Hopelijk realiseer jij je dat je nu net zo goed mensen kunt kwetsen door deze zin uiteen te hebben gezet. Overigens is deze vergelijking wat mij betreft niet terecht, want dit zou je uitsluitend zeggen om doelbewust iemand te kwetsen.
Het zou helpen als we wat minder projecteren op wat we lezen en er puur objectief over nadenken. Ik word er gek van dat ik iedere zin driemaal moet herformuleren omdat ik anders wellicht iemand op de tenen trap (terwijl het wél duidelijk is wat ik ergens mee bedoel). Vanuit mijn perspectief wordt er dan gezocht naar ruzie en een discussie.
Overigens is het ook niet constructief. Als ik veel tijd steek in het formuleren van een objectief inhoudelijk onderbouwd antwoord zit ik niet te wachten op een irrelevante discussie over taalgebruik (wat overigens zo subjectief is als maar kan). Bovendien komt het op mij over alsof er iemand in een slecht daglicht moet worden gezet.
Je leest wat je wilt lezen gaat ook vaak op, je kunt overal wel iets slechts achter zoeken. Wat zou het fijn zijn om toleranter naar elkaar te zijn... Zodra iets niet beledigend is bedoeld, waarom dan nog zoveel aandacht besteden eraan? Het gaat om de inhoud en context, niet om één woord uit de zin te trekken om vervolgens iemand helemaal kapot te maken.
[
Voor 0% gewijzigd door
jetspiking op 01-11-2021 13:40
. Reden: Taalfout ]