• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 19:33
PatrickC schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:58:
Zodra FX op Steam komt zal ik waarschijnlijk wel wat Williams tables gaan aanschaffen die ik nog niet had in FX3. Ondertussen vermaak ik me ook prima met FP en VPX… die nieuwe 4K versie van TOTAN bijvoorbeeld… daar kan FX een puntje aan zuigen! 8)
Houd op met die reclame voor VPX man. Ik heb de verhalen wel gehoord. Dat is echt niet beter dan FX 8)

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

• Robolokotobo
Dear Pinball FX Founders on the Epic Games Store!

Today Pinball FX leaves Early Access. Your feedback helped make the game better and we'd now like to thank you with a gift. We are granting all of you the tables you might be missing from the packs now in the store! With the release many of the tables previously were available individually are now part of a pack. For example, if you bought one table from the Secrets and Shadows Pack individually, you will be gifted the other 2 right now, and so on. This should activate if you install the new update and open the game.

Those who bought Homeworld®: Journey to Hiigara Pinball from the Epic Games Store as a DLC, not from the in-game store - please email support@zenstudios.com to fill out their pack.

Please have fun and we thank you for your support!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:24
Robolokotobo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:05:
[...]

Houd op met die reclame voor VPX man. Ik heb de verhalen wel gehoord. Dat is echt niet beter dan FX 8)
Reclame? Ik vermaak me prima met alle pinball games… PBA, FX3, FX, VPX, FP. En wat te denken van de Pro Pinball serie? Daar heb ik nog flink geïnvesteerd in de Kickstarter voor de ultra versie van Timeshock! Ik heb in de al die jaren flink geld uitgegeven aan Farsight Studios en Zen, door op verschillende platforms (PC, PS3, iOS, Android) bijna alle kasten die ze uitbrachten aan te schaffen. Er is meer virtueel te flipperen op aarde dan alleen maar FX3 en FX, ik zou zeggen, probeer het eens! 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:58:
[...]

Reclame? Ik vermaak me prima met alle pinball games… PBA, FX3, FX, VPX, FP. En wat te denken van de Pro Pinball serie? Daar heb ik nog flink geïnvesteerd in de Kickstarter voor de ultra versie van Timeshock! Ik heb in de al die jaren flink geld uitgegeven aan Farsight Studios en Zen, door op verschillende platforms (PC, PS3, iOS, Android) bijna alle kasten die ze uitbrachten aan te schaffen. Er is meer virtueel te flipperen op aarde dan alleen maar FX3 en FX, ik zou zeggen, probeer het eens! 8)
Dat is prima wat je zegt nu maar je zei eerder kan FX een puntje aan zuigen. En dat vind ik onzin. Als jij die TotAN versie leuker vind is een smaak ding. Ik heb ook wel mensen horen zeggen dat ze de physics niet lekker vinden spelen. En met de nieuwe licht effecten en de toegevoegde animaties en andere toegevoegde graphics in de nieuwe versie op FX doet TotAN echt niet onder voor die homebrew versies. Ze hebben de genie lamp mooi opgepoetst dat is een ding maar helaas wel onrealistisch

Daarbij komt nog eens dat ze nergens licenties voor hebben. Zen Studios is goed voor de Pinball markt. Die homebrew games niet. En je moet er mee om prutsen iedere keer om het werkend te krijgen en werkend te houden. Geen toernooien, geen leaderboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik vind persoonlijk op PS5 de tafels toch wat onderbelicht, Adams family en World Cup 94 tafel gekocht in afwachting van de overzetting van de tafels, en ik kan er niet aan doen, maar is algemeen donker. Tenzij dit een setting is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 02:27:
[...]

Dat is prima wat je zegt nu maar je zei eerder kan FX een puntje aan zuigen. En dat vind ik onzin. Als jij die TotAN versie leuker vind is een smaak ding. Ik heb ook wel mensen horen zeggen dat ze de physics niet lekker vinden spelen. En met de nieuwe licht effecten en de toegevoegde animaties en andere toegevoegde graphics in de nieuwe versie op FX doet TotAN echt niet onder voor die homebrew versies. Ze hebben de genie lamp mooi opgepoetst dat is een ding maar helaas wel onrealistisch

Daarbij komt nog eens dat ze nergens licenties voor hebben. Zen Studios is goed voor de Pinball markt. Die homebrew games niet. En je moet er mee om prutsen iedere keer om het werkend te krijgen en werkend te houden. Geen toernooien, geen leaderboards
Ik had wellicht even een ;) achter die zin moeten zetten. De Unreal engine van FX kan prachtige graphics tonen, maar… wel te koste van performance. En op mijn GTX 1070 kan ik ook geen raytracing aanzetten natuurlijk. Missschien dat daardoor VPX en FP er grafisch beter uit zien op mijn systeem?

Wat betreft het licenties verhaal snap ik je argument helemaal. Maar ik heb wel al meegemaakt dat die licenties niet altijd heilig zijn. Farsight is er een hoop kwijtgeraakt, waardoor ze bepaalde kasten niet meer mochten verkopen. Daarna hebben ze NIETS nieuws meer uitgebracht en ook bijna geen updates meer. En dat zie ik ook in de sim racing games, mijn andere gaming hobby, gebeuren.

Waar een bedrijf als Zen wel tekort schiet is in klantenbinding. Klanten die alle kasten in FX3 al hadden (op meerdere platforms) hadden best een aanbieding mogen krijgen om tegen een sterk gereduceerde prijs de FX versies aan te schaffen. Daar zijn ze me dus gedeeltelijk kwijtgeraakt. Maar ze weten natuurlijk dondersgoed dat potentiële FX klanten met name klanten zijn die al FX3 klant waren. En dan moeten ze nog ergens voldoende geld kunnen verdienen. Maar.. ik zei al dat ik de Williams kasten die ik nog niet heb nog wel ga aanschaffen in FX wanneer deze op Steam komt.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 12:02
GETHEZ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:
Ik vind persoonlijk op PS5 de tafels toch wat onderbelicht, Adams family en World Cup 94 tafel gekocht in afwachting van de overzetting van de tafels, en ik kan er niet aan doen, maar is algemeen donker. Tenzij dit een setting is ofzo.
Mij viel hetzelfde op bij de Series X. Te donker. Ik kon door al het geweld nauwelijks de flippers zien onderin de tafel als ik boven bezig ben.
10,- voor een tafel vond ik ook best prijzig overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
KBE91 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Tafels enkel met Euro's, die tickets zijn voor de pass of skins / backgrounds etc.
Onthoud wel dat tafels kopen op ps5, niet op pc en vice versa kunnen worden gespeeld.
Enkel als je de pass hebt.
Dus vanaf nu is alles gescheiden als ik het goed lees? De early access is gedaan, en heb formulier ingevuld om over te zetten naar PS5.

Is me dus niet 100% duidelijk of epic store en gekozen platform gelinkt blijven? Zou wel handig zijn, dan kan ik op verplaatsing ook wat pinball spelen. Maar ik vermoed dus dat je bedoelt dat de aankopen niet overdragen...

Heeft iemand al een e-mail gekregen ivm de overzetting ?

[ Voor 4% gewijzigd door GETHEZ op 17-02-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31
GETHEZ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Dus vanaf nu is alles gescheiden als ik het goed lees? De early access is gedaan, en heb formulier ingevuld om over te zetten naar PS5.

Is me dus niet 100% duidelijk of epic store en gekozen platform gelinkt blijven? Zou wel handig zijn, dan kan ik op verplaatsing ook wat pinball spelen. Maar ik vermoed dus dat je bedoelt dat de aankopen niet overdragen...

Heeft iemand al een e-mail gekregen ivm de overzetting ?
Denk dat je best eens mailed naar support voor je gekochte tafels in early access over te zetten naar ps5. Ik heb enkel weet als je nu tafels koopt op ps5, die niet gespeeld kunnen worden op pc. Dan moet je ze nog eens kopen op pc, enkel als je de pinpass hebt. Dan heb je toegang op elk platform tot die tafels met je account.

Gisteren die Adams tafel gekocht, bleef staan trail. Was server probleem, deze ochtend kon ik erop spelen alvast. Die garfield tafel ziet er ook leuk uit, kostelijk affaire al die leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
KBE91 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Denk dat je best eens mailed naar support voor je gekochte tafels in early access over te zetten naar ps5. Ik heb enkel weet als je nu tafels koopt op ps5, die niet gespeeld kunnen worden op pc. Dan moet je ze nog eens kopen op pc, enkel als je de pinpass hebt. Dan heb je toegang op elk platform tot die tafels met je account.

Gisteren die Adams tafel gekocht, bleef staan trail. Was server probleem, deze ochtend kon ik erop spelen alvast. Die garfield tafel ziet er ook leuk uit, kostelijk affaire al die leuke dingen.
Dat probleem met die tafel had ik ook, je moet eerst naar downloads gaan, en dan eventueel heropstarten, dan ging het wel.

Dus best naar zen mailtje sturen dan? Weet je toevallig welk mailadres dit is, of via welke kanalen ik dit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
GETHEZ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Dat probleem met die tafel had ik ook, je moet eerst naar downloads gaan, en dan eventueel heropstarten, dan ging het wel.

Dus best naar zen mailtje sturen dan? Weet je toevallig welk mailadres dit is, of via welke kanalen ik dit kan doen?
https://zenstudios.freshdesk.com/support/tickets/new

Restart werkte niet, was een server probleem bij Zen zelf. Had ze gemaild erover, is wel via Epic gekocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
KBE91 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:54:
[...]

https://zenstudios.freshdesk.com/support/tickets/new

Restart werkte niet, was een server probleem bij Zen zelf. Had ze gemaild erover, is wel via Epic gekocht hier.
Bedankt, ga zien wat het contact geeft, en laat het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Antwoord gehad op mijn vraag wanneer ze de nieuwe tafels zouden overzetten van epic naar playstation :
Yes, we will start granting these tables as soon as we can, thank you for checking in!

What you can expect is codes for the packs themselves so there might be some free tables to look forward to when the email comes!

We'll keep in touch and get on this ASAP.

Zen Studios
Nu als ik de epic store bekijk zijn de prijzen daar iets lager dan op console, toch een paar euro's van bijna elke tafel. Ik vermoed nu dat de early access gedaan is ze ook een streep hebben getrokken onder de aangekochte tafels voor en na.

Ik lees hier toch dat er extra free tafels komen met die codes. Of zouden ze hiermee toch bedoelen dat je er nu nog snel kan kopen vooraleer de email komt van de overzetting??

Hoe interpreteren jullie hun antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Heb nog eens doorgevraagd, met succes :

2de antwoord van zen:
We will take into account the purchases that are on your profile in the time when we do your transfer. This will probably get started next week, so you should be okay to get some tables on Epic over the weekend and early next week, and we'll transfer those too. After you receive your tables to the new platform, this option will not be available.

Hope this helps!
Dus t. e. m. overzetting kan je nog tafels kopen. Ik hoop dat ze van hun woord zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Dus met andere woorden, trek die rekening maar leeg omdat het goedkoper is. Mag ik vragen waarom je uberhaut dan naar ps5 gaat ?

Werkt de game niet naar behoren op je pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
KBE91 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:25:
Dus met andere woorden, trek die rekening maar leeg omdat het goedkoper is. Mag ik vragen waarom je uberhaut dan naar ps5 gaat ?

Werkt de game niet naar behoren op je pc ?
Dat zeg ik niet, maar nu kan ik gericht kopen, want wou nog enkele tafels bijhalen.

Gewoon voor gemak opstarten, anders moet ik laptop aan tv hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
PepieNL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Mij viel hetzelfde op bij de Series X. Te donker. Ik kon door al het geweld nauwelijks de flippers zien onderin de tafel als ik boven bezig ben.
10,- voor een tafel vond ik ook best prijzig overigens..
Als het goed is, is er een HDR slider in de opties, ook op consoles? En wanneer geen HDR zou ik toch gewoon even de brightness en of contrast op de TV aanpassen

Ze hebben de game op consoles ook net gepatched, omdat er wat teveel input latency was. Misschien hebben ze wel meer verbeterd

Je kan de komende tijd nog wel wat fixes verwachten. Er zijn mensen die zeggen dat ray tracing nog niet echt werkt op de consoles. Iemand zei ook dat de resolutie niet naar beneden gaat wanneer je de niet performance mode gebruikt. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat het nog niet werkt en dat er binnenkort een patch voor komt

@GETHEZ @KBE91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Zonet nog Adams family gespeeld, en was al beter, maar nog niet perfect wel.

Gisteren was het bijna niet zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Ik had wellicht even een ;) achter die zin moeten zetten. De Unreal engine van FX kan prachtige graphics tonen, maar… wel te koste van performance. En op mijn GTX 1070 kan ik ook geen raytracing aanzetten natuurlijk. Missschien dat daardoor VPX en FP er grafisch beter uit zien op mijn systeem?

Wat betreft het licenties verhaal snap ik je argument helemaal. Maar ik heb wel al meegemaakt dat die licenties niet altijd heilig zijn. Farsight is er een hoop kwijtgeraakt, waardoor ze bepaalde kasten niet meer mochten verkopen. Daarna hebben ze NIETS nieuws meer uitgebracht en ook bijna geen updates meer. En dat zie ik ook in de sim racing games, mijn andere gaming hobby, gebeuren.

Waar een bedrijf als Zen wel tekort schiet is in klantenbinding. Klanten die alle kasten in FX3 al hadden (op meerdere platforms) hadden best een aanbieding mogen krijgen om tegen een sterk gereduceerde prijs de FX versies aan te schaffen. Daar zijn ze me dus gedeeltelijk kwijtgeraakt. Maar ze weten natuurlijk dondersgoed dat potentiële FX klanten met name klanten zijn die al FX3 klant waren. En dan moeten ze nog ergens voldoende geld kunnen verdienen. Maar.. ik zei al dat ik de Williams kasten die ik nog niet heb nog wel ga aanschaffen in FX wanneer deze op Steam komt.
Ik heb die tafels wel gezien van VPX en VP en vind het er niet beter uitzien. Ray tracing of geen ray tracing. Ik vind vooral het 3D beeld dat het vormt vreemd en vind FX realistischer. Heb je Addam's Family gezien trouwens in FX? Geweldige graphics met geweldige licht effecten. Nog beter dan de eerder gereleaste Williams tafels. Of je nou ray tracing en of HDR aan hebt of niet. Ik speel FX met een GTX 1660 Super met alle settings maxed out en haal ver over de 60 fps. Dan zou jij met je GTX 1070 ook makkelijk 60 fps moeten kunnen halen met max settings. Er is met de release ook weer een performance update geweest

Zen heeft een plan voor de komende 10 jaar. Die gaan nergens naar toe

Ze waren van plan 33% korting te geven op alle tafels uit FX3. Maar de stores van Xbox en Playstation lieten dat op de release niet toe. Deze korting gaat er nu zijn zodra er sales zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 01:31:
Zonet nog Adams family gespeeld, en was al beter, maar nog niet perfect wel.

Gisteren was het bijna niet zichtbaar
Addam's is sowieso erg donker. Ook op PC. Ik denk dat ze dat nog wel gaan veranderen. Ik ga dat ook nog wel even melden voor de zekerheid. Als je de brightness in game aan kan passen zou ik die moeite gewoon even nemen wanneer je de kast gaat spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 01:45:
[...]

Ik heb die tafels wel gezien van VPX en VP en vind het er niet beter uitzien. Ray tracing of geen ray tracing. Ik vind vooral het 3D beeld dat het vormt vreemd en vind FX realistischer. Heb je Addam's Family gezien trouwens in FX? Geweldige graphics met geweldige licht effecten. Nog beter dan de eerder gereleaste Williams tafels. Of je nou ray tracing en of HDR aan hebt of niet. Ik speel FX met een GTX 1660 Super met alle settings maxed out en haal ver over de 60 fps. Dan zou jij met je GTX 1070 ook makkelijk 60 fps moeten kunnen halen met max settings. Er is met de release ook weer een performance update geweest

Zen heeft een plan voor de komende 10 jaar. Die gaan nergens naar toe

Ze waren van plan 33% korting te geven op alle tafels uit FX3. Maar de stores van Xbox en Playstation lieten dat op de release niet toe. Deze korting gaat er nu zijn zodra er sales zijn
Addam’s Family ziet er inderdaad erg goed uit in FX en die ga ik zeker aanschaffen in FX als deze zo dadelijk op Steam uitkomt. Wat betreft performance, ik speel op een ultrawide monitor in 3440x1440 resolutie. Ik weet niet waar jij op speelt? Verder performen alle Williams tables ook prima, maar bij een aantal Zen original tables haal ik de 60 FPS niet zonder de graphic settings te verlagen. Ik heb FX nog niet gespeeld na de release. Dat ga ik dit weekend maar eens uitproberen. 8)

Ik ben wel benieuwd wat Zen gaat doen de komende jaren. Ik ben met name geïnteresseerd in simulaties van echte kasten (en bij sim racing van echte auto’s en circuits :+ ). En dan is het wel belangrijk dat ze de kasten zo nauwkeurig mogelijk maken, qua physics, maar ook qua rulesets. En daar lees ik wel wat kritiek op Zen (Pinball FX Community Group op FB), want ze schijnen de extra balls beperkt te hebben op een aantal kasten, omdat ze eigenlijk te makkelijk (arcade) zijn en op die manier proberen ze dan de score wat te drukken? Bijvoorbeeld, de echte Getaway kast heeft een max van 5 extra balls per ball in play. Dus een max van 15 extra balls per game. Zen schijnt dat gelimiteerd te hebben op max 5 extra balls per game? Hopelijk passen ze dat nog aan, maar dan krijg je wel problemen met de leaderboard scores.

De korting die je noemt is natuurlijk een korting die voor iedereen gaat gelden. Dat is mooi natuurlijk, maar ik had het nog mooier gevonden als de korting verschillend (hoger) zou zijn als je een kast al in FX3 had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Die Adams tafel is inderdaad donker, maar vermaak me wel. Gisteren dan eens Garfield getest, toch ook leuk tafeltje voor te spelen. De vrouw was er ook helemaal weg van, maar mijn toetsenbord kreeg het hard te verduren. Ik dacht dat ze mijn toetsen eruit ging rammen :9

Misschien toch maar eens zien voor controller te knutselen met zo arcade buttons. Heb er hier nog liggen met een zero delay usb. Dat kost niet zoveel voor te vervangen, dan mijn toetsenbord knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 07:20:
[...]

Addam’s Family ziet er inderdaad erg goed uit in FX en die ga ik zeker aanschaffen in FX als deze zo dadelijk op Steam uitkomt. Wat betreft performance, ik speel op een ultrawide monitor in 3440x1440 resolutie. Ik weet niet waar jij op speelt? Verder performen alle Williams tables ook prima, maar bij een aantal Zen original tables haal ik de 60 FPS niet zonder de graphic settings te verlagen. Ik heb FX nog niet gespeeld na de release. Dat ga ik dit weekend maar eens uitproberen. 8)

Ik ben wel benieuwd wat Zen gaat doen de komende jaren. Ik ben met name geïnteresseerd in simulaties van echte kasten (en bij sim racing van echte auto’s en circuits :+ ). En dan is het wel belangrijk dat ze de kasten zo nauwkeurig mogelijk maken, qua physics, maar ook qua rulesets. En daar lees ik wel wat kritiek op Zen (Pinball FX Community Group op FB), want ze schijnen de extra balls beperkt te hebben op een aantal kasten, omdat ze eigenlijk te makkelijk (arcade) zijn en op die manier proberen ze dan de score wat te drukken? Bijvoorbeeld, de echte Getaway kast heeft een max van 5 extra balls per ball in play. Dus een max van 15 extra balls per game. Zen schijnt dat gelimiteerd te hebben op max 5 extra balls per game? Hopelijk passen ze dat nog aan, maar dan krijg je wel problemen met de leaderboard scores.

De korting die je noemt is natuurlijk een korting die voor iedereen gaat gelden. Dat is mooi natuurlijk, maar ik had het nog mooier gevonden als de korting verschillend (hoger) zou zijn als je een kast al in FX3 had gekocht.
Dat is wel een erg hoge resolutie natuurlijk. Ik speel zelf in 1080P op 24 inch. Soms zet ik hem in de portrait stand voor cabinet mode

Ze willen de game toegankelijk hebben voor iedereen. Als je Classic te makkelijk vindt, dan is er Pro Mode. Die max extra ballen is gewoon een setting die Williams tafels in het echt ook hebben. Dat hebben ze gedaan omdat een paar mensen maar bleven aandringen om dat te doen. Een paar kasten zijn wat aan de makkelijke kant in Classic voor een handjevol mensen. Op die kasten hebben ze dat gedaan. De meeste kasten hebben ze gehouden zoals het was. Die kasten waarbij ze het verandert hebben spelen wel super mooi. Probleem is dat je bijv. op Medieval Madness ongelimiteerd extra ballen kan verzamelen. En het zijn echt maar een paar spelers die dat ook echt voor elkaar konden krijgen. Tijdens de early acces was er maar één die het deed. En op FX3 was er hetzelfde probleem. Ook in Classic Mode. Volgens mij zijn er ook wel spelers die het op een echte flipperkast voor elkaar krijgen
KBE91 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 07:55:
Die Adams tafel is inderdaad donker, maar vermaak me wel. Gisteren dan eens Garfield getest, toch ook leuk tafeltje voor te spelen. De vrouw was er ook helemaal weg van, maar mijn toetsenbord kreeg het hard te verduren. Ik dacht dat ze mijn toetsen eruit ging rammen :9

Misschien toch maar eens zien voor controller te knutselen met zo arcade buttons. Heb er hier nog liggen met een zero delay usb. Dat kost niet zoveel voor te vervangen, dan mijn toetsenbord knoppen.
Leuke tafels idd. Ik speel altijd op controller. Hori Fighting Commander is een aanrader voor pinball. Die gaat ook niet stuk als je vrouw hem gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Dat is wel een erg hoge resolutie natuurlijk. Ik speel zelf in 1080P op 24 inch. Soms zet ik hem in de portrait stand voor cabinet mode

Ze willen de game toegankelijk hebben voor iedereen. Als je Classic te makkelijk vindt, dan is er Pro Mode. Die max extra ballen is gewoon een setting die Williams tafels in het echt ook hebben. Dat hebben ze gedaan omdat een paar mensen maar bleven aandringen om dat te doen. Een paar kasten zijn wat aan de makkelijke kant in Classic voor een handjevol mensen. Op die kasten hebben ze dat gedaan. De meeste kasten hebben ze gehouden zoals het was. Die kasten waarbij ze het verandert hebben spelen wel super mooi. Probleem is dat je bijv. op Medieval Madness ongelimiteerd extra ballen kan verzamelen. En het zijn echt maar een paar spelers die dat ook echt voor elkaar konden krijgen. Tijdens de early acces was er maar één die het deed. En op FX3 was er hetzelfde probleem. Ook in Classic Mode. Volgens mij zijn er ook wel spelers die het op een echte flipperkast voor elkaar krijgen
Ik heb vanmorgen even een aantal kasten waaronder TAF gespeeld in FX release versie en de performance is inderdaad verbeterd. Alle kasten speelden probleemloos in 60 FPS met alle settings op high. TAF speelde wel wat makkelijker dan ik gewend was in VPX moet ik zeggen. >:) Pro mode is volgens mij niet beschikbaar in trial. Maar als FX zo dadelijk op Steam staat ga ik de kasten die ik nog niet had in FX3 wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@DominoNL @Cannoli @taker1987 @-ET- @Ngangatar@Jorgen @wildhagen Hebben jullie Addam's Family al geprobeerd? Hebben jullie ook extra kasten gekregen nu alles in bundels verkocht wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door Robolokotobo op 19-02-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Robolokotobo schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:21:
@DominoNL @Cannoli @taker1987 @-ET- @Ngangatar@Jorgen @wildhagen Hebben jullie Addam's Family al geprobeerd? Hebben jullie ook extra kasten gekregen nu alles in bundels verkocht wordt?
Adams family nog niet gedaan. Heb een PS5 gekocht dus gevraagd of de kasten daarnaar over gezet konden worden. De extra kasten heb ik wel. Tenminste ik heb nu alle Williams kasten en die had ik in early access niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb op dit moment geen budget voor nieuwe kasten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb Pinball pass en heb wat extra kasten in early acces gekocht .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Hoe kan je dit claimen eigenlijk, want in de epic store waren die niet echt gebundeld ofzo? Moet je daarvoor iets speciaals doen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
GETHEZ schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:30:
Hoe kan je dit claimen eigenlijk, want in de epic store waren die niet echt gebundeld ofzo? Moet je daarvoor iets speciaals doen dan?
Bedoel je de losse tafels gekocht met tickets of heb je het over de pass ?
Heb zelf rond de 24 tafels gekocht in Early Access met de tickets.

Nu zie ik gewoon sommige los van zen of in een bundel.
Bij my tables kan je aanvinken owned.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6c-GYyh0tcDihkxh1N3lSL9sYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QhJA6jJ5T93p3JtTeG7Gc4Nq.png?f=fotoalbum_large

Dit ziet er zo uit bij mij in de store, waren tafels gekocht in Early Access.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GETHEZ
KBE91 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Bedoel je de losse tafels gekocht met tickets of heb je het over de pass ?
Heb zelf rond de 24 tafels gekocht in Early Access met de tickets.

Nu zie ik gewoon sommige los van zen of in een bundel.
Bij my tables kan je aanvinken owned.

[Afbeelding]

Dit ziet er zo uit bij mij in de store, waren tafels gekocht in Early Access.
Bedankt voor de screenshot

Nu begrijp ik het denk ik. Volgens mij hebben ze tafels in nieuwe bundels gestoken, om ze zo te kunnen claimen. Maar ik vermoed dat dit enkel om williams/zen tafels gaat. Daar had ik geen enkele tafel van gekocht in early access.

Zo zie je al mijn gekochte tafels bijeen op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJY7tB3MYBP7KR0dF6039mDXrNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8VxHTesxUhHm26oOQNEHUBl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had dus enkel de indiana jones, jurassic park en universal tafels gekocht. Die snoopy, Garfield en DreamWorks heb ik gisteren gekocht, in de hoop dat ze mee overgezet worden, want deze zijn goedkoper dan op ps5, en dan heb ik net dat ietsje meer tafels als ik met mijn laptop 'on the go' wil spelen.

Ik twijfel zelf om nog tafels bij te kopen op die manier , maar vind het wat riskant zo. Ik zal wss achteraf vloeken dat ze goedkoper waren en voor beide platforms (hoop ik), maar het is wat het is...

De nieuwe PlayStation VR2 komt ook uit en die kost nogal wat geld. Even op de rem staan nu dus, alhoewel ik via deze weg normaal gezien geld uitspaar en voor beide platforms...

In het leven moet je soms keuzes maken spijtig genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
GETHEZ schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Bedankt voor de screenshot

Nu begrijp ik het denk ik. Volgens mij hebben ze tafels in nieuwe bundels gestoken, om ze zo te kunnen claimen. Maar ik vermoed dat dit enkel om williams/zen tafels gaat. Daar had ik geen enkele tafel van gekocht in early access.

Zo zie je al mijn gekochte tafels bijeen op de foto:

[Afbeelding]

Ik had dus enkel de indiana jones, jurassic park en universal tafels gekocht. Die snoopy, Garfield en DreamWorks heb ik gisteren gekocht, in de hoop dat ze mee overgezet worden, want deze zijn goedkoper dan op ps5, en dan heb ik net dat ietsje meer tafels als ik met mijn laptop 'on the go' wil spelen.

Ik twijfel zelf om nog tafels bij te kopen op die manier , maar vind het wat riskant zo. Ik zal wss achteraf vloeken dat ze goedkoper waren en voor beide platforms (hoop ik), maar het is wat het is...

De nieuwe PlayStation VR2 komt ook uit en die kost nogal wat geld. Even op de rem staan nu dus, alhoewel ik via deze weg normaal gezien geld uitspaar en voor beide platforms...

In het leven moet je soms keuzes maken spijtig genoeg...
Reden ik op pc speel is puur omdat ik een virtuele tafel ga maken.
Ben nu zelf die controller aan het maken ( tafel model ) met mijn 3d printer.

Eens dat goed is dan is het wachten tot die cabinet mode in orde is op deze game.
Hoop gewoon voor je dat de tafels inderdaad over gezet geraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik log nu in om hem te kopen, ben erg benieuwd.

En ja, heb kasten gekregen. Ik heb nu bijvoorbeeld alle Williams, behalve The Machine, Monster Bash, CftBL en Adams Family (nog heel even dan). Verder bijna alle ZEN's, op WofEG na. En nog zo'n 500+ tokens, die of de een of andere manier wel weer naar me toekomen, nog geen idee precies hoe. Maak ik me ook niet echt druk om.

Scheutig met de punten die jongens van de Amdams Family, zeer gastvrij. Kort potje, toch behoorlijk wat ballen en 82M. Dat kan absoluut beter maar lijkt een kast te zijn dat wanneer je de spelletjes begrijp dat de punten soepel los zullen komen. De engine lijkt verbeterd overigens, ik bespeur geen inputlag meer, echt totaal niets. _/-\o_

Nu eerst ff wat andere kasten testen. Ook de rustiger ogende Garfield en Snoopy, want adams is erg leuk lijkt het, maar er is wel veel te zien op elke cm2.

Garfield, lekker ouderwets ogende kast, schik van.

De Dreamworks kasten, Kung Fu Panda, leuker als ik dacht, en voor Trolls geldt hetzelfde, maar fckng hell, die kleuren.... HTTYD weet ik nog niet, daar ben ik nog niet heel enthousaist over al ziet deze er fantastisch uit qua setting.

Gearbox: Homeworls, mwah. Brothers in Arms, wat een geweldige geluidseffecten en granaatinslagen met bijbehorende kast shakes. Borderlands erg funny voor een liefhebber van het genre.

[ Voor 53% gewijzigd door Ngangatar op 19-02-2023 19:47 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GETHEZ
Ik vind Addams family toch niet zo simpel (bal snel kwijt). En van de DreamWorks vind ik de kung fu panda maar een rare tafel, httyd vind ik best origineel.
Inderdaad die kleuren van trolls zijn 2 much...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ik merk dat ik nog steeds erg van de ramps ben, die slingerlanes (orbits?) waar je de ballen overheen schiet. Daardoor vind ik een kast als The Fantastic Four echt heerlijk wegspelen, al kan daar ook sentiment bij zitten, dat was vroegah mijn favoriete comicreeks samen met Spiderman.

Daaaammmmnnn, wat is Grimm Tales een ongelooflijk gave kast. Setting, physics, sound effects en wat een heerlijke load aan multiballs ;). In meerdere kleuren.

Garfield en Marvel aangeschaft. Iets om naar uit te kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ngangatar op 19-02-2023 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
taker1987 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:33:
Ik heb Pinball pass en heb wat extra kasten in early acces gekocht .
Ja omdat je dan nu Pinball Pass hebt kan je niet zien welke tafels je in bezit hebt omdat je toegang tot ze allemaal hebt. Maar als je bijv. maar een paar Williams legacy kasten gekocht hebt dan heb je of Williams volume 1 of Williams volume 2 of misschien wel allebei gekregen zonder daar voor extra te betalen. Dat zijn dus 9 of 18 kasten

Zelfde geld voor Star Wars, Universal, Zen Originals, Jurassic Park

Maar ook als je tijdens early acces alleen Homeworld gekocht hebt, dan heb je nu de hele Gearbox bundel gekregen. De net nieuwe Brothers in Arms en Borderlands heb je dan dus gratis

En het geld ook voor de nieuwe Zen originals Curse of the Mummy, Noir en Sky Pirates. Als je één of twee van die tafels gekocht hebt tijden de early acces, dan heb je ze nu alle drie

[ Voor 29% gewijzigd door Robolokotobo op 20-02-2023 06:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Jorgen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb op dit moment geen budget voor nieuwe kasten.
Ah wat jammer. Komt wel weer neem ik aan. Geld is voor mij ook krap de laatste tijd. Ik moest de afgelopen twee maanden meerdere dingen vervangen. Dat zal je net zien dat alles tegelijk komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Adams family nog niet gedaan. Heb een PS5 gekocht dus gevraagd of de kasten daarnaar over gezet konden worden. De extra kasten heb ik wel. Tenminste ik heb nu alle Williams kasten en die had ik in early access niet allemaal
Kijk eens aan. Dat is wel super mooi want je behoud de kasten ook op Epic op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:43:
Ik merk dat ik nog steeds erg van de ramps ben, die slingerlanes (orbits?) waar je de ballen overheen schiet. Daardoor vind ik een kast als The Fantastic Four echt heerlijk wegspelen, al kan daar ook sentiment bij zitten, dat was vroegah mijn favoriete comicreeks samen met Spiderman.

Daaaammmmnnn, wat is Grimm Tales een ongelooflijk gave kast. Setting, physics, sound effects en wat een heerlijke load aan multiballs ;). In meerdere kleuren.

Garfield en Marvel aangeschaft. Iets om naar uit te kijken.
Mooi om te lezen dat je je er zo mee vermaakt. Ik vind ook dat ze een dijk van een game neergezet hebben. Wat ook een lading licenties, niet normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:34:
Ik vind Addams family toch niet zo simpel (bal snel kwijt). En van de DreamWorks vind ik de kung fu panda maar een rare tafel, httyd vind ik best origineel.
Inderdaad die kleuren van trolls zijn 2 much...
De ramp en de chair zijn vrij veilige schoten als je wat geoefend hebt op de kast. Als je die achter elkaar raakt dan begint ook de volgende mode. Niet iedere mode is de moeite waard om te spelen. Sommige sla ik gewoon over omdat de kans dat je de bal kwijt raakt vrij groot is. Fester's Tunnel en Seance speel ik wel altijd. Die leveren ook veel punten op. En de multiball modes speel ik ook natuurlijk. Als de bal terug komt van de center ramp kan je hem stoppen op de rechter flipper door simpelweg de flipper omhoog te doen wanneer de bal bijna bij de flipper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:51:
[...]

Reden ik op pc speel is puur omdat ik een virtuele tafel ga maken.
Ben nu zelf die controller aan het maken ( tafel model ) met mijn 3d printer.

Eens dat goed is dan is het wachten tot die cabinet mode in orde is op deze game.
Hoop gewoon voor je dat de tafels inderdaad over gezet geraken.
Dat willen we wel zien natuurlijk wanneer dat klaar is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
Eens met mijn xbox controller gespeeld, en die Noir event single ball. 15 miljoen punten, rank 51. Ging wel lekker op bepaald moment. Prototype van mijn controller is ook bijna klaar, hopelijk morgen de rest van mijn electronica die toekomt.

Die Adams tafel, ik begrijp wel meeste dingen te doen. Maar zoals hier boven, die bal vliegt los weg. Daarnet ook gezien op 2dehands in Nederland 1 te koop stond voor 8500 euro.
Maar ga mijn vrouw niet helemaal zot maken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:13:
Eens met mijn xbox controller gespeeld, en die Noir event single ball. 15 miljoen punten, rank 51. Ging wel lekker op bepaald moment. Prototype van mijn controller is ook bijna klaar, hopelijk morgen de rest van mijn electronica die toekomt.

Die Adams tafel, ik begrijp wel meeste dingen te doen. Maar zoals hier boven, die bal vliegt los weg. Daarnet ook gezien op 2dehands in Nederland 1 te koop stond voor 8500 euro.
Maar ga mijn vrouw niet helemaal zot maken :9
Als je de bal echt te snel kwijt bent dan moet je je misschien toch eens in de flipper truuks verdiepen. Het meeste wat ik kan heb ik geleerd uit deze video

Ja wat een gigantische prijzen voor die kasten uit de jaren 90. Dat zegt ook wel wat over hoe de populariteit van pinball terug is. Voor dat geld had ik denk ik trouwens liever een nieuwe Stern machine. Betrouwbaarder en mooie moderne games. Ik geloof dat die machines rond de 8K euros beginnen

[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 21-02-2023 04:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 04:07:
[...]

Als je de bal echt te snel kwijt bent dan moet je je misschien toch eens in de flipper truuks verdiepen. Het meeste wat ik kan heb ik geleerd uit deze video

[YouTube: Jack Danger gives us some tips to elevate our pinball game]

Ja wat een gigantische prijzen voor die kasten uit de jaren 90. Dat zegt ook wel wat over hoe de populariteit van pinball terug is. Voor dat geld had ik denk ik trouwens liever een nieuwe Stern machine. Betrouwbaarder en mooie moderne games. Ik geloof dat die machines rond de 8K euros beginnen
Die Stern hebben ook een home edition, starten vanaf 5k dollar. Wel nog redelijk voor die prijs.
En bedankt voor de video, zal eens die tips toepassen.

Die tafel van Rome ben ik wel geen fan van, en ziet er ook blurry uit bij mij.
Nochtans staat bloom niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:55:
[...]

Die Stern hebben ook een home edition, starten vanaf 5k dollar. Wel nog redelijk voor die prijs.
En bedankt voor de video, zal eens die tips toepassen.

Die tafel van Rome ben ik wel geen fan van, en ziet er ook blurry uit bij mij.
Nochtans staat bloom niet aan.
Dat is een bekend dingetje dat die Rome tafel slecht is in FX. Dat heb ik vaker mensen horen zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GETHEZ
@Robolokotobo, ben jij 6des bij de Addams family tafel? Cross platform??

Die naam leek wel heel erg op je username hier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:40:
@Robolokotobo, ben jij 6des bij de Addams family tafel? Cross platform??

Die naam leek wel heel erg op je username hier...
Kan goed zijn idd. Roboloko is mijn naam op Epic. Ik ben dan al wel wat gezakt dus in Classic mode. Ik sta eerste in Pro Mode op die kast. En op de challenges sta ik twee keer eerste en twee keer tweede achter Tarek Oberdieck. Ik dacht laat Tarek die twee eerste plaatsen maar houden, eerlijk delen :+

Een potje Classic voor 1 of 2 miljard duurt me veel te lang. Ik heb nog drie keer geprobeerd ofzo maar als dan na een half uur het potje per ongeluk in het water valt dan ben ik flauw. Colin mag van mij die eerste plaats mooi houden met zijn 2 miljard. Daarvoor moet je een keer of 7 wizard mode halen in één potje. Je krijgt er stijve ogen van in het hoofd haha. Voor die eerste plaats in Pro Mode haalde ik de wizard mode twee keer. Maar in Pro Mode gaat de bal behoorlijk sneller en krijg je ook geen extra ballen

[ Voor 32% gewijzigd door Robolokotobo op 22-02-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Kan goed zijn idd. Roboloko is mijn naam op Epic. Ik ben dan al wel wat gezakt dus in Classic mode. Ik sta eerste in Pro Mode op die kast. En op de challenges sta ik twee keer eerste en twee keer tweede achter Tarek Oberdieck. Ik dacht laat Tarek die twee eerste plaatsen maar houden, eerlijk delen :+

Een potje Classic voor 1 of 2 miljard duurt me veel te lang. Ik heb nog drie keer geprobeerd ofzo maar als dan na een half uur het potje per ongeluk in het water valt dan ben ik flauw. Colin mag van mij die eerste plaats mooi houden met zijn 2 miljard. Daarvoor moet je een keer of 7 wizard mode halen in één potje. Je krijgt er stijve ogen van in het hoofd haha. Voor die eerste plaats in Pro Mode haalde ik de wizard mode twee keer. Maar in Pro Mode gaat de bal behoorlijk sneller en krijg je ook geen extra ballen
Laad je toevallig die gameplays ergens op ? Ik zou graag wel eens mensen als u bezig zien.
Veel kan ik op Youtube niet vinden precies voor tips van hoge scores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Laad je toevallig die gameplays ergens op ? Ik zou graag wel eens mensen als u bezig zien.
Veel kan ik op Youtube niet vinden precies voor tips van hoge scores.
Ik doe wel eens livestreams op Twitch. Addam's Family nog niet gestreamed. Ik heb wel een video voor je van een wereld record op Funhouse. En ook één van Hurricane. Oh en ik heb nog een video van het wereldrecord op White Water in FX3. Alle drie in Classic Mode. Die op Funhouse duurde anderhalf uur. Veel te lang haha

https://www.twitch.tv/videos/1666463127

https://www.twitch.tv/videos/1590150523

Die op White Water heb ik in cabinet mode gedaan. Omdat je dan de bovenste flipper goed kan zien.

Ah, ik heb Addam's Family wel gestreamed op de release dag van FX. Maar toen was de tafel nog nieuw voor mij natuurlijk. De gameplay van mij die dag was niet om over naar huis te schrijven. Ik behaalde de wizard mode één keer. Ik had het wel eens eerder gespeeld in The Pinball Arcade, maar dat was vijf jaar geleden toen ik net begon met digital pinball. In deze zelfde video behaalde ik wel de 4e plaats op Space Station

https://www.twitch.tv/videos/1740562098

[ Voor 20% gewijzigd door Robolokotobo op 22-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Ben echt impressed van die bal controle dat je hebt, heb nu wel even met mijn prototype gespeeld.
En dat speelt toch vlotter in bal controle dan mijn keyboard. Die arcade buttons kan je wel serieus op rammen. Vrouw proof ( al ram ik er ook wel op )

Ik mis enkel nog een nudge button voor de voorkant, heb enkel links en rechts.
Dus voorlopig ga ik een kleinere knop die iets harder is erop zetten.
Ook nieuw design getekend gisteren in Fusion 360, mijn vorige prototype waren in onderdelen. Maar het was wel stevig, maar het oogde niet zo proper.

Nu deze tafelmodel in de printer in zijn 1 geheel ( buiten de bovenkant )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvkEeUg28rzIjuXrA9xA0ouNxOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E88rMKd6JBe2mQFQ1CmqX4Y8.png?f=fotoalbum_large

Bon voor de rest werkt alles wel, wel in combo met AntiMicroX. Anders gaat hij niet werken.
Ben enkel nog op zoek naar een monitor arm die horizontaal en verticaal kan. Geen weet dat verticaal spelen zoveel beter is. Het is voor de beleving natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:09:
Ben echt impressed van die bal controle dat je hebt, heb nu wel even met mijn prototype gespeeld.
En dat speelt toch vlotter in bal controle dan mijn keyboard. Die arcade buttons kan je wel serieus op rammen. Vrouw proof ( al ram ik er ook wel op )

Ik mis enkel nog een nudge button voor de voorkant, heb enkel links en rechts.
Dus voorlopig ga ik een kleinere knop die iets harder is erop zetten.
Ook nieuw design getekend gisteren in Fusion 360, mijn vorige prototype waren in onderdelen. Maar het was wel stevig, maar het oogde niet zo proper.

Nu deze tafelmodel in de printer in zijn 1 geheel ( buiten de bovenkant )

[Afbeelding]

Bon voor de rest werkt alles wel, wel in combo met AntiMicroX. Anders gaat hij niet werken.
Ben enkel nog op zoek naar een monitor arm die horizontaal en verticaal kan. Geen weet dat verticaal spelen zoveel beter is. Het is voor de beleving natuurlijk.
Bedankt! Dat ziet er goed uit. Zou daar wel heel graag een foto van willen zien als die klaar is. Als je dat op tafel hebt kan je er dan wil in een houding bij zitten die je lang vol kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:41:
[...]

Dat ziet er goed uit. Zou daar wel heel graag een foto van willen zien als die klaar is. Als je dat op tafel hebt kan je er dan wil in een houding bij zitten die je lang vol kan houden?
Ga er zeker paar posten, wel gisteren voelde het toch goed. En zat neer aan mijn bureau, dus deze versie zou nog iets beter moeten zijn.

Het is 16 cm diep, en 17 cm breed.
Hoogste aan de voorkant is 6cm hoog en achterkant is 9cm.

En je kan perfect je handen laten rusten op de bureau ook. De reden dat het beetje omhoog gaat is voor mijn duimen te laten rusten op de bovenplaat.

Zal wat fotos bij posten als ik speel, klein videotje kan ik ook wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Ik heb een e-mail ontvangen van zen, zat in de spam folder. Je moet je aankoopbewijs en andere zaken doorsturen blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09
Heb het vanmiddag gedownload op de Xbox series X en omg wat voelt dit aan als F2P rommel op het feit na dat je alle content los moet kopen. Tenminste los… kon dat maar, want alles is packs nu (al een tijdje) dus je kan niet eens je favo tafels nog een keer kopen zonder tafels te krijgen die je niets doen. Stap 1 om de klant meer uit te laten geven.

Een pass voor €15 per maand alsof ze meer te bieden hebben dan Netflix/Gamepass/elke andere streamings dienst 😂 Oh nee 1500 points want dan voelt de klant het niet als een uitgave als de credits eenmaal gekocht zijn 😅

Dan ook nog cosmetische mictotransacties om het af te maken wederom voor die suffe points.

Wat is er positief? Het ziet er goed uit en speelt lekker, maar om te vergelijken ook dezelfde tafels geprobeerd die ik op de XBox versie heb van FX3 en dat ziet er ook gewoon goed uit. Ja de nieuwe is mooier, maar minder mooi dan ik had verwacht. En dan heb je ook nog tafels die echt mwah zijn zoals de 3 uit het DreamWorks pack.

Eerlijk is eerlijk ik kan niet meer wennen aan horizontaal pinball spelen dus dat zal mijn gevoel enigszins beïnvloed hebben, maar voorlopig zie ik totaal geen reden om geld tegen deze nieuwe versie aan te gooien terwijl ik alle tafels op Steam en de Switch heb. Wie weet ooit tafels die niet in FX3 releasen.

Hoe dan ook bewijst dat voor mij al dat een “kleine” graphics update niet veel doet voor het plezier gezien ik vrij makkelijk kan Switchen tussen de pc versie en de uhm… Switch terwijl die laatste grafisch echt onderdoet. Wederom de verticale grip voegt veel meer toe aan de game.

Enige wat ik nog hoop is dat de pc versie er stukken beter uit ziet, maar dat kan/wil ik niet checken.

Sorry voor deze ongezouten mening, maar na al dat gehosana hier mag dat ook weleens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vcU7QrKzo8lWRp2k-wGL902Vxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taKYdcanFyeorVD631SXCNzM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIJom5XNtk8dFw9baZuYhaJkHrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MGUlVrVzllHWZLuPhn1Imi7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWmM-rUcfrgzkaxt4yk1ZgdmWEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMsEtmmloM814ndKFreN1x0I.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn rol draad is op, dus top cover gaat morgen opnieuw geprint worden en iets dikker.
Buttons zitten perfect voor mij, daarnet half uurtje gespeeld zonder problemen.

Voorkant moet er nog dikke button komen, maar die komen van China en ga ineens alles samen bestellen voor de grote pinball cabinet. Dat is voor april ergens, komt dure maand aan eigenlijk.

Zal het al even erbij zetten, reden mijn rechter nagels langer zijn, is omdat ik gitaar speel. Ik weet sowieso dat er anders opmerkingen komen dat ik ze moet knippen :+

• Robolokotobo
Beakzz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:51:
Heb het vanmiddag gedownload op de Xbox series X en omg wat voelt dit aan als F2P rommel op het feit na dat je alle content los moet kopen. Tenminste los… kon dat maar, want alles is packs nu (al een tijdje) dus je kan niet eens je favo tafels nog een keer kopen zonder tafels te krijgen die je niets doen. Stap 1 om de klant meer uit te laten geven.

Een pass voor €15 per maand alsof ze meer te bieden hebben dan Netflix/Gamepass/elke andere streamings dienst 😂 Oh nee 1500 points want dan voelt de klant het niet als een uitgave als de credits eenmaal gekocht zijn 😅

Dan ook nog cosmetische mictotransacties om het af te maken wederom voor die suffe points.

Wat is er positief? Het ziet er goed uit en speelt lekker, maar om te vergelijken ook dezelfde tafels geprobeerd die ik op de XBox versie heb van FX3 en dat ziet er ook gewoon goed uit. Ja de nieuwe is mooier, maar minder mooi dan ik had verwacht. En dan heb je ook nog tafels die echt mwah zijn zoals de 3 uit het DreamWorks pack.

Eerlijk is eerlijk ik kan niet meer wennen aan horizontaal pinball spelen dus dat zal mijn gevoel enigszins beïnvloed hebben, maar voorlopig zie ik totaal geen reden om geld tegen deze nieuwe versie aan te gooien terwijl ik alle tafels op Steam en de Switch heb. Wie weet ooit tafels die niet in FX3 releasen.

Hoe dan ook bewijst dat voor mij al dat een “kleine” graphics update niet veel doet voor het plezier gezien ik vrij makkelijk kan Switchen tussen de pc versie en de uhm… Switch terwijl die laatste grafisch echt onderdoet. Wederom de verticale grip voegt veel meer toe aan de game.

Enige wat ik nog hoop is dat de pc versie er stukken beter uit ziet, maar dat kan/wil ik niet checken.

Sorry voor deze ongezouten mening, maar na al dat gehosana hier mag dat ook weleens.
Je bent natuurlijk niet verplicht om alle remake tafels te kopen. Ik vind het verschil wel bijzonder vooral in de lichteffecten op de Williams kasten. Dat is van saai naar spectaculair gegaan. Er zijn vijf nieuwe Williams kasten t.o.v. FX3. En dat zijn niet de minsten. Ook een flink aantal nieuwe Zen Originals en twee nieuwe Star Wars kasten. Die Dreamworks kasten zijn ook niet voor mij. Maar dat is ook voornamelijk gericht op de jongere doelgroep. Garfield vind ik dan bijvoorbeeld wel weer leuk. En dan is er nog de Gearbox pack met Brothers in Arms, Homeworld en Borderlands.... Speel gewoon wat je ding is.

Maar om nou te zeggen dat het voelt als Free to play troep. Dat slaat de plank nogal mis. Welke cosmetische microtransacties trouwens? Die heb ik niet gezien. Die Pinball Pass geeft je wel toegang tot 80 flipperkasten voor een maand. Perfect als je de tafels niet kent en wil kijken welke je leuk vindt. En dan na die maand kan je beslissen welke tafels je wil kopen

Je kan trouwens Pinball Pass voor een dag vrijspelen door de tutorial te doen en dan ik geloof 8 of 9 punten halen in die Wild West Rampage Events aan het einde van de tutorial. Als je dat dan gehaald hebt moet je wel de game opnieuw opstarten anders wordt de pass niet geactiveerd

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 23-02-2023 08:28 ]

• KBE91
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:18:
[...]

Je bent natuurlijk niet verplicht om alle remake tafels te kopen. Ik vind het verschil wel bijzonder vooral in de lichteffecten op de Williams kasten. Dat is van saai naar spectaculair gegaan. Er zijn vijf nieuwe Williams kasten t.o.v. FX3. En dat zijn niet de minsten. Ook een flink aantal nieuwe Zen Originals en twee nieuwe Star Wars kasten. Die Dreamworks kasten zijn ook niet voor mij. Maar dat is ook voornamelijk gericht op de jongere doelgroep. Garfield vind ik dan bijvoorbeeld wel weer leuk. En dan is er nog de Gearbox pack met Brothers in Arms, Homeworld en Borderlands.... Speel gewoon wat je ding is.

Maar om nou te zeggen dat het voelt als Free to play troep. Dat slaat de plank nogal mis. Welke cosmetische microtransacties trouwens? Die heb ik niet gezien. Die Pinball Pass geeft je wel toegang tot 80 flipperkasten voor een maand. Perfect als je de tafels niet kent en wil kijken welke je leuk vindt. En dan na die maand kan je beslissen welke tafels je wil kopen
Met je tickets / coins kan je cosmetic dingen kopen voor je profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnUyk73Hi5i3nIS8ZeZiLUdG9iw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZtFGeiOEwSa4GNx7pRtJqrG.png?f=fotoalbum_large

Voor en tegenstanders van zo een pass.
Het enige voordeel die pass heeft, als je op pc wil spelen, console en later op de switch.
Je hebt toegang tot bijna alle tafels voor 15 per maand of 80 voor jaar.

• Robolokotobo
KBE91 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn rol draad is op, dus top cover gaat morgen opnieuw geprint worden en iets dikker.
Buttons zitten perfect voor mij, daarnet half uurtje gespeeld zonder problemen.

Voorkant moet er nog dikke button komen, maar die komen van China en ga ineens alles samen bestellen voor de grote pinball cabinet. Dat is voor april ergens, komt dure maand aan eigenlijk.

Zal het al even erbij zetten, reden mijn rechter nagels langer zijn, is omdat ik gitaar speel. Ik weet sowieso dat er anders opmerkingen komen dat ik ze moet knippen :+
Hartstikke tof natuurlijk, met echte flipperkast knoppen spelen. Je kan er dan geloof ik ook echte haptic feedback in verwerken?

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Met je tickets / coins kan je cosmetic dingen kopen voor je profiel.

[Afbeelding]

Voor en tegenstanders van zo een pass.
Het enige voordeel die pass heeft, als je op pc wil spelen, console en later op de switch.
Je hebt toegang tot bijna alle tafels voor 15 per maand of 80 voor jaar.
Ja nou goed dat wordt je niet opgedrongen. Je moet daarvoor naar de shop tab. En je kan ook genoeg profiel customization vrij spelen. Als ze daar wat extra inkomsten van hebben, mooi toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Ja nou goed dat wordt je niet opgedrongen. Je moet daarvoor naar de shop tab. En je kan ook genoeg profiel customization vrij spelen. Als ze daar wat extra inkomsten van hebben, mooi toch?
Microtransactions zijn er in 2 soorten wat mij betreft:
- Cosmetics, helemaal prima, ieder voor zich.
- Voordeel in gameplay zoals extra xp, loot, etc. Daar heb ik persoonlijk meer moeite mee.

In FX is het puur cosmetics, dus tja, ik zie daar geen nadeel in, maar ieder voor zich uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Microtransactions zijn er in 2 soorten wat mij betreft:
- Cosmetics, helemaal prima, ieder voor zich.
- Voordeel in gameplay zoals extra xp, loot, etc. Daar heb ik persoonlijk meer moeite mee.

In FX is het puur cosmetics, dus tja, ik zie daar geen nadeel in, maar ieder voor zich uiteraard.
Helemaal mee eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Hartstikke tof natuurlijk, met echte flipperkast knoppen spelen. Je kan er dan geloof ik ook echte haptic feedback in verwerken?
Ik kan er veel in verwerken. Zou nog graag een vibratie sensor insteken.
Als ik klop op de rechterkant, dan nudged hij rechts. Maar het is allemaal zo simpel niet voor erin te steken.

Heb al heel wat onderzoek gedaan en er zou 1 bord zijn dat geprezen wordt voor virtuele machines. Maar die is gewoon nergens nog te verkrijgen. Vandaar dat ik heel wat mensen zie die gewoon een nudge button plaatsen. Ook omdat dit gewoon super simpel is, hier komt niets van programmeren aan te pas. Plug and play, iedereen kan dit gewoon maken.

Als hij volledig klaar is met top cover, dan ga ik de STL files gewoon online zetten.
Zodat iedereen dit kan printen en maken.

En ik heb persoonlijk geen last met die cosmetics, zolang het niets doet aan de gameplay.
Mag dan gerust wel eens een badge in zitten voor een goed doel, daar pronk ik dan wel graag mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Ik kan er veel in verwerken. Zou nog graag een vibratie sensor insteken.
Als ik klop op de rechterkant, dan nudged hij rechts. Maar het is allemaal zo simpel niet voor erin te steken.

Heb al heel wat onderzoek gedaan en er zou 1 bord zijn dat geprezen wordt voor virtuele machines. Maar die is gewoon nergens nog te verkrijgen. Vandaar dat ik heel wat mensen zie die gewoon een nudge button plaatsen. Ook omdat dit gewoon super simpel is, hier komt niets van programmeren aan te pas. Plug and play, iedereen kan dit gewoon maken.

Als hij volledig klaar is met top cover, dan ga ik de STL files gewoon online zetten.
Zodat iedereen dit kan printen en maken.

En ik heb persoonlijk geen last met die cosmetics, zolang het niets doet aan de gameplay.
Mag dan gerust wel eens een badge in zitten voor een goed doel, daar pronk ik dan wel graag mee.
Super vet

Een badge voor een goed doel is wel een heel mooi idee idd

Laat ze wat verdienen toch? Ze hebben meer dan 100 mensen aan het werk. Moet je kijken hoeveel kasten ze voor ons gemaakt hebben terwijl de game in early acces was en er gewoon vol gas gesleuteld werd aan de nieuwe game. Ik ben actief op het Discord van Zen Studios en de developers zijn vaak tot in de late uurtjes aan het sleutelen aan de game om ons een zo goed mogelijke ervaring te bieden

Er zit ook nog een batte royale mode aan te komen. Ik ben daar beta tester voor. Ik mag daar verder niks over zeggen

De remake van Williams Fish Tales zit nog niet in de game. Ze zeggen dat ze daar wat speciaals mee van plan zijn. Ik ben niet op de hoogte van wat dat speciaals gaat zijn. Ik kan niet wachten om te zien wat het is want Fish Tales is één van mijn favoriete kasten

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 23-02-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Super vet

Een badge voor een goed doel is wel een heel mooi idee idd

Laat ze wat verdienen toch? Ze hebben meer dan 100 mensen aan het werk. Moet je kijken hoeveel kasten ze voor ons gemaakt hebben terwijl de game in early acces was en er gewoon vol gas gesleuteld werd aan de nieuwe game. Ik ben actief op het Discord van Zen Studios en de developers zijn vaak tot in de late uurtjes aan het sleutelen aan de game om ons een zo goed mogelijke ervaring te bieden

Er zit ook nog een batte royale mode aan te komen. Ik ben daar beta tester voor. Ik mag daar verder niks over zeggen

De remake van Williams Fish Tales zit nog niet in de game. Ze zeggen dat ze daar wat speciaals mee van plan zijn. Ik ben niet op de hoogte van wat dat speciaals gaat zijn. Ik kan niet wachten om te zien wat het is want Fish Tales is één van mijn favoriete kasten
Tuurlijk, ik heb daar al geen probleem mee. Zat genoeg studio's die het doen en die veel slechtere kwaliteit brengen.
Ben wel benieuwd naar die royal mode, ik zag in de early access zo tab staan en vroeg me al af waar die was. Las vandaag op Reddit dat ze hun afvroegen dat er ooit Stern tafels zouden komen. Blijkbaar zit die licentie nog bij andere studio maar ze doen er niets mee.

Guns And Roses tafel zou wel epic zijn in deze game. Aangezien ik grote fan ben van Slash.

Ben toch blij dat ik terug in deze hobby ben gerold, vermaak me echt en mijn vrouw deelt de zelfde passie.
Want mijn andere hobbies is zij totaal niet voor. Dus toch leuk dat we samen dit kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Tuurlijk, ik heb daar al geen probleem mee. Zat genoeg studio's die het doen en die veel slechtere kwaliteit brengen.
Ben wel benieuwd naar die royal mode, ik zag in de early access zo tab staan en vroeg me al af waar die was. Las vandaag op Reddit dat ze hun afvroegen dat er ooit Stern tafels zouden komen. Blijkbaar zit die licentie nog bij andere studio maar ze doen er niets mee.

Guns And Roses tafel zou wel epic zijn in deze game. Aangezien ik grote fan ben van Slash.

Ben toch blij dat ik terug in deze hobby ben gerold, vermaak me echt en mijn vrouw deelt de zelfde passie.
Want mijn andere hobbies is zij totaal niet voor. Dus toch leuk dat we samen dit kunnen doen.
Stern tafels is in de game is natuurlijk the dream. Dat is gewoon de beste fabrikant van nieuwe flipperkasten imo. Is ook niet gek natuurlijk want ze zijn verreweg de grootste. Er zijn zoveel kasten die ze de afgelopen 10 jaar gemaakt hebben die ik zooo graaaag zou willen spelen

Dat is schitterend man. En wat een mooie hobby is het ook als je er wat in verdiept. Het is zo jammer dat het voor de meeste mensen misschien wel nooit duidelijk gaat worden dat het een behendigheidspel is en dat de tafels net zoals videogames een verhaal hebben met levels en dat de tafels uitgespeeld kunnen worden

Spelen voor punten is is ook tof. Maar in mijn ogen brengt het uitspelen van een kast de hoogste entertainment value

De nieuwe Guns n Roses flipperkast is trouwens van Jersey Jack Pinball. Volgens mij is er ook een oudere van Stern

Even opgezocht en die oudere is van Data East. De Data East licentie is vandaag de dag in de handen van Stern

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 23-02-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Stern tafels is in de game is natuurlijk the dream. Dat is gewoon de beste fabrikant van nieuwe flipperkasten imo. Is ook niet gek natuurlijk want ze zijn verreweg de grootste. Er zijn zoveel kasten die ze de afgelopen 10 jaar gemaakt hebben die ik zooo graaaag zou willen spelen

Dat is schitterend man. En wat een mooie hobby is het ook als je er wat in verdiept. Het is zo jammer dat het voor de meeste mensen misschien wel nooit duidelijk gaat worden dat het een behendigheidspel is en dat de tafels net zoals videogames een verhaal hebben met levels en dat de tafels uitgespeeld kunnen worden

Spelen voor punten is is ook tof. Maar in mijn ogen brengt het uitspelen van een kast de hoogste entertainment value

De nieuwe Guns n Roses flipperkast is trouwens van Jersey Jack Pinball. Volgens mij is er ook een oudere van Stern

Even opgezocht en die oudere is van Data East. De Data East licentie is vandaag de dag in de handen van Stern
Vooral ook veel die denken dat het gewoon wat random op die flippers duwen is. Er zit wel degelijk techniek achter, en eens je dit doorhebt. Dan opent er wel een wereld voor je. Die verschillende levels op sommige kasten zijn zo moeilijk. Ik kijk naar jou Adams :9

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik Jersy Jack en Stern omwisselde. Maar is blijkbaar toch een kast van 1994 ervan. Ik was 3 jaar toen die kast uitkwam :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:06:
[...]
Dit inderdaad, ik weet dat ik in meerdere spellen goed geld betaald heb voor Cosmetics of voor QoL microtransactions om de developers te steunen. Bijvoorbeeld Path of Exile, die hb ik grijs gespeeld de eerste 3 jaar na uitkomst maar was gratis. Dus daar heb ik jaarlijks tussen de 50-75 euro ofzo aan microtransactions gekocht.

Er komt deze week overigens een Steam Deck (waarschijnlijk vandaag) binnen. Ik zal daar Pinball FX3 op installeren, ben benieuwd hoe dat speelt, volgens de steam specs moet het "playable" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
KBE91 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Vooral ook veel die denken dat het gewoon wat random op die flippers duwen is. Er zit wel degelijk techniek achter, en eens je dit doorhebt. Dan opent er wel een wereld voor je. Die verschillende levels op sommige kasten zijn zo moeilijk. Ik kijk naar jou Adams :9

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik Jersy Jack en Stern omwisselde. Maar is blijkbaar toch een kast van 1994 ervan. Ik was 3 jaar toen die kast uitkwam :*)
Hang on, techniek? Niet blind op knoppen rammen? Daar gaat de charme en dan weet ik gelijk waarom ik zo waardeloos ben hierin :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
Ngangatar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Hang on, techniek? Niet blind op knoppen rammen? Daar gaat de charme en dan weet ik gelijk waarom ik zo waardeloos ben hierin :).
We zijn allemaal zo gestart :>

Is wel plezant voor te kijken naar hoe die grote pro's dat doen. En zeker nog eens op de echte kasten. Heb toch al paar technieken gezien van die Jack Jersey dat ik toepas.

Bv ook de bal gewoon laten bouncen op mijn flipper zodat hij naar de overkant springt.
Of de bal vasthouden en dan tegen de hoek proberen schieten zodat hij naar de overkant gaat.

Zijn zo zaken dat pinball voor mij echt leuk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:49:
[...]

We zijn allemaal zo gestart :>

Is wel plezant voor te kijken naar hoe die grote pro's dat doen. En zeker nog eens op de echte kasten. Heb toch al paar technieken gezien van die Jack Jersey dat ik toepas.

Bv ook de bal gewoon laten bouncen op mijn flipper zodat hij naar de overkant springt.
Of de bal vasthouden en dan tegen de hoek proberen schieten zodat hij naar de overkant gaat.

Zijn zo zaken dat pinball voor mij echt leuk maken.
Je bedoel DeadFlip. Hij streamt ook live op Twitch 4 of 5 dagen in de week. Begint vaak om een uur of één in de nacht voor ons. Zijn ook wel video's on demand te vinden op zijn Twitch kanaal mocht één uur te laat zijn. Maar hij streamt ook vaak op vrijdag nacht. Hij woont in Chicago. De hometown van pinball. Stern zit daar en Williams Pinball zat daar vroeger ook. Hij is sinds een jaar of twee ook flipperkast ontwerper. Hij werkt nu aan een cornerstone en hier voor maakte hij de Jurassic Park home pin. Dat was zijn eerste kast

Ik heb ook even gereageerd op die post over Stern op Reddit. Lees maar even als je wil. Ik had wat info

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 23-02-2023 11:10 ]

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Dit inderdaad, ik weet dat ik in meerdere spellen goed geld betaald heb voor Cosmetics of voor QoL microtransactions om de developers te steunen. Bijvoorbeeld Path of Exile, die hb ik grijs gespeeld de eerste 3 jaar na uitkomst maar was gratis. Dus daar heb ik jaarlijks tussen de 50-75 euro ofzo aan microtransactions gekocht.

Er komt deze week overigens een Steam Deck (waarschijnlijk vandaag) binnen. Ik zal daar Pinball FX3 op installeren, ben benieuwd hoe dat speelt, volgens de steam specs moet het "playable" zijn.
De nieuwe Pinball FX schijnt ook te werken op de Steam Deck. Misschien via een omweggetje ofzo. Kan je wel Googlen

Werkt dus wel maar nog niet optimaal https://steamcommunity.co...ns/0/3772364315531845777/

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 23-02-2023 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:06:
[...]

De nieuwe Pinball FX schijnt ook te werken op de Steam Deck. Misschien via een omweggetje ofzo. Kan je wel Googlen

Werkt dus wel maar nog niet optimaal https://steamcommunity.co...ns/0/3772364315531845777/
`
Thanks maar ik heb genoeg te spelen voorlopig op dat ding. Ik wacht gewoon tot FX ook op Steam is. Liever ff wachten met een lekkere ervaring ipv tweaken en het niet naar mijn goesting krijgen.

Mocht FX3 een fijne ervaring zijn, heb ik iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GETHEZ
Gewoon eventjes hier zetten dat ik mijn overzet naar ps5 heb kunnen doen, ze hebben voor al mijn tafels van early access een code toegestuurd.

Ging vrij vlot, straks eens opstarten en zien of ze er zijn

Had nog gearbox gekocht in het weekend, dus die zit er ook nog bij :

de early access tafels goedkoper gekocht, en die tafels zijn nu op beide platforms beschikbaar, win-win

[ Voor 31% gewijzigd door GETHEZ op 23-02-2023 13:27 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09
Robolokotobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:18:
[...]

Je kan trouwens Pinball Pass voor een dag vrijspelen door de tutorial te doen en dan ik geloof 8 of 9 punten halen in die Wild West Rampage Events aan het einde van de tutorial. Als je dat dan gehaald hebt moet je wel de game opnieuw opstarten anders wordt de pass niet geactiveerd
Ik kijk lang genoeg mee in dit topic om een positieve kijk van jou te verwachten, maar ze halen simpelweg F2P truukjes uit. Kan je wel of niet een probleem mee hebben, maar het hele idee van credits is om mensen makkelijker grotere stacks te laten kopen (voordeliger) en de connectie met echt geld te verbreken. Het ticket systeem is er gelukkig uitgehaald dus dat scheelt al iets.

En je kan de voordelen van de pass wel opnoemen, maar dat maakt de prijs niet minder lachewekkend als je het vergelijkt met andere diensten en waarom moet je die met punten kopen terwijl je packs direct met geld kan kopen?

Ook kan je dus niet zoals jij aangeeft de pass gebruiken om heel exact te bepalen welke tafel je wel of niet wil kopen. Zo ver ik het heb gezien is er alleen de optie om packs te kopen :?

De tafels die niet uit zijn voor FX3 heb ik niet geprobeerd op Borderlands en Brothers in Arms na dus daar zal ik nog even naar kijjken en ik ben persoonlijk nooit dol geweest op de Williams kasten op een paar uitzonderingen na dus die heb ik gisteren ook niet gelijk getest.

En dat je ze niet hoeft te kopen is nogal een dooddoener. Het is gewoon pure bs dat ze niets hebben geregeld voor de trouwe fan. Ze hadden makkelijk een fan pack kunnen maken voor 50 euro waar mee je alles krijgt wat in de vorige versie zat om maar een bedrag te noemen. Dan hadden ze er nog lekker aan kunnen verdienen zonder enorm greedy over te komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1YRZgwPg8JHBv418ZwarlCpRvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9VWHrGjKnuLsppPTyYHdhWz.jpg?f=fotoalbum_large

Garfield tafel toch echt 1 van mijn favorieten. Ook nog scherm van stal gehaald die boven stond.
Nu nog beetje ruimte vrij maken ervoor. Is een 24 inch oude dell met DP kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Gaaf!! Aangezien ik maar 1 duimpje kan geven, hier er nog eentje ;).

_/-\o_ d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Robolokotobo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:49:
[...]

Ik doe wel eens livestreams op Twitch. Addam's Family nog niet gestreamed. Ik heb wel een video voor je van een wereld record op Funhouse. En ook één van Hurricane. Oh en ik heb nog een video van het wereldrecord op White Water in FX3. Alle drie in Classic Mode. Die op Funhouse duurde anderhalf uur. Veel te lang haha

https://www.twitch.tv/videos/1666463127

https://www.twitch.tv/videos/1590150523

[YouTube: World Record White Water Pinball FX3 Classic Arcade]

Die op White Water heb ik in cabinet mode gedaan. Omdat je dan de bovenste flipper goed kan zien.

Ah, ik heb Addam's Family wel gestreamed op de release dag van FX. Maar toen was de tafel nog nieuw voor mij natuurlijk. De gameplay van mij die dag was niet om over naar huis te schrijven. Ik behaalde de wizard mode één keer. Ik had het wel eens eerder gespeeld in The Pinball Arcade, maar dat was vijf jaar geleden toen ik net begon met digital pinball. In deze zelfde video behaalde ik wel de 4e plaats op Space Station

https://www.twitch.tv/videos/1740562098
Net even de video's bekeken, en viel met toch op dat de speeltijd van de records al bij al niet zo lang zijn. Ik dacht dat jullie soms anderhalf uur of langer hierover moesten doen om eerste te eindigen.

Die White water was wel netjes gedaan. Maar zag ook dat je redelijk veel de tafel nudget om van flipper naar flipper te gaan. Heb je hier een voorbeeld video van, hoe je dat precies doet? Hoeveel kracht en in welke richting?

Zou me wel helpen, en misschien ook als je nog wat andere technieken hebt ofzo? Bestaan er eigenlijk video's met controller input getoond op het scherm van FX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Beakzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Ik kijk lang genoeg mee in dit topic om een positieve kijk van jou te verwachten, maar ze halen simpelweg F2P truukjes uit. Kan je wel of niet een probleem mee hebben, maar het hele idee van credits is om mensen makkelijker grotere stacks te laten kopen (voordeliger) en de connectie met echt geld te verbreken. Het ticket systeem is er gelukkig uitgehaald dus dat scheelt al iets.

En je kan de voordelen van de pass wel opnoemen, maar dat maakt de prijs niet minder lachewekkend als je het vergelijkt met andere diensten en waarom moet je die met punten kopen terwijl je packs direct met geld kan kopen?

Ook kan je dus niet zoals jij aangeeft de pass gebruiken om heel exact te bepalen welke tafel je wel of niet wil kopen. Zo ver ik het heb gezien is er alleen de optie om packs te kopen :?

De tafels die niet uit zijn voor FX3 heb ik niet geprobeerd op Borderlands en Brothers in Arms na dus daar zal ik nog even naar kijjken en ik ben persoonlijk nooit dol geweest op de Williams kasten op een paar uitzonderingen na dus die heb ik gisteren ook niet gelijk getest.

En dat je ze niet hoeft te kopen is nogal een dooddoener. Het is gewoon pure bs dat ze niets hebben geregeld voor de trouwe fan. Ze hadden makkelijk een fan pack kunnen maken voor 50 euro waar mee je alles krijgt wat in de vorige versie zat om maar een bedrag te noemen. Dan hadden ze er nog lekker aan kunnen verdienen zonder enorm greedy over te komen.
Als je die credits (coins) echt nodig was om te kunnen spelen, dan had je wat mij betreft een punt. Maar het is slechts overbodige luxe. Iedere tafel kan je gratis een paar minuten proberen. En de customization die je met coins kan kopen is niet bijzonder. Wat je vrij speelt is minstens net zo goed

Die Pinball Pass moet je met coins kopen omdat de pass cross platform is (Nu nog niet maar straks wel). De coins koop je van de developer. Zodat je met een account van hun straks toegang hebt tot alle kasten op alle platformen met de Pinball Pass. Houd dat bij de prijs ook in het achterhoofd. Toegang op alle platformen

Dat is het nadeel juist van dat ze met het ticket systeem gestopt zijn. ze kunnen nu niet meer elke maand één nieuwe tafel releasen en die los aanbieden. Omdat alles door Nintendo, Microsoft, Sony, Steam en Epic door het goedkeuring proces heen moet en de tafels nu in de stores van de desbetreffende platformhouder aangeboden moeten worden. Wat ook extra geld kost. Daarom zijn de packs met tafels weer terug, zoals we ze ook in Pinball FX3 zagen. Ook werd gezegd dat de platformhouders niet blij worden van 85 losse tafels (En alle tafels die er nog bij komen in de toekomst) in hun game stores. Een aantal titels zijn wel los verkrijgbaar. Dan moet je vooral denken aan de duurdere Williams kasten met film licenties

Dat is geen gek idee. Maar hoe hadden ze dat moeten doen? Bij iedere speler handmatig checken welke kasten ze in FX3 hadden? Sommigen hebben misschien 10% van alle kasten en sommigen hebben ze misschien allemaal. Waar trek je de grens? Er heeft ook gewoon veel tijd en geld gezeten in alle legacy kasten remaken in de Unreal engine. Ze gebruikten voor FX3 hun eigen engine. Als ik de verhalen mag geloven van andere developers is dat gigantisch veel werk

Er is straks wel 33% korting op alle legacy kasten. En als je wat geduld hebt dan zullen er regelmatig ook wel packs met 50% korting aangeboden worden. Ik schat dat je dan uiteindelijk voor net wat meer dan 50 euro alles wat legacy is wel binnen kan hengelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
GETHEZ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:24:
Gewoon eventjes hier zetten dat ik mijn overzet naar ps5 heb kunnen doen, ze hebben voor al mijn tafels van early access een code toegestuurd.

Ging vrij vlot, straks eens opstarten en zien of ze er zijn

Had nog gearbox gekocht in het weekend, dus die zit er ook nog bij :

de early access tafels goedkoper gekocht, en die tafels zijn nu op beide platforms beschikbaar, win-win
Hopelijk krijg ik binnen kort ook de mail. Wil ze ook over hebben naar de PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
GETHEZ schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Net even de video's bekeken, en viel met toch op dat de speeltijd van de records al bij al niet zo lang zijn. Ik dacht dat jullie soms anderhalf uur of langer hierover moesten doen om eerste te eindigen.

Die White water was wel netjes gedaan. Maar zag ook dat je redelijk veel de tafel nudget om van flipper naar flipper te gaan. Heb je hier een voorbeeld video van, hoe je dat precies doet? Hoeveel kracht en in welke richting?

Zou me wel helpen, en misschien ook als je nog wat andere technieken hebt ofzo? Bestaan er eigenlijk video's met controller input getoond op het scherm van FX?
https://pinballfx.fandom.com/wiki/Nudging

Dit kan je al goed op weg helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 24-02-2023 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Klopt. Op de ene tafel raak je de bal veel sneller kwijt dan op de andere. Als je bijv. de gigantische records op Medieval Madness en Attack from Mars ziet van Colin Schumway dan komt dat ook omdat het op die kasten heel gemakkelijk is om extra ballen te verdienen. In principe verzamelt hij bij iedere bal die hij speelt een nieuwe extra bal. En zo kan je heel lang door spelen. Ze hebben de extra ballen op die kasten al wat gelimiteerd. Maar nog kan je aan zijn score zien dat hij uren lang bezig geweest is met één potje. Voordat ze de extra ballen gelimiteerd hadden had hij zelfs een game van 36 uur op Medieval Madness. Beetje vreemd om dat te doen naar mijn idee maar ieder zijn eigen

Dat heet een nudge pass. Daarvoor nudge je de tafel recht naar voren op het moment dat de bal naar beneden rolt op de flipper. Dat kan met een pookje of een d-pad op een controller of met een knop op een toetsenbord of een arcade stick bijv. Ik doe dat gewoon vol gas. Niet met beleid ofzo. Je moet er wel om denken dat als je dat gedaan hebt de tilt bob in de kast in beweging komt en je misschien ook een warning krijgt. Het is verstandig om direct daarna de titlt bob zes seconden af te laten koelen zodat hij weer tot stilstand komt. Doe je binnen die zes seconden nog een nudge dan krijg je sowieso een warning. En doe je het dan nog één of twee keer binnen die zes seconden dan volgt er een tilt. Meestal komt er eerst een tweede warning. Als je de tafel tilt werken de flipperknoppen niet meer dus ben je de bal kwijt. En je kan ook fluiten naar je bonus. Met een pookje van een controller kan je waarschijnlijk wel met meer beleid nudgen zodat je een warning kan voorkomen. Maar dan heb je bijv. de kans dat je niet hard genoeg nudged tijdens een nudge pass en de bal via het midden verdwijnt

Zulke video's heb ik nog niet gezien

Ik heb dit hele mooi overzicht voor je waar alle truukjes in staan

https://www.deadflip.com/tutorials/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GETHEZ
Bedankt hiervoor, de meeste van die trucjes heb ik zelf al een keer, al dan niet bewust, uitgevoerd, behalve dan die onderste misschien, met 2 ballen tegelijk. Maar wist dus al niet dat je niet naar achteren kan nudgen, dus dat moet ik al niet meer proberen.

Zijn er tafels waar je deze technieken iets makkelijker kan op oefenen? Er zou een learning tutorial moeten bestaan vind ik persoonlijk. Zo zou iedereen zijn techniek wat kunnen oefenen, met alle trucjes te trainen, om zo te weten wat je moet doen tijdens een normaal spelletje...

Ik heb ook wat bang om direct te tilten, dus moet dat nog eventjes ondervinden zelf...

Key voor hoge scores is uiteraard om de juiste lane te spelen op het juiste moment, ik merk wel dat ik hier meestal niet consequent in ben spijtig genoeg.

En buiten mijn topscores ben ik meestal binnen de 5 minuten speeltijd al door mijn 3 ballen heen. Al zeker op tafels als Addams family, waar de flippers toch ver uit elkaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
GETHEZ schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:54:
Bedankt hiervoor, de meeste van die trucjes heb ik zelf al een keer, al dan niet bewust, uitgevoerd, behalve dan die onderste misschien, met 2 ballen tegelijk. Maar wist dus al niet dat je niet naar achteren kan nudgen, dus dat moet ik al niet meer proberen.

Zijn er tafels waar je deze technieken iets makkelijker kan op oefenen? Er zou een learning tutorial moeten bestaan vind ik persoonlijk. Zo zou iedereen zijn techniek wat kunnen oefenen, met alle trucjes te trainen, om zo te weten wat je moet doen tijdens een normaal spelletje...

Ik heb ook wat bang om direct te tilten, dus moet dat nog eventjes ondervinden zelf...

Key voor hoge scores is uiteraard om de juiste lane te spelen op het juiste moment, ik merk wel dat ik hier meestal niet consequent in ben spijtig genoeg.

En buiten mijn topscores ben ik meestal binnen de 5 minuten speeltijd al door mijn 3 ballen heen. Al zeker op tafels als Addams family, waar de flippers toch ver uit elkaar staan.
Op sommige tafels is een post pass beter uit te voeren dan op anderen. Maar de meeste truukjes willen wel op alle tafels

De deadflip is erg belangrijk. Om daar een beter gevoel over te krijgen kan je de bal in de loop van een tafel schieten waar hij aan de andere kant van de tafel uit de loop komt en dan niet flippen maar de bal naar de andere flipper laten bouncen. Die andere flipper trek je dan snel omhoog zodat de bal tot stilstand komt. Een zogeheten cradle

De bal zo vaak mogelijk cradelen is erg belangrijk. Dit geeft je tijd om goed te richten. Kijk naar waar je de bal in wil schieten en volg dan het spoor terug naar de flipper met je ogen. Bepaal dan vanaf welk punt van de flipper je moet schieten om je doel te raken. Laat de flipper vallen, de bal rolt naar beneden, en schiet dan op precies dat moment waar jij bepaalt hebt dat de bal vanaf de flipper moet vertrekken

Ik heb dat dit jaar toevallig nog voorgesteld op het FX Discord. Een truukjes tutorial mode waar je alles specifiek kan oefenen

Vooral gewoon beginnen met nudgen. Als je dingen wil leren moet je potjes opstarten waar je dingen uitprobeert en de score enz. even vergeet. Ik geloof dat veel kasten ook een practice mode hebben waar het niet uitmaakt als je de bal verliest

Dat is vrij normaal om de bal snel te verliezen op een kast als Addam's Family. Vergeet niet dat die flipperkasten in het echt gebouwd zijn om geld binnen te hengelen. Hij wil dat je er zo snel mogelijk weer een euro in gooit ;)

Het gaat wel een tijdje duren voordat je echt goed er in wordt. Maar met jouw leergierigheid kan je denk ik in een drietal maanden of misschien een half jaar al een heel eind op weg komen. Dagelijks spelen is mijn advies. Al is het soms maar een half uur of een uur. Kies één kast waar je goed in wil worden en focus daar een tijdje op. Tegen de tijd dat je er goed in bent en dan aan een andere kast begint, dan neem je de skills die je opgebouwd hebt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Dat is vrij normaal om de bal snel te verliezen op een kast als Addam's Family. Vergeet niet dat die flipperkasten in het echt gebouwd zijn om geld binnen te hengelen. Hij wil dat je er zo snel mogelijk weer een euro in gooit ;)
Misschien domme vraag, maar tafels als Garfield, en Marvel, etc.
Zijn die dan van 0 gebouwd door Zen ? Heb het gevoel dat Zen hun eigen tafels veel '' makkelijker '' zijn.
Maar veronderstel dat ze in catogerie staan van hun licentie naam ? Garfield onder Nickelodeon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Thx, die slap saves wil ik ook wel eens in lukken, en hopelijk op 'commando' na verloop van tijd.

Ik speel al van de ps3 voornamelijk op ninja Gaiden tafel en earth defense. Die earth defense was mijn beste tafel, daar kon ik echt lang op spelen. Spijtig dat die er niet bij is. Ik neem aan dat je ook al enkele jaartjes speelt zo, lol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Misschien domme vraag, maar tafels als Garfield, en Marvel, etc.
Zijn die dan van 0 gebouwd door Zen ? Heb het gevoel dat Zen hun eigen tafels veel '' makkelijker '' zijn.
Maar veronderstel dat ze in catogerie staan van hun licentie naam ? Garfield onder Nickelodeon, etc.
Klopt dat zijn fantasie tafels gemaakt door Zen. Die spelen meestal ook makkelijker idd. De physics zijn ook wat minder realistisch vaak. De Williams kasten zijn echt simulatie
GETHEZ schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:02:
Thx, die slap saves wil ik ook wel eens in lukken, en hopelijk op 'commando' na verloop van tijd.

Ik speel al van de ps3 voornamelijk op ninja Gaiden tafel en earth defense. Die earth defense was mijn beste tafel, daar kon ik echt lang op spelen. Spijtig dat die er niet bij is. Ik neem aan dat je ook al enkele jaartjes speelt zo, lol
Ik begon vijf jaar geleden. Ongeveer een jaar of een half jaar voordat Zen de Williams licentie kreeg. Ik begon met The Pinball Arcade van Farsight die toen nog de Williams licentie hadden. Ik ben wel blij dat Zen het nu in handen heeft. Omdat FX3 en FX veel realistischer spelen, bereid dat je ook veel beter voor op spelen op echte tafels. Ik heb een tijd terug op een aantal echte kasten gespeeld in een soort van arcade hal. En alles wat ik geleerd had in FX3 kon ik gelijk toepassen. Het nudgen, deadflips, catchen en cradelen, richten enz. Het enige waar ik in het begin op die echte kasten moeite mee had was dat er bijna geen input delay was. Ik snapte eerst niet waarom mijn schoten iedere keer mis waren totdat ik dat door had. Ik dacht eerst dat de 'angles' anders waren en dat dat mijn probleem was. Vervolgens ging het veel beter. Ik speelde niet heel lange potjes maar dat kwam ook omdat ik de kasten niet kon. Je moet er bij iedere kast die je voor het eerst speelt eerst wat gevoel voor krijgen voordat dat lukt. Dat is met digital precies zo

Ik speelde toen ik begon met The Pinball Arcade zonder truukjes. Ik schoot de bal gewoon iedere keer weg als hij bij de flippers kwam. Na een aantal maanden die video van DeadFlip die ik eerder poste gebestudeerd. Toen begonnen met deadflips oefenen door de loop van de Ghostbusters flipperkast in The Pinball Arcade te gebruiken. Toen ook meer gaan nudgen. Het is gigantisch belangrijk dat je de tafel naar voren drukt als de bal rond de outlanes aan de zijkanten is. Dat paaltje van de outlane moet je tegen de bal aandrukken. Dan stuitert hij meestal uit die gevaarlijke zone. Ook het paaltje van de inlane (die ernaast zit) kan daarvoor handig zijn. En slap saves zijn ook erg belangrijk. Een schot missen is niet zo erg maar als je daarna de bal verliest is natuurlijk wel een probleem. Je moet redden wat er te redden valt. En in heel veel gevallen lukt dat ook door te nudgen

Earth Defense gaat nog wel verschijnen voor FX. Alle Zen Originals die ook in FX3 zaten komen naar FX. En Earth Defense is daar één van

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifhwDtGFUS5qa5NH0C0nFz8SdBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WOhtmwPBSGoFuWW6mQ66bFWl.png?f=fotoalbum_large

Zal wel niet voor lang eerste staan, maar toch goed gevoel dat het begint te lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:38:
[Afbeelding]

Zal wel niet voor lang eerste staan, maar toch goed gevoel dat het begint te lukken.
Hey dat is goed gedaan man!

Ze hebben vanavond alle leaderboards van alle Williams tafels gereset! Behalve Addam's en Safe Cracker. Vanwege het extra ballen verhaal waar ik het eerder over had

Ook is er een update/patch voor Playstation

Dear Pinball Fans,

We are very grateful for all the reports and suggestions you have submitted for Pinball FX! Based on your feedback, the first update to the game has arrived for PlayStation consoles (PS5: 1.0.2 (70784)) (PS4: 1.0.2 (70787)), which addresses the following issues. An update for the Xbox version is coming soon as well!
FIXED

- In certain circumstances, some offers were missing from the in-game shop

- Add-ons and coins did not appear in the game until restart

- Blurry, ghosting animations in certain cases

- The tutorial is now more visible and easier to understand. If you might have skipped it, you go into Options you can restart it and unlock your 1 Day of free Pinball Pass

IMPROVED

- UI updates and improvements

- HDR Default setting is now brighter

- Ray-tracing mode has improved visuals (PlayStation 5)

LEADERBOARD RESET (on every platform)

- There was an error in the Williams Extra Ball systems where it allowed almost unlimited Extra Balls. We have fixed this in the February 16 release, but there is still a possibility that scores using this error are on the leaderboards. For this reason, we are resetting the leaderboards of all Williams tables in Classic and Arcade except: The Addams Family & Safe Cracker.

We apologize for this error, but we felt to offer fair competition on the leaderboards, this reset is needed.

[ Voor 51% gewijzigd door Robolokotobo op 24-02-2023 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ah de Pro Mode scores hebben ze dus laten staan. Omdat het extra ballen verhaal daar niet voor geld. Net even gekeken en ik heb daar veel top 10 posities en zelfs twee eerste plaatsen. Daar ben ik dan wel weer wijs mee. Wel jammer van die score op Fun House in Classic Mode en een aantal andere hoge notities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:24:
Met een pookje van een controller kan je waarschijnlijk wel met meer beleid nudgen zodat je een warning kan voorkomen.
Ik gebruik wel eens een controller en dan kun je de kracht van de nudge inderdaad variëren met de 2 pookjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:41:
Ik begon vijf jaar geleden. Ongeveer een jaar of een half jaar voordat Zen de Williams licentie kreeg. Ik begon met The Pinball Arcade van Farsight die toen nog de Williams licentie hadden. Ik ben wel blij dat Zen het nu in handen heeft. Omdat FX3 en FX veel realistischer spelen, bereid dat je ook veel beter voor op spelen op echte tafels. Ik heb een tijd terug op een aantal echte kasten gespeeld in een soort van arcade hal. En alles wat ik geleerd had in FX3 kon ik gelijk toepassen. Het nudgen, deadflips, catchen en cradelen, richten enz. Het enige waar ik in het begin op die echte kasten moeite mee had was dat er bijna geen input delay was. Ik snapte eerst niet waarom mijn schoten iedere keer mis waren totdat ik dat door had. Ik dacht eerst dat de 'angles' anders waren en dat dat mijn probleem was. Vervolgens ging het veel beter. Ik speelde niet heel lange potjes maar dat kwam ook omdat ik de kasten niet kon. Je moet er bij iedere kast die je voor het eerst speelt eerst wat gevoel voor krijgen voordat dat lukt. Dat is met digital precies zo
Ofd-topic:
Heb je nooit Pro Pinball gespeeld? Die Timeshock! kast is wat mij betreft nog altijd de beste video pinball game original ooit gemaakt. De graphics en physics waren destijds zijn tijd ver vooruit. Maar ook de opvolgers ‘Big Race USA’ en ‘Fantastic Journey’ waren erg mooie kasten, met nog realistischere physics. Ik heb ze hier nog allemaal staan in hun originele boxen. Een aantal jaren terug is Timeshock! opnieuw uitgebracht in een Ultra versie via een Kickstarter door Barnstorm Games. Daarvan heb ik ook de Steam en iOS versie. Helaas zijn ze niet alle beloftes nagekomen, want bij bepaalde pledges zou je ook nog fysieke producten ontvangen, zoals een box met de disk versie, T-shirts, sleutelhangers, etc.. Ik heb destijds ongeveer €100 geïnvesteerd en daar alleen de digitale versies in Steam en iOS voor terug gekregen. Maar ja, dat is ook het risico van Kickstarters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Als die 6 ballen komen van multibal op de Garfield tafel.
Dat is flipperen voor te flipperen, veel techniek zit er bij mij niet meer in dan :P

Ben ook eens begonnen met de Pasha tafel, eigenlijk simpel tafeltje.
Ook wel relaxed voor te spelen.
Doe heel veel mee aan die events, maar die wild west map daar krijg ik 0 hoge scores.
Nochtans prachtige tafel voor te spelen, maar doe toch veel fout erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Ofd-topic:
Heb je nooit Pro Pinball gespeeld? Die Timeshock! kast is wat mij betreft nog altijd de beste video pinball game original ooit gemaakt. De graphics en physics waren destijds zijn tijd ver vooruit. Maar ook de opvolgers ‘Big Race USA’ en ‘Fantastic Journey’ waren erg mooie kasten, met nog realistischere physics. Ik heb ze hier nog allemaal staan in hun originele boxen. Een aantal jaren terug is Timeshock! opnieuw uitgebracht in een Ultra versie via een Kickstarter door Barnstorm Games. Daarvan heb ik ook de Steam en iOS versie. Helaas zijn ze niet alle beloftes nagekomen, want bij bepaalde pledges zou je ook nog fysieke producten ontvangen, zoals een box met de disk versie, T-shirts, sleutelhangers, etc.. Ik heb destijds ongeveer €100 geïnvesteerd en daar alleen de digitale versies in Steam en iOS voor terug gekregen. Maar ja, dat is ook het risico van Kickstarters.
Daar ben ik wel bekend mee. Nooit gespeeld maar wel gezien. Ja de spelers die dit al heel lang doen spreken allemaal lovende woorden daarover
KBE91 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:23:
Als die 6 ballen komen van multibal op de Garfield tafel.
Dat is flipperen voor te flipperen, veel techniek zit er bij mij niet meer in dan :P

Ben ook eens begonnen met de Pasha tafel, eigenlijk simpel tafeltje.
Ook wel relaxed voor te spelen.
Doe heel veel mee aan die events, maar die wild west map daar krijg ik 0 hoge scores.
Nochtans prachtige tafel voor te spelen, maar doe toch veel fout erop.
Mooi dat die Garfield tafel zo goed bevalt. Ik heb hem met de 1 dag pinball pas gespeeld en ik vond het ook een zeer plezierige ervaring

Pasha vind ik ook heel tof! Mijn favoriete Zen Original na Curse of the Mummy. Geinig met die arabische elementen in de kast en de lay out is ook zeer fraai. Top tafel

Ze hebben voor de remake van Wild West Rampage extra hun best gedaan. Dat valt wel op. Waarschijnlijk omdat het de gratis kast is. Moet natuurlijk een super goeie eerste indruk maken. Hij is een beetje lastig idd. Blijven spelen op de kast en niet opgeven dan gaat het lukken. Dat moest ik mijzelf vanmiddag ook vertellen op Space Station in Pro Mode. Uiteindelijk lukte het toch door minder te proberen de bal onder controle te krijgen. Minder cradelen en vaker gelijk gericht schieten. Toen ging het gelijk goed en poste ik een tweede plaats op het leaderboard achter Tarek Oberdieck. Met 22 miljoen net 1 miljoen punten minder dan Tarek. In Pro Mode op Gofers de derde plaats gepakt. Op Fun House de derde plaats. En op Dr Dude de tweede. Allemaal vanmiddag in Pro Mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Daar ben ik wel bekend mee. Nooit gespeeld maar wel gezien. Ja de spelers die dit al heel lang doen spreken allemaal lovende woorden daarover

[...]

Mooi dat die Garfield tafel zo goed bevalt. Ik heb hem met de 1 dag pinball pas gespeeld en ik vond het ook een zeer plezierige ervaring

Pasha vind ik ook heel tof! Mijn favoriete Zen Original na Curse of the Mummy. Geinig met die arabische elementen in de kast en de lay out is ook zeer fraai. Top tafel

Ze hebben voor de remake van Wild West Rampage extra hun best gedaan. Dat valt wel op. Waarschijnlijk omdat het de gratis kast is. Moet natuurlijk een super goeie eerste indruk maken. Hij is een beetje lastig idd. Blijven spelen op de kast en niet opgeven dan gaat het lukken. Dat moest ik mijzelf vanmiddag ook vertellen op Space Station in Pro Mode. Uiteindelijk lukte het toch door minder te proberen de bal onder controle te krijgen. Minder cradelen en vaker gelijk gericht schieten. Toen ging het gelijk goed en poste ik een tweede plaats op het leaderboard achter Tarek Oberdieck. Met 22 miljoen net 1 miljoen punten minder dan Tarek. In Pro Mode op Gofers de derde plaats gepakt. Op Fun House de derde plaats. En op Dr Dude de tweede. Allemaal vanmiddag in Pro Mode
Ik probeer gewoon gevoel te krijgen voor de kast, doet me denken aan Aladdin die Pasha. Hemels sfeertje eigenlijk. Maar die Son of Zeus of Castlestorm, zijn toch ook 2 hemelse kasten. Die Castlestorm kwa art style is helemaal mijn ding. Wat een sfeer in die kast. Mijn vrouw was er ook lovend over eigenlijk.

Moet wel eerlijk zeggen dat Zen hun kasten me meer liggen dan die Williams kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Hopelijk krijg ik binnen kort ook de mail. Wil ze ook over hebben naar de PS5
Kijk uit wanneer je die codes invoert. Er was een andere Playstation gebruiker die 16 codes op rij invoerde waarop zijn Playstation account 24 uur geblocked werd. Waarschijnlijk omdat Playstation zoveel codes op één dag verdacht vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Ik probeer gewoon gevoel te krijgen voor de kast, doet me denken aan Aladdin die Pasha. Hemels sfeertje eigenlijk. Maar die Son of Zeus of Castlestorm, zijn toch ook 2 hemelse kasten. Die Castlestorm kwa art style is helemaal mijn ding. Wat een sfeer in die kast. Mijn vrouw was er ook lovend over eigenlijk.

Moet wel eerlijk zeggen dat Zen hun kasten me meer liggen dan die Williams kasten.
Waarom liggen die kasten je beter? Je vindt ze mooier of spelen ze fijner of beide? Die kasten zijn natuurlijk echte gaming kasten. Williams is gemaakt om je ballen zo snel mogelijk te verzuipen zodat je er weer een euro in gooit. Hoog entertainment gehalte dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Robolokotobo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Waarom liggen die kasten je beter? Je vindt ze mooier of spelen ze fijner of beide? Die kasten zijn natuurlijk echte gaming kasten. Williams is gemaakt om je ballen zo snel mogelijk te verzuipen zodat je er weer een euro in gooit. Hoog entertainment gehalte dat wel
Ze spelen voor mij iets fijner, je voelt wel dat die kasten zoals je zegt gebouwd zijn voor snel je bal te verliezen. Iemand als mij die terug de hobby op pikt, is dit wel even wennen. Vandaar dat ik even de Williams kasten links laat liggen. Maar kwa physics zijn het wel top kasten, de plays dat ze in het echt maken. Gaan wel vlotter op Williams kasten dan Zen kasten. Daar durft de bal wel eens raar te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door KBE91 op 25-02-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Robolokotobo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:25:
[...]

Kijk uit wanneer je die codes invoert. Er was een andere Playstation gebruiker die 16 codes op rij invoerde waarop zijn Playstation account 24 uur geblocked werd. Waarschijnlijk omdat Playstation zoveel codes op één dag verdacht vindt
Goede tip. Ik heb inmiddels wel contact met Zen maar de codes heb ik nog niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
-ET- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Goede tip. Ik heb inmiddels wel contact met Zen maar de codes heb ik nog niet ontvangen
We zijn nu weekend, maar was tss ook het ontvangen van de eerste mail op 2 dagen geholpen, wat toch redelijk snel is, want zij moeten die info nog verwerken die je opstuurt.

@Robolokotobo

Weet jij toevallig waar je bugs kan reporten? Die indiana jones tafel speel ik bijna dagelijks, en is iets raars aan de gang.

Soms herstart ik snel een nieuw spel, als de launch niet zo goed was, en telkens na 3 a 4 keer snel herstarten, kan je niet meer op start game duwen (x bij playstation) hij blijft dan hangen in zo'n soort van view modus waarbij je de kast ziet met op de kast zo highscores. Enige manier om toch te kunnen starten zijn :

Nogmaals op pause en herstarten duwen
Eventjes op vierkantje duwen (table guide), daar terug uitgaan, en dan wil ie de bal wel launchen.

Best vervelend dit. Kwam na de recente update, maar heb nog niet getest bij andere tafels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
GETHEZ schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:03:
[...]

We zijn nu weekend, maar was tss ook het ontvangen van de eerste mail op 2 dagen geholpen, wat toch redelijk snel is, want zij moeten die info nog verwerken die je opstuurt.

@Robolokotobo

Weet jij toevallig waar je bugs kan reporten? Die indiana jones tafel speel ik bijna dagelijks, en is iets raars aan de gang.

Soms herstart ik snel een nieuw spel, als de launch niet zo goed was, en telkens na 3 a 4 keer snel herstarten, kan je niet meer op start game duwen (x bij playstation) hij blijft dan hangen in zo'n soort van view modus waarbij je de kast ziet met op de kast zo highscores. Enige manier om toch te kunnen starten zijn :

Nogmaals op pause en herstarten duwen
Eventjes op vierkantje duwen (table guide), daar terug uitgaan, en dan wil ie de bal wel launchen.

Best vervelend dit. Kwam na de recente update, maar heb nog niet getest bij andere tafels...
Kan je via het formulier doen.

https://zenstudios.freshd...9170f42b3b77039cbb69d2c6c

Misschien ook handig dat je wat video bewijs kan mee leveren, gewoon op Youtube en verborgen link erbij zetten. Zo zien ze meteen het probleem.

Edit 2 : Op hun discord kan je ook bugs reporten.

[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 26-02-2023 14:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste