Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D.deJong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:47:
[...]

Mooi bouwsel alleen jammer dat je hem van 10 hoog hebt laten vallen, wat moest het voorstellen voor dit ongeval? ;)
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000897137891.html

Exact zoals 'ie hoort, alleen fotograferen is geen hobby van me.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 31-10-2021 08:19 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ardana schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Hartstikke knap maar nou weet ik nog niks. Chinees Tempeltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D.deJong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Hartstikke knap maar nou weet ik nog niks. Chinees Tempeltje?
Volgens mij wel. Ik weet net zoveel als jij nu hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Electronica is ook een hobby waar je veel kanten mee op kan. Ik denk dat microprocessors wat minder geschikt zijn omdat je dan weer achter je beeldscherm moet zitten.

Er zijn ook best goedkope bouwdoosjes waar je als beginner leuke schakelingen mee kan maken zonder dat je hoeft te solderen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Ik ben veel bezig met knex de laatste tijd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9m73tiIP5ddSjpCQCzqMOO5SvNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teK7XNAUtnrUOTitEblkaYmi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Diamond painted heb je hele gave platen bij.
Of hout branden dat is ook erg gaaf en niet moeilijk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vDqrrcaEi2BTkmZU-5HxMD-m5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdJbRDjBlKeFl05VXl5diVQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 16-09 19:48
mike1992 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:35:
Ik ben veel bezig met knex de laatste tijd
[Afbeelding]
Is je plafond zo laag of is dat bouwwerk zo groot, jemig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Boogschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 18-09 14:59
Ardana schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Het jammere bij Ali is tegenwoordig dat het zo enorm lang duurt bij veel pakketten en je er nu ook nog weer importheffing op betaald. Dan liever iets wat wel gewoon morgen of overmorgen in huis is. Net als Bol krijg je voor bijna elke bestelling wel een aparte doos dus dat is ook niet zo handig meer. Het was een fijne site, maar dat is het nu imo niet echt meer. Alleen als je zeker weet dat wat je wilt hebben en ze hebben het nergens anders echt goedkoop.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Martinspire schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Het jammere bij Ali is tegenwoordig dat het zo enorm lang duurt bij veel pakketten en je er nu ook nog weer importheffing op betaald. Dan liever iets wat wel gewoon morgen of overmorgen in huis is. Net als Bol krijg je voor bijna elke bestelling wel een aparte doos dus dat is ook niet zo handig meer. Het was een fijne site, maar dat is het nu imo niet echt meer. Alleen als je zeker weet dat wat je wilt hebben en ze hebben het nergens anders echt goedkoop.
Nee, dat is dus niet zo. AliExpress rekent tegenwoordig zelf de BTW af (prijzen zijn dus wel 21% hoger, maar dat vind ik niet het probleem), dus je hoeft geen importkosten te betalen. Plus veel AliExpress winkels hebben 10-daagse levering.

Ja, het is niet morgen in huis, maar zeker op het gebied van knutsel-spullen heeft AliExpress écht veel meer dan Bol.com, plus het is heeeeeeel erg veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:48
Toen ik Lies blessures had (door Judo) had ik erg veel baad met zwemmen. Het water geeft wel weerstand maar niet veel. Je kan rustig op bouwen en later als het beter gaat, dan kan je harder gaan met krachtigere slagen.

Andere adviezen,
Een taal / cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valt me op dat veel suggesties vooral binnen bezigheden zijn.
Wandelen, hardlopen, buiten zijn in de natuur is veel beter voor geest en lichaam.

Bekijk ook eens
Hardlopen - deel 9
En
https://www.hardlopen.nl/...-hardlopen-je-blij-maakt/

[ Voor 87% gewijzigd door Sport_Life op 31-10-2021 12:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Martinspire Ik heb niet alle pagina's helemaal doorgenomen, maar volgens mij ben je ook op zoek naar iets rustgevends en ik weet niet of je groene handen hebt en/of iets met huisdieren? Ik ben bijv. 4 jaar geleden begonnen met pepers kweken, en met je handen bezig zijn, planten zien groeien, stekken, etc. is een mooie afleiding van de complexe zaken in het leven. Niet voor niets dat planten in huis en bijv. in het bos lopen voor veel mensen een bepaalde rust geeft.

Wat ik enige tijd geleden ook heb gedaan is een aquarium starten. Dat hoeft niet duur te zijn en iedereen denkt dan ook direct aan emmers met water sjouwen (wat je ook anders op kunt lossen als zwaar tillen geen optie is). Een stukje onderhoud doen, met de planten bezig zijn en dieren tevreden zien rondzwemmen geeft mij ook rust. Net als het kijken naar een brandend haardvuur voor veel mensen rustgevend is.

Het lezen van boeken, creatief bezig zijn met knutselen, etc. is niets voor mij, maar bovenstaande wel. Een iets andere inslag dan de andere berichten, maar wie weet :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Sport_Life schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:56:
Valt me op dat veel suggesties vooral binnen bezigheden zijn.
Wandelen, hardlopen, buiten zijn in de natuur is veel beter voor geest en lichaam.

Bekijk ook eens
Hardlopen - deel 9
En
https://www.hardlopen.nl/...-hardlopen-je-blij-maakt/
Dat komt omdat TS een liesblessure heeft. Kan uit ervaring vertellen dat met een liesblessure buiten haan hardlopen niet echt een optie is.. :X

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het zoeken naar rustgevende hobby's is vaak symptoombestrijding. De combinatie van slaapapneu en een liesblessure kan bijv. veroorzaakt worden door overgewicht, wat dan weer het gevolg kan zijn van een laag energieniveau, stress, etc. en dat verklaart dan bijv. ook wel weer de overgevoeligheid voor licht. Dan is nu hardlopen inderdaad geen optie, maar sporten zou over de hele linie wel deels de oorzaak van deze klachten weg kunnen nemen en ervoor kunnen zorgen dat je lekkerder in je vel komt te zitten. Daarom is de suggestie hierboven om te kijken naar zwemmen op zich nog wel een goede.

Ik wil geen verkeerde aannames doen (excuses als dat wel zo is, dat is zeker niet mijn bedoeling), maar het kan wel helpen om de rustgevende hobby's in een bepaalde hoek te zoeken die tegelijkertijd ook helpen om de oorzaak van de huidige situatie weg te nemen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:12

WD-41

Ik smeer hem!

Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Ik ben toen gaan vissen. Heerlijk! Lekker een paar uur buiten zijn. Je kunt vrij statisch vissen met een gewone hengel, of veel actiever op pad met een werphengel op roofvis. Gewoon rustig wandelen, en elke 20 meter een paar worpjes. Heel verslavend. Tegenwoordig is mijn motto "een dag niet gevist is een dag niet geleefd".

Het hoeft bijna niets te kosten, kan wel. Er komt ook best veel techniek bij kijken als je wat beter wilt worden.

Oh ja, slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Husky_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-09 18:14
Ik heb een aantal suggesties, maar weet niet of dat deze al benoemd zijn door andere tweakers :x
Ik heb zelf ook een hele poos in een soort gelijke situatie gezeten waar ik eigenlijk zo min mogelijk aan prikkels mocht hebben, ik kan je aanbevelen wat ik in die tijd gedaan heb en misschien kan je er iets mee? :)

In die tijd las ik heel erg veel boeken, ik zie dat jij dit ook geprobeerd hebt, maar misschien lag het genre je niet zo (dat was bij mij het geval) Toen ik over ben gestapt op spannende boeken (thriller, crime) beviel het me een stuk beter en ik ben uiteindelijk ontzettend veel gaan lezen! Als je er niet van houd om zelf te lezen, zijn hoor boeken misschien een idee? :)
Dit heeft mij er uiteindelijk zelfs tot gebracht dat ik zelf ben gaan schrijven en tekenen :D
(Allemaal heel amateuristisch natuurlijk maar ik vind het enorm rustgevend en het dood gemakkelijk de tijd)
Een ander iets waarin ik veel plezier had was geschiedenis en dan vooral het uitpluizen van bepaalde "personages", conflicten en bijvoorbeeld "de levensloop" van een stad of gemeenschap (je zou hierbij kunnen denken aan; hoe is het ontstaan, wat ging er aan vooraf, wat is er met de tijd verandert en waarom etc.) dit is werkelijk eindeloos, ik heb voor de lol ook "mini-werkstukjes" gemaakt en heb hier nog een kast vol liggen onderverdeeld op regio / land en tijd :D
Wandelen is ook erg leuk, maar helaas krijg je daar vaak te maken met veel prikkels.. Maar misschien is dit te doen als je iemand bij je hebt ter begeleiding? Het is wat mij betreft echt een aanrader omdat het soms even fijn kan zijn om uit je vaste omgeving te zijn en de buitenlucht tijdens bijv. een boswandeling kan je op andere (positieve) gedachten brengen
Schaken is ook erg leuk, maar werkte op mij in die tijd erg vermoeiend -- een schaakpartijtje kan in principe zo lang duren als je zelf wilt en je kan tussentijds ook pauzes inlassen, zo ben je al weer een aantal uren verder! :)

Ik hoop van harte dat het snel weer beter gaat -- sterkte! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Martinspire schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:14:
[...]
Die metalearth ook eens proberen (ik had ze overigens groter verwacht) en ik heb een goedkoop lockpicksetje gekocht. Wie weet vind ik het wat. Ik vind de prijs in ieder geval nog wel de moeite waard en wie weet sluit ik mezelf nog wel eens buiten terwijl ik net zo'n ding in mn zak heb.

[...]
Het is een leuke hobby. Maar zoals een wijze man (LockPickingLawyer) al eens heeft gezegd, oefen/probeer het niet op je sloten van je deur (actieve sloten). De kans dat je iets kapot maakt is aannemelijk. Gebruik alleen sloten welke je niet gebruikt om problemen te voorkomen. Tevens is bosnianbill (maakt geen nieuwe video's meer maar er zijn genoeg informatieve video's op zijn kanaal) een aanrader, weetje: Lockpickinglawyer had zonder bosnianbill niet bestaan ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhj
  • Laatst online: 18:27

hhj

Hier even een lijstje, sommige zag ik ook al in andere posts maar toch....
In het algemeen zit je nu in een rotsituatie, ik denk dat het handig is om te zorgen dat je er beter uit komt dan dat je er in gegaan bent. Hopelijk heb je wat aan mn tips... succes en beterschap!
  • Houtbewerking? Bouw je eigen bed, kast, dressoir, gitaar, ..
  • Bouwpakketten maken.
  • Taal leren - russisch? Portugees?
  • Strips lezen
  • Ukulele/gitaar/piano/mondharmonica leren spelen
  • Cursus doen (OU, volksuniversiteit, zelfstudie, MOOC,…), of zoek eens iets moeilijks uit tot het punt dat je het snapt (relativiteitstheorie, hoe werkt een CD-speler, geschiedenis van volkshuisvestiging, politieke theorie en filosofie, …).
  • Naaien
  • Leren koken, bijv de koreaanse, kantonese, russische of mexicaanse keuken
  • AI theorie leren (via boek)
  • Bouw een led-cube! of zoek een ander leuk knutselproject uit bij instructables.com
  • Schaken, luchtbuks-schieten, biljartvereniging, darten, klaverjassen/kaartclub,
  • Fitness (train voor een sixpack)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik heb toen ik zonder werk zat een 3d printer gekocht. Hierdoor heb ik de 3d printer beter leren kennen en heb upgrade uitgevoerd waardoor je ook leert van elektronica en 3d printen.
Er bestaat ook topic van [3D Printer] Creality Ender ervaringen

En nog steeds is het geen slechte aankoop geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 03:48
Beetje aparte hobby is gerelateerd aan koken en voedsel onderzoek. Vooral als je BMI niet goed is, heb je waarschijnlijk erg veel aan adviezen over watervasten (voor 1 dag alleen water drinken), wat nou echt gezond eten is (vooral groente en fruit) en gefermenteerd eten (probiotica).

Al snel kwam ik erachter dat het stikt in de supermarkt van tarwebloem en suiker in praktisch 80% van de producten. Leren over wat nou gezond is helpt op de lange termijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Harm_H schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:15:
Beetje aparte hobby is gerelateerd aan koken en voedsel onderzoek. Vooral als je BMI niet goed is, heb je waarschijnlijk erg veel aan adviezen over watervasten (voor 1 dag alleen water drinken), wat nou echt gezond eten is (vooral groente en fruit) en gefermenteerd eten (probiotica).

Al snel kwam ik erachter dat het stikt in de supermarkt van tarwebloem en suiker in praktisch 80% van de producten. Leren over wat nou gezond is helpt op de lange termijn.
Ik denk dat als je meer weet over koken je snel tot de conclusie komt dat watervasten niet echt een goed idee is ;). Gewoon langdurig DHMV (De helft minder vreten) dieet werkt vaak ook prima, in combinatie met beweging.

Ik ben gaan houtbewerken en klussen in een periode dat het niet lekker ging, hielp mij enorm om zingeving te vinden, ook omdat ik minder mocht/kon doen dan ik wilde. En ja dan maar zittend op mijn gemakje.
Hoeft overigens ook niet per se duur te zijn.

Koken is ook erg leuk en zinnig, sowieso heel toepasbare skill in de rest van je leven. Ik ben in die periode ook vrij hard allerlei nieuwe dingen gaan maken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 06:41
Bordspel maken/ontwerpen.
De art hoeft niet goed te zijn. Clipart is genoeg, het gaat toch om de mechanismen.

Het is nagenoeg gratis en gaat een hoop tijd kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door SeenD op 31-10-2021 23:47 ]

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

De brightness omlaag zetten en misschien schaken leren? op chess.com kan je een account maken en het schaakbord naar veel verschillende (voor jouw acceptabele) kleuren instellen.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Martinspire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:08:
Sinds enkele weken zit ik helaas ziek thuis en ik probeer mezelf een beetje bezig te houden, maar ik ben een beetje door mn ideeën heen. Er is slaapapneu (ademstops) vastgesteld wat inhoudt dat ik niet goed slaap en daar aardig wat problemen aan overhoud. En een liesbreuk houdt me momenteel ook even op bank of stoel. Een aantal zaken belemmeren mij om veel hobby's op te pakken.
Hoi, even hele andere reactie dan de rest.

Ik heb zelf ervaring met slaapapneu gehad. ( gelukkig ben ik er vanaf nu )
Hoe recent is de diagnose ? Heb je al of krijg je een cpap apparaat ? Of gaat er een operatieve poging plaatsvinden ?

Ikzelf had voor ik het wist als eerste instantie de diagnose burn-out gekregen. Maar na aantal weken thuis zat daar echt 0 verbetering in en per ongeluk kwam ik een snurk app tegen en voor de gein een nachtje laten openemen. Resultaat van die app was dat mijn gesnurk als ‘episch’ te boek stond in die app. Daarop naar de huisarts gegaan en toen is het balletje gaan rollen. Bleek dat ik op een nacht van 8 uur totaal een uur niet ademde..

De cpap was een beetje wennen en raar om mee te slapen, maar binnen paar dagen merkte ik dat ik weer energie kreeg overdag. Kost wel even tijd om er van te herstellen. Nu zijn er meerdere oorzaken voor slaapapneu, in mijn geval was het overgewicht. Nadat ik daar wat aan ging doen kreeg ik ineens een moment dat ik beter ging slapen zonder cpap en het snurken was ook weg ) dus uiteindelijk kon dat ding de deur weer uit. :-)

Kwa hobby’s heb ik niet zoveel ideeën, dat is zo erg persoonlijk. Maar hoop dat je snel een oplossing krijgt voor het slaapapneu gedeelte. Operatie of cpap.. dat zal echt een wereld van verschil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57
Misschien is dit iets voor je?

YouTube: BEST Dirt Cheap RC Crawler Car TESTED

https://www.banggood.com/...r_warehouse=CZ&ID=6287843

Kan je zowel binnen als buiten mee aan de gang. Haal een berg karton bij de lokale supermart of tuincentrum en bouw je eigen parcours. Beetje hout en stenen rapen buiten, steeds weer wat nieuws verzinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Bedankt voor de verdere suggesties. Weer wat dingen op mijn lijstje!

Nog even reageren over de situatie. Al is het misschien beter om in de PM's door te gaan...
TLDR versie: nog geen cpap, eerst bitje aanmaken dus ik modder nog even door.
Gitano schreef op maandag 1 november 2021 @ 01:40:
[...]

Hoi, even hele andere reactie dan de rest.

Ik heb zelf ervaring met slaapapneu gehad. ( gelukkig ben ik er vanaf nu )
Hoe recent is de diagnose ? Heb je al of krijg je een cpap apparaat ? Of gaat er een operatieve poging plaatsvinden ?

Ikzelf had voor ik het wist als eerste instantie de diagnose burn-out gekregen. Maar na aantal weken thuis zat daar echt 0 verbetering in en per ongeluk kwam ik een snurk app tegen en voor de gein een nachtje laten openemen. Resultaat van die app was dat mijn gesnurk als ‘episch’ te boek stond in die app. Daarop naar de huisarts gegaan en toen is het balletje gaan rollen. Bleek dat ik op een nacht van 8 uur totaal een uur niet ademde..

De cpap was een beetje wennen en raar om mee te slapen, maar binnen paar dagen merkte ik dat ik weer energie kreeg overdag. Kost wel even tijd om er van te herstellen. Nu zijn er meerdere oorzaken voor slaapapneu, in mijn geval was het overgewicht. Nadat ik daar wat aan ging doen kreeg ik ineens een moment dat ik beter ging slapen zonder cpap en het snurken was ook weg ) dus uiteindelijk kon dat ding de deur weer uit. :-)
Mja vorige week de uitslag gekregen. Eerste slaaponderzoek kwam ik niet in slaap, dus ik heb mooi 2x aan de draden gehangen. Het eerste onderzoek had ook een flink blok op mijn ribben liggen, wat enorm gaaf is als je al slecht ademt. 2e onderzoek ging al beter, maar ook daar had ik wel een pilletje nodig om in slaap te komen. Anyways, conclusie was 18 ademstops in een uur (ofwel bijna elke 3 minuten). Mijn recent gekochte Galaxy Watch 4 gaf overigens ook al alarm hierover en snurken werd ook al geregistreerd maar natuurlijk mogen artsen daar helemaal niks mee (ook niet om iets van een tussenoplossing te bieden).

In principe speelt het al veel langer, al in mei had mijn vader het opgemerkt tijdens vakantie en sinds eind september werk ik niet meer omdat het me gewoon teveel word. Ik heb pilletjes om in slaap te komen maar dat is het wel en vanwege covid zijn de wachtlijsten overal heeeeeeeeel lang. Echt, ik baal enorm dat dit niet eerder of later speelde. Maar het begon dus al afgelopen zomer met benauwdheid overdag die om de zoveel weken terugkeerde. Tuurlijk, ik heb ook overgewicht (waarvan ik al 20 kilo kwijt ben maar door liesbreuk kan ik weer opnieuw beginnen denk ik, overigens is daar begin december pas de operatie van en dat is dan nog sneller dan elders) en ik hoop heel hard dat als ik dat oplos het dan wel weer weggaat, maar mijn gevoel zegt dat het iets anders is. Wel denk ik dat als ik iets probeer wat me beter laat slapen, ik vrij snel kan herstellen van in ieder geval de psychische problemen. Een spelletje doen of film kijken is wel iets waar ik enorm naar uitkijk.

Helaas gaat de zorg momenteel erg traag en moet je het vooral zelf allemaal regelen en nabellen. Slaaponderzoeken hebben me overigens veel tijd gekost en ben ook nog aan het lijntje gehouden omdat men niet goed communiceerde (3 weken hier minimaal door verloren). En het begon dus met benauwdheid en eer dat je bij kno-arts bent geweest en een longfoto hebt gehad, ben je weer 1,5 maand verder. Als je geluk hebt. En ik hoop echt dat covid nu niet weer uit de hand loopt, want ik wil weer veel gaan bewegen, maar dat gaat nu echt net meer. Liesbreuk is erger geworden door afvallen. Just my luck....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
D.deJong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

Is je plafond zo laag of is dat bouwwerk zo groot, jemig.
Plafond is 2 meter 60...

Ben bezig nu een grote ballenmschine ervan te maken, het rad functioneert als lift nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ6Zg3opbNxfTao3m0g1wibtBzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyIfui07D5bpFj6TBLKu9IX7.jpg?f=fotoalbum_large

Rechterkant is af(4 routes) linkerkant net aan begonnen...(ook 4 routes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tyej5-LC0q4IBy9bENcIYYFaG3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz3M4JfmpZoc4kyOI9nzCBAn.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de tweakers, ja vol automatisch, stekker erin en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
@Martinspire Heb je al overwogen om naar huisdieren te kijken? Hebben vaak een rustgevende werking. Ikzelf heb in de tuin een kleine volière met daarin een koppeltje papegaaien. Maar een koppeltje kanaries of zebravinken kun je makkelijk binnen houden. Door te kweken zie je ook verschillende gedragsvormen.
Anders misschien een klein aquarium. Die kun je naar hartenlust "stylen" en met wat vissen erin erg rustgevend.

Apneu hoeft geen probleem te zijn, als je maar accepteert dat je misschien wat hulpmiddelen nodig hebt om goed te slapen. Ikzelf het de, zo gevreesde, Philips Dreamstation. Ja, je ligt als een Frankenstein in bed, maar het slaapt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:50
mike1992 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 06:56:
[...]

Plafond is 2 meter 60...

Ben bezig nu een grote ballenmschine ervan te maken, het rad functioneert als lift nu.

[Afbeelding]

Rechterkant is af(4 routes) linkerkant net aan begonnen...(ook 4 routes)

[Afbeelding]

Voor de tweakers, ja vol automatisch, stekker erin en gaan!
Nice! Waar haal je zulke grote bouwpakketten K'NEX vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:48
@Martinspire het topic popte weer even op: hoe is het nu?

In je laatste post schreef je dat je zorgen maakt dat door Corona-situatie het bewegen weer belemmert wordt. Zeker waar dat sommige dingen niet kunnen, maar in de hoek van rustig bewegen zijn er nog ruim voldoende bezigheden die wel mogelijk zijn:

- wandelen: IVN-wandelingen, geo-caching, met een hondje
- tuinieren: snoeien, schoffelen, wieden, etc. Voor het lage werk neem je een krukje mee, zodat je niet op je hurken hoeft te zitten. Bij mij in de buurt zijn ook snoei-clubs actief: gezellig samen wilgen knotten en na afloop gezellig nakletsen.
- zwemmen: zwembaden zijn nog open.
- fietsen. Om het goedkoop te maken: combineer het met fietsenmaken (genoeg goedkope fietsen verzamelen om er een/enkele goede exemplaren van te maken).

Als over 'meer bewegen' wordt gesproken, wordt vaak gedacht aan zwaar sporten. Maar als jij een middagje in een tuin bezig bent geweest, heb je ook veel calorieën verbrand en buitenlucht gepakt. Zonder dat je je lies zwaar belast.

Ik zou je echt willen adviseren de mogelijkheden te zoeken om ook buiten actief te zijn, liefst samen met andere mensen. Dan pak je een hoop van je huidige problemen tegelijk aan: beweging, sociaal, goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Als je wel met planten bezig wil zijn maar geen tuin hebt dan is het maken van een "miniature japanese bonsai garden" wel leuk, dat is iets wat ik nog wil gaan doen. Bij Bol is een prima boek te vinden met wat je nodig hebt en met mooie voorbeelden. Ben zelf alleen niet zo goed in het in leven houden van planten dus dat wordt nog een dingetje.

Voorbeeldje van het internet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfzdWKkkmPOLYs2dLhXLf2a_4AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcEVP1JEUMZs5eUjIXEqT8Cf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TacoTaco op 16-11-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Gloomhaven: Jaws of the Lion. Dat spel speel je solo en het zorgt voor minder schermtijd. Ik speel af en toe een uurtje. Soms zet ik het bord neer voor later op de dag. Dan speel ik een map. En dan schuif je alles weer in de doos. Ontspannend als je jezelf niet te veel forceert!

Oh, en niet voor iedereen maar sommigen genieten echt van wat danslessen volgen op YouTube. En dan heb ik het over hele simpele rustige barre (aanrecht xD) oefeningetjes op hele rustige muziek.

[ Voor 25% gewijzigd door Aphelion op 16-11-2021 12:04 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
ik heb wel gemerkt dat een hobby zoeken omdat je er 1 nodig hebt altijd lastig is (vriendin weet ook niet wat ze met de tijd moet, en dan 'verplicht' hobbies zoeken werkte bij haar juist averechts. Andere situatie, maar toch)
Soms kom je spontaan iets tegen, en denk je 'ah, dit is leuk'

Dingen die me te binnen schieten en die relatief laagdrempelig maar toch uitdagend zijn:
-lock picking
-3d printen, ook leuk om zelf dingen te ontwerpen. Zo heb ik voor het simracen een leuke buttonbox kunnen ontwerpen, printen en programmeren
-arduino, er zijn leuke kant en klare sets voor een paar tientjes waar je leuk mee kan leren hoe het werkt, leuk te combineren met 3d printen
-miniaturen maken/schilderen.
-houten modelbouw, je kan beginnen met kleine modellen, en ze hoeven ook niet direct heel veel te kosten. Zelf ben ik jaren met een schip bezig geweest, dus die 300 euro valt dan ook mee, als je het over 5 jaar uitsmeert. deze

succes met de situatie! Altijd leuk om te zien waar anderen mee komen, ook een beetje inspiratie opdoen voor mezelf

[ Voor 5% gewijzigd door Arfalas op 16-11-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:17:
  • Schieten: vuurwapens zijn gereguleerd, niet illegaal. Je mag bij een schietvereniging.
  • Gewichtheffen: ik heb wel eens rolstoelgebonden mensen begeleid met armen en torso trainen.
  • Smeden/gieten: je kan een zogeheten 'yard furnace' bouwen en metaal gieten, wil ik zelf ook eens gaan doen :)
Zomaar wat ongebruikelijke ideeën, alledrie prima rond de €50,- initiële kosten te houden als het goed is.
Schieten kan vrij prijzig worden, maar dat heb je zelf in de hand. je kunt inderdaad voor ~150 euro per jaar op een club zitten, en dan klein kaliber of luchtdruk schieten met een verenigingswapen . klein kaliber kost je dan zo'n 6-8 euro op een avond. Maar het is echt een soort Yoga: concentreren op je ademhaling, balans van het wapen, anticiperen. je kunt niet tussendoor denken "goh wat ga ik morgen eten".

Wellicht Vissen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sniffels op 16-11-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Tekenen? Simpel, kan van licht tot intensief, anime of cartoons algemeen.

Beetje rustige achtergrondmuziek,, paar potloden en papier. Bob's your uncle.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
https://shop.crimibox.com/

Misschien is dit een leuke. Ze zijn analoog en digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antje1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-09-2024
ideaal is het leggen van puzzels, die zijn best goedkoop. Je kunt gaan voor 500, maar 1000 stukjes is een leuke uitdaging. Niwet te duur en als je een puzzel 2de hands koopt op marktplaat betaal je maar 10 euro. En na gemaakt te hebben, verkoop je hem weer via marktplaats. Of je ruilt puzzels spam

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 30-09-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Antje1 schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:13:
ideaal is het leggen van puzzels, die zijn best goedkoop. Je kunt gaan voor 500, maar 1000 stukjes is een leuke uitdaging. Niwet te duur en als je een puzzel 2de hands koopt op marktplaat betaal je maar 10 euro. En na gemaakt te hebben, verkoop je hem weer via marktplaats. Of je ruilt puzzels <spam>
Jemig, het topic is al bijna 3 jaar oud en dan bedenk je opeens om te reageren. Haha!
Ik zie dat ikzelf èèn van de laatste reacties geplaatst heb. Daar is nooit reactie op gekomen.
Ik vermoed dat @Martinspire iets gevonden heeft wat zo leuk ik dat hij ons helemaal vergeten is!

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-09-2024 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Haha, behoorlijke topic kick, maar helaas heb ik nog niet echt andere dingen gevonden die ik niet al eerder had. Ik ben wel wat meer gaan doen om te ontstressen en heb ik mij wel een beetje bij de situatie neergelegd. Er zijn gewoon niet heel veel dertigers op zoek naar gamingmaatjes en de manier waarop nu online wordt gespeeld is mij iets te zweterig/competitief. Ik heb wel wat meer series en games gevonden om te doen (singleplayer vooral) en ben ook wat oudere games aan het herspelen na heel wat jaren, dus ik heb wel weer een backlog waar ik wat mee kan.

Wel ben ik meer gaan wandelen en dat doe ik nog steeds. Sowieso meer bewegen, maar wandelen doe ik graag. En binnenkort krijg ik ook nog eens een nieuwe fiets, dus daar ga ik de omgeving ook nog wat verder mee verkennen.

In ieder geval heb ik geen vervanging gevonden voor het lego bouwen wat ik al deed. Ja, ik heb ondertussen wel wat meer sets gekocht, maar huur nog vrijwel maandelijks wat om te bouwen. Nu ook weer 3 kleine sets liggen om te doen.

Het blijft vreemd, het voelt alsof ik wat mis, maar ik heb gewoon weinig met wat de gangbare hobby's zijn (ik ga niet de kroeg in, ik ga niet naar festivals en ik heb geen kinderen).

Dus als je nog tips hebt, dan hou ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
@Martinspire mooi dat je buiten te vinden bent! Ik vind het al een stuk beter klinken dan bankhangen en de drang voelen om te gamen!
Het zal allicht wel geopperd zijn, maar voor 20 euro kun je een simpel hengeltje kopen, doe er een VISpas en wat kleine spulletjes bij en je kunt lekker langs de waterkant genieten van rust, een bepaalde mate van spanning (heb ik beet?) en lekker buiten zijn.
Als je nu naar buiten kijkt kan ik me voorstellen dat het niet echt aanlokkelijk is, maar het is echt rustgevend en ik merk aan mezelf dat ik dan even alles om me heen vergeet.
Hoe gaat het met de beugel? Merk je verschil met slapen? Anders gewoon doorvragen naar een apneu apparaat hoor. Heeft bij mij enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hardlopen? Mee met de beginnersgroep van de lokale atletiekclub?

ps: had je trouwens het Lego topic hier al gevonden?
Het Grote Lego Topic - Deel 8

Allicht weet je niet dat je bijvoorbeeld van veel sets via Rebrickable handleidingen kunt vinden zodat je van een set ook andere dingen kunt bouwen (dat heten MOC's).
Zo kun je van een et meerdere modellen bouwen en dan bied je dure Lego meer waar voor het geld.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Geen idee of dit iets is: mijn vrouw is in haar strijd tegen verveling (ivm long covid) terecht gekomen bij Minecraft en speelt voornamelijk op de Contentveen server. Hier heeft ze ook wat interactie en kan lekker huisjes bouwen.

Heeft wel een beetje van het bouw aspect van Lego waar ze ook dol op is maar ook wat meer interactie en het is niet zo vreselijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
BvZwolle schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:06:
@Martinspire mooi dat je buiten te vinden bent! Ik vind het al een stuk beter klinken dan bankhangen en de drang voelen om te gamen!
Het zal allicht wel geopperd zijn, maar voor 20 euro kun je een simpel hengeltje kopen, doe er een VISpas en wat kleine spulletjes bij en je kunt lekker langs de waterkant genieten van rust, een bepaalde mate van spanning (heb ik beet?) en lekker buiten zijn.
Als je nu naar buiten kijkt kan ik me voorstellen dat het niet echt aanlokkelijk is, maar het is echt rustgevend en ik merk aan mezelf dat ik dan even alles om me heen vergeet.
Hoe gaat het met de beugel? Merk je verschil met slapen? Anders gewoon doorvragen naar een apneu apparaat hoor. Heeft bij mij enorm geholpen!
Oef Vissen, zoveeel uren langs het water gezeten met niks anders dan je gedachten, mooie omgeving en rust en af en toe een leuke vis vangen. Je kan er overigens als je gaat spinnen ook goed wat meters mee maken, rondom vijvers/kanalen gaan gooien en lopen. Liep op een goede dag zo 3 a 4 km + natuurlijk naar de plek toe fietsen en tussen door actief met inwerpen en inhalen.

Anyway, het moet je ding zijn, heb er zelf helaas geen tijd door (jonge) kids maar wie weet als die wat zelfstandiger zijn.

Hier in de buurt heb je ook een spellen vereniging, ik speel er zelf af en toe Magic the Gathering (heel leuk kaartspel), maar is vrij intensief vind ik zelf. Maar ze spelen bij de spellen vereniging wel van alles. Van Kaartspellen/bordspellen tot warhammer met complete battlefield. Dit is in Leeuwarden, maar kan me zo voorstellen dat ze in jouw omgeving ook wel wat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 10:41
Hi @Martinspire,

De tip om rebricable in te zetten om MOCS te bouwen met gebruik van je bestaande lego kan ik beamen. Wij hebben een paar grotere (oude) sets en bouw er steeds wat nieuws van wat het bouwen uitdagend en leuk.

Als je de site nog niet gevonden had, bij deze:
https://rebrickable.com/

Vul het nummer van je set in om op de juiste pagina uit te komen en je zult de mogelijkheid vinden om alternative modellen te maken van exact te stukjes lego die je al hebt. (Let op sommige handleidingen kosten wel wat geld).

Kwa gamen,

Ik weet niet of je van MMORPGs houdt, zo ja, dan kan ik je Guild Wars 2 aanraden.
Dit is een game met een Horizontal Progression systeem, wat inhoudt dat je progressie nooit teniet wordt gedaan met uitbreidingen. Ik was zelf eens enkele jaren gestopt, en kon gewoon weer normaal verder spelen toen ik het spel weer ging oppakken.
Dus de items die je verdient in het spel behouden hun waarde.

Mocht je interesse hebben, ik zit zelf in een casual gilde waar geen verwachtingen zijn kwa opkomst en behendigheids niveau, dit lijkt me echt perfect voor iemand die het rustig aan wilt/moet doen.

Overigens is er ook een Discord server waar vaak wel iemand te vinden is.
Leeftijd varieert, meeste mensen zijn wel tussen de 20 en 40 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:12:
Openstreetmap.org bewerken. :P

Kun je zo veel of weinig en ingewikkeld of simpel doen als je wil maar heel fijn voor de OCD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Roelant schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:53:
[...]

Openstreetmap.org bewerken. :P

Kun je zo veel of weinig en ingewikkeld of simpel doen als je wil maar heel fijn voor de OCD. :+
Dat geldt ook voor Waze, inclusie actieve community

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat het nog niet aangeraden is: Boogschieten.

Lekker goedkope hobby om in te stappen, lichamelijk kun je het zo zwaar maken als je wil: 40+ ponds flatbow is heel grappig, maar een recurve met lichte latten werkt net zo goed voor 20m indoors.

De mensen die erop zitten zijn vaak behoorlijk chill in mijn ervaring.

De sport zelf is lekker rustgevend, je moet wel redelijk focussen op je lichaam, maar ik ervaarde het lossen van de pijl ook altijd als het loslaten van wat stress.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33
Minecraft. Ga naar de geocraft.nl server en probeer iets uit Nederland (bijvoorbeeld je huis) netjes na te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:04
Chess.com / Lichess eens proberen, je kan het altijd leren en zo rustig aan doen als je wil. Tot aan live competitie spelen met een drankje en andere spelers in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goede tip van @SirMemeAlot !

Ik zou vliegvissen gaan oppakken mocht ik weer gaan willen vissen.

Zelf vroeger veel gewoon gewitvist op voorn en bijv zeelt en later gaan karperen met tent en de hele mikmak maar het “nobele” en actievere vliegvissem heeft me altijd geintrigeerd…weinig mee en lekker op pad..kun je ook meteen leren vliegbinden…das een hobby op zich ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
@Martinspire
Het is hier al wel eens genoemd (door @Highland ) maar toch: als je nu al van wandelen houdt en op zich ook wel van een puzzeltje dan zou je ook kunnen kijken naar geo caching. Dan geef je wat “gamification” mee aan je wandeltochten. En: misschien vind je het wel zo leuk dat je er ook een community mee ontdekt, met andere mensen samen wat kan doen of zelfs zelf wat kan uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:27:
Dat geldt ook voor Waze, inclusie actieve community
Die actieve community heeft openstreetmap ook, en persoonlijk steek ik m'n tijd liever in een open source project waarbij het resultaat direct zichtbaar is, dan in Google. ;)

Los van dat je mogelijkheden met waze beperkter zijn dan met openstreetmap. Maar da's natuurlijk een kwestie van wat je leuk vindt. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
Martinspire schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:12:
Haha, behoorlijke topic kick, maar helaas heb ik nog niet echt andere dingen gevonden die ik niet al eerder had. Ik ben wel wat meer gaan doen om te ontstressen en heb ik mij wel een beetje bij de situatie neergelegd. Er zijn gewoon niet heel veel dertigers op zoek naar gamingmaatjes en de manier waarop nu online wordt gespeeld is mij iets te zweterig/competitief. Ik heb wel wat meer series en games gevonden om te doen (singleplayer vooral) en ben ook wat oudere games aan het herspelen na heel wat jaren, dus ik heb wel weer een backlog waar ik wat mee kan.

Wel ben ik meer gaan wandelen en dat doe ik nog steeds. Sowieso meer bewegen, maar wandelen doe ik graag. En binnenkort krijg ik ook nog eens een nieuwe fiets, dus daar ga ik de omgeving ook nog wat verder mee verkennen.

In ieder geval heb ik geen vervanging gevonden voor het lego bouwen wat ik al deed. Ja, ik heb ondertussen wel wat meer sets gekocht, maar huur nog vrijwel maandelijks wat om te bouwen. Nu ook weer 3 kleine sets liggen om te doen.

Het blijft vreemd, het voelt alsof ik wat mis, maar ik heb gewoon weinig met wat de gangbare hobby's zijn (ik ga niet de kroeg in, ik ga niet naar festivals en ik heb geen kinderen).

Ik las ergens dat je op 18 ademstops zit en geen apneu apparaat nog hebt? Dat is niet oke,
Formeel moet je vanaf 15 ademstops een apneu device krijgen, Persoonlijk heb ik ook een airsense 10. Dit gaat je zeker helpen. Traject om te verkrijgen is via Longarts.

Wat betreft gamen met een maatje, ik wil me aanbieden, Ik hou ook niet van die hectische gamestyle.
Vind het wel leuk om in grote openwereld games (RDR2/Farcry/ Horizon oid) juist met een maatje te verkennen en de vijand te slim af te zijn met aanval vanaf twee kanten. :-)
(Maar weet niet of je daar al aan toe bent)

Ook fietsen is iets wat ik sinds kort meer doe. Heb een heerlijke luxe fiets gekocht en ook daar vind ik het best wel leuk om met anderen een tochtje van 40 a 50 km te fietsen maar wel vanuit mijn buurt (ZH bij Gouda).
Weet dus niet in welke streek jij woont.

Ben wel een 65+ maar kan volgens mij nog best omgaan met jongeren van 30+

Kijk maar wat je met dit aanbod doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik ga gewoon drie games aanraden omdat ik denk dat ze nog wel eens aan jouw criteria kunnen voldoen: Divinity Original Sin 1 & 2 en Baldur's Gate 3. Stuk voor stuk werkelijk grotesk in narratief, ontzettend mooie verhalen, leuke puzzels, meeslepend, alles bij elkaar is het net een D&D avontuur voor jezelf alleen - al zijn ze alledrie multiplayer te doen. Als je samen met iemand een vaste dag en tijd kan prikken om ze door te lopen dan denk ik dat de werelden van Larian je nog eens kunnen verassen. En dat zeg ik als iemand die al ruim 15 jaar aan ontwikkeling van videogames achter zich had laten liggen wegens complete ontvreemding ervan.

Het is niet voor niks dat Swen Vincke cultureel erfgoed van Belgïe wordt genoemd. :)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 00:24
Breien, haken, borduren. Rustiger kan niet en, als je goed bent, levert het ook nog wat op.

Ps Ik haat het al sinds die ellendig handwerk les op de lagere school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
BvZwolle schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:06:
Ik heb al even een CPAP. Gaat beter ermee. Is nog niet helemaal opgelost, maar wel beter.
Valorian schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:50:
@Martinspire
Het is hier al wel eens genoemd (door @Highland ) maar toch: als je nu al van wandelen houdt en op zich ook wel van een puzzeltje dan zou je ook kunnen kijken naar geo caching. Dan geef je wat “gamification” mee aan je wandeltochten. En: misschien vind je het wel zo leuk dat je er ook een community mee ontdekt, met andere mensen samen wat kan doen of zelfs zelf wat kan uitzetten.
Wat voor community of gamification heb je het hier over? Gewoon generiek of nog iets specifiek? Pokemon Go e.d. ken ik op zich al wel, maar was ook nooit echt mijn ding.
killerbee1958 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:36:
[...]

Ik las ergens dat je op 18 ademstops zit en geen apneu apparaat nog hebt? Dat is niet oke,
Formeel moet je vanaf 15 ademstops een apneu device krijgen, Persoonlijk heb ik ook een airsense 10. Dit gaat je zeker helpen. Traject om te verkrijgen is via Longarts.
Ja die staat hier ook al, maar moest wel eerst 2 jaar door een traag traject heen maar het is gelukt.
Wat betreft gamen met een maatje, ik wil me aanbieden, Ik hou ook niet van die hectische gamestyle.
Ik weet niet op welk platform je speelt maar je mag mij altijd toevoegen. "Martinspire" is mijn gamertag op vrijwel elk platform.
maar wel vanuit mijn buurt (ZH bij Gouda). Weet dus niet in welke streek jij woont.
Het oosten van Brabant, dus ik denk dat je een ander maatje moet zoeken om te fietsen ;)

Even snel wat reacties:
  • Vissen: Fijn dat het voor je werkt maar vissen is echt niks voor mij.
  • Hardlopen: Lijkt me handig als ik dan meer dan een minuut of wat kan blijven hardlopen ;) Ik kom van ver, ik heb ook snel last van blessures, dus moet het enorm langzaam opbouwen.
  • MOCs: Ik heb er inmiddels al aardig wat van gebouwd ja. Wel leuk, al valt het mij wel tegen hoeveel MOCs er zijn voor de (voor mij) interessante sets. De hele populaire sets zoals die Ferrari 358, daar vind je wel wat voor, maar de rest is gewoon wat minder. Vooral voor de pixel achtige schilderijen had ik nog wel wat meer gehoopt te vinden en anders van de dots e.d. Ik wil van de Batman en Iron Man nog wel eens wat anders maken, maar vind die van lego zelf niet zo boeiend en de MOCs zijn ook niet echt bijzonder helaas.
  • Minecraft: dat heb ik nooit echt kunnen waarderen. Satisfactory staat wel klaar als er mods zijn, maar daar wacht ik nog even op.
  • Bordspellenverenigingen/clubs/groepjes: Ik ken het en ik heb al wel het 1 en ander geprobeerd, maar ik merk wel dat ik meer van de wat snellere spellen ben en dat doet niet iedereen. Maar dat geeft niet, voor ieder wat wils natuurlijk.
  • MMORPG: Ik ben daar nooit echt van geweest. De enige met veel tijd erin is denk ik Star Trek Online geweest en daar haakte ik op den duur af omdat het gewoon niet zo spannend meer was en het vooral om hogere cijfers ging zonder echt wat nieuws te bieden en de graphics zijn ook in veel gevallen niet meer mijn ding. Maar ik begrijp best dat mensen daar in kunnen blijven hangen, vooral als je een groepje hebt.
  • OpenStreetMaps bewerken: haha, mja ik denk dat je hier idd OCD voor moet hebben. Geoguesser vond ik wel een tijdje leuk maar das nu ook over. Zeker nu het geld kost.
  • Boogschieten: zit hier in de buurt en heb toevallig een tijdje geleden met het werk geprobeerd, maar ik kan mijn hand niet stabiel genoeg houden om hier een beetje goed in te worden. Doe mij maar iets met een bal of zo.
  • Schaken: heel rustgevend, ik ken de regels maar ook dit laat ik gaan
  • Divinity en Baldurs Gate: zijn prima titels maar is ook echt niet mijn ding. Ik heb weinig met fantasy. Ik trek het nog net met Star Wars, Hary Potter of LOTR, maar dat komt ook omdat die toch wat meer in de realiteit staan en zo. Monsters en ranzige dieren heb ik echt niks mee haha. Moet die laatste Harry Potter game nog uitspelen, maar moest even stoppen vanwege alle spinnen. Met Sci-Fi of action/adventure ga ik wel los en die weet ik ook wel te vinden. Verder wacht ik nog op de nieuwe Delta Force gezien Battlefield het voorlopig niet meer gaat worden.
  • Breien, haken, borduren: Ik haat het ook haha. Mijn moeder is er nog wel lekker druk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
Martinspire schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:47:

[...]

Wat voor community of gamification heb je het hier over? Gewoon generiek of nog iets specifiek? Pokemon Go e.d. ken ik op zich al wel, maar was ook nooit echt mijn ding.
Ah, sorry, misschien ging ik iets te snel met mijn gedachtenexperimenten ;) .. Wat ik bedoel is dat wandelen op zichzelf natuurlijk prima is (sowieso goed voor je lijf en voor veel mensen ook een manier om tot rust te komen of gedachten op een rijtje te zetten). Dus dat is een prima hobby. Vooral blijven doen.

Maar je zou het wandelen dus ook kunnen uitbreiden met geocaching. Je zoekt dan een wandeling met een geocache uit online, en krijgt dan coördinaten die je volgt met mobiel. Aan het einde vind je een verstopplek waar dan meestal een doosje in zit met een briefje erin of iets kleins wat je eruit haalt. Ik heb het zelf ooit wel eens gedaan maar niet genoeg om precies te weten hoe / wat / waar. Maar er zijn heel veel mensen die het doen. Zowel kinderen als volwassenen. En er zijn dus 'geocaches' over heel NL te vinden (en ook over de hele wereld).

Ik noemde de term 'gamification' omdat ik het zelf voor mij zie dat je zo aan een relatief saaie wandeling kan 'uitbreiden' met een soort spelvorm: de zoektocht naar de "schat" door de puzzel met coordinaten en aanwijzingen op te lossen.\

Verder noemde ik 'community' omdat er waarschijnlijk hele grote groepen mensen zijn die dit doen en elkaar tips geven, inclusief fora, of gelijkgestemden die met elkaar op pad gaan.

Maar goed. Ik zit er niet zo in, ik denk dat om te beginnen je een app nodig hebt. Verder staat alle informatie wel online. Verder is er ook op tweakers een Geocaching-topic zie ik .. Dat kan een mooi startpunt zijn voor als deze hobby je wat lijkt en je door de bomen (als je gaat google'n) het bos niet meer ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
Warhammer poppetjes verven? Kan je zo gek maken als je wilt. Van voertuigen met 30 kleuren tot met enkele kleuren en washes ruimtemariniers snel tot leven laten komen.

Ja, ik heb “betaalbaar” in de titel gezien :P
Dat het een miljoen per set kost is een meme. Met een paar tientjes kan ik zelf weken tot maanden vooruit. En als je iemand kent met een 3D-printer is het bijna gratis.

Je kunt er ook gebouwen, terreinen en diorama’s voor maken. Of mee spelen natuurlijk. Zelf ben ik eigenlijk nog het meeste tijd kwijt aan de boeken lezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/06/15/23/0615236cf485dc459f4222ef3954853b.jpg

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Brabants Landschap is op zoek naar vrijwilligers.
Lekker buiten in de natuur bezig zijn, aardige mensen, geen grote groepen, soms zelfs individueel.
https://www.brabantslandschap.nl/vrijwilliger/

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
nst6ldr schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:39:
Het is niet voor niks dat Swen Vincke cultureel erfgoed van Belgïe wordt genoemd. :)
Wel jammer dat er geen vlaamse dubs van Divinity en BGIII zijn :P

@Ample Energy 3D printen is natuurlijk ook al een hobby op zich. Met printen en daarna miniaturen verven kan je menig uurtje vullen. We hebben er zelfs een topic voor hier op Tweakers.

[ Voor 32% gewijzigd door ErikT738 op 01-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Mocht je nog iets heel anders zoeken, houtsnijden vind ik heel leuk. Ik snij meestal de wat grotere dingen, denk bv aan keukengerei zoals pollepels, opscheplepels en spatels (daarvoor begin je eerst met een handbijltje en ga je later over op snijden met 1 of 2 houtsnij messen), maar ik snij bijv. ook (simpele) wandelstokken, meestal voor de kids, en kleine figuurtjes. Je kan supermakkelijk beginnen met bijv. een tak waar je paddestoeltjes uit snijdt. Die zet je in je huis, zeker nu het herfst is, past dat prima :) . Maar ik had laatst bijv een mooie tak en daar heb ik een wat langere houten lepel uit gesneden en die is nu al favoriet als lepel voor bijv. de mayonaise in de familie :)

Het moet je wel liggen en je moet leren om met een mes te snijden. In het begin sneed ik nog regelmatig in mijn vingers, maar naarmate je meer ervaring hebt, wordt dat minder. Je moet wel weten wat je doet.

Qua betaalbaarheid, ik ben begonnen met een Mora mes van 30 euro en een simpel slijp setje om te stroppen. Was in totaal denk ik 40 euro kwijt. Daarna nog een lepelmes gekocht van 30 euro. Daar doe ik nu al 2 jaar mee allemaal. Hout haal ik uit de tuin, of na een storm in het park van afgevallen takken. Daarvoor heb ik wel een inklapbaar tuinzaagje.

PS: ik doe het gewoon binnen bij de tv of met een luisterboek, als je een lege vloer voor je hebt, haal je na je sessie even een vegertje er over en het is weer (relatief) netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door bakbakbak op 01-10-2024 08:39 ]

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
Martinspire schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:47:

Geocaching is een mooie aanvulling op wandelen of fietsen. Verschil met Pokemon Go is dat je niet continue op je mobiel zit te kijken, alleen als je in de buurt van een cache komt.

Wat ik vaak doe is een cache uitzoeken en daar dan heel fietsen of wandelen. Of ik kies een wandeling die langs een aantal caches gaat. Mooie vind ik dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen.

zie https://www.geocaching.com/ je moet een gratis account maken om het te proberen en dan is het aandbod wat beperkt maar je zou het wel eens kunnen proberen tijdens een wandeling.

Ik ben zelf niet heel fanatiek maar ik vind het leuk om een soort doel te hebben bij wandelen of fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 01-10-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ErikT738 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Wel jammer dat er geen vlaamse dubs van Divinity en BGIII zijn :P

@Ample Energy 3D printen is natuurlijk ook al een hobby op zich. Met printen en daarna miniaturen verven kan je menig uurtje vullen. We hebben er zelfs een topic voor hier op Tweakers.
In DOS1 zit een Belgische/Nederlandse trol verstopt :*)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:16
Hopelijk gaat het al beter met je gezondheid. Heel lastig in zo een situatie, maar goed dat je al bezig bent met wandelen! Iets waarbij je buiten komt in de frisse lucht zou ik altijd erin houden.
Een hobby aanraden is altijd lastig, het is zeer persoonlijk. Maar wat ik wil meegeven is dat creatieve hobbies ook even tijd nodig hebben om leuk te worden. En leuk is misschien niet het juiste woord, maar positieve voldoening. Je gaat namelijk iets opbouwen, waarvan het begin de leercurve stijl en saai is. Het is niet die instant bevrediging wat je met gamen hebt.
Wat mij ook persoonlijik in zo'n situatie heeft geholpen is om competitie elementen en verwachtingen opzij te zetten als het op hobbies aankomt.
Dan nog even concreet (zal vast al voorbij zijn gekomen): een muziekinstrument. Een simpele ukelele en youtube, dan ben je wel ff zoet.
Pagina: 1 2 Laatste