Ik heb mijzelf nog niet opgesloten, dus het lijkt adhv wat ik lees dat dat (auto op slot) ervoor zal zorgen dat de USB stopt met leveren van stroom Snel even proberen
Zojuist mezelf opgeslotenknakker2 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:37:
Ik heb mijzelf nog niet opgesloten, dus het lijkt adhv wat ik lees dat dat (auto op slot) ervoor zal zorgen dat de USB stopt met leveren van stroom Snel even proberen
Auto uitgezet (via start/stop knop). Deur open gedaan (anders blijft mediascherm actief). Deur weer dichtgedaan. Met ab auto op slot gedaan. Lightning kabel in iPhone gestopt en begon gelijk met opladen. Na 1-2 minuut verdween het laad symbool. Voor de zekerheid kabel er uit en weer er in. De iPhone wilde niet opladen.
Conclusie: er blijft nog een korte tijd wat spanning op de usb poort.
Gelijk getest of het alarm werkt.
Is de dongle ook nog ergens anders te kooo dan bij bol.com
Is helaas niet leverbaar bij Bol
Is helaas niet leverbaar bij Bol
Ik zie er nog wel een aantal op bol.com maar dat is wel een ander merk , maakt dat uit ? Of is het een zelfde brand
Ook ik nu een iets uitgebreidere test kunnen doen, mezelf opgesloten en gewoon simpelweg eventjes staan gluren naar binnen, en ja, uiteindelijk gaat groen / rood ledlampje uit. Probleem van het wegslurpen van stroom is dus niet aanwezig.
Bij contact aandraaien heb ik gewoon binnen 10 seconden Waze op mn display en Spotify draaiende, dus echt flink snel! 10/10 - aanrader!
Nu alleen nog even ergens mooi wegwerken in dat kleine bakje wat een Ibiza heeft, zodat er nog iets anders bij kan (en nee,. geen telefoon
)
Bij contact aandraaien heb ik gewoon binnen 10 seconden Waze op mn display en Spotify draaiende, dus echt flink snel! 10/10 - aanrader!
Nu alleen nog even ergens mooi wegwerken in dat kleine bakje wat een Ibiza heeft, zodat er nog iets anders bij kan (en nee,. geen telefoon
[ Voor 4% gewijzigd door knakker2 op 04-04-2022 22:47 ]
Thx besteld
Zijn jullie nog steeds tevreden ?
Misschien een gekke vraag, maar wat is het nut/toegevoegde waarde van zo’n draadloze dongle?
Ik heb een RCD330 in mijn Volkswagen met alleen aan de voorzijde de USB-aansluiting. Ik heb zo’n soepel, zwart en kort kabeltje waarmee ik mijn iPhone aansluit en in het bakje/ruimte onder mijn radio leg. Dus, of ik nu mijn iPhone aansluit of zo’n dongle, altijd zit er iets bekabeld en zichtbaar aan mijn RCD330.
Maar belangrijker, als ik mijn iPhone aansluit aan mijn headunit dan laadt deze gelijktijdig op. Als ik mijn iPhone dus draadloos gebruik dan ben ik deze functionaliteit kwijt. Is op zich niet erg voor een kort ritje in de stad, maar als ik ver weg ga dan moet ik of mijn iPhone opladen via de 12V aansluiten om ‘draadloos’ te kunnen gebruiken of deze toch aansluiten aan de RCD330.
Dus, leuk die draadloze dongles, maar ik zie het nut er (voor mezelf) niet zo van in.
Ik heb een RCD330 in mijn Volkswagen met alleen aan de voorzijde de USB-aansluiting. Ik heb zo’n soepel, zwart en kort kabeltje waarmee ik mijn iPhone aansluit en in het bakje/ruimte onder mijn radio leg. Dus, of ik nu mijn iPhone aansluit of zo’n dongle, altijd zit er iets bekabeld en zichtbaar aan mijn RCD330.
Maar belangrijker, als ik mijn iPhone aansluit aan mijn headunit dan laadt deze gelijktijdig op. Als ik mijn iPhone dus draadloos gebruik dan ben ik deze functionaliteit kwijt. Is op zich niet erg voor een kort ritje in de stad, maar als ik ver weg ga dan moet ik of mijn iPhone opladen via de 12V aansluiten om ‘draadloos’ te kunnen gebruiken of deze toch aansluiten aan de RCD330.
Dus, leuk die draadloze dongles, maar ik zie het nut er (voor mezelf) niet zo van in.
Mijn auto heeft draadloze CarPlay (zonder dongle) maar ik vind het juist erg fijn. Het insteken van een kabeltje was toch weer een extra handeling voor ik kon wegrijden.
Geeft gewoon een stukje extra gemak en dat is altijd fijn
Voor de echt lange stukken dat ik eventueel moet opladen ondersteund de auto ook bedrade CarPlay dus dat is mooi meegenomen.
Geeft gewoon een stukje extra gemak en dat is altijd fijn
Voor de echt lange stukken dat ik eventueel moet opladen ondersteund de auto ook bedrade CarPlay dus dat is mooi meegenomen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Draadloos met dongle zou ik alleen overwegen als je de dongle uit het zicht kunt plaatsen. Bij mij zou het kunnen in het open vak onder armsteun. Ik heb daar twee usb poorten die beide met CarPlay werken. Dus één poort permanent met dongle en eentje met lightning kabel voor langere ritten. De meeste ritten die ik maak, zijn hooguit 15/20 min. Een dongle zou dan wel handig zijn. Misschien ook maar eens proberen. Muziek en zeker bellen moeten geen vertraging opleveren,RicoK schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:44:
Misschien een gekke vraag, maar wat is het nut/toegevoegde waarde van zo’n draadloze dongle?
Zeker.. Geen omkijken meer naar. Instappen en binnen 10 seconden staat bij mij Waze en Spotify te draaien. Dat is toch heel wat anders dan de 30 a 40 seconden die je in alle reviews van ander spul hoort, al vind ik het geen drama om eventjes te wachten. Voor ik daadwerkelijk wegrij ben ik zelf een minuut verder.MarioMark1541 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:45:
[...]
Thx besteld
Zijn jullie nog steeds tevreden ?
Fijn om tijdens (korte) ritten niet te denken aan mn telefoon. Ga ik urenlang rijden knal ik er wel een kabeltje tussen om opgeladen aan te komen
Enige verschil tov bedraad is het skippen van tracks met Spotify,. Daar zit wel richting de 1 seconde vertraging in. Anders dan dat (nog steeds) geen verschil vergeleken met de kabel.
[ Voor 12% gewijzigd door knakker2 op 09-04-2022 12:45 ]
Goed om te lezenknakker2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:38:
[...]
Zeker.. Geen omkijken meer naar. Instappen en binnen 10 seconden staat bij mij Waze en Spotify te draaien. Dat is toch heel wat anders dan de 30 a 40 seconden die je in alle reviews van ander spul hoort, al vind ik het geen drama om eventjes te wachten. Voor ik daadwerkelijk wegrij ben ik zelf een minuut verder.
Fijn om tijdens (korte) ritten niet te denken aan mn telefoon. Ga ik urenlang rijden knal ik er wel een kabeltje tussen om opgeladen aan te komen
Enige verschil tov bedraad is het skippen van tracks met Spotify,. Daar zit wel richting de 1 seconde vertraging in. Anders dan dat (nog steeds) geen verschil vergeleken met de kabel.
En verbruikt van iPhone zelf ?
Kan je de telefoon ook eigenlijk nog gewoon laten verbinden met de Bluetooth zelf van de auto ?
En hoe ervaar je het bellen? Heb je dan een vertraging?knakker2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:38:
[...]
Zeker.. Geen omkijken meer naar. Instappen en binnen 10 seconden staat bij mij Waze en Spotify te draaien. Dat is toch heel wat anders dan de 30 a 40 seconden die je in alle reviews van ander spul hoort, al vind ik het geen drama om eventjes te wachten. Voor ik daadwerkelijk wegrij ben ik zelf een minuut verder.
Ik denk dat het laatste afhankelijk is van de telefoon/batterij. Ik merk weinig op, maar ik heb dan ook een vrij nieuwe 13 pro en die batterij gaat minimaal een dag mee, en langer dan een uur heb ik niet gereden...MarioMark1541 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:48:
[...]
Goed om te lezen
En verbruikt van iPhone zelf ?
Kan je de telefoon ook eigenlijk nog gewoon laten verbinden met de Bluetooth zelf van de auto ?
Geen idee of Bluetooth zelf nog bruikbaar is. Volgens mij niet, en moet je het zelfs uitzetten...
En vertraging met bellen? Ik heb denk ik 30 seconden met iemand gesproken en niets opgemerkt. Gaat gewoon goed
Bij twijfel gewoon dat dingetje bestellen, het is via Bol en als het dus niet werkt stuur je het gewoon met gemak terug
[ Voor 8% gewijzigd door knakker2 op 09-04-2022 13:14 ]
Dit zelf ook gemerkt. Ik heb alleen wel bij de instellingen gezien (welke te bereiken is op IP adres die in het boekje staat) dat je daar een delay kan instellen. Deze staat uit mijn hoofd op 1000. Heb er zelf nog niet mee gespeeld, maar wellicht te proberen?knakker2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:38:
[...]
Ja, moet daar eens voor gaan zitten, al is ook voor mij die 1 seconde geen drama.WishmasterNL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:15:
[...]
Dit zelf ook gemerkt. Ik heb alleen wel bij de instellingen gezien (welke te bereiken is op IP adres die in het boekje staat) dat je daar een delay kan instellen. Deze staat uit mijn hoofd op 1000. Heb er zelf nog niet mee gespeeld, maar wellicht te proberen?
Als het te verminderen is, waarom niet. Zo wil ik ook nog wel een keer gaan kijken hoe het opstart menu werkt - of er met gemak een 2e telefoon aan toe te voegen is. Dat opstart-menutje verdwijnt vrij snel om vervolgens dan Carplay te serveren, en dat wil ik eigenlijk ook niet anders. Al is de mogelijkheid om tussen telefoons te kunnen kiezen wel interessant. Vraag me af hoe dat dan precies werkt.
Bedankt, ook besteld. Wij hebben een Zoe (2021) met bedrade CarPlay maar, ook een draadloze oplader. Eigenlijk laat ik deze dan permanent in het bakje liggen bij de usb port (waar mijn iPhone niet inpast) en mocht ik dan me telefoon moeten laden dan kan die op de draadloze lader.
Ik mis het toch wel draadloos dus hopelijk werkt het goed.
Wat gebeurd er eigenlijk als je 2 iPhones hebt (ik & vrouw) en we stappen allebei in?
Heb tot nu toe alleen mijn telefoon toegevoegd. Denk dat de telefoon bovenaan de lijst dan automatisch Connect, Moet geprobeerd wordenex87 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:15:
[...]
Bedankt, ook besteld. Wij hebben een Zoe (2021) met bedrade CarPlay maar, ook een draadloze oplader. Eigenlijk laat ik deze dan permanent in het bakje liggen bij de usb port (waar mijn iPhone niet inpast) en mocht ik dan me telefoon moeten laden dan kan die op de draadloze lader.
Ik mis het toch wel draadloos dus hopelijk werkt het goed.
Wat gebeurd er eigenlijk als je 2 iPhones hebt (ik & vrouw) en we stappen allebei in?
Hmm, gek genoeg, ben ik wel getriggerd geraakt ondanks dat ik in mijn geval niet echt de toegevoegde waarde ervan in zie, zoals ik enkele posts terug aangaf en onderbouwde, maar ik ben nieuwsgierig van aard… 😊.
Echter, gaat zo’n dongle na verloop van tijd in stand-by of zelfs uit? De USB poort van mijn RCD330 geeft een permanente spanning af. Dus ook met het contact uit kan ik mijn iPhone opladen, zodra ik deze aansluit op de USB poort. Ik zou dus niet willen, dat de dongle constant op zoek gaat naar mijn iPhone na verlaten van de auto. En daarnaast staat mijn auto op mijn pad voor mijn deur en dus feitelijk wel constant binnen bereik van mijn iPhone. Hoe gaat de dongle hiermee om?
Echter, gaat zo’n dongle na verloop van tijd in stand-by of zelfs uit? De USB poort van mijn RCD330 geeft een permanente spanning af. Dus ook met het contact uit kan ik mijn iPhone opladen, zodra ik deze aansluit op de USB poort. Ik zou dus niet willen, dat de dongle constant op zoek gaat naar mijn iPhone na verlaten van de auto. En daarnaast staat mijn auto op mijn pad voor mijn deur en dus feitelijk wel constant binnen bereik van mijn iPhone. Hoe gaat de dongle hiermee om?
Dat vond ik bij mijn systeem (zonder dongle wel) heel irritant, ene keer was de iPhone van mijn vrouw dan verbonden en de andere keer weer de mijne, zat niet echt regelmaat in.ex87 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:15:
Heb haar toestel dus maar verwijderd, als ze eens in mijn auto rijd dan sluit ze bedraad aan (en in haar auto andersom).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier zojuist ook binnengekomen.
Koppelen met mijn Fiesta ging vrij vlot en zo op het eerste gezicht werkt alles prima.
Inderdaad wel een kleine vertraging met Spotify maar dat nemen we wel voor lief.
Morgen begint de werkweek dus dan kan ik hem intensief testen.
Koppelen met mijn Fiesta ging vrij vlot en zo op het eerste gezicht werkt alles prima.
Inderdaad wel een kleine vertraging met Spotify maar dat nemen we wel voor lief.
Ik heb hem ook binnen maar ben niet tevreden
Koppelen verliep prima en had ook verbinding
Na het uitzetten van contact en weer aan met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen
Suzuki swift hier
Leef het schermpje in beeld krijgen en telefoon maakte geen verbinding met Bluetooth
Koppelen verliep prima en had ook verbinding
Na het uitzetten van contact en weer aan met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen
Suzuki swift hier
Leef het schermpje in beeld krijgen en telefoon maakte geen verbinding met Bluetooth
[ Voor 17% gewijzigd door MarioMark1541 op 10-04-2022 20:29 ]
Hier ook de Achaté binnen en zonder problemen geïnstalleerd. Bij mij blijft de dongle groen knipperen, is dat bij jullie ook zo? De handleiding is niet echt scheutig met informatie.
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Kijk even naar mijn reactie bovenaan deze pagina. Weet je 100% zeker dat ook na 1 of 2 minuten de spanning er op blijft zitten?RicoK schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:17:
Hmm, gek genoeg, ben ik wel getriggerd geraakt ondanks dat ik in mijn geval niet echt de toegevoegde waarde ervan in zie, zoals ik enkele posts terug aangaf en onderbouwde, maar ik ben nieuwsgierig van aard… 😊.
Iets wat in eerste instantie ook bij mij het geval was, dacht ik. Sluit jezelf eens op en kijk dan eens? Zodra bij mijn Ibiza de deur op slot gaat, gaatkennelijk alle stroom er af en is de dongel ook uit.Kalkie schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:01:
Hier ook de Achaté binnen en zonder problemen geïnstalleerd. Bij mij blijft de dongle groen knipperen, is dat bij jullie ook zo? De handleiding is niet echt scheutig met informatie.
Geen idee of andere auto's blijvend stroom leveren, maar zou niet verbazen als dat wel het geval is.
Heb zelf een aansteker-USB stekker gekocht voor in de aansteker-ingang onder de armsteun. Komt vandaag binnen en wil daarmee passagiers voorzien van een laadkabel tijdens lange (vakantie) ritten. Ben opeens benieuwd of de dongel daar ook mee werkt, want dan is het wegmoffelen heel makkelijk. Dongel hoeft niet persé in de USB aansluiting voorin, maar werkt gewoon via BT toch? Dan zou het moeten werken.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Voornamelijk naar of je een vertraging ervaart tijdens het bellen.xSmooth- schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:52:
Hier zojuist ook binnengekomen.
Als ik overigens zoek op bol.com kom ik meerdere dongles tegen met hetzelfde uiterlijk als de Achate, maar dan van een ander merk (Relave, Poero). Zijn dit eigenlijk gewoon allemaal dezelfde modellen?
Ik bedoel dat deze groen blijft knipperen na het maken van de connectie en de motor dus aanstaat.knakker2 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:11:
[...]
Iets wat in eerste instantie ook bij mij het geval was, dacht ik. Sluit jezelf eens op en kijk dan eens? Zodra bij mijn Ibiza de deur op slot gaat, gaatkennelijk alle stroom er af en is de dongel ook uit.
Geen idee of andere auto's blijvend stroom leveren, maar zou niet verbazen als dat wel het geval is.
Heb zelf een aansteker-USB stekker gekocht voor in de aansteker-ingang onder de armsteun. Komt vandaag binnen en wil daarmee passagiers voorzien van een laadkabel tijdens lange (vakantie) ritten. Ben opeens benieuwd of de dongel daar ook mee werkt, want dan is het wegmoffelen heel makkelijk. Dongel hoeft niet persé in de USB aansluiting voorin, maar werkt gewoon via BT toch? Dan zou het moeten werken.
Zet ik de motor uit dan gaat het lampje ook uit.
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Ja, de dongel blijft flikkeren tijdens de connectie.Kalkie schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:28:
[...]
Ik bedoel dat deze groen blijft knipperen na het maken van de connectie en de motor dus aanstaat.
Zet ik de motor uit dan gaat het lampje ook uit.
Dat weet ik inderdaad niet 100% zeker, maar omdat mijn iPhone direct, zodra ik deze heb aangesloten op mijn RCD330, wordt opgeladen, dus voordat ik mijn sleutel überhaupt in het contact heb gestoken, ga ik ervan dat de USB uitgang continu spanning geeft/levert.meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:10:
Weet je 100% zeker dat ook na 1 of 2 minuten de spanning er op blijft zitten?
Dat is geen goede test, gebeurt bij mij ook. Bij ontgrendelen en/of deur open komt er al spanning. B.v. binnenverlichting aan of wanneer donker verlichting van/rondom auto. Natuurlijk allemaal afhankelijk van het model/uitvoering.RicoK schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:48:
[...]
Dat weet ik inderdaad niet 100% zeker, maar omdat mijn iPhone direct, zodra ik deze heb aangesloten op mijn RCD330, wordt opgeladen, dus voordat ik mijn sleutel überhaupt in het contact heb gestoken, ga ik ervan dat de USB uitgang continu spanning geeft/levert.
Om het zeker te weten, volg de eerder door mij beschreven stappen.
Tuurlijk moet de dongle in de USB aansluiting. Daarmee maakt hij verbinding met de systeem van de auto. Bluetooth en daarna Wifi is voor de verbinding tussen je iPhone en de dongle, maar de dongle moet wel communiceren met je auto.knakker2 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:11:
[...]
... Dongel hoeft niet persé in de USB aansluiting voorin, maar werkt gewoon via BT toch? Dan zou het moeten werken.
Juist een draadloze dongle maakt dat ik Carplay altijd gebruik, voor korte en lange ritten, zonder enige moeite. Op korte ritten zou ik normaal gesproken er aan moeten denken om de telefoon in de armsteun aan te sluiten aan de kabel en bij verlaten van de auto er weer aan denken de telefoon mee te nemen. Nu stap ik in, start de auto, gebruik Carplay en bij verlaten zit de telefoon nog steeds in mijn broekzak. Kan ik hem dus ook niet per ongeluk in de auto laten liggen. Verbruik van navi en muziek tijdens het rijden vind ik ook niet echt extreem, heb al langere ritten gedaan en nog genoeg stroom over voor de rest van de dag.RicoK schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:44:
...
In mijn andere auto (Abarth 500) heb ik alleen een bedrade aansluiting en dan moet ik de telefoon nog ergens kwijt. Meestal ligt die dan of op de passagiersstoel of in het kaartenvakje, aangezien deze geen dashboardkastje heeft. Alleen om daar een dongle aan te sluiten, moet ik de 2-din Pioneer weer half demonteren om de dongle aan te sluiten. Aangezien ik daar niet zo vaak mee rij, neem ik het bedrade voor lief. Echter in mijn daily (CLA 45 AMG) zou ik echt niet meer zonder willen.
[ Voor 60% gewijzigd door thunder8 op 11-04-2022 11:18 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
De originele CarlinKit 3.0 (CPC200-U2W Plus) is nu ook in de aanbieding op amazon.nl voor 92,64 excl. verzending.
Edit: nu weer EUR 108
Edit: nu weer EUR 108
[ Voor 7% gewijzigd door wian op 20-04-2022 09:14 ]
Ik heb zojuist eens een berichtje gezonden naar Carlinkit, omdat ik wil weten wat de lengte is van de meegeleverde USB kabel. Ik ben nog in afwachting van een reactie, maar weet iemand dit toevallig?
Is er een verschil tussen deze ("de originele") en die van bol.com?wian schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:00:
De originele CarlinKit 3.0 (CPC200-U2W Plus) is nu ook in de aanbieding op amazon.nl voor 92,64 excl. verzending.
Net eindelijk even de dongel kunnen aansluiten/testen. Werkt helemaal prima in de Zoe. De 1 seconde vertraging is er trouwens niet met Apple Music.
Na een uurtje even gaan kijken en ik zie geen lampjes (rood, groen of wat dan ook) dus lijkt me dat die uit is ook gewoon.
Na een uurtje even gaan kijken en ik zie geen lampjes (rood, groen of wat dan ook) dus lijkt me dat die uit is ook gewoon.
[ Voor 30% gewijzigd door ex87 op 12-04-2022 17:38 ]
Relatief kort, iets van 25/30cm ongeveer gok ik. Althans bij die achaté/bol.com versieRicoK schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:24:
Ik heb zojuist eens een berichtje gezonden naar Carlinkit, omdat ik wil weten wat de lengte is van de meegeleverde USB kabel. Ik ben nog in afwachting van een reactie, maar weet iemand dit toevallig?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
:strip_exif()/f/image/w7VAlUJ1dAATzW9D5GMJ5EJz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben wel benieuwd naar wat sync mode en backstage mode nou eigenlijk doen. Ik heb zo'n vermoeden dat backstage het zelfde is als background bij carlinkit 3.0, zie https://www.carlinkitfactory.com/system-backend-settings/. Op diezelfde webpagina staat ook iets over sync mode maar echt duidelijk is het niet.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Om hier even op terug te komen: Bij mijn Zoe zie ik nu bij Bluetooth 3 opties per device:knakker2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:55:
[...]
Heb tot nu toe alleen mijn telefoon toegevoegd. Denk dat de telefoon bovenaan de lijst dan automatisch Connect, Moet geprobeerd worden
- Media
- Telefoon
- CarPlay
Wat dat betreft lijkt het erop dat het dus helemaal integreert in de auto. Zeer tevreden tot nu toe
En als je niets doet pakt ie de bovenste telefoon in het lijstje na een aantal seconden?ex87 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:00:
[...]
Om hier even op terug te komen: Bij mijn Zoe zie ik nu bij Bluetooth 3 opties per device:Als beide telefoons verbonden zijn kan ik op 1 van de telefoons drukken in het Bluetooth lijstje en dan switch alles van hierboven.
- Media
- Telefoon
- CarPlay
Wat dat betreft lijkt het erop dat het dus helemaal integreert in de auto. Zeer tevreden tot nu toe
Mijn echtgenote heeft een Pro Max, met een koelkast van een batterij er in, dan is zo nu en dan switchen naar haar telefoon, met ook de nodige zaken als Waze en Spotify e.d. wel even makkelijk als ik te lui ben geweest de telefoon op te laden en ook te lui ben om dit met een kabel te doen en maar net aan genoeg juice heb tot ik thuis/etc ben en de standaard laad-sessie start. Makkelijk switchen heeft wel zo zn voordelen...
we zijn allemaal maar luie wezens.. heerlijk
Klopt ja, en dat is mijne. We kunnen volgens mij ook nog per 'auto profiel' een voorkeur instellen.. Dus ook nog is mee spelen. Tot nu toe werkt het echt vlekkeloos!knakker2 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:53:
[...]
En als je niets doet pakt ie de bovenste telefoon in het lijstje na een aantal seconden?
Mooi man... mooie vonst van die eerste Tweaker die het waagde deze te kopen. Heb zelf weken lang zitten peinzen welke dongel kopen tot aan terug naar de dealer om een wireless systeem in te laten bouwen. Voor 90eur nu klaar , goedkoper en sneller dan die duurdere varianten, en dat van een NLe webshop, met nog vollop opties die blijkbaar óók werken.ex87 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:38:
[...]
Klopt ja, en dat is mijne. We kunnen volgens mij ook nog per 'auto profiel' een voorkeur instellen.. Dus ook nog is mee spelen. Tot nu toe werkt het echt vlekkeloos!
Soms heb je van die momenten dat alles mooi op zn plekje valt zoals je dat graag zou willen
Hoe is de ervaring wat betreft bellen via de achete draadloze dongle. Ooit een review (welke dongle weet ik niet meer) gelezen waarin aangegeven werd dat er bij bellen een vertraging waarneembaar was.
(Heb al gezocht in de dit forum, maar kan helaas het antwoord niet vinden).
Als ik gebruik maak van CarPlay met Spotify dan wil Spotify niet afspelen. Zodra ik een nummer afspeel dan speelt ie deze nog geen seconde af en stopt direct. Verbreek ik CarPlay en alleen bluetooth gebruik dan werkt Spotify zonder problemen.
Ik heb de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas geen positief resultaat.
Hebben hier meer mensen last van? Lijkt wel of het in CarPlay -> Spotify zit?!
Als ik gebruik maak van CarPlay met Spotify dan wil Spotify niet afspelen. Zodra ik een nummer afspeel dan speelt ie deze nog geen seconde af en stopt direct. Verbreek ik CarPlay en alleen bluetooth gebruik dan werkt Spotify zonder problemen.
Ik heb de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas geen positief resultaat.
Bij mij werkt het prima. Nooit problemen mee gehad. Kan natuurlijk ook te maken hebben met je systeem in je auto. Misschien een update beschikbaar?canizares99 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:42:
Gekke is dat het voorheen nooit problemen heeft gegeven. Zal eens informeren bij de dealer.qwasd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:48:
[...]
Bij mij werkt het prima. Nooit problemen mee gehad. Kan natuurlijk ook te maken hebben met je systeem in je auto. Misschien een update beschikbaar?
Ik heb hetzelfde met een aantal andere apps, zoals InTune, Music en Overcast. Bij mij volgens mij alleen als ik de telefoon bedraad koppel. Als ik de telefoon herstart is het probleem weg, ben er nog niet achter wat dit triggert.canizares99 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:42:
Bellen gaat goed met de dongel . Vandaag meerdere keren gebruik van gemaakt..
Ja same hier, wilde dat nog terug melden. Heb hem nu flink wat uur gebruikt al maar eigenlijk nog niks geks gemerkt.knakker2 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:19:
Bellen gaat goed met de dongel . Vandaag meerdere keren gebruik van gemaakt..
Toevallig vandaag wel iets opgemerkt wat net zo goed met het auto systeem te maken kan hebben. Namelijk het “bevriezen” van Waze. Mogelijk de overgang van WiFi thuis naar 5G dat de boosdoener is. Auto staat voor de deur geparkeerd en wanneer ik in de auto stap en wegrij gaat ie van WiFi naar 5G. Voorheen zonder dongel af en toe al een probleem. Nu ook met de dongel,.. dus mogelijk vals alarm. Moest USB er uit trekkken om Waze te kunnen gebruiken; alles sloeg vast, evenals Spotify.
@knakker2 Sowieso is de 'overgang' van Wifi naar, in mijn geval, 4G super-irritant. Mijn auto staat op mijn pad voor mijn deur waar ik nog een erg goede Wifi ontvangst heb, maar mijn systeem is pas fully-responsive zodra ik even de straat in ben gereden, nadat het laatste Wifi-streepje uit beeld is en ik helemaal over ben op 4G. Dan pas kan ik lekker navigeren en kan ik TuneIn-radio goed gebruiken. Ik maak geen gebruik van de/een dongel. Wel doet Apple Kaarten het wel direct voor de deur....
Een vriend van mij, die Android Auto heeft, heeft overigens een soortgelijke ervaring bij hem thuis.
Een vriend van mij, die Android Auto heeft, heeft overigens een soortgelijke ervaring bij hem thuis.
Voor degenen die naar of door Duitsland rijden. De kaarten daar zijn ge-update las ik zojuist op justinobeirne https://www.justinobeirne...le-maps-germany-singapore
Volgend land Frankrijk? Of toch de Nederland/Benelux? 🤞🏽
Volgend land Frankrijk? Of toch de Nederland/Benelux? 🤞🏽
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Tip: maak via opdrachten een automatisering dat WiFi uitschakelt zodra je met CarPlay verbind. Heb het al jaren zo en werkt super.RicoK schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:30:
@knakker2 Sowieso is de 'overgang' van Wifi naar, in mijn geval, 4G super-irritant. Mijn auto staat op mijn pad voor mijn deur waar ik nog een erg goede Wifi ontvangst heb, maar mijn systeem is pas fully-responsive zodra ik even de straat in ben gereden, nadat het laatste Wifi-streepje uit beeld is en ik helemaal over ben op 4G. Dan pas kan ik lekker navigeren en kan ik TuneIn-radio goed gebruiken. Ik maak geen gebruik van de/een dongel. Wel doet Apple Kaarten het wel direct voor de deur....
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Prima idee. Werkt dit ook als je CarPlay draadloos werkt? Of schakel je hem daarmee juist weer uit?THE_BASE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:09:
[...]
Tip: maak via opdrachten een automatisering dat WiFi uitschakelt zodra je met CarPlay verbind. Heb het al jaren zo en werkt super.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Zou je moeten proberen, er staat niets over de manier waarop CarPlay verbonden is. Ik heb het zelf bekabeld.TheKerremenke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:54:
[...]
Prima idee. Werkt dit ook als je CarPlay draadloos werkt? Of schakel je hem daarmee juist weer uit?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat werkt niet voor Wireless Carplay want die maakt ook gebruik van WiFi.THE_BASE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:09:
[...]
Tip: maak via opdrachten een automatisering dat WiFi uitschakelt zodra je met CarPlay verbind. Heb het al jaren zo en werkt super.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op mijn iPhone 13 Pro (iOS 15.4.1) missen de CarPlay settings onder Settings > General.
Neem aan dat Apple dit er met een van de laatste updates bewust uit heeft gehaald?
Edit: Siri is een vereiste, dus moest dit eerst aanzetten voordat de CarPlay opties verschenen.
Neem aan dat Apple dit er met een van de laatste updates bewust uit heeft gehaald?
Edit: Siri is een vereiste, dus moest dit eerst aanzetten voordat de CarPlay opties verschenen.
[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 22-04-2022 12:52 ]
Waarom neem je dat aan?MaZo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:40:
Op mijn iPhone 13 Pro (iOS 15.4.1) missen de CarPlay settings onder Settings > General.
Op mijn iPhone SE2 is deze setting gewoon aanwezig.
Ja, ik ben geen Siri gebruiker en had de optie desalniettemin altijd. Nu verscheen deze echter pas nadat ik Siri aangezet heb.meesje schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:52:
[...]
Waarom neem je dat aan?
Op mijn iPhone SE2 is deze setting gewoon aanwezig.
Dat verklaart. Ik heb Siri altijd actief gehad. Is volgens mij inderdaad een verplichting met CarPlay. Apple wil logischerwijs dat je zoveel mogelijk handsfree doet.MaZo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:53:
[...]
Ja, ik ben geen Siri gebruiker en had de optie desalniettemin altijd. Nu verscheen deze echter pas nadat ik Siri aangezet heb.
Mooie ontwikkeling.
https://www.iculture.nl/n...nelheidslimiet-duitsland/
Hopelijk kwestie van (niet al te lange) tijd voor bij ons beschikbaar.
https://www.iculture.nl/n...nelheidslimiet-duitsland/
Hopelijk kwestie van (niet al te lange) tijd voor bij ons beschikbaar.
Afgelopen zondag was ik toevallig in de buurt van Duitsland. Toch even snel even op en neer gereden voor de kaarten te bekijken. Even snel onderweg wat screenshots gemaakt. Ziet er toch leuk uit met die 3D gebouwen, snelheidslimiet en stopborden die aangegeven staan.
Helaas was ik met de auto zonder CarPlay.. dus enkel zo wat screenshots.
:strip_exif()/f/image/AsuaZrgOxY8hAOllOtrgWZPm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C0UosqHxcKJ7SNnOBX7QFS0F.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas was ik met de auto zonder CarPlay.. dus enkel zo wat screenshots.
:strip_exif()/f/image/AsuaZrgOxY8hAOllOtrgWZPm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C0UosqHxcKJ7SNnOBX7QFS0F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lf32WA0tym9fuysO1GVIx6fI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door TheKerremenke op 27-04-2022 15:52 ]
Klopt maar daar is het denk ik ook niet nodig.Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:40:
[...]
Dat werkt niet voor Wireless Carplay want die maakt ook gebruik van WiFi.
Carplay gaat geloof ik eerst via bluetooth en daarna geeft die de tel via bluetooth instructie "verbinding met wifi Carplay"
Dus als je carplay werkt kun je niet meer last hebben van een wegvallende wifi verbinding met thuis.
iig, lijkt mij
CISSP! Drop your encryption keys!
Bedankt voor je hulp @THE_BASE .THE_BASE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:09:
Kleine moeite, fijn dat het werkt!
Zijn er hier mensen die een draadloze Carplay adapter (carplay2air, carlinkit enzo) gebruiken en tegelijkertijd ook de wifi-hotspot op hun telefoon aanhebben?
Ik heb een Carplay2Air, een wat ouder model, waarbij het niet goed lijkt samen te gaan: als ik de hotspot aanzet als ik al verbonden ben zien andere apparaten mijn hotspot niet; als ik eerst de hotspot aanzet en dan pas draadloos Carplay2Air verbindt, krijg ik de Carplay verbinding niet werkend. Het is dus een van de twee, niet beide tegelijk werkend.
Use case: ik wil muziek enzo via Carplay gebruiken, maar de navigatie van de auto zelf. En de autonavigatie kan verkeersinfo binnenkrijgen indien via een wifi-hotspot verbonden.
(alternatief is natuurlijk om Apple/Google maps te gebruiken voor navigatie, maar laten we eerst de moeilijke oplossing proberen...)
Ik heb een Carplay2Air, een wat ouder model, waarbij het niet goed lijkt samen te gaan: als ik de hotspot aanzet als ik al verbonden ben zien andere apparaten mijn hotspot niet; als ik eerst de hotspot aanzet en dan pas draadloos Carplay2Air verbindt, krijg ik de Carplay verbinding niet werkend. Het is dus een van de twee, niet beide tegelijk werkend.
Use case: ik wil muziek enzo via Carplay gebruiken, maar de navigatie van de auto zelf. En de autonavigatie kan verkeersinfo binnenkrijgen indien via een wifi-hotspot verbonden.
(alternatief is natuurlijk om Apple/Google maps te gebruiken voor navigatie, maar laten we eerst de moeilijke oplossing proberen...)
Denk niet dat het kan. Je kan ook niet verbonden zijn met een normaal wifi netwerk en dan alsnog een hotspot aanbieden. Het zal inderdaad het een of het ander zijn.vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:55:
Zijn er hier mensen die een draadloze Carplay adapter (carplay2air, carlinkit enzo) gebruiken en tegelijkertijd ook de wifi-hotspot op hun telefoon aanhebben?
En waarom zou je niet de navigatie van je smartphone gebruiken? Die is in bijna alle gevallen beter up to date en je kan dan ook gewoon verkeersinfo gebruiken. En vaak ook nog eens grafisch een stuk beter. Verder scheelt het updates van je navigatie in je auto. Mercedes wilde vorige week mijn navigatie updaten zonder toestemming voor 110 euro ex BTW. Heb ik ze maar even duidelijk gemaakt dat ik daar geen opdracht voor gegeven had, deze vorig jaar nog geupdate was bij koop van de auto en dat ik het niet gebruik.
Klopt. Telefoon maakt in eerste instantie verbinding via Bluetooth met je auto. De auto geeft dan de WiFi credentials via Bluetooth aan de telefoon waarna deze verbind met de WiFi Hotspot van de auto. Vanaf dat moment loopt alles via het WiFi signaal tussen auto en telefoon. Vandaar dat de (audio)kwaliteit van CarPlay ook vele malen hoger is dan via Bluetooth. WiFi heeft veel meer bandbreedte dan Bluetooth.laurens0619 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:56:
[...]
Klopt maar daar is het denk ik ook niet nodig.
Carplay gaat geloof ik eerst via bluetooth en daarna geeft die de tel via bluetooth instructie "verbinding met wifi Carplay"
Dus als je carplay werkt kun je niet meer last hebben van een wegvallende wifi verbinding met thuis.
iig, lijkt mij
/f/image/mUelhRKf9fEqBlCDwShbJHWQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0IHcM5Y0HX9BuWxAHqyGkQyu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g93uAqw3Timlwpxlg2XOZrwZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vfgf8X1cFQpJBdiEHo1ZrXEi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2022 08:57 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah, OK - wist niet dat een hotspot ook bij verbinding met een normaal wifi-netwerk al niet kan. Maar met deze uitleg (en ook van @Rivanov) hoef ik niet verder te zoeken - dank allebei!thunder8 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:05:
Denk niet dat het kan. Je kan ook niet verbonden zijn met een normaal wifi netwerk en dan alsnog een hotspot aanbieden. Het zal inderdaad het een of het ander zijn.
Mijn voorkeur voor de auto-navigatie is vooral om niet onnodig data van m'n databundel te verbruiken. Autonavigatie is weliswaar minder goed, maar als 'ie verkeersinfo zou hebben zou het voor mij goed genoeg zijn.En waarom zou je niet de navigatie van je smartphone gebruiken? Die is in bijna alle gevallen beter up to date en je kan dan ook gewoon verkeersinfo gebruiken. En vaak ook nog eens grafisch een stuk beter.
Maar, toegegeven, ik weet niet zeker of dat veel uitmaakt. Want ik ben hoe dan ook via Carplay verbonden, ook als ik de navigatie niet gebruik - en ik heb het idee dat 'Maps' dan nog steeds op de achtergrond via internet de kaart binnenhaalt.
Je kan toch bij mobiele data zien hoeveel data er verbruikt word? Voor wat het waard is: Helemaal onderin staat de datum van de laatste reset, bij mij is dat 16-11-2018 12:00. Ik zou dan nog geen 3gb aan data hebben gebruikt voor de kaarten app. Komt nog 800mb bij aan "Mapping services", wat dit ook mag zijn.vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:23:
[...]
Ah, OK - wist niet dat een hotspot ook bij verbinding met een normaal wifi-netwerk al niet kan. Maar met deze uitleg (en ook van @Rivanov) hoef ik niet verder te zoeken - dank allebei!
[...]
Mijn voorkeur voor de auto-navigatie is vooral om niet onnodig data van m'n databundel te verbruiken. Autonavigatie is weliswaar minder goed, maar als 'ie verkeersinfo zou hebben zou het voor mij goed genoeg zijn.
Maar, toegegeven, ik weet niet zeker of dat veel uitmaakt. Want ik ben hoe dan ook via Carplay verbonden, ook als ik de navigatie niet gebruik - en ik heb het idee dat 'Maps' dan nog steeds op de achtergrond via internet de kaart binnenhaalt.
En anders eens die statistieken resetten en een ritje gaan doen. Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik reset elke eerste van de maand de mobiele datateller.
Deze maand heb ik dagelijks, ook in het weekend, veel en vaak gebruik gemaakt van Apple Maps via/met CarPlay. Gemiddeld 150-200km per dag. Op dit moment heeft Apple Maps 333MB aan data verstookt. Ik vind de data consumptie voor navigatie doeleinden reuze meevallen.
TuneIn met 1.3GB en Spotify met 1.0GB, tot nu toe, ja, ik stream alles vanwege mijn 20GB databundel, verstoken aanzienlijk meer data 😉.
Deze maand heb ik dagelijks, ook in het weekend, veel en vaak gebruik gemaakt van Apple Maps via/met CarPlay. Gemiddeld 150-200km per dag. Op dit moment heeft Apple Maps 333MB aan data verstookt. Ik vind de data consumptie voor navigatie doeleinden reuze meevallen.
TuneIn met 1.3GB en Spotify met 1.0GB, tot nu toe, ja, ik stream alles vanwege mijn 20GB databundel, verstoken aanzienlijk meer data 😉.
Valt mij heel erg mee.RicoK schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:57:
Ik reset elke eerste van de maand de mobiele datateller.
Heb een 2GB bundel en ga er sinds ik weer naar het werk mag toch wat overheen… dan inderdaad maar eens gaan meten wat ik zoal verbruik.
Tja vroeger had je offline navigatie op je smartphone. Ik had een lifetime subscription voor Navigon, totdat ze ermee stopten.vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:23:
[...]
Mijn voorkeur voor de auto-navigatie is vooral om niet onnodig data van m'n databundel te verbruiken. Autonavigatie is weliswaar minder goed, maar als 'ie verkeersinfo zou hebben zou het voor mij goed genoeg zijn.
Kaarten gebruikt sowieso aanzienlijk minder data dan andere navigatie-apps zoals Google Maps. Bij Google Maps heb ik dan weer standaard een paar regio’s gedownload. Dat scheelt ook weer dataverbruik.
Vanochtend na een data reset een rit van een uur gemaakt, (wireless) carplay connected maar niet Maps maar autonavigatie gebruikt. Verbruik na dat uur:
Flitsmeister 17MB
Mail 1.6MB
System Services 1.3MB
NPO Radio 2: 1.1MB
(...diverse andere apps: <1MB)
Maps: 64kB
Verbaasd mij vooral dat Maps zo weinig gebruikt heeft, dacht dat 'ie wel op de achtergrond constant kaart-info zou binnenhalen.
Verbaasd ook over de NPO Radio 2 app, aangezien ik die niet gebruikt heb. Maar goed, 1MB is niet dramatisch.
Vanmiddag eens met Maps-navigatie en Spotify terugrijden, kijken wat dat doet.
Verder denk ik dat er nog wat andere aanknopingspunten zijn om mijn dataverbruik te bekijken - net vandaag eens de factuur van KPN bekeken:
609MB op 25 april, 01:59
184MB op 26 april, 02:10
352MB op 2 mei, 22:28
...om er een paar te noemen. Allemaal data/tijden dat ik thuis, op bed lag met telefoon op de draadloze lader. Wifi thuis is gewoon prima, dus vreemd dat er zoveel data verbruikt is.
Staat verder allemaal nogal los van Carplay, maar jullie reacties over het verbruik van Carplay heeft mij wel de juiste richting op geholpen.
Flitsmeister 17MB
Mail 1.6MB
System Services 1.3MB
Verbaasd mij vooral dat Maps zo weinig gebruikt heeft, dacht dat 'ie wel op de achtergrond constant kaart-info zou binnenhalen.
Verbaasd ook over de NPO Radio 2 app, aangezien ik die niet gebruikt heb. Maar goed, 1MB is niet dramatisch.
Verder denk ik dat er nog wat andere aanknopingspunten zijn om mijn dataverbruik te bekijken - net vandaag eens de factuur van KPN bekeken:
...om er een paar te noemen. Allemaal data/tijden dat ik thuis, op bed lag met telefoon op de draadloze lader. Wifi thuis is gewoon prima, dus vreemd dat er zoveel data verbruikt is.
Staat verder allemaal nogal los van Carplay, maar jullie reacties over het verbruik van Carplay heeft mij wel de juiste richting op geholpen.
De kaarten app haalt vooral nieuwe kaarten binnen als je een route gaat plannen.vanaalten schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46:
Vanochtend na een data reset een rit van een uur gemaakt, (wireless) carplay connected maar niet Maps maar autonavigatie gebruikt. Verbruik na dat uur:
Flitsmeister 17MB
Mail 1.6MB
System Services 1.3MB
Met Spotify aan dat je data verbruik echt aanzienlijk toenemen, tenzij je alles offline beschikbaar hebt gemaakt.
Wat voor data bundel heb je dat je je hier zo druk om maakt als ik vragen mag?vanaalten schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46:
[ Voor 43% gewijzigd door Toppe op 24-05-2022 10:50 ]
WiFi Assist toevallig aanstaan? Want dan gebruikt hij mobiele data op het moment dat je WiFi verbinding te wensen over laat. Dat is dus ook een stiekeme data slurper.vanaalten schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46:
Flitsmeister 17MB
Mail 1.6MB
System Services 1.3MB
Setting vind je onderaan bij Instellingen > Mobiele Data.
Als ik in Zuid Amerika ben, heb ik geen data bundel en doe ik alles via Wifi. Daar navigeer ik door kaarten van van Google maps te downloaden, zodat dat ik maps off-line kan gebruiken. Scheelt een hoop data en je kan ook gewoon het gebied downloaden wat je op dat moment nodig hebt.
Je kan 'HERE WeGo' eens proberen. Dit was vroeger Nokia's eigen navigatie app maar deze is doorontwikkeld en is gratis. Je kan hier complete sets kaarten downloaden zodat deze offline beschikbaar zijn maar met een gratis account kan je ook je eigen (collecties) lokaties opslaan en gebruiken. Inclusief snelheidslimieten op (snel)wegen (alleen de 100/130 switch rond 19:00 wordt niet juist aangegeven), drukte indicatie en 3D gebouwen op de kaart.thunder8 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Tja vroeger had je offline navigatie op je smartphone. Ik had een lifetime subscription voor Navigon, totdat ze ermee stopten.Vond dat een betere dan de andere pakketten destijds. Weet niet of TomTom nog een offline mode heeft, anders zou je eventueel die kunnen kopen. Dan scheelt het weer data, hoewel ze tegenwoordig volgens mij niet zo heel veel meer verbruiken.
Voor mij maakt het niets uit, ik heb 200GB per maand data op mijn mobiele abo.Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Je kan 'HERE WeGo' eens proberen. Dit was vroeger Nokia's eigen navigatie app maar deze is doorontwikkeld en is gratis. Je kan hier complete sets kaarten downloaden zodat deze offline beschikbaar zijn maar met een gratis account kan je ook je eigen (collecties) lokaties opslaan en gebruiken. Inclusief snelheidslimieten op (snel)wegen (alleen de 100/130 switch rond 19:00 wordt niet juist aangegeven), drukte indicatie en 3D gebouwen op de kaart.
Gaia GPSthunder8 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:34:
[...]
Voor mij maakt het niets uit, ik heb 200GB per maand data op mijn mobiele abo.En ik vind de gratis navi apps die ik al heb genoeg. Ik zoek alleen nog een navi app met route import (.gpx) EN Carplay compatible. En dat is behoorlijk lastig merk ik tot op heden. Ik rij nog wel eens ritten voor een stichting, waarbij we met zieke kinderen rijden en dan is een route importeren wel fijn, net als zichtbaar de aanwijzingen op het scherm van de auto.
TomTom heeft inderdaad een offline mode.thunder8 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Tja vroeger had je offline navigatie op je smartphone. Ik had een lifetime subscription voor Navigon, totdat ze ermee stopten.Vond dat een betere dan de andere pakketten destijds. Weet niet of TomTom nog een offline mode heeft, anders zou je eventueel die kunnen kopen. Dan scheelt het weer data, hoewel ze tegenwoordig volgens mij niet zo heel veel meer verbruiken.
/f/image/Eew4bOtvpRIAyEc7hYpK1adt.png?f=fotoalbum_large)
Dank! Binnenkort maar even testen.
Sterker nog het is alleen maar offline. Je moet vooraf kaarten downloaden anders kan je niets. Nadeel is wel dat je regelmatig alle kaarten weer handmatig moet updaten. Een internet verbinding is alleen nodig voor file informatie en flitsers etc. En wellicht zoek functie.Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:04:
[...]
TomTom heeft inderdaad een offline mode.
[Afbeelding]
Dat was voor mij de reden om met TomTom te stoppen. Ik heb deze ook gebruikt maar het vreet opslag op je telefoon (en daar had ik toen nog niet zoveel van als nu) en ik kreeg ook geen meldingen om kaarten te updaten. Dat doet Here WeGo wel. Ik gebruik voornamelijk Apple Maps maar in het buitenland schakel ik over op Here met vooraf gedownloade kaarten. Werkt voor mij prima.
(Gaia GPS wilde ik ook roepen maar ik heb dit nooit in de auto gebruikt. Weet niet hoe goed dat gaat.)
(Gaia GPS wilde ik ook roepen maar ik heb dit nooit in de auto gebruikt. Weet niet hoe goed dat gaat.)
Hallo allemaal,
Ik heb een tiguan met het discover pro systeem en CarPlay met iPhone 13 pro.
Herkennen jullie het probleem dat het volume van Google maps en Flitsmeister extreem laag is tijdens een telefoongesprek?
Ik heb alle settings geprobeerd, telefoon opnieuw geïnstalleerd, navigatie systeem naar fabrieksinstellingen gezet…, wie heeft de gouden tip?
En nee…, het volume harder zetten als CarPlay een melding geeft is helaas niet de oplossing. Hier reageert het systeem niet op.
Op het Flitsmeister forum in ieder geval geen reactie.
Tot voor kort een golf 7 met CarPlay en dat werkte feilloos.
Herkennen jullie het probleem dat het volume van Google maps en Flitsmeister extreem laag is tijdens een telefoongesprek?
Ik heb alle settings geprobeerd, telefoon opnieuw geïnstalleerd, navigatie systeem naar fabrieksinstellingen gezet…, wie heeft de gouden tip?
En nee…, het volume harder zetten als CarPlay een melding geeft is helaas niet de oplossing. Hier reageert het systeem niet op.
Waze werkt nu ook met Apple Music als afspeel-app
Ik heb een volvo v60 uit 2021. Carplay gebruikt de helft van het scherm. Is er manier om dit toch full screen te krijgen?
Ik geloof dat de V60 een verticaal multimediascherm heeft? Ik denk niet dat het gaat zonder hacken van de multimedia-software, en dan nog. Het ontwerp van Volvo is van boven naar beneden: Navigatie - Media - Telefoon - anders (waaronder Carplay). Daarbij komt dat Apple Carplay niet is ingericht op verticale schermen, dus ook al zou je de multimedia kunnen hacken, dan hou je altijd dat Carplay horizontaal verschijnt in het verticale scherm, dus slechts de onderste helft van het scherm vult.lowfi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:21:
Ik heb een volvo v60 uit 2021. Carplay gebruikt de helft van het scherm. Is er manier om dit toch full screen te krijgen?
Ik heb hetzelfde met mijn Mini uit 2019. Daarbij toont het display ook alleen Carplay in de linker helft, terwijl de rechterhelft is gevuld met overbodige multimediainfo. Bij een Mini is het wel mogelijk om via een kabelverbinding en de juiste software het multimediasysteem te herprogrammeren, zodat de rechterhelft van het multimediascherm ook gebruikt wordt door Carplay. Maar als je dat zelf niet kunt programmeren kost dat meer geld dan het mij waard is.
Is inderdaad verticaal. Alleen Carplay is sinds ios 13 of 14 niet meer gelimiteerd tot horizontale schermen (of resolutie). Ik denk dat het aan de software van volvo ligt. Als ik echter naar updates zoek op in het systeem van volvo dan zou ik volledig up to date moeten zijn.
Dacht misschien hebben mede volvo eigenaren ervaring met een update die vanuit garage is gedaan oid.
Zou hierom (slechte software) niet snel weer volvo kiezen... buiten het feit dat die helemaal overgaan naar android auto, wat ik al helemaal niet wil.
Dacht misschien hebben mede volvo eigenaren ervaring met een update die vanuit garage is gedaan oid.
Zou hierom (slechte software) niet snel weer volvo kiezen... buiten het feit dat die helemaal overgaan naar android auto, wat ik al helemaal niet wil.
Ik zag vanmorgen jouw post ook voorbij komen in de CarPlay Usergroup op Facebook 😊.Barth1234 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:55:
Hallo allemaal,
Ik herken het ook, maar heb daar geen problemen mee. Apple CarPlay is er natuurlijk wel op gericht de bestuurder zo weinig mogelijk ‘afleiding’ te geven, zodat hij/zij zich volledig kan richten op diens voornaamste taak/verantwoordelijkheid: het veilig kunnen deelnemen aan het verkeer.
Woah ik kreeg vanavond een helder moment en ik heb het probleem opgelost. De radio heeft een kabel die je aan de handremkabel moet bevestigen waardoor het toetsenbord zichtbaar is als de auto op de handrem staat. Als je deze kabel aan de massa aansluit heb je altijd het toetsenbord beschikbaar.MarkyB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:30:
Sinds kort kan ik met tomtom go geen straatnamen meer intoetsen via carplay (ook als ik stil sta), ik krijg dan de volgende melding te zien:
[Afbeelding]
Heb ik per ongeluk iets aan gezet of over het hoofd gezien?
Hi,
Ik rij met een Renault Grand scenic.
Iphone 11 en gebruik apple car play dagelijks.
Sinds gisteren heb ik het volgend voor met mijn iphone.
Wanneer ik Apple CarPlay aanklik heb enkel het kader maar zie geen enkel icoontje meer. Als ik op het scherm tik, dan activeer ik random iets.
Als ik de iPhone van mijn vrouw aansluit, dan werkt alles zoals het zijn moet.
Ik rij met een Renault Grand scenic.
Iphone 11 en gebruik apple car play dagelijks.
Sinds gisteren heb ik het volgend voor met mijn iphone.
Wanneer ik Apple CarPlay aanklik heb enkel het kader maar zie geen enkel icoontje meer. Als ik op het scherm tik, dan activeer ik random iets.
Als ik de iPhone van mijn vrouw aansluit, dan werkt alles zoals het zijn moet.
Zet op jouw iPhone de CarPlay functie uit in Instellingen, zet dan je iPhone helemaal uit (met schermschuif)crldbc schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:02:
Hi,
. . . . . Als ik de iPhone van mijn vrouw aansluit, dan werkt alles zoals het zijn moet.
Na het opnieuw opstarten: zet Carplay weer op aan, en het zou opgelost moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door dries_w op 04-06-2022 15:44 . Reden: typo ]
Is er nog zicht op vernieuwing van de interface en uitbreiding van de mogelijkheden? Bijv. bellen via Teams, waarbij je je agenda op het scherm in de auto ziet? Ik merk dat er weinig vernieuwing op dat vlak is...
[ Voor 6% gewijzigd door Ferra op 15-06-2022 13:19 ]
Nope. Niets nieuws onder de zon. Dergelijke functionaliteiten zal ook eerder vanuit Teams moeten komen.Ferra schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:19:
Is er nog zicht op vernieuwing van de interface en uitbreiding van de mogelijkheden? Bijv. bellen via Teams, waarbij je je agenda op het scherm in de auto ziet? Ik merk dat er weinig vernieuwing op dat vlak is...
Hebben jullie ook weer last van Flitsmeister, krijg de melding niet verbonden met het internet en de locatie wijzer loopt uit de kaart om het zo maar te zeggen. (Kaart gaat niet mee met locatiewijzer)
Geen probleem vanochtend hier. Probeer eens of het opnieuw opstarten van je smartphone helpt?Patrick22221 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:58:
Hebben jullie ook weer last van Flitsmeister, krijg de melding niet verbonden met het internet en de locatie wijzer loopt uit de kaart om het zo maar te zeggen. (Kaart gaat niet mee met locatiewijzer)
Heb die melding regelmatig, om dan een paar seconden later weer de melding te krijgen dat ie weer verbonden is. Intussen loopt spotify gewoon lekker door zonder problemen of melding dat er geen internet is.Patrick22221 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:58: