Mijn 6660 is binnen! Ik ga nu contact met Ziggo opnemen.
[ed.] Update.
Doorgegeven via de chat, ging allemaal goed. Ze vroegen nog Merk&Model en zowel de CM MAC als de MTA MAC (die volgens de pagina alleen nodig is voor telefonie), maar prima, dan hebben ze die ook. Ook nog wat verificatiegegevens en contactgegevens voor eventuele opvolging.
Voor later vanavond heb ik de verwisseltruc op het programma staan.
[ed.] Huup, huup verwisseltruc!
Supersoepel! Hoe soepel dan?
Klein weetje: Ik heb nog een AP (fritz 3000), verbonden met kabel, die nog mijn oude SSID gebruikt, omdat er nog wat "smart" apparaten waren, waar ik nog niet aan toegekomen was om ze om te zetten naar de SSID die ik vanwege de Connectbox moest instellen (lang verhaal kort: mijn wachtwoord was illegaal volgens Connectbox

)
Anyway. Mijn Homepod was lekker muziekje aan het spelen. Ik plugde de kabels van Connectbox allemaal om in de Fritz!Box. Ik bedacht me dat ik mijn laptop, waarmee ik met Fritz wilde verbinden nog in de andere kamer had laten liggen. Dus ik daarheen en terug en wat bedenk ik me.
Geen moment is de muziek gestopt! De overschakeltijd van Connectbox naar Fritz was korter dan de buffer van de Homepod!
Nu lekker bezig om het Fritz! spul te configureren. Nog wel een piepklein detail. De 6660 wordt geleverd met FritzOS 07.26, terwijl 07.29 beschikbaar is, dus niet vergeten om snel te updaten.
[addendum]
Voor de statistieken: Internet Only Start. Ik haal de volle snelheid (75/10) en (via Wifi) ping van 15ms op een speedtest.
* Keypunchie is helemaal in zijn nopjes.
[En nog een addendum]
Dit zijn toch de interessante plaatjes. Best veel informatie over de opbouw/kwaliteit van de verbinding:
[
Voor 147% gewijzigd door
Keypunchie op 03-02-2022 20:39
]