Toon posts:

Foto-uitdaging 2022-1: Vreugde Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

sys64738

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:29

Wormaap

De feestdagen zijn geweest, jaarwisseling gehad (beste wensen iedereen) en een nieuw jaar begint. Een mooi moment om weer eens een nieuwe ronde foto-uitdagingen te gaan doen.
De vorige ronde was leuk om te doen, maar er zijn altijd verbeterpunten en daarom gaat deze ronde net iets anders zijn dan de voorgaande. De uitdagingen zullen breder kunnen zijn dan foto's maken alleen, en de tijd die we voor een uitdaging geven is ruimer dan een week en zal afhankelijk zijn van wat we van jullie (en onszelf vragen).

De eerste uitdaging van het jaar is: Vreugde.

Na het gezellige december vallen velen in januari in een zwart gat en gaan op zoek naar een stevig touw en een wankel krukje. Om dat tegen te gaan willen we op zoek naar foto's die vreugde of blijdschap oproepen. Dat kan simpelweg een heel mooie lach zijn, maar ook iets totaal anders waar je plezier uit haalt. We dagen je uit iets te fotograferen op zo'n manier dat ook de kijkers hier er blij van worden.

Deze opdracht loopt tot Blue Monday, ofwel tot en met zondag 16 januari.

Lees ook de regels nog even opnieuw door, deze zijn wat aangescherpt en bijgeschaafd. Heel veel succes weer en we hopen dat het weer leuk wordt. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging start wanneer de voorgaande is afgerond, wanneer hij eindigt is altijd in de startpost te vinden. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten des te beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars resultaten te beoordelen en complimenten of tips te geven. Kom dus ook nog even terug om te praten over posts die na je eigen geplaatst zijn, dat houdt het topic levendig.
Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het topic of DM één van ons, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op de dag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt aan het einde van de dat genoemd in de startpost (middernacht dus).
• de foto/inzending moet nieuw gemaakt worden in het tijdvak van de uitdaging, dus geen archiefbeelden (helaas is gebleken dat we hier streng op moeten zijn, dus we zullen ze verwijderen als ze toch geplaatst worden)
• we verwachten dat je ook de moeite neemt om de resultaten van anderen te waarderen en daar op te reageren. Het is zeker niet verplicht om over elke foto wat te zeggen, maar een paar eruit pikken waar je daadwerkelijk iets van vindt is wel het minste wat je kunt doen.
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te af te ronden en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp, maar niet iedereen zal de oude topics blijven teruglezen en reageren.
• meerdere inzendingen mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• voel je vrij om zo creatief mogelijk de uitdaging te volgen, maar probeer wel te zorgen dat de kijker daadwerkelijk de link met de uitdaging ziet zonder daar toelichting voor nodig te hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
Yes, mooi plan. Accu's* opladen en maar eens kijken wat er te schieten valt.

*Mentale accu vooral

[Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 02-01-2022 15:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oh leuk dat jullie dit weer opzetten! Gezien het grauwe weer kan het voor mij ook een leuke bezigheid zijn. Ik ga m'n best doen 😄

Valt er iets mee te winnen trouwens? Zoals een eervolle vermelding in de volgende challenge? :P

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
Allereerst allen de beste wensen! Erg leuk dat we dit weer gaan doen!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
FeareX schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:10:
Valt er iets mee te winnen trouwens? Zoals een eervolle vermelding in de volgende challenge? :P
Het is niet zozeer een wedstrijd want we willen niemand afschrikken, alle niveaus zijn welkom. Maar we kunnen wel eens nadenken of er iets mogelijk is. Eerder heb ik samen met redactie een aantal foto's geselecteerd die in een artikel op de frontpage beland zijn, dat is natuurlijk ook wel eervol toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Wie gaat bepalen welke foto's "goed genoeg" zijn om een eervolle vermelding te krijgen dan? Zoals je al zegt zijn alle niveaus welkom, dat betekent ook dat je niet alle foto's met dezelfde criteria kunt/mag beoordelen.

Als je er een frontpage artikel aan wilt wijden, kun je misschien beter at random foto's selecteren met een verwijzing naar het betreffende topic. Dat is dan wel neutraal.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toentertijd heb ik gewoon een voorzet aan Olaf gegeven waaruit hij wat geselecteerd heeft. Niet met niveau in gedachten maar wat gewoon goed zou passen in een artikel en aandacht zou trekken. Het ging namelijk om aandacht voor de uitdagingenreeks en mensen naar F&V trekken, niet 'showcasen'.

Maar dit soort discussies is dus precies waarom we er geen wedstrijd van maken of beloning aan hangen. En als dat nu al begint is de kans dat we zoiets wel gaan overwegen héél erg klein. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:14

bobcom

Dedicated dabbler

Laat ik nou net door mijn vreugde heen zijn. Hoop nog gauw wat te vinden om te fotograferen.
Intussen applausje voor deze start!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:28:
Toentertijd heb ik gewoon een voorzet aan Olaf gegeven waaruit hij wat geselecteerd heeft. Niet met niveau in gedachten maar wat gewoon goed zou passen in een artikel en aandacht zou trekken. Het ging namelijk om aandacht voor de uitdagingenreeks en mensen naar F&V trekken, niet 'showcasen'.

Maar dit soort discussies is dus precies waarom we er geen wedstrijd van maken of beloning aan hangen. En als dat nu al begint is de kans dat we zoiets wel gaan overwegen héél erg klein. ;)
Haha, sorry dat ik het aanwakker! Toch nog een ideetje: je kan ook gewoon de foto's uit de forumposts pakken met de meeste likes (plusjes) en zo'n post maken. Altijd leuk als zo'n initiatief als dit onder de aandacht wordt gebracht.

Anyway, meer zeg ik er niet over. Ik ga m'n best doen en vind het al super leuk dat jullie dit weer organiseren. _/-\o_

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 09:35
Tja, en wat als mensen ook niet tegen kritiek kunnen, of niet van confrontatie houden, dat komt best vaak voor, dan ook maar geen reacties op foto's plaatsen?
Een beetje positieve kritiek, en positieve competitie, is toch niks mis mee?
Ik ben ook niet de beste fotograaf, en technisch ook niet erg onderlegd, maar kritiek is prima om van te leren, en competitie helpt mij om door te zetten en mij te verbeteren.
Of dat competitieve element dan via een poll, een aparte thread met reacties met je top 3 (en onderbouwing), of lekker anoniem plusjes is maakt mij niet uit. (hoewel ik met een slechte foto en een leuke tekst misschien zomaar ineens 30 plusjes kan krijgen vanwege mijn mooie lolbroek)

[Voor 76% gewijzigd door mercapto op 03-01-2022 03:21]

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Ik vind een foto-uitdaging om de lol van de uitdaging al mooi genoeg. De rest van het bestaan mag dan wat mij betreft in cijfertjes, likes of plusjes uitgedrukt worden. Voor de liefhebbers van het competitieve element is er altijd nog deze

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aftrappen dan maar? Ik heb deze reeks vorig jaar al voorbij zien komen en hoewel ik mezelf steeds weer beloofd mee te doen is het er domweg niet van gekomen. Gebrek aan algemene inspiratie denk ik, maar toen ik dit topic voorbij zag komen was het gedaan met uitstellen, ik ben de volgende dag meteen aan de gang gegaan :+

Zonder dollen, ' vreugde' kent verschillende vormen denk ik zo, maar die van mij hieronder vastgelegd:
Trekker-0523 by Sjaak Gerritsen, on Flickr

Ik was een paar dagen in Frankrijk deze week op de boerderij van mijn moeder. Sinds het overlijden van mijn vader ben ik daar vaak te vinden en ik vind er een plek om lekker te klussen, vuur te stoken met vrienden èn om de trekker die mijn vader ooit kocht te onderhouden en op de weg te houden. Die trekker zie je hier, na wat grotere klussen aan de aandrijving en het dieselsysteem (tank coaten, slangen vervangen, mechanische pomp reinigen en reviseren) rijdt hij als nooit tevoren. Nu de trekker weer betrouwbaar rijdt ga ik er graag mee op pad (om boodschappen te halen in 't dorp bijvoorbeeld, of gewoon het bos inrijden en lekker tuffen) en dát levert mij vreugde op. Niet alleen de gedachte aan mijn vader en zijn trekkertje maar ook het gevoel van wind door je haren en een heerlijk rossige kop aan het einde van de dag.

Het is niet mijn beste foto ooit maar wel een die ik met veel plezier vreugde gemaakt heb.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:28

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Mooi tractortje inderdaad, snap wel dat dat vreugde geeft.
Qua foto zou ik toch wat minder voorgrond nemen. Dacht eerst dat je vreugde had gehaald uit het aanharken van de vloer, maar aangezien de tractor de vreugde geeft had ik m wat gecropt/ingezoomd.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
Ik had een mooi beeld gezien vandaag, net na zonsondergang met het licht van de lucht nog in de sloten. Zag mooie reflecties van huizen met binnen het licht aan, en silhouetten van bomen. De vreugde dan de gezelligheid binnen, helaas lukte het niet om een goede belichting met scherpte te krijgen. Misschien probeer ik het later deze week nog eens.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Mooie aftrap @Pixeltje! Hoewel het onderwerp voor mij niet echt vreugde uitstraalt (ik heb het bijkomende gevoel natuurlijk niet), vind ik het wel een geslaagde foto. De keuze om de foto wat donkerder te laten, vind ik geslaagd. De schaduw in de achtergrond geeft een mooi contrast met de belichte tractor. Het zand op de voorgrond vind ik zelf niet direct storend, maar het lijkt ook niet heel veel bij te dragen aan het geheel. Àls je gaat croppen, denk ik wel dat je dat enkel in de hoogte moet doen, waarbij je het gedeelte boven de tractor ongemoeid laat (dus enkel wat zand weghalen). Daarmee verander je wel de verhouding van de foto, maar dat kan juist positief bijdragen. 16x9 bijvoorbeeld, kan het meteen als wallpaper gebruikt worden ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RvL
Afgelopen woensdag begon het flink te sneeuwen in Oostenrijk. Voor het eerst sinds hele lange tijd heb ik weer eens kunnen genieten van het maken van een sneeuwpop, samen met m'n kinderen. En samen met de hond, die regelmatig met de armen en de neus aan de haal wilde gaan :D

Aan het maken van de sneeuwpop hebben we echt veel plezier en vreugde gehad, zeker omdat het iets is wat we in Nederland eigenlijk nauwelijks/bijna nooit kunnen doen.

Happy snowman

Nu de dekens nog...

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@Pixeltje Wat een mooi verhaal en een prima foto erbij. Inderdaad een erg mooi trekkertje. Fototechnisch zou ik dat hout links weggelaten hebben en iets dichterbij de trekker zijn gaan staan. Die mooie muur, deur en die kar vormen een prima achtergrond samen.

Snap heel goed dat je daar graag bent. Ik zou ook wel zoiets willen hebben. Ruimte, beetje klussen. Fikkie stoken en met vrienden rondhangen en wat drinken. Super.

@RvL Leuk! Ik hoop in februari ook naar zuid Duitsland te gaan, richting de sneeuw. Vorig jaar uiteraard niet mogelijk maar met veel plezier kijk ik terug naar mijn trip naar Oostenrijk twee jaar gelden met mijn jongens en stel vrienden. Sneeuw blijft mooi.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou, vooralsnog durf ik nog niet te garanderen dat we Blue Monday effectief gaan ondermijnen maar wel leuk dat er toch inzendingen zijn.

@Pixeltje De foto zelf geeft mij niet direct vreugde, maar met je verhaal erbij snap ik het wel. Ik vind het ook een best mooi tafereel zo. Qua compositie sluit ik mij aan bij @sys64738, je creëert dan ook wat ruimte voor de tractor waardoor hij wat voor zich uit 'kijkt'.

@RvL van een leuke sneeuwpop word ik altijd blij, lang geleden dat ik een serieuze heb kunnen maken. :'(

Nu zelf eens kijken of mijn recente plaatjes bevatten wat ik hoop dat ze bevatten en anders moet ik nog op pad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FeareX
  • Niet online
Ik heb de eerste week nodig gehad om iets te bedenken in het thema vreugde. Na de feestdagen met het grauwe weer had ik geen flauw idee wat er nu nog te vieren was.

Máár, ik heb iets gevonden. Ik heb m'n creativiteit z'n gang laten gaan en ben met onderstaande gekomen. Ik hoop dat jullie de boodschap begrijpen :)

@Pixeltje wat een mooi licht zeg, mooie foto :)

@RvL : jaloers dat jullie lekker in de sneeuw hebben kunnen rommelen! Ik word zelf helemaal somber van het weer in Nederland.

[Voor 11% gewijzigd door FeareX op 13-01-2022 16:29]

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13
FeareX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:27:
Ik heb de eerste week nodig gehad om iets te bedenken in het thema vreugde.
Ik denk dat deze zeer doeltreffend is :)

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• RvL
@FeareX
Ik begrijp precies wat je duidelijk wil maken. Het zou ook prima in een uitdaging 'Emotional Rollercoaster' kunnen passen in sommige gevallen, met alle constant wijzigende regels.

Wij gingen naar Oostenrijk. Een week voor vertrek was er nog niets aan de hand, we voldeden aan alle eisen. Toen moest je ineens naast alle eerdere eisen als dubbele vaccinatie ook nog een negatieve PCR test hebben. Die eenmaal geregeld en toen werd het ineens 2x vaccinatie + booster + PCR, ingaande vanaf de dag van aankomst. Dus stel op sprong de plannen weer aangepast om een dag eerder aan te kunnen komen.

En controle? Nul, noppes, nada.

Nu de dekens nog...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 19:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Barrycade schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:01:
Mooi tractortje inderdaad, snap wel dat dat vreugde geeft.
Qua foto zou ik toch wat minder voorgrond nemen. Dacht eerst dat je vreugde had gehaald uit het aanharken van de vloer, maar aangezien de tractor de vreugde geeft had ik m wat gecropt/ingezoomd.
Of juist de tractor wat naar voren halen in de schuur. Nu staat ie er een beetje treurig/verloren bij, terwijl ie dus blijkbaar net helemaal opgekalefaterd is en vreugde brengt :)

Desalniettemin hoe dan ook een leuk verhaal en ook wel gewoon een lekker sfeertje in die foto (qua licht/kleuren etc.) @Pixeltje

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@FeareX goed gevonden zeg. Zo simpel en maar toch doeltreffend. Was helemaal briljant geweest als we jou als blij ei zagen weerspiegelen in de bril of zo. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FeareX
  • Niet online
@Gonadan dat had inderdaad een leuke toevoeging kunnen zijn inderdaad! Wellicht een idee voor de volgende pandemie waarin deze foto challenge voorbij komt :+

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn foto :) de trekker staat in Frankrijk en daar ben ik niet meer dus jullie tips zijn voor de volgende foto..

@RvL een sneeuwpop is geweldig, snap heel goed dat je daar vreugde van voelt. De foto is ook netjes, niet overbelicht of grijs (wat met sneeuw makkelijk gebeurd) en de sneeuwpop kijkt me lekker aan.

@FeareX ik krijg meteen zin in vakantie, lekker actueel ook met die sneltest in het midden. Kleuren zijn goed en bedoeling is meteen duidelijk :)

[Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2022 18:01]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:08

Nomad

a.k.a. Martijn

Ik vind de kadering van de trekker juist wel goed...door hem ruimte te geven is hij het onderwerp in een grotere ruimte. De werkruimte, waar van alles gebeurd, maar ook de trekker geduldig wacht tot zijn volgende gebruik of klus. Meer naar voren halen of croppen maakt de foto te simpel, teveel: tada zie hier een trekker.

Ik vind hem goed zo, met mooi contrast en belichting :)

Sony A7 III te koop

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:29

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Nomad schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:08:
Ik vind de kadering van de trekker juist wel goed...door hem ruimte te geven is hij het onderwerp in een grotere ruimte. De werkruimte, waar van alles gebeurd, maar ook de trekker geduldig wacht tot zijn volgende gebruik of klus. Meer naar voren halen of croppen maakt de foto te simpel, teveel: tada zie hier een trekker.

Ik vind hem goed zo, met mooi contrast en belichting :)
Eens, de omgeving waar'ie in staat geeft de trekker context en maakt de plaat m.i. sterker. Misschien had er iets meer licht in het schaduwgedeelte van de trekker gemogen, maar voor de rest vind ik'm helemaal mooi zo :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Hier geen gerestaureerde trekkers, sneeuwpoppen of vakantieplannen. Maar drie dagen voor dull monday toch nog een vreugdemomentje: in het grind stak het eerste viooltje zijn kopje op. Als teken dat kommer, kwel en kou toch een keertje ophouden? Lijkt nog het meest op een maarts viooltje, maar in januari? Misschien is het hier eerder Maart, ik heb hem in ieder geval op de plaat gezet, dus als'ie de pijp aan Maarten geeft heb ik de foto's nog.

(Januarisch viooltje, Eos M5, Canon 100mm 2.8 macro USM @ f/8.0, 1/160s, ISO 200)

@Pixeltje Mooie trekker en een sfeervolle plaat, volgende keer een serie "Frans vervoer" waarin ook die boerenkar uit de hoek komt?
@RvLLijjkt eeuwen geleden dat ik zelfs maar een sneeuwpop gezien heb, maar die van vroeger waren volgens mij witter? Schuld van het miljeu? >:)
@FeareX Message understood, vakantie naar Griekenland, de Olympus toch? Vanwaar dan die strandspullen?

[Voor 3% gewijzigd door bobcom op 14-01-2022 17:44]

• RvL
bobcom schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:41:
Hier geen gerestaureerde trekkers, sneeuwpoppen of vakantieplannen. Maar drie dagen voor dull monday toch nog een vreugdemomentje: in het grind stak het eerste viooltje zijn kopje op. Als teken dat kommer, kwel en kou toch een keertje ophouden? Lijkt nog het meest op een maarts viooltje, maar in januari? Misschien is het hier eerder Maart, ik heb hem in ieder geval op de plaat gezet, dus als'ie de pijp aan Maarten geeft heb ik de foto's nog.

[Afbeelding]
(Januarisch viooltje, Eos M5, Canon 100mm 2.8 macro USM @ f/8.0, 1/160s, ISO 200)

@Pixeltje Mooie trekker en een sfeervolle plaat, volgende keer een serie "Frans vervoer" waarin ook die boerenkar uit de hoek komt?
@RvLLijjkt eeuwen geleden dat ik zelfs maar een sneeuwpop gezien heb, maar die van vroeger waren volgens mij witter? Schuld van het miljeu? >:)
@FeareX Message understood, vakantie naar Griekenland, de Olympus toch? Vanwaar dan die strandspullen?
Een typisch gevalletje modder onder de sneeuw in dit geval ;)

We hebben nog wel geprobeerd om de sneeuwpop wat te 'stuccen' met verse sneeuw maar dat wilde niet echt lukken :D

[Voor 4% gewijzigd door RvL op 14-01-2022 19:19]

Nu de dekens nog...

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 14:45

WoutF

Hoofdredacteur
Oké, de vreugde is niet van mijn gezicht af te lezen :P maar dit is wel iets waar ik gelukkig van word; lekker tweaken aan m'n smarthome, in dit geval door een Ikea luchtkwaliteitsensor aan een Wemos D1 mini met ESPHome te hangen.

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@FeareX Goed idee en prima uitwerking. Qua compositie is ie prima te doen. Nice. En inderdaad: vakantie. Hoe en waar?!?

@bobcom Leuk bloempje. Inderdaad een mooi lichtpuntje (ook al is ie flink te vroeg)

@WoutF Mooie geconcentreerde blik. En leuk projectje. Heb zelf ook nog een D1 mini liggen maar dat gaat een RFID tag reader worden voor Home Assistant. Blijft leuk, beetje zolderen en klooien zo.

Bij mij komt de vreugde ook vooral uit de hoek van de DIY projecten. Los van het feit dat de onderdelen soms wat lastig te verkrijgen zijn met gesloten bouwmarkten, is de corona-periode wel echt de tijd dat ik aan veel projecten ben toegekomen.

Deze stond ook al lang op mijn todo-lijstje. Eerste epoxy ervaring en hoewel ie nog niet helemaal af is, gaat het wel allemaal goed komen. En het bier wat onder de dopjes zat, heeft natuurlijk ook de nodige vreugde gebracht. Niet allemaal van mezelf hoor. Gelukkig heb ik hulp gehad van buren en vrienden O-)

Het is eigenlijk een soort oversized dienblad welke ik tijdens het F1/voetbal kijken met de buren over mijn gewone tafel heen kan zetten. 648 hele en 36 halve doppen (666, puur toeval!).

• RvL
@sys64738 Mooi! Epoxy is leuk spul om mee te werken. Heb je veel moeite gehad om het een beetje vrij van bellen te krijgen?

Nu de dekens nog...

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
RvL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:45:
@sys64738 Mooi! Epoxy is leuk spul om mee te werken. Heb je veel moeite gehad om het een beetje vrij van bellen te krijgen?
De toplaag moet ik nog gieten maar ik was door mijn epoxy heen. Ik had gezien dat je bellen er prima uit kunt krijgen met een gasbrander. Bij mijn proef-giet zag ik dat dat inderdaad super goed werkt. Heel kort erover met de brander en alle bellen verdwijnen. Dus dat ga ik straks voor mijn toplaag ook doen.

Maar het is inderdaad verslavend leuk spul. Zit al druk na te denken over volgende project met dit spul.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@bobcom komt die lente nu alweer? Ik heb nog geen winter gezien. :D
Maar na de donkere dagen is wat groei en bloei inderdaad altijd wel een opwekkend iets.

@WoutF dat zijn dan weer van die heerlijke klusjes op de grauwe dagen, lekker thuis hobbyen.

@sys64738 toffe tafel zeg, daar kan je inderdaad op meerdere manieren vrolijk van worden.

Dan toch ook maar eentje van mijzelf, ondanks de ruzie met m'n foto PC*. Heb veel getwijfeld over de kadrering maar dit is hem geworden. Een tafereel wat ik toevallig tegen kwam vlak voordat m'n dochter naar een partijtje ging.

* scherm is kapot gegaan, dus ik moet het nu doen met een tien tot vijftien jaar oud TN-schermpje. Plus m'n internet wil niet meer en m'n schijven zijn vol. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FeareX
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:12:
"... ruzie met m'n foto PC*."

* scherm is kapot gegaan..."
Uhhh... Te hard geslagen? Dat werkt alleen met CRT's toch? O-)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee