MainframeX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:59:
Je maakt er wel beetje een drama van hoor

. Belangrijke info kan je gewoon afschermen met de kopie id app van de overheid.
Stack is trouwens ook gebaseerd op owncloud/nextcloud. Je zou eens in Stack topic kunnen vragen of het contacten en agenda ondersteund.
Dat afschermen kon niet. Omdat ik een vraag stelde over een kopie van een ID opsturen (wat kan ik blurren? + =onveilig via mail), mocht ik niet meer mailen. De enige optie was nog via Idenfy, waarbij je NIETS mag blurren en zelfs een selfie moet maken waarbij je je ID-bewijs naast je hoofd houdt.
Wat Stack betreft, is er vooralsnog
geen agenda-functionaliteit. I.i.g. dank voor de tip!
Ze communiceren uiteraard niet over het waarom van mijn rode vlag. Van het gebruik van een VPN of ip-adres uit verdachte landen is bekend dat dit rode vlaggen zijn voor Hetzner. Allemaal niet het geval bij mij. NL-ip adres, adres van NL-provider, huisadres in NL. Alles correct.
Na dit gedoe heb ik een beste berg reviews gelezen. Natuurlijk staat het commerciële bedrijven (helaas, nog) vrij om er dit soort praktijken op na te houden. Dat zal vast gecalculeerd gebeuren zoals @
Jordi schrijft, en dan ben ik weer één van die vals-positieven. Naast dit gedoe bij aanmelden, gebeurt het ook dat Hetzner achteraf je account (en dus je server/websites/mail etc.) kan stopzetten, zonder dat je weet waarom. Geen waarschuwing, niks. Doet mee een beetje aan
het MS-gebeuren denken.
Dus mocht je in zee gaan: ik zou de reviews checken.
@
Jordi je legt inderdaad de vinger op de zere plek en weet het beter dan ik te verwoorden. Het voelt idd onrechtvaardig, want ik ben gewoon een nette burger die netjes zijn rekeningen betaalt en geen illegale zaken onderneemt. Ik ben wel vaker dan anderen ergens voor afgewezen (mobiel abo, verzekering, creditcard etc.). Dat gebeurde ineens niet meer toen ik de (Nederlandse) achternaam van mijn partner gebruikte

Maar ja intussen gescheiden, dus die kan ik niet meer gebruiken. Als dit je niet of zelden overkomt, snap ik dat mijn reactie dramatisch kan overkomen. Maar keer-op-keer zonder duidelijke uitleg, laat me niet koud.
GrooV schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:47:
.... Ik denk eerder dat als je moeilijk gaat doen dat ze inderdaad niet meer genoeg nemen met een kopie maar dan via een erkend verificatie bedrijf laten lopen om zo nog wat extra checks te doen.
Ze beweren zich te houden aan de strenge privacywetten die gelden, maar vragen wel doodleuk om een kopie van ID te mailen, zonder te vermelden welke gegevens geblurd mogen worden. Ik vind het niet "moeilijk" dat ik daar een vraag over stel. Dat zal voor Hetzner wellicht een rode vlag zijn, dus je moet je misschien vooral maar niet te veel aantrekken van privacy. (of de mogelijkheid dat iemand met jouw identeit wat gaat uitvreten. Been there done that, dus daarom voorzichtig met ID mailen). In NL
mag een bedrijf niet eens vragen om de volledige kopie, tenzij daar een wettelijke plicht toe is.
Ze geven zelf toe dat ze bij aanmeldingen voor nieuwe accounts verschillende categorieën hebben. Cat. A mag door zonder ID-bewijs in te leveren, de rest moet aan strenge eisen voldoen. Vergelijkbaar met een bank vind ik het niet. Banken zijn wettelijk verplicht om van
iedereen de gegevens van het ID-bewijs te registreren.
Beetje flauw dat ik dan maar zelf een hostingbedrijf moet beginnen. Ik ga gewoon op zoek naar een ander hostingbedrijf waar ze mij wel als klant waarderen.
Misschien zit ik er wel helemaal naast en is mijn huisnummer een rode vlag.