Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:17
DJMaze schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Sowieso heb ik TR-064 beheer uitgeschakeld en kan/mag Ziggo niks automagisch/meekijken (zover ik weet).
Durf überhaupt niet met zekerheid te zeggen of Ziggo dit protocol gebruikt voor de eigen aangeschafte modems. Zoals @muisje1997 al aangaf kan je ook al heel veel met SNMP. Ik zie ook niks terugkomen in de specificaties op de Ziggo website die op de pagina staat over het eigen modem.

Aan de andere kant, je merkt het vanzelf wel. Als Ziggo hiermee niet meer de mogelijkheid heeft om noodzakelijk beheer uit te voeren dan wordt je modem zo afgesloten. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb vandaag geprobeerd een Motorola MB8611 Docsis 3.1 kabelmodem te laten activeren.
Helaas tot nu toe nog geen resultaat.
Als ik het nieuwe modem aansluit, blijft deze hangen op het verkrijgen van een downstream kanaal.
Er is nog een optie om dit handmatig in te vullen, geen idee of dat zou helpen en wat ik daar kan invullen?

ps: Op dit moment is mijn oude modem ook nog actief, dus ik vraag me af of de wijziging ubehaupt al is doorgevoerd. Ik was wel gebeld door Ziggo dat alles geregeld zou zijn.

Provider Forum - KPN, Ziggo, T-Mobile, Delta en alle andere aanbieders

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:22
@Mr. Jinx Ik lees nergens dat die eurodocsis doet. Docsis 3.1 is op zich wel universeel, maar Ziggo is op dit moment Eurodocsis met een extra OFDM kanaal. Verklaart waarom jij geen downstream kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mr. Jinx schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:00:
Ik heb vandaag geprobeerd een Motorola MB8611 Docsis 3.1 kabelmodem te laten activeren.
Cool! Laat weten hoe het loopt! Zou heel tof zijn als je dit modem aan de praat krijg.

Helaas voldoet dit modem niet aan de specificaties die Ziggo eist. Waaronder een EuroDocsis specificatie. Zoals @_JGC_ ook aangeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ah jammer, daar had ik niet aan gedacht. Had me helemaal gefocust op Docsis 3.1. Ik dacht dat dat nu wel zo'n beetje mainstream was na al die beloftes over 'giganet'.

Ze gaven ook aan dat er tot nu toe alleen nog Frtizboxen succesvol zijn geactiveerd. Dit modem mocht ik proberen, maar daar hadden ze nog geen ervaring mee.
Gaat 'm niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ps: Op dit moment is mijn oude modem ook nog actief, dus ik vraag me af of de wijziging ubehaupt al is doorgevoerd.
Zoals ik hem begrepen heb: beide modems is de CMAC van geregistreerd, beide zullen ook blijven werken.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Keypunchie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Zoals ik hem begrepen heb: beide modems is de CMAC van geregistreerd, beide zullen ook blijven werken.
Ook via een splitter?

• Jay-B
Keypunchie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik denk namelijk van niet. Ondanks dat je het Ziggo modem thuis houdt wordt hij volgens mij in nactief bij de keuze voor een eigen modem. Dat kan @DJMaze beamen. Zijn eigen modem werd weer Inactief omdat Ziggo een nieuw modem stuurde. ;)
Jeffrey87 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:51:
Het is wat dat betreft nog één grote bende bij Ziggo met het gebruik van een eigen modem.
Stel dat ik mijn abonnement wil aanpassen, dan mag (kan wel) dit niet via Mijn Ziggo, omdat het abonnement dan geactiveerd zal worden op mijn Connectbox Giga.

Overigens ben ik er achter gekomen, dat zowel mijn FRITZ!Box als mijn Connectbox Giga momenteel beide actief staan in het systeem bij Ziggo!
En dit is niet zo gek, want je moet de oude modem terugplaatsen voor troubleshooting op de lijn…

Dus probeer maar met die splitter…

Dat zijn andere modem inactief werd is ook denkbaar omdat ze hun processen niet op orde hebben.

if “nieuw modem” then “verwijder oude registratie”… maar nog niet de vrije modemkeuze meegenomene en dat de oude registratie wel eens 2 cmacs zou kunnen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Keypunchie op 02-06-2022 17:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Keypunchie en @Jay-B,

In dit topic is iemand die beide actief had.
Hier (gemeente Zeist) lukte het mij niet en moest ik steeds Ziggo bellen om de activering om te wisselen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 13:52
Mr. Jinx schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:34:
Ah jammer, daar had ik niet aan gedacht. Had me helemaal gefocust op Docsis 3.1. Ik dacht dat dat nu wel zo'n beetje mainstream was na al die beloftes over 'giganet'.

Ze gaven ook aan dat er tot nu toe alleen nog Frtizboxen succesvol zijn geactiveerd. Dit modem mocht ik proberen, maar daar hadden ze nog geen ervaring mee.
Gaat 'm niet worden vrees ik.
Motorola MB8611 gaat hem niet/nooit worden.

Je moet kijken naar dit lijstje: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70424502

[Voor 11% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-06-2022 09:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Daar ben ik inmiddels ook achter. Was nogal naïef van me om te denken dat Ziggo volledig Docsis 3.1 zou ondersteunen.
De MB8611 vond overigens wel het docis 3.1 downstream kanaal op 917Mhz , alleen was er geen docsis 3.1 upstream beschikbaar.

Wat ik zoek, een eigen kabelmodem zonder router functionaliteit, die je zelf kunt updaten, zonder puma chipset, die is er niet. Dan blijft de Ubee in bridge mode de beste keuze (in mijn geval).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Klaus_1250
Mr. Jinx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:41:
Daar ben ik inmiddels ook achter. Was nogal naïef van me om te denken dat Ziggo volledig Docsis 3.1 zou ondersteunen.
De MB8611 vond overigens wel het docis 3.1 downstream kanaal op 917Mhz , alleen was er geen docsis 3.1 upstream beschikbaar.
Correct. Ziggo heeft nog geen Docsis 3.1 upstream kanalen, dus dan breekt het gebrek aan Eurodocsis je wel op. Ik vraag me ook af hoeveel bandbreedte er op de single 3.1 downstream is en hoe men die indeelt.
Wat ik zoek, een eigen kabelmodem zonder router functionaliteit, die je zelf kunt updaten, zonder puma chipset, die is er niet. Dan blijft de Ubee in bridge mode de beste keuze (in mijn geval).
Zelf updaten ... ik denk dat dat altijd een dingetje gaat zijn. Bij AVM heb je dat wel, maar dan krijg je dus een totalpakket inc router, telefonie, tv, etc.
De markt voor een end-consumer modem-in-bridge die door consument zelf te onderhouden (updaten) is ... is heel klein. Ik weet ook niet of je er iets mee opschiet, buiten dat je updates sneller krijgt omdat je de bureaucratie en klantspecifieke aanpassingen van je provider omzeilt.

De markt voor 3.1 kabelmodems zonder Intel Puma is heel klein
Je hebt Broadcom die een chipset heeft, maar naar het schijnt is/was die eigenlijk niet volledig toereikend voor Docsis 3.1. Maar gezien alle ellende was Intel Puma dat ook niet.

Sagemcom F@st 3896 is een Ziggo compatible Docsis 3.0/3.1 modem met Broadcom chipset - zijn ze zelf aan het testen. Niet veel over gehoord, ook niet te koop gezien online.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Klaus_1250

Je kan nu zelf je modem registreren via de Mijn Ziggo app

[Voor 28% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-06-2022 20:43]

Ja, je moet wel 2FA geactiveerd hebben! (verder was ik niet gekomen)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Keypunchie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:57:
Ja, je moet wel 2FA geactiveerd hebben! (verder was ik niet gekomen)
Geen probleem toch? Als je nog geen MFA gebruikt kun je beter geen internet meer gebruiken :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-01 11:29
De 3492 heeft Puma 7 niet Puma 6?

daxy in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:48
AVM heeft een lab (beta) versie uitgebracht van de firmware voor de FRITZ!Box 6660/6690 Cable.
Ik heb hem geïnstalleerd, en naast dat de GUI is veranderd, kun je nu ook een DOCSIS log inzien.

https://en.avm.de/fritz-lab/

Ik heb in de tussentijd mijn FRITZ!Box 6660 ingewisseld voor een 6690, en deze geactiveerd via de Mijn Ziggo app: dit werkt echt perfect! Binnen nog geen 30 minuten was mijn modem actief, en deze staat nu ook in Mijn Ziggo vermeld. Als ik ooit mijn Connectbox weer wil activeren kan ik een button aanklikken, en wordt deze weer geactiveerd.

[Voor 43% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-06-2022 13:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Klaus_1250 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Correct. Ziggo heeft nog geen Docsis 3.1 upstream kanalen, dus dan breekt het gebrek aan Eurodocsis je wel op. Ik vraag me ook af hoeveel bandbreedte er op de single 3.1 downstream is en hoe men die indeelt.

[...]

Zelf updaten ... ik denk dat dat altijd een dingetje gaat zijn. Bij AVM heb je dat wel, maar dan krijg je dus een totalpakket inc router, telefonie, tv, etc.
De markt voor een end-consumer modem-in-bridge die door consument zelf te onderhouden (updaten) is ... is heel klein. Ik weet ook niet of je er iets mee opschiet, buiten dat je updates sneller krijgt omdat je de bureaucratie en klantspecifieke aanpassingen van je provider omzeilt.

De markt voor 3.1 kabelmodems zonder Intel Puma is heel klein
Je hebt Broadcom die een chipset heeft, maar naar het schijnt is/was die eigenlijk niet volledig toereikend voor Docsis 3.1. Maar gezien alle ellende was Intel Puma dat ook niet.

Sagemcom F@st 3896 is een Ziggo compatible Docsis 3.0/3.1 modem met Broadcom chipset - zijn ze zelf aan het testen. Niet veel over gehoord, ook niet te koop gezien online.
gelukkig heeft het ziggo test modem inderdaad een broadcom chipset specs vanuit virgin media

Hub 5 Specifications
Model: Sagemcom F3896LG-VMB
Broadcom 3390S chip
Built-in modem supports DOCSIS3.1/3.0
802.11ax WiFi 6
Dual band router (2.4Ghz and 5Ghz bands)
Four gigabit Ethernet ports (1×2.5Gbps, 3x1Gbps)
Maximum speeds – 2.5Gbps
2 phone ports
Number of antennas – 5
WPA3 security
1 x coaxial connector

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Jeffrey87 Beetje off-topic, maar uit interesse, waarom de 6690? Die is een forse duit prijziger weet ik nog, maar ik weet niet meer welke features die nou extra biedt.

Die beta firmware klinkt heel verleidelijk, maar ik
moet nog ff afwegen of de pret daarvan opweegt tegen het risico van een klagende partner :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
Keypunchie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:51:
@Jeffrey87 Beetje off-topic, maar uit interesse, waarom de 6690? Die is een forse duit prijziger weet ik nog, maar ik weet niet meer welke features die nou extra biedt.
Met name de "zero-wait DFS" functionaliteit op WiFi speelt bij mij een rol, en dat ondersteunt de 6660 niet.

Daarnaast is het WiFi signaal wat sterker en uiteraard een tandje sneller.

Veel meer spannends zit er niet in de 6690.

[Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-06-2022 14:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

De 6690 biedt inderdaad WiFi 6 op 2.4 GHz met 4x4 en op 5 GHz met 4x4.
Effectief (bruto) is dat op 2.4GHz dan 1148 Mbit/s en op 5 GHZ is dat 4804 Mbit/sec.

En de 6690 heeft dus Zero Wait DFS. Dus lekker op 5 GHz kanaal 100+ met meer Watts laten auto-tunen, meer bereik. En als DFS voorbij komt, in split-second terug laten vallen naar kanaal 36-64, maar nog steeds 5GHz.
Bij de 6660 zal het in zo'n geval (DFS) terugvallen van 5GHz kanaal 100+ naar ergens in 2.4GHz. En dan later is 5GHz op kanaal 36-64 weer mogelijk, maar dat duurt enkele minuten.

De 6660 heeft WiFi 6 op 2.4 GHz met 2x2 en op 5 GHz met 2x2.
Dus de 6660 heeft (bruto) 2.4GHz op 576 Mbit/s en op 5 GHZ op 2402 Mbit/sec.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeffrey87
localhost schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:30:
De 6690 biedt inderdaad WiFi 6 op 2.4 GHz met 4x4 en op 5 GHz met 4x4.
Effectief (bruto) is dat op 2.4GHz dan 1148 Mbit/s en op 5 GHZ is dat 4804 Mbit/sec.

En de 6690 heeft dus Zero Wait DFS. Dus lekker op 5 GHz kanaal 100+ met meer Watts laten auto-tunen, meer bereik. En als DFS voorbij komt, in split-second terug laten vallen naar kanaal 36-64, maar nog steeds 5GHz.
Bij de 6660 zal het in zo'n geval (DFS) terugvallen van 5GHz kanaal 100+ naar ergens in 2.4GHz. En dan later is 5GHz op kanaal 36-64 weer mogelijk, maar dat duurt enkele minuten.

De 6660 heeft WiFi 6 op 2.4 GHz met 2x2 en op 5 GHz met 2x2.
Dus de 6660 heeft (bruto) 2.4GHz op 576 Mbit/s en op 5 GHZ op 2402 Mbit/sec.
Dank voor je toelichting.

Die fallback naar 2.4 GHz bij een radar detectie op de 6660 is voor mij dus de reden waarom ik ben overgestapt op de 6690. 2.4 GHz is flink crowded waar ik woon, dus heb ik eigenlijk standaard 2.4 GHz disabled.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• muisje1997
update vanuit ziggo

Bij deze een update: Vanaf vandaag is vrije modem keuze voor alle klanten van Ziggo beschikbaar. Vanaf eind januari hebben wij een steeds groeiende groep van klanten van deze optie voorzien. Sommigen van jullie hebben er alsnog een tijd op moeten wachten, omdat wij ons netwerk niet overal direct geschikt voor de ‘vrije modem keuze’ konden maken. Vanaf vandaag is dat dus wel het geval. Tegelijkertijd hebben wij het activatieproces van het eigen modem eenvoudiger gemaakt. Dit kan je nu namelijk zelf in de Mijn Ziggo app doen. Op deze pagina vind je verdere uitleg.

• richierich123
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-03 21:12
Is er inmiddels al iets anders te koop dan de Fritzboxen? Ik zoek alleen een domme modem zonder poespas. Maar wel eentje die snel en betrouwbaar is.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:57
richierich123 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:19:
Is er inmiddels al iets anders te koop dan de Fritzboxen? Ik zoek alleen een domme modem zonder poespas. Maar wel eentje die snel en betrouwbaar is.
Gewoon bij Ziggo zeuren om een Ubee UBC1318ZG.

Zo ver ik weet is dat de meest zuinige modem die er is op dit moment (6,9W).

[Voor 11% gewijzigd door GioStyle op 30-06-2022 17:37]

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

Zoveel poespas hebben de Fritzen ook niet hoor. Het is vrij gebruikersgericht.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Om nog even terug te komen op de snelheidsupgrade: dat ging ook zonder centje pijn. Ik heb vanmiddag, toen alle medewerkers van het thuiskantoor even pauze hadden het modem herstart en de hogere snelheid werd na herstart geleverd.

[ed. ff CMAC eruit]

[Voor 59% gewijzigd door Keypunchie op 01-07-2022 18:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Keypunchie ik heb de mijne niet herstart.
Ik kijk of Ziggo dat gaat doen :)

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
DJMaze schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:20:
@Keypunchie ik heb de mijne niet herstart.
Ik kijk of Ziggo dat gaat doen :)
Dan kan je lang moeten wachten, ze zijn niet zo vlot. Ik heb 2 weken geleden een snelheidsverlaging van 300/30 -> 75/10 (na 1 juli 100/20) gedaan. Op 30 juni nog steeds 300/30, modem van nieuwe firmware voorzien en dus gereset laat op de avond van 30-6: terug naar 75/10. Op 1 juli gereset: 100/20.

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

• PhannieNL
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-02 22:30
Ik heb zelf 30-06 de telefoon gepakt en gebeld naar Ziggo met de vraag of het mogelijk was in oud UPC gebied mijn eigen modem te gebruiken.... Ik kreeg gelukkig het antwoord: "dat is mogelijk". Vaak is het binnen 1 a 2 uur geregeld.

Ik direct via de APP de mac adressen doorgegeven. Wachten..., wachten..., wachten...
Niks omgezet. Na 24 uur gebeld en de vraag gesteld wat er aan de hand was. Antwoord: hadden vertraging. Je moet gewoon wachten.

Ik weer 24 uur gewacht...., nog steeds niets veranderd.
Wederom gebeld.

De mdw gaf aan dat ik het nog een keer in kon vullen en belt mij om 17:30 vandaag terug met de vraag of het werkt..... Ik ben benieuwd.

• muisje1997
PhannieNL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:33:
Ik heb zelf 30-06 de telefoon gepakt en gebeld naar Ziggo met de vraag of het mogelijk was in oud UPC gebied mijn eigen modem te gebruiken.... Ik kreeg gelukkig het antwoord: "dat is mogelijk". Vaak is het binnen 1 a 2 uur geregeld.

Ik direct via de APP de mac adressen doorgegeven. Wachten..., wachten..., wachten...
Niks omgezet. Na 24 uur gebeld en de vraag gesteld wat er aan de hand was. Antwoord: hadden vertraging. Je moet gewoon wachten.

Ik weer 24 uur gewacht...., nog steeds niets veranderd.
Wederom gebeld.

De mdw gaf aan dat ik het nog een keer in kon vullen en belt mij om 17:30 vandaag terug met de vraag of het werkt..... Ik ben benieuwd.
welke modem probeer je te activeren ?

• muisje1997
blb4 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Dan kan je lang moeten wachten, ze zijn niet zo vlot. Ik heb 2 weken geleden een snelheidsverlaging van 300/30 -> 75/10 (na 1 juli 100/20) gedaan. Op 30 juni nog steeds 300/30, modem van nieuwe firmware voorzien en dus gereset laat op de avond van 30-6: terug naar 75/10. Op 1 juli gereset: 100/20.
het duurt een maand lang eerdat ziggo het uit zijn eigen doet al gaat dat met volledige automatische systemen

• PhannieNL
Fritzbox 6690 Cable

• muisje1997
hmm vreemd dat zou volledig automatisch moeten gaan via de ziggo app

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 16:06

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ben zelf bezig om te kijken of ik mijn connectbox kan laten omruilen door een ubee modem. Hopelijk doen ze daar niet zo heel moeilijk over nu..

edit: gelukt om een ubee modem te regelen. latency was toch ook wat hoger dan je zou willen. genoeg om de connectbox om te ruilen voor een ubee1318zg.

[Voor 34% gewijzigd door Hubert op 13-07-2022 10:05]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhannieNL
Update;

Zaterdagavond was het nog niet werkzaam. Medewerker Ziggo belt op en zag dat er nog niks was veranderd. Hij ging hier een case van maken. Echter was de afdeling die dit zou behandelen niet aan het werk. Maandag zou ik terug gebeld worden.

Maandag; niet terug gebeld. Zelf gebeld om 16:30. Case was nog niet opgepakt. De ¨verwachting¨ was dat dit dezelfde avond danwel vandaag opgepakt zou moeten worden.

Zojuist terug gebeld. Technisch mankement in de systemen. Durven niet te zeggen wat het is of wanneer het opgelost is. Punt. Kunnen verder niks voor mij betekenen.

Daar moet ik het dan mee doen.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik vraag me af of men niet voortijdig heeft geclaimed vrije modem keuze te ondersteunen om onder de boete/dwangsom uit te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
Voor een dwangsom van 12.500 per dag? Dat lijkt me sterk en niet zinvol. Waarschijnlijk is er gewoon echt een technisch probleem.

[Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 05-07-2022 15:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• muisje1997
ik zou anders misschhien een topic aanmaken op het ziggo forum, daar kunnen sommige moderator meer doen hierin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

PhannieNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:57:
Update;

Zaterdagavond was het nog niet werkzaam. Medewerker Ziggo belt op en zag dat er nog niks was veranderd. Hij ging hier een case van maken. Echter was de afdeling die dit zou behandelen niet aan het werk. Maandag zou ik terug gebeld worden.

Maandag; niet terug gebeld. Zelf gebeld om 16:30. Case was nog niet opgepakt. De ¨verwachting¨ was dat dit dezelfde avond danwel vandaag opgepakt zou moeten worden.

Zojuist terug gebeld. Technisch mankement in de systemen. Durven niet te zeggen wat het is of wanneer het opgelost is. Punt. Kunnen verder niks voor mij betekenen.

Daar moet ik het dan mee doen.......
maak een topic aan op de ziggo community site. daar zitten moderators die wat directer zijn en meer voor je doen dan de standaard helpdesk.
https://community.ziggo.nl/

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• PhannieNL
Het is inmiddels zo ver. Mijn eigen modem is geactiveerd en hij werkt!

Ze belde me uiteindelijk donderdagmiddag op dat het zou moeten lukken en ik het opnieuw moest activeren via de app. Ik heb dit donderdagavond gedaan en vrijdagmiddag viel het internet uit op de ziggo modem.

Kabels om prikken, instelling veranderen in de fritzbox, opnieuw opstarten en toen deed hij het.

[Voor 86% gewijzigd door PhannieNL op 09-07-2022 11:23. Reden: Plaatjes toegevoegd.]

• SAPO
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik ben geen Ziggo-klant meer, maar volg de ontwikkelingen nog wel.
Wat mij opviel, nadat, ook in UPC-gebied, de vrije modemkeuze een feit is, dat de documentatie die je kunt downloaden uitsluitend in het Engels gesteld is, voor veel mensen een behoorlijke drempel om bij Ziggo een eigen modem te gaan installeren.
Het lijkt haast op een bewust ontmoedigingsbeleid.
Dat is dan bij KPN beter geregeld.
SAPO schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:25:
Wat mij opviel, nadat, ook in UPC-gebied, de vrije modemkeuze een feit is, dat de documentatie die je kunt downloaden uitsluitend in het Engels gesteld is, voor veel mensen een behoorlijke drempel om bij Ziggo een eigen modem te gaan installeren.
Ik vraag mij af in hoeverre dat daadwerkelijk een probleem is. Die documentatie is natuurlijk niet bedoeld voor Henk & Truus die alleen een laptop en telefoon hebben. Diegenen die zelf een modem willen uitzoeken zullen ook wel technisch onderlegd zijn en kennis van de Engelse taal is dan al snel een vereiste. Daarnaast is de echt technische documentatie neem ik aan ook niet zo snel bedoeld voor de klant/consument. Maar eerder voor fabrikanten zodat zij een werkend modem kunnen fabriceren en dat met een "werkt met Ziggo" stickertje in de winkels kunnen leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
SAPO schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:25:
Dat is de technische documentatie die modemfabrikanten nodig hebben om tegen het Ziggo netwerk te lullen, niet voor de eindklant die een modem wilt aansluiten 8)7

• SAPO
Plofkotje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Dat is de technische documentatie die modemfabrikanten nodig hebben om tegen het Ziggo netwerk te lullen, niet voor de eindklant die een modem wilt aansluiten 8)7
Heb jij dan een link voor de documentatie die voor 'normale' klanten bestemd is?

• muisje1997
wat voor documentatie wil je nog zien alles hoe wat met het eigen modem te maken heeft gericht op consumenten is hier te vinden
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

• Plofkotje
SAPO schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Heb jij dan een link voor de documentatie die voor 'normale' klanten bestemd is?
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

De rest van de instructies moet je van de fabrikant van je nieuwe modem krijgen om hem in te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
AVM heeft (gebruiksvriendelijke) documentatie over hoe je een Fritz!Box aansluit.

https://nl.avm.de/service...g-van-ziggo-configureren/

Het is dan ook vrij recht-toe-recht-aan, iedereen die een beetje reden heeft om niet de meegeleverde modem te gebuiken, heeft voldoende kennis om Fritz! aan de praat te krijgen.

• SAPO
Die link had ik uiteraard ook al eerder gevonden en daarin wordt verwezen naar 2 Engelstalige documenten over DOCSIS3,1 en Telephony in het Engels voor de juiste instellingen en parameters.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plofkotje
SAPO schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:22:
Die link had ik uiteraard ook al eerder gevonden en daarin wordt verwezen naar 2 Engelstalige documenten over DOCSIS3,1 en Telephony in het Engels voor de juiste instellingen en parameters.
AVM beschrijft in hun handleiding letterlijk hoe je VoIP moet instellen op de Fritzbox. Als Ziggo dit per modem model moet uitschrijven hebben ze daar een dagtaak aan, als er meer merken dan alleen AVM op de markt komen.

De specificaties die Ziggo heeft staan op de website zijn voor de modemfabrikanten, de leverancier van je modem wordt geacht om een handleiding te schrijven. Zie de link naar de Fritzbox handleiding bijv.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

Plofkotje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:05:
[...]
AVM beschrijft in hun handleiding letterlijk hoe je VoIP moet instellen op de Fritzbox. Als Ziggo dit per modem model moet uitschrijven hebben ze daar een dagtaak aan, als er meer merken dan alleen AVM op de markt komen.
De voornaamste issue is dat Ziggo fouten maakt in het aanmelden van het "Eigen Modem" op het Ziggo netwerk.
  • Voip Password uitgedeeld terwijl modem nog niet opgezet is. Nadat het modem omgezet is, werkt het Voip Password nog niet, want dan moet er eerst een nieuw password komen
  • MTA MAC in verkeerde netwerk zetten waardoor Voip-server/Voip-DNS onbereikbaar is
Vervolgens wordt het balletje teruggespeeld naar de klant dat die het wel fout zal doen.
Het lijkt er ook op alsof Ziggo zelf geen mogelijkheid heeft bovenstaande fouten die ze zelf gemaakt hebben te detecteren. Qua argumentatie gooien ze het dan op: "Wij kunnen niet in de logging van jou modem kijken". Blijkbaar is dat de standaard manier van werken bij Ziggo, terwijl het veel effectiever zou zijn om: In Ziggo systemen kijken of alles goed gaat. Maar dat kunnen ze dus niet bij Ziggo.

De troubleshooting stopt dan, omdat de fundamentele fout bij Ziggo nooit gedetecteerd of aangetoond kan worden door de klant of leverancier van het modem. Het traject is dan: Oude Ziggo-modem terugbouwen.
En als het tegen zit, krijg je zelfs een nieuw Ziggo-modem toegezonden.
Als dat weer werkt, dan kan het feest opnieuw beginnen en loop je hopelijk niet tegen een issue aan die Ziggo veroorzaakt.
En het je het geluk dat Ziggo het goed doet, dan loopt inderdaad alles super soepel.

En begrijp me niet verkeerd. De nieuwe Mijn Ziggo App heeft veel verbetert, maar het is niet fool-proof, zeker niet aan de Ziggo kant.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En dan ook nog telefonisch. Ik heb de aanmeldprocedure voor m'n nieuwe modem expres via de chat gedaan zodat er bij het doorgeven van MAC adressen niets mis kan gaan, maar dan bellen ze vervolgens later terug om telefonisch je voip gebruikersnaam en wachtwoord door te geven. Met als resultaat dat het dus niet werkt. Binnenkort maar eens de truuk via de Mijn Ziggo app proberen, maar toen ik laatst keek moet je dacht ik je hele modem opnieuw aanmelden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

Nielson schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:07:
[...]
En dan ook nog telefonisch. Ik heb de aanmeldprocedure voor m'n nieuwe modem expres via de chat gedaan zodat er bij het doorgeven van MAC adressen niets mis kan gaan, maar dan bellen ze vervolgens later terug om telefonisch je voip gebruikersnaam en wachtwoord door te geven. Met als resultaat dat het dus niet werkt. Binnenkort maar eens de truuk via de Mijn Ziggo app proberen, maar toen ik laatst keek moet je dacht ik je hele modem opnieuw aanmelden?
Jij heb je eigen modem werkend t.b.v Internet, maar je zit ook nog met een telefonie-issue?
Je kan in de Mijn Ziggo App gewoon een nieuw Voip-password aanvragen. Ik heb dat niet gedaan omdat ik een 100% werkende oplossing heb. In de App kan je ook je MTA MAC controleren (daarmee pas je niets aan, gewoon kijken). Kijk of je MTA MAC juist is, wellicht is er een tikfout gemaakt.

Maar bedenk wel:
  • Nieuw password aanvragen geeft geen garantie dat dat password ook werkt. En Ziggo heeft geen methode om te controleren of het nieuw uitgedeelde password actief is en/of werkt. En Ziggo geeft jou of je modem leverancier dan weer de schuld.
  • Je password kan geldig en juist zijn, maar als je MTA MAC niet gekoppeld is, of onuist gekoppeld is dan zijn de Voip-server/Voip-DNS-Server onbereikbaar. Maar Ziggo kan je hiermee niet helpen en sturen ze je onterecht naar de modem leverancier.
  • Dus ook als je MTA MAC op de juiste manier in de Mijn Ziggo App staat, dan nog kan het fout zitten in de achterkant bij Ziggo. Maar Ziggo heeft hier geen troubleshooting-traject voor dus geven ze jou de schuld.
Als je een Fritz!Box hebt kan je wel een Diagnostics File downloaden. Gewoon openen in Notepad. Als je daarin zoekt op "name voip" kom je meer te weten over de status van je MTA MAC verbinding.
Wij Tweakers kunnen je dan vertellen of Ziggo het fout doet of niet, Alleen daar heb je niets aan, want Ziggo maakt geen fouten volgens Ziggo, die fouten maak jijzelf of de modem leverancier.
https://en.avm.de/service...-the-FRITZ-Box-as-a-file/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
localhost schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:11:
Jij heb je eigen modem werkend t.b.v Internet, maar je zit ook nog met een telefonie-issue?
Je kan in de Mijn Ziggo App gewoon een nieuw Voip-password aanvragen.
Correct, helaas zie ik de optie voor nieuwe voip gegevens niet staan in de app.
In de App kan je ook je MTA MAC controleren (daarmee pas je niets aan, gewoon kijken). Kijk of je MTA MAC juist is, wellicht is er een tikfout gemaakt.
Daar staan alleen de gegevens van mijn oude Technicolor modem ipv de AVM 6660. Ik denk dat ik van het weekend de optie 'Registreer een nieuw modem' maar eens ga proberen.
Maar bedenk wel:
  • Nieuw password aanvragen geeft geen garantie dat dat password ook werkt. En Ziggo heeft geen methode om te controleren of het nieuw uitgedeelde password actief is en/of werkt. En Ziggo geeft jou of je modem leverancier dan weer de schuld.
  • Je password kan geldig en juist zijn, maar als je MTA MAC niet gekoppeld is, of onuist gekoppeld is dan zijn de Voip-server/Voip-DNS-Server onbereikbaar. Maar Ziggo kan je hiermee niet helpen en sturen ze je onterecht naar de modem leverancier.
  • Dus ook als je MTA MAC op de juiste manier in de Mijn Ziggo App staat, dan nog kan het fout zitten in de achterkant bij Ziggo. Maar Ziggo heeft hier geen troubleshooting-traject voor dus geven ze jou de schuld.
Als je een Fritz!Box hebt kan je wel een Diagnostics File downloaden. Gewoon openen in Notepad. Als je daarin zoekt op "name voip" kom je meer te weten over de status van je MTA MAC verbinding.
Wij Tweakers kunnen je dan vertellen of Ziggo het fout doet of niet, Alleen daar heb je niets aan, want Ziggo maakt geen fouten volgens Ziggo, die fouten maak jijzelf of de modem leverancier.
https://en.avm.de/service...-the-FRITZ-Box-as-a-file/
Wat bij mij mogelijk nog mee speelt is dat ik telefonie nooit heb gebruikt, ook niet op het oude modem, en schijnbaar moet deze dan eerst geactiveerd worden. Eigenlijk ben ik ook niet van plan om te gaan bellen, maar het zou moeten werken, dus.. :) Ik ga nog even de beta fw erop zetten.

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-03 14:16
Dag allen,

Als fabrikant van de FRITZ!Box zijn we benieuwd naar de klantervaringen omtrent de vrije modemkeuze en de configuratie van de FRITZ!Box Cable modellen op de Ziggo-lijn.

Sinds een paar maanden doen we dit ook bij de Ziggo Community (het Ziggo-forum).
Hierbij zijn vergelijkbare klantervaringen te lezen. We proberen klantproblemen, waar mogelijk, zo goed mogelijk te verwerken en op te lossen.

Echter zijn er meerdere factoren die een rol spelen bij een juiste configuratie.
Dit hebben we voorheen in de Ziggo Community gedeeld en willen dit ook in dit forum delen.

Goed om te zien dat jullie de instellingen van de configuratiehandleiding hebben overgenomen. Een juiste registratie van het FRITZ!Box CM MAC adres is inderdaad nodig voor een werkende internetverbinding via de FRITZ!Box. Voor telefonie is dit het MTA MAC adres. Wij, als fabrikant, streven naar een eenvoudige configuratie. Jammer dat de foutmeldingen bij sommigen van jullie nog verschijnen.

Interessant om te zien hoe sommige FRITZ!Box-gebruikers zelf op onderzoek zijn gegaan in de supportgegevens. Nu is het inderdaad een kwestie van het vinden van de juiste contactpersoon (Ziggo of AVM).

De beta-versie is, zoals je dat bij andere toepassingen kent, gedacht om bepaalde scenario's met een vernieuwd besturingssysteem te testen. De beta-versie van FRITZ!OS is met betrekking tot het instellen van telefonie via Ziggo qua uiterlijk en instelmogelijkheden 'cleaner'.

Verder kunnen we op basis van de supportgegevens zien wat er gebeurt zodra er SIP-gegevens worden ingevoerd. Zoals jullie wel kunnen begrijpen, weten we niet in hoeverre de in de Mijn Ziggo App getoonde gegevens goed in de systemen staan geregistreerd. Voor de meldingen 403, 404 en DNS-Error raden we je de daarvoor geschreven handleiding aan.

Mochten jullie de supportgegevens uit de FRITZ!Box door ons willen nakijken, kan dit uiteraard door middel van ons supportkanaal op de website: https://nl.avm.de/service/ondersteuning/.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Support Team

AVM GmbH

• Mr. Jinx
  • Niet online
<mag weg>

[Voor 91% gewijzigd door Mr. Jinx op 02-08-2022 18:52. Reden: delete]

• localhost
  • Niet online

localhost

FRITZ!webcare schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:33:
Als fabrikant van de FRITZ!Box zijn we benieuwd naar de klantervaringen omtrent de vrije modemkeuze en de configuratie van de FRITZ!Box Cable modellen op de Ziggo-lijn.
Feedback/verbeterpunten voor de Fritz!Box Cable Modem modellen:
  • Voeg in de GUI een mogelijkheid toe om de actieve configuratie van de MTA MAC interface te kunnen zien. Belangrijk daarbij is: IP Adres/DNS Server en Route Tabel. Deze detail informatie hoeft alleen getoond te worden als dit aangezet is in "Use additional connection for internet telephony via cable connection" (zoals bij Ziggo noodzakelijk voor VOIP)
  • In Diagnostics zou het verder helpen om een Test te kunnen uitvoeren op de MTA MAC Interface, bijvoorbeeld een DNS Lookup (specifiek voor VOIP) of een "Ping" naar een IP Adres maar dan via de MTA MAC Interface
Interessant om te zien hoe sommige FRITZ!Box-gebruikers zelf op onderzoek zijn gegaan in de supportgegevens. Nu is het inderdaad een kwestie van het vinden van de juiste contactpersoon (Ziggo of AVM).
Ik zie een groot verschil in benadering van klanten: Ziggo vs AVM.
Bij AVM krijg je heel goede support, maar AVM is direct beperkt om je verder te kunnen helpen omdat er afhankelijk is van Ziggo: Juiste passwords, juiste configuratie van CM MAC en MTA MAC in de vele varianten van de Ziggo-Netwerken (fZiggo, fUPC en nog meer) in Nederland.
En juist hier schiet Ziggo tekort: Ziggo kan niet zien of het CM MAC of MTA MAC goed geconfigureerd is (dat zegt de helpdesk en dat zegt de 2e lijn FMC-Desk). Je zou verwachten dat Ziggo logging heeft van de VOIP omgeving dat men de MTA MAC kan matchen met een foutieve VOIP Login, maar de helpdesk en de 2e lijn FMC-Desk zeggen dat ze geen logging hebben. En Ziggo kan ook niets herstellen als het CM MAC of MTA MAC of VOIP Password fout geconfigureerd is.
Ziggo verwijst in deze gevallen altijd naar AVM. Kan AVM hier dan iets mee? Ik denk het niet, want AVM komt tot zelfde conclusies als hier op het forum: Het gaat bij Ziggo fout. Of heeft AVM een "geheim telefoon nummer van Ziggo", waardoor er wel snel tot een oplossing gekomen kan worden? En waarom is AVM dan nodig, want de fout zit niet in Fritz!Box Cable Modem, die zit meestal in het Ziggo netwerk.

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-03 14:16
Bedankt voor de feedback aan AVM.

Ik heb je verbetervoorstellen doorgestuurd aan ons productmanagement.

Bij de verdere ontwikkeling van onze producten staan de wensen en behoeften van onze klanten altijd centraal; in het verleden hebben we al tal van voorstellen voor verbetering kunnen implementeren.

Verdere feedback en voorstellen voor verbetering voor FRITZ!-Producten kun je ons ook sturen via het feedbackformulier op onze website.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Support Team

[Voor 6% gewijzigd door FRITZ!webcare op 05-08-2022 12:21]

AVM GmbH

Als je als @FRITZ!webcare mee gaat doen in een thread/forum, dan moet je ook gewoon mee doen in een thread/forum, net als andere deelnemers.

Dus alle ‘bla’, zoals de derde paragraaf, gewoon achterwege laten. De eerste twee paragrafen van bovenstaande post waren meer dan voldoende.

Ik heb geen zin om hier de hele tijd te lezen hoe serieus onze feedback wordt genomen. A) het is nogal hol (show, don’t tell) B ) je bent te gast, niet op je eigen feestje.

Elke post de groeten doen, hoef je hier ook niet.

• DarRoe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:45
Ik heb zelf een modem uit amerika besteld. Ik ben nog niet ergens tegengekomen dat mesen dit modem hebben gebruikt dus wou mijn ervaring delen.
Ik gebruik alleen internet verder geen telefonie dus wou alleen een modem hebben. Toen kwam ik de Arris Surfboard SB8200 tegen.
Wanneer eigen modem beschikbaar kwam in mijn regio heb ik mijn modem aangemeld via de mijn ziggo app.
Na een aantal minuten kon ik mijn eigen modem aansluiten en alles werkte.
Internet lijkt een stuk stabieler te zijn en mijn upload is een stuk sneller op volledige snelheid als ik een speedtest doe.

• GioStyle
  • Laatst online: 19:57
@DarRoe

Enig idee wat het verbruik is?

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

DarRoe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:26:
Ik heb zelf een modem uit amerika besteld. Ik ben nog niet ergens tegengekomen dat mesen dit modem hebben gebruikt dus wou mijn ervaring delen.
Ik gebruik alleen internet verder geen telefonie dus wou alleen een modem hebben. Toen kwam ik de Arris Surfboard SB8200 tegen.
Wanneer eigen modem beschikbaar kwam in mijn regio heb ik mijn modem aangemeld via de mijn ziggo app.
Na een aantal minuten kon ik mijn eigen modem aansluiten en alles werkte.
Internet lijkt een stuk stabieler te zijn en mijn upload is een stuk sneller op volledige snelheid als ik een speedtest doe.
[Afbeelding]
nette prijs op amazon ook:
https://www.amazon.com/AR...ration/dp/B07DY16W2Z?th=1

het is dat ik nu van ziggo een ubee heb anders had ik deze zeker gehaald. alles is beter dan dat connectbox geval :+

• DarRoe
Hubert schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

nette prijs op amazon ook:
https://www.amazon.com/AR...ration/dp/B07DY16W2Z?th=1

het is dat ik nu van ziggo een ubee heb anders had ik deze zeker gehaald. alles is beter dan dat connectbox geval :+
Ik heb hem zelf van ebay afgehaald. Daar kan je ze meestal nog wat goedkoper krijgen. Ik denk dat ik in totaal 120 euro heb betaald.
Het stroomverbruik zit rond de 10 watt. Het maximale wat ik heb gezien is 15 watt.

• Jay-B
@DarRoe interessant. Er is wel een redelijke kans dat je modem weer offline gehaald wordt. Hij ondersteunt namelijk geen ED3.0 iets wat Ziggo wel in de specificaties heeft gezet. Maar ik laat me graag verrassen.

• DarRoe
Jay-B schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:19:
@DarRoe interessant. Er is wel een redelijke kans dat je modem weer offline gehaald wordt. Hij ondersteunt namelijk geen ED3.0 iets wat Ziggo wel in de specificaties heeft gezet. Maar ik laat me graag verrassen.
Dit modem hangt er al meer dan een maand en werkt nog steeds goed.
Als je naar de lampjes kijkt dan staat het upstream lampje op DOCSIS 3.0 dus het lijkt allemaal wel goed te werken.
De downstream staat op DOCSIS 3.1 dus die zou het zo en zo moeten doen. Ik zit trouwens in een oud upc gebied ik weet niet of dat ook nog wat uitmaakt.

https://arris.secure.forc...LED-Light-Status/?l=en_US

• Jay-B
@DarRoe ik snap wat je zegt. Dat hij Docsis 3.1 gebruikt vind ik niet zo spannend. Het gaat me om de upload. In Europa gebruiken we helemaal geen Docsis maar Eurodocsis. Zou je eens je signaalwaardes kunnen posten? Of het modem onderseunt tegen de specs in toch eurodocsis of er is iets anders aan de hand :D

• DarRoe
@Jay-B Ik heb ff gekeken op de status pagina van de modem maar kan hier niks vinden wat een soort van signaalwarde aangeeft. Ook staat er nergens aangegeven of het via eurodocsis of normale docsis is verbonden.

EDIT:
Kwam nog wel het volgende tegen upstream bonded channels:
Channel Channel ID Lock Status US Channel Type Frequency Width Power
1 12 Locked SC-QAM 23300000 Hz 3200000 Hz 39.8 dBmV
2 8 Locked SC-QAM 52000000 Hz 6400000 Hz 37.9 dBmV
3 9 Locked SC-QAM 45200000 Hz 6400000 Hz 38.6 dBmV
4 10 Locked SC-QAM 38400000 Hz 6400000 Hz 37.9 dBmV
5 11 Locked SC-QAM 30200000 Hz 6400000 Hz 37.6 dBmV
6 7 Locked SC-QAM 58800000 Hz 6400000 Hz 39.9 dBmV

[Voor 51% gewijzigd door DarRoe op 09-08-2022 13:02]

• Jay-B
Volgens Arris ziet het er zo uit:

https://arris.secure.forc...SB8200-Web-Manager-Access. Kan niet missen.

• DarRoe
@Jay-B Hierbij een overzicht van die pagina. Geen idee waarom er bij downstream niks staat.

• Jay-B
Zat nog eens naar de specs te kijken maar voor de upstream is er geen verschil in de kanaalbreedte tussen Docsis en Eurodocsis. Dat verschil zit vooral in de downstream. Ik vermoed dat je modem voor de downstream enkel op Docsis 3.1 zit en voor de upstream op de reeds beschikbare upstreamkanalen van 6.4 MHz breed. Of Ziggo hier blij mee is durf ik niet te zeggen. Het modem voldoet in ieder geval niet aan de specs. :P

[Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 09-08-2022 13:39]

• DarRoe
Jay-B schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:38:
Zat nog eens naar de specs te kijken maar voor de upstream is er geen verschil in de kanaalbreedte tussen Docsis en Eurodocsis. Dat verschil zit vooral in de downstream. Ik vermoed dat je modem voor de downstream enkel op Docsis 3.1 zit en voor de upstream op de reeds beschikbare upstreamkanalen van 6.4 MHz breed. Of Ziggo hier blij mee is durf ik niet te zeggen. Het modem voldoet in ieder geval niet aan de specs. :P
Ik heb nu Giga van ziggo wat volgens mij werkt op DOCSIS 3.1. Kan dit bijvoorbeeld een probleem geven als ik een lagere snelheid neem of werken die ook al op DOCSIS 3.1?

• localhost
  • Niet online

localhost

Jay-B schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:38:
Ik vermoed dat je modem voor de downstream enkel op Docsis 3.1 zit en voor de upstream op de reeds beschikbare upstreamkanalen van 6.4 MHz breed.
Recent, 2 weken terug, na aangekondig/gepland onderhoud, is mijn aansluiting opeens EuroDocsis 3.1 Upstream kanalen gaan gebruiken.
Dus Ziggo is wel degelijk aan het sleutelen overal in Nederland.

• Jay-B
DarRoe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Ik heb nu Giga van ziggo wat volgens mij werkt op DOCSIS 3.1. Kan dit bijvoorbeeld een probleem geven als ik een lagere snelheid neem of werken die ook al op DOCSIS 3.1?
Nee, in de basis geeft dat geen problemen. De vraag is meer of Ziggo het fijn vindt dat je in de downstream enkel het OFDM-kanaal gebruikt. Maar dat merk je vanzelf wel.
localhost schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Recent, 2 weken terug, na aangekondig/gepland onderhoud, is mijn aansluiting opeens EuroDocsis 3.1 Upstream kanalen gaan gebruiken.
Dus Ziggo is wel degelijk aan het sleutelen overal in Nederland.
Dat klopt maar duidelijk is ook te zien dat dit voor @DarRoe nog niet van toepassing is. Die maakt gebruik van Docsis 3.0 upstreamkanalen.

• Jeffrey87
Ik maak nu al een tijdje vol tevredenheid gebruik van de FRITZ!Box 6690, maar wat ik mij nou afvraag is, heeft dit modem nou ondersteuning voor de DOCSIS 3.1 verhoogde upstream band, mocht Ziggo dit ooit gaan gebruiken? Daarmee doel ik dus op de high-split naar 204 MHz ipv 85 MHz.

Ik kan hier namelijk weinig over terugvinden.

Als ik op de statuspagina van mijn FRITZ!Box kijk, dan zie ik de duidelijke scheiding tussen up- en downstream, waarbij de upstream dus eindigt op 85 MHz.

Is dit dynamisch of staat die 85 MHz gewoon vast? Oftewel, kijkt de FRITZ!Box of dat er vanuit de CMTS upstream kanalen worden aangeboden boven die 85 MHz, en past hij zich hier op aan?

[Voor 58% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-08-2022 18:32]

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:27:
Ik maak nu al een tijdje vol tevredenheid gebruik van de FRITZ!Box 6690, maar wat ik mij nou afvraag is, heeft dit modem nou ondersteuning voor de DOCSIS 3.1 verhoogde upstream band, mocht Ziggo dit ooit gaan gebruiken? Daarmee doel ik dus op de high-split naar 204 MHz ipv 85 MHz.

Ik kan hier namelijk weinig over terugvinden.
Volgens de lijst met certified devices heeft hij daar ondersteuning voor. ( https://www.cablelabs.com/certification )

Veel DOCSIS 3.1 modems hebben een switchable diplexer aan boord.
Is dit dynamisch of staat die 85 MHz gewoon vast? Oftewel, kijkt de FRITZ!Box of dat er vanuit de CMTS upstream kanalen worden aangeboden boven die 85 MHz, en past hij zich hier op aan?
Het netwerk geeft die info aan het modem, bijvoorbeeld kan CMTS dat aangeven in de MDD (een bericht in de downstream) via TLV21. Je kunt het ook via de cablemodem config krijgen (TLV84).
(DOCSIS 3.1 MULPI specificatie)

(En/of vast nog modem fabrikant/model proprietary manieren…)

En bij geen bericht heeft het modem vast een default.

• Slyceth
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik wil graag mijn connectbox giga veranderen in de beste modem + router of modemrouter combo die van gigabit gebruik kan maken.

Ik heb geen behoefte aan wifi, alleen met lan kabels.

Wat moet ik kopen? Die Fritz ziet er heel klein uit bijvoorbeeld, en al deze bevelingen zijn heel oud
@Slyceth op dit moment is eigenlijk alleen Fritzbox op de markt.
Aangezien je geen WiFi wil kan je beter bij Ziggo gaan vragen om de Ubee UBC1318ZG.

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 22:08

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-12-2022
Op dit moment heb ik flink wat ellende met de stabiliteit van glasvezel. Ik overweeg dus over te stappen op kabel internet, maar wil wel weten of er wat geblokkeerd wordt door Ziggo in Amsterdam.
Van belang is dat voip poort 5060 vrij voor gebruik is als ik geen Ziggo telefoon afneem.
Ik heb 2 voipnummers van externe voipaanbieders die zowel inkomend als uitgaand over poort 5060 lopen. Ik moet dus 2 sip accounts kunnen invoeren.
Hiervoor heb ik de Fritzbox 6690 kabelmodem op het oog om te gebruiken ipv de Ziggo modem.
Kan iemand checken met website canyouseeme of voip poort 5060 standaard op een Ziggo modem wordt geblokkeerd?

Dank!

PS: ik ben geen Ziggo klant, dus kan blijkbaar ook niet meer posten op hun forum.

[Voor 6% gewijzigd door LaptopRookie op 30-11-2022 14:48]

@LaptopRookie werkt gewoon.
Heb hier ook Voip sinds de ellende met Ziggo telefonie op eigen modem.

DJMaze schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:50:
offtopic:
Werkt overigens ook met het standaard modem. Moet je uiteraard alleen een andere VOIP "ontvanger" hebben. Hier een Gigaset Go Box in gebruik die zowel analoog als VOIP aan kan en werkt prima. Was dan wel een investering om het bestaande basisstation te vervangen omdat die alleen analoog is en het Ziggo modem dus niet gekoppeld kan worden aan de VOIP aanbieder. Maar met de prijzen die Ziggo vraagt voor telefonie was dat zo terug verdiend.

Denk overigens ook niet dat Ziggo dat mag blokkeren. Volgens mij is er wetgeving over net neutraliteit en dat een ISP alle verkeer gelijkwaardig moet behandelen. Weet alleen niet hoe dat dan zit met ee blokkade van verkeer op poort 25 uitgaand. Mogelijk dat daarop een uitzondering is i.v.m. de (oude) blokkade op spammen vanaf een huis verbinding. Maar ik kan mij v.w.b. blokkeren van VOIP geen enkele legitieme reden bedenken waarom dat zou mogen. Enige reden om die te blokkeren is lijkt mij het pesten van de concurrentie, en dat mag dus expliciet niet.

Overigens zullen de meeste providers gok ik ook wel een alternatief bieden? CheapConnect ondersteund AFAIK meerdere poorten om mee te verbinden. (Op zijn minst ook 5080).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
LaptopRookie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:47:
Ik heb 2 voipnummers van externe voipaanbieders die zowel inkomend als uitgaand over poort 5060 lopen
Dat werkt gewoon bij Ziggo.
Maar elke VoIP provider heeft toch zijn sip server op meerdere poorten draaien?

• localhost
  • Niet online

localhost

Is dat met een Ziggo-Telefoonnummer of een Telefoonnumer via een andere aanbieder?

Hier gebruik ik een Ziggo-Telefoonnummer via de Fritz!Box 6690 sinds April en dat is echt geen enkel probleem. Nul storingen.

• LaptopRookie
jongetje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:28:
[...]

Dat werkt gewoon bij Ziggo.
Maar elke VoIP provider heeft toch zijn sip server op meerdere poorten draaien?
Thanks. Dat had je gezien met de website die ik noemde?

Ja, maar mijn 2 voip providers hebben beiden verschillende alternatieve poorten en ik kan volgens mij maar 1 poort als alternatief opgeven. De fritz box kan alleen maar 1 poort anders zetten dmv hacken in de config bestand. Dus ik hou het liever op de standaard poort 5060.

[Voor 7% gewijzigd door LaptopRookie op 01-12-2022 20:05]

• LaptopRookie
RobertMe schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:01:
[...]

[offtopic]
Denk overigens ook niet dat Ziggo dat mag blokkeren. Volgens mij is er wetgeving over net neutraliteit en dat een ISP alle verkeer gelijkwaardig moet behandelen. Weet alleen niet hoe dat dan zit met ee blokkade van verkeer op poort 25 uitgaand. Mogelijk dat daarop een uitzondering is i.v.m. de (oude) blokkade op spammen vanaf een huis verbinding. Maar ik kan mij v.w.b. blokkeren van VOIP geen enkele legitieme reden bedenken waarom dat zou mogen. Enige reden om die te blokkeren is lijkt mij het pesten van de concurrentie, en dat mag dus expliciet niet.
T-Mobile blokkeert dat, dat heb ik al eerder ondervonden. De 2 externe voip aanbieders (non-Ziggo, non-T-Mobile) die ik heb gebruiken elk verschillende alternatieve poorten. In Fritz box kan je niet meer dan 1 opgeven denk ik in een gehackte configuratiebestand.

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 04:07
LaptopRookie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:47:
Op dit moment heb ik flink wat ellende met de stabiliteit van glasvezel. Ik overweeg dus over te stappen op kabel internet, maar wil wel weten of er wat geblokkeerd wordt door Ziggo in Amsterdam.
Van belang is dat voip poort 5060 vrij voor gebruik is als ik geen Ziggo telefoon afneem.
Ik heb 2 voipnummers van externe voipaanbieders die zowel inkomend als uitgaand over poort 5060 lopen. Ik moet dus 2 sip accounts kunnen invoeren.
We gebruiken Ziggo met het Ubee UBC1318ZG modem in bridgemodus. We hebben verschillende SIP clients geregistreerd bij meerdere providers en het werkt allemaal.

• LaptopRookie
Dank allen voor de informatie. Indien mijn glasvezel nog steeds instabiel is, dan zal Ziggo mijn alternatief zijn met een Fritz 6690.

• mxz91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-12-2022
*knip* Crossposten en verwijzen op deze manier naar je eigen topic is niet de bedoeling.

[Voor 87% gewijzigd door rens-br op 04-12-2022 14:02]

• localhost
  • Niet online

localhost

LaptopRookie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:43:
Dank allen voor de informatie. Indien mijn glasvezel nog steeds instabiel is, dan zal Ziggo mijn alternatief zijn met een Fritz 6690.
Ik ben nog wel een beetje verbaasd over "instabiele glasvezel".
Ik heb 2 aanslutingen, Ziggo en Glasvezel via KPN NetwerkNL, beiden doen het gewoon zeer goed, maar Glasvezel is veruit superieur qua latency en upload capaciteit. Ik zou dus als ik jou was echt die Glasvezel laten nakijken, want dat hoort echt niet. Welke glasvezel leverancier heb je, en via welk netwerk?

• LaptopRookie
Eerder een paar dagen bij T-Mobile gezeten, dat was erg instabiel. Ik zit net een paar dagen bij KPN glasvezel met mijn eigen Fritz modem. Eerste paar dagen KPN was continue uitval en belde ik dagelijks de klantenservice. Afgelopen 2 dagen lijkt het probleem verholpen te zijn en heb ik tot nu toe geen uitval meer gehad...hopelijk is het nu voorbij, even nog een paar dagen aankijken en hopelijk blijft het stabiel

• Klaus_1250
Maar wat bedoel je met instabel? Was er een probleem met de glasvezel verbinding zelf? Of was het een probleem met bijvoorbeeld ip-adres / DHCP-lease oid?
Ik sta op het punt om over te stappen naar T-Mobile (vanmiddag) , maar houd voor de zekerheid nog wel een maandje Ziggo aan. Idee was eerst om naar een eigen Ziggo modem over te stappen, ConnectBox ben ik echt niet tevreden over. Maar, ook met een ander modem blijft de upload beperkt en de latency hoog aangezien ook Fritz de Puma chipset gebruikt.

[Voor 28% gewijzigd door Klaus_1250 op 05-12-2022 10:01]

• LaptopRookie
Instabiel, uitval van internet. Heb er nauwelijks gebruik van kunnen maken. Tevens blokkeert T-Mobile sip voip poort 5060.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
LaptopRookie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:02:
Instabiel, uitval van internet. Heb er nauwelijks gebruik van kunnen maken. Tevens blokkeert T-Mobile sip voip poort 5060.
Als het bij KPN ook instabiel was in het begin dat lag het dus aan de glasvezel van KPN en hebben die dat dus uiteindelijk opgelost (en heb je T-Mobile blijkbaar de kans niet voor gegeven). Ik vermoed dat als je nu naar T-Mobile gaat het ook gewoon goed werkt.
Verder kan echt elke SIP/VoIP provider op meerdere poorten verbinden dus lijkt me geen dealbreaker. Er is geen noodzaak dat het perse over poort 5060 moet gaan of dat dit betere kwaliteit geeft.

• zuma
  • Laatst online: 24-03 17:15
Ook als je gewoon even de Ziggo modem gebruikt? Dat zou ik toch eerst even testen want het kan ook liggen aan je instellingen in je eigen modem of toch niet geheel compatible met de aangeboden telefoondienst.
zuma schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:45:
[...]

Ook als je gewoon even de Ziggo modem gebruikt? Dat zou ik toch eerst even testen want het kan ook liggen aan je instellingen in je eigen modem of toch niet geheel compatible met de aangeboden telefoondienst.
Huh? De vraag was of je een (alternatieve) VOIP provider kunt gebruiken. Er is volgens mij niemand concreet langs gekomen met een "werkt niet".

@DJMaze geeft aan dat hij met eigen modem en telefonie van Ziggo steeds problemen had (IIRC wijzigde de credentials regelmatig? Waardoor die deze dus steeds opnieuw moest opvragen), en daarna is hij dus over gestapt naar een alternatieve VOIP provider, dat gewoon prima werkt.
En zelf kan ik bevestigen dat VOIP met een alternatieve provider ook prima werkt met een Ziggo modem (UBC1318 in mijn geval). Enige "nadeel" is dat ik zelf een VOIP basisstation heb moeten regelen. Met de hier meestal vermelde Fritzboxen zit er gewoon een ouderwetse analoge telefoonaansluiting op waar je elke basisstation/ telefoon op kunt aansluiten en de Fritz met de VOIP provider naar keuze laten verbinden. Terwijl je met de Ziggo modems natuurlijk niet eigen credentials er in kunt zetten.

Edit:
Overigens is telefonie van Ziggo sowieso verschrikkelijk duur. Alleen dat is al een goede reden om op te zeggen. Ziggo: €3,50 p/m oftewel €42 p/j. CheapConnect €9 p/j. Om nog maar ze zwijgen over de belminuten (€0,15 p/m vs max €0,05 naar mobiel) en starttarief (€0,15 bij Ziggo, geen bij CC).

[Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2022 13:27]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee