De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste
Acties:

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:32
Zelf vind ik de tools van Microsoft powertoys vind ik zelf heel erg fijn. Een paar van de tools die ik echt vaak is gebruik zijn:

'PowerToys Run': Vanwege het handige manier van launchen (gebruik het start menu haast niet meer)
'FancyZones utility`: Eigenlijk onmisbaar als je grotere schermen hebt dan 1080p en je scherm wilt opdelen in meer dan 4 hoekpunten. Zelf gebruik ik 2 4k schermen, en het gedefineerde locaties is gewoon heel prettig.
'Mouse utilities': Soms ben ik mijn muis kwijt, oke :P
'Color Picker': Soms heb ik een image kleur nodig, en dat werkt hier heel fijn mee.

Enfin, ik kan hier een grote post erover maken, maar de tools ervan zijn heel erg prettig om te gebruiken. Ook heb ik wat contributions gedaan, want ik liep tegen een paar dingen aan.

offtopic:
wel kan ik aanraden om een een week te wachten na een release, want aangezien het nog een beta product is komt er vaak na een release een patch uit, maar zolang je dat weet is het een prima tool

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:15
RagingPenguin schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:44:
[...]

Dat is vooral een kwestie van je applicaties stateless maken zodat je meerdere instances kan hebben zonder dat ze ander gedrag vertonen. En dat kan ook gewoon prima in een Dotnet MVC applicatie, dat doen wij hier voor alles. Daar zit verder niks statefulls in zolang je dat niet zelf toevoegd.
Dat of de state fatsoenlijk delen en backwards-compatible maken

• P-Storm
Wellicht dat iemand de details weet. Ik heb ooit gehoord dat een web color benoemd was naar iemand zijn dochter of iets, maar ik kan met mijn google fu het niet vinden. Weet iemand het verhaal en/of de bron?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35
Pink, Sienna ? :p

Kunnen er op zich veel zijn, gezien wat men heden ten dage allemaal weet te verzinnen voor zijn of haar kroost. DarkSalmon dan misschien niet, alhowel ...

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

P-Storm schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:53:
Wellicht dat iemand de details weet. Ik heb ooit gehoord dat een web color benoemd was naar iemand zijn dochter of iets, maar ik kan met mijn google fu het niet vinden. Weet iemand het verhaal en/of de bron?
Dit? http://meyerweb.com/eric/thoughts/2014/06/19/rebeccapurple/
Lijst met alle color names vind je trouwens hier: https://drafts.csswg.org/css-color/#named-colors Zo is Aliceblue ook vernoemd naar een persoon blijkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door ElkeBxl op 25-04-2022 14:39 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• P-Storm
Het ging inderdaad over RebeccaPurple, dank!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:52:
Hoe de fsck houden ze hieraan vast, en waarom lukt het ze niet om dit te verbeteren? De Mac weet binnen 2 letters en 0,2 seconden welk programma ik via Spotlight (Cmd+Spatie) wil lanceren.
Nou weet ik niet wat voor Mac je precies gebruikt, maar mijn ervaring met Spotlight is weinig beter... Vooral na een verse herstart, open ik 100 wiki pagina's (en daarmee Firefox crashen zonder dat het de kans heeft gekregen te openen) als ik niet voorzichtig ben

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:58
Aah 27 april. Een mooie dag om wat onderhoud en reboots van servers te doen zonder dat mensen erover zeuren om te kunnen zeuren :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12 21:39
Antrax schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:20:
Aah 27 april. Een mooie dag om wat onderhoud en reboots van servers te doen zonder dat mensen erover zeuren om te kunnen zeuren :P
Behalve als je bij de NS werkt natuurlijk :+

• gekkie
Of bij de ING, kennelijk nog een tikkie lam van het Oranje geweld.
Plotseling ouderwets inloggen met een SMS-code die niet werkt.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Firesphere schreef op woensdag 27 april 2022 @ 04:43:
[...]

Nou weet ik niet wat voor Mac je precies gebruikt, maar mijn ervaring met Spotlight is weinig beter... Vooral na een verse herstart, open ik 100 wiki pagina's (en daarmee Firefox crashen zonder dat het de kans heeft gekregen te openen) als ik niet voorzichtig ben
Om maar niet te spreken van het veranderen van het gedrag met oog op volgorde van resultaten (danwel het volledig weggooien van enige geschiedenis die dit beïnvloedde) na het installeren van een update. Wellicht dat ik te veel vertrouw op muscle memory...

Read the code, write the code, be the code!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:26

F.West98

Alweer 16 jaar hier

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:01:
[...]

Is het uberhaupt snel genoeg om win11, visual studio, slack en een browser te draaien? Of ben ik enorm disconnected met de wereld :X
Geen probleem hoor :+ Draai hier ook nog een 6700K, wel met 64GB RAM inmiddels. Ben wel van plan om te upgraden als de nieuwe Ryzens uit zijn dit najaar, maar ergens is het ook niet strikt noodzakelijk, alles is nog prima snel genoeg en is het vooral leuk om weer eens iets nieuws te hebben na 6 jaar. Maar eigenlijk merk ik traagheid alleen in Lightroom en maar zelden ergens anders, en ik denk dat gewoon een nvme ssd (nu nog sata) en een schone windowsinstallatie daar ook al meer dan genoeg mee zouden helpen...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Jezus wat is two-phase commit op Postgres kl*te... ;w Voor een periode van enkele weken heb ik 2PC nodig op Postgres in onze productie omgeving en jezus wat een enorme bak extra load dat geeft op de DB in vergelijking met reguliere commits... 8)7

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

L-A 👌

F.West98 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:32:
[...]

Geen probleem hoor :+ Draai hier ook nog een 6700K, wel met 64GB RAM inmiddels. Ben wel van plan om te upgraden als de nieuwe Ryzens uit zijn dit najaar, maar ergens is het ook niet strikt noodzakelijk, alles is nog prima snel genoeg en is het vooral leuk om weer eens iets nieuws te hebben na 6 jaar. Maar eigenlijk merk ik traagheid alleen in Lightroom en maar zelden ergens anders, en ik denk dat gewoon een nvme ssd (nu nog sata) en een schone windowsinstallatie daar ook al meer dan genoeg mee zouden helpen...
Ik denk idd dat een nvme (pcie) je het meeste gaat helpen ;-).

On another note, ben ik al een tijd geswitched naar een Linux workflow (ik dev alleen C# en wat python voor ml/statistiek dingen) en dat werkt toch prima. Zou niet zeggen dat ik voor dev nooit terug zou switchen naar Windows, maar de noodzaak is er niet meer. Ben inmiddels ook gewend aan mijn WM compleet met toetsenbord te besturen, spaar ik gelukkig wat op muisbewegingen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-12 19:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

code:
1
2
3
If Not port Is Nothing Then
    portUnAvailable = False
End If

(Bron: https://thedailywtf.com/a...don-t-stop-not-doing-this)

Toch bijzonder hoe je iets simpels zo complex kunt maken :P

🠕 This side up

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

[stevig gevloek]
ze komen in onze wijk glasvezel leggen (planningsfase is begonnen)
tot op 25 meter van mijn huis...
de overkant van het kruispunt waar ik aan woon wordt gedaan, mijne kant niet :(
ipv 1Gb/500Mb mag ik dus nog een aantal jaar verder met 85/35Mbit :(
[/stevig gevloek]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-12 19:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

@roeleboel Kun je niet zelf creatief een kabel trekken? Je bent toch Tweaker? :P :+

🠕 This side up

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
roeleboel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:27:
[stevig gevloek]
ze komen in onze wijk glasvezel leggen (planningsfase is begonnen)
tot op 25 meter van mijn huis...
de overkant van het kruispunt waar ik aan woon wordt gedaan, mijne kant niet :(
ipv 1Gb/500Mb mag ik dus nog een aantal jaar verder met 85/35Mbit :(
[/stevig gevloek]
Dat had ik hier ook. Paar maanden later toch een brief in de bus en inmiddels al een paar maanden naar tevredenheid over op glasvezel. Hopelijk komen ze bij jou toch ook, maar dan in een andere fase.

Read the code, write the code, be the code!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft dit een naam? De techniek waarbij je (zoals de meeste frameworks werken), dat je alle classes, modules, scripts buiten de webroot parkeert?

Updaten van de site is ook dan makkelijk door /cms_v1.0 te uploaden, en bij een update /cms_v1.1 etc...

Ik denk meer een 'applicatie-model'. Maar of dat de werkelijke naam is? Het beschrijft het overigens wel redelijk.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

Symfony heeft in de webroot alleen een index.php staan die een (Http)Kernel start en het request doorgeeft.

Zit ook een stukje bootstrapping in.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De naam is ‘de juiste manier’. Alles in de webroot zetten is dom, stom, onveilig, rampzalig, jaar 1999 aanpak.
Iedereen en elke tutorial die ook maar iets hier aan toegeeft moet je met een grote boog omheen lopen.

{signature}

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-12 23:41
Koenvh schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:27:
code:
1
2
3
If Not port Is Nothing Then
    portUnAvailable = False
End If

(Bron: https://thedailywtf.com/a...don-t-stop-not-doing-this)

Toch bijzonder hoe je iets simpels zo complex kunt maken :P
In php "moest" je vroeger heel veel Is Not Empty gebruiken. Is precies dit. Gelukkig heb je nu bijvoorbeeld ook de null coalescing operator (??) die voor een stuk cleanere code zorgt.

• AW_Bos

AW_Bos

Voutloos schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:17:
De naam is ‘de juiste manier’. Alles in de webroot zetten is dom, stom, onveilig, rampzalig, jaar 1999 aanpak.
Iedereen en elke tutorial die ook maar iets hier aan toegeeft moet je met een grote boog omheen lopen.
Wordpress is dus kut! En 64 miljoen sites zijn dus ook kut! ;)
En dan mis ik nog het aantal sites die zo'n applicatie-model niet gebruiken, oftewel wat een framework vaak doet.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2022 21:51 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
AW_Bos schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Wist je dat dan nog niet? ;) Qua serieus software development denk ik dat er niemand is die zegt dat Wordpress ineens een geweldig stuk code is.

• AW_Bos

AW_Bos

RobertMe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Wist je dat dan nog niet? ;) Qua serieus software development denk ik dat er niemand is die zegt dat Wordpress ineens een geweldig stuk code is.
Het is gewoon een blogsoftware voor dummies die opgevuld is, uit elkaar barst, en met meters aan plakband bij elkaar gehouden wordt, wat ze nu een voltallig CMS noemen. :X Dat is het! ;)

Ik heb het één keer voor een site gebruikt, maar wel mijn eigen theme en eigen (simpele) add-ons gebouwd. Dat viel nog wel mee. Maar die site is inmiddels offline, en nee... dat kwam niet door Wordpress

(wel door een aantal welzijnsorganisaties die de geldkraan voor een maaltijdvoorziening project dichtdraaiden, dus de site is ook niet meer nodig...). Wel mazzel dat de domeinnaam gesponsord werd. _O_

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2022 22:01 ]

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
chielsen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:37:
[...]

In php "moest" je vroeger heel veel Is Not Empty gebruiken. Is precies dit. Gelukkig heb je nu bijvoorbeeld ook de null coalescing operator (??) die voor een stuk cleanere code zorgt.
Ik denk dat je gewoon dit wilt qua direct alternatief:

C#:
1
2
3
4
if(port is not null)
{
  portUnAvailable = false;
}

of

C#:
1
2
3
4
if(port is {})
{
  portUnAvailable = false;
}

Het probleem met die code is dat het volgens de gangbare operator precedence als If (Not port) (Is Nothing) Then parsed, terwijl het (hopelijk) If (Not (port Is Nothing)) Then is.

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

En dan mis ik nog het aantal sites die zo'n applicatie-model niet gebruiken, oftewel wat een framework vaak doet.
Dat is enkel (een van de vele) problemen met het gebruikt van een CGI setup, voor moderne frameworks is dit uberhaupt een non-issue.

• gekkie
RagingPenguin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:06:
[...]
Dat is enkel (een van de vele) problemen met het gebruikt van een CGI setup, voor moderne frameworks is dit uberhaupt een non-issue.
Maar hee wat is wordpress nog waard als je niet vanuit die webinterface vrolijk al je 1001 matig onderhouden direct mysql queries uitvoerende plugins kunt installeren en weer de-installeren net zo lang tot je install om zeep is ?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12 23:16
RagingPenguin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat je gewoon dit wilt qua direct alternatief:

C#:
1
2
3
4
if(port is not null)
{
  portUnAvailable = false;
}

of

C#:
1
2
3
4
if(port is {})
{
  portUnAvailable = false;
}

Het probleem met die code is dat het volgens de gangbare operator precedence als If (Not port) (Is Nothing) Then parsed, terwijl het (hopelijk) If (Not (port Is Nothing)) Then is.
Dan zit je er nog steeds mee dat je port not unavailable is, wat best lastig redeneert.
code:
1
portAvailble = true
is waarschijnlijk veel logischer.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
C#:
1
portAvailable = port is not null

Of werkt dat niet in C#?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• RagingPenguin
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:12:
C#:
1
portAvailable = port is not null

Of werkt dat niet in C#?
Vanzelfsprekend, foo is not bar is gewoon een epxressie. maar ik ga er een beetje vanuit dat het voorbeeld een snip is uit iets groters.

• RagingPenguin
  • Niet online
Vihaio schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 01:46:
[...]

Dan zit je er nog steeds mee dat je port not unavailable is, wat best lastig redeneert.
code:
1
portAvailble = true
is waarschijnlijk veel logischer.
Dat hangt denk ik een beetje van de context af, voor bv iets dat aan error diagnose doet kan ik mij prima voorstellen dat possibleErrorReason = true logischer is.

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Maar hee wat is wordpress nog waard als je niet vanuit die webinterface vrolijk al je 1001 matig onderhouden direct mysql queries uitvoerende plugins kunt installeren en weer de-installeren net zo lang tot je install om zeep is ?
Eens, een goed opgezet PHP project is een beetje als russische roulette met een klappertjes pistool. Objectief veiliger, maar alle lol is er vanaf.

• gekkie
RagingPenguin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Eens, een goed opgezet PHP project is een beetje als russische roulette met een klappertjes pistool. Objectief veiliger, maar alle lol is er vanaf.
Bij wordpress zeker, wat hou je over dat de eindgebruiker of z'n hulpje, niet allerlei willekeurige PHP code in de vrij kale kerstboom die wordpress is, kan hangen. Dat het een bonte boom met soms wat afzichtig engelenhaar als bindende factor wordt, er soms een paar ballen sneuvelen en soms blijkt dat de kaarsen geen relatief veilige ledlampjes waren maar vintage echte kaarsen die de gehele boom in lichterlaaie zetten. Ach "never a dull moment" zullen we maar zeggen om het positief te verwoorden :p

Fijnste is nog als je dan de theoretisch keuze hebt uit verschillende databases, maar die plugins ontwikkelt en soms semi getest worden op louter de default database en daarbij ook regelmatig alle abstractie layers omzeilen. Het liefste zonder fatsoenlijk rollback, zodat als postgresql mauwt om een ambigue GROUP BY clause, je al de kans loopt dat je database in een state komt waar geen rekening mee is gehouden, waar je dan vroeg of laat weer de gevolgen van gaat ondervinden. Had je toch maar die pseudo default van mysql /maria moeten nemen, die nergens over mauwt en waar dan hopelijk semi op getest is.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 06-05-2022 12:35 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-12 22:38
RagingPenguin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Deze wil ik op een tegeltje :D

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

mcDavid schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Deze wil ik op een tegeltje :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGZkkewgLSXg4CqsOHlTkoEWdXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4RV9hzCz4bwxuS3x3A8Ht0Ns.png?f=user_large
Kan je maken op https://www.tegelspreuken...tegeltje-7&template=3878# want natuurlijk bestaat er een website voor... :+
Natuurlijk met credits naar @RagingPenguin

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ElkeBxl schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]
Kan je maken op https://www.tegelspreuken...tegeltje-7&template=3878# want natuurlijk bestaat er een website voor... :+
Natuurlijk met credits naar @RagingPenguin
En, oh ironie, de website bevat PHP scripts in de webroot :F

• Voutloos
  • Niet online
[...]

Dit is geen tegenargument? Het is alom bekend dat Wordpress niet volgens huidige best practices is. Het bijhouden van blacklists en problemen van deze aanpak is het voor hun waard, en dat is gewoon een tradeoff ten opzichte van een lastige migratie.

Blacklist security is inmiddels een verloren zaak. Je vraag moet zijn “wat wil ik publiek serveren?”. Dat doe je expliciet. De rest, waaronder 99.99% van dynamische php valt daar vervolgens niet onder.

{signature}

• Voutloos
  • Niet online
Het heeft ook niet met framework te maken, maar met mindset dus. Dat alle moderne frameworks dezelfde opzet promoten is dan misschien wel weer een dikke hint. :)

{signature}

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RagingPenguin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Dat hangt denk ik een beetje van de context af, voor bv iets dat aan error diagnose doet kan ik mij prima voorstellen dat possibleErrorReason = true logischer is.
Nee hoor, eigenlijk is een negatie in een boolean naam altijd fout. Zoals @Vihaio ook al aangeeft redeneert dat lastig. Dat werkt vervolgens weer bugs in de hand. Je counter example is ook niet hetzelfde. Een error is misschien negatief, maar er zit geen negatie in je naamgeving. Dan zou het possibleNoSuccessReason moeten zijn en ik neem aan dat jij het er ook wel mee eens is dat dat wel een heel slechte is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:31:
[...]

Fijnste is nog als je dan de theoretisch keuze hebt uit verschillende databases, maar die plugins ontwikkelt en soms semi getest worden op louter de default database en daarbij ook regelmatig alle abstractie layers omzeilen. Het liefste zonder fatsoenlijk rollback, zodat als postgresql mauwt om een ambigue GROUP BY clause, je al de kans loopt dat je database in een state komt waar geen rekening mee is gehouden, waar je dan vroeg of laat weer de gevolgen van gaat ondervinden. Had je toch maar die pseudo default van mysql /maria moeten nemen, die nergens over mauwt en waar dan hopelijk semi op getest is.
Hier kan iets als Drupal ook wel wat van. Opzich heeft dat een storage abstractie laag (goed idee), maar vervolgens kan dat ding zo weinig dat je maar met de querybuilder aan gang moet (opzich niet slecht). Alleen is die querybuilder meer een string builder die verder niet echt iets abstraheert en krijg je dus hetzelfde met queries die het enkel in mysql doen.

Oplossing is om dan maar een psql patch te instaleren, waar patch dus letterlijk een git patch is met een diff file die je los laat op de map met dependencies. Nou ja, je kan je ongetwijfeld wel voorstellen wat hier gebeurd als je of meerdere patches nodig hebt of er uberhaupt maar een minor versie uitkomt van iets wat je hebt gepatched...

• gekkie
EagleTitan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:19:
[...]

En, oh ironie, de website bevat PHP scripts in de webroot :F
Twee kanten van dezelfde tegel, de ene wat minder mooi dan de andere ;)

• gekkie
RagingPenguin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Hier kan iets als Drupal ook wel wat van. Opzich heeft dat een storage abstractie laag (goed idee), maar vervolgens kan dat ding zo weinig dat je maar met de querybuilder aan gang moet (opzich niet slecht). Alleen is die querybuilder meer een string builder die verder niet echt iets abstraheert en krijg je dus hetzelfde met queries die het enkel in mysql doen.

Oplossing is om dan maar een psql patch te instaleren, waar patch dus letterlijk een git patch is met een diff file die je los laat op de map met dependencies. Nou ja, je kan je ongetwijfeld wel voorstellen wat hier gebeurd als je of meerdere patches nodig hebt of er uberhaupt maar een minor versie uitkomt van iets wat je hebt gepatched...
Yups, ik heb geleerd om bij dat soort dingen eerst uit te zoeken wat de meest gebruikte DB is (doorgaans mysql) en het dan daar bij te houden, als ik zoiets al wil gebruiken.
Mijn hart ligt meer bij Postgres, maar bij sommige projecten levert het te veel ellende op die niet aan Postgres zelf te wijten is maar eerder een mysql en een berg "slopiness" bij developers.

En Drupal is inderdaad een andere pain in the ass van alles is een module en werkt met enige regelmaat matig samen en vernacheld wellicht je DB.

(andere is klojo's qua "beheer" die wel een code rollback doen, maar geen DB rollback en de misère die je dan bij nieuwe updates en schema changes krijgt :p)

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 06-05-2022 18:33 ]

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

Ghehe

400 pound hacker

Koffie voor de dames en heren van het goede leven? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STUUTR6ZJlAh78VKvwaFp0EMkHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sYR1wfv8M7DeTCUmrKcagxFf.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6u-kgyYWcgR5vNlhpNlPk2yURA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aX08GsKnN5aY5LG7NUYb8e5X.gif?f=user_large

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-12 09:40
Please, dat kan ik wel gebruiken na dit weekend.
Gedoe met de auto.
Sprong afgelopen zaterdag tijdens het opladen in de "limp-home" modus (EV iets over 1.5 jaar oud)

[ Voor 42% gewijzigd door hackerhater op 09-05-2022 09:29 ]

• Lethalis
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:21:
Please, dat kan ik wel gebruiken na dit weekend.
Gedoe met de auto.
Sprong afgelopen zaterdag tijdens het opladen in de "limp-home" modus (EV iets over 1.5 jaar oud)
Als programmeur word ik altijd zenuwachtig van meer software in een auto _O-

* Lethalis rijdt in de meest eenvoudige Toyota Auris die in 2014 gemaakt is. Handgeschakeld, ouderwetse 1.3 zonder turbo... radio die met God's gratie media van een USB stick kan afspelen. Wel met airco. Maar nooit gezeik. Het rijdt gewoon.

Collega heeft overigens een Toyota CHR. Sinds hij naar zijn werk fietst, heeft hij regelmatig dat zijn hybride niet meer start, omdat de batterij leeggelopen is _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 09-05-2022 16:51 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:47

RayNbow

Kirika <3

Lethalis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:47:
Collega heeft overigens een Toyota CHR. Sinds hij naar zijn werk fietst, heeft hij regelmatig dat zijn hybride niet meer start, omdat de batterij leeggelopen is _O-
Dat zal vast wel de 12V accu zijn. Die is niet zo groot, maar net als in elke andere auto essentieel.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Lethalis
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Dat zal vast wel de 12V accu zijn. Die is niet zo groot, maar net als in elke andere auto essentieel.
Schijnt sneller leeg te lopen dan bij een 'gewone' auto (of wordt minder goed opgeladen, ik weet niet meer precies wat het geval was... heeft er iig sneller last van als de auto weinig gebruikt wordt).

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 09-05-2022 16:59 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:10

DevWouter

Creator of Todo2d.com

* Lethalis rijdt in de meest eenvoudige Toyota Auris die in 2014 gemaakt is. Handgeschakeld, ouderwetse 1.3 zonder turbo... radio die met God's gratie media van een USB stick kan afspelen. Wel met airco. Maar nooit gezeik. Het rijdt gewoon.
Pff..

Mijn eerste auto was een Kia Picanto 1.0. Nooit gezeik.... Nou ja... Er was een keer dat mijn motorkap open sprong midden op de snelweg en ik "blind" mijn auto aan de kant moest zetten. Bleek het sluitingsmechanisme verkeerd te zijn gesmeerd, maar het punt is dat die auto mijn inderdaad nooit in de steek heeft gelaten.

Nee, dan de auto van mijn vader waarbij de motor soms niet start omdat *kijkt naar zijn notitie* omdat er dan één van de kabels voor het raam verbinding had met het frame waardoor de software dacht dat de accuspanning te laag was om de auto te starten. Dat koste twee jaar voordat ze daar achter waren en alleen maar omdat er in toen de tijd iemand bakstenen door auto's gooide (willekeurig want het was week wel raak). Ik weet helaas niet meer wat het merk was.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een Mitsubishi Carisma uit '98 gehad. Beste auto ooit. Rijdt nog steeds en komt elk jaar weer zonder kleerscheuren door de APK (ik heb 'm zelf niet meer maar heb 'm een aantal jaar terug gedoneerd aan een vriend van me die krap bij kas zat). Er was 1x een probleem mee: hij wilde niet meer starten als je 'm net daarvoor nog had gestart. Bleek een bekend probleem, een kapotte nok-assensor.

Dus ik naar de garage, leg uit wat er aan de hand is en dat de nok-assensor waarschijnlijk vervangen moet worden. "Die diagnose doen we zelf wel, meneer". Moesten ze langs een Mitsubishi dealer om de boordcomputer uit te lezen want dat konden ze niet zelf, en toen konden ze niet terugrijden want inmiddels startte hij niet meer dus moest ie op de sleepwagen. Wat bleek het probleem? De nok-assensor moest vervangen worden. Ja, dat zei ik toch :P

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2022 21:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 21:38
Lethalis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:58:
[...]

Schijnt sneller leeg te lopen dan bij een 'gewone' auto (of wordt minder goed opgeladen, ik weet niet meer precies wat het geval was... heeft er iig sneller last van als de auto weinig gebruikt wordt).
Dat probleem heb ik ook met mijn accu. Maar die is 8 jaar oud, dus aan vervanging toe. Het is alleen vervelend dat ik nu elke keer met geknepen billen zit "wil hij nu nog starten?". :D
En dat het een tijdje duurt voordat ik bij de dealer terecht kan (serieus, pas volgende maand!? :/ )

Maar... Ik kan nu wel mijn nieuwe laptop ophalen. Enkel 10 weken op moeten wachten. :)
Om daarmee dan naar een Citrix omgeving te connecten en vandaar naar een andere Citrix omgeving, waar ik dan op ontwikkel. :Y)

let the past be the past.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik moet passagiers in mijn auto na het uitstappen altijd even instrueren hoe ze de deur op slot moeten doen. Snappen ze helaas niks van dus moet ik zelf alle deuren afgaan. Maar hé, het ding doet 't wel. En niemand die hem steelt, want dieven weten echt niet meer hoe je zo'n ding open krijgt. :D

Nee, dan de auto van mijn ouders waarvan de CC zonder bijremmen in paniek raakte bij een helling afrijden (tja, je gaat vanzelf steeds verder van de ingestelde snelheid af als je blijft versnellen en niet remt. Computer says no, ga direct door naar een garage, je komt niet langs start).

Als je geen CC hebt heb je ook geen problemen met de CC. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:(

Vrijdag hebben ze van mijn opdrachtgever mijn laptop omgeruild voor een nieuwe snellerre, helaas denken ze daarbij niet na dat je daar niks aan hebt als je niet eerst een keer op kantoor inlogt. Dat heb ik vanochtend gedaan bij het dichtsbijzijnde kantoor, dus kan nu wel inloggen, maar nu is het BSOD galore, en mist de helft van de enterprise dingen zoals VPN, dus ik denk niet dat ik een hele productieve dag ga krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een auto waar een aanzienlijk deel van de mensen op de grond ligt na het uitstappen omdat de uitstap dieper is dan ze denken.
Eentje waar ik elke 300-nogwat kilometers weer bij de pomp sta om er meer dan €200 in te gooien en die verschrikkelijk duur is in de wegenbelasting en verzekering.
Maar hij rijdt wel lekker en is lekker vlot en we passen er met het hele gezin in.

Lekker op de bank

• ThomasG
ZaZ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:21:
Ik heb een auto waar een aanzienlijk deel van de mensen op de grond ligt na het uitstappen omdat de uitstap dieper is dan ze denken.
Eentje waar ik elke 300-nogwat kilometers weer bij de pomp sta om er meer dan €200 in te gooien en die verschrikkelijk duur is in de wegenbelasting en verzekering.
Maar hij rijdt wel lekker en is lekker vlot en we passen er met het hele gezin in.
Een PC Hooft-tractor dus!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:29:
[...]
Een PC Hooft-tractor dus!
Ja zoiets. Een Mercedes GL500. Dat is zo'n slurper met een AMG erin.

Afbeeldingslocatie: https://kimbex.pl/wp-content/uploads/2019/11/c4012d42-1d70-4b75-a329-312bbb017d0b-1024x768.jpg

Een auto die je niet echt met je verstand koopt zegmaar

Lekker op de bank

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ZaZ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:32:
Een auto die je niet echt met je verstand koopt zegmaar
Een Mercedes?

* Matis rent

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Matis schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Een Mercedes?

* Matis rent
Nou, ik heb heb het onderhoudsboekje gezien en ik denk dat ik het wel redelijk met je eens ben hoor.
Mijn situatie is dat ik 4 jonge kinderen heb, dus we moeten met zijn zessen in de auto passen.
Omdat ik een groot gezin heb is mijn caravan ook groot en mijn auto moet die kunnen trekken.
Ik had een Nissan Qashqai+2 maar die was erg krap achterin en de caravan was te zwaar.
Als je dan gaat kijken wat er beschikbaar is op de markt kom je erachter dat de spoeling redelijk dun is.
De enige auto's die ik mooi vind en aan de eisen voldoen zijn dit soort monsters.
Nu kwam er een leuke deal op mijn pad en de vorige eigenaar had flinke klappen gehad met deze auto financieel gezien. Nieuwe radiateur, airco vervangen, nieuwe remmen + banden etc. Was een beurt van 12k geweest in totaal.
Gezien het feit dat ik heel weinig kilometers maak (5000 per jaar ofzo) heb ik goede hoop dat ik redelijk onbezorgd een jaartje of misschien twee ermee kan rijden. Dan maar eens kijken of ik iets kan vinden wat verstandiger is.
Maar het blijft een beetje een gok natuurlijk

Lekker op de bank

• gekkie
Hmm net als bij BMW mag je je inkopen dus doen bij de onderdelen-juwelier.

Achja ik zit nu ook niet helemaal goed, ik rij relatief weinig momenteel, maar wel hoge wegenbelasting omdat het een gas-bom is.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:11:
Hmm net als bij BMW mag je je inkopen dus doen bij de onderdelen-juwelier.
Zoals een echte BMW rijder heb ik toen bespaard op pinkers :+ Zetelverwarming om een verwarmd gat te hebben had meer prioriteit dan dat andere weggebruikers moeten weten waar ik naartoe zou draaien 8)

• ThomasG
ElkeBxl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Zoals een echte BMW rijder heb ik toen bespaard op pinkers :+
Met de kwaliteit van de Belgische wegen wisselt iedereen om de 2 seconden van rijbaan, om alle gaten te ontwijken. Dan hebben richtingaanwijzers ook gewoon geen nut meer :o

Afbeeldingslocatie: https://www.blikopnieuws.nl/sites/default/files/styles/nieuws-full-tn/public/artikel/snelweg2-blikopnieuws_0.jpg?itok=Q-7SROlz

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:21:
[...]
Met de kwaliteit van de Belgische wegen wisselt iedereen om de 2 seconden van rijbaan, om alle gaten te ontwijken. Dan hebben richtingaanwijzers ook gewoon geen nut meer :o

[Afbeelding]
Vergeet ook niet dat de Nederlandse wegen belachelijk goed zijn en dat vergroot het contrast nogal.

Plek 1: Singapore 90.9%
Plek 2: Netherlands 90.5%
Plek 3: Switzerland 88.0%
...
Plek 56: Belgium 56.4%

Bron: http://reports.weforum.or...-rankings/#series=EOSQ057

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
Dat neemt niet weg dat het alsnog ontzettend vermakelijk is om de draak te steken met de kwaliteit van de wegen van onze zuiderburen.

• RagingPenguin
  • Niet online
dev10 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:06:
Dat neemt niet weg dat het alsnog ontzettend vermakelijk is om de draak te steken met de kwaliteit van de wegen van onze zuiderburen.

• gekkie
DevWouter schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:03:
[...]
Vergeet ook niet dat de Nederlandse wegen belachelijk goed zijn en dat vergroot het contrast nogal.

...

Hmm ik vind onze kwaliteit behoorlijk afgenomen sinds de laatste vries partij en binnenstedelijk ook regelmatig niet echt overhouden.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:11:
[...]

Hmm ik vind onze kwaliteit behoorlijk afgenomen sinds de laatste vries partij en binnenstedelijk ook regelmatig niet echt overhouden.
Cijfers zijn van 2019, dus dat is goed mogelijk.

• azerty
  • Laatst online: 18:56
DevWouter schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:03:
[...]

...

Staan we toch nog op plaats 56? :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Cijfers zijn van 2019, dus dat is goed mogelijk.
Die cijfers zijn op basis van een survey. Het is dus sowieso nogal subjectief :). Ik denk wel dat wij Nederlanders denken dat wij een van de best onderhouden wegen ter wereld hebben, en dat komt voornamelijk omdat het om ons heen redelijk kut is. Nu vermoed ik wel dat we zeker in de top zitten, maar of we objectief ook op plek 2 staan betwijfel ik.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2022 15:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
En niet alleen het onderhoud, op zich is de inrichting doorgaans ook wel aardig in vergelijking met een hoop buitenlanden.

• RobertMe
  • Laatst online: 18:16
gekkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:55:
En niet alleen het onderhoud, op zich is de inrichting doorgaans ook wel aardig in vergelijking met een hoop buitenlanden.
Wie zet nu ook de richtings borden achter een kruising / splitsing en niet ervoor?

Of een T-splitsing op de weg tussen twee autowegen waarbij je met een slakkengang mag invoegen van een afrit naar een af-/oprit van een andere autoweg.

• ThomasG
RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Wie zet nu ook de richtings borden achter een kruising / splitsing en niet ervoor?

Of een T-splitsing op de weg tussen twee autowegen waarbij je met een slakkengang mag invoegen van een afrit naar een af-/oprit van een andere autoweg.
Of domme stoplichten zoals in de VS de norm is, waarbij ze: aan de overkant van de kruising staan, niet afzonderlijk per richting bediend kunnen worden, en een vaste interval hebben ongeacht hoeveel verkeer er is. 8)7

• gekkie
ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:12:
[...]
Of domme stoplichten zoals in de VS de norm is, waarbij ze: aan de overkant van de kruising staan, niet afzonderlijk per richting bediend kunnen worden, en een vaste interval hebben ongeacht hoeveel verkeer er is. 8)7
In die tijd jagen wij er doorgaans ook nog een berg voetgangers en fietsers doorheen.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:00

Plainside

I browse when I'm at work

ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:12:
[...]
Wou toch echt dat we dat hier deden, de stoplichten na het kruispunt, hoef ik niet m'n nek te breken om net het onderste licht te zien.

• gekkie
Plainside schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Wou toch echt dat we dat hier deden, de stoplichten na het kruispunt, hoef ik niet m'n nek te breken om net het onderste licht te zien.
Bij gebrek aan een "grid" en regelmatig wat complexere kruispunten gaat dat hier maar matig werken verwacht ik.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

[...]

Het feit dat ze voor het kruispunt staan dwingt je juist om op tijd te stoppen, anders kun je het verkeerslicht niet meer zien ;)

There's no place like 127.0.0.1

• Caelorum
Het heeft ook een psychologisch effect. Met stoplichten na de kruising hebben mensen sneller het idee nog even dat oranje licht mee te kunnen nemen, omdat hun blik meer op de verte is gericht en daarmee "vooruitgaan".

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

De verkeerslichten zijn ook erg goed in Nederland

YouTube: Why the Dutch Wait Less at Traffic Lights

Lekker op de bank

• gekkie
Ja die serie ken ik, op zich wel interessant om te zien wat je allemaal eigenlijk maar als normaal beschouwd :)

(al moet ik zeggen dat het ding hier voor het politiebureau wel het domste geval is, waar je dan ook steevast door rood knalt als fietser (geen detectielus vooraf, geen radar, wel uitrit van een parkeergarage waar nooit iemand uitkomt en default fietsers rood).

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 10-05-2022 21:00 ]

• Caelorum
We hebben hier tegenwoordig voetgangersstoplichten die op rood springen het moment dat je de overkant hebt gehaald. Super fijn vind ik zelf. Alleen bij een groep wil die nog wel eens de laatste niet detecteren en er zijn er bij die steeds sneller gaan lopen bij die stoplichten, omdat ze denken anders te weinig tijd te hebben (en ze krijgen ook steeds minder natuurlijk). Waardoor ik dus ook ineens moet gaan rennen :|

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Anders gewoon uitgaan van het audiosignaal. Werkt wel alleen als er mensen achter je staan :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:21:
[...]
Nee joh, de gemiddelde Belg blijft gewoon in het midden van een drievaksbaan rijden. Met dan de passief-aggressieve chauffeurs die van helemaal rechts naar helemaal links gaan om terug helemaal naar rechts rakelings voorbij te steken. Of de dutskes die gewoon het treintje volgen op het linkse vak om dan af en toe een serieuze coup de frein te moeten geven omdat er iemand voor je denkt dat er iets interessants te zien is in de andere rijrichting :)B
azerty schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:47:
[...]

Staan we toch nog op plaats 56? :+
Daar kunnen we pintje op drinken he! Bien fait les gars! :)B
.oisyn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Anders gewoon uitgaan van het audiosignaal. Werkt wel alleen als er mensen achter je staan :+
Afhankelijk waar we zouden rondrijden, zou ik je paar seconden de tijd geven. En als het Brussel is, krijg je een seconde max. om in gang te schieten. 8)

[ Voor 39% gewijzigd door ElkeBxl op 11-05-2022 07:27 ]

• azerty
  • Laatst online: 18:56
ElkeBxl schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:21:
Met dan de passief-aggressieve chauffeurs die van helemaal rechts naar helemaal links gaan om terug helemaal naar rechts rakelings voorbij te steken.
Rechts inhalen mag nu eenmaal niet hé :+
Daar kunnen we pintje op drinken he! Bien fait les gars! :)B
Proost!

Afbeeldingslocatie: https://omer.be/uploads/files/_768x1152_crop_center-center_80_none/packshot-omer-brut-nature-glas-new.png

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Hmmmm Omer! Ik heb er eentje in de frigo liggen! Ga ik straks waarschijnlijk uithalen als ik mijn wekelijkse online boardgamenight heb :)B

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:49
[...]
Nee joh, de gemiddelde Belg blijft gewoon in het midden van een drievaksbaan rijden. Met dan de passief-aggressieve chauffeurs die van helemaal rechts naar helemaal links gaan om terug helemaal naar rechts rakelings voorbij te steken.
Zoals azerty zegt, rechts voorsteken mag niet. En is een pittige boete als je het wel doet ... #ervaring :( .
Dus bij deze ben ik ook een van die passive-aggressive personen die zo mensen voorbijsteken.

[ Voor 9% gewijzigd door Styxxy op 11-05-2022 14:29 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Styxxy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Zoals azerty zegt, rechts voorsteken mag niet. En is een pittige boete als je het wel doet ... #ervaring :( .
Dus bij deze ben ik ook een van die passive-aggressive personen die zo mensen voorbijsteken.
Zo pittig? Zelf ook al de passive-aggressive persoon geweest hoor :+
Ooit heb ik eens meegereden met iemand die zo'n middenvaksrijder was. Ik kwam echt zot... En toen ik dan vroeg waarom die dat deed kreeg ik het antwoord: "als er dan iets gebeurt voor mij heb ik 2 kanten om uit te wijken". Ok dan... 8)7

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-12 09:40
Dat heb je toch sowieso op snelwegen met een vluchtstrook?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Idd, dat was exact mijn reactie ook.

• Styxxy
ElkeBxl schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Is overtreding van de "tweede graad", bedrag ken ik niet meer vanbuiten (volgens het interwebs is dat 116€-160€), maar dat geld geef ik liever uit aan lekkere drank :+ .

[ Voor 28% gewijzigd door Styxxy op 11-05-2022 17:05 ]

• ThomasG
ElkeBxl schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Ooit heb ik eens meegereden met iemand die zo'n middenvaksrijder was. Ik kwam echt zot... En toen ik dan vroeg waarom die dat deed kreeg ik het antwoord: "als er dan iets gebeurt voor mij heb ik 2 kanten om uit te wijken". Ok dan... 8)7
Hij heeft zeker ook een mes in de auto om de bocht af te snijden? :+

• ThomasG
Styxxy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Is overtreding van de "tweede graad", bedrag ken ik niet meer vanbuiten (volgens het interwebs is dat 116€-160€), maar dat geld geef ik liever uit aan lekkere drank :+ .
In Nederland is het € 250,-. En onnodig links rijden kost hier € 220,-

• Styxxy
ThomasG schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:
[...]
In Nederland is het € 250,-. En onnodig links rijden kost hier € 220,-
Onnodig links rijden is zelfde categorie als rechts voorbijsteken.
Echter heb ik nog nooit geweten dat men boetes geeft voor links rijden, wel voor rechts voorbijsteken.
Heb voorgehad dat anonieme wagen dat had gezien en mij dus boete had gegeven :/ .

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Feitelijk wordt het begrijp (rij)baan vaak verkeerd gebruikt. Want (rechter)rijbaan betekent alle rijstroken + vluchtstrook voor meerbaanswegen (waaronder Autosnelweg en Niet-autosnelweg).

Zie ook https://www.wegenwiki.nl/Rijbaan#Spreektaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTAu5DnlAjN2S_HfgaN6iAFrVZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZDZyPeHhsFvoStcbc2xBDpu4.gif?f=user_large

En nee; ik ben niet de gezelligste op feestjes :+

• RagingPenguin
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:16:
Feitelijk wordt het begrijp (rij)baan vaak verkeerd gebruikt. Want (rechter)rijbaan betekent alle rijstroken + vluchtstrook voor meerbaanswegen (waaronder Autosnelweg en Niet-autosnelweg).

[Afbeelding]

Intressant dat de vluchtstrook niet als 'verhard' word aangemerkt

• ThomasG

[Afbeelding]

Uhm. Je zegt dat de vluchtstrook bij de rijbaan hoort, maar je afbeelding zegt het tegenovergestelde. De rijbaan is alle rijstroken. De vluchtstrook hoort alleen bij de rijbaan als het als rijstrook gebruikt wordt (in Nederland vaak het geval als spitsstrook).

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00

[Afbeelding]

In deze discussie werd baan niet verkeerd gebruikt denk ik. Er werd enkel "vak" ipv "rijstrook" gebruikt, maar dat lijkt me niet fout?

Edit: Oh enkel door @ThomasG blijkbaar..

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ThomasG schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:24:
Uhm. Je zegt dat de vluchtstrook bij de rijbaan hoort, maar je afbeelding zegt het tegenovergestelde. De rijbaan is alle rijstroken. De vluchtstrook hoort alleen bij de rijbaan als het als rijstrook gebruikt wordt (in Nederland vaak het geval als spitsstrook).
:$
Je hebt gelijk. Zoals hierboven terecht wordt opgemerkt geldt dat alleen als het ook een spitstrook is (kan zijn).

• ThomasG
Hipska schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Vertel?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hipska schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:25:
In deze discussie werd baan niet verkeerd gebruikt denk ik. Er werd enkel "vak" ipv "rijstrook" gebruikt, maar dat lijkt me niet fout?

Een vak geldt altijd in de lengterichting van de weg.

Denk hierbij aan baanvak, zoals we dat vaak doorgeven bij een incident. Dan moet er dus over een bepaalde lengte van de weg (mogelijk diverse baanvakken) de rijstroken afgekruist worden.

Edit; ik zie dat er ook verschil zit tussen de Nederlandse en Belgische begrippen: https://vrttaal.net/taala.../rijbaan-rijstrook-rijvak

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 12-05-2022 11:33 ]

• gekkie
RagingPenguin schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Intressant dat de vluchtstrook niet als 'verhard' word aangemerkt
En hoe ben jij op feestjes ? :+

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:40:
[...]

En hoe ben jij op feestjes ? :+
Doe ik niet aan :P
Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.