Dacht dat ik wat vaker zou posten, maar door werk er niet aan toegekomen. Ook niet om te spelen. Sinds een week of twee weer begonnen met mijn main save game.
Arsenal - Seizoen 2
Na het onverwachte kampioenschap in het
eerste seizoen werd het tweede één om te focusen op het binnen halen en ontwikkelen van jonge talenten. Voor het veiligstellen van home grown spelers.
Ik hoopte Rice nog te pikken maar Liverpool was mij voor. Tijdens het seizoen kwam ik erachter dat Dybala bij Liverpool was terecht gekomen. Mbappe zat bij City. Zat wel te zweten
Dingen gingen redelijk goed tot aan het WK. Genoeg rouleren, geen ontevreden spelers.
Alleen twee teleurstellende nederlagen en twee onverwachte gelijk spellen.
Het WK werd door Engeland gewonnen. Mijn scouts kwamen erachter dat Bellingham weg wilde bij Dortmund dus vlak voor het WK deed ik het bod en nam hem over. Dat betekende wel dat ik per januari en overvol middenveld zou hebben. Dit duwde mij om Partey te laten gaan. Verkopen lukte niet dus hij ging op huurbasis terug naar Spanje met een lage verkoop prijs aan het einde van het seizoen.
De tweede helft van het seizoen bracht nederlagen tegen mijn grootste concurrenten. In de wedstrijd tegen Liverpool nam Esposito mijn kritiek zo persoonlijk dat hij weg wilde. Ik hield de deur al open voor hij zijn zin had afgemaakt.
Het was wel een risico, hij was redelijk op dreef aan het begin van het seizoen, maar ik tolereerde geen zwakke houding.
Tierney was wederom geblesseerd en met Tavares bleef het een risico. Hij was het steeds net niet. En mijn focus lag op het binnen halen van spelers met een degelijke determination.
Voordat de vervanging binnen was ging Tavares al weg. En wat had ik het moeilijk met sommige wedstrijden tot Pellegrini er was. Jong italiaans talent.
Ik zou mij ook focussen op het wegkapen van talenten bij de instroom, daarom gaf ik niet te veel geld uit in januari.
Met de verkoop van Esposito besloot ik Lucca terug te halen van zijn huur, omdat hij lekker draaide bij Köln en zijn vergunning was goedgekeurd. En met het vertrek Partey en een 3 maanden blessure bij Kamara haalde ik Swedberg ook terug die samen met Lucca bij Köln was. Ook verguning in orde, en ik zou er geen spijt van krijgen.
De nederlaag tegen City zorgde ervoor dat de race om de titel helemaal open stond. Liverpool, City en Arsenal wisselde continue van 1ste plek.
Hoewel wij ons staande wist te houden begon ik in het team te merken dat men moe werd. Het WK, continue gegenpress eiste veel van de jongens.
Hoewel City en Liverpool wat steken lieten vallen zou de vuurdoop eind april starten voor het team. Met nog zeker 7 wedstrijden te gaan waren wij de enige van de top 3 die nog 90% van zijn wedstrijden tegen teams in de top 10 moest spelen. De andere twee hadden max 2 teams uit de top 10 en de rest uit het rechter rijtje.
Het begon verkeerd met de halve finale van de CL. Een zwakke eerste wedstrijd ontnam mij van mijn eerste CL finale. Ik maakte mij wel zorgen want Utd and Tottenham waren lekker bezig in de aanloop naar onze wedstrijden. Zelfde met Chelsea die het eerste helft van het seizoen nog op plek 15 stond.
Allen zware wedstrijden tot het eind. En waar wij de titel op de één na laatste dag hadden kunnen pakken verzuimde wij het. Ik was niet blij. Maar uiteindelijk kwam het goed, waar wij nog laks werden en Norwich 2x scoorde toen het 3-0 stond.
Het was City overigens gelukt de CL te winnen van Liverpool.
De sterren van het tweede seizoen waren Adeyemi, Odegaard en Martinelli. Veel goals and assists. Hoewel de twee aanvallers ook periodes hadden dat niks erin vloog.
De onverwachte held was o.a. Lucca die nog 10 goals wist te scoren, ondanks zijn invallers rol.
Nelson en Nketiah waren ook verrassingen, ondanks hun rol als back-ups. Met de kleine blessures en rust momenten bij andere spelers, grepen deze heren hun kansen
Smith Rowe en Saka hadden een minder seizoen ondanks de goede ratings. Een klein stapje terug van het seizoen ervoor.
In Kamara was ik wel teleurgesteld. In zeker 6 wedstrijden had hij fouten gemaakt met een goal als resultaat.
De overige spelers waren stabiel.
Ik had geen interesse in het binnen halen van spelers, misschien een LB vanwege het continue wegvallen van Tierney. Maar hij is ook captain en iemand met stats als die van heb vind ik niet voor minder dan 90 miljoen. Elke positie is trouwens goed afgedekt. De focus ligt dus meer bij het verkopen van spelers.
Het zijn geen grote bedragen, maar daar ging het bij mij niet om. Kamara zal snel volgen voor 30 miljoen. En voor een of andere domme reden heb ik een bod gedaan om Musiala, die ik niet echt nodig heb. En veel geld vraagt voor zijn leeftijd. Heb mijn save al een paar dagen niet aangeraakt voor deze reden, terwijl ik er over nadenk.
Als ik niks geks doe zal het team het derde seizoen zo starten, minus de jeugd spelers en Kamara.
Tomiyasu is er ook nog, maar ligt er met een blessure eruit voor 3 maanden. (staat een filter aan dat hij niet zichtbaar is)