F.C.B. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:01:
Je kan niet altijd een auto die besteld is zomaar afzeggen. Vaak zit daar een boete van 10% aan vast. Collega's wilden ook een nieuw bestelde auto die nog niet geproduceerd was afzeggen. Ze hebben het toen toch maar niet gedaan.
Mij auto zou eerst in januari komen, toen februari, toen april en dan weer mei. Steeds weer is de bouwdatum eruit gehaald!
Echt heel vervelend!
Er is meer mogelijk dan je denkt. Stel dat ju nu eind juli als uitgestelde leverdatum hebt, dan moet je z.s.m mailen naar je leasemaatschappij dat je uiterlijk deze datum de auto verwacht en indien dat dan niet lukt, je het contract wil ontbinden. Dat is kortweg het advies van de Stichting Keurmerk Private Lease. Volgens mij zijn daar geen kosten aan verbonden, die bestelde Kuga die raken ze echt wel kwijt.
Daarnaast is er nog een alternatief en dat is kijken naar een andere auto uit de voorraad van het dealer netwerk van de lease maatschappij en het voorstel doen om hierin te gaan rijden ipv de Kuga. Moet je wel flexibel zijn; dat wil zeggen; mogelijk een totaal andere auto gaan rijden met een vrijwel zeker hoger maandbedrag. Dat is de reden dat wij nu wel op de Kuga blijven wachten. Voor 441 euro per maand (5 jaar/10.000 km) een C-segment SUV PHEV rijden, daar kan geen andere deal tegenop.
Overigens kwam ik dit plaatje nog tegen in het Ford Owners Club UK forum uit mei:
Als je dit klopt, dan worden nu de auto's die besteld zijn tot 21 sept 2021 in ieder geval gebouwd (de hekkensluiters zeg maar). Ik kan alleen geen nieuwe versie van deze tabel vinden (ze komen schijnbaar van de dealers). Heel concreet: alles besteld na 21 sept 2021 word voor oktober 2022 gebouwd
[
Voor 13% gewijzigd door
FerryHidden op 16-06-2022 10:11
]