[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik had verwacht dat ik Argentinië pas als 5e land zou aandoen, maar na verschillende solliciaties in Zuid-Korea, Mexico en Tunesië waarbij de clubs het niet zagen zitten, of ik er toch geen gevoel bij had, ben ik aangetrokken als de nieuwe manager van Newell's Old Boys in de hoogste divisie van Argentinië.

Afbeeldingslocatie: https://banner2.cleanpng.com/20180622/sup/kisspng-newell-s-old-boys-estadio-marcelo-bielsa-sports-as-5b2cce3aba78c7.1785941415296630347638.jpg

Ik moet degradatie zien te voorkomen en heb beloofd dat ik voor een plek in de middenmoot ga 😅 Maar eens zien of dat gaat lukken dan ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dJgF1ux.png

De club heeft onder andere aan Maradona en Messi onderdak geboden. Ze zullen dus niet zo snel onder de indruk zijn van een 'spitsje'

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/VIEbEzLlSsq9u17L9Teb-H374PU=/1400x1400/filters:format(jpeg)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22122758/1219010901.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Lionel_Messi_20180626.jpg/420px-Lionel_Messi_20180626.jpg?20180627015805

Ik dacht, ik gooi flink het roer om. Een team dat in oktober, november en december geen enkele wedstrijd heeft gewonnen, moet ik het nieuwe jaar, met nieuwe spelers en nieuw elan toch wel een paar puntjes kunnen pakken? NOU, NIET DUS ;w In januari en februari speelden we 8 wedstrijden met de tactiek die ik de laatste jaren vrijwel altijd gebruik. We verloren 5 x, speelden 3 x gelijk en wonnen geen enkele wedstrijd. Hierdoor sprokkelden we maar 3 schamele puntjes bij elkaar. DRIE! :? '

Pas in maart wonnen we onze eerste wedstrijd, met een andere tactiek. (Deze keer geen van Knap, maar van FuSS) Alleen nu moet ik even omschakelen. Heel mijn team had ik gekocht en gehuurd met het idee om weer 5-2-3 te spelen en dit is een 4-3-3 tactiek. Enfin, hopelijk kan ik het tij keren, want anders wordt dit met afstand mijn aller slechtste periode ooit bij een club, sinds ik 25 jaar geleden met Football Manager (Championship Manager) begon :'(

In maart haalden we 4 punten, in april zelfs wel 5... Het gaat niet fantastisch. Ga ook terug naar de andere tactiek omdat ik daar betere spelers voor heb rondlopen momenteel en ik denk dat ik zowel verdedigend en aanvallend dan sterker kan zijn. We staan echt maar nét boven de degradatiestreep en ontslag hangt volgens de media boven mijn hoofd. Het seizoen duurt nog 4 wedstrijden; tegen de nrs 6, 4, 9 en 10. Ik hoop dat ik daar nog 2 punten uit mag halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/80xT3u6.png

Afbeeldingslocatie: https://www.boskranne.nl/wp-content/uploads/2019/05/help.jpg

Nou, dat was niet zo'n succes, zullen we maar zeggen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DZ2PO7K.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MAT45Y5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v5GF5NR.png

😔😔

Dat wordt dus zoeken naar een nieuwe baan, die hopelijk een gunstiger verloop kent.

[ Voor 107% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2022 23:34 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Seizoen 5: Incheon United FC uit de Koreaanse K-League

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FrbCJJG.png

Afbeeldingslocatie: https://tmssl.akamaized.net/images/wappen/head/2996.png?lm=1613757945

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-YtvmPtHmXys/UVBAlQtYUNI/AAAAAAAAaKM/L8bZN8wAoPo/s1600/Incheon+United-COS+logo+10+anos+years.png

Ik ga weer mijn best doen en hopelijk wordt het hier een stukje beter dan in Argentinië

Zuid-Korea kent een bijzondere selectieregel betreffende de keepers: dat moet perse een Zuid-Koreaan zijn. Ben benieuwd of er genoeg kwaliteit te vinden is.

Er is ook een buitenlanderregel betreffende het gehele team. Je mag maximaal 5 buitenlandse spelers aantrekken, waarvan 3 overal vandaan mogen komen, de 4e alleen een Aziaat mag zijn en de 5e alleen uit Zuid-Oost-Azië mag komen. Noord-Koreanen tellen niet als buitenlanders en voor onder-22-spelers geldt een uitzondering.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlOBjWG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R0sJ5f7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/twLoycs.png

[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2022 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:07:
Seizoen 5: Incheon United FC uit de Koreaanse K-League
Hahaha, ik ken de Koreaanse/Aziatische cultuur een beetje en het officiële persbericht van jouw aanstelling is zo out-of-character en uit het niets spijkerhard dat het hilarisch is. Zo schrijven ze alleen over hun ergste aartsvijanden en alles wat lager is dan het schuim der aarde, dus begin maar met opbiechten wat je ingame persona allemaal op zijn kerfstok heeft. :D

Nu je inmiddels een aantal clubs heb gehad, vroeg ik me af hoe flexibel de onderhandelingen met het management waren qua speelstijl. Jonkies moeten aankopen, binnen wage budget blijven enz allemaal prima, maar ik wil straks ala Van Gaal en Pep met 1 formatie/stijl spelen op diverse niveaus, dus het is my way or the highway. Hoe makkelijk kon je dat erdoor drukken door bijvoorbeeld minder wenselijke targets te schrappen?

In mijn 3e jaar met Arsenal (pre-patch) kreeg ik bijvoorbeeld de doelstelling 'scoren uit spelhervattingen' door mijn strot geduwd omdat ik er een flink aantal had gemaakt het seizoen ervoor. Maar dat was pure bijvangst doordat mijn directe taktiek heel veel corners opleverde tegen ploegen die zich ingraven. Ik wil helemaal geen 2e Sam Allardice zijn, maar kreeg dit met geen mogelijkheid uit de onderhandelingen... :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:53:
[...]

Hahaha, ik ken de Koreaanse/Aziatische cultuur een beetje en het officiële persbericht van jouw aanstelling is zo out-of-character en uit het niets spijkerhard dat het hilarisch is. Zo schrijven ze alleen over hun ergste aartsvijanden en alles wat lager is dan het schuim der aarde, dus begin maar met opbiechten wat je ingame persona allemaal op zijn kerfstok heeft. :D

Nu je inmiddels een aantal clubs heb gehad, vroeg ik me af hoe flexibel de onderhandelingen met het management waren qua speelstijl. Jonkies moeten aankopen, binnen wage budget blijven enz allemaal prima, maar ik wil straks ala Van Gaal en Pep met 1 formatie/stijl spelen op diverse niveaus, dus het is my way or the highway. Hoe makkelijk kon je dat erdoor drukken door bijvoorbeeld minder wenselijke targets te schrappen?

In mijn 3e jaar met Arsenal (pre-patch) kreeg ik bijvoorbeeld de doelstelling 'scoren uit spelhervattingen' door mijn strot geduwd omdat ik er een flink aantal had gemaakt het seizoen ervoor. Maar dat was pure bijvangst doordat mijn directe taktiek heel veel corners opleverde tegen ploegen die zich ingraven. Ik wil helemaal geen 2e Sam Allardice zijn, maar kreeg dit met geen mogelijkheid uit de onderhandelingen... :D
Ik schrap in eerste instantie nooit targets en zeg dat ik er met plezier aan ga voldoen. Als ik later een paar seizoenen bezig ben, zeg ik bijv. dat ik helemaal nergens op beoordeeld wil worden. (Zo ging het in FM18 steeds).

Als ik denk dat het echt bij mij mijn speelstijl past wordt het wel moeilijk. Zo koop ik sinds FM18 hoofzakelijk spelers onder de 21 en geef ik maar zelden meer dan 20 miljoen uit. Als ze grote namen verwachten én ze ook jeugd willen, dan kan je dat eenvoudig omzeilen. Als ze alleen grote namen willen, dan komen ze bedrogen uit, want die koop ik gewoon nooit.

Vond je het persbericht zo hard ja? Of bedoelde je de echte Koreaanse berichten?
Zou wat zijn als ze continu vuilspuiterij over tegenstanders en trainers zouden posten in FM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:10:
[...]

Vond je het persbericht zo hard ja? Of bedoelde je de echte Koreaanse berichten?
Zou wat zijn als ze continu vuilspuiterij over tegenstanders en trainers zouden posten in FM.
Haha ja, als ze meteen al ongeprovoceerd beginnen met 'een poosje geen club' , 'kritiek' en 'vernederd' over de trainer, in een cultuur waar hierarchie/status een belangrijke rol speel, dan heeft de pers dus geen greintje respect voor je als mens zijnde. >:)
In het echt is het flabbergasting dat ze zo zouden schrijven over je tenzij je misschien eerder nare dingen hebt geroepen over Koreaanse/Aziatische spelers of het voetbal in het algemeen.

Ik sleutel normaliter ook niet aan de opgelegde doelstellingen, maar wil het mezelf niet te saai/makkelijk maken. De AI gaat bijvoorbeeld nooit een selectie zo goed als Liverpool en Man Utd in het begin van de game samen krijgen, dus dan is de speler relatief gezien in het voordeel in langere games. Dan is het wel grappig om te kijken of ik de wereld kan domineren met mijn eigen systeem/type speler.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Altijd leuk als je de nr 1 met 1-4 verslaat in hun eigen stadion :)
Er zaten ook een paar formidable goals bij :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pUxfyO5.png

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2022 03:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Afgelopen seizoen viel me op dat mijn salaris kosten de afgelopen jaren flink omhoog gegaan waren.
Dit omdat ik te veel jonge spelers koop en te veel basis spelers met een hoog salaris heb.

Het seizoen verliep ook vrij matig, wel met voorsprong kampioen maar te veel punt verlies.

Deze zomer had ik een salaris post van 9.2mln per week, ik had als doel om hier minimaal 1 mln vanaf te halen en het liefst zelfs 1.5mln.
Na een paar lange nachten lukte het me om hier ongeveer 2.2mln vanaf te halen.
Paar weken voor de deadline zat ik op minder dan 1mln en in die laatste weken ben ik zo veel spelers kwijt geraakt.

Van de basis ben ik de helft van mijn verdediging kwijt geraakt, 1 van mijn basis middenvelders en 2 van mijn 4 basis aanvallers.

Veel van die plekken intern opgevangen. Mijn duurste aankoop van 96mln wist ik te verkopen voor 207mln na wat onderhandelen. Hem ga ik echt missen.
Op zijn 16e basis speler bij Sion, op zijn 17e basis speler bij Stuttgart.

Komende zomer wil ik mijn wekelijkse salaris post omlaag brengen naar 6.5mln

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
Beetje vroeg om te zeggen, na 9 speeldagen, maar wel perfecte start gehad, en PSG 3 keer verloren (waaronder tegen mij), dus al direct 11 punten voorsprong op hen. Grotendeels dankzij een wonderkid spits die ik voor 7M kon ophalen. Hopelijk kan ik de lijn doortrekken na de interland break

Zit ook tegen de limieten van mijn loonkost aan, maar heb wel wat talent aankomen. Weet alleen niet of het makkelijk zal worden om van de grootverdieners af te raken. Gelukkig wat onverwachte overwinningen in de CL gehaald voor wat buffer.

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 09-03-2022 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 17:28

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:10:
Beetje vroeg om te zeggen, na 9 speeldagen, maar wel perfecte start gehad, en PSG 3 keer verloren (waaronder tegen mij), dus al direct 11 punten voorsprong op hen. Grotendeels dankzij een wonderkid spits die ik voor 7M kon ophalen. Hopelijk kan ik de lijn doortrekken na de interland break

Zit ook tegen de limieten van mijn loonkost aan, maar heb wel wat talent aankomen. Weet alleen niet of het makkelijk zal worden om van de grootverdieners af te raken. Gelukkig wat onverwachte overwinningen in de CL gehaald voor wat buffer.
Valt me trouwens wel op dat dat vaak zo is, enkele van de favorieten beginnen het seizoen slecht en schieten dan verderop in het seizoen in één keer richting de top van de competitie.

Maar ik reken op je op de voorsprong qua punten te behouden ;)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Valt me trouwens wel op dat dat vaak zo is, enkele van de favorieten beginnen het seizoen slecht en schieten dan verderop in het seizoen in één keer richting de top van de competitie.

Maar ik reken op je op de voorsprong qua punten te behouden ;)
Normaal wel, maar frankrijk is een andere categorie he. Daar heb je maar 1 favoriet, PSG.
Voorbije jaren was dat meestal al een doelsaldo van +20 na een paar speeldagen. Ze zitten ook in een overgangsfase, paar spelers die vertrokken zijn zoals een mbappe en neymar, marquinhos ook op pensioen.

Ondertussen ook akkoord voor een nieuw stadion, omdat het kopen van het huidige steeds mislukte. Zou cool zijn moest dat samenvallen met de eerste titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Seizoen is alweer voorbij.
Dat ik afgelopen zomer zoveel spelers heb weg gedaan was in Laliga niet te merken.

Met ruime voorsprong werd Barca kampioen en we pakten ook nog de beker.

In de CL was het wel te merken dat we vooral in de breedte veel kwaliteit hadden verloren.
Met moeite overwinteren in de CL om in de eerste KO ronde twee keer te verliezen van Chelsea.

Het was leuk om zoveel van mijn ex spelers te zien.

Dat we in Europa al een paar jaar geen prijzen hadden gepakt hebben de sponsors ook gemerkt. Aan het einde van dit seizoen liep mijn 60mln shirt sponsor af. De nieuwe besloot me slechts 31mln te betalen.

Dit nieuwe contract loopt 3 jaar en het doel is om binnen die drie jaar de CL weer te winnen.

Aan het einde van het seizoen kwam de melding over het WK voor clubs. En deze keer besloot ik om er daadwerkelijk voor te gaan.
Dus tot het einde van het WK werden er geen spelers verkocht en iedereen blijft trainen zodat we fit beginnen.

Dit resulteerde in een volledige selectie tijdens het WK, dus niet het hele WK meer slechts twee centrum verdedigers.
En mijn selectie was niet dood moe na elke wedstrijd.
Apart dat we hier nog zelfs aan moeten denken.

Uiteindelijk het WK gewonnen in de finale tegen city.

En met de transfer periode na het WK ben ik weer pakweg twee nachten mee bezig geweest.
De salaris uitgaven waren vanwege enkele contract verlengingen van 7.2 terug gegaan naar 7.8mln.

Ik wilde dit onder de 7mln krijgen en na diverse transfers waar ik spijt van ga krijgen zit het nu op 5.7mln.
Veel talentvolle rotatie spelers en enkele basis spelers.

Het contract van frenkie de jong liep nog maar 1 jaar en hij wilde alleen verlengen als hij minimaal 675k p/w zou krijgen. Dus hem heb ik verkocht voor slechts 40mln.
Ter stegen, nog steeds top, wilde hetzelfde bedrag. Dus hij is gratis vertrokken.
Mbappe wil ook een bizarre verhoging dus hij gaat aan het einde van het seizoen gratis weg.

Ik wil mbappe zoveel mogelijk laten banken zodat zijn opvolger veel minuten krijgt.

Deze besparingen x52 leveren flink wat geld op.
Ik heb de hoop, misschien illusie dat ik hierna, wanneer ik weer een CL pak een nieuw stadium kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ongeslagen seizoen met Bastia achter de rug (wel eruit op penalties in de beker en uitdoelpunten in de CL, want dat bestaat nog inFM21). Kampioen kunnen worden enkele speeldagen voor het einde, maar toch teveel punten laten liggen tegen kleine teams, ik zal een aggresievere variant moeten ontwikkelen.

Nieuwe spits was letterlijk een schot in de roos, een gemiddelde van 1goal/match. Leuk nederlands feitje- Ro Zangelo Daal speler van het seizoen (ook omdat hij corners neemt, dus wel wat assists, maar ook 14 goals, niet slecht voor een IF)

Komt ook een nieuw stadion, maar is niet naar mij vernoemd, ondanks dat ik hen de eerste titel in hun bestaan bezorg. Heb nog een jaar op mijn contract, maar momenteel niet veel interessante jobs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:54:

Komt ook een nieuw stadion, maar is niet naar mij vernoemd, ondanks dat ik hen de eerste titel in hun bestaan bezorg. Heb nog een jaar op mijn contract, maar momenteel niet veel interessante jobs open.
Nieuw stadion heb ik wel vaker gehad, maar vernoeming volgens mij nog nooit, zelfs niet als legende na vele seizoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Nieuw stadion heb ik wel vaker gehad, maar vernoeming volgens mij nog nooit, zelfs niet als legende na vele seizoenen...
Het is vernoemd naar een of andere schmuk die met hen een europa league finale verloor in de jaren 70... Ik sta idd nog niet onder legends, maar het stadion was wel dringend nodig, slechts 16000 plaatsen momenteel, continu uitverkocht. nu komt er tenminste 50% bij.

maar wie weet ben ik dus weg voor dat gebeurt

Had eigenlijk liever dat ze dan het Napoleon stadion ofzo hadden genoemd, naar de bekendste corsicaan

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-03-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Het is vernoemd naar een of andere schmuk die met hen een europa league finale verloor in de jaren 70... Ik sta idd nog niet onder legends, maar het stadion was wel dringend nodig, slechts 16000 plaatsen momenteel, continu uitverkocht. nu komt er tenminste 50% bij.

maar wie weet ben ik dus weg voor dat gebeurt

Had eigenlijk liever dat ze dan het Napoleon stadion ofzo hadden genoemd, naar de bekendste corsicaan
Zit er eens over na te denken, maar kan me uberhaubt niet herinneren dat het ooit een vernoeming had.. altijd van die nietzeggende namen als club/plaatsnaam stadium of arena..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:58

Ottooo

Vuurvlieg

Weer een seizoen ten einde en weer een promotie in de tas. De doelstelling was om niet te degraderen, maar dat was een eitje. Alleen Rio Ave was een maat te groot, verder redelijk probleemloos tweede geworden met een paar zeer goede maanden daarbij (ik ben 4(!) keer tweede of derde geworden in de manager van de maand verkiezingen met een gelijk aantal punten als de winnaar... :X ). De eerste wedstrijd werd nog verloren, maar daarna waren we zonder nederlaag tot eind januari. Hier verloren we in de beker bij Porto en een paar dagen later in de competitie bij Boavista. Geen lekker bezoek aan deze stad dus. Daarna tot eind maart weer een zeer goede reeks. Vervolgens kwam de klad er in en pakte ik in 5 wedstrijden nog maar 3 puntjes, waardoor de concurrentie weer flink dichtbij kwam. Gelukkig nog net de laatste twee potjes weten te winnen, wat dus voldoende bleek voor de promotie. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAssifmmP6dqAyHi0spn1zRQDtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sqnWd7TP2vBBkXauF4mULZbN.png?f=user_large

De basis van mijn taktiek is nog altijd hetzelfde, maar ondertussen is de vorm wel aardig gewijzigd. Eén aanvallende middenvelder minder en daarvoor een verdedigende middenvelder extra erbij gekomen. Voor mijn gevoel heb ik nu eindelijk de rollen op het middenveld goed voor elkaar. Eerst was er altijd wel één rol die onder gemiddeld scoorde, nu is dat veel beter in balans. Als back-up taktiek heb ik een iets aangepaste variant gemaakt, waarbij de shadowstriker vervangen wordt door een poacher die naast de advanced forward komt te spelen. Waar ik nog aan wil werken is dat er soms wedstrijden tussen zitten waarbij het lijkt alsof de voorste drie spelers niet bereikt worden en ik daar nog niet echt een oplossing voor heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRJlFNdEapbHo3UQEAaNiM_0XDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YfhoM0KOQGLUobnTjQyUm0ff.png?f=fotoalbum_large

Paar fijne versterkingen in het afgelopen seizoen:
Bacchia: Een goeie jonge keeper die mij in de schoot werd geworpen door een zaakwaarnemer op het exacte moment dat ik hem nodig had.
Ndom: Gescout in Senegal, echt een koopje die zich moeiteloos heeft aangepast.
Nicodemus: Zie Ndom, maar dan in Nigeria. Heeft wel veel wedstrijden moeten missen omdat hij meedeed met de Africa Cup voor B-elftallen, whatever that may be... 8)7
Romain Correia: Goede centrale verdediger uit de jeugd van Porto, uitstekend koppel met de onmisbare Pablo.
Patrao: Eigen jeugd, nog maar 17-18 jaar, heeft een kansje gekregen als BWM in de beker en zich moeiteloos gehandhaafd in het elftal. Sowieso zijn er vrij veel goede newgens die doorkomen uit eigen jeugd.
Robert Santos: Goede schaduwspits, mag iets meer scoren maar verder goed gedaan. Een paar keer ongelukkig geblesseerd geraakt maar elke keer toch vrij snel terug in de basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37

YES

Moderator General Chat
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt (in een wedstrijd die er toe deed), ik ben K'lautern uiteraard :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzuAFh62OUgnzSJmvmnvItt5KV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FTmu26Rlfgr4anzq8vjlevr8.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 20-03-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Nadat ik afgelopen zomer flink heb zitten bezuinigen op de salarissen ben ik nu al weer 18 competitie wedstrijden verder.
En zonder al die toppers die weg zijn gaat het zo veel lekkerder. 15 punten los in de competitie en in de groepsfase was het 2 vingers in de neus.

Zelfs diverse wedstrijden zonder echte doelman gehad (grijzen doelman), dit vanwege blessures en fouten van mij.

Nu in januari Mbappe verkocht (zijn contract liep af en ik ging niet verlengen) en Wirtz weg voor 120mln.
Ooit gratis gehaald en eerst central op het middenveld en sinds anderhalf seizoen op de 10.
Top speler, maar kon het bod niet weigeren, en vind het wel leuk dat ik spelers moet laten doorstromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:27
YES schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:36:
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt (in een wedstrijd die er toe deed), ik ben K'lautern uiteraard :+

[Afbeelding]
Haha mooi.
Ik had afgelopen seizoen Barcelona met een 9-0 teruggestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Team van het jaar in de Bundesliga, alleen Musiala van Bayern mocht er bij tussen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es2vXW18AzQABBW6Ydp5y0_9KBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yR9gM3TVhjENAsUV3PF9yTVb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Maar even opgezocht, blijft een heerlijke overwinning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5Omzwpi4j8fpTy9_88iln-i1jE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UKoRiF2M6HCfybjL8YdfTH6x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:39:
Team van het jaar in de Bundesliga, alleen Musiala van Bayern mocht er bij tussen :+
ziet ernaar uit dat je een nieuwe LM nodig hebt :p

Heb na mijn titel met Bastia aanbieding gekregen van Atalanta. Is de eerste keer dat ik van club verander. Eerste drie speeldagen zijn juventus, roma en milan.

Is ook de eerste keer in lange tijd dat ik nog eens in italie speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Heren FM-liefhebbers! Zijn er mensen bekend met een save in Noorwegen? Zo ja, hoe is dat bevallen? Zit te denken aan IK Start. :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
AntiChrist7 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:31:
[...]

ziet ernaar uit dat je een nieuwe LM nodig hebt :p

Heb na mijn titel met Bastia aanbieding gekregen van Atalanta. Is de eerste keer dat ik van club verander. Eerste drie speeldagen zijn juventus, roma en milan.

Is ook de eerste keer in lange tijd dat ik nog eens in italie speel
Guijt, die in het elftal van het jaar als AMC opgesteld is, is mijn linksbuiten, hij heeft geen enkel duel in het centrum gespeeld 8)7

Ik heb altijd moeite om tijdens het spel van club te wisselen doordat ik al snel 10+ seizoenen met één club speel. Dan ben ik zo gewend aan hoe ik alles zelf heb ingeregeld dat opnieuw beginnen erg moeilijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Guijt, die in het elftal van het jaar als AMC opgesteld is, is mijn linksbuiten, hij heeft geen enkel duel in het centrum gespeeld 8)7

Ik heb altijd moeite om tijdens het spel van club te wisselen doordat ik al snel 10+ seizoenen met één club speel. Dan ben ik zo gewend aan hoe ik alles zelf heb ingeregeld dat opnieuw beginnen erg moeilijk is :+
oh dat is bij mij ook zo. dan begin ik liever et een nieuwe career. Maar ik wil eens voor de achievement waar ik 30 seizoenen speel. en eventueel ook hall of fame nr1 wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
YES schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Oh heb ik juist net niet. Als ik alles heb bereikt begint het net saai te worden omdat je dan ook nog is enorm veel cash en talenten hebt en je dan echt onklopbaar kan worden.
Dan verander ik meestal van competitie >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:39:
[...]

oh dat is bij mij ook zo. dan begin ik liever et een nieuwe career. Maar ik wil eens voor de achievement waar ik 30 seizoenen speel. en eventueel ook hall of fame nr1 wordt
haha herkenbaar, grootste issue is dan altijd dat ik heerlijk heb lopen opbouwen en dat allemaal moet achterlaten en stiekem het hele team mee wil nemen of alle jeugdtalenten... maar de club wel alles gun, switchen voelt dat altijd alsof je je eigen werk afbreekt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:37:
[...]

haha herkenbaar, grootste issue is dan altijd dat ik heerlijk heb lopen opbouwen en dat allemaal moet achterlaten en stiekem het hele team mee wil nemen of alle jeugdtalenten... maar de club wel alles gun, switchen voelt dat altijd alsof je je eigen werk afbreekt...
Daar heb ik dan nog niet eens heel veel moeite mee. Ik kan een club wel volledig intact achterlaten. Bij mij zit de moeilijkheid erin dat als ik dan bij een nieuwe club wil beginnen ze niet direct aan al mijn eisen willen voldoen. Ik wil dan zo snel mogelijk alle faciliteiten opkrikken omdat ik dat zo gewend ben en dan gaat zo'n bestuur mijn wensen, van een mega succesvolle manager dus, niet inwilligen. Dan wil ik zo weer ontslag nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JoteW schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:53:
Heren FM-liefhebbers! Zijn er mensen bekend met een save in Noorwegen? Zo ja, hoe is dat bevallen? Zit te denken aan IK Start. :)
Heb dat een paar seizoenen gedaan. Niks mis mee. Is al wel even geleden, dus ik weet niet meer zoveel over de competitieopzet en zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, ik was niet helemaal happy met de recente SI-patch. Sommige dingen die mij potentieel irriteren in een long save waren helaas niet gefixed. Denk oa aan te lange carrieres van fitte oudjes, clubs die jongeren te laat de kans geven waardoor teams in het algemeen steeds slechter worden nadat alle huidige sterren oud zijn geworden, wat gedoe met scouting knowledge enz.

Om toch maar een longsave te beginnen heb ik deze realism mod gebruikt die onder andere dit soort 'randzaken' aanpakt.
Eens kijken of dat een uitdagende save oplevert: een van de meest interessante punten is dat deze mod (sponsor) inkomsten veel sneller laat stijgen of zakken nav sportieve prestaties, dus clubs kunnen in theorie sneller opkomen maar ook kapotgaan ala Leeds of AC Milan.

Ik ben in de 3e Bundesliga met FSV Zwickau gestart met de volgende lange termijn doelen:
-De wereld domineren met een opstelling met 2 Wide Target Man en een heleboel spelers die er binnendoor en buitenom rennen.
-Van Zuid-Korea een wereldmacht maken. (Role play vrouwelijke manager heeft nationaliteit, maar geen idee hoe makkelijk ik aan een ZK satelietclub en bondscoachschap kom als vrouw zijnde :D)
-Met alles en iedereen ruzie zoeken om langdurige rivaliteiten te creëren. Ik was in mijn vorige save ook nogal klaar met zeikende spelers die alles willen spelen, die houd ik vanaf het begin al in het gareel.

Eerst maar eens overleven, want voorlopig ben ik een degradatiekandidaat zonder een cent te makken... ;)

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@^^0nMe veel plezier!
Die update ziet er goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Jorgen schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:53:
@^^0nMe veel plezier!
Die update ziet er goed uit zeg!
Ja, echt een waslijst aan goede toevoegingen met name om alles meer dynamisch/spannend te maken. Voor de mensen die ook een nieuwe game gaan starten met deze mod (realistischer/meer kans op blessures) is het wel even oppassen met training intensiteit en blessures.
Het kan wellicht ook komen doordat ik maar 2 fysio's heb op een selectie van 24 man (incl jonkies die meetraining voor mentoring), maar ik had in mijn 1e seizoen vlak na de winterstop vrij veel en vrij pittige blessures met mijn gebruikelijke trainingsschema (alle sessies ingevuld zonder 'rest' op de gebruikelijke na).

Omdat ik per ongeluk ook zonder pre-season was gestart, was mijn seizoen al snel klaar na het missen van 2 sleutelspelers en heb ik een groot deel van mijn wedstrijden gesimmed na het regelen van contracten voor volgend jaar.

Uiteindelijk netjes in de middenmoot geeindigd door de goede resultaten uit de 1e seizoenshelft.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Ja, echt een waslijst aan goede toevoegingen met name om alles meer dynamisch/spannend te maken. Voor de mensen die ook een nieuwe game gaan starten met deze mod (realistischer/meer kans op blessures) is het wel even oppassen met training intensiteit en blessures.
Het kan wellicht ook komen doordat ik maar 2 fysio's heb op een selectie van 24 man (incl jonkies die meetraining voor mentoring), maar ik had in mijn 1e seizoen vlak na de winterstop vrij veel en vrij pittige blessures met mijn gebruikelijke trainingsschema (alle sessies ingevuld zonder 'rest' op de gebruikelijke na).

Omdat ik per ongeluk ook zonder pre-season was gestart, was mijn seizoen al snel klaar na het missen van 2 sleutelspelers en heb ik een groot deel van mijn wedstrijden gesimmed na het regelen van contracten voor volgend jaar.

Uiteindelijk netjes in de middenmoot geeindigd door de goede resultaten uit de 1e seizoenshelft.
Ik speel geen enkele FM-game zonder de SortItOutSI real name fix en een aantal extra landen. Als hij daarmee probleemloos samenwerkt, dan is dit wel een heel fijne om erbij te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
@Jorgen @^^0nMe De realisme datafiles van Daveinced speel ik al al maanden mee! Een verademing t.o.v. de standaard FM zonder. Zitten zoveel goede dingen in. Transferbeleid wat veel realistischer is. Dat ze in NL niet ineens alleen maar afrikanen halen bijvoorbeeld maar meer de focus leggen op spelers zoals het in het echie ook gebeurd.

Heb destijds nagevraagd aan die beste man of zijn files met andere data updates werken en dat werkt gewoon. Je moet alleen geen twee verschillende realisme files in je editor data map gooien, want dan gaat het wel mis. Maar met updates als die van Sortitoutsi.net (gebruik ik ook altijd..) werkt alles gewoon. Kortom: heerlijk! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JoteW schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:45:
@Jorgen @^^0nMe De realisme datafiles van Daveinced speel ik al al maanden mee! Een verademing t.o.v. de standaard FM zonder. Zitten zoveel goede dingen in. Transferbeleid wat veel realistischer is. Dat ze in NL niet ineens alleen maar afrikanen halen bijvoorbeeld maar meer de focus leggen op spelers zoals het in het echie ook gebeurd.

Heb destijds nagevraagd aan die beste man of zijn files met andere data updates werken en dat werkt gewoon. Je moet alleen geen twee verschillende realisme files in je editor data map gooien, want dan gaat het wel mis. Maar met updates als die van Sortitoutsi.net (gebruik ik ook altijd..) werkt alles gewoon. Kortom: heerlijk! :)
Ik richt me voorlopig nog even op FM 20, maar als hij dit voor FM 23 ook doet, weet ik wat ik ga gebruiken 😁

Werkt deze ook met transferupdates, of zit er dan wel iets dwars?

Ik ben alleen niet zo'n voorstander van geüpdatete CA's en PA's, maar als die in losse files zitten dan hoef je ze ook helemaal niet te gebruiken natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Ik richt me voorlopig nog even op FM 20, maar als hij dit voor FM 23 ook doet, weet ik wat ik ga gebruiken 😁

Werkt deze ook met transferupdates, of zit er dan wel iets dwars?

Ik ben alleen niet zo'n voorstander van geüpdatete CA's en PA's, maar als die in losse files zitten dan hoef je ze ook helemaal niet te gebruiken natuurlijk
Hij maakt ze voor elke FM versie, dus dat zal wel goed komen! :)

Wat bedoel je met je tweede vraag? Of zijn files te gebruiken zijn met transferupdates als Sortitoutsi, pr0 etc? Dan is het antwoord: Ja! Ze conflicteren niet met elkaar omdat Daveinced niks aanpast wat met transfers te maken heeft. Hij past enkel het "transferbeleid" aan. Dus een Groningen zal eerder een Deen halen dan iemand uit Zuid-Afrika, en Dortmund haalt eerder jonge Duitse, Nederlandse en Engelse talenten dan dat ze met japanners komen aankakken. Om maar even wat voorbeelden te noemen! :)

Als reactie op je laatste zin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJmzFtILQnUNGT5K8c1HKk7ZuVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iY1wBlhNFmHiXvQJ39VLUTuP.png?f=user_large

Dus je kan zelf bepalen welke je al dan niet toegevoegd wilt hebben in-game! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

@Jorgen @^^0nMe

Ik steun hem zelfs op Patreon. Daar heeft hij ook een lijst staan met mods en dergelijke die hij zelf ook gebruikt, super handig. :)
Ik weet niet of je die ook kan lezen als je geen patreon van hem bent, maar zo ja, dan staat die link hier:

https://www.patreon.com/p...rd&utm_campaign=postshare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ottooo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:50:
[...]

@Jorgen @^^0nMe

Ik steun hem zelfs op Patreon. Daar heeft hij ook een lijst staan met mods en dergelijke die hij zelf ook gebruikt, super handig. :)
Ik weet niet of je die ook kan lezen als je geen patreon van hem bent, maar zo ja, dan staat die link hier:

Niet zichtbaar helaas als je geen Patreon bent!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JoteW schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Hij maakt ze voor elke FM versie, dus dat zal wel goed komen! :)

Wat bedoel je met je tweede vraag? Of zijn files te gebruiken zijn met transferupdates als Sortitoutsi, pr0 etc? Dan is het antwoord: Ja! Ze conflicteren niet met elkaar omdat Daveinced niks aanpast wat met transfers te maken heeft. Hij past enkel het "transferbeleid" aan. Dus een Groningen zal eerder een Deen halen dan iemand uit Zuid-Afrika, en Dortmund haalt eerder jonge Duitse, Nederlandse en Engelse talenten dan dat ze met japanners komen aankakken. Om maar even wat voorbeelden te noemen! :)

Als reactie op je laatste zin:

[Afbeelding]

Dus je kan zelf bepalen welke je al dan niet toegevoegd wilt hebben in-game! :)
Geweldig, dankjewel 👍🏻👍🏻👍🏻

Ik bedoelde ermee dat sommige updates ook de stats van spelers aanpassen. Die gebruik ik nooit en juist enkel de stats van SI. Tenzij het bijv een losse file met nieuwe spelers is, die voeg ik soms wel toe

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 26-03-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ottooo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:50:
[...]

@Jorgen @^^0nMe

Ik kan het ook niet lezen
Zitten erop nog bijzondere files tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Jorgen schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Ik kan het ook niet lezen
Zitten erop nog bijzondere files tussen?
Even kijken, hij noemt de volgende packs (en ik vermeld er ook bij welke ik gebruik):

Competities
Around the world megapack van DaveTheEditor

Japanse competitie van Robbles Quin
(hierbij kan je niet alle bestanden gebruiken in combi met zijn edits)

Data updates:
TheNotoriousPr0 & FMTU
(ook hier zijn er bestanden die je wel en niet kan gebruiken in combi met zijn update en bovenstaande competitie updates)

- Ik zelf gebruik geen competitie of data updates.

De real name fix van Sortitoutsi
(Hiervan kan je alle bestanden gebruiken met zijn update)

- Deze gebruik ik ook, is zeer compleet

Realistic Weather en Agents Pack door Nik33
- Ik gebruik de Agents pack. Niet essentieel, maar wel leuk als je opeens een keertje Mino Raiola tegenover je hebt zitten bij een contract onderhandeling.
- Weather pack gebruik ik niet omdat dat volgens mij niet heel veel invloed heeft op het spel.

Graphics (Graphics werken in principe altijd, los van data updates e.d.):

Skin:
Hij beveelt een skin van Sebastian_startrbts aan, waarbij de numerieke attributes bij spelers vervangen worden door sterren.
- Ik zelf gebruik de in dit topic veelvuldig genoemde skin van FME en Zealand.

Trophies by DAZS8
- Volgens mij gebruik ik een andere trophy pack, maar die kan ik even niet terug vinden.

Better Turf Textures by Fez007
- Gebruik ik niet want ik gebruik alleen de 2D match engine.

Kits:
Afhankelijk van je voorkeur heb je op Sortitoutsi meerdere kit stijlen
- Ik zelf gebruik FC'12 kits. Fun fact: Het Nederlandse Tweede Divisie pack van FC'12 heb ik gemaakt :*)

Facepacks:
Zie Sortitousi, Cut out faces is het meest compleet maar ook hier heb je meerdere opties.
- Ik gebruik Cut out

Ook zeer aan te raden: Newgan manager
- Gebruik ik zelf ook, aanrader nummer 1 wat mij betreft. Sterker nog, ik heb de door het spel gemaakte Newgen faces uitgezet in de instellingen van het spel.

Logos:
Wederom Sortitoutsi, meerdere smaken beschikbaar
- Ik zelf gebruik TCM logo's

Backgrounds
Ook te vinden op Sortitoutsi.
- Deze pack heb ik ook gedownload, maar daarvan heb ik alleen stadium_insides in gebruik. Ik hoef geen backgrounds in het spel zelf, maar ik vind die foto's bij een stadion wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ottooo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:48:
[...]

Even kijken, hij noemt de volgende packs (en ik vermeld er ook bij welke ik gebruik):

Competities
Around the world megapack van DaveTheEditor

Japanse competitie van Robbles Quin
(hierbij kan je niet alle bestanden gebruiken in combi met zijn edits)

Data updates:
TheNotoriousPr0 & FMTU
(ook hier zijn er bestanden die je wel en niet kan gebruiken in combi met zijn update en bovenstaande competitie updates)

- Ik zelf gebruik geen competitie of data updates.

De real name fix van Sortitoutsi
(Hiervan kan je alle bestanden gebruiken met zijn update)

- Deze gebruik ik ook, is zeer compleet

Realistic Weather en Agents Pack door Nik33
- Ik gebruik de Agents pack. Niet essentieel, maar wel leuk als je opeens een keertje Mino Raiola tegenover je hebt zitten bij een contract onderhandeling.
- Weather pack gebruik ik niet omdat dat volgens mij niet heel veel invloed heeft op het spel.

Graphics (Graphics werken in principe altijd, los van data updates e.d.):

Skin:
Hij beveelt een skin van Sebastian_startrbts aan, waarbij de numerieke attributes bij spelers vervangen worden door sterren.
- Ik zelf gebruik de in dit topic veelvuldig genoemde skin van FME en Zealand.

Trophies by DAZS8
- Volgens mij gebruik ik een andere trophy pack, maar die kan ik even niet terug vinden.

Better Turf Textures by Fez007
- Gebruik ik niet want ik gebruik alleen de 2D match engine.

Kits:
Afhankelijk van je voorkeur heb je op Sortitoutsi meerdere kit stijlen
- Ik zelf gebruik FC'12 kits. Fun fact: Het Nederlandse Tweede Divisie pack van FC'12 heb ik gemaakt :*)

Facepacks:
Zie Sortitousi, Cut out faces is het meest compleet maar ook hier heb je meerdere opties.
- Ik gebruik Cut out

Ook zeer aan te raden: Newgan manager
- Gebruik ik zelf ook, aanrader nummer 1 wat mij betreft. Sterker nog, ik heb de door het spel gemaakte Newgen faces uitgezet in de instellingen van het spel.

Logos:
Wederom Sortitoutsi, meerdere smaken beschikbaar
- Ik zelf gebruik TCM logo's

Backgrounds
Ook te vinden op Sortitoutsi.
- Deze pack heb ik ook gedownload, maar daarvan heb ik alleen stadium_insides in gebruik. Ik hoef geen backgrounds in het spel zelf, maar ik vind die foto's bij een stadion wel tof.
Dankjewel voor je in depth reactie en wat hij aanraadt. Leuk ook dat jij zelf hebt bijgedragen

Ik ben jarenlang lid geweest van een transfer update team. Weet niet meer of het nu bij SI of Susie was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
In de halve finale had ik uitmet 2-1 gewonnen met aardig wat reserves.
Sta ik uit na de eerste helft met 3-1 achter door een hattrick van Luis Suarez (nee niet die).
Paar basis spelers erin en we winnen nog met 4-3

Toen ging ik eens kijken naar de andere halve finale

PSG had de eerste pot tegen Man City met 5-1 gewonnen, dus zou geen probleem mogen zijn.
Lukt het ze om de return met 6-0 te verliezen.

Denk dat voor de neutrale toeschouwer beide wedstrijden top waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Iemand hier ervaring met de Zuid-Afrikaanse competitie? Ik ben van het weekend begonnen met een pentagon-save en ben beland in Zuid-Afrika op het tweede niveau (GladAfrica Championship). Nu zie ik in de regels dat ik maximaal 1 jaar contracten kan aanbieden, echter zit ik op dit moment in januari 2022 en ik kan nog steeds geen verlenging aanbieden aan mijn spelers.

Iemand die weet wanneer ik dit wel kan doen?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Goed om te horen dat deze mod op lange termijn inderdaad veel positiefs brengt, geeft weer wat motivatie om door te bikkelen met mijn save. ;) Ik gebruik deze realism mod icm met de eerder genoemde NewGAN Manager (ook toe te passen op staffleden na wat pielen!) en dat zorgt echt voor stukken meer immersie in een longsave als je een gezicht bij je favoriete spelers/staff hebt.

Ik vroeg om een uitdagende save en die heb ik nu gekregen ook:
Ben nu 2 seizoenen verder met FSV Zwickau en in mijn 2e seizoen kampioen geworden met promotie naar de 2e Bundesliga als gevolg. Vlak daarvoor waren er presidentsverkiezingen geweest en is er een nieuwe bobo aan de macht gekomen, type Karel Aalbers naar nu blijkt...

Een van de eisen om in de hogere divisie te spelen is een stadion met minimumcapaciteit van 15.000. Het stadion van FSV Zwickau is splinternieuw (2016), gebouwd door de gemeente en heeft 10.000 stoeltjes, dus je zou zeggen dat je een extra ring of traditionele sta tribune erbij kunt prikken en klaar.
Maar nee, deze is slechts uit te breiden tot 13.578 man, dus iemand bij de gemeente is tijdens de bouw ervan uitgegaan dat de lokale club nooooooit zou promoveren. Dikke rel als alle info in het echt ook klopt. :D
Ironisch genoeg voldoet het stadion aan alle eisen voor CL/UEFA/interland wedstrijden.

De normale route is dan om in het stadion van een regio-genoot te spelen, waarvoor ik 250k per maand aftik. Geen idee of dat hoog of laag is, want de club betaalde hiervoor 0 euro/verwaarloosbare huur aan de gemeente (yup, niet zo subtiele overheidssupport). 1 dag later kondigt meneer de nieuwe president echter aan dat ze een nieuw stadion gaan bouwen a 15.5m met volledig geleend geld op een begroting van 6m zonder zwarte cijfers 8)7 Dus naast huur betaal ik ook 150k per maand aan rente-aflossingen (4.5m op een lening van 15.5m met huidige rentestanden, da's dus ook van een mafia baas...).

Dat lijkt normaal op einde oefening als je ruim 400k per maand verlies draait op een dergelijke begroting, maar dat heeft de RvC blijkbaar nog niet door. Grappig genoeg kan ik nog steeds spelers halen aangezien ik ruim onder mijn salarisbudget zit (60k/pw van de 90k/pw), ik mag alleen geen contracten verlengen van bestaande spelers en staff :+

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
@^^0nMe oftewel, een alles behalve realistische save tot nu toe! :') Ga zelf starten in Noorwegen met IK Start, op het tweede niveau, zometeen. Focus leggen op jeugd, hopelijk ooit de nieuwe Haaland bijvoorbeeld opleiden. Slechts 1 buitenlander per seizoen halen etc etc. Vervolgens is het zaak Europees mee te gaan doen om de prijzen. Ik vermoed dat ik hier nog wel even plezier aan ga houden d:)b

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

JoteW schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:31:
@^^0nMe oftewel, een alles behalve realistische save tot nu toe! :') Ga zelf starten in Noorwegen met IK Start, op het tweede niveau, zometeen. Focus leggen op jeugd, hopelijk ooit de nieuwe Haaland bijvoorbeeld opleiden. Slechts 1 buitenlander per seizoen halen etc etc. Vervolgens is het zaak Europees mee te gaan doen om de prijzen. Ik vermoed dat ik hier nog wel even plezier aan ga houden d:)b
Haha veel succes! Puur op basis van eigen jeugd groeien is erg tricky, je kunt veel (on)geluk hebben. In een oude FM save had ik na 1 seizoen al een potentiele wereldtopper uit de jeugd die met mij was meegegroeid van de krochten in de KKD tot kampioen eredivisie en de absolute nr 10 van het NL elftal. Maar in een andere save in Frankrijk had ik 5 seizoenen lang prut terwijl de Fransen in die jaren befaamd waren om hun jeugdopleiding omdat er in het echt allerlei wereldtoppers doorbraken. 8)7

In mijn huidige save ben ik inmiddels 2 maanden verder en de 'drama' was niet zo erg als ik had gedacht. Het was namelijk 250k huur per jaar, dus dat scheelt een flinke slok op de borrel. De rentebetalingen zijn wel maandelijks, maar ik heb ontdekt dat de ticketprijzen echt flink hoger liggen (of mijn oude stadion had geen business seats/skyboxen). Ik krijg 6 ton per maand binnen aan losse kaartverkoop en als ik dat doortrek over een heel jaar is dat 3x mijn omzet van toen ik in de 3e Buli zat.
Ik pak hiermee 2 ton winst per maand na rentebetalingen, dus dat hebben de heren boven en de woekerrente mafia goed gezien. Het is alleen nogal behelpen in de maanden dat ik minder vaak of niet thuisspeel (winterstop!), dan kunnen we het pleepapier en de buschauffeur niet betalen. >:)

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:31:
Over realistische save gesproken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcdrJISopEumNTR_EDHxcoWLXAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33RUPDG9cYqnLoYWUIo7LRww.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
toolkist schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:17:
[...]

Over realistische save gesproken...
[Afbeelding]
Lang niet gek :') Zit ook heel veel gewoon hard-coded in het spel, dus niet ALLES zal aangepast kunnen worden. Dat ze in Engeland met belachelijk veel geld smijten voor middelmatige spelers is niet geheel nieuw toch :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Klopt, maar als je ziet wat voor middelmatige spelers in de Eredivisie in FM ineens toppers zouden moeten zijn...
Daramy wonderkid? Hij struikelt in het echt over z'n eigen voeten...
Feyenoord waar Linssen en Dessers veel te sterk zijn gemaakt, Vinicius bij PSV. St Jago die bij Utrecht volgens mij standaard op de bank zit en nu dus na een half seizoen zo'n beetje al 44m (36,5 + bonussen) waard is... Weghorst topscorer Premier League _O-

Nederlandse FM scout is denk ik iets te aardig met z'n beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
toolkist schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:50:
Klopt, maar als je ziet wat voor middelmatige spelers in de Eredivisie in FM ineens toppers zouden moeten zijn...
Daramy wonderkid? Hij struikelt in het echt over z'n eigen voeten...
Feyenoord waar Linssen en Dessers veel te sterk zijn gemaakt, Vinicius bij PSV. St Jago die bij Utrecht volgens mij standaard op de bank zit en nu dus na een half seizoen zo'n beetje al 44m (36,5 + bonussen) waard is... Weghorst topscorer Premier League _O-

Volgens mij doen ze het ook een beetje voor de balans. Ajax heeft structureel te weing geld de afgelopen jaren en toch is het vaak Ajax dat domineert. Denk dat het nog veel erger zou zijn als het iets realitischer was.
Want realitische opzet geeft niet altijd realistische uitkomst in FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:03:
[...]

Volgens mij doen ze het ook een beetje voor de balans. Ajax heeft structureel te weing geld de afgelopen jaren en toch is het vaak Ajax dat domineert. Denk dat het nog veel erger zou zijn als het iets realitischer was.
Want realitische opzet geeft niet altijd realistische uitkomst in FM
Nou ja, balans.. Dan zou PSV wel wat sterker gemaakt zijn. Ik heb nogal eens een keer het 1e seizoen gespeeld (steeds niet echt een klik met het team waarmee ik speelde) en Feyenoord kwam bv structureel hoog in de 80 punten en PSV op een flinke achterstand. Ajax wisselend maar zeker niet altijd kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Iemand anders sinds de laatste patch nog qua dribbelen wat opgevallen met IFs/Wingers:
Er stond niks in de patchnotes over extra engine aanpassingen voor IF/IW. Dat had in de patch daarvoor aangepakt moeten worden, maar viel me toen met mijn Arsenal save met wereldtoppers op de vleugels toch nog wat tegen qua aantal dribbels/acties.

Met mijn Zwickau save daarentegen verbaas ik me wekelijks. Ik had na mijn promotie naar de 2e BL en het sluiten van de transferwindow besloten om door geld- /kwaliteitsgebrek mijn hele speelstijl om te gooien. In plaats van een gedisciplineerde taktiek met snel lange ballen op mijn boomlange spits, speel ik nu vol op balbezit om goals te voorkomen. De voorste 3 hebben alle creatieve vrijheid gekregen, mogen het voorin helemaal zelf uitvinden, maar mijn ene IF, Zidan :D, zag toen zijn kans om helemaal van god los te gaan. Hij schudt de ene na de andere Ronaldo-chop uit zijn mouw, maar zijn favoriete move is een rabona voorzet strak voorlangs. Dat heb ik hem in zijn vorige seizoen of mijn Arsenal wingers die veel beter waren nog nooit zien doen.

Ik ben uiteindelijk 7e geworden en had daarmee recht op 12m aan prijzengeld, dus ben nu in 1 klap uit de geldzorgen. Er is trouwens wel 1 heel groot voordeel als je club maandelijks gezien diep in de rode cijfers zit maar in feite over een heel seizoen in de plus staat. Elke keer als een speler medio of eind vh seizoen komt zeiken over een nieuw contract, kun je dat afkappen door te zeggen dat de club het niet kan betalen, wat in feite op dat moment ook klopt. Mijn 3 beste spelers verdienen daardoor belachelijk weinig en ik betaal in totaal slechts 1,5m per jaar aan salaris terwijl de eerstvolgende 2 clubs op 3m en 5m zitten, laat staan de titelfavoriet met 15m...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Zijn hier nog experts wat betreft de FM pre-game Editor?

Ik zou graag de voetbalpiramide in Nederland willen opzetten/aanpassen, zodat ook beloftenteams uit de beloftencompetitie uiteindelijk de KKD kunnen bereiken. Er zit een heel aantal mitsen en maren aan hoe dit in de realiteit kan, maar ik wil eerst maar eens voor elkaar krijgen dat het überhaupt kan.

Als ik het zelf probeer in te richten met advanced rules, krijg ik errors die ik niet opgelost krijg met de editor. Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om de beloftencompetitie zo te linken aan de Tweede Divisie dat de kampioen daar naartoe kan promoveren (laat staan dat het dan nog alleen de plek van een ander beloftenelftal kan krijgen).

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Ik zou graag met Feyenoord willen spelen en dan het beloftenteam genoeg kwaliteit willen geven om de KKD te halen zodat je een wat fijnere tweede elftal hebt voor je talenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:31:
Zijn hier nog experts wat betreft de FM pre-game Editor?

Ik zou graag de voetbalpiramide in Nederland willen opzetten/aanpassen, zodat ook beloftenteams uit de beloftencompetitie uiteindelijk de KKD kunnen bereiken. Er zit een heel aantal mitsen en maren aan hoe dit in de realiteit kan, maar ik wil eerst maar eens voor elkaar krijgen dat het überhaupt kan.

Als ik het zelf probeer in te richten met advanced rules, krijg ik errors die ik niet opgelost krijg met de editor. Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om de beloftencompetitie zo te linken aan de Tweede Divisie dat de kampioen daar naartoe kan promoveren (laat staan dat het dan nog alleen de plek van een ander beloftenelftal kan krijgen).

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Ik zou graag met Feyenoord willen spelen en dan het beloftenteam genoeg kwaliteit willen geven om de KKD te halen zodat je een wat fijnere tweede elftal hebt voor je talenten..
geen expert, ooit eens voor elkaar gebokst na veel vallen op opstaan maar vraag me niet hoe.. waarom niet gewoon een andere beloftenteam uit de KKD knikkeren en je eigen er weer in? scheelt een hoop stappen (wel iets minder realistisch misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:28:
[...]

geen expert, ooit eens voor elkaar gebokst na veel vallen op opstaan maar vraag me niet hoe.. waarom niet gewoon een andere beloftenteam uit de KKD knikkeren en je eigen er weer in? scheelt een hoop stappen (wel iets minder realistisch misschien...
Om je laatste opmerking, iets minder realistisch ;)

Eerst ga ik er veel teveel tijd in steken om het voor elkaar te krijgen maar ik vermoed dat ik dat na heel wat uurtjes ga laten varen.

Je weet niet meer met welke FM je dat voor elkaar hebt gekregen en of je die fmf file nog hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:30:
[...]

Om je laatste opmerking, iets minder realistisch ;)

Eerst ga ik er veel teveel tijd in steken om het voor elkaar te krijgen maar ik vermoed dat ik dat na heel wat uurtjes ga laten varen.

Je weet niet meer met welke FM je dat voor elkaar hebt gekregen en of je die fmf file nog hebt? :+
Nee dat was al een tijdje terug..
heb in FM21 wel gespeeld met een updated NL workshop item
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2297290299 <die volgens mij
daar zit al een deel in, al moet je dan volgens mij je beloften er nog wel inzetten ofzo.. maar je kan hem altijd even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:48:
[...]

Nee dat was al een tijdje terug..
heb in FM21 wel gespeeld met een updated NL workshop item
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2297290299 <die volgens mij
daar zit al een deel in, al moet je dan volgens mij je beloften er nog wel inzetten ofzo.. maar je kan hem altijd even checken.
Ah oké. Ja die database die jij linkt heb ik al gedownload.

Je kan alleen niet inregelen dat beloftenploegen uit de beloftencompetitie onder bepaalde voorwaarden kunnen promoveren en dat er daarvoor altijd een andere beloftenploeg moet degraderen. Is denk ik gewoon onmogelijk, al kan ik ook geen heel gedetailleerde handleiding vinden waarin dergelijke fate exceptions of andere uitzonderingen/afhankelijkheden uitgelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Er staat een aardige laatste speeldag op de rol. Eigenlijk al snel duidelijk dat ik er in zou blijven en nu is het zo ver dat ik ook nog Europa in kan. In feite ligt dat helemaal in handen van Sporting. Via de competitie zou ik hun in moeten halen om die laatste ticket te pakken, maar via de beker is er nog een achterdeurtje mogelijk. Daarin speelt Sporting de finale tegen "het andere" Belenenses...

Verder niet heel veel bijzonders meer op deze laatste speeldag, behalve nog een aardig potje tussen Benfica en Porto om de landstitel... B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDbU5wzfu6sjznv_d71Q8-Aea9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rdbCd5JrRrybAK2kIDHDYodI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:02:
[...]

Ah oké. Ja die database die jij linkt heb ik al gedownload.

Je kan alleen niet inregelen dat beloftenploegen uit de beloftencompetitie onder bepaalde voorwaarden kunnen promoveren en dat er daarvoor altijd een andere beloftenploeg moet degraderen. Is denk ik gewoon onmogelijk, al kan ik ook geen heel gedetailleerde handleiding vinden waarin dergelijke fate exceptions of andere uitzonderingen/afhankelijkheden uitgelegd worden.
Volgens mij hebben de updates van Timo en Claassen de afgelopen jaren ook gewoon prima NL piramides gehad. Wat me bij Claassen wel opviel was dat de Jong-teams wel degradeerden maar nooit meer promoveerden. Waarschijnlijk een foutje in zijn DB.

Is er bij de SI Community Forums voor 2022 geen leuke NL db die heeft wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kom niet helemaal in mijn savegame (alle continentale Champions Leagues winnen) en denk erover om maar iets anders te proberen. Kent iemand een goede Franse database waarbij alle overzeese gebieden meedoen in de Coupe de France? (Of zit dat in de normale db ook al?)

Het gaat dan om Martinique, Guadeloupe, St. Barthélemy, St. Martin, St. Pierre & Miquelon, Mayotte, Reúnion, Nieuw-Caledonië, Wallis & Futuna, Frans Polynesië (Tahiti). Zij stromen in de lagere rondes in. Het lijkt me leuk om met elk land te kijken hoever ik kan komen in bijv. 5 seizoenen elk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
@Rivanov

pas je nog steeds de Zealand skin aan?

Zag btw wel dat TCS ook weer terug is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zou nu 33% korting zijn in de store op fm2022.

https://play.google.com/s...d=com.sega.soccer.manager

Maar is de mobiele versie uberhaupt aan te raden. Ik las wat zaken over de UI die niet helemaal lekker is.

Ik speel af en toe was osm maar daar ben ik wel op uitgekeken telkens hetzelfde riedeltje.
Ik heb echter geen zin om veel achter de pc te zitten voor dit spel, ben meer van tussendoor af en toe vorderingen maken.

Hebben jullie hier ervaring mee misschien?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Wii4all schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:29:
Er zou nu 33% korting zijn in de store op fm2022.

https://play.google.com/s...d=com.sega.soccer.manager

Maar is de mobiele versie uberhaupt aan te raden. Ik las wat zaken over de UI die niet helemaal lekker is.

Ik speel af en toe was osm maar daar ben ik wel op uitgekeken telkens hetzelfde riedeltje.
Ik heb echter geen zin om veel achter de pc te zitten voor dit spel, ben meer van tussendoor af en toe vorderingen maken.

Hebben jullie hier ervaring mee misschien?
Wel een keer gedaan, haalt het niet bij het echte imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik had ook even een flinke motivatiedip in mijn save doordat ik al bijna 4 seizoenen en 7 transferwindows verder was zonder ook maar 1 speler te kunnen halen die past in de taktiek die ik wil gaan spelen (met 2 boomlange spitsen op de vleugels en een snelweg in het midden :D). Ook werd ik voor mijn gevoel qua opstelling en taktiek in een bepaalde hoek gedrukt door financiën en teams om mij heen die veel betere spelers hebben. Ik speel met een samengeraapt zooitje op balbezit om wanhopig goals te voorkomen met hier en daar een forse slachting tegen de Schalke's en HSV's van de competitie.

Maar opeens lijkt alles door RNG als een domino/puzzel inelkaar te vallen:
-Na de zoveelste slachting ben ik hardleers en schakel ik een tandje extra bij in mijn taktiek. 4-2-4-0 zonder aanvallers maar met nog meer balbezit en 2 muren om doorheen te komen bij balverlies.
-Hiermee steel ik in de staart van het seizoen 4x op rij uit de punten en speel ik play-offs voor de Bundesliga die ik ook meteen win.
-Hiermee kon ik weer 16m bijschrijven in kas en heb ik voor het eerst echt geld/transferbudget om uit te geven en niet alleen op papier.
-Hiermee was mijn clubreputatie goed genoeg om de (ingame) beste/ideale Zuid-Koraanse hoofd jeugdopleiding, Du Ri Cha, te halen en kan ik daarnaast ook in dat land scouten.

Ik ben volgend seizoen in de Bundesliga volstrekt kansloos (5m jaarbudget voor salaris...) voor handhaving en in plaats van wanhopig proberen te overleven ga ik mijn jonkies iedere week laten spelen. Ik had in mijn 2e seizoen al een lichting met 2 potentiële 5* toppers met helaas erg slechte statverdeling maar wel 15 jump. Die ga ik beiden maar omscholen naar WTM, want behalve koppen hebben ze wel alle goede stats voor die rol. :)

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
toolkist schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:50:

Haha dat is al jaren bekend. maar mag je niks van zeggen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even mijn oude (Donau-Main-Rijn) save opgestart in FM18.
De club is overgenomen en krijgt een zeer bijzonder bedrag bijgeschreven...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6xoDtw.png

Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als Ten Hag gewoon ff dit bij elkaar knutselt voor volgend seizoen, dan houdt ie vast z'n baan wel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNVZtmmmovn9qR5nS0L0-dpzunE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K5gVmrnA1dTk8Ee50dJBX1jE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bruno Fernandez overigens geblesseerd, vond Eriksen wel een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nou dat is wat onrealistisch. No way dat shaw meer dan 15 matchen kan spelen

Heb al een tijdje niet meer gespeeld, andere dingen kwamen ertussen, ook al was ik mijn career net geswitcht naar Atalanta.
Maar ik las op reddit dat het precies 15y geleden is dat Kakà die schitterende goal tegen manutd, en nu kriebelt het toch weer om zachtjes aan te herbeginnen en miss alles om te gooien voor een 4312....

[ Voor 68% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-04-2022 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:55:
Even mijn oude (Donau-Main-Rijn) save opgestart in FM18.
De club is overgenomen en krijgt een zeer bijzonder bedrag bijgeschreven...

[Afbeelding]

Tja...
Geweldig lol... valt me tegen dat je geen geld toe moest leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Haaland en Mbappe in 1 CPU elftal als tegenstander is de grootste nachtmerrie die je maar kunt tegenkomen. Ik denk dat deze FM editie later legendarisch zal zijn puur omdat je 2 van de met afstand beste spitsen ter wereld in 1 team kunt krijgen. Net zoals het duo Ibrahimovic / Adriano bij Inter in PES5 (kenners weten waarom :D).

Mijn seizoen in de Bundesliga was zoals verwacht best kansloos, na een goed begin toch zoals voorspeld door de odds als laatste geeindigd. Ik had misschien iets meer punten kunnen pakken met een serieuzere formatie, maar nu heb ik tenminste de kans gepakt om te experimenteren en mijn jonkies ervaring op te laten doen. Ik ben erachter gekomen dat Duitse clubs het niet zo fijn vinden om een satelietclub te zijn van een buitenlandse grootmacht, dus ik moet de komende jaren puur groeien op basis van eigen jeugd en handelen in transfervrije spelers.

Het was wel een onvergetelijk seizoen, want ik kreeg op het einde maar liefst 30m uitgekeerd voor de 18e plek terwijl ik aan het begin van het seizoen 0,0 heb geinvesteerd in de selectie. Dat is dus pure winst na belasting. :)
Ook de andere teams gaan me niet zo gauw vergeten, want terwijl ik daarvoor dus op balbezit speelde met soms oogstrelend voetbal was ik nu opeens de reincarnatie van Detroid Pistons van de jaren 90. Mijn team had over een heel seizoen 120 gele kaarten en bijna 800 overtredingen, zo'n 30% meer dan de nr 2 op de lijst. >:) Grappig genoeg heb ik maar 3x rood gehad, waarvan 2 directe, en mede daardoor heb ik dikke oorlog met 3 andere coaches gemaakt omdat die liepen te zeiken over de scheids en VAR (niet streng genoeg).

Mijn wereldveroverende taktiek blijkt redelijk te werken, met een paar kanttekeningen: ik heb niet genoeg budget voor 2 goede WTM, dus voorlopig laat ik alles alleen over 1 kant lopen. Ook is mijn keeper nogal eigenwijs, want die trapt de bal vaak blind naar voren ondanks de instructies dat ie hem naar een specifiek poppetje moet trappen en dat hij meestal nog redelijk wat tijd aan de bal heeft als ie dat doet...

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
^^0nMe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:16:
Haaland en Mbappe in 1 CPU elftal als tegenstander is de grootste nachtmerrie die je maar kunt tegenkomen. Ik denk dat deze FM editie later legendarisch zal zijn puur omdat je 2 van de met afstand beste spitsen ter wereld in 1 team kunt krijgen. Net zoals het duo Ibrahimovic / Adriano bij Inter in PES5 (kenners weten waarom :D).
Enige probleem is dat ze bij mij allebei de 1e penalty nemer willen zijn... Mbappé is nu dus over de zeik omdat Haaland dat de 1e helft van het seizoen was.

Dit ben ik overigens not nooit tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5MvM3-fDDv_u50jt32-mnbdrxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fDxsVAXOA4X9yj6gE2wTx7Vp.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben inmiddels al weer wat verder, waarbij ik naast mijn baan bij Belenenses ook aan de slag ben gegaan bij Nigeria. Daarmee het WK 2026 gehaald en de poule gewonnen met Engeland (2-1 winst, winnende van Oshimen in de 94e minuut) en Irak (5-3 winst). In de daaropvolgende ronde eenvoudig Australië opzij gezet (3-0). Toen was Nederland aan de beurt en zelden dat ik in FM zo'n vieze overwinning heb weten te behalen... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jD7_7JFWqXeDmCn7wT9YV8VtB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8861KBMM7cGHNclNHUNqO1O.png?f=fotoalbum_large

Volgende tegenstander: Uruguay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

De wedstrijd tegen oranje is tot nu toe de enige wedstrijd geweest waarin ik het echt moeilijk had. Uruguay en Duitsland waren lastig, maar ik werd zeker niet weggespeeld. Tegen de Duitsers had ik het na het eerste kwartier eigenlijk ook volledig onder controle. Nu nog de finale! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOyar_JoEZD6fLBk6_txp4-5WYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6GpJD21Wjv38f4c0WwsLAV6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Eerste seizoen van mijn 'main save' gespeeld. Tegen alle verwachtingen in (en die van mijzelf) kampioen geworden. Dit met een 4-2-3-1 formatie met Gegenpress.
Besloten de eerst transfer window dicht te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGnKCkh4f4oD4_iFUNYMkDrik2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgRRlyahSAaX3qsZlpFSaw3d.png?f=fotoalbum_large

Ik had het geluk dat City, Utd, Liverpool en Chelsea allen niet lekker draaiden. Die ene verlies van mij was tegen City aan het begin van het seizoen.
Meeste van mijn wedstrijden tegen de 'big six' won ik vooral met een doelpunt verschil. En in beker competities via penalties.
Wat opvallend was waren mijn shots on goal/target. Heel vaak meer dan mijn tegenstanders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yCau-rouvsDVCBuutRV_M-0npE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9WJ18AHeHZMBZuF3HqM6WhkB.png?f=fotoalbum_large

De wedstrijd van het seizoen was in de League Cup tegen Leeds. 1st leg keihard er onderuit gegaan. 2nd leg ging Lacazette helemaal los. Ik had de bewuste keuze gemaakt om mijn sterkte team op te stellen, ondanks dat ik 3 wedstrijden in 7-8 dagen speelde.

Om aankopen te kunnen doen in de winter moest ik spelers verkopen. Mijn spelers waren niet echt gewild dus ik kon geen gekke bedragen verwachten.
Elneny ging weg voor een heel laag bedrag. Cedric voor meer dan ik had verwacht, maar hij speelde de laatste paar wedstrijden voor zijn vertrek goed. Pepe was voor minder dan ik wou, maar er zat druk op de ketel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNvMbKmLpPyFEmg7TUtrnpF7wkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H3mA2Epsl94r1GYDAlR2POk1.png?f=fotoalbum_large

Als eerst koos ik ervoor om een extra verdediger te halen. Langlet voldeed aan het profiel. In de praktijk had ik af en toe mijn zorgen.
Om Nico, Adeyemi, Khellven en Sugawara binnen te halen moest ik creatief boekhouden. Tot de laatste pence werd uitgegeven.
Begrijp nu ook beter waarom iedereen geilt op Adeyemi, mijn jee. Wat een doelpunten machine.
.
In de tussentijd wist ik Kessie en Kamara transfervrij te strikken. Denk dat bovenaan de competitie staan veel had geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zby1mcPRUqSfD1hDVjJyZEWrPfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kyfPLdW61njyWRM8sai6rY28.png?f=fotoalbum_large

Waar ik wel van baalde was dat ik mijn jaarlijkse intake hijack niet goed kon uitvoeren. Ik had geen tot nauwelijks geld.
Gelukkig door het winnen van de League Cup en later kwalificeren voor de CL nadat ik kwa punten in de top 4 zat kon ik weer gaan jagen op spelers. Swedberg, als backup voor Odegaard gehaald.
Ondanks dat Lacazette het goed deed zocht ik toch een killer met body. Adeyemi was dat niet. Ik begon stiekem te flirten met Haaland. O.a. vanwege City die zat te geilen op hem.

Mijn zomer transfer plan stond klaar en het was wachten tot het einde van de competitie. Nog onzeker of het mij echt zou lukken om de titel te pakken. En ja, 3 wedstrijden voor het einde was die binnen.

Na de competitie lag mijn focus bij transfers, met name bij de verkopen. Ik moest spelers weg hebben en geld binnen halen. Want Haaland moest komen. Het lukte mij niet om een deal met hem te sluiten. En in de tussentijd kwam ik Lorenzo Lucca en Esposito tegen als als opties. Ik gaf Haaland op en ging mij focussen op alles erom. Verjongen en een meer zelfverzekerde team hebben.

Verkoop van de spelers ging echt moeilijk. Ik heb veel geld op tafel laten liggen. Torreira ging nog verrassend voor 25 mil weg. Bierth zijn determination (7) in deze save was te laag om hem een kans te geven. Nog voor een leuk zak centje weten te verkopen. Ik wilde niet met te veel keepers richting het einde van de transfer window gaan dus verkocht ik Leno voor 20 miljoen. Maitland-Niles voor 15 miljoen.

Daarna volgde 3 grote teleurstelling. Mari voor 750k. Kon hem maar niet kwijt.
Xhaka voor 5 miljoen. Zijn humeur zorgde ervoor dat mijn prijs snel zakte om hem eruit te krijgen. Bellerin voor 10 miljoen. Ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld in mijzelf.

Nu heb ik een team waar ik trots op ben. Genoeg dekking van kwaliteit. Saliba en Nelson hebben bij mij gewoon een rol. Waar Saliba vooral met Holding zal spelen. Nelson laat ik als winger spelen, omdat Esposito beter kan koppen dan Adeyemi. Martinelli, Esposito, Adeyemi rouleren in de punt tot Lucca terug is. Die kreeg geen werk visum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oUvGef76IzEAfj_tfXO1x7uhF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEjDw1GPRaCRuTvUricAcYwu.png?f=fotoalbum_large

Volgend seizoen gaat interessant worden. Denk dat ik Partey ga verkopen zodat er ruimte is voor Swedberg. Lucca die dan mee kan doen, zal er voor zorgen dat Nketiah en/of Balogun vertrekken.
En dan wordt het stoeien met de speel minuten van iedereen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Appeltje, eitje 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdiFNEEGSZdY8RI4Ama-Qo6_JP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5qOmMAD5ZlV75ArHjSZVH8Ru.png?f=fotoalbum_large

Titel in de pocket, gelijk ontslag genomen als bondscoach. Leuk dat je het kan zijn, maar je merkt wel dat FM bedoeld is voor het coachen van clubs en niet voor landen. Het is het allemaal net niet, je hebt geen training, het is onduidelijk hoe je de spelers moet scouten. De hele "WK experience" zou toch wel wat meer moeten zijn, voorbereiding, trainingskamp, etc. Nu is het niets meer dan namen selecteren en de opstelling maken. National pool is handig, maar ook niet super overzichtelijk. Voor één van mijn kwalificatiewedstrijden vergat ik een spits na zijn blessure op te roepen. Eén persoonlijk gesprekje met de speler en opgelost. Wat zou er in Nederland gebeuren als Van Gaal vergeet om De Ligt op te roepen...
Vergeleken met clubvoetbal is dit veel te simpel allemaal.

Dus dit deel van het spel heb ik nu wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ves schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:57:
Na de competitie lag mijn focus bij transfers, met name bij de verkopen. Ik moest spelers weg hebben en geld binnen halen. Want Haaland moest komen. Het lukte mij niet om een deal met hem te sluiten. En in de tussentijd kwam ik Lorenzo Lucca en Esposito tegen als als opties. Ik gaf Haaland op en ging mij focussen op alles erom. Verjongen en een meer zelfverzekerde team hebben.
Bij mij (Man Utd) ging dat wel, het hielp wel dat Dortmund Bisakka wilde dus die heb ik in de deal kunnen betrekken. Tegelijk met hem kwam ook Mbappé, dus de aanval zit met die 2, Sancho op rechts en Bruno Fernandez erachter wel goed.

Daarna een relatief rustig 2e transferseizoen gehad. Vooral veel overbodige rommel verkocht.
Dalot, die eigenlijk alleen nuttig was als reserve, voor 60m. vd Beek (die nagenoeg niks speelde) 40m. Diallo 42,5m. Mengi (een <23 speler zonder toekomst bij mij) 20m.

En he wat vervelend dat Chelsea vervolgens geen Europees voetbal haalde en de halve selectie daar in opstand kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nNGKWt0LDV7yyuQgpohY1sFrC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I25XaW89VFd979ih67GzBp1p.png?f=user_large

Bellingham had ik al gehaald, Reece James had ik als toekomstig transferdoelwit al een hele tijd bovenaan m'n lijstje met gewenste versterkingen staan, en Mount was een bonus aangezien ik liefst het merendeel Engelse spelers in de selectie heb.
Dus ik maar zeuren en bieden en interesse kenbaar maken, net zo lang tot ze een transferverzoek indienden 8)
Had hierna nog 8m aan transferbudget over (en wat ruimte in salarisbudget) maar de selectie is nu zo op orde dat ik m'n transferbudget op 0 heb gezet.

Selectie nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq2RKVTEC3wVQJ--TCWilLl0NAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MAIMk1ikx9Dfd12AahwSz6Im.png?f=user_large

Keepers positie is niet heel super sterk bezet, maar dat komt omdat er een supertalent uit eigen opleiding aan komt (niet gekocht, echt uit eigen intake):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5pOp7H6UNS4TCvKf-DSx1RB41o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nN6veAdatdZP1u61fLt4zAym.png?f=user_large

Verder natuurlijk totaal geen uitdaging, met Man Utd spelen, maar dat is ook wel eens een keer leuk na jaren lang LLM gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Der is geen verschil zijn gewoon 2 verschillende key sellers die het spel voor een andere prijs verkopen. Instant-gaming is een site die zelf geen keys verkoopt maar faciliteerd het zodat een derde partij hun keys kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jlena schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Der is geen verschil zijn gewoon 2 verschillende key sellers die het spel voor een andere prijs verkopen. Instant-gaming is een site die zelf geen keys verkoopt maar faciliteerd het zodat een derde partij hun keys kunnen verkopen.
Ik bestel daar al jaren, maar dit is voor het eerst dat 1 spel er 2 x op staat, met verschillende prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik bestel daar al jaren, maar dit is voor het eerst dat 1 spel er 2 x op staat, met verschillende prijzen
twee verschillende versies.. de ene is specifiek voor de MAC (zie titel van de link)
blijkbaar optimised ofzo? geen idee heb geen mac :)

of inderdaad gewoon twee keer gelist.. maar 1x als mac versie.
bestel ook al jaren bij IG en had dit ook nog niet gezien idd.

[ Voor 15% gewijzigd door ColdStone op 05-05-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja dat had ik gezien, maar vziw is er nog nooit een speciale mac-versie geweest. Je kon gewoon met dezelfde code uit Steam de juiste versie downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Whahaha, het gaat momenteel klote in de 2e Bundesliga omdat scouts mijn ploegje hebben ontdekt en op deadline day twee van mijn belangrijkste spelers zijn weggeroofd dmv clausules zonder dat ik daar nog iets voor kon terughalen. Maar sommige dingen maken een seizoen in een keer helemaal goed, en onderstaande is er een van.

Mourinho is via tussenstappen bij Atletico Madrid (typisch :D) en Lazio inmiddels trainer in Dortmund. Ik heb met vele trainers inmiddels dikke ruzie gemaakt, maar hem was ik logischerwijs nog niet tegengekomen. Totdat ik hem in de 2e ronde van de beker lootte en hij ongeprovoceerd praatjes begon te maken over inferieure tegenstander en kans om jonkies te laten spelen.

Ik deed alsof mijn neus bloedde en heb gewoon mijn A-elftal opgesteld in de hoop dat ie woord zou houden, anders maakte ik geen schijn van kans aangezien het ook nog eens uit was. Maar nee de smeerlap kwam gewoon op volle oorlogssterkte met alle sterren als Moukoko, Bellingham, Coman enz. Ik stond na 4 minuten al met 1-0 achter, maar waarschijnlijk door onderschatting speelde ik ze na 30 min opeens van de mat en won ik met ongeveer gelijke xG met 2-3.

In de persco na afloop kwamen de mind games weer ter sprake en heb ik hem dit keer wel helemaal afgemaakt ook al was het uitgelokt door een 'devious' journalist. Mou's reactie daarop buiten de perszaal was simpelweg heerlijk, DE mind game koning in tranen. :D
Wat nog grappiger is, is dat het me blijkbaar na 1 interactie/wedstrijd al is gelukt om persona non grata te worden en op zijn shitlist te komen. Maar in mijn profiel staat zijn naam er niet eens ertussen, laat staan in de top 3 van mijn gehate personen/managers.

Helaas bestaat hiervoor geen in game achievement :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE3wWXqQ3o1Eezpv4J6i3uti94Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llRpj8YQISFloUnqsG7KA07a.png?f=fotoalbum_large

D3-Monk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Jorgen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:24:
Ja dat had ik gezien, maar vziw is er nog nooit een speciale mac-versie geweest. Je kon gewoon met dezelfde code uit Steam de juiste versie downloaden.
Vandaag gedaan op een Mac en idd. Code gekocht en via steam geactiveerd. Stappen zijn hetzelfde, steam pakt wel de versie die werkt.

Opgestart met Modena, zonder een idee te hebben van wat ze verwachten. Blijkt 3e te zijn. Benieuwd of dit gaat lukken na 6 jaar afwezigheid bij FM (blauwe maandag FM19 touch na)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoeveel van de huidige jeugd/talenten van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ zitten er eigenlijk in het spel?
Ik kom veel namen tegen in lijstjes van talentvolle voetballers in Europa en Zuid-Amerika, maar zitten ze ook goed vertegenwoordigd in de database?

Edit: Ik heb net even in Steam gekeken. Ik heb Football Manager 2018 wel 4183,2 uur gespeeld haha

Edit 2: Nou, ik ben eindelijk ook overstag. De komende maanden speel ik ook FM22. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 08-05-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Jorgen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:59:
Hoeveel van de huidige jeugd/talenten van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ zitten er eigenlijk in het spel?
Ik kom veel namen tegen in lijstjes van talentvolle voetballers in Europa en Zuid-Amerika, maar zitten ze ook goed vertegenwoordigd in de database?

Edit: Ik heb net even in Steam gekeken. Ik heb Football Manager 2018 wel 4183,2 uur gespeeld haha

Edit 2: Nou, ik ben eindelijk ook overstag. De komende maanden speel ik ook FM22. :)
Er zit een minimum leeftijdsgrens in om in het spel te zitten, namelijk 16 jaar oud. Ik denk dat je er wel redelijk van uit kan gaan dat de jeugdspelers die aan deze limiet voldoen ook in de database zitten, zeker die van de clubs die je opnoemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand ervaring met de tactieken van Knap voor FM22? Ik heb veel succes gehad met zijn tactiek in FM18 en wil nu weer een van zijn tactieken gebruiken. Het liefst iets dat lijkt op de huidige Ajax-tactiek van Erik ten Hag met veel creativiteit, snelheid en aanvallen over de flanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Jorgen schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:20:
Heeft iemand ervaring met de tactieken van Knap voor FM22? Ik heb veel succes gehad met zijn tactiek in FM18 en wil nu weer een van zijn tactieken gebruiken. Het liefst iets dat lijkt op de huidige Ajax-tactiek van Erik ten Hag met veel creativiteit, snelheid en aanvallen over de flanken.
Ik zou ze gewoon 1 op 1 overzetten en uitproberen. Grote kans dat de taktieken net zo goed werken, mits er geen gebruik wordt gemaakt van IFs in de traditionele zin (het zijn nu meer naar binnen trekkende Inzaghi's en Makaays ipv dribbelaars). Voorzetten zijn in deze engine ijzersterk, dus een aanvallende back en IW op dezelfde vleugel lijkt nog het meest op de Ajax taktiek. Vice versa moet je dus je centrum versterken of ervoor zorgen dat je voorzetten tegen minimaliseert.

Ik ben na een hele slechte start toch weer met Zwickau gepromoveerd naar de bundesliga, dit keer wel met mijn 424 WTM taktiek en 2 Koreanen in de basis. Als het eenmaal (letterlijk) loopt met in totaal 4 spelers die de diepte in duiken, dan krijg je soms hele mooie combinaties die je nornaal niet zo vaak ziet. Ben benieuwd hoe dit straks werkt met betere en vooral fittere spelers...

Ik speel met de bekende realism patch en heb even rond gekeken wat er is gebeurd in Europa na 7 seizoenen. Eigenlijk niet super veel verrassingen, Man Utd en Chelsea zijn ala Barca nu langzaam financieel leeg aan het lopen door te hoge salarissen icm oude spelers en zijn slechts 'okay' ipv 'rich'. Newcastle, AC Milan, Arsenal, Dortmund zijn sterk in opkomst of door hun rijke eigenaar of omdat ze verder hebben gebouwd op de talenten waarmee ze de game zijn begonnen.

Ik heb alleen een gruwelijke hekel gekregen aan FC Groningen. Kwam toevallig door mijn scouts erachter dat ze 2 jaar terug de nieuwe Ballack uit hun jeugd hebben gekregen die ze hebben doorontwikkeld en nu 45m+ waard is. Het jaar erop levert de jeugdopleiding de nieuwe vd Sar af die op zijn 17e al goed genoeg is voor de top. Die hebben straks met zoveel geluk 150m om de club verder te helpen en ik maar sprokkelen met een paar miljoen winst hier en daar...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rivanov Werkt de FME Zealand skin ook met Club Overview Panel mod voor Japan, zoals hier https://community.sigames...chool-manageable-2642022/ en hier https://www.fmscout.com/a-wannachup-japan-club-fix.html genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:28:
[...]

Ik zou ze gewoon 1 op 1 overzetten en uitproberen. Grote kans dat de taktieken net zo goed werken, mits er geen gebruik wordt gemaakt van IFs in de traditionele zin (het zijn nu meer naar binnen trekkende Inzaghi's en Makaays ipv dribbelaars). Voorzetten zijn in deze engine ijzersterk, dus een aanvallende back en IW op dezelfde vleugel lijkt nog het meest op de Ajax taktiek. Vice versa moet je dus je centrum versterken of ervoor zorgen dat je voorzetten tegen minimaliseert.

Ik ben na een hele slechte start toch weer met Zwickau gepromoveerd naar de bundesliga, dit keer wel met mijn 424 WTM taktiek en 2 Koreanen in de basis. Als het eenmaal (letterlijk) loopt met in totaal 4 spelers die de diepte in duiken, dan krijg je soms hele mooie combinaties die je nornaal niet zo vaak ziet. Ben benieuwd hoe dit straks werkt met betere en vooral fittere spelers...

Ik speel met de bekende realism patch en heb even rond gekeken wat er is gebeurd in Europa na 7 seizoenen. Eigenlijk niet super veel verrassingen, Man Utd en Chelsea zijn ala Barca nu langzaam financieel leeg aan het lopen door te hoge salarissen icm oude spelers en zijn slechts 'okay' ipv 'rich'. Newcastle, AC Milan, Arsenal, Dortmund zijn sterk in opkomst of door hun rijke eigenaar of omdat ze verder hebben gebouwd op de talenten waarmee ze de game zijn begonnen.

Ik heb alleen een gruwelijke hekel gekregen aan FC Groningen. Kwam toevallig door mijn scouts erachter dat ze 2 jaar terug de nieuwe Ballack uit hun jeugd hebben gekregen die ze hebben doorontwikkeld en nu 45m+ waard is. Het jaar erop levert de jeugdopleiding de nieuwe vd Sar af die op zijn 17e al goed genoeg is voor de top. Die hebben straks met zoveel geluk 150m om de club verder te helpen en ik maar sprokkelen met een paar miljoen winst hier en daar...
Ik heb er nu 1 gekozen. Maar eens zien wat die doet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc3nc4xU8jG9m1jIYecfb633rG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnTMsRy859LiIsKMtJh1oE8T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Het ging geweldig met Barca, elk seizoen de titel, zwarte cijfers, we hadden het max wat je kunt hebben aan geld etc.

Nadat ik 3x de CL had gewonnen besloot ik voor de zoveelste keer te vragen om een nieuw stadion.
Nadat het bestuur voor de zoveelste weigerde om dit te doen ben ik vertrokken, @#$% hun.

Had snel een nieuwe club gevonden, ik had een kort lijstje van landen waar ik naar toe wilde en er was een vrije plek in een van die landen en men wilde me graag hebben.

Dus tekende ik bij Jihlava in Tsjechie.

De competitie had ik pas erbij gehaald en er was niet echt veel verschil tussen de clubs, waardoor ik extra leuk vond.

De zwakke punten van de selectie was de rechtsback, spits, linksback, middenveld en aanvoer naar voren.
Naast 2.5mln voor transfers was er ook vrij veel ruimte in het salaris budget.
Dus ik wist voor alle plekken wel versterkingen te halen, jammer genoeg wel grotendeels huurlingen.

Het begin was vrij matig maar nadat ze op elkaar ingespeeld waren ging het vrij lekker.

Ons doel was middenmoot maar we konden mee doen aan de kampioens groep.
Dit zijn de nummers 1 tot en met 6 welke allemaal 1x tegen elkaar spelen.
Hier in deden we het zo goed dat we de titel pakten.

Dit was top, maar ik was eigenlijk liever 2e geworden en meteen naar de Con League gegaan.
CL is leuk maar we moesten zo vroeg in stromen dat er geen zomer voor ons was.

Ik was nog steeds ontevreden over onze spits en rechtsback. Met veel moeite 2 spitsen en 2 backs gevonden die marginaal beter waren dan de huidige.

In de CL ging het vrij goed. 4 rondes moesten we overleven om de groepsfase te halen.
Maccabi Haifa, FK Sarajevo en CSKA Sofia ging zonder veel moeite.

En in de play offs mochten we tegen Crvena Zvezda.
En tegen hun gingen we 2x vies onderuit.

In een EL groep met Olympiakos, Nordsjealand en Lille werden we met 7 punten 3e. Daarna in de ConL met 2-1 onderuit tegen Konyaspor.

Allemaal geen top prestaties maar de centen zijn wel binnen gekomen.
En terwijl ik dit tikte de laatste pot van het 2e seizoen gehad en we zijn weer kampioen.

Het ging in de competitie wat moeilijk aan het begin omdat het voorin niet echt wilde draaien, maar na wat geknutsel ging het vrij lekker.

Mijn selectie heeft geen toppers maar er zijn wel enkele spelers die echt het verschil weten te maken,
Yepie-Yepie op de 10,komt uit Frankrijk, bijna al zijn wedstrijden op het 2e en 3e niveau daar. Maar is voor mij echt goed bezig, en was slechts 170k.

Op doel Mauro Molle, grotendeels zijn wedstrijden voor Jong Utrecht mogen spelen maar was gratis en doet het voor mij top.

En dan achterin in het centrum Tony, koste 2.5mln maar zal denk ik deze zomer voor meer dan 3mln vertrekken.

Lijkt er op dat mijn halve basis vertrekt deze zomer en dat is ook min of meer het plan. Zo wil ik geld binnen harken om betere en meer scouts te betalen.
Nadeel is dat ik weer een nacht zelf al die gratis spelers moet doorpluizen om te kijken of er iets bij zit wat minimaal net zo goed is als wat verkocht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Deadsy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:55:

Lijkt er op dat mijn halve basis vertrekt deze zomer en dat is ook min of meer het plan. Zo wil ik geld binnen harken om betere en meer scouts te betalen.
Nadeel is dat ik weer een nacht zelf al die gratis spelers moet doorpluizen om te kijken of er iets bij zit wat minimaal net zo goed is als wat verkocht is.
Mooie stap gemaakt zo te lezen, misschien een leuke uitdaging om Tsjechië als land weer aan de (Europese) top te helpen. Heb je nog wat aan je scoutingkennis van Barca + ex-jeugdspelers? Ik weet niet in welk jaar je precies zit, maar het viel mij op dat de bron met 'leuke' gratis spelers vrij snel is opgedroogd na een jaar of 6. Dan moet je het echt doen met geflopte jeugdspelers die 0,0 verder zijn ontwikkeld door de CPU dus ik ben daarmee gekapt ook al ben ik net zo gierig. :P

Een andere reden is dat ik eindelijk mijn 1e grote klapper heb gemaakt met Zwickau, een Franse LB voor 41m naar Everton en geld heb voor wonderkids. Maar misschien wel DE belangrijkste reden is dat mijn laatste gratis speler een undercover Joey Barton bleek te zijn. Het was een 19 jarige Deen met 5* potentieel en 'balanced' personaliteit (kan 2x alles zijn dus) die FC Midtjylland transfervrij liet gaan. Hij deed het 1e jaar alles goed, paste perfect in mijn vage taktiek als lopende middenvelder en groeide als kool. Dus ik heb hem een mega contract aangeboden en vice aanvoerder gemaakt en vanaf dat moment ging er vanalles mis. 4x in korte tijd niet op komen dagen voor training en wedstrijden omdat ie in de kroeg zat of te lam was en dikke ruzie met teamgenoten! Dit heb ik in al mijn jaren met CM/FM nog nooit meegemaakt. :D

Hij leek ook meteen de hoofdverdachte die een paar van mijn jeugdspelers waar ie close mee was van 'professional' naar 'lighthearted' meegesleurd, dus ik had hem zsm ook maar naar Everton getrapt toen ze opeens met een bod kwamen. Het arme Everton toch, dat als 19e blijkt te zijn geeindigd en het komend seizoen ook niet veel beter gaat doen. Ik heb in de zomerstop wat beter rond kunnen kijken en Everton en Real Madrid blijken hun grote sponsors verloren te zijn ofzo, ze komen beiden niet meer terug in de top 20 clubs met meeste omzet.

Ook blijkt dat FC Groningen in dat jaar dat ze die 2 wereldtoppers uit hun jeugdopleiding hadden gekregen waren overgenomen door een tycoon. Da's hetzelfde als 2x de loterij winnen in een maand en het grappige is dat de manager (Ronald Koeman) vanaf dat moment de club leidt als een echte speler: die 2 spelers verkopen voor 100m en daarna een half eltal vol wonderkids halen. Volgens de odds zijn ze komend seizoen titelfavoriet, ruim boven PSV-FEY-AJAX.

Ik ben nu wel een groot fan van die realism mod aan het worden. _/-\o_

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
^^0nMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:05:
[...]

Mooie stap gemaakt zo te lezen, misschien een leuke uitdaging om Tsjechië als land weer aan de (Europese) top te helpen. Heb je nog wat aan je scoutingkennis van Barca + ex-jeugdspelers? Ik weet niet in welk jaar je precies zit, maar het viel mij op dat de bron met 'leuke' gratis spelers vrij snel is opgedroogd na een jaar of 6. Dan moet je het echt doen met geflopte jeugdspelers die 0,0 verder zijn ontwikkeld door de CPU dus ik ben daarmee gekapt ook al ben ik net zo gierig. :P
Nee, mijn shortlist was en is nog steeds onbetaalbaar. De jeugd van Barca voelt zich te goed.

Zijn na afgelopen seizoen van de 18e naar de 14e plek gegaan op de UEFA ranking.

Heb nu 2 spelers gehaald die wel leuk kunnen zijn, uiteraard een bizar lage afkoopsom (2mln en minder).
begin zo aan 2034/35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klinkt als leuke savegames bij jullie. Ik ben maar eens met Ajax begonnen. De laatste keer dat ik dat deed is jaren geleden. Hoop dat ik daar een tijdje kan bouwen aan een CL winnend team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Eindelijk deze k*t trofee gewonnen :+ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP6Wa9IF1Kit5MFBUYLjHHYmuC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eC1mHzaW5CClwP0B2lDh07N2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vind je het niet vervelend om met Zebre, Gre en Int te spelen? Als je de real name fix van SortItOutSI gebruikt heb je alle namen zoals het hoort. Kan ook met bestaande save games zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Vind je het niet vervelend om met Zebre, Gre en Int te spelen? Als je de real name fix van SortItOutSI gebruikt heb je alle namen zoals het hoort. Kan ook met bestaande save games zover ik weet.
Ow ik vind dat vind inderdaad enorm kut. Wist niet dat met een in-game savegame fix kan. Straks eens checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Ow ik vind dat vind inderdaad enorm kut. Wist niet dat met een in-game savegame fix kan. Straks eens checken.
Jep. Het beste werkt het als je eerst dit installeert en dan een nieuwe save start, maar er is een workaround om wel de echte clubnamen e.d. in een bestaande save te krijgen. Je verliest dan wel de club bijnamen, maar dat is waarschijnlijk minder erg https://sortitoutsi.net/c...leased-yet#comment_653150

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste