De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Hoe dan? Je geeft mensen toch hopelijk geen write rechten op productie data?
Tegenwoordig maak ik me meer zorgen over wat ze kunnen lezen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DevWouter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:12:
Tegenwoordig maak ik me meer zorgen over wat ze kunnen lezen.
Als ze kunnen schrijven kunnen ze meestal ook wel lezen ;) Het gaat me erom dat 'ie zegt dat de mensen het systeem plat weten te leggen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Hydra schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Als ze kunnen schrijven kunnen ze meestal ook wel lezen ;) Het gaat me erom dat 'ie zegt dat de mensen het systeem plat weten te leggen.
Slecht geschreven queries kunnen makkelijk een DB plat leggen (of alleszins signifcante resources innemen) als je niet oppast. Vereist wat extra config op DB niveau om de resources te limiteren en wat user training om netjes performante queries te leren schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ghehe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:18:
Slecht geschreven queries kunnen makkelijk een DB plat leggen
Daar heb je read replicas voor.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
DevWouter schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Meestal is er een wisselwerking tussen analyse en operationeel. Als de analyse geen realtime component heeft, sure, geef ze een kopie van de data. Maar hebben ze om een reden de realtime data nodig dan zul je daarmee om moeten gaan.

Monitoring opzetten en ondersteuning opzetten. Meestal integreer ik dan de analysten in het ontwikkelteam.
Een read replica is wel wat meer dan een 'kopie van de data die niet real-time is'. Wij hebben bijvoorbeeld vrij grote databases waar continu bakken mutaties op plaatsvinden. Daarnaast zijn er webservices die latency in de orde van grote van hooguit een paar honderd milliseconden verwachten en ook nog rapportages voor operationele sturing. Dan ga je geen opzet hanteren waarbij je je databases inricht met 1 node waar zowel de massale inserts, de low latency reads en de analytische workloads op draaien. Tenminste, niet als je een blije klant wil. :P

De meeste databases ondersteunen wel een vorm van replicatie. Of dat bijvoorbeeld multi-master of single master met alleen read-replicas is hangt een beetje de onderliggende technologie af, maar in bovenstaand voorbeeld hebben we bijvoorbeeld een enkele master node voor de writes en asynchrone replicatie naar gescheiden read replicas voor webservices en rapportages. Die zitten elkaar dus niet in de weg. Aangezien dit on premise is zit je helaas in zeer drukke perioden nog wel eens met wat replicatie delay vanwege piekbelasting aan de schrijfkant. In de cloud is dat helemaal niet zo'n probleem. Naast dat je soms kunt kiezen voor synchrone replicatie, waar ook weer nadelen aan zitten, is de replicatie delay doorgaans niet veel meer dan 100ms en als dat al een probleem is dan zijn netwerk delays nog een veel grotere issue en zit je qua oplossing sowieso in de verkeerde richting.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog zaken die net wat minder real-time hoeven te zijn in de zin dat vijf of 10 minuten vertraging niet zo'n ramp is of zelfs de volgende dag pas relevant zijn. Daarvoor kun je echt offloaden naar een meer geoptimaliseerde analytische oplossing waarbij je ook het model optimaliseert voor analytische toepassing. Want hoe je het ook wendt of keert, in de wereld van relationele modellen zijn OLTP en OLAP vaak een beetje in strijd met elkaar. Hoe optimaler ingericht voor OLTP, des te nadeliger voor OLAP en vice versa.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Hydra schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Hoe dan? Je geeft mensen toch hopelijk geen write rechten op productie data?
Ik geef mensen sowieso geen rechten hoor, dat is mijn afdeling niet (al heb ik er wel een mening over). Maar ook met alleen lees rechten krijg je een database server ook wel plat.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik snap echter wel dat mensen niet direct doorhebben dat iets als IO zo duur is, want eerlijk is eerlijk, zo duur hoeft dat helemaal niet te zijn. Ik vind mijn VPS veel voorspelbaarder :P

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 28-01-2022 19:59 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Kennen jullie dat verhaal van dat pakketje dat zaterdag bezorgd zou worden? PostNL gaat dat alsnog doen, komt mijn tijdmachine toch nog op tijd. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPdFc3x.png

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Ik ben al meer dan een maand aan het wachten op een boek bij de Standaard Boekhandel. Daar gekocht met consumptiecheques ( Zo één van de vele soorten cheques in België om je werknemers te verlonen dat voordeliger is dan gewoon als loon uit te betalen ) die ik eind vorig jaar had gekregen voor te slacken mijn hard werk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Ghehe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:51:
Ik ben al meer dan een maand aan het wachten op een boek bij de Standaard Boekhandel. Daar gekocht met consumptiecheques ( Zo één van de vele soorten cheques in België om je werknemers te verlonen dat voordeliger is dan gewoon als loon uit te betalen ) die ik eind vorig jaar had gekregen voor te slacken mijn hard werk. :+
De boekhandel is al bij hoofdstuk 3, maar de implementatie van het Agile gebeuren stokt nog wat, ze bedanken je toch voor je user-story (en boek tip). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Veel geld voor een Lingo-kloon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm, welke TV-formats zijn nog meer "appifyable" en zijn qua rechten alleen voor TV afgedicht maar niet voor onze "hyper moderne" hedendaagse multimediale mogelijkheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Dat heeft lingo.koenvh.nl nooit opgebracht :/ :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Ghehe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:51:
Ik zie in onze systemen wel die titel voorbij komen, maar die is besteld op 22 januari 2022. Dat zal hem dan waarschijnlijk niet zijn :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Koenvh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YZbeXQjO7Und0WfsitcKzvUQWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IG5tpugFgIApJS3yvDI3VdI8.png?f=fotoalbum_large

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJVI8pNSPrjFEVoeXm_fs-zWe-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rkfk4u5vGCbrZZGGzy2oOAvw.jpg?f=fotoalbum_large

HOE HEET DIT SPELLETJE DAN?!?!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Lingo is een naam :+ Of eigenlijk een Engels woord, en dat telt dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 01-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Koenvh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:55:
[...]

Hoezo het woord "Nederlands" bestaat niet :X

Ik ga het eerste woord dat ik had ingegeven en dat ook "niet bestaat" maar niet herhalen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:41:
[...]
Lingo is een naam :+ Of eigenlijk een Engels woord, en dat telt dus niet.
Dat staat er niet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ja, @Koenvh. Waarom staat dát er niet? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Koenvh's lingo is er echt behoorlijk op achteruit gegaan sinds die overname door New York Times, zeg :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Wellicht komt het nog in de foutmeldingen DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
De Franse Bakker is duidelijk toch te vroeg gaan hemelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Koenvh
Oef, heerlijk dat ouderwetse Lingo. Meteen op de klassieke regels gezet (5 letters) en ja hoor, het eerste woord was meteen 6 letters omdat we in Nederland vaak 27 letters gebruiken. Fucking lange "ij".

Overigens viel het mij ook op hoe slecht ik in Lingo ben geworden. Maar goed, op naar de volgende.

5 letters, begint met "K"...
K W IJ T...
:F _O-

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Ja, @Koenvh. Waarom staat dát er niet? :P
Omdat ik niet zo'n creatief genie als François Boulanger ben :P

Maar Lingo heeft een heel aantal regels, en dat "Lingo" niet mag is er één van:
Ongeldige woorden zijn:

Woorden die niet bestaan
Woorden die niet zelfstandig kunnen worden gebruikt
Woorden die met een hoofdletter beginnen, zoals eigennamen
Woorden die zijn samengesteld
Woorden met een apostrof
Woorden die al eerder zijn ingevoerd in dezelfde beurt
Woorden met een verkeerde beginletter
Woorden die niet uit het gegeven aantal letters bestaan
Woorden die verkeerd gespeld zijn
Van 1989 t/m 2014 werd ook het woord "LINGO" afgekeurd, maar vanaf 2019 mag dit woord wel.
(Dit is gebaseerd op de Lingo op CD-ROM versie uit 1999)

Niet alles wordt gecontroleerd overigens :P

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
DevWouter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:16:
@Koenvh
Oef, heerlijk dat ouderwetse Lingo. Meteen op de klassieke regels gezet (5 letters) en ja hoor, het eerste woord was meteen 6 letters omdat we in Nederland vaak 27 letters gebruiken. Fucking lange "ij".

Overigens viel het mij ook op hoe slecht ik in Lingo ben geworden. Maar goed, op naar de volgende.

5 letters, begint met "K"...
K W IJ T...
:F _O-
De IJ bestaat uit twee letters, omdat het eigenlijk een lange klinker is. Netzoals de aa, oo, ee en uu had je vroeger de ii. Bijvoorbeeld bliif en bliven (blijf, blijven). De ii werd ook uitgesproken als lange i. Omdat de i vroeger geen puntjes had en het in handschrift veel op de u leek, kreeg de tweede i een haaltje maar was geen j. Pas honderden jaren later kreeg het de ei klank, en werd het de lange-ij.

Het Nederlandse alfabet heeft dus slechts 26 letters. De enige uitzondering is de j ook met hoofdletter wordt geschreven, terwijl dat bij andere lange klinkers of tweeklanken dan weer niet gebeurt. Waarom weet ik niet.

Bij veel woordpuzzels is de ij trouwens wel een letter, maar strikt genomen is dat fout :+ Want bij andere lange klinkers/twee klanken gebeurt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Matis schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Ik zie in onze systemen wel die titel voorbij komen
Ik zou al blij zijn als het boek nu onderweg zou zijn.
Matis schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:21:
[...]
maar die is besteld op 22 januari 2022. Dat zal hem dan waarschijnlijk niet zijn :9
En ik die dacht dat een "pre-order" van een boek bestellen betekende dat er alvast een bestelling naar de uitgever ging om het boek asap te verschepen zodat het daar is rond de tijd van release. ;(

Misschien moet ik in de toekomst die "pre-order" flow maar vermijden en pas bestellen als het boek uit is, misschien loopt dat vlotter oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:45:
[...]
De IJ bestaat uit twee letters, omdat het eigenlijk een lange klinker is. Netzoals de aa, oo, ee en uu had je vroeger de ii. Bijvoorbeeld bliif en bliven (blijf, blijven). De ii werd ook uitgesproken als lange i. Omdat de i vroeger geen puntjes had en het in handschrift veel op de u leek, kreeg de tweede i een haaltje maar was geen j. Pas honderden jaren later kreeg het de ei klank, en werd het de lange-ij.

Het Nederlandse alfabet heeft dus slechts 26 letters. De enige uitzondering is de j ook met hoofdletter wordt geschreven, terwijl dat bij andere lange klinkers of tweeklanken dan weer niet gebeurt. Waarom weet ik niet.

Bij veel woordpuzzels is de ij trouwens wel een letter, maar strikt genomen is dat fout :+ Want bij andere lange klinkers/twee klanken gebeurt dat ook niet.
Bij Lingo moet de IJ in één hokje, en dat was interessant te programmeren :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Goeie samenvatting d:)b

In het spel wordt ook het Wikipedia: Nederlands telefoonalfabet gebruikt en die heeft 27 letters.

Nog een leuke toevoeging: Rond het jaar 1 bestonden er nog geen hoofdletters en 800 jaar daarvoor waren spaties ook vreemd.

En bij werkwoorden raad ik iedereen aan om sterke vervoegingen te gebruiken: Het woei ipv het waait. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DevWouter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Goeie samenvatting d:)b

In het spel wordt ook het Wikipedia: Nederlands telefoonalfabet gebruikt en die heeft 27 letters.

Nog een leuke toevoeging: Rond het jaar 1 bestonden er nog geen hoofdletters en 800 jaar daarvoor waren spaties ook vreemd.

En bij werkwoorden raad ik iedereen aan om sterke vervoegingen te gebruiken: Het woei ipv het waait. :P
Het Nederlands telefoonalfabet is dan ook fout, of in ieder geval de wikipedia versie. Want alfabetisch komt de IJ na de I, en niet na de Y. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Het Nederlands telefoonalfabet is dan ook fout, of in ieder geval de wikipedia versie. Want alfabetisch komt de IJ na de I, en niet na de Y. :o
Ik weet vrij zeker dat ik nog nooit de "IJ" heb gezien na de "I", meestal is het één van de laatste drie letters. Verder heeft het telefoonalfabet geen officiele status dus kan het ook nooit fout zijn.
De enige uitzondering is de j ook met hoofdletter wordt geschreven, terwijl dat bij andere lange klinkers of tweeklanken dan weer niet gebeurt. Waarom weet ik niet.
Het lijkt te maken hebben met oude romeinse nummers. Die schreven "XIIJ" (13) ipv "XIII" (13). Pas in de middeleeuwen gaf een Duitser er een andere klank aan voor Romijnse talen en werd de "I" en de "J" een apart klank en teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

ij is twee letters die als ligatuur worden gebruikt. Ofwel een vaste lettercombinatie net zoals de Duitse ß (ringel-s) een ligatuur voor twee s-en is. Ligatuur hebben meer met typografie dan met het alfabet te maken. Omdat het een ligatuur is worden ook beide letters als hoofdletter geschreven. Dat heeft niet echt een reden maar IJ is gewoon mooier en leesbaarder dan Ij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
downtime schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Ofwel een vaste lettercombinatie net zoals de Duitse ß (ringel-s) een ligatuur voor twee s-en is.
Dat is niet helemaal waar. De ß is een combinatie van de s en de z. Dat kun je niet zomaar vervangen door ss. Dat gebeurt wel, maar vak omdat het lettertype en/of toetsenbord de ß niet ondersteunt. Of omdat Duitstalige landen buiten Duitsland om de ß niet kennen. Een beetje hetzelfde als dat in het Nederlands de f bij sommige vervoegingen veranderd in een v, verander de ss in een ß. En sommige worden hebben dat gewoon altijd, of nooit. Sinds 2017 is er ook een hoofdletter ß!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
downtime schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:20:
[...]

ij is twee letters die als ligatuur worden gebruikt. [...]
Digraaf. Of het puur een ligatuur is ligt aan het lettertype, maar vaak niet. En of de ß puur een ligatuur is, is ook niet meer zo eenvoudig te zeggen, aangezien het echt een bepaalde unieke klank beschrijft.
ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:33:
[...]
Dat is niet helemaal waar. De ß is een combinatie van de s en de z. Dat kun je niet zomaar vervangen door ss. [....]
Behalve bij Zwitsers Duits waar je het juist moet vervangen door ss.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2022 14:38 . Reden: licht -> ligt |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Caelorum schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Digraaf. Of het puur een ligatuur is ligt aan het lettertype, maar vaak niet.
Volgens mij is het beide: au, ei, oe, ui, eu, ij zijn allemaal digrafen maar alleen ij is een ligatuur. Om de eenvoudige reden dat de termen uit verschillende domeinen komen. Ligaturen komen uit de typografie en beschrijven hoe het eruit ziet. Een digraaf beschrijft hoe het klinkt.

Maar je hebt deels gelijk: niet alle fonts en niet alle software implementeren ligaturen correct. Maar dat wil niet zeggen dat IJ dan geen ligatuur is. Het betekent alleen dat de software dat niet implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@downtime niet in alle fonts is het een ligatuur. Ligatuur is er alleen in de typografie. Ik schrijf de ij ook niet aan elkaar. Of in ieder geval niet meer aan elkaar dan ik bijv een ei of ou zou doen. Een digraaf is het altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Lingo is meervoud? :?
Nope, greedy parse van mijn kant... :p

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 01-02-2022 15:26 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ThomasG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:33:
[...]
Dat is niet helemaal waar. De ß is een combinatie van de s en de z. Dat kun je niet zomaar vervangen door ss. Dat gebeurt wel, maar vak omdat het lettertype en/of toetsenbord de ß niet ondersteunt. Of omdat Duitstalige landen buiten Duitsland om de ß niet kennen. Een beetje hetzelfde als dat in het Nederlands de f bij sommige vervoegingen veranderd in een v, verander de ss in een ß. En sommige worden hebben dat gewoon altijd, of nooit. Sinds 2017 is er ook een hoofdletter ß!
Voor Duitse kruiswoordraadsels (en ook Lingo) is een ß gewoon SS, en ä, ö, ü gewoon ae, oe, ue. Dus Tschüß wordt tschuess :)

Overigens wel grappig om te zien wat Lingo allemaal teweeg brengt. De broncode is hier te vinden, als je wilt valsspelen: https://github.com/Koenvh1/Lingo

Spraakbesturing werkt niet echt optimaal, maar ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat het nog werkt. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 01-02-2022 15:40 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Overigens wel grappig om te zien wat Lingo allemaal teweeg brengt. De broncode is hier te vinden, als je wilt valsspelen: https://github.com/Koenvh1/Lingo
Als je er een MIT licentie bijhangt dan kan ik het forken en de kranten een mailtje sturen of ze geïnteresseerd zijn in een Nederlandse Wordle voor het lage bedrag van €50.000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ghehe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Als je er een MIT licentie bijhangt dan kan ik het forken en de kranten een mailtje sturen of ze geïnteresseerd zijn in een Nederlandse Wordle voor het lage bedrag van €50.000 >:)
}:|

Nee. Ik snap sowieso niet waarom Wordle zo populair is, want Lingo bestond ook gewoon in de VS: Wikipedia: Lingo (American game show)

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:42: Ongeldige woorden zijn:

Woorden die niet bestaan
Woorden die niet zelfstandig kunnen worden gebruikt
Woorden die met een hoofdletter beginnen, zoals eigennamen
Woorden die zijn samengesteld
Woorden met een apostrof
Woorden die al eerder zijn ingevoerd in dezelfde beurt
Woorden met een verkeerde beginletter
Woorden die niet uit het gegeven aantal letters bestaan
Woorden die verkeerd gespeld zijn
Van 1989 t/m 2014 werd ook het woord "LINGO" afgekeurd, maar vanaf 2019 mag dit woord wel.
Duidelijk niet door een developer geschreven, want dan zouden de eenvoudigste early exits, namelijk beginletter en lengte, bovenaan staan. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:19:
[...]

}:|

Nee. Ik snap sowieso niet waarom Wordle zo populair is, want Lingo bestond ook gewoon in de VS: Wikipedia: Lingo (American game show)
1 per dag + socials. Dus nu kan je triviaal valsspelen en cool zijn.

{signature}

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wn1jfNAmPBmoevrUWof9QeXc78=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvr2C4LITR9qt9DYUitjvvMV.png?f=user_large

Nederlanders: Laten we van elk zelfstandige naamwoord een werkwoord maken!
Martien Meiland: Wijnen! Wijnen! Wijnen!
Van Dale: Ik schrijf het in de woordenboek bij.
Vlamingen: :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Ghehe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:34:
[Afbeelding]

Maar wijnen is gewoon het meervoud van wijn? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ghehe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:34:
[Afbeelding]

De woordenlijst komt uit 1999, dus ik denk eerder dat dit gewoon het meervoud van "wijn" is. :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:37:
[...]

De woordenlijst komt uit 1999, dus ik denk eerder dat dit gewoon het meervoud van "wijn" is. :P
Zijn meervouden in Lingo toegelaten? :?

Tijd om hier de werkcomputer af te zetten 8)7 Ben duidelijk niet meer scherp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voutloos schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Duidelijk niet door een developer geschreven, want dan zouden de eenvoudigste early exits, namelijk beginletter en lengte, bovenaan staan. :+
Sowieso een beetje redundante regels "woorden die verkeerd gespeld zijn" is nogal dubbelop met "woorden die niet bestaan", of ze moeten doelen op de intentie van de persoon die het woord spelt, maar volgens mij telt het wel gewoon als je per ongeluk verkeerd spelt en toch een correct woord hebt :p

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Woy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Sowieso een beetje redundante regels "woorden die verkeerd gespeld zijn" is nogal dubbelop met "woorden die niet bestaan", of ze moeten doelen op de intentie van de persoon die het woord spelt, maar volgens mij telt het wel gewoon als je per ongeluk verkeerd spelt en toch een correct woord hebt :p
"Fiets. Gé É El Uu Ka" :P

🠕 This side up

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Voutloos schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:25:
[...]
1 per dag + socials. Dus nu kan je triviaal valsspelen en cool zijn.
Ik denk niet dat valsspelen een hele grote invloed geweest is. Het feit dat je er 1 per dag hebt en je ook de hele dag over een ronde kan doen wel denk ik. Met zo'n tijdslimiet is het een beetje uitdagend, maar prima te doen. Je bent een paar minuten aan 't puzzelen, krijgt een dopamine hit als je het oplost, nog een als je het deelt, en nog een als je ziet hoe lang je streak is.

Plus het heeft een goede UX. Je hoeft je niet te registreren, kan op een makkelijke en leuke manier je resultaat delen, en het on screen toetsenbord is erg fijn.

En geluk. Heel veel geluk dat mensen dit gingen spelen en de resultaten gingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:

Spraakbesturing werkt niet echt optimaal, maar ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat het nog werkt. :D
Super, ik ga er binnenkort eens wat verder op in duiken. d:)b
Meteen ook maar een stomme vraag: Maar is er een reden dat de API bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vihaio schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Ik denk niet dat valsspelen een hele grote invloed geweest is. Het feit dat je er 1 per dag hebt en je ook de hele dag over een ronde kan doen wel denk ik. Met zo'n tijdslimiet is het een beetje uitdagend, maar prima te doen. Je bent een paar minuten aan 't puzzelen, krijgt een dopamine hit als je het oplost, nog een als je het deelt, en nog een als je ziet hoe lang je streak is.

Plus het heeft een goede UX. Je hoeft je niet te registreren, kan op een makkelijke en leuke manier je resultaat delen, en het on screen toetsenbord is erg fijn.

En geluk. Heel veel geluk dat mensen dit gingen spelen en de resultaten gingen delen.
Vooral dat laatste: Ik zag opeens tweets met vreemde tekens en mensen die daarop reageerde. Toen ging ik het onderzoeken, proberen en spelen. Vervolgens zag ik de volgende dag weer iemand wat poste en toen ging ik het zelf ook proberen. Ik haakte zelf juist af vanwege de "streak" focus.

Het doet me denken aan mijn ouders die de krant delen met de buren en daardoor twee kopietjes van dezelfde puzzel hebben (die willen de buren niet). Die lossen ze dan vervolgens los van elkaar op en ze helpen elkaar alleen als de ander echt vast zit. Vroeger gebruikte ze die puzzels ook om mij en mijn broertje te quizen bij het zondagsontbijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vihaio schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:53:
[...]
Wat hebben fietsen hier nu weer mee te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

.oisyn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Wat hebben fietsen hier nu weer mee te maken? 8)7
Ik snap hem niet :?

Anyway, ben hier massa's koffie aan het drinken voor de nachtmerrie die Azure IaaS (VMs en alles er rond dus) betekent. :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Vihaio had het over "geluk" maar ik neem aan dat hij "fiets" verkeerd gespeld had 👇
Koenvh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:44:
[...]

"Fiets. Gé É El Uu Ka" :P
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

DevWouter schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Super, ik ga er binnenkort eens wat verder op in duiken. d:)b
Meteen ook maar een stomme vraag: Maar is er een reden dat de API bestaat?
Omdat in eerste instantie het idee was om ook multiplayer toe te voegen (een beetje zoals de "De slimste mens" app) - daar is het nooit meer van gekomen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Koenvh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Omdat in eerste instantie het idee was om ook multiplayer toe te voegen (een beetje zoals de "De slimste mens" app) - daar is het nooit meer van gekomen.
Je tijd dus te ver vooruit, je gaat niet langs start en ontvangt geen "laag in de zeven cijfers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

gekkie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Je tijd dus te ver vooruit, je gaat niet langs start en ontvangt geen "laag in de zeven cijfers".
-O-

Ik moet zeggen dat ik het wel absurd vind dat Wordle (maar ook iets als Flappy Bird) zo veel waard blijken (volgens mij is dat het ook niet waard, maar blijkbaar ziet de NYT er iets in wat ik niet zie). Ik maak dit soort dingen gewoon omdat ik en mijn familie/vrienden het leuk vinden. :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Koenvh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:55:
[...]

-O-

Ik moet zeggen dat ik het wel absurd vind dat Wordle (maar ook iets als Flappy Bird) zo veel waard blijken (volgens mij is dat het ook niet waard, maar blijkbaar ziet de NYT er iets in wat ik niet zie). Ik maak dit soort dingen gewoon omdat ik en mijn familie/vrienden het leuk vinden. :)
Volgens wikipedia hebben ze "1,398,000 games, cooking, and audio subscribers" dus als die allemaal 40$ per jaar betalen ben je snel uit te kosten (56 miljoen inkomsten per jaar :X ). Ben altijd verbaasd bij zo'n cijfers omdat alles in België en Nederland een veel kleinere potentiële markt heeft als je iets Nederlandstalig maakt. En al die Europese talen ondersteunen om een vergelijkbare markt te maken is ook zo'n gedoe :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Koenvh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Hmm... Dat toevoegen is op zich niet zo lastig, maar qua gameplay vrees ik dat we dan iets als een ballenbak nodig hebben. Dat kan helemaal lollig worden met een spectator mode.

Ah crap... Ik ben mij weekend aan het kwijt raken of niet? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

DevWouter schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Hmm... Dat toevoegen is op zich niet zo lastig, maar qua gameplay vrees ik dat we dan iets als een ballenbak nodig hebben. Dat kan helemaal lollig worden met een spectator mode.

Ah crap... Ik ben mij weekend aan het kwijt raken of niet? :+
Snap je nu waarom ik dat uiteindelijk niet gedaan heb? :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ghehe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Volgens wikipedia hebben ze "1,398,000 games, cooking, and audio subscribers" dus als die allemaal 40$ per jaar betalen ben je snel uit te kosten (56 miljoen inkomsten per jaar :X ). Ben altijd verbaasd bij zo'n cijfers omdat alles in België en Nederland een veel kleinere potentiële markt heeft als je iets Nederlandstalig maakt. En al die Europese talen ondersteunen om een vergelijkbare markt te maken is ook zo'n gedoe :+
Da's waar... In verhouding valt het wel mee, ja.

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:49:
Dat kan helemaal lollig worden met een spectator mode.
Met een knop zodat je "GROOOEEEEN!" kan roepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

.oisyn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Waarom een knop? Voicechat! oOo

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Koenvh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Waarom een knop? Voicechat! oOo
Tsk tsk, ik bedoel wat zal JP hiervan denken. Gewoon Jitsi Meet integreren met een virtuele background die op de Lingo set lijkt. :+
.oisyn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Was dat niet het publiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oftewel de spectators.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubD8KMyhKfMlo7g79iIc7chhMAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/71QxP6wy6gW8rA4yw6ABx7aq.png?f=fotoalbum_large

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
En voor wie zich afvraagt waarom je je koffie in vredesnaam in een tas zou serveren. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGPHpRA3GAuEhm9tU7Z9SZKkVhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVWqsTA4Da2Z0ZDenwMJsMAn.jpg?f=fotoalbum_large

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Mugwump schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:07:
[...]

En voor wie zich afvraagt waarom je je koffie in vredesnaam in een tas zou serveren. :P

[Afbeelding]
En waar gebruiken ze bak? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameraadpjotr
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:59
Alleen voor bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
Dat is toch vaas?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik kom oorspronkelijk uit Oost-Nederland, daar is dat in ieder geval wel een gebruikelijke term inderdaad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een lekker bakkie pleur!

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nee, die is voor bloemen. Bier zit in een blik, fles, bak, pijp of beugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Vaasje wel toch ?
Een vaasje is een volstrekt taps toelopend bierglas.
Wikipedia: Vaasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben platvloers en noem dat gewoon een glas }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Hier gaat het bier per meter :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Mugwump schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:07:
[...]

[Afbeelding]
Ik zeg dan wel tas of jat maar ik drink koffie uit een grote mok Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STUUTR6ZJlAh78VKvwaFp0EMkHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sYR1wfv8M7DeTCUmrKcagxFf.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ghehe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:02:
[...]
Ik zeg dan wel tas of jat maar ik drink koffie uit een grote mok [Afbeelding]
Zolang je maar met je jatten van mijn bakkie troost afblijft d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 10:40
Gropah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:05:
[...]

En in een pintje (want de Vlaming doet alles in 't klein).
Maar opletten, soms is een pint ook meteen pils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mercatres schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:48:
[...]
Maar opletten, soms is een pint ook meteen pils.
In mijn contreien spreken we altijd over pils als we het over een pintje hebben. Speciaalbier is eerder "e goei bierke" of "iets straffer" of gewoon het zeggen van de naam. Met dat idiote dansje dat we altijd doen als we bij volk thuis zijn "ah geef me maar iets straffer maar alleen als gij ook eentje pakt he!". Zeflde met wijn: "jama ge moe geen fles voor mij opendoen ze! aleja, tenzij ge ook een glaske drinkt he!"
Mercatres schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:48:
[...]
En in een pintje (want de Vlaming doet alles in 't klein).
Omg ja, nooit bij stilgestaan maar velen die ik ken zeggen idd een duvelke, een chouffke, een orvalleke, een geuzke, een westmalleke, ... Niet bij alles, zo is het gewoon een brugse zot bijvoorbeeld. Ik zou eens moeten testen wat de reactie zou zijn als ik "een brugs zotteke" zou vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Nu we het over pintjes, chouffkes en orvallekes hebben... Dit weekend is het FOSDEM. Helaas wel online en niet in Brussel :( Iemand van de devschuur die daar aan een virtuele toog gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ghehe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:26:
Nu we het over pintjes, chouffkes en orvallekes hebben... Dit weekend is het FOSDEM. Helaas wel online en niet in Brussel :( Iemand van de devschuur die daar aan een virtuele toog gaat zitten?
Voordeel is dat die lui uit slappe pis drinkende buitenlanden nu hun eigen hok onder mogen kotsen ipv de uni :p

Maar goed zondag regen, dus daar heb ik in ieder geval wel een lijstje met talks gemaakt, al valt de oogst dit keer wat tegen. En enige verbazing dat er geen Rust devhok is, al lijkt het geheel wat te lijden te hebben onder het non-fysieke, waarom immers wachten op FOSDEM als je op elk moment je eigen virtuele toestand kunt doen.

Achja op sommige plekken doen de verkleinwoordem het weer minder, mag je het toen met een borrelglaasje.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 04-02-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 10:40
ElkeBxl schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:17:

[...]

Omg ja, nooit bij stilgestaan maar velen die ik ken zeggen idd een duvelke, een chouffke, een orvalleke, een geuzke, een westmalleke, ... Niet bij alles, zo is het gewoon een brugse zot bijvoorbeeld. Ik zou eens moeten testen wat de reactie zou zijn als ik "een brugs zotteke" zou vragen :P
Het is niet alleen met bier: een koffieke, theetje, .. het is hilarisch.
Ghehe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:26:
Nah, dat niet. Maar ik hoop dat als het ooit weer zover is dat ze een real-life editie doen, dat ik dan weer eens naar dan kan gaan. Om dan in een talk te landen waar je van denkt "Hé dit leek interessant, maar is zó in depth, dat ik niet eens meer weet waar het over gaat.
En natuurlijk is de mate meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:40:
Nah, dat niet. Maar ik hoop dat als het ooit weer zover is dat ze een real-life editie doen, dat ik dan weer eens naar dan kan gaan. Om dan in een talk te landen waar je van denkt "Hé dit leek interessant, maar is zó in depth, dat ik niet eens meer weet waar het over gaat.
En natuurlijk is de mate meteen op.
En de koffie-distributie mag wat handiger aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik was aan het kijken voor een nieuwe wasmachine, maar de keuze voor een uitvoering leverde mij toch wel wat vragen op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJFknK8Uee30A03bIw3ILrJegrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcbeNvACkXjFsDLAxtDUg6jh.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom zou je € 180,- betalen om een optie minder te hebben ( Dat lijkt mij meer iets voor Apple ;) ), maar daarnaast vraag ik mij ook af of automatische dosering nou juist goed voor je wasgoed is of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@Woy Volgens mij is de versie mét in de aanbieding, en de versie zonder niet. Daardoor is de versie mét nu goedkoper :)

Was er nog iets de moeite waard bij FOSDEM eigenlijk?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Koenvh schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:45:
@Woy Volgens mij is de versie mét in de aanbieding, en de versie zonder niet. Daardoor is de versie mét nu goedkoper :)
Ja tuurlijk, maar toch ziet het er vreemd uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ja. Doseert ie niet om je was langer goed te houden, of heeft hij de doseerfunctie die je was langer goed houdt niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.oisyn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:21:
Ah ja. Doseert ie niet om je was langer goed te houden [...]
De wasmachine doseert je wasmiddel niet automatisch, om je wasgoed langer mooi te houden.
[...] of heeft hij de doseerfunctie die je was langer goed houdt niet? :P
De wasmachine doseert je wasmiddel niet automatisch om je wasgoed langer mooi te houden.

De ontbrekende comma maakt het verschil. Dus het tweede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ah ja. Doseert ie niet om je was langer goed te houden, of heeft hij de doseerfunctie die je was langer goed houdt niet? :P
Exact, en aangezien je er extra voor betaalt lijkt mij dat het een pluspunt is natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Overigens mogen ze sowieso de productinformatie nog eens nakijken, want een nadeel van de wasmachine is dat je hem niet via een app bedient

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPgAdHnqVDhs1OTPDHpl51u237o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GdxhoJybdp6yVoW90puyZab7.png?f=user_large

Maar bij gebruiksgemak staat wel dat je hem met een app kunt bedienen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4XfvVcvSyvMvPtJrfZtmJp7lWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ihAWLIBQ0xl3Puud6YBWqFcz.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar kan het wel, maar doe je het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is het nadeel. Je kunt 'm met een app bedienen, maar dat doe je toch zeker niet?!

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hoe werkt dat uberhaupt. Je staat ernaast terwijl je het inlaad en dan pak je je telefoon, open je de app en druk je op start in plaats van die twee knopjes op de machine zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:13:
Hoe werkt dat uberhaupt. Je staat ernaast terwijl je het inlaad en dan pak je je telefoon, open je de app en druk je op start in plaats van die twee knopjes op de machine zelf?
Zoals ik het van een vriend van mij hoorde, hij moet de wasmachine inladen, stuurt een foto naar zijn vriendin zodat ze weet wat er in zit, en die kan dan het juiste programma starten :+. Maar verder ontgaat mij het nut ook een beetje. Al is het natuurlijk nog wel een klein beetje handig dat je terwijl je op de bank zit kunt zien hoe ver het programma is.

Mogelijk kun je het ook nog wel aan google home/alexa/siri koppelen, zodat je zeker weet dat je assistant het verkeerde programma verstaat en je straks allemaal veel te kleine kleding hebt :+

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 07-02-2022 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het is opzich ook wel handig als je vanaf de bank dat gepiep kan uitzetten als die klaar zonder helemaal naar boven te moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Caelorum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:13:
Lijkt mij meer om notificaties te gaan en niet zozeer het besturen ervan. Of als je een keer uit eten gaat en de wasmachine om 9u 's avonds aan wil zetten als je dubbele meter over gaat op daltarief.. Al zou ik mijn wasmachine echt geen toegang tot het internet geven, lekker eigen VLAN en binnen het netwerk blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Oon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:22:
[...]

Lijkt mij meer om notificaties te gaan en niet zozeer het besturen ervan. Of als je een keer uit eten gaat en de wasmachine om 9u 's avonds aan wil zetten als je dubbele meter over gaat op daltarief.. Al zou ik mijn wasmachine echt geen toegang tot het internet geven, lekker eigen VLAN en binnen het netwerk blijven :+
Dan kun je er dus niet zoveel mee... Of zijn de API's publiek? Ik heb een vaatwasser met wifi gehad van Siemens, dat liep allemaal via hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kalentum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Dan kun je er dus niet zoveel mee... Of zijn de API's publiek? Ik heb een vaatwasser met wifi gehad van Siemens, dat liep allemaal via hun servers.
Vaak zijn er wel lokale integraties mogelijk in Home Assistant, maar zo niet dan zou dat voor mij een reden zijn om of geen gebruik te maken van die functionaliteit of een andere wasmachine te zoeken
Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.