• fpulse
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01 17:31
Twee weken geleden heb ik in de webshop van webwinkel een AMD Ryzen 5950X besteld. Toen deze een paar dagen later in een verzegelde verpakking bij mij aankwam heb ik de processor direct geïnstalleerd in mijn computer. Tot mijn schrik kwam ik er toen achter dat het om een 5600X bleek te gaan; een processor van weliswaar dezelfde serie maar die ook zo’n €400 goedkoper is. Ik was erg verbaasd: ik had het product immers verzegeld binnen gekregen. Na inspectie van de verpakking bleek echter de onderkant open geweest te zijn, ik kon de lijmresten zien zitten. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de onderkant open gemaakt om zo zijn oude processor in de verpakking te krijgen zonder de verzegeling te verbreken. Vervolgens is het product retour gegaan en is deze terug in het verkoopproces gekomen, en zo uiteindelijk bij mij.

Direct nadat ik zag dat ik het verkeerde product had gekregen heb ik contact opgenomen met de klantenservice van webwinkel, via Facebook. Hier heb ik de situatie uitgelegd waarna de medewerker de processor als retour heeft aangemeld. Ik kon het zonder problemen terugsturen. Ik heb expliciet vermeld dat ik bang was dat er gerommeld was met de verpakking maar er werd mij nogmaals op het hart gedrukt dat ik mij hier geen zorgen over hoefde te maken.

Een paar dagen na het opsturen van de processor kreeg ik een mail van de klantenservice. Helaas, ik zou mijn geld niet terugkrijgen. Het was namelijk ‘onmogelijk’ dat er een verkeerd product was geleverd, immers, het product was ‘gloednieuw’ en verzegeld. Hierop heb ik een mail gestuurd met mijn uitleg en verdenkingen maar opnieuw werd mij medegedeeld dat dat niet zo kon zijn. Inmiddels ligt de processor weer bij mij op het aanrecht. Het geld krijg ik niet terug.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met het juridisch loket en heb daar aankomende week een afspraak mee. Verder probeer ik mijn verhaal zoveel mogelijk online te delen, op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik baal ontzettend: ik kan mijn computer niet gebruiken en ik ben heel veel geld kwijt.

Zijn er hier mensen die iets vergelijkbaars mee hebben gemaakt? En hebben die tips voor mij om dit op te lossen?

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:09. Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt in deze discussie.]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Vervelend, vooral dat je probleem niet serieus genomen lijkt te worden door webwinkel.

Heb je toevallig met credit card betaald? Dan zou je namelijk een chargeback kunnen proberen, of aanspraak kunnen maken op een verzekering.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:09]

• fpulse
oohh schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:41:
Vervelend, vooral dat je probleem niet serieus genomen lijkt te worden door webwinkel.
Dit steekt inderdaad nogal. Zeker omdat ik al jaren klant bij ze ben. Waarom zou ik dan nu ineens gaan frauderen? En waarom wordt er niet ingegaan op mijn verdenkingen?

Het stomme is ook dat als ik meteen bij aankomst van het product had gechecked of de juiste processor in de verpakking zat ik alsnog een probleem had gehad. Immers, had ik 'm dan zonder de verzegeling te verbreken teruggestuurd, had webwinkel kunnen zeggen dat de onderkant open was geweest en ik dus zou hebben gesjoemeld met de verpakking. In andere woorden, op het moment dat ik het pakket aannam was ik de sigaar.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat er zo slordig omgegaan wordt met een product dat een dergelijk prijskaartje heeft. Niemand heeft blijkbaar gecontroleerd of de juiste processor aanwezig was toen de doos terugkwam in het webwinkel magazijn. Merk op dat het niet nodig is om de doos open te maken om dit te verifiëren: er zit een klein venstertje in zodat je de inhoud gemakkelijk kan controleren.
Heb je toevallig met credit card betaald? Dan zou je namelijk een chargeback kunnen proberen, of aanspraak kunnen maken op een verzekering.
Goede tip maar helaas, ik heb met iDeal betaald.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:11]

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:57
Deze winkel is wel vaker niet zo klantvriendelijk als ze zich wil doen voorkomen. Aan de andere kant, kunnen zij misschien in het systeem zien dat het product niet eerder aan iemand verkocht werd en/of kunnen ze er ook niet zomaar vanuit gaan dat je de waarheid spreekt. Ik ga er maar vanuit dat ze bijna dagelijks met fraude te maken krijgen.

Kun je de foto's die je als bewijs hebt gemaakt hier delen?

• fpulse
Medione1210 schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:56:
Aan de andere kant, kunnen zij misschien in het systeem zien dat het product niet eerder aan iemand verkocht werd en/of kunnen ze er ook niet zomaar vanuit gaan dat je de waarheid spreekt.
Dit klopt helemaal. Het is lastig om mijn onschuld te bewijzen, dit wist ik vanaf het moment dat ik zag dat ik het verkeerde product had gekregen. Mijn punt is daarom ook vooral dat dit had voorkomen kunnen worden als de verpakking goed was gecontroleerd vóór het versturen. Bovendien blijkt uit deze casus wel dat het verzegelen van de verpakking geen fraudebestendige manier is voor zulke dure producten. Ik kan me dus niet voorstellen dat ik de enige ben die hier 'slachtoffer' van is geworden.
Kun je de foto's die je als bewijs hebt gemaakt hier delen?
Het is nauwelijks bewijs te noemen omdat de foto's gemaakt zijn nadat ik de verzegeling had verbroken, maar ik heb screenshots van een filmpje dat ik gemaakt heb om aan mijn familie de situatie uit te leggen. Hierop is te zien dat de onderkant open is geweest. Ik heb ze hier geüpload.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij kan ik me een gelijkaardig topic herinneren over een Apple watch, Verkeerd product gekregen, webwinkel weigert retour

Zo te lezen belooft dat niet veel goeds helaas.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

fpulse schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:54:
[...]

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat er zo slordig omgegaan wordt met een product dat een dergelijk prijskaartje heeft. Niemand heeft blijkbaar gecontroleerd of de juiste processor aanwezig was toen de doos terugkwam in het webwinkel magazijn. Merk op dat het niet nodig is om de doos open te maken om dit te verifiëren: er zit een klein venstertje in zodat je de inhoud gemakkelijk kan controleren.

[...]
Uh, je hebt zelf ook niet gecontroleerd of je de juiste processor had. Terwijl je dat kennelijk makkelijk kan zien zonder de doos open te maken.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:18]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dit soort zaken zijn lijkt mij ook enorm lastig om correct af te handelen. Dan moet er blind vertrouwen zijn tussen koper en verkoper. Wie zegt dat TS niet tracht webwinkel een oor aan te naaien? Ik zeg niet dat dit zo is overigens...

Om direct te zeggen dat de klantenservice slecht is n.a.v. een dergelijke casus is mijn inziens wat te kort door de bocht in ieder geval.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:12]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:14
Was het mogelijk om te zien dat het om de verkeerde processor ging voordat je de verpakking hebt open gemaakt? Als dit alleen te controleren is door het in de pc te stoppen had je ook geen andere manier om hier achter te komen.
Misschien sta je hierdoor weer wat sterker in je zaak richting webwinkel:

Zelf overigens al jaren terug gestopt met bestellen bij webwinkel: je betaalt extra voor klantenservice maar die is ver te zoeken. Ze zijn een veredeld doorgeefluik maar verder is er eigenlijk weinig service of expertise,Ik koop daar alleen als het echt niet anders kan..

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:12]

• fpulse
Frieda schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:16:
Volgens mij kan ik me een gelijkaardig topic herinneren over een Apple watch, Verkeerd product gekregen, webwinkel weigert retour

Zo te lezen belooft dat niet veel goeds helaas.
Bedankt, ik heb de TS meteen een bericht gestuurd.
evilution schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:32:
[...]

Uh, je hebt zelf ook niet gecontroleerd of je de juiste processor had. Terwijl je dat kennelijk makkelijk kan zien zonder de doos open te maken.
En dat is heel erg dom van mij geweest, daar heb je helemaal gelijk in. En toch, misschien kan je je indenken hoe je je voelt als je een nieuwe, peperdure processor in een verzegelde verpakking binnenkrijgt, gekocht bij een gerenommeerde webshop waar je al jaren klant bent. Dan pak je die zo snel mogelijk uit om hem te installeren in je computer.
S.McDuck schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:34:
Was het mogelijk om te zien dat het om de verkeerde processor ging voordat je de verpakking hebt open gemaakt? Als dit alleen te controleren is door het in de pc te stoppen had je ook geen andere manier om hier achter te komen.
Misschien sta je hierdoor weer wat sterker in je zaak richting webwinkel:
Helaas, zoals hierboven te lezen is het inderdaad gemakkelijke te controleren welke processor er in de verpakking zit, zónder de verpakking te hoeven openmaken. Maar nogmaals, je verwacht het niet, bent enthousiast, kan niet wachten et cetera. Achteraf oliedom.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:13]

• TereZz
  • Laatst online: 24-03 12:57
Zonder uitleg heb ik geen idee wat ik hoor te zien op de foto.

Heb je rechtsbijstand? Helaas zijn we zo ver gekomen in onze maatschappij dat dit een vereiste is om je recht te krijgen tegenwoordig.

offtopic:
Sinds wanneer blaat ik populistische onzin uit

[

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:03
[...]

Dat is véél te makkelijk.

Van een klant hoef je dat niet te verwachten: die koopt bij een betrouwbare winkel en mag er dus vanuitgaan dat hij krijgt wat hij bestelt. Zo niet: dan levert de winkel alsnog. Dat is de theorie tenminste.

De winkel heeft daarentegen inherent te maken met fraude bij retouren (dit soort truukjes). Zij zijn dus wel ' verplicht' om te controleren of er niet gerommeld wordt met retourzendingen. Kennelijk is dat eerder (bij de winkel of een leverancier) foutgegaan, waardoor TS nu met de gebakken peren zit.
S.McDuck schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:34:
Ja, maar daar schiet je niets mee op. Dan heeft TS nog steeds de verkeerde CPU die hij (praktisch gesteld) niet kan retourneren.

Lastige casus voor TS. Ik zou 't gooien op common sense: als TS fraude zou willen plegen richting de winkel dan zou hij wel CPUs vervangen en ze stilletjes retourneren (zoals kennelijk al eerder is gebeurd) - contact opnemen met de winkel en ze te beschuldigen van een fout is dan wel het laatste wat je zou doen. De winkel zou dus ook tot de conclusie moeten komen dat hij waarschijnlijk de waarheid spreekt.

En misschien kunnen ze in hun systemen zien of de CPU niet eerder aan iemand is verkocht. Of misschien tegelijk gekocht met een 5600X, waarbij er ééntje geretourneerd werd. Toevallig.
fpulse schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:36:
Het was namelijk ‘onmogelijk’ dat er een verkeerd product was geleverd, immers, het product was ‘gloednieuw’ en verzegeld. Hierop heb ik een mail gestuurd met mijn uitleg en verdenkingen maar opnieuw werd mij medegedeeld dat dat niet zo kon zijn.
'Goednieuw' en 'verzegeld' betekent natuurlijk niet per definitie dat hij niet eerder aan een andere klant is verkocht (ervanuitgaande dat dat het meest voordehandliggende scenario is). Maar dat verschil heb je ze vast ook al proberen duidelijk te maken..

[Voor 15% gewijzigd door Thralas op 07-11-2021 09:49]

• TereZz
  • Laatst online: 24-03 12:57
Om nog even in te gaan op je laatste zin, dan je je computer nu niet kunt gebruiken.
Ik zou eerst eens hele goede foto's maken van de verpakking, processor en een goed verhaal wat er te zien is bij de foto's. Vervolgens de processor tijdelijk lekker gebruiken bij gebrek aan beter.
Parallel start je een case op bij je rechtsbijstand. Als je dit niet hebt kan je hier op het forum voldoende voer vinden hoe je dit varkentje wast. Zoek op ingebrekestelling, non conformiteit etc. Daar zitten termijnen aan waarop je zelf hoort te wachten, dus stuur zo'n ingebrekestelling zo snel mogelijk, dan hoef je zelf zo kort mogelijk te wachten.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:17
TereZz schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:42:

Heb je rechtsbijstand? Helaas zijn we zo ver gekomen in onze maatschappij dat dit een vereiste is om je recht te krijgen tegenwoordig.

offtopic:
Sinds wanneer blaat ik populistische onzin uit

[
Dit. En hoe vervelend de situatie ook voor TS...
Met alle respect, als verkopende partij zou ik met deze foto's ook niets kunnen.
Onscherp, totaal niks van een kenmerk van het product... wat verwacht je daarmee te bewijzen.

Wat je nog kan doen?
Ik zou er even mee langs een van de fysieke winkels van webwinkel gaan. Misschien dat je het verhaal daar kan voorleggen. Er moet in de verkoop systemen van webwinkel overigens ook prima na te gaan zijn of jij een 2e kans of retourproduct hebt ontvangen.
Blijf beleefd tegen de medewerker(s) en probeer constructief mee te denken.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:13]

• fpulse
TereZz schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:42:
Goed punt, ik heb voor het gemak een filmpje geüpload waarin ik de verpakking laat zien. Je kunt daar zien dat de onderkant open is. Zie YouTube: webwinkel 5950X
Thralas schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:43:
'Goednieuw' en 'verzegeld' betekent natuurlijk niet per definitie dat hij niet eerder aan een andere klant is verkocht (ervanuitgaande dat dat het meest voordehandliggende scenario is). Maar dat verschil heb je ze vast ook al proberen duidelijk te maken..
Helaas willen ze niet ingaan op mijn argumenten. Voor hun is het een klare zaak: de verpakking was verzegeld en dan is het dus onmogelijk dat er een andere processor in zit.
TereZz schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:49:
Om nog even in te gaan op je laatste zin, dan je je computer nu niet kunt gebruiken.
Ik zou eerst eens hele goede foto's maken van de verpakking, processor en een goed verhaal wat er te zien is bij de foto's. Vervolgens de processor tijdelijk lekker gebruiken bij gebrek aan beter.
Parallel start je een case op bij je rechtsbijstand. Als je dit niet hebt kan je hier op het forum voldoende voer vinden hoe je dit varkentje wast. Zoek op ingebrekestelling, non conformiteit etc. Daar zitten termijnen aan waarop je zelf hoort te wachten, dus stuur zo'n ingebrekestelling zo snel mogelijk, dan hoef je zelf zo kort mogelijk te wachten.
Dank voor de tips, hier ga ik mee aan de slag.
GeeEs schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:56:
Met alle respect, als verkopende partij zou ik met deze foto's ook niets kunnen.
Onscherp, totaal niks van een kenmerk van het product... wat verwacht je daarmee te bewijzen.

Wat je nog kan doen?
Ik zou er even mee langs een van de fysieke winkels van webwinkel gaan. Misschien dat je het verhaal daar kan voorleggen. Er moet in de verkoop systemen van webwinkel overigens ook prima na te gaan zijn of jij een 2e kans of retourproduct hebt ontvangen.
Blijf beleefd tegen de medewerker(s) en probeer constructief mee te denken.
Je hebt gelijk. Ik had wat meer tijd moeten nemen voor het maken van fatsoenlijke foto's. Op het moment dat ik ze maakte had ik net de mail gekregen dat ik mijn geld niet zou terugkrijgen, en was ik dus behoorlijk nijdig. Wie weet hebben ze wat aan het filmpje dat ik hierboven heb gepost.

En ik ben altijd keurig geholpen in de fysieke webwinkel winkels, een goed idee om het daar eens te proberen. Dank.
GeeEs schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:00:
Op het filmpje is de verpakking niet verzegeld. Hier kan je toch niks mee bewijzen.
Dring er beleefd!! op aan dat ze in hun systeem nagaan of je een retour product hebt gehad.
De doos ziet er no way nieuw uit, zitten zelfs cooling paste vlekken op... Met dit filmpje bewijs je niks.
Helaas, ik had ook gewild dat ik het filmpje gemaakt had vóór ik de verpakking opende, maar ik kan de klok niet terugzetten. Het was dan ook meer als uitleg over wat (ik denk dat) er gebeurd is.

[Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:14]

• GeeEs
fpulse schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:57:
[...]

Goed punt, ik heb voor het gemak een filmpje geüpload waarin ik de verpakking laat zien. Je kunt daar zien dat de onderkant open is. Zie YouTube: webwinkel 5950X

[...]

Helaas willen ze niet ingaan op mijn argumenten. Voor hun is het een klare zaak: de verpakking was verzegeld en dan is het dus onmogelijk dat er een andere processor in zit.
[...]

Dank voor de tips, hier ga ik mee aan de slag.
Op het filmpje is de verpakking niet verzegeld. Hier kan je toch niks mee bewijzen.
Dring er beleefd!! op aan dat ze in hun systeem nagaan of je een retour product hebt gehad.
De doos ziet er no way nieuw uit, zitten zelfs cooling paste vlekken op... Met dit filmpje bewijs je niks.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:18]

• GeeEs
GeeEs schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:00:
[...]

Dring er beleefd!! op aan dat ze in hun systeem nagaan of je een retour product hebt gehad. En geef inderdaad aan dat je desnoods bereid bent een zaak van te maken.
De doos ziet er no way nieuw uit, zitten zelfs cooling paste vlekken op... Met dit filmpje bewijs je helaas niks.

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 15:39
De bewijslast ligt toch écht hiervoor bij webwinkel. Volgens mij kunnen ze prima zien of het product al eerder opgestuurd of geretourneerd is, in dat geval moeten zij bewijzen dat het product niet verwisseld is. Als jij dat zou moeten bewijzen is het de omgekeerde wereld.

Ik bestel niets meer bij webwinkel, ik heb een paar keer ervaringen gehad die in mijn ogen gewoon tegen oplichterij aanzitten. Die goede service die ze zogenaamd zouden bieden merk ik helemaal niets van.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:14]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

• GeeEs
jetspiking schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:03:
De bewijslast ligt toch écht hiervoor bij webwinkel. Volgens mij kunnen ze prima zien of het product al eerder opgestuurd of geretourneerd is, in dat geval moeten zij bewijzen dat het product niet verwisseld is. Als jij dat zou moeten bewijzen is het de omgekeerde wereld.

Ik bestel niets meer bij webwinkel, ik heb een paar keer ervaringen gehad die in mijn ogen gewoon tegen oplichterij aanzitten. Die goede service die ze zogenaamd zouden bieden merk ik helemaal niets van.
Precies, hoop voor TS dat dit wat oplevert.
Als het om een eerder geretourneerd product gaat zal webwinkel wel een heel goed verhaal moeten hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:15]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
[...]

Daar heb je wel gelijk aan, maar dan nog zou het moeilijk zijn geweest om de winkel te overtuigen dat hun zij een fout hebben gemaakt.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@fpulse De verkoper moet gemakkelijk na kunnen gaan of jouw product eerder aan iemand anders is geleverd. Zij hebben daarna niet goed gecontroleerd of er niet met de verpakking is gerommeld en schepen jou nu met het probleem op. Het zal voor jou niet aan te tonen zijn, maar ze zouden zich af moeten vragen waarom iemand een CPU terugstuurt in een "niet geopende" verpakking en daar verder onderzoek naar moeten doen. Zouden ze detailfoto's van retouren maken?

Ik heb helaas veel slechte ervaringen met de betreffende partij, binnen strakke kaders prima service, net iets erbuiten ben je de sjaak. En dan maakt het niet uit of je er bijv. al 50.000 Euro hebt besteed, je wordt behandeld alsof je er je eerste aankoop hebt gedaan en misbruik van ze probeert te maken. Dat heeft met vertrouwen te maken, je besteed er meer geld dan bij andere webshops en daarvoor verwacht je in ruil iets terug, dat je juist op het moment dat je dat verwacht niet krijgt. Ik koop er daarom ook niets meer, juist op dit soort momenten verwacht je dat ze je serieus nemen en je tegemoet komen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:16
Ik begrijp niet zo goed wat die foto's en dat filmpje moeten bewijzen.
Daar zat de doos dichtgelijmd, en dat is nu open. (omdat jij het zo te lezen los hebt gemaakt) Oke. Dus?

Als dit verhaal klopt is het natuurlijk gewoon ontzettend waardeloos. Maar dat filmpje bewijst helemaal niets.
Ik vind het toch een beetje een vreemd verhaal.

Als webwinkel kan zien dat die processor nooit aan iemand anders verkocht is begrijp ik ze eigenlijk wel.

[Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:15]

• fpulse
WEBGAMING schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:19:
Ik begrijp niet zo goed wat die foto's en dat filmpje moeten bewijzen.
Daar zat de doos dichtgelijmd, en dat is nu open. (omdat jij het zo te lezen los hebt gemaakt) Oke. Dus? Zo te zien ook maar aan 1 kant? Dan kan je hem nog steeds niet uit de doos krijgen.
Ik heb deze beelden nooit 'bewijs' genoemd: het gaat slechts om een filmpje dat duidelijk moet maken hoe ik denk dat iemand de verpakking heeft opengemaakt zonder de verzegeling te verbreken. Het toont dus de fraudegevoeligheid van de verpakking aan.

Overigens, ook als de verzegeling niet verbroken was geweest, was dit onvoldoende bewijs geweest. Immers, ik had ook zélf de verpakking open kunnen maken aan de onderkant. In andere woorden, vanaf het moment dat ik het pakketje aannam was het zeer moeilijk om mijn onschuld te bewijzen. Dat maakt dit zo'n lastige kwestie.

Mijn klacht is daarom ook dat het retourproces gebrekkig is: als er beter was gecontroleerd welke processor er in de verpakking zat vóór het terug in het verkoopproces kwam, zat ik niet met de gebakken peren. En verder vind ik het pijnlijk dat er door de klantenservice niet ingegaag wordt op mijn mails.

Maar goed, ik verval een beetje in herhaling. Voor nu is mijn plan om naar een webwinkel winkel te gaan om mijn verhaal te doen en contact op te nemen met het juridisch loket. Verder heb ik een bericht gestuurd aan de TS van het topic over de verkeerd geleverde Apple Watch.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:15]

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
Mensen, kunnen jullie ophouden allemaal een voor een te zeggen dat dat filmpje niks bewijst? TS heeft al meerdere keren aangegeven dat hij dat filmpje helemaal niet als bewijs heeft gemaakt en hij heeft het alleen gepost omdat mensen om foto's/filmpjes vroegen en dit het enige is dat hij heeft.

Wie maakt er nou van alles dat je binnenkrijgt een duidelijk unboxing filmpje, voor de off chance dat er iets mis mee is? Die mensen bestaan vast, maar zijn echt uitzonderingen.

(edit: spuitelf, zie dat TS tegelijk al hetzelfde heeft gepost)

[Voor 6% gewijzigd door Lapa op 07-11-2021 10:35]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-03 22:36
webwinkel zou aan de hand van de streepjescode in principe wel de route kunnen inzien dat de processor heeft afgelegd. Als blijkt dat het inderdaad eerder retour is gestuurd dan kunnen ze ervan uitgaan dat de TS de waarheid spreekt.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:15]

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
TS ik hoop dat je hebt betaald met een creditcard. Zij zullen jou de uitweg bieden.

Anders accepteer je verlies. Zoals door anderen aangegeven Coolblue en bol.com zijn webshops waar als alles binnen de gebaande paden gaat het goed gaat. Ga je er net buiten dan ben je de klos. Ik vermijd beide webshops dan ook.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:37
De enige manier is om webwinkel onder druk te blijven zetten dat ze niet geleverd hebben wat jij besteld hebt. Helaas is webwinkel lang niet zo servicd vriendelijk als wat ze uitstralen in reclames. ze hebben alleen nu genoeg markt aandeel om ermee weg te komen spijtig genoeg.

Zelf bestel ik al vrijwel niet meer bij amazon, coolblue of bol.com want bij problemen zijn ze onbereikbaar en moet je echt heel ver gaan om überhaupt iemand te krijgen die moeite voor je wilt doen.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:18]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Er werken natuurlijk ook fraudeurs bij de post en bij webwinkel. Het pakje kan evengoed na verzending (waar het pakje nog helemaal intakt was en inhoud correct) zijn opengemaakt. (Edit: webwinkel doet zijn eigen post)

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat de focus van dit probleem niet perse op de retour afdeling van webwinkel moet liggen.

Sterker nog, jij als klant moet de focus houden op het probleem wat jij hebt: verkeerd product ontvangen. Alles wat daarvoor gebeurd is niet voor jouw rekening en hoef jij niet uit te zoeken of aan te vechten.

[Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:16]

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:20
xminator schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:43:
TS ik hoop dat je hebt betaald met een creditcard. Zij zullen jou de uitweg bieden.

Anders accepteer je verlies. Zoals door anderen aangegeven Coolblue en bol.com zijn webshops waar als alles binnen de gebaande paden gaat het goed gaat. Ga je er net buiten dan ben je de klos. Ik vermijd beide webshops dan ook.
Dus TS moet maar 400 euro verlies nemen? Geen wonder dat bedrijven er mee weg komen. Als 400 al niet genoeg is om te vechten.

En TS gaf al aan dat hij met Ideal heeft betaald.

En ben het eens met @remco_k waar het mis is gegaan is niet echt belangrijk. en dat hoeft TS ook niet uit te zoeken.

[Voor 9% gewijzigd door loki504 op 07-11-2021 10:55]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03 16:10

OmeJoyo

This is me

Heb je fysiek ook gekeken op de processor en gezien dat het een andere is? Dat we niet een verkeerde identificatie hebben van een verouderde bios?

(neem aan van wel, maarja, zou een vervelende discussie zijn als dit het perongeluk is)

[Voor 23% gewijzigd door OmeJoyo op 07-11-2021 10:58]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12

Part

Helemaal niets.....

fpulse schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:29:
[...]

......

Maar goed, ik verval een beetje in herhaling. Voor nu is mijn plan om naar een webwinkel winkel te gaan om mijn verhaal te doen en contact op te nemen met het juridisch loket. Verder heb ik een bericht gestuurd aan de TS van het topic over de verkeerd geleverde Apple Watch.
Vraag tijdens het gesprek bij de webwinkel winkel de naam van de medewerker en zijn email adres.
Na het gesprek alles wat je overeengekomen bent of afgesproken hebt puntsgewijs op de email zetten.
Mocht je niet zijn email adres krijgen dan de email sturen naar het email adres van de helpdesk.
In dit soort gevallen is het belangrijk een dossier op te bouwen.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:19]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:23
Ik heb vanwege de hoeveelheid niet elk bericht terug gelezen, maar is er toevallig een fysieke webwinkel winkel bij je in de buurt op redelijke afstand? Naar mijn ervaring zijn ze in de winkels net even wat coulanter /redelijker dan via de online klantenservice in dit soort zaken.
Als het nu om 20 zou gaan zou ik inderdaad mijn verlies nemen en er nooit meer iets bestellen. Alleen gaat het hier om 400-450 euro verschil, dat bedrag lijkt me hoog genoeg voor TS om het in ieder geval te blijven proberen via verschillende wegen.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:17]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
!mark schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:58:
Ik heb vanwege de hoeveelheid niet elk bericht terug gelezen, maar is er toevallig een fysieke webwinkel winkel bij je in de buurt op redelijke afstand? Naar mijn ervaring zijn ze in de winkels net even wat coulanter /redelijker dan via de online klantenservice in dit soort zaken.

[...]

Als het nu om 20 zou gaan zou ik inderdaad mijn verlies nemen en er nooit meer iets bestellen. Alleen gaat het hier om 400-450 euro verschil, dat bedrag lijkt me hoog genoeg voor TS om het in ieder geval te blijven proberen via verschillende wegen.
“Ja hoi, jullie klantenservice willen deze niet terug nemen, verzegeling was verbroken, maar er zat echt deze processor in”.

Wat denk je dat de winkel zegt? Natuurlijk meneer/mevrouw wij snappen het, hier heb je een ander?

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 11:17]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vervelende situatie man. Heb je ze al gebeld? In mijn ervaring leidt dat tot constructievere oplossingen dan mailen/chatten.

Had ik zelf laatst nog bij een andere winkel. Via de mail kreeg ik te horen dat ze niet aan mijn verzoek konden voldoen (komt neer op verlengen zichttermijn door omstandigheden). Nam ik geen genoegen mee en gebeld: was geen enkel probleem.

Hoop dat er een oplossing komt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd conform beleid. Deze mag achterwege blijven zolang deze nog niet van belang is in de discussie.

Tevens zie ik een hoop eigen, ongerelateerde, ervaringen met deze en andere webwinkels langskomen, ook deze mogen achterwege blijven.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• !mark
  • Laatst online: 18:23
Vorkie schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:15:
Wat denk je dat de winkel zegt? Natuurlijk meneer/mevrouw wij snappen het, hier heb je een ander?
Ja wellicht, een fysiek gesprek is persoonlijker dus kun je beter uitleggen wat het probleem is en is voor de andere kant ook makkelijker om begrip te tonen doordat ze wat meer tijd voor je hebben i.p.v. een van de 100 mailtjes die in een uurtje afgehandeld moeten worden.

Niet geschoten is altijd mis :)
Denk dat je hiermee de beste kans hebt het nog met de winkel op te lossen voor een eventuele escalatie.

• Visgek82
  • Laatst online: 20:19
Ik heb zelf bij een computer winkel gewerkt en kan je verzekeren dat het wel degelijk sporadisch voor komt dat er een verkeerde processor in de verpakking zit . soms een betere, soms een minder goede. Zowel bij Intel als AMD.

[Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 07-11-2021 11:42]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Aragnut
  • Laatst online: 20:25
Visgek82 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:41:
Ik heb zelf bij een computer winkel gewerkt en kan je verzekeren dat het wel degelijk sporadisch voor komt dat er een verkeerde processor in de verpakking zit . soms een betere, soms een minder goede. Zowel bij Intel als AMD.
Zelf ook in een computer winkel gewerkt en mee gemaakt dat een klant met een oude router in de doos van een nieuwe deze probeerde te retourneren. Oplichting komt helaas aan beide kanten voor.
@TS staat er een serienummer op de factuur en komt deze overeen met de doos (en komt deze weer overeen met de processor)?

• fpulse
Aragnut schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:48:
@TS staat er een serienummer op de factuur en komt deze overeen met de doos (en komt deze weer overeen met de processor)?
Er staat geen serienummer op de factuur. Op de verzegeling staat wél een serienummer, dat van de 5950X en deze komt niet overeen met het serienummer op de 5600X.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
Weet iemand of het gewicht van de 5600X en 5950X exact hetzelfde is? Misschien dat de TS daar nog wat mee kan mits het gewicht bij de verzendservice bekend is. Ik kan me voorstellen dat een CPU met 16 cores mogelijk net wat meer gewicht heeft als één met 6 cores.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Probeer je hier nu echt de schuld bij TS te leggen? Het klopt dat AMD zijn verpakking al jaren zo ontwerpt dat je de CPU van de buitenkant kunt zien zitten. Maar ik heb zelf nog nooit nagekeken of de CPU die er in zit overeenkomt met wat ik denk gekocht te hebben op die manier. Daar is ook geen enkele reden toe over het algemeen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
ik kan het me ook voorstellen,

maar niet met je huis en tuin weegschaal
denk aan 10de van grammen.

in elk geval, ik heb daar niet voldoende vertrouwen in/ geen weegschaal
om mijn 5950x uit te bouwen

[Voor 33% gewijzigd door jack zomer op 07-11-2021 12:35]

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
loki504 schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:53:
[...]

Dus TS moet maar 400 euro verlies nemen? Geen wonder dat bedrijven er mee weg komen. Als 400 al niet genoeg is om te vechten.

En TS gaf al aan dat hij met Ideal heeft betaald.
[...]
Het verlies is zelfs nog een stuk meer zou ik zeggen. Als je een systeem bouwt rond een processor ga je daar niet ineens een veel minder krachtige instoppen dan gepland, TS kan dus eigenlijk niks met deze processor behalve verkopen. En verkopen kan pas als dit verhaal 100% klaar is en ook nooit meer voor de nieuwprijs lijkt me. Nog even los van het gedoe dat het allemaal meebrengt.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:12
@fpulse Dit is wel heel erg zuur. Vooral omdat je in een machteloze positie wordt gezet. Dit is letterlijk een blauwtje lopen :P
Je zou haast nog een proc bestellen en dezelfde streek bij ze uithalen, dit netjes documenteren als bewijs dat het mogelijk is.

[Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 07-11-2021 12:42]

• supayoshi
  • Laatst online: 20:10
Ik zou gewoon nogmaals contact opnemen met de webshop en vragen naar een leidinggevende, heb iets soortgelijks meegemaakt, vervolgens een aantal keren moeten bellen met de webshop... uiteindelijk na veel zeuren geld terug gehad! Gewoon blijven bellen en niet akkoord gaan met standaard antwoord, en anders officiele klacht indienen bij ze, dan belt iemand met mogelijk meer opties je terug / of neemt contact met je op voor de afhandeling... ellende.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 23:56
remco_k schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:49:
Er werken natuurlijk ook fraudeurs bij de post en bij [Mbr]webwinkel[/]. Het pakje kan evengoed na verzending (waar het pakje nog helemaal intakt was en inhoud correct) zijn opengemaakt. (Edit: [Mbr]webwinkel[/] doet zijn eigen post)

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat de focus van dit probleem niet perse op de retour afdeling van [Mbr]webwinkel[/] moet liggen.

Sterker nog, jij als klant moet de focus houden op het probleem wat jij hebt: verkeerd product ontvangen. Alles wat daarvoor gebeurd is niet voor jouw rekening en hoef jij niet uit te zoeken of aan te vechten.
Fraudeurs bij de post. Ik vind dat wel weer generaliserend om hem in deze situatie te gebruiken.

Zie je een postmedewerker, sorteermedewerker of pakketbezorger ergens op het toilet of in zijn busje het pakket openen - niet wetende welk product je aantreft - de onderkant van de verpakking loshalen, product verwisselen (hij heeft toevallig zijn oude processor in zijn binnenzak?) en alles weer secuur dichtmaken? Pakket terug zonder vertraging in het bezorgproces? Geloof er niks van.

Je, fraude bij pakketbezorging komt voor. Maar in dit specifieke geval en op zo'n manier? Als hier sprake is van fraude, dan is het door een consument die de boel heeft belazerd.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Dionysiou De betreffende webwinkel verstuurt zijn post in eigen beheer. De bezorgers hebben precieze info over wat ze gaan bezorgen. Het is een prima scenario wat plaats kan vinden, of beter nog, andersom: je kan en mag dat niet uitsluiten.
Maar zoals al eerder gezegd, dat is een onderwerp waar TS zich niet druk over moet maken.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14
remco_k schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:19:
@Dionysiou De betreffende webwinkel verstuurt zijn post in eigen beheer. De bezorgers hebben precieze info over wat ze gaan bezorgen. Het is een prima scenario wat plaats kan vinden, of beter nog, andersom: je kan en mag dat niet uitsluiten.
Maar zoals al eerder gezegd, dat is een onderwerp waar TS zich niet druk over moet maken.
Is dat niet alleen voor witgoed? Mijn *knip* webwinkel pakketjes komen gewoon met PostNL wanneer het computer, AV apparatuur of bijvoorbeeld telefoons betreft

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 14:18]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Aangezien TS schrijft dat de winkel zegt dat het product gloednieuw is, lijkt het me geen retourtje.

[Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 07-11-2021 14:14]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In 1e instantie moet de verkoper bewijzen dat zij het juiste goed hebben gestuurd.
Tijdens visuele inspectie zie je al dat er geen 5950X op staat, maar 5600X. Je lijkt gewoon de dupe van een misbaksel, die zijn 5600X heeft teruggestuurd in verpakking van 5950X, en zo 'mooi' de verkoper heeft bedondert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fpulse
@remco_k @Dennism Het product werd inderdaad bezorgd door de bezorgdienst van de webwinkel zelf, dus niet door een derde partij zoals PostNL

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14
Dan is het helemaal makkelijk, laat de verkoper aantonen dat ze de juiste processor hebben verzonden. Dat zijn ze immers wettelijk verplicht binnen de eerste 6 maand na aflevering en dat kunnen ze waarschijnlijk niet.

Was het via PostNL gegaan hadden ze, hoewel dat eigenlijk niet mag, het PostNL onderzoek nog als vertragingstactiek kunnen gebruiken. Maar daar is nu dan ook geen grond voor.

[Voor 28% gewijzigd door Dennism op 07-11-2021 14:28]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• CyberMania
Google eens amd received wrong processor Amazon. In het buitenland al een tijdje een duidelijke RMA scam. Bijv:

https://www.techspot.com/...en-cpus-to-buyers.238267/

Misschien helpen die verhalen doorsturen aan de winkel je nog wat.

[Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 07-11-2021 14:29]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"Ja, maar de processor komt uit het vakje waar het juiste typenummer op staat, zit in een verpakking waar het juiste typenummer op staat en op de factuur staat ook het juiste typenummer. Aan ons ligt het dus niet. De klant liegt." Dat krijg je te horen.

Zit niks anders op dan dit hogerop te spelen: Schriftelijk + per e-mail in gebreke stellen dat niet geleverd is waarvoor betaald is. In die ingebrekestelling geef je ze een tijd van 2 weken om het op te lossen. Daarna ga je een stap verder en ga je het juridische proces in. Dat zal voor een dergelijke webwinkel vast een teken aan de wand zijn dat je serieus bent en dat je niet één van hen bent die hierboven wordt genoemd.

Als het voor een rechter moet verschijnen om je gelijk te krijgen (en het juiste bestelde product) dan is dat maar zo. De consument kan niet de dupe zijn van de foutieve processen bij een webwinkel (het niet goed controleren van een retour).

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan de webwinkel niet kijken of het serienummer van de 5600X toevallig aan een klant van hun is verkocht? Zo ja, heeft deze klant toevallig ook een 5950X teruggestuurd?

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

• NightFox89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 10:54
Je zaak is erg lastig te bewijzen. De webshop wil niet meewerken. Je bent gewoon de Sjaak als ik het zo lees.

Ik zou contact opnemen met Tim Hofman. Die heeft als snel de wil om zo’n zaak op te pakken om er vervolgens een boos aflevering van te maken. Opkomen tegen het onrecht is z’n algemeen thema toch?

Heel veel succes ermee in ieder geval.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@fpulse YouTube: Trick 'r Treat AMD Chip Swap Scam - Counterfeit CPUs in Sealed Retai...

Kennelijk hoeft de verpakking niet eens open aan de onderkant? Ik snap de demo video niet, maar er zit wel een jack o lantern waar de CPU hoort te zitten in een goed uitziende doos.

[Voor 19% gewijzigd door TweakerNummer op 07-11-2021 15:33]

• Visgek82
  • Laatst online: 20:19
Aragnut schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:48:
[...]

Zelf ook in een computer winkel gewerkt en mee gemaakt dat een klant met een oude router in de doos van een nieuwe deze probeerde te retourneren. Oplichting komt helaas aan beide kanten voor.
Wie heeft het over oplichting?

Ik iig niet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik het zo lees heb je geluk bij een ongeluk en te maken met een webshop die ook fysieke winkels heeft. Daar zou ik gebruik van maken en gewapend met het complete pakket en het filmpje uit de post van TweakerNummer op ze af stappen.

Het is minder makkelijk om iemand af te poeieren dan via chat/telefoon en met dit (recente) YT filmpje toon je ook aan dat - in tegenstelling tot de indruk die ze waarschijnlijk hebben - het verre van ondenkbaar is dat dit soort trucs met originele seal mogelijk zijn.

Met deze aanpak hou je het voor jezelf simpel, als dat niet lukt dan zou ik pas een moeilijke en tijdrovende (juridische) route overwegen.

• vogel96
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06-2022
Je sluit een verkoopcontract met de webwinkel voor een 5950X.
Dat is wat jullie wetterlijk hebben afgesproken en dat staat ook in de invoice.
Als je door welke fout dan ook een ander product ontvangen hebt, in dit geval een 5600X, dan is er sprake van een non-conformiteit. Het product voldoet niet aan de verwachtingen.

Volgens ( https://www.ictrecht.nl/b...verkeerd-geleverd-product ), heb je 2 maanden om dit te melden, ik neem aan dat je dit gedaan hebt.

Dat de webwinkel aangeeft dat het onmogelijk is dat jij het verkeerde product hebt ontvangen, kan, maar dan moeten ze dat wel zelf kunnen bewijzen. Wat ze waarschijnlijk niet kunnen.

Wat moet de webwinkel nu wel doen?

Ze moeten hun deel van de overeenkomst nakomen. Volgens ( https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht ) heb je een aantal opties. De 1e is een vervangend product. Kunnen ze het product niet leveren. Dan heb je recht op je geld terug.

Maar doordat de webshop volhoud dat hun gelijk hebben ga je waarschijnlijk meer naar andere opties.

Die zijn een brief schrijven of de koopovereenkomst ontbinden. Ook daar denk ik niet dat ze zomaar in meegaan.

Ook is een optie om contact op te nemen met de organisatie thuiswinkel.org. Stuur leg het probleem bij hun voor en dien eventueel een klacht in via hun webshop.

Hoop in ieder geval dat je er uit komt met de webshop. Een verschil van €400,- is niet niks.

• fpulse
TweakerNummer schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:24:
@fpulse YouTube: Trick 'r Treat AMD Chip Swap Scam - Counterfeit CPUs in Sealed Retai...

Kennelijk hoeft de verpakking niet eens open aan de onderkant? Ik snap de demo video niet, maar er zit wel een jack o lantern waar de CPU hoort te zitten in een goed uitziende doos.
Dank, hier heb ik wat aan. Neem ik mee als ik volgende week langs ga.

En @vogel96 bedankt voor de info, ook hier ga ik mee aan de slag.

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 18:11
Webwinkel beschuldigd TS hier in feite van een strafbaar feit, i.e. (poging tot) oplichting/fraude. Ervan uitgaande dat dit ongegrond is kan je je afvragen of aangifte van strafbare belediging kansrijk is. De kans dat het OM hier trek in heeft acht ik klein, maar aangifte doen en een kopietje opsturen kan geen kwaad. Als alle andere opties om er in redelijkheid uit te komen zijn uitgeput uiteraard.

• Mother_lepard
  • Laatst online: 19:40
nihilissimis schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:49:
Webwinkel beschuldigd TS hier in feite van een strafbaar feit, i.e. (poging tot) oplichting/fraude. Ervan uitgaande dat dit ongegrond is kan je je afvragen of aangifte van strafbare belediging kansrijk is. De kans dat het OM hier trek in heeft acht ik klein, maar aangifte doen en een kopietje opsturen kan geen kwaad. Als alle andere opties om er in redelijkheid uit te komen zijn uitgeput uiteraard.
Ze beschuldigen TS niet, ze geven aan dat ze de juiste hebben opgestuurd. Niks meer, niks minder.

• CyberMania
TweakerNummer schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:24:

Hier laat ie het zien: YouTube: AMD Chip Swap Demo - How Counterfeiters replace CPU in Sealed Retail...

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29

liberque

Vrijzinnig!

nihilissimis schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:49:
Feitelijk doet TS precies hetzelfde. Hij stelt immers dat er met het pakje is gefraudeerd door te zeggen dat er op slinkse wijze de verzegeling is omzeilt. Dat hij daar niet direct de winkel de schuld van geeft, maar de vorige klant maakt daarbij niet uit. Die vorige klant is immers voor TS geen partij en het is dan de winkel die door laksheid/onwetendheid/whatever deze fraude mogelijk heeft gemaakt.

Op dit moment heeft TS de schijn tegen bij de winkel. Hij kan volgens de winkel net zo goed diegene zijn die probeert te frauderen. Als winkel zonder meer toegeeft aan het verzoek van TS bevestigen ze daarmee dat er gaten zitten in hun bedrijfsvoering.

Het is dus zaak om de schijn te ontgronden. Er is volgens TS een strafbaar feit gepleegd en hij dient daar dan ook aangifte van te doen bij de politie. Dit kan eventueel online. Aangezien het doen van een valse aangifte strafbaar is is de claim van TS al eej stuk overtuigender met dat papiertje. Een kopie van de aangifte verstrekt TS dan bij de volgende mailwisseling waarbij hij direct de winkel in gebreke stelt. Grote kans dat de winkel dan wel mee wilt gaan werken.

Doen ze dit niet dan is TS in ieder geval direct goed voorbereid voor rechtsbijstand of een juridisch loket.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:52
Heb een keer daar wat retour gebracht in hun winkel.
Het ging toen om een foto camera en kon heel makkelijk retourneren zonder dat de verpakking werd geopend.
Ik had toen stenen in kunnen doen hadden ze niet op gemerkt.

Heb je hem nieuw gekocht of als 2de kans.

Helaas heb ik een negatieve ervaringen met deze (web)winkel.

• breaker.evert
Op dit te voorkomen doe ik al dure aanschaf betalen via creditcard.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
liberque schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:42:
[...]

Het is dus zaak om de schijn te ontgronden. Er is volgens TS een strafbaar feit gepleegd en hij dient daar dan ook aangifte van te doen bij de politie.
:? why

Het strafbare feit is toch niet tegen hem gepleegd?

Er vanuit gaand dat TS hier de boel niet flest, dan is er iemand anders schuldig aan geweest, en zal de webwinkel te goeder trouw handelen. Maar dat is dan toch echt het risico dat webwinkel heeft genomen door het pakket terug te nemen van de (of een) vorige koper.
Maar in plaats daarvan schuiven ze die verantwoordelijkheid af op de volgende koper. Net als in het geval met de Apple watch. (geen idee overigens hoe dat nou uiteindelijk is afgelopen)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
Als ik de startpost lees lijkt het erop dat de winkel aangeeft via het woord gloednieuw dat het niet een product is dat eerder naar een andere klant is verzonden. Wellicht dat het nog nutttig is om daar specifiek naar te vragen. Als de winkel inderdaad een gloednieuw product heeft opgestuurd dan snap ik dat ze niet mee gaan in het verhaal van de ts. Hoe dan ook vrees ik dat het altijd een gevalletje coulance gaat worden. Immers al zou het wel een retour product betreffen dan is daarmee nog niet bewezen dat de eerdere klant de boel heeft opgelicht...

Vroeger was ik hier ook weleens bang voor en ik herinner mij bij aankoop van veel onderdelen tegelijk weleens het unboxen te filmen :+ . Tegenwoordig gewoon betalen met paypal en/of credit card. Voor dit soort edge cases zit je dan redelijk goed.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 23:56
paQ schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:51:
[...]

:? why

Maar in plaats daarvan schuiven ze die verantwoordelijkheid af op de volgende koper. Net als in het geval met de Apple watch. (geen idee overigens hoe dat nou uiteindelijk is afgelopen)
Het is nog helemaal niet bekend of dit om een geretourneerd product gaat ja of de nee. Op dit moment is dat puur speculatie.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:16
[...]

Er is volgens TS een strafbaar feit gepleegd en hij dient daar dan ook aangifte van te doen bij de politie.
Uhm? In beginsel is dit gewoon civielrechtelijk. Heb je er helemaal niets aan om het strafrecht er bij te halen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• paQ
Dionysiou schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:58:
[...]

Het is nog helemaal niet bekend of dit om een geretourneerd product gaat ja of de nee. Op dit moment is dat puur speculatie.
En eigenlijk irrelevant voor TS.

Er komt bij dit soort topics altijd zoveel ruis. Over gewichten op verschillende logistieke hubs, wat de vervoerder zegt, of een bezorger die zich nog prima herinnerde waar hij 2172 adressen geleden een pakje heeft afgegeven.

Sure, webwinkel zou best kunnen nagaan welke klanten onlangs deze processor hebben geretourneerd. Maar voor hetzelfde geld heeft de vorige koper gezien dat er een verkeerde processor in zat, en heeft het meteen geretourneerd (zonder de verpakking te openen). En dan? Moeten we gaan speculeren over hoe het ding wordt teruggeboekt als de seal nog geheel in tact is?

[Voor 9% gewijzigd door paQ op 07-11-2021 17:37]

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Freeaqingme schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:02:
[...]

Uhm? In beginsel is dit gewoon civielrechtelijk. Heb je er helemaal niets aan om het strafrecht er bij te halen.
Juist wel. Er is fraude gepleegd en wie de oorspronkelijke dader is dat maakt niet uit. De winkel schuift blijkbaar de verantwoordelijkheid naar TS. TS is hierdoor het uiteindelijke slachtoffer van de fraude en wordt dus gedupeerd. Hij is dan ook de enige op dit moment die aangifte kan doen.

Nu zal de politie hier weinig mee doen, maar TS maakt het op deze manier voor vervolgstappen wel een stuk aannemelijker dat hij ter goeder trouw handelt. TS staat op deze manier gewoon sterker. Immers zeggen dat je het niet gedaan hebt of dit door een officiele aangifte bekrachtigen is een wereld van verschil.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 18:27
Gewoon dagvaarden, dan schikken ze wel in.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
*knip* Offtopic. Feedback op moderaties mag in Shopping Forum - Feedbacktopic

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 18:02]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
liberque schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:22:
Hij is dan ook de enige op dit moment die aangifte kan doen.

Nu zal de politie hier weinig mee doen, maar TS maakt het op deze manier voor vervolgstappen wel een stuk aannemelijker dat hij ter goeder trouw handelt. TS staat op deze manier gewoon sterker. Immers zeggen dat je het niet gedaan hebt of dit door een officiele aangifte bekrachtigen is een wereld van verschil.
Oke, dus de TS zegt tegen de winkel "ik heb aangifte gedaan tegen een vorige klant die dat ding heeft geretourneerd". En dan? Geven ze dan ineens wél zijn geld terug? Ik zie niet in waarom. Hij heeft nog steeds gewoon een welles-nietes-discussie met de winkel.

Verder is "hij is de enige die aangifte kan doen" niet waar, die winkel kan dat prima richting degene die ze deze streek heeft geleverd (aangenomen dat ze dat niet zelf hebben gedaan). Waarom zouden ze dat niet kunnen? Sterker nog, zij kunnen mogelijk beter zien wie dat eigenlijk was. TS heeft geen idee wat er bij die winkel is gebeurd en wie dat product eerder heeft gehad of wat er gebeurd is. Hij heeft enkel een verkeerd product ontvangen en dat was het.

[Voor 6% gewijzigd door bwerg op 07-11-2021 20:08]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

bwerg schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:07:
[...]

Oke, dus de TS zegt tegen de winkel "ik heb aangifte gedaan tegen een vorige klant die dat ding heeft geretourneerd". En dan? Geven ze dan ineens wél zijn geld terug? Ik zie niet in waarom. Hij heeft nog steeds gewoon een welles-nietes-discussie met de winkel.

Verder is "hij is de enige die aangifte kan doen" niet waar, die winkel kan dat prima richting degene die ze deze streek heeft geleverd (aangenomen dat ze dat niet zelf hebben gedaan). Waarom zouden ze dat niet kunnen? Sterker nog, zij kunnen mogelijk beter zien wie dat eigenlijk was. TS heeft geen idee wat er bij die winkel is gebeurd en wie dat product eerder heeft gehad of wat er gebeurd is. Hij heeft enkel een verkeerd product ontvangen en dat was het.
TS heeft niets van doen met die 'vorige klant'.

Ff terug naar basics:

Je hebt een koopovereenkomst gesloten met Pietje via V&A. Pietje beloofd jou een banaan te sturen in ruil voor 5 euro. Je maakt 5 euro over en krijgt de volgende dag een pakketje. In dat pakketje zit echter een appel. Je stuurt een DM naar Pietje dat dit niet de afspraak was en deze zegt: Pech ik heb je een banaan gestuurd. Die appel waar je nu mee afkomt heb je vast zelf van een boom getrokken. Ik heb je een splinternieuwe banaan gestuurd.

Dat de postbezorger, de sorteerder, de groenteboer of wellicht de vrouw van Pietje honger had, maar geen appels lustte en die banaan onderschepte en vervangen heeft voor een appel maakt niks uit. Ik heb een koopovereenkomst met Pietje en ik verwacht een banaan. Pietje moet mij dus een banaan leveren of de koopovereenkomst wordt ontbonden. Het is niet aan mij uit te zoeken hoe die appel in dat pakketje komt. Dat er vermoedelijk ergens in de keten fraude is gepleegd daar heb ik niks aan.. ik wil mijn bananenmilkshake kunnen maken!

Wat raad je iemand aan om in dat geval te doen. Juist ja, aangifte doen van poging tot oplichting.

Dat is bij een winkel niks anders. TS moet dan ook geen aangifte doen tegen de vorige klant, maar tegen de winkel. Hij heeft een koopovereenkomst. Hij heeft betaalt en zijn gedeelte voldaan, maar er is een product geleverd wat niet overeenkomt met wat er afgesproken is. TS heeft dit in de minne proberen te regelen, maar de winkel werkt niet mee. TS is 400 euro lichter en dus opgelicht. Het maakt niet uit wat de reden hiervan is, wie de schuldige is en of dit met opzet is gebeurd. Dat is aan de politie (als ze er überhaupt iets mee doen).

Als je andere cases er op na slaat waarbij pakjes verdwenen zijn, de inhoud verdwenen en zelfs identiteitsfraude gaat ook geen enkele winkel zomaar uit van het woord van de klant. Bedrijven zoals Amazon gaan in bepaalde gevallen zelfs pas over op vervanging of restitutie als je een bewijs van aangifte overlegt. De reden hiervoor heb ik al gegeven: voor een bedrijf zegt een aangifte meer dan een mailtje waarin staat "ik ben onschuldig". Daarbij kunnen ze met een aangifte ook nog eens aankloppen bij hun verzekering.

Baat het niet dan schaad het niet en je kan de aangifte zelfs dan nog gebruiken in juridische vervolgstappen.

• bwerg
  • Niet online
liberque schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:29:
Wat raad je iemand aan om in dat geval te doen. Juist ja, aangifte doen van poging tot oplichting.
Nee.
liberque schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:29:TS is 400 euro lichter en dus opgelicht. Het maakt niet uit wat de reden hiervan is, wie de schuldige is en of dit met opzet is gebeurd. Dat is aan de politie (als ze er überhaupt iets mee doen).
Oplichting zonder opzet is per definitie geen oplichting, TS is waarschijnlijk niet opgelicht en de politie hoeft niet alles op te lossen.

Excuseer me dat ik er niet zoveel tijd in in mijn post steek als jij. :P

[Voor 43% gewijzigd door bwerg op 07-11-2021 21:01]

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

TS weet toch niet dat het zonder opzet is. Jij weet dat toch niet en ik weet het ook niet. Daar gaat het niet over. TS heeft niet gekregen wat hij besteld heeft, winkel werkt niet mee that's all. Laten we het er op houden dat we het niet eens zijn, want aan deze discussie heeft TS toch niks. Even goede vrienden.. alleen..

schandalig dat je niet zoveel tijd in je post steekt dan ik though lol.. :)

• bwerg
  • Niet online
liberque schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:23:
TS weet toch niet dat het zonder opzet is. Jij weet dat toch niet en ik weet het ook niet. Daar gaat het niet over.
Daar gaat het wel om want als je niet zeker weet dat je bent opgelicht doe je geen aangifte van oplichting. "Laat de politie het maar uitzoeken", ja, want die hebben zoveel tijd over de laatste jaren...
TS heeft niet gekregen wat hij besteld heeft, winkel werkt niet mee that's all.
Precies. Civielrechtelijk geschil dus.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Ik heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet of het al voorbij is gekomen, dus sorry als ik dingen dubbel zeg. @fpulse

Een Tweaker heeft ooit een heel goede handleiding geschreven voor als je het zelfstandig juridisch zou willen gaan aanpakken. Hebben de nodige andere Tweakers al veel baat bij gehad.

En anders tag ik @fopjurist even, daar hij ook altijd goede adviezen heeft :)

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

WhiteDog

met zwarte hond

De processor kan natuurlijk al verwisseld zijn voordat deze bij de webshop is terechtgekomen, bij de groothandel dus. Als je in een doos van 40 processors er een paar wisselt gaat dat echt niet opvallen en de kans dat een grote winkel ze stuk voor stuk nakijkt bij het rekken vullen / orderpicken is ook astronomisch klein.

Mogelijk wordt het inpakken aan hun kant gefilmd en is daarop te zien of de juiste processor echt naar jou vertrokken is. Dat zijn uiteraard beelden die ze nooit met jou gaan delen. Naar mijn mening zou de wet moeten aangepast worden zodat je anno 2021 bewijst WAT je hebt opgestuurd en niet gewoon dat je IETS hebt opgestuurd.

Dat je al jaren klant bent en er veel gekocht hebt zegt ook niet veel, mensen kunnen ook occasioneel een "dief" zijn als ze een opportuniteit zien. Als je morgen een PS5 bestelt en men levert jou een duurder model / stuurt het 2x op... Denk dat minstens 50% daar niets van gaat zeggen?

Het zou de webwinkel wel sieren om een keer heel hun voorraad te controleren en dat als er nog een paar gelijkaardige gevallen opduiken van "net hetzelfde" ze alsnog de klant in zijn gelijk stellen. Maar ja, kleine marges en geen budget om detective te spelen vermoed ik.

Dit zijn voor mij redenen om altijd maar dan ook altijd met kredietkaart te betalen en een verzekering te nemen die "oplichting" dekt.

• nihilissimis
Mother_lepard schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:33:
[...]

Ze beschuldigen TS niet, ze geven aan dat ze de juiste hebben opgestuurd. Niks meer, niks minder.
Ze claimen toch dat TS de verkeerde heeft teruggestuurd? Als TS beweert dat hij terugstuurt wat hij heeft ontvangen en webwinkel volhard in deze stelling dan is de enige conclusie dat webwinkel beweert dat TS fraudeert.

• nihilissimis
[...]

Feitelijk doet TS precies hetzelfde.
TS beschuldigt webwinkel vooralsnog hooguit slechts van een proces wat niet op orde is, niet van opzettelijke fraude.

Of er daadwerkelijk strafbare feiten ergens in het proces zijn gepleegd is hieruit niet op te maken. Daar zou ik me dan ook verre van houden.

Individuen hebben geen processen waar ze zich achter kunnen verschuilen dus als je een verkeerde processor terugstuurt is dat bijna per definitie met opzet en daarmee een strafbaar feit. Iemand daarvan beschuldigen zonder grond is tevens strafbaar.

[Voor 42% gewijzigd door nihilissimis op 08-11-2021 10:49]

• Mother_lepard
  • Laatst online: 19:40
nihilissimis schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:32:
[...]

Ze claimen toch dat TS de verkeerde heeft teruggestuurd? Als TS beweert dat hij terugstuurt wat hij heeft ontvangen en webwinkel volhard in deze stelling dan is de enige conclusie dat webwinkel beweert dat TS fraudeert.
Zelf een conclusie trekken is niet hetzelfde als stellen dat ze de TS ergens van beschuldigen. Ze geven aan dat hij de verkeerde heeft opgestuurd en dat zij als webshop wel de goede hebben opgestuurd. Juridisch maakt dat nogal een verschil. Althans dit kunnen we halen uit de informatie die is gegeven. We hebben de daadwerkelijke correspondentie niet gezien.

Wij als lezers weten niet wie er gelijk heeft, fout kan aan beide kanten liggen. Ik zou juridische hulp inschakelen als ik de TS was, anders blijft het ene welles nietus spelletje.

[Voor 7% gewijzigd door Mother_lepard op 08-11-2021 11:20]

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

PeacekeeperNL schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:33:
En anders tag ik @fopjurist even, daar hij ook altijd goede adviezen heeft :)
Zoals Hackus zei, zal de winkel moeten bewijzen dat zij de juiste processor heeft opgestuurd. Juridisch is dit een eenvoudige zaak. Ik zou juridische stappen aanbevelen.

In de communicatie met de webwinkel zou ik geen verhalen ophangen over lijm en geopende verpakkingen. Dat mag de winkel zelf uitzoeken. Dat heeft TS kennelijk toch gedaan en dat biedt de winkel mogelijkheden om zwakke punten in het verhaal te vinden.

beschermheer van het consumentenrecht

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09
TS

ik heb je net een DM gestuurd met een mail adres van de winkel, dat krijg je als je genoeg klaagt van de klantenservice, daar kunnen ze iets meer. duurt overigens wel lang voordat je reactie krijgt (maar dat krijg je uiteindelijk wel)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sdk1985 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:55:
Als ik de startpost lees lijkt het erop dat de winkel aangeeft via het woord gloednieuw dat het niet een product is dat eerder naar een andere klant is verzonden. Wellicht dat het nog nutttig is om daar specifiek naar te vragen. Als de winkel inderdaad een gloednieuw product heeft opgestuurd dan snap ik dat ze niet mee gaan in het verhaal van de ts.
Of er wel of niet een vorige klant was zegt niet veel. Voor hetzelfde geld loopt er een uitzendkracht in de winkel rond die wel eens wat “omruilt” als er niemand kijkt.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wognummer schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:57:
TS

ik heb je net een DM gestuurd met een mail adres van de winkel, dat krijg je als je genoeg klaagt van de klantenservice, daar kunnen ze iets meer. duurt overigens wel lang voordat je reactie krijgt (maar dat krijg je uiteindelijk wel)
Bedoel je mt-klantenservice@webwinkel.nl? Dat heeft geen enkele zin, dan krijg je een tweedelijnshelpdeskmedewerker met nul mandaat en exact hetzelfde script voor je neus die je op exact dezelfde infantiele wijze te woord staat.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09
FirePuma142 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
[...]

Bedoel je mt-klantenservice@webwinkel.nl? Dat heeft geen enkele zin, dan krijg je een tweedelijnshelpdeskmedewerker met nul mandaat en exact hetzelfde script voor je neus die je op exact dezelfde infantiele wijze te woord staat.
bij mij gaf het een andere uitkomst gewoon proberen en een mail sturen! (maar idd dat is wel het mail adres)

• breaker.evert
Ik zal proberen mail te sturen met de video in de vorige post dat is je bewijs. Het zal bij bijvoorbeeld bij Postnl omgewisseld zijn geweest. Hetzelfde als de ps5 vermoed ik.

• paQ
breaker.evert schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:38:
Ik zal proberen mail te sturen met de video in de vorige post dat is je bewijs. Het zal bij bijvoorbeeld bij Postnl omgewisseld zijn geweest. Hetzelfde als de ps5 vermoed ik.
No no no
Volstrekt speculatief en ik dacht dat TS ergens schreef dat webwinkel zelf heeft bezorgd.

Acties:
  • +36Henk 'm!
  • Pinned

• fpulse
Update: ik kom net van de fysieke winkel van de webshop vandaan waar ik keurig ben geholpen door een van de medewerkers. Ik heb mijn verhaal rustig kunnen doen waarna ze het probleem voor mij hebben opgelost: het geld wordt teruggestort op mijn rekening.

De medewerker vertelde mij dat de bewijslast bij de webshop ligt en niet bij mij. Dat ik al jaren klant bij ze ben speelde ook mee in het besluit om het product retour te nemen.

Wat heb ik geleerd?
  • Processors (en andere grote aankopen als deze) in een fysieke winkel kopen zodat je de verpakking kan bekijken
  • Als er geen fysieke winkels zijn, betaal dan met een creditcard zodat je het geld, in het geval dit nodig is, terug kunt krijgen van de bank
  • Maak voor de zekerheid een filmpje wanneer je een verzegeld product uitpakt
  • Mailen en chatten levert weinig op, het beste is om direct face-to-face contact te krijgen met de winkel.
Ik wil graag iedereen van harte bedanken voor jullie hulp en adviezen, daar heb ik veel aan gehad. Thanks!

[Voor 4% gewijzigd door fpulse op 10-11-2021 11:50]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Of opnemen dat je de verzenddoos & verpakking opent. Jammer dat webshops zelf zo laks zijn met het innemen van retouren (want daar gaat het fout vermoed ik)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gelukkig is het goed afgelopen.

Iets dat me opviel in de video van TS: de processor zit zichtbaar aan de buitenkant van het doosje. Er is dus te lezen dat het een 5600X is in plaats van een 5950X. Het serienummer is volgens mij ook leesbaar, dus die zou te controleren zijn met de sticker bij de verzegeling. Gelukkig voor TS ligt de bewijslast bij de winkel, maar hier zit wel een leermomentje in voor zowel webwinkel als klant (fotograferen van serienr op sticker en CPU zelf). Ik kan me echter goed voorstellen dat je daar als blije klant van een gerenommeerde webwinkel niet gelijk aan denkt bij ontvangst van je pakje.

• breaker.evert
Blij dat het goed is afgelopen. Alleen jammer dat het zo veel moeite moet kosten om je gelijk en geld terug te kijken.

Laat het ook les zijn voor anderen.

En betaal je aankopen met Creditcard. De kosten van de aanschaf is niet hoog voor een aankoop verzekering.

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:52
Kon je geen 5950X krijgen ipv geld terug? Nu heb je nog niet wat je wilde hebben.

• breaker.evert
Denk dat de TS gewoon zijn geld terug wou. Alleen omdat hij eerst geen gelijk kon krijgen en de tijd die hij had in gestoken.

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-03 11:54
gwystyl schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:39:
Gelukkig is het goed afgelopen.

Iets dat me opviel in de video van TS: de processor zit zichtbaar aan de buitenkant van het doosje. Er is dus te lezen dat het een 5600X is in plaats van een 5950X. Het serienummer is volgens mij ook leesbaar, dus die zou te controleren zijn met de sticker bij de verzegeling. Gelukkig voor TS ligt de bewijslast bij de winkel, maar hier zit wel een leermomentje in voor zowel webwinkel als klant (fotograferen van serienr op sticker en CPU zelf). Ik kan me echter goed voorstellen dat je daar als blije klant van een gerenommeerde webwinkel niet gelijk aan denkt bij ontvangst van je pakje.
Zelfs dan kan er nog mee geknoeid zijn: https://www.reddit.com/r/...fake_i97960x_from_amazon/

Of ltt: https://www.reddit.com/r/...zen_5_3600_from_best_buy/

[Voor 5% gewijzigd door gangsta_playa op 12-11-2021 12:05]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
fopjurist schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:41:
[...]

Zoals Hackus zei, zal de winkel moeten bewijzen dat zij de juiste processor heeft opgestuurd. Juridisch is dit een eenvoudige zaak. Ik zou juridische stappen aanbevelen.

In de communicatie met de webwinkel zou ik geen verhalen ophangen over lijm en geopende verpakkingen. Dat mag de winkel zelf uitzoeken. Dat heeft TS kennelijk toch gedaan en dat biedt de winkel mogelijkheden om zwakke punten in het verhaal te vinden.
Maar hoe dan? Als in, hoe kan een webwinkel bewijzen dat ze echt de juiste processor hebben opgestuurd? Zelfs als ze vantevoren alle verpakkingen van alles wat ze opsturen open maken en fotograferen, dan nog kan je claimen dat ze schijnbaar iets anders hebben opgestuurd.

En zoals bovenstaande laat zien, ook dat is niet genoeg.

[Voor 3% gewijzigd door Sissors op 12-11-2021 12:17]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee