Levertijd Ford Kuga PHEV ST-line (X)

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:16
Dat hoeft niet per se. De escape wordt echt in de VS gebouwd. En wellicht op een andere manier of met net iets andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:09
Dat klopt, maar de Kuga komt voor 90% overeen met de Escape.
https://fordauthority.com/?s=kuga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
mstuniek schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:26:
Dat klopt, maar de Kuga komt voor 90% overeen met de Escape.
https://fordauthority.com/?s=kuga
toch wel inderdaad; van de Kuga Facebook pagina:
Onderstaand bericht zojuist uitgebracht door
Jay Ward op de Engelse Facebook pagina
Kuga PHEV Ford Kuga/Escape PHEV Owners
Vertaald met Google translate
Allemaal,
U heeft wellicht enkele berichten gezien over een terugroepactie die van invloed is op Kuga-modellen met de 2,5-liter benzinemotor. Dit is de motor die de PHEV- en FHEV-modellen aandrijft. Hieronder heb ik de belangrijkste informatie opgenomen. Het is belangrijk op te merken dat u met uw auto kunt blijven rijden en dat er slechts een klein aantal problemen is gemeld, maar we nemen de veiligheid van onze klanten uiterst serieus, vandaar de terugroepactie. Dealers zullen u binnenkort op de hoogte stellen van de volgende stappen, maar zoals ik het begrijp, is het vereiste werk relatief snel en kan het bij elk dealerbedrijf in het VK en Europa worden gedaan. Als u zich zorgen maakt, kunt u voor meer informatie contact opnemen met het Customer Relationship Center in uw land. Het spijt me voor het ongemak dat dit zal veroorzaken en bied mijn excuses aan namens het hele Ford-team.
· De veiligheid van onze klanten is een topprioriteit. We realiseren ons dat het terugroepen van voertuigen onhandig is voor klanten, maar ze zorgen ervoor dat voertuigen in dienst aan de verwachtingen van de klant voldoen. We zijn even toegewijd om potentiële problemen aan te pakken en snel te reageren voor onze klanten.
· Ford kondigt een terugroepactie aan voor de veiligheid van bepaalde in 2019-2022 gebouwde Kuga 2.5L Duratec Full Hybrid Engine-voertuigen.
In getroffen voertuigen kunnen in het geval van een motorstoring aanzienlijke hoeveelheden motorolie en/of brandstofdamp vrijkomen in de omgeving onder de motorkap en migreren naar en/of zich ophopen in de buurt van ontstekingsbronnen, wat kan leiden tot mogelijk brand onder de motorkap, gelokaliseerd smelten van componenten of rook. Motorolie en/of brandstofdamp die zich ophoopt in de buurt van een voldoende heet oppervlak, onder de snelheid van de ontstekingsvlam, kan ontbranden, resulterend in brand onder de motorkap en het risico op letsel vergroten.
· Hoewel Ford slechts een klein aantal getroffen gevallen heeft geïdentificeerd, is de terugroepactie van toepassing op 126.511 voertuigen in heel Europa die zijn gebouwd tussen 2 augustus 2019 en 13 juni 2022 in Valencia, Spanje.
· Ford is begonnen met het officieel op de hoogte stellen van autoriteiten en dealers en zal binnenkort contact opnemen met klanten zodra de terugroepservice officieel is gelanceerd. Ford heeft geen meldingen ontvangen van incidenten die hebben geleid tot verwondingen of dodelijke slachtoffers in verband met dit probleem.
· Ford zal ervoor zorgen dat eventuele ongemakken voor onze klanten worden beperkt, vooral tijdens de huidige vakantieperiode. Zodra de terugroepactie is gelanceerd, kunnen klanten het probleem laten oplossen bij elke officiële Ford-dealer in heel Europa, ook buiten hun eigen land van verblijf en tijdens een wachttijd terwijl u wacht.
· In het geval dat klanten advies of hulp nodig hebben, helpt ons Klantcontactcentrum met elk bestaand probleem.
· Ford heeft geen meldingen ontvangen van incidenten die hebben geleid tot verwondingen of dodelijke slachtoffers in verband met dit probleem. Het referentienummer voor de terugroepactie is 22S47.
Voor de duidelijkheid: de oplossing is eenvoudig en bevat een wijziging aan het motorschild onder de motor en de actieve grille-luiken en zou moeten kunnen worden voltooid terwijl u wacht als u dat wilt. Als u niet kunt wachten, bieden we u een gratis vervangende auto aan en kunnen we uw auto indien nodig ook bij u thuis of op het werk ophalen. Ook zullen wij de auto volledig opgeladen teruggeven als u hierom verzoekt. Voor degenen die de Ford Pass-app gebruiken, ontvangt u hierover een melding in de app, dus houd dit in de gaten en als u dit nog niet doet, download en gebruik de app om op de hoogte te blijven van de laatste informatie.
of het vertraging gaat opleveren is nog maar de vraag (dat heeft het misschien al wel gedaan) aangezien auto's gebouwd na 13 juni 2022 het probleem niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-09-2024
Zojuist weer contact gehad met Broekhuis, inderdaad de datum in de app van 29-10-2022 is juist. Ford laat niets los over de levertijden alleen dat het nog wel even duurt. Lang verhaal kort geen levering binnen een jaar na bestellen.

Het wordt niet hard gezegd maar bij het opgooien van het balletje Duitsland wordt er inderdaad toegegeven dat daar een hoop Kuga's naartoe gaan ivm het fiscale voordeel aldaar.

Ik houdt jullie op de hoogte, maar voor nu is het niets anders dan drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Max1m1608 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:02:
Zojuist weer contact gehad met Broekhuis, inderdaad de datum in de app van 29-10-2022 is juist. Ford laat niets los over de levertijden alleen dat het nog wel even duurt. Lang verhaal kort geen levering binnen een jaar na bestellen.

Het wordt niet hard gezegd maar bij het opgooien van het balletje Duitsland wordt er inderdaad toegegeven dat daar een hoop Kuga's naartoe gaan ivm het fiscale voordeel aldaar.

Ik houdt jullie op de hoogte, maar voor nu is het niets anders dan drama.
Dank je wel voor deze update. Ik zet (probeer althans) het maar even uit mijn systeem. Eerst maar even lekker genieten van het mooie weer de aankomende periode en de vakantie 8)

Wat een bende maken ze er bij Ford van :F

*edit, bij mij staat in de app nog een afleverdatum van 31-8-2022 zie ik net. Zal eerdaags dan wel weer voor de 4e keer naar achteren worden verschoven.

[ Voor 14% gewijzigd door Crawl NL op 11-07-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Crawl NL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Dank je wel voor deze update. Ik zet (probeer althans) het maar even uit mijn systeem. Eerst maar even lekker genieten van het mooie weer de aankomende periode en de vakantie. Gezien de terugroep actie niet geheel onbelangrijk. Je zal maar ergens in verwegnistan staan met je brandende Kuga.

Wat een bende maken ze er bij Ford van :F
Ik heb een hele discussie gehad Broekhuis lease over hun werkwijze. Ook over het feit dat er nu mensen zijn die dus niet op vakantie kunnen doordat de Kuga er niet is.
Ook op het feit dat er in ieder geval richting ons totaal geen communicatie is 0,0. Ik moet het uit de app halen dat de levertijd weer vertraagd is. Ook krijg je standaard het antwoord "U stond op de lijst om vandaag gebeld te worden". Toch vreemd dat elke keer als ik hun bel dit te horen krijg.

Op het moment dat je over beëindiging van het contract begint blijf het aardig stil aan de andere kant van de lijn en durven ze je nog te zeggen dat dat contractbreuk is, en dat hieraan een boete vast kan zitten. Als je dan terug zegt dat je je rechtsbijstandsverzekering op de hoogte heb gebracht en zegt dat de "redelijke termijn" wel verlopen is geven ze het toe en sta je sterk (tip: download een opname app op je telefoon, deze neemt je telefoongesprekken op. Het mag misschien niet maar het kan je altijd helpen.)

Er gaat nu weer gekeken worden voor een voorloop auto, wel heb ik aangegeven niets te kunnen met een Ford Fiesta daar is 3 kinderen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Max1m1608 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Ik heb een hele discussie gehad Broekhuis lease over hun werkwijze. Ook over het feit dat er nu mensen zijn die dus niet op vakantie kunnen doordat de Kuga er niet is.
Ook op het feit dat er in ieder geval richting ons totaal geen communicatie is 0,0. Ik moet het uit de app halen dat de levertijd weer vertraagd is. Ook krijg je standaard het antwoord "U stond op de lijst om vandaag gebeld te worden". Toch vreemd dat elke keer als ik hun bel dit te horen krijg.

Op het moment dat je over beëindiging van het contract begint blijf het aardig stil aan de andere kant van de lijn en durven ze je nog te zeggen dat dat contractbreuk is, en dat hieraan een boete vast kan zitten. Als je dan terug zegt dat je je rechtsbijstandsverzekering op de hoogte heb gebracht en zegt dat de "redelijke termijn" wel verlopen is geven ze het toe en sta je sterk (tip: download een opname app op je telefoon, deze neemt je telefoongesprekken op. Het mag misschien niet maar het kan je altijd helpen.)

Er gaat nu weer gekeken worden voor een voorloop auto, wel heb ik aangegeven niets te kunnen met een Ford Fiesta daar is 3 kinderen heb.
Ze zouden je toch minimaal eens per maand kunnen bellen om een update te geven. Al valt er wellicht weinig nieuws te melden dan nog kan een dealer dat uit fatsoen doen.

Nogmaals, ik heb vanuit mijn positie geen klagen aangezien ik mag blijven rijden in de “oude” leaseauto totdat de Kuga geleverd gaat worden. Een geluk bij een ongeluk dat ik al bij Broekhuis zat. Verder heb ik geen negatieve ervaring gehad met Broekhuis en vind hun service prima in orde.

Ik hoop voor je dat ze met een vergelijkbaar model (C segment) komen. Het wachten duurt al zo lang dus dat is toch wel het minste wat ze dan voor je zouden kunnen regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Max1m1608 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:27:
[...]

(tip: download een opname app op je telefoon, deze neemt je telefoongesprekken op. Het mag misschien niet maar het kan je altijd helpen.)
offtopic:
Dat mag zeker wel, en is gewoon bruikbaar als bewijs. Opnemen van gesprekken is legaal zolang één van beide partijen op de hoogte is. Die partij moet dan wel particulier zijn. Als bedrijf of ZZPer mag dit weer niet..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Waar ik mij nog het meeste zorgen over maak is wat er gebeurd als de auto pas geleverd gaat worden in de 2023 wat volgens mij een reële kans is gezien het ‘Duitsland’ verhaal. In mijn lease contract van Broekhuis Lease staat namelijk dat dit contract inclusief de prijsverhoging van 2022 is. We kunnen ons wellicht voorstellen dat de auto’s in 2023 nog veel duurder gaan worden door alle gestegen kosten, we horen niet anders. Wat gaat dit voor gevolgen hebben voor onze contracten? Gaan we dan een prijsverhoging krijgen?

Ik ben er niet gerust op....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Glashelder schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Als ik straks half juli hoor dat mijn auto ook pas eind van het jaar kom, dan geef ik je misschien gelijk :+ Maar ik zie hier bij Ford toch geregeld ladingen Kuga’s binnen komen.
Ladingen Kuga's? Niet voor Nederland lijkt mij dan....

Kuga's op kenteken gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGJMvzFMwcc0hDdmOCXW9i3edhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DaZDXVjHNxMTWxzAqmfZioPB.png?f=user_large

Dan te bedenken dat alleen al van Broekhuis Lease een kleine 300 besteld zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 19:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
thierry455 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:35:
Waar ik mij nog het meeste zorgen over maak is wat er gebeurd als de auto pas geleverd gaat worden in de 2023 wat volgens mij een reële kans is gezien het ‘Duitsland’ verhaal. In mijn lease contract van Broekhuis Lease staat namelijk dat dit contract inclusief de prijsverhoging van 2022 is. We kunnen ons wellicht voorstellen dat de auto’s in 2023 nog veel duurder gaan worden door alle gestegen kosten, we horen niet anders. Wat gaat dit voor gevolgen hebben voor onze contracten? Gaan we dan een prijsverhoging krijgen?

Ik ben er niet gerust op....
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ook als je gebruik maakt van een voorloop auto, hoe zit dat dan met de prijsverhoging inderdaad. Kun je dan nog van het contract af als er opeens 200 euro per maand bijkomt.

Als ik nu de kuga samenstel bij ford zelf en bereken de leaseprijs op dit moment komt ik voor alles hetzelfde 203euro per maand meer uit. En dat is nog op het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
FerryHidden schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Heb je een mail gehad of kijk je in de app? In mijn app is de datum nu van 27-07 naar 30-9 gegaan. Ik zal de dealer eens vragen of de productiedatum nog op eind Juli staat.
De bouwdatum bij de dealer is nog steeds eind Juli, dealer verwacht eind augustus te kunnen leveren. Dat betekend dus dat de datum in de Broekhuis app geen exacte wetenschap is. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Max1m1608 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ook als je gebruik maakt van een voorloop auto, hoe zit dat dan met de prijsverhoging inderdaad. Kun je dan nog van het contract af als er opeens 200 euro per maand bijkomt.

Als ik nu de kuga samenstel bij ford zelf en bereken de leaseprijs op dit moment komt ik voor alles hetzelfde 203euro per maand meer uit. En dat is nog op het huidige model.
Volgens mij kunnen ze alleen de prijs tussentijds verhogen als de overheidssubsidies veranderen of komen te vervallen. Tussentijdse prijsverhogingen van de auto zelf kunnen ze niet aan jou doorberekenen. Als ze dat toch doen is dat volgens mij reden om het contract te kunnen opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
grmpf schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Volgens mij kunnen ze alleen de prijs tussentijds verhogen als de overheidssubsidies veranderen of komen te vervallen. Tussentijdse prijsverhogingen van de auto zelf kunnen ze niet aan jou doorberekenen. Als ze dat toch doen is dat volgens mij reden om het contract te kunnen opzeggen.
Ben net zelf gebeld door Broekhuislease, en deze vraag gesteld. Er wordt gezegd dat als het nieuwe model geleverd wordt en er een prijsverschil aanhangt je altijd de keuze krijg.
Dus opzich wel fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
FerryHidden schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:37:
[...]

De bouwdatum bij de dealer is nog steeds eind Juli, dealer verwacht eind augustus te kunnen leveren. Dat betekend dus dat de datum in de Broekhuis app geen exacte wetenschap is. :>
Ik hoop inderdaad dat het klopt voor u, echter wel vreemd omdat mijn dealer (Zeist) zegt dat er geen bouwdatums meer bekend gemaakt worden.
En die fabriek vanaf eind Juli stil ligt ivm vakantie (voor een maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
Max1m1608 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Ik hoop inderdaad dat het klopt voor u, echter wel vreemd omdat mijn dealer (Zeist) zegt dat er geen bouwdatums meer bekend gemaakt worden.
En die fabriek vanaf eind Juli stil ligt ivm vakantie (voor een maand).
Tja geen idee. De waarheid ligt vaak in het midden. We zullen vanzelf wel zien of het klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door FerryHidden op 12-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-11-2023
Crawl NL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Ze zouden je toch minimaal eens per maand kunnen bellen om een update te geven. Al valt er wellicht weinig nieuws te melden dan nog kan een dealer dat uit fatsoen doen.

Nogmaals, ik heb vanuit mijn positie geen klagen aangezien ik mag blijven rijden in de “oude” leaseauto totdat de Kuga geleverd gaat worden. Een geluk bij een ongeluk dat ik al bij Broekhuis zat. Verder heb ik geen negatieve ervaring gehad met Broekhuis en vind hun service prima in orde.

Ik hoop voor je dat ze met een vergelijkbaar model (C segment) komen. Het wachten duurt al zo lang dus dat is toch wel het minste wat ze dan voor je zouden kunnen regelen.
Doen ze ook niet, of tegen de hoofdprijs en dan op ze minst paar segmenten lager... Ik kreeg een Opel Crossland aangeboden terwijl ik expliciet vroeg om bijvoorbeeld een Puma. Daar is nog mee te leven/die vind ik wel mooi!

Treurige bedoening helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Edson30 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:37:
[...]

Doen ze ook niet, of tegen de hoofdprijs en dan op ze minst paar segmenten lager... Ik kreeg een Opel Crossland aangeboden terwijl ik expliciet vroeg om bijvoorbeeld een Puma. Daar is nog mee te leven/die vind ik wel mooi!

Treurige bedoening helaas...
Wij ook een crossland x, echter hebben we dat niet gedaan. Nu met leverende dealer tot een andere voorloop auto gekomen.
Naar alle waarschijnlijkheid een Ford Focus station.
En even wat van de prijs af halen ivm het niet kunnen stekkeren en dus dure benzine rijden.

Hoor van de week of het lukt, mocht het niet lukken dan moest ik Broekhuislease weer bellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wouter_Pe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Eventjes een lans breken voor mijn Kuga. (voor diegenen die lang moeten wachten) Het is echt een fantastische auto. Rijdt zalig stil en reageert heel vlot op het gaspedaal. Je moet bijna moeite doen wil je de benzinemotor in gang laten schieten. Wij zitten ondertussen in Zuid-Frankrijk en ik heb er een hele ontspannen rit opzitten. (buiten het gekrijs van de kleine af en toe 😄) De auto rijdt meer dan voldoende autonoom om relaxed op je bestemming aan te komen. Ik zou niet twijfelen en door de zure appel bijten. Echt een prima wagen!! (en ik heb wel wat ervaring qua voertuigen als rijinstructeur) Hier laad ik de auto via de badkamer op. Ik rijd nu ondertussen al 1,5 week zo goed als gratis. De auto haalt bij deze hete temperaturen gemakkelijk 50km elektrisch. Succes allemaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Max1m1608
Update:

Vandaag heeft de consumentenbond wederom contact met me opgenomen. Daar ze afgelopen week eigenlijk nog geen klachten hadden binnengekregen is mij vandaag verteld dat er steeds meer klachten binnen komen en ik dus gelukkig niet de enige (zeikerd) ben.

De mevrouw van de CB kreeg zeer moeilijk contact met Broekhuis lease en ze krijgen dezelfde antwoorden als dat wij krijgen vanuit Broekhuis lease (je kunt er helemaal niets mee).
Wel is haar ook te horen gekomen dat het upgrade model Kuga onderweg naar Nederland is en dat Kuga's geleverd vanaf jan 2023 waarschijnlijk het nieuwe model zullen zijn. Dit was mij ook tussen neus en lippen door verteld door Broekhuislease. En mocht dit gebeuren dan zullen de mensen met een lopend contract een zeer scherpe aanbieding krijgen of je mag het contract kostenloos annuleren (dit waren de woorden van Broekhuislease aan de telefoon afgelopen Dinsdag).
Dit is natuurlijk niet waar de meeste mensen op zitten te wachten. Want het gaat zeker betekenen dat je dus meer per maand aan je auto kwijt zult zijn.

De mevrouw van de consumentenbond vond dit verhaal inderdaad wat vreemd net als ik.

Langverhaal kort, de consumentenbond gaat verder in gesprek met Broekhuis hoe nu verder. Ook m.b.t een voorloop auto uit gelijkwaardig segment.

Als het goed is krijg ik volgende week weer een telefoontje vanuit de CB en tot zover geniet lekker van het weer, en steek die BBQ aan :D.

Groetjes Maxim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grmpf
Dank, nuttige info. Benieuwd of hetzelfde ook gaat gelden bij Friesland Lease. Ik ga ze maar eens even bellen morgen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Max1m1608 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:50:
Update:

Vandaag heeft de consumentenbond wederom contact met me opgenomen. Daar ze afgelopen week eigenlijk nog geen klachten hadden binnengekregen is mij vandaag verteld dat er steeds meer klachten binnen komen en ik dus gelukkig niet de enige (zeikerd) ben.

De mevrouw van de CB kreeg zeer moeilijk contact met Broekhuis lease en ze krijgen dezelfde antwoorden als dat wij krijgen vanuit Broekhuis lease (je kunt er helemaal niets mee).
Wel is haar ook te horen gekomen dat het upgrade model Kuga onderweg naar Nederland is en dat Kuga's geleverd vanaf jan 2023 waarschijnlijk het nieuwe model zullen zijn. Dit was mij ook tussen neus en lippen door verteld door Broekhuislease. En mocht dit gebeuren dan zullen de mensen met een lopend contract een zeer scherpe aanbieding krijgen of je mag het contract kostenloos annuleren (dit waren de woorden van Broekhuislease aan de telefoon afgelopen Dinsdag).
Dit is natuurlijk niet waar de meeste mensen op zitten te wachten. Want het gaat zeker betekenen dat je dus meer per maand aan je auto kwijt zult zijn.

De mevrouw van de consumentenbond vond dit verhaal inderdaad wat vreemd net als ik.

Langverhaal kort, de consumentenbond gaat verder in gesprek met Broekhuis hoe nu verder. Ook m.b.t een voorloop auto uit gelijkwaardig segment.

Als het goed is krijg ik volgende week weer een telefoontje vanuit de CB en tot zover geniet lekker van het weer, en steek die BBQ aan :D.

Groetjes Maxim
Bedankt voor je update. Niemand zit te wachten op hogere kosten, vooral in deze tijden. Laten we er dus vanuit gaan dat dat niet zover hoeft te komen en de Kuga’s dit jaar geleverd gaan worden.

Ik ben benieuwd of ze voor jou een andere voorloop auto kunnen regelen, fingers crossed.

Het is en blijft maar een auto dus inderdaad vooral genieten 8) Laat die kooltjes maar gloeien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edson30
Update:

Groetjes Maxim
Top update - heeft me geïnspireerd om ook de CB te bellen en nog meer te pushen. Iedere klacht is er een en met recht volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grmpf
Friesland Lease heeft het over 'begin oktober'. Highly unlikely als je het mij vraagt, maar ik wacht het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

KingCrash

Angry Rabbit

Update:

Ok. Dat is bijzonder..
Noem me ouderwets, maar ik wil eerst een proefrit maken in de auto, voor ik tot aankoop overga.
Mijn Kuga staat nu 'gepland' voor aflevering maart '23 ( :+ ) Blind een nieuw model kopen lijkt me niet fijn. Kan weinig vinden over het nieuwe model. Is het alleen een optische facelift, rijeigenschappen blijven gelijk. Of wordt er meer veranderd aan onderstel ed?
Sync4 en sneller opladen zou wel tof zijn. Iemand een site met specs/geruchten over de nieuwe Kuga?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
grmpf schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:28:
Friesland Lease heeft het over 'begin oktober'. Highly unlikely als je het mij vraagt, maar ik wacht het af...
Houdt ons aub op de hoogte, ik hoop het voor u. En als het zo is bevestigd namelijk wel mijn idee over Broekhuis lease. Ik heb namelijk het idee dat er een rekenfout is gemaakt. Anders gezegd de prijs van Oktober 2021 was best wel scherp en met de hogere productie kosten zouden de auto's dus duurder van de band afrollen.

Groet Maxim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
KingCrash schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Ok. Dat is bijzonder..
Noem me ouderwets, maar ik wil eerst een proefrit maken in de auto, voor ik tot aankoop overga.
Mijn Kuga staat nu 'gepland' voor aflevering maart '23 ( :+ ) Blind een nieuw model kopen lijkt me niet fijn. Kan weinig vinden over het nieuwe model. Is het alleen een optische facelift, rijeigenschappen blijven gelijk. Of wordt er meer veranderd aan onderstel ed?
Sync4 en sneller opladen zou wel tof zijn. Iemand een site met specs/geruchten over de nieuwe Kuga?
Van wat ik vernomen heb is de accucapaciteit van het upgrade model bijna dubbel. En de voorkant is veranderd. Als je mijn mening vraagt vind ik de voorkant er niet mooier op geworden, lijkt in mijn ogen een beetje op een combi van de Kuga 2017 (voorkant) en Kuga 2020 (achterkant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grmpf
Max1m1608 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Houdt ons aub op de hoogte, ik hoop het voor u. En als het zo is bevestigd namelijk wel mijn idee over Broekhuis lease. Ik heb namelijk het idee dat er een rekenfout is gemaakt. Anders gezegd de prijs van Oktober 2021 was best wel scherp en met de hogere productie kosten zouden de auto's dus duurder van de band afrollen.

Groet Maxim
Ik lease de auto als het goed is voor 544 per maand. Als ik dezelfde auto nu specificeer op de site van consumentenbond, is ie 50 euro duurder. Er is dus al een correctie gedaan en dat is vast niet de laatste. Best mogelijk dus dat de leasemaatschappijen een beetje in de knel komen te zitten... Als straks blijkt dat mijn auto veel duurder wordt omdat ze met duurdere inkoop zitten, mogen ze het ding houden. Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
grmpf schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Ik lease de auto als het goed is voor 544 per maand. Als ik dezelfde auto nu specificeer op de site van consumentenbond, is ie 50 euro duurder. Er is dus al een correctie gedaan en dat is vast niet de laatste. Best mogelijk dus dat de leasemaatschappijen een beetje in de knel komen te zitten... Als straks blijkt dat mijn auto veel duurder wordt omdat ze met duurdere inkoop zitten, mogen ze het ding houden. Ik wacht het af.
Wij leasen de Kuga St Line Phev, driver assit pack, winter pack, trekhaak, privacy glass, 19inch Ebony black velgen en 25.000km per jaar voor 575 euro per maand (60maanden).

Als ik hem nu via de CB sit aan zou vragen kom ik zoiezo104euro per maand duurder uit en dan heb ik de velgen nog niet meergerekend (weet niet wat die per maand kosten). Dus meer als 104euro per maand verschil.
Dus het zou goed kunnen dat ze inderdaad in de knel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is contractueel dan helemaal niet dicht getimmerd?

Mijn Kuga is zakelijk geleased voor 35k per jaar bij Friesland Lease. Lijkt me toch sterk dat Ford ineens de prijs verhoogd als ze het niet voor elkaar krijgen voor eind 2022 te leveren?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
grmpf schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:16:
Als straks blijkt dat mijn auto veel duurder wordt omdat ze met duurdere inkoop zitten, mogen ze het ding houden.
Idem hier ;)

Mobiliteit op 4 wielen heeft voor mij duidelijke grenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Glashelder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:29:
Dit is contractueel dan helemaal niet dicht getimmerd?

Mijn Kuga is zakelijk geleased voor 35k per jaar bij Friesland Lease. Lijkt me toch sterk dat Ford ineens de prijs verhoogd als ze het niet voor elkaar krijgen voor eind 2022 te leveren?
Nee dat is inderdaad niet helemaal dicht getimmerd, hetzelfde blijkt aan de gang geweest te zijn met de Ford Fiesta.
Het komt erop neer dat de gehele productielijn in 1 keer geswitcht wordt voor een nieuw model en dus schrappen ze de oude bestelde auto's. Dit is zoals het mij uitgelegd is door Broekhuis, dit met de woorden "maar als lopend klant doen wij dan een zeer scherp aanbod". Dit was overigens ook het moment dat bij mij het kwartje ging vallen m.b.t. de goedkope leaseprijzen van eind 2021. Mijn gedachte was niet leveren en dan een duurdere upgrade Kuga aanbieden voor een scherp tarief (wat natuurlijk hoger ligt als afgesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bijzondere gang van zaken.. naja als dat zo is dan laat ik het wel voor wat het is :+

Of Friesland moet het verschil zelf bijleggen. Ben ook niet van plan overigens om nog meer bijtelling te gaan betalen. Die auto kost 52k, elke cent meer is me er een teveel..

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 14-07-2022 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
[...]

Ok. Dat is bijzonder..
https://fordauthority.com...ank-closes-july-12th/amp/
Weet niet of dit ook voor de Kuga geldt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
Max1m1608 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:56:
[...]

Van wat ik vernomen heb is de accucapaciteit van het upgrade model bijna dubbel. En de voorkant is veranderd. Als je mijn mening vraagt vind ik de voorkant er niet mooier op geworden, lijkt in mijn ogen een beetje op een combi van de Kuga 2017 (voorkant) en Kuga 2020 (achterkant).
Ik heb dat artikel ook gelezen van die grotere accu, maar dat is meer een idee/wens dan een gerucht of een feit. Ik verwacht dat de facelift bij de buitenkant en dashboard blijft. Het is dan nog steeds een prima aanbod. Een accu met dubbele capaciteit zou echt baanbrekend zijn, er is geen auto in dit segment die dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
[...]

Ok. Dat is bijzonder..
Verwacht geen ander rijgedrag, dat is niet gebruikelijk bij een facelift. De auto rijd toch ook prima? Hier een artikel van autoweek over de 'vernieuwde Kuga':
https://www.autoweek.nl/a...a-volledig-nieuw-gezicht/

Kort samengevat;
Voorkant: Ford logo in de grill in plaats van erboven en lichtgevende strip boven de grill.
Achterkant: De greep van de achterklep is geïntegreerd in het 'luifeltje' boven de kentekenplaat.
Interieur: Groter beeldscherm en sync 4 ligt voor de hand, maar gezien de leveringsproblemen van het grotere scherm in de gefacelifte Focus kon dat nog wel eens lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

KingCrash

Angry Rabbit

FerryHidden schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Verwacht geen ander rijgedrag, dat is niet gebruikelijk bij een facelift. De auto rijd toch ook prima? Hier een artikel van autoweek over de 'vernieuwde Kuga':
https://www.autoweek.nl/a...a-volledig-nieuw-gezicht/

Kort samengevat;
Voorkant: Ford logo in de grill in plaats van erboven en lichtgevende strip boven de grill.
Achterkant: De greep van de achterklep is geïntegreerd in het 'luifeltje' boven de kentekenplaat.
Interieur: Groter beeldscherm en sync 4 ligt voor de hand, maar gezien de leveringsproblemen van het grotere scherm in de gefacelifte Focus kon dat nog wel eens lastig worden.
Ah top. Het lijkt dus alleen een facelift, dan zal het wel loslopen inderdaad.
https://fordauthority.com...ank-closes-july-12th/amp/
Weet niet of dit ook voor de Kuga geldt....
Op basis van dit artikel (ondanks wellicht USA berichtgeving) verwacht ik dat ik nog het huidige model ontvang.
ik heb mijn Kuga begin Juni besteld, dus er zit nog wel wat ruimte.

Geen idee hoe dit bij andere fabrikanten gaat, maar als over een half jaar andere auto's worden uitgeleverd, zou er toch al wel iets meer info/foto's beschikbaar moeten zijn? of gaat dit standaard op (veel) kortere termijn om klanten niet af te schrikken het huidige model te kopen?(uitstel aankoop voorkomen).

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooshoof
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-07-2023
Begin mei de Kuga besteld via Leaseplan.
In de app: levertijd week 43.
Ben benieuwd. Vraag ik me overigens wel af, als je als consument van het contract af wil moet je fors betalen. Hoe zit dat andersom?
Volgens mij is er een lever en afname verplichting conform contract?
Iemand enig idee.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
mooshoof schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:41:
Ben benieuwd. Vraag ik me overigens wel af, als je als consument van het contract af wil moet je fors betalen. Hoe zit dat andersom?
Iemand enig idee.?
Geen idee, mensen die via de consumentenbond besteld hebben kunnen kosteloos van het contract af als het te lang duurt. Maar wat is te lang 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een en ander hangt af van wat er beloofd is :p

Mij is 6 maanden beloofd, dat zou september moeten betekenen. De dealers weten niets, schijnbaar maakt Ford geen bouwdata meer bekend volgens mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Glashelder schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:16:
Een en ander hangt af van wat er beloofd is :p

Mij is 6 maanden beloofd, dat zou september moeten betekenen. De dealers weten niets, schijnbaar maakt Ford geen bouwdata meer bekend volgens mijn dealer.
Dat is mij inderdaad ook verteld, de dealer krijgt het pas te horen als de auto onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1973
  • Laatst online: 09-03-2023
mooshoof schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:41:
Iemand enig idee.?
Dat zou heel snel zijn. Mijn auto eind november bestelt. Staat op levering week 40. En dat is nog de vraag. Ik zou op minimaal 9 tot 12 maand rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcovanbeek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik in januari besteld.
Geen bouwdatum bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.C.B.
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik 3e week van oktober besteld. Ook geen bouwdatum bekend. Bouwdatum is er wel al 4x uitgehaald.
Ik vind het prima als je als merk een auto wil verkopen maar dan moet je hem wel kunnen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcovanbeek
  • Laatst online: 04-02-2023
Bij mij 1 x eruit gehaald.
Zou eind mei geproduceerd worden.
Daarna ( nu alweer 7 weken geleden)niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnvSt
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-02 21:04
2 weken geleden werd ik door dealer Zeeuw gebeld dat de auto “er was” en dat hij over een dag of 6 geleverd kon worden.
Vandaag kreeg ik te horen dat de auto in Antwerpen vaststaat (problemen van logistieke en/of administratieve aard) en dat het nog wel een paar weken kon duren.
Ik zag eerdere (in april/mei) berichten over problemen in Antwerpen.
Vraag:
Is dit probleem bij meerdere lezers bekend
?
Ik heb VIN nummer gevraagd om in Ford Etis te checken. Is de dealer verplicht dit te verstrekken. Wat is de ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHU73
  • Laatst online: 25-09-2022
JohnvSt schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:50:
2 weken geleden werd ik door dealer Zeeuw gebeld dat de auto “er was” en dat hij over een dag of 6 geleverd kon worden.
Vandaag kreeg ik te horen dat de auto in Antwerpen vaststaat (problemen van logistieke en/of administratieve aard) en dat het nog wel een paar weken kon duren.
Ik zag eerdere (in april/mei) berichten over problemen in Antwerpen.
Vraag:
Is dit probleem bij meerdere lezers bekend
?
Ik heb VIN nummer gevraagd om in Ford Etis te checken. Is de dealer verplicht dit te verstrekken. Wat is de ervaring hiermee?
Ik kreeg op 08-07 bericht dat de auto op 09-07 bij de dealer zou worden gelost, en tot op heden is de auto nog niet gelost bij de dealer. Dus die staat ook in Antwerpen te verpieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnvSt
  • Laatst online: 21-02 21:04
Heb je al een VIN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHU73
  • Laatst online: 25-09-2022
Nee, loopt via Leaseplan en dealer heeft VIN niet gegeven, wel om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrm
  • Laatst online: 07-12-2022

Mrm

En deze worden misschien ook nog snel geleverd 😢
“https://www.autobild.de/artikel/ford-kuga-plug-in-hybrid-2022-leasing-preis-angebot-guenstig-kaufen-suv-21725613.html”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien moeten we dreigen met dichtdraaien van de gaskraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Mrm schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:49:
En deze worden misschien ook nog snel geleverd 😢
“https://www.autobild.de/artikel/ford-kuga-plug-in-hybrid-2022-leasing-preis-angebot-guenstig-kaufen-suv-21725613.html”
Wat een bizar laag lease tarief trouwens, zelfs als je de aanbetaling meerekent. Is dat wel 60 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
FerryHidden schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Wat een bizar laag lease tarief trouwens, zelfs als je de aanbetaling meerekent. Is dat wel 60 maanden?
Van wat ik eruit haal is het een bijtelling van zakelijke lease. Net als voorheen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kugastx
  • Laatst online: 07-05 11:59
Hey, sorry voor de mensen die nog aan´t wachten zijn op hun nieuwe wagen...

ik heb het volgende probleempje,
Bij zeer warm weer, geeft een van mn afstands censors vals alarm
telkens ik onder een bepaalde snelheid kom, begint die dan te piepen en krijg ik indicatie op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
  • Laatst online: 10-09 21:15
Max1m1608 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Van wat ik eruit haal is het een bijtelling van zakelijke lease. Net als voorheen in Nederland.
Dit is echt het Duitse lease tarief. Reden dat het zo laag is oa omdat je zelf de verzekering en wegenbelasting moet betalen (zit niet in tarief). Daarnaast krijg je dit jaar nog 4-6k aan umwelt premie (subsidie bij aankoop phev) welke volgens mij is verdisconteerd in het tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschol
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Goedemorgen allemaal

Lees al een tijdje mee met al jullie ervaringen
Heb zelf de Kuga op 28-12 besteld
Na diverse verschuivingen staat hij dan nu echt bij de dealer.
Het zou precies passen voor de vakantie! vandaag ipv een afleverdatum een slecht bericht.
Er is vanuit Ford een afleverstop.
Dit komt door een niet werkend ecall systeem. Met een week of 3 hoopt de dealer meer te horen.
Wordt toch met de oude Saab op vakantie vrees ik.
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
bschol schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:33:
Goedemorgen allemaal

Lees al een tijdje mee met al jullie ervaringen
Heb zelf de Kuga op 28-12 besteld
Na diverse verschuivingen staat hij dan nu echt bij de dealer.
Het zou precies passen voor de vakantie! vandaag ipv een afleverdatum een slecht bericht.
Er is vanuit Ford een afleverstop.
Dit komt door een niet werkend ecall systeem. Met een week of 3 hoopt de dealer meer te horen.
Wordt toch met de oude Saab op vakantie vrees ik.
Gr.
Knap vervelend - via de Consumentenbond een deal of reguliere weg via leasemaatschappij?

Fijne vakantie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschol
Edson30 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Knap vervelend - via de Consumentenbond een deal of reguliere weg via leasemaatschappij?

Fijne vakantie in ieder geval!
Zeker ja, gaat via leasemaatschappij FGD

Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elineliduina
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik meld me hier ook maar even! Begin november 2021 de leaseaanvraag ingediend via de consumentenbond, bij Broekhuis Lease. Inmiddels al meerdere keren vertraagd, en nu staat hij op eind oktober. Ik heb vorige week een aanvraag voor een voorloopauto gedaan, maar nog geen bericht gehad.

Vervelend ook dat we dit jaar speciaal twee autovakanties hadden gepland, in juni en september. Juni zijn we nog met onze oude Honda gegaan, die we voor 1300 euro moesten laten repareren. Inmiddels is nou ook weer de airco/ventilatie/verwarming kapot, dus de vakantie in september zie ik niet zo zitten met deze wagen. Maar om hem nou weer voor veel geld te laten maken... Hoop dat ze met een goed voorstel komen.

Soortgelijke alternatieven zijn er eigenlijk ook niet. Dat aanbod via CB was natuurlijk wel heel aantrekkelijk, daarom ben ik bang dat er niks anders opzit dan wachten. Maar ik wil in de tussentijd natuurlijk wel gewoon kunnen rijden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
elineliduina schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:20:
Ik meld me hier ook maar even! Begin november 2021 de leaseaanvraag ingediend via de consumentenbond, bij Broekhuis Lease. Inmiddels al meerdere keren vertraagd, en nu staat hij op eind oktober. Ik heb vorige week een aanvraag voor een voorloopauto gedaan, maar nog geen bericht gehad.

Vervelend ook dat we dit jaar speciaal twee autovakanties hadden gepland, in juni en september. Juni zijn we nog met onze oude Honda gegaan, die we voor 1300 euro moesten laten repareren. Inmiddels is nou ook weer de airco/ventilatie/verwarming kapot, dus de vakantie in september zie ik niet zo zitten met deze wagen. Maar om hem nou weer voor veel geld te laten maken... Hoop dat ze met een goed voorstel komen.

Soortgelijke alternatieven zijn er eigenlijk ook niet. Dat aanbod via CB was natuurlijk wel heel aantrekkelijk, daarom ben ik bang dat er niks anders opzit dan wachten. Maar ik wil in de tussentijd natuurlijk wel gewoon kunnen rijden natuurlijk.
Gewoon Broekhuis Lease bellen en vragen naar je contactpersoon. Die kan direct in de voorraad voorrij auto’s kijken. Let wel: je betaalt voor de voorrij auto wat de Kuga je gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elineliduina
FerryHidden schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Gewoon Broekhuis Lease bellen en vragen naar je contactpersoon. Die kan direct in de voorraad voorrij auto’s kijken. Let wel: je betaalt voor de voorrij auto wat de Kuga je gaat kosten.
Is dat zo? Zelfs als je een auto uit een lagere klasse hebt? Stellen ze de prijs dan niet bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrm
  • Laatst online: 07-12-2022

Mrm

elineliduina schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Is dat zo? Zelfs als je een auto uit een lagere klasse hebt? Stellen ze de prijs dan niet bij?
Ik heb verhalen van meerdere lotgenoten gelezen en heb begrepen dat de voorloop auto vaak uit een lagere klasse komt maar wel de hoofdprijs moet worden betaald. Voorts gaat de looptijd van het contract pas lopen als je de leaseauto uit het contract daadwerkelijk hebt ontvangen.
Hopelijk heb jij meer geluk. :)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
elineliduina schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Dat is hoe Broekhuis het doet. De voorloopauto is een klasse lager (Kuga = C-segment) dus een B-segment auto voor de prijs van de Kuga. En ja dan rijd je best duur. Zo betalen wij 476 per maand voor onze voorloop Fiësta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elineliduina
FerryHidden schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Dat is hoe Broekhuis het doet. De voorloopauto is een klasse lager (Kuga = C-segment) dus een B-segment auto voor de prijs van de Kuga. En ja dan rijd je best duur. Zo betalen wij 476 per maand voor onze voorloop Fiësta.
Ai.. Dan zouden wij 577 gaan betalen voor B-segment. Niet te zuinig.
Ik ga erachteraan en blijf hier meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
kugastx schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:20:
Hey, sorry voor de mensen die nog aan´t wachten zijn op hun nieuwe wagen...

ik heb het volgende probleempje,
Bij zeer warm weer, geeft een van mn afstands censors vals alarm
telkens ik onder een bepaalde snelheid kom, begint die dan te piepen en krijg ik indicatie op het scherm.
Is het toevallig als je voor of achter een Renault staat? Dan is er niks aan de hand, komt vaak voor en lijkt veroorzaakt te worden door de parkeersensoren van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
elineliduina schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Ai.. Dan zouden wij 577 gaan betalen voor B-segment. Niet te zuinig.
Ik ga erachteraan en blijf hier meelezen.
Tipje: Als je een beetje normaal in gesprek blijft met de leverende dealer is er een kans dat je een andere auto als voorloop auto krijgt. Ons is een Focus station aangeboden voor ons leasebedrag, echter is deze auto niet hybride dus zitten nog in dubio of we hiermee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elineliduina
Max1m1608 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Tipje: Als je een beetje normaal in gesprek blijft met de leverende dealer is er een kans dat je een andere auto als voorloop auto krijgt. Ons is een Focus station aangeboden voor ons leasebedrag, echter is deze auto niet hybride dus zitten nog in dubio of we hiermee geholpen zijn.
Ja, bij ons dezelfde twijfel. We hebben net het volgende bericht gekregen:

"Wat ik u conform de regels aan mag bieden is. Een Opel Crossland met 15.000 km voor de bruto prijs van uw huidige contract.

Dit betekend ( :-( ) dat ik de voorloop auto kan aanbieden voor € 517.00"

Ik neem dus aan dat ze bedoelen dat die 517 netto is in dit geval. Echter willen wij ook wel echt veel liever hybride rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
elineliduina schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ja, bij ons dezelfde twijfel. We hebben net het volgende bericht gekregen:

"Wat ik u conform de regels aan mag bieden is. Een Opel Crossland met 15.000 km voor de bruto prijs van uw huidige contract.

Dit betekend ( :-( ) dat ik de voorloop auto kan aanbieden voor € 517.00"

Ik neem dus aan dat ze bedoelen dat die 517 netto is in dit geval. Echter willen wij ook wel echt veel liever hybride rijden..
die boden ze ons ook aan, echter was die voor ons te klein vandaar de focus station. Echter mijn winst gaat zitten in het deels electrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Max1m1608 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:40:
[...]

die boden ze ons ook aan, echter was die voor ons te klein vandaar de focus station. Echter mijn winst gaat zitten in het deels electrisch rijden.
Ik denk persoonlijk dat je met een aanbod van een Focus station blij moet zijn gezien de huidige marktomstandigheden. De voorloopauto’s komen niet uit de voorraad maar uit de poel van private lease auto’s en daar zit zelden een PHEV tussen. Maar goed als je de auto niet echt nodig hebt dan kan beter gewoon op de Kuga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Max1m1608 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:40:

verwacht je dat , in de praktijk, een Kuga hybrid zuiniger gaat zijn dan een Focus? Hoeveel % moet je dan electrisch rijden? 35% ofzo?
Wat verwachten jullie dat de Kuga haalt puur op benzine? 1:15?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
bombadil schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:49:
[...]

verwacht je dat , in de praktijk, een Kuga hybrid zuiniger gaat zijn dan een Focus? Hoeveel % moet je dan electrisch rijden? 35% ofzo?
Ik kan thuis laden dus ik verwacht zeker meer dan 50% (voorzichtige schatting wellicht) elektrisch te kunnen rijden. Vergeet regenereren ook niet. Volgens sommige reviews moet 1 op 20 makkelijk haalbaar zijn.

Er zijn vast Kuga rijders die meelezen en uit ervaring wat verbruikscijfers kunnen delen?

M’n huidige Opel Astra (station) rijd ook al behoorlijk zuinig. Vol gepakt en met 4 personen naar Kroatië pakt ie ook al bijna 1 op 20. Maar goed dat zijn snelweg kilometers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehpnneQJopNiDu-x9Yat26DVrrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcLAmRhpfxlBL83eib6pQbYx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Crawl NL op 23-07-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Mezelf een quote geven 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Crawl NL op 23-07-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
[...]

MIjn woonwerk kilometers (het meeste van wat ik rijdt). Puur electrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
FerryHidden schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je met een aanbod van een Focus station blij moet zijn gezien de huidige marktomstandigheden. De voorloopauto’s komen niet uit de voorraad maar uit de poel van private lease auto’s en daar zit zelden een PHEV tussen. Maar goed als je de auto niet echt nodig hebt dan kan beter gewoon op de Kuga wachten.
Klopt ook echter hebben we een auto die het doet, het zou dus een luxe probleem zijn. Het klopt inderdaad dat ze uit de lease komen. Echter heeft mijn buurman er behoorlijk geluk mee gehad. Die heeft nu een Golf GTE plug in te pakken dus ze zijn er inderdaad wel. Ik denk dat wij wachten tot oktober :S. Het is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
[...]

https://drivolution.be/nl...vignale-25i-ecoboost-phev

Het is misschien wat aangedikt maar als ik de mensen hoor die de PHEV rijden en dus altijd laden is het kwa benzine verbruik duidelijk te merken. Echter moet je natuurlijk voor electra ook betalen (zowel thuis als openbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
Beetje offtopic maar terwijl we wachten op de Kuga toch weer een filmpje dat mijn vermoedens over elektrisch op vakantie naar Zuid Frankrijk bevestigd:

https://nos.nl/video/2437...-ze-lopen-hier-erg-achter

Dat was voor ons een reden om juist voor een PHEV te gaan. Hiervoor 3 jaar volledig elektrisch gereden en daarmee op vakantie (naar Zuid Frankrijk) nooit aangedurfd (met 2 kids). Toch blij met onze keuze, ook al is de Kuga er nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door FerryHidden op 23-07-2022 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Crawl NL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Ik kan thuis laden dus ik verwacht zeker meer dan 50% (voorzichtige schatting wellicht) elektrisch te kunnen rijden. Vergeet regenereren ook niet. Volgens sommige reviews moet 1 op 20 makkelijk haalbaar zijn.

Er zijn vast Kuga rijders die meelezen en uit ervaring wat verbruikscijfers kunnen delen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4j7BCV2icsz81kk4u4mMDBQLx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRsOPWp0dz4vurAKF9W5DoH6.jpg?f=fotoalbum_large O-)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Heb de afgelopen 2 maanden weer contact gehad met Broekhuis (besteld via Van Mossel, zakelijk lease). Lijkt erop dat er weer een productiestop is, ze hebben naar mij geen idee wanneer ik lekker in de nieuwe auto mag/kan rijden! :(

Fabricage datum was eind juli, die is er inmiddels begin v/d maand al uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
Kijk, dat is een mooie stap in verbruik (y)

Ik begin nu wel te twijfelen of ik mijn contract nog ga voortzetten. Ik zie nu de Opel Astra PHEV station op de site van de CB. Nog maar even afwachten en verder twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Crawl NL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:12:
[...]

Kijk, dat is een mooie stap in verbruik (y)
Let wel, ik stekker echt altijd wanneer ik kan. En dat is best veel, thuis en op alle werklocaties een laadpaal voor handen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij rijdt echt wel netjes en zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Ik weet ondertussen wel waarom er weer een afleverstop is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p3L0kUiHSm8dntgbovjee-zvv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pNuVq7ngt1z3OBlBlY3rlxcf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
"wanneer een drijfstang breekt" ..... Dit kan ik me niet voorstellen.....
Zijn toch geen Ferrari F1's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Huidige tank +- 1.1l/100km 2600km gereden deze tankbeurt (totaal 11k). @Crawl NL

[ Voor 4% gewijzigd door sphere op 25-07-2022 17:29 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

skai21 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:12:
[Afbeelding]
Ik had ook laatst "Noodoproepsysteem Storing Onderhoud zsm"

Die zal ik noemen als ik voor deze terugroepactie morgen een afspraak maak.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
skai21 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:12:
[Afbeelding]
Ik snap niet waarom, de auto’s die na 22 juni uit de fabriek rollen hebben dit probleem dan toch niet meer? De auto’s die uit de fabriek rollen en dit toch hebben kunnen door de dealer worden ‘aangepast’.

De telematica module die niet goed werkt zorgt volgens mij juist wel voor een leverstop omdat ze geen auto’s mogen uitleveren als het systeem niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busmik
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb vandaag ook zo,n oproep gekregen, direct de dealer gebeld voor een afspraak. Maar ze weten alleen nog niet wat de oplossing is, dus moeten we afwachten wanneer en wat we gebeuren moet.

Maar even afwachten wat er gebeurd tot we afbranden. Ik heb inmiddels 3500 km gereden waarvan 2500 km met caravan door Frankrijk, zit nu op 6 ltr per 100 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bschol
sphere schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:28:
[...]

Ik had ook laatst "Noodoproepsysteem Storing Onderhoud zsm"

Die zal ik noemen als ik voor deze terugroepactie morgen een afspraak maak.
Door deze melding "Noodoproepsysteem Storing Onderhoud zsm" wordt die van mij niet uitgeleverd.
wel even in mogen rijden, maar moest hem helaas weer achterlaten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEF0XsgfuvYiUEfGC3hiC1nhxXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RNcrse7LQmHn0EDe5FqOpa9G.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Da’s kak. Ik heb dezelfde maar jouwe is sneller, rode remklauwen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bschol
sphere schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:19:
Da’s kak. Ik heb dezelfde maar jouwe is sneller, rode remklauwen. ;)
haha dat is zeker, ja die rode remklauwen maken hem een stuk sneller 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matplus
  • Laatst online: 26-07-2022
de noodoproepsysteem is nog steeds niet hersteld.ook nog steeds geen verbinding mogelijk met ford pas.Gisteren in de garage geweest voor een update software.Ze durven de update niet uitvoeren omdat ze schrik hebben dat alles weg is.Toch zijn er kugas uitgeleverd waarbij alles werkt dus misschien zit het probleem in de sync en gaat een update het ook niet oplossen.Maar wat dan met kaartupdate gps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Matplus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:
de noodoproepsysteem is nog steeds niet hersteld.ook nog steeds geen verbinding mogelijk met ford pas.Gisteren in de garage geweest voor een update software.Ze durven de update niet uitvoeren omdat ze schrik hebben dat alles weg is.Toch zijn er kugas uitgeleverd waarbij alles werkt dus misschien zit het probleem in de sync en gaat een update het ook niet oplossen.Maar wat dan met kaartupdate gps??
Mijne heeft van dit alles geen last, en is met Ford Pass gewoon goed verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
Ter volledigheid, via CB begin dec '21 Kuga besteld: vorige week werd er nog vanuit gegaan (door Broekhuis lease) dat eind augustus geleverd ging worden en nog geen week later zie ik dat de datum verschoven is naar eind oktober. Jammer die valse hoop!

Wellicht herkenbaar voor velen van het CB collectief, ik heb niet eens meer de hoop dat de auto in 21 geleverd wordt... jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nope :p

Mijn dealer blijft heel hoopvol, want schijnbaar hebben ze een groot probleem als ze die auto's niet voor 1 januari op kenteken zetten.. maar ik geloof er niks van :+

Overigens is mijn dealer wel heel stellig: Ford communiceert geen bouwdata meer. De dealer krijgt pas iets te horen vlak voor een auto op transport gaat. Die data die je ziet komen uit de lucht: ze kunnen het niet weten. Hij kan ook volgende week ineens op transport gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
Glashelder schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Nope :p

Mijn dealer blijft heel hoopvol, want schijnbaar hebben ze een groot probleem als ze die auto's niet voor 1 januari op kenteken zetten.. maar ik geloof er niks van :+

Overigens is mijn dealer wel heel stellig: Ford communiceert geen bouwdata meer. De dealer krijgt pas iets te horen vlak voor een auto op transport gaat. Die data die je ziet komen uit de lucht: ze kunnen het niet weten. Hij kan ook volgende week ineens op transport gaan.
We leven in 2022, wereld van beschikbare data, maar zoiets simpels als dit weten ze niet... :+ wat een clowns. Ik word er echt schijtziek van, heb in alle frustratie maar een mail gestuurd naar CB, kijken of zij kunnen pushen voor een normale voorloopauto ipv Opel Crossland voor dezelfde prijs (das lekker innen...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FerryHidden
Edson30 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:08:
Ter volledigheid, via CB begin dec '21 Kuga besteld: vorige week werd er nog vanuit gegaan (door Broekhuis lease) dat eind augustus geleverd ging worden en nog geen week later zie ik dat de datum verschoven is naar eind oktober. Jammer die valse hoop!

Wellicht herkenbaar voor velen van het CB collectief, ik heb niet eens meer de hoop dat de auto in 21 geleverd wordt... jullie?
Ik heb ook besteld via CB lease collectief eind november. Auto is/wordt deze week gebouwd en begin september bij de dealer.

Overigens las ik op de Kuga Facebook pagina dat de fabriek de eerste 3 weken van Augustus gesloten is.

[ Voor 7% gewijzigd door FerryHidden op 28-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Edson30 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:27:
[...]

We leven in 2022, wereld van beschikbare data, maar zoiets simpels als dit weten ze niet... :+ wat een clowns. Ik word er echt schijtziek van, heb in alle frustratie maar een mail gestuurd naar CB, kijken of zij kunnen pushen voor een normale voorloopauto ipv Opel Crossland voor dezelfde prijs (das lekker innen...).
Volgens mij is het eerder dat ze gek werden van al die mensen wiens auto telkens weer uit het systeem gehaald werd qua bouwdatum :p

Die Duitsers moeten natuurlijk als eerste bediend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elineliduina
FerryHidden schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Ik heb ook besteld via CB lease collectief eind november. Auto is/wordt deze week gebouwd en begin september bij de dealer.

Overigens las ik op de Kuga Facebook pagina dat de fabriek de eerste 3 weken van Augustus gesloten is.
Heb jij bericht gekregen dat ze hem daadwerkelijk aan het bouwen zijn? Zou fijn zijn als je hem begin september hebt!

Wij hebben hem ook eind november besteld. Ik zit eraan te denken om Broekhuis een ultimatum te stellen van eind december. Dan hebben ze m.i. toch lang genoeg de tijd gehad. En anders ga ik toch maar kijken voor een occasion om te kopen. Gezien de uitgestelde levertijd kunnen we m.i. gewoon onder ons contract uit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
elineliduina schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Heb jij bericht gekregen dat ze hem daadwerkelijk aan het bouwen zijn? Zou fijn zijn als je hem begin september hebt!

Wij hebben hem ook eind november besteld. Ik zit eraan te denken om Broekhuis een ultimatum te stellen van eind december. Dan hebben ze m.i. toch lang genoeg de tijd gehad. En anders ga ik toch maar kijken voor een occasion om te kopen. Gezien de uitgestelde levertijd kunnen we m.i. gewoon onder ons contract uit, toch?
Lijkt me wel... ik zat aan hetzelfde te denken, maar aan de andere kant krijgen ze dan precies wat ze willen en dat gun ik ze dan weer niet na zo'n lange wachtperiode (de auto tegen de huidige prijs verkopen/leasen).
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste