Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59
Sinds enkele weken zit ik helaas ziek thuis en ik probeer mezelf een beetje bezig te houden, maar ik ben een beetje door mn ideeën heen. Er is slaapapneu (ademstops) vastgesteld wat inhoudt dat ik niet goed slaap en daar aardig wat problemen aan overhoud. En een liesbreuk houdt me momenteel ook even op bank of stoel. Een aantal zaken belemmeren mij om veel hobby's op te pakken.

Ik ben momenteel:

Gevoelig voor licht (flitsen) en kan daardoor niet meer gamen of normaal tv kijken (wat normaal 75% van mn vrije tijd was)
Snel emotioneel, dus meeslepende verhalen trek ik effe niet

Daardoor ben ik andere dingen gaan doen. Puzzelen, lego bouwen, soms wat rustige spelletjes op de tablet (met weinig brightness e.d. is er vaak weinig aan), wat tijdschriften lezen en dat was het bijna wel. Zelfs van een kruidvatfolder kan ik al ademproblemen of huilbui krijgen (no pun intended)

Het probleem is ook wel dat veel dingen die ik wil doen, aardig wat geld kosten. Ondertussen ga ik proberen om wat lego te huren, maar ook dat is niet iets om 24/7 te gaan doen natuurlijk. Verder ben ik nooit een fan van boeken lezen geweest (dat hebben mijn Nederlands docenten wel om zeep geholpen). En heb ik voor een aantal hobby's het geduld niet. Grote puzzels is ook mijn ding niet, al heb ik wat mooie houten puzzels die ik nog wel eens doe. Ook houten en metalen bouwpuzzels heb ik liggen, maar nogmaals dat is ook een vrij dure hobby en als je wat breekt ben je klaar.

Zolang ik niet echt lekker achter de buis kan hangen, heb ik even geen idee wat ik dan zal doen dus vandaar dat ik me afvroeg of de tweakers hier nog wat weten. Het liefst iets wat niet duur is of maar eenmalig oid. Want tuurlijk, met een groot budget kun je aardig wat aanschaffen, maar dat is geen doen.

Zoals het er naar uit ziet ben ik nog wel even arbeidsongeschikt, vooral omdat het al even lijkt te spelen en ik eerst moet herstellen voor ik weer wat nieuwe dingen kan doen. Gelukkig bouw ik nu een aardige backlog op van games, films en series, dus dat is op zich nog positief. Maar verder slaapapneu en een liesbreuk werkt effe niet lekker. Zo nu en dan heb ik momenten dat het wat beter gaat (zoals nu bij het topic aanmaken), maar dat komt en gaat.

Misschien handig, een lijstje wat ik al doe:
  • Lego bouwen
  • Andere bouwpuzzels in elkaar zetten (bv zoiets)
  • Mooie puzzels (met een beetje fatsoenlijk detail zodat je nog wat progressie boekt)
  • Bordspellen met de ouders
  • Tijdschriften lezen, vooral een Kijk of iets anders wetenschappelijk/technisch.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • Boeken of e-books. Dat trek ik al snel niet en eigenlijk nooit echt fan van geweest. Tenzij er wat dingen aan te raden zijn.
  • Modelbouw (treinen e.d.) daar heb ik het geduld niet voor
  • Puzzels met 1000+ stukjes met te weinig detail. Zoeken zoeken zoeken en dan heb je nog niks.
  • Schrijven, verven, tekenen. Is gewoon niet echt mijn ding
Wat (nu) echt niet lukt:
  • TV, Films en games. Zo heel af en toe lukt het effe maar dat duurt nog wel weer een maand
  • Sporten (ik verwacht dat het na de liesbreukoperatie wel weer gaat, heb tot een week geleden ook veel gelopen)
  • Tweaking / hardware. Heb er het geld niet echt voor en lang achter een beeldscherm zitten lukt nu niet.
Ik hoop dat jullie nog wat ideeën hebben. Liefst wat niet al te duur is en waar je toch wel even zoet mee bent.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Beste antwoord (via Martinspire op 30-10-2021 21:15)

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:08

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Halderknots schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:22:
3d metalen modellen bouwen. Erg cool als ze klaar zijn. Veel en langdurig gepriegel. En, niet duur. https://www.metalearth.com/
Kwam in dit topic om hetzelfde te posten. Erg leuke puzzels/bouwpakketjes met een mooi eindresultaat.

Kan varieren van makkelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-J6WZE0MsYDiwOQl_qaWzFtKrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRIl6LBhevTYs2SVezsExkwz.jpg?f=fotoalbum_large

Tot moeilijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_LV4KHkMtwfg8e7PPBDiF1QOeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqjjQk2UnBLjqEkzGr3ih7Ab.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGWkGl2xJTBj-w8Ot4DBUJazGqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU8xAXZosfrQ1s0MbsRPK99A.jpg?f=fotoalbum_large
Ardana schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Dit inderdaad. Zeker als je het via AliExpress besteld kost het geen moer.

[Afbeelding]

Deze was nog geen € 15 en ben er echt best lang mee bezig geweest. Ze hebben gebouwen, schepen, poppetjes, van alles.

Ook kun je veel uGears-klonen kopen via AliExpress voor veel minder dan het origineel.

Anders papieren bouwwerken, Canon heeft een site waarop je zelf bouwpakketten kan downloaden om uit te printen.

Ook kun je voor een paar euro mini-poppenhuizen halen op AliExpress, en die hebben weinig meer te maken met de poppenhuizen die je van kleine meisjes kent.

Als laatste: modelbouw van Revel: auto's schepen, van alles. Kan best goedkoop zijn, en je bent gegarandeerd uren bezig.
@Ardana beschrijft precies mijn favoriete hobbies. Zoals genoemd de Metal Earth, uGears (houten puzzels), poppenhuizen (niet kinderachtig/meisjesachtig!)

En als laatste toevoeging kan ik je ook de Box Theatre aanraden. Dit zijn blikken doosjes met een 'scene' die je zelf in elkaar zet met hout, papier, lichtjes en plantjes.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/gQmCk6RiU8Q/maxresdefault.jpg
En mocht je @dawgs suggestie voor origami serieus overwegen, doe mij dan even een PM. Wellicht kan ik, gezien je budget, iets leuks regelen (iets met een schoonmoeder die origamidocent is en recentelijk gestopt is met de webshop)

[ Voor 37% gewijzigd door Belindo op 29-10-2021 07:05 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Houtsnijden. Paar simpele/goedkope mesjes en letterlijk elk stuk brandhout of boom dat je te pakken kan krijgen, hoe klein ook, voldoet vaak wel. Heel rustige, creative hobby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:05
Met je handen bezig zijn, vogel hokjes bouwen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien wat nieuwe dingen qua koken/bakken/voeding? Je kunt vrij simpel lekkere dingen maken (dingen uitproberen) wat ook goed is voor je gezondheid en wat voor je algemene gesteldheid opbeurend kan werken.

Verder mis ik eigenlijk alle vormen van sociaal contact, al is het maar "onder de mensen zijn". Maar misschien is dat ook te wijten aan je blessure. Sterkte iig!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Podcasts, voor elk wat wils te vinden. Geschiedenis, true crime, tech, van alles.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Plastic modelbouw misschien iets? Hoewel dat ook al snel duur kan worden, ik kan niet in je portemonnee kijken maar met een paar tientjes aan gereedschap en verf kom je -naast de kitjes zelf- al een heel eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Rubiks kubus leren oplossen. Klinkt dom, maar het is super ontspannend. Een gewone 3x3 heb je in een middag wel onder controle, maar een 5x5 of hoger is al knap lastig om te doorgronden. Kun je uren mee zoet zijn. Ook is het een makkelijk, klein ding waar je overal mee kunt gaan zitten. Half fidget, half brein breker en veel voldoening als je de algoritmes eindelijk doorziet en je je eigen tijden gaat verbeteren.

Mijn ultieme escapisme is trouwens de Discworld boeken serie van Terry Pratchett. Daar kan ik mezelf echt helemaal in verliezen. Je geeft aan dat je niet van lezen houdt, dus ik weet niet of je iets aan die tip hebt, maar het is zo'n knap staaltje world-building, en het is meeslepend en intelligent zonder zwaar op de maag te worden dat, ALS je het leuk vindt, je je er weken mee kunt vermaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 28-10-2021 15:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Muziek maken met de pc? Weinig flitsen en vermoeiend beeld, en focust zich meer op gehoor.
Ik heb vroeger wel eens geprobeerd een track te mixen, en daar kan je leuk je tijd in kwijt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:08:
Verder ben ik nooit een fan van boeken lezen geweest (dat hebben mijn Nederlands docenten wel om zeep geholpen).
Dit is herkenbaar. Boeken lezen was ook nooit mijn ding, juist vanwege mijn Nederlandse docenten.
Echter sinds een paar jaar geleden ben ik er wel weer aan begonnen en het is eigenlijk best leuk, en ik word er vooral rustig van. Het hoeft niet perse een boek te zijn met een verhaal, maar het kan ook een boek zijn met een wetenschappelijk onderwerp, levensvisie van iemand enzovoorts. Misschien dat je gewoon het is moet gaan proberen? :-)

Succes en beterschap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:43
Meegaan met excursies bij een natuurvereniging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Holy shit. Dit is wel een bijzonder topic. Want:

- tijdens het lezen dacht ik; hey, misschien Lego huren! Wat lees ik iets verderop? Juist.
- Bijna aan het einde van lezen TS dacht ik; misschien wat met hout. Vogelhuisjes bouwen ofzo. Wat lees ik in de eerste reacties? Juist...

hoe dan?!

Nou, dan ben ik door m'n ideeën heen voor nu ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:11
Podcast werd al genoemd, wellicht cabaret In willekeurige talen dit kan prima zonder beeld.

Cursus volgen, voldoende gratis materiaal te vinden.

En een plan uitwerken voor de toekomst want ik neem aan dat je plan is om hieruit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien heb ik erover heen gelezen maar muziek luisteren? En als lezen niet gaat misschien luisterboeken proberen?

@NeFoRcE in principe is het lezen van jouw post ook afleiding toch? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel36 op 28-10-2021 15:27 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Lockpicking: setje picks en een setje sloten is niet zo duur van de Chinees.

Puzzle Boxes: nieuw vrij duur, wellicht tweedehands ergens te vinden.

Koken en/of bakken: komt je altijd van pas. Maak je familie of bekenden er blij mee zolang het een beetje binnen te houden is :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je een combi van geschiedenis, puzzelen, wiskunde en programmeren leuk vindt, is dit eentje waar je weken zoet mee kunt zijn: http://users.telenet.be/d.rijmenants/en/challenge.htm
Het is een challenge rondom de befaamde enigma machine die de Duitsers in de tweede wereld oorlog gebruikten en die gebroken is door Alan Turing (met hulp van anderen). En ja, ik sta zelf al in de Table of Honor.

Er bestaan veel programmeerchallenges, bijvoorbeeld code of advent.

[ Voor 8% gewijzigd door KabouterSuper op 28-10-2021 15:29 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Je gaf aan dat gamen op dit moment geen optie is, maar omdat je puzzelen zo duidelijk aanhaalt wil ik je toch een tip geven die je dan over dat maandje kunt proberen: The Witness.

Het is een ontzettend rustig laid back puzzelspel met een hele fijne sfeer. Ik zal niet zomaar conclusies uit je verhaal trekken, maar er zitten elementen in die ik ook heb meegemaakt, en The Witness was voor mij echt helemaal perfect op dat moment.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Creesch

bla bla!

Tux3.14 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Dit is herkenbaar. Boeken lezen was ook nooit mijn ding, juist vanwege mijn Nederlandse docenten.
Echter sinds een paar jaar geleden ben ik er wel weer aan begonnen en het is eigenlijk best leuk, en ik word er vooral rustig van. Het hoeft niet perse een boek te zijn met een verhaal, maar het kan ook een boek zijn met een wetenschappelijk onderwerp, levensvisie van iemand enzovoorts. Misschien dat je gewoon het is moet gaan proberen? :-)

Succes en beterschap!
Hier wil ik ook even mijn steun voor uitspreken. Er zijn in mijn ervaring heel veel mensen die denken dat ze lezen niet leuk vinden maar het eigenlijk ook nooit meer hebben gedaan naast het verplichtte lezen op school. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die er pas in de loop van hun volwassen leven achter komen dat ze lezen wel leuk vinden, alleen niet het verplicht lezen van boeken van een leeslijst waar ze weinig mee hebben.

Er is inderdaad een breed arsenaal aan boekonderwerpen beschikbaar waarvan je het merendeel niet zal zijn tegengekomen op je Nederlandse leeslijst.
Ook niet duur om uit te proberen als je even langs je lokale bibliotheek gaat. Geeft ook nog eens minder zooi dan andere hobbies (afgezien van boeken die je weer terug kan brengen)

Aan @Martinspire mits je er natuurlijk open voor staat. Wat voor media consumeer je normaliter? Dan doel ik op wat voor soort series maar ook zaken zoals youtube kanalen. Aan de hand daarvan kunnen namelijk wellicht potentieel leuke boeken of tijdschriften worden aangeraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Creesch op 28-10-2021 15:32 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009

Daniel36

vernieuwde formule

Deze zijn (voor sommigen) een beetje buiten hun comfortzone maar ademhalingsoefeningen of zelfs meditatie?

Niet gelijk afschieten, zoals velen waaronder ikzelf, doen/deden.

Het kan heel prettig zijn om rust te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Wandelen, met een headsetje op en een luisterboek. Offff *tromgeroffel* geocaching. Leuk en laagdrempelig, kan ook in je wijk aangezien daar heel vaak wel wat zit :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Tux3.14 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Succes en beterschap!
Of als je Nederlands-talig niks vind is Engels altijd wel aan te raden. Zo heb ik een paar maanden terug voor het hele Game of Thrones (A song of fire and ice) gebeuren gelezen. Was ik wel even zoet mee en je verbeterd je Engels ook meteen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Bierbrouwen of kaarsen maken?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sh4d0wman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:28:
Koken en/of bakken: komt je altijd van pas. Maak je familie of bekenden er blij mee zolang het een beetje binnen te houden is :+
Ik kan uit ervaring melden dat het kneden van (brood)deeg een uitermate rustgevende bezigheid is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
aljooge schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:24:
Meegaan met excursies bij een natuurvereniging
Hij heeft een liesblessure |:(

*sowieso

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
De hele dag lurken op Tweakers.net forum als hobby zijnde >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:11
Een muziek instrument leren? Ergens een goedkoop keyboard/gitaar/anders op de kop tikken en een lesboek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Of als je Nederlands-talig niks vind is Engels altijd wel aan te raden. Zo heb ik een paar maanden terug voor het hele Game of Thrones (A song of fire and ice) gebeuren gelezen. Was ik wel even zoet mee en je verbeterd je Engels ook meteen.
Absoluut mee eens, Engelse boeken kan ik zeker aanbevelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
My 2 cts:
  • Gitaar spelen
  • Schaken (correspondentieschaken is nog steeds een ding!)
  • Go
  • Dammen

[ Voor 21% gewijzigd door desmond op 28-10-2021 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

• Schieten: vuurwapens zijn gereguleerd, niet illegaal. Je mag bij een schietvereniging.
  • Gewichtheffen: ik heb wel eens rolstoelgebonden mensen begeleid met armen en torso trainen.
  • Smeden/gieten: je kan een zogeheten 'yard furnace' bouwen en metaal gieten, wil ik zelf ook eens gaan doen :)
Zomaar wat ongebruikelijke ideeën, alledrie prima rond de €50,- initiële kosten te houden als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door nst6ldr op 28-10-2021 16:18 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
Is bij gamen het probleem de snelheid van graphics (licht) in snelle games, of het licht van de monitor in het algemeen? Indien dat eerste, er zijn veel games die op je gemakje te spelen zijn zonder tijdsdruk of gekke snelle dingen op het scherm. Ik kan zelf bijvoorbeeld heerlijk ontspannen met Cities Skylines. Geld op unlimited zetten en heerlijk een stad bouwen (kun je zo gek maken als je zelf wilt met details en mods). Ik zie een game als dit eerder als een soort digitaal Lego bouwen dan echt gamen. En zo zijn er nog veel meer simbuilder/tycoon games (Rollercoaster Tycoon of nieuwe varianten als Parkitect en Planet Coaster, of Zoo Tycoon, Transport Fever 2, om er maar een paar te noemen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
Daniel36 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:32:
Deze zijn (voor sommigen) een beetje buiten hun comfortzone maar ademhalingsoefeningen of zelfs meditatie?

Niet gelijk afschieten, zoals velen waaronder ikzelf, doen/deden.

Het kan heel prettig zijn om rust te vinden.
Ik ga je overtreffen met... zingen. Zingen is ontspannend, stress-verlagend, gezond (ademhaling), leuk, (bijna) iedereen kan het (tenzij je écht toondoof bent) of kan het leren. En wil je wat uitdaging, dan dowload je een karaoke-mp3'tje en maak je een opname van jezelf.

Daarnaast was mijn eerste gedachte: paint by numbers, maar dan voor volwassenen. Zie je in Nederland niet veel, maar op Amazon.de genoeg te vinden. Mijn vriendin doet dat om te ontspannen. Zie: https://www.malennachzahlen-schipper.com/nl/home/ . Maar verven was niet je ding schreef je, dus feitelijk is deze tip aan anderen gericht...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je boeken niet trekt, probeer dan eens stripboeken of comics. Of gewoon een Donald duck album. Goedkoop bij de bieb te leen. En je legt ze makkelijk even weg.

Tuinieren misschien nog iets? Ik zit er zelf meestal ook bij, het is nu goed weer om bloembollen in een pot of in de grond te douwen, geen idee hoe dat gaat met een liesbreuk maar tuinieren vind ik altijd enorm ontspannend, knap ik altijd heel erg van op.

Sterkte en beterschap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:26
Fotografie?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:54
Wat een vervelende situatie, Sterkte!

Zijn luisterboeken misschien iets voor je ? Ik kan je eventueel een try-out van een maand sturen voor Storytell om het eens te proberen. (E-Books & Luisterboeken)

Ook zag ik dat je nog wel wat spelletjes kon spelen op je tablet. Hearthstone en dan met name de Battlegrounds variant is wat mij betreft een van de betere games op de tablet/mobile devices die volledig gratis te spelen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auwey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 11:02
Zelf ben ik fanatiek met Magic the Gathering.
Je kan dit online spelen (gratis) zitten wel animaties in maar redelijk statisch speel veld. Maar je kan ook echt verzameling bouwen (wees gewaarschuwd je kan er veel geld in kwijt)

Mijn plezier zit er in het bouwen en upgraden van je "decks". Je kan wel leuke sites vinden waar je virtueel aan de slag kan voor dat je investeert.

"Life is a game. The only thing that matters is whether you're a pawn or a player."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:48
Kleien! Of professioneler: 'keramiek'. Heel ontspannend omdat je lekker fysiek bezig bent met je handen, is creatief en je houdt er uiteindelijk iets leuks aan over. Keramiek moet wel gebakken worden in een hete oven (veel heter dan je thuisoven), die hebben ze vaak bij een kunstcentrum of een lokale kunstenaar.

Als dit je te creatief is, dan is brood of pizza bakken een lekker alternatief.

En omdat buitenlucht ook goed is voor je fysieke en mentale gezondheid, vraag eens rond of je een rustig hondje van iemand uit kan laten.

En wanneer je lekker technisch bezig wil zijn, kijk eens of je kan helpen bij een repaircafé.

Succes en beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Leer bewerken.
YouTube: How to: Hand stitching leather with traditional saddle stitch

Glas in lood maken.
YouTube: FOKA Glas-in-lood DOE-HET-ZELF, complete instructie!

En beide hobby's hoeven niks te kosten, als je de gemaakte spullen verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Je ideeën vind ik leuk, gewichtheffen met een liesbreuk raad ik ten zeerste af. Geen abdominale drukverhogende activiteiten ondernemen, zonder afstemming met je eigen arts.

Ps. Wel echt leuk topic waar ik zelf ook wat hobbies uit haal, anders dan v&a en het forum afstruinen.
Cass Casey schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Ik ga je overtreffen met... zingen. Zingen is ontspannend, stress-verlagend, gezond (ademhaling), leuk, (bijna) iedereen kan het (tenzij je écht toondoof bent) of kan het leren. En wil je wat uitdaging, dan dowload je een karaoke-mp3'tje en maak je een opname van jezelf.

Daarnaast was mijn eerste gedachte: paint by numbers, maar dan voor volwassenen. Zie je in Nederland niet veel, maar op Amazon.de genoeg te vinden. Mijn vriendin doet dat om te ontspannen. Zie: https://www.malennachzahlen-schipper.com/nl/home/ . Maar verven was niet je ding schreef je, dus feitelijk is deze tip aan anderen gericht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je website fixen, die doet het namelijk niet :D

Misschien kan je ook een opleiding/cursus gaan doen, die kosten vaak veel tijd, wat je nu hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Ik zie al wat leuke dingen voorbij komen. Waarvoor dank.
Razr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:13:
Misschien wat nieuwe dingen qua koken/bakken/voeding? Je kunt vrij simpel lekkere dingen maken (dingen uitproberen) wat ook goed is voor je gezondheid en wat voor je algemene gesteldheid opbeurend kan werken.
Mja koken kan op zich wel, maar het is ook niet iets waar je een dag mee kunt vullen. Al kan ik nog wel eens kijken naar wat nieuwe gerechten.
Toch is er wel zoiets als kook stress, want een boel dingen moeten uiteindelijk tegelijk klaar zijn. Er zijn niet veel recepten waar je echt maar 1 ding per keer doet. Al kan ik nog wel eens rondkijken
Verder mis ik eigenlijk alle vormen van sociaal contact, al is het maar "onder de mensen zijn". Maar misschien is dat ook te wijten aan je blessure. Sterkte iig!
Mja sociaal is al snel druk of te druk. Anders kan ik nog wel met wat mensen van werk praten en wat familie (daar heb ik ook zat van). Maar ik heb nu snel last van overgevoeligheid aan prikkels. Zoals ik al aanhaalde is soms een reclamefolder al teveel.

Het is wel de bedoeling om meer contact te zoeken, maar momenteel is het al snel druk.
Kazu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:31:
Je gaf aan dat gamen op dit moment geen optie is, maar omdat je puzzelen zo duidelijk aanhaalt wil ik je toch een tip geven die je dan over dat maandje kunt proberen: The Witness.

Het is een ontzettend rustig laid back puzzelspel met een hele fijne sfeer. Ik zal niet zomaar conclusies uit je verhaal trekken, maar er zitten elementen in die ik ook heb meegemaakt, en The Witness was voor mij echt helemaal perfect op dat moment.
Die heb ik al uitgespeeld voor ik ziek werd ;)

Overigens zijn veel pc-spellen me nog wat veel. Zelfs op de tablet al. Echt irritant en frustrerend als ik voor de zoveelste keer mijn keel voel gaan dichtzitten. En op zich ben ik wel op de hoogte qua android/pc/xsx/ps5/switch wat ik kan doen als dat wel weer beter gaat ;)

(overigens heb ik weinig met Heartstone of Magic the Gathering maar ieder zijn ding)
Creesch schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Oh zeker eens dat er meer is dan de leeslijst. Eigenlijjk alles wat ik wilde lezen stond er nooit op. Ik lees ook wel aardig wat op internet en in tijdschriften, maar boeken en ebooks trekt me gewoon niet zo erg. Dan liever iets met beeld (ook al heb ik wel levende fantasie).

Aan @Martinspire mits je er natuurlijk open voor staat. Wat voor media consumeer je normaliter? Dan doel ik op wat voor soort series maar ook zaken zoals youtube kanalen. Aan de hand daarvan kunnen namelijk wellicht potentieel leuke boeken of tijdschriften worden aangeraden.
Ik volg aardig wat op youtube mbt wetenschap en interessante video's (Mustard, Wendover, dat soort) en veel over F1. Verder veel series, met name sci-fi, actie en humor. Daar heb ik al wel genoeg nog op mijn lijstje staan. Ik was altijd wel fan van spannende series maar dat trek ik echt niet. Een random aflevering van Friends werd me al teveel (toevallig 1 waar Chandler niet kon slapen maar goed)
Daniel36 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:32:
Dat doe ik al ivm slaapapneu. Heb een fisio voor oefeningen en ben ook al bezig met ademhalingsoefeningen ivm benauwdheid. Gelukkig is mn bloeddruk al wel enorm gezakt dus echt benauwd heb ik het niet meer, maar ik voel mn keel wel regelmatig dichter zitten (ongeacht of dat fysiek zo is).
Weissbier schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:38:
De hele dag lurken op Tweakers.net forum als hobby zijnde >:)
Dat deed ik eerst al. Kijk mn posthistory en karma-ranglijst maar ;)
Ernemmer schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:25:
Je website fixen, die doet het namelijk niet :D
Haha klopt. Maar mn ene site wees naar twitter en de andere naar github dus dat maakt verder weinig uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Ik sluit mij aan bij het advies op toch eens een boek op te pakken. Lenen van familie en vrienden kost niets en een abo bij de bieb is ook niet duur.
Dat je niet van lezen houd vanwege school, is een excuus dat ik vaker heb gehoord. Maar boeken lezen die je zelf uitkiest is heel iets anders.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
JukeboxBill schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:34:
Ik sluit mij aan bij het advies op toch eens een boek op te pakken. Lenen van familie en vrienden kost niets en een abo bij de bieb is ook niet duur.
Dat je niet van lezen houd vanwege school, is een excuus dat ik vaker heb gehoord. Maar boeken lezen die je zelf uitkiest is heel iets anders.
Op zich wel eens maar ik trek het emotioneel gezien momenteel even niet wat ik zou willen lezen. Ik wil het later nog wel proberen, maar voor nu zoek ik even andere tijdvulling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 11:49
Audio boeken? Dan hoef je niet zelf actief te lezen, kan je lekker achterover hangen en, vaak zijn het echt toffe voice acteurs! Je kan natuurlijk altijd een onderwerp pakken die je niet gelijk emotioneel mee sleept zoals specifieke sci-fi etc.

Daarnaast zijn er ook echt leuke podcasts wat al genoemd werd.. Over de geschiedenis van Nederland bv, of een ander onderwerp wat je interesseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
+1 voor audio boeken
Dan kun je nog denken aan puzzels.
Legpuzzels, maar ook andere puzzel vormen
Ik kan me echt soms echt een uurtje verliezen met het oplossen van (Killer) Sudoku's.
iOS: https://apps.apple.com/us/app/classic-sudoku/id1488838275
iOS: https://apps.apple.com/us/app/killer-sudoku-ctc/id1544165118
Dit zijn echt handgemaakte Sudoku's geen computer gegenereerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:43
Het wandeltempo van zo'n natuurexcursie ligt zeker niet hoog. Je staat bij veel plantjes en beestjes gewoon stil. Er gaan veel meer mee die iets moeilijker lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door aljooge op 28-10-2021 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ook +1 voor audioboeken en met je handen bezig zijn. Audioboeken zijn voor mij overigens wel echt een ding om tijdens iets anders te luisteren. Ik ga niet op de bank naar de muur zitten staren terwijl ik een audioboek luister.

Hou je van fantasy? Dan raad ik je de engelstalige audioboeken van The Wheel of Time aan. Bijzonder goed. Wordt nu ook (eindelijk) een televisieserie van gemaakt met de pilotaflevering op 19 november. Het zijn 14 boeken dus daar ben je wel effe mee bezig ;)

Elke dag een stuk wandelen in de natuur is ook goed voor lichaam en geest. Sporten idem, maar weet niet in hoeverre je dat trekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tagican
  • Laatst online: 22:03
Als je denkt stress te krijgen bij het koken, dan kun je er ook voor kiezen om te bakken. Dat is meestal vrij sequentieel, het meeste werk zit in het begin en daarna is het wachten op de oven in veel gevallen, plus je hebt weer wat om te eten / delen :)

Wat daarnaast vanuit je huis kan doen is fotografie: dat kan eerst met je telefoon en daar de functies op ontdekken. Als je eventueel al een apart cameratoestel hebt, dan kun je daar ook de functies van uitvinden.

Of wellicht vogelspotten? Dat kan heel suf klinken, maar zodra je er in verdiept, herken je meer geluiden in je omgeving en opzich geeft het ook wat begrip voor de natuur om ons heen. Er zijn ook gratis cursussen die je hiervoor kan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Martinspire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Op zich wel eens maar ik trek het emotioneel gezien momenteel even niet wat ik zou willen lezen. Ik wil het later nog wel proberen, maar voor nu zoek ik even andere tijdvulling.
Met 'emotioneel' bedoel je dat je moeite hebt om het gelezene in je op te nemen? Kies je dan zulke moeilijke boeken? Zo ja, dan zal je je doelstellingen moeten bijstellen.

Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik schilderen/aquarelleren oppakken. Dat is iets dat ik graag nog eens wil doen, maar mij er nu geen tijd voor gun.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Voor de ontspanning kan ook een kleurboek iets zijn, klinkt suf maar er zijn er speciaal voor volwassenen.
Negakinu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:18:
Rubiks kubus leren oplossen. Klinkt dom, maar het is super ontspannend. Een gewone 3x3 heb je in een middag wel onder controle,
Huh.....in een middagje?? ben al sinds mijn jeugd bezig met dat ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Een aquarium?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Aquarium(pje) inrichten en onderhouden? :) Tuinieren onder water dus.. incl. wat mooie visjes of garnaaltjes.

Edit: oh lol, niet alles gelezen maar zie dus na plaatsen dat @André boven mij dezelfde suggestie had.

[ Voor 33% gewijzigd door remzor op 28-10-2021 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Rmg

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:17:
  • Schieten: vuurwapens zijn gereguleerd, niet illegaal. Je mag bij een schietvereniging.
Zomaar wat ongebruikelijke ideeën, alledrie prima rond de €50,- initiële kosten te houden als het goed is.
Schieten lukt je niet om in te stappen voor < 50.

Een paar keer als introducé mee kan prima voor wat kleingeld.

Maar zodra er contributie betaald moet worden, de knsa* en munitie gekocht moet worden loopt t toch aardig rap in de papieren.

Naast of het überhaupt met gevoeligheid voor harde geluiden, lichtflitsen en paniekaanvallen bij het het lezen van de Kruidvat folder wel een goed idee is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
3d metalen modellen bouwen. Erg cool als ze klaar zijn. Veel en langdurig gepriegel. En, niet duur. https://www.metalearth.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Voor een laagdrempelig audioboek in een Sci-Fi setting raad ik de Expeditionary Force serie aan. Bij tijd en wijle hilarisch, en op een niveau dat als je even afdwaalt je niet hoeft terug te gaan omdat je wellicht een groot plotpunt gemist hebt.

Met Audible 30-dagen trial gratis uit te proberen :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koop een zak cement, maak kleine blokjes en bouw stenen huisjes. Desgewenst kleur toevoegen en zo uitbreiden naar een dorp, treinrails en zo uitbouwen dat je gewoon een diorama maakt :-)

Zo vlak voor kerst, in kerststyle natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBH1TWj44rw4s9hSgwHREty_LvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2IZakDam612x1LGiLLNt9u1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze was nog geen € 15 en ben er echt best lang mee bezig geweest. Ze hebben gebouwen, schepen, poppetjes, van alles.

Ook kun je veel uGears-klonen kopen via AliExpress voor veel minder dan het origineel.

Anders papieren bouwwerken, Canon heeft een site waarop je zelf bouwpakketten kan downloaden om uit te printen.

Ook kun je voor een paar euro mini-poppenhuizen halen op AliExpress, en die hebben weinig meer te maken met de poppenhuizen die je van kleine meisjes kent.

Als laatste: modelbouw van Revel: auto's schepen, van alles. Kan best goedkoop zijn, en je bent gegarandeerd uren bezig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rmg schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:21:
[...]

Schieten lukt je niet om in te stappen voor < 50.

Een paar keer als introducé mee kan prima voor wat kleingeld.

Maar zodra er contributie betaald moet worden, de knsa* en munitie gekocht moet worden loopt t toch aardig rap in de papieren.

Naast of het überhaupt met gevoeligheid voor harde geluiden, lichtflitsen en paniekaanvallen bij het het lezen van de Kruidvat folder wel een goed idee is. ;)
Ah, natuurlijk. Hier is het een personeelsvereniging dus dat valt een stuk goedkoper uit.

Ik betrapte mezelf er alweer op dat ik weer een filmpje had opgezet over het bouwen/gebruiken van een yard furnace. Het idee dat je je eigen dingen kan smeden is best wel stoer al zou ik niet weten wat ik uberhaubt zou gaan maken :')
Vorkie schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:40:
Koop een zak cement, maak kleine blokjes en bouw stenen huisjes. Desgewenst kleur toevoegen en zo uitbreiden naar een dorp, treinrails en zo uitbouwen dat je gewoon een diorama maakt :-)

Zo vlak voor kerst, in kerststyle natuurlijk.
Dit wilde ik letterlijk net gaan voorstellen, vroeger had de Gamma van die bouwpakketjes met mini bakstenen, kozijnen en cement. Dat was best leuk.

Sowieso kan ik een bonsai boompje aanraden, daar kan je op lange termijn mee bezig zijn, en afhankelijk van het type moet je ook echt gaan bijknippen en vormen.

Het verzinnen van ideeën begint bij mij haast een therapeutisch effect te krijgen O+

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ameryllia
  • Laatst online: 23:39
In plaats van een hobby kan je ook overwegen als vrijwilliger iets op te pakken. Er is vrij veel vraag naar vrijwilligers in de ouderen en gehandicapten zorg in diverse capaciteiten, al word dit vaak niet geadverteerd. Helpen met dagbesteding, sport of wandel maatje of af en toe samen een kopje koffie drinken en wat lego (of iets anders) bouwen.
Als het je interessant lijkt kan je kijken wat er bij jou in de buurt zit en in overleg met de zorgverleners kijken wat en wie bij je past. Mogelijk kan je zelfs samen een nieuwe hobby oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Vele dingen van wat je zegt zijn herkenbaar voor mij.
Ik ga graag wandelen met een podcast op mijn oren. Eigen tempo, eigen gekozen geluid. Heel leuk.

Eens iets koken wat compleet buiten je comfort zone ligt (bij mij is dat héél snel het geval) kan ook leuk en verrijkend zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Voor het lezen kan ik een boek duim houder aanraden. Steek je je duim in, en drukt de bladzijden op zij, maakt het lezen rustiger, en de houding van je hand fijner.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Martinspire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:32:

Mja koken kan op zich wel, maar het is ook niet iets waar je een dag mee kunt vullen. Al kan ik nog wel eens kijken naar wat nieuwe gerechten.
Toch is er wel zoiets als kook stress, want een boel dingen moeten uiteindelijk tegelijk klaar zijn. Er zijn niet veel recepten waar je echt maar 1 ding per keer doet. Al kan ik nog wel eens rondkijken
Als je losse gerechten maakt dan valt die kookstress toch wel mee? Meestal kun je de onderdelen van het gerecht één voor één klaarmaken en dan op het eind samenvoegen tot een gerecht.

Pas als je een maaltijd gaat maken dan moeten verschillende gerechten allemaal tegelijk klaar zijn, hoewel daar vaak ook nog wel omheen valt te werken.

Zelf vind ik de kookvideo's van Alvin Zhou heel erg inspirerend en ook erg rustgevend... meditatief koken :)

YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Breien. Als je het eenmaal onder de knie hebt prima te doen tijdens het televisiekijken. Ik zou je aanraden dat op de continentale manier te doen, want op zijn Nederlands heb je binnen no-time een RSI. Lekker beginnen met mutsen en sjaals. Dan niet klooien met vier naalden, maar met een rond brei naald. Met dank aan mijn basisschool juf :p

Perfect ook tijdens outdoor vakantie, want weegt niks, of tijdens het wachten op of in vlieg(veld), bus etc.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
Je stamboom uitpluizen :-). Heel veel kleine dopamine shotjes omdat je weer een klein stapje verder bent.
Als je ver bent, kun je overwegen een DNA test aan te schaffen en te kijken welke DNA matches je kunt plaatsen in je stamboom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:44
Red devil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:11:
Je stamboom uitpluizen :-). Heel veel kleine dopamine shotjes omdat je weer een klein stapje verder bent.
Als je ver bent, kun je overwegen een DNA test aan te schaffen en te kijken welke DNA matches je kunt plaatsen in je stamboom.
Yep, doe ik ook. Kun je eindeloos mee bezig zijn !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentUser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-12-2021
Mocht je een (vooral) fysieke muziekverzameling hebben is misschien het catalogiseren ervan een leuke hobby, vind het zelf rustgevend en handig om een overzicht te hebben ipv alles in Excel ofzo bij te houden.

Op www.discogs.com bijvoorbeeld kan je je lp's, cd's e.d. bijhouden op diverse niveau's, van "gewoon" tot "dit is misschien best wel een beetje enorm nerdy"...

Bijvoorbeeld gewoon niveau: cd Artiest : cd Titel - Catalogusnr. 12345 en die kiezen.

Of beetje nerdy: cd Artiest : cd Titel - Catalogusnr. 12345678 wat een geremasterde her-uitgave is waarbij het matrixnummer weer anders is dan eenzelfde geremasterde her-uitgave of een uitgave heeft wel/geen hype sticker op de voorkant van het doosje/hoesje en zo kunnen er nog tig verschillen zijn tussen wat op het oog dezelfde cd lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannr2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 23:41
- Golf putter, golf balletje en zo’n doel dat het balletje terug schiet.
- Dungeons and Dragons Castle Ravenloft boardgame. Kan met meerdere spelers maar ook alleen.
- Sterrenkijken. Je kan prima met een verrekijker beginnen ipv een telescoop.

[ Voor 54% gewijzigd door Sannr2 op 28-10-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Kleuren misschien? Kleurboek en potloden kost bij de action nog geen 10 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freycinet
  • Laatst online: 10-05 15:01
Decoupeerzagen / Figuurzagen. Bouwmarkt, plaat multiplex aan repen laten zagen (makkelijker mee te nemen) en dan bijv. het alfabet zagen. Tamelijk nutteloos, maar in dit soort situaties wellicht heerlijk tijdverdrijf / om het hoofd leeg te maken. Daarna chinese karakters zagen. Kalligrafie, maar dan met hout. haha.
Als het bevalt kun je daarna kleine kastjes / krukjes / tafeltjes gaan maken o.i.d.
Sterkte met de situatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Origami? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 20:08

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Kwam in dit topic om hetzelfde te posten. Erg leuke puzzels/bouwpakketjes met een mooi eindresultaat.

Kan varieren van makkelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-J6WZE0MsYDiwOQl_qaWzFtKrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRIl6LBhevTYs2SVezsExkwz.jpg?f=fotoalbum_large

Tot moeilijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_LV4KHkMtwfg8e7PPBDiF1QOeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqjjQk2UnBLjqEkzGr3ih7Ab.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGWkGl2xJTBj-w8Ot4DBUJazGqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU8xAXZosfrQ1s0MbsRPK99A.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

[Afbeelding]

@Ardana beschrijft precies mijn favoriete hobbies. Zoals genoemd de Metal Earth, uGears (houten puzzels), poppenhuizen (niet kinderachtig/meisjesachtig!)

En als laatste toevoeging kan ik je ook de Box Theatre aanraden. Dit zijn blikken doosjes met een 'scene' die je zelf in elkaar zet met hout, papier, lichtjes en plantjes.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/gQmCk6RiU8Q/maxresdefault.jpg
En mocht je @dawgs suggestie voor origami serieus overwegen, doe mij dan even een PM. Wellicht kan ik, gezien je budget, iets leuks regelen (iets met een schoonmoeder die origamidocent is en recentelijk gestopt is met de webshop)

[ Voor 37% gewijzigd door Belindo op 29-10-2021 07:05 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad.
Toen uit verveling wat op een oud keyboard gaan pingelen, en vervolgens serieus enkele maanden piano heb leren spelen. Ook als je net zo a musicaal bent als ik, kunj je daar toch flink wat lol uit halen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 21:37
Misschien niet een echt leesboek maar bijvoorbeeld het boek "what if" van randall munroe. Korte op zichzelf staande hoofdstukken grappig uitgewerkte bizarre wetenschappelijke vragen met zijn vermakelijke xkcd stripjes erbij (ook vertaald te koop), if maandbladen ( allerlei onderwerpen)
Puzzelboekjes: diverse soorten sudoku of Japanse puzzel bijvoorbeeld.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je kan ook een taal leren? Bijvoorbeeld Spaans.
Je kan met DuoLingo of een andere app gewoon gratis aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:53

Croga

The Unreasonable Man

@Martinspire klinkt behoorlijk zwaar man. Heel veel beterschap!

Wat tips betreft:
Boeken zijn al genoemd. Wil je boeken die een wat lagere emotionele druk leggen kijk dan eens naar Isaac Asimov. Zeker de originele Foundation boeken zijn een epistel over logische vervolgen met weinig emotionele waarde. Doe ze dan wel in het originele Engels, de vertaling is niet beister goed.

Ik heb een paar maanden terug met een acute slijmbeursontsteking gezeten (2 maanden "Oh, gaat wel over" is er niet goed voor....) en mocht dus niet typen/muizen. Ik ben toen op m'n tablet Russisch gaan lezen (aangezien ik Chinees al eerder opgegeven had). In 2 weken tijd in ieder geval het alfabet onder de knie gekregen. Weinig kans op emotionele reactie, leuk om te doen en ook nog eens nuttig. Ik heb dat via DuoLingo gedaan en als je af en toe een advertentie voor lief neemt is dat geheel gratis.
(En ik zie nu dat @Speed24 dezelfde tip geeft :-) Zie dit als reinforcement van die tip)

Succes in ieder geval! En ik hoop dat je blessure snel voorbij is; sporten is nogsteeds één van de beste manieren om stress te verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ow, papiersnijkunst is meer dan alleen modelbouw. https://www.bol.com/nl/nl...lpturen/9200000076305439/ bijv, of karakuri (mechanische bewegende bouwwerken van papier) of kirigami of paper automata zijn goede zoekwoorden om bijv. op Bol.com te gebruiken.

Mocht je interesse hebben, kan ik wel meer tips geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 29-10-2021 08:37 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
Vissen: heerlijk buiten in de natuur op mooie plekjes (wel even zoeken), rust, hoeft niet gek veel te kosten :)
Zelfs als je niets vangt is het ontspannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 14:09
FirePuma142 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:16:
Podcasts, voor elk wat wils te vinden. Geschiedenis, true crime, tech, van alles.
of audioboeken, te combineren met een wandeling oid?

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:02
Je hebt ook kleurplaten voor volwassenen. Deze zijn vaak veel gedetailleerder dan die voor kinderen. Met een mooie doos kleurpotloden kan je lang eraan werken. Het is ook heel ontspannend.

Anders kan je ook kijken naar 3d tekenen met een tekenprogramma als Freecad. Hiermee maak ik nieuwe meubels voor in huis.

De kleurboeken die ik doe zijn van Coloriages

[ Voor 7% gewijzigd door avanhel op 29-10-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 18-09 16:05

PB-powell

Mr. Laziness

Aansluitend op het kleuren:
Paint by numbers of diamant painting. Iets gestructureerder maar geeft wel mooie plaatjes.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Faxe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:22:
Kleuren misschien? Kleurboek en potloden kost bij de action nog geen 10 euro.
Zonder gekheid.. ik zit regelmatig met mijn dochter van 5 samen te kleuren. Valt me op hoe relaxt ik daar van word.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:36
Sannr2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:12:
- Sterrenkijken. Je kan prima met een verrekijker beginnen ipv een telescoop.
Bij voorbeeld met dit boek.

Met het blote oog kan ook, als het helder is, naar buiten, kost helemaal geen drol (wel warme kleren aan).

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

IQM

Wat ik zelf ook heel leuk vind om te doen -maar vaak de tijd niet voor heb- is het repareren van kapotte spullen. Dit kan variëren van een houten stoel tot het vervangen van een OLED display in een apparaat. Met een setje mini schroeverdraaiers en een soldeerbout kom je al een heel eind. En wat elke ouder wel herkent: de kinderen spelen met speelgoed en de ouders moeten het soms eindeloos veel maken.

Zoals anderen ook al suggereerden is tuinieren ook heel ontspannend. Dit is een goed moment om alvast te snoeien en winterklaar te maken. Of zoek op marktplaats naar iemand die zijn aquariumhobby beëindigd. Ik heb ooit mijn 60 liter bakje compleet met alle toebehoren voor € 50,- aan zo iemand verkocht. Zet er een paar planten en vissen in en je kunt er uren naar kijken.

Maar je kunt ook altijd wat vrijwilligerswerk gaan doen. Helpen bij een voedselbank, kringloopwinkel of verzorgingstehuis. Mijn ervaring is dat als je nuttig bent je daar heel veel voldoening uit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Wellicht is Ministeck een idee? Volgens mij goedkoop te krijgen bij Action (wellicht onder een andere merknaam) of anders op Marktplaats.

Of als je handig bent kun je dit jaar wellicht je eigen kerstkaarten knutselen of handwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 16:35
Auwey schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:48:
Zelf ben ik fanatiek met Magic the Gathering.
Je kan dit online spelen (gratis) zitten wel animaties in maar redelijk statisch speel veld. Maar je kan ook echt verzameling bouwen (wees gewaarschuwd je kan er veel geld in kwijt)

Mijn plezier zit er in het bouwen en upgraden van je "decks". Je kan wel leuke sites vinden waar je virtueel aan de slag kan voor dat je investeert.
Je kan de pets van je tegenstander uitschakelen door hem te muten en je kan ook alle bijzondere kaartstijlen blokkeren. Ik weet niet of je de animaties die sommige kaarten laten zien ook uit kan schakelen. Zolang je weg blijft van ranked play en begint met de wekelijkse events waar je een deck voor krijgt, de gratis starter decks in de "Play" cue en Jumpstart dan kan je het heel lang gratis volhouden. Maar ik lees verderop in het topic dat dit niet OP's ding is.

Er zijn diverse bordspellen met een solo variant waarmee je een soort campaign kan spelen. De Dungeons & Dragons bordspellen (Castle Ravenloft, Tomb of Annihilation, Dungeon of the Mad Mage) zijn al genoemd, maar volgens mij zijn er diverse spellen die een vergelijkbare spelmodus aanbieden. Je zou ook "echte" D&D of een andere tabletop game kunnen proberen, maar het probleem daarvan is dat je er over het algemeen meerdere mensen voor nodig hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Ga bejaarden gezelschap houden. Gegarandeerd rustig en traag, en vaak nog onverwachts gezellig ook. Juist omdat die ook mobiliteitsproblemen hebt heb je op de meeste plekken wel een soos in de buurt.

[ Voor 33% gewijzigd door Yucon op 29-10-2021 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:50
Sterrenkijken met een verrekijker? Een nette 10x50 is er al voor onder de honderd euro. Sterrenwacht Halley ligt om de hoek bij jou ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

ErikT738 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Je kan de pets van je tegenstander uitschakelen door hem te muten en je kan ook alle bijzondere kaartstijlen blokkeren. Ik weet niet of je de animaties die sommige kaarten laten zien ook uit kan schakelen. Zolang je weg blijft van ranked play en begint met de wekelijkse events waar je een deck voor krijgt, de gratis starter decks in de "Play" cue en Jumpstart dan kan je het heel lang gratis volhouden. Maar ik lees verderop in het topic dat dit niet OP's ding is.

Er zijn diverse bordspellen met een solo variant waarmee je een soort campaign kan spelen. De Dungeons & Dragons bordspellen (Castle Ravenloft, Tomb of Annihilation, Dungeon of the Mad Mage) zijn al genoemd, maar volgens mij zijn er diverse spellen die een vergelijkbare spelmodus aanbieden. Je zou ook "echte" D&D of een andere tabletop game kunnen proberen, maar het probleem daarvan is dat je er over het algemeen meerdere mensen voor nodig hebt.
Er zijn inderdaad best veel bordspellen die je ook in je eentje kan spelen.
Dit kan een goed alternatief zijn als PC games geen optie zijn. Zo krijg je wel een RPG ervaring zonder naar een druk scherm te hoeven kijken.

Op BoardGameGeek staat wel een uitgebreide lijst van spellen die aangeraden worden voor single-player.

Daarnaast zou ik zelf oneindig veel tijd kwijt kunnen in dingen maken.
Of dat nou koken is, houtbewerking, (arduino) programmeren, schilderen, tekenen, knutselen, (mini's) verven, breien of iets anders wat je interessant lijkt doet er denk ik niet veel toe. Je hebt ook niet belachelijk veel investering nodig om een maak-hobby te starten (een stuk goedkoper dan investeren in Magic The Gathering bijvoorbeeld)

Je geeft aan dat je niet veel geduld hebt voor modelbouw-hobbies, maar je zal toch iets moeten vinden waar je veel tijd in kan steken. Dat zal óf snel gaan vervelen, óf een langer process (met benodigd geduld) moeten zijn.
Uiteindelijk kunnen we veel suggesties geven, maar het is vooral belangrijk dat je iets vind dat je zelf interessant vind. (y)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Yucon schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:39:
Ga bejaarden gezelschap houden. Gegarandeerd rustig en traag, en vaak nog onverwachts gezellig ook. Juist omdat die ook mobiliteitsproblemen hebt heb je op de meeste plekken wel een soos in de buurt.
Dat is heel dankbaar vrijwilligerswerk. Ik zou daar geen zin in hebben. :X

Ik heb wel gemerkt tijdens familiebezoek in een verzorgingstehuis dat daar veel meer mensen snakken naar een praatje.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Negakinu
DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Zonder gekheid.. ik zit regelmatig met mijn dochter van 5 samen te kleuren. Valt me op hoe relaxt ik daar van word.
Hahaha, herkenbaar. Ik heb dat met knikkerbanen bouwen met mijn zoontje. Hij is er dan na een half uur wel mee klaar, maar ik kan zo twee, drie uur lang in een meditatieve zen-state de moeder aller knikkerbanen bouwen. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gGHFaaeANiUCVii-ly51XmbppU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3xnBxLrDSV8cr0u8KyTbRvs.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

BertV schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Dat is heel dankbaar vrijwilligerswerk. Ik zou daar geen zin in hebben. :X
Het geheim zit erin juist de leuke bejaarden uit te zoeken 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Negakinu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Hahaha, herkenbaar. Ik heb dat met knikkerbanen bouwen met mijn zoontje. Hij is er dan na een half uur wel mee klaar, maar ik kan zo twee, drie uur lang in een meditatieve zen-state de moeder aller knikkerbanen bouwen. :p

[Afbeelding]
hahaha tof.. ik zit nog in de Duplo fase nu.. Hubelino (is de Duplo variant van knikkerbanen).. erg tof.
En inderdaad de kids zijn er vrij snel klaar mee.. maar ik kan me er heerlijk mee vermaken. _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Je wil voornamelijk wat met je handen doen begrijp ik?

* Lockpicking (cheapass setje en dan gewoon op sloten oefenen)
* Balisong/vlindermes trainer (trainers varieren in kosten van cheap tot wat een gek er voor geeft)
* kaart truucs (voornamelijk vinger en handbehendigheid (voor een 30 euro op amazon heb een een brick met 12 pakken goede kaarten, genoeg om even mee te oefenen voor ze versleten zijn)
* oldschool reeds vermeld een rubikscube. ook in kosten variabel, maar let wel op wat je koopt (zelf heb ik nu een spaks maar heb op moment een Gan en Moyu op de shortlist staan als upgrade/vervanging :X )

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
dragonhaertt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Er zijn inderdaad best veel bordspellen die je ook in je eentje kan spelen.
Dit kan een goed alternatief zijn als PC games geen optie zijn. Zo krijg je wel een RPG ervaring zonder naar een druk scherm te hoeven kijken.

Op BoardGameGeek staat wel een uitgebreide lijst van spellen die aangeraden worden voor single-player.
De bordspellen inderdaad.

De nummer 1 en 2 van de lijst, Spirit island & Mage Knight, kun je honderden uren spelen.
Variaties in scenerio's, moeilijkheidsgraden, speleropties maken deze enorm herspeelbaar.

Het is wel even uitkijken of deze spellen niet te complex zijn voor TS, je moet je wel een brei aan regels eigen maken.

Deze spellen spelen als een soort van puzzel, iets waar TS wel interesse in heeft, in de zin dat je ziet/weet wat je moet doen, en daarna moet gaan uitzoeken hoe je dat precies moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Creesch schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Hier wil ik ook even mijn steun voor uitspreken. Er zijn in mijn ervaring heel veel mensen die denken dat ze lezen niet leuk vinden maar het eigenlijk ook nooit meer hebben gedaan naast het verplichtte lezen op school. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die er pas in de loop van hun volwassen leven achter komen dat ze lezen wel leuk vinden, alleen niet het verplicht lezen van boeken van een leeslijst waar ze weinig mee hebben.

Er is inderdaad een breed arsenaal aan boekonderwerpen beschikbaar waarvan je het merendeel niet zal zijn tegengekomen op je Nederlandse leeslijst.
Ook niet duur om uit te proberen als je even langs je lokale bibliotheek gaat. Geeft ook nog eens minder zooi dan andere hobbies (afgezien van boeken die je weer terug kan brengen)

Hier haak ik ook aan. Zoek eerst een interessant onderwerp en zoek daar een boek bij. Wie bewonder je? Zijn daar (auto)biografiën van? Welke onderwerpen vind je interessant? Zijn er films of series die je erg tof vond, die gebaseerd waren op een boek?

Dan is het lezen geen doel op zich meer, maar een manier om informatie te vergaren cq. verder te leren over je interesses.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Joep schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:51:
Sterrenkijken met een verrekijker? Een nette 10x50 is er al voor onder de honderd euro. Sterrenwacht Halley ligt om de hoek bij jou ;)
Wij hebben een flinke tuin om de hoek bij Halley. Onkruid wieden is heel ontspannend >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thylacine
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 13:08
Wat gaaf! _/-\o_ Ik krijg er acuut zin in! Ik mis alleen het excuus van een zoontje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
thylacine schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Wat gaaf! _/-\o_ Ik krijg er acuut zin in! Ik mis alleen het excuus van een zoontje...
Ja joh, is tof. Je hebt ze ook met elektrische liften erin, die gemotoriseerd de knikkers van beneden weer naar boven transporteren. :p Het merk SpaceRail maakt mooie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NLRFqv5SqtoUE2cP4SGN25BxiY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f4hZZzIUSvwnpVA5o9vhvbTo.jpg?f=user_large

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
Hoi Martin,

Dacht zelf meteen aan een metaaldetector kopen en lekker wandelen en zoeken tegelijk. Zal misschien nu nog lastig gaan ivm lies maar eventueel voor in de toekomst.
Sterkte iig

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
Bedankt voor de verdere reacties. Inmiddels een paar dingen besteld na suggesties. Toch nog ook even een houten puzzel erbij van Eco Wood Art, daar had ik al wat van. Niet al teveel stukken, heel mooi ontwerp en ook goed te doen. Voordeel is dat je door het ontwerp en gemak toch nog wel een paar keer de puzzels gaat doen in plaats van eenmalig en dan weer in de doos. Houten schenkverpakking is mooi, maar maakt hem toch weer 5 tot 10 euro duurder. Maar zeg zelf, dit ziet er wel nice uit:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/m23LjMOlP8A0/nZo0mRl/550x366.jpg

https://www.bol.com/nl/nl...8x0-5cm/9300000042454837/

Voor wie ook nog eens kampt met een tijdje langdurig thuis zitten.

Zoals ik al aangaf, het is handig als je dingen vaker kunt doen of de mogelijkheid bieden wat anders te doen. Zo had ik ondertussen ook Geomag gevonden (het zal vast goedkoper kunnen, van die magnetische ballen en staven om zelf wat in elkaar te zetten). En lego huren is heel wat goedkoper dan zelf kopen (al is het ook weer niet super goedkoop).

Die metalearth ook eens proberen (ik had ze overigens groter verwacht) en ik heb een goedkoop lockpicksetje gekocht. Wie weet vind ik het wat. Ik vind de prijs in ieder geval nog wel de moeite waard en wie weet sluit ik mezelf nog wel eens buiten terwijl ik net zo'n ding in mn zak heb.

Qua lezen heb ik nog die "What If" aangeschaft, dat was ik al wel eerder van plan, leuk voor de heb.

Knikkerbanen is een aardig idee en ook wel flexibel van wat ik zie, dus misschien dat ik dat nog eens aanschaf. Maar eerst even mn geleende Lego Bugatti in elkaar zetten...

Ik zal ook nog wel het 1 en ander gaan koken, al lijkt het me niet verstandig elke dag een taart te nuttigen. Vissen e.d. is niet iets voor mij, maar doe vooral lekker je ding. Bordspellen heb ik overigens zat. Ook solo is geen probleem. Je moet wel in de mood zijn en eerlijk gezegd vind ik veel spellen nog onnodig omslachtig (30 verschillende soorten valuta met marginale veranderingen bv). Ik had in ieder geval een jaar of 2 geleden even een fase waar ik aardig wat heb aangeschaft dus daar kan ik nog wel even mee vooruit

Verdere suggesties zijn nog steeds welkom. Het lijkt dat ik nog wel wat weken te gaan heb, dus wie weet ben ik over een maand weer door mn ideeën heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 21:37
Martinspire schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:14:
Bedankt voor de verdere reacties. Inmiddels een paar dingen besteld na suggesties. Toch nog ook even een houten puzzel erbij van Eco Wood Art, daar had ik al wat van. Niet al teveel stukken, heel mooi ontwerp en ook goed te doen. Voordeel is dat je door het ontwerp en gemak toch nog wel een paar keer de puzzels gaat doen in plaats van eenmalig en dan weer in de doos. Houten schenkverpakking is mooi, maar maakt hem toch weer 5 tot 10 euro duurder. Maar zeg zelf, dit ziet er wel nice uit:

[Afbeelding]

https://www.bol.com/nl/nl...8x0-5cm/9300000042454837/

Voor wie ook nog eens kampt met een tijdje langdurig thuis zitten.

Zoals ik al aangaf, het is handig als je dingen vaker kunt doen of de mogelijkheid bieden wat anders te doen. Zo had ik ondertussen ook Geomag gevonden (het zal vast goedkoper kunnen, van die magnetische ballen en staven om zelf wat in elkaar te zetten). En lego huren is heel wat goedkoper dan zelf kopen (al is het ook weer niet super goedkoop).

Die metalearth ook eens proberen (ik had ze overigens groter verwacht) en ik heb een goedkoop lockpicksetje gekocht. Wie weet vind ik het wat. Ik vind de prijs in ieder geval nog wel de moeite waard en wie weet sluit ik mezelf nog wel eens buiten terwijl ik net zo'n ding in mn zak heb.

Qua lezen heb ik nog die "What If" aangeschaft, dat was ik al wel eerder van plan, leuk voor de heb.

Knikkerbanen is een aardig idee en ook wel flexibel van wat ik zie, dus misschien dat ik dat nog eens aanschaf. Maar eerst even mn geleende Lego Bugatti in elkaar zetten...

Ik zal ook nog wel het 1 en ander gaan koken, al lijkt het me niet verstandig elke dag een taart te nuttigen. Vissen e.d. is niet iets voor mij, maar doe vooral lekker je ding. Bordspellen heb ik overigens zat. Ook solo is geen probleem. Je moet wel in de mood zijn en eerlijk gezegd vind ik veel spellen nog onnodig omslachtig (30 verschillende soorten valuta met marginale veranderingen bv). Ik had in ieder geval een jaar of 2 geleden even een fase waar ik aardig wat heb aangeschaft dus daar kan ik nog wel even mee vooruit

Verdere suggesties zijn nog steeds welkom. Het lijkt dat ik nog wel wat weken te gaan heb, dus wie weet ben ik over een maand weer door mn ideeën heen.
Als je die what if uit hebt een het leuk vind: er is een vervolg;)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
[...]

[Afbeelding]

Mooi bouwsel alleen jammer dat je hem van 10 hoog hebt laten vallen, wat moest het voorstellen voor dit ongeval? ;)
Pagina: 1 2 Laatste