Toon posts:

Foto-uitdaging week 37: Gevaar Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• JoStad
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:14

Het is zeker geen "koudvuur".

• JoStad
Iets gevaarlijker:

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:03

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
@JoStad leuke pogingen, al voel ik het gevaar nog niet echt. Kan het zijn dat je bij die tweede wat hard hebt lopen flitsen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:14
De hele dag op zoek geweest naar gevaarlijke capriolen, maar eigenlijk niemand gevaarlijke capriolen zien uitvoeren....

Danger! High voltage

Een beetje standaard, maar toch ook weer niet. Vrijwel alle transformatorhuisjes hier in de buurt zijn bestickerd met een moderne gele sticker. Deze heeft het originele jaren '70 bordje nog aan de deur hangen. Het rood heeft betere tijden gekend en ook de letter zijn niet meer zo zwart als ze ooit waren.

Danger! Your hands may get wet here
Iets verder op, in het park, loop je kennelijk een groot gevaar op natte handen...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• boomsma
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

• RvL

Deze meerkoet zwemt snel weg van het nadere gevaar

Nu de dekens nog...

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-10 23:20

bobcom

Dedicated dabbler

@JoStad Goed idee, "vuur" als onderwerp te nemen. Maar ik ben bang dat het door de camera erbij te betrekken een beetje doodslaat. Gevaar is toch vooral iets persoonlijks, levensbedreigends, en die camera maakt het minder erg in plaats van erger. Denk ik, hoor.

@Gonadan Spannende foto, maar ik associeer hem niet meteen met gevaar. Ligt ongetwijfeld aan mij, en ik denk dat ik er anders over denk als in in zo'n pin val. Misschien te voorzichtig?

@RvL Mooi bordje, ik heb er ook nog zo een op mijn lijst staan (op een hoogspanningsmast) maar als ik nu naar beneden kijk is het gras voor mijn voeten weggemaaid.
Dat vriendelijke hek met dat bord is een voltreffer. Tekst erbij is een mooi understatement.
De meerkoet doet het niet voor mij - maar ik zag 'm eerst ook niet. Groter, closer - dan misschien, maar ik hou twijfels. Elke vogel die opvliegt wil ergens vandaan, tenzij hij ergens naar toe wil ;)

@boomsma Mooie vondst, jammer dat @JoStad met zijn precieze kennis van het Frans het gevaar onderuit haalt. Tussen haakjes: de foto is ongetwijfeld niet uit 1959, maar wel van de afgelopen week? ;)

Na de nodige jaren ken je je gevaren. Ik hoef maar even in mijn attributenkist te duiken en hoppekee:

#1. De kritische kijker zal het hier ongetwijfeld over de botte bijl hebben...

#2 Gelukkig heb ik ook nog wat props uit mijn horrorfilmtijd over

#3 Zit ik net lekker bij mijn raam te werken, krijg ik het gevoel van iets onaangenaams achter me

(Alle drie met de M50, Viltrox booster en Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5)

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders. En nu zelfs een webstek in aanbouw..

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over gevaaraanduiding gesproken, ik kwam vanmiddag deze tegen, op een in-afbouw-zijnd schip in de haven van Urk:

Hoeveel waarschuwingen voor gevaar kun je op 1 bord zetten?! ;)

Mooie Plaatjes   

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:37

[Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 19-09-2021 15:46]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:37
En nog twee, omdat het kan :)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• JoStad
@RvL Mooi weergegeven hoe vogels gevaar ervaren. Het waarschuwingsbord met de handen is wel grappig :)
@bobcom De dingen op de 3 foto's kunnen gevaarlijke situaties opleveren. Zo gebeurt het weleens dat tijdens het hakken met de bijl de metalen kop eraf vliegt. Bij de kettingzaag kan de ketting breken af hij kan terugslaan. De buks ziet er zo ongevaarlijk uit.
@ehtweak Bij deze foto zou een blik op de omgeving ook wel mooi zijn.
@LA-384 Ja het lego-blokje kan net zoals de wasbenzine zo wel gevaarlijk zijn ;)

Ik kwam nog wat waarschuwingen voor gevaren tegen:

Ik vraag me af of dat rode ding een reddingsvest bevat.

[Voor 3% gewijzigd door JoStad op 19-09-2021 19:11]

• RvL
Het is een dunne lijn van het snijden van champignons met vaste hand, naar tot aan je elleboog in het verband

[Voor 22% gewijzigd door RvL op 19-09-2021 22:32]

Nu de dekens nog...

• Spasm
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:08
Op de valreep. Zet nooit je Senseo dichtbij een hete pan op het gasfornuis. (Nee de Senseo stond niet op het fornuis, maar de pan stond er tegenaan.)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee