Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

https://www.playlostark.com/en-gb/support/server-status

Shit ligt er alweer uit. Nog geen uur kunnen spelen sinds release.... dacht dat het AWS platform gemaakt was om aan alle kanten als een malle te kunnen opschalen... en als de server dan niet down is of maintance heb je een que van 6000+ nog maar een weekje wachten denk ik...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
FloydRaalte schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:23:

Shit ligt er alweer uit. Nog geen uur kunnen spelen sinds release.... dacht dat het AWS platform gemaakt was om aan alle kanten als een malle te kunnen opschalen... en als de server dan niet down is of maintance heb je een que van 6000+ nog maar een weekje wachten denk ik...
Ik ben al een uur of 10 online nu (jaja nolife, geen flikker te doen vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
FloydRaalte schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:23:

Vanmiddag om 14:15 was er al een queue van 5k.. Ze gaan voorlopig echt de prime time van EU niet aan kunnen, echt wel schandalig als je het mij vraagt ook.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik ben al een uur of 10 online nu (jaja nolife, geen flikker te doen vandaag)
Tsja dan was je er vanochtend vroeg bij. En dan zal het ook wel gaan aangezien dan Europa of slaapt of werkt. Ik ben net klaar met werken (16:00, best vroeg nog) en dan nu al ' To busy, Heavy Traffic' en dan kom je het spel gewoon niet in. De avond moet nog beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queue van 11000 op Thirain om 14:30 sta nu weer 2 uurtjes in de rij en ben op plek 3917 aanbeland.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Tribunus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Maar via steam kopen is iets anders dan ingame toch? Ik zag ook ergens iemand aangeven dat je voor 11 euro een bepaalde pack kon kopen maar ik zie alleen maar crystal deals. Dan moet je eerst crystals kopen en dan ben je in ieder geval 20 euro verder.

Of ben ik nu gek? Dan houdt je uiteraard wat crystals over ;-)
Tja, misschien wel. Ik klikte in de ingame store en toen verwees die mij door naar steam, misschien dat het met andere items anders is, geen idee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Ik dacht ook, amazon kan toch 'gemakkelijk' de server uitbreiden zou ik zeggen? Spijtig weer die melding te zien dat het te druk is.

Vond het zelf wel vervelend, dat als je in de queue staat.. ik hoor dat mijn pc flink aan het renderen (lees, blazen!) is.. voor een login queue. Mogen we de stookkosten doorsturen naar Amazon? :p

(en ook annoying dat de client de game afsluit als de servers vol zijn. Als de game nu snel opstarte geen probleem. Maar anti cheat, splash screen, developer video's en dan de melding error game will exit is niet echt fijne UX)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32
FYI ze zijn een heel extra cluster met servers aan het opzetten voor EU.
Hopelijk wisselen er veel spelers naar toe :P
Heroes of Arkesia,

We’re blown away by the number of players that have joined us in Lost Ark since our launch on Friday. Arkesia is filled to the brim with eager players, so we’re working as quickly as possible to set up an entirely new region of servers in Europe. Due to the game’s architecture this is the only way to accommodate more players in Europe so it’s a joint effort between Amazon Games and Smilegate RPG. Rest assured we are working 24/7 until it’s live.

While we understand lengthy queue times may persist, we will need time to ensure everything is set up to be in top shape to help accommodate all players to get in game. We’ll share an update on exact timings as soon as possible.
https://www.playlostark.c...es/european-region-update

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zercules
Zie nu dit in de store.

Mogelijk binnenkort dus echt in NL?

Dit zou OK moeten zijn voor NL wetgeving, dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvhcoz7.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:36:

[...]

Vind het wel een beetje raar dat ze niet gewoon per server extra channels toevoegen... Dat zou (als het goed is gemaakt) toch vrij eenvoudig moeten zijn. Zorg gewoon dat de servers die nu vol zijn genoeg kanalen hebben en zet het aanmaken voor nieuwe spelers uit.

Over een paar weken als de drukte wat afneemt schaal je het af en in het ergste geval merge je servers.

Waarom heb je anders kanalen als dat niet ervoor zorgt dat je kan upscalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Ricmaniac schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:36:

[...]

Ze moeten gewoon de opties geven om je huidige character(s) hierheen te laten transferen (gratis). Dan zullen er meer mensen deze stap wel gaan maken.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Brummetje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Vind het wel een beetje raar dat ze niet gewoon per server extra channels toevoegen... Dat zou (als het goed is gemaakt) toch vrij eenvoudig moeten zijn. Zorg gewoon dat de servers die nu vol zijn genoeg kanalen hebben en zet het aanmaken voor nieuwe spelers uit.

Over een paar weken als de drukte wat afneemt schaal je het af en in het ergste geval merge je servers.

er zijn gebieden waar je soms al 64 channels hebt. ik snap wel waarom je die channels nodig heb ook al kan je niet upschalen.

De echte technische details krijgen we denk ik nooit te horen maarja ze zeggen gewoon:

Due to the game’s architecture this (extra EU regio) is the only way to accommodate more players in Europe so it’s a joint effort between Amazon Games and Smilegate RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dus we blijven voor altijd met dergelijke queues zitten? Als ze een gratis transfer aanbieden wil ik prima naar een andere server.

Voor mensen die al lang en breed gestart zijn is er 0 incentive om van server te wisselen. No way dat ik m'n al m'n platinum pack chars achterlaat :p

[ Voor 37% gewijzigd door London op 14-02-2022 17:31 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:39:
Zie nu dit in de store.

Mogelijk binnenkort dus echt in NL?

Dit zou OK moeten zijn voor NL wetgeving, dacht ik.

[Afbeelding]
Dit is al een paar weken bekend hoor, dan hadden ze hier ook prima kunnen launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

Roshnak

PSN: Roshgill

Dat word vanavond niet gamen, kan niet eens connecten omdat er high traffic is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gelukkig is het f2p, als hiervoor betaald was zou de shitstorm nog groter zijn :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Bokkie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:38:
Gelukkig is het f2p, als hiervoor betaald was zou de shitstorm nog groter zijn :P
Heb toch al berichten gezien van Founders die serieus stuk kunnen zagen.
Zelf topics dat ze voorang moeten krijgen op f2p spelers omdat ze betaald hebben.
Het enige dat gewoon irritant is, mensen die founder hebben met die 30 dagen of mensen die het gekocht hebben nu niet kunnen spelen. En dat hun tijd gewoon afloopt.

[ Voor 13% gewijzigd door KBE91 op 14-02-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Oof,

Beste optie daarvoor is gewoon iedereen hun daycounter terug resetten naar 30 dagen, zelfde voor de daily login meuk, iedereen care package voor alle shit die ze gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xibate
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:19
ben net door naar de queue gekomen.
14k queue for thirain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45

TTLCrazy

Listen to Frankie

WTF, ik denk ik ga alvast in de queue zitten op Procyon. Start het spel, gooit mij er 2 x uit, 3e keer lukt wel en kom zonder queue in het spel !?

Mazzel of wat...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Toch blij dat ik op US East (Danube) ben begonnen. Heb sinds het weekend iedere dag kunnen spelen wanneer het me uit kwam met breaks tussenin.

Geeft me ook meer opties om te spelen op rustigere of juist drukke momenten (world bosses :D)
Ik ga met een vriend later wel op EU opnieuw beginnen als de issues met server capaciteit is opgelost.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numb3r13
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
TTLCrazy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:50:
WTF, ik denk ik ga alvast in de queue zitten op Procyon. Start het spel, gooit mij er 2 x uit, 3e keer lukt wel en kom zonder queue in het spel !?

Mazzel of wat...
ik had vanmiddag precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hoe is de verbinding met US East?

twijfel om ook daarheen te gaan eventueel.

Ben al door mijn Genshin Dailies en Resin heen :+ was blij dat er een andere game was die ik daarna zou kunnen doen, maar dit schiet niet op.

Intussen beetje inlezen over engravings etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM112
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Dit helpt:

Go to \steamapps\common\Lost Ark\EFGame\Movies and remove (or move) all the files beginning with SGintro_ for the big min max login experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ik heb ook net een char op Danube gemaakt. De verbinding bij mij is 94 ms. Ik stond al sinds 15:30 in de rij voor Thirain, en om 19:15 was het nog steeds 3k+ - dus tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

MM112 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:22:
Dit helpt:

Go to \steamapps\common\Lost Ark\EFGame\Movies and remove (or move) all the files beginning with SGintro_ for the big min max login experience.
Zoiets inderdaad ergens gelezen maar dan werk je ESC knop niet meer ingame ofzo...

edit:
Schijnt dat dit beter werkt:
  • In the Settings menu go to Gameplay >
  • Controls and Display >
  • Scroll down to Combat Settings >
  • Select “Skip Dungeon Cutscenes”

[ Voor 24% gewijzigd door FloydRaalte op 14-02-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
Oof :( Game was gecrashed. Ik dacht 'Ach, gelukkig hebben we DC protection dus kan ik weer inloggen'
Maar als de login-server overbeladen is.. kom je alsnog niet ver..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9OzDjOd.png

Wel jammer dat hierdoor de game zo erg gereviewbombed wordt op steam. Maar aan de andere kant ook wel dramatisch voorbereid voor EU zeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Valandin op 14-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Die melding krijg ik ook telkens. Heb het maar opgegeven en ga wel Guild Wars 2 spelen.. :X

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zercules
queue op sceptrum valt wel mee, rond de 2k. 15 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Ga inderdaad ook wel wat anders doen en misschien over een uurtje nog eens proberen. Poging of 10 gewaagd, maar steeds 10027.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

toen ik eenmaal kon inloggen had Antares geen queue meer in ieder geval.

Meteen maar Tnet guild gejoined, geen idee hoe dat werkte enzo maar dat zien we tzt wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

Lord_T schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:52:
Op Antares kon ik direct inloggen ;) Geen queue... en er is een guild genaamd Tnet (ja ik had geen inspiratie!)
Cool, ik zit daar ook. Vandaag paar uurtjes kunnen spelen en eerste indruk is goed. Wel zin in meer. Ik zal kijken of ik de guild kan joinen zodra ik weer online ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Op welke servers zit er nu al een tweakers guild? zit zelf op Procyon. Login server door komen is nu inderdaad even een obstakel maar queues zelf vallen mee. Wel lekker voor mensen die na het werken nog even een uurtje willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Retonator schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:38:
Op welke servers zit er nu al een tweakers guild? zit zelf op Procyon. Login server door komen is nu inderdaad even een obstakel maar queues zelf vallen mee. Wel lekker voor mensen die na het werken nog even een uurtje willen spelen.
Zit ook op Procyon _/-\o_

En met een paar vrienden in een guild, een hele 4 man :+

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

^^0nMe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:54:
Toch blij dat ik op US East (Danube) ben begonnen. Heb sinds het weekend iedere dag kunnen spelen wanneer het me uit kwam met breaks tussenin.

Geeft me ook meer opties om te spelen op rustigere of juist drukke momenten (world bosses :D)
Ik ga met een vriend later wel op EU opnieuw beginnen als de issues met server capaciteit is opgelost.
Idem hier, speel iedere dag geen wachttijden en als de Europese Servers goed werken maak ik daar wel een char aan.
Moet zeggen wel een vet spel zit zeer goed in elkaar. Kan Blizzard/Activision nog een puntje
aan zuigen.

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Had net wel iets vreemds: kon niet matchmaken met party. Wel solo. Geldt voor alle members, niet dat iemand niet voldeed aan de vereisten zeg maar. Jammer. Maar goed: die dungeon waar
spoiler:
je de eerste ark krijgt
was echt een pareltje zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:17:
Had net wel iets vreemds: kon niet matchmaken met party. Wel solo. Geldt voor alle members, niet dat iemand niet voldeed aan de vereisten zeg maar. Jammer. Maar goed: die dungeon waar
spoiler:
je de eerste ark krijgt
Zelfde hier, echter na gewoon 30 keer op enter klikken lukte het wel :P Aanhouder wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Nog food for thought: als je 2200 van die crystal dingen hebt op je char die unlocked obv level milestones heb je genoeg crystals voor een half jaar aura. Half jaar aura kost 49.99. Via deze unlock koop je 6 keer een maand aura. 2 per jaar = 20 euro sub per jaar. Maatje van me kwam daarmee vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door Zercules op 14-02-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
kihon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Zit ook op Procyon _/-\o_

En met een paar vrienden in een guild, een hele 4 man :+
ik zit ook met een groep vrienden op procyon (paar zweden en wat nederlanders), zijn met een man of 8 nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:30:
Nog food for thought: als je 2200 van die crystal dingen hebt op je char die unlocked obv level milestones heb je genoeg crystals voor een half jaar aura. Half jaar aura kost 49.99. Via deze unlock koop je 6 keer een maand aura. 2 per jaar = 20 euro sub per jaar. Maatje van me kwam daarmee vandaag.
Ja dat stond namelijk overal op Reddit en Youtube :P heb hier Aura tot eind september voor 11 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Bokkie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:13:
Hoe is de verbinding met US East?

twijfel om ook daarheen te gaan eventueel.

Ben al door mijn Genshin Dailies en Resin heen :+ was blij dat er een andere game was die ik daarna zou kunnen doen, maar dit schiet niet op.

Intussen beetje inlezen over engravings etc
Ping rond de 100ms maar de game lijkt wat latency betreft beter inelkaar te zitten dan andere games. Ik merk qua travel nooit teleports of rubber banding. Ook niks van gemerkt tijdens het dodgen van AOE van bosses ook al zat ik op het nippertje erbuiten.
Ik was daar vooraf wel bang voor, dus heb nu maar een paladin als main ipv gunslinger en ik moet zeggen dat die me een stuk beter bevalt. Heeft wat weg van D3 Monk met een soort dash (na upgrade) en een rush move met extra move speed. Vast geen meta build, maar speelt heerlijk weg zo.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:30:
Over welke unlock heb je het dan? Iets uit de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Dysg3nic schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Over welke unlock heb je het dan? Iets uit de store?
Ja zo’n lvl 50 pack ofzo voor 2200 van die oranje crystals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Ja zo’n lvl 50 pack ofzo voor 2200 van die oranje crystals
Ok nice, ga ik even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
RubenSaurus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Ja dat stond namelijk overal op Reddit en Youtube :P heb hier Aura tot eind september voor 11 euro
Ach, kijk ik niet op :+ vond het wel een goedkoop alternatief. Heb ‘m alvast gekocht voor na m’n vakantie

[ Voor 4% gewijzigd door Zercules op 14-02-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Daradius schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:30:
[...]

ik zit ook met een groep vrienden op procyon (paar zweden en wat nederlanders), zijn met een man of 8 nu
Zitten jullie al in een guild? anders kunnen we wellicht bij elkaar in de guild o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Brummetje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Uiteindelijk moet alle player data over alle channels hetzelfde zijn en zit je aan die kant dus met een bottleneck.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
kihon schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Zitten jullie al in een guild? anders kunnen we wellicht bij elkaar in de guild o.i.d.
Ja, ze hadden er al eentje aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zercules schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:17:
spoiler:
je de eerste ark krijgt
Was een leuke dungeon inderdaad, gisteren gedaan, er was er jamer genoeg 1tje in mijn groep die overal doorheen rende... Zeker al eerder gedaan. Maar hij kon gelukkig niet voorkomen dat ik al de cutscenes zag. Dat systeem is wel goed geïmplementeerd.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
RubenSaurus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Dan heb je toch €20 uitgegeven? Want je hebt 1100 crystals nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Servers gaan zo plat voor onderhoud. Duurt 3 uur zeggen ze...Dus dat wordt ergens in de middag denk ik.

Info is echt gebaseerd op nacht USA zo te zien ingame

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Linksonder zie ik ook constant melding voorbij komen, 2/14/2022 11:59pm PT/7.59am UTC.
Dat wordt weer hopen vanmiddag dat ik door de queue heen kom..

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:31:
Servers gaan zo plat voor onderhoud. Duurt 3 uur zeggen ze...Dus dat wordt ergens in de middag denk ik.

Info is echt gebaseerd op nacht USA zo te zien ingame
Ja echt een drama elke keer. EU is echt continue de lul als het op onderhoud etc aan komt.

Vorige keer was het na 1u 45m weer up though terwijl ze ook 3 uur zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ah we krijgen er een EU West region bij. Ik snapte sowieso al niet waarom ze de VS wel twee regio's geven en dan Europa niet. Je hebt hier zeker net zoveel potentiële spelers als daar.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mugwump schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ah we krijgen er een EU West region bij. Ik snapte sowieso al niet waarom ze de VS wel twee regio's geven en dan Europa niet. Je hebt hier zeker net zoveel potentiële spelers als daar.
Probleem is alleen dat heel veel spelers zich al gevestigd hebben op een bepaalde server.
En aangezien server transfers niet kunnen is er weinig incentive voor die spelers om naar een andere server te gaan, behalve dus het niet hebben van een queue.

Ik hoop van harte dat het helpt hoor, maar het voelt een beetje als een natte pleister.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Ja echt een drama elke keer. EU is echt continue de lul als het op onderhoud etc aan komt.

Vorige keer was het na 1u 45m weer up though terwijl ze ook 3 uur zeiden.
Nou ja de lul, van 9-12 in de ochtend gepland onderhoud op een werk- / schooldag. ;)
Nou zijn er dagen dat ik best wat gametijd tussendoor kan sneaken, maar meestal ben ik gewoon wel 10 uur op een dag zoet met (thuis)werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
London schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Probleem is alleen dat heel veel spelers zich al gevestigd hebben op een bepaalde server.
En aangezien server transfers niet kunnen is er weinig incentive voor die spelers om naar een andere server te gaan, behalve dus het niet hebben van een queue.

Ik hoop van harte dat het helpt hoor, maar het voelt een beetje als een natte pleister.
Dit dus inderdaad, maar mogelijk jumpen de 'gratis' spelers over naar de andere region. Ik denk dat de mensen met al een bepaalde investering in geld (of mogelijk al heel veel tijd), op de huidige region blijven. We zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:35
Ik kijk af en toe in dit topic maar spelen jullie dit spel ook? 90% gaat alleen maar over 'ik sta in de queue duurt langggggggg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Aschtra schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:21:
Ik kijk af en toe in dit topic maar spelen jullie dit spel ook? 90% gaat alleen maar over 'ik sta in de queue duurt langggggggg'
Ja hoor. Lvl 29 op het moment. Speel voornamelijk overdag tussen het werken door. Idd lange Q tijden, maar op tijd spel opstarten en je kunt gaan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:01

BzR

Net nog gespeeld totdat de server een shutdown kreeg voor 3 uur. Dus straks weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Iets met nieuw, interessant en online. Eigenlijk niks nieuws die queues 🤡

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
biggydeen2 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:51:
[...]

Dan heb je toch €20 uitgegeven? Want je hebt 1100 crystals nodig.
Iets met een founders pack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
lvl 41 hier :) en hoe werkt die 11 euro 6 maanden crystal aura buf? ik heb bronze pack alleen nog niet geclaimed, dus staat nog in de ingame mail

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ja als je in de queue staat kun je niet spelen en heb je tijd om hier te klagen. Als je in het spel zit dan heb je betere dingen te doen dan hier klagen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Lord_T schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:40:
lvl 41 hier :) en hoe werkt die 11 euro 6 maanden crystal aura buf? ik heb bronze pack alleen nog niet geclaimed, dus staat nog in de ingame mail
YouTube: Lost Ark - Don't Miss This Insane Store Deal! 6-Months Of Crystallin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
top dank je wel! En is die buff account wide of char wide? Mijn char is al lvl 41 dus als je dat zou doen, krijg je dan de 520/10 lvls achteraf of moet je er een nieuw poppetje voor lvlen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Dan is er dus veel meer uitgegeven en is het geen €11 :P

Je kunt die pack niet kopen voor alleen €11, je moet minstens €20 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Komt omdat de mensen die spelen geen tijd hebben om hier te posten :P

Maar ja hoor speel zeker. Mijn main character (Artillerist) is nu ook de 340 ilvl barriere voor bij. Dus kan nu weer een extra stukje endgame unlocken.

Heb alleen totaal geen haast. Ben gewoon alle verhaal lijnen aan het volgen en er zijn er zo veel en vele zijn ook echt cool. vooral wanneer je op nieuwe continenten komt vind ik ook leuk.

Ben ook begonnen met het exploreren van die kleine eilandjes voor mijn completionism en doe dat met plezier.
Kom leuke dingen tegen op die eilanden.

Gisteren ook die Tower unlocked.
Heb maar gecleared tot floor 6 hoor maar dat was vet easy want was al ilvl 340 terwijl de eerste 4 floors 302 zijn ofzo.

Was eerst bijna zeker dat ik wilde switchen naar Paladin main maar nu ik flink wat endgame content heb gedaan als Artillerist blijf ik toch voor alsnog bij hem :D

Tevens is dit schermpje leuk om te zien en ben redelijk vaak MVP als artillerist :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7lQpORgJd6mgjFFehkBN28cSQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aGlwWVyvx1ukPYDxp3mQ5E5a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Die pack kopen jullie dit met steam credit of echt met jullie bank gegevens of paypal ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Heerlijk die bewuste design keuzes die ze hebben gemaakt in de store. :9

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Hoe werkt dat met die Ingame Store? Ik werd naar mijn Steam heen gestuurd. Kan ik daar gewoon geld op zetten en spul kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dysg3nic
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:14:
Hoe werkt dat met die Ingame Store? Ik werd naar mijn Steam heen gestuurd. Kan ik daar gewoon geld op zetten en spul kopen?
Ja dat werkt gewoon, steam wallet vullen en daarme kun je dingen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Twitch drop tier 4 hebben we bijna, Europe nu op 17k. Bij 18k krijgen we die hover board, wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Is er (los van VPN) nog een manier om dit in nederland te spelen? De founders pack's zijn overal uitverkocht (en ik gok dat die er niet meer bij komen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Komt omdat de mensen die spelen geen tijd hebben om hier te posten :P

Maar ja hoor speel zeker. Mijn main character (Artillerist) is nu ook de 340 ilvl barriere voor bij. Dus kan nu weer een extra stukje endgame unlocken.

Heb alleen totaal geen haast. Ben gewoon alle verhaal lijnen aan het volgen en er zijn er zo veel en vele zijn ook echt cool. vooral wanneer je op nieuwe continenten komt vind ik ook leuk.

Ben ook begonnen met het exploreren van die kleine eilandjes voor mijn completionism en doe dat met plezier.
Kom leuke dingen tegen op die eilanden.

Gisteren ook die Tower unlocked.
Heb maar gecleared tot floor 6 hoor maar dat was vet easy want was al ilvl 340 terwijl de eerste 4 floors 302 zijn ofzo.

Was eerst bijna zeker dat ik wilde switchen naar Paladin main maar nu ik flink wat endgame content heb gedaan als Artillerist blijf ik toch voor alsnog bij hem :D

Tevens is dit schermpje leuk om te zien en ben redelijk vaak MVP als artillerist :P

[Afbeelding]
Oh jij krijgt nog wel redelijke party's dan.. ik frustreer me helemaal kapot aan m'n party steeds. Niemand gebruikt potions, gaan allemaal dood, en na een tijd sta ik dan te solo'en.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lnEzQyO.png

Wel erg leuke boss fights allemaal.

Wat een cock block trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k4G1HOZ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3YtOxLN.png

Volgens mij komt de boel zo weer up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
denan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:07:
Is er (los van VPN) nog een manier om dit in nederland te spelen? De founders pack's zijn overal uitverkocht (en ik gok dat die er niet meer bij komen?)
Nee VPN is voor alsnog de enige oplossing. De nieuwe packs lijken namelijk ook niet koopbaar zonder dat de game in je steam library zit.

De founderpacks kon je kopen en dan toevoegen aan je steam bibliotheek. Deze nieuwe starterpacks lukken niet op die manier las ik online.

Makkelijkst is deze methode die tot 2 dagen terug nog meerdere keren bij vrienden van mij werkte.

1. VPN opzetten met bijvoorbeeld Engeland opzetten (raad tunnelbear aan voor gebruiksvriendelijkheid en gratis)
2. Steam Run code in je browser plakken (steam://run/1599340)
3. Download starten. Download pause.
4. VPN uitzetten en opnieuw in steam inloggen
5. LA staat nu in je library en kan gewoon gespeeld en gedownload worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valandin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Oh jij krijgt nog wel redelijke party's dan.. ik frustreer me helemaal kapot aan m'n party steeds. Niemand gebruikt potions, gaan allemaal dood, en na een tijd sta ik dan te solo'en.

[Afbeelding]

Wel erg leuke boss fights allemaal.

Wat een cock block trouwens:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Volgens mij komt de boel zo weer up.
Wat is je lvl? Ik ben vannacht net Lv. 22 Sorc. Als jij wilt groupen?
Ik deed Moria Hard solo. Pff, duurde ff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:55
NeoBlitz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat hij al end-game is, gezien ik zelf de melding van MVP etc nog niet eerder heb gezien ga ik er vanuit dat dit alleen met de end-game dungeons o.i.d. zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
NeoBlitz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik ben al endgame ;) Hoop vandaag item level 600 te halen zodat ik kan doorschieten naar 900-950.
Als je later hulp nodig hebt mag je mij ook altijd wel een berichtje sturen hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Valandin op 15-02-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-09 10:43
Ik heb via G2A een (iets duurder) bronze founder pack gekocht bij een reseller die de game als een gift opstuurt. Heb je geen VPN o.i.d. nodig want eenmaal geïnstalleerd kan je gewoon spelen.

EDIT: zie overigens wel dat deze reseller nu 25,85 vraagt. Afgelopen week kunnen kopen voor 18 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan1232 op 15-02-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBlitz
  • Niet online
Valandin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Ik ben al endgame ;)
Als je later hulp nodig hebt mag je mij ook altijd wel een berichtje sturen hoor.
Doe ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Ik had bij iemand hier even op z'n account gelogged (US) en aangezien ik de game al op mn pc heb, hem aan z'n library toegevoegd. Daarna kon diegene (na zijn land van herkomst buiten NL te zetten...) spelen. Andere optie is om via amazon.de zo'n pack te kopen en te activeren met vpn gok ik? Download aanzetten, VPN uit, herloggen: dan kun je vast ook wel spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zercules op 15-02-2022 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Hier gisteren de gehele Rohendal story gedaan, en die dungeon op het eind was echt de tofste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Als ik dan de verhalen moet geloven dat het alleen nog maar mooier en moeilijker gaat worden kijk ik heel erg uit naar de content die er allemaal nog is.

Ik moet nu gear score 600 hebben voordat ik verder kan, maar er is nog zoveel meer te doen dan alleen maar gearen. Soms ben ik gewoon van eiland naar eiland aan het gaan, en aan het ontdekken. Andere momenten ben ik de mokomo seeds aan het zoeken.

Uiteindelijk ook 2 alts aangemaakt, om daar wat extra mats mee te farmen, al zal ik na deze week weer iets minder tijd hebben om te spelen :)

Voor iedereen die het levelen niet zo ziet zitten, zet echt door, want de end game content is een hele andere wereld waar je in terecht komt.

Last but not least, voor de mensen die ook al in end game zitten voel je vrij om mij toe te voegen. Over het algemeen ben ik samen met een vriend die ook rond mijn level zit altijd wel in om content te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Binshou op 15-02-2022 11:21 ]

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Leuk om te lezen @Binshou ! Ik vind het lvlen tot nu toe (lvl 32 ofzo) wel lachen. Beetje op discord grappen met maten en nachtjes doorhalen :) Een spel wat compleet nieuw voor je is, is altijd tof. Ik vind die currencies alleen wel mega overwhelming!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dysg3nic
Gogo login!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb een Quest die niet helemaal lekker loopt. Join a Guild. Maar ik zit al in een guild en toch geen complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manderijn
  • Laatst online: 12:14
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:39:
Ik heb een Quest die niet helemaal lekker loopt. Join a Guild. Maar ik zit al in een guild en toch geen complete.
Was dat niet degene waar je een guild donatie moet doen met 6k silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Manderijn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Was dat niet degene waar je een guild donatie moet doen met 6k silver?
Dat dacht ik ook, maar net de donatie gedaan. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:39:
Je kan deze quest completen door met een npc te praten.
Volgens mij rechtsonderin op de map van Luterra Castle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Dat dacht ik ook, maar net de donatie gedaan. Helaas
Dan krijg je morgen de reward (het gaat om het ontvangen van die donation reward)

Dus morgen completed :)

Nu twijfel ik.... of krijg je direct de rewards als je donate?

[ Voor 10% gewijzigd door Tribunus op 15-02-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zercules
Tribunus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Dan krijg je morgen de reward (het gaat om het ontvangen van die donation reward)

Dus morgen completed :)

Nu twijfel ik.... of krijg je direct de rewards als je donate?
Bij mij was ie gelijk klaar, klinkt als een bug. Abandon en opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Binshou schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Je kan deze quest completen door met een npc te praten.
Volgens mij rechtsonderin op de map van Luterra Castle.
Klopt. Ik was weer eens te snel met klagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Kloever schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Klopt. Ik was weer eens te snel met klagen 8)7
De enige reden dat ik dit zo snel wist, is dat ik hier ook tegenaan liep :)
Ik kwam toen bij toeval langs die NPC, en zag dat ik hem daar kon completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
En de queue is weer begonnen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zit op Mokoko en daar kan ik gelijk inloggen. Al is wel mijn aura weg. Volgens mij zou die nog niet verlopen moeten zijn....
Market Place is under maintenance

[ Voor 59% gewijzigd door thewizard2006 op 15-02-2022 12:41 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Nee VPN is voor alsnog de enige oplossing. De nieuwe packs lijken namelijk ook niet koopbaar zonder dat de game in je steam library zit.

De founderpacks kon je kopen en dan toevoegen aan je steam bibliotheek. Deze nieuwe starterpacks lukken niet op die manier las ik online.

Makkelijkst is deze methode die tot 2 dagen terug nog meerdere keren bij vrienden van mij werkte.

1. VPN opzetten met bijvoorbeeld Engeland opzetten (raad tunnelbear aan voor gebruiksvriendelijkheid en gratis)
2. Steam Run code in je browser plakken (steam://run/1599340)
3. Download starten. Download pause.
4. VPN uitzetten en opnieuw in steam inloggen
5. LA staat nu in je library en kan gewoon gespeeld en gedownload worden
dit werkte voor mij. enige wat ik mij nog afvraag is of ik mij zorgen moeten maken voor een steam ban omdat we eigelijk iets spelen wat niet kan in NL. of is dit het probleem van de maker van de game en niet van steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Klopt het dat die Aura niet werkt op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
1100 crystals. Die dingen koop je per 1000. Dus effectief moet je 20 euro uitgeven. Maar dan houd je dus nog wat over.
Nu kan ik dat direct in de online winkel doen. Dan gaat hij naar steam en kan ik daar in steam verder afrekenen. Dit lijkt allemaal gewoon te werken zonder een VPN. Maarja, toch twijfel ik of er geen gezeik komt vanuit steam. Twijfel twijfel... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FollyBlondie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
kihon schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:03:
Klopt het dat die Aura niet werkt op het moment?
Het werkt schijnbaar af en aan.
Volgens deze dev post (https://forums.playlostar...current-top-issues/121992) heeft het te maken met de interactie tussen de game server en de commerce server, en die laatste werkt slecht door de drukte.
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste