[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:01

Player1S

Probably out in the dark

Na 21 wedstrijden toch enigszins verrassende ranglijst.
Ajax staat eerste op 1 punt gevolgd door Heerenveen. Almere City volgt op 8 punten. Utrecht daar weer 3 punten achter.
PSV staat 5e. Feyenoord en Twente 9e en 10e.

PSV heeft zojuist van Nistelrooij ontslagen nadat ie met 1-2 van mij had verloren. Gelukkig maar want anders waren ze mij voorbij gegaan.

Binnenkort in de beker tegen ADO welke 9e staat in de KKD. Warempel nog met Kuyt aan het roer. En ben in afwachting van mijn tegenstander in Conference league

Zit nu alleen met best kleine maar dure selectie. Door blessures kon ik maar 9 wissels meenemen. Word zo nog spannend de komende weken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AAARGH!!! Is er iets frustrerender dan beter zijn dan een, op papier, beter team in de Europa league en je spelers verzuimen om de kansen te benutten?

Sta door een pingel 1-0 voor op Wolfsburg. Bij die stand zou ik zelfs nog geringe kans op p2 in de poule hebben. In een Poule met Arsenal en Wolfsburg is dat doorgaans hoogst haalbare. De Deense club Linfield hadden we al 1x verslagen en 2e keer moet ook lukken.

In de competitie gedeeld eerste nu met Twente. Ajax heeft matig seizoen tot nu toe.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor mijn eigen uitdaging wil ik een CL hexagon doen, maar dan met een twist. Ik zal proberen elke Champions League te winnen, inclusief de OFC, met teams uit landen die nog nooit continentale clubtoernooien hebben gewonnen. Het maakt niet uit of het (inter)continentaal of regionaal is, als het maar een (semi)officieel toernooi is. Als het wordt gehouden tussen clubs uit verschillende landen, mag het niet eerder zijn gewonnen door een team van het gekozen land. Dus geen UCL, CWC, Mercosur, Intertoto groepswinnaars, Toyota Cup, etc. Zelfs de kleintjes zoals de Coupe D.O.M./T.O.M. zijn niet toegestaan. Vriendschappelijke en oefentoernooien tel ik niet mee. Aangezien de meeste landen die aan mijn eisen voldoen niet in de standaard database zitten, zal ik extra league-bestanden laden om ze speelbaar te maken. Natuurlijk moeten de landen/teams die aan deze eis voldoen, kunnen deelnemen aan de CL van hun confederatie.

Als ze niet hebben gewonnen, maar ik kan het winnen, dan telt het!

Ik heb uren en uren besteed om te controleren welke landen in aanmerking komen, en dit zijn onder andere:

Continent Confederatie Nation Notes
Afrika CAF Malawi
Azië AFC Filipijnen
Europa UEFA Finland Honka won 1 La Manga Cup, maar vziw dit is een vriendschappelijke/trainingsbeker
Noord-Amerika CONCACAF Canada Zowel in Canada als in de MLS gebaseerde teams hebben geen continentaal zilverwerk
Oceanië OFC Salomonseilanden
Zuid-Amerika CONMEBOL Venezuela Deportivo Galicia won 1 Copa Simón Bolívar, een onofficiële beker en Merconorte precedent

Er zijn meer landen die in aanmerking komen voor mijn save, maar deze vond ik het meest interessant voor mijn wensen. Venezuela was het enige Z-A-land zonder continentale winnaars, behalve deze ene keer dat ze de onofficiële, maar belangrijke Copa Simón Bolívar wonnen. Aangezien er slechts 10 landen zijn om uit te kiezen in Z-A, moet dit maar voldoende zijn. Het enige is, ik wil er echt zeker van zijn, dat ik de juiste landen heb gekozen. Kan iemand bevestigen dat teams uit deze 6 landen nooit iets relevants hebben gewonnen en CL-wedstrijden zullen spelen?

NB, ik had het eerst in het Engels geschreven voor een ander forum en even door de translate gehaald. Dus als er een rare zin staat, dan komt het daardoor ;)

En hoe maak je een fatsoenlijke tabel, met extra kolommen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 25-08-2022 00:43 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
Heb een geweldig seizoen met Jihlava achter de rug.

Ondanks dat in de winter mijn 2 beste spelers weg werden geplukt dank een clausule.
Mijn rechtsbuiten en een multi functionele verdediger (dat was die met de 22mln clausule).
Voor beide besloot ik geen vervanger te halen omdat ik een rechtsbuiten had die net zo goed was en ik verdedigend geen speler vond die net zo goed was als de vertrokken speler.

In plaats daarvan heb ik veel talenten gekocht.

Aan het begin van de kampioens groep had ik een voorsprong van 20 punten, uiteindelijk afgesloten met 17 punten voorsprong omdat ik enkele spelers wilde sparen.
In de CL wisten we de halve finale te halen waar United met 0-1 en 1-1 te sterk was.
Aanvallend komen we gewoon net iets te kort.

Heb nu deze zomer flink wat flops gedumpt en heb jammer genoeg mijn doelman moeten verkopen voor 30mln. Nog maar een 1 jarig contract en hij wilde niet verlengen. Geen enkele goede doelman gevonden die ik kan betalen dus ben ik gedwongen om er eentje te huren van Dortmund die niet veel minder is dan de vertrokken doelman.

Heb nu wel een vrij grote selectie, kijken wie ik ga verhuren en wie ik ga verkopen.
Want ik heb spelers die top zijn in de competitie maar die te kort komen voor de CL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Leuk dat jij ook minder bekende teams kiest!

Ik ben net aan mijn 6CL save begonnen. 1e werkgever is Central Coast op de Salomonseilanden.
Het beviel me wel om een scoutingtool en een gedownloade tactiek te gebruiken, dus dat doe ik deze save weer. Ik hoop dat aan 15 seizoenen per club genoeg ga hebben.

Ik heb voor deze save de competities geladen van de 6 genoemde landen + MLS omdat daar ook Canadese teams in spelen. Hopelijk snel echt een begin maken en dan gaan we weer een FM-avontuur beleven.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kampioen met Almere City. En beker voor de 2e keer gewonnen
Ga ik nog 1 jaar door of ga ik verder kijken? Lastig lastig.

Blackburn Rovers is gedegradeerd uit de Premier Divsion en is rijk. Misschien daar wat proberen maar coach is nog safe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Uiteindelijk geen Blackburn geworden. Plek bleef veilig. Uiteindelijk naar Bayer Leverkusen gegaan. Die waren als 8e geeindigt en dus geen Europees.

Misschien gek om van de kampioen van Nederland met gegarandeerd CL naar de #8 van Duitsland te gaan zonder Europees maar het bestuur had nog steeds weinig ambitie en verwachtte dat ik wederom midtable zou eindigen.

Daarnaast was er buiten de JC Schaal weinig meer te winnen. Vanavond maar eens kijken hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

@Player1S
Whehe, 'geen ambitie' is juist een feature. In oude FM's <2017 werd altijd verwacht dat je weer kampioen werd of meedeed voor de prijzen terwijl het een jaar was waarin alles meezat (Leicester) of dat de recordkampioen gewoon een minder jaar had. Door hetzelfde mechanisme had je in feite ook een ontslag garantie het jaar erop als je als promovendus nog door het momentum/moraal van het titeljaar in de middenmoot eindigt.

Wat jij volgens mij bedoelt is dat de club je relatief weinig transferbudget / salarisbudget geeft terwijl er wel geld is ivm winnen titel + CL money. En dat is wel een echt probleem in FM2022:

- Het bestuur reageert traag/niet op verwachte geldstromen. Als je balans rond de 0 euro hangt en je hebt een negatief maandelijkse resultaat, dan denkt de club dat ze failliet gaan ook al komt er 100% zeker over een maand 50 miljoen binnen van tv-geld/competitie rank/CL. Je krijgt dan een flut budget en ze pakken je aantal coaches/scouts meteen af :D

Het omgekeerde is levensgevaarlijk en helaas ook waar. Als je een balans hebt van bv 80 miljoen, dan krijg je meestal een transferbudget van 70m en een veels te hoog salarisbudget. Je zou zeggen dat het safe is om alles tot de euro op te maken van wat ze je geven, maar da's HET recept om zsm failliet te gaan tenzij je blijft winnen of in de Premier League zit.

-Beter is om te kijken naar je maandelijkse resultaat minus eenmalige kosten/opbrengsten, dan weet je of je echt geld hebt. En dan kom je erachter dat vanilla FM een probleem heeft met het laten meestijgen van sponsorgeld (en TV geld als land) als je als kleine club succes hebt.

Ik speel met een realism mod die dit deels fixed en het heb afgelopen seizoen met veel pijn, moeite en geluk de Buli weten te winnen van een oppermachtig Bayern (afgelopen 5 jaar 3x invincible titels en 2x met 1 nederlaag...). Toevallig liepen de contracten van beide shirtsponsoren net af (hoofd en uitshirt) en kon ik direct cashen obv mijn nieuwe 4,5* reputatie. Ik ging van 5m/jaar naar 35m wat net top 5 is, vlak onder Dortmund, Leipzig enz.
Zonder die mod ga je geloof ik naar 6-7,5m max, been there done that.. :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo! Het kostte me maar 18 uur, om de 1e van de 6 Champions Leagues binnen te halen. Met Central Coast FC stond ik in de finale van de OFC Champions League tegenover het eveneens uit de Salomonseilanden afkomstige Southern United. Het was al een unieke gebeurtenis dat er een team uit de Salomonseilanden de finale wist te bereiken en dat ik dan dit onderonsje win is voor de club een megaprestatie. Dat, tezamen met het landskampioenschap, maakt dit een prachtig begin van deze nieuwe carrière. Ik blijf actief in deze competitie tot zich een mooie kans op de Filippijnen of in Malawi voordoet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nf80XgX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lkdsNrB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ylnIZB6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RfVEniy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTvehfC.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/12/Telekom_S-League_%28Solomon_Islands%29.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.resfu.com/img_data/equipos/138063.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/46/Ofc-champions-league-logo-%282013%29.png

Afbeeldingslocatie: https://oceaniafootballcenter.files.wordpress.com/2020/02/ofcc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 27-08-2022 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

^^0nMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:03:
@Player1S
Whehe, 'geen ambitie' is juist een feature. In oude FM's <2017 werd altijd verwacht dat je weer kampioen werd of meedeed voor de prijzen terwijl het een jaar was waarin alles meezat (Leicester) of dat de recordkampioen gewoon een minder jaar had. Door hetzelfde mechanisme had je in feite ook een ontslag garantie het jaar erop als je als promovendus nog door het momentum/moraal van het titeljaar in de middenmoot eindigt.

Wat jij volgens mij bedoelt is dat de club je relatief weinig transferbudget / salarisbudget geeft terwijl er wel geld is ivm winnen titel + CL money. En dat is wel een echt probleem in FM2022:

- Het bestuur reageert traag/niet op verwachte geldstromen. Als je balans rond de 0 euro hangt en je hebt een negatief maandelijkse resultaat, dan denkt de club dat ze failliet gaan ook al komt er 100% zeker over een maand 50 miljoen binnen van tv-geld/competitie rank/CL. Je krijgt dan een flut budget en ze pakken je aantal coaches/scouts meteen af :D

Het omgekeerde is levensgevaarlijk en helaas ook waar. Als je een balans hebt van bv 80 miljoen, dan krijg je meestal een transferbudget van 70m en een veels te hoog salarisbudget. Je zou zeggen dat het safe is om alles tot de euro op te maken van wat ze je geven, maar da's HET recept om zsm failliet te gaan tenzij je blijft winnen of in de Premier League zit.

-Beter is om te kijken naar je maandelijkse resultaat minus eenmalige kosten/opbrengsten, dan weet je of je echt geld hebt. En dan kom je erachter dat vanilla FM een probleem heeft met het laten meestijgen van sponsorgeld (en TV geld als land) als je als kleine club succes hebt.

Ik speel met een realism mod die dit deels fixed en het heb afgelopen seizoen met veel pijn, moeite en geluk de Buli weten te winnen van een oppermachtig Bayern (afgelopen 5 jaar 3x invincible titels en 2x met 1 nederlaag...). Toevallig liepen de contracten van beide shirtsponsoren net af (hoofd en uitshirt) en kon ik direct cashen obv mijn nieuwe 4,5* reputatie. Ik ging van 5m/jaar naar 35m wat net top 5 is, vlak onder Dortmund, Leipzig enz.
Zonder die mod ga je geloof ik naar 6-7,5m max, been there done that.. :D
Geld was eigenlijk voor Nederland geen probleem. Had goed elftal en kon genoeg besteden. Wat weg ging leverde me ook leuk zakcentje op.

Ambitie mocht van mij wel realistischer. Als je 3 jaar op rij Europees haalt mag dat imho best ook de doelstelling zijn.

Heb wel mijn topspits hilterman naar leverkusen gehaald. Blijft vooralsnog scoren. Eerst 2 goals (waarvan 1 afgekeurd) tegen Real Madrid in een testimonial pot en dan nog hattrick in beker wedstrijd. Weliswaar tegen lage divisie club maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor wie zich afvraagt, waar in vredesnaam mijn Football Manager avontuur nu gestrand is:

Central Coast FC, komt uit Honiara, de hoofdstad van de Salomonseilanden

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Honiara_View.jpg/1280px-Honiara_View.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Solomon_Islands_on_the_globe_%28Oceania_centered%29.svg/1024px-Solomon_Islands_on_the_globe_%28Oceania_centered%29.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk, we groeien!!! ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MjfoPVa.png

We spelen wel vrijwel allemaal in hetzelfde stadion; dat een meer dan goede capaciteit heeft trouwens
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRcevd8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6RVLxgd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJFVkVL.png

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 27-08-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:44
Jorgen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:37:
Voor wie zich afvraagt, waar in vredesnaam mijn Football Manager avontuur nu gestrand is:

Central Coast FC, komt uit Honiara, de hoofdstad van de Salomonseilanden

[Afbeelding]
Mooi zicht van je appartement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja dat kijkt lekker weg zo! ;)
Ben benieuwd naar het uitzicht bij mijn volgende baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik heb in al die jaren FM sinds het een feature was nog nooit een zoon gehad die doorkwam uit de jeugd, maar in mijn huidige save leek ik eindelijk iets te krijgen wat in de buurt kwam. Ik had de gebroeders Bender (Lars en Sven) al vanaf het begin van mijn Zwickau save in dienst als jeugdtrainer.

8 seizoenen later kwam opeens ene Carlos Bender uit de jeugd door, met Lars Bender als favored personel. De typische zoon van dus, met de bekende achternaam en helaas slechts 10% van het talent van pa. Maar omdat ik zo blij was dat er eindelijk een zoon van doorbrak, heb ik hem een 8 jarig contract gegeven, een mentor speciaal voor hem gehaald en hem laten spelen/invallen in de Buli en in Europa terwijl ie maar 4* grijs had.

Alles en iedereen blij....totdat ik op een ander forum een screenshot zag van een manager die na 10 jaar FM'en zijn 1e zoon uit de jeugd kreeg. En dat er bij het informatiescherm achter de naam van favoriete personeelslid 'father' en vice versa 'son' hoort te staan, wat bij mij NIET het geval was, oops..... :D
Ook was het volgens een medewerker van SI Games niet mogelijk om een zoon van een jeugdtrainer uit de jeugd te krijgen tenzij ie al in het spel zat (ala Pierre jr, Maldini, Zidane enz. )

Moest daarna wel heel hard lachen dat Carlos blijkbaar een wildvreemde was die lekker heeft geprofiteerd van deze misverstand. Zijn contract loopt na dit seizoen af en dan trap ik hem zsm de club uit. :D
Wat nog grappiger is: in de jeugdlichting van dit seizoen heb ik 2 spelers met de achternaam Eckhardt. Ik dacht dat het broers van elkaar waren en heb het minder getalenteerde jochie ook maar een profcontract gegeven aangezien zijn andere broer een 5* talentje was. Blijkt dat het ook 2 wildvreemden van elkaar zijn aangezien er achter de naam geen 'brother' staat :+

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:41:
Ik heb in al die jaren FM sinds het een feature was nog nooit een zoon gehad die doorkwam uit de jeugd, maar in mijn huidige save leek ik eindelijk iets te krijgen wat in de buurt kwam. Ik had de gebroeders Bender (Lars en Sven) al vanaf het begin van mijn Zwickau save in dienst als jeugdtrainer.

8 seizoenen later kwam opeens ene Carlos Bender uit de jeugd door, met Lars Bender als favored personel. De typische zoon van dus, met de bekende achternaam en helaas slechts 10% van het talent van pa. Maar omdat ik zo blij was dat er eindelijk een zoon van doorbrak, heb ik hem een 8 jarig contract gegeven, een mentor speciaal voor hem gehaald en hem laten spelen/invallen in de Buli en in Europa terwijl ie maar 4* grijs had.

Alles en iedereen blij....totdat ik op een ander forum een screenshot zag van een manager die na 10 jaar FM'en zijn 1e zoon uit de jeugd kreeg. En dat er bij het informatiescherm achter de naam van favoriete personeelslid 'father' en vice versa 'son' hoort te staan, wat bij mij NIET het geval was, oops..... :D
Ook was het volgens een medewerker van SI Games niet mogelijk om een zoon van een jeugdtrainer uit de jeugd te krijgen tenzij ie al in het spel zat (ala Pierre jr, Maldini, Zidane enz. )

Moest daarna wel heel hard lachen dat Carlos blijkbaar een wildvreemde was die lekker heeft geprofiteerd van deze misverstand. Zijn contract loopt na dit seizoen af en dan trap ik hem zsm de club uit. :D
Wat nog grappiger is: in de jeugdlichting van dit seizoen heb ik 2 spelers met de achternaam Eckhardt. Ik dacht dat het broers van elkaar waren en heb het minder getalenteerde jochie ook maar een profcontract gegeven aangezien zijn andere broer een 5* talentje was. Blijkt dat het ook 2 wildvreemden van elkaar zijn aangezien er achter de naam geen 'brother' staat :+
Je hebt in elk geval uitstekend voor de "kinderen" gezorgd, zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sinds vannacht ben ik de trotse trainer van Stallion Laguna Football Club uit de Filippijnen!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5c/Stallion_Laguna_FC_Logo.png/300px-Stallion_Laguna_FC_Logo.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.footballkitarchive.com/2022/04/13/qIkIOfM1Cb3DX3W.jpg

Afkomstig uit de stad Biñan in de regio Laguna.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Plaza_Rizal%2C_Bi%C3%B1an_City.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/PHL_orthographic.svg/550px-PHL_orthographic.svg.png

We spelen in de Philippines Football League.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/55/PFL_Qatar_Airways_logo.png/220px-PFL_Qatar_Airways_logo.png

Afgelopen jaar eindigde de club als derde en het is aan mij om het beter te doen en na de Oceanische Champions League nu ook de Aziatische Champions League te gaan winnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7LNEYIe.png

Ik had gesolliciteerd bij 2 andere teams, t.w. Blue Eagles uit Malawi en Maharlika Manilla uit de Filippijnen, maar die wilden kennelijk allebei geen successen behalen ;)

In de ASEAN zone van de AFC Cup (de Europa League van Azië) zijn we gekoppeld aan clubs uit Myanmar, Singapore en Maleisië

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhwUJa4.png

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2022 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Omdat de afstanden enorm zijn, is de cup opgesplitst in regio's. De Filipijnen horen bij de ASEAN regio (Association of Southeast Asian Nations, Associatie van Zuidoost-Aziatische Naties)

Afbeeldingslocatie: https://www.insideworldfootball.com/app/uploads/2019/10/AFC-Cup-logo.png

In de AFC Cup gaat het best lekker. Na het winnen van onze groep in de ASEAN Zone, en het winnen van de finale van dit regionale deel van het toernooi, hebben we ons gekwalificeerd voor de Interzone Play-offs. De winnaar daarvan speelt uiteindelijk de finale tegen de winnaar van West-Azië.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CrtsLgy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WumR0Bl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xOUbbVw.png

Die Interzone Play-offs gingen ook hartstikke goed, waardoor we nu voor het eerst de finale van de AFC Cup mogen spelen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yzZ9NCK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u0dAij4.png

Helaas komen sommige sprookjes vroeg of laat ook weer tot een eind. Net voor de grote finale van de AFC Cup viel onze beste spits, Stanley Chavula uit met een blessure. Al Karama uit Syrië bleek toch een maatje te groot. Hierdoor blijft de AFC Cup toch vooral een feestje voor clubs uit West-Azië. Op 2 edities na (en inmiddels een 3e keer in deze savegame) zijn alle edities gewonnen door clubs uit het westen van het continent. Enkel in 2011 (Nasaf, Oezbekistan, Centraal-Azië) en 2015 (Johor, Maleisië, Zuid-Oost-Azië) en in FM ook in 2022 (Melbourne City, AustralIe, Zuid-Oost-Azië) wonnen clubs uit andere regio's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7fGeC5F.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/47vzWG3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOeMXIg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IB0eW9x.png

Hoe jammer ook, voor de clubportemonnee is dit wel heel erg fijn. Onze financiën zijn dit seizoen skyhigh gegaan voor zo'n klein clubje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IKqXvzU.png

=================

In de Filippijnse competitie gaat het ook hartstikke lekker. Met nog 5 wedstrijden te spelen zijn we niet meer te achterhalen en hebben we ons verzekerd van onze tweede landstitel.in het bestaan van deze club. De eerste, als je kijkt naar de huidige opzet van de competitie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BZjFZD1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vHAJyP1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/egirFIC.png

We sluiten dit supermooie seizoen in stijl af met een prachtige voorsprong in de competitie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4w1gw1.png

Hierdoor hebben we ons, ongeacht het resultaat van de AFC Cup finale, verzekerd van een startbewijs voor de AFC Champions League, het grootste toernooi van Azië.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mg0QsYe.png

==================

Als kers op de taart hebben we ook de beker gewonnen! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LvhhfVr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U9S1fO5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WLHA96n.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pdb7Zau.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/akd18Fy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3u7Ld4Q.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yUeQO4s.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hVwBoTD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MKu3cHB.png

Ook op het nieuws zijn ze er kennelijk blij mee, aangezien alle headlines hetzelfde zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hxlC9bi.png

Tot zover mijn spreekbeurt over voetballen in de Filippijnen. :D

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 29-08-2022 04:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:39
Chelseamarre123 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:12:
Weet iemand hoe je beloofde posities kan zien? Bij contract onderhandelingen had ik iemand bepaalde positie belooft met bepaalde rol maar ben het vergeten en vind het nergens terug.
Overigens kun je onder het profiel en Happiness ook de rollen aanpassen en voordat je bevestigd, zien of een speler hier een probleem mee heeft.
Zo zet ik veel reservespelers op bijv. impact sub. Scheelt met inschrijving voor Europees voetbal. Als je ze dan niet inschrijft zijn ze vaak ook niet gelijk ontevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ter info voor wie het mogelijk gemist heeft.
De FC'12 Style 22-23 kits druppelen weer binnen.

Sinds gisteren ook de Eredivisie.

https://fmslovakia.com/do...acks/fc12-season-2022-23/

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2022 08:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
soskes schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Overigens kun je onder het profiel en Happiness ook de rollen aanpassen en voordat je bevestigd, zien of een speler hier een probleem mee heeft.
Zo zet ik veel reservespelers op bijv. impact sub. Scheelt met inschrijving voor Europees voetbal. Als je ze dan niet inschrijft zijn ze vaak ook niet gelijk ontevreden.
Klopt zo probeer ik soms ook spelers te slijten. Door hun rol naar reserve ofzo te zetten zodat ze zelf willen en ik ze niet moet aanbieden wat dan weer de prijs drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wist niet dat de kwalificatie voor de AFC Champions League en AFC Cup ook dynamisch waren. Leuk!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F9IENQG.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hebben jullie ook wel eens spijt dat je je vorige club verlaten hebt?

Met Leverkusen gaat het op zich helemaal niet slecht. Liggen op koers om doelstelling te behalen.

Mijn opvolger bij Almere City maakt er echter een potje van. Begint nu eindelijk eens te winnen maar stond lange tijd op 1 overwinning en een bak gelijke spelen. Had echt geen slecht team achter gelaten en een hele bak geld nadat ik Hilterman voor 20 miljoen over nam. En natuurlijk poulefase Champions league.
In de competitie hebben ze dan wel weer 1-0 gewonnen van Ajax en in de CL 1x gelijk en 1x gewonnen van Benfica.

Coach zit wel op de schopstoel. Had bijna interesse geuit in die baan.
Inmiddels lijkt de club overgenomen te worden. Stiekem hoop ik dat de nieuwe eigenaren mij terug willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Herkenbaar. Je bouwt iets op en de opvolger pleegt afbraak. Zonde!

Ik heb bijna spijt van mijn overstap naar de Filipijnen. Het niveau van de spelers is zo bedroevend laag. Er zijn een paar goede spelers die als tweede nationaliteit Filippijns zijn, zoals Alaba (Oostenrijk, Nigeria, Filippijnen) maar die zijn onhaalbaar natuurlijk. Daaronder nog een handvol spelers die ook 3 x zo goed zijn als mijn team, maar allemaal te goed voor deze competitie. Ik mag maar 4 buitenlandse spelers in de selectie (max 30) hebben en de beste spelers van de competitie willen vaak niet komen.

Ik ben in de voorronde al uitgeschakeld voor de AFC Champions League dus we gaan opnieuw de AFC Cup in. Dit keer ingedeeld in Centraal-Azië. Dat is raar, maar zal wel door de andere kwalificaties komen.

Enfin, na mijn succes op de Salomonseilanden, gaat het hier bij Stallion Lagune een enorm karwei worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Door een gelijkspel van mijn tegenstanders in de laatste wedstrijd, zijn we echt op het nippertje groepswinnaar geworden in de Centraal-Aziatische Zone en mogen we wederom door naar de play-offs in de AFC Cup. Dat had ik dus echt niet verwacht. Mooi!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q71Uzco.png

Daarnaast kwam ik deze rare bug tegen, waarbij de top-3 wonderkids van NxGn allemaal afkomstig zijn van een heel klein spaans amateurclubje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90l4m2c.png

Kennelijk kan dit gebeuren als je niet de top-5 leagues/landen laadt. De savegame zelf heeft in holiday mode stabiel gedraaid tot en met 2040, dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrr mn baan bij Leverkusen is momenteel insecure omdat die lapzwansen vergeten zijn hoe ze moeten scoren.

Had een patch waar ik gewoon meerdere wedstrijden echt dik won. Daarna ging het bergafwaarts en voldoende kansen maar allemaal mis waardoor ik veel gelijk speelde of nipt verloor omdat zij een late counter erin konden gooien.

Zojuist ook, gelijk tegen #12 maar vervolgens wel 4-0 uit winnen bij RB Leipzig terwijl ik na 25m met 10 man verder moest.

en blijkbaar heb ik wat besproken tijdens interview wat ik niet had mogen bespreken volgens de club? Dus bestuur pissig.
Alleen geen idee wat het was

[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 31-08-2022 21:11 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Player1S Kan je dat niet ergens bij de clubvisie oid terug lezen?

Hier een heel moeilijk vervelend seizoen achter de rug. Waar we vorig jaar nog de finale van de AFC Cup haalden, met 25 punten voorsprong landskampioen werden en en passant ook nog de beker wonnen, ging het nu even allemaal anders.

In de AFC Champions League werden we er al meteen uitgeknikkerd door een team uit Hong Kong; vervolgens wonnen we ternauwernood onze groep in de AFC Cup; waarna we er in de play-offs meteen uit gingen tegen een team uit Noord-Korea.

De competitie bestond uit nogal wat dramatische wedstrijden waardoor we pas op de 22e speeldag weer bovenaan stonden. Na een gelijkspel tegen de nr 2 in de een na laatste wedstrijd konden we nog steeds 1e of 2e worden in de laatste wedstrijd. Wij wonnen die, en zij verloren, waardoor we alsnog met enige voorsprong kampioen zijn, maar het had dus even goed de andere kant op kunnen vallen.

Het bekertoernooi moet nog starten. Ik hoop echt dat dat beter verloopt. Dat zou moeizaam seizoen nog wat verder kunnen opsieren.

We hebben weliswaar weer deelname aan de AFC Champions League voor komend jaar afgedwongen, maar als we weer zo eenvoudig afgedroogd en naar huis gestuurd worden, schiet dat natuurlijk niet op. De poule met Filippijnse spelers is heel klein en de meeste willen niet komen. Het blijft dus 100 x trekken aan spelers in de hoop dat ze op een keer hun eigen club zat zijn. Of ik op deze manier binnen 15 seizoenen doorgegroeid ben naar volwaardig CL niveau en deze ook echt kan winnen, dat durf ik niet te zeggen. Dat kon nog wel eens heel erg moeilijk worden. Wat ook opvalt is dat we heel veel uitval hebben door gele en rode kaarten. Dat gebeurde op de Salomonseilanden niet, maar lijkt op de Filippijnen nationale hobby te zijn.

Ondanks alle bovenstaande ben ik natuurlijk wel blij met het kampioenschap en de AFC CL kwalificatie. Dat is een prestatie waarop we kunnen én moeten voortborduren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D55n3PO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9dX3w8v.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cBN2D9J.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K4bmgTS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IrzCEjx.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 02:10:
@Player1S Kan je dat niet ergens bij de clubvisie oid terug lezen?
Heb het niet kunnen vinden. Heb daarna structureel mijn assistent de interviews laten doen.

Op het eind nog redelijk makkelijke run gehad met alleen Dortmund als zware tegenstander. Maar doordat de rest ook punten pakten ben ik 5e geëindigd. Bestuur was dus niet happy en gelijk een gesprek. Heb nog wel wat tijd gekregen.
Ondertussen speler boos want die had ik belooft dat we CL zouden pakken en hij daarom niet weg mocht in de winter.
Lading belangrijke spelers besluiten opeens met pensioen te gaan. Waaronder Toni Kroos die ik die zomer nog gekocht had van Real Madrid. Had opeens testimonial tegen ze in zijn naam. Dus gescout en gekocht. Bleek goede keuze te zijn.

Kan dus heel nieuw team gaan bouwen want er wordt ook links en rechts aan mijn spelers getrokken.
Heb er niet zo heel veel zin in heel eerlijk gezegd.

Ondertussen had Twente drama seizoen en eindigde het op de laatste speelronde als 17e. Coach eruit en ik heb gesolliciteerd. Heb er nog niks over gehoord echter.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met dubbel dan toch nog een goed seizoen ervan weten te maken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zx63oqJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T8ALynP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QnqJ0Zn.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bYNKD8P.png

Hopelijk loopt komend seizoen wat soepeler. En verliezen ze hun hobby van kaarten oplopen.

( 8 spelers met 1 rode kaart; 4 met 2 rode kaarten. En daarnaast 24 spelers die samen 132 gele kaarten verzamelden. )

• Chelseamarre123
@Jorgen hoeveel seizoenen speel je zo per dag :9

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van startdatum 12/7/2021 naar nu op 4/12/2024 in 3 dagen 9 uur en 19 minuten

En toen was ik ook bondscoach van de Filipijnen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 01-09-2022 15:44 ]

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-09 11:34
Hi,

Na FM2021 toch erg veel gespeeld te hebben is het tijd om over te schakelen op 2022. Nu heb ik code’s voor 20-25 euro voorbij zien komen, dat vind ik een mooie prijs.

Nu weet ik dat heel veel mensen hier gebruik maken van mods, maar die zijn hier vaak toch onder belicht. Wat zijn nou echt de go-to mods om te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, weer kleine update. Kreeg opeens bericht dat Twente mijn afkoopsom niet kon betalen. Ik gesprek aan met de club maar die wilden het niet verlagen. Beetje vreemd want stiekem wouden ze al van me af. Dus zelf opgestapt.

Twente heeft me daarna contract aangeboden. Verwachting is promotie via Eerste Divisie winnen. Moet mogelijk zijn. Nadeel is wel dat aantal ster-spelers weg willen. Levert vervolgens ook weer ellende op bij andere spelers.

Inmiddels wel goede selectie en ongeslagen voorbereiding en eerste 2 wedstrijden ruim gewonnen.

Nu begint mijn keeper te miepen dat ie vreest voor zn speeltijd terwijl hij alles nog gespeeld heeft en als eerste keeper staat ingesteld. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

tommerd_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:16:
Hi,

Na FM2021 toch erg veel gespeeld te hebben is het tijd om over te schakelen op 2022. Nu heb ik code’s voor 20-25 euro voorbij zien komen, dat vind ik een mooie prijs.

Nu weet ik dat heel veel mensen hier gebruik maken van mods, maar die zijn hier vaak toch onder belicht. Wat zijn nou echt de go-to mods om te gebruiken?
Allereerst de SorttOutSI Real Name Fix https://sortitoutsi.net/c...fix-file-not-released-yet

Dan een transferupdate, bijv deze van SortItOutSI: https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update
Of deze transferupdate van pr0; https://community.sigames...-by-thenotoriouspr0-fmtu/

Dan de Increase Realism update van Daveincid https://community.sigames.../page/4/#comment-13705596

Voor extra competities dit megapack van Dave https://community.sigames...eeditor-release-07032022/

Voor de leagues die je dan nog mist kun je deze van anitamui gebruiken https://community.sigames...ues-packultimate-version/

Daarnaast zijn er nog skins (hier op het forum wordt er 1tje ook bijgehouden) en specifieke zeer uitgebreide league-updates van mensen die er uren en uren extra ingestopt hebben, zoals die van Brazilië, Japan en de VS.

Er zijn heel veel FM websites/forums, maar ik gebruik zelf altijd de officiële SI Games Community Forums en die van Sort It Out SI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij loop ik nu tegen een bug aan. Mijn keeper komt weer zeiken dat ie niet genoeg speeltijd krijgt.

Actual playing time wordt aangegeven als Emergency backup met 6 apps. Dan zijn tevens alle 6 de wedstrijden die tot nu toe gespeeld zijn 8)7

2e keeper heeft ook geen beloofde speeltijd dus dat is ook niet iets wat concurrentie bied.

Zit dus wel met ontevreden speler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Jorgen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:36:
[...]

Allereerst de SorttOutSI Real Name Fix https://sortitoutsi.net/c...fix-file-not-released-yet

Dan een transferupdate, bijv deze van SortItOutSI: https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update
Of deze transferupdate van pr0; https://community.sigames...-by-thenotoriouspr0-fmtu/

Dan de Increase Realism update van Daveincid https://community.sigames.../page/4/#comment-13705596

Voor extra competities dit megapack van Dave https://community.sigames...eeditor-release-07032022/

Voor de leagues die je dan nog mist kun je deze van anitamui gebruiken https://community.sigames...ues-packultimate-version/

Daarnaast zijn er nog skins (hier op het forum wordt er 1tje ook bijgehouden) en specifieke zeer uitgebreide league-updates van mensen die er uren en uren extra ingestopt hebben, zoals die van Brazilië, Japan en de VS.

Er zijn heel veel FM websites/forums, maar ik gebruik zelf altijd de officiële SI Games Community Forums en die van Sort It Out SI.
Helemaal super! Dan ga ik vanmiddag eens beginnen met alles downloaden, mijn dank is groot!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nno
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:28

nno

Voor Amazon Prime-leden: Football Manager 2022 is deze maand gratis te krijgen bij Amazon Prime Gaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
tommerd_ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:41:
[...]

Helemaal super! Dan ga ik vanmiddag eens beginnen met alles downloaden, mijn dank is groot!
Ik zou nog enkele dagen wachten tot overal de transferdeadline toe is. Dan heb je binnen paar dagen een nieuwe data update met de echte selecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
nno schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:44:
Voor Amazon Prime-leden: Football Manager 2022 is deze maand gratis te krijgen bij Amazon Prime Gaming.
Dat ben ik, dank voor alle tips, heeft me ook nog 2 tientjes bespaard! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Jorgen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 02:10:

Wat ook opvalt is dat we heel veel uitval hebben door gele en rode kaarten. Dat gebeurde op de Salomonseilanden niet, maar lijkt op de Filippijnen nationale hobby te zijn.
Heb je wel eens gekeken naar het niveau / avg rating van de scheidsrechters in de competitie?
Ik heb een gevoel dat dit een structureel probleem is in longsaves (of heel veel ongeluk), want in Duitsland viel me opeens op dat ik na afloop bij 4 van de 5 wedstrijden een vraag kreeg over het slechte niveau van de scheids en blijkbaar hardstikke terecht. :D Er zaten toen bij mij nog maar 3 kanjers die een 8+ gemiddeld scoren, maar de rest van de kaartentrekkers hadden een cijfer rond de 6 of zelfs daaronder!! Vaak trokken die veel meer geel/rood per wedstrijd dan de goede scheidsrechters.

Ook krijg ik elk seizoen een melding dat 3-4 man Europees gezien een categorie lager mag fluiten en dat niemand is gestegen. In de CL krijg ik ook elke keer dezelfde 3 scheidsrechters: Cakir, Hategan en Oliver. Of de huidige 'echte' scheidsrechters worden weinig potentieel toebedeeld (:D) en hebben zich niet echt doorontwikkeld of de regens zijn jarenlang echt heel slecht geweest.

Heb even snel gekeken voor het huidige seizoen (gok 5 seizoenen verder sinds het dieptepunt) en het ziet er inmiddels iets beter uit: De beste scheids is een 3,5*, de rest zit rond de 2-2,5*. Ze scoren allemaal wel redelijk inmiddels, allemaal een 7+.
Ter vergelijking: in de CL hebben de scheidsrechters allemaal minimaal 4* en niet geheel toevallig zijn er 2 Italianen met 4,5*...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FFS!!!

Schalke zit nog steeds in de 2e bundesliga bij mij. Dus had er wel naar toe gewild om ze eruit te helpen.
Derby Co is een club waar ik in een grijs verleden veel mee speelde in een indy football manager (early 90s). Komt daar ook opeens plek vrij.....

Maar gaat super uitstekend bij Twente dus wil zeker niet weg. Waarom waren die 2 of 1 van die 2 nu niet beschikbaar toen ik bij Almere nieuwe uitdaging wou? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:07:
[...]

Heb je wel eens gekeken naar het niveau / avg rating van de scheidsrechters in de competitie?
Ik heb een gevoel dat dit een structureel probleem is in longsaves (of heel veel ongeluk), want in Duitsland viel me opeens op dat ik na afloop bij 4 van de 5 wedstrijden een vraag kreeg over het slechte niveau van de scheids en blijkbaar hardstikke terecht. :D Er zaten toen bij mij nog maar 3 kanjers die een 8+ gemiddeld scoren, maar de rest van de kaartentrekkers hadden een cijfer rond de 6 of zelfs daaronder!! Vaak trokken die veel meer geel/rood per wedstrijd dan de goede scheidsrechters.

Ook krijg ik elk seizoen een melding dat 3-4 man Europees gezien een categorie lager mag fluiten en dat niemand is gestegen. In de CL krijg ik ook elke keer dezelfde 3 scheidsrechters: Cakir, Hategan en Oliver. Of de huidige 'echte' scheidsrechters worden weinig potentieel toebedeeld (:D) en hebben zich niet echt doorontwikkeld of de regens zijn jarenlang echt heel slecht geweest.

Heb even snel gekeken voor het huidige seizoen (gok 5 seizoenen verder sinds het dieptepunt) en het ziet er inmiddels iets beter uit: De beste scheids is een 3,5*, de rest zit rond de 2-2,5*. Ze scoren allemaal wel redelijk inmiddels, allemaal een 7+.
Ter vergelijking: in de CL hebben de scheidsrechters allemaal minimaal 4* en niet geheel toevallig zijn er 2 Italianen met 4,5*...
Dat ga ik ook eens even checken, maar zou met de geweldige Increase Realism Update van Daveincid toch wel eruit gehaald moeten zijn.

6 wedstrijden in de AFC Champions League dit seizoen:
31 geel
2 rood

:X :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S8eWSN0.png

Alle 6 onder het toeziend oog van deze meneer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/st27lm2.png

================

Dit seizoen zijn we een stuk beter begonnen in de competitie gelukkig.
Dubbele aantal punten tov nr2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O8wlPww.png

We gaan op dezelfde voet door

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ww4QV5T.png

En eindigen de competitie zonder verlies

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efubk1n.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Pycigm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EDx230R.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8SVvwse.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqQY7iw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIGK7eF.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4bJwwDk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Q7cQjL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SFsQU7Y.png

In de beker ging het ook heel verspoedig. We verloren onze enige binnenlandse wedstrijd van dit seizoen in de halve finale van de beker. De kleine finale wonnen wel wel. Hierdoor hebben we na 2 dubbels, nu alleen het landskampioenschap gewonnen. In de Champions League bleken we met moeite mee te draaien. 1 overwinning; 2 keer gelijk en 3 keer verloren. Met 5 punten tegen teams uit Japan, Thailand en China hebben we het echter nog best goed gedaan. Uiteindelijk hebben we 27 wedstrijden op rij niet verloren, wat een prachtige prestatie is voor deze club.

Met het nationale team van de Filipijnen hebben we tot nu toe elke wedstrijd gewonnen en hebben we kwalificatie voor de AFC Asian Cup afgedwongen.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nieuw seizoen, nieuwe kansen.

In de AFC Champions League haalden we wederom 5 punten uit 6 wedstrijden, waarmee we ook dit keer als laatste in onze groep eindigden. Niet goed natuurlijk, maar ik ben al lang blij dat we überhaupt punten gehaald hebben. De meeste clubs uit China, Japan, Korea, Australië en Thailand die je hier tegenkomt zijn gewoon sterker. En als je kijkt naar de latere tegenstanders in de AFC Cup tijdens ons eerste seizoen, dan maken we ook weinig kans tegen de sterke teams uit West-Azië. Omdat er zo weinig Filippijnse spelers zijn in de database, is het nog knap lastig om door te groeien naar een goed niveau. Voorlopig zal ik dan ook nog wel druk bezig zijn met deel van de challenge.

Mijn spelers doen hun eigen challenge, zo lijkt het wel. Het record van slecht gedrag dat we vorig jaar neergezet hebben in de AFC CL hebben we maar weer meteen verbroken...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/28abY4O.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, ik ben er ook nog hoor.

Door prive-omstandigheden de laatste paar maanden helaas vrijwel geen FM kunnen spelen, maar ik ben weer verder gegaan met mijn FC Intercity game in Spanje.

De vorige keer was ik dus 2x achter elkaar gepromoveerd, dus ik zat in de La Liga.

Helaas was dat een beetje te hoog gegrepen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGD3aWFX_xeLwynmSQ2Ki3GWGgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dzSV4wG5c1zLJLI83jXpi2Yw.png?f=user_large

Wat op zich natuurlijk geen schande is. Ik mocht dus weer terug naar het tweede niveau.

Het ging erg lekker. Tot aan de play-offs. De eerste ronde moest ik tegen Real Oviedo, en die won ik makkelijk 2x: 3-0 en 2-1.

Daarna trof ik Real Sporting, en toen ging het mis. Thuis op een lullige manier verloren met 1-4, en uit met 2-0. Dus ik mag NOG een jaar in deze competitie spelen...

Eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFXzVcDwB6sFzQiov7mjQTfJO8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RtqZyJ7uvWp4nbCSJdK7JcLg.png?f=user_large

Bijkomend probleem is dat twee van mijn belangrijkste spelers (een DC en een ST) kwijt raak zijn loan-spelers (de DC van Valencia, de ST van Getafe), en beide clubs willen de spelers nu zelf inzetten. Ik heb op zich genoeg mensen om dit op te vangen, maar dan heb ik geen diepte meer. Dus ik wil voor die 2 posities toch nog wel een versterking zien binnen te halen. Alle andere posities zijn goed bezet qua diepte. De meeste belangrijke spelers (zowel eigendom als huur) heb ik kunnen behouden. Er vertrekken er wel 3, maar dat waren toch al subs, en op leeftijd (allen boven de 30), dus geen groot verlies.

Wel een klein probleem met mijn stadionnetje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEuzdurCGdkEVmVkAauin33TSGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wk0N92fLxBpwk0pz0LPVTGu8.png?f=user_large

Niet zo gek, het oude stadion stortte zowat in. Gelukkig werd mijn verzoek ingewilligd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkMyF-UWKte9aU3b1W1Aslud3XA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lFWnleXyg57SDeXPSfFtPcTo.png?f=user_large

Ga nu van 4000 via een tussenstop met 6100 naar een stadion met 14.000 bezoekers. Kon ik wel gebruiken ook, want het oude stadion was continue uitverkocht, en men wilde eerder niet uitbreiden..... daar miste ik dus best wel wat inkomsten uit....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tijd om afscheid te nemen van fm21. Begonnen in eigen land in België, langzaam opgeklommen tot de top. Van Napoli de beste club ter wereld gemaakt, dan naar het gevallen Barcelona gegaan waar ik ook jaren gedomineerd heb.
Wou toen iets meer uitdaging en ben naar subtopper/middenmoter Hertha Berlijn gegaan. "Helaas" na 1 jaar vrij eenvoudig kampioen geworden wat een beetje de Fun uit mijn save game haalde.

Ben nu van plan om met fm22 te starten voor een mooi prijsje en eens die realism fix van @Jorgen te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Winterstop is in zicht. En daarmee ook winter transfer periode. Wordt al aardig interesse getoond in mijn spelers. Waaronder mijn spits Makhtar Gueye die er in de competitie er al 25 in heeft liggen na 19 wedstrijden.

Wil die echt niet kwijt maar vrees dat het bijna onmogelijk wordt.

Scheelt...... Gueye mag naar de African Nations dus ben hem sowieso voorlopig kwijt.....

edit2: Kreeg even later bericht dat ie wou blijven. Helemaal mooi.
Keeper wou wel weg maar kon ik overtuigen om te blijven om promotie te behalen. Ben wel op zoek naar keeper voor Eredivisie want deze lijkt niet echt geschikt daarvoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Player1S op 05-09-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hebben jullie opeens ook andere reclameborden? Ik heb nu Basic fit en Unive. Op zich geen probleem mee, SI verdient paar cent extra en is realistischer.

Zojuist met gemak de bekerfinale gehaald door AZ 5-1 te verslaan. Wel jammer dat de nieuwsberichten erg simpel uitgewerkt zijn.
Finale vorig seizoen was FC Twente - Almere City. finale dit jaar: FC Twente - Almere city.
Staat in bericht wel dat deze finale al keer eerder is geweest: Back in 2026. Jammer dat ze dan niet zeggen dat het een herhaling van vorig jaar is.

Titel is zo goed als binnen. met 8 te gaan 11 punten voorsprong op #2 en 18 op #3. Moet echt gaan falen om niet eens directe promotie te pakken.
Ook jammer dat het spel nog niet doorheeft dat promotie nagenoeg binnen is. Keeper die ik wil is goed maar wel 2e keeper bij Almere maar hij vind Keuken Kampioen Divisie stap omlaag......

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 06-09-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
Blijkbaar was er een korte twitter leak met enkele features voor fm23. Vrouwenvoetbal zou enkel internationaal zijn, en er is een nieuwe teaminstructie "wind up opponents".

Ik heb mijn clublijstje voor FM23 al opgesteld aangezien ik 22 heb overgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Promotie is binnen! Titel is bijna binnen.

De Eigenaar is wel mega wispelturig. Vorig jaar kwam er al iets voorbij dat er een takeover zou komen maar kwam ie op terug. Paar weken terug (in game) weer bericht over potential takeover. Krijg ik vervolgens bericht dat het niet door gaat en 2-3 keer continue geklikt en weer nieuwe potentiele overname 8)7

Heb mn gewenste keeper nu wel binnen. Nadat promotie een feit was nieuw bod gedaan en nu wou hij maar al te graag praten. Nieuwe keeper: Jasper Schendelaar. Aanrader voor meeste Nederlandse clubs trouwens. In begin van de save overgenomen van Zwolle en daarna paar jaar vaste waarde bij Almere voor mij tot mn opvolger betere keeper haalde.

edit: Eredivisie heeft trouwens bizar seizoen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuwNQAXPpHhbgC3dYRdLaYHLJFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4wKCLd7Tfz3VNkZolo67oWfY.png?f=user_large

20 punten verschil tussen P1 en P18. Lijkt me sowieso laagste niveau punten ooit voor de kampioen

Ondertussen titel en beker in de pocket *O*
Dus ook nog eens gegarandeerd Europees voetbal. Mooi inkomsten genereren en jaar erop genoeg knaken om gooi naar de titel te doen. Of als het komend jaar weer zo gaat als hier boven gelijk al :+

[ Voor 61% gewijzigd door Player1S op 06-09-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:10:
Blijkbaar was er een korte twitter leak met enkele features voor fm23. Vrouwenvoetbal zou enkel internationaal zijn, en er is een nieuwe teaminstructie "wind up opponents".

Ik heb mijn clublijstje voor FM23 al opgesteld aangezien ik 22 heb overgeslagen
Welke wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FFFFUUUUUUUUUU!!!!!! Blijkbaar heb ik geaccepteerd dat Schendelaar terug verhuurd wordt aan Almere. Zonder call-back. Dus kan er pas jaar erop gebruik van maken....

En de eigenaar blijft wispelturig. Vorige overname had ie afgekapt...paar weken verder, nieuwe overname geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
-Paar seizoenen met Milan, is mijn favoriete club en ze hebben nu eindelijk een leuke selectie, met oa Vranckx.
-Chelmsford doe ik al bijna elke editie, startend in League South. Altijd goed voor een 20j+ career
-Heb al een tijdje niet meer in duitsland gedaan, dus ga de klassieke 1860 Munchen doen
-Pescara

en nog zulte waregem.

Misschien een Journeyman als ik eraan toekom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ben van plan een carrière te beginnen werkloos, zonder ervaring en diploma's. Iemand dit al gedaan? Bij wat voor soort clubs zou ik een kans krijgen en wat voor competities moet ik inladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelseamarre123 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:17:
Ben van plan een carrière te beginnen werkloos, zonder ervaring en diploma's. Iemand dit al gedaan? Bij wat voor soort clubs zou ik een kans krijgen en wat voor competities moet ik inladen.
Ik ben er 1 gestart maar vervolgens voornamelijk mijn andere safe gespeeld.

Kleine leagues laden. Engeland, Duitsland, Spanje, Italie ook alle lage leagues laden. Wales, Ierland etc. Aziatische landen eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Scandinavie zou ik ook inladen, daar zie je ook veel journeymans beginnen. Ook omdat hun kalender anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En leagues waarin je kunt groeien. Zwitserland, Kroatië, Servië en Roemenië, etc. Kun je lekker laag beginnen, maar wel doorgroeien naar niveau Basel, Dinamo Zagreb, Rode Ster Belgrado, Steaua Boekarest.

Dat is het probleem in mijn huidige journeyman hexagon challenge. In de Filipijnen en Malawi is qua spelersaantal en - niveau maar heel weinig / zeer langzaam groei mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:42:
En leagues waarin je kunt groeien. Zwitserland, Kroatië, Servië en Roemenië, etc. Kun je lekker laag beginnen, maar wel doorgroeien naar niveau Basel, Dinamo Zagreb, Rode Ster Belgrado, Steaua Boekarest.

Dat is het probleem in mijn huidige journeyman hexagon challenge. In de Filipijnen en Malawi is qua spelersaantal en - niveau maar heel weinig / zeer langzaam groei mogelijk.
Oeh hexagon? Is dat weer een stap verder dan de pentagon challenge? Oceanie erbij oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:14:
[...]

Oeh hexagon? Is dat weer een stap verder dan de pentagon challenge? Oceanie erbij oid?
Ja, incl. Oceanië.
Ik heb inmiddels de OFC Champions League al binnen met Central Coast Football Club van de Salomonseilanden. Ik had mezelf uitgedaagd om de alle Champions Leagues te winnen met clubs uit landen die nog nooit enig internationaal clubtoernooi hadden gewonnen. Daarvan zijn er een aantal, maar o.a. de Salomonseilanden, de Filippijnen, Malawi, Venezuela (1x zeer oud, onofficieel, maar belangrijk toernooi), Canada en Finland (1 x vriendschappelijk toernooi). Alleen is er op de Filippijnen echt maar zeer beperkt groei mogelijk helaas en in Malawi verwacht ik hetzelfde. Een bestand van zo'n kleine 700 voetballers van bedenkelijk niveau is niet zo handig. Alleen Alaba (Oostenrijk, Nigeria, Filippijnen) en Areola (ook 2e nationaliteit Filippijnen) zijn van topniveau. Daaronder een aantal redelijke spelers en heel veel rommel. Dat ik maar 4 buitenlanders mag registeren helpt ook niet mee.

Ik had in mijn eerste seizoen bij Central Coast meteen de OFC CL gewonnen dus toen kon ik door. Daarna in mijn eerste seizoen met Stallion Laguna (Filippijnen) wel de finale van de AFC Cup (Europa League van Azië) gehaald en verloren. Ik kwalificeer me nu steeds voor directe deelname aan de AFC CL, maar de tegenstand van teams uit Zuid-Korea, Japan, China, Australië en Thailand is echt veel te groot.

Ik ben nu 4 of 5 seizoen in de save, maar ik denk eraan om opnieuw te gaan beginnen en eerst te checken welke andere landen een iets betere talentpool hebben, of in elk geval meer buitenlandse spelers mogen opstellen. Anders is groei een 100-jaren-plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:08:
[...]

Ja, incl. Oceanië.
Ik heb inmiddels de OFC Champions League al binnen met Central Coast Football Club van de Salomonseilanden. Ik had mezelf uitgedaagd om de alle Champions Leagues te winnen met clubs uit landen die nog nooit enig internationaal clubtoernooi hadden gewonnen. Daarvan zijn er een aantal, maar o.a. de Salomonseilanden, de Filippijnen, Malawi, Venezuela (1x zeer oud, onofficieel, maar belangrijk toernooi), Canada en Finland (1 x vriendschappelijk toernooi). Alleen is er op de Filippijnen echt maar zeer beperkt groei mogelijk helaas en in Malawi verwacht ik hetzelfde. Een bestand van zo'n kleine 700 voetballers van bedenkelijk niveau is niet zo handig. Alleen Alaba (Oostenrijk, Nigeria, Filippijnen) en Areola (ook 2e nationaliteit Filippijnen) zijn van topniveau. Daaronder een aantal redelijke spelers en heel veel rommel. Dat ik maar 4 buitenlanders mag registeren helpt ook niet mee.

Ik had in mijn eerste seizoen bij Central Coast meteen de OFC CL gewonnen dus toen kon ik door. Daarna in mijn eerste seizoen met Stallion Laguna (Filippijnen) wel de finale van de AFC Cup (Europa League van Azië) gehaald en verloren. Ik kwalificeer me nu steeds voor directe deelname aan de AFC CL, maar de tegenstand van teams uit Zuid-Korea, Japan, China, Australië en Thailand is echt veel te groot.

Ik ben nu 4 of 5 seizoen in de save, maar ik denk eraan om opnieuw te gaan beginnen en eerst te checken welke andere landen een iets betere talentpool hebben, of in elk geval meer buitenlandse spelers mogen opstellen. Anders is groei een 100-jaren-plan.
Mooie uitdaging zeg. Ga ik ooit ook maar eens proberen

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:32:
[...]

Mooie uitdaging zeg. Ga ik ooit ook maar eens proberen
Ik heb met FM20 ook een poging gedaan. OFC CL was vrij eenvoudig, maar in Korea en Argentinië had ik een slechte start in de competitie. Voorlopig staat ie dus nog op onvoltooid ;)

Ondertussen had ik bijna Jaima Alcantara Sacopon van QPR binnen kunnen halen. Hij was zonder contract en wilde graag komen, maar ik kon zijn salaris niet betalen. Uiteindelijk ging Barnsley met hem aan de haal. Het is wel een positieve ontwikkeling dat zulke spelers geïnteresseerd raken voor een avontuur aan de andere kant van de wereld. Hopelijk is dat het startsein van meer betere spelers die graag willen spelen voor mijn team.

Het is in elk geval goed duidelijk wat een goede ronde in een intercontinentaal toernooi voor je financiën doet

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u6OQZqk.png

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2022 02:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, weer een seizoen voorbij met Intercity. En wát voor één!

Nadat ik vorig jaar mijn beste DC's verloor (1 huurspeler die niet wilde verlengen, een vaste speler van wie de minimum release clause getriggerd werd) en ook nog eens een van mijn beste ST's (huurspeler, niet te verlengen), plus een goede MR (wilde niet bijtekenen, dus verkocht) had ik erg veel moeite om goede spelers aan te trekken.

Heb daardoor eigenlijk meer huurspelers moeten aantrekken dan ik graag had gewild. In totaal had ik maar liefst 7 huurspelers in mijn selectie, wat ik eigenlijk altijd tot 3 of maximaal 4 wil beperken. Van deze 7 spelers waren 3 basisspelers en 2 werden nog eens regelmatig gebruikt. De laatste 2 (een GK en een MR) waren subs.

Het seizoen begon fantastisch, de eerste 15 wedstrijden bleef ik volledig ongeslagen. Helaas kwam daarna de klad erin. Waarom weet ik niet, had nauwelijks blessures, maar men kon opeens geen doel meer vinden. Wat ik ook probeerde, team talks, andere instructies, zelfs een compleet andere formatie, niets wilde helpen. Ik werd er een beetje radeloos van.

Uiteindelijk begon het dan in de laatste 10-12 wedstrijden toch weer een beetje te lopen. De titel was teveel gevraagd, maar via de 2e plek heb ik toch nog automatische promotie naar La Liga weten af te dwingen. Gelukkig maar, want ik heb een hekel aan playoffs voor promotie (voor de 3e promotieplek)....

De eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0ibKeXmrA36ZkiYUMXbAycKARo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QrCx92EavOzFyz5TH03JIF8Z.png?f=user_large

Ik heb best medelijden met de coach van UCAM Murcia, met 14 puntjes uit 42 wedstrijden een doelsaldo van -69 moet dat erg gezellig geweest zijn in de kleedkamers..... :X

De selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkjKGkVP-_Q6AKCxAofVKoYC6RM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oO8s50SrFz5jeAnTGEQpD5Da.png?f=user_large

Ik moet me voor volgend jaar écht enorm versterken. Van de 7 huurspelers heb ik van 3 spelers de huur kunnen verlengen, één speler heb ik in vaste dienst kunnen overnemen, en de overige 2 wilde de club niet meer verlengen.

Heb dus nog wat uitdaging op gebied van scouting.... er begint namelijk wel wat jeugd door de opleiding te komen nu, maar dat is nog lang geen La Liga-materiaal (als het dat ooit al wordt).

In de cup ging het niet al te best. De eerste 2 wedstrijden tegen semi-profs werden weliswaar moeizaam gewonnen, maar in de derde ronde was Leganes met 0-3 echt te sterk. Op zich ook geen schande, als je bedenkt dat Leganes achteraf de verliezend finalist bleek te zijn.... maar toch.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik dacht dat iemand hier had gevraagd wat je eraan had om een goede relatie met journalisten op te bouwen. Ik had ook geen idee totdat ik opeens een akkefietje had met de nieuwe voorzitter. Met zijn voorganger had ik 8 jaar (2 termijnen) lief en leed gedeeld: 2 promoties vanuit de 3e liga, 1 degradatie uit de Buli, een Conference League cup en als klapper in zijn laatste jaar de titel op wonderbaarlijke manier tegen Bayern en vermoedelijk mijn enige aangezien de AI met realism mod bizar goed bezig is met squad building.

Het niveau van mijn trainingfaciliteiten van het 1e elftal was 0,5* gedaald, dus ik vraag routinematig een upgrade aan. Tot mijn grote verbazing werd mijn verzoek afgeschoten, wat ik nog nooit heb meegemaakt (wel voor jeugdfaciliteiten/training wat een bekend probleem is in FM2022). Ik natuurlijk zwaar pissed-off op deze klootzak omdat ik wanhopig met Bayern en co aan het knokken ben en iedere beetje hulp kan gebruiken.

En in mijn ooghoek zag ik opeens rechtsonder in het scherm de optie om dit te laten lekken aan de pers met daarbij de waarschuwing dat dit voor zeer onvoorziene gevolgen kon zorgen! In oudere FM's had je vaker standaard deze optie en iedere keer ben ik daarna ontslagen. :D
Ik heb in het interview met de pers daarna gekozen voor de iets diplomatiekere optie (twijfel over zelfde ambitie), maar er was ook de nuke optie (kan er geen klote van, het is hij of ik). En ja hoor, meteen 1 seconde na het interview gaf ie akkoord op de upgrade :D
Ik denk dat het mee heeft geholpen dat ik met het winnen van de titel met kansloze odds net ben toegetreden tot de lijst van club legends, nu dus bestaande uit 1 man en 1 spijkerharde vrouw. :P
Ik voorzie helaas wel het begin van het einde van deze save, aangezien ik een zwaar gevecht voel aankomen voor het behoud van mijn jeugdfaciliteiten en aantal coaches.

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

8 November release.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 16:09 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Trailer voor FM23 is uit - 8 november release

iemand die nieuw topic wilt doen :p

ik gok dat de beta een 2 weken er eerder is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:09:
Trailer voor FM23 is uit - 8 november release

iemand die nieuw topic wilt doen :p

ik gok dat de beta een 2 weken er eerder is
[Multi] Football Manager 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nou lekker dan ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ifMmQ6S.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk filmpje dat nog niks weggeeft. Wel leuk dat ze die stats zo meten kunnen om op deze manier weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaan we met zijn allen weer over naar het nieuwe topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helaas verloren in de halve finale van de beker, omdat veel van mijn vaste waarden ook in het door mij geleide nationale elftal spelen. Als je 8 spelers van je eigen team selecteert, is dat een risico voor de club natuurlijk. Gelukkig wonnen we wel de kleine finale waardoor we net als vorig jaar 3e zijn geworden.

Met het nationale elftal van de Filippijnen gaat het overigens wel lekker in de groepsronde van de AFF Suzuki Cup. Onze progressie blijft niet onopgemerkt in elk geval.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dT8KiFL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OlYdmyx.png

Na de groepswinst klommen we zelfs nog een plaatsje op de internationale ladder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sHj0YoU.png

In de halve finale wonnen we over 2 wedstrijden vrij eenvoudig van Myanmar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbnZRNS.png

De finale gaat tegen Thailand, waar we in de groepsfase nog van wisten te winnen.
In de heenwedstrijd in Thailand wisten we er een gelijkspel uit te slepen, wat goede hoop bood voor de terugwedstrijd op de Filippijnen. Helaas trokken we in de return aan het kortste eind en verloren we de finale van de AFF Suzuki Cup. Jammer, maar een tweede plaats is natuurlijk ook supermooi.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AwJjhsS.png

Tussendoor bleven we telkens een plekje stijgen, waardoor we nu de 83e op de wereldranglijst zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lV8p5Ok.png

============

Inmiddels het is het seizoen in de Filippijnen weer afgesloten en mochten we ons 4e kampioenschap op rij vieren. in het derde kwart keken we tegen een achterstand op de nr 1 aan, maar door een goede eindsprint konden we alsnog het kampioenschap veiligstellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A97Eaxs.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8wSuK41.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cNJ4nyk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wujrgB1.png

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2022 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook even crosspost uit het FM23 topic, aangezien die logischerwijs nog niet zo veel gevolgd wordt.

Haha, FM haalt de media :P
De periode van Potter bij Östersunds lijkt mede door de financiële steun en visie van Kindberg op een carrière uit het populaire spel Football Manager. De club gaat in vijf seizoenen van het vierde naar het eerste niveau. In 2017 wint Östersunds de Zweedse beker, waardoor het mag uitkomen in de Europa League.
Aldus Van de Zweedse vierde divisie naar de top: dit is Chelsea-trainer Graham Potter

Sorry, niet helemaal ontopic, maar kon het toch niet laten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:44:
Ook even crosspost uit het FM23 topic, aangezien die logischerwijs nog niet zo veel gevolgd wordt.

Haha, FM haalt de media :P

[...]

Aldus Van de Zweedse vierde divisie naar de top: dit is Chelsea-trainer Graham Potter

Sorry, niet helemaal ontopic, maar kon het toch niet laten :)
Mooi dat zo iemand ook door een topclub gespot wordt. Je hoeft geen grote voetbalcarrière of chique naam te hebben om goed te zijn in het trainersvak. Hopelijk kan hij de goede dingen van Östersunds en Brighton doorzetten bij Chelsea. Als hij ook goed de grote sterren weet te managen, dan kan dat prima werken om succes te krijgen.

=============

We stijgen vrolijk door. Ten tijde van de groepsfase van de Asian Cup en voorafgaand aan het nieuwe voetbalseizoen (2027) zijn we zelfs de top 80 binnengedrongen met een 79e plek op de wereldranglijst. Inmiddels zijn we landen zoals Nieuw-Zeeland en Panama voorbij en zitten we nog maar net onder China, Costa Rica en Thailand.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TInIloY.png

Als revanche voor de verloren finale van de AFF Suzuki Cup, hebben we Thailand met een klapper van de kaart geveegd in de Asian Cup. Voorafgaand aan de 3e speelronde in de groepsfase stonden we nog derde, maar doordat Iran verloor van Noord-Korea en wij Thailand afgebroken hebben, zijn we zelfs als eerste geëindigd in deze groep! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79Oj6nu.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kuh7lvp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0eOd81U.png

Hiermee hebben we ook Thailand geevenaard op de wereldranglijst! :D

In de 2e ronde werden we gekoppeld aan Australië. In een flink bizarre wedstrijd kwamen we in de tweede helft op achterstand, maar maakten we ook snel de gelijkmaker.. In de verlenging was het juist andersom en nam Australië de leiding, gevolgd door een snelle gelijkmaker van onze zijde. Nadat we de penalty's net iets beter namen, konden we met 2-2 (6-5 in penalty's) verdergaan naar de volgende ronde! Daar waren echter wel twaalf strafschoppen voor nodig die er wonder boven wonder allemaal ingingen, op de laatste van de Aussies na.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ctHev6N.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UTfxOQR.png

In de kwartfinale troffen we de Verenigde Arabische Emiraten. In een wedstrijd die alle kanten op kon gaan, hadden we het geluk van een rode kaart aan hun zijde én een doelpunt in de dying seconds :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ucfyklb.png

Inmiddels laten we Thailand achter ons op de wereldranglijst en zijn we zelfs IJsland en Finland gepasseerd. Het volgende noemenswaardige land in ons vizier is Bulgarije.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LDu2lke.png

Helaas komen alle sprookjes tot een einde en voor ons is dat de halve finale van de Azië Cup alwaar China aan 1 doelpunt genoeg had om naar de finale te gaan en ons in het zicht van de haven te laten stranden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kCBCrjW.png

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gaat lekker met Twente. Sta eerste met 8 punten voorsprong. Nog wel lang te gaan, net 17 wedstrijden gehad.

Wel beetje jammer dat het spel bepaalde dingen niet herkent. Mijn reserve keeper wil weg en wordt verkocht. Ik snel schakelen en koop nieuwe backup omdat 3e keeper ook prut is. Krijg je tijdens de presentaties vragen of hij misschien wel de nieuwe Boschker kan worden. Nee mafklappers, is mn backup.....

Top speler wil weg maar is akkoord met bepaald bedrag. En dat wordt nog niet geboden. Wel net 12,5miljoen voor andere spits gekregen (nadat ie 2-3 maand geblesseerd was en nog geen minuut daarna gemaakt heeft) maar hij wou zelf niet daarheen.

Ook irritant dat je niet kunt aangeven dat je de club niet in de steek wilt laten of dat je eerst de klus wilt klaren als een andere club je baan aanbied maar je deze afwijst.

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 09-09-2022 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de AFC Champions League werkt het net als in de AFC Cup met regio's. In dit geval bestaat de groepsfase uit 5 groepen voor West-Azië (groep A t/m E) en 5 groepen voor Oost-Azië (groep F t/m J). De tien poulewinnaars gaan sowieso door en daarnaast mogen de 6 beste nrs 2 door. Dat zijn er 3 uit A-E en 3 uir F-J zodat er in totaal 16 ploegen doorgaan: 8 uit west en 8 uit oost.

Met maar 9 punten (ons beste AFC CL resultaat ooit) zijn we de slechtste nr 2 die door mag. Sterker nog, hadden we in west gezeten, dan hadden we niet eens verder mogen voetballen. Gelukkig zaten we in oost en waren er twee ploegen met een lager puntenaantal.

Enfin, dit is de eerste keer in deze save dat we de groepsronde van de AFC Champions League overleefd hebben. Een geweldig resultaat natuurlijk. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pmVzwrb.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pyD0xqT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gbaya6o.png

Vooralsnog zijn we ook de reguliere competitie uitstekend begonnen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ZpcU7W.png

In de 2e ronde van de ACL verloren we helaas. Daartegenover staat dat we dit seizoen wel de nationale dubbel binnengehaald hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VpzL8Tt.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nSm6otG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UmvetQd.png

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2022 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dafuq? Net in Europa League tegen Inter 7-5 verloren in de 2e knockout ronde.

Verlies op zich niet zo gek maar 7-5 is een bizar grote uitslag. of de aanval van beide ploegen had hun beste dag of de verdediging van beide enorme offday.
Return is thuis dus wie weet wat er nog te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:22

Oxigeon

En zo is dat!

Jorgen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor de info. Hier heb ik wat aan als speler die vanavond wil beginnen aan de game. Heb vaker gespeeld.

Wil sowieso het volgende instaleren.
- real name
- transferupdate
- realisme

Nu zie ik dat je verder refereert naar een theme. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen. Welke gebruiken de meeste dan hier op het forum.

Verder sla ik de playerfaces etc over. Heb een crappy laptop die net de systeemeisen haalt haha. Neem aan dat ik wel veel logos heb... wil verder eigenlijk beginnen met ajax. Moet ik dan alleen de Nederlandse datase pakke ? Of kan ik dan later bijvoorbeeld nooit naar Engeland of Spanje?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Waarom wil niemand mijn spelers?
Ik heb einde seizoen Hilterman (hele game al top speler voor mij) aangetrokken voor komend seizoen in de verwachting dat 1 van mij 3 top spitsen wel weg gekocht zouden worden. Immers voldoende belangstelling. Tot op heden echter geen serieus bod.

Ook spelers waar ik van af wil geen enkel bod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Oxigeon schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:58:
[...]

Bedankt voor de info. Hier heb ik wat aan als speler die vanavond wil beginnen aan de game. Heb vaker gespeeld.

Wil sowieso het volgende instaleren.
- real name
- transferupdate
- realisme

Nu zie ik dat je verder refereert naar een theme. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen. Welke gebruiken de meeste dan hier op het forum.

Verder sla ik de playerfaces etc over. Heb een crappy laptop die net de systeemeisen haalt haha. Neem aan dat ik wel veel logos heb... wil verder eigenlijk beginnen met ajax. Moet ik dan alleen de Nederlandse datase pakke ? Of kan ik dan later bijvoorbeeld nooit naar Engeland of Spanje?
Volgens mij doen playerfaces en kits niet extreem veel qua snelheid? Wel of je veel leagues inlaad en grote database. Ook je match engine settings maken veel uit hoe soepel een simulatie loopt.

Je moet sowieso de interessante leagues helemaal inladen per save.
De grote 5 competities zou ik sowieso inladen in jouw geval, eventueel Belgische league ook.
Er is ook een verschil tussen speelbaar en enkel zien. Zo zal de game veel trager zijn als je enorm veel leagues selecteert als speelbaar omdat die dan elke wedstrijd in de achtergrond simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

_O- _O- _O- Krijg nu een bericht.

(Dick) Schreuder: Player1S reaping rewards of my good work.

Uhm nee. Jij was ontslagen omdat Twente onder jou degradeerde. Ik heb ze uit de Eerste divisie geleid naar een treble het jaar erop _O-

Trouwens iemand enig idee waarom de game denkt dat ik met trammelant weg ben gegaan bij Almere City? Ik kon destijds naar Leverkusen en dat is gewoon stap vooruit. Maar nu telkens vraag of ik nog boos ben of hoop dat ik ze weer versla.

[ Voor 33% gewijzigd door Player1S op 13-09-2022 22:08 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Oxigeon Vziw bepalen logo's en playerfaces niet de snelheid van het spel. Zie ook https://community.sigames...-03-may-21-links-updated/ Daveincid (van het realism pack) beschrijft verderop in de startpost welke dingen wel of niet invloed hebben op de snelheid van je spel.

Met theme bedoel je skin? Zelf gebruik ik er 1 waarin een instant-result knop zit. Zo hoef je de wedstrijden niet zelf te spelen (kan nog steeds wel) maar kun je ze meteen simuleren. Dat vind ik fijner als ik van plan ben echte long-term saves te doen (denk aan 50+ seizoenen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, het seizoen 2028 is afgerond. Zowel voor Stallion Laguna, als voor de Filipijnen was het succesvol.

Met Stallion won ik de 6e landstitel op rij en daarmee zijn we nu de succesvolste Filippijnse club sinds de invoering van de Philippines Football League.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5t8Qq8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sad3hHC.png

Ik heb mijn plekje in de geschiedenis veroverd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I4EhrMZ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1EvOm7L.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J5jEVUv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oJQWBcM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5lTWKP8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9sxnSz.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w62zWU8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oIgeIDy.png

In de AFC Champions League wisten we voor de 2e keer op rij de groepsronde te overleven. Opnieuw ternauwernood als slechtste van de drie nrs 2. Enkel doelsaldo zorgde ervoor dat we niet als vierde nr2 eindigden maar als derde nr2 door mochten bekeren. In de daarop volgende tweede ronde werden we door tweevoudig AFC CL-winnaar Guangzhou FC uit China naar huis gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rx0NzuD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9klLZCi.png

Ondanks een sterk begin in de nationale beker, verloren we daar in de halve finale. De kleine finale werd wel gewonnen, zodat we hier als 3e eindigden.

=========================

Met het nationale elftal van de Filippijnen zijn we heel hard aan de weg aan het timmeren. Aan het begin van de savegame is het team 125e op de wereldranglijst. We zijn inmiddels 64 plaatsen gestegen naar de 61e plaats!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/obRBojH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S4X4kOE.png

We doen heel goed mee in de Aziatische WK-kwalificatie. De eerste groepsronde was een makkie; de tweede groepsronde zijn we ingedeeld met een aantal heel sterke tegenstanders, maar ook hier draaien we heel goed mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ybf4GFp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E565MOZ.png

In de AFF Suzuki Cup ging het net als vorige keer van een leien dakje, tot aan de finale. Daar verloren we helaas opnieuw van Thailand, net als de vorige keer. De halve finale en finale worden overigens beide over 2 wedstrijden gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8GzH5Xv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y0Stk4N.png

Al met al een jaar waarin we op clubgebied en op nationaal vlak behoorlijk goed gescoord hebben. Er is vanzelfsprekend nog een boel ruimte voor verbetering (winnen nationale beker; tweede ronde AFC CL overleven; AFF Suzuki Cup winnen), maar vooral ook heel veel tevredenheid. Zeker omdat we nu het succesvolste team van het land zijn en dat we zicht hebben op directe kwalificatie voor het Wereldkampioenschap. Prima prestaties dus.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

@Jorgen: 9 prijzen in 6 jaar blijft heerlijk, ook al is het bij een kleinere club/competitie! Dus terecht dat je clubicoon bent, maar ik vroeg me af of je dit bij meerdere clubs gelijktijdig kon zijn. Zou namelijk tof zijn om ala Game of Thrones een mega lange titel op te bouwen voor latere persberichten. "Manager Jorgen, Beer van De Meer, Maniac van Munchen, Flippo van de Filipijnen en Caesar van de 6 Continenten, etc zegt dat deze speler nergens heen gaat." :D

Zelf heb ik net een krankzinnige mondiale transferwindow achter de rug. In mijn huidige save zijn er iets van 20 echte topclubs, waarvan 5-6 pure (Arsenal, Bayern, Real, Barca en de Italianen) en de bekende olie-clubs inclusief nieuwe verrassende namen als SM Caen, Groningen en Fulham. De een heeft iets meer of grotere Galactico's dan de ander, maar allemaal hebben ze 1 levensgroot en realistisch probleem: Er bestaan geen 20 keepers van wereldklasse, echte namen dan wel regens.

Het is net alsof je in een Ferrari rijdt, maar met een koekblik als uitlaat. En de topclubs gunnen elkaar blijkbaar geen milimeter als het gaat om keepers aangezien sommigen al 5 jaar spelen met 'slechts' een type Bijlow vs een Donnaruma of de nieuwe VD Sar's van deze wereld. In mijn save zijn er maar 10 keepers van echte wereldklasse, waarvan 4 (!!!) uit Colombia. Donnaruma, Unai Simon en Onana zijn de laatsten van de niet-regens. 2 van die 10 heb ik opgeleid/ontwikkeld, mijn huidige keeper en zijn voorganger die nu 316-348m waard is volgens de richtlijnen!!!

De perfect storm voor deze transferwindow begon precies nu te broeien doordat de 1e keeper van 5 van deze topclubs gelijktijdig dit jaar met pensioen zijn gegaan gaan (of zullen gaan) en de voorzitters zichzelf willen trakteren op een wereldtopper. En toeval wil dat er opeens 2 keepers van wereldklasse op de markt zijn gekomen: Een 27-jarige Colombiaan die al jaren ver onder zijn niveau speelt (degradatievoetbal met Everton) en mijn 22-jarige Argentijn van wie ik zelf niet eens wist dat ie op de markt was :+

Bayern, dat na Neuer dus 5 jaar met zo'n koekblik (wel nog altijd DE 1e keus van Duits elftal :D) heeft gespeeld, was het zat en heeft zelfs voor het openen van de winter transferwindow hun 1e EN 2e keeper alvast verkocht!!. Zoiets heb ik nog nooit gezien bij een topclub, maar hierdoor hadden ze zeker 150m transferbudget liggen voor een keeper.

Na de opening iedere dag dikke roddels in de kranten over biedingen en ik maar zweten want ik wil halverwege het seizoen mijn keep helemaal niet kwijt, zeker aangezien er geen vervangers zijn van hetzelfde niveau of zelfs 1 niveau minder aangezien die relatief veel salaris vragen. Maar na 2 weken kwamen de echte biedingen binnen bij die Colombiaan en ik was ondertussen snel alle wonderkids van 1,5-2* aan het scouten als concurrent van mijn 2e keeper die ook pas op 2* zat en die ik eigenlijk niet goed genoeg vind.

1 week voor sluiting explodeert de storm: Iedereen behalve Chelsea grijpt mis en de Colombiaan gaat voor 113M naar de ene Londonse club. Arsenal heeft nu een heel groot probleem aangezien Ramsdale einde seizoen met pensioen gaat. City leek te liggen slapen maar had mijn keeper al een jaar gescout en ging blijkbaar dus vol voor die van mij en Bayern...die hebben nog steeds geen keeper. Vermoedelijk zijn ze ook nog witheet van dat akkefietje 2 jaar terug, waarbij ik mijn Colombiaan (die nu 300m+ waard is en by far de beste van de wereld) bij het eerste de beste bod van Inter had laten gaan terwijl ze hem al door 4-5 Bayern spelers gek hadden gemaakt voor een binnenlandse transfer.

Nu kwamen ze als eerste met hangende pootjes terug: Bayern 120m -NEIN!, Arsenal 125m -Sorry!
Daarna kwam City met 120m en ik was een beetje pissig geworden aangezien ik geen vervanger had gevonden dus ik wees ze op de transferclausule van 170m. Kwamen ze met een tegenbod van 100m contant en 60m gespreid...Tsja money talks en die heb ik maar met pijn in het hart geaccepteerd. Ook viel dit bod blijkbaar net buiten het budget van Bayern en Arsenal aangezien die niet meer terugkwamen...
3 dagen voor sluiting was de werkvergunning etc rond en op deadline day heb ik maar op de gok 3 wonderkids gehaald. In totaal heb ik 5 keepers die ala Battle Royal om het nr 1 shirt mogen vechten. En Bayern? Die hebben na het vallen van de klok letterlijk overal misgegrepen, heerlijk! :D

Na deze shitshow heeft Bayern nu slechts 1 keeper in hun selectie, een 33-jarige uit hun eigen opleiding die 33k waard is :D :D :D
Dit is ook wel DE kans op nog een onwaarschijnlijke Buli titel, maar ik moet dan helaas wel 9 punten goed maken en Herta Berlin heeft nu ala Leichester een wereld run/momentum met slechts 1 punt achter.

D3-Monk

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:31:
@Jorgen: 9 prijzen in 6 jaar blijft heerlijk, ook al is het bij een kleinere club/competitie! Dus terecht dat je clubicoon bent, maar ik vroeg me af of je dit bij meerdere clubs gelijktijdig kon zijn. Zou namelijk tof zijn om ala Game of Thrones een mega lange titel op te bouwen voor latere persberichten. "Manager Jorgen, Beer van De Meer, Maniac van Munchen, Flippo van de Filipijnen en Caesar van de 6 Continenten, etc zegt dat deze speler nergens heen gaat." :D
In mijn vorige lange save was ik clublegende bij meerdere ploegen als ik het me goed herinner. Dus volgens mij kan dat ja.

Hahaha Flippo van de Filippijnen! 🤣🤣🤣🤣
Zelf heb ik net een krankzinnige mondiale transferwindow achter de rug. In mijn huidige save zijn er iets van 20 echte topclubs, waarvan 5-6 pure (Arsenal, Bayern, Real, Barca en de Italianen) en de bekende olie-clubs inclusief nieuwe verrassende namen als SM Caen, Groningen en Fulham. De een heeft iets meer of grotere Galactico's dan de ander, maar allemaal hebben ze 1 levensgroot en realistisch probleem: Er bestaan geen 20 keepers van wereldklasse, echte namen dan wel regens.

Het is net alsof je in een Ferrari rijdt, maar met een koekblik als uitlaat. En de topclubs gunnen elkaar blijkbaar geen milimeter als het gaat om keepers aangezien sommigen al 5 jaar spelen met 'slechts' een type Bijlow vs een Donnaruma of de nieuwe VD Sar's van deze wereld. In mijn save zijn er maar 10 keepers van echte wereldklasse, waarvan 4 (!!!) uit Colombia. Donnaruma, Unai Simon en Onana zijn de laatsten van de niet-regens. 2 van die 10 heb ik opgeleid/ontwikkeld, mijn huidige keeper en zijn voorganger die nu 316-348m waard is volgens de richtlijnen!!!
Wow! Ik wist niet of dat probleem zich ook mondiaal voor zou doen. Ik Zuid-Korea mag je geen buitenlandse keepers hebben, dus elk team aast daar op die ene beetje-talentvolle keeper die uit de jeugd komt. Dat de mondiale top20 op elke keeper zou duiken wist ik niet. Dat drijft de prijzen wel enorm op... Ik zou het voor de zekerheid ook even op het SI Games forum checken of dat hoort.
De perfect storm voor deze transferwindow begon precies nu te broeien doordat de 1e keeper van 5 van deze topclubs gelijktijdig dit jaar met pensioen zijn gegaan gaan (of zullen gaan) en de voorzitters zichzelf willen trakteren op een wereldtopper. En toeval wil dat er opeens 2 keepers van wereldklasse op de markt zijn gekomen: Een 27-jarige Colombiaan die al jaren ver onder zijn niveau speelt (degradatievoetbal met Everton) en mijn 22-jarige Argentijn van wie ik zelf niet eens wist dat ie op de markt was :+

Bayern, dat na Neuer dus 5 jaar met zo'n koekblik (wel nog altijd DE 1e keus van Duits elftal :D) heeft gespeeld, was het zat en heeft zelfs voor het openen van de winter transferwindow hun 1e EN 2e keeper alvast verkocht!!. Zoiets heb ik nog nooit gezien bij een topclub, maar hierdoor hadden ze zeker 150m transferbudget liggen voor een keeper.

Na de opening iedere dag dikke roddels in de kranten over biedingen en ik maar zweten want ik wil halverwege het seizoen mijn keep helemaal niet kwijt, zeker aangezien er geen vervangers zijn van hetzelfde niveau of zelfs 1 niveau minder aangezien die relatief veel salaris vragen. Maar na 2 weken kwamen de echte biedingen binnen bij die Colombiaan en ik was ondertussen snel alle wonderkids van 1,5-2* aan het scouten als concurrent van mijn 2e keeper die ook pas op 2* zat en die ik eigenlijk niet goed genoeg vind.

1 week voor sluiting explodeert de storm: Iedereen behalve Chelsea grijpt mis en de Colombiaan gaat voor 113M naar de ene Londonse club. Arsenal heeft nu een heel groot probleem aangezien Ramsdale einde seizoen met pensioen gaat. City leek te liggen slapen maar had mijn keeper al een jaar gescout en ging blijkbaar dus vol voor die van mij en Bayern...die hebben nog steeds geen keeper. Vermoedelijk zijn ze ook nog witheet van dat akkefietje 2 jaar terug, waarbij ik mijn Colombiaan (die nu 300m+ waard is en by far de beste van de wereld) bij het eerste de beste bod van Inter had laten gaan terwijl ze hem al door 4-5 Bayern spelers gek hadden gemaakt voor een binnenlandse transfer.

Nu kwamen ze als eerste met hangende pootjes terug: Bayern 120m -NEIN!, Arsenal 125m -Sorry!
Daarna kwam City met 120m en ik was een beetje pissig geworden aangezien ik geen vervanger had gevonden dus ik wees ze op de transferclausule van 170m. Kwamen ze met een tegenbod van 100m contant en 60m gespreid...Tsja money talks en die heb ik maar met pijn in het hart geaccepteerd. Ook viel dit bod blijkbaar net buiten het budget van Bayern en Arsenal aangezien die niet meer terugkwamen...
3 dagen voor sluiting was de werkvergunning etc rond en op deadline day heb ik maar op de gok 3 wonderkids gehaald. In totaal heb ik 5 keepers die ala Battle Royal om het nr 1 shirt mogen vechten. En Bayern? Die hebben na het vallen van de klok letterlijk overal misgegrepen, heerlijk! :D

Na deze shitshow heeft Bayern nu slechts 1 keeper in hun selectie, een 33-jarige uit hun eigen opleiding die 33k waard is :D :D :D
Dit is ook wel DE kans op nog een onwaarschijnlijke Buli titel, maar ik moet dan helaas wel 9 punten goed maken en Herta Berlin heeft nu ala Leichester een wereld run/momentum met slechts 1 punt achter.
Ik weet niet of je een scoutingtool gebruikt, maar ik ben wel heel benieuwd naar de spelersdatabase van je savegame, om eens te bekijken hoeveel echt goede er nu op niveau zijn en hoeveel PA150+ keepers er in de jeugd her en der rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Jorgen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:30:
[...]
In mijn vorige lange save was ik clublegende bij meerdere ploegen als ik het me goed herinner. Dus volgens mij kan dat ja.

Hahaha Flippo van de Filippijnen! 🤣🤣🤣🤣

[...]
Wow! Ik wist niet of dat probleem zich ook mondiaal voor zou doen. Ik Zuid-Korea mag je geen buitenlandse keepers hebben, dus elk team aast daar op die ene beetje-talentvolle keeper die uit de jeugd komt. Dat de mondiale top20 op elke keeper zou duiken wist ik niet. Dat drijft de prijzen wel enorm op... Ik zou het voor de zekerheid ook even op het SI Games forum checken of dat hoort.

[...]

Ik weet niet of je een scoutingtool gebruikt, maar ik ben wel heel benieuwd naar de spelersdatabase van je savegame, om eens te bekijken hoeveel echt goede er nu op niveau zijn en hoeveel PA150+ keepers er in de jeugd her en der rondlopen.
Ik denk dat het verhaal met tekort aan topkeepers een stukje ongeluk en een stukje 'collateral dmg' van die realism mod is. Het is aan de ene kant namelijk geen toeval dat van die 10 wereldtoppers er 6 komen uit Zuid-Amerika en die ene uit Groningen. ;) Want die zijn allemaal van een kleine club opgepikt en direct aan spelen toegekomen. Veel van de Europese regen keeperstalenten zijn in mijn save bij een rijke club gespawned en door die realism mod tekenen de meesten op hun 18e vaak een 5 jarig contract met optie voor 1 meer.

Natuurlijk wordt er op de keeperspositie niet gerouleerd, dus die komen 5 jaar lang niet aan de bak en vaak ook niet als verhuur omdat de clubs ze als backup aanhouden. Dan zijn ze dus 23 als ze verlost zijn van hun gouden handboeien en hebben ze 5 cruciale ontwikkelingsjaren gemist.
Ik heb er nu ook 1 gehaald, 23 jaar en 4,5* potentieel. Had hem al op zijn 18e bij Standard Luik gescout maar die hebben een suikeroom en vroegen toen 50m... ;w Nu wil ie niet bijtekenen (gek he) en haal ik hem met tegenzin voor 7,5m omdat ik betwijfel of ie ooit nog zijn potentieel gaat waarmaken.

En dan kom ik bij een mini-rant aan over in game zaakwaarnemers wat wel hardstikke realistisch is: Ook met die mod zijn er genoeg talenten met een 5 jarig contract die wél zo slim waren om een transferclausule op te laten nemen, anders had ik geen goed elftal bij elkaar kunnen sprokkelen. Maar ik ben nog steeds pissig op 2 Nederlandse talentjes bij NAC en Vitesse die ik precies nodig had voor mijn niche taktiek, allebei al gescout op hun 16e.

Die hebben zeker ook de broer van Harry Kane als zaakwaarnemer, want die ene van NAC tekende voor 5 jaar en speelde 4 jaar bij ze voordat ie naar Real (linea recta basis) ging terwijl ie 4 jaar terug ook al goed genoeg was voor Real. Die van Vitesse was nog dommer, daar had ik 4 jaar op gewacht en ondertussen ieder jaar met scouts en niet serieuze bids (vraagprijs was 100m) de relatie warm gehouden. In jaar 4, 1 maand voordat de transferwindow open gaat tekent ie weer voor 3 jaar bij en maar huilen/unhappy dat ie daarna niet weg kon omdat ik geen zin had om 75m voor hem neer te leggen. :D

D3-Monk

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wow, het seizoen is nu al goed begonnen. We zitten in de AFC Champions League in een soort poule des doods met 5-voudig finalist en regerend Champions League-kampioen Yokohama F Marinos (1e in 2023 en 2028 // 2e in 1990, 2024 en 2025), 2-voudig winnaar Guangzhou (2013 en 2015) en Perth Glory uit Australië. En nu hebben we gewoon van Yokohama F Marinos gewonnen! 😁😁

Na 3 wedstrijden gaat het niet goed met YFM. Ze staan laatste in de poule, nog onder ons dus. Wel met evenveel punten, maar omdat het onderlinge resultaat in ons voordeel is, staan we vooralsnog boven de regerend Aziatisch kampioen :)

Zoals verwacht was deze poule wel veel te moeilijk voor ons en zijn we als laatste geëindigd. Jammer, maar vanwege de overwinning op YFM niet roemloos! En Yokohama is dus gewoon als 3e geëindigd waardoor de regerend kampioen nu al onttroond is.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 15-09-2022 01:01 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat het verhaal met tekort aan topkeepers een stukje ongeluk en een stukje 'collateral dmg' van die realism mod is. Het is aan de ene kant namelijk geen toeval dat van die 10 wereldtoppers er 6 komen uit Zuid-Amerika en die ene uit Groningen. ;) Want die zijn allemaal van een kleine club opgepikt en direct aan spelen toegekomen. Veel van de Europese regen keeperstalenten zijn in mijn save bij een rijke club gespawned en door die realism mod tekenen de meesten op hun 18e vaak een 5 jarig contract met optie voor 1 meer.

Natuurlijk wordt er op de keeperspositie niet gerouleerd, dus die komen 5 jaar lang niet aan de bak en vaak ook niet als verhuur omdat de clubs ze als backup aanhouden. Dan zijn ze dus 23 als ze verlost zijn van hun gouden handboeien en hebben ze 5 cruciale ontwikkelingsjaren gemist.
Ik heb er nu ook 1 gehaald, 23 jaar en 4,5* potentieel. Had hem al op zijn 18e bij Standard Luik gescout maar die hebben een suikeroom en vroegen toen 50m... ;w Nu wil ie niet bijtekenen (gek he) en haal ik hem met tegenzin voor 7,5m omdat ik betwijfel of ie ooit nog zijn potentieel gaat waarmaken.

En dan kom ik bij een mini-rant aan over in game zaakwaarnemers wat wel hardstikke realistisch is: Ook met die mod zijn er genoeg talenten met een 5 jarig contract die wél zo slim waren om een transferclausule op te laten nemen, anders had ik geen goed elftal bij elkaar kunnen sprokkelen. Maar ik ben nog steeds pissig op 2 Nederlandse talentjes bij NAC en Vitesse die ik precies nodig had voor mijn niche taktiek, allebei al gescout op hun 16e.

Die hebben zeker ook de broer van Harry Kane als zaakwaarnemer, want die ene van NAC tekende voor 5 jaar en speelde 4 jaar bij ze voordat ie naar Real (linea recta basis) ging terwijl ie 4 jaar terug ook al goed genoeg was voor Real. Die van Vitesse was nog dommer, daar had ik 4 jaar op gewacht en ondertussen ieder jaar met scouts en niet serieuze bids (vraagprijs was 100m) de relatie warm gehouden. In jaar 4, 1 maand voordat de transferwindow open gaat tekent ie weer voor 3 jaar bij en maar huilen/unhappy dat ie daarna niet weg kon omdat ik geen zin had om 75m voor hem neer te leggen. :D
/Realisme of niet; sommige voetballers maken gewoon erg domme keuzes, als je kijkt naar hun carrière. Ik snap dat geld belangrijk is, dat is het voor ons allemaal, maar als je nooit aan spelen toekomt, lijkt me ook waardeloos.

In de Filippijnen is op Areola na, eigenljik niet 1 fatsoenlijke keeper te vinden. Bij Hansa Rostock loopt een talentje van Duits-Filippijnse afkomst, maar die wil vanzelfsprekend niet naar mijn clubje. Voor Duitse begrippen zal hij nooit ver komen, dus ik wil hem heel graag inlijven, maar ik ben bang dat dat een hopeloze queeste gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@^^0nMe Ik heb in mijn huidige save eens de nieuwe aanwas van 15-jarigen bekeken in 2029. De drie grootste talenten zijn allen keepers. En als ik kijk naar de totale hoeveelheid topkeepers dan zijn er in mijn save echt nog een boel goede keepers actief, én zijn er ook veel jonge keepers tussen 15 en 25 met een heel goed potentieel niveau. Ik verwacht de komende 10 tot 20 seizoenen nog geen problemen te zien voor de topclubs, maar het is natuurlijk even afwachten of dit zo blijft. Ik gebruik overigens ook de realisme mod van Daveincid.

=========

Per ongeluk in het nieuwe draadje mijn updates geschreven

Jorgen in "[Multi] Football Manager 2023"

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2022 16:49 ]

• wildhagen
  • Niet online
Enig idee hoe demotiverend dit soort uitslagen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpfQLSAdq9f996kaftAKagIkhVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SXaNCjWU5Mu5siXRlXzm3mDm.png?f=user_large

Zeker als mijn spelers opeens niet meer weten hoe ze op hun benen moeten blijven staan en wat rondstruinen als 11 zakken halfdronken overrijpe patat.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen Ja dat is waardeloos!

Ik heb inmiddels het seizoen 2029 afgesloten als landskampioen. Nu voor de 7e keer op rij. Helaas verloren we de finale om de beker.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/A3tckwx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DvxKOdE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/JwtPAWQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fxbTYGW.jpg

We groeien ook nog steeds gestaag qua supportersaantallen. Het is nog te vroeg om al om een nieuw stadion te vragen en ook onze erbarmelijke financiën laten zoiets niet toe.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/5YVqhd4.jpg

Inmiddels is ook de groepsloting voor het WK van 2030 bekend:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/icfWpWF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/qawtcn4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ddeYT4x.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3zIJE8M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Iemand die weet hoe je kan uitzetten dat je automatisch je eigen contract verlengd als je op vakantie bent?
Heel storend als je een week op vakantie gaat en plots een 3 jarig contract hebt getekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Poeh, een klein beetje lastenverlichting:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gm377ZP.png

In het oostelijk deel van de AFC Champions League zijn we als slechtste nr2 geëindigd, maar wel met twee overwinningen, waaronder 1 op topper Yokohama F Marinos. Daar zijn we natuurlijk trots op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gAuSkbu.png

Met de Filippijnen verloren we helaas beide groepswedstrijden op het WK 2030. We gingen met 2-0 onderuit tegen Algerije en kregen een 5-0 afstraffing te verwerken tegen Engeland. Die uitslag is echter geflatteerder dan het op het eerste gezicht lijkt. Tot aan de eerste 7 à 10 minuten waren we een aantal keer flink gevaarlijk en kregen we zelfs enkele goede doelkansen. Daarna scoorde Engeland in de 15e minuut. Tot aan de 82e minuut wisten we ons doel verder schoon te houden, maar tussen de 82e en 93e minuut kon Engeland in no-time naar 5-0 uitlopen. We konden het in elk geval niet meer bijbenen helaas. Ons eerste WK is zeker geen deceptie geworden, want we wilden het vooral gewoon meemaken. Engeland wist overigens helemaal door te stoten tot aan de finale, om daar van Spanje te verliezen. Nederland deed helaas helemaal niet mee omdat het in de kwalificatie als 2e in de groep achter Zwitserland eindigde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5OpYbM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGp1wWr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pFXQSnR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/edXqng6.png

Het is kennelijk nogal verbazingwekkend om een wedstrijd op het WK bij te wonen. Ja, ik had als reden dat ik graag de finale wilde zien, beste mensen van de pers! ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fpkj2k1.png

@Chelseamarre123 Meestal zitten zulke opties in het vakantiemenu. Als die er niet bij staat, weet ik niet of het wel kan.

[ Voor 96% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2022 02:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We hebben de nr 2 kapot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HpVCdwq.png

De 5 doelpunten in 1 wedstrijd voor Giffuni waren een record voor de competitie. Een andere speler deed dat enkele seizoenen terug voor ons al eens in de nationale beker. In de competitie stoomden we lekker door, want de volgende wedstrijd wonnen we met 9-1, wederom met 5 doelpunten van Giffuni. En als je dan toch aan je gemiddelde aan het werken bent, waarom zou je dan niet gewoon 2x 4 doelpunten maken daarna? :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pNW2zz3.png

Helaas verloren we de laatste wedstrijd, maar toen waren we al kampioen, voor de 8e keer op rij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FGXI4Zv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/twGsnnX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e4E04AE.png

Met 103 doelpunten voor zijn we het eerste team in de geschiedenis van de huidige competitie dat de magische grens van 100 doelpunten wist te doorbreken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fRcTio7.png

Ook andere records gingen eraan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JaiI5s8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pe5l9A7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r0DuuXo.png

Als de team en individueel deden de spelers het goed

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yCy5HSS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aLcPM5o.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/smyuStM.png

Ik ontving ook een prijs (7 x in 8 seizoenen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ZaBjRL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7IqsOM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jTkhn8.png

Gelukkig blijven we gestaag doorgroeien

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yO6WuXW.png

En dat zien we langzaamaan ook terug in de financiën. Dat is een hele zorg minder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VrMFvpI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yC1UN6e.png

==========

In de nationale beker werden we opnieuw derde en in de AFF Suzuki Cup verloren we opnieuw de finale van Thailand, net als tijdens de vorige 2 edities. Het wordt tijd dat we die beker wel een keer mee naar huis nemen!

==========

In de Asian Cup aan het begin van het nieuwe seizoen werden we vrij eenvoudig tweede in de groep achter Qatar. Vervolgens werden we ruw aan de kant gezet door Oezbekistan met 5-2. Acht jaar terug stonden we nog in de finale van dit toernooi, maar deze keer konden we geen potten breken helaas.

[ Voor 102% gewijzigd door Jorgen op 21-09-2022 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Seizoen 2031 is afgerond met een negende landstitel op rij. We groeien nog steeds maar heel langzaam en vooral financieel is dat een uitdaging.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qYX0xB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/neLpVLm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evw7UID.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qR4R5Ep.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r1FMwKJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RlwDAML.png

De media staan er weer vol mee ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HGPL9Ii.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TQN2JOl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RXwDA3J.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kDdYBJ0.png

Karamoko hebben we voor een prikkie verkocht aan Porto, maar we konden hem voor de rest van het seizoen terug huren. Ook hebben we een mooie doorverkoopclausule bedongen, wat potentieel wel eens de klapper voor deze club kan betekenen als hij van Porto naar de echte Europese top verkocht kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZqUvGCv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hezqsMt.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a7wSFMK.png

Onze topverdediger loopt waarschijnlijk gratis de deur uit omdat hij niet wil verlengen en alle geïnteresseerde clubs wachten tot het seizoen is afgelopen.

Onze beste spits wist er ditmaal in de beker ook 5 te maken. Die jongen is goud waard voor de club, maar wil ook zijn contract niet verlengen. Ik heb nu een jaar om hem te verkopen en te voorkomen dat hij ook gratis naar buiten wandelt.

Al met al doen we het fantastisch.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmD1tRT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IZSOGJ7.png

In de AFC Champions League waren we 2e in de groep, maar niet goed genoeg om door te gaan. Groepsgenoot Ulsan wist uiteindelijk het toernooi te winnen door in de finale Al-Duhail Sports Club uit Qatar te verslaan.

In de nationale beker ging het dit seizoen gelukkig weer goed. Alle wedstrijden werden gewonnen en dus konden we de trofee weer meenemen naar Biñan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wJqpd7a.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B6zwAV0.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ufCXoJ1.png

=============

Met de Filippijnen gaan we verrassend aan de leiding in onze WK-kwalificatiegroep, nog boven China, waar we met 2-1 van wisten te winnen. De return volgt volgend jaar nog. Om sowieso door te gaan is eerste worden natuurlijk gerieflijker, maar ook de beste nrs 2 mogen door naar de volgende ronde. Vooralsnog ziet het er rooskleurig uit richting het WK in 2034 in Japan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LsQEfCZ.png

Al met al was 2031 een prima jaar voor de club en het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Ik ben eindelijk begonnen aan de Glory Hunter challenge
You have 20 years to win the following:
Premier League, FA Cup and Carabao Cup
La Liga and Copa Del Rey
Serie A and Coppa Italia
Bundesliga and DFB-Pokal
Ligue 1 and Coupe De France
Champions League, Europa League and Europa Conference League.
World Cup and European Championship
Maar om het een beetje moeilijker te maken heb ik mijn start team laten bepalen door het draaien aan een rad. Het is helaas Lazio geworden :+

Iemand deze challenge wel eens gedaan?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Terranova nee, nog nooit. Ik vind 2e/3e continentale competities winnen ook knap lastig. Je kwalificeert je toch al snel voor de CL. Nu in Azië ook bijv. 1e jaar finale vd AFC Cup verloren. Veel geld daarmee binnen gekregen. Nu 9x kampioen en te zwak om goed mee toe doen in de AFC CL. Ik zou die inkomsten uit het 2e toernooi heel goed kunnen gebruiken, maar ik kom daar dus niet meer nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:17

Jebus4life

BE User

Misschien wat off-topic, maar ik was vandaag wat externe hard-harde schijven aan het opkuisen en consolideren, kwam ik nog wat oude FM screenshots tegen van mijn Reggina game in (ik denk) FM 2014.

Dat blijft de beste LLM game die ik ooit speelde. Ook de eerste LLM game waarin ik de Champions League kon winnen won (met een goal in de 89e minuut tegen Bayern). Nooit meer een team gehad waar ik zo'n connectie mee gemaakt heb.

Ik plukte toen een jonge Italiaanse regen bij de jeugd van Anderlecht weg, dat moest m'n nieuwe playmaker worden, maar hoewel ik dacht/hoopte dat hij een kampioenenmaker kon worden, explodeerde hij op 1 a 2 seizoenen en werd het de beste speler die ik ooit gemanaged heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCgHW9JjMGu2YCztzx_NZH-uLOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWd63SuhmQaFP7nRx1ftmIcW.png?f=fotoalbum_large

Zo'n game die ik nooit vergeten ben, maar met nu na jaren die screenshot terug te zien besef ik pas weer hoe verwend ik was, wat een monster 8)7 _/-\o_

***EDIT***
81 interlands op je 25e 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Terranova
  • Nu online
Jorgen schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:53:
@Terranova nee, nog nooit. Ik vind 2e/3e continentale competities winnen ook knap lastig. Je kwalificeert je toch al snel voor de CL. Nu in Azië ook bijv. 1e jaar finale vd AFC Cup verloren. Veel geld daarmee binnen gekregen. Nu 9x kampioen en te zwak om goed mee toe doen in de AFC CL. Ik zou die inkomsten uit het 2e toernooi heel goed kunnen gebruiken, maar ik kom daar dus niet meer nu.
Ah ok, ik heb blijkbaar geluk want Lazio heeft echt goed ingekocht(speel met de update van dit nieuwe seizoen) en spelen in de EL.
Het begin is ook wel aardig.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8m8g4F9.png

Immobile scoort ontzettend veel en de rest is ook best goed. Dus ik heb toch al hoop op de Europa league.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eigenlijk heb ik geen motivatie meer om FM22 te spelen, omdat binnenkort FM23 er al komt. Hoop dat de beta er snel is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jebus4life schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:11:
Misschien wat off-topic, maar ik was vandaag wat externe hard-harde schijven aan het opkuisen en consolideren, kwam ik nog wat oude FM screenshots tegen van mijn Reggina game in (ik denk) FM 2014.

Dat blijft de beste LLM game die ik ooit speelde. Ook de eerste LLM game waarin ik de Champions League kon winnen won (met een goal in de 89e minuut tegen Bayern). Nooit meer een team gehad waar ik zo'n connectie mee gemaakt heb.

Ik plukte toen een jonge Italiaanse regen bij de jeugd van Anderlecht weg, dat moest m'n nieuwe playmaker worden, maar hoewel ik dacht/hoopte dat hij een kampioenenmaker kon worden, explodeerde hij op 1 a 2 seizoenen en werd het de beste speler die ik ooit gemanaged heb.

[Afbeelding]

Zo'n game die ik nooit vergeten ben, maar met nu na jaren die screenshot terug te zien besef ik pas weer hoe verwend ik was, wat een monster 8)7 _/-\o_

***EDIT***
81 interlands op je 25e 8)7
Blijft super als je zo'n savegame hebt. Dankje voor het delen!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:52:
Eigenlijk heb ik geen motivatie meer om FM22 te spelen, omdat binnenkort FM23 er al komt. Hoop dat de beta er snel is.
Duurt nog een maand of 2 toch? Ik wil altijd wel de nieuwe, maar koop toch meestal pas rond maart (en dan sla ik vaak ook een iteratie over). En mijn huidige challenge bevalt prima, alhoewel ik bang ben dat de AFC CL winnen met een clubje van de Filippijnen toch echt wel bijna onmogelijk gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 25 september 2022 @ 01:04:
[...]

Duurt nog een maand of 2 toch? Ik wil altijd wel de nieuwe, maar koop toch meestal pas rond maart (en dan sla ik vaak ook een iteratie over). En mijn huidige challenge bevalt prima, alhoewel ik bang ben dat de AFC CL winnen met een clubje van de Filippijnen toch echt wel bijna onmogelijk gaat zijn.
Release is op 8 November, de beta komt meestal 2-3 weken daarvoor uit, dus rond 20-25 oktober.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste