijlow zal zich vast wel weer blesseren en Verbruggen is ook prima keeper. Daarom kan je ook niet aan van Depay.
Daarnaast moet je wel een speler eraf halen, ik zou in dat geval Stengs of Dumfries eraf halen.
En als Gravenberg straks weer ritme heeft die ipv Wieffer.

• eric.1
Megupe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:52:
[...]

Ik zou doorgaan met Verbruggen, Bijlow zal zich vast wel weer blesseren en Verbruggen is ook prima keeper. Daarom kan je ook niet aan van Depay.
Daarnaast moet je wel een speler eraf halen, ik zou in dat geval Stengs of Dumfries eraf halen.
We kunnen niet op Depay rekenen nee, maar op wie wel voorin? Weghorst is geen 24/7 spits, om het zo te noemen. Die heeft goede kwaliteiten, maar niet echt passend tegen iedere tegenstander. De rest moet eerst nog maar eens structureel zien te scoren. Daar hebben we nog wel een probleem.

• D-e-n
@jbdeiman
Iedereen schrijft Simons nu af maar in principe is dat gewoon één van je beste spelers. Dat laat hij in Duitsland ook gewoon zien. We hebben in het verleden wel vaker gezien dat het spelers in Oranje even niet lukte, zelfs over Bergkamp was eens discussie, maar dat komt vanzelf wel.

Wat mij betreft kan tegen sterke landen Gakpo ook in de spits en dan komt zijn plek vrij.

Eens met @ph4ge overigens: je moet wel met elf spelen. Dus is het 433 of 523 wat je wilt? :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 22-11-2023 09:58 ]

• eric.1
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:56:
@jbdeiman
Iedereen schrijft Simons nu af maar in principe is dat gewoon één van je beste spelers. Dat laat hij in Duitsland ook gewoon zien. We hebben in het verleden wel vaker gezien dat het spelers in Oranje even niet lukte, zelfs over Bergkamp was eens discussie, maar dat komt vanzelf wel.

Wat mij betreft kan tegen sterke landen Gakpo ook in de spits en dan komt zijn plek vrij
Volgens mij schrijft niemand Simons af, maar zien we gewoon dat hij het nog niet levert en dat hij veel te veel zichzelf wilt laten zien - hij sloft er soms bij alsof hij een vedette is terwijl er nog niets uit is gekomen. Er zit wat in dat koppie wat er nog niet uit wilt. Misschien dat hij in Maart wat kan laten zien, hopelijk.

• jbdeiman
@ph4ge Net als ik blijkbaar, beetje teveel gewoonte blijkbaar. Maar inderdaad zou ik dan Stengs er wellicht uitlaten.

@D-e-n
Ik wil Simons helemaal niet afschrijven, maar het is momenteel een speler die veel potentie heeft maar het in het Nederlands elftal niet laat zien. Zulke spelers hebben we meer/ vaker gehad, die kan je dan best meenemen en minuten geven (wanneer de wedstrijd het toelaat, of de ander geblesseerd is), ik vind momenteel andere spelers sterker.
Simons moet zeker mee, maar is momenteel geen basis materiaal.
Eigenlijk dus precies wat @eric.1 al zegt.

• D-e-n
@jbdeiman
Zonder Stengs is ben je aanvallend wel erg zwak in jouw elf. Volgens mij speelt Koeman uiteindelijk ook met twee tienen.

• Harribo
[...]

Gravenberg? *Proest*
Hij deed het een paar wedstrijden leuk bij Liverpool toen hij daar binnen kwam, maar verder is het een speler die niet voorop loopt in het werken of in het verschil maken.
Luie matige speler. Let op, beland ook gewoon bij Liverpool op de bank.

• Harribo
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:22:
@jbdeiman
Zonder Stengs is ben je aanvallend wel erg zwak in jouw elf. Volgens mij speelt Koeman uiteindelijk ook met twee tienen.
Stengs zou ik er zelf niet uithalen nee.
Volgens mij de beste rechtsvoor die we nu hebben?
Snel, kan een man voorbij, aan TWEE kanten. Goede voorzet. Durft scherp bij het doel te lopen, kan scoren.

Simons is een goede speler,áls hij ruimte krijgt. Als het te druk wordt, komt hij er niet door heen. Die slimmigheid en creativiteit heeft hij niet denk ik

Gakpo...het is het vaak net niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 22-11-2023 10:32 ]

• jbdeiman
Harribo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:28:
[...]

Stengs zou ik er zelf niet uithalen nee.
Volgens mij de beste rechtsvoor die we nu hebben?
Snel, kan een man voorbij, aan TWEE kanten. Goede voorzet. Durft scherp bij het doel te lopen, kan scoren.

Simons is een goede speler,áls hij ruimte krijgt. Als het te druk wordt, komt hij er niet door heen. Die slimmigheid en creativiteit heeft hij niet denk ik

Gakpo...het is het vaak net niet.
Jullie zouden zonder spits en met Gakpo en Stengs spelen als ik het goed begrijp? (dus Weghorst er dan uit?) Dat is zeker een optie als je met 5 verdedigers speelt.

• Harribo
jbdeiman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:42:
[...]

Jullie zouden zonder spits en met Gakpo en Stengs spelen als ik het goed begrijp? (dus Weghorst er dan uit?) Dat is zeker een optie als je met 5 verdedigers speelt.
Ik niet. Ik zou altijd een grote kopsterke spits in het midden houden die ook zijn positie houdt.
Voor het kaatsen, het bezig houden van een paar verdedigers en hoge voorzetten.

Ik ben trouwens niet zo van voorzetten vanaf de zijkant. Heel vaak gaan die verloren heb ik het idee.
Het beste werkt gewoon over de grond, de tegenstander eruit tikken door goed positiespel.
Moeilijker misschien maar wel effectiever heb ik het idee

• ph4ge
[...]

Verbruggen speelt minder wedstrijden dan Bijlow, is minder goed, speelt geen CL, heeft geen ervaring met finales, wint geen prijzen, ging gruwelijk in de fout tegen Ierland en komt net kijken. Ik zou niet weten waarom je niet gewoon de beste keeper die beschikbaar is zou kiezen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:27:
[...]

Gravenberg? *Proest*
Hij deed het een paar wedstrijden leuk bij Liverpool toen hij daar binnen kwam, maar verder is het een speler die niet voorop loopt in het werken of in het verschil maken.
Luie matige speler. Let op, beland ook gewoon bij Liverpool op de bank.
Die gaat dit seizoen nog meer dan genoeg wedstrijden spelen voor Liverpool

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:39:
[...]

Verbruggen speelt minder wedstrijden dan Bijlow, is minder goed, speelt geen CL, heeft geen ervaring met finales, wint geen prijzen, ging gruwelijk in de fout tegen Ierland en komt net kijken. Ik zou niet weten waarom je niet gewoon de beste keeper die beschikbaar is zou kiezen.
Omdat ie helemaal niet minder goed is, en itt Bijlow wel heel blijft. En Bijlow hebben we natuurlijk nog nooit een fout zien maken _O-
Als die zo goed was had ie inmiddels wel buiten de Eredivisie gespeeld en dan was het ook maar de vraag of ie bij een club terecht komt waar ie prijzen wint.

• Dr. Strangelove
Ik begrijp dat gekat op Weghorst niet.

Laten we even de laatste vijf goals van Weghorst wegdenken. Wat heb je dan?

- 4 punten minder in de kwalificatie
- roemloos verlies in de kwartfinale van het WK

Vertel maar even wie dat beter gedaan zou hebben.

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:35:
[...]

Omdat ie helemaal niet minder goed is, en itt Bijlow wel heel blijft. En Bijlow hebben we natuurlijk nog nooit een fout zien maken _O-
Als die zo goed was had ie inmiddels wel buiten de Eredivisie gespeeld en dan was het ook maar de vraag of ie bij een club terecht komt waar ie prijzen wint.
Makkelijk heel blijven als je amper een derde van de wedstrijden speelt om te beginnen.

Dan nog maakt het niet uit, je moet gewoon de beste opstellen. En dat is duidelijk Bijlow, die overigens ook nog maar 25 is en een bak meer ervaring heeft. Verbruggen zou wel eerste keeper zijn als hij zo goed was ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 22-11-2023 15:49 ]

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:48:
[...]

Makkelijk heel blijven als je amper een derde van de wedstrijden speelt om te beginnen.

Dan nog maakt het niet uit, je moet gewoon de beste opstellen. En dat is duidelijk Bijlow, die overigens ook nog maar 25 is en een bak meer ervaring heeft. Verbruggen zou wel eerste keeper zijn als hij zo goed was ;)
Duidelijk mij ass.
Verdeeld over 5,5 seizoen net de helft van de Eredivisie wedstrijden spelen, dat zegt genoeg. Gewoon niet betrouwbaar genoeg om op te bouwen.

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:22:
Ik begrijp dat gekat op Weghorst niet.

Laten we even de laatste vijf goals van Weghorst wegdenken. Wat heb je dan?

- 4 punten minder in de kwalificatie
- roemloos verlies in de kwartfinale van het WK

Vertel maar even wie dat beter gedaan zou hebben.
Das makkelijk redeneren, iemand wegdenken en er dan maar vanuit gaan dat z'n vervanger niet zou scoren.

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:15:
[...]

Duidelijk mij ass.
Verdeeld over 5,5 seizoen net de helft van de Eredivisie wedstrijden spelen, dat zegt genoeg. Gewoon niet betrouwbaar genoeg om op te bouwen.
Verbruggen komt niet eens aan de helft van de competitiewedstrijden, dit is meten met 2 maten. Net als dat men bij Bijlow riep dat hij het eerst maar eens over een langere periode en in Europa moest laten zien, dat geldt kennelijk ook niet voor Verbruggen.

Een geschiedenis met blessures zegt niks. Als je fit en goed bent moet je gewoon spelen. Robben, Van Persie etc speelden ook gewoon tussen blessures door. Heel vreemd dat dat voor deze een speler niet geldt.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 22-11-2023 16:32 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!