Foto-uitdaging week 37: Gevaar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21

sys64738

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

De uitdaging van deze week is: Gevaar.

Wat is gevaar? Een situatie, een emotie, of gewoon een verkeersbord uit de J-serie? Je kunt alle kanten op, verras elkaar.

Veel succes weer. :)

ps. Helaas zagen we zo nu en dan archieffoto's opduiken in de uitdagingen van afgelopen weken. Het idee van de uitdaging is om lekker met een bepaald thema in je hoofd te gaan fotograferen. Dus alleen foto's posten die ook echt deze week geschoten zijn.

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-05 15:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZglB1XGmYzyZdB0ReEadEO554Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUugZNl8EpDAr1A8HmjO6LlJ.jpg?f=fotoalbum_large
Het is zeker geen "koudvuur".

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JoStad Ik zie helemaal geen gevaar... pas als de camera en objectief beginnen te vervormen c.q. te smelten, dan is er gevaar. :+
en dan is het te laat...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 15-09-2021 17:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
Iets gevaarlijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v81DGu9JIQadZ-pKX798zPLvu3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9YNhvCQl1RQF1DGAU7emRvb.jpg?f=fotoalbum_large

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 21:39
Beetje flauw, I know...

*knip* laten we die kant maar niet op gaan. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Gonadan op 16-09-2021 14:09 ]

Random WTF

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@JoStad leuke pogingen, al voel ik het gevaar nog niet echt. Kan het zijn dat je bij die tweede wat hard hebt lopen flitsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7TJCivNKieYyDIh_QMcd_Ki0uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q9zoywLEaQgWThJougPy0oY.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier vind ik wel gevaar in naar voren komen. Die (stalen?) pinnen, gevaarsborden. Een bord die sowieso al op het randje staat...

Als het meer om de techniek gaat heb ik weinig toe te voegen, maar ik kijk wel altijd graag naar jullie platen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JoStad
@Gonadan Mooie poging. :) Ja helaas heb ik de tweede foto geflitst waardoor de mooie glans van het vuur verloren is gegaan. Ik heb de boel helaas al opgeruimd. Ik moest overigens wel met gevaar van verbranding van mijn hand de camera tijdig uit het vuur pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 13:51

RvL

De hele dag op zoek geweest naar gevaarlijke capriolen, maar eigenlijk niemand gevaarlijke capriolen zien uitvoeren....

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51484562603_8dda9e5779_b.jpgDanger! High voltage

Een beetje standaard, maar toch ook weer niet. Vrijwel alle transformatorhuisjes hier in de buurt zijn bestickerd met een moderne gele sticker. Deze heeft het originele jaren '70 bordje nog aan de deur hangen. Het rood heeft betere tijden gekend en ook de letter zijn niet meer zo zwart als ze ooit waren.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51483561482_c40d91d72c_b.jpgDanger! Your hands may get wet here
Iets verder op, in het park, loop je kennelijk een groot gevaar op natte handen...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xICIY6E8PRJ2Lk8rDCCjsk11xlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YuqYKESgr0ciuUaEyz2muSd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoStad
@boomsma Vertaald: "tuberculosevrije stal" . Hier is dus juist géén gevaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VCGGF9z2CanI-Me8687jhn90ro=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytK1RXic6oz0nLC2miQgYf7r.jpg?f=fotoalbum_medium

Deze meerkoet zwemt snel weg van het nadere gevaar

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 15:19

bobcom

Dedicated dabbler

@JoStad Goed idee, "vuur" als onderwerp te nemen. Maar ik ben bang dat het door de camera erbij te betrekken een beetje doodslaat. Gevaar is toch vooral iets persoonlijks, levensbedreigends, en die camera maakt het minder erg in plaats van erger. Denk ik, hoor.

@Gonadan Spannende foto, maar ik associeer hem niet meteen met gevaar. Ligt ongetwijfeld aan mij, en ik denk dat ik er anders over denk als in in zo'n pin val. Misschien te voorzichtig?

@RvL Mooi bordje, ik heb er ook nog zo een op mijn lijst staan (op een hoogspanningsmast) maar als ik nu naar beneden kijk is het gras voor mijn voeten weggemaaid.
Dat vriendelijke hek met dat bord is een voltreffer. Tekst erbij is een mooi understatement.
De meerkoet doet het niet voor mij - maar ik zag 'm eerst ook niet. Groter, closer - dan misschien, maar ik hou twijfels. Elke vogel die opvliegt wil ergens vandaan, tenzij hij ergens naar toe wil ;)

@boomsma Mooie vondst, jammer dat @JoStad met zijn precieze kennis van het Frans het gevaar onderuit haalt. Tussen haakjes: de foto is ongetwijfeld niet uit 1959, maar wel van de afgelopen week? ;)

Na de nodige jaren ken je je gevaren. Ik hoef maar even in mijn attributenkist te duiken en hoppekee:

#1. De kritische kijker zal het hier ongetwijfeld over de botte bijl hebben...
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51488277697_13be2a7751_c.jpg

#2 Gelukkig heb ik ook nog wat props uit mijn horrorfilmtijd over
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51489284208_2d1bd6ce76_c.jpg

#3 Zit ik net lekker bij mijn raam te werken, krijg ik het gevoel van iets onaangenaams achter me
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51488276617_5c27773464_c.jpg

(Alle drie met de M50, Viltrox booster en Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• RvL

RvL

@bobcom
Op m'n telefoon zag die meerkoet er spannender uit, maar ik was er dan ook bij

Van je foto's vind ik de revolver het gevaarlijkst. Een bijl of kettingzaag an sich is niet gevaarlijk, tenzij in ondeskundige handen zoals de mijne :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@RvL Of de mijne. Been there, done that... En de revolver is een windbuks. Minder gevaarlijk dan een bijl of kettingzaag :D

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• RvL

RvL

@bobcom ja, nu je het zegt zie ik het inderdaad! Gevaarlijker als slagwapen dan als buks :D

Nu de dekens nog...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bobcom Toch altijd weer verrassend hoe je, dit keer, wat horror films props tevoorschijn tovert! d:)b
Het lijkt wel alsof je daar in Italia een compleet rekwisieten magazijn hebt. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over gevaaraanduiding gesproken, ik kwam vanmiddag deze tegen, op een in-afbouw-zijnd schip in de haven van Urk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fi_G5pAnqhKk_K2E7ttz6MDBgQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrXTDmFXD7izLp3EQBIV8byJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoeveel waarschuwingen voor gevaar kun je op 1 bord zetten?! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0kCx6oatI93W0TRzJxPPbAGLzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsMifIhJPGlSgbMtyMDfQCmL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 19-09-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@LA-384 :X :'( (y)

[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 19-09-2021 15:55 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
En nog twee, omdat het kan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zu2JjYcbOSEgz2Wu5M25fhOJrNA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo122z9K2o5Lo32nd6t8hiPW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_jJ5yTPtfdzC9stqzPrYokrgPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rP4ZBXb96jkeAiIzV8spTF5Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
@RvL Mooi weergegeven hoe vogels gevaar ervaren. Het waarschuwingsbord met de handen is wel grappig :)
@bobcom De dingen op de 3 foto's kunnen gevaarlijke situaties opleveren. Zo gebeurt het weleens dat tijdens het hakken met de bijl de metalen kop eraf vliegt. Bij de kettingzaag kan de ketting breken af hij kan terugslaan. De buks ziet er zo ongevaarlijk uit.
@ehtweak Bij deze foto zou een blik op de omgeving ook wel mooi zijn.
@LA-384 Ja het lego-blokje kan net zoals de wasbenzine zo wel gevaarlijk zijn ;)

Ik kwam nog wat waarschuwingen voor gevaren tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLk3_XUmSkUEQgQTbZVRK21zAZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iAtxYWCuad9KFkso5y7BrPM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-X4G57PwTWiAmgNnJLGOAvbCQW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fI6KDkdsou7axrHzQWjssz19.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vraag me af of dat rode ding een reddingsvest bevat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVsPycPPBnid5eXILDKdH3RU2lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbF7QF7aWm37rBangrl4vHq6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JoStad op 19-09-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Hoe later in de week, hoe schoner.......???
@ehtweak Er mist nog een waarschuwingsbord voor een acute paniekaanval vanwege al die waarschuwingsborden.
@LA-384 Blokje had een knikker moeten zijn, pannetje een theepot met hete thee, en staan die flessen wel in de koelkast? Anders is dat water en die frisdrank niet te zuipen.
@JoStad Had voor mij wel wat dramatischer gefotografeerd mogen worden. beetje "kennisgeving". Bordjes bij pont zijn leuk! Vraagje: als er vier auto's staan, komen er dan ook vier auto-plonsbordjes te staan?
En inderdaad :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
bobcom schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:31:
@LA-384 Blokje had een knikker moeten zijn,
Jij hebt nog nooit op een Lego blokje gestaan? Je wordt dan spontaan ontoerekeningsvatbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
@bobcom De auto's bij het pondje staan ook nog achter een bord "parkeerverbod". :)
Bij de sluis wilde ik bij de diverse gevaar-waarschuwings-borden ook wat van de entourage laten zien omdat borden alleen mij niet zoveel zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door JoStad op 19-09-2021 22:46 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het is een dunne lijn van het snijden van champignons met vaste hand, naar tot aan je elleboog in het verband

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3JzOv8aWFnUcLqQAKB4XIPa6ow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h8F0Q6W3qPndpSgF7zzprdxD.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door RvL op 19-09-2021 22:32 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@RvL Kun je het recept voor die "champignons aux bouts du doigt" posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 21:39
Op de valreep. Zet nooit je Senseo dichtbij een hete pan op het gasfornuis. (Nee de Senseo stond niet op het fornuis, maar de pan stond er tegenaan.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TderYbTREb1ABoWf1HfSCwoA3ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP9kqShoJxFxZykxG6BvPMyo.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

@bobcom
Uiteraard

1. Men neme een 250gr. champignons. Bij voorkeur kastanjechampignons, daar zie je minder snel vlekken op
2. Gebruik een scherp mes. Het is van groot belang dat er nette snijvlakken ontstaan
3. Leen een ei
4. Snijd de champignons in dunne plakken. Plaats daarbij de vingertoppen duidelijk onder het lemmet van het mes
5. Neem een doekje tegen het bloeden
6. Serveer op een bedje van gaasverband

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Bedankt nogmaals voor jullie bijdragen, leuk om weer verschillende ideeën te zien.

Jullie vragen je misschien af waarom er nog geen nieuwe is, dat komt omdat wij besloten hebben dat we de reeks uitdagingen even gaan pauzeren.
We hebben de meestal wat saaiere zomer overleefd en de herfst en vogeltrek komt er weer aan, plus je mag weer veel meer dus fotografie kan weer vol gas.

Het was zeker leuk om te doen en misschien starten we hem over een tijdje weer op, of misschien verzinnen we een ander idee om elkaar uit te dagen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvL

RvL

Jammer maar wel begrijpelijk. Het was voor mij persoonlijk toch altijd wel een reden om er even met de camera op uit te trekken.

Hopelijk brengt de herfst de gebruikelijke herfstkleuren en tijd om er op uit te trekken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
RvL schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:57:
Jammer maar wel begrijpelijk. Het was voor mij persoonlijk toch altijd wel een reden om er even met de camera op uit te trekken.

Hopelijk brengt de herfst de gebruikelijke herfstkleuren en tijd om er op uit te trekken.
Zoals Gonadan al aangaf, zijn er in de herfst meer dan voldoende dingen om vast te leggen. Kijk voor inspiratie eens in het macro- of landschappen-verzameltopic. En ook de zonsopkomsten zijn niet zo monsterlijk vroeg meer dus das ook een heel dankbaar en haalbaar onderwerp in de herfst/winter.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zeker, dus ik trek ook zeker op uit de komende tijd (y)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 04:42
Begrijpelijk, ik ben nog nieuw en heb nog weinig ingebracht maar heb wel nagedacht over waarom ik het lastig vind om aan te haken.

1. Een week voor een opdracht is (voor mij iig) erg kort, het had mij geholpen als er bv een week overlap in had gezeten met de volgende week. Of als er al een week eerder een aankondiging zou zijn waarin je al aan de slag kan en dat dan kan posten in de week dat de opdracht open staat.

2. Misschien is het een idee om sommige opdrachten seizoensgebonden te maken, zoals je al aangeeft, herfst of vogeltrek. De overige topics staan soms maanden stil en als je daar iets post komt er geen of na weken pas een reactie.

3. Wat verder (mogelijk) zou helpen is een andere setup, nu is het in forum stijl waardoor het reageren op anderen soms een hele lijst met feedback in een reactie tot gevolg heeft. Als ik de reacties lees moet je soms helemaal naar boven scrollen of een pagina terug gaan om te bekijken over welke foto het gaat. Ik ben geen programmeur dus geen idee, maar een systeem waarbij commentaar rechtstreeks onder de bewuste foto wordt geplaatst zou m.i. wel helpen in de beleving en de flow van een discussie.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
Nog geen nieuwe week uitdaging?

Nvm, nachtnet moet beter lezen.

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 23-09-2021 19:55 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Steef

GoT's Most Eaten

Gonadan schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:54:
Bedankt nogmaals voor jullie bijdragen, leuk om weer verschillende ideeën te zien.

Jullie vragen je misschien af waarom er nog geen nieuwe is, dat komt omdat wij besloten hebben dat we de reeks uitdagingen even gaan pauzeren.
We hebben de meestal wat saaiere zomer overleefd en de herfst en vogeltrek komt er weer aan, plus je mag weer veel meer dus fotografie kan weer vol gas.

Het was zeker leuk om te doen en misschien starten we hem over een tijdje weer op, of misschien verzinnen we een ander idee om elkaar uit te dagen. :)
Misschien een RAW bewerk uitdaging tijdens de regenachtige dagen?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:41

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vond het altijd leuk om de resultaten te bekijken, maar ik zag dit al aankomen. Wekelijks is gewoon te vaak. Ik deed op een ander forum een maandelijkse mario maker uitdaging, en dat was ook al te vaak. Ik zou voorstellen om het volgende keer maandelijks te proberen, met waarschijnlijk af en toe alsnog een break. Hebben jullie ook meer tijd voor de foto's.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15
Haha, ik kom ook eens aanwaaien, verveel me, kijken of er nog Wekelijkse Uitdagingen zijn, ik loop iets achter zie ik...
In een donker verleden, vroegah, deed ik ook wel eens mee met uitdagingen op Fred Miranda, wat altijd uitliep op een faal :D
Die uitdagingen lopen ook al een tijdje, 1000+ weken, en 200+ maanden.. De focus ligt daar meer op technisch gebied, de onderwerpen zijn zeer alledaags, maar de uitvoering "moet" het level van een snapshot ontstijgen. Afijn, ik ga maar weer Netflix kijken ofzo :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@mercapto ze komen er weer aan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1