[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:05
Jorgen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Jep. Het beste werkt het als je eerst dit installeert en dan een nieuwe save start, maar er is een workaround om wel de echte clubnamen e.d. in een bestaande save te krijgen. Je verliest dan wel de club bijnamen, maar dat is waarschijnlijk minder erg https://sortitoutsi.net/c...leased-yet#comment_653150
Helaas vind ik niet de mapjes op mijn mac. Vind ook de txt file niet als ik hem zoek.
Herinner me precies dat ik hier al eens suf op gezocht heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Helaas vind ik niet de mapjes op mijn mac. Vind ook de txt file niet als ik hem zoek.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mDvwf5T.png

Wellicht staan bepaalde systeemmappen op onzichtbaar, net als mogelijk is in Windows?

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 08-06-2022 17:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Chelseamarre123 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Zorgen dat de Finder geselecteerd is en dan de Alt (Option) knop ingedrukt houden als je bovenin de menubalk op GA klikt. Je krijgt dan de Library als optie in het menu.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
hallo all
ik sinds kort football manager 2022 gekocht via steam
alleen tijdens het spelen crasht mijn game je ziet het langzaam gebeuren want hij gaat haperen speelt dan in slowmotion en dan crasht ie ik heb de geforce rtx 2070 ik heb de nieuwste drivers geprobeerd crasht ie ook
als iemand weet hoe ik dit op kan lossen ben ik jullie zeer dankbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:26
feyenoord40 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:02:
hallo all
alleen tijdens het spelen crasht mijn game je ziet het langzaam gebeuren want hij gaat haperen speelt dan in slowmotion en dan crasht ie ik heb de geforce rtx 2070 ik heb de nieuwste drivers geprobeerd crasht ie ook
Welke cpu en ram heb je ? Fm is vooral zwaar voor cpu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Traeces schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Welke cpu en ram heb je ? Fm is vooral zwaar voor cpu gebruik.
amd ryzen 5 5600x 6 core prosessor
15,93 gb ram

[ Voor 14% gewijzigd door feyenoord40 op 11-06-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
15.93 gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:26
feyenoord40 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:51:
[...]

amd ryzen 5 5600x 6 core prosessor
15,93 gb ram
Heb precies de zelfde setup qua cpu en ram en bij mij draait het prima. Dus daar ligt het niet aan.

Andere games geen last van crashes ? Anders zou ik fm een keer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Traeces schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Heb precies de zelfde setup qua cpu en ram en bij mij draait het prima. Dus daar ligt het niet aan.

Andere games geen last van crashes ? Anders zou ik fm een keer opnieuw installeren.
ok bedankt zal het ff nakijken bij andere games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:03

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

feyenoord40 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:02:
hallo all
crasht het altijd op hetzelfde onderdeel? (krijg je ook een foutmelding?)
in het verleden wel eens gehad dat hij crashte zodra ik een specifieke weergave bij een wedstrijd gebruikte.
Bleek te zitten in een inconsistentie in de installatie.

Je zou nog even kunnen proberen om steam de game bestanden te laten checken.
rechtermuisknop op de game in je library -> eigenschappen -> lokale bestanden -> integriteit controleren.

Als dat allemaal goed is zou ik het buiten de game zoeken maar in je setup (qua specs zou het prima moeten willen tot vorig jaar speelde ik op veel mindere specs) ergens in je drivers ofzo (ben wel benieuwd of je ook problemen ondervind met andere games)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:09
Ik denk dat ik ook weer FM wil gaan spelen. Waar is deze momenteel het meest voordelig aan te schaffen?

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:03

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

IamBait schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:20:
Ik denk dat ik ook weer FM wil gaan spelen. Waar is deze momenteel het meest voordelig aan te schaffen?

Tips?
https://www.allkeyshop.co...22-cd-key-compare-prices/

kijkend naar de aanbieders, zou ik nu instant gaming pakken

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 16:01

^^0nMe

Got Babana's?

Soms lopen saves niet helemaal zoals je had gehoopt... Ik zit gevoelsmatig qua progressie al op 75% van mijn oorspronkelijke 3 challenges, maar die laatste 25% wordt heel lastig/hard werken.

1. Zwickau vanuit 3.Liga naar de top brengen

Ik ben na 8 seizoenen inmiddels een stabiele middenmoter Buli club en heb na mijn 1e grote transfer 4 wonderkids weten te halen die binnen 2 seizoenen 400m bruto gaan opleveren. Normaal gesproken is de weg naar een 1e titel dan vrij duidelijk/makkelijk, ware het niet dat Bayern in mijn save zich monsterlijk heeft ontwikkeld. Die hebben 2x op rij de treble gepakt en dat terwijl Madrid Mbappe en City Haaland hebben in hun prime. Ook was Bayern afgelopen treble seizoen invincible in eigen land met 27x winst en 7x gelijk...
Het nog slechtere nieuws is dat volgens de transfergeruchten Haaland naar Munchen wil komen. Wat makkelijk gaat lukken aangezien Bayern (mede dankzij die realism patch met belonen van succes) de club is met de meeste omzet/inkomen.
En ik was nog zo blij dat ie niet mijn probleem meer was 5 seizoenen terug. :D

2. Zuid Korea naar de mondiale top brengen

Ik had vooraf met mijn role play Koreaanse manager niet eens zozeer de behoefte om bondscoach/wereldkampioen te worden, zolang ik met Zwickau maar structureel talenten kan opleiden en afleveren voor de bondscoach zodat het een top 10 land wordt. Toen ik de save begon was het land 37e van de wereld. Ik heb afgelopen seizoen net een keeper, verdediger en spits het nationaal elftal ingekregen. Het zijn goede spelers, maar geen wereldtoppers, net zoals de rest van het elftal op een 36-jarige Son na.

Maar blijkbaar is deze bondscoach een echte geweldenaar, want ik zag opeens dat Zuid-Korea 11e stond op de FIFA ranking, nog boven landen als Nederland (13e) en Noorwegen (21e ondanks Haaland, Odegard en een hele waslijst aan wonderkids)!!! Met een 4-4-2 opstelling ala Oranje 98 heeft ie 2x de finale van de Asia cup en een keer de kwartfinale van het WK gehaald met vooral heel veel overwinningen.
Ik heb het gevoel dat die kerel me niet echt nodig heeft of ik moet mijn doelstellingen bijstellen naar top 3 land en/of WK :D

3. Met mijn 2 WTM formatie de wereld veroveren

Mijn taktiek met 2 lange slungels op de vleugels en veel lopende middenvelders heb ik min of meer aan de praat gekregen aangezien ik ermee ben gepromoveerd en mezelf staande weet te houden in de Buli met een piepklein budget. Ik scoor 60% van mijn goals dmv steekpasses op een diepgaande CM(A), SS of AF. Het grootste probleem is echter de WTM zelf: Er lijken in mijn game amper centrumspitsen door te breken met meer dan 15 jump en wat stats die relevant zijn voor een Target Man die ik dan omschool tot WTM. De paar die ik dan met veel moeite heb gevonden zijn meteen wonderkids die 50m waard zijn en op de een of andere manier een 5 jarig wurgcontract hebben getekend bij hun club zonder exit clausule...
Ik speel dus na 8 seizoenen nog steeds met mijn omgeturnde back met 17 jump in de aanval en maar met 1 WTM. Het probleem is dat ie maar 8 heading (en 4 finishing maarja) heeft, dus elke wedstrijd komt er wel een aanval voorbij met een 100% kopkans die hij dan met een trage pisboog recht op de keeper kopt...

Voor de grote eindstrijd met Bayern weet ik niet of ik het ga redden met een halve spits in de aanval en een paar Koreanen in de basis die geen wereldtoppers zijn/worden, dus wie weet maak ik er over een tijdje wel een journeyman save van.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:09
ColdStone schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:06:
[...]

https://www.allkeyshop.co...22-cd-key-compare-prices/

kijkend naar de aanbieders, zou ik nu instant gaming pakken
Thnx zal er van de week eens naar kijken wanneer ik een avondje tijd heb om te spelen d:)b >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
Paar jaar verder met Jihlava.
Vorig seizoen via de voorrondes de groepsfase van de CL gehaald.
Zo rond december had ik hier echt spijt van, het geld is geweldig maar bijna elke wedstrijd flink over de knie gaan gaf ons toch een flinke tik waardoor we in de competitie regelmatig punten lieten liggen.

Nadat we met 1 punt eindelijk geen Europese wedstrijden meer hadden ging het in de competitie ook iets beter en uiteindelijk dank de kampioens groep nog kampioen geworden.

Deze zomer zomer was bizar goed.
Flink wat aanvallers gedumpt en voor een paar van hun ook nog een leuk bedrag gekregen.
De vervangers die ik gehaald heb zijn echt bizar goed.
Centeno is een groot talent uit Costa Rica en speelde bij Jablonec, heb hem voor 5mln weten te halen.
Lekker aangezien ik 1 waardeloze spits voor 4mln wist te verkopen en het verschil tussen de 2 is groot.

En voor 550k uit de 2e divisie uit Tsjechie Kenneth Chavez gehaald en hij doet het ook top en komt ook nog eens uit Tsjechie.

Jammer genoeg ging mijn doelman (Molle) wel weg voor slechts 1.7mln vanwege een clausule.
Een vervanger vinden duurde vrij lang maar uiteindelijk wist ik Groppi een groot talent uit Italie te halen voor iets meer dan 4mln.
Het aparte aan Molle is dat hij dus blijkbaar nu in de basis staat bij Sevilla.
Het was voor mij een top doelman, maar basis bij Sevilla? wtf.

De plekken achter in het centrum waren altijd wat dun bezet, maar omdat ik zoveel geld wist te krijgen voor mijn slechte aanvallers heb ik hier enkele spelers aan toe kunnen voegen zodat 2x in de week spelen geen probleem meer is.

Heb nog een jonge back die voor 9mln weg kon gaan, ik wilde hem graag voor dat geld verkopen maar hij vond het contract niet goed genoeg :(

Kwalitatief is mijn selectie aanvallend flink beter dan vorig seizoen en verdedigend ook, en dan nog een top doelman. En dit alles is duidelijk zichtbaar in de prestaties.

In een CL groep met Dortmund, Barca en Feyenoord sta ik na 4 wedstrijden 1e (ik snap het ook niet).
De 1e wedstrijd tegen Barca verloor ik met 2-1 maar ik had echt het gevoel dat er een punt in had gezeten.
Daarna 2-1 winst tegen een zeer zwak Dortmund en 2-1 en 4-1 winst tegen Feyenoord.

Met nog 2 rondes te gaan staat al vast dat we minimaal 3e worden (Dortmund slechts 2 punten).

De winst premies zijn lekker en dat elke CL wedstrijd het stadion vol zit idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Deadsy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:45:
Paar jaar verder met Jihlava.

Jammer genoeg ging mijn doelman (Molle) wel weg voor slechts 1.7mln vanwege een clausule.
Een vervanger vinden duurde vrij lang maar uiteindelijk wist ik Groppi een groot talent uit Italie te halen voor iets meer dan 4mln.
Het aparte aan Molle is dat hij dus blijkbaar nu in de basis staat bij Sevilla.
Het was voor mij een top doelman, maar basis bij Sevilla? wtf.
Ik had gelezen dat in vanilla FM2022 een best grote issue was in Laliga, namelijk dat buiten Real en Barca om de (sponsor)inkomen en TV gelden niet hard genoeg meestijgen waardoor subtoppers moeite hebben om binnen de strenge salarisregels van de Spaanse bond te blijven en een goede selectie samen te stellen na jaren inflatie. Dus na 10 jaar heb je een 'onspeelbare' Laliga...

In mijn save met de realism patch draaien Atletico, Sevilla en zelfs mijn geliefde Valencia prima mee met de wereldtop (top20 omzet). Ook Real Madrid die even buiten de top 20 viel kwam na een 1 jaar direct terug op plek 3).

En ja ik heb ook ervaring met elke week op je kloten te krijgen door te vroege promoties, maar Europees als een clown eraf gaan kost je land ook coefficient puntjes, extra pijnlijk :+

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
^^0nMe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:19:
[...]

Ik had gelezen dat in vanilla FM2022 een best grote issue was in Laliga, namelijk dat buiten Real en Barca om de (sponsor)inkomen en TV gelden niet hard genoeg meestijgen waardoor subtoppers moeite hebben om binnen de strenge salarisregels van de Spaanse bond te blijven en een goede selectie samen te stellen na jaren inflatie. Dus na 10 jaar heb je een 'onspeelbare' Laliga...

In mijn save met de realism patch draaien Atletico, Sevilla en zelfs mijn geliefde Valencia prima mee met de wereldtop (top20 omzet). Ook Real Madrid die even buiten de top 20 viel kwam na een 1 jaar direct terug op plek 3).

En ja ik heb ook ervaring met elke week op je kloten te krijgen door te vroege promoties, maar Europees als een clown eraf gaan kost je land ook coefficient puntjes, extra pijnlijk :+
In mijn tijd bij Barca had Real het zeer moeilijk.
Deed meestal niet mee om de titel, had zeer veel moeite om een CL ticket te pakken.

Heb weten te overwinteren in de CL.
Echt bizar, aangezien ik niet echt veel heb uitgegeven deze zomer maar we zijn er wel flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
ColdStone schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:14:
[...]

in het verleden wel eens gehad dat hij crashte zodra ik een specifieke weergave bij een wedstrijd gebruikte.

rechtermuisknop op de game in je library -> eigenschappen -> lokale bestanden -> integriteit controleren.

Als dat allemaal goed is zou ik het buiten de game zoeken maar in je setup (qua specs zou het prima moeten willen tot vorig jaar speelde ik op veel mindere specs) ergens in je drivers ofzo (ben wel benieuwd of je ook problemen ondervind met andere games)
hoi sorry voor de late reactie crashte alleen bij manager 22 heb drivers ge update opnieuw nu is ie maar na 1 x gecrasht na 7 x spelen ik zal ff op steam alles checken bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
ColdStone schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rPIj8JRYHMqeN2UX9h-okI93Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3evf27ggnyypEkIZzW7ULkol.jpg?f=fotoalbum_large

deze melding kreeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nou gewoon lekker googelen. Heb even gekeken en er staan toch wel wat antwoorden klaar op nvidea forums en dergelijke.
Denk dat je daar meer succes hebt dan hier in het football manager topic aangezien dit op een nvidea probleem lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb in mijn 1e seizoen met FM22 mijn beste youth intake ooit gehad. Ik gebruik een scouting tool om mijn jeugdspelers te beoordelen en de nieuwe lichting heeft een stel waanzinnig goede talenten. In 90+ seizoenen in FM18 heb ik nog nooit zo'n hoog aantal klassespelers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:04:
[...]

Nou gewoon lekker googelen. Heb even gekeken en er staan toch wel wat antwoorden klaar op nvidea forums en dergelijke.
Denk dat je daar meer succes hebt dan hier in het football manager topic aangezien dit op een nvidea probleem lijkt?
dankje voor je bericht. mijn probleem is alleen technisch problemen oplossen heb daar totaal geen verstand van dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58
Jorgen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 03:42:
Ik heb in mijn 1e seizoen met FM22 mijn beste youth intake ooit gehad. Ik gebruik een scouting tool om mijn jeugdspelers te beoordelen en de nieuwe lichting heeft een stel waanzinnig goede talenten. In 90+ seizoen in FM18 heb ik nog nooit zo'n hoog aantal klassespelers gehad.
En dan stiekem ook talenten cheap halen? Dan heb je de game zo uitgespeeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beavbusi schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:07:
[...]

En dan stiekem ook talenten cheap halen? Dan heb je de game zo uitgespeeld :p
Ja hoor 😉

Mijn vorige save speelde ik in Roemenië, Bulgarije, Kroatië etc. Verschillende keren op de laagste niveaus een baan aangenomen. Geen scout te vinden die daar wil werken en als ze al willen komen weten ze niet het verschil tussen een voorzet en een aardappel. Mijn save richtte zich op talent scouten, bijv met een PA van 80 of 90 en dan zo stap voor stap trainen, verkopen, 1 stapje beter kopen en doorgroeien. Soms 3 jaar bij een club, soms 20, net zolang tot ik kampioen was en de nationale beker won. In de 9 landen waar ik dat deed, heb ik er in totaal 90+ seizoenen over gedaan. (Ruim 2 jaar in echte tijd)

De een besteed trainen of tactieken uit aan online hulp, de ander doet zoveel mogelijk zelf. Ik besteedde bijna alles uit om als een soort Ferguson meer een TD te zijn. Die manier van spelen beviel me goed.

Ook jaren FM gespeeld door alles zelf uit te vinden en te doen en zo in Spanje, Duitsland en Colombia succes gehad. Maar nu speel ik graag zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Girondins Bordeaux teruggezet naar 3de niveau in Frankrijk wegens financiële problemen.
Voor ons Fm'ers een prima uitdaging in een nieuwe save lijkt me.
6x landskampioen, laatst nog in 2009

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:39:
Girondins Bordeaux teruggezet naar 3de niveau in Frankrijk wegens financiële problemen.
Voor ons Fm'ers een prima uitdaging in een nieuwe save lijkt me.
6x landskampioen, laatst nog in 2009
Mooie club. Veel geweldige voetballers. Zidane, Cantona, Deschamps, Domenech, Dugarry, Giresse, Richard Witschge, Lizarazu, Papin, Tigana, enz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eerste seizoen met Ajax. Supercup, competitie en beker gewonnen. 92 punten en daarmee een nationaal record. Was lang geleden dat ik met Ajax heb gespeeld. Ik heb nog niet echt een specifiek doel of een verhaal in gedachten. Ga eerst maar eens kijken hoever ik de club kan brengen.

Ondanks dat ik nog lang niet klaar ben met mijn Ajax save, zit ik al wel te kijken naar mogelijkheden voor een langdurige carrière save. Misschien niet zo enorm groot als toen ik van de Zwarte Zee via de Donau en Rijn naar de Noordzee ging, dwars door 9 landen, maar wel iets waar ik meer dan een jaar mee bezig kan zijn.

Het winnen van 6 Champions Leagues verdeeld over alle continenten spreekt me wel aan om nog een poging mee te doen dit voor elkaar te krijgen. Ik loop alleen wel tegen sommige selectieregels aan, zoals in Zuid-Korea.

Heeft iemand ervaring met competities in Afrika en Azië, of is er ergens een lijst te vinden met alle competiteregels vwb spelers kopen, play-offs, etc?

[ Voor 56% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2022 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:08:
Eerste seizoen met Ajax. Supercup, competitie en beker gewonnen. 92 punten en daarmee een nationaal record. Was lang geleden dat ik met Ajax heb gespeeld. Ik heb nog niet echt een specifiek doel of een verhaal in gedachten. Ga eerst maar eens kijken hoever ik de club kan brengen.

Heeft iemand ervaring met competities in Afrika en Azië, of is er ergens een lijst te vinden met alle competiteregels vwb spelers kopen, play-offs, etc?
De Chinese competitie is/was wel altijd leuk om te doen. Iedereen heeft geld voor een paar (buitenlandse) sterspelers en de enige bijzondere regel was geloof ik dat de 1e keeper Chinees moet zijn. Bovendien is dit jaar in het echt de gehele competitie min of meer failliet verklaard en opgedoekt, dus dit is waarschijnlijk de laatste FM-versie met een 'speelbare' league die wat voorstelt...

Afrika als continent was voor mij een en al frustratie met name door algehele geldgebrek (niet gek dat je allerlei talentjes en wonderkids voor peanuts kan krijgen, als je ze kunt vinden :P) en het probleem dat ook qua staff bijna niemand wil komen werken. Zuid-Afrika en vooral Ajax Capetown (toen nog sateliet) was nog wel geinig voor een paar seizoenen.

Een andere leuke uitdaging is om technisch directeurtje te spelen en een legend ala Messi of C. Ronaldo aan te stellen als 'hoofdcoach' wanneer ze met pensioen zijn en maar kijken hoever ze kunnen komen of op hun bek gaan in hun carriere met jou wanhopig trekkend aan de touwtjes. :D

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:06:
[...]

De Chinese competitie is/was wel altijd leuk om te doen. Iedereen heeft geld voor een paar (buitenlandse) sterspelers en de enige bijzondere regel was geloof ik dat de 1e keeper Chinees moet zijn. Bovendien is dit jaar in het echt de gehele competitie min of meer failliet verklaard en opgedoekt, dus dit is waarschijnlijk de laatste FM-versie met een 'speelbare' league die wat voorstelt...

Afrika als continent was voor mij een en al frustratie met name door algehele geldgebrek (niet gek dat je allerlei talentjes en wonderkids voor peanuts kan krijgen, als je ze kunt vinden :P) en het probleem dat ook qua staff bijna niemand wil komen werken. Zuid-Afrika en vooral Ajax Capetown (toen nog sateliet) was nog wel geinig voor een paar seizoenen.

Een andere leuke uitdaging is om technisch directeurtje te spelen en een legend ala Messi of C. Ronaldo aan te stellen als 'hoofdcoach' wanneer ze met pensioen zijn en maar kijken hoever ze kunnen komen of op hun bek gaan in hun carriere met jou wanhopig trekkend aan de touwtjes. :D
Hoe doe je dat dan? Dan stel je ze gewoon als assistent? En dan mogen zij de opstelling bepalen en evt spelers kopen?

Edit: vwb Afrika, dan wordt het vooral zelf opleiden, of net als in Nieuw-Zeeland af en toe een pareltje vinden en heel veel spelers met de techniek van een aardappel

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 21-06-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@^^0nMe Ja hoe doe je dat als TD werken?
Lijkt me echt vet dat ze dat toevoegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

@Jorgen @Chelseamarre123
Ja inderdaad aanstellen als assistent en de opstelling laten maken. Meestal hebben ze al een voorkeur voor een speelwijze en opstelling, dus daar kun je ze al bij helpen bij het maken van transfers en samenstelling van de selectie. Je kunt wedstrijden geheel simmen, maar ook live afspelen en spelers wisselen wanneer ze het voorstellen en suggesties doen voor taktische wijzigingen. Ook doen ze tegenwoordig in FM2022 ook de sideline shouts als je deze delegeert

Daarnaast laat ik de assistent alle media talks doen en daarin roepen ze soms dingen als: speler x wil ik best verkopen als coach Pietje langskomt voor koffie of de speler die je nu bij naam noemt heb ik inderdaad interesse in. Dat soort spelers verkoop/haal ik ook gewoon naast mijn eigen transfers, ook al is het misschien niet zo'n goed idee.

Verder kun je als je geen echte Technisch Directeur aanstelt bij Transfers -> Director of Football -> Suggest Transfer Targets jouw assistent manager vragen om voor elke positie en rol die je maar wilt met 3 namen te komen voor transfer, loan, end of contract en free.
Dit is voor mij sowieso wel dé tip als je in lower league speelt, want mijn assistent kwam toen met hele goeie namen die niet 1-2-3 in mijn scouting terugkwamen. Die komen vermoedelijk uit zijn eigen scouting knowledge/netwerk.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@^^0nMe leuke manier van spelen! Ik besteed ook graag alles uit, maar wel dat ik de voorwaarden heb bepaald. Dit is nog een stap verder wat jij doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:45:
@^^0nMe leuke manier van spelen! Ik besteed ook graag alles uit, maar wel dat ik de voorwaarden heb bepaald. Dit is nog een stap verder wat jij doet.
Haha, ik speel al sinds versie CM 97/98, dus dan vind je vanzelf wel nieuwe manieren om je te vermaken. In mijn huidige Zwickau save probeer ik mijn eigen taktiek groot te maken en met iedereen ruzie te zoeken. Dus dan ben ik juist extreem hands on tot aan opstellingen in jeugdelftallen toe en doe alle grote media interviews zelf. Zeker wanneer ik tegen een coach speel met historie (heb nu een nieuwe vete met Klopp die bij RB Leipzig is komen werken, terwijl Mou weer is opgerot en in Engeland zit. Hij is ook een mindgame specialist en heeft al meteen wat naars over mij geroepen aangezien Zwickau een lokale derby tegenstander is en zeker nu ik zo groot aan het worden ben).

Mijn laatste TD-save was dacht ik in FM2018 met Feyenoord. Ik had mijn grote held Gattusso aangesteld, maar dat werd geen succes. Zijn favoriete opstelling en speelwijze was 5-3-2 Catenaccio, maar da's teveel van het goede in de Eredivisie en zo ik vloog na 1.5 seizoen samen met hem de laan uit ondanks al mijn opgebouwde krediet :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:50:
[...]

Haha, ik speel al sinds versie CM 97/98, dus dan vind je vanzelf wel nieuwe manieren om je te vermaken. In mijn huidige Zwickau save probeer ik mijn eigen taktiek groot te maken en met iedereen ruzie te zoeken. Dus dan ben ik juist extreem hands on tot aan opstellingen in jeugdelftallen toe en doe alle grote media interviews zelf. Zeker wanneer ik tegen een coach speel met historie (heb nu een nieuwe vete met Klopp die bij RB Leipzig is komen werken, terwijl Mou weer is opgerot en in Engeland zit. Hij is ook een mindgame specialist en heeft al meteen wat naars over mij geroepen aangezien Zwickau een lokale derby tegenstander is en zeker nu ik zo groot aan het worden ben).

Mijn laatste TD-save was dacht ik in FM2018 met Feyenoord. Ik had mijn grote held Gattusso aangesteld, maar dat werd geen succes. Zijn favoriete opstelling en speelwijze was 5-3-2 Catenaccio, maar da's teveel van het goede in de Eredivisie en zo ik vloog na 1.5 seizoen samen met hem de laan uit ondanks al mijn opgebouwde krediet :D
Werd hij ook ontslagen dan?

Dat is wel lachen ja!

Daarom vind ik het tegenwoordig ook niet erg om een tactiek van Knap te downloaden en een scoutingtool te gebruiken. Dat maakt mijn leven makkelijker en mijn plezier groter. Ja, je hebt niet alles zelf gedaan, maar met alles wat je kunt automatiseren in de game, hoef je allang niet meer alles zelf te doen. En dan vind ik het het leuker om met jeugd te spelen en een heel imperium op te bouwen met een clubje uit een gehucht in Kroatië, dan dat ik zelf moet uitvinden of een mez of cdm beter werkt. Uiteindelijk steek ik er nog net zoveel, zo niet, nog meer tijd in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Werd hij ook ontslagen dan?

Dat is wel lachen ja!

Daarom vind ik het tegenwoordig ook niet erg om een tactiek van Knap te downloaden en een scoutingtool te gebruiken. Dat maakt mijn leven makkelijker en mijn plezier groter. Ja, je hebt niet alles zelf gedaan, maar met alles wat je kunt automatiseren in de game, hoef je allang niet meer alles zelf te doen. En dan vind ik het het leuker om met jeugd te spelen en een heel imperium op te bouwen met een clubje uit een gehucht in Kroatië, dan dat ik zelf moet uitvinden of een mez of cdm beter werkt. Uiteindelijk steek ik er nog net zoveel, zo niet, nog meer tijd in.
Ja, dat was die versie van FM waarbij de gehele hofhouding solidair is en dan met 10 man tegelijk opstapt, pijnlijke grap voor de club. >:)

Zelf heb ik bijvoorbeeld helemaal niks met algemene training en liet ik altijd door mijn assistenten doen of download ik een schema voor. Tot deze versie waarin ik me heb verdiept in het systeem en nu leuk vind om te puzzelen met de balans om te trainen voor ontwikkeling vs wedstrijden winnen. Ik heb in mijn jeugd nu bijvoorbeeld maar 1 echt grote talent en heb daarom de gehele groepstraining bij de jeugd op hem afgestemd (10 aanvallende unit sessies, de keep en achterste 5 doen voor spek en bonen mee :D).

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:45
iemand suggestie voor een FM-soort game om te kopen tijdens de steamsale om het gat te dichten tot November?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
AntiChrist7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:33:
iemand suggestie voor een FM-soort game om te kopen tijdens de steamsale om het gat te dichten tot November?
Geen idee of je motorsport leuk vind, maar dan zou je kunnen kijken naar Motorsport Manager.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:45
Extigo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:40:
[...]

Geen idee of je motorsport leuk vind, maar dan zou je kunnen kijken naar Motorsport Manager.
ja was eentje waar ik aan dacht. Zijn de dlcs wat/nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:15:
[...]

ja was eentje waar ik aan dacht. Zijn de dlcs wat/nodig?
Niet echt. Er zijn genoeg mods binnen Steam aanwezig om bijvoorbeeld het F1 2022 seizoen te spelen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben weer wat verder en dit seizoen was echt irritant veel werk.
Dit omdat ik vlak voor het sluiten van de transfer markt ben leeg gekocht.

Mijn beste middenvelder had ik verkocht omdat hij niet wilde verlengen. Maar vlak erna gingen mijn 3 beste aanvallers weg, doelman en 2 beste centrum verdedigers.

Dit wist ik maar voor een deel op te vangen omdat de inkomende transfers niet op tijd rond waren.
Wist wel een zeer talentvolle spits te halen, maar die kon ik niet meer inschrijven voor de CL.

Wat ik vooral voelde was dat ik geen nieuwe doelman en slechts 1 goede centrum verdediger kon halen.

Wel kampioen geworden, maar niet zo eenvoudig als ik had gehoopt.

Hoop dat ik deze zomer alleen spelers zie vertrekken die ik kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ben vanaf 2034 bij Barcelona, waarschijnlijk is dit de beste spits die ik in mijn fm carrière heb denk ik. Schiet ze er echt langs alle kanten in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pgtz9HPNt0uaXRAA2oI1-tCIFgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MmvZY8aXTJVu7TBOwcfKrphQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Heb gisteren FM 22 gekocht, laatste game was FM 2020, tijd niet gespeeld.
Merk wel dat op mijn Macbook ik met FM 2020 probleemloos kon spelen met een grote database had toen 5 sterren qua performance, en nu met FM 22 heb ik maar 1,5 ster.

Is dit spel zoveel zwaarder dan FM 2020 ?

Helaas merk ik wel dat ik veel fixes nodig heb voor juiste clubnamen en logo's

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-07 14:18
Mars18 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:30:
Helaas merk ik wel dat ik veel fixes nodig heb voor juiste clubnamen en logo's
Dat is elke FM hetzelfde…

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Seizoen 2023/2024 is een succes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dlRLhby.png

Eigenlijk was het een testsave om een beetje in het spel te komen (het is mijn eerste save met FM22) maar het bevalt tot nu toe prima. FM20 vond ik moeilijk om in te komen, nadat ik 2 jaar achter elkaar FM18 had gespeeld. FM22 past me weer veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Jorgen schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:13:
Seizoen 2023/2024 is een succes

[Afbeelding]

Eigenlijk was het een testsave om een beetje in het spel te komen (het is mijn eerste save met FM22) maar het bevalt tot nu toe prima. FM20 vond ik moeilijk om in te komen, nadat ik 2 jaar achter elkaar FM18 had gespeeld. FM22 past me weer veel beter.
WAAAAAAAAT? Eindelijk een save in de nieuwste FM mogelijk? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:18:
[...]

WAAAAAAAAT? Eindelijk een save in de nieuwste FM mogelijk? :o
Hahaha. omdat ik zo verknocht was aan FM18?
Dat was per uur wel mijn goedkoopste spel ooit 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Hahaha. omdat ik zo verknocht was aan FM18?
Dat was per uur wel mijn goedkoopste spel ooit 😂
Dat spel is je geld wel waard geweest iig. Al is dat elke FM bij mij ook wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:21:
[...]

Dat spel is je geld wel waard geweest iig. Al is dat elke FM bij mij ook wel hoor
Ja, per euro/minuut is FM altijd een goede aankoop, dat zeker

Wat leuk trouwens dat jaaroverzicht dat je krijgt aan het einde van het seizoen. Dat maakt de immersie nog weer een stap leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
JoteW schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Dat is elke FM hetzelfde…
Oke, echter krijg ik de logo's niet goed in het spel, heb een mooie logopack gedownload en in de map graphics/logos/ geplakt.

Heb ook een map graphics/faces/ en daar staan nu wel gezichten bij.

Wat kan ik fout hebben gedaan met de logo's ?
Heb al bij voorkeuren de cache geleegd en op herstellen geklikt, nieuwe game aangemaakt, maar logo's blijven nep

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mars18 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Oke, echter krijg ik de logo's niet goed in het spel, heb een mooie logopack gedownload en in de map graphics/logos/ geplakt.

Heb ook een map graphics/faces/ en daar staan nu wel gezichten bij.

Wat kan ik fout hebben gedaan met de logo's ?
Heb al bij voorkeuren de cache geleegd en op herstellen geklikt, nieuwe game aangemaakt, maar logo's blijven nep
Je moet denk ik even kijken of de config.xml in de folders goed staat.

Ik keek net even bij mijne en ik heb blijkbaar ook sommige logos verkeerd staan.

In de XML(per folder eentje) staat vaak zoiets als

code:
1
<record from="120559" to="graphics/pictures/club/120559/logo"/>

Dan moet het blijkbaar in de folder graphics/pictures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Terranova schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Je moet denk ik even kijken of de config.xml in de folders goed staat.

Ik keek net even bij mijne en ik heb blijkbaar ook sommige logos verkeerd staan.

In de XML(per folder eentje) staat vaak zoiets als

code:
1
<record from="120559" to="graphics/pictures/club/120559/logo"/>

Dan moet het blijkbaar in de folder graphics/pictures
Bedankt voor je reactie, echter staat er in iedere submap een config.xml staan.
Hoe moet ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mars18 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:09:
[...]
Bedankt voor je reactie, echter staat er in iedere submap een config.xml staan.
Hoe moet ik dat oplossen?
Klopt, per folder is er vaak een config. Ik denk dat het sneller is om logos in een ander folder te zetten, dus de config aan te houden ipv elke config aan te passen.

Maar misschien handig om eerst met 1 folder te proberen, kijken of dan de logos wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Terranova schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Klopt, per folder is er vaak een config. Ik denk dat het sneller is om logos in een ander folder te zetten, dus de config aan te houden ipv elke config aan te passen.

Maar misschien handig om eerst met 1 folder te proberen, kijken of dan de logos wel werken
Het gekke is dat de Eredvisie clubs wel een goed logo hebben, maar de clubs in de spaanse liga niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Dacht dat ik wat vaker zou posten, maar door werk er niet aan toegekomen. Ook niet om te spelen. Sinds een week of twee weer begonnen met mijn main save game.

Arsenal - Seizoen 2

Na het onverwachte kampioenschap in het eerste seizoen werd het tweede één om te focusen op het binnen halen en ontwikkelen van jonge talenten. Voor het veiligstellen van home grown spelers.

Ik hoopte Rice nog te pikken maar Liverpool was mij voor. Tijdens het seizoen kwam ik erachter dat Dybala bij Liverpool was terecht gekomen. Mbappe zat bij City. Zat wel te zweten

Dingen gingen redelijk goed tot aan het WK. Genoeg rouleren, geen ontevreden spelers.
Alleen twee teleurstellende nederlagen en twee onverwachte gelijk spellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcUj9Nd-82PzzCTLFplNv3Oj7a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WTkYmiOvCOzSY3WJvPXjJuE6.png?f=fotoalbum_large

Het WK werd door Engeland gewonnen. Mijn scouts kwamen erachter dat Bellingham weg wilde bij Dortmund dus vlak voor het WK deed ik het bod en nam hem over. Dat betekende wel dat ik per januari en overvol middenveld zou hebben. Dit duwde mij om Partey te laten gaan. Verkopen lukte niet dus hij ging op huurbasis terug naar Spanje met een lage verkoop prijs aan het einde van het seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38RFJjsl49OldARTIK7-ZJuT2Bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yCrvfBtreg7gu05iAgQ3CZGc.png?f=fotoalbum_large

De tweede helft van het seizoen bracht nederlagen tegen mijn grootste concurrenten. In de wedstrijd tegen Liverpool nam Esposito mijn kritiek zo persoonlijk dat hij weg wilde. Ik hield de deur al open voor hij zijn zin had afgemaakt.
Het was wel een risico, hij was redelijk op dreef aan het begin van het seizoen, maar ik tolereerde geen zwakke houding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UDE0TFF3CHuZ9q-Fzmf-XDR5e0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zo0yyvugpItpdiGI9JzGHmd8.png?f=fotoalbum_large

Tierney was wederom geblesseerd en met Tavares bleef het een risico. Hij was het steeds net niet. En mijn focus lag op het binnen halen van spelers met een degelijke determination.
Voordat de vervanging binnen was ging Tavares al weg. En wat had ik het moeilijk met sommige wedstrijden tot Pellegrini er was. Jong italiaans talent.
Ik zou mij ook focussen op het wegkapen van talenten bij de instroom, daarom gaf ik niet te veel geld uit in januari.

Met de verkoop van Esposito besloot ik Lucca terug te halen van zijn huur, omdat hij lekker draaide bij Köln en zijn vergunning was goedgekeurd. En met het vertrek Partey en een 3 maanden blessure bij Kamara haalde ik Swedberg ook terug die samen met Lucca bij Köln was. Ook verguning in orde, en ik zou er geen spijt van krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mElvc6NBRDyC3iaxAVgrma2XjXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGZogESxoDEEWApJWatAnLi8.png?f=fotoalbum_large

De nederlaag tegen City zorgde ervoor dat de race om de titel helemaal open stond. Liverpool, City en Arsenal wisselde continue van 1ste plek.
Hoewel wij ons staande wist te houden begon ik in het team te merken dat men moe werd. Het WK, continue gegenpress eiste veel van de jongens.
Hoewel City en Liverpool wat steken lieten vallen zou de vuurdoop eind april starten voor het team. Met nog zeker 7 wedstrijden te gaan waren wij de enige van de top 3 die nog 90% van zijn wedstrijden tegen teams in de top 10 moest spelen. De andere twee hadden max 2 teams uit de top 10 en de rest uit het rechter rijtje.

Het begon verkeerd met de halve finale van de CL. Een zwakke eerste wedstrijd ontnam mij van mijn eerste CL finale. Ik maakte mij wel zorgen want Utd and Tottenham waren lekker bezig in de aanloop naar onze wedstrijden. Zelfde met Chelsea die het eerste helft van het seizoen nog op plek 15 stond.
Allen zware wedstrijden tot het eind. En waar wij de titel op de één na laatste dag hadden kunnen pakken verzuimde wij het. Ik was niet blij. Maar uiteindelijk kwam het goed, waar wij nog laks werden en Norwich 2x scoorde toen het 3-0 stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8y94mUwlLbRlWa-IlfsDpLPqQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qiiwLV8w1hPxFrYGEBdezrrW.png?f=fotoalbum_large

Het was City overigens gelukt de CL te winnen van Liverpool.

De sterren van het tweede seizoen waren Adeyemi, Odegaard en Martinelli. Veel goals and assists. Hoewel de twee aanvallers ook periodes hadden dat niks erin vloog.
De onverwachte held was o.a. Lucca die nog 10 goals wist te scoren, ondanks zijn invallers rol.
Nelson en Nketiah waren ook verrassingen, ondanks hun rol als back-ups. Met de kleine blessures en rust momenten bij andere spelers, grepen deze heren hun kansen

Smith Rowe en Saka hadden een minder seizoen ondanks de goede ratings. Een klein stapje terug van het seizoen ervoor.
In Kamara was ik wel teleurgesteld. In zeker 6 wedstrijden had hij fouten gemaakt met een goal als resultaat.
De overige spelers waren stabiel.

Ik had geen interesse in het binnen halen van spelers, misschien een LB vanwege het continue wegvallen van Tierney. Maar hij is ook captain en iemand met stats als die van heb vind ik niet voor minder dan 90 miljoen. Elke positie is trouwens goed afgedekt. De focus ligt dus meer bij het verkopen van spelers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_T_pjg254x8sMDggwgX_1Nn-qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzGmtzAbj6rOUQ3iFROvgmwd.png?f=fotoalbum_large

Het zijn geen grote bedragen, maar daar ging het bij mij niet om. Kamara zal snel volgen voor 30 miljoen. En voor een of andere domme reden heb ik een bod gedaan om Musiala, die ik niet echt nodig heb. En veel geld vraagt voor zijn leeftijd. Heb mijn save al een paar dagen niet aangeraakt voor deze reden, terwijl ik er over nadenk.

Als ik niks geks doe zal het team het derde seizoen zo starten, minus de jeugd spelers en Kamara.
Tomiyasu is er ook nog, maar ligt er met een blessure eruit voor 3 maanden. (staat een filter aan dat hij niet zichtbaar is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkYMzKo-Mkyv0TeXPVx-QOiOayg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g1hKhOcpTCJVYopYLzGxGF5W.png?f=fotoalbum_large

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Schandalig, Jaren geen FM meer gespeeld, maar met de nieuwe selectie van Barcelona ben ik gewoon 3e geëindigd, Terwijl Lewa er nog 30 heeft gemaakt.

[ Voor 83% gewijzigd door Mars18 op 29-07-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ves schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:32:
Dacht dat ik wat vaker zou posten, maar door werk er niet aan toegekomen. Ook niet om te spelen. Sinds een week of twee weer begonnen met mijn main save game.
Mooie seizoenen gedraaid man! Arsenal is in deze versie wel DE 'challenge' save met veel interessante problemen om op te lossen:
-Wat doe je met je grootverdieners met (aflopende) overbetaalde contracten, Auba, Laca, Leno, AMN? Bijtekenen, zsm eruit trappen of jaartje gebruiken en amicaal uit elkaar?
-Wat doe je met al die blessuregevoelige spelers? Stiekem proberen te slijten zonder garantie of eromheen werken/bidden/placentavochtvrouw uit het oostblok//etc ?
-Hoe ga je je in hemelsnaam wapenen tegen City, Liverpool en Utd om ooit de titel te winnen?

Zo te zien heb jij de sterren eruit getrapt in S1 al, klopt dat? Ikzelf heb Auba verlengd omdat ie de best mogelijke spits/AF in mijn systeem was totdat Balogun op niveau kwam (misschien na Haaland en Insigne maar onhaalbaar in S1), Laca meteen verkocht en Leno kon ik aan de straatstenen niet kwijt. AMN verlengd en verreweg de best presterende aanvallende RB van England gemaakt. Die werd al gauw opgeroepen en had een basisplek boven James en terecht. :P

De gedachte aan Martinelli, ESR, Tierney in de basiself is echt pijnlijk, allemaal zoveel potentieel maar de risico's. Ik heb er uiteindelijk maar 1 gehouden (Tierney) en die is helaas heel gauw afgezakt naar 3,5* mede door blessures en niet kunnen trainen/spelen.

Kessie heb ik ook meteen gehaald en was de oplossing van veel van bovenstaande issues en Musiala is een 2-ledig probleem: qua attributen een wereldtopper in potentie, maar IFs zijn zelfs na de patch nog steeds niet geweldig. Je ontneemt vooral een concurrent de kans om hem voor relatief weinig te halen. Ik had hem in S1 gehaald en met mega winst verkocht aan City om daarmee Haaland te financieren :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Wat doe je met je grootverdieners met (aflopende) overbetaalde contracten, Auba, Laca, Leno, AMN? Bijtekenen, zsm eruit trappen of jaartje gebruiken en amicaal uit elkaar?
Begon met een afgesloten zomer transfer. Auba was al uit mijn save game (winter update). Laca zijn contract laten verlopen. Leno verkocht voor 20 miljoen en Lafont gehaald als vervanging voor hem bij de overgang van 1e naar 2e seizoen.
Ik wilde geen risico nemen met AMN mochten er problemen komen. Dat had ik namelijk in een eerdere save.
Wat doe je met al die blessuregevoelige spelers? Stiekem proberen te slijten zonder garantie of eromheen werken/bidden/placentavochtvrouw uit het oostblok//etc ?
Nou, Tierney is nu mijn captain en hoewel het eerste seizoen meeviel was het drama in het tweede seizoen. De reden dat ik een degelijk vervanger zocht in de vorm van Pellegrini, want Tavares was het net niet. Vind het moeilijk hem te verkopen vanwege zijn Determination, personality en captain is. Heeft al heel wat spelers 1-2 punten determination gegeven. Maar ik blijf zoeken.

Lokonga, wordt regelmatig gerouleerd dat hij genoeg rust krijgt. En als hij een blessure heeft is er vervanging van niveau. Tot recent was hij altijd maar een paar dagen geblesseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYPkA_5RzRpg8Y_MOIzLfcS5f3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgI8dRHPbjG2KzwBQP37JTi1.png?f=fotoalbum_large

Tomiyasu, in het spel geen problemen. Denk dat het met FM23 zal veranderen.
Martinelli viel ook mee. 1x 2 weken.
Nelson in 2022/23 had hij geen 1x een blessure. Werd goed gerouleerd, pre-season blessure van 3 maanden opgelopen.
Partey viel ook mee

Komt er vooral op neer rouleren. Status van de speler zoveel mogelijk op squad member gezet met enkele op regular zoals Odegaard, Gabriel, White, Martinelli, Tierney, Saka.
Hoe ga je je in hemelsnaam wapenen tegen City, Liverpool en Utd om ooit de titel te winnen?
4-2-3-1 Gegenpress formatie en zoveel mogelijk schaken spelen. Mijn andere formaties 5-3-2 en 4-3-3 zijn niet zo effectief.
Utd, Chelsea zijn trouwens geen dreiging. Hoewel Chelsea het sinds de aanstelling van Zidane het veel beter is gaan spelen.
Newcastle was 1ste seizoen al gedegradeerd en lukte het 2de seizoen niet terug te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU8dN_3FRoo0ndPWZFeZq2nGB6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tYQN1Jc5g28jFSRCUFmhe2C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hX-EmfAN3dq-Bv-CUGyWEZz9W44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ca1Oj58yht47JxjiQZ8rpQvd.png?f=fotoalbum_large
^^0nMe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Zo te zien heb jij de sterren eruit getrapt in S1 al, klopt dat?
Yep, ik moest een reset doen. Squad personality was veel te zwak. Determination gemiddeld onder de 12.

Had het probeert met Balogun maar de alternatieven die ik had (Adeyemi, Lucca) zijn veel beter. Nketiah had mij ook verrast de laatste paar weken van het seizoen. Hij mocht blijven.
[...]
De gedachte aan Martinelli, ESR, Tierney in de basiself is echt pijnlijk, allemaal zoveel potentieel maar de risico's. Ik heb er uiteindelijk maar 1 gehouden (Tierney) en die is helaas heel gauw afgezakt naar 3,5* mede door blessures en niet kunnen trainen/spelen.
Ik had genoeg alternatieven. En Nketiah en Balogun vielen goed in, plus rouleren, rouleren, rouleren. Barcelona bood net nog 60 miljoen voor ESR, maar ik laat geen home grown gaan als zijn waarde gewoon 90 miljoen is.
[...]
Kessie heb ik ook meteen gehaald en was de oplossing van veel van bovenstaande issues en Musiala is een 2-ledig probleem: qua attributen een wereldtopper in potentie, maar IFs zijn zelfs na de patch nog steeds niet geweldig. Je ontneemt vooral een concurrent de kans om hem voor relatief weinig te halen. Ik had hem in S1 gehaald en met mega winst verkocht aan City om daarmee Haaland te financieren :D
Haha, exact dit!! Daarom wil ik Musiala halen. Was ook een reden dat ik Bellingham ging halen.
Hetzelfde met Haaland, alleen dat salaris en zijn eisen zorgde er niet voor. Nu zit hij na een seizoen bij PSG.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 15:30
Ik ga er vanuit dat SI geen update heeft uitgebracht vanwege de 5 subs regel van volgend seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-07 10:09
MrGizMo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:54:
Ik ga er vanuit dat SI geen update heeft uitgebracht vanwege de 5 subs regel van volgend seizoen?
Dat zal gewoon in FM23 zitten standaard. Voor FM22 wellicht met een data update?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
vuurtjih schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Dat zal gewoon in FM23 zitten standaard. Voor FM22 wellicht met een data update?
Hehe ja met data update zou het kunnen idd. Zo ver zijn er maar een paar. Bv alleen UK en weer een andere alleen UK en een paar grote.
Probleem is waarschijnlijk dat erg veel werk is en daarom bijna niet gedaan word.

Jammer dat SI hier ook helemaal niks mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-07 08:44
Heb een nieuwe privé Macbook sinds deze week en gisterenavond direct een FM22 code gekocht via Emeba. Code direct binnen en vandaag gelijk geïnstalleerd met een megapack van FM Scout voor allerlei aanpassingen.

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Draicon schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:11:
Heb een nieuwe privé Macbook sinds deze week en gisterenavond direct een FM22 code gekocht via Emeba. Code direct binnen en vandaag gelijk geïnstalleerd met een megapack van FM Scout voor allerlei aanpassingen.

Ben erg benieuwd!
Vergeet ook de Real Name Fix niet. Weet niet of FM Scout er ook een heeft, maar anders moet je even bij SortItOutSI kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Player1S

Probably out in the dark

Ben nu al paar dagen met de demo bezig. Zat op YouTube een lets play te volgen en begon wel weer beetje te kriebelen. Heb echt al jaren geen FM meer gespeeld.

Ben met Almere gaan spelen. Leek me wel leuk om een ploeg te kiezen die nog nooit eredivisie gespeeld hebben. Volgens mij waren TOP Oss en Almere de enige opties.

Heb blijkbaar goede tactiek gedownload want de 3 pre-season friendlies gewonnen (AZ, Cambuur & Vitesse). Daarna in de competitie op 2 gelijke spelen na, alles gewonnen. Inmiddels 13 wedstrijden bezig.

Misschien toch maar aanschaffen en kijken hoe ver ik kan komen

uiteindelijk dan toch in wedstrijd 15 tegen eerste nederlaag aangelopen tegen de #2 Excelsior. Had wel 2 rode kaarten geïncasseerd en stond tot de 91e minuut nog op 1-1

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 11-08-2022 23:15 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:34:
Ben nu al paar dagen met de demo bezig. Zat op YouTube een lets play te volgen en begon wel weer beetje te kriebelen. Heb echt al jaren geen FM meer gespeeld.

Ben met Almere gaan spelen. Leek me wel leuk om een ploeg te kiezen die nog nooit eredivisie gespeeld hebben. Volgens mij waren TOP Oss en Almere de enige opties.

Heb blijkbaar goede tactiek gedownload want de 3 pre-season friendlies gewonnen (AZ, Cambuur & Vitesse). Daarna in de competitie op 2 gelijke spelen na, alles gewonnen. Inmiddels 13 wedstrijden bezig.

Misschien toch maar aanschaffen en kijken hoe ver ik kan komen

uiteindelijk dan toch in wedstrijd 15 tegen eerste nederlaag aangelopen tegen de #2 Excelsior. Had wel 2 rode kaarten geïncasseerd en stond tot de 91e minuut nog op 1-1
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:34:

Technisch gezien was FC Eindhoven ook een optie. Ok, één van hun voorgangers (EVV, Eindhovens Voetbal Vereniging) heeft in 1975-1977 wel in de Eredivisie gezeten, maar die zijn nu na de splitsing in 1997 actief bij de amateurs. SBV Eindhoven (wat nu FC Eindhoven is) ging vanaf 1997 verder als profclub, en die hebben dus nog nooit in de Eredivisie gezeten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:48:
[...]

Technisch gezien was FC Eindhoven ook een optie. Ok, één van hun voorgangers (EVV, Eindhovens Voetbal Vereniging) heeft in 1975-1977 wel in de Eredivisie gezeten, maar die zijn nu na de splitsing in 1997 actief bij de amateurs. SBV Eindhoven (wat nu FC Eindhoven is) ging vanaf 1997 verder als profclub, en die hebben dus nog nooit in de Eredivisie gezeten :)
Dat zou ook een optie zijn voor de full version.

Ik heb alleen snel gezocht op Wiki en enkel de grafiekjes bekeken en zo leek Eindhoven wel gepromoveerd te zijn. Verder niet in de geschiedenis verdiept.

Maar even op zoek naar een betrouwbare site met goedkope key

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, full game gekocht. Even via sortitoutsi recente database gevonden met meeste transfers tot en met de 11e/12e. Nog wat image packs erop en daarna toch maar even nieuwe game gestart. Wederom met Almere City.

Nu 3 wedstrijden bezig en sta wederom bovenaan. begint dus weer goed maar benieuwd hoe ik het moet doen in de Eredivisie. Heb weinig geld dus groep upgraden zal uitdaging worden. Al loop ik nu natuurlijk wel heel ver vooruit op de zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 12-08-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CL Finale anno 2040 gewonnen voor de 2de maal op rij nadat Barca 30jaar droogstond. Tijd voor een nieuwe club denk ik.

Dit was echt een van de gekste wedstrijden ooit in mijn fm carrière denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0g9C6xbj0Os-ryxms9soVRwGDs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EUmu2orJ7UujkrzJEaLzaFsV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MrGizMo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Hehe ja met data update zou het kunnen idd. Zo ver zijn er maar een paar. Bv alleen UK en weer een andere alleen UK en een paar grote.
Probleem is waarschijnlijk dat erg veel werk is en daarom bijna niet gedaan word.

Jammer dat SI hier ook helemaal niks mee doet
pr0 heeft op het SI Games forum wel veel nieuwe competitieregels toegepast in zijn update. Misschien doet die wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:26:
Nou, full game gekocht. Even via sortitoutsi recente database gevonden met meeste transfers tot en met de 11e/12e. Nog wat image packs erop en daarna toch maar even nieuwe game gestart. Wederom met Almere City.

Nu 3 wedstrijden bezig en sta wederom bovenaan. begint dus weer goed maar benieuwd hoe ik het moet doen in de Eredivisie. Heb weinig geld dus groep upgraden zal uitdaging worden. Al loop ik nu natuurlijk wel heel ver vooruit op de zaken.
Probeer talentvolle jongens meerdere jaren te huren. Ook als ze nu dat potentieel nog lang niet halen. Na een aantal seizoenen is er dan een grotere kans dat ze voor jou willen spelen als hun contract bij de andere club afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:36:
CL Finale anno 2040 gewonnen voor de 2de maal op rij nadat Barca 30jaar droogstond. Tijd voor een nieuwe club denk ik.

Dit was echt een van de gekste wedstrijden ooit in mijn fm carrière denk ik.
[Afbeelding]
Die is inderdaad bijzonder. Wat een circus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik blijf maar winnen met Almere City. Na 19 wedstrijden sta ik 1e met 8 punten voorsprong op #2 Willem II.
Helaas wel uit de beker geknikkerd tegen amateurs. Vlak voor tijd tik ik de 2-3 in (speelden uit) maar die werd afgekeurd. Diep in blessure tijd tikken zij vervolgens de 3-2 binnen.

Maar goed, wordt dus focussen op de competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Jorgen schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

pr0 heeft op het SI Games forum wel veel nieuwe competitieregels toegepast in zijn update. Misschien doet die wat je wilt.
Ja die heb ik ook maar gebruikt. Transfers via SI wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heb de titel in de eerste divisie behaald met Almere city. Uiteindelijk 100 punten behaald. Dus net 2 te weinig om NEC’s record te verbreken.
Kon thuis kampioen worden maar liepen tegen gelijkspel aan. Week erop alsnog behaald met wederom gelijkspel. Toch wat spanning bij de spelers vermoed ik.

Na zeker stellen titel verzocht trainings facilities te upgraden en dat werd ingewilligd. Daarna heeft club zelf besloten om stadion ook uit te breiden naar zo’n 7.500 stoeltjes.

Salaris budget bijna verdubbeld. Inmiddels wat spelers aangetrokken en wat spelers verkocht die niet in reserve rol wouden schikken.

Heb van Wolfswinkel kunnen overnemen van Twente. Kwam daar niet meer in de plannen voor. Speler op leeftijd maar wel nodige ervaring.

Benieuwd hoe het in de eredivisie straks gaat. Heb zo’n gevoel dat m’n tactiek opeens voor geen meter loopt en ik straks op straat sta :X

Of hij blijft het goed doen en speel jaar erop Europees. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik ben inmiddels in 2032, 10 jaar verder met Daveincid's Realism Mod, en heb zojuist vermoedelijk mijn enige minieme kans op de titel in de komende jaren gemist. Ik stond met nog 2 wedstrijden te gaan 4 punten achter op het schier onverslaanbare Bayern en een daarvan was thuis tegen Bayern. Die liep goed totdat het niet meer goed liep: 1-0 voor in de 77e minuut, 1-1 in de 90e, 1-2 in de 95e.. :D

De reden dat dit de enige kans in tijden lijkt te worden is dat sommige topclubs door deze mod stukken beter zijn geworden in squad management. Die komen nog steeds vrij laat aankloppen voor 16-18 jarigen, maar kopen wel structureel de 22-jarige doorontwikkelde wonderkids op voor 80-90m ipv oude knakkers of half mislukte wonderkids. Zo ook Bayern, die hebben een elftal vol 22-25 jarige echte wereldtoppers, en hebben na hun 20e titel op rij (!!!) een niet te weigeren bod van 140m voor 60% van de transferrechten bij mij neergelegd voor mijn 21-jarige spelmaker.

Ik had met deze mod (clubs sneller groter/naar de klote obv prestaties) ook gehoopt op veel fluctuaties in andere landen en dat is tot op zekere hoogte aardig uitgekomen:
-Engeland: Fulham is voor media nipt titelfavoriet voor City en dat is knap aangezien City 7 van de 10x kampioen is geworden met Haaland en Fulham is pas 5 jaar geleden overgenomen door een tycoon. Arsenal is op eigen kracht 3e/best of the rest, maar Everton/Leicester (degradatiekandidaten) en Liverpool/ManUtd/Tottenham (suptoppers) zijn naar de klote. Ook Newcastle is verrassend genoeg een matige middenmoter ondanks dat ze zijn overgenomen door een sjeik in het echt aan het begin van FM2022. Ik zie 2x een 'sjeik scales down funding' bericht in de afgelopen 5 jaar, dus die geldboom is gekapt...

-Frankrijk: Dit is momenteel by far de mooiste/lelijkste competitie met 4 titelkandidaten volgens de media: PSG, SM Caen (challenge vanuit de 2e divisie, lotgenoten!), Lyon, en FC Nantes (gedegradeerd, terug en door naar top!). Blijkbaar zijn naast PSG die andere clubs na 2 ingame jaren ook allemaal overgenomen door tycoons/sjeik en hebben alle vier de eigenaren een paar jaar terug de geldkraan dichtgedraaid waardoor je een soort gelijk speelveld hebt. Met name Lyon heeft daarvan geprofiteerd (5 van de laatste 8 jaar kampioen) als je ziet hoe goed PSG was.

-Italie: Niet super verrassend, Inter en AC Milan terug naar de top naast Juve, Atalanta structureel 4e. Allemaal op eigen kracht overigens, maar Italiaanse clubs waren altijd al van rijke eigenaren/conglomeraties geweest... Oja, Napoli weer terug naar de middenmoot, spelen nu met een veredeld jeugdelftal met allemaal 19-22 jarigen, apart...

-Spanje: Je hebt in Spanje een vervelende regel/bug dat je aan salaris niet meer mag uitgeven dan x% van je operationale inkomsten (ex transfer opbrengsten geloof ik) en dat de opbrengsten van TV/sponsorgeld niet hard genoeg meestijgen met inflatie waardoor (sub)topteams steeds minder competatief zijn in long saves. Deze mod lost dit slechts deels op door sneller dalen/stijgen van sponsorgeld. Barcelona is nog 'gewoon' 3x in de afgelopen 10 jaar kampioen geworden, maar omdat Real zijn zaakjes financieel meteen al op orde had, hebben ze danzij het makkelijke succes in het begin nu een mega voorsprong in sponsorgeld vs Barca, Atletico en de rest: 313m vs rond de 190m. Dus ja, de topteams leven na 10 jaar nog steeds in de Europese top, maar subtoppers hebben daardoor een hele grote/onmogelijke uitdaging: Sevilla/Valencia (45m), Gijon dat nu 4e favoriet voor de titel is door een geweldige jeugdlichting (4,5m...).

Al met al een enorme verbetering voor lange saves dus en ik speel nog met een oudere versie van de mod terwijl nu een betere versie met nog meer kleine tweaks uit is.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Korte update weer hier.

5 games in en Almere staat 2e op 2 punten achter Ajax. 4x winst en 1x gelijk tegen PSV waar zij terugkwamen van 2-0 achter.

Heel eerlijk gezegd met Emmen, Eagles, Fortuna en Sparta nog geen grote club getroffen. Enkel PSV dan.

Wel heel blij dat ik mijn spits (Jeredy Hilterman) nieuw contract heb geboden met 10 miljoen transfer fee voor clubs die Europees spelen. Is ook in de Eredivisie op dreef met hattrick tegen Sparta en gemiddelde rating van 7,70.

Wel klein minpuntje. Door verbouwing stadion spelen we tijdelijk in de Galgenwaard. Thuis tegen PSV maar 7.000 man op de tribune. Je zou verwachten dat er wel meer man op af zou komen maar blijkbaar enkel aantal kaarten verkocht wat nieuwe stadion aankan.

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 15-08-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
^^0nMe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:29:
Ik ben inmiddels in 2032, 10 jaar verder met Daveincid's Realism Mod, en heb zojuist vermoedelijk mijn enige minieme kans op de titel in de komende jaren gemist. Ik stond met nog 2 wedstrijden te gaan 4 punten achter op het schier onverslaanbare Bayern en een daarvan was thuis tegen Bayern. Die liep goed totdat het niet meer goed liep: 1-0 voor in de 77e minuut, 1-1 in de 90e, 1-2 in de 95e.. :D

De reden dat dit de enige kans in tijden lijkt te worden is dat sommige topclubs door deze mod stukken beter zijn geworden in squad management. Die komen nog steeds vrij laat aankloppen voor 16-18 jarigen, maar kopen wel structureel de 22-jarige doorontwikkelde wonderkids op voor 80-90m ipv oude knakkers of half mislukte wonderkids. Zo ook Bayern, die hebben een elftal vol 22-25 jarige echte wereldtoppers, en hebben na hun 20e titel op rij (!!!) een niet te weigeren bod van 140m voor 60% van de transferrechten bij mij neergelegd voor mijn 21-jarige spelmaker.

Ik had met deze mod (clubs sneller groter/naar de klote obv prestaties) ook gehoopt op veel fluctuaties in andere landen en dat is tot op zekere hoogte aardig uitgekomen:
-Engeland: Fulham is voor media nipt titelfavoriet voor City en dat is knap aangezien City 7 van de 10x kampioen is geworden met Haaland en Fulham is pas 5 jaar geleden overgenomen door een tycoon. Arsenal is op eigen kracht 3e/best of the rest, maar Everton/Leicester (degradatiekandidaten) en Liverpool/ManUtd/Tottenham (suptoppers) zijn naar de klote. Ook Newcastle is verrassend genoeg een matige middenmoter ondanks dat ze zijn overgenomen door een sjeik in het echt aan het begin van FM2022. Ik zie 2x een 'sjeik scales down funding' bericht in de afgelopen 5 jaar, dus die geldboom is gekapt...

-Frankrijk: Dit is momenteel by far de mooiste/lelijkste competitie met 4 titelkandidaten volgens de media: PSG, SM Caen (challenge vanuit de 2e divisie, lotgenoten!), Lyon, en FC Nantes (gedegradeerd, terug en door naar top!). Blijkbaar zijn naast PSG die andere clubs na 2 ingame jaren ook allemaal overgenomen door tycoons/sjeik en hebben alle vier de eigenaren een paar jaar terug de geldkraan dichtgedraaid waardoor je een soort gelijk speelveld hebt. Met name Lyon heeft daarvan geprofiteerd (5 van de laatste 8 jaar kampioen) als je ziet hoe goed PSG was.

-Italie: Niet super verrassend, Inter en AC Milan terug naar de top naast Juve, Atalanta structureel 4e. Allemaal op eigen kracht overigens, maar Italiaanse clubs waren altijd al van rijke eigenaren/conglomeraties geweest... Oja, Napoli weer terug naar de middenmoot, spelen nu met een veredeld jeugdelftal met allemaal 19-22 jarigen, apart...

-Spanje: Je hebt in Spanje een vervelende regel/bug dat je aan salaris niet meer mag uitgeven dan x% van je operationale inkomsten (ex transfer opbrengsten geloof ik) en dat de opbrengsten van TV/sponsorgeld niet hard genoeg meestijgen met inflatie waardoor (sub)topteams steeds minder competatief zijn in long saves. Deze mod lost dit slechts deels op door sneller dalen/stijgen van sponsorgeld. Barcelona is nog 'gewoon' 3x in de afgelopen 10 jaar kampioen geworden, maar omdat Real zijn zaakjes financieel meteen al op orde had, hebben ze danzij het makkelijke succes in het begin nu een mega voorsprong in sponsorgeld vs Barca, Atletico en de rest: 313m vs rond de 190m. Dus ja, de topteams leven na 10 jaar nog steeds in de Europese top, maar subtoppers hebben daardoor een hele grote/onmogelijke uitdaging: Sevilla/Valencia (45m), Gijon dat nu 4e favoriet voor de titel is door een geweldige jeugdlichting (4,5m...).

Al met al een enorme verbetering voor lange saves dus en ik speel nog met een oudere versie van de mod terwijl nu een betere versie met nog meer kleine tweaks uit is.
Het zijn idd prima mods. Zeker ook omdat spelers niet allemaal meer elke wedstrijd kunnen spelen dus staan er wat andere spelers op voortaan.
Alleen jammer dat ie vrijwel elke maand met een update komt en er niks savegame compatible is. En soms is het echt een zeur met hoe je dingen moet melden bij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe los jullie het op als je speler belooft hebt hem te verhuren maar niemand hem wil en hij vervolgens klaagt dat je hem niet verhuurd?

Heb dus 1 speler waarbij de rest zich er ook mee gaan bemoeien. Soms kun je nog wel aangeven dat niemand hem wil maar die optie is er niet altijd.

En is er een manier om de markt af te tasten zonder dat speler gelijk verontwaardigd is?
Heb paar spelers die ik best zou willen lozen als prijs goed is maar ze hoeven (nog) niet weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 18-07 12:51
Player1S schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:07:
Hoe los jullie het op als je speler belooft hebt hem te verhuren maar niemand hem wil en hij vervolgens klaagt dat je hem niet verhuurd?
In ieder geval meerdere keren de speler aanbieden bij andere clubs. Als er dan geen reacties zijn zal de speler dit (als het goed is) inzien dat je het in ieder geval geprobeerd heb.
Player1S schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:07:
En is er een manier om de markt af te tasten zonder dat speler gelijk verontwaardigd is?
Heb paar spelers die ik best zou willen lozen als prijs goed is maar ze hoeven (nog) niet weg
Nee, helaas niet. Zodra je gaat rondkijken of andere clubs interesse hebben komt dit helaas ook bij de speler (en zijn agent) terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

grrrr ben in game nu ook al wel klaar met dat kut WK. November en December geen wedstrijden maar daarvoor en daarna om de 3-4 dagen een wedstrijd :X

En straks mogelijk nog een dilema. Ga ik Ron Jans opvolgen bij mijn cluppie FC Twente (gerucht in game is dat ie niet gaat verlangen en ik top kandidaat ben) of ga ik verder met Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 18-07 12:51
Player1S schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:17:
grrrr ben in game nu ook al wel klaar met dat kut WK. November en December geen wedstrijden maar daarvoor en daarna om de 3-4 dagen een wedstrijd :X

En straks mogelijk nog een dilema. Ga ik Ron Jans opvolgen bij mijn cluppie FC Twente (gerucht in game is dat ie niet gaat verlangen en ik top kandidaat ben) of ga ik verder met Almere?
Ik heb hetzelfde probleem altijd in de LLM games die ik doe. De lagere divisies in Engeland heb je regelmatig meerdere wedstrijden kort achter elkaar. Erg frustrerend.

Altijd voor Twente gaan natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kaasdipje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Altijd voor Twente gaan natuurlijk!
Ja maar ben stiekem ook wel heel erg benieuwd hoe ver ik het met Almere kan schoppen. Na overtuigend kampioen in KKD nu op koerst om in de top4 te eindigen (Twente overigens 2e momenteel).

Budget bij Almere is nog wel 10x niks. Voorspelling is dat ik komend seizoen 560k te besteden heb aan transfers. Tenzij ik gigantische klapper maak dus erg lastig en moet het voornamelijk hebben van transfervrije spelers.

Die klapper kan overigens wel komen aangezien mijn spits onder belangstelling staat en miljoenen kan opleveren

Denk dat mn kansen al weer gezakt zijn. Uit bij Twente 2-3 gewonnen terwijl ik 60m met 10 man verder moest.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 16-08-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 08:46
@Rivanov

Hoe verloopt FM op jouw M1pro?

Ik gebruikt een iMac met M1 voor FM en dat loopt goed. Nu denk ik er aan om een 14" of 16" Macbook Pro te kopen om een aantal jaren te gebruiken en soepel FM spelen is wel een vereiste.

Vallen de thermals en fan noise mee? Ik zie dat jij de 14" met 10/16 core hebt.

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Matey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:46:
@Rivanov

Hoe verloopt FM op jouw M1pro?

Ik gebruikt een iMac met M1 voor FM en dat loopt goed. Nu denk ik er aan om een 14" of 16" Macbook Pro te kopen om een aantal jaren te gebruiken en soepel FM spelen is wel een vereiste.

Vallen de thermals en fan noise mee? Ik zie dat jij de 14" met 10/16 core hebt.

Bedankt voor de feedback!
Loopt fantastisch. Totaal geen fan noise en thermals blijven lekker koel. :)
Speel op High Graphics.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Rivanov schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Loopt fantastisch. Totaal geen fan noise en thermals blijven lekker koel. :)
Speel op High Graphics.
Top.

Denk dat ik ook voor de 10/16 core ga en misschien 16", ben er nog niet uit qua formaat.

Er zullen altijd wel snellere cpu's zijn, maar de formfactor (laptop) en energiezuinigheid vind ik wel belangrijk.Dat een Mac dit eindelijk kan, is super :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Matey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Top.

Denk dat ik ook voor de 10/16 core ga en misschien 16", ben er nog niet uit qua formaat.

Er zullen altijd wel snellere cpu's zijn, maar de formfactor (laptop) en energiezuinigheid vind ik wel belangrijk.Dat een Mac dit eindelijk kan, is super :P
Ik vind de 14" een heerlijk formaat. Ideaal voor op de bank en onderweg. En als ik toch een wat groter scherm wil, dan sluit ik 'm thuis op een losse 27" monitor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Rivanov schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Ik vind de 14" een heerlijk formaat. Ideaal voor op de bank en onderweg. En als ik toch een wat groter scherm wil, dan sluit ik 'm thuis op een losse 27" monitor aan.
Heb je wel gelijk in. :) Valt de batterijduur goed mee als je FM speelt op de 14"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Matey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Heb je wel gelijk in. :) Valt de batterijduur goed mee als je FM speelt op de 14"?
Heb nooit echt gekeken hoelang de accuduur is. Je kunt een aantal uren spelen, maar het vergt natuurlijk wel wat van de accu. FM is niet Apple silicon optimized en is gewoon een Intel app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ben weer een paar jaar verder met Jihlava.
Elk jaar kampioen maar met de beker wil het niet echt opschieten, jammer aangezien dit de enige manier is om de Supercup te mogen spelen.

Met de CL gaat het wisselend, de ene keer overwinteren we in de CL en de andere keer mogen we naar de EL.
Met als top afgelopen seizoen waar we in de kwart finale onderuit gingen tegen City met 1-1 en 2-1.

Het grote probleem dat ik heb/had was dat bijna elke speler een afkoop clausule wilde, vaak eentje die niet al te hoog was.
Bv ik koop een speler voor 5mln en hij wil een clausule van 8mln. Als deze dan voor 8mln weg gaat dan maak ik 3mln winst maar de speler was vaak veel meer waard.

Het perfecte voorbeeld was mijn linksbuiten Damyanov. Gekocht voor 3.5mln, clausule van 7.5mln.
Met veel moeite wist ik hem een nieuw contract te laten tekenen waarbij hij 1k extra kreeg per week en de clausule ging naar 8.5mln
Na zijn beste jaar met 13 assists en 6 goals ging hij naar Atalanta. Bij mij kreeg hij 13k per week en bij Atalanta 195k per week. En hij is ook nog basis speler en werd afgelopen seizoen 3e met hun.

Dit zegt denk ik wel wat over hoe belangrijk hij voor mij was en dat ik dan een fooi krijg.

En dan waren er nog een paar andere spelers die voor mij top waren en dan voor kleingeld vertrekken.
Vaak dan ook nog terwijl het seizoen al bezig is en ik slechts dagen heb om een vervanger te halen.

Bij de meeste spelers heb ik de clausules er uit weten te halen bij verlengingen maar er zijn enkele uitzonderingen zoals mijn 2 beste verdedigers.

Vorig seizoen ging bij sluitingen van de markt mijn beste verdediger weg, Ik kon geen goedkope vervanger vinden en kocht een wonderkid voor 18mln met een clausule van 22mln :/ met de gedachte dat ik deze clausule er wel uit krijg bij een verlenging.

Bij een verlenging wil hij maximaal een clausule van 9mln....

edit:
Het nieuwe seizoen gaat top btw.
ondanks dat ik in pot 3 zat (scheelde niet veel of het was pot 2) zit ik in een groep waar CL overwinteren geen probleem mag zijn. De top ploeg Juve zit na 2 rondes op 0 punten.

Competitie 12 wedstrijden en 32 punten 8) en een gat van 9 punten. Nog nooit zulk een goede start gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 17-08-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:46:
Ben weer een paar jaar verder met Jihlava.
Elk jaar kampioen maar met de beker wil het niet echt opschieten, jammer aangezien dit de enige manier is om de Supercup te mogen spelen.

Met de CL gaat het wisselend, de ene keer overwinteren we in de CL en de andere keer mogen we naar de EL.
Met als top afgelopen seizoen waar we in de kwart finale onderuit gingen tegen City met 1-1 en 2-1.

Het grote probleem dat ik heb/had was dat bijna elke speler een afkoop clausule wilde, vaak eentje die niet al te hoog was.
Bv ik koop een speler voor 5mln en hij wil een clausule van 8mln. Als deze dan voor 8mln weg gaat dan maak ik 3mln winst maar de speler was vaak veel meer waard.

Het perfecte voorbeeld was mijn linksbuiten Damyanov. Gekocht voor 3.5mln, clausule van 7.5mln.
Met veel moeite wist ik hem een nieuw contract te laten tekenen waarbij hij 1k extra kreeg per week en de clausule ging naar 8.5mln
Na zijn beste jaar met 13 assists en 6 goals ging hij naar Atalanta. Bij mij kreeg hij 13k per week en bij Atalanta 195k per week. En hij is ook nog basis speler en werd afgelopen seizoen 3e met hun.

Dit zegt denk ik wel wat over hoe belangrijk hij voor mij was en dat ik dan een fooi krijg.

En dan waren er nog een paar andere spelers die voor mij top waren en dan voor kleingeld vertrekken.
Vaak dan ook nog terwijl het seizoen al bezig is en ik slechts dagen heb om een vervanger te halen.

Bij de meeste spelers heb ik de clausules er uit weten te halen bij verlengingen maar er zijn enkele uitzonderingen zoals mijn 2 beste verdedigers.

Vorig seizoen ging bij sluitingen van de markt mijn beste verdediger weg, Ik kon geen goedkope vervanger vinden en kocht een wonderkid voor 18mln met een clausule van 22mln :/ met de gedachte dat ik deze clausule er wel uit krijg bij een verlenging.

Bij een verlenging wil hij maximaal een clausule van 9mln....

edit:
Het nieuwe seizoen gaat top btw.
ondanks dat ik in pot 3 zat (scheelde niet veel of het was pot 2) zit ik in een groep waar CL overwinteren geen probleem mag zijn. De top ploeg Juve zit na 2 rondes op 0 punten.

Competitie 12 wedstrijden en 32 punten 8) en een gat van 9 punten. Nog nooit zulk een goede start gehad.
Komt bekend voor dat gedoe met clausules. Ik heb een keiharde regel dat ik geen wonderkids haal met een verplichte clausule die zo laag is. Als het verschil tussen aankoopprijs vs max verkoop <5m is, dan ben je eigenlijk betaald voor iemand anders aan het opleiden voor peanuts, soort omgekeerde loandeal in de keten. :P
Als de clausule niet verplicht is, maar hij wordt wel voorgesteld, dan mag je flink dokken qua salaris om een hoger max bedrag erin te krijgen.

Toch heb ik zelfs met deze persoonlijke regels zojuist mijn klauwen verbrand :D Ik had een 18 jarige vleugelspeler gevonden die bij mij eigenlijk nooit zou spelen aangezien ik met 1-2 targetman op de vleugel speel. Maar hij was 5* volgens de scout en ook maar 8 ton, dus halen voor de handel dan maar. Daarom toch een clausule van 25m erin gelaten, want daarmee verkoop je sneller dus win-win. Het masterplan was om hem 2 jaar uit te lenen aan een 2e Buli club om hem daarna te kunnen verkopen. Maar na 1 jaar ballen was ie goed genoeg om opgeroepen te worden voor Uruguay en na het 2e jaar mocht ie mee naar het WK en was ie goed genoeg voor een basisplek. Dit kwam me eigenlijk wel prima uit, want ik was voor komend seizoen een gespiegelde versie van mijn taktiek aan het optrainen en had net een ander type rechtsbuiten nodig. Zul je net zien dat ie ala James een werelds WK met een wonder goal en 8 assists draait en nog voordat ie terug is heeft een club al de clausule gelicht...

Die 25m is lekker ware het niet dat de goedkoopste vergelijkbare rechtsbuiten 40m is, kak :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@^^0nMe
Dat soort clausules heb ik liever ook niet. Maar als je vooruit wilt dan heb je niet vaak een keuze.
Als je beste speler vertrekt en je hebt de keuze tussen iemand die slecht is of iemand die net zo goed is als de vertrokken speler maar dan wel met clausule dan moet je die keuze soms maken.

Het liefst heb ik de vervanger al bij de club maar dat is niet altijd haalbaar.
Had deze zomer dan wel weer het geluk dat mijn rechtsbuiten vertrekt en ik hoefde niemand te kopen. Want ik heb er een bij de club die net zo goed is en een ander talent dat iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En seizoen 2 met Almere City is klaar. Eindklassering: 3e met 72 punten.

Ajax liep weg met de titel en eindige op 15 punten afstand van #2 Feyenoord met 73 punten.

PSV eindige 4e en pakte de beker. Twente eindigde 5e maar moest het in de playoffs afleggen tegen Utrecht die vervolgens Sparta (Hadden AZ uitgeschakeld) versloegen in de finale.

Jans nog steeds niet bijgetekend bij Twente en ook geen bericht gezien dat ze al andere coach hebben. Ondertussen wel verschillende buitenlandse clubs afgeslagen.
Nu ik zelf Europa League heb en Twente niks twijfel ik sterk of ik daar nu zou instappen. Transfer budget is van 550k naar 2,4m gegaan. Salaris budget staat nu ook op 5,8m.

Club heeft eigenhandig besloten wederom stadion uit te breiden terwijl de vorige op 1 maart dit (game)jaar was voltooid. Stadion krijgt er nog eens 2.767 stoeltjes bij en gaat naar 9.850.

Club wou eerst geen senior affiliate maar kon ze overtuigen dus nu is Chelsea onze senior affiliate.

Denk dat ik er dus nog een jaar aan vast knoop bij Almere. Hopelijk kan ik de zwakke plekken verbeteren en ook in de top wedstrijden presteren.
Helaas is de reputatie nog steeds laag (hele seizoen stond ik stijf onderaan in de season preview) en ook nu verwacht het bestuur dat ik tegen degradatie vecht.

edit: As we speak verlengt Jans bij Twente dus die deur zit voorlopig dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 17-08-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:21:
@^^0nMe
Dat soort clausules heb ik liever ook niet. Maar als je vooruit wilt dan heb je niet vaak een keuze.
Als je beste speler vertrekt en je hebt de keuze tussen iemand die slecht is of iemand die net zo goed is als de vertrokken speler maar dan wel met clausule dan moet je die keuze soms maken.

Het liefst heb ik de vervanger al bij de club maar dat is niet altijd haalbaar.
Had deze zomer dan wel weer het geluk dat mijn rechtsbuiten vertrekt en ik hoefde niemand te kopen. Want ik heb er een bij de club die net zo goed is en een ander talent dat iets minder is.
Hahah, ja in de opbouwfase is alles geoorloofd. Wat ook nog een goede alternatief kan zijn is om een clausule met heel laag bedrag erin te zetten alleen voor clubs die europees spelen of buitenlandse clubs. Zo heb ik 2 hele goede clubspelers jarenlang aan me kunnen binden voor peanuts met een clausule van 3m en 8m omdat ik wist dat ze niet goed genoeg gingen worden voor de topclubs een divisie hoger OF het feit dat buitenlandse clubs nauwelijks in de lagere divisies scouten.

Ik heb hierdoor wel vaker gehad dat ik veel meer winst dan mogelijk met de clausule kon pakken doordat bijvoorbeeld een buitenlandse suptopper met (olie/tycoon) geld mijn international van klein land had gescout die de binnenland + EU variant had voordat die op de radar kwam van de binnenlandse toppers, of dat ik een andere speler voor het eerste de beste hoge bod aan een binnenlandse club had geloosd voordat een buitenlandse club de lage clausule aantikte.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Weet iemand hoe je beloofde posities kan zien? Bij contract onderhandelingen had ik iemand bepaalde positie belooft met bepaalde rol maar ben het vergeten en vind het nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelsea is nu mij Senior Affiliate maar alle spelers hebben nog melding "scouting required". Hoe kan ik snel dat regelen zodat ik weet welke spelers daadwerkelijk wat toevoegen?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KNVB haat mij trouwens wel. Openingswedstrijd tegen PSV. Dan voorronde conference league (dacht eerder dat ik EL had). Gevolgd door wedstrijd tegen Feyenoord en dan nog weer de return in de conference league.

Ook gek. Vorig seizoen stadion grotendeels uitverkocht qua jaarkaarten (dacht zo’n 6.900). Nu amper over de 5.000 verkocht.

Reputatie systeem klopt volgens mij nog niet helemaal in FM aangezien de club ook verwacht dat ik tegen degradatie strijd ondanks overtuigend seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 21:06

Ottooo

Vuurvlieg

Chelseamarre123 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:12:
Weet iemand hoe je beloofde posities kan zien? Bij contract onderhandelingen had ik iemand bepaalde positie belooft met bepaalde rol maar ben het vergeten en vind het nergens terug.
Als je in de menubalk links bovenaan op Home klikt, dan kan je in het menu bovenaan doorklikken naar het kopje Promises

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOyrGmLLwh07F0p3eBKWUEOq8T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1Z9cF1lab9bCYtR1D0E6IHN.jpg?f=fotoalbum_large

• Chelseamarre123
Ottooo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Als je in de menubalk links bovenaan op Home klikt, dan kan je in het menu bovenaan doorklikken naar het kopje Promises

[Afbeelding]
Hartelijk dank, zat zelf altijd bij de speler zelf te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, doom scenario is alsnog goed afgelopen.

PSV 1-0 verslagen (thuis). Eerste wedstrijd 4e ronde Conference league 3-0 gewonnen (thuis). Feyenoord 2-1 verslagen (uit) en weliswaar de return met 2-0 uit verloren maar over 2 wedstrijden nog steeds 3-2 dus door.

Zit nu in een poule met Young Boys, Celta de Vigo en Derry City.
Celta in de voorbereiding nog met 1-0 verslagen. Ik heb er een goed gevoel bij (zei hij vol vertrouwen wetend in zn achterhoofd dat ie straks die woorden mag opeten :X )

[ Voor 31% gewijzigd door Player1S op 18-08-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Na vier wedstrijden in de CL zijn we al door.
Denk dat ik de laatste twee wedstrijden enkele reserve spelers de kans geef, de winst premie vind ik minder belangrijk.

In de competitie de eerste wedstrijd verloren.
Heb denk ik teveel zitten rouleren.
Maar dit is niet acceptabel.

Denk dat ik wat minder aanvallend ga spelen tot het wat beter gaat.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste