[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05
Proberen jullie ook elk seizoen om geen wedstrijd te verliezen? En wat doen jullie na de eerste verloren wedstrijd?

Ging bij mij afgelopen seizoen super tot ongeveer de helft, waar de tegenstander in de extra tijd de winnende maakte.
Daarna de jeugd zeer veel kansen gegeven, aangezien het toch niets meer uit maakte, kampioen gingen we toch wel worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49

^^0nMe

Got Babana's?

Niet verliezen is lastig met Liverpool en Utd in de competitie en als je het geplaagde Arsenal bent. Ik denk dat beide qua pure ratings een van de meest bizarre/sterke ploegen zijn in FM geschiedenis, met name Utd spelers zijn een beetje overrated. In mijn eerste seizoen hadden beiden een winnende reeks van 20 wedstrijden. Ik had 11x op rij de nul gehouden met mijn oerdegelijke en toch aanvallende 5-2-3 opstelling, maar werd thuis door beiden genadeloos afgeslacht...

Ik probeerde in mijn 2e seizoen de selectie te saneren en een ploeg om de Engelse kern te bouwen, maar Newcastle ontsnapte op 1 punt na aan degradatie en kwam vervolgens met hun suikeroom aankloppen voor Ramsdale die perse weg wou voor het geld... Sowieso was er toen al een soort rare rivaliteit ala Fey-Twente aan het ontstaan aangezien daar 4-5 ex- Arsenal spelers rondlopen, dus ik was nogal pissig.

De mooie verhalen hielden daar niet op, want ondertussen tekende Mbappe transfervrij bij Liverpool alsof ze nog niet goed genoeg waren... Halverwege het seizoen liep het bij City voor geen meter en Guardiola besloot zelf om zijn contract niet te verlengen en einde seizoen weg te gaan. Ik stond lang 2e met 1 punt achterstand maar kreeg wederom op mijn kloten van Liverpool en Utd en daarna heb ik maar alles op de CL gegooid. Helaas onterecht door Bayern in de halve finale uitgeschakeld ondanks een veel mindere selectie, maar wel mooi 70m aan prijzengeld ofzo gepakt.

Ik heb ook alles op alles gezet voor de wedstrijden tegen Newcastle en mede dankzij 2 nederlagen tegen mij zijn Ramsdale en de ex-Arsenal kliek vrij kansloos gedegradeerd, heerlijk! :D Ik kan hem op zich wel terugkopen aangezien er niet zoveel andere goede Engelse keepers zijn, maar ik laat hem liever wegrotten in de Championship. Verder hebben ze met dat geld eigenlijk heel slecht ingekocht, terwijl de AI normaliter vrij goed lijkt qua transfers.

Liverpool dus weer ongenaaktbaar kampioen, maar in de voorbereiding van seizoen 3 stapt Klopp verrassend genoeg over naar City voor de oliedollars. Liverpool met hun bizar sterke selectie mag op zoek naar een trainer die graag gratis kampioen wil worden...en komt uit op Guardiola die zogenaamd met sabbatical was, jaja. :D

Door alle gedoe in de voorbereiding was ik de enige topclub die snel genoeg schakelde om met Haaland te praten die nog maar 1 jaar contract had. We waren er snel uit, voor het klein bedrag van 163m (waarvan 90m op afbetaling) ga ik nog 1-2 seizoenen een poging doen om kampioen te worden.
Hopelijk is daarna alles def gepatched en kan ik mijn lange game starten. Ik speel nu met mijn 1e save bijvoorbeeld zonder een NL en Duits nationaal elftal...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:33
^^0nMe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:31:
Hopelijk is daarna alles def gepatched en kan ik mijn lange game starten. Ik speel nu met mijn 1e save bijvoorbeeld zonder een NL en Duits nationaal elftal...
Helaas blijft het zo voor het Nederlandse en Duitse nationale team aangezien SI niet de rechten hebben dus kunnen ze dat niet patchen. Wat je wel kan doen is het wel werkend krijgen met mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:41

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Deadsy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:24:
Proberen jullie ook elk seizoen om geen wedstrijd te verliezen? En wat doen jullie na de eerste verloren wedstrijd?

Ging bij mij afgelopen seizoen super tot ongeveer de helft, waar de tegenstander in de extra tijd de winnende maakte.
Daarna de jeugd zeer veel kansen gegeven, aangezien het toch niets meer uit maakte, kampioen gingen we toch wel worden.
Ik zie het als een bonus als het gebeurd, maar over het algemeen gebruik ik veel jeugd, dus ik wil nog wel eens slecht scoren tegen een middenmoter omdat ik teveel jeugd de kans heb gegeven.

Meestal streef ik naar een basis -> vaste wissel -> talent op elke positie dus drie spelers.. als de basis middels een transfer weggaat, schuiven de andere twee door en komt er een nieuw jeugdspeler in de plaats.

Enige nadeel is dus dat je door gebrek aan ervaring wel eens onnodig punten verspeeld.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

jlena schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 05:41:
[...]

Helaas blijft het zo voor het Nederlandse en Duitse nationale team aangezien SI niet de rechten hebben dus kunnen ze dat niet patchen. Wat je wel kan doen is het wel werkend krijgen met mods.
Ja klopt, ik heb nu ook al een mod geinstalleerd met allerlei logo, faces en fixes, maar die was nog niet helemaal compleet en de fix voor de nationale teams werkte alleen als je een nieuwe game start. Met patches doelde ik vooral op fixes/fine-tuning in de matchengine en wat andere overduidelijke issues die je normaal hebt bij release van een FM. Helaas zitten er in deze versie weer wat oude fouten die in eerdere edities wel opgelost zijn, bijvoorbeeld:
-Tapping-up is wel heel makkelijk. Ik had een hele hoge nood aan een rechtsback, dus van een shortlist van 10 spelers aan hun zaakwaarnemer gevraagd wat de kans was en daarna een redelijk-iets te laag bod gedaan die uiteindelijk allemaal zijn stukgelopen. Ondertussen ben ik wel persona non grata geworden bij half Europa omdat al die spelers nu boos zijn, waarvan sommigen zelfs al 2 seizoenen lang (en niet willen bijtekenen lijkt het...). Die kan ik straks allemaal transfervrij ophalen...ware het niet dat ik inmiddels voorzien ben.
-Regen staff met bizarre stats die voor peanuts te halen zijn. Ik heb een veldtrainer lopen die beter is dan Guardiola voor €1500 in de week :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Weet iemand toevallig waar ik de facepack van https://sortitoutsi.net/g...le/1/cut-out-player-faces ergens volledig kan downloaden zonder het file voor file of via een torrent site te doen?

tweede vraagje:
Weet iemand trouwens een goede editor die kostenloos is? zowel de ingame als FMscout zijn betaald meen ik en eigenlijk is het enige waarvoor ik hem gebruik het weghalen van de achterlijke gegenereerde manager bio :)

[ Voor 43% gewijzigd door ColdStone op 12-01-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
ColdStone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:31:
Weet iemand toevallig waar ik de facepack van https://sortitoutsi.net/g...le/1/cut-out-player-faces ergens volledig kan downloaden zonder het file voor file of via een torrent site te doen?
Je kan toch het volledige pack downloaden?
https://sortitoutsi.net/graphics/1/download/complete

Onderaan de pagina staat een torrent file waarmee je alle parts in één keer binnen haalt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:52

Ves

A gadget addicted Bounty

^^0nMe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:31:
Niet verliezen is lastig met Liverpool en Utd in de competitie en als je het geplaagde Arsenal bent. Ik denk dat beide qua pure ratings een van de meest bizarre/sterke ploegen zijn in FM geschiedenis, met name Utd spelers zijn een beetje overrated. In mijn eerste seizoen hadden beiden een winnende reeks van 20 wedstrijden. Ik had 11x op rij de nul gehouden met mijn oerdegelijke en toch aanvallende 5-2-3 opstelling, maar werd thuis door beiden genadeloos afgeslacht...

Ik probeerde in mijn 2e seizoen de selectie te saneren en een ploeg om de Engelse kern te bouwen, maar Newcastle ontsnapte op 1 punt na aan degradatie en kwam vervolgens met hun suikeroom aankloppen voor Ramsdale die perse weg wou voor het geld... Sowieso was er toen al een soort rare rivaliteit ala Fey-Twente aan het ontstaan aangezien daar 4-5 ex- Arsenal spelers rondlopen, dus ik was nogal pissig.

De mooie verhalen hielden daar niet op, want ondertussen tekende Mbappe transfervrij bij Liverpool alsof ze nog niet goed genoeg waren... Halverwege het seizoen liep het bij City voor geen meter en Guardiola besloot zelf om zijn contract niet te verlengen en einde seizoen weg te gaan. Ik stond lang 2e met 1 punt achterstand maar kreeg wederom op mijn kloten van Liverpool en Utd en daarna heb ik maar alles op de CL gegooid. Helaas onterecht door Bayern in de halve finale uitgeschakeld ondanks een veel mindere selectie, maar wel mooi 70m aan prijzengeld ofzo gepakt.

Ik heb ook alles op alles gezet voor de wedstrijden tegen Newcastle en mede dankzij 2 nederlagen tegen mij zijn Ramsdale en de ex-Arsenal kliek vrij kansloos gedegradeerd, heerlijk! :D Ik kan hem op zich wel terugkopen aangezien er niet zoveel andere goede Engelse keepers zijn, maar ik laat hem liever wegrotten in de Championship. Verder hebben ze met dat geld eigenlijk heel slecht ingekocht, terwijl de AI normaliter vrij goed lijkt qua transfers.

Liverpool dus weer ongenaaktbaar kampioen, maar in de voorbereiding van seizoen 3 stapt Klopp verrassend genoeg over naar City voor de oliedollars. Liverpool met hun bizar sterke selectie mag op zoek naar een trainer die graag gratis kampioen wil worden...en komt uit op Guardiola die zogenaamd met sabbatical was, jaja. :D

Door alle gedoe in de voorbereiding was ik de enige topclub die snel genoeg schakelde om met Haaland te praten die nog maar 1 jaar contract had. We waren er snel uit, voor het klein bedrag van 163m (waarvan 90m op afbetaling) ga ik nog 1-2 seizoenen een poging doen om kampioen te worden.
Heerlijk verhaal, ben ook met mijn test game voordat de winter transfer update er is.
Veel dingen die herkenbaar zijn voor mij, omdat ik ook met Arsenal speel. Man Utd kon ik nog redelijk in gareel houden. Liverpool was echt mijn plaag het eerste seizoen. Veel top trainers moesten het veld ruimen, Tuchel ergens rond kerst, Guardiola aan het eind na verlies Europa League en een 5de plek in de competitie. Conte net voor kerst.

Tweede seizoen, even voelen bij Mbappe die zonder club zat, wou hij GBP 350K p.w. Dat ging ik niet doen, ook omdat ik wat transfers binnen had op de zelfde positie en problemen kreeg met mijn homegrown nummers. Gaat die mafkees naar Liverpool voor 215K p.w.

Newcastle zat ook bij mij te vissen, maar de jongens zijn mij trouw.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:11
ColdStone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:31:

tweede vraagje:
Weet iemand trouwens een goede editor die kostenloos is? zowel de ingame als FMscout zijn betaald meen ik en eigenlijk is het enige waarvoor ik hem gebruik het weghalen van de achterlijke gegenereerde manager bio :)
Ik heb ooit eens fmrte gekocht. 5€ is het echt wel waard. Fmscout kost ook zoiets denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Ves schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Heerlijk verhaal, ben ook met mijn test game voordat de winter transfer update er is.
Veel dingen die herkenbaar zijn voor mij, omdat ik ook met Arsenal speel. Man Utd kon ik nog redelijk in gareel houden. Liverpool was echt mijn plaag het eerste seizoen. Veel top trainers moesten het veld ruimen, Tuchel ergens rond kerst, Guardiola aan het eind na verlies Europa League en een 5de plek in de competitie. Conte net voor kerst.

Tweede seizoen, even voelen bij Mbappe die zonder club zat, wou hij GBP 350K p.w. Dat ging ik niet doen, ook omdat ik wat transfers binnen had op de zelfde positie en problemen kreeg met mijn homegrown nummers. Gaat die mafkees naar Liverpool voor 215K p.w.

Newcastle zat ook bij mij te vissen, maar de jongens zijn mij trouw.
Haha, ook bij mij presteren Chelsea en City zwaar belabberd (resp 10e en 3e op ruime achterstand in 1e seizoen). Ik heb het idee dat dit komt doordat beide ploegen zonder echte wingers spelen, die in deze editie misschien iets te belangrijk zijn gemaakt.

Ik heb net een game in de CL uit bij Olympiakos waarin ik in de eerste helft na 37 minuten volgens de stats 0 clear cut chances had, maar wel 7 goals waarvan 5 met assist van Saka die bij mij als (wing)back speelt. Die waren inderdaad allemaal ala Beckham panklaar neergelegd op een kleine buitenspeler tussen 2 man in of met een mandekker erop.

Grappig dat 2 vergelijkbare games toch zo anders kunnen verlopen. Mbappe wou helaas niet eens met mij praten, maar dat salaris is niks vergeleken met de woekerbedragen die ik Haaland heb geboden (niet helemaal FFP-proof en zou ik in mijn serieuzere games nooit bieden). Mijn winst die ik heb gepakt door Auba, Laca en Pepe weg te saneren zijn letterlijk verdampt...
Ben benieuwd hoe jij seizoen 1 hebt aangepakt, want de selectie van Arsenal is echt een ramp: Vrij matige spelers op torenhoge salarissen en sleutelspelers die van glas zijn.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Extigo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Je kan toch het volledige pack downloaden?
https://sortitoutsi.net/graphics/1/download/complete

Onderaan de pagina staat een torrent file waarmee je alle parts in één keer binnen haalt.
Klopt vandaar dat ik specifiek vraag of iemand nog een optie zonder torrent weet ;)
maar ik denk dat ik er niet voor weg kom om toch maar een torrent tooltje te installen.

[ Voor 10% gewijzigd door ColdStone op 13-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
ColdStone schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Klopt vandaar dat ik specifiek vraag of iemand nog een optie zonder torrent weet ;)
maar ik denk dat ik er niet voor weg kom om toch maar een torrent tooltje te installen.
Sorry, daar heb ik overheen gelezen 8)7

Ik ben bang dat er dan geen andere optie is, tenzij iemand de hele pack ergens op een FTP locatie wil dumpen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Extigo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Sorry, daar heb ik overheen gelezen 8)7

Ik ben bang dat er dan geen andere optie is, tenzij iemand de hele pack ergens op een FTP locatie wil dumpen.
ondertussen dus de facepack binnengehaald en erop gezet.. die werkt als een zonnetje maar ik krijg helaas de regenfaces niet werkend... en geen idee waarom, dat irriteert me :P

edit: omdat ik oude meuk probeer erop te zetten doh

[ Voor 5% gewijzigd door ColdStone op 13-01-2022 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

^^0nMe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:20:
[...]

Haha, ook bij mij presteren Chelsea en City zwaar belabberd (resp 10e en 3e op ruime achterstand in 1e seizoen). Ik heb het idee dat dit komt doordat beide ploegen zonder echte wingers spelen, die in deze editie misschien iets te belangrijk zijn gemaakt.

Ik heb net een game in de CL uit bij Olympiakos waarin ik in de eerste helft na 37 minuten volgens de stats 0 clear cut chances had, maar wel 7 goals waarvan 5 met assist van Saka die bij mij als (wing)back speelt. Die waren inderdaad allemaal ala Beckham panklaar neergelegd op een kleine buitenspeler tussen 2 man in of met een mandekker erop.

Grappig dat 2 vergelijkbare games toch zo anders kunnen verlopen. Mbappe wou helaas niet eens met mij praten, maar dat salaris is niks vergeleken met de woekerbedragen die ik Haaland heb geboden (niet helemaal FFP-proof en zou ik in mijn serieuzere games nooit bieden). Mijn winst die ik heb gepakt door Auba, Laca en Pepe weg te saneren zijn letterlijk verdampt...
Ben benieuwd hoe jij seizoen 1 hebt aangepakt, want de selectie van Arsenal is echt een ramp: Vrij matige spelers op torenhoge salarissen en sleutelspelers die van glas zijn.
Mijn eerste seizoen had ik echt problemen met het verkopen. Lacazette met moeite voor 17 miljoen verkocht, zelfde met Kolasinac voor 4,3 miljoen. Heel drama rond de verkoop van Maitland.
In de tussentijd Patrick Berg binnen gehaald, want ik dacht Xhaka lukt mij wel om eruit te krijgen, niet dus. Vaste aankoop Thiago Almada gehaald als backup voor Odegaard.
3 dagen voor de sluiting van de transfer window werd ik een beetje gierig. Ik haalde Belotti vanwege zijn Model Citizen als mentor. En Julian Alvarez als vervanger van Auba.

Met de january transfer window haalde ik nog een vaste waarde, Suphanat Mueanta. Calegari haalde ik, omdat ik niet tevreden was over de backup van Tomiyasu. deze aankopen waren alleen mogelijk dankzij de verkoop van Xhaka aan Newcastle voor 35 miljoen.

Eind van het seizoen Daniel Ballard verkocht voor 7,5 miljoen. Cedric had ik aan het begin met een verplichte koop verhuurd. Kwam 8,5 miljoen binnen. Die gast had nauwelijks gespeeld bij Wolves _O-

Een verrassing voor mij was de aankoop van Nico (Barcelona). Scout report zei dat hij veel zou kosten. Praat ik met zijn agent, zegt hij 17 miljoen is goed. Meteen getekend.
Williot Swedberg ook gehaald, maar hij kreeg geen werkvergunning dus die speelt nu in Duitsland.

(was bezig met typen maar het zou zo lang worden. Dacht dan maar een screenshot, stuk makkelijker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHxvOL4OOsS5a7M3asKKIAF09Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9zrFx9iBCsy5eVrNVWIWYym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Ves schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Een verrassing voor mij was de aankoop van Nico (Barcelona). Scout report zei dat hij veel zou kosten. Praat ik met zijn agent, zegt hij 17 miljoen is goed. Meteen getekend.
Williot Swedberg ook gehaald, maar hij kreeg geen werkvergunning dus die speelt nu in Duitsland.
De AI trainer lijkt met Barcelona heel veel moeite te hebben om alle rekeningen sluitend te maken en doet allerlei gekke dingen uit pure wanhoop vermoed ik. Iemand anders die met Barca is begonnen en kan bevestigen dat het idd zo dramatisch is?

Ik kreeg namelijk in het eerste seizoen in de winter Rigi Puig aangeboden voor 4,5m terwijl deze op papier iets van 30-40m waard was, idem met Araugo voor 20m en papierwaarde van 60m+. Uiteindelijk hebben ze helemaal geen brandhout weten te lozen en hebben ze aan het einde van het seizoen maar Frenkie naar Liverpool laten gaan voor 95m.

Overigens heb ik beiden niet gehaald omdat ze teveel salaris wilden hebben en ik al plannen aan het maken was om snoeihard te saneren. Jij hebt zo te lezen nog redelijk veel gekregen voor alle spelers en wat tijd genomen wat verstandig is. Ik heb voor de directe confrontatie gekozen en elke grootverdiener behalve Auba (omdat hij een lang contract had) tegen ieder aannemelijk bod gedumpt of op de tribunes gezet. Denk dat de penningmeester niet blij is dat Auba, Lacazette en Pepe uiteindelijk transfervrij of met veel verlies (180m netto verlies :D) zijn weggegaan. Had mede daardoor ook maar een C+ beoordeling het 1e seizoen en ben denk ik alleen niet ontslagen omdat ik de CL heb gehaald door 4e te worden op doelsaldo...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Denk dat ik in mijn echte start Barcelona ga leeg roven.

Is jou trouwens opgevallen hoe belachelijk de prijzen van de Engelse talenten zijn? Zelfs die nog geen 18/19 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:59
Ves schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:47:
Denk dat ik in mijn echte start Barcelona ga leeg roven.

Is jou trouwens opgevallen hoe belachelijk de prijzen van de Engelse talenten zijn? Zelfs die nog geen 18/19 zijn.
Door hun tv contract heeft elke club in de PL veel meer geld dan de rest, zelfs een middenmotor heeft vaak een groter budget dan europese subtopper. Everton of West Ham heeft bijvoorbeeld irl een grotere omzet dan een Napoli of Milan of Rijsel. Dus meer geld in omloop -> clubs gaan meer vragen want ze weten dat iedereen het geld heeft, en ze zijn niet genoodzaakt te verkopen, en tel daar nog eens bij dat je Homegrown spelers nodig hebt voor je europese registratie, dat maakt engelse talenten nog eens dubbel waardevol.

Omgekeerd, als je als engelse club goed investeert in de jeugd, kan je dat veel opbrengen, zelfs al worden ze niet wereldtop in FM

ben op FM21 begonnen met Bastia. Die haalden vorig jaar direct promotie naar Ligue 2 in hun eerste jaar Championnat, dus wordt een hele opgave. En dan nog eens semipro

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-01-2022 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53

odan

The dark side is within all!

Nou als je dacht ik ga leuk een land opbouwen in een lange save, dat kan weer in de ijskast tot een volgende versie....

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

odan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:15:
Nou als je dacht ik ga leuk een land opbouwen in een lange save, dat kan weer in de ijskast tot een volgende versie....

[YouTube: ‘Dynamic’ Youth Rating is A Lie]
Hmm erg zonde... hope dat ze dit tzt nog wel wat weten te verbeteren.
Al moet ik zeggen dat ik de suggestie van Zealand ook wel nice vind.. geef de mogelijkheid om te investeren in je land vanuit je club, zodat je er zelf profijt van kan hebben.

Ook wel opvallend dat hoe meer de club investeert in jeugd hoe minder het land het doet waardoor de youth intake van het land moeilijker omhoog gaat. daarmee versterk je eigenlijk indirect de monopoly positie van clubs in die landen waar ze middels het grootste budget hun eigen jeugd kunnen pushen.

[ Voor 20% gewijzigd door ColdStone op 14-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

@Ves en @AntiChrist7 : klopt, en bovendien vragen ze veel omdat ze de jeugdspeler eigenlijk niet kwijt willen, maar als de gek er 20-40m voor geeft... zei de gek die 25m heeft neergelegd voor precies zo'n jeugdspeler die leek op Roberto Carlos jr. :D

Wat betreft een land opbouwen en die jeugdintake verbeteren: Jammer dat we weer in de marketing van SI zijn getrapt...

Wat ik me in oudere versies wel vaag kan herinneren is dat ik zoiets op een andere manier had aangepakt:
-Na succesvol opbouwen van een club in een klein voetbal land (Dacht een club uit China of Roemenie) allemaal sattelietclubs regelen uit goede voetbal landen zoals NL, BRA, ARG etc. zodat je bij jouw eigen jaarlijkse jeugd-intake dat soort spelers kunt krijgen.

-Weet niet meer of dat soort jeugdspelers dan ook meteen jouw nationaliteit kregen of van hun herkomstland. Maar de volgende stap is dat je ook bondscoach moet zijn en direct de toppers moet oproepen en laten debuteren. Ook eventueel de 15-16 jarige talenten die je als club heb aangekocht apart van de intakes (meestal willen ze pas op hun 18e de switch overwegen, dus ze moeten ook weer niet zo goed zijn dat ze voor die tijd worden opgeroepen door hun eigen land).

Ik had op een gegeven moment 1 potentiele wereldtopper van 4,5* met daar omheen nog 2 secondanten van 3* en een bierelftal die ik allemaal gewoon liet spelen bij mijn club wanneer het ook maar even kon.
Maar de game bloedde uiteindelijk na een paar seizoenen in deze fase dood omdat ik me realiseerde dat ik in mijn uppie aan een dood paard trok en net zo goed Wales (Giggs) of Finland (Litmanen) kon managen. :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Het jammere aan die strategie is dat nationaal elftal managen nog steeds doodsaai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:13:
Het jammere aan die strategie is dat nationaal elftal managen nog steeds doodsaai is.
Klopt maar zeker bij een lowerleague management positie bied het wel de kansen om specieke scoutingkennis op te doen van een land zijn spelers zonder je eigen clubscouting te gebruiken ;)

ik probeer vaak een niet zijnde A land er bij te doen in het begin puur vanwege de scouting (Afrika heeft altijd wel wat goede mogelijkheden bijv of als je geluk hebt ergens in oost europa)

en soms is het ook gewoon leuk om Nederland wel eens iets te laten winnen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ColdStone op 17-01-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

^^0nMe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:55:

Wat ik me in oudere versies wel vaag kan herinneren is dat ik zoiets op een andere manier had aangepakt:
-Na succesvol opbouwen van een club in een klein voetbal land (Dacht een club uit China of Roemenie) allemaal sattelietclubs regelen uit goede voetbal landen zoals NL, BRA, ARG etc. zodat je bij jouw eigen jaarlijkse jeugd-intake dat soort spelers kunt krijgen.
Dit is vaak wel een tactiek maar zeker vanuit een B land behoorlijk lastig doordat veel clubs uit opleidingslanden simpelweg niet de samenwerking willen aangaan. Nog even los van de beperkingen die het bestuur je waarschijnlijk oplegt. Meestal houd het na 5 sattelietclubs wel op.

Door trouwens een internationaal team qua staf aan te houden heb je ook de kans dat je buitenlandse spelers in je jeugd krijgt, die kans is kleiner maar ik probeer vaak hier secundair wel rekening mee te houden. Just in case een trainer uit brazilie en/of argentinie en wat europese toplanden :)
^^0nMe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:55:

-Weet niet meer of dat soort jeugdspelers dan ook meteen jouw nationaliteit kregen of van hun herkomstland. Maar de volgende stap is dat je ook bondscoach moet zijn en direct de toppers moet oproepen en laten debuteren. Ook eventueel de 15-16 jarige talenten die je als club heb aangekocht apart van de intakes (meestal willen ze pas op hun 18e de switch overwegen, dus ze moeten ook weer niet zo goed zijn dat ze voor die tijd worden opgeroepen door hun eigen land).
Dit is behoorlijk lastig en ook land afhankelijk veel landen rekenen 5 jaar plus voor naturalisatie en je gaat toch zien dat de meeste dan al door het oorspronkelijke nationale team zijn weggekaapt. Desalniettemin is het natuurlijk wel super als het wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

ColdStone schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Dit is vaak wel een tactiek maar zeker vanuit een B land behoorlijk lastig doordat veel clubs uit opleidingslanden simpelweg niet de samenwerking willen aangaan. Nog even los van de beperkingen die het bestuur je waarschijnlijk oplegt. Meestal houd het na 5 sattelietclubs wel op.

Door trouwens een internationaal team qua staf aan te houden heb je ook de kans dat je buitenlandse spelers in je jeugd krijgt, die kans is kleiner maar ik probeer vaak hier secundair wel rekening mee te houden. Just in case een trainer uit brazilie en/of argentinie en wat europese toplanden :)

Dit is behoorlijk lastig en ook land afhankelijk veel landen rekenen 5 jaar plus voor naturalisatie en je gaat toch zien dat de meeste dan al door het oorspronkelijke nationale team zijn weggekaapt. Desalniettemin is het natuurlijk wel super als het wel lukt :)
Klopt, goeie tip. Dat met staff (coaches) wist ik niet eens, wel van de hoofd jeugdopleiding. Heb in mijn huidige game een fransoos met goede algemene stats maar ook uitstekende kennis van China en Argentinie en daarmee komen ieder intake wel wat talentje van die 3 landen door. Mijn favoriete hoofd jeugdopleiding in de oude FM games was altijd Ralf Rangnick en die zit bij een zekere concurrent in Engeland nu...

Heb met die ene save vooral succes gehad met Braziliaanse talenten naturaliseren. Waren geen wereldtoppers (3,5*) maar die hadden de nieuwe Ronaldo, Rivaldo en Romario voor zich op hun eigen positie en waren feitelijk kansloos om ooit opgeroepen te worden. Maar met name op posities waar je meestal maar 2 spelers oproept die daar ook goed kunnen spelen (keep, LB/RB) maak je veel kans als je de 3e of 4e keus hebt.

D3-Monk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ik koop een speler die als gelockte voorwaarde heeft prijzen te pakken. Nou ja boeien, ik ben net kampioen geworden van Spanje en de CL finale verloren.
Plots begint die in Oktober te zeuren dat we niet voor prijzen meedoen. We staan op kop zonder een wedstrijd te verliezen... 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Iemand toevallig nog een leuke suggestie voor een team in de onderste competitie van een B land om mijn save te beginnen?

Eens kijken of ik de achievement van het promoveren van de onderste naar de bovenste competitie alvast kan veiligstellen en dan de save kan laten doorgroeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:59:
Iemand toevallig nog een leuke suggestie voor een team in de onderste competitie van een B land om mijn save te beginnen?

Eens kijken of ik de achievement van het promoveren van de onderste naar de bovenste competitie alvast kan veiligstellen en dan de save kan laten doorgroeien :)
Die achievement is vrij makkelijk, in Nederland moet je gewoon in de keukendivisie beginnen.

Portugal vind ik persoonlijk interessant, 3 topclubs om te verslaan. Schotland is ook een leuke uitdaging. brexit maar dan zonder Premier league geld

Eerste match in de Ligue 2 zit erop. 6-0, maar direct zware blessure en mijn squad depth is al zo slecht :(

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 19-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Die achievement is vrij makkelijk, in Nederland moet je gewoon in de keukendivisie beginnen.

Portugal vind ik persoonlijk interessant, 3 topclubs om te verslaan. Schotland is ook een leuke uitdaging. brexit maar dan zonder Premier league geld

Eerste match in de Ligue 2 zit erop. 6-0, maar direct zware blessure en mijn squad depth is al zo slecht :(
klopt keukenkampioen werkt prima.. vorige editie met NEC gedaan echter vind ik de NL competitie niet de voorkeur omdat ik altijd nog bij FC Groningen wil komen gedurende de carrière.. en gezien de huidige stand van zaken is er best een kans om daarmee vanuit de keukenkampioen te komen na een paar seizoenen in game :)

leuker is dan wat scouting kennis op te doen in een ander land en dat gelijk te combineren ;)
zal Portugal en Schotland eens checken :)
edit: zie net da Portugal en Schotland meer dan twee niveau's hebben.. dus die vallen voor dat doel af..
overweeg IJsland eens te proberen...

[ Voor 7% gewijzigd door ColdStone op 19-01-2022 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ondertussen in mijn fm 21 save nummer 1 in de eregalerij geworden. Kleppers als Guardiola en Ferguson achter me gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:19:
[...]

klopt keukenkampioen werkt prima.. vorige editie met NEC gedaan echter vind ik de NL competitie niet de voorkeur omdat ik altijd nog bij FC Groningen wil komen gedurende de carrière.. en gezien de huidige stand van zaken is er best een kans om daarmee vanuit de keukenkampioen te komen na een paar seizoenen in game :)

leuker is dan wat scouting kennis op te doen in een ander land en dat gelijk te combineren ;)
zal Portugal en Schotland eens checken :)
edit: zie net da Portugal en Schotland meer dan twee niveau's hebben.. dus die vallen voor dat doel af..
overweeg IJsland eens te proberen...
ja voor portugal/Schotland ben je wel in voor een langere game. Meeste oost europese landen hebben maar twee niveaus in de game., maar die kan je niet als B-land klasseren.

Deed vorige editie ook NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Chelseamarre123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:43:
Ondertussen in mijn fm 21 save nummer 1 in de eregalerij geworden. Kleppers als Guardiola en Ferguson achter me gelaten.
Hoeveel jaar heb je erover gedaan? Mijn langste career is 19j, maar ben bij Vanorama South team begonnen, en in het tweede seizoen kocht Man City Haaland, dus Pep ging als een raket naar de top van de leaderboard.... Ben ook geen clubhopper, dus als ik me verveel in een save dan begin ik een nieuwe ipv ergens anders te beginnen. Al ga ik dat nu met mijn nieuwe save wel eens proberen (SC Bastia)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Hoeveel jaar heb je erover gedaan? Mijn langste career is 19j, maar ben bij Vanorama South team begonnen, en in het tweede seizoen kocht Man City Haaland, dus Pep ging als een raket naar de top van de leaderboard.... Ben ook geen clubhopper, dus als ik me verveel in een save dan begin ik een nieuwe ipv ergens anders te beginnen. Al ga ik dat nu met mijn nieuwe save wel eens proberen (SC Bastia)
Ik zit nu in 2055 denk ik. Dus zo'n 35 jaar.
Ben begonnen als een coach zonder diploma ofzo in de Belgische laagste divisie(ik denk dat dat de 2de is maar ben niet zeker)
Heb me zo altijd opgeklommen, gaandeweg de carrière was het doel om elke top 5 competitie te winnen wat ondertussen gelukt is.
Heist - KV Mechelen- Gladbach - Leeds - Ac Milan - PSG - Man City - Valencia.

Voorwaarde voor mezelf was ook om geen dominante club te kiezen. PSG en City waren beide op de dool en zonder rijke clubeigenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk! 55 jaar, dan begint het ergens op te lijken ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Ik las ergens een mogelijke work around om in FM2022 toch weer Robben-achtige acties van je buitenspelers te krijgen.

Ik heb in zo'n 2.5 seizoen van mijn beide IFs nog geen enkele keer zo'n dribbelactie gezien, dus dat er een issue is mag wel duidelijk zijn.

De truc is om je buitenspelers met hun verkeerde been in de rol van Winger te laten spelen. De gedachten hierachter is dat ze van nature dan naar hun goede been gaan om te dribbelen en vervolgens vaak worden gedwongen om diagonaal naar binnen te dribbelen.

Iemand die het kan testen? Ik heb me inmiddels aangepast, al mijn nieuwe wingers zijn 2 benig en hebben geen longshots meer :D

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

https://www.footballmanag...ule-transfer-deadline-day

Leuk stukje over de transfer deadline dag..
Zelf ben ik meer van het vooraf en tijdig alles rond hebben.. maar als ik dit zo lees qua loans en eventueel proberen wat extra geld eruit te persen als je een LL club zijn er best wat leuke mogelijkheden om te proberen rond deadline day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Goh ik ben ook wel het type dat liefst alles rond 1 juli al in orde heeft. Maar ben ook niet echt een goeie dealmaker :p

Halverwege eerste seizoen in ligue 2 na promotie lig ik op een playoff plaats. geen idee hoe het verder gaat verlopen, in Ligue 1 overleef ik niet

[ Voor 38% gewijzigd door AntiChrist7 op 24-01-2022 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49

YES

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQPX10Q_buA-D1Fa3WA_xEJnyD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gHdXnmdey9y1W6ngQLp8M9Dy.png?f=fotoalbum_large

Eerste grote Europese prijs, eerder al eens finale EL verloren. Ik zit inmiddels in seizoen 32/33 :+
Enige wat nu nog op het lijstje staat is Bayern nou eindelijk eens verslaan en de Bundesliga winnen, die zijn echt té ongenaakbaar, jaar in, jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:19
Tijdje niet meer gepost hier en heb ook geen idee of dit al gepost is hier :

https://store.fm-base.co.uk/products/my-fm-journal

Wel een tof idee :)

Ik heb net laten fixen dat we ook met PayPal kunnen betalen dus dat is wel chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
MrGizMo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:26:

Ik heb net laten fixen dat we ook met PayPal kunnen betalen dus dat is wel chill
12 dollar voor iets dat gratis op internet/youtube te vinden is vind ik best wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Chelseamarre123 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:52:
[...]

12 dollar voor iets dat gratis op internet/youtube te vinden is vind ik best wat geld.
:')

Het is wel een leuk hebbedingetje natuurlijk. 3 maanden geen abo betalen en je hebt hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
MrGizMo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:08:
[...]

:')

Het is wel een leuk hebbedingetje natuurlijk. 3 maanden geen abo betalen en je hebt hem ;)
Haha lol, maar wat is de meerwaarde dan? Tactieken vind je duizenden van op internet als je echt wil.
Transfers en scouting is heel easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Chelseamarre123 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:23:
[...]

Haha lol, maar wat is de meerwaarde dan? Tactieken vind je duizenden van op internet als je echt wil.
Transfers en scouting is heel easy.
Je hebt duidelijk dus niet gekeken naar het product he :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:54:
[Afbeelding]

Eerste grote Europese prijs, eerder al eens finale EL verloren. Ik zit inmiddels in seizoen 32/33 :+
Enige wat nu nog op het lijstje staat is Bayern nou eindelijk eens verslaan en de Bundesliga winnen, die zijn echt té ongenaakbaar, jaar in, jaar uit.
gefeliciteerd met de CL winst!
kun je van BM niet hun twee toppers kopen op deadline day })

[ Voor 3% gewijzigd door ColdStone op 25-01-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:54:
[...]

gefeliciteerd met de CL winst!
kun je van BM niet hun twee toppers kopen op deadline day })
Thanks!
Haha, zou misschien kunnen maar dat is niet helemaal mijn stijl. Ik leg sowieso niet enorm veel neer voor spelers (al komt er deze zomer één voor 85 miljoen) maar wellicht moet ik inderdaad mijn concurrent doelgericht gaan verzwakken >:)
Eens kijken welke toppers ik daar weg kan plukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Thanks!
Haha, zou misschien kunnen maar dat is niet helemaal mijn stijl. Ik leg sowieso niet enorm veel neer voor spelers (al komt er deze zomer één voor 85 miljoen) maar wellicht moet ik inderdaad mijn concurrent doelgericht gaan verzwakken >:)
Eens kijken welke toppers ik daar weg kan plukken :9
Herkenbaar hoor ben zelf ook altijd gericht op eigen jeugdontwikkeling..
maar heb ooit eens in een grijs verleden een tegenstander verzwakt door er jaarlijk 1 a 2 jeugdtalenten weg te halen (wel te duur) maar het kan effect hebben mits hun ook vanuit jeugd werken.. (ajax is zn voorbeeld waar het dus niet werkt want die heeft altijd een voorliefde voor het aankopen van oudere spelers terwijl ze een goed jeugdcomplex hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Herkenbaar hoor ben zelf ook altijd gericht op eigen jeugdontwikkeling..
maar heb ooit eens in een grijs verleden een tegenstander verzwakt door er jaarlijk 1 a 2 jeugdtalenten weg te halen (wel te duur) maar het kan effect hebben mits hun ook vanuit jeugd werken.. (ajax is zn voorbeeld waar het dus niet werkt want die heeft altijd een voorliefde voor het aankopen van oudere spelers terwijl ze een goed jeugdcomplex hebben)
Ja ik heb in FM16 met Torino na een paar seizoenen eens een toptalent van Juventus gekocht en een seizoen later ging ik ze meteen voorbij als beste ploeg in de Serie A. De spelers van Bayern die de moeite waard zijn, zijn echter of al aardig op leeftijd (Musiala en Moukoko) of echt héél erg duur. Wordt nog niet zo simpel denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
MrGizMo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:26:

Ik speel sowieso al met word/kladblok open de hele tijd :p

Nog 9 matchen in Ligue 2 en heb 3 punten voorpsrong op nummer 3 (en al tegen hen gespeeld). Als ik promoveer naar Ligue 1 ben ik in voor een slachting, want ik kom direct uit de National.

Mijn eerste keeper is wel 6 weken out, dus kan best bergaf gaan vanaf hier

[ Voor 24% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-01-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik speel sowieso al met word/kladblok open de hele tijd :p

Nog 9 matchen in Ligue 2 en heb 3 punten voorpsrong op nummer 3 (en al tegen hen gespeeld). Als ik promoveer naar Ligue 1 ben ik in voor een slachting, want ik kom direct uit de National.

Mijn eerste keeper is wel 6 weken out, dus kan best bergaf gaan vanaf hier
au nr 1 keep missen is vaak wel een tegenvaller, nog een beetje oke 2e keus?
Meestal heb ik zelf twee keepers in mijn selectie, een goede nr1, een oude rot als backup die prima in die rol past. En ik plaats dan vaak een talentvolle jonge keep bij mijn directe satellietclub zodat die zn wedstrijden meepakt en in geval van langere uitval nr1 gelijk teruggehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:33:
[...]

au nr 1 keep missen is vaak wel een tegenvaller, nog een beetje oke 2e keus?
Meestal heb ik zelf twee keepers in mijn selectie, een goede nr1, een oude rot als backup die prima in die rol past. En ik plaats dan vaak een talentvolle jonge keep bij mijn directe satellietclub zodat die zn wedstrijden meepakt en in geval van langere uitval nr1 gelijk teruggehaald kan worden.
geen idee, hij heeft nog maar amper wedstrijden gespeeld :p Als je net in ligue 2 komt van semipro is het een beetje rapen wat je kan qua spelers. Eerste keeper is geleend. Is eentje met pieken en dalen geweest, maarja als je niet veel geld hebt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Pffft, ik ben klaar met mijn 1e FM2022 save...

Ik ging mijn 3e seizoen dus in met Klopp en Pep die van club waren gewisseld. Ondanks de komst van Haaland was ik op ruime afstand de 4e favoriet voor de titel na Liverpool, City en Utd. Qua transfers was er niet heel veel actie op een paar na: Smith Rowe heb ik naar City laten gaan om Haaland te financieren (later nog van belang...) en Utd heeft verrassend genoeg Son van Spurs afgepakt voor een duizelingwekkend bedrag omdat ze nog niet genoeg kwaliteit hadden voorin. :D Achteraf gezien was die hele Haaland transfer een vergissing, maar daar kom ik zo nog op.

De eerste seizoenshelft was vrij moeizaam. Barbosa, mijn 1e spits voor de Haaland-transfer, stond in de belangstelling van Barca en die kwamen met een veels te laag bod voor iemand die er 30 in had liggen vorig seizoen. Hij opeens boos en kwam meteen bij mij een verhaal ophangen dat Barca zijn droomclub was en dat de trein maar 1 keer langskomt. Ik was aardig genoeg om samen een werkelijk schappelijk bedrag te overeengekomen als Barca weer zou aankloppen. Maar...Barca kwam niet meer langs, zelfs niet toen ik hem op transferdeadline nogmaals aanbood voor onder zijn transferwaarde.

Het resultaat was dat hij mij de schuld gaf en de hele selectie ook pissed off was gezien hun band met de clubtopscorer. Ik speelde de eerste 15 wedstrijden met een gemiddeld-laag moraal en creerde amper kansen. Dat was zoals ik hier eerder al had genoemd mijn probleem met tapping-up: het gaat te makkelijk als de interesse niet eens heel serieus is. Als het geen AI was verdacht ik Barca van een wraakactie gezien de shit die ik vorig seizoen had uitgehaald bij mijn zoektocht naar een wingback. :D

Uiteindelijk begon het weer te lopen toen ik uit pure wanhoop mijn 5-2-3 taktiek maar ultra offensief had gemaakt met een hoge lijn en 3 voetballende centrumverdedigers. Zodoende stond ik eind december 1e met 5 punten voorsprong, maar met de wetenschap dat ik tegen City, Utd en Liverpool thuis allemaal gelijk heb gespeeld.

In de winter transferwindow wederom weinig vuurwerk, behalve dat Liverpool Dani Olmo binnenharkt voor 80m. Het viel me toen na 2 seizoenen spelen op dat er een andere issue lijkt te zijn ingame: Spelers zijn de clubs veel te trouw al dan niet noodgedwongen. Er worden eigenlijk alleen maar spelers verkocht die nog maar 1 jaar onder contract staan of een clausule hebben. Onana en Timber spelen bijvoorbeeld nog altijd bij Ajax in mijn game omdat niemand de vraagprijs van 65m pp wil aftikken en terecht. Echt heel zelden worden spelers onder hun marktwaarde aangeboden, zoals Wijndal die ik nu voor 10m had opgepikt bij Bayern.

Ik kijk in de winter altijd bij de selecties van de concurrentie en ook daar viel me wat bizars op. Ronaldo (Utd) en Lewandowski (Real) zijn beiden inmiddels bejaard maar zijn nog veruit de beste spitsen. Ze zijn qua stats amper afgetakeld, vermoedelijk door hun natural fitness van 19 en 20, maar dit is in deze versie wel heel overdreven. Haaland (19 fit) kan bij mij ook nog makkelijk 20 jaar mee en is dus eigenlijk een koopje voor 7,5m per jaar. Daar ga ik in mijn long save ook straks rekening mee houden.

Het gat op de rest blijft 5 punten tot de halve finale van de CL waar ik tegen City moet. Ik moet in die 2 weken ook in de competitie tegen ze spelen wat in feite een 6 punter is voor de titel. In de vorige 2 seizoenen had ik met mijn taktiek geen enkele moeite tegen City, maar ik kan niet anders concluderen dat Klopp een veel betere trainer is dan Pep want ik heb ze alle 3 met 1 goal verschil verloren. :D

En hier komt dat hele Haaland verhaal als een boomerang terug. Haaland en nog een andere speler in mijn selectie hebben de status Starplayer en verwachten dat ze iedere wedstrijd spelen. Dit blijkt ook zo te zijn wanneer ze 3/4 conditie hebben, half mank lopen of net weer kunnen kruipen na een blessure. Ik had ze dit keer gesmeekt om de competitiewedstrijd voor de eerste ontmoeting met City te laten lopen, maar ze wilden er niet aan. Gezien het akkefietje met Barbosa eerder was ik huiverig om ze boos te maken en heb ik ze hun zin gegeven. Gevolgd: Haaland te moe en die andere was geblesseerd (high injury risk, statistieken en die data analist liegen niet :D)

Ik ging er in die eerste wedstrijd kansloos ten onder met 2 assists van Smith Rowe en zag achteraf dat City door deze transfer net genoeg Engelsen had om het nieuwe FM wonderkind J. Alvarez in te schrijven die in die 3 wedstrijden 3x scoorde tegen mij. Het donderde helemaal als een kaartenhuis in elkaar. Utd, met Solskjaer nog steeds aan het roer, was allang afgehaakt. Maar op de rest had ik de laatste speeldag 1 punt voorsprong op City en 1 goal voorsprong op Liverpool nadat ze de vorige wedstrijd met 7-1 hadden gewonnen.

Ik kwam er tijdens de wedstrijd pas achter dat er geen live standen van de andere wedstrijden te zijn zien, klopt dat? Het enige wat je soms voorbij ziet flitsen is een update van een ploeg en Liverpool stond in minuut 20 met 1-0 achter. Omdat ik daarna geen updates meer zag, heb ik de hele wedstrijd ultra intensief aanvallend gespeeld met een selectie die bijna van ellende en blessures uit elkaar viel. Ik stond 1-0 achter in de rust en pas na rust werd het 1-6.

Omdat er na het laatste fluitsignaal geen podium, schaal of confetti te zien was, dacht ik dat Liverpool weer met 7-1 ofzo had gewonnen. Maar het was tot mijn verbazing dus bij 1-0, die ene update, gebleven en toen was ik weliswaar met een zware anti-climax toch opeens kampioen. :D

D3-Monk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntiChrist7
Uiteindelijk toch kampioen geworden in mijn eerste seizoen Ligue 2. Dacht dat het verloren was na te verliezen van uiteindelijke nummer 2 en gelijkspel tegen de laatste in de stand destijds, maar die ploeg versloeg uiteindelijk ook mijn directe tegenstander op de laatste dag (ondanks dat ze al gedegradeerd waren)

Dus volgend jaar tegen Neymar en co, met wage budget van 70k (en 5m transferbudget dat ik zal moeten overzetten), terwijl mijn beste spelers loanees waren :p Langs de ene kant wil ik wel blijven, langs de andere kant is dit misschien het ideale moment om iets anders te zoeken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLTakZZZLLRFt_5qcg_9kP-9WuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zzyf62szj5r7PYXiXqqfiGN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:01:
Uiteindelijk toch kampioen geworden in mijn eerste seizoen Ligue 2. Dacht dat het verloren was na te verliezen van uiteindelijke nummer 2 en gelijkspel tegen de laatste in de stand destijds, maar die ploeg versloeg uiteindelijk ook mijn directe tegenstander op de laatste dag (ondanks dat ze al gedegradeerd waren)
Feli, het was mij ook opgevallen dat ploegen die nergens meer om spelen (al gedegradeerd of middenmoters) het verrassend goed doen tegen toppers de laatste paar speeldagen.

Als je klaar bent met een save of de uitdaging is weg, kan je nog altijd dingen testen voor een volgende save of lopen klieren en ruzie zoeken met iedereen ala Mourinho (mijn favoriete einde :D)

Ik stel mijn save beschikbaar aan de wetenschap en ga die IF als Winger theorie testen door 2 publiekslievelingen eruit te trappen en 2 egoisten terug te halen. Ik ga ook even de confrontatie met mijn selectie aan door iedereen te degraderen tot regular starter en kijken of dat werkt. Geen privileges meer, zelfs niet als je Haaland heet. >:)

Als ik naar de eindranking van mijn 3e seizoen kijk, valt me nog op dat Brentford al 3 seizoenen lang ver boven verwachting presteert (7e-8e met een voorspelling dat ze degraderen). Onze overeenkomst is dat we beiden met een vergelijkbare 5 mans verdediging spelen. 3 kopsterke centrumverdedigers met een goeie Sweeper Keeper daarachter is met de huidige matchengine gewoon heel erg lastig te verslaan ongeacht dat de meeste Youtubers zeggen dat spelen met een lage lijn een slecht idee is. Zeker gezien het gevaar van voorzetten in deze editie. Dit was dan ook mijn angstgegner aangezien onze wedstrijden vaak in 0-0 eindigden...

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik wil deze save eens proberen de dertig seizoenen te halen (voor de achievement), en als het lukt ook direct hall of fame. Vroeger stopte ik altijd met een save als ik het niet meer interessant vond bij een club, nu wil ik eens gaan jobhoppen. Heb me dus voorgenomen om naar praktisch elk interview te gaan, maar tot nu toe al elke keer nada :p

Zit nu op 1juli (ik neem altijd paar dagen break tussen seizoenen), huidige preseason odds is 800-1. (nr 19 heeft 200-1) dus ik ga flink mogen zoeken naar versterkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17
Na een aantal jaar dit spel niet op de PC gespeeld te hebben wil deze weer eens proberen (nieuwe PC helpt)
Waar hebben jullie het spel gekocht?
Ik heb wel een steam account, maar gebruik dat niet meer. Is een steam account nuttiger dan het spel los op DVD te kopen?

Bij amazon is deze redelijk geprijsd
Amazon link

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-08 13:32
Loft schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:58:
Na een aantal jaar dit spel niet op de PC gespeeld te hebben wil deze weer eens proberen (nieuwe PC helpt)
Ik heb wel een steam account, maar gebruik dat niet meer. Is een steam account nuttiger dan het spel los op DVD te kopen?

Amazon link
https://www.cdkeys.com/?q=football%20manager
Dit wat? Zelf al aantal keys gekocht daar.

Mjin videokaart heeft niet de benodigde 256MB, maar 128MB helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Amazon link
Dat is fm2021.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Thx, in de haast niet goed gekeken. De 2022 is veel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Sleeon schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:02:
[...]

https://www.cdkeys.com/?q=football%20manager
Dit wat? Zelf al aantal keys gekocht daar.

Mjin videokaart heeft niet de benodigde 256MB, maar 128MB helaas ;(
Is dit een key die ik dan in mijn eigen steam account kan activeren.
Dat staat er niet bij beschreven

spoiler: title
Of krijg je er een ander steam account bij

Dank voor beide reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door Loft op 29-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odan

odan

Loft schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Is dit een key die ik dan in mijn eigen steam account kan activeren.
Dat staat er niet bij beschreven

spoiler: title
Of krijg je er een ander steam account bij

Dank voor beide reacties!
Ja zo'n key kun je in je eigen steam account activeren.
Vaak krijg je er ook wel uitleg bij hoe dit te doen na aankoop.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Amazon link
Ik heb het gehaald via CDkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik elke keer https://www.instant-gaming.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-08 07:22
Ieder jaar via FMScout. Gun het ze wel door de hoeveelheid informatie die daar te vinden is.
https://www.fmscout.com/a...nager-2022-steam-key.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Na het behalen van mijn doelstellingen in mijn save ben ik nu een beetje aan het lopen klieren tot de nieuwe patch. Geinspireerd door mijn Haaland-transfer heb ik nu Ansu Fati voor 265m (waarvan 175m op afbetaling) weten binnen te halen en ben ik van plan om iedere transferwindow een dergelijke klapper te maken voor mijn nieuwe 'geheim project': het kapot maken van de gehele Europese top door middel van een kettingreactie ala Lehman Brothers.

Ik was namelijk helemaal vergeten dat Dortmund allerlei kleine lettertjes in de overeenkomst had gezet en moest na mijn kampioensfeest direct 30m aftikken. :D Het lijkt erop dat dit type clausule niet wordt gebudgetteerd en ik vraag me af wat er gebeurt als ik niet genoeg geld in kas heb om de termijnbedragen van de afbetalingen te voldoen. Als ik genoeg klappers heb gemaakt geef ik in mijn laatste seizoen de gehele selectie een nieuw contract met daarin de clausule dat ze 30m krijgen bij het behalen van de titel...eens kijken of Barcelona en Dortmund dan de eersten zijn die dit niet overleven als ik failliet wordt verklaard. >:)

Ondertussen heb ik die theorie met IFs als Wingers ook getest en ja het werk!!! Maar alleen deels en niet helemaal zoals je het zou verwachten: Mijn buitenspelers als W (support of attack) dribbelen nu eindelijk naar binnen om te schieten als ze de ruimte zien, maar nooit als ze er een verdediger potentieel in de weg staat of dreigt te komen. Een soort timide versie van Arjen Robben dus :D
Ook gaat het vaak om kortere dribbels in situaties wanneer deze wat meer naar binnen staan. Ze spelen op deze manier vaker als 2e en 3e spits op 3 meter afstand van de centrumspits wat erg fijn is aangezien ik met mijn taktiek moeite had om aansluiting te krijgen.

Helaas is dit niet echt een lange termijn oplossing als je graag met IFs wilt spelen: sommige spelers in FM2022 kiezen blijkbaar uit zichzelf ervoor om hun zwakkere been te ontwikkelen. Normaal is dit alleen maar positief, maar nu voelen mijn buitenspelers met een 'reasonable' zwakke been zichzelf al goed genoeg om toch vrij vaak naar buiten te dribbelen. Dus na een paar seizoenen ben je weer terug bij af. Ik zag wel dat er een nieuwe trait is waarmee je een speler eerst naar zijn goede been laat kappen voordat hij begint met dribbelen, misschien helpt dat en anders is het toch wachten tot SI hier iets mee doet in de match engine.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik die bedragen zie... In 90+ seizoenen in FM18 was m'n hoogste ergens in de 30 miljoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Whehe, ik speel in mijn long saves ook altijd ala Dagobert Duck. Maar alle sterspelers blijven in FM2022 verrassend lang bij hun club met de torenhoge vraagprijzen als gevolg, dus iedereen inclusief de AI wordt in feite gedwongen om jongere/goedkopere spelers te halen. Totdat een of andere gekke Henkie opeens langskomt met 265m en meer neertelt dan het minimumbedrag in de clausule, dan moeten eigenlijk alle alarmbellen afgaan bij de accountants van Barca. >:)

Mijn save krijgt nu wel opeens een verrassende wending, want halverwege het seizoen is mijn club overgenomen door een zakenman. Die heeft meteen de vorige eigenaar en alle 8 directeuren de deur uit getrapt, maar geeft tegelijkertijd aan dat er voorlopig geen extra geld wordt geinvesteerd in de club. Die is zich waarschijnlijk doodgeschrokken van de kat in de zak. Maar als hij volgend seizoen wel de miljoenen erin stopt, kan ik weer op 0 beginnen met mijn project...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:21
Jorgen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:32:
Als ik die bedragen zie... In 90+ seizoenen in FM18 was m'n hoogste ergens in de 30 miljoen
De laatste FM's zijn die bedragen ook omhoog geschoten (ook wel logisch, IRL is het ook belachelijk nu).
Eerder waren zulke bedragen veel moeilijker, maar nu verkoop je spelers vrij makkelijk voor hoge bedragen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kan me niet herinneren dat ik in een serieuze save ooit zoveel geld heb uitgegeven in elk geval. Vind het dan zo zonde van de opgebouwde financiën. Denk dat ik het in de komende FM's ook niet zomaar doe. Ondertussen zit ik dan bij een Roemeense club ineens met een clubwaarde van 1 miljard of zo. Dan haal ik wel voor 100 miljoen jeugdspelers, maar dan zijn dat er een stuk of 20 opgeteld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Iemand die tips heeft om spelers te kunnen verkopen voor meer dan hun waarde. Al 2 jaar worden al mijn goede spelers gelinkt aan allerlei topclubs(bedragen van rond de 80m+ in de media)
Maar er komt nooit een echt bod, altijd vage interesses in de media.

Als ik mijn speler aanbied bied ineens een andere club een bedrag aan de helft van de marktwaarde 8)7

Ik zou gewoon graag elk jaar zo'n speler voor een enorm bedrag willen verkopen zodat ik als club wat verder kan groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:31
Eindelijk Greatest manager of all time gewonnen in mn Man United save. Zit volgens mij in 7e seizoen, alle titels gewonnen en 6x de CL. Ook laatste seizoen de Copa America gewonnen als coach van Brazilie. Ga denk ik proberen de 10 seizoenen vol te maken. Ben al weer opgestapt als manager van Brazilie en nu bondscoach van Engeland.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:10:
Iemand die tips heeft om spelers te kunnen verkopen voor meer dan hun waarde. Al 2 jaar worden al mijn goede spelers gelinkt aan allerlei topclubs(bedragen van rond de 80m+ in de media)
Maar er komt nooit een echt bod, altijd vage interesses in de media.

Als ik mijn speler aanbied bied ineens een andere club een bedrag aan de helft van de marktwaarde 8)7

Ik zou gewoon graag elk jaar zo'n speler voor een enorm bedrag willen verkopen zodat ik als club wat verder kan groeien.
Ik heb eerlijk gezegd altijd wel problemen gehad om spelers te verkopen. Reputatie helpt veel, zeker in de PL worden bedragen enorm opgeblazen. Daarom dat ik altijd in eigen jeugd investeer.

Tenzij je echt zeker bent dat je veel geld voor hem kan vangen (omdat het een redelijk jonge speler is die toch al erg goed is), moet je nooit aanbieden doen. Want dan weten de clubs dat je ervan af wilt en bieden ze nog minder.

Ik zat eindelijk in een goeie run in de competitie en dan komt de stomme Qatar WC... daar gaat mijn momentum...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loft
AlxRoelofs schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:51:
Ieder jaar via FMScout. Gun het ze wel door de hoeveelheid informatie die daar te vinden is.
https://www.fmscout.com/a...nager-2022-steam-key.html
Thx. Inmiddels gekocht.

Wat ontzettend veel opties vergeleken met jaren geleden. Dat was een flink aantal uren uitzoeken en kijken wat allemaal mogelijk... Nog vele malen beter, en stijlere leercurve dan voorheen, maar wel de moeite waard.

Begonnen met PSV. Dat lukt aardig, Eigenlijk wel te makkelijk. Newcastle is wezen shoppen, alleen maar goed :) Wat free transfers opgepikt en zo maar weer eens een ander team proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben al weer een paar seizoenen verder met Barca.
Na enkele leuke momenten zoals het verkopen van beide backs of 4 jonge talentvolle doelmanen gekocht te hebben zijn we al enkele seizoenen lekker op dreef.

Vorig seizoen zelfs geen enkele wedstrijd in de competitie verloren. We hadden echt een top team met Morato en Timber achterin met een talentvolle linksback en centrum verdediger.

Aanvallend hadden we de zomer ervoor 2 top gratis versterkingen gehaald. Kane (ondanks zijn leeftijd nog top) en Wirtz van Leverkusen.
Wirtz wilde ik al enkele jaren halen maar ze wilden telkens een bizar bedrag. Dus dat hij gratis kwam was wel lekker.

Deze zomer met de bezem door de selectie gegaan. Flink wat reserve spelers die niet goed genoeg zijn met winst verkocht.

Het doel was om de verdediging in takt te houden. Hoogstens Soriano (centraal duo met Morato) weg te doen.
Na dat ik Soriano verkocht had begonnen diverse clubs aan Timber te trekken en hij ging uiteindelijk voor 150mln weg.
Niet echt een slimme actie maar het maakt het komende seizoen wel iets spannender.

Soriano word intern opgevangen, voor de plek van Timber heb ik 2 talenten waar ik me nog niet echt zeker van ben.
Heb dus nu Sule gehaald om te roteren. Geen topper meer maar niet duur en beter dan de jeugd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VULB59Z.png

Holy shit, dit heb ik nog nooit gehad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l0cykv0.png

Die ga ik nooit lang behouden _O- _O- _O-

Doe een create your club in Nederland, dus dat geld zou ik wel kunnen gebruiken. Maar deze speler ook, pas net gepromoveerd naar eredivisie

[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 09-02-2022 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Deadsy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:55:
Na enkele leuke momenten zoals het verkopen van beide backs of 4 jonge talentvolle doelmanen gekocht te hebben zijn we al enkele seizoenen lekker op dreef.
4 talentvolle doelmannen?
Hoe ontwikkel je 4 goede talenten tegelijk? dan ga je toch het probleem krijgen dat je ze niet allemaal kan laten spelen in de andere teams. Of je moet ze al verhuren maar dan ben je aangewezen op de faciliteiten en trainers van de hurende club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Terranova schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:41:
[Afbeelding]

Holy shit, dit heb ik nog nooit gehad.

[Afbeelding]

Die ga ik nooit lang behouden _O- _O- _O-

Doe een create your club in Nederland, dus dat geld zou ik wel kunnen gebruiken. Maar deze speler ook, pas net gepromoveerd naar eredivisie
Lekker! gelijk een contract geven met een club verlengingsclausule!
Altijd leuk ook al worden ze weggekocht toch een speler die je 15 seizoenen in de top gaat terugzien die je toch maar even hebt voortgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
ColdStone schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Hoe ontwikkel je 4 goede talenten tegelijk? dan ga je toch het probleem krijgen dat je ze niet allemaal kan laten spelen in de andere teams. Of je moet ze al verhuren maar dan ben je aangewezen op de faciliteiten en trainers van de hurende club...
Ik verhuur ook altijd een heleboel spelers. Wel zorgen dat de club ze als minimum regelmatige starter gebruikt.
Zo stijgt hun waarde en worden ze ook beter. Na x aantal jaar kan je ze dan laten doorstromen of verkopen voor meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Chelseamarre123 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik verhuur ook altijd een heleboel spelers. Wel zorgen dat de club ze als minimum regelmatige starter gebruikt.
Zo stijgt hun waarde en worden ze ook beter. Na x aantal jaar kan je ze dan laten doorstromen of verkopen voor meerprijs.
Vanuit ontwikkeling met het oog op verkoop/winst snap ik die opzet wel.
Maar ik heb altijd het gevoel dat verhuur wel ervaring oplevert maar als de club niet de beste faciliteiten heeft je nooit het maximale eruit haalt bij de speler. Ik merk dat ik zeker bij keepers vaak de ontwikkeling ondermaats vind als ik ze verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
ColdStone schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Vanuit ontwikkeling met het oog op verkoop/winst snap ik die opzet wel.
Maar ik heb altijd het gevoel dat verhuur wel ervaring oplevert maar als de club niet de beste faciliteiten heeft je nooit het maximale eruit haalt bij de speler. Ik merk dat ik zeker bij keepers vaak de ontwikkeling ondermaats vind als ik ze verhuur.
Hmm ik heb de indruk net dat het beter is dat je een jeugdspeler beter verhuurt dan hem gewoon in je kern te laten of b-team zonder speelkansen in het eerste ondanks je een hypermodern complex hebt.

Ik verhuur mijn talenten met toekomst ook pas vanaf 18 a 19 jaar. En ook altijd aan een 1e divisie of 2de divisie club om ze toch op een normaal niveau/club speeltijd te geven.

Ik weet niet hoe je speelstijl is maar naarmate ik financieel sterker word koop ik alles wat jong en talent heeft op voor een lage prijs. Die kan ik ook niet allemaal in het eerste in de selectie houden waardoor ik dus veel verhuur.

Edit: Ivm keepers is het inderdaad wel lastiger, hun waarde lijkt ook heel langzaam omhoog te gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Chelseamarre123 op 09-02-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Chelseamarre123 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Hmm ik heb de indruk net dat het beter is dat je een jeugdspeler beter verhuurt dan hem gewoon in je kern te laten of b-team zonder speelkansen in het eerste ondanks je een hypermodern complex hebt.

Ik verhuur mijn talenten met toekomst ook pas vanaf 18 a 19 jaar. En ook altijd aan een 1e divisie of 2de divisie club om ze toch op een normaal niveau/club speeltijd te geven.

Ik weet niet hoe je speelstijl is maar naarmate ik financieel sterker word koop ik alles wat jong en talent heeft op voor een lage prijs. Die kan ik ook niet allemaal in het eerste in de selectie houden waardoor ik dus veel verhuur.

Edit: Ivm keepers is het inderdaad wel lastiger, hun waarde lijkt ook heel langzaam omhoog te gaan
Denk dat we aardig dezelfde speelstijl hebben als ik dat zo lees.
Zodra ik de financiën goed op de rit heb verzuip ik behoorlijk in de talenten.. resulterend in de net nietjes in de verkoop (en meestal een paar voltijd verhuringen.. spelers die ik eigenlijk hun hele carrière verhuur en ondertussen zorgen voor extra inkomsten.)

Alle posities lopen altijd prima. maar keepers zijn in die opzet bij mij toch altijd wel een dingetje. vandaar dat ik meestal qua keepers niet teveel heb rondlopen (1 talentvolle hoofdkeeper in elke lichting (waar ik wel 3 per team aanhoud) en een toekomstige 1e keeper (maar 3e is in mijn selectie) die laag geplaatste teams en bekers al meedraait.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ColdStone schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Toen ik erachter kwam dat ik 4 stuks had dacht ik ook "hoe the #$% ga ik deze gasten speeltijd geven?"
Heb ze tot nu toe elk jaar verhuurd omdat Ter Stegen top blijft en ze krijgen allemaal goed speeltijd.
Dit jaar zelfs eentje aan PSG verhuurd.

Jammer genoeg zijn 3 ervan geen EU spelers en het lukt me niet om ze langdurig aan dezelfde club te verhuren in Spanje of Portugal.

3 er van waren ook vrij goedkoop dus kans dat ze gewoon voor een leuke winst verkocht worden.

Het bestuur ziet geen nut in een samenwerking met een andere club juist voor dit soort spelers.

of te wel, ga niet wanneer je dood moe bent de zomerse transfers doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Het probleem met verhuren voor mij is dat je talenten dan weer een paar jaar tutoring (kan heel pijnlijk zijn qua ontwikkeling) en gerichte training missen. Ook loopt de teller voor homegrown (als je speler buiten jouw land verhuurt) en clubgrown (x dagen niet bij jouw club) niet door en kom je eventueel later in de problemen met quota's.

Ik verhuur dus meestal alleen de mindere talenten en het spul uit mijn eigen jeugdopleiding zodat het merendeel sowieso prof wordt op een bepaald niveau.

Ik ben toch met een nieuwe save begonnen om wat pressie-/countervoetbal taktieken te testen en heb het weer niet getroffen met mijn clubkeuze (Feyenoord) aangezien ik daar ook weer een mega puinhoop aantref.

Voor de mensen die Feyenoord IRL niet volgen: Er is beleidsmatig een keuze gemaakt om een kwalitatief sterk 2e elftal aan te houden en die zelfs met transfers te versterken zodat Jong Fey zsm promoveert naar de KKD. In het echt is dit plan falikant mislukt, maar in FM2022 zit Jong Fey niet eens in de voetbalpiramide bij de amateurs, dus die KUNNEN technisch niet eens promoveren. :D Bovendien zit je nu dus opgescheept met 20 extra contractspelers die je allemaal mag lozen omdat ze speeltijd nodig hebben.

Ook is er nog het akkefietje met de jeugdopleiding (machtstrijd Brard vs nieuwe garde). In het spel lijkt dit nog niet helemaal verwerkt: Stanley Brard is opgerot, maar ik heb 18 jeugdcoaches (wtf !!!) nog op de loonlijst staan terwijl ik er maar 5 mag van de directie. Ik ga verder met puinruimen, maar heb nu besloten dat ik roleplay als een kruising tussen Mourinho en Gerrit Zalm de spijkerharde saneerder. >:)

D3-Monk

• Deadsy
^^0nMe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:26:
Het probleem met verhuren voor mij is dat je talenten dan weer een paar jaar tutoring (kan heel pijnlijk zijn qua ontwikkeling) en gerichte training missen. Ook loopt de teller voor homegrown (als je speler buiten jouw land verhuurt) en clubgrown (x dagen niet bij jouw club) niet door en kom je eventueel later in de problemen met quota's.

Ik verhuur dus meestal alleen de mindere talenten en het spul uit mijn eigen jeugdopleiding zodat het merendeel sowieso prof wordt op een bepaald niveau.

Ik ben toch met een nieuwe save begonnen om wat pressie-/countervoetbal taktieken te testen en heb het weer niet getroffen met mijn clubkeuze (Feyenoord) aangezien ik daar ook weer een mega puinhoop aantref.

Voor de mensen die Feyenoord IRL niet volgen: Er is beleidsmatig een keuze gemaakt om een kwalitatief sterk 2e elftal aan te houden en die zelfs met transfers te versterken zodat Jong Fey zsm promoveert naar de KKD. In het echt is dit plan falikant mislukt, maar in FM2022 zit Jong Fey niet eens in de voetbalpiramide bij de amateurs, dus die KUNNEN technisch niet eens promoveren. :D Bovendien zit je nu dus opgescheept met 20 extra contractspelers die je allemaal mag lozen omdat ze speeltijd nodig hebben.

Ook is er nog het akkefietje met de jeugdopleiding (machtstrijd Brard vs nieuwe garde). In het spel lijkt dit nog niet helemaal verwerkt: Stanley Brard is opgerot, maar ik heb 18 jeugdcoaches (wtf !!!) nog op de loonlijst staan terwijl ik er maar 5 mag van de directie. Ik ga verder met puinruimen, maar heb nu besloten dat ik roleplay als een kruising tussen Mourinho en Gerrit Zalm de spijkerharde saneerder. >:)
daarom is het lekker om een samenwerking met een club uit Portugal of Belgie etc te hebben.
Maar dat wil mijn bestuur niet.

En zo speel ik ook vaak. Keihard saneren. Waardeloze spelers of personeel met een dik salaris dat ze niet waard zijn dumpen. Al krijg je er niet veel voor terug je betaald wel het salaris niet meer.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Deadsy schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:59:
[...]

daarom is het lekker om een samenwerking met een club uit Portugal of Belgie etc te hebben.
Maar dat wil mijn bestuur niet.

En zo speel ik ook vaak. Keihard saneren. Waardeloze spelers of personeel met een dik salaris dat ze niet waard zijn dumpen. Al krijg je er niet veel voor terug je betaald wel het salaris niet meer.
Ja, het is mij tot nu toe nog niet gelukt om te vragen om een specifieke club in een bepaald land als sateliet.
Het viel mij ook op dat dat verhuurde spelers moeilijk langer willen blijven bij dezelfde club terwijl dat toch beter is voor hun ontwikkeling. Ik had in mijn andere save met Arsenal NEC als satelliet club geregeld en 2 goede talenten verhuurd. Die werd dat jaar 5e met beiden vast in de basis en mocht dus Europa in. Ik stel meteen een verlenging voor waar beide spelers ook voor open stonden volgens de Loan Manager (nog zo'n nutteloze functie :D).

Tot mijn verbazing zeiden ze nee en toen ik ze opnieuw te huur had aangeboden wilden ze liever naar Feyenoord, dat toen troosteloos 9e was geworden omdat ze half failliet gingen (gek he met al die staff en spelers :+).

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Reputatie en faciliteiten maakt veel uit. En reputatie groeit trager, één keer hoger eindigen dan feyenoord is niet voldoende. Maar idd als er Europees voetbal is zou dat zeker moeten meewegen.

Ben 3de geindigd in mijn eerste seizoen in Ligue 1 met Bastia, en dankzij een gunstige loting mag ik CL in. Maar dat wordt pijnlijk met Dortmund (titelverdediger), Liverpool en Zenit. dus zware investeringen in scouts en faciliteiten + staff, tijd om wonderkids te gaan hunten, want ik denk niet dat ik die derde plaats direct kan herhalen.

PSG heeft 250m meer uitgegeven aan transfers dan ze hebben binnengekregen, dus ik hoop dat de FFP ooit eens triggert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na mijn periode per Terneuzen op de lagere Nederlandse niveaus ga ik nog een poging doen voor een nieuwe save in FM20. Ik ga 21 en 22 hoogstwaarschijnlijk overslaan en bij 23 weer met de nieuwste meedoen.

Ik heb een zwaar geëditte database. Ik heb van duizenden clubs de reputatie aangepast aan de hand van hun elo-ratings op deze website https://footballdatabase.com/ranking/world/1 en allerlei transfergeruchten doorgevoerd. Zo kunnen zowel de clubs en hopelijk ook de machtsverhoudingen een beetje nieuw aanvoelen. Ik heb daarnaast allerlei extra compeitities geladen.

Doel is om tot aan FM23 met deze save bezig te kunnen zijn, mits alle veranderingen tot een stabiele FM-wereld leiden natuurlijk. Ik wil proberen om met teams uit Nieuw-Zeeland, Tunesië, Zuid-Korea, Mexico, Argentinië en Engeland elk hun eigen continentale Champions League te winnen. Als ik pech heb duurt dat weer 2 kalenderjaren, maar dat is nu niet de bedoeling. Mocht er zich een goede kans voordoen om naar het volgende land te gaan, terwijl ik al de landstitel heb in het land, dan kan ik erover nadenken om al eerder te vertrekken. De planning is echter wel om continentaal succes te hebben. Evt in een lager toernooi zoals de Copa Sudamerica of Europa League is ook prima.

Wellicht bevalt het helemaal niet en start ik gewoon een vanilla game in een standaarddatabase, maar ik heb nu in elk geval zin om nog een keer wat anders te proberen.

Ik ga beginnen met Southern United FC in de hoogste divisie van Nieuw-Zeeland. Eerst had ik mijn oog laten vallen op Team Wellington of Auckland City maar die hebben beiden maar een heel klein stadion. Southern heeft wel een flink stadion, dus daarmee hopelijk ook wat meer groeipotentieel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFFOtLGNVPb2nLiPMtBkQ8T3gVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OJIum2X4vcVPWU8YOUtQZb2Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 16-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:56:
Na mijn periode per Terneuzen op de lagere Nederlandse niveaus ga ik nog een poging doen voor een nieuwe save in FM20. Ik ga 21 en 22 hoogstwaarschijnlijk overslaan en bij 23 weer met de nieuwste meedoen.

Ik heb een zwaar geëditte database. Ik heb van duizenden clubs de reputatie aangepast aan de hand van hun elo-ratings op deze website https://footballdatabase.com/ranking/world/1 en allerlei transfergeruchten doorgevoerd. Zo kunnen zowel de clubs en hopelijk ook de machtsverhoudingen een beetje nieuw aanvoelen. Ik heb daarnaast allerlei extra compeitities geladen.

Doel is om tot aan FM23 met deze save bezig te kunnen zijn, mits alle veranderingen tot een stabiele FM-wereld leiden natuurlijk. Ik wil proberen om met teams uit Nieuw-Zeeland, Tunesië, Zuid-Korea, Mexico, Argentinië en Engeland elk hun eigen continentale Champions League te winnen. Als ik pech heb duurt dat weer 2 kalenderjaren, maar dat is nu niet de bedoeling. Mocht er zich een goede kans voordoen om naar het volgende land te gaan, terwijl ik al de landstitel heb in het land, dan kan ik erover nadenken om al eerder te vertrekken. De planning is echter wel om continentaal succes te hebben. Evt in een lager toernooi zoals de Copa Sudamerica of Europa League is ook prima.

Wellicht bevalt het helemaal niet en start ik gewoon een vanilla game in een standaarddatabase, maar ik heb nu in elk geval zin om nog een keer wat anders te proberen.

Ik ga beginnen met Southern United FC in de hoogste divisie van Nieuw-Zeeland. Eerst had ik mijn oog laten vallen op Team Wellington of Auckland City maar die hebben beiden maar een heel klein stadion. Southern heeft wel een flink stadion, dus daarmee hopelijk ook wat meer groeipotentieel.

[Afbeelding]
Klinkt goed Jorgen! veel plezier keep us posted!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ColdStone schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Klinkt goed Jorgen! veel plezier keep us posted!
Ik weet nog niet waarom, maar ik denk dat de save, of mijn geëditte bestand, stuk is. :-(
Dat zou heel zonde zijn van tientallen uren edit-werk...

Edit:

Even mijn bestand eruit gehaald en dan krijg ik geen crashes. Daar gaat al mijn werk... :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 17-02-2022 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Ik weet nog niet waarom, maar ik denk dat de save, of mijn geëditte bestand, stuk is. :-(
Dat zou heel zonde zijn van tientallen uren edit-werk...

Edit:

Even mijn bestand eruit gehaald en dan krijg ik geen crashes. Daar gaat al mijn werk... :'(
Ah balen! ik weet nog dat mijn FM21 save toen stuk ging omdat na 5+seizoenen die ineens niet meer wilde laden. Zat ook in de DB ergens. altijd balen en lastig te vinden..
moet je maar weer de standaard game spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ColdStone De standaardgame? 😱😭

Edit: Ik ga een 2e poging doen, nu zonder mijn eigen editorbestand en met alleen de minimale dingen die ik nodig heb voor deze savegame. Wederom Nieuw-Zeeland, Tunesië, Zuid-Korea, Mexico, Argentinië en Engeland. Waarschijnlijk ook in die volgorde. Van alle 6 de landen alleen de bovenste 2 divisies en een grote database, zonder extra spelers. Dit zou tot een vrij vlotte game moeten leiden waar ik hopelijk vlug de eerste meters in kan maken. Maar eens zien of ik nu wel voorbij 27 oktober kan komen.

Edit2: de datum is gepasseerd. Hopelijk nu weer een heel stabiele game :-)

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 19-02-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De savegame met Southern United is nu officieel begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kSTAByl.png

We zijn inmiddels een seizoen onderweg en het gaat hartstikke goed in de competitie en de andere toernooien. Ondertussen waren we als koploper van het reguliere seizoen gekwalificeerd voor de play-offs van de Premiership

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N2GBuuI.png

Alwaar we via Team Wellington en Wellington Phoenis Reserves de titel wonnen.
Het eerste team van Wellington Phoenix speelt in de Australische competitie; hun reseves in de Nieuw-Zeelandse Premiership

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zxqbfIg.png

Inmiddels hebben we ook 1 vd 2 Nieuw-Zeelandse bekercompetities op onze naam geschreven: de Charity Cup.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KRQ20Zv.png

De andere cup: Chatham Cup verloren we helaas in de finale van Christchurch City. Mogelijk helpt het niet mee dat we op dat moment al maanden geen andere wedstrijden meer hadden en daardoor ritme missen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G70p7xF.png

Ook mogen we dit seizoen al deelnemen aan de OFC Champions League. We zijn geloot in poule B, alwaar we de volgende teams tegenkomen:

Association Sportive Tefana uit Faaʻa, Tahiti
Besta PNG United uit Lae, Papua New Guinea en
Puaikura FC uit Arorangi, Cookeilanden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Ua2rTA.png

We wisten ons met overmacht te kwalificeren voor de volgende ronde. met 5-0 tegen Tefana, 6-0 tegen Puaikura en maar liefst 19-0 tegen PNG.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8AgUPib.png

Via AS Dragon (Tahiti), Auckland City (Nieuw-Zeeland) en weer AS Tefana wonnen we de finale van de OFC Champions League :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3vqS0sy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEVQhP8.png

Voor een club die nog nooit wat gewonnen had, doen we het erg goed. Alle toernooien waaraan we deelgenomen hebben, zijn gewonnen muv van de Chatham Cup, waar we verliezend finalist waren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5DiqrZ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SDqRrfN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vXDvLYW.png

Ondanks dat we 1 beker niet binnengehaald hebben, is mijn doel met Southern United in het eerste seizoen al behaald door de OFC Champions League te winnen. Pas in december wordt het schema voor de FIFA World Clup Cup bekend gemaakt, dus waarschijnlijk wacht ik daar nog even op. Daarna kunnen we naar een club in Tunesië gaan uitkijken of besluiten om nog een keer een poging voor de Chatham Cup te doen.

Leuk weetje; Lutz Pfannenstiel, de enige speler in de geschiedenis die professioneel voetbal gespeeld heeft op alle 6 de FIFA-continenten, speelde ooit voor Otagu United en dat was de voormalige naam van Southern United.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0cYTz8z.png

https://www.bbc.com/sport/football/17593237
Wikipedia: Lutz Pfannenstiel

[ Voor 124% gewijzigd door Jorgen op 20-02-2022 04:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Seizoen 2: ondanks een goede voorbereiding, verloren we aan het begin van de competitie al meteen 2 wedstrijden. Dat gaat niet zo goed dus.

De gekwalificeerde teams voor de FIFA Club World Cup zijn bekend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GPztCEV.png

Het speelschema is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tWae4IT.png

De wedstrijd tegen Al-Sadd uit Qatar was helaas vreselijk. Mario Ballotelli zette ons op een 2-0 achterstand in de eerste helft. De tweede begonnen we met rode kaarten in de 46e en 47e minuut. De 3-0 liet nog even op zich wachten maar was onvermijdelijk. Voor de eer scoorden wij ook nog 1 keer. In de blessuretijd kregen we onze derde rode kaart. Een match om zeer snel weer te vergeten. Ook positief: we konden bijna een miljoen op onze bankrekening bijschrijven! Het prijzengeld in de FIFA Club World Cup voor de play-offs is al 12 x zo hoog als de complete waarde van onze club :-)

Uiteindelijk ging Juventus er met de beker vandoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IEUstg8.png

Een jaar eerder versloeg Real Madrid het Monterrey uit Mexico in de finale.

Begin 2021 speelt dit semiprofessionele clubje maar mooi in 5 competities mee

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wVaEgMN.png

Aan de vooravond van de start van de OFC Champions League ben ik op gesprek geweest bij Club Africain in Tunesië. Alleen ging er iets fout want terwijl ik akkoord ging met hun voorwaarden, blijk ik zonder iets te doen een contractverlening bij Southern United getekend te hebben.

Dus gaan we maar verder waar we mee begonnen waren: prijzen pakken in Nieuw-Zeeland. We bereikten zonder al te veel moeite de play-offs van de competitie doordat we in de 2e helft van het seizoen geen wedstrijd meer verloren (tegenover 3 in de eerste helft). In de halve finale van de play-offs troffen we het beste team van Oceanië: Auckland City. We trokken gelukkig aan het langste eind. In de finale moesten we het opnemen tegen Wellington Phoenix Reserves en ook deze wedstrijd wonnen we.

Ook de Nieuw-Zeelandse Charity Cup was opnieuw een prooi voor onze club, waardoor we nu 2 jaar achter elkaar beide prijzen gewonnen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SoIYBVr.png

In de halve finale van de OFC Champions League moeten we het opnemen tegen landgenoot Napier City. Een eventuele finale zal een opponent uit Tahiti opleveren, aangezien Tefana en Dragon elkaar in de andere halve finale treffen.

De enige prijs die we vorig jaar niet wisten binnen te slepen, de Chatham Cup, is inmiddels bij ronde 5 beland. De eerste ronde mochten we overslaan (Southern is net als de meeste teams die meedoen geplaatst voor de tweede ronde) Mochten we ook ronde 5 overleven, dan resteren nog de kwartfinale, halve finale en finale. Met maar een kleine Premiership van 10 ploegen (en een competitiefinale reeds in april) duurt het Nieuw-Zeelandse voetbalseizoen toch erg lang. Als de OFC Champions League ( eerste week van mei) en Charity Cup (april) allang klaar zijn, moeten we nog erg lang wachten op de voortzetting van de Chatham Cup. We spelen namelijk maar 3 wedstrijden gedurende de zomer. Kwartfinale eind mei; halve finale begin juli en finale eind augustus. Ik hoop dat onze spelers fit en gemotiveerd blijven.

De halve finale van de OFC Champions League zou nog ontzettend spannend worden. Thuis wonnen we met 1-0 van Napier City, maar uit stonden zij na 90 minuten met 1-0 voor. We moesten verlengen en pas in de 105e en 117e minuut wisten we de winnende treffers te maken. Grote opluchting dus en nu staan we voor de 2e achtereenvolgende keer in de finale van de OFC Champions League. Niet gek voor een clubje dat nog nooit wat gewonnen had. :-) Tegenstander in de finale wordte AS Dragon dat met Tefana afrekende. Hierdoor is de finale net als vorig jaar een onderonsje tussen een Nieuw-Zeelandse en Tahitiaanse club.

Leuk weetje: volgens de Engelse Wikipedia was de eerste trainer van Southern United (toen nog Otagu United) de Nederlander Johan Koustall; ooit assistent bij Fulham. Ik kon echter verder niks over deze meneer vinden. Hij werd als trainer opgevolgd door Terry Phelan (ex Leeds, Wimbledon, City, Chelsea)

Leuk weetje: de pareo (net als de sarong een omslagdoek) komt van de Cookeilanden en Tahiti. Het is een kledingstuk dat in heel deze regio gebruikelijk is. Ook door de (oorspronkelijke) bewoners van Nieuw-Zeeland; Fiji, Samoa, Tonga, Hawaii, enz wordt het veelvuldig gedragen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHAx9oXbUnAXzM-1mI9kV5L3WyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7UK5iMgO8M4Vc7kGYb5Kpl69.jpg?f=user_large

De finale van de OFC Champions League wonnen we met overmacht van AS Dragon uit Tahiti. Ze gingen met 6-0 van het veld af

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xpyvvNe.png

Vooral "de minimale verwachting" van het bestuur is natuurlijk niet handig. Ook al is Nieuw-Zeeland de sterkste competitite van Oceanië, het blijven kleine clubjes met weinig statuur, vergeleken met de rest van de wereld. En als je een tegenstander uit eigen land treft, kan je net zo makkelijk met lege handen terug naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ed0yXCU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yR68NsO.png

De eerste van de 3 resterende hordes is genomen: we hebben in de kwartfinale met 1-4 uit bij Team Wellington gewonnen

De halve finale was een herhaling van het affiche van de finale van vorig jaar: tegen Christchurch City. Alleen deze keer wonnen we wel, waardoor we wederom in de finale staan. Hopelijk winnen we nu wel!

En gelukkig was dat ook zo want in de finale versloegen we Eastern Suburbs met 6-0. Hierdoor hebben we nu alle prijzen die je reëel gezien met een Nieuw-Zeelandse club winnen kunt, ook daadwerkelijk gewonnen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P7igCqi.png

Ik ben pas voor het eerst in FM20 in staat om de FIFA CWC te spelen en was me er niet van bewust dat er een verschuiving in de speelkalender en een nieuwe opzet van de CWC is. Ik mag dus nu al opnieuw gaan deelnemen! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZ4jro8.png

Helaas bleek Shanghai SIPG met 2-1 te sterk voor ons. We maakten wel echt een beauty van een goal om weer op gelijke hoogte te komen, maar de 2e Chinese goal (haha) kwamen we niet meer te boven.

Na de groepsronde, was dit het verloop van de knock-out-ronde:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M46e4Fi.png

Eigenlijk had ik in seizoen 1 al mijn grote doel bereikt door het winnen van de OFC Champions League, maar aangezien ik nu ook alle binnenlandse competities op mijn naam heb gezet, is het Nieuw-Zeelandse deel van de challenge helemaal geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XPcOgek.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRWevGK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rhnevfO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hrbZFGr.png

Palmares:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/159512976_384406272654654_7903584966750113525_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=09cbfe&_nc_ohc=4htjXL6fwPUAX-9IVit&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT82B-znDKTyL-PBYsNATJHx0ecSk1cjLkEsi0hSfPBiLQ&oe=623ACE0D

Southern United (Nieuw-Zeeland):

Premiership Premiers (1e plek reguliere seizoen) in 2020 en 2021
Premiership Champions (kampioen na play-offs) in 2020 en 2021
Charity Cup: 2020 en 2021
Chatham Cup: 2021 (en verliezend finalist 2020)
OFC Champions League: 2020 en 2021
FiFA Club World Cup (gestrand in play-offs) 2020 en 2021

Statistieken carrière:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J4zsaAY.png

[ Voor 138% gewijzigd door Jorgen op 23-02-2022 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 23:12

Ottooo

Vuurvlieg

Na een tijdje minder te hebben gespeeld heb ik mijn spel met Belenenses weer opgepakt. Handhaving was het doel, maar uiteindelijk hebben we via de playoffs promotie naar de Liga 2 weten te behalen. :)

In het eerste deel van de competitie vrij stabiel in de top 3 blijven staan, om uiteindelijk ook op die plaats te eindigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX1C2tFA2SblyhlVdv6QhdPqrQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrK94Ysk29Xn6bNTLSquXpkd.png?f=user_large

In de promotie fase begon ik met twee ongelukkige gelijke spelen, terwijl Caldas wel de volle winst wist te pakken en de achterstand gelijk flink was. In een goeie pot in onze eerste ontmoeting de spanning terug weten te brengen, maar helaas verloor ik de terugwedstrijd in speelronde 5 ondanks met overwicht in deze pot. Hun enige kans bleek de enige goal van de wedstrijd. Caldas was daarmee zeker van directe promotie en ik van de tweede plaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoCMNmK9Hno0FuokdyFDmVSGz68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fWLNNwiib7vrvnExjxXWk1bo.png?f=user_large

Dit betekende een playoff tegen Vitoria Setubal, een ploeg waar ik het zeer moeilijk mee had gehad in de eerste fase (verlies en gelijk). Dit keer ging het een stuk beter, in de uitwedstrijd pakten we de voorsprong, maar maakten ze na rust gelijk. Met een half uur te gaan ging ik vol op de aanval spelen en dat pakte goed uit: 1-3 winst. In de thuiswedstrijd scoorde ik na een half uur de 1-0 en daarmee was het gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZYtsmqwljHwT_kH_Sw6NolL2WA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kHpwbt0dJeMzZcZeLTr7VkHd.png?f=user_large

Nog één tweeluik te gaan. FC Porto B was als 16e geëindigd in Liga 2 en mijn tegenstander om promotie/degradatie. Dit werd zeer spannend. We begonnen uit, snel met 0-1 voor, maar ook snel daarna 1-1. Na ongeveer een uur kwam Porto op 2-1, waarna ik weer op de aanval ging gokken en dat pakte weer goed uit: 2-2.

Thuis begon het weer lekker met een wereldgoal van Mitrovski na 5 minuten. 10 minuten later toch weer 1-1, waarna Porto steeds meer druk ging zetten. Het werd nooit super gevaarlijk, maar de dreiging bleef er toch. Uiteindelijk de 1-1 over de streep weten te trekken en daarmee promotie veiliggesteld op basis van mijn uitdoelpunten (hier nog wel ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUSw_0ioT2rF1srLCBjdUr8n--E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4Mw8ulcapEeyRRZNlLgvhyKj.png?f=user_large

Liga 2 it is dus. Bijkomend voordeel van de promotie is dat de regels voor homegrown players nu een stuk gunstiger worden. Waar je in de Liga 3 maar liefst 13 homegrown spelers in je wedstrijdselectie moet hebben, zijn dat er in Liga 2 slechts 3. 8)

Feit is wel dat ik flink aan de bak moet met de selectie, meerdere spelers lieten het op Liga 3 niveau in mijn ogen al niet voldoende zien. Andere spelers werden gedurende het seizoen steeds minder, zoals André Frias (die in de eerste competitiehelft geweldig was, maar tegen het einde met moeite nog 6,5-jes haalde) en veteraan Marinheiro. Verdediger Pablo bleek een schot in de roos, net als bijvoorbeeld spits Gregório, die in de winterstop overkwam en met gemak clubtopscoorder werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtYvL4x0_Z1T5tD-shFUXAFnqxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbKTZoaU2XkIr4VL13OymsW3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 23:12

Ottooo

Vuurvlieg

Ik heb voor mezelf een beetje een side-quest bedacht :P

Aangezien ik al 2 affiliations in de voormalige Portugese koloniën Kaap Verdië en Angola, vond ik het wel interessant om voet aan de grond te krijgen in andere koloniën uit het verleden. Voordeel is dat er daar veel Portugees gesproken wordt.

Afbeeldingslocatie: https://vividmaps.com/wp-content/uploads/2019/07/Portugal.jpg

Eerste affiliation die gelukt is, is met een club uit Guinea-Bissau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDvDcrRu-fZ4xnr2ADiNyZm2uZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjhPGqTBT5PIMXlQeIkRPs10.png?f=fotoalbum_large

Uiteraard ga ik ook nog een poging wagen op een Braziliaanse club, maar daar moet ik eerst nog even op zoek naar een club met een goede opleiding. ;)
Bijvoorbeeld Mozambique lijkt mij ook wel tof om erbij te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

And so it begin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhuCjP2DC95aCaZD13M25fmMFhs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S8sgx2YNR4xIUEo37sOHuiNd.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

In de uitgebreidere post op SI forum staan oa de volgende punten:
- Tweaks to inside wingers/forwards and how often the cut inside with the ball when attacking
- Format structure and rule changes for nations including (but not limited to) Argentina, Belgium, Brazil, Croatia, England, Norway, Switzerland, USA and Wales

Ik heb dit even getest door mijn oude Arsenal save te laden met Ansu Fati en Yusuf Demir als mijn IFs. De eerstvolgende wedstrijd was toevallig de Carabao cupfinale tegen West Ham. Ik ben nog niet helemaal overtuigd: Beide buitenspelers behoren tot de beste dribbelaars in mijn game, maar in deze match kwam ik welgeteld tot 2 acties binnendoor. Het positieve is dat beide acties dribbels waren die de drukte in gingen en van buiten naar binnen tot de as van het veld waren, wat je voorheen nooit zag.

Ook het 2e puntje getest door een nieuwe game met Feyenoord te starten, maar het gedoe dat Jong Fey niet in de voetbalpiramide bij de amateurs zit is helaas nog steeds niet gefixed. Bovendien viel het me nu pas op dat doorstroming van de voetbalpiramide helemaal niet meer in FM2022 zat (geen degra uit de KKD), terwijl deze 'feature' in tenminste FM2018 nog wel was ingevoerd.

Ik ga wel een journeyman save beginnen of kijken of ik van China een voetbalreus kan maken ;)

D3-Monk

• Terranova
^^0nMe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Ook het 2e puntje getest door een nieuwe game met Feyenoord te starten, maar het gedoe dat Jong Fey niet in de voetbalpiramide bij de amateurs zit is helaas nog steeds niet gefixed. Bovendien viel het me nu pas op dat doorstroming van de voetbalpiramide helemaal niet meer in FM2022 zat (geen degra uit de KKD), terwijl deze 'feature' in tenminste FM2018 nog wel was ingevoerd.
Jawel zit er wel in en ook volledig zoals het in't echt is. Pas na 2 seizoenen kan het

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Terranova schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:18:
[...]

Jawel zit er wel in en ook volledig zoals het in't echt is. Pas na 2 seizoenen kan het
Je bedoelt dat die doorstroming van amateurs naar KKD pas na 2 seizoenen opnieuw wordt ingevoerd?
En ik geloof dat die onderbreking van promotie amateurs in het echt niet 'hardcoded' in de regels was, maar op vrijwillige basis, maarja...

Als het klopt dan neem ik aan dat de Jong-elftallen dan na 2 jaar niet met terugwerkende kracht worden ingedeeld in de amateur poules. Dan heb je tzt tenminste wel een werkende voetbalpiramide, alleen is de boekhouding en staf van Feyenoord in het begin van de game wel naar de klote omdat het hele beleidsplan dan nergens op slaat. :D

D3-Monk

• Terranova
^^0nMe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Je bedoelt dat die doorstroming van amateurs naar KKD pas na 2 seizoenen opnieuw wordt ingevoerd?
En ik geloof dat die onderbreking van promotie amateurs in het echt niet 'hardcoded' in de regels was, maar op vrijwillige basis, maarja...

Als het klopt dan neem ik aan dat de Jong-elftallen dan na 2 jaar niet met terugwerkende kracht worden ingedeeld in de amateur poules. Dan heb je tzt tenminste wel een werkende voetbalpiramide, alleen is de boekhouding en staf van Feyenoord in het begin van de game wel naar de klote omdat het hele beleidsplan dan nergens op slaat. :D
ja die doorstroming komt na 2 seizoenen in de game(dus de 1e amateur komt in het 4e seizoen). Nu in't 4e seizoen zit De Treffers bij mij in de KKD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We zijn goed onderweg in seizoen 3. En dat gaat niet verkeerd.

In de OFC Champions League zijn we favoriet voor titelprolongatie. We zijn voor de groepsfase gekoppeld aan ploegen uit Tahiti, Vanuatu en Nieuw-Caledonië

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xofpbj9.png

In de competitie blijft Auckland City echt zwaar achter en bivakkeert het op de laatste plaats. We staan goed op de eerste plaats en zijn 7 punten los van de nummer 3, maar met evenveel punten als nummer 2, Napier City.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XPt9pB2.png

Op kop in het klassement van managers in Nieuw-Zeeland

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5MLNyyD.png

En weer de OFC Champions League gewonnen; voor de 3e x op rij inmiddels

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/moB2erF.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NQB4syp.png

De Charity Cup verloren we helaas in de finale, maar gelukkig doen we nog mee om de Chatham Cup. Daar zitten we weer op de laatste 3 wedstrijden aan het einde van het seizoen te wachten. Die gingen gelukkig goed waardoor we wel in elk geval 1 nationale beker in onze palmares konden bijschrijven

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rsHoxvA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAmhXSA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NqPFWmc.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HH4bk8F.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBcmIsA.png

Palmares:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/159512976_384406272654654_7903584966750113525_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=09cbfe&_nc_ohc=4htjXL6fwPUAX-9IVit&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT82B-znDKTyL-PBYsNATJHx0ecSk1cjLkEsi0hSfPBiLQ&oe=623ACE0D

Southern United (Nieuw-Zeeland):

Premiership Premiers (1e plek reguliere seizoen) in 2020, 2021, 2022
Premiership Champions (kampioen na play-offs) in 2020, 2021, 2022
Charity Cup: 2020 en 2021 (en verliezend finalist 2022)
Chatham Cup: 2021, 2022 (en verliezend finalist 2020)
OFC Champions League: 2020, 2021, 2022
FiFA Club World Cup (gestrand in play-offs) 2020 en 2021

Ik wil heel graag naar een club in Tunesië, maar ik krijg er nog niet echt voet aan de grond qua soliicitaties.

[ Voor 71% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2022 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik ga zelf nog een maandje wachten
The Final Winter Update follows in a few weeks, covering data from windows that closed in February, including MLS and China.
Volledige changelist
22.3 Changelist (includes but not limited to):
Database and Research
- Main Winter Update which contains over four million changes since the release of FM22, including thousands of player transfers and tweaks to player ability

Core/Stability
- Number of stability and crash fixes
- Fixed rare issue where in some circumstances saving to the cloud would cause issues with saving locally
- Improved support for touch screen laptop
- Fixed examples of hangtime on ‘Awaiting Media Reaction’ page

Match Engine
- Tweaks to inside wingers/forwards and how often the cut inside with the ball when attacking
- Improvements on how pre-set user match plans are implemented in game

Comps and Rule Groups
- Format structure and rule changes for nations including (but not limited to) Argentina, Belgium, Brazil, Croatia, England, Norway, Switzerland, USA and Wales
- Improvements to Continental Competitions rules and addition of European/South American Super Cup
- Major progressive format and structure changes for Argentinian competitions from 2021 to 2026
- Added English U18 Premier Division Cup, Central League Cup and U23 Division 4
- Corrected playoff seeding in the English National League and National League North/South
- Removed incorrect Promotion/Relegation playoff in Croatia
- Changed Russian squad registration rule to correctly apply to U22 players rather than U20 players
- Format change for Welsh Cup
- Homegrown Belgian player display and recognition
- European/South American Super Cup has been implemented
- Fix for seeded playoffs in determining home team and stadium
- European Group Stage tie break rules

Art and Animations
- Fixed rare issue where matches could play on the dressing room and not proceeding to show the match environment
- Added an option to remove 3D eyebrows when using photofit face so that you can have just the eyebrows from the photo
- Multiple kit clashing fixes
- Multiple scenarios where 3D background kits and badges were slightly incorrect have now been fixed
- Fixed wrong logos and colours on some press conference and pre-match tunnel background board panels
- Fixed main issue with TVs in stands appearing blank and not displaying
- Manager clothing colours now look the same when picking them as they do in matches
- Improved manager beard visuals when in some lower graphics settings

Gameplay
- Tweaks to how Dynamic Youth ratings work, including some rebalancing and allowances for smaller nations to receive boosts within realistic parameters
- Fixed issue where user could not set assistant manager to take control of certain staff responsibilities
- Fixed issue where trialist leaves and no report card is generated
- Tweaks to when a player will demand promise to play in certain position/role in contract negotiations
- Change which will see councils block stadium expansions less often now
- Fixed cases of stadium expansions not being completed correctly
- Fixed cases of transfer budgets being set before playoff final, and not boosted if promotion achieved
- Improvements to squad registration logic
- Fixed issue where player on loan would show as being unavailable incorrectly
- Fixed issue where unsuitable players were being nominated for the NxGn award
- Tweaks to player valuations in certain leagues due to teams being unwilling to sell mid-season
- Fixed cases of being unable to sign non-EU youth players in Italy
- Fixed taxation on wages being too high in Portugal
- Fixed issue where text refers to user's team instead of the selling/buying one when arranging a loan back
- Fixed issue where player is linked to their own club on deadline day
- Fixed issue where transfer or contract date incorrectly shows as 1900
- Fixed issue where loan with future fee is not correctly remembered when making a transfer offer
- Tweaks to loan negotiations when adding in a buy back clause
- Tweaks to when a player will be willing to enter contract talks when they have decided to leave their existing club on a free transfer
- Tweaks to player exchange transfer offer logic
- Fix to when a New international manager is under immediate job security pressure despite good start
- Some adjustments to Club Vision scoring
- Fixed example where there could be blank interactions with unhappy B Team players

User Interface
- Goal captions now always showing correct number of goals scored by player
- Stopped proposed friendlies duplicating on the arrange friendly screen
- Added captain icon into some touchline tablet views in-match
- Fixed scroll position resetting after visiting a player profile in various list and table views
- Fixed player value displaying as 0 on some inbox items
- Data Hub pop-ups will now close if user clicks anywhere outside the pop-up
- Added “Last Match Analysis” to be viewable after one match is played, rather than having to wait for three matches
- Fixed issue in match where live league table was not displaying correctly in Assistant Advice
- Fixed some scenarios where touchline tablet options were changing from match to match
- Fixed cosmetic only issue in match where player condition indicators would reset to full when user navigated away from match screen.
- Fixed issue where users were able to modify transfer offers for their own players through the Player's Transfer screen
- Fixed issue where the sidebar icons would disappear for unemployed managers in certain display modes
- Fixed issue where dugout notification would appear for an opposition player towards the end of matches

Editor
- Fixed freeze when adding teams to club continental competitions
- Fixed instances of fixture and discipline rules being lost upon saving

https://community.sigames...inter-update-223-out-now/

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste