Atomstar schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:59:
[...]
Thanks! Heb ik ook maar gedaan uiteindelijk. En wel op:
- compr_in_power_43141
- int_el_add_power_43084
Waarom heb je left integration gebruikt bij de Riemann som? Trapezoidal geeft toch betere integratie lijkt me (de power curve zal een continue lijn zijn)?
En welke waardes krijg jij voor het vermogen? Ik zie tot nu toe pieken van ~1kW en runs van ~150W, maar mijn warmtepomp is op 3 fasen aangesloten (dus ~11kW). Zijn die 3 fasen alleen nodig voor het elektrische verwarmingselement? (Compressor van 11kW lijkt me ook wel hard gaan

)
Mijn 6 kW F1255 is aangesloten op 3 fasen, trekt met het element aan (legionella preventie 1x per week) dan zo'n 4 kW aan stroom.
Wat me nogal frappeert:
sensor.heat_meter_heat_cpr_and_add_ep14_44300
staat bij mij op 636 kWh, en doet heel onregelmatig updates (1x per zoveel dagen)
sensor.heat_meter_hw_cpr_and_add_total_system_42437
staat bij mij op 76,5 kWh, doet ook heel onregelmatig updates.
Ik begrijp alleen niet wat die waarden betekenen?
Ik heb de pomp sinds juli in gebruik, nu net een paar dagen de vloeren aan het opwarmen, wel sww productie gedaan, en koeling.
Verder:
sensor.compr_in_power_43141
gaat over het verbruik van de compressor. Is dat het werkelijke opgenomen verbruik? In dat geval kan ik met behulp van
sensor.eb100_ep14_pca_base_relays_43514
bepalen wat het verbruik per activiteit is (2 is pomp aan, 7 is warmteproductie, 15 is sanitair ww productie)
Kan ik daarvoor een utitlity meter gebruiken in home assistant? Of moet ik dan een riemann sensor gebruiken? Wat is het verschil tussen die 2 eigenlijk?