LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
De meeste TV’s in het midden en duurdere segment hadden destijds 3D ondersteuning. Mijn Panasonic Plasma had active 3D (dus brilletje met batterij) en mijn broer had een Philips LCD met passieve 3D (polariserend brilletje). Naast 3D blu-ray zijn 3D TV uitzendingen destijds toen niet echt van de grond af gekomen, De BBC zond nog wel eens sport in 3D uit, bijvoorbeeld Wimbledon of de Olympische Spelen in Londen. Hier heb ik nog steeds MKV’s van… Epke Zonderland die in 3D aan de rekstok zwaait naar het goud in 3D. 3D films werden zelden of nooit op TV uitgezonden in 3D, ook niet door streaming services. Dus… de 3D markt bleef erg klein. En inderdaad, er kwamen destijds films in 3D uit, waar kunstmatig 3D was toegevoegd. Dat heeft het 3D genre ook geen goed gedaan.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:00:
[...]
Ik denk voornamelijk twee redenen: 3D tv’s stonden, zoals vandaag de dag, meestal in en fel verlichte woonkamer wat natuurlijk effect heeft op 3D. Daarnaast is de fysieke film markt tussen de 60 en 80% DVD, dus heel stom gezegd: mensen hadden geen zin om én een tv van paar duizend te kopen, én een speler van paar honderd, én films voor een paar tientjes met de uiteindelijke kwaliteit die net wat beter is helaas. Maar inderdaad op mijn ouders’ 65” 3D films gezien en was wel genieten. Al moet ik nu wel zeggen dat de rage met alles in 3D de term ook verpest heeft hoor.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat heeft het ook helemaal kapot gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 09-04-2026 19:47 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)
De discussie werd door mij aangewakkerd omdat de nieuwe Avatar film in pre-order is gegaan en Avatar wordt nu eenmaal vaak geassocieerd met 3D. Dat dit dan even de discussie over 3D aanwakkert. kan toch? Het gaat hier wel vaker even over ‘randzaken’. Maar, ok, back onntopic… 4K blu-ray’s!freshy98 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:04:
Leuk deze discussie over 3D, maar niks te maken met de topic titel?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm