• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:14
TheVMaster schreef op maandag 28 september 2026 @ 23:41:
Hmm..heb de Steelbook van Michael ontvangen van Amazon IT, maar er zit een (klein) deukje op de hoek. Is dat een reden om hem te laten omwisselen voor een onbeschadigde?
Yes. Moeten ze maar wat beter verpakken.

Koop jij een nieuwe auto met een deukje in de zijkant zonder er iets van te zeggen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 29-09-2026 00:14 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RazorMaron schreef op zondag 27 september 2026 @ 16:40:
Heeft iemand ervaring met parcel forwarding?

Ik zit te denken om wellicht bepaalde producten vanuit de US/UK te bestellen via Vinted. Er zijn gewoon bepaalde series/films waarvan de kans heel klein is dat ze te vinden zullen zijn bij retailers of tweedehands EU markten/shops.

Edit: Een andere optie die ik nu overweeg is de verkoper vragen het artikel op Etsy te plaatsen, omdat je vanuit daar wel naar de EU kan verzenden
ReVision. schreef op zondag 27 september 2026 @ 17:44:
[...]

Ja ik snap het wel maar vervolgens betaal je 60/70 euro voor de parcel service dus dan word die serie ineens heel duur en ben je veel better af via eBay

Ik heb zelf persoonlijk nooit issues met importheffing en btw bij eBay, ik betaal het vooraf indien nodig en heb dan achteraf nog nooit nogmaals moeten betalen bij postnl.
Zie apis29 in "4K UHD blu-rays kopen" . Heb ook wel eens eBay bestellingen via de forwarder laten sturen ipv direct maar dan meerdere gecombineerd, 60/70 euro voor de verzendkosten is het iig bij lange na niet als goedkoopste verzendoptie. Kleine pakketjes tot ~1kg, betaal je met de goedkoopste optie maar $13 verzendkosten voor bijv. (maar kan wel twee weken onderweg zijn afhankelijk van hoe snel het op de post gaat. Die wordt waarschijnlijk samen met een hele hoop andere pakketjes in één bulk verzending gedaan richting een DPD sorteercentrum in Tsjechië en vandaar naar jou. Snelste tot nu toe was vijf dagen maar normaler is anderhalf tot twee weken.
Maar via de shipping calculator op de site kun je vantevoren alles uitproberen en verder naar beneden staan nog wat prijzen van aanvullende opties. Pakketjes combineren kost bijv. $3 per pakketje met de goedkoopste optie maar waneer je een premium account neemt á $10 per maand kost het weer niks en heb je dubbel zo lang gratis opslag; de gratis optie is voor mij tot nu toe voldoende gebleken).
Viel me afgelopen week op dat de verzendkosten van Amzn bij combineren van meerdere producten toch nog steeds flink oplopen dus begin ook voor die bestellingen de alternatieve route als aantrekkelijkere optie te zien (met als nadeel dat die pakketjes van allerlei depots verspreid over het land worden verstuurd en je dus voor elk ook die $3 combineer kosten zou moeten betalen waardoor je wellicht toch aan de 'premium' dienst van de forwarder zou moeten óf voor een duurdere verzendoptie kiezen die ook gratis combineren aanbiedt).

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
nlscavenger schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:07:
[...]

Welke CFW is op de slim geïnstalleerd?

Ik heb de meest recente EVILNAT CFW (4.93) op mijn Slim staan; daar kan je de Blu-ray regio aanpassen via Network > Custom Firmware Tools > Basic tools > xRegistry Tools > Region Tools (staat dat DVD regio code verandert, maar dat werkt niet omdat het hardware gebonden is).
Had aan het begin van dit jaar de PS3 Slim onder het stof vandaan gehaald om er eindelijk eens een custom firmware op te zetten om zo idd de regio te kunnen aanpassen. Kon toen ik eindelijk klaar was met de installatie niet direct vinden waar dit te doen dus dacht nog 'dat doe ik later wel' enkel kwam er binnen een paar dagen in het nieuws dat er plotseling een nieuwe firmware update voor de PS3 uitgebracht was die nodig was om de bluray afspeelmogelijkheid in leven te houden :+ . Toen dus gedacht dat ik maar beter eerst op een nieuwere versie van de custom firmware kon wachten en alweer in de vergetelheid geraakt tot nu O-) .
Nog geen nieuwe firmware erop gezet maar wel de regiocode aangepast, werkte trouwens niet via deze methode bij mij, wel in het multiman menu (tweede plaatje was ná het aanpassen van de regio instellingen via dat Basic tools > xRegistry Tools):
[Qua dvd's is het zo moeilijk niet om een bluray of dvd speler regiovrij/ regio 0 te maken via de afstandsbediening codes dus daar de PS3 ook niet voor nodig]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxhKk-FVyoLwHcoLH5UR4zWDH5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHf0jhDHUE5f0DrxyfGO8W1F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES_lM2HVVJnIN14WSpYtcl1J1mQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ukSgUDlMtnURUaUwz7dRU8d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMC-wCAbgbTBibdLjz85FNPuxOM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWQPzxm32DWdwTvcpiqNPDbq.jpg?f=fotoalbum_tile

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:27

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 00:13:
[...]

Yes. Moeten ze maar wat beter verpakken.

Koop jij een nieuwe auto met een deukje in de zijkant zonder er iets van te zeggen? :)
Helemaal eens. Heb een replacement exemplaar besteld.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste