Albert Heijn onterechte boete voor gemiste bezorging

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.796 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 10:49
Ik had een klacht ingediend bij ah.nl omdat ik niet thuis zou zijn voor een bezorgpoging.
Deze boete voor een gemiste bezorgpoging is 50 euro, ik ben het er alleen niet mee eens.
https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden
II: Aanvullende algemene voorwaarden ah.nl
Levering van uw bestelling en boetes
2. Indien u op het overeengekomen levermoment niet aanwezig bent, wordt uw bestelling geannuleerd. Albert Heijn brengt kosten in rekening voor het annuleren. Deze bedragen € 50,00.
Dit gaat eigenlijk nergens over omdat het een klein bedrag is, daarom wil ik graag weten of het wel/niet de moeite waard is een klacht in te dienen via Thuiswinkel of een geschil bij de Geschillencommissie.

Dan wel om principiële redenen omdat ik ook niet tevreden ben hoe mijn eerdere klacht afgehandeld, of eigenlijk voortijds beëindigd werd door de klantenservice :(
Artikel 16 - Klachtenregeling
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie gestuurd. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Artikel 17 - Geschillen
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Wat betreft mijn inhoudelijke argumenten, en dat ik best mijn best gedaan heb de bestelling te volgen:
  • De bezorgingstijd indicatie op de website en app klopte niet, alhoewel dat onder voorbehoud is. In de ochtend was het nog op 16:15-17:15 ingeschat waarna het uiteindelijk naar 17:55-18:25 verschoof.
  • De bezorger belde op 17:28 met een anoniem nummer, maar deze had ik worden geblokkeerd op mijn telefoon omdat ik in het verleden vervelende oproepen kreeg.
  • Ik had geen deurbel gehoord en ook geen niet-thuis briefje ontvangen, al bevestigde de klantenservice dat deze normaal wel gegeven wordt.
  • Zelfs op 18:35 stond deze indicatie er nog in de screenshot, ná de eigenlijke bezorgpoging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IK1ocZEWXGziOfFbTAKyudXOB4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Rnkp4G3rML5K2xMkOCeSxjot.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0yc-Yy6Y1mMrWWsPEuGhcUZfRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUjTuBCh0t6AeUe4svO357A1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5TP1YfK7RZs0ajsniDPAvBI9L4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KzloorA2FlxRo6Hfay7JfvGi.png?f=fotoalbum_tile

Mijn communicatie met de klantenservice: de eerste twee gesprekken werden abrupt afgekapt nadat er navraag gedaan zouden worden. In een WhatsApp gesprek een week later was de medewerker er wel duidelijk over dat ze niets zouden doen.
23-10-21/18:46 - [Digitale assistent]: Ik heb je vraag doorgestuurd. Een moment.

23-10-21/18:52 - [Jij]: De bezorger zou tussen 17:55 en 18:25 langskomen maar is niet gekomen. Nu geeft de website aan dat er een storing is. Maar ik krijg wel een 50 euro boete op mijn volgende factuur.
23-10-21/18:53 - [Jij]: een afbeelding
23-10-21/18:58 - [Jij]: Ik kan het klachtenformulier niet invullen want daar staat mijn bestelling nog niet bij
https://www.ah.nl/mijnbestellingen/17089716

23-10-21/19:16 - [<snip>]: Hi Peter, je chat met <snip>. Wat een vervelende situatie. Heb je een gemiste oproep van ons ontvangen?

23-10-21/19:17 - [Jij]: Hallo <snip>, nee ik ben niet gebeld

23-10-21/19:19 - [<snip>]: Heb je wel een briefje in de brievenbus gekregen?

23-10-21/19:19 - [Jij]: Dat zal ik nu even checken

23-10-21/19:21 - [<snip>]: Laat maar weten!

23-10-21/19:22 - [Jij]: Ook geen briefje in de brievenbus

23-10-21/19:22 - [<snip>]: Hmm, ik ga even navragen of de bezorger wel bij je is geweest.

23-10-21/19:35 - [AH Klantenservice]: Ik ben benieuwd hoe je de service hebt ervaren. Laat jouw feedback achter via: <snip>
23-10-21/19:36 - [Digitale assistent]: Ik heb je vraag doorgestuurd. Een moment.

23-10-21/19:37 - [Jij]: Mijn vorige gesprek werd zomaar afgesloten
23-10-21/19:56 - [Jij]: Mijn bestelling https://www.ah.nl/mijnbestellingen/17089716 is niet afgeleverd door de bezorger maar ik krijg wel een 50 euro verrekening op mijn volgende factuur. Ik ben niet opgebeld en ook geen briefje in de brievenbus. Mijn vorige gesprek werd abrupt afgesloten toen ze navraag zouden doen.
23-10-21/19:56 - [Jij]: een afbeelding

23-10-21/19:58 - [<snip>]: Hi, <snip> hier!

23-10-21/19:58 - [Jij]: Hallo <snip>

23-10-21/19:59 - [<snip>]: Hoi,goed dat je er bent . Ik ga dit even nakijken momentje.
23-10-21/20:3 - [<snip>]: Peter, de bezorger heeft doorgegeven dat je niet thuis was. We hebben ook gebeld maar er was geen mogelijkheid om je voicemail in te spreken.

23-10-21/20:4 - [Jij]: Dat is raar want ik ben de hele dag thuis geweest en er is ook zeker niet gebeld naar mijn nummer <snip>
23-10-21/20:5 - [Jij]: Nu zie ik dat er met een prive nummer is gebeld

23-10-21/20:6 - [<snip>]: Ja dat klopt een anoniem nummer

23-10-21/20:7 - [Jij]: Ik geloof dat er normaal niet vanaf een anoniem nummer wordt gebeld. Maar anonieme bellers worden geblokkeerd door mijn telefoon
23-10-21/20:7 - [Jij]: Het is wel raar dat volgens de website het tussen 17:55 en 18:25 zou zijn, maar er is gebeld op 17:28
23-10-21/20:7 - [Jij]: een afbeelding
23-10-21/20:8 - [Jij]: een afbeelding

23-10-21/20:9 - [<snip>]: Die tijden die worden aangegeven is een indicatie, dit is onder voorbehoud. Dus het kan eerder of later worden bezorgd.

23-10-21/20:9 - [Jij]: maar anders zou ik wel een niet-thuis briefje moeten ontvangen
23-10-21/20:11 - [Jij]: het is inderdaad een indicatie, want eerst verschoof het van 16:00-18:00 naar 17:55 en 18:25 volgens de app en website
23-10-21/20:11 - [Jij]: maar de website gaf aan dat er een storing is

23-10-21/20:11 - [<snip>]: Ja dat klopt, de bezorger heeft een kaartje in de bus gedaan.

23-10-21/20:11 - [Jij]: Ik heb geen kaartje in de brievenbus ontvangen, ook heb ik geen bel gehoord
23-10-21/20:12 - [Jij]: een afbeelding
23-10-21/20:13 - [Jij]: ik kan ook niet het klachtenformulier invullen want mijn bestelling staat er nog steeds niet vermeld

23-10-21/20:14 - [<snip>]: Ik laat dit even uitzoeken Peter wat er precies is gebeurd.

23-10-21/20:15 - [Jij]: Graag want dit vind ik wel vreemd allemaal. Het liefst wil ik dat die 50 euro niet verrekend wordt in ieder geval.

23-10-21/20:16 - [<snip>]: Dat snap ik, maar ik ga even uit laten zoeken en navragen voor je.
TL;DR sta ik juridisch of moreel wel in mijn (consumenten)recht, en is het een goed idee om een Thuiswinkel klacht of geschil in te dienen?

Ik geloof het anders wel dat er aangebeld is en ik het gewoon niet gehoord heb. Ben ik nou een stomme muggenzifter of is dit iets nuttigs voor anderen met vergelijkbare ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Je was dus tussen 16.00u en 21.00u thuis (het gereserveerde tijdvak), bent die tijd gewoon thuis geweest maar hebt de deurbel niet gehoord en je telefoon blokkeerde anonieme nummers?

Je telefoon is jouw verantwoordelijkheid, als je bel op zolder normaal niet hoorbaar is dan ben jij toch wel redelijk verwijtbaar...

[ Voor 27% gewijzigd door President op 29-10-2021 20:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik heb AH nooit geprobeerd. Als online super. Maar wel Jumbo Picnic en Plus. En het wel altijd drama met Jumbo en Picnic. Nu regelmatig bij Plus en daar was de bezorger 15 min later als aangegeven. En die kwam gewoon kosteloos 2 uur later alsnog even langs.

En aangezien hij pas bij de volgende bestelling in rekening wordt gebracht ze lekker de piep laten krijgen. Puur uit principe krijgen ze dan geen cent meer van mij.

En ik vind 50 euro geen klein bedrag. Ik mag er bijna een fulltime baan bijnemen als ik van PostNL 50 euro boete krijg voor een gemist bestelling.

Hoe het juridische in elkaar zit weet ik niet. Maar fraai is het niet. En staat ook niet in verhouding met die schade de AH eventueel heeft geleden.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 29-10-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
loki504 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:11:
Ik heb AH nooit geprobeerd. Als online super. Maar wel Jumbo Picnic en Plus. En het wel altijd drama met Jumbo en Picnic. Nu regelmatig bij Plus en daar was de bezorger 15 min later als aangegeven. En die kwam gewoon kosteloos 2 uur later alsnog even langs.

En aangezien hij pas bij de volgende bestelling in rekening wordt gebracht ze lekker de piep laten krijgen. Puur uit principe krijgen ze dan geen cent meer van mij.

En ik vind 50 euro geen klein bedrag. Ik mag er bijna een fulltime baan bijnemen als ik van PostNL 50 euro boete krijg voor een gemist bestelling.

Hoe het juridische in elkaar zit weet ik niet. Maar fraai is het niet. En staat ook niet in verhouding met de schade de AH eventueel heeft geleden.
Mijn ervaring bij Jumbo en Plus is dat dit vaak lokale ondernemers zijn die rondrijden met een karrertje. Met Picnik heb ik geen ervaring. Volgens mij is het bij AH wat centraler geregeld. Daarom denk ik dat Jumbo en Plus wat flexibeler zijn dan AH. In mijn buurt tenminste. Weet niet hoe dat in jouw buurt is.

Maar een boete van E50. Zeker als de bezorgtijden niet juist aangegeven zijn zie ik zeker niet zitten.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ketho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:02:
Ik had een klacht ingediend bij ah.nl omdat ik niet thuis zou zijn voor een bezorgpoging.
Deze boete voor een gemiste bezorgpoging is 50 euro, ik ben het er alleen niet mee eens.
https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden

[...]

Dit gaat eigenlijk nergens over omdat het een klein bedrag is, daarom wil ik graag weten of het wel/niet de moeite waard is een klacht in te dienen via Thuiswinkel of een geschil bij de Geschillencommissie.

Dan wel om principiële redenen omdat ik ook niet tevreden ben hoe mijn eerdere klacht afgehandeld, of eigenlijk voortijds beëindigd werd door de klantenservice :(

[...]

Wat betreft mijn inhoudelijke argumenten, en dat ik best mijn best gedaan heb de bestelling te volgen:
  • De bezorgingstijd indicatie op de website en app klopte niet, alhoewel dat onder voorbehoud is. In de ochtend was het nog op 16:15-17:15 ingeschat waarna het uiteindelijk naar 17:55-18:25 verschoof.
  • De bezorger belde op 17:28 met een anoniem nummer, maar deze had ik geblokkeerd op mijn telefoon omdat ik in het verleden vervelende oproepen kreeg.
  • Ik had geen deurbel gehoord en ook geen niet-thuis briefje ontvangen, al bevestigde de klantenservice dat deze normaal wel gegeven wordt.
  • Zelfs op 18:35 stond deze indicatie er nog in de screenshot, ná de eigenlijke bezorgpoging.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mijn communicatie met de klantenservice: de eerste twee gesprekken werden abrupt afgekapt nadat er navraag gedaan zouden worden. In een WhatsApp gesprek een week later was de medewerker er wel duidelijk over dat ze niets zouden doen.

[...]

[...]

TL;DR sta ik juridisch of moreel wel in mijn (consumenten)recht, en is het een goed idee om een Thuiswinkel klacht of geschil in te dienen?

Ik geloof het anders wel dat er aangebeld is en ik het gewoon niet gehoord heb. Ben ik nou een stomme muggenzifter of is dit iets nuttigs voor anderen met vergelijkbare ervaringen.
Ik neig naar muggenzifter. Tijdsindicaties zijn duidelijk - een indicatie en geen gegarandeerde tijd.

Hij was er, heeft je gebeld en jij hebt hem niet gehoord en de telefoon niet opgenomen terwijl je een bezorging verwachte.

Leergeld betalen en volgende keer zelf je boodschappen doen als je hier niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
President schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:10:
Je was dus tussen 16.00u en 21.00u thuis (het gereserveerde tijdvak), bent die tijd gewoon thuis geweest maar hebt de deurbel niet gehoord en je telefoon blokkeerde anonieme nummers?

Je telefoon is jouw verantwoordelijkheid, als je bel op zolder normaal niet hoorbaar is dan ben jij toch wel redelijk verwijtbaar...
Ik ben de hele dag thuis geweest. Ik heb wellicht de deurbel niet gehoord, dat kan inderdaad ook.

Wel verwachtte ik gewoon de AH bezorger in die tijdsspanne en was ik er alert op. Met mijn eerdere ervaringen kwamen de bezorgers altijd stipt aan volgens de indicatie, daarom was ik verrast en dacht ik dat die wellicht de weg kwijt geraakt was.

Voor zover ik mij kan herinneren bellen de bezorgers niet met anonieme nummers, maar dit is wel de eerste keer voor mij dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Eigen schuld dikke bult als ik het lees. Laat het leergeld zijn.

Zou er weinig moeite in steken, AH staat in zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zowel AH als Jumbo zijn hier in de regio vaak veel eerder dan gepland, soms wel een uur of twee te vroeg.

Als je de 50 euro niet wil betalen gewoon lekker ergens anders bestellen, ik denk dat je weinig kans maakt aangezien ook het tijdsvak dat in de app staat niet gegarandeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Remmersmaak schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Mijn ervaring bij Jumbo en Plus is dat dit vaak lokale ondernemers zijn die rondrijden met een karrertje. Met Picnik heb ik geen ervaring. Volgens mij is het bij AH wat centraler geregeld. Daarom denk ik dat Jumbo en Plus wat flexibeler zijn dan AH. In mijn buurt tenminste. Weet niet hoe dat in jouw buurt is.

Maar een boete van E50. Zeker als de bezorgtijden niet juist aangegeven zijn zie ik zeker niet zitten.
Klopt Plus heeft alles vanuit eigen filiaal. Jumbo gaat vanuit filiaal maar bij problemen kom je bij hun eigen klantenservice uit. Picnic wordt alles klaar gezet vanuit een grote hub. En dat in karren vol kratten naar een city hub. Waar je ook bij niet thuis kan ophalen.

En er zijn een paar die erg stellig zijn met ze staan in hun recht. Maar geven geen uitleg(bron/wet vermelding) waarom.

Want ze geven in de AV aan dat Zij annuleren bij een. Mislukte bezorgpoging. Maar je mag volgens de wet geen annuleringskosten of welke naam je er aan wil geven. Dan lijkt mij een boete ook niet terecht. Iets met ondernemings risico. Als ik een pakketje aan de deur weiger krijg ik ook geen boeten van de webwinkel.

[ Voor 20% gewijzigd door loki504 op 29-10-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:35
loki504 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

Maar je mag volgens de wet geen annuleringskosten of welke naam je er aan wil geven.
Hoezo mag dat niet? Op basis van welk wetsartikel mag dat niet?
Maar geven geen uitleg(bron/wet vermelding) waarom.
Nou, jij dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Neem aan dat die 50 euro gewoon om de voorwaarden staat en jij akkoord ben gegaan met de voorwaarden?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tom-Z schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:56:
[...]

Hoezo mag dat niet? Op basis van welk wetsartikel mag dat niet?

[...]

Nou, jij dus ook niet.
https://www.jurato.nl/nie...rengen-bij-een-consument/

Tenzij dit niet onder herroeping valt? Er is immers gewoon op afstand een overeenkomst gesloten.

We hebben het immers niet over een keuken die na x tijd alsnog wilt annuleren. Daar kunnen wel kosten aan zitten ja.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 29-10-2021 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
EWK schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:03:
Neem aan dat die 50 euro gewoon om de voorwaarden staat en jij akkoord ben gegaan met de voorwaarden?
Maar als je akkoord gaat met een 50 euro restocking fee bij herroepingsrecht betekent ook niet dat het rechtsgeldig is. En de voorwaarden moeten redelijk zijn. Anders kan je die sectie vernietigen.

https://www.wetrecht.nl/a...0beide%20partijen%20geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
loki504 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:09:
[...]

https://www.jurato.nl/nie...rengen-bij-een-consument/

Tenzij dit niet onder herroeping valt? Er is immers gewoon op afstand een overeenkomst gesloten.
Er geldt geen herroepingsrecht bij "de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben". Dat lijkt me van toepassing op de dingen die je normaal gesproken in een supermarkt koopt.

Een boete van €50 lijkt me niet per se onredelijk. Waarschijnlijk zullen ze een groot deel van de bestelling moeten weggooien omdat de houdbaarheid niet meer kan worden gegarandeerd. En voor zo ver dat wel kan, hebben ze natuurlijk ook kosten voor het inpakken, de mislukte bezorgpoging en het terugleggen in het magazijn van de producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Tom-Z schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Er geldt geen herroepingsrecht bij "de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben". Dat lijkt me van toepassing op de dingen die je normaal gesproken in een supermarkt koopt.

Een boete van €50 lijkt me niet per se onredelijk. Waarschijnlijk zullen ze een groot deel van de bestelling moeten weggooien omdat de houdbaarheid niet meer kan worden gegarandeerd. En voor zo ver dat wel kan, hebben ze natuurlijk ook kosten voor het inpakken, de mislukte bezorgpoging en het terugleggen in het magazijn van de producten.
Dat is hooguit een deel niet annuleerbaar. Kijk ik naar mijn bestellingen dan zal melk eieren vlees en groente er onder allen.

En misschien ben ik dan verpest met Plus. Maar daar Kan ik het gewoon producten aan de deur weigeren zonder problemen. Gaat het gewoon weer terug de schappen in.

Maar die kosten hebben ze ook als ik 10 kratten bier en 30 zakken chips retour breng. Dat noemen ze bij bv een kledingwinkel toch ondernemingsrisico?

En aan het eind van de shift bij de lokale AH afgeven om het vervolgs daar op te halen(eventueel tegen een kleine bijdragen).

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 29-10-2021 21:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:20

MeesterPieter

PnP Pinball

Volgens de eigen voorwaarden ben je niet in de fout

het overeengekomen levermoment conform de voorwaarden is 16:15-17:15 als ik de TS lees

De bezorger belde op 17:28, derhalve is niet op het overeengekomen levermoment geleverd maar op een ander moment.

Derhalve is de boete niet van toepassing

er wordt nergens in de voorwaarden gezet dat je thuis moet zijn op het bijgestelde levermoment, enkel op het overeengekomen levermoment.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij annuleren is er niet geleverd, dus geen sprake van herroepen. Je kunt dus een levering weigeren aan de deur, wat dan overeenkomt met annuleren. Vaak is dit niet meer mogelijk doordat het bestelde al snel in verzendproces zit. Je neemt dan een annuleringsregeling op in de algemene voorwaarden. Daar zul je dan ook meteen moeten melden dat er in een geval, annuleringskosten in rekening zullen worden gebracht. Heb je dit niet in de algemene voorwaarden geregeld en ga je toch akkoord met de annulering, mag je hier geen kosten voor in rekening brengen. De kosten moeten overigens wel redelijk zijn. Een boete is al helemaal te gek voor woorden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Maar heb je wel of niet een ah busje in de straat zien rijden? Mijn ervaring is dat met chauffeurs die vantevoren bellen, niet meer langskomen in 3 van de 4 gevallen, jouw adres dus gewoon overslaan en naar het volgend bezorgadres gaan. Vaak genoeg daarover geklaagd en dan gaf de verzender aan dat het opnieuw zou worden verstuurd. Ik neem aan dat ah die busjes tracken met de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Exor schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:39:
Maar heb je wel of niet een ah busje in de straat zien rijden? Mijn ervaring is dat met chauffeurs die vantevoren bellen, niet meer langskomen in 3 van de 4 gevallen, jouw adres dus gewoon overslaan en naar het volgend bezorgadres gaan.
Dat kan ik niet bevestigen want ik zit op driehoog, dan kijk ik pas uit het raam rond de tijdsindicatie. Ik heb wel het vermoeden dat de bezorger niet meer langs is gekomen na de geblokkeerde belpogingen vanwege het ontbreken van de niet-thuis briefje. Normaal wordt er alleen niet vooraf gebeld, tenminste niet uit mijn eerdere ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ketho op 29-10-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Ketho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:43:
[...]

Dat kan ik niet bevestigen want ik zit op driehoog, dan kijk ik pas uit het raam rond de tijdsindicatie. Ik heb wel het vermoeden dat de bezorger niet meer langs is gekomen na de geblokkeerde belpogingen vanwege het ontbreken van de niet-thuis briefje.
Je kan beter bellen met de klantendienst van ah en daar verhaal gaan halen dat ze niet zijn langsgeweest in plaats van online formulieren invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Dat is alleen niet te bewijzen voor mij of de bezorger überhaupt langs is geweest. Ik heb nog niet gebeld omdat ik graag de screenshots wilde laten zien. Het lijkt me dat het dan een welles-nietes verhaal wordt tussen mij en de bezorger/klantenservice of de bezorger wel aangebeld had, naast het vooraf opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
*knip paginalange quote zonder toelichting*

[ Voor 99% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2021 22:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
MeesterPieter schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:33:
Volgens de eigen voorwaarden ben je niet in de fout

het overeengekomen levermoment conform de voorwaarden is 16:15-17:15 als ik de TS lees

De bezorger belde op 17:28, derhalve is niet op het overeengekomen levermoment geleverd maar op een ander moment.

Derhalve is de boete niet van toepassing

er wordt nergens in de voorwaarden gezet dat je thuis moet zijn op het bijgestelde levermoment, enkel op het overeengekomen levermoment.
Dit is een logische en redelijke interpretatie - al is 13 minuten buiten het slot wel krap. Echter, elke andere interpretatie komt erop neer dat de online super continue en willekeurig het overeengekomen levermoment kan wijzigen. Erger, de ervaringen met online supers die ik heb is dat levermomenten ver buiten de overeengekomen levermomenten vallen (uren eerder en later). Dat risico moet logischerwijs bij hen liggen.

Anno 2021 bellen met een anoniem nummer, of uberhaupt bellen, is hooguit te beschouwen als een best effort manier om contact te leggen. Het is ook niet geborgd in de voorwaarden. Een fatsoenlijke bezorgdienst heeft live-tracking en push notificaties om dit soort gedoe te voorkomen. Of gewoon op tijd komen en desnoods op een later moment nogmaals proberen.

Het kan natuurlijk zijn dat deze online super zelf koning wil zijn en dit soort klanten graag kwijt is. In dat geval is een boete-voor-volgende-bestelling een effectief middel om afscheid van elkaar te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2021 22:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
Ik denk persoonlijk dat je voor € 50 moeilijk kan doen, maar niet via de juridische kant.
Ik zou het richten op een bezorging die buiten de aangegeven tijd langs kwam, en onvoldoende succesvol is geweest in zich kenbaar maken. Bellen met een anoniem nummer is gewoonweg not done. Ik zit zelf in de telecom, en hier regent het klachten over. Een veel te groot gedeelte van de bevolking heeft anonieme nummers geblokkeerd, en dat is je goed recht. Hij had ook nog even flink op de deur kunnen bonken of de brievenbus kunnen klepperen.

Verder zou ik ze gewoon publiek op twitter en facebook hiermee te kakken zetten. Als het een publieke opinie betreft hoef je niet eens heel letterlijk gelijk te hebben. Er is hier genoeg twijfel om die € 50 gewoon kwijt te schelden.
Als ik dit lees zou ik niet eens meer overwegen om ooit bij AH te bestellen, dus dat is gewoon een stuk duurder voor ze.

Don't be afraid to be a Karen.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 29-10-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 17:56

slaay

Natuurbeleven.com

Ketho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:52:
Dat is alleen niet te bewijzen voor mij of de bezorger überhaupt langs is geweest. Ik heb nog niet gebeld omdat ik graag de screenshots wilde laten zien. Het lijkt me dat het dan een welles-nietes verhaal wordt tussen mij en de bezorger/klantenservice of de bezorger wel aangebeld had, naast het vooraf opbellen.
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe AH gaat aantonen dat ze langs zijn geweest en dat jij niet open gemaakt hebt.
AH kan een kaartje in de bus stoppen, maar daarmee hebben ze geen bewijs dat je niet open gedaan hebt.
Met een afgeschermd nummer bellen en geen gehoor krijgen, jij verwacht een bezorger aan de deur, niet een bezorger die belt. Dus als jij een afgeschermd nummer niet opneemt is 'niet vreemd'.
Kortom, begrijpelijk dat AH die boete in de voorwaarden heeft staan, maar hoe ze die boete gaan onderbouwen met bewijzen ben ik erg benieuwd naar!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Rukapul sorry er was iets mis gegaan. Was de bedoeling om een klein deel te linken. Maar blijkt de hele AV gelinkt te hebben.

Levering van uw bestelling en boetes
1. Wij verzoeken u op het overeengekomen levermoment aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.

2. Indien u op het overeengekomen levermoment niet aanwezig bent, wordt uw bestelling geannuleerd. Albert Heijn brengt kosten in rekening voor het annuleren. Deze bedragen € 50,00.

3. U kunt uw bestelling tot een uur voordat deze in productie wordt genomen kosteloos annuleren via de AH app of ah.nl. Het moment waarop uw bestelling in productie gaat is afhankelijk van de tijd waarop de bestelling wordt geleverd:

wordt de bestelling voor 16:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling de dag ervoor om 12:00 uur in productie
wordt de bestelling na 16:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling de dag ervoor om 00:00 uur in productie
wordt de bestelling op maandag voor 14:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling op zaterdag om 12:00 uur in productie
Als zelf annuleren niet meer mogelijk is neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij kunnen je order dan alsnog annuleren. Als je bestelling echter al in productie is genomen, zal Albert Heijn kosten in rekening brengen voor het annuleren. Deze bedragen € 50,00

Dus x tijd voor levering kost je chips en cola retourneren ineens 50 euro. Tenzij je ze later zelf terug brengt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik ben het eens met zowel MeesterPieter als met loki504. In je communicatie was het handiger geweest als je had gezegd dat je thuis was maar dat er niet was aangebeld. Ondanks de communicatie tot nu toe kun je dit juridisch nog steeds winnen. Ik zou even stoppen met communiceren met AH totdat we hier een goede brief hebben opgesteld.

Voor het standpunt van MeesterPieter is het belangrijk om te weten welk bezorgmoment er was afgesproken. Welk moment heb je bij de bestelling gekozen?
slaay schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe AH gaat aantonen dat ze langs zijn geweest en dat jij niet open gemaakt hebt.
TS heeft foto's met de klantenservice gedeeld die aantonen dat hij meermaals is gebeld rond het aflevermoment.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:18
fopjurist schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:14:
Ik ben het eens met zowel MeesterPieter als met loki504. In je communicatie was het handiger geweest als je had gezegd dat je thuis was maar dat er niet was aangebeld. Ondanks de communicatie tot nu toe kun je dit juridisch nog steeds winnen. Ik zou even stoppen met communiceren met AH totdat we hier een goede brief hebben opgesteld.

Voor het standpunt van MeesterPieter is het belangrijk om te weten welk bezorgmoment er was afgesproken. Welk moment heb je bij de bestelling gekozen?

[...]

TS heeft foto's met de klantenservice gedeeld die aantonen dat hij meermaals is gebeld rond het aflevermoment.
Tussen 16:00 en 21:00, zie eerste scrneenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Ik moet wel wat kanttekeningen maken, die 16:15-17:15 was van mijn eigen herinnering. Ik kan wel vertellen dat die tijdsindicatie meerdere keren verschoof naar een later moment. De gebruikelijke sms-bericht dat ik ook had ontvangen, dat was op 16:30 krap een uur verschil met de geblokkeerde oproepen.

Wat betreft de storingen waar ik het over had in mijn communicatie met de klantenservice, op 18:52 gaf de website toen aan dat er een storing was waardoor de bezorgtijd niet meer werd getoond, nu weet ik niet of dat in het algemeen te maken had bij AH of specifiek de bestelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtuY9c6qFWAxzAaDdYxjuDztGZ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i51mpJOr6xUVLVFctpk95DRl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0K89KAvqpN4mLtN3Rj_-f_MouQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KN6AG9haA2D0u8hjR8bKbjDM.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:58
Voor hoeveel € had je eigenlijk besteld? Als het minder dan 50 is vind ik de boete sowieso onredelijk. Omdat ze dan zelfs alles voor de deur hadden kunnen laten staan en dan was je goedkoper uit.

Verder misschien wel belangrijk hoeveel daarvan bederfelijke waar betreft. Als alles zo weer terug het schap in kan zijn de kosten vd annulering voor ah niet zo hoog lijkt me, en is het bedrag ook onredelijk?

Het missen van een telefoontje moet trouwens kunnen vind ik. Maar de deurbel? Dat is raar. Als het klopt dat ze niet aanbellen (het ontbreken van een briefje lijkt dit te suggereren) en je helemaal overslaan, slaat de annulering nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Het was voor een bedrag van 67.48 met grotendeels bederfelijke waar voor een maand. Volgens mij is het minimumbedrag ook zo rond de 50 euro. Wat weer aangeeft dat ik erg lastig aan het doen ben voor een klein bedrag, maar vooral ontevreden ben over de eerder genoemde omstandigheden en klantenservice }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 09:13

ITsEZ

parttime all-rounder

Ketho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:12:
Het was voor een bedrag van 67.48 met grotendeels bederfelijke waar voor een maand. Volgens mij is het minimumbedrag ook zo rond de 50 euro. Wat weer aangeeft dat ik erg lastig aan het doen ben voor een klein bedrag, maar vooral ontevreden ben over de eerder genoemde omstandigheden en klantenservice }:|
Hebben ze "bewijs" dat ze aangebeld hebben? Het is namelijk nagenoeg onmogelijk om dit bewijs te hebben. Dit is natuurlijk niet de meest standaard zaak, maar er zijn ook meerdere uitspraken dat bijvoorbeeld een Track & Trace pagina geen bewijs is voor levering. Het lijkt me dat AH hier ook niet kan bewijzen dat ze geleverd hebben, en dus ook de boete niet kan eisen. Maar even praktisch, ze brengen het bij de volgende bestelling in rekening? Dan zou ik gewoon bij Jumbo (oid) bestellen :)

Voorbeeld van een uitspraak, maar natuurlijk een andere casus https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491

What you see is always what you get.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik denk dat AH het gooit op het tijdvak van 16.00 tot 21.00 als zijnde "afgesproken tijd" en de preciezere indicatie via SMS/app als service ziet waar geen rechten aan ontleend kunnen worden. M.a.w. we komen tussen 16.00 en 21.00 en als we zeggen dat we er om 16.01 zijn en dat wordt 20.59 hebben we nog steeds voldaan aan onze verplichting.
Maar dan moeten ze alsnog kunnen aantonen waarom de bezorgpoging mislukt is. Een anoniem telefoontje is dat in mijn ogen niet. Een briefje zou wel het minste zijn. Dat wordt dan weer een wellus/nietes tussen de TS en bezorger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 14:15
Het lijken allemaal pogingen om het proces te optimaliseren, waaronder de telefoon niet opnemen = adres overslaan, want vast niet thuis. De supermarkt bezorgdiensten hebben het hartstikke druk, maar per saldo is het nog steeds niet winstgevend dacht ik te begrijpen.

Behalve dat het niet fijn is, vind ik het niet ondenkbaar dat je een kleine marge moet houden rondom bezorgvensters. Dat zijn we toch ook gewend van DPD, PostNL, etc.?

En het valt me steeds vaker op dat er op Tweakers direct wordt verwezen naar juridische stappen. De buren maken geluid? Hup, lawyer up! Het kost een veelvoud aan energie en levert meestal niets op behalve nog meer frustratie.

Een anoniem telefoontje zou hier ook niet overgaan, dus die situatie kan ik me heel goed voorstellen, al ben ik gek genoeg nog nooit door AH gebeld en bestellen we er heel regelmatig. Dat is sowieso een mankement en behalve dat melden, zou het voor mij daarmee klaar zijn. Leergeld en door :)

[ Voor 4% gewijzigd door jens17 op 30-10-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Ik neig naar muggenzifter. Tijdsindicaties zijn duidelijk - een indicatie en geen gegarandeerde tijd.

Hij was er, heeft je gebeld en jij hebt hem niet gehoord en de telefoon niet opgenomen terwijl je een bezorging verwachte.

Leergeld betalen en volgende keer zelf je boodschappen doen als je hier niet mee om kan gaan.
Maar met anoniem nummer bellen is ook niet oke.

Bij mij is dat ook geblokkeerd, anders heb ik 3 tot 5 nutteloze telefoontjes per dag.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07-2023
Hier een ah bezorger, vroeger was het zo dat we einde rit of altijd langs komen op een latere tijdstip.
Dit kost natuurlijk te veel geld en is ah ermee gestopt Zeker niet als een klant zijn telefoon niet opneemt
Als je tussen 08:00en 14:00 besteld hebt, dien je gewoon thuis te zijn, de tijd dat je doorkrijgt bv: 10:15 is een kleine indicatie en kan niet altijd gegarandeerd worden (wel tussen 8 en 2)
De boodschappen die je besteld hebt en niet geleverd zijn, worden trouwens weggegooid. Daarom ook die €50 boete
Kies voor volgende keer en kleinere tijdvak en eventueel de kratjes en flessen ect buiten laten staan. Zo weten we dan ook er zeker dat er iemand thuis is

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Ik snap niet waarom bellen met een anoniem nummer not done moet zijn.. als chauffeur wil je echt niet dat je klanten jouw nummer hebben, het is handig om een klant te kunnen bellen maar als je allerlei klanten hebt die je dan volgende keer bellen waar je blijft ben je er gauw klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
Bezorgers bellen nooit zelf de klant, bellen altijd zelf ook naar de klantenservice. En die bellen dan de klant op waar die blijft, en of die nog onderweg is. Voordat we aankomen rijden en wegrijden zit er zeker wel 20 min tijd dat voorbij is gegaan.
Spullen pakken bellen nog eens bellen spullen weer in bus doen…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 04:03

WhiteDog

met zwarte hond

unfor schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:08:
Ik snap niet waarom bellen met een anoniem nummer not done moet zijn.. als chauffeur wil je echt niet dat je klanten jouw nummer hebben, het is handig om een klant te kunnen bellen maar als je allerlei klanten hebt die je dan volgende keer bellen waar je blijft ben je er gauw klaar mee.
Dat hoeft ook niet, er zijn meerdere mogelijkheden te bedekken met VoIP waarbij een bezorger kan bellen via een telefoon of smartphone en dat dit bij jou binnenkomt vanaf steeds hetzelfde niet-anonieme nummer van AH. Waar je dan ook naar kan terugbellen, systeem herkent dan weer jouw nummer, weet dat je een levering verwacht en laat je weer bij de bezorger uitkomen. Kan ik op een dagje zo voor keer programmeren 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 14:15
WhiteDog schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Dat hoeft ook niet, er zijn meerdere mogelijkheden te bedekken met VoIP waarbij een bezorger kan bellen via een telefoon of smartphone en dat dit bij jou binnenkomt vanaf steeds hetzelfde niet-anonieme nummer van AH. Waar je dan ook naar kan terugbellen, systeem herkent dan weer jouw nummer, weet dat je een levering verwacht en laat je weer bij de bezorger uitkomen. Kan ik op een dagje zo voor keer programmeren 😅
Precies dat inderdaad. De mogelijkheden zijn er en waarom AH dit niet heeft geïmplementeerd is me een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

jens17 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Precies dat inderdaad. De mogelijkheden zijn er en waarom AH dit niet heeft geïmplementeerd is me een raadsel.
Geld.

Superleuk bedacht allemaal deze cases maar als iemand niet reageert op de deurbel in het tijdsslot is het wel klaar hoor.

Ik zou zeggen betaal die 50 ballen, wie weet gaat het in een potje waar ze zo'n mooi voip systeem mee budgetteren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
jens17 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Waarom zou AH dit moeten doen? Omdat sommige mensen anonieme oproepen niet opnemen? Kan ik dan ook gewoon mijn bel uitzetten omdat ze maar moeten zorgen dat ze een mooi liedje door de brievenbus roepen? En moet ik in een flat maar gewoon een briefje ophangen dat ze maar even bij een portiek verderop moeten aanbellen?

Als je gewaarschuwd wordt door EN een telefoontje EN een deurbel, dan is dat toch genoeg? TS geeft aan dat het kan dat hij de deurbel niet heeft gehoord, dat vind ik al bijzonder. Ik weet namelijk zeker of mijn deurbel wel of niet is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat bedoel je precies met de deurbel niet gehoord? Had je een hoofdtelefoon op, was je aan het stofzuigen.. of is er simpelweg niet aangebeld? De bezorger had kunnen aanbellen bij de buren, maar opzicht bezorgt hij enkel aan jouw adres/jij moet ook betalen aan de deur.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je binnen de aangegeven indicatie er bent. Echter weet ik ook dat deze niet altijd haalbaar zijn en/of er altijd iets kan gebeuren (bestelbus kapot, er was iets op vorige adressen, etc.). Dus neem vooral die tijden met een dik korreltje zout en zorg dat je thuis/bereikbaar bent.

Tip: neem een tweede telefoonnummer, daar kun je onbekende nummers dan op toestaan. Altijd nog de kans dat daar rotte appels tussen zitten of beter neem gewoon op als je weet dat de AH langskomt rond die tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 30-10-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Geld.

Superleuk bedacht allemaal deze cases maar als iemand niet reageert op de deurbel in het tijdsslot is het wel klaar hoor.

Ik zou zeggen betaal die 50 ballen, wie weet gaat het in een potje waar ze zo'n mooi voip systeem mee budgetteren.
Er komt genoeg geld binnen, je betaald immers bezorgkosten of voor een abonnement.

Zo te lezen heeft AH geprobeerd TS te bellen en wellicht is er ook aangebeld. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen rooksignalen zijn afgegeven of een NL-Alert is verstuurd, dat reken ik AH wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@fopjurist weet dat vast beter, maar ik kan me indenken dat die annuleringskosten niet altijd reeel zijn. Als ik voor €75 aan frisdrank bestel, dan zijn is de gederfde winst nihil en €50 gemaakte kosten per bestelling zijn ook verre van reëel te noemen. Dan rijst bij mij de vraag, mag die €50 wel ?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Geld.

Dan moet je je niet in de supermarkt bezorg oorlog bevinden. LIDL doet er bijvoorbeeld niet aan mee omdat het niet winstgevend is voor hun.

En als ik zie wat AHOLD/AH per jaar binnen harkt zie ik mij niet genoodzaakt om daar ook maar iets aan bij te dragen.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 30-10-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Dan moet je je niet in de supermarkt bezorg oorlog bevinden. LIDL doet er bijvoorbeeld niet aan mee omdat het niet winstgevend is voor hun.

En als ik zie wat AHOLD/AH per jaar binnen harkt zie ik mij niet genoodzaakt om daar ook maar iets aan bij te dragen.
Het is voor niemand winstgevend; ze krijgen het geen van allen rond. Maar ze willen de omzet niet missen.

Lidl doet niet mee omdat ze er geen personeel op kunnen uitbuiten: je kan niet met minder dan 1 man een busje rijden. Want daar waar de rest 9 man in een supermarkt zet, plant Lidl er 3. Daar komt hun winst vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
Het is idd nog niet winstgevend, al jaren niet. Hoorde ergens op de radio dat ze pas in 2030 kleine winst gaan maken. Het is nu allemaal nog investeren voor in de toekomst. Want INTERNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Het is voor niemand winstgevend; ze krijgen het geen van allen rond. Maar ze willen de omzet niet missen.
Winst is ook helemaal het doel niet, het rond krijgen is vooralsnog niet interessant. Het is focus op marktaandeel en groei, de rekening wordt later wel vereffend.
Lidl doet niet mee omdat ze er geen personeel op kunnen uitbuiten: je kan niet met minder dan 1 man een busje rijden. Want daar waar de rest 9 man in een supermarkt zet, plant Lidl er 3. Daar komt hun winst vandaan.
Flinke uitspraken. Een beetje onderbouwing zou fijn zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

FirePuma142 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:08:
@fopjurist weet dat vast beter, maar ik kan me indenken dat die annuleringskosten niet altijd reeel zijn. Als ik voor €75 aan frisdrank bestel, dan zijn is de gederfde winst nihil en €50 gemaakte kosten per bestelling zijn ook verre van reëel te noemen. Dan rijst bij mij de vraag, mag die €50 wel ?
De gederfde wins nihil? Excuseer? De mensen die het order picken, rondbrengen en daarna moeten terugplaatsen werken gratis? Het transport kost ook geen geld? Daarnaast moet er ook een middel zijn om te voorkomen dat je dit vaker doet, als je zomaar kunt bestellen en proberen te laten leveren zonder dat je zelfs maar een poging zou doen om de deur open te maken dan kost dat zulke bedrijven geld en jij zou er niet voor moeten opdraaien? Mooi is dat... wat voor maatschapij zijn wij in hemelsnaam toch aan het worden?

Die 50 euro is netjes opgenomen in de voorwaarden waar de klant mee akkoord is gegaan. En AH heeft in dit specifieke geval zijn best gedaan om de klant zo goed mogelijk te informeren en te bereiken. Die kan je allesinds niet veel verwijten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01
*knip* Een offtopic rant als deze helpt TS niet verder met zijn probleem.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2021 12:23 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FirePuma142 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Flinke uitspraken. Een beetje onderbouwing zou fijn zijn.
Helaas, die kan ik niet geven. Je zal zelf een keertje moeten turven hoeveel man er in een AH staat vs de Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Blokker_1999 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

De gederfde wins nihil? Excuseer?
Ja. De gederfde winst is de misgelopen winst op hetgeen verkocht was, de cola dus. Die is zo weer aan een andere klant te slijten. Dus nihil. Jij hebt het over kosten. Die noem ik ook. Even van je high horse voor je begint te roeptoeteren.
De mensen die het order picken, rondbrengen en daarna moeten terugplaatsen werken gratis? Het transport kost ook geen geld? Daarnaast moet er ook een middel zijn om te voorkomen dat je dit vaker doet, als je zomaar kunt bestellen en proberen te laten leveren zonder dat je zelfs maar een poging zou doen om de deur open te maken dan kost dat zulke bedrijven geld en jij zou er niet voor moeten opdraaien? Mooi is dat... wat voor maatschapij zijn wij in hemelsnaam toch aan het worden?
Allemaal kosten. Geen winst. Annuleringskosten kennen twee componenten, een voor gederfde winst en een voor gemaakte kosten. Precies daarom benoem ik ze apart. Je hele rant over wat voor maatschappij we aan het worden zijn is totaal over de kop onzinnig.
Die 50 euro is netjes opgenomen in de voorwaarden waar de klant mee akkoord is gegaan. En AH heeft in dit specifieke geval zijn best gedaan om de klant zo goed mogelijk te informeren en te bereiken. Die kan je allesinds niet veel verwijten.
De annuleringskosten moeten wettelijk gezien een basis hebben. Er simpelweg een bedrag op plakken is niet goed genoeg.

Als er al een maatschappelijk probleem is, is het het klakkeloos accepteren van consequenties omdat ze in AV’s staan, ook al donder je daar als consument je rechten gewoon mee in de prullenbak.

Het enige dat AH in rekening mag brengen is de kostprijs van deze enkele levering, plus de gederfde winst. Dat kan, als je het mij vraagt nimmer €50 zijn. Een marge van 10% op het bestelbedrag van €67 nog wat is veel, laten we er €7 van maken. Een losse bezorging kost dacht ik ook ongeveer €7, laten we een ruime 50% opslag doen van die €14, dan kom je maximaal op €21. En dat is erg ruim gerekend.

Die €50 lijkt me eerder een verkapt boetebeding dan een reële vergoeding.

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 30-10-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
FirePuma142 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Die €50 lijkt me eerder een verkapt boetebeding dan een reële vergoeding.
Het is een boetebeding. Waarom mag dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 16:32
Ketho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:12:
Wellicht denk ik dan weer te makkelijk maar als dit de service is die de AH geeft, dan hoef ik er ook digitaal geen boodschappen meer te gaan doen. Dan maar afwijken naar Jumbo/picnic. En als je graag AH producten wilt dan maar fysiek naar de winkel. Want als ik het zo lees zolang je nooit meer iets besteld daar online hoef je ook die boete niet te betalen :9 Mijn keuze is dan snel gemaakt want 50 euro is een flink bedrag....

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

FirePuma142 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Ja. De gederfde winst is de misgelopen winst op hetgeen verkocht was, de cola dus. Die is zo weer aan een andere klant te slijten. Dus nihil. Jij hebt het over kosten. Die noem ik ook. Even van je high horse voor je begint te roeptoeteren.

[...]

Allemaal kosten. Geen winst. Annuleringskosten kennen twee componenten, een voor gederfde winst en een voor gemaakte kosten. Precies daarom benoem ik ze apart. Je hele rant over wat voor maatschappij we aan het worden zijn is totaal over de kop onzinnig.

[...]

De annuleringskosten moeten wettelijk gezien een basis hebben. Er simpelweg een bedrag op plakken is niet goed genoeg.

Als er al een maatschappelijk probleem is, is het het klakkeloos accepteren van consequenties omdat ze in AV’s staan, ook al donder je daar als consument je rechten gewoon mee in de prullenbak.
Winst is nog altijd inkomsten minus onkosten. Als je dan een overeenkomst sluit met een klant, jij maakt je onkosten maar de klant neemt het niet aan en genereert dus geen inkomsten voor jouw dan is er toch echt een winstderving gebeurd. De kosten zijn gemaakt als onderdeel van een groter geheel, met als doel inkomsten te genereren. Inkomsten die er nu niet zijn. Ja, je kan die goederen opnieuw verkopen, maar de gemaakte onkosten zijn een verliespost op je winst.

De hoogte van de annuleringskosten kunnen wij zelf ook niet over oordelen. Wij weten niet hoeveel werktijd er in totaal verloren gaat door dit soort van praktijken. Wij weten niet hoe groot het order is of wat ermee moet gebeuren. Maar als je weet hoe duur personeel en transport is dan zou je volgens mij nog wel eens versteld kunnen staan van de werkelijke kost van zoiets.

En als ik een rant zou schrijven, mijn beste, dan zou het meer dan een paar zinnen zijn, dan schrijf ik verdorie een lap tekst van 1000 woorden zonder probleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmalonl
Vroeger was het €10 boete.
Het is hoe dan ook voor AH verlies. Klant weg, boodschappen weg, en slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat zijn wel heel veel worden om te zeggen dat je er naast zat zonder letterlijk te zeggen dat je er naast zat.
En als ik een rant zou schrijven, mijn beste, dan zou het meer dan een paar zinnen zijn, dan schrijf ik verdorie een lap tekst van 1000 woorden zonder probleem.
Koop een taart en vier het op /r/iamverysmart zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tom-Z schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Geen idee of dat mag eerlijk gezegd. Maar wanneer wel, voor zover ik weet dan niet onder de noemer annuleringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:59

DataGhost

iPL dev

[...]

De gederfde wins nihil? Excuseer? De mensen die het order picken, rondbrengen en daarna moeten terugplaatsen werken gratis? Het transport kost ook geen geld?
Het moet wel in verhouding staan natuurlijk. Voor 50 euro kan ik met de taxi naar de supermarkt, boodschappen doen, kratje bier voor mezelf erbij, met de taxi naar het bezorgadres en vervolgens weer terug naar huis. Dan is er zelfs nog ruimte voor een fooi voor de taxichauffeur. Bezorg- en orderkosten worden bij letterlijk elke webshop verrekend, danwel zichtbaar (verzending kost X) danwel onzichtbaar (producten zijn iets duurder). Of betaal je bij AH thuisbezorging de pure inkoopprijs zonder marge?
Daarnaast moet er ook een middel zijn om te voorkomen dat je dit vaker doet, als je zomaar kunt bestellen en proberen te laten leveren zonder dat je zelfs maar een poging zou doen om de deur open te maken dan kost dat zulke bedrijven geld en jij zou er niet voor moeten opdraaien?
Bijvoorbeeld pizzakoeriers en andere maaltijdbezorgers hebben hier al jaren een oplossing voor. Het adres blacklisten als er moedwillig voor de gein besteld wordt.
Dat is een punt, maar of die 50 euro stand houdt als zijnde redelijk is maar zeer de vraag. Verder opent dit voor AH natuurlijk de mogelijkheid dat de bezorgers gewoon liegen dat ze zijn langsgeweest. Zoals hier al een paar keer opgemerkt komen sommige bezorgers kennelijk gewoon niet langs als de telefoon niet wordt opgenomen. Het ontbreken van een niet thuis-briefje sterkt dat idee, aangezien dat wel protocol is en ook een bewijs dat ze daadwerkelijk aan de deur zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 02:04
@DataGhost Je vergeet daar wel dat versartikelen waarschijnlijk niet meer terug de schappen in mogen/kunnen omdat de koelketen is doorbroken. De kosten daarvan kunnen ook oplopen.
Desalnietemin vind ik 50 euro ook erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
Bezorgers hebben een gps in de bus, AH chekt altijd eerst of de bezorger wel bij de juiste klant voor de deur staat voordat ze de klant zelf gaan bellen waar ze blijven. Bezorgers komen ook niet meer terug als klanten hun telefoon niet opnemen, want hoe weten we dan of de klant nu wel thuis is?
Dat je lekker aan het gamen bent enzo en je hebt niks door, kan gebeuren. Maar neem dan je telefoon op of bel zo snel mogelijk terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DataGhost schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:17:
[...]
Verder opent dit voor AH natuurlijk de mogelijkheid dat de bezorgers gewoon liegen dat ze zijn langsgeweest.
Het lijkt mij dat haarfijn wordt bijgehouden waar de bezorger op welk moment is geweest.
Dat is namelijk noodzaak voor goede bedrijfsvoering lijkt me.

Ook zou je anders niet kunnen zien in de app waar het karretje is ;)
(ik ga ervanuit dat dat bij AH hetzelfde als Picnic is, en bij Picnic is die GPS in de app redelijk real-time)

Ook weet klantenservice welke nummers er gebeld zijn.

Dus het lijkt me niet dat bezorgers er zomaar over kunnen liegen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

Dus wel de lusten maar niet de lasten.... Tja dat werkt niet.

En ik zie niet direct minder personeel in mijn Lidl filiaal met daar tegenover ook een AH filiaal. Wel kan ik begrijpen dat Lidl sneller klaar is met Chips en frisdrank vullen. Dat is gewoon dozen stapelen en palletjes plaatsen.

Lidl kan vaak ook niet los verschillende smaken bestellen. Maar zit in de doos met andere minder snel lopende smaken. Maar kunnen daarom wel goedkoper inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind het erg klantonvriendelijk… Ik neem anonieme nummers ook niet op. 50 euro is een enorm bedrag, het is echt niet zo dat ze die boodschappen ALLEMAAL weg moeten gooien. Je mobiele telefoon kan ook stuk/leeg zijn, die bezorger moet gewoon wat meer moeite doen.. Ik neem aan dat je je deurbel normaal wel hoort @Ketho ?

Ik heb hele andere ervaringen met Picnic, die volgden zelfs het briefje op de deur op (“aub niet aanbellen, baby slaapt”). Stond de bezorger heel zachtjes op het keuken-raam te kloppen. O+

Bovendien kun je ze live in de app volgen en krijg je doorlopend pushberichten waarin het tijdsvak steeds kleiner wordt.. En als er iets niet klopt hoef je maar te appen een het wordt geregeld (geld terug)..

Ik heb zelfs een keer gehad dat ik per ongeluk een bezorgtijd had geselecteerd op een moment dat we helemaal niet thuis konden zijn. Maar we hadden we boodschappen nodig dus annuleren was ook niet handig… Mochten we het een paar uur later op het depot ophalen, topservice…

Ook een relatief laag minimum bestelbedrag (ik geloof 25 euro), dan komen ze al langs.

De AH moet maar gewoon een fysieke retailer blijven, als ik het zo lees. Ja, volgens de voorwaarden staan ze vast in hun recht meer je wilt toch de klant behouden en blij maken? Geef dan de 1e keer een waarschuwing ofzo. Nee, meteen 50 euro.. Van de zotte… TS had het wellicht handiger kunnen aanpakken maar er is ook nog zoiets als klantvriendelijkheid.. Ben je een goeie klant bij AH @Ketho? Dat kunnen ze aan je bonuskaart vast zo zien? (Neem aan dat die aan je online account gekoppeld is?)…

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 30-10-2021 14:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 23:30

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even alle offtopic discussies terzijde: als je denkt dat het niet pluis is, dan waag je er een brief/mail aan.

"Hallo AH, u brengt mij 50 euro in rekening en ik betwist de vordering. U heeft mij tot op heden, ondanks herhaaldelijk contact, geen informatie overgelegd waaruit ondubbelzinnig volgt dat u tevergeefs aan mijn deur stond. Ik heb geen briefje in de bus ontvangen en uw website gaf aan dat de bezorger nog onderweg was. Ik was die dag thuis, wat volgt uit [onderbouwing]. Graag ontvang ik de bevestiging dat u de boete intrekt."

Een briefje is zo gestuurd en kan je 50 euro opleveren. Iedereen die roept dat je meteen moet betalen, geeft wel erg gemakkelijk andermans geld uit. Mocht de brief/mail niets opleveren, dan kun je altijd nog beslissen het verder te laten rusten.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
elmalonl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:11:
Bezorgers bellen nooit zelf de klant, bellen altijd zelf ook naar de klantenservice. En die bellen dan de klant op waar die blijft, en of die nog onderweg is.
Ik nam aan dat de bezorger zelf belde, blijkelijk was het dan de klantenservice die belde met een anoniem nummer en niet vooraf opbelde, en pas toen de bezorgpoging gaande was? :/
President schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Als je gewaarschuwd wordt door EN een telefoontje EN een deurbel, dan is dat toch genoeg? TS geeft aan dat het kan dat hij de deurbel niet heeft gehoord, dat vind ik al bijzonder. Ik weet namelijk zeker of mijn deurbel wel of niet is gegaan...
Ik kan inderdaad de deurbel niet gehoord hebben, mijn woonsituatie is in een appartementenflat waar de bel van de portiekdeur is verbonden met een zoemer is die je het best hoort in de gang. Verder geen muziek of andere lawaaimakende activiteiten want ik verwachtte een belletje aan de deur.

Eerst was ik wel zeker van mijn zaak in mijn communicatie maar de AH was stellig dat er wél was aangebeld, dan begin je toch te twijfelen aan jezelf.

De appie maakt waarschijnlijk geen winst op mij en ik zou denken dat er verder weinig andere AH klanten zijn mijn gebied (postcode 3083), dan zijn ze dit soort klanten liever kwijt dan rijk. Het is niet dat ik een invalide bejaarde ben oid, maar ik was wel blij met een bezorgdienst, het maakte het makkelijker om 1x in de maand boodschappen te doen en kwam ik er goedkoper op uit vanwege de vele impulsaankopen in de winkel <+:)
elmalonl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:35:
Bezorgers hebben een gps in de bus, AH chekt altijd eerst of de bezorger wel bij de juiste klant voor de deur staat voordat ze de klant zelf gaan bellen waar ze blijven. Bezorgers komen ook niet meer terug als klanten hun telefoon niet opnemen, want hoe weten we dan of de klant nu wel thuis is?
Dat de AH de bestelbussen volgt met gps zit wat in. Alhoewel de klantenservice zei dat de bezorger doorgaf dat ik niet aanwezig was, niet dat ze zelf gechecked hebben waar de bezorger allemaal geweest is. Ik ga ze maandag bellen en vriendelijk vragen of ze een week terug kunnen kijken naar de afgelegde route als daar geen privacy bezwaren aan kleven.

De bewijslast ligt anders bij mij, er is geen camera bij de voordeur van de portiekwoning, dan verzand ik weer in een welles-nietes discussie waar de AH de overhand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Dat ze zelf niet ingaan op het ontbreken van de niet-thuis briefje vind ik wel frappant. Tenzij ze niet kunnen vertrouwen op het woord van de klant wat ik ook wel kan begrijpen. Verder is er denk ik geen juridische status verbonden aan dat niet-thuis briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 15-05 16:41
Daarom probeer ik altijd zo min mogelijk te kopen via Ahold/bol. Beide organisaties met slechte (zeer slechte service). Als alles via de gebaande paden gaat is het goed, maar een klein beetje erbuiten en dan heb je een probleem.

Picnic is echt super, lagere prijzen (buiten aanbiedingen om) dan albert heijn. Je betaalt geen bezorgkosten, en minimum bestelbedrag is ook lager. En als je een keertje onverhoopt niet thuis bent? Geen boete.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmalonl
De bezorger mag ps wegrijden als de klantenservice dat zegt, en dat gebeurt alleen als ze zeker zijn dat de bezorger voor de deur staat en de klanten min 2x gebeld hebben. Ook moet de bezorger een briefje achterlaten dat ze geweest zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Omb2kPO--uGWaQIz7d8CJuPuxiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUwlXH5rvxxn2LIVqqUMQkqP.jpg?f=fotoalbum_large
Ik snap dat je die €50 niet wilt betalen, laatste wat ah wilt is boodschappen weg gooien en een boze klant die niet meer gaat bestellen. Zeg dat je helemaal geen brief hebt gehad en dat je er niet mee eens bent. Miss dat ze dan die €50 laten vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
xminator schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:52:
Daarom probeer ik altijd zo min mogelijk te kopen via Ahold/bol. Beide organisaties met slechte (zeer slechte service). Als alles via de gebaande paden gaat is het goed, maar een klein beetje erbuiten en dan heb je een probleem.

Picnic is echt super, lagere prijzen (buiten aanbiedingen om) dan albert heijn. Je betaalt geen bezorgkosten, en minimum bestelbedrag is ook lager. En als je een keertje onverhoopt niet thuis bent? Geen boete.
Blijven toch N=1 verhalen. Zo zijn we zelf wel eens halsoverkop naar het ziekenhuis vertrokken vlak voordat AH zou langskomen. Mijn vrouw heeft toen in de auto met de klantenservice gebeld en die heeft dat opgelost zonder verdere kosten.

On-topic: wat mij betreft is het wel of niet daadwerkelijk langskomen van Albert Heijn hier doorslaggevend. Telefoontjes lijken me niet zo relevant, en de real-time tijdsindicatie ook niet. Er was een afspraak om tussen 16:00 en 21:00 te leveren. Hebben ze dat wel of niet geprobeerd en waar ligt de bewijslast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 15-05 16:41
NielsFL schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Blijven toch N=1 verhalen. Zo zijn we zelf wel eens halsoverkop naar het ziekenhuis vertrokken vlak voordat AH zou langskomen. Mijn vrouw heeft toen in de auto met de klantenservice gebeld en die heeft dat opgelost zonder verdere kosten.

On-topic: wat mij betreft is het wel of niet daadwerkelijk langskomen van Albert Heijn hier doorslaggevend. Telefoontjes lijken me niet zo relevant, en de real-time tijdsindicatie ook niet. Er was een afspraak om tussen 16:00 en 21:00 te leveren. Hebben ze dat wel of niet geprobeerd en waar ligt de bewijslast?
N=1 verhalen? Volgens mij staat het zwart op wit in de voorwaarden dat je een boete van 50 euro krijgt bij AH en bij picnic niet. Eerder dat van jou is een uitzondering.

Anyway TS, schrijf een goede brief en stuur het in als klacht. Voor de rest zou ik er geen moeite in steken, want gaat je alleen tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Hier in de lokale Lidl loopt er zat personeel en zijn de kassa's altijd meteen bezet als er rijen ontstaan. Vroeger was dat inderdaad anders bij de Lidl. Bij de Aldi hier doen ze het inderdaad nog wel maar met een paar man/vrouw personeel.

Ik heb zelf nog nooit laten bezorgen, maar het lijkt me ook niet echt fijn om bijv. van 10 tot 14u standby te moeten staan. Je zal maar ff naar de wc moeten. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
[...]

De gederfde wins nihil? Excuseer? De mensen die het order picken, rondbrengen en daarna moeten terugplaatsen werken gratis? Het transport kost ook geen geld? Daarnaast moet er ook een middel zijn om te voorkomen dat je dit vaker doet, als je zomaar kunt bestellen en proberen te laten leveren zonder dat je zelfs maar een poging zou doen om de deur open te maken dan kost dat zulke bedrijven geld en jij zou er niet voor moeten opdraaien? Mooi is dat... wat voor maatschapij zijn wij in hemelsnaam toch aan het worden?

Dat is ondernemingsrisico. Als ik een vrachtwagen tegels keuken of wat dan ook bestel en niet thuis bent krijg ik ook niet ineens een boeten van 50 euro hooguit als ze heel lullig willen zijn nieuwe transportkosten. Maar dat gebeurt zelden. En een andere optie is het in het magazijn leggen en dan kan je het later zelf ophalen. Zoals PicNic dat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43

Grvy

Bot

loki504 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Dat is ondernemingsrisico. Als ik een vrachtwagen tegels keuken of wat dan ook bestel en niet thuis bent krijg ik ook niet ineens een boeten van 50 euro hooguit als ze heel lullig willen zijn nieuwe transportkosten. Maar dat gebeurt zelden. En een andere optie is het in het magazijn leggen en dan kan je het later zelf ophalen. Zoals PicNic dat doet.
Jij roept wel heel snel en heel vaak "Ondernemingsrisico" is dat in jouw wereld echt zo? Alles is een risico voor de ondernemers? De klant doet nooit wat fout? 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Grvy schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Jij roept wel heel snel en heel vaak "Ondernemingsrisico" is dat in jouw wereld echt zo? Alles is een risico voor de ondernemers? De klant doet nooit wat fout? 8)7
Ik zeg nergens dat de klant nooit wat fout doet. Dat maak jij er van. Maar ja ik vind 50 euro boeten voor een mislukte bezorgpoging niet Reaal. En als je het aanneemt en vervolgens weer terug brengt(de niet houdbare chips). Dan krijg je geen boeten want dan is het overduidelijk herroepingsrecht en dan weten ze dat ze het NOOIT gaan winnen. Dus ja ik zie het als ondernemingsrisico. Net zoals kleding opnieuw in een plastic doen. Of een WC bril desinfecteren. Hoort er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
xminator schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

N=1 verhalen? Volgens mij staat het zwart op wit in de voorwaarden dat je een boete van 50 euro krijgt bij AH en bij picnic niet. Eerder dat van jou is een uitzondering.
Ik doelde op jouw 'slechte ervaringen', niet op de 50 euro van TS. Dat lijkt me ook duidelijk uit de rest van mijn antwoord: het valt of staat met het kunnen bewijzen dat AH niet is geweest. (En mogelijk zijn ze dus gewoon wel geweest..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Ik zeg nergens dat de klant nooit wat fout doet. Dat maak jij er van. Maar ja ik vind 50 euro boeten voor een mislukte bezorgpoging niet Reaal.
Ik wel. Een hele zak vol boodschappen die je mag weggooien. Zou je zelfs al vanwege voedselverspilling extra kosten voor kunnen rekenen, zoals ik ook kosten gerekend heb zien worden bij all-you-can-eat restaurants waar klanten aan het einde een vol bord overhielden. Maar de reden voor de kosten zijn allemaal niet heel relevant, want de kosten staan gewoon in de voorwaarden.
Dan krijg je geen boeten want dan is het overduidelijk herroepingsrecht
Dit heeft echt nul met herroepingsrecht te maken.

Nou is de hele discussie over "ik koop nooit meer bij AH" nogal off-topic, maar ik kan toch niet nalaten te zeggen dat de service van concurrerende supermarkten hier in de buurt echt een drama is vergeleken bij de AH.

Meer ontopic, het is wel onhandig dat de TS niet zeker weet of hij nou de bel gemist kan hebben. Ik hoor dat ding luid en duidelijk als ik beneden ben, dus als ik niks hoor is er niet aangebeld, punt. Nu is het nogal een welles-nietes-discussie en de TS weet nu eigenlijk ook niet zeker of de kosten wel onterecht zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 30-10-2021 17:46 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Ik wel. Een hele zak vol boodschappen die je mag weggooien. Zou je zelfs al vanwege voedselverspilling extra kosten voor kunnen rekenen, zoals ik ook kosten gerekend heb zien worden bij all-you-can-eat restaurants waar klanten aan het einde een vol bord overhielden. Maar de reden voor de kosten zijn allemaal niet heel relevant, want de kosten staan gewoon in de voorwaarden.

[...]

Dit heeft echt nul met herroepingsrecht te maken.

Nou is de hele discussie over "ik koop nooit meer bij AH" nogal off-topic, maar ik kan toch niet nalaten te zeggen dat de service van concurrerende supermarkten hier in de buurt echt een drama is vergeleken bij de AH.
Hangt helemaal van de bestelling af. Cola chips snoep crackers cosmetica wasmiddel etc kan je gewoon als nieuw verkopen. Zelfde als diepvries(als je zelf bij het hele traject betrokken bent).

En nee officieel heeft het niets met herroepingsrecht te maken. Maar als je de voorwaarden kijkt zijn die zo krom als een hoepel. Als je in het verwerkingsproces wil annuleren kost het je 50 euro. Maar weiger je aan de deur of breng je het zelf terug(wat terug mag onder herroeping tenzij houdbaar/koel/diepvries). Dan is het ineens kosteloos. En je hoeft het niet weg te gooien. Meestal zit er altijd wel 3 a 5 dagen houdbaarheid op de producten en kan je dus met een 35% minder sticker verkopen. Of gewoon achter in het magazijn laten en kan je het ophalen.

Weggooien doen ze uit gemakzucht niet omdat er geen andere keuze is

En 50 euro boeten voor een bestelling van 68 euro nog iets... En geen boodschappen. En dat alleen omdat hij de bel niet heeft gehoord en onbekende nummers blokkeert.

En het is AH die voor deze manier van werken kiest. Jumbo,Plus en Picnic werken op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:33

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

bwerg schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Alles wat door het distributiecentrum word ingekocht word ook niet allemaal in de winkel verkocht. Wat niet verkocht word komt ook weer terug op het distributiecentrum en gaat ook de afvalbak in. En dat is ook heel veel. Gedeeltelijk gaat er wel spul naar de voedselbank.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
AH doet alleen de koelproducten in de prullenbak omdat ze langer dan 8 uur “buiten” koeling zijn geweest en niet meer veilig zijn.

€50 boete is omdat er te veel mensen zijn die er gewoon maling aan hebben en gewoon niet thuis blijven op de afgesproken moment, vroeger was er niks aan de hand en toen werd het €10 boete. Nu is het €50 omdat het gewoon te veel geld kost

Je kan ook kleinere tijdsvakken kiezen bv: tussen 08:00 en 10:00 hoef je alleen maar 2 uurtjes thuis te blijven. Kost je natuurlijk een kleine €2 meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tom-Z schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Een boetebeding staat in de blauwe lijst (onderdeel e) van Richtlijn 93/13/EEG van de Raad van 5 april 1993 inzake oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten. Dat is een indicatieve en niet uitputtende lijst van bedingen die als oneerlijk kunnen worden aangemerkt en om die reden vernietigbaar zijn. TS kan betogen dat de boete onevenredig hoog is omdat hij niet in verhouding staat tot de schade. TS heeft nog niet heeft aangegeven om wat voor en hoeveel boodschappen het gaat. Om dit argument te maken (en een goede brief op te stellen) is die informatie wel nodig. Dit argument is sterker bij wc-papier dan bij zalmfilet.
Tom-Z schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

AH kan geen kosten rekenen voor de producten die onder de wet koop op afstand (wkoa) vallen. Van wkoa is uitgezonderd de consumentenkoop tot levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben. De definitie van 'snel' wordt door de wet niet nader toegelicht, maar omdat AH de volledige bezorgketen beheert en direct over de niet afgeleverde producten beschikt, ligt het voor de hand om dit vrij beperkt interpreteren, dus vers brood valt niet onder de wkoa maar ongesneden groente wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Pjottski schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Alles wat door het distributiecentrum word ingekocht word ook niet allemaal in de winkel verkocht. Wat niet verkocht word komt ook weer terug op het distributiecentrum en gaat ook de afvalbak in. En dat is ook heel veel. Gedeeltelijk gaat er wel spul naar de voedselbank.
Dat lijkt me dan eerder een misser in het logistieke proces van AH.. En zeer slecht voor het milieu. Mogen ze wel op aangesproken worden. Waarom zou je het in ‘s hemelsnaam weggooien?????

/edit
Ah is genuanceerder zoals ik nu @elmalonl zie posten.

Maar betalen voor een tijdvak van 2 uur?

Ik zie in de Picnic app (ben zelf in buitenland) dat mijn vriendin morgen een tijdvak van 20 minuten heeft. Dus daar kun je prima omheen plannen… Tijdvakken van 2 of 4 uur zijn inderdaad zeer irritant.

Je kan niet kiezen bij Picnic. Althans, niet op het kwartier. Ook bij Picnic kies je eerst een groter tijdvak. Maar het tijdsvak wordt wel rap kleiner en nauwkeuriger naarmate levering nadert. Makkelijker plannen derhalve… En de laatste KMs volg je dat karretje gewoon realtime in de app..

Dat heeft AH toch ook wel?

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 30-10-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
fopjurist schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

AH kan geen kosten rekenen voor de producten die onder de wet koop op afstand (wkoa) vallen. Van wkoa is uitgezonderd de consumentenkoop tot levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben. De definitie van 'snel' wordt door de wet niet nader toegelicht, maar omdat AH de volledige bezorgketen beheert en direct over de niet afgeleverde producten beschikt, ligt het voor de hand om dit vrij beperkt interpreteren, dus vers brood valt niet onder de wkoa maar ongesneden groente wel.
De vraag is volgens mij of de overeenkomst als geheel een overeenkomst betreffende "de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben" is. Dan geldt er geen herroepingsrecht. Ik heb niet het idee dat de wet de ruimte biedt om het per product te bekijken zoals jij nu lijkt te doen. De HvJ heeft daar volgens mij wat jurisprudentie over, dat een overeenkomst zowel een dienst- als een koop-karakter kan hebben, en dat je dan moet kijken welk element het belangrijkste is om te bepalen of de regels betreffende diensten van toepasing zijn, óf die betreffende koop. Ik kan dat zo snel niet terugvinden, maar volgens mij is er ruimte voor een interpretatie dat een overeenkomst voor voornamelijk beperkt houdbare goederen en een klein deel lang houdbare goederen, in zijn geheel niet onder het ontbindingsrecht valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:58
Voor mij is het verder wel duidelijk. TS moet gewoon zorgen dat ie de bel goed hoort of anders ff briefje op de portiekdeur hangen.

En ah zou misschien betere track en trace en iets van neerzettoestemming mogelijk moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Los van alle juridische discussies (en de algemene "AH is stom"-duscussies), wel gewoon een praktische tip aan TS: zorg dat je gewoon zeker weet dat je je bel hoort. Ik miste de bel ook wel eens als er wat geluid in huis was omdat de deurbel in de trapkast hing, in een hoekje van de hal. Niet handig, dat merk je nu. Ik heb de bel verplaatst naar naast de trap, midden in huis, en als iemand nu beweert dat ik de bel gemist had weet ik 100% zeker dat 'ie liegt.
loki504 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:54:
En dat alleen omdat hij de bel niet heeft gehoord en onbekende nummers blokkeert.
Naar mijn ervaring blijft die bezorger best wel even hangen om meerdere keren op de bel te drukken of nog eens op het raam te kloppen. Dus "alleen omdat" komt wel neer op dat de AH met geen mogelijkheid je booschappen afgeleverd krijgt, waarvan een deel vers/diepvries.
Bulldock schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:35:
En ah zou misschien betere track en trace en iets van neerzettoestemming mogelijk moeten maken.
De tijdsindicatie is naar mijn ervaring best redelijk. Neerzettoestemming zie ik ze niet doen, ze zijn bijvoorbeeld erg gemakkelijk met vergoeden van ontbrekende producten en dat gaat niet zo lekker samen met een onbeheerde krat boodschappen voor de deur. Nog los van voedselveiligheids-aspecten.

[ Voor 54% gewijzigd door bwerg op 30-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tom-Z schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

De vraag is volgens mij of de overeenkomst als geheel een overeenkomst betreffende "de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben" is. Dan geldt er geen herroepingsrecht. Ik heb niet het idee dat de wet de ruimte biedt om het per product te bekijken zoals jij nu lijkt te doen. De HvJ heeft daar volgens mij wat jurisprudentie over, dat een overeenkomst zowel een dienst- als een koop-karakter kan hebben, en dat je dan moet kijken welk element het belangrijkste is om te bepalen of de regels betreffende diensten van toepasing zijn, óf die betreffende koop. Ik kan dat zo snel niet terugvinden, maar volgens mij is er ruimte voor een interpretatie dat een overeenkomst voor voornamelijk beperkt houdbare goederen en een klein deel lang houdbare goederen, in zijn geheel niet onder het ontbindingsrecht valt.
Voor de wkoa is dat een belangrijke vraag, maar hier gaat het om de hoogte van de schadevergoeding. De constatering dat veel producten afzonderlijk onder de wkoa zouden vallen is daarvoor een belangrijk aanknopingspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

elmalonl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:00:
De bezorger mag ps wegrijden als de klantenservice dat zegt, en dat gebeurt alleen als ze zeker zijn dat de bezorger voor de deur staat en de klanten min 2x gebeld hebben. Ook moet de bezorger een briefje achterlaten dat ze geweest zijn.
Als de klantenservice zelf naar de klant belt, en niet de bezorger, vind ik het eigenlijk zelfs kwalijker dat de oproep anoniem is. Een algemene klantenservice kan prima met herkenbaar nummer bellen, me dunkt. Wellicht een punt ter lering voor de klantenservice van AH in dat geval.

Bij mijn werkgever bellen we met onze werktelefoons standaard anoniem, als we buiten de organisatie bellen. We kunnen middels een netwerkcode/voorvoegsel (en dan niet specifiek zoals je met bijvoorbeeld #31# eenmalig anoniem belt) met een herkenbaar algemeen nummer bellen. Wordt er niet opgenomen en belt men terug naar het getoonde nummer, horen ze welke organisatie hem/haar heeft proberen te bereiken en hoe ze in contact kunnen komen. Deze netwerkcode is specifiek in gebruik genomen voor mensen die dus geen anonieme oproepen opnemen/automagisch weigeren ;)
FreakNL schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Maar betalen voor een tijdvak van 2 uur?

Ik zie in de Picnic app (ben zelf in buitenland) dat mijn vriendin morgen een tijdvak van 20 minuten heeft. Dus daar kun je prima omheen plannen… Tijdvakken van 2 of 4 uur zijn inderdaad zeer irritant.
Huisarrest voor volwassenen heet dat toch, zelfde als wachten op een pakketje die je laat thuisbezorgen met tijdvakken van 2 uur, 4 uur of zelfs nog langer... 8)7

Overigens maken wij geregeld gebruik van de AH-diensten om te bezorgen, maar kiezen dan inderdaad bewust een tijdvak van 2 uur, om zo min mogelijk een verplichting te hebben, maar bij voorkeur wel nog steeds een verantwoorde optie, of hoe ze het noemen. Goed voor het milieu optie met zo min mogelijk kilometers.

Het gemak wat het ons oplevert is ons die extra 2 euro wel waard.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
FreakNL schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Dat lijkt me dan eerder een misser in het logistieke proces van AH.. En zeer slecht voor het milieu. Mogen ze wel op aangesproken worden. Waarom zou je het in ‘s hemelsnaam weggooien?????
Dit heeft niets met een logistiek process te maken, dit zijn oa HACCP regels.
In de tijd dat ik er werkte moest alles wat vers was binnen 20 min verwerkt worden wanneer het buiten de koeling verbleef. Op het moment dat een vers product de winkel uitging en om welke reden dan ook weer terug kwam, ook al was dit binnen 30 sec, moest het weggegooit worden omdat niet gewaarborgt kon worden dat het nog vers was. Uiteraard is dit zonde, maar dit zijn geen regels die AH zelf verzint, het kost hun nl ook geld.

Bij houdbare producten is het uiteraard wel zo dat dit ten alle tijde teruggenomen kan worden zonder dat het weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
DraZ666 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:32:
[...]

Dit heeft niets met een logistiek process te maken, dit zijn oa HACCP regels.
In de tijd dat ik er werkte moest alles wat vers was binnen 20 min verwerkt worden wanneer het buiten de koeling verbleef. Op het moment dat een vers product de winkel uitging en om welke reden dan ook weer terug kwam, ook al was dit binnen 30 sec, moest het weggegooit worden omdat niet gewaarborgt kon worden dat het nog vers was. Uiteraard is dit zonde, maar dit zijn geen regels die AH zelf verzint, het kost hun nl ook geld.

Bij houdbare producten is het uiteraard wel zo dat dit ten alle tijde teruggenomen kan worden zonder dat het weg moet.
Worden die dan niet onderweg gekoeld? Picnic blijft alles op temperatuur ook als het in de auto zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Morgen doe ik telefonisch mijn verhaal en klacht opnieuw aan de klantenservice met twee vragen, als ik tenminste goed uit mijn woorden kom.
  • Waarom werd er met een anonieme nummer gebeld?
  • Hebben jullie ook met gps gecontroleerd of de bezorgbus voor de deur stond? Kunnen jullie mogelijk de genomen route terugzien?
Het kan ook zijn dat de medewerkers die ik eerst sprak dat niet meer weten na een week. Had ik niet zo lang moeten wachten. Er werd niet voldoende ingegaan op inhoudelijke argumenten en de chat gesprekken werden afgesloten nadat ze het zouden uitzoeken :|

Beetje zelfreflectie: in mijn whatsapp conversatie had ik niet alle informatie moeten dumpen, eerst wachten op een bericht en geen bijdehante opmerking moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ketho op 05-01-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik kan je de antwoorden van de klantenservicemedewerkers wel voorspellen:
- weet ik niet en
- nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 03:14
Ketho schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 06:46:
Morgen doe ik telefonisch mijn verhaal en klacht opnieuw aan de klantenservice met twee vragen, als ik tenminste goed uit mijn woorden kom.
  • Waarom werd er met een anonieme nummer gebeld?
  • Hebben jullie ook met gps gecontroleerd of de bezorgbus voor de deur stond? Kunnen jullie mogelijk de genomen route terugzien?
Het kan ook zijn dat de medewerkers die ik eerst sprak dat niet meer weten na een week. Had ik niet zo lang moeten wachten. Ik vind dat de menselijke maat verdwenen is in mijn ervaring, er werd niet voldoende ingegaan op inhoudelijke argumenten en de chat gesprekken werden afgesloten nadat ze het zouden uitzoeken :|

Dit topic is meer verworden tot een discussie over de hoogte van de annuleringskosten en ervaringen bij andere supers, mijns inziens kan het vraag topic omgezet worden als dat handiger is.

Beetje zelfreflectie: in mijn whatsapp conversatie had ik niet alle informatie moeten dumpen, eerst wachten op een bericht en geen bijdehante opmerking moeten maken.
Ik zou mijn verlies nemen, eigen verantwoordelijkheid en deze hele interactie met de AH zou mij de moeite voor 50e niet waard zijn.

Neem aan dat je je tijd ook wel nuttiger kan invullen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Bossie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:45:
[...]
Neem aan dat je je tijd ook wel nuttiger kan invullen.
Mja ik moet toegeven ik ben nu idd aan het mierenneuken om 50e

Ik neem mijn verlies en bestel wel bij de picnic of loop gewoon naar de winkel. Mijn vorige bericht is zelfs op zo'n manier geschreven dat ik er nu spijt van heb :')

[ Voor 26% gewijzigd door Ketho op 31-10-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:32
zolang het pas in rekening word gebracht bij de volgende bestelling.... dan bestel je invervolg toch onder de naam pietje puk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
Ketho schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:59:
[...]

Mja ik moet toegeven ik ben nu idd aan het mierenneuken om 50e

Ik neem mijn verlies en bestel wel bij de picnic of loop gewoon naar de winkel. Mijn vorige bericht is zelfs op zo'n manier geschreven dat ik er nu spijt van heb :')
Gewoon lekker bij AH blijven bestellen, laat het een les zijn voor volgende keer en plak er gewoon iets op je voordeur. Zet in de opmerking als je besteld dat je gewoon thuis bent en de bezorger gewoon wat harder op de deur moet kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

elmalonl schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:42:
Zet in de opmerking als je besteld dat je gewoon thuis bent en de bezorger gewoon wat harder op de deur moet kloppen.
Of zorg dat je een deurbel hebt die je kan horen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het bekritiseren van TS op het wel/niet aannemen van de bestelling van AH (en het hoe en waarom hiervan) mag stoppen hier. Dat voegt niets toe aan de discussie en helpt TS niet verder met zijn probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 13:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Jammer dat de modbreak 4 pagina's moet duren. Dit is echt weer zo'n giftig topic geworden met keyboard-cowboys van hoge morele klasse. Krijgen die wellicht een keer tik op de vingers?

Ontopic: ik vind 50 euro vrij fors. Anderzijds, met gekoelde producten of producten met beperkte houdbaarheid kan dit natuurlijk wel een probleem worden.
Ben je nu ook je geld kwijt van de boodschappen, of krijg je dat wel terug na annulering? Ik zou een andere winkel zoeken on te laten bezorgen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
Ik vind dat de kritiek wel toevoegde aan de discussie, dat het dus geen goed idee was om meer werk van te maken. Het is ook mijn "condescerende" schrijfstijl en communicatie als ik mijn berichten zo teruglees.

In je recht staan en recht krijgen zijn twee verschillende dingen, en er waren te veel onduidelijkheden zoals niet met zekerheid kunnen zeggen van mijn kant of er is aangebeld en of de klantenservice wel antwoord zou kunnen geven op deze vragen vanwege mijn verdenking dat de bezorger niet eens is langsgeweest.

Wat mij betreft is mijn vraag (en klaagtopic) beantwoord.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.