• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:57
Hoi

Ik ben van plan een synology ds920+ te kopen
Heb het volgende in mn mandje

Is alles conform ? Ook de ram?
Ik dacht dat dit de enige aan te raden ram was en ook niet hoger kon.

MAar waar ik aan twijfel, is de SSD
Op de originele productpagina, zeggen ze dat je 2 SSD's kan plaatsen voor snellere cache.
1. heb ik een ssd als cache echt nodig? Ga ik dat verschil echt zien?
2. indien "ja" op vraag 1, ben ik dan verplicht om er direct 2 te nemen, of is 1 ook voldoende?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RAM is maar 1 type van leverbaar/nuttig dus dat geloof ik wel.

Cache? Nope; geen idee wat je ermee wil gaan doen maar tenzij je meer dan 128MB/s doorvoer gaat genereren, heb je caching niet nodig. Lees Synology D920+ LACP multichannel samba snelheden en Synology 920+ niet sneller door read and write SSD cache maar eens.

Wat ga je doen met jouw Syno? Want als je high-performance Dockers gaat draaien, kan (nadruk) het wel helpen als ze onderling met elkaar babbelen. Maar ik zie er geen echte use-case voor voor de gemiddelde consument.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skank
Use case:
- media opslag (films en fotos en bestanden sharen)
- home assistant
- win10 vm voor facturatieprogramma

Acties:
  • +4Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:40:
Use case:
- media opslag (films en fotos en bestanden sharen)
- home assistant
- win10 vm voor facturatieprogramma
  1. Ik zie niet in waarom je voor jouw usecase een SSD voor cache nodig hebt
  2. Waarom ga je voor een 4 bay NAS als je er maar twee schijven in drukt?
  3. Weet je al wat voor RAID je gaat draaien?
  4. Heb je al gedacht over een backup van je files (NAS is geen backup)?

• MAX3400

MAX3400

Geen cache nodig want met wat je zegt, is er geen / amper "herhalende" data. En die Ironwolfs zijn rap zat om jouw films / foto's en je VM te bedienen.

Alternatief idee, en allicht een idee: geen cache kopen, wel een "echte" SSD en die SSD gebruiken voor je VM. Dan blijft het gros van de data binnen de NAS en haal je hogere snelheden dan een Ironwolf (mechanische) HDD.

/edit: moet je wel de user-files van de VM backuppen en ook de SSD niet in de Ironwolf storage-pool inzetten. En, wat @True aangeeft: zorg voor een backup maar dat is een herhalende en zeer nuttige opmerking in Opslagtechnologie

[Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2022 18:49]

• skank
MAX3400 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:47:
Geen cache nodig want met wat je zegt, is er geen / amper "herhalende" data. En die Ironwolfs zijn rap zat om jouw films / foto's en je VM te bedienen.

Alternatief idee, en allicht een idee: geen cache kopen, wel een "echte" SSD en die SSD gebruiken voor je VM. Dan blijft het gros van de data binnen de NAS en haal je hogere snelheden dan een Ironwolf (mechanische) HDD.

/edit: moet je wel de user-files van de VM backuppen en ook de SSD niet in de Ironwolf storage-pool inzetten. En, wat @True aangeeft: zorg voor een backup maar dat is een herhalende en zeer nuttige opmerking in Opslagtechnologie
Welke SSD zou je dan nemen?

• MAX3400

MAX3400

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Welke SSD zou je dan nemen?
Persoonlijk de Ironwolf 110 maar ik kan me voorstellen dat de Samsung makkelijker/goedkoper te krijgen is.

• skank
True schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:46:
[...]
  1. Ik zie niet in waarom je voor jouw usecase een SSD voor cache nodig hebt
  2. Waarom ga je voor een 4 bay NAS als je er maar twee schijven in drukt?
  3. Weet je al wat voor RAID je gaat draaien?
  4. Heb je al gedacht over een backup van je files (NAS is geen backup)?
a) ok duidelijk
b) bedoeling is om later nog 2 schijven bij te prikken, wegens budget , starten met 2
c) nog niet helemaal uit, de nas is niet voor mij (ik draai unraid met parity schijf en een cache), ik weet ook niet hoe dit precies zit bij synology, maar ik vermoed dat dit van unraid overeenstemt met raid 5 ? Ik moet ook nog es lezen wat die Synology Hybrid RAID en raid 10 is.
d) Nog niet, maar ik weet dat een nas geen backup is, en dat een echte backup off shore is.
Nu voor films en dergelijke hoeft die backup niet.
e) Ik weet ook nog niet qua bestandssysteem , ik best ga nemen
Externe stations
Btrfs
EXT4
EXT3
FAT
NTFS
HFS+
exFAT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
MAX3400 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:47:
Ondanks het feit dat ik absoluut geen kennis heb van Synology durf ik te stellen dat je voor simpele file storage (vroeger heette dat een NAS) inderdaad absoluut geen SSD nodig hebt.

TS wil er echter een VM en wat applicaties op draaien als ik het goed begrijp, dan is het wel een beetje armoede om daar geen SSD in te zetten in 2022.

Het valt me overigens wel op dat die club buitenproportionele prijzen rekent voor accessoires (RAM, SSD). Als je kijkt naar het prijsverschil is het zelfs ronduit schandalig. TS kan nog een hoop geld besparen:

SSD: - €115
pricewatch: Kioxia Exceria M.2 500GB

RAM: - €150,42
pricewatch: Crucial CT4G4SFS8266

HDDs: - €125
https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?th=1

Opgeteld bespaart dat toch zo even €390,42.

Enige wat erop af te dingen valt is:
  • Dat die apparaten soms de eigenschap hebben om zich te beklagen over hardware waar geen Synology-stickertje op zit, dus goed lezen kan geen kwaad, maar als ik de laatste reacties hier zie valt het in de praktijk wel mee: [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model
  • Je in principe geen garantie hebt op geshuckte HDDs. Maar aangezien je er bijna 3 voor de prijs van een 2 retaildisks hebt is dat het risico volgens velen ruimschoots waard.

• MAX3400

MAX3400

Thralas schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:11:
[...]

TS wil er echter een VM en wat applicaties op draaien als ik het goed begrijp, dan is het wel een beetje armoede om daar geen SSD in te zetten in 2022.
Allicht was je langzamer met typen maar ik heb al een suggestie gegeven voor een SSD erin ;) Maar jouw post is absoluut nuttig en valideert ook het "niet nemen van caching" :)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:09:
c) nog niet helemaal uit, de nas is niet voor mij (ik draai unraid met parity schijf en een cache), ik weet ook niet hoe dit precies zit bij synology, maar ik vermoed dat dit van unraid overeenstemt met raid 5 ? Ik moet ook nog es lezen wat die Synology Hybrid RAID en raid 10 is.
RAID 5 gaat natuurlijk niet werken met 2 disks. Denk er ook aan dat eventueel bij drukken op een later moment prima mogelijk is, maar niet altijd even gemakkelijk gaat bij bepaalde RAID-opstellingen.

• skank
Thralas schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Ondanks het feit dat ik absoluut geen kennis heb van Synology durf ik te stellen dat je voor simpele file storage (vroeger heette dat een NAS) inderdaad absoluut geen SSD nodig hebt.

Het valt me overigens wel op dat die club buitenproportionele prijzen rekent voor accessoires (RAM, SSD). Als je kijkt naar het prijsverschil is het zelfs ronduit schandalig. TS kan nog een hoop geld besparen:

SSD: - €115
pricewatch: Kioxia Exceria M.2 500GB

RAM: - €150,42
pricewatch: Crucial CT4G4SFS8266

HDDs: - €125
https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?th=1

Opgeteld bespaart dat toch zo even €390,42.

Enige wat erop af te dingen valt is:
  • Dat die apparaten soms de eigenschap hebben om zich te beklagen over hardware waar geen Synology-stickertje op zit, dus goed lezen kan geen kwaad, maar als ik de laatste reacties hier zie valt het in de praktijk wel mee: [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model
  • Je in principe geen garantie hebt op geshuckte HDDs. Maar aangezien je er bijna 3 voor de prijs van een 2 retaildisks hebt is dat het risico volgens velen ruimschoots waard.
Wat de ssd betreft (dus niet voor cache), heb ik die enkel nodig voor die 1ne VM
Anders heb ik er geen baat bij?
Als ik home assistant wil draaien in een docker, kan die dan gebruik maken van die SSD?
Ook andere dockers?
Is dat een + dan? Die SSD?

Ik ben nog niet 100% zeker dat die VM namelijk zal nodig zijn.

Wat de prijzen betreft..
Ik ben een beetje huiverig om geen synology ram te nemen, ik lees namelijk overal dat je dit best wel doet en ik wil het risico niet nemen.
De prijzen van de HDD's... Ok die zijn misschien ergens anders goedkoper, maar ik heb een zakelijke account en kan zonder btw bestellen in die winkel, bij amazon niet dacht ik

• skank
True schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:15:
[...]

RAID 5 gaat natuurlijk niet werken met 2 disks. Denk er ook aan dat eventueel bij drukken op een later moment prima mogelijk is, maar niet altijd even gemakkelijk gaat bij bepaalde RAID-opstellingen.
IS het dan mogelijk zoals ik wil?
(zoals bij unraid)

1 parity schijf
3 data disks

En dus starten met 1 parity en 1 data en later 1 bijprikken wanneer nodig en dan nog later nog 1 bijprikken.

Indien ja, welke raid is dat dan?
En beschermt die parity dan tegen failure van de 3 data disks?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik zou overwegen om geen extra ram te kopen en ook geen SSD voor cache te kopen. Blijkt nou later dat het in jouw geval toch handig is, kan je dat altijd nog doen. Begin gewoon met de NAS + harde schijven, toevoegen van toeters en bellen kan later ook nog ;)

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:22

ricardo246

Life's what you make it!

upje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:30:
Ik zou overwegen om geen extra ram te kopen en ook geen SSD voor cache te kopen. Blijkt nou later dat het in jouw geval toch handig is, kan je dat altijd nog doen. Begin gewoon met de NAS + harde schijven, toevoegen van toeters en bellen kan later ook nog ;)
Dit dus,

Ik heb mijn DS920+ hier draaien met 4 schijven (WD NAS CMR) in SHR (Dus er kan 1 schijf overlijden zonder data verlies).
Ik heb geen extra memory, en geen SSD cache.
Ik gebruik hem voor
opslag
Binnen kort voor wederzijdse Back-up naar een andere Synology vriend
Back-up naar Google
Surveillance station
Media server
Photo management

CPU komt niet boven de 17% en het RAM niet boven 18%
Hou je geld in je portemonnee door de RAM en SSD-cache niet aan te schaffen.

Edit:
En hier kun je spelen met een raid configurator

[Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 09-01-2022 19:39]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• skank
upje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:30:
Ik wil zoiezo extra ram.
En starten met 2 schijven en dan uitbreiden naar 3 en nog later naar 4

• Thralas
MAX3400 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:14:
Allicht was je langzamer met typen
Zeker :+
skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:18:
Wat de ssd betreft (dus niet voor cache), heb ik die enkel nodig voor die 1ne VM
Anders heb ik er geen baat bij?
Zoals reeds gezegd, voor 'domme opslag' (mediabestanden, documenten) maakt het in het algemeen genomen niet uit als dat van een HDD komt.

De enige (marginale) winst die ik me kan voorstellen is als je er bijvoorbeeld een mediaprogramma op loslaat dat je hele schijf scant op mediabestanden. Dat zal sneller gaan als Synology dat slim genoeg weet te cachen (dwz. metadata van SSD).
Als ik home assistant wil draaien in een docker, kan die dan gebruik maken van die SSD?
Ook andere dockers?
Is dat een + dan? Die SSD?
Nu ik meer gelezen heb hoe Synology een SSD gebruikt dan lijkt het erop dat het in principe alleen als cache wordt ingezet: dus niet zonder meer bruikbaar als opslag voor VMs of een container. Als dat inderdaad niet het geval is dan zou ik 'm helemaal achterwege laten zoals @upje hierboven suggereert.
Ik ben een beetje huiverig om geen synology ram te nemen, ik lees namelijk overal dat je dit best wel doet en ik wil het risico niet nemen.
Welk risico? Ik lees genoeg ervaringen die zeggen dat ze niet eens een 'unofficial ram'-waarschuwing krijgen (al dan niet afhankelijk van merk, dat mag je zelf bepalen).

En al krijg je die wel: die Synology is niet anders dan iedere andere computer met een Intel CPU: ieder reepje RAM met de juiste specs zal in principe werken. Het is Intel die de memory controller heeft gemaakt, niet Synology.

Enige dat je moet overwegen is dat Synology natuurlijk zal roepen dat het niet-ondersteund wordt, maar dat is voor 99% omdat ze graag geld willen verdienen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:22:
[...]
En dus starten met 1 parity en 1 data en later 1 bijprikken wanneer nodig en dan nog later nog 1 bijprikken.
Waar je het over hebt is RAID5 en dat is minimaal 3 schijven.
Thralas schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:40:
[...]
Welk risico? Ik lees genoeg ervaringen die zeggen dat ze niet eens een 'unofficial ram'-waarschuwing krijgen (al dan niet afhankelijk van merk, dat mag je zelf bepalen).
[...]
Enige dat je moet overwegen is dat Synology natuurlijk zal roepen dat het niet-ondersteund wordt, maar dat is voor 99% omdat ze graag geld willen verdienen.
In het [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model staan voldoende memory varianten die geen melding geven
Cache.

[Voor 64% gewijzigd door Cardinal op 09-01-2022 19:44]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Ik wil zoiezo extra ram.
En starten met 2 schijven en dan uitbreiden naar 3 en nog later naar 4
Waarom extra RAM?

• skank
ricardo246 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Dit dus,

Ik heb mijn DS920+ hier draaien met 4 schijven (WD NAS CMR) in SHR (Dus er kan 1 schijf overlijden zonder data verlies).
Ik heb geen extra memory, en geen SSD cache.
Ik gebruik hem voor
opslag
Binnen kort voor wederzijdse Back-up naar een andere Synology vriend
Back-up naar Google
Surveillance station
Media server
Photo management

CPU komt niet boven de 17% en het RAM niet boven 18%
Hou je geld in je portemonnee door de RAM en SSD-cache niet aan te schaffen.

Edit:
En hier kun je spelen met een raid configurator
SHR is gok ik synology hybrid raid
Te vergelijken met unraid dan?

Kan ik dan starten met 2 schijven, en dan naar 3 en dan naar 4?

• Cardinal
skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:44:
[...]
Niet makkelijk omdat 2 schijven RAID1 is en je dan wilt switchen naar RAID 5. Zie ook de RAID calculator. Ik zou gelijk 3 schijven kopen en je die pijn later besparen.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:44:
[...]

SHR is gok ik synology hybrid raid
Te vergelijken met unraid dan?

Ja , ja en ja
Je prikt ze er live (hot swap) bij, dan 2 dagen geduld (De drives worden gecheked (bit by bit) etc, en dat duurt even).
Je kan ten aller tijde nog switchen van SHR naar de meeste andere RAID vormen. (Mocht je dat willen) zonder data verlies (als het aantal drives + de grootte aan de RAID eisen voldoen).

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Cardinal schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Niet makkelijk omdat 2 schijven RAID1 is en je dan wilt switchen naar RAID 5. Zie ook de RAID calculator. Ik zou gelijk 3 schijven kopen en je die pijn later besparen.
Als hij SHR kiest dan regelt de Synology dat toch automagisch? Dat is toch het mooie aan SHR. Hij zoekt de beste raid config bij de dan aanwezige disks?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cardinal
ricardo246 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Als hij SHR kiest dan regelt de Synology dat toch automagisch? Dat is toch het mooie aan SHR. Hij zoekt de beste raid config bij de dan aanwezige disks?
Moet je specificeren, maar hier staat meer info over wat je zegt. Laatst nog een RS1221 met 5 schijven in gebruikt genomen, gelukkig vraagt hij welke RAID versie je wilt en verzint hij niet iets automagisch ;)

En arrays rebuilden valt niet onder mijn hobby, maar is zoals je zegt mogelijk.

@skank My 2 cents, drop de SSD, Koop voor 40 euro alternatief geheugen, koop 3 schijven.klaar.

[Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 09-01-2022 19:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 15:44
@skank Ik weet niet hoe groot je wil gaan qua RAM, maar er zijn Proof-of-Concepts met werkende 20 GB werkende configs -- Daarvan is het RAM niet afkomstig van Syno (wat vaak goedkoper is)

Wel is het aanbevolen om het extra non-syno te verwijderen mocht je een RMA request doen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• skank
Ok dan ben ik al iets verder

Geen SSD
SHR doen en 2 disks nemen

Dan twijfel ik nog of ik de synology ram zou nemen (geen troubles maar wel duurder)
en of ik de hdds neem bij megekko of toch deze https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?th=1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:00:

Geen SSD
SHR doen en 2 disks nemen

Dan twijfel ik nog of ik de synology ram zou nemen (geen troubles maar wel duurder)
en of ik de hdds neem bij megekko of toch deze https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?th=1
Check vooral of het SMR of CMR drives zijn die je koopt. Je wilt de laatste..

• aawe mwan
  • Laatst online: 15:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een nas met 2 keer zo veel drivebays is al gauw bijna 2 keer zo duur. Dus het is niet verstandig om drivebays ongebruikt te laten; als je nu nog niet zeker weet dat je ze zult gaan gebruiken, kan je ze beter niet kopen.

Ik twijfelde in 2014 of ik 2 bays of 4 bays zou gaan kopen en heb om bovenstaande reden 2 bays gekocht. Precies dankzij deze NAS kon ik mijn oude verzamelde data eindelijk eens goed gaan opruimen, waardoor de originele schijven nooit vol gekomen zijn.

Mocht over een paar jaar dit apparaat versleten zijn, dan kan ik van het destijds uitgespaarde geld nu gewoon een nieuwe kopen en daarmee kan ik dan waarschijnlijk weer 10 jaar vooruit.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cardinal
skank schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:00:

Geen SSD
SHR doen en 3 disks nemen :Y <- There i fixed it.

Tenzij iemand kan garanderen dat dit geen SMR schijven zijn, zou dat een optie zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thralas
Cardinal schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Tenzij iemand kan garanderen dat dit geen SMR schijven zijn, zou dat een optie zijn.
Externe schijven van WD van minimaal 8TB+ zijn voor zover ik weet altijd CMR. In ieder geval de MyBooks en Elements. Dat is ook de reden dat ik 'm durf te linken als goedkoop alternatief.

Dubbelchecken kan geen kwaad, maar vziw. zit er iets van WD80EDAZ in.

[Voor 8% gewijzigd door Thralas op 09-01-2022 20:18]

• skank
Cardinal schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Hoe kan ik weten dat het cmr is?

• Cardinal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:28
ricardo246 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Zo zou je het ongeveer kunnen zien, maar ook weer niet helemaal. Maar als je dit artikel leest moet duidelijk zijn dat SHR gewoon de 'way-to-go' is. Ook al heb je 2, 3, 4 of 5 disks.

Een SHR array met 2 disk word dus onderwater het gelijkwaardige van een RAID1 setup.
Een SHR-2 array met 6 disks word onderwater vergelijkbaar met een RAID6 setup.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 15:44
@skank Ik zou zeggen begin eerst met de 2x 8TB met SHR. Mocht je later nog willen uitbreiden, dan is het vrij simpel te regelen (en de wizard in DSM is ook erg behulpzaam)

SHR is daarnaast is vrij soepel mocht je ooit nog eens overstappen op een ander model van Syno.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Cardinal
@skank en laat ons weten wat het geworden is.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
Mijn visie is om altijd een vier bay Nas te kopen.
Er is altijd een sweet spot voor disken.

Voorbeeld:
4x 4TB WD disken kosten samen 400 euro en leveren bij een SHR dan netto 12TB bruikbare ruimte op.
2x 8TB WD disken kosten samen 440 euro en leveren bij een SHR dan netto 8TB bruikbare ruimte op.

Do the math.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
Mijn visie is om altijd een vier bay Nas te kopen.
Er is altijd een sweet spot voor disken.

Voorbeeld:
4x 4TB WD disken kosten samen 400 euro en leveren bij een SHR dan netto 12TB bruikbare ruimte op.
2x 8TB WD disken kosten samen 440 euro en leveren bij een SHR dan netto 8TB bruikbare ruimte op.
Do the math.
Er zijn natuurlijk meer opties.

Je zou ook nog voor 2x 14TB kunnen gaan, met pricewatch: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB (overigens geen idee of die goed zijn). Samen zo'n 500 euro en dan heb je 14TB bruikbare ruimte. Het prijsverschil van een pricewatch: Synology DS920+ (zonder harde schijven) en pricewatch: Synology DS220+ (zonder harde schijven) is namelijk ook al 220 euro.

Of zelfs 3x 4TB WD, dat is 300 euro met 8TB bruikbare ruimte.

• skank
Ik laat het weten, maar zal nog ff duren

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-03 14:14
Een goede reden voor het kiezen van de 4-bay DS920+ is de slechte beschikbaarheid van de DS220+ op dit moment.

• spokje
  • Laatst online: 31-03 14:38
Zou zeker naar Crucial ram kijken, op reddit ook genoeg te vinden die werken. Ik heb zelf een 8GB Crucial plankje in mijn 720+ geduwt en draait gewoon 100% stabiel. Wel fijn hoor wat extra ram. Maar laat dat spul van Synology zelf aub op de plank liggen en spendeer dat geld aan een extra schijf :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee