Hoi allemaal, willen jullie met mij meedenken?
Een maand geleden heb ik een nieuw appartement betrokken en nu heb ik mijn energieverbruik uitgerekend en vervolgens berekend wat ik per jaar zou gaan verbruiken: 7300kWh(!)
Extra notificatie: Ik heb de sleutel nu een maand maar woon er daadwerkelijk pas een week dus snap het totaal niet.
Ik vraag me af hoe dit kan gezien mijn situatie:
- nieuw appartement van 49m.
- 2 weken per maand bewoon ik deze alleen; 2 weken met kinderen.
- douchen: ik 1 x per dag 5 minuten. De kinderen 2 weken per maand om de dag 5 minuten per kind (2 kinderen).
- verwarming in de slaapkamers uit, in de woonkamer op 18c.
- geen vloerverwarming
- alleen een wasmachine, geen droger, tot nu toe 5 wassen totaal gedraaid.
- nieuwe koel-vriescombinatie.
- TV staat alleen sommige avonden aan.
- verlichting amper aan, alleen een LEDlamp in de donkere uren aan in de woonkamer.
- kookplaat keramisch, nog maar 1 x gebruikt.
- het appartement maakt gebruik van een boiler maar deze is voor het hele complex dus daar kan ik niet aankomen.
- geen computers e.d.
Iemand enig idee? Want zo’n €200,- per maand voor een gemiddeld 2-persoons huishouden gaat echt nergens over als ik kijk naar mijn verbruik.
Een maand geleden heb ik een nieuw appartement betrokken en nu heb ik mijn energieverbruik uitgerekend en vervolgens berekend wat ik per jaar zou gaan verbruiken: 7300kWh(!)
Extra notificatie: Ik heb de sleutel nu een maand maar woon er daadwerkelijk pas een week dus snap het totaal niet.
Ik vraag me af hoe dit kan gezien mijn situatie:
- nieuw appartement van 49m.
- 2 weken per maand bewoon ik deze alleen; 2 weken met kinderen.
- douchen: ik 1 x per dag 5 minuten. De kinderen 2 weken per maand om de dag 5 minuten per kind (2 kinderen).
- verwarming in de slaapkamers uit, in de woonkamer op 18c.
- geen vloerverwarming
- alleen een wasmachine, geen droger, tot nu toe 5 wassen totaal gedraaid.
- nieuwe koel-vriescombinatie.
- TV staat alleen sommige avonden aan.
- verlichting amper aan, alleen een LEDlamp in de donkere uren aan in de woonkamer.
- kookplaat keramisch, nog maar 1 x gebruikt.
- het appartement maakt gebruik van een boiler maar deze is voor het hele complex dus daar kan ik niet aankomen.
- geen computers e.d.
Iemand enig idee? Want zo’n €200,- per maand voor een gemiddeld 2-persoons huishouden gaat echt nergens over als ik kijk naar mijn verbruik.