Ik heb een aantal suggesties, maar weet niet of dat deze al benoemd zijn door andere tweakers :x
Ik heb zelf ook een hele poos in een soort gelijke situatie gezeten waar ik eigenlijk zo min mogelijk aan prikkels mocht hebben, ik kan je aanbevelen wat ik in die tijd gedaan heb en misschien kan je er iets mee?
In die tijd las ik heel erg veel boeken, ik zie dat jij dit ook geprobeerd hebt, maar misschien lag het genre je niet zo (dat was bij mij het geval) Toen ik over ben gestapt op spannende boeken (thriller, crime) beviel het me een stuk beter en ik ben uiteindelijk ontzettend veel gaan lezen! Als je er niet van houd om zelf te lezen, zijn hoor boeken misschien een idee?

Dit heeft mij er uiteindelijk zelfs tot gebracht dat ik zelf ben gaan schrijven en tekenen
(Allemaal heel amateuristisch natuurlijk maar ik vind het enorm rustgevend en het dood gemakkelijk de tijd)
Een ander iets waarin ik veel plezier had was geschiedenis en dan vooral het uitpluizen van bepaalde "personages", conflicten en bijvoorbeeld "de levensloop" van een stad of gemeenschap (je zou hierbij kunnen denken aan; hoe is het ontstaan, wat ging er aan vooraf, wat is er met de tijd verandert en waarom etc.) dit is werkelijk eindeloos, ik heb voor de lol ook "mini-werkstukjes" gemaakt en heb hier nog een kast vol liggen onderverdeeld op regio / land en tijd

Wandelen is ook erg leuk, maar helaas krijg je daar vaak te maken met veel prikkels.. Maar misschien is dit te doen als je iemand bij je hebt ter begeleiding? Het is wat mij betreft echt een aanrader omdat het soms even fijn kan zijn om uit je vaste omgeving te zijn en de buitenlucht tijdens bijv. een boswandeling kan je op andere (positieve) gedachten brengen
Schaken is ook erg leuk, maar werkte op mij in die tijd erg vermoeiend -- een schaakpartijtje kan in principe zo lang duren als je zelf wilt en je kan tussentijds ook pauzes inlassen, zo ben je al weer een aantal uren verder!
Ik hoop van harte dat het snel weer beter gaat -- sterkte!