• ryanbeentjes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04 19:38
Vorige maand begonnen met het verzamelen van 4k blu-rays en moet zeggen dat het erg verslavend is. Zit ondertussen al op de 39 films! Kreeg vandaag weer aan aantal films binnen vanaf Amazon frankrijk, waaronder First Man. Hierbij was de folie al een beetje vreemd in mijn idee, maar dacht er vrij weinig van. Toen de disc-art er vervolgens wel heel erg ''nep'' uitzag hem meteen maar even in de Blu-ray speler gestopt. Bleek het een 4k disc van Fantastic beast te zijn met een sticker van First man. Iemand is dus lekker aan het knutselen geweest met een retourtje voor een film van 15 euro.. Amazon stuurt een nieuwe en hoef deze niet te retourneren, helaas is bij het verwijderen van deze sticker de disc beschadigd. Mocht je dus wat bestellen bij Amazon, check je disc even voordat je ze in de kast zet ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_KUW3JR0LEIoopmHg0Orpop_c0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3zQCVeePXjCLoxAkeqFPBSl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpgt19IIlKt4a2iSpmtN5rBpKVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiFCY6NMT9DoH5Zg4XleBWtY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S273mRW2q_ncL0BnR4KX4bEqlso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1H4I54mD5C3JpR7XpaOVBWDp.jpg?f=fotoalbum_tile

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:38:
Jaaaa Raw. Goede film :)

Edit: Alleluia trouwens voor 5€ te koop op Apple tv.
Je hebt mij wel getriggered dus die digitale aankoop heb ik dan toch maar even gedaan. @josh-hill
Zo... Alleluia gezien van het weekend. Beeldkwaliteit is op veel momenten echt bedroevend. Maar de film kon mij wel voldoende meeslepen.
Ik vond hem niet slecht. 6/10
Merci voor de tip nog.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:10
ryanbeentjes schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:42:
Vorige maand begonnen met het verzamelen van 4k blu-rays en moet zeggen dat het erg verslavend is. Zit ondertussen al op de 39 films! Kreeg vandaag weer aan aantal films binnen vanaf Amazon frankrijk, waaronder First Man. Hierbij was de folie al een beetje vreemd in mijn idee, maar dacht er vrij weinig van. Toen de disc-art er vervolgens wel heel erg ''nep'' uitzag hem meteen maar even in de Blu-ray speler gestopt. Bleek het een 4k disc van Fantastic beast te zijn met een sticker van First man. Iemand is dus lekker aan het knutselen geweest met een retourtje voor een film van 15 euro.. Amazon stuurt een nieuwe en hoef deze niet te retourneren, helaas is bij het verwijderen van deze sticker de disc beschadigd. Mocht je dus wat bestellen bij Amazon, check je disc even voordat je ze in de kast zet ;)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Was ie wel geseald? Ik moet ook maar eens mn discs checken, van de 34 4ks inmiddels, zitten er nog +- 28 in seal. Als er iets mee aan de hand is kan ik ze ook niet meer terugsturen.

• ryanbeentjes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04 19:38
Veertien14 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:03:
[...]

Was ie wel geseald? Ik moet ook maar eens mn discs checken, van de 34 4ks inmiddels, zitten er nog +- 28 in seal. Als er iets mee aan de hand is kan ik ze ook niet meer terugsturen.
Was wel geseald, alleen leek deze al iets vreemd te zijn. Alsof die een beetje was gesmolten. Bij discs vanuit amazon dubbelcheck ik altijd even de ondertiteling voordat ik ze openmaak waardoor het me opviel. Denk niet dat het vaak voorkomt. Bedoel wie neemt nu al deze moeite voor een film van nog geen 15,-. Ook vreemd dat ze dan een sticker plakken over een andere 4k bluray i.p.v. een random cd. Het is dat ik met het verwijderen van de sticker de disc heb beschadigd, anders had ik deze prima kunnen toevoegen aan de collectie.

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Update: ze zijn vergeven aan één van ons / een liefhebber 😊

Als ik het niet mag hoor ik dat graag.... wil het juist hier plaatsen, omdat er veel film/serie liefhebbers meekijken. Geen verkoop, maar weggeven. 🎥

Mijn oom is helaas onverwachts overleden en heeft: The Original Serie, The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager (behalve seizoen 7), Enterprise en Discovery (behalve seizoen 5) op DVD. Een aantal als speciale uitgave en de rest als gewone box.

Interesse? Is je collectie niet compleet? We geven het graag aan een Star Trek fan 😊

Alles in 1x ophalen in Heemskerk (Noord-Holland) en wil je toch iets geven? Je envelopje met inhoud geven wij aan een lokaal goed doel in Haarlem waar mijn oom 45 jaar vrijwilliger was. 🐦

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJV0IlZRipWCnjOjC1aoO8_nB7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XpGI6gh7uJE651oCV5DtdKRq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va0dLjaKeythY5QrF6rgV-mkqrU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CG7BzOKcTgb0fVvQQAlwqox6.png?f=fotoalbum_large

“Do. Or do not. There is no try.”

• Veertien14
Volgens mij nog niet genoemd, maar er is een 3 voor 2 actie gaande bij de franse amazon.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Waarom in de seal laten? Je moet ze echt altijd controleren. Ook omdat die discs tijdens het transport vaak losschieten uit de hub. Met soms krassen en pitten tot gevolg.
Of je krijgt gewoon verkeerde discs toegestuurd. Ik heb het allemaal al meegemaakt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ryanbeentjes schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:42:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Retour fraude gebeurd bij Amazon omdat ze zeer losjes/laks zijn met hun retourbeleid zijn. Trading cards pakjes moet je daar ook nooit kopen. Dikke kans dat je opengemaakte pakjes krijgt waar alle waardevolle kaarten uitgehaald zijn. Daarom verbaast mij het mij niks dat dit met disk media ook gebeurd.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik controleer eigenlijk zelden de films die ik binnenkrijg. Ik check vooral wat tweedehands is. Goede tip om nieuw ook goed te controleren en verpakken te openen. Mijn laatste aanwinst vanuit Amazon.com:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4BEOdloeaJOToqbzc6zJANCHkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ossFU0UITQWyddSlcLOAB3ZY.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral heel blij met Ben-hur. Na verdelen van de verzendkosten effectief 25 euro betaald voor Ben hur. Ik vond hem op bol.com veel te duur (al heb je dan wel een luxere versie)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Woohoo
Eindelijk Kill Bill the Whole bloody affair op 4k Bluray binnenkort _/-\o_ _/-\o_

Digitaal al beschikbaar. Maar dit wil je wel in BD kwaliteit zien in al zijn glorie _/-\o_

https://www.joblo.com/kill-bill-the-whole-bloody-affair-4k/

[ Voor 32% gewijzigd door daffie82 op 25-03-2026 20:17 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
daffie82 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:59:
[...]

Zo... Alleluia gezien van het weekend. Beeldkwaliteit is op veel momenten echt bedroevend. Maar de film kon mij wel voldoende meeslepen.
Ik vond hem niet slecht. 6/10
Merci voor de tip nog.
Beeld (en ik geloof ook het geluid?) is behoorlijk vaag bij deze film inderdaad. Bij sommige shots heel veel ruis in beeld. Maar sommige scenes vind ik echt uniek en eigenlijk gewoon geniaal.
spoiler:
Bijvoorbeeld wanneer die vrouw de trap afrent wanneer die gast buiten staat. Zo briljant in beeld gebracht.

Of wanneer het kind haar zesde zintuig laat spreken maar haar moeder haar onverbiddelijk "corrigeert". Goede scene dat.
Het gaat bij deze film meer om de ervaring dan beeld en geluidskwaliteit inderdaad.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:40:
Vooral heel blij met Ben-hur. Na verdelen van de verzendkosten effectief 25 euro betaald voor Ben hur. Ik vond hem op bol.com veel te duur (al heb je dan wel een luxere versie)
Vanuit Spanje is die ook ~€25 en krijg je er een bonus disc bij (y) (deze keer maar niet in de pre-order toegehapt zodat het nog te combineren valt met wat anders ivm de verzendkosten)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 25-03-2026 22:28 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

apis29 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Vanuit Spanje is die ook ~€25 en krijg je er een bonus disc bij (y) (deze keer maar niet in de pre-order toegehapt zodat het nog te combineren valt met wat anders ivm de verzendkosten)
US releas heeft ook een bonus disc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9zhy1Ou-aOL_Frj6bxF851qQOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtLMKX0zej3ITDIGjz6UnjoE.jpg?f=fotoalbum_large

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Waarom koop je de films ?
Om te kijken of is het een investering ?
Ik koop niet zo vaak blurays, maar dan controleer ik wel meteen of ze het doen.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
W1ck1e schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 07:15:
[...]

Waarom koop je de films ?
Om te kijken of is het een investering ?
Ik koop niet zo vaak blurays, maar dan controleer ik wel meteen of ze het doen.
Wat controleer je dan? Je kunt toch niet meteen een hele film gaan kijken die je net gekocht hebt? Een probleem kan op elke plek op de disc zitten.

Ik haal een disc meestal pas uit de plastic als ik ‘m ga kijken. Als een disc nog in de plastic zit, lijkt hij mij beter beschermd? Je hoort toch wel regelmatig van (met name) 4K disc die na een tijdje niet meer goed afspelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• W1ck1e
  • Nu online
PatrickC schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Wat controleer je dan? Je kunt toch niet meteen een hele film gaan kijken die je net gekocht hebt? Een probleem kan op elke plek op de disc zitten.

Ik haal een disc meestal pas uit de plastic als ik ‘m ga kijken. Als een disc nog in de plastic zit, lijkt hij mij beter beschermd? Je hoort toch wel regelmatig van (met name) 4K disc die na een tijdje niet meer goed afspelen.
Gewoon of de juiste schijven er in zitten en of het menu het doet. En ik skip even door de hoofdstukken. Ik mag hopen dat de meeste bescherming door het doosje komt en niet door de folie.

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-04 23:46
PatrickC schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:52:
[...]
Ik heb nu ook voor met The Last Emperor van Turbine, na ongeveer anderhalf uur begint hij te skippen en valt het geluid weg. Afkuisen hielp niet. Ik had hem al langer dan een maand, maar Amazon biedt toch gratis retour aan.

• W1ck1e
  • Nu online
McRagefit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Ik heb nu ook voor met The Last Emperor van Turbine, na ongeveer anderhalf uur begint hij te skippen en valt het geluid weg. Afkuisen hielp niet. Ik had hem al langer dan een maand, maar Amazon biedt toch gratis retour aan.
Dat van Amazon (NL/BE?) is wel netjes. Welke reden had je opgeven ?

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18:09

MasterCypher25

Miss Patriotic

McRagefit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Dat is 1 van de redenen waarom ik ze zo snel mogelijk rip. Als er wat met de schijf is, dan valt dat over het algemeen wel op tijdens het ripproces, dat heb ik enkele keren mee mogen maken. Als ik dan de schijf gewoon afspeel, komt op dezelfde tijd de fout naar voren.
Mocht de schijf later om welke redenen dan ook defect / niet afspeelbaar zijn, heb ik nog altijd de back-up in mijn bezit en kan ik toch nog zorgeloos genieten van de film ;)

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De reden waarom ik ze direct uit de seal haal is om eraan te ruiken :P

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:22:
De reden waarom ik ze direct uit de seal haal is om eraan te ruiken :P
Vooral rond het gaatje zeker? :P

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:04:
[...]

Dat is 1 van de redenen waarom ik ze zo snel mogelijk rip. Als er wat met de schijf is, dan valt dat over het algemeen wel op tijdens het ripproces, dat heb ik enkele keren mee mogen maken. Als ik dan de schijf gewoon afspeel, komt op dezelfde tijd de fout naar voren.
Mocht de schijf later om welke redenen dan ook defect / niet afspeelbaar zijn, heb ik nog altijd de back-up in mijn bezit en kan ik toch nog zorgeloos genieten van de film ;)
Hoeveel TB is je NAS? Ik heb meer dan 1100 blu-ray titels (1 titel kan b.v. ook alle GOT seizoenen zijn), maar in het totaal zijn dat wellicht wel meer dan 2000 schijfjes (waarvan zo’n 250 4K). Snel uitgerekend (ChatGPT) zou ik dan 80-100TB aan diskspace nodig hebben om die ongecomprimeerd te rippen. Met RAID6 gaat dat naar 120-140TB. NAS inclusief benodigde schijven wordt dan toch onbetaalbaar?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:33:
[...]

Hoeveel TB is je NAS? Ik heb meer dan 1100 blu-ray titels (1 titel kan b.v. ook alle GOT seizoenen zijn), maar in het totaal zijn dat wellicht wel meer dan 2000 schijfjes (waarvan zo’n 250 4K). Snel uitgerekend (ChatGPT) zou ik dan 80-100TB aan diskspace nodig hebben om die ongecomprimeerd te rippen. Met RAID6 gaat dat naar 120-140TB. NAS inclusief benodigde schijven wordt dan toch onbetaalbaar?
De hoofdnas is 12x 12TB (144TB bruto) en diens back-upnas 12x 14TB (168TB bruto), de secundaire nas is 12x 10TB (120TB bruto) en diens back-up nas is ook 12x 10TB (120TB bruto). Daarnaast heb ik nog wat "losse" nassen met 2TB, 4TB en 8TB schijven.
Ook heb ik de rips op losse 4TB en 6TB schijven staan, die ik in een HDD dock stop als ik een film wil kijken via de computer of mediaspeler. In totaal heb ik een rip dus op 3 plekken staan voor de ultieme redundancy,
De nassen komen dus alleen aan als er films toegevoegd of vervangen worden, afspelen dus via de losse schijven. Als de schijven weer wat normaler geprijst zijn, gaat de 12x14TB als hoofdnas dienen en worden de 12x 12TB vervangen door 12x 16TB of 18TB schijven, Mijn filosofie is dat de back-upnas altijd meer ruimte heeft dan de hoofdnas. Raid 5 of 6 doe ik niet aan, alle nassen draaien Raid 0, aangezien de rips op 3 plekken staan, dus verlies is zo goed als onmogelijk.

• apis29
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 23:32:
[...]

US releas heeft ook een bonus disc:
[Afbeelding]
Her leek in eerste instantie of er bij de Spaanse editie ook de film als gewone Bluray erbij zat aangezien er 4K + Bluray op de cover staat maar op de achterkant wordt enkel een bonus disc vermeld (terwijl op de US cover 4K + digital code staat dus toen ging ik er maar even snel van uit dat het verschil dan zeker in die bonus disc zou zitten, maar niet dus (y) )

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:58:
[...]

De hoofdnas is 12x 12TB (144TB bruto) en diens back-upnas 12x 14TB (168TB bruto), de secundaire nas is 12x 10TB (120TB bruto) en diens back-up nas is ook 12x 10TB (120TB bruto). Daarnaast heb ik nog wat "losse" nassen met 2TB, 4TB en 8TB schijven.
Ook heb ik de rips op losse 4TB en 6TB schijven staan, die ik in een HDD dock stop als ik een film wil kijken via de computer of mediaspeler. In totaal heb ik een rip dus op 3 plekken staan voor de ultieme redundancy,
De nassen komen dus alleen aan als er films toegevoegd of vervangen worden, afspelen dus via de losse schijven. Als de schijven weer wat normaler geprijst zijn, gaat de 12x14TB als hoofdnas dienen en worden de 12x 12TB vervangen door 12x 16TB of 18TB schijven, Mijn filosofie is dat de back-upnas altijd meer ruimte heeft dan de hoofdnas. Raid 5 of 6 doe ik niet aan, alle nassen draaien Raid 0, aangezien de rips op 3 plekken staan, dus verlies is zo goed als onmogelijk.
:9 Dat klinkt wel als de ultieme droom van een filmfanaat. 3 NAS'sen met 12 x 10+ TB schrijven. Wauw...respect! Is dat een beetje energiezuinig dan? Ik heb hier een NAS met 8 schijven erin van 10+ TB en die draait al 100W continue bijna.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:10:
[...]

:9 Dat klinkt wel als de ultieme droom van een filmfanaat. 3 NAS'sen met 12 x 10+ TB schrijven. Wauw...respect! Is dat een beetje energiezuinig dan? Ik heb hier een NAS met 8 schijven erin van 10+ TB en die draait al 100W continue bijna.
De ultieme NATTE droom! :P
Zoals ik al schreef, de nassen komen alleen aan als er films toegevoegd of vervangen worden, afspelen doe ik via een HDD dock met een losse schijf erin (en ja, dat is een stuk energiezuiniger!). Relatief gezien staan de nassen zo'n 4 uur max. per week aan en dat is prijstechnisch goed te doen :Y

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:16:
[...]

De ultieme NATTE droom! :P
Zoals ik al schreef, de nassen komen alleen aan als er films toegevoegd of vervangen worden, afspelen doe ik via een HDD dock met een losse schijf erin (en ja, dat is een stuk energiezuiniger!). Relatief gezien staan de nassen zo'n 4 uur max. per week aan en dat is prijstechnisch goed te doen :Y
Ohww, je speelt vanaf een losse schijf. Beetje dezelfde ervaring als een UHD schijfje, maar dan met een HDD. :+

Nee, dan snap ik het wel idd. Hier staat de NAS 24x7 aan, want dat ding doet hier meer m'n smarthome draait erop, backups van bestanden etc..

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-04 23:46
W1ck1e schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Dat van Amazon (NL/BE?) is wel netjes. Welke reden had je opgeven ?
Was uk. Ik heb het via chat gewoon uitgelegd dat de disc hapert, hij stelde direct gratis retour voor. Helpt misschien ook wel dat het nog maar een week ofzo na het retourvenster is.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:18:
[...]

Ohww, je speelt vanaf een losse schijf. Beetje dezelfde ervaring als een UHD schijfje, maar dan met een HDD. :+

Nee, dan snap ik het wel idd. Hier staat de NAS 24x7 aan, want dat ding doet hier meer m'n smarthome draait erop, backups van bestanden etc..
Yups, scheelt een hoop herrie en stroom! (nassen staan gewoon in de huiskamer...) ;) Want waarom zou ik een complete nas laten draaien, als ik de films ook op losse schijven heb staan? Voor 1 film dan een nas laten draaien is niet echt slim :N En ja, idd net als een UHD schijfje, maar dan met meerdere broertjes en zusjes erbij! De langste tijd dat mijn nassen aan hebben gestaan is om de Raid 0's te maken, daarna is het eens per week films toevoegen danwel vervangen. Ik download ook films, maar die zijn vaak minder GB's dan een schijfje, dus zodra ik het schijfje heb, dan rip ik die en vervang de download :Y Ik download dus niet om een (hoop) geld te besparen, maar om te kijken of een film de moeite waard is om te kopen...

• Gundogan

Gundogan

TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf geen NAS voor films en series, maar draai rips direct van 5400rpm schijven op een HTPC. Zit je wel vast aan 8TB max per HDD, maar er kunnen er genoeg in (gebruik een op de zij gelegde Cooler Master Force 500). Een UHD rip afspelen verbruikt dan maar zo'n 20-25 watt met een onderclockte 4790K + RTX3050. Dat schiet wel omhoog zodra je zware upscaling of dynamische tonemapping gaat gebruiken, maar de 3050 is maar de 6gb versie dus meer dan 75 watt op de videokaart wordt het nooit. O-)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Gundogan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Ik heb zelf geen NAS voor films en series, maar draai rips direct van 5400rpm schijven op een HTPC. Zit je wel vast aan 8TB max per HDD, maar er kunnen er genoeg in (gebruik een op de zij gelegde Cooler Master Force 500). Een UHD rip afspelen verbruikt dan maar zo'n 20-25 watt met een onderclockte 4790K + RTX3050. Dat schiet wel omhoog zodra je zware upscaling of dynamische tonemapping gaat gebruiken, maar de 3050 is maar de 6gb versie dus meer dan 75 watt op de videokaart wordt het nooit. O-)
Waarom kan je geen schijven groter dan 8TB gebruiken? Zit er ergens een limitatie? Zelfs onder Win XP 64bit gebruikte ik al grotere schijven. Misschien is een HDD dock een oplossing? Zelf heb ik deze staan :

https://www.amazon.nl/ORI...b&pd_rd_i=B077VL5WZ5&th=1

Volgens de tekst 4x 16TB maximaal, volgens het plaatje 4x 20TB, aansluiten via usb 3.0 en dat werkt gewoon goed. Binnenkort schaf ik ook een SAS HDD dock aan, aangezien die schijven 2e hands een stuk goedkoper zijn (gemiddeld € 40,- / € 45,- per stuk voor 4TB).
Zelf gebruik ik een Ryzen 3900X systeem met een RX580 8GB Gpu en dat werkt perfect met Dolby Atmos en Vision (beide kan je installeren onder Win 10 of 11). Binnenkort wil ik dat wel veranderen naar een energiezuiniger systeem.

• Gundogan

Gundogan

MasterCypher25 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:09:
[...]

Waarom kan je geen schijven groter dan 8TB gebruiken? Zit er ergens een limitatie? Zelfs onder Win XP 64bit gebruikte ik al grotere schijven. Misschien is een HDD dock een oplossing? Zelf heb ik deze staan :

https://www.amazon.nl/ORI...b&pd_rd_i=B077VL5WZ5&th=1

Volgens de tekst 4x 16TB maximaal, volgens het plaatje 4x 20TB, aansluiten via usb 3.0 en dat werkt gewoon goed. Binnenkort schaf ik ook een SAS HDD dock aan, aangezien die schijven 2e hands een stuk goedkoper zijn (gemiddeld € 40,- / € 45,- per stuk voor 4TB).
Zelf gebruik ik een Ryzen 3900X systeem met een RX580 8GB Gpu en dat werkt perfect met Dolby Atmos en Vision (beide kan je installeren onder Win 10 of 11). Binnenkort wil ik dat wel veranderen naar een energiezuiniger systeem.
Volgens mij zijn alle schijven met meer capaciteit dan 8TB 7200rpm. 5400rpm zit ongeveer op het geluidsniveau van een UHD speler, zo niet stiller. 7200rpm vind ik te luidruchtig.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Gundogan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Volgens mij zijn alle schijven met meer capaciteit dan 8TB 7200rpm. 5400rpm zit ongeveer op het geluidsniveau van een UHD speler, zo niet stiller. 7200rpm vind ik te luidruchtig.
Aha, ikkuh schnap! Al zijn er ook schijven van 8TB die op 7200rpm draaien. Eerlijk gezegd hoor ik mijn schijven niet, zal wel vanwege het volume zijn.... :P Beamer hoor ik ook niet, terwijl die volgens sommige toch wel herrie maakt...

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:58:
[...]

Wow! _/-\o_ Dat is wel een ultieme setup. De hobby mag wat kosten! :o

Ik ben zelf aan het overwegen om in ieder geval de 4K schijven te gaan rippen, maar dit is niet het juiste moment vanwege de hoge prijzen. En ik vrees dat die nog wel even hoog zullen blijven.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:00:
[...]

Wow! _/-\o_ Dat is wel een ultieme setup. De hobby mag wat kosten! :o

Ik ben zelf aan het overwegen om in ieder geval de 4K schijven te gaan rippen, maar dit is niet het juiste moment vanwege de hoge prijzen. En ik vrees dat die nog wel even hoog zullen blijven.
Dat is het zeker en ben er dan ook trots op! :Y

Dat klopt, op dit moment is het niet handig om te beginnen, tenzij je er 2e hands aan kan komen, dat scheelt alweer een hoop knaken! Mijn nassen zijn ook 2e hands, die heb ik zo'n 4-5 jaar geleden van een kennis overgenomen voor een leuk bedrag (2x Synology RS2414RP+ 8GB Ram en 2x Synology RS2416RP+ 16GB Ram). Schijven zijn ook grotendeels 2e hands aangeschaft, misschien dat 25% nieuw is, nieuw is zeker op dit moment, niet echt te doen! Dus zie dit als een tip... ;)

Mag ik even PB komen?

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:46
Arrow;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBJVSADtBkBVaD0KSrP1Eqbcxjg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mNtAUOChv1iY7G23hUpuJC0L.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5xHkPujLHUitT3C0uUu0K-CMzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npBBeFdwD89PI59fAQlLX082.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky MoviecollectorNL

• Veertien14
Arrow sale gaande, 50% op verschillende titels.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:51
*knip*
Dat houden we op v&a

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2026 11:32 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:13
Hard Boiled 4K UHD vandaag ontvangen. Robotrix en Magic Crystal BDs gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jPkdKV6h/20260327-103138.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S4Fpm0Wt/20260327-103728.jpg

Hard Boiled krijgt trouwens een Nederlandse bioscoop release op 30 april.

[ Voor 15% gewijzigd door nlscavenger op 27-03-2026 11:13 ]

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
nlscavenger schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:12:
Hard Boiled 4K UHD vandaag ontvangen.
Hard Boiled krijgt trouwens een Nederlandse bioscoop release op 30 april.
Nice, ik moet die van mij nog ontvangen zal waarschijnlijk over een weekje zijn ofzo.
Gaaf dat hij ook in de bioscoop komt trouwens, misschien dat ik nog wel even een kijkje ga wagen.

Hier zijn deze week inmiddels een paar boxsets binnen gekomen, de rest heeft helaas vertraging opgelopen en duurt nog even.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ksY8SkTH/IMG-20260327-111301.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QvTmJzc6/IMG-20260327-111539.jpg

hoi

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Nogmaals.. dit is niet het topic om je collectie aan te bieden.

Tweakers Discord

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Leuk weer die Lego erbij @ReVision. :)

• ReVision.
  • Niet online
Bericht van Bol.com gekregen nadat ik zelf al twee keer navraag had gedaan, ze kunnen Ben -Hur Collectors Edition niet leveren via geen enkele.leverancier is er nog voorraad. Lekker dan.

Heb hem maar bij Rarewaves besteld (UK versie) met de 10% kortings actie en de gespaarde punten die ik nog had.

hoi

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-04 16:18
Veertien14 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:35:
Arrow sale gaande, 50% op verschillende titels.
Bedankt voor de tip, de Dollar Trilogy met best wel wat korting op de kop getikt. :)

God does not play dice

• nlscavenger
-AzErTy- schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Bedankt voor de tip, de Dollar Trilogy met best wel wat korting op de kop getikt. :)
10% korting met deze codes

BRUMHORROR
ASHLEY
VINCENT
MANVFILM

Die kan je ook gebruiken op vouchers (£50, £75, £100), zodat je als het goed is de korting kan stapelen (heb het zelf nog niet geprobeerd). Hiermee krijg je effectief ook korting op pre-orders waar de codes niet op werken.
----------------------------

EDIT: Lijkt er op dat je geen korting kan stapelen en het werkt niet op verzendkosten :(
Our Gift Vouchers cannot be used towards delivery and they must be used in one transaction only and any remaining balance after your purchase will be invalidated.
simply enter the electronic voucher code you received in the 'Discount Code' section on the Shopping Basket page then click the 'Add' button.

[ Voor 33% gewijzigd door nlscavenger op 28-03-2026 12:14 ]

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-04 00:07
Deze maand weer 8 films (waarvan 4 steelbooks) mogen toevoegen aan de collectie 8).
Als die collectie zo doorgroeit wordt het eigenlijk tijd voor een grotere kast :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWe5XvfUWbmAce0fYeZqEqjp4Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a18hksayD4XZku04U3CS14qD.jpg?f=fotoalbum_large

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:22
Ik had ze al aangekondigd maar een plaatje is leuker.
Bij Bol in de sale.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GILkDRybJPx9M9LAYtxX6sU50fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPruuM2DNehTCOvXugj0gdpp.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat niet zo heel hard met de 4K’s omdat ik op dit moment bezig ben met mijn Disney & Dreamworks animatie verzameling. Die verzamel ik op bluray.

• CryptoNL
Teddieke schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:28:
Ik had ze al aangekondigd maar een plaatje is leuker.
Bij Bol in de sale.

[Afbeelding]

Gaat niet zo heel hard met de 4K’s omdat ik op dit moment bezig ben met mijn Disney & Dreamworks animatie verzameling. Die verzamel ik op bluray.
Nice. Van Disney is heel veel trouwens niet op bluray te krijgen maar enkel dvd en die zijn ontzettend lastig te vinden. Denk aan de films zoals Homeward Bound enz en Pocahontas 2.

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:22
CryptoNL schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:30:
[...]

Nice. Van Disney is heel veel trouwens niet op bluray te krijgen maar enkel dvd en die zijn ontzettend lastig te vinden. Denk aan de films zoals Homeward Bound enz en Pocahontas 2.
Klopt. O.a. een rijtje films uit de 40’s. Ik neem dat voor lief. Zelfde geldt voor een paar Dreamworks-films uit de begintijd.
Ik probeer er eerst zo veel mogelijk in de NL uitgave op de kop te tikken, dan ga ik kijken naar buitenlandse uitgaves en als laatste DVD.
Bij elkaar zijn het op dit moment zo’n 200+ titels dus voorlopig ben ik wel even zoet.
Het verzamelen an sich vind ik al erg leuk. 😁

• CryptoNL
Teddieke schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Klopt. O.a. een rijtje films uit de 40’s. Ik neem dat voor lief. Zelfde geldt voor een paar Dreamworks-films uit de begintijd.
Ik probeer er eerst zo veel mogelijk in de NL uitgave op de kop te tikken, dan ga ik kijken naar buitenlandse uitgaves en als laatste DVD.
Bij elkaar zijn het op dit moment zo’n 200+ titels dus voorlopig ben ik wel even zoet.
Het verzamelen an sich vind ik al erg leuk. 😁
Ik heb er al heel veel. Ook aantal zeldzame maar dan heb je ook nog speciaaltjes zoals bijvoorbeeld Melody Time. Die kun je nog steeds kopen, maar de eerste uitgave is vrijwel onvindbaar. Pocahontas 2 NL versie had ik voor €2. Ontzettend veel geluk mee gehad, want die kom ik nooit ergens tegen.

• nlscavenger
nlscavenger schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:55:
[...]

10% korting met deze codes

BRUMHORROR
ASHLEY
VINCENT
MANVFILM

Die kan je ook gebruiken op vouchers (£50, £75, £100), zodat je als het goed is de korting kan stapelen (heb het zelf nog niet geprobeerd). Hiermee krijg je effectief ook korting op pre-orders waar de codes niet op werken.
----------------------------

EDIT: Lijkt er op dat je geen korting kan stapelen en het werkt niet op verzendkosten :(
Heb een £100 voucher gekocht voor £85 met kortingscode en £5 aan reward points. De e-mail kwam zonder code, dus moest via de klantenservice de code opvragen.

Jackie Chan's Breakout Hits boxset heeft mij in totaal £130 incl. verzendkosten gekost. Ben voor de gewone versie gegaan, omdat om een of ander reden de verzendkosten hoger zijn bij de Arrow exclusive variant; £10 i.p.v £5.

De voucher kan je niet in combinatie met kortingscode gebruiken.

• PatrickC
ReVision. schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:56:
Bericht van Bol.com gekregen nadat ik zelf al twee keer navraag had gedaan, ze kunnen Ben -Hur Collectors Edition niet leveren via geen enkele.leverancier is er nog voorraad. Lekker dan.

Heb hem maar bij Rarewaves besteld (UK versie) met de 10% kortings actie en de gespaarde punten die ik nog had.
Ik heb nog niets gehoord van Bol.com hierover. Gaan ze dat pas doen als je gaat vragen? Als ze ‘m bij jou niet kunnen leveren, dan toch bij niemand lijkt mij?

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:22:
Ik heb nog niets gehoord van Bol.com hierover. Gaan ze dat pas doen als je gaat vragen? Als ze ‘m bij jou niet kunnen leveren, dan toch bij niemand lijkt mij?
Ze hebbben mij ook niets laten weten moest er ook zelf naar vragen ja. Ze kunnen de hele boxset niet leveren dus bij niemand niet geen enkele leverancier heeft voorraad. Ik vermoed dat de NL boxset gewoon nooit geproduceerd is, want de Franse, Spaanse, Italiaanse, Engelse en Amerikaanse versies zijn gewoon online te koop enkel de NL versie is nergens te leveren.

Ik heb zelf de UK versie gekocht maar als de taal van de box je niet veel uitmaakt kan je ook voor minder de Italiaanse versie kopen bij amazon.it

https://www.amazon.it/-/e...ben+hu%2Cdvd%2C234&sr=1-1

hoi

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Ze hebbben mij ook niets laten weten moest er ook zelf naar vragen ja. Ze kunnen de hele boxset niet leveren dus bij niemand niet geen enkele leverancier heeft voorraad. Ik vermoed dat de NL boxset gewoon nooit geproduceerd is, want de Franse, Spaanse, Italiaanse, Engelse en Amerikaanse versies zijn gewoon online te koop enkel de NL versie is nergens te leveren.

Ik heb zelf de UK versie gekocht maar als de taal van de box je niet veel uitmaakt kan je ook voor minder de Italiaanse versie kopen bij amazon.it

https://www.amazon.it/-/e...ben+hu%2Cdvd%2C234&sr=1-1
Ik heb ze ook even via de chat benaderd en ze gaan me binnen 2 dagen een bericht sturen hierover. Ze gaven dus niet direct aan niet te kunnen leveren, terwijl ik jouw ervaring wel met hun gedeeld heb. Ik wacht wel even, maar verwacht uiteindelijk hetzelfde antwoord te krijgen als jij nu hebt.

Als deze niet doorgaat, dan moet ik even kijken wat ik doe. Rarewaves, amazon.it of ergens anders.

• ReVision.
  • Niet online
@PatrickC

Ik moest ook twee dagen wachten, weer contact opnemen en toen weer wachten en toen kreeg ik een mailtje dat ze niet kunnen leveren en dat geen enkele leverancier kon leveren. Ze vroegen me toen ook om zelf even mijn bestelling te annuleren. Dat heb ik overigens niet gedaan just in case maar wel ergens anders de box besteld.

Dit is de mail
Je hebt contact met ons opgenomen naar aanleiding van dat je bestelling: "Ben-Hur (4K Ultra HD Blu-ray) (Collector's Edition)" nog niet bezorgd hebt gekregen. Heel goed dat je hierover contact hebt opgenomen.

Nu is er voor je nagevraagd wanneer je deze zal gaan krijgen. Het antwoord dat hierop is gekomen is:

"Helaas kan de leverancier waar wij het artikel in eerste instantie besteld hadden niet meer leveren. Verder heeft helaas geen van onze andere leveranciers nog voorraad. Graag klant adviseren order te annuleren. Onze excuses voor het ongemak."

Je kan dan de bestelling in je account laten staan. Mocht het dan ooit weer eens op voorraad komen zal het alsnog naar je opgestuurd gaan worden. Maar je kan het dus ook annuleren in je account als je hier niet verder op wilt wachten.

[ Voor 55% gewijzigd door ReVision. op 30-03-2026 14:02 ]

hoi

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:59:
@PatrickC

Ik moest ook twee dagen wachten, weer contact opnemen en toen weer wachten en toen kreeg ik een mailtje dat ze niet kunnen leveren en dat geen enkele leverancier kon leveren. Ze vroegen me toen ook om zelf even mijn bestelling te annuleren. Dat heb ik overigens niet gedaan just in case maar wel ergens anders de box besteld.

Dit is de mail

[...]
Ik heb de UCE maar besteld op amazon.it. Als het goed is wordt die donderdag al geleverd. Dank voor de info en tip!

• PatrickC
Inmiddels de e-mail van Bol.com ontvangen dat Ben Hur 4K CE niet meer geleverd zal worden. Ik heb het dan ook maar direct geannuleerd zoals gevraagd. Uiteindelijk ben ik nu goedkoper uit, want amazon.it was een stuk goedkoper, inclusief verzendkosten.

Wel slecht van Bol dit. Op de eerste dag dat de pre-order beschikbaar kwam, de order geplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 30-03-2026 18:34 ]

• verpro
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 09:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJbRmzuhWsGVbgjnc_RTyNJ7W9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLjQkaG6FBHFHVbsQguSzPmU.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist deze toch maar besteld in de USA voordat het weer uitverkocht is.
Mocht er een relase in de UK komen dan cancel ik deze wel.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:31:
Inmiddels de e-mail van Bol.com ontvangen dat Ben Hur 4K CE niet meer geleverd zal worden. Ik heb het dan ook maar direct geannuleerd zoals gevraagd. Uiteindelijk ben ik nu goedkoper uit, want amazon.it was een stuk goedkoper, inclusief verzendkosten.

Wel slecht van Bol dit. Op de eerste dag dat de pre-order beschikbaar kwam, de order geplaatst.
Hier hetzelfde maar dan voor de steelbook, inmiddels ook elders besteld voor hetzelfde bedrag. Kwalijke zaak wel, maar niks aan te doen. Godfather II steelbook was bij amazon ook geannuleerd, dan maar de Italiaanse versie. Goedkoper en ik wil deze serie wel compleet :)

• PatrickC
Bundin schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:54:
[...]

Hier hetzelfde maar dan voor de steelbook, inmiddels ook elders besteld voor hetzelfde bedrag. Kwalijke zaak wel, maar niks aan te doen. Godfather II steelbook was bij amazon ook geannuleerd, dan maar de Italiaanse versie. Goedkoper en ik wil deze serie wel compleet :)
Vanavond wordt mijn bestelling van amazon.it geleverd. Ik ben wel benieuwd wat er ‘Italiaans’ aan is. Zag er op de plaatjes allemaal Engelstalig uit, maar wellicht is de steelbook tekst in het Italiaans, maar dat vind ik niet zo’n probleem, want de titel zal evengoed Ben Hur zijn. :+

• CryptoNL
Pre-order :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGg5mYW0CvvF_oEjU59nKxUrJBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJxCi9KnO3X9S9ESCp8THIk9.jpg?f=fotoalbum_large

• PatrickC
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:32:
[...]

Vanavond wordt mijn bestelling van amazon.it geleverd. Ik ben wel benieuwd wat er ‘Italiaans’ aan is. Zag er op de plaatjes allemaal Engelstalig uit, maar wellicht is de steelbook tekst in het Italiaans, maar dat vind ik niet zo’n probleem, want de titel zal evengoed Ben Hur zijn. :+
Hij is binnen. Alleen de tekst achterop de box (zo’n losse ‘sleeve’ die aan de bovenkant vastgeplakt zit) is in het Italiaans en de opdruk op de 3 discs is Italiaans. De rest is allemaal Engelstalig (disc menu) en Nederlands is gewoon als ondertiteling beschikbaar (stond niet vermeld op sleeve). De 1e disc zat wel heel vast in het doosje, want die plastic pinnetjes die ‘m vastklemmen zijn niet echt flexibel.

Eerste indruk… wat een beeld! _/-\o_

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-04 10:00

freshy98

Atari

Ken de film niet, wel 21. Is het daar mee te vergelijken?

• CryptoNL
freshy98 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:44:
[...]

Ken de film niet, wel 21. Is het daar mee te vergelijken?
Rounders wordt door velen gezien als de beste poker film ooit gemaakt. Wel stukkie beter dan 21.

• freshy98

freshy98

Atari

CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:46:
[...]

Rounders wordt door velen gezien als de beste poker film ooit gemaakt. Wel stukkie beter dan 21.
Ik heb helemaal niks met kaartspellen, maar vond 21 een prima film.
Deze ook maar eens kijken dan.

Waar is het te pre-orderen?
amazon.com niet iig.

[ Voor 7% gewijzigd door freshy98 op 02-04-2026 08:51 ]

• CryptoNL
freshy98 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:49:
[...]

Ik heb helemaal niks met kaartspellen, maar vond 21 een prima film.
Deze ook maar eens kijken dan.
Zeker doen. Uitstekende cast ook met o.a. Famke Janssen, Edward Norton en Matt Damon.

• freshy98

freshy98

Atari

CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:52:
[...]

Zeker doen. Uitstekende cast ook met o.a. Famke Janssen, Edward Norton en Matt Damon.
Ik zag het. Daarom spreekt het mij deels ook al aan.

• CryptoNL
Poh mooie Highlander limited edition komt er uit. Jammer dat de overige films er weer niet bij zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxImPJlQV4Rvx_gEpK7jjRzQY0U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/lT9iBh1YoClc1AKcZIrrcP3I.webp?f=user_large

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-04 16:22
CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:46:
Poh mooie Highlander limited edition komt er uit. Jammer dat de overige films er weer niet bij zitten.

[Afbeelding]
Enige idee waar we deze kunnen pre-orderen?

• CryptoNL
limefresh2011 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:49:
[...]

Enige idee waar we deze kunnen pre-orderen?
Zavvi

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:46:

[Afbeelding]
Voor mij een plus; de overige films zijn matig tot slecht.

Is ie buiten Zavvi ook nog ergens te krijgen? Ik vind Zavvi zo ontieglijk overpriced...

Trouwens: Zojuist op Amazon de Fight Club en Perfect Blue steelbooks besteld, die zijn eindelijk beschikbaar voor pre-order *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Nyarlathotep op 02-04-2026 13:27 ]

• CryptoNL
Nyarlathotep schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:17:
[...]

Voor mij een plus; de overige films zijn matig tot slecht.

Is ie buiten Zavvi ook nog ergens te krijgen? Ik vind Zavvi zo ontieglijk overpriced...

Trouwens: Zojuist op Amazon de Fight Club en Perfect Blue steelbooks besteld, die zijn eindelijk beschikbaar voor pre-order *O*
Hoe slecht de overige films ook zijn. Dat moet voor mij compleet zijn. Nu moet ik 40 pond uitgeven aan 1 film en dan maar hopen dat ze zo'n zelfde set gaan uitbrengen voor de andere delen.

Nergens anders verkrijgbaar. Volgens mij Zavvi exclusive.

• ReVision.
  • Niet online
Ook te bestellen op Rarewaves maar daar is hij net zo duur, al zijn de verzendkosten daar wel lager.

https://www.rarewaves.com...lander-collectors-edition

Verder ook te verkrijgen via HMV of iMusic.nl maar in beide gevallen ben je dan duurder uit dan Zavvi of Rarewaves.

https://hmv.com/store/film-tv/4k-ultra-hd-blu-ray/highlander
https://imusic.nl/movies/...D-ksI06ZojjUPwJCdMejE1jkX

[ Voor 30% gewijzigd door ReVision. op 02-04-2026 14:25 ]

hoi

• apis29
  • Niet online
Gisteren nog even langs de HMV geweest (om deze Weird Science Limited editie nog op te pikken. Had die de vorige keer nog in m'n handen maar in eerste instantie niet het idee dat het de ltd versie was aangezien het gewoon een normale dikte was. Vreemd genoeg is de gewone versie €32,99 en was er eentje minder van dan de vorige keer. Ook €29,99 is eigenlijk nog 'veel' te duur aangezien die ooit voor 18 pond bij Arrow te koop was)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-XhxG0u5qJWjdvw2XlRDtJu_LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trX4Al2SIdJttRGv7KosANbD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_KGiRtkB4CuDNuhuC5WDxIuDRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKURMBuoVSUYMVfXxNGrCBhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGhdlliw0SPglzUwfClKSPMMyNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4JrSUT7EfzT1o7JPPYN1jpy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXHEn-MER43udh8B-bBDHA0rUBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etuyAZyzimSGZTcv6NMuS05b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76qvQNTYhfr5zNx8-vgmB1LioAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLCKFkBgOwW4s2lYBcP83Z2z.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWDwEQnVLBiEm3QsOVQjOk_UWr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvQYjs7sXrOYQsqS0bHoOm8q.jpg?f=fotoalbum_large

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, er staat best wel een leuk rijtje daar. En de prijzen zijn best redelijk eigenlijk. Geen verzendkosten en eventuele extra kosten die je normaal hebt als je uit de UK bestelt.
Ik ga binnenkort nog even langs om waarschijnlijk The Proposition mee te nemen :)

• CryptoNL
Nyarlathotep schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:23:
Ja, er staat best wel een leuk rijtje daar. En de prijzen zijn best redelijk eigenlijk. Geen verzendkosten en eventuele extra kosten die je normaal hebt als je uit de UK bestelt.
Ik ga binnenkort nog even langs om waarschijnlijk The Proposition mee te nemen :)
Prijzen zijn exact gelijk aan online. Had wel verwacht dat de store ietsje goedkoper zou zijn, maar het zijn 1 op 1 dezelfde prijzen en uiteindelijk net zo duur, want parkeerkosten/benzine etc.

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:34
CryptoNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:31:
[...]

Prijzen zijn exact gelijk aan online. Had wel verwacht dat de store ietsje goedkoper zou zijn, maar het zijn 1 op 1 dezelfde prijzen en uiteindelijk net zo duur, want parkeerkosten/benzine etc.
Fysieke winkels kunnen bijna nooit concurreren met online, gezien kosten voor de huur van het pand, personeel, licht/gas etc. Denk dat als we dit soort winkels willen koesteren, we onze zuinige Hollandse mentaliteit opzij moeten zetten en net even die paar euro meer moeten neerleggen voor een mooie film!

• ReVision.
  • Niet online
Kunnen de *knip* het weer over 4K UHD's hebben, ipv aan welke stad ze een hekel hebben?

Om zelf maar ontopic te blijven, heb zojuist Arrow's 4K LE van Bullet in the Head in de preorder gezet. Komt straks mooi te staan naast de andere John Woo LE's (Hard Boiled en The Killer)

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2026 12:25 . Reden: Niet nodig ]

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Modbreak:En dit laten we al helemaal.

Overige off -topic posts zijn verwijderd.

[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2026 12:25 ]

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:49:
Om zelf maar ontopic te blijven, heb zojuist Arrow's 4K LE van Bullet in the Head in de preorder gezet. Komt straks mooi te staan naast de andere John Woo LE's (Hard Boiled en The Killer)
Gisteren Hard Boiled 4k gezien. Wat een upgrade over eerdere uitgaves. _/-\o_

City on Fire was ook erg goed, dus ik kijk ook uit naar The Killer en Bullet in the Head.

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:08:
Gisteren Hard Boiled 4k gezien. Wat een upgrade over eerdere uitgaves. _/-\o_

City on Fire was ook erg goed, dus ik kijk ook uit naar The Killer en Bullet in the Head.
Nice die van mij is ook binnen, zondag maar even goed voor gaan zitten en genieten.

hoi

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-04 00:07
[...]

Komt F***t C**b uit op 4K (Steelbook) ja? :o Dat heb ik ff gemist, die gaat direct op de wenslijst _/-\o_

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:46
Kwam onderstaan tegen.

Deze zelf gekocht dezetijds(linker). Achteraf had ik mooi beiden kunnen hebben, maar goed voor de liefhebber. Deze is vrij zelfzaam en voorheen stond de full box over de 1000 op andere sites.
HAPPY EASTER!!!
we're offering a limited number of copies of one of the most interesting titles in the ART line: Who Framed Roger Rabbit - CMA#38

Box Set: €349.90
Lenticular: €189.90
Full Slip: €169.90
* Shipping costs are not included, but can be combined with existing orders.

To reserve your copy, you can send a direct message to our Facebook page or email info@cinemuseum.store
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDCzo03yDlNywZl8fvicXn818DM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWGmaPyAKJXJAIlbAFWP99jY.jpg?f=fotoalbum_large

• W1ck1e
  • Nu online
Dagarkin schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:50:
Kwam onderstaan tegen.

Deze zelf gekocht dezetijds(linker). Achteraf had ik mooi beiden kunnen hebben, maar goed voor de liefhebber. Deze is vrij zelfzaam en voorheen stond de full box over de 1000 op andere sites.

[...]
[Afbeelding]
Inderdaad een leuke film.
Maar wordt dit nu gekocht om te kijken (leuk), hebben (ook mooi) of als investering (gezien de kreten "zeldzaam" & "over de 1000 op andere sites"). ?

• Dagarkin
W1ck1e schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:56:
[...]

Inderdaad een leuke film.
Maar wordt dit nu gekocht om te kijken (leuk), hebben (ook mooi) of als investering (gezien de kreten "zeldzaam" & "over de 1000 op andere sites"). ?
Zelf verzamel ik films en vanuit nostalagie wou ik deze film graag hebben. Mooi om dan een speciale editie te hebben. Ze zijn wel gelimiteerd. De twee loze edities daar zijn 200 van totaal 400 en de box set daar zijn 300 van. Uiteindelijk komt het neer op 500 uitgaves per verschillende editie.

Voor mij pers mooi om te hebben en die linker uitgave met die lenticulare case past prachtig bij de film. Mooi om als film uit te stallen. Achteraf had ik die andere ook wel willen hebben, maar dan is alleen de sleeve anders en wordt het wel erg prijzig.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51
Dagarkin schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:50:
Kwam onderstaan tegen.

[...]
[Afbeelding]
Paar jaar terug voor 400/500 euro te vinden laaste keer dat ik hem zag was het rond de 1400/1500 Euro. Paar weken terug :(

• PatrickC
Ik was even de komende edities van de 3e Avatar film aan het bekijken op rarewaves. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een editie met een 4K blu-ray icm een 3D blu-ray, maar die lijkt er niet te zijn. Bij de 2e Avatar film was dat ook al niet het geval, dus daar heb ik ‘m ook 2 keer moeten kopen. De eerste Avatar film was destijds mijn eerste 3D blu-ray, welke ik gratis bij mijn Panasonic 3D Plasma TV kreeg (exclusieve deal destijds dacht ik). Bij Dune en Alita: Battle Angel heb je zo’n combi wel standaard, dus… het kan wel…

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:59:
Ik was even de komende edities van de 3e Avatar film aan het bekijken op rarewaves. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een editie met een 4K blu-ray icm een 3D blu-ray, maar die lijkt er niet te zijn. Bij de 2e Avatar film was dat ook al niet het geval, dus daar heb ik ‘m ook 2 keer moeten kopen. De eerste Avatar film was destijds mijn eerste 3D blu-ray, welke ik gratis bij mijn Panasonic 3D Plasma TV kreeg (exclusieve deal destijds dacht ik). Bij Dune en Alita: Battle Angel heb je zo’n combi wel standaard, dus… het kan wel…
Ik vermoed dat de meeste mensen of een 4K versie willen of een 3D bluray en niet allebei. Ik persoonlijk wil enkel een 4K en vind het dan zonde om extra te betalen voor een 3D bluray die er dan bij zit. Maar ik snap je punt zeker er zijn ook mensen die beide willen, maar die hebben dan in ieder geval altijd nog de optie om beide te kopen.

hoi

• PatrickC
ReVision. schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:12:
[...]

Ik vermoed dat de meeste mensen of een 4K versie willen of een 3D bluray en niet allebei. Ik persoonlijk wil enkel een 4K en vind het dan zonde om extra te betalen voor een 3D bluray die er dan bij zit. Maar ik snap je punt zeker er zijn ook mensen die beide willen, maar die hebben dan in ieder geval altijd nog de optie om beide te kopen.
Dat was aan de prijs van Dune en Alita: Battle Angel niet direct terug te zien destijds, zeker als je nu al ziet wat deze edities van de 3e Avatar film gaan kosten. Als ik beide standaard edities moet gaan kopen ben ik €54 kwijt. Verder combineren ze wel een standaard blu-ray met een 3D blu-ray in één editie en een 4K blu-ray en standaard blu-ray in één editie. Wat heb je aan die standaard blu-ray als je de 4K koopt? Maar dat vind ik altijd al met de meeste 4K blu-rays…. vaak zit daar ook nog de standaard blu-ray bij.

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:
[...]

Dat was aan de prijs van Dune en Alita: Battle Angel niet direct terug te zien destijds, zeker als je nu al ziet wat deze edities van de 3e Avatar film gaan kosten. Als ik beide standaard edities moet gaan kopen ben ik €54 kwijt. Verder combineren ze wel een standaard blu-ray met een 3D blu-ray in één editie en een 4K blu-ray en standaard blu-ray in één editie. Wat heb je aan die standaard blu-ray als je de 4K koopt? Maar dat vind ik altijd al met de meeste 4K blu-rays…. vaak zit daar ook nog de standaard blu-ray bij.
Eens, van mij hoeft de standaard bluray bij een 4K film ook zeker niet. Ik denk dat door de Avatar 3D en 4K versie gescheiden te houden ze verwachtdn meer verkopen/winst te maken. Vooral bij Avatar zullen veel mensen juist een 3D versie willen en bij andere films wat minder. Attans dat is mijn gedachte, hoe het echt zit zullen we nooit weten denk ik.

hoi

• Dagarkin
ReVision. schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:41:
[...]

Eens, van mij hoeft de standaard bluray bij een 4K film ook zeker niet. Ik denk dat door de Avatar 3D en 4K versie gescheiden te houden ze verwachtdn meer verkopen/winst te maken. Vooral bij Avatar zullen veel mensen juist een 3D versie willen en bij andere films wat minder. Attans dat is mijn gedachte, hoe het echt zit zullen we nooit weten denk ik.
Zo jammer, maar de mogelijkheden om 3d te bekijken zijn erg beperkt tenminste op tv. Kan er nog steeds niet bij, waarom dit geflopt is? Hoe ik Avatar 1 zie destijds in de bios zag dit eruit als een toevoeging een extra verdieping. Zou prachtig zijn om deze weer met 3d te kunnen kijken. Ik heb nog wel een lcd 3d, maar een oled met 3d zo jammer, dat LG hiermee is gestopt.

Dus nu de opties zijn dan een beamer, of een oudere oled tweedehands of een vr bril. Ironisch heb ik de oude ps vr verkocht en nummer 2 gekocht om er achter te komen, dat ze de blu ray 3d functionaliteit volledig uit de ps5 hebben gehaald. :X

• PatrickC
Dagarkin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:57:
[...]

Zo jammer, maar de mogelijkheden om 3d te bekijken zijn erg beperkt tenminste op tv. Kan er nog steeds niet bij, waarom dit geflopt is? Hoe ik Avatar 1 zie destijds in de bios zag dit eruit als een toevoeging een extra verdieping. Zou prachtig zijn om deze weer met 3d te kunnen kijken. Ik heb nog wel een lcd 3d, maar een oled met 3d zo jammer, dat LG hiermee is gestopt.

Dus nu de opties zijn dan een beamer, of een oudere oled tweedehands of een vr bril. Ironisch heb ik de oude ps vr verkocht en nummer 2 gekocht om er achter te komen, dat ze de blu ray 3d functionaliteit volledig uit de ps5 hebben gehaald. :X
Eens. Mijn enige mogelijkheid is nu nog via de Quest 3, wat qua 3D bioscoop beleving wel veel beter is dan op mijn vorige TV, een 50” 3D Plasma. Maar het is wel een stuk minder comfortabel en… je kijkt altijd alleen. Het enige wat me echter nog niet gelukt is het beeld op de Quest 3 helemaal vloeiend te krijgen. De 24 beelden per seconden van de geripte 3D blu-ray, kunnen af en toe wat schokkerig overkomen op de Quest 3 met de 4XVR app. Je zou de Quest 3 op 72hz of 120hz moeten zetten, maar die optie heb ik nog nergens gevonden. :)

Dat het op TV geflopt is, is waarschijnlijk toch door een te kleine vraag. Ik heb de kritiek van ‘dan moet ik zo’n stom brilletje op’, echter nooit echt begrepen. Bij fel zonlicht buiten in de zomer zet ook bijna iedereen een zonnebril op 8) .

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:51
PatrickC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:
[...]
Wat heb je aan die standaard blu-ray als je de 4K koopt? Maar dat vind ik altijd al met de meeste 4K blu-rays…. vaak zit daar ook nog de standaard blu-ray bij.
Dat hangt ook een beetje van de film af. Ik heb laatst een aantal Disney classics op 4K gekocht, en daarop zit geen Nederlandse audio, terwijl die wél op de Blu-ray staat. Zo kan ik zelf de 4K kijken en heb ik de Blu-ray voor mijn neefjes en nichtjes, best een ideale combo eigenlijk.

Verder vind ik het gewoon prettig om er een Blu-ray bij te hebben, ook al gebruik ik ’m niet altijd. Het voelt toch completer. Ik heb bijvoorbeeld van Dune 2 en Sinners alleen de 4K, en dat voelt dan toch een beetje karig.

Met 3D heb ik dan weer niet zoveel. Ik heb Avatar destijds ook niet in de bioscoop gezien, omdat er bij Vue alleen 3D voorstellingen waren. Misschien heb ik daarmee iets gemist, maar ik heb echt een hekel aan ondertiteling bij 3D, dat kijkt gewoon niet lekker.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Avatar in 3D was echt een beleving. In de bioscoop en daarna thuis op mijn Panasonic plasma.
Gravity was ook zo een topper in 3D. Pacific Rim had ik ook nog in 3D, was ook wel goed.

Maar inderdaad, het is nooit aangeslagen bij het grote publiek. Dat is wel vaker zo. Het is niet omdat het een uitstekende technologie is, dat het doorbreekt. 1 en 1 is helaas niet altijd 2.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor mij was de eerste Avatar de enige film waar 3D echt een wezenlijke toevoeging was aan de beleving. Bij een aantal andere films die ik rond die tijd gezien heb in de bios was een combi van matige 3D effecten en weinig tot geen scenes die er speciaal voor in elkaar gezet leken. Ik ben na een film of 6 naar de 2D voorstellingen overgestapt, die nog goedkoper waren ook. Plus geen gemuts met die brilletjes, die als brildrager niet echt comfortabel waren. Ik heb het dus geen seconde gemist, al zou het voor een Dune wellicht kunnen werken in sommige scenes.

Aangaande de bonus bluray bij een 4k... geen idee wat ik ermee moet. Als ik een paar euro minder kan betalen voor een versie zonder: top. In mijn omgeving ben ik de enige die iets met fysieke media doet, al zijn er genoeg met consoles met afspeelmogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Bundin op 07-04-2026 14:40 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bundin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:39:
Voor mij was de eerste Avatar de enige film waar 3D echt een wezenlijke toevoeging was aan de beleving. Bij een aantal andere films die ik rond die tijd gezien heb in de bios was een combi van matige 3D effecten en weinig tot geen scenes die er speciaal voor in elkaar gezet leken. Ik ben na een film of 6 naar de 2D voorstellingen overgestapt, die nog goedkoper waren ook. Plus geen gemuts met die brilletjes, die als brildrager niet echt comfortabel waren. Ik heb het dus geen seconde gemist, al zou het voor een Dune wellicht kunnen werken in sommige scenes.

Aangaande de bonus bluray bij een 4k... geen idee wat ik ermee moet. Als ik een paar euro minder kan betalen voor een versie zonder: top. In mijn omgeving ben ik de enige die iets met fysieke media doet, al zijn er genoeg met consoles met afspeelmogelijkheden.
Op zich wel eens hoor. Avatar met stip de beste. Is er ook echt voor gemaakt.
Avatar 2 vond ik sowieso vrij matig dus de rest van de franchise laat ik lekker aan mij voorbijgaan.

Vandaag is mijn wowhd pakket eindelijk aangekomen. Zal straks foto posten.

• PatrickC
De eerste Avatar is qua 3D ook mijn nummer 1, maar er zijn zeker nog wel een paar films waar 3D goed tot zijn recht komt. Gravity werd hier al vermeld, maar ik vind hoe ze 3D hebben toegepast bij Tron Legacy ook wel iets toevoegen tov de pure 2D ervaring. Daarnaast Hugo, Blade Runner 2049. en Avatar The Way Water. Animatiefilms zijn meestal ook wel goed in 3D.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Alles in orde. Perfect aangekomen. Blij mee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udP7d-LiR0FXjp9aLPHczUTxHqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0DjtzAz4cHJtVENfwPASxoq.jpg?f=fotoalbum_large

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:04
PatrickC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:20:
[...]

Dat het op TV geflopt is, is waarschijnlijk toch door een te kleine vraag. Ik heb de kritiek van ‘dan moet ik zo’n stom brilletje op’, echter nooit echt begrepen. Bij fel zonlicht buiten in de zomer zet ook bijna iedereen een zonnebril op 8) .
Ik denk voornamelijk twee redenen: 3D tv’s stonden, zoals vandaag de dag, meestal in en fel verlichte woonkamer wat natuurlijk effect heeft op 3D. Daarnaast is de fysieke film markt tussen de 60 en 80% DVD, dus heel stom gezegd: mensen hadden geen zin om én een tv van paar duizend te kopen, én een speler van paar honderd, én films voor een paar tientjes met de uiteindelijke kwaliteit die net wat beter is helaas. Maar inderdaad op mijn ouders’ 65” 3D films gezien en was wel genieten. Al moet ik nu wel zeggen dat de rage met alles in 3D de term ook verpest heeft hoor.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 23:22:
@daffie82 Ik heb die regio hack op mijn speler laatst voor het eerst echt gebruikt bij een US import Blu-ray van Criterion. Moet zeggen: het werkt verrassend goed. Het voelt echt alsof je ineens een volledig regiovrije speler hebt. De disc start gewoon zonder gedoe, precies zoals je zou verwachten. In de praktijk merk je er dus niets van dat de speler officieel niet regiovrij is. Wat dat betreft heeft Panasonic het blijkbaar zo gebouwd dat dit trucje prima werkt.

Dus ideaal als je soms een buitenlandse release koopt.
Bij mij werkte die hack helaas niet op mijn Regio-A Blu-Ray van Terminator 2.
Gisteren eindelijk eens geprobeerd. Ik druk na de melding op stop en dan meerdere keren op ''Top Menu'' knop. Zeker wel 30 keer geprobeerd tussen 3 en 7 keer op die top menu knallen, maar helaas.

Had hem al geript, dus niet erg. Maar werkt dus helaas niet altijd.

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste