[Multi] Football Manager 2022

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Eerste seizoen met Fylde zit er alweer een paar dagen op, en zoals verwacht met redelijke overmacht kampioen geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSKflt3knqylc89Kbery99eHZdM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GkZamE9gAO8xVHyh9mM5nuNv.png?f=user_large

Begin van het seizoen ging het erg gelijk op, maar uiteindelijk toch 11 punten voorsprong op de nummer 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRjKMO8Em3fb6Z2_T57dI9M-3RI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8wnfdNWDovBGEcAg27gcj3Ln.png?f=user_large

In de FA cup alle kwalificatie rondes doorgekomen, maar daarna helaas eruit gevlogen tegen Barrow FC die 2 leagues hoger dan wij spelen. In de FA trophy tot de halve finale gekomen, waarin Southend uit de National League (1 league boven ons) helaas net wat te sterk bleek.

Statistieken van m'n spelers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSZFod-SHnIT58wauIeIPTsAR0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhDjHdLW7dIkFGjI42ovvsbb.png?f=user_large

Zie het aantal goals van die 2 centrale verdedigers... Daar mag SI toch wel eens iets aan doen.
Het zal niet verrassen dat de 2 spelers met 25 en 17 assists de hoekschoppen nemen...

Einde seizoen nog een "klein" cadeautje van de voorzitter gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTEVKxmiDyLd7RGN0OafOX__AWk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KjnakzVgyPNZbCPJGwWAiOlw.png?f=user_large
En dat voor een 6e klasser....

En nu stad en land af aan het zoeken naar nieuwe spelers, aangezien ik af wil stappen van de eerdere 4-4-2 naar een soort van 5-2-3 tactiek. Ais ik de season preview mag geloven gaan we in ieder geval een prima kans op wederom promotie hebben, we staan daarin 6e met 10-1 kans op promotie (de nr 1 staat op 4-7, degradant uit de league 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:03

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

toolkist schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:54:
Eerste seizoen met Fylde zit er alweer een paar dagen op, en zoals verwacht met redelijke overmacht kampioen geworden.
[Afbeelding]

Begin van het seizoen ging het erg gelijk op, maar uiteindelijk toch 11 punten voorsprong op de nummer 2:

[Afbeelding]

In de FA cup alle kwalificatie rondes doorgekomen, maar daarna helaas eruit gevlogen tegen Barrow FC die 2 leagues hoger dan wij spelen. In de FA trophy tot de halve finale gekomen, waarin Southend uit de National League (1 league boven ons) helaas net wat te sterk bleek.

[Afbeelding]

Zie het aantal goals van die 2 centrale verdedigers... Daar mag SI toch wel eens iets aan doen.
Het zal niet verrassen dat de 2 spelers met 25 en 17 assists de hoekschoppen nemen...

Einde seizoen nog een "klein" cadeautje van de voorzitter gekregen:
[Afbeelding]
En dat voor een 6e klasser....

En nu stad en land af aan het zoeken naar nieuwe spelers, aangezien ik af wil stappen van de eerdere 4-4-2 naar een soort van 5-2-3 tactiek. Ais ik de season preview mag geloven gaan we in ieder geval een prima kans op wederom promotie hebben, we staan daarin 6e met 10-1 kans op promotie (de nr 1 staat op 4-7, degradant uit de league 2).
Netjes,
aantal doelpunten van de Centrale Verdedigers zijn wel erg hoog inderdaad, allemaal dode spelmomenten met een standaard 442 setup?

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ColdStone schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:29:
[...]

Netjes,
aantal doelpunten van de Centrale Verdedigers zijn wel erg hoog inderdaad, allemaal dode spelmomenten met een standaard 442 setup?
Niet helemaal standaard, had een 4-4-2 van fmscout gedownload. Toen m'n CV als een dolle begon te scoren (10 uit 10) ben ik eens gaan zoeken en kwam ik dit tegen:
YouTube: Unreal CORNER TRICK Wins VVD Golden Boot 🤯 | OP FM22 Tactics

Dat leek 1 op 1 in die tactiek te zitten, dus toen heb ik een andere 4-4-2 gedownload waarin de corners anders genomen leken te worden, scheelde al een heel stuk met de vorige maar blijkbaar blijft het zo dat als je corner naar de 1e paal genomen wordt, je een veel grotere kans hebt om te scoren.

In het nieuwe seizoen ga ik nu dus maar instellen dat m'n corners niet voornamelijk naar de 1e paal gaan (dat lijken de meeste tactieken die ik nu toe gedownload heb te hebben) maar dat er afgewisseld wordt. Jammer dat het nodig is maar voelt anders toch een beetje als cheaten/exploiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
toolkist schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:54:

[Afbeelding]

Je download een tactiek die gebruikt maakt van een exploit en dan wil je dat SI het oplost? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53

Ottooo

Vuurvlieg

Eindelijk begonnen met mijn long term save :)
Ik wil altijd alles op orde hebben met de juiste mods geladen voordat ik echt begin.

Voor de verandering eens niet begonnen in de lagere Italiaanse regionen, maar in Portugal dit keer. Wel een ploeg met in mijn ogen veel potentie: Belenenses. In Portugal zijn er in totaal 5 verschillende kampioenen geweest, naast de grote 3 hebben Belenenses en Boavista 1 keer de titel weten te pakken. een paar jaar geleden is er een conflict ontstaan bij Belenenses waardoor deze opgesplitst is in tweeën. De proftak speelt nog op het hoogste niveau, maar mag geen aanspraak maken op de erelijst en speelt nu ook in een ander stadion. Het originele Belenenses speelt nog wel in eigen stadion en de meeste supporters zijn trouw gebleven aan deze club. Ze spelen tegenwoordig in de lagere regionen van de Portugese competitie maar zijn wel bezig met een opmars. Inmiddels opgeklommen naar het vierde niveau, welke gewoon speelbaar is in FM. :)

Ik heb mijn zelfgemaakte tactiek van mijn laatste save in FM21 1-op-1 overgenomen naar deze save, vooral omdat het een hele leuke tactiek is ;)
En ik moet zeggen de start is voortvarend. Na 6 wedstrijden zonder puntverlies bovenaan in mijn divisie, dus op koers voor de promotie divisie die hier op gaat volgen. In de beker begon het stroef met een penalty reeks, om vervolgens de ronde daarna een ploeg uit een divisie hoger te verslaan. Vervolgens een pot tegen Boavista uit de hoogste divisie, dat leverde een spannende pot op en uiteindelijk na verlenging net niet gehaald. Mijn enige nederlaag tot nu toe, maar met een beetje meer geluk had ik hier ook meer uit kunnen halen. Niet gek tegen een ploeg die 3 niveau’s hoger speelt dacht ik zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxZO1wInw7ERfZ7YQFAQ3uuLFJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uvvwiGfTR0EWEmd4b7AXd22r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByKL_9QJ6_lXizguXQMR9uQRVEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pENoYZ50tONph15aQGAVuYNW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEj-0ymVR3bfgDvgFHvn8poOVos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYJ8iwC5rQLCQrwrct1Guk9l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Bezig aan mijn save met Wrexham.

Na 3 opeenvolgende titels ben ik in mijn eerste seizoen in de championship 14e geëindigd. In de prognose stond ik allerlaatste met 1/451.

Ondanks de mooie resultaten blijf ik sukkelen met scouting. De voorbije seizoenen moest ik telkens rap rap wat paniekaankopen doen om genoeg spelers te hebben.

Nochtans heb ik 16 scouts (beste scouting in de championship), maar vind ik zeer weinig spelers die mijn team een stap hoger zouden moeten brengen. Heb al alles overgelaten aan mijn chief scout en ook al alles zelf ingesteld. Heb wel maar 1M transferbudget en de laagste salariskost van de competitie.

Iemand wat tips hoe ik dit best aanpak en instel ?
Werk ik best met de lijst van gescoute spelers of ga ik best kijken in de player search ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
MrGizMo schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:12:
[...]

Je download een tactiek die gebruikt maakt van een exploit en dan wil je dat SI het oplost? :?
Als het inhoudt 'mik corners naar de 1e paal en zorg dat daar je beste kopper staat' dan ja, dan moet SI dat oplossen. Dat is gewoon een grote fout in de match engine.
Dat zou namelijk gewoon een heel valide tactiek moeten zijn. Niet zoals een paar jaar terug 'prop iedereen in de as en speel vooral met zoveel mogelijk spitsen dan win je alles'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Stijninho schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:10:
Iemand wat tips hoe ik dit best aanpak en instel ?
Werk ik best met de lijst van gescoute spelers of ga ik best kijken in de player search ?
Ik gebruik de player search, soms de lijst met gescoutte spelers, en bekijk ook gewoon heel veel selecties (meestal <23) van de divisie boven mijn team. Daarom kan de zomerstop ook rustig een aantal dagen duren bij mij.
Ik vraag bijvoorbeeld ook elke zomer om een nieuwe 'senior affiliate '(geen idee wat de NL naam is), gaat me niet om de hogere vergoeding maar puur om de betere spelers die ik dan gratis kan huren. Vanaf League One kun je dan vaak al van clubs uit de onderste helft van de premier league spelers lenen, de toptalenten van Utd en Chelsea enzo hebben dan nog geen trek.
Omdat je meestal redelijk snel door de onderste divisies gaat is het vaak niet interessant om spelers te contracteren, een divisie hoger zijn ze vaak al niet goed genoeg meer om bovenin mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Even een interesse vraagje. Zijn er nog meer mensen die veelvuldig gebruik maken van mods en zo ja, welke?

Ik zit net even te kijken en ik gebruik zelf in totaal 29 (...) editor data files... :X

Een aantal heb ik zelf gemaakt, namelijk met de volgende wijzigingen:
- toekomstige transfers van Okoye (Watford) en Onana (Inter). Ik heb een paar keer in testsaves gezien dat Onana bijtekend, is wat onrealistisch in mijn ogen en zijn transfer naar Inter is toch wel een bijna zekerheidje. En Sparta is mijn cluppie, die laat ik hun big pay day niet mislopen ;)
- Ik heb de JC Arena verwijderd als nationaal stadion bij Nederland, nu spelen ze om de beurt in de Arena en de Kuip. Ze zouden ook (kleinere) wedstrijden in het Philips stadion en de Grolsch Veste moeten spelen, maar dat heb ik nog niet gezien.
- Ik heb de affiliation tussen Ajax en Sparta verwijderd.
- Ik heb de reserves van FC Twente verwijderd, zodat de reserve competitie nu klopt en de reserves ook daadwerkelijk naar de Twente/Heracles academie worden gestuurd (al werkt dit niet perfect).
- Ik heb het nieuw te bouwen stadion van Inter en AC Milan toegevoegd, zodat ze daar in 2027 beide naartoe verhuizen.

Verder gebruik ik de volgende mods:
- Daveincid's increase realism modpack
- Sortitoutsi Licenses fixes
- Nik33's agents pack

En verder flink wat graphic packs:
- Agents facepack (die hoort bij Nik33's agents pack)
- De stadium insides van het Sortitoutsi background megapack (de achtergronden gebruik ik niet)
- Cut out facepack (ook van sortitoutsi)
- FC'12 kits van FMSlovakia (staan ook op sortitoutsi)
- TCM logo's (tcmlogos.com)

En natuurlijk de FME Zealand skin ;)

Oh ja, zodra de newgens opkomen maak ik ook gebruik van Zealands newgan facepack, ik krijg de kriebels van die newgens in het spel en dit is wat mij betreft de perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ottooo schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:50:
Even een interesse vraagje. Zijn er nog meer mensen die veelvuldig gebruik maken van mods en zo ja, welke?

Ik zit net even te kijken en ik gebruik zelf in totaal 29 (...) editor data files... :X

Een aantal heb ik zelf gemaakt, namelijk met de volgende wijzigingen:
- toekomstige transfers van Okoye (Watford) en Onana (Inter). Ik heb een paar keer in testsaves gezien dat Onana bijtekend, is wat onrealistisch in mijn ogen en zijn transfer naar Inter is toch wel een bijna zekerheidje. En Sparta is mijn cluppie, die laat ik hun big pay day niet mislopen ;)
- Ik heb de JC Arena verwijderd als nationaal stadion bij Nederland, nu spelen ze om de beurt in de Arena en de Kuip. Ze zouden ook (kleinere) wedstrijden in het Philips stadion en de Grolsch Veste moeten spelen, maar dat heb ik nog niet gezien.
- Ik heb de affiliation tussen Ajax en Sparta verwijderd.
- Ik heb de reserves van FC Twente verwijderd, zodat de reserve competitie nu klopt en de reserves ook daadwerkelijk naar de Twente/Heracles academie worden gestuurd (al werkt dit niet perfect).
- Ik heb het nieuw te bouwen stadion van Inter en AC Milan toegevoegd, zodat ze daar in 2027 beide naartoe verhuizen.
Die affiliation is er toch gewoon, op jeugdopleiding niveau?
Het enige wat ik weg zou halen is dat Ajax elk jaar weer verkocht lijkt te worden terwijl dat in de praktijk helemaal niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ja het betreft een samenwerking bij de jeugdopleiding voor spelers van een leeftijd die niet eens in FM (mogen) zitten. Op die manier kan het niet eens in FM verwerkt worden, want je kan Ajax geen eerste optie op jeugdspelers geven, dan zouden ze een eerste optie op alle spelers moeten krijgen. Het stoorde mij dat dit in het spel was verwerkt dus daarom heb ik het verwijderd, ook al speel ik het spel zelf nooit in de Nederlandse competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48

Vos

AFCA

Ottooo schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:50:
...

Oh ja, zodra de newgens opkomen maak ik ook gebruik van Zealands newgan facepack, ik krijg de kriebels van die newgens in het spel en dit is wat mij betreft de perfecte oplossing.
Is dat niet veel werk? Moet je iedere seizoen opnieuw doen?

Die standaard regen faces zijn wel tenenkrommend slecht ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Vos schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:54:
[...]

Is dat niet veel werk? Moet je iedere seizoen opnieuw doen?

Die standaard regen faces zijn wel tenenkrommend slecht ja...
Ik heb het nog niet ingesteld voor FM22, maar bij FM21 was het na het instellen eigenlijk prima te doen.

Het moet elk jaar opnieuw inderdaad, maar het voegt echt heel veel toe. Check even de youtube video van Zealand met de instructies, daar moet iedere Tweaker denk ik wel uit kunnen komen ;)

YouTube: The Best Regen/Newgen Facepack Updated Install Guide

Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot van mijn opstelling in mijn laatste save in FM21. Dan mag jij raden welke spelers echt zijn en welke newgens. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfYnZ8ae3LujYUPOju43Ow7tGcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ErxoMzqJ59hT7AQRBNrwD4ZW.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Als ik het mij goed herinner is alleen de keeper geen newgen, heel misschien Doum ook, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ottooo schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ik heb het nog niet ingesteld voor FM22, maar bij FM21 was het na het instellen eigenlijk prima te doen.

Het moet elk jaar opnieuw inderdaad, maar het voegt echt heel veel toe. Check even de youtube video van Zealand met de instructies, daar moet iedere Tweaker denk ik wel uit kunnen komen ;)

YouTube: The Best Regen/Newgen Facepack Updated Install Guide

Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot van mijn opstelling in mijn laatste save in FM21. Dan mag jij raden welke spelers echt zijn en welke newgens. :P

[Afbeelding]

spoiler:
Als ik het mij goed herinner is alleen de keeper geen newgen, heel misschien Doum ook, maar dat weet ik niet meer zeker.
Werkt perfect. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Normaal gebruik ik altijd de mods van majesticeternity. Weet niet waarom maar zij heeft vaak goed spul

Al werkt ze dit jaar met Nik33 samen zie ik

oh en eindelijk seizoen af :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bTvZSuG.jpg

rest komt later nog

Sprookje gaat nog even door :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rQhbv6K.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:15
Wat doen die mods zoal? Voorkom je daarmee ook dat PSV/Ajax standaard na een seizoen de gebruikte Zuid-Amerikanen van ~30 haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
joostmakaay schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:28:
Wat doen die mods zoal? Voorkom je daarmee ook dat PSV/Ajax standaard na een seizoen de gebruikte Zuid-Amerikanen van ~30 haalt?
Die had je vorig jaar wel. iets meer realisme in transfers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het seizoen gaat best lekker, nu zo'n beetje half december.
Nr 1 in de Vanorama National League, speel nog in de FA cup (3e ronde, thuiswedstrijd tegen een ploeg uit de League Two), 16 wedstrijden op rij ongeslagen, en dan gebeurt dit ineens... antiBAM zeg maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26aMwIizgz2tIEjXiiRzhg_M5nE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X1N2O40YduPvd0LS83mhVhZa.png?f=user_large

Dat is denk ik de grootste nederlaag ooit in m'n FM carrière, in ieder geval tegen een divisie genoot.
Grappig dat ze dan dit soort regels toevoegen aan de wedstrijdverslagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQmN5Y3hZdsCdMeMXiR01DczjEw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aULWQlZXIXXgVSANksbH5EXh.png?f=user_large
En, echt meteen na die wedstrijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKiIs3Pr-K_T_EPQHwu1gvq9Vfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BbWKJ6RtiFAlqpBxnB3umukI.png?f=user_large
Je moet maar durven...
Gelukkig dacht de speler er hetzelfde over als ik, en heeft ie z'n zaakwaarnemer gewieberd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkrMjPfI7F3ibNAOlUreaZG4WzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oZlcGLStLuujWgCYGxjL3G6k.png?f=user_large

Hij zal binnenkort best nog een keer komen vragen, maar dat mag ie aangezien ie 1 van m'n beste spelers is en ook volgend jaar, vermoedelijk in de League Two, ook nog prima mee kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Woopwoop, als het goed is komt er binnenkort zowat een miljoen binnen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUOcLeRmYzNzhDJgBw4EAX9PyZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sex1Afkdsqoeiofo4DTwNCiS.png?f=user_large

[edi] ruim anderhalf miljoen zelfs, en maar 3-0 verloren met 50 minuten met 10 man ofzo (en Man Utd met grotendeels een jeugdelftal, maar goed).

[ Voor 22% gewijzigd door toolkist op 02-12-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ben net een half seizoen bezig met Arsenal en ik kom nu voor mijn gevoel als ervaren FM'er wat rare dingen tegen (laatste versie was FM 19, heb wat jaartjes geskipped).

-Ik laat mijn TD alle scouting enz doen, maar volgens de info in scouting centre zijn er 5 man unassigned/uit hun neus te vreten. Dat is de loan manager en 4 recruitment analysts. Hoort dat zo en wat doen deze lui precies wat buiten het takenpakket van de TD of analyst valt? Als er ergens functietitels zijn die behoren tot de bullshit jobs, dan moet ik meteen aan deze denken :D

-Ik begon met een A selectie, U23 en U18 elftal, maar halverwege het seizoen is er zonder enige melding opeens een U19 elftal met bijbehorende lading staff vacatures bijgekomen. Ik was net klaar met de bezem door de hele club te halen en zit niet te wachten om weer een lading goede mensen aan te nemen, wat al lastig zat was voor het U18 elftal. Bovendien is dit U19 elftal in Engeland totaal nutteloos aangezien spelers al op hun 18e gaan lopen zeuren dat ze uitgeleend willen worden voor speeltijd. Ben van plan om zowel de selectie als vacatures niet in te vullen, eens kijken wat er dan gebeurt. :P

-Ik heb een spelersgroep die heel de voorbereiding heeft meegetraind, maar sommigen hebben weinig gespeeld. Volgens de matchpreview is er een lijstje van spelers die 'negative' zijn over het systeem/hun rol. Van 5 hiervan snap ik het aangezien ze gewoon niet aan de bak komen, maar er zijn er 2 'multifunctionele' waarover ik me verbaas. De 1e speelt alles, maar ongeveer 50-50 afwisselend als linksbuiten - spits (Auba), de 2e speelde alles op rechtsbuiten maar moest 1x aan de bak als linksback ivm meerdere blessures (Saka). Is dit normaal zo halverwege het seizoen?

Mijn probleem hiermee is dat deze spelers niet echt bijdraaien door minuten bij de reserves en elke speler in dat lijstje speelt echt bagger (<6.5) als ik hem laat invallen of starten ondanks 100% matchfit. Dit kan nog toeval zijn, maar deze spelers zijn na 4x aan dezelfde steen stoten wel klaar. Het helpt ook niet mee dat Arsenal geen Europees speelt en dat ik in de 2e ronde van de league cup Chelsea loot en eruit lig, dus elke poging om die gasten snel fit te krijgen kost punten... :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Deze zomer met Barca vrij goedkoop moukoko kunnen overnemen van Dortmund aangezien we met twee spitsen gaan spelen.

Hij is nu 18, en aangezien je spelers die op komende 1 januari 18 zijn niet hoeft te registreren heb ik hem niet geregistreerd.

Nu mag hij niet spelen want hij is niet geregistreerd.
Mis ik iets? Ben moe dus kans dat ik het verkeerd gelezen heb of denk fout heb gemaakt.

Morgen wanneer ik helder ben een iets langer verhaal over afgelopen seizoen welke top was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:26:
Deze zomer met Barca vrij goedkoop moukoko kunnen overnemen van Dortmund aangezien we met twee spitsen gaan spelen.

Hij is nu 18, en aangezien je spelers die op komende 1 januari 18 zijn niet hoeft te registreren heb ik hem niet geregistreerd.

Nu mag hij niet spelen want hij is niet geregistreerd.
Mis ik iets? Ben moe dus kans dat ik het verkeerd gelezen heb of denk fout heb gemaakt.

Morgen wanneer ik helder ben een iets langer verhaal over afgelopen seizoen welke top was.
Misschien is dat u18/u21 icm lang genoeg bij de club.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teachkiller
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11-2023
Hallo,

Weet iemand hoe ik ook na 1 December FM21 kan blijven spelen op de xbox pc via de game pass?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
teachkiller schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:43:
Hallo,

Weet iemand hoe ik ook na 1 December FM21 kan blijven spelen op de xbox pc via de game pass?
geloof alleen door hem te kopen.

@Jorgen
Kan, maar het is al bijna januari dus ga hem dan gewoon registreren.

Bij barca gaat het top, enkele transfers afgelopen zomer hebben het echt aan het draaien gebracht.

Afgelopen seizoen 22/23 zijn we eindelijk kampioen geworden en wisten de finale van de CL te halen.
Hier mocht ik tegen Man United en ik dacht dat het geen probleem zou zijn en toen kreeg Ronaldo het op zijn heupen.

Ons middenveld had in de diepte niet genoeg kwaliteit en onze vleugels ook niet net zoals de rechtsback.

Ondanks de giga schuld zijn we zeer gezond, onze salaris post is ongeveer de helft van Real.
Het kwijt raken van Countiho, Griezman, Dembele en Umtiti maken een flink verschil. Umtiti de enige die ik gratis heb moeten laten gaan jammer genoeg.
Het geld dat je niet aan deze 4 uitgeeft zorgt er voor dat je transfer budget flink omhoog gaat.

Afgelopen zomer heb ik flink wat reserve spelers uit de eigen jeugd laten gaan die gewoon niet voldoen.
De enige waar ik echt geld voor kreeg en ook een leuke hoeveelheid salaris op bespaarde was Pjanic voor 15mln naar Arsenal.

Ik had nog een spaarpot van na het 1e seizoen en deze besloot ik nu uit te geven aan enkele gerichte versterkingen.

Gratis Kante weten op te pikken en met zijn 32 is hij de fix die mijn middenveld nodig had. Maar binnen nu en 18 maanden toch echt een jonge vervanger vinden.

Lucca voor 11mln van Pisa. Kocht hem vorig jaar al, maar besloot hem een jaar terug te verhuren aan Pisa omdat ik niet echt plaats voor hem had. Zodat hij een jaar met Pisa in de Serie C/B kon spelen :+
Dit seizoen na 14 wedstrijden al 11 goals dus het was achteraf geen grote fout.

Moukoko voor in totaal 60mln. Lekker die afbetalings regelingen :+ Doet het tot nu toe zeer goed in de CL. Hoop dat het nog beter gaat wanneer hij ook in de competitie kan spelen.

Rice voor in totaal 91mln. Vond het apart dat hij nog bij West Ham zat. Oorspronkelijk haalde ik hem voor het middenveld maar hij speelt meestal in de verdediging naast Araujo.

Het jaar ervoor nog Madueke voor 30mln als vervanger voor Dembele.

We wonnen met gemak onze CL groep en staan na 15 wedstrijden 2e met 2 punten minder dan Soceidad.

Vanwege de afbetalingen zal ons transfer budget komende zomer vrij kleine zijn. Maar dat is geen punt aangezien de enige plek waar ik nu nog een goede speler nodig heb is de rechtsback positie waar nu no Dest speelt.

Lucca die er net pas is wil een stap hogerop. 30mln+ mag geen probleem zijn en ik hoef hem niet te vervangen mocht hij verkocht worden.

Aangezien ik het salaris budget wil houden zoals het nu is zal ik komende zomer waarschijnlijk basis spelers moeten verkopen.
Aangezien mijn scouts niet zo veel spelers aanleveren zoals in fm21 weet ik nog niet of ik ze kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lekker bezig @Deadsy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ach ben gewoon beter dan Ronald Koeman.
En diverse spelers van Barca zijn overschat en diverse clubs zijn in Fm te zwak.

Atletico staat 15e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:43:
[...]

Ach ben gewoon beter dan Ronald Koeman.
En diverse spelers van Barca zijn overschat en diverse clubs zijn in Fm te zwak.

Atletico staat 15e
15?

Nou vind ik het sowieso geen fijne club, maar zo snel al zo laag is wel bijzonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Het eerste deel van mijn seizoen is afgesloten, vrij eenvoudig mijn poule gewonnen, waarbij de top 2 doorgaat naar de promotion stage. Eigenlijk heb ik zelden zo'n goed eerste seizoen gehad in FM, meestal heb ik een paar maanden nodig om alles op zijn plek te laten vallen en mijn taktiek te tweaken. Het zal schelen denk ik dat ik mijn goedwerkende taktiek heb meegenomen uit FM21.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUYpfqRpTc_5Ax1usjw2wBou0YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZLmnyU157dIMATeso1Wj79LV.png?f=fotoalbum_large

Ook in de promotie poule is de start voortvarend. De top 2 van beide poules gaan promoveren en de winnaars van de poules spelen nog een wedstrijd om het kampioenschap. Het zou wel grappig zijn om straks tegen Olhanense te spelen voor het kampioenschap, dat is de ploeg waar Edgar Davids vorig seizoen nog een paar maanden trainer was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ukhyh3zIHsbPQYY5MQcWltiI1dc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uJpuRhrjUb4j9ci0j5Q52zCB.png?f=fotoalbum_large

Ook lekker is dat ik een zeer goede lichting heb vanuit de jeugdopleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zfg1Sk0E7Y_W42E0r4J7-wEzMEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXmi7OaIjEeohvXHdV99QdKc.png?f=fotoalbum_large

Enige wat mij een beetje tegenstond toen ik Belenenses koos, was dat er naast het eerste elftal er alleen een U19 beschikbaar was. Nu zag ik tot mijn verassing dat ik bij het bestuur een request kon doen voor een U23 ploeg, waarmee ze ook instemden. Tot nu toe heb ik er alleen nog niets aan. Ik kan geen spelers in deze ploeg plaatsen (vreemd genoeg kan ik ze wel toestemming geven om voor die ploeg uit te komen) en er zijn nog geen wedstrijden voor ze geregeld, maar misschien dat dit zal veranderen in het nieuwe seizoen. We zullen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eNuWLpq7U877pwGOjoiNb_WXjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bNtIaZhZegCJLEL1r5MwOX0b.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:38:
[...]

15?

Nou vind ik het sowieso geen fijne club, maar zo snel al zo laag is wel bijzonder
Mijn eerste wedstrijd van het seizoen was tegen hun. Na de winst dacht dat dit een goed teken was, voelt nu toch een stuk minder bijzonder.

Had al gekeken maar geen rare transfers of zo. Trainer is nu ook al ontslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
22.2 is uit:
https://store.steampowere.../view/3133939101806450942
Changelist 22.2 (including, but not limited to):

Stability and Technical:
- Stability and crash fixes
- Optimisation improvements
- Fix for Macs launching game without correct zoom display settings
- Sound ‘Test’ button fixed within Preferences

Match Engine 21.3.0.0:
- Near post corners made less effective
- Various fixes in different areas to defending teams keeping possession too well and inflating possession stats to unrealistic levels
- Fixed goalkeepers not being marked during attacking set pieces
- Tweaks to throw-ins
- Number of other improvements to overall engine balance

Gameplay:
- Tweaks to the rate of young player development
- Tweaks to the rate of older player decline
- Tweaks to newgen staff generation at game start
- Improved distribution of newgens in inactive nations
- Player knowledge to remain for a longer period of time once player trial finishes
- Logic work to stop players complaining about lack of playing time despite starting nearly every game
- Deadline day experience added for top division in Norway and Denmark
- Improvements to loan demands and negotiations
- Improved logic distribution of preferred formations for AI managers
- More realistic job security pressure for newly appointed international managers
- Fix to board illogically becoming concerned about playing time of new signing
- News item no longer incorrectly states player wants to join club because they’re a bigger club when they’re not a bigger club
- Squad registration fixes
- Fixed issue in Argentina, Romania and Denmark where Club Vision wasn’t being recorded correctly
- Manager morale no longer incorrectly displayed as abysmal
- Positive reaction from an interaction now always shown correctly
- Fantasy Draft improvements to initial budget options, how continue waiting is displayed and auto pick
- Number of other improvements and fixes

Competitions and Rulegroups*:
- Croatian Second Division number of matches correct from 2022/23 onwards
- Fix for Turkish Newgens now appearing as HG players for registrations
- Using auto select no longer incorrectly counts as new registration changes in China
- Canadian team qualification added for 2024+ NACL
- Canadian team qualification added for NAL
- MLS DP and YDP rules now assigned correctly
- Number of other fixes, updated rules and scheduling changes across numerous nations/leagues

Art & Animation:
- Fixed multiple issues with players sliding/teleporting during animations in the 3D Match Engine
- Fixed player names not always appearing in the 2D Match Engine
- Multiple kit clashing issues fixed
- Multiple 3D background environment fixes, including team boardrooms and kits/badges
- Improvements to how hairstyles and eyebrows are chosen for newgens

UIUX:
- Fixed issue where action buttons on Scouting Meeting Inbox items would overlap or be cut off on some resolutions
- Fixed issue where scrolling the Player Search list with keyboard arrow buttons would cause the highlighted item to reset to the top of the list.
- Fixed issue where dugout notifications regarding substitutions were not showing player shirts
- Fixed issue that caused the player transfer values to be difficult to read on some screens
- Fixed issue in Data Hub where analysis pop-ups would close unexpectedly when highlighting certain items
- Fixed issue in Set Piece creator where the instruction marker would obscure the player position
- Fixed issue in Staff Search where the Realistic Hire checkboxes would sometimes not function
- Fixed issue where resizing a custom column containing a player's transfer value could make the value unreadable.
- Fixed issue where training individual panel would reset to the top of the list after selecting a player
- Fixed issue where team stats view on touchline tablet would reset between matches
- Added a counter to show remaining entries in a scouting update
- Resolved errors in displaying numerical units in Korean currency
- Opposition shirt icons now appear consistently after a substitution
- Cut off on Club Info > Profile now has a scrollbar
- Loan Match Report now shows the Monthly Fee instead of ‘valued at £0’
- Morale icon no longer showing for non-players
- Number of other improvements and fixes

Pre Game Editor
- Start dates now appearing for basic rules files made with Pre-Game Editor
- Unassigned created players now appearing in edited databases
- Fixed ability to add lower division cups and divisions in certain nations
- Number of other editor specific improvements and fixes

*For competition specific changes to take effect a new game may be required.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_9FmKfxkGQWJQ3KQgh6gJkxTbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2blwOEGYYp5bgA5h0cBabNb0.png?f=fotoalbum_large

Tot nu toe heb ik een leuke carriere. Het is nog steeds de Beta save en ik heb er plezier in. Na het debacle van Leicester, niet goed naar de squad gekeken en dus te veel oud en dor hout, begon ik te twijfelen. Maar uit het niets kwam daar Inter. Uitgelachen door de fans maar tot de finale van Europa League gekomen en direct kampioen.

En ja, ik ben teruggegaan van Schalke 04 naar Shef Wed. Ik stond met Schalke op een plaats die recht geeft op Europa league voetbal. Alleen, als je oude liefde roept moet je helpen. Dat lukte in het eerste seizoen niet maar in het tweede seizoen heb ik een beter team neergezet waarmee ze nu zelfs als 12de in de Premier league zijn geëindigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvlkt-yT57jcRTWfyu8QO89_e9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5GIrGXevDNA5UeJTdbPaQlD.png?f=user_large

Helaas. Een 0-2 voorsprong weggeven voelt niet heel lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door soskes op 07-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:13
Hola, minimum requirements om FM2022 te draaien is Graphics: Intel GMA X4500, NVIDIA GeForece 9600M GT, AMD/ATI Mobility Raedon HD 3650 - 256MB VRAM, ik zelf heb alleen maar 128MB, kan ik dit nog wel draaien in 2D dan? Of kan ik beter mijn videokaart upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Nou, het was strompelen naar het einde... Na mijn laatste update nog maar 1 overwinning gepakt, 4 moeizame gelijke spelen en een nederlaag. Met een beetje geluk was ik toch zeker van een plek bij de bovenste 2 met een wedstrijd te gaan, maar er stond nog 1 ploeg op 3 punten, dus de eerste plek was nog niet zeker. Die ploeg (Fontinhas) was ook mijn tegenstander in de laatste speelronde. Dit werd dus mijn enige nederlaag dit seizoen na 90 minuten spelen. Vlak voor tijd stond ik zelfs nog 3-1 achter, wat zou betekenen dat ik op doelsaldo tweede zou worden. Gelukkig nog een doelpuntje in blessuretijd gescoord met een alles of niets offensief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPQZkaTVmaR3ak2N-9Ipl8kjZfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55UBdhA58JD9GKtrFj4We9qq.png?f=fotoalbum_large

Wat volgde was dus de gehoopte finale tegen Olhanense. Weer geen overwinning na 90 minuten, al was het wel de beste wedstrijd van de laatste 5. De kansen waren alleen niet goed genoeg. Het was al redelijk duidelijk dat het 0-0 zou blijven, dus ik was nog wat wissel aan het sparen voor de verlenging. Bleken we zonder te verlengen gelijk naar de penalty reeks door te gaan... 8)7

Gelukkig liep dat goed af en wisten we zo de titel te pakken! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SGvIRMcnf1wjru8sjKcxAF-ioc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7F7IZ1ibIImESaS0OnMDT0WK.png?f=user_large

Deze laatste reeks wedstrijden heeft mij wel duidelijk gemaakt dat er een aantal versterkingen moeten komen. Ik heb mijn oog laten vallen op de jeugdopleidingen van "de grote 3". Ik heb het idee dat de jeugdelftallen van Benfica, Sporting en Porto overlopen van het talent, waarvan er meerdere een aflopend contract hebben, of voor niets op de transferlijst staan.

Een ander focus punt zal mijn trainersstaf zijn. Op laag niveau is het lastig om goede en betaalbare trainers te vinden, daarom heb ik een aantal matige trainers voorlopig laten zitten. Meerdere van hen laat ik nu uit hun contract lopen en hopelijk zorgt de promotie er nu voor dat ik nu enkele goede vervangers kan binnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
Sleeon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:56:
Hola, minimum requirements om FM2022 te draaien is Graphics: Intel GMA X4500, NVIDIA GeForece 9600M GT, AMD/ATI Mobility Raedon HD 3650 - 256MB VRAM, ik zelf heb alleen maar 128MB, kan ik dit nog wel draaien in 2D dan? Of kan ik beter mijn videokaart upgraden?
Het wordt krapjes, maar je kan het altijd proberen als je toch bereid bent om voor FM je grafische kaart te upgraden. Daarnaast heb je via Steam altijd de mogelijkheid om binnen 14 dagen een refund aan te vragen.

Of je probeert de demo: https://www.footballmanager.com/demo

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 09-12-2021 07:13 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
@Rivanov,

Ga jij toevallig v3.01 van FMEnhanced nog aanpassen? De laatste FM 22.2 update heeft de skin kapot gemaakt.

Anders ga ik het namelijk zelf proberen, wanneer ik er tijd voor heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Extigo op 09-12-2021 09:40 ]

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de match player bar widget.xml al aangepast. Door de 22.2 update van FM werd het shirt niet meer getoond. Dat is nu opgelost.

https://www.mediafire.com...ayers_bar_widget.xml/file

Plaats deze file in panels/widget en vervang het huidige bestand.

Alleen de player overview bug is er nog niet uit. Daar is FMEnhanced zelf ook nog mee bezig. Nog geen oplossing voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmp4vl5UaullfSCGa-tbnt9VsYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vpkyyEszymg848nwkSaaszw3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:59:
Heb de match player bar widget.xml al aangepast. Door de 22.2 update van FM werd het shirt niet meer getoond. Dat is nu opgelost.

https://www.mediafire.com...ayers_bar_widget.xml/file

Plaats deze file in panels/widget en vervang het huidige bestand.

Alleen de player overview bug is er nog niet uit. Daar is FMEnhanced zelf ook nog mee bezig. Nog geen oplossing voor.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38

YES

Moderator General Chat
Kennen jullie trucs om wél meer coaches te kunnen aanstellen? Ik ben na back-to-back promoties naar de Bundesliga nu bezig met mijn tweede Bundesliga seizoen. Vorig seizoen mistte ik op twee punten Europees voetbal en dit seizoen sta ik op een plek die me Europa League voetbal oplevert als het zo blijft.

Maar wat ik ook doe, het bestuur laat me niet meer coaches aanstellen. Het aantal scouts en physio's en dergelijke zijn al meermaals verhoogd maar het aantal coaches willen ze absoluut niet verhogen.

Ik zit nu op het punt dat ik na dit seizoen misschien wel ga vertrekken want ik krijg de coaching staff zo nooit goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:33:
Kennen jullie trucs om wél meer coaches te kunnen aanstellen? Ik ben na back-to-back promoties naar de Bundesliga nu bezig met mijn tweede Bundesliga seizoen. Vorig seizoen mistte ik op twee punten Europees voetbal en dit seizoen sta ik op een plek die me Europa League voetbal oplevert als het zo blijft.

Maar wat ik ook doe, het bestuur laat me niet meer coaches aanstellen. Het aantal scouts en physio's en dergelijke zijn al meermaals verhoogd maar het aantal coaches willen ze absoluut niet verhogen.

Ik zit nu op het punt dat ik na dit seizoen misschien wel ga vertrekken want ik krijg de coaching staff zo nooit goed op orde.
Een paar FM's geleden werkte het nog door een coach een speler/coach contract te geven (al waren dat niet altijd de wenselijke coaches) maar ik weet niet of dit nog werkt, heb het de laatste FM's niet meer geprobeerd.

Anders ben ik bang dat je aan de grillen van het bestuur overgeleverd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FzReal
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-01-2022
@Rivanov Super man, thanks. Dus ik kan die ene van jouw gewoon houden en gebruiken en enkel dat bestandje vervangen en thats it? Betreft de nog niet gefixte bug, had het niet eens door haha, zag het wel maar had iets van ja zal wel lol.

En had nog een leuke goaltje gemaakt laatst, kan toch wel meer genieten van deze FM dit jaar, in het spel is meer variety te zien. Waar vorig jaar in FM21 ik echt zowat alleen maar set piece goals zag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
FzReal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:32:
@Rivanov Super man, thanks. Dus ik kan die ene van jouw gewoon houden en gebruiken en enkel dat bestandje vervangen en thats it? Betreft de nog niet gefixte bug, had het niet eens door haha, zag het wel maar had iets van ja zal wel lol.

En had nog een leuke goaltje gemaakt laatst, kan toch wel meer genieten van deze FM dit jaar, in het spel is meer variety te zien. Waar vorig jaar in FM21 ik echt zowat alleen maar set piece goals zag.
Ja, gewoon dat bestand vervangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo, even een update over 2 seizoenen, was vorig seizoen vergeten te melden....

Was dus in mijn 1e seizoen als kampioen gepromoveerd naar de Primera Division RFEF, het 3e niveau in Spanje, met Intercity.

De board was ambitieus, en verwachtte meteen een top-half position. Helaas had ik maar een transferbudget van 12.000 euro, dus daar kun je niet heel veel mee. Terwijl ik op het hogere niveau toch echt versterkingen nodig had, want mijn selectie had relatief weinig diepte, en was ook nog eens vrij oud. Er gingen dan ook 4 spelers met pensioen, waarvan 2 basisspelers, dus dat helpt niet echt...

Heb uiteindelijk ook nog een speler of 5 laten gaan die niet goed genoeg waren. Helaas op een free transfer, want niemand wilde ze hebben.

Probleem is dat je behoorlijk wat spelers van maximaal 23 jaar in je selectie moet hebben in deze competitie, en mijn gemiddelde leeftijd lag op 27 jaar.... met als oudste speler één van 39 jaar (die is nu met pensioen).

Heb gelukkig een aantal free agents kunnen regelen, met name voor de verdediging, waar de pijn het grootst was, maar ook enkele middenvelders. Aanval is helaas nog altijd een pijnpunt, net als vleugelspelers en een tweede keeper.

En een aantal spelers op huurbasis kunnen halen, o.a. één van Real Madrid (DC/DR). En enkele bestaande huurcontracten (o.a. mijn beste spits en een DC) kunnen verlengen.

Verder had ik een fantastisch seizoen, waarbij ik eigenlijk continue om de playoffs heb meegedaan. Heb zelfs nog even bovenaan gestaan, wat directe promotie betekent, maar dat was iets teveel gevraags. De playoffs heb ik uiteindelijk verloren. Net als in de 2e ronde van de Copa del Rey, maar dat is geen schande, omdat ik verloor (2-0) van Valencia, die de latere verliezend finalist waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpTo9PvQ8qlZT75m8w5Kgrt2jws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Duinv7JXDEG22SApMyyCo0fu.png?f=user_large

Het jaar erop had ik een nóg ambitieuzere doelstelling van de board: nu moest ik de playoffs halen. Ook nu had ik weer moeite om spelers aan te trekken, want door de slechte financiele positie, had ik nu 0 transferbudget. Heb dus wederom een aantal free agents moeten halen, en wat huurspelers wilden gelukkig verlengen. Dit keer hield ik dus grotendeels dezelfde selectie.

Seizoen liep nu wel wat moeizamer, met name door een aantal vervelende langdurige (maanden) blessures van enkele basisspelers, maar uiteindelijk toch ook nu weer in de playoffs beland. Want met Barcelona B in je league, weet je het wel, dan ben je kansloos met hun budget en kwaliteit.

In de playoff semi-final moest ik tegen het B-team van Atletico Bilbao, die ik met 1-3 wist te verslaan. In de finale moest ik tugen Fuenlabadra, dit werd echt een thriller, die ik met 2-3 wist te winnen. PROMOTIE!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCbXba8lw-QeTG710-ArQRSmZ4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YDrdHFX5eVYdAAS61bWUCPl3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7YRMt6CwyH8KFnkQ8GBv_dOVSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IUCIS27hAIIMQ0wGZyPXDYwR.png?f=user_large

Volgend jaar kom ik dus uit in La Liga 2. Twee promoties in 3 jaar tijd, ik teken ervoor, zeker met een ploeg die nog geen 20 jaar bestaat.

Maar nu moet ik me wel écht flink versterken, want dit team is echt te licht voor LaLiga 2....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:20

Jebus4life

BE User

Ben terug van vakantie dus FM22 eindelijk aangeschaft.
Maar nu kan ik niet kiezen met welk team te starten. Dat overkomt me niet snel...

Momenteel twijfel ik over een drietal teams:
Spanje:
Deportivo Don Benito => Spaanse vierde klasse
=>Team uit Extremadura (de armste, dunbevolktste provincie, geen team in eerste of tweede klasse uit die regio). Ooit al eens een best leuke carrière mee gehad. Concept is dan Extremadura te "verenigen" achter 1 club die de rijke stinkerds het nakijken geeft ^^

Italië:
Südtirol => Italiaanse derde klasse
=> Enige profclub in Duitstalig Italië; lijkt me heerlijk om daar een Duits(talig) bastion van te maken die de Italiaanse topclubs het nakijken geeft :9

Engeland
Hampton & Richmond Borough. in de Engelse zesde klasse.
=> Clubje in een uithoek van greater London, lijkt me wel OK. Hun bijnaam "The Beavers" is een dikke plus, wie houdt er nu niet van een beaver :+

Nachtje over slapen... Denk dat Italië me misschien het meeste aantrekt momenteel.
- FM20 heb ik in Spanje doorgebracht, en hoewel ik Spanje heel leuk vind, moet een mens regelmatig wat afwisselen...)
- Ik doe eigenlijk nooit Engeland... Eigenlijk is dat een reden om het nu dus wel te doen natuurlijk... En hoewel ik mezelf echt wel een LLM'r beschouw, is dat vaak in Duitsland/Italië/Spanje, vanaf derde klasse naarboven is nog wel iets anders dan vanaf divisie 6 O-) :+

*FM21 was een journeyman, dus dat is opnieuw iets voor FM23, in mijn FM21 journeyman zat ik bovendien lang in Duitsland, dus die waren makkelijk te elimineren, Frankrijk heb ik ook absoluut niets mee dus daarvoor bedank ik ook

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Jebus4life schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:12:
Maar nu kan ik niet kiezen met welk team te starten. Dat overkomt me niet snel...

Spanje:
=>Team uit Extremadura (de armste, dunbevolktste provincie, geen team in eerste of tweede klasse uit die regio). Ooit al eens een best leuke carrière mee gehad. Concept is dan Extremadura te "verenigen" achter 1 club die de rijke stinkerds het nakijken geeft ^^

Italië:
=> Enige profclub in Duitstalig Italië; lijkt me heerlijk om daar een Duits(talig) bastion van te maken die de Italiaanse topclubs het nakijken geeft :9

Engeland
=> Clubje in een uithoek van greater London, lijkt me wel OK. Hun bijnaam "The Beavers" is een dikke plus, wie houdt er nu niet van een beaver :+

Nachtje over slapen... Denk dat Italië me misschien het meeste aantrekt momenteel.
- FM20 heb ik in Spanje doorgebracht, en hoewel ik Spanje heel leuk vind, moet een mens regelmatig wat afwisselen...)
- Ik doe eigenlijk nooit Engeland... Eigenlijk is dat een reden om het nu dus wel te doen natuurlijk... En hoewel ik mezelf echt wel een LLM'r beschouw, is dat vaak in Duitsland/Italië/Spanje, vanaf derde klasse naarboven is nog wel iets anders dan vanaf divisie 6 O-) :+

*FM21 was een journeyman, dus dat is opnieuw iets voor FM23, in mijn FM21 journeyman zat ik bovendien lang in Duitsland, dus die waren makkelijk te elimineren, Frankrijk heb ik ook absoluut niets mee dus daarvoor bedank ik ook
Ik ben zelf ook wel een LLM-er 8)

Zelf heb ik mijn leukste games in Italië gehad, dus van bovenstaande opties zou dat mijn aanbeveling zijn :)
Engeland heb ik in de CM dagen vaak gespeeld, maar dat trekt mij totaal niet meer. Spanje heb ik een aantal keer geprobeerd maar nooit echt leuk gevonden. Duitsland heb ik een aantal jaar terug een toffe game gehad met Preußen Münster. Frankrijk wil ik ooit nog eens aan beginnen omdat die soort EU-regels hebben voor Afrikaanse spelers (weer eens wat anders dan al die Zuid Amerikanen en er zit daar ook zat talent :+ )

Maar zoals ik al een paar keer hier heb gepost ben ik nu in Portugal bezig en dat is best wel een hele leuke competitie en standaard al 4 niveaus in het spel, dus daar hoef je geen speciale database voor te downloaden. :)
Ik heb gekozen voor Belenenses omdat ik een ploeg wilde uit een grote stad (Lissabon in dit geval) met een goede jeugdopleiding. Bijkomende plus voor mij is hier dat ze een rijke historie hebben in het Portugese voetbal, maar mocht je dat wat minder aanspreken zijn er nog zat interessante clubs om uit te kiezen daar in het Campeonato de Portugal. In de drie divisies daarboven zitten bijvoorbeeld maar 2 ploegen uit zuid Portugal, Dus een zuidelijke powerhouse opbouwen is natuurlijk ook een mooie uitdaging :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ottooo schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:17:
[...]

Ik ben zelf ook wel een LLM-er 8)

Zelf heb ik mijn leukste games in Italië gehad, dus van bovenstaande opties zou dat mijn aanbeveling zijn :)
Engeland heb ik in de CM dagen vaak gespeeld, maar dat trekt mij totaal niet meer. Spanje heb ik een aantal keer geprobeerd maar nooit echt leuk gevonden. Duitsland heb ik een aantal jaar terug een toffe game gehad met Preußen Münster. Frankrijk wil ik ooit nog eens aan beginnen omdat die soort EU-regels hebben voor Afrikaanse spelers (weer eens wat anders dan al die Zuid Amerikanen en er zit daar ook zat talent :+ )

Maar zoals ik al een paar keer hier heb gepost ben ik nu in Portugal bezig en dat is best wel een hele leuke competitie en standaard al 4 niveaus in het spel, dus daar hoef je geen speciale database voor te downloaden. :)
Ik heb gekozen voor Belenenses omdat ik een ploeg wilde uit een grote stad (Lissabon in dit geval) met een goede jeugdopleiding. Bijkomende plus voor mij is hier dat ze een rijke historie hebben in het Portugese voetbal, maar mocht je dat wat minder aanspreken zijn er nog zat interessante clubs om uit te kiezen daar in het Campeonato de Portugal. In de drie divisies daarboven zitten bijvoorbeeld maar 2 ploegen uit zuid Portugal, Dus een zuidelijke powerhouse opbouwen is natuurlijk ook een mooie uitdaging :*)
Ik heb ooit een horrorervaring gehad in de Portugese tweede klasse. Nooit meer Portugal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jebus4life schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:12:

Spanje:

Italië:

Engeland

drie mooie scenario's! Als je het niet erg vind schrijf ik ze alle drie even op voor 'ooit nog eens doen'..

LLM is altijd wel leuk, zeker Engeland is dan wel een aanrader om 'eventjes' van divisie 6 op te bouwen tot CL winst is een leuke uitdaging. Los van de tijd moet je dan ook nog eens het bestuur meehebben want als die voorzichtig zijn met de hand op de knip ga je hoogstwaarschijnlijk vastlopen ergens..
De overige twee klinken ook erg goed, Maar als je nog nooit in Engeland LLM hebt gedaan is dat echt wel een keer leuk om te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:01
Ik ben bezig met Wrexham. Doel is inderdaad Europese top te worden maar me tweede doel is een erg goede jeugdopleiding te creeren dat Wales kans maak om Wereld Kampioen te laten maken. Momenteel in premier league en de jeugdopleiding heeft tot nu toe 2 18 jarige wonderkids opgeleverd die regelmatig in het eerste al spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ben aan het twijfelen om toch maar over te stappen van FM21.
Is deze versie moeilijker dan 21?
In mijn huidige save gaat het gewoon te makkelijk wat me deed nadenken om de switch te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:13
Chelseamarre123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:58:
Ben aan het twijfelen om toch maar over te stappen van FM21.
Is deze versie moeilijker dan 21?
In mijn huidige save gaat het gewoon te makkelijk wat me deed nadenken om de switch te maken.
4-3-3 is nog steeds de cheat opstelling naar wat ik lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Mijn scouts hebben niet veel succes deze FM.
Maar nu hebben ze een 16 jarige Belg gevonden, nog geen wedstrijd in het 1e maar wel al 1 wedstrijd voor Belgie.

Clausule van 21mln en de stats zijn leuk dus ik neem de gok maar. Snelle veelzijdige linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor wie nog wat leuks zoekt, in FM 18 had de Bulgaarse competitie een bijzonder leuke opbouw qua play-offs. Zelfs vanuit de degradatiegroep kon je via de lange weg nog Europees voetbal halen. Als er in de tussentijd niks veranderd is aan de competitieopzet kan dat in FM 22 dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Moet zeggen dat die lijst van de 50 grootste talenten vrij lekker is wanneer je scouts weinig leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FzReal
Rivanov schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:45:
[...]

Ja, gewoon dat bestand vervangen.
Thanks nog. Al een oplossing gevonden? Want zag wat oplossingen tussen de reacties staan bij Fmscout. En daar plaatste iemand ook een reactie van een link waar iemand een aangepaste file had geplaatst, waar de zealand logos en YT links eruit zijn gehaald en ook de player transfer info (die bug) is eruit. Die gebruik ik nu, en dat is nu wel weg gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:21:
Moet zeggen dat die lijst van de 50 grootste talenten vrij lekker is wanneer je scouts weinig leveren.
Je kunt eventueel via genie scout of de editor ook zelf een lijst samenstellen. Ik maak dan soms gewoon een wat ruimere zodat je niet perse weet wat voor talent je hebt maar dat wel iedereen een minimumniveau kan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik geraak met Wrexham niet uit de championship. Na 3 opeenvolgende titels nu al 4 jaar in de championship.

14e, 4e, 4e en nu 3e, maar het ergste is dat ik al 2x de playoffs finale verlies met 2-1 ondanks een vroege voorsprong.

Financieel gaan we er ook op achteruit. En nu zakt Everton ook uit de PL waardoor het weer moeilijk zal worden om rechtstreeks te promoveren.

Heerlijk toch die football manager :-)

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Stijninho schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:52:
Ik geraak met Wrexham niet uit de championship. Na 3 opeenvolgende titels nu al 4 jaar in de championship.

14e, 4e, 4e en nu 3e, maar het ergste is dat ik al 2x de playoffs finale verlies met 2-1 ondanks een vroege voorsprong.

Financieel gaan we er ook op achteruit. En nu zakt Everton ook uit de PL waardoor het weer moeilijk zal worden om rechtstreeks te promoveren.

Heerlijk toch die football manager :-)
op zich natuurlijk ook niet heel raar na 3 opvolgende titels een periode van consolidatie en stabiliteit ;)

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:01
Echt raar in me Wrexham save heb ik 2 spelers die boos zijn dat we niet gekwalificeerd zijn voor de Europa League maar we zijn zelfs gekwalificeerd voor de Champions League en nu willen ze weg en 1 daarvan was topscorer van de Premier League. Ik begrijp er echt geen reet van. Zal vast een bug zijn. Net zoals me uitgeleende spelers mee trainen met de desbetreffende teams en dat als beste doen. Vermaak me prima maar FM21 had ook rare dingen maar FM22 is echt wat buggier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:39:
[...]

Je kunt eventueel via genie scout of de editor ook zelf een lijst samenstellen. Ik maak dan soms gewoon een wat ruimere zodat je niet perse weet wat voor talent je hebt maar dat wel iedereen een minimumniveau kan halen.
gelukkig niet nodig aangezien ik met Barca onrealistische hoeveelheden geld heb.
Een groot deel ervan valt te verklaren door de volle stadions (geen corona) en omdat we flink in de salarissen hebben gesneden.

Kijk ik naar Real, die zijn bijna 2x zoveel kwijt aan salaris en hebben ook vrij weinig gekocht en hebben daardoor een zeer oude selectie.

Heb met Barca afgelopen seizoen alles gewonnen inclusief de CL (lekker realistisch).
Had mazzel met de lotingen en mocht in de finale tegen Real, met 2 vingers in de neus gewonnen.

Mijn selectie zat goed in balans, geen echte blessures waardoor ik het hele seizoen over een goed team kon beschikken.

Nu heb ik direct na het seizoen Araujo voor 130mln verkocht, hij wilde alleen verlengen tegen een bizar salaris.
Dest ook weg voor 40mln, die wilde ook te veel en was al ingehaald door de 2e keus.

Heb dus met het geld van die 2 Timber en Morato gehaald.
Morato is een sterke centrum verdediger van Dortmund en bijna net zo goed als Araujo maar minder salaris.
Timber is beter dan Dest en minder salaris.

Kante ook weg voor 25mln. Hij was min of meer de sleutel tot het succes van afgelopen seizoen met zijn klasse en ervaring.
Maar ik dacht er max nog 1 misschien 2 jaar uit te halen en kon het geld en zijn salaris van 250k p/w goed gebruiken.
Denk dat ik Rice doorschuif naar zijn plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FzReal
jlena schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:00:
Echt raar in me Wrexham save heb ik 2 spelers die boos zijn dat we niet gekwalificeerd zijn voor de Europa League maar we zijn zelfs gekwalificeerd voor de Champions League en nu willen ze weg en 1 daarvan was topscorer van de Premier League. Ik begrijp er echt geen reet van. Zal vast een bug zijn. Net zoals me uitgeleende spelers mee trainen met de desbetreffende teams en dat als beste doen. Vermaak me prima maar FM21 had ook rare dingen maar FM22 is echt wat buggier
Klopt idd, merk ook veel kleine bugs op, maar die ook weer invloed hebben hier en daar wat best vervelend kan zijn gaande het spelen. Ik merk ook op dat veel info betreft contracten en verkoopclausules e.d. compleet fout zijn. En nog zo nog meer. Lijkt wel alsof SI weinig aandacht schenkt aan deze details die toch essentieel kunnen zijn voor bepaalde saves.

En zo idd de vele andere bugs. Daaruit begin ik te denken of SI niet teveel gefocust is op nog meer geld maken met de allerlei nieuwe modellen, de mobiele, Xbox etc. maar vergeten het spel verder stabiel te ontwikkelen met daarbij tot in de details correct te zitten of iig zo min mogelijk stomme bugs en verkeerde info erin te verwerken etc. maar goed voor de rest kan ik wel gelukkig van deze FM dit jaar genieten, iig meer dan FM21, met mooi variërende spel etc.

[ Voor 4% gewijzigd door FzReal op 16-12-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:44
Promises systeem is gewoon schijt. Ok er moet iets gelijkaardigs inzitten, maar nu is het gewoon te buggy, was ook al in FM21 zo.

Ik activeer gewoon de editor om onzin als dit weg te kieperen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Wow, ik heb al throws gezien (en zelf gedaan :+ ) in FM, maar deze is erg.

Ik jaag het hele seizoen op Albinoleffe in de Serie C, maar echt kansloos gewoon, die bleven winnen. Storten ze 10 wedstrijden voor het einde plots volledig in elkaar: 5 op 21... Het grootste deel van de competitie hebben ze ongenaakbaar op kop gestaan met 7 a 10 punten voorsprong, nu ga ik alsnog de titel pakken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1pLHK-tbbYzXPQpgQ196krOFi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8P4PQ8KxyrYcYdJlrUZqSXBJ.png?f=fotoalbum_large

***EDIT***
Eerste wedstrijd in de Serie B, hiervoor speel je toch FM _/-\o_

2-2 een fenomenale vrije trap. De 2-3 een prachtige krul die heerlijk in de kruising gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBevKSbJ5hVxPbVwrbdvhXPzh8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/voIFSunQ1qipzD0sHoE9Eryz.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 19-12-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
FME Zealand v3.02 edit by Rivanov

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 22-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mijn seizoen met Intercity zit er weer op, het eerste seizoen in LaLiga 2.

De board was dit keer minder ambitieus dan in voorgaande jaren: de eis was 'fight bravely against relegation'. Well, that succeeded somewhat.....

Allereerst de selectie: dat blijft een enorm probleem, ik heb eigenlijk véél te weinig spelers, eigenlijk heb ik maar één goede optie voor elke positie, met een niet meer dan redelijke backup.

Probleem is alleen dat ik hier met een maximum-salaris van 52.000 euro per week zit, is een eis van deze competitie. Heb gelukkig wel wat loan-players kunnen halen, maar de bezetting blijft zo dun dat ik soms niet eens voldoende reservespelers op de bank kan hebben, die worden dan dus opgevuld door 'grijze spelers'....

Een geluk bij een ongeluk gezien bovenstaande was dat ik gelukkig geen al te veel lange blessures gehad heb dit keer.

Toch liep het seizoen echt fantastisch, ik heb geen idee hoe ofzo, want op papier zijn we van deze competitie echt het minste team, maar ik heb het grootste deel van het seizoen meegedraaid in de play-off plekken. En grotendeels geen gestolen overwinningen oid (hoewel die er ook wel tussen zaten), want er zaten grote uitslagen bij: 4-1, 5-0, 5-1, 6-1, en één keer zelfs 7-0 (!):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYk-Pm3Xg7j-ExxgSCrcf9GJ3Ec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W0Qzkb5lrL9IL0Adqgwbo6WR.png?f=user_large

Zoals je kan zien ben ik dus niet één keer in het 'rechterrijtje' van de competitie terecht gekomen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G76LNa9g09GRFZJgsUbvDJhVVg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MEOVAT51fSMq5kRrWgQpyLPf.png?f=user_large

Het kampioenschap was iets te hoog gegrepen, maar ook de 2e plek geeft directe promotie, dus....

In de Copa del Rey ging het iets minder, de verwachting van de board was om de 2e ronde te halen. Helaas moest ik in mijn eerste ronde al meteen tegen Levante uit La Liga, en die waren een maatje te groot: 4-2 verlies.

Ow, en voor wie wil weten hoe het met La Liga ging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WhHv3ghKv3pHDohHzwtEoVdwpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mtz5nH02KJKOZpzXbV4AjfLE.png?f=user_large

Drie promoties in 4 jaar, wtf is happening here? :P

Nu wordt het wel écht een uitdaging om in La Liga te blijven.... aan de andere kant, dat riep ik over La Liga 2 ook, en look how that worked out..... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:25
Krom dat ik eigenlijk nooit een LLM save heb gedaan in alle FM versies. Nu dan eindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor een avontuur met Boston United FC (National League North, 6e niveau).

Eerste twee oefenwedstrijden tegen Ollorton en Jong AZ (8-0 en 2-2, winst na penals) was in ieder geval veelbelovend met onderstaande tactiek :)

Komende wedstrijden eens uit gaan maken met welke mentaliteit bepaalde posities ingevuld moeten worden. Backs bijvoorbeeld nog op support of wat dan ook, alle tijd om dat nog uit te zoeken met nog anderhalf maand voorbereiding voor de boeg! 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J1KDVsP.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door JoteW op 28-12-2021 12:12 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:35:
Mijn seizoen met Intercity zit er weer op, het eerste seizoen in LaLiga 2.

De board was dit keer minder ambitieus dan in voorgaande jaren: de eis was 'fight bravely against relegation'. Well, that succeeded somewhat.....

Allereerst de selectie: dat blijft een enorm probleem, ik heb eigenlijk véél te weinig spelers, eigenlijk heb ik maar één goede optie voor elke positie, met een niet meer dan redelijke backup.

Probleem is alleen dat ik hier met een maximum-salaris van 52.000 euro per week zit, is een eis van deze competitie. Heb gelukkig wel wat loan-players kunnen halen, maar de bezetting blijft zo dun dat ik soms niet eens voldoende reservespelers op de bank kan hebben, die worden dan dus opgevuld door 'grijze spelers'....

Een geluk bij een ongeluk gezien bovenstaande was dat ik gelukkig geen al te veel lange blessures gehad heb dit keer.

Toch liep het seizoen echt fantastisch, ik heb geen idee hoe ofzo, want op papier zijn we van deze competitie echt het minste team, maar ik heb het grootste deel van het seizoen meegedraaid in de play-off plekken. En grotendeels geen gestolen overwinningen oid (hoewel die er ook wel tussen zaten), want er zaten grote uitslagen bij: 4-1, 5-0, 5-1, 6-1, en één keer zelfs 7-0 (!):

[Afbeelding]

Zoals je kan zien ben ik dus niet één keer in het 'rechterrijtje' van de competitie terecht gekomen....

[Afbeelding]

Het kampioenschap was iets te hoog gegrepen, maar ook de 2e plek geeft directe promotie, dus....

In de Copa del Rey ging het iets minder, de verwachting van de board was om de 2e ronde te halen. Helaas moest ik in mijn eerste ronde al meteen tegen Levante uit La Liga, en die waren een maatje te groot: 4-2 verlies.

Ow, en voor wie wil weten hoe het met La Liga ging:

[Afbeelding]

Drie promoties in 4 jaar, wtf is happening here? :P

Nu wordt het wel écht een uitdaging om in La Liga te blijven.... aan de andere kant, dat riep ik over La Liga 2 ook, en look how that worked out..... :X
My god. Installeer eens heel snel de benodigde graphic packs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Iemand die me hier mee kan helpen.
Ik speel FM21 nog, ik speel in een venster.
Maar elke keer ik het spel sluit en terug opstart, gaat die in schermvullend over en staat die instelling dus ook anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mijn FC Sudtirol is door de "Oostenrijkse Italiaanse" eigenaar verkocht aan een consortium uit Sicilië...
Hoewel de club per definitie niet opgericht was om "Duitstalig" te zijn (ze waren opgericht om profvoetbal terug naar de regio Zuid Tirol te brengen) was het wel mijn langetermijn intentie ^^

Qua role playing ging het iets makkelijker om het zo spelen als je bestuur namen heeft zoals "Dietmar Pfeifer", "Hans Fischnaller" en "Johann Krapf" die dus nu vervangen zijn door Sicilianen zoals "Paolo Sciotto", "Salvatore Manzone" of "Gabriele Ghidotti" ^^

Achja, we zien wel, niets dat me tegenhoudt natuurlijk; en hoewel het geen steenrijke groep is, heb ik in plaats van 5 miljoen schuld nu zwarte cijfers op de balans, toch iets praktischer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jebus4life schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:00:
Mijn FC Sudtirol is door de "Oostenrijkse Italiaanse" eigenaar verkocht aan een consortium uit Sicilië...
Hoewel de club per definitie niet opgericht was om "Duitstalig" te zijn (ze waren opgericht om profvoetbal terug naar de regio Zuid Tirol te brengen) was het wel mijn langetermijn intentie ^^

Qua role playing ging het iets makkelijker om het zo spelen als je bestuur namen heeft zoals "Dietmar Pfeifer", "Hans Fischnaller" en "Johann Krapf" die dus nu vervangen zijn door Sicilianen zoals "Paolo Sciotto", "Salvatore Manzone" of "Gabriele Ghidotti" ^^

Achja, we zien wel, niets dat me tegenhoudt natuurlijk; en hoewel het geen steenrijke groep is, heb ik in plaats van 5 miljoen schuld nu zwarte cijfers op de balans, toch iets praktischer
Leuk dat je er ook zelf een verhaal bij maakt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:04:
Iemand die me hier mee kan helpen.
Ik speel FM21 nog, ik speel in een venster.
Maar elke keer ik het spel sluit en terug opstart, gaat die in schermvullend over en staat die instelling dus ook anders.
  1. Right-click on Football Manager in your Steam library.
  2. Open Properties.
  3. Click on Set Launch Options.
  4. Add the code: -windowed
  5. Save and run Football Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:38:
[...]
  1. Right-click on Football Manager in your Steam library.
  2. Open Properties.
  3. Click on Set Launch Options.
  4. Add the code: -windowed
  5. Save and run Football Manager.
Tnx, blijkbaar stond deze code er al + iets extra.

Ingame heb ik 2 in venster instellingen gevonden en heb ik ook de skin herladen uitgezet en nu doet die het. :)

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Werkt opslaan in de cloud bij jullie? Ik krijg me save game van me desktop niet te zien op de laptop en andersom. Gek word ik er van!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frLdJKh7EvY9m6Ha-p4rpv0awXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kDArd9flQFUn5VQf9n3Lhb8J.png?f=user_large

Maar verder is het een level playingfield hoor? :X

Virussen? Scan ze hier!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Hey
Ik speel al lang cm
Als ik online speel met vrienden en ik bied op een speler zien hun als ze de tl lijst opgaan dat ik interesse heb
Hoe zet je uit dat vrienden kunnen zien dat ik interesse heb en welk bod ik heb uitgebracht
Ik speel 01/02 met laatste update

• Rivanov
vinpower schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:41:
Werkt opslaan in de cloud bij jullie? Ik krijg me save game van me desktop niet te zien op de laptop en andersom. Gek word ik er van!
Werkt bij mij gewoon prima. Speel op m’n iMac en MacBook Pro met dezelfde save die in Steam Cloud staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
hmm dit seizoen de beide Supercups gewonnen, we zijn nog actie in de CL en staan ruim voor in de competitie.
We verliezen in de beker van Real Madrid en direct willen 2 spelers vertrekken aangezien we maar geen prijzen weten te winnen.

Word toch wel eens tijd dat ze dit gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Daarom dat ik altijd de editor actief laat. Je hebt teveel BS met player promises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb het met 22jarige Norweegse Berg. Binnen gehaald dat hij op DM zou spelen, maar team draaide goed met hem op CM.
Einde van het seizoen gezegd dat hij weg wou omdat ik mijn belofte niet heb gehouden. Groot probleem nu. Zijn waarde is GPB 35-45 miljoen, maar niemand die meer dan 4 miljoen wil bieden, board wil hem voor minimaal 25 miljoen zien gaan en blokkeert transfer.
Voor 2,9 miljoen binnengehaald

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Ves schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:47:
Heb het met 22jarige Norweegse Berg. Binnen gehaald dat hij op DM zou spelen, maar team draaide goed met hem op CM.
Einde van het seizoen gezegd dat hij weg wou omdat ik mijn belofte niet heb gehouden. Groot probleem nu. Zijn waarde is GPB 35-45 miljoen, maar niemand die meer dan 4 miljoen wil bieden, board wil hem voor minimaal 25 miljoen zien gaan en blokkeert transfer.
Voor 2,9 miljoen binnengehaald
Ik weiger altijd die belofte van positie, krijg je altijd gezeik mee en meestal gaan ze gewoon akkoord als je dat verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Chelseamarre123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:33:
[...]

Ik weiger altijd die belofte van positie, krijg je altijd gezeik mee en meestal gaan ze gewoon akkoord als je dat verwijderd
Dat ja, je kan beter iemand een contract aanbieden waarin hij een belangrijkere rol heeft in het elftal dan je eigenlijk voor ogen hebt, dan dat je hem een vaste positie belooft (of andere beloftes zoals het versterken van je voorhoede).

Als het even kan, dan ga ik met een zo groot mogelijke boog om beloftes heen, zoals ook bij de team meetings aan het begin of eind van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Chelseamarre123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:33:
[...]

Deze zat op slot en ik dacht die blijft wel. of verkoop ik zo door. Mooi mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ves schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Deze zat op slot en ik dacht die blijft wel. of verkoop ik zo door. Mooi mis.
Heb hetzelfde met Rice.
Had hem voor veel geld gehaald en wilde hem als centrum verdediger gebruiken misschien als middenvelder.

Beloofde hem dat hij als DM mocht spelen en hoopte dat hij hier geen probleem van ging maken.
Hij was top als centrum verdediger maar hij ging moeilijk doen.
Wist hem met winst te verkopen, jammer aangezien hij erg goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
als je een goede en gerespecteerde kapitein hebt (of zelf lang bij de club zit), raak je soms nog weg met broken promise, maar ik probeer ze idd ook zoveel mogelijk te vermijden. En als ze die inlocken dan heb ik al snel de neiging om de onderhandelingen te staken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Daar zeg je iets. Ik weet niet of ik gebruik had gemaakt van Tierney die ik als vice captain had. zijn rating zit op 16.
Onthouden voor wanneer ik mijn echte start maak februari/maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hopelijk hebben jullie wat goede tips voor me. Ik ben met Kaiserslautern opgeklommen van de 3. Liga naar de Bundesliga. In de Bundesliga ben ik eigenlijk nooit echt onderin de ranking geëindigd maar meteen middenmoot of hoger. Na een paar jaar haalde ik zelfs CL maar het seizoen brak mijn smalle selectie me enorm op en mistte ik daardoor Europees voetbal volledig in het volgende seizoen. Het seizoen erop was de selectie wat beter en haalde ik Europa League. Na een voor mijn gevoel goede transferzomer en een selectie die breed genoeg is, bak ik er echter weer helemaal niets van met een 12e plek en dreigend ontslag.
.
Naast het halen van Europees voetbal is er een ander patroon zichtbaar in seizoenen dat ik niet goed weet te presteren, namelijk dat ik zelf weer met een tactiek bezig ga. Ik doe in mijn ogen weinig bijzonders qua tactiek en zelfs als ik hele wedstrijden kijk vind ik het er niet heel slecht uit zien. Het enige wat me opvalt is dat ik de bal niet heel veel echt op goede scoringsposities krijg en in die zone ook niet erg dominant ben. Bij tegengoals valt het op dat het vaak uit hoge ballen voortkomt, hetzij voorzetten die binnengekopt worden of een hoge bal achter de defensie. Wellicht is dit een neveneffect van het hoog op het veld spelen met volle druk, maar hier had ik voorheen veel minder last voor mijn gevoel, met weinig verschillende tactieken..

De tactiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6nxGx67Hw94NPOanpIvhnkOp3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MDYaY4qvJ6XVuI5Pt7Fm3R82.png?f=fotoalbum_large

Ik heb enkele spelersinstellingen voor de backs zoals verder naar voren spelen, voorzetten vanaf de achterlijn, minder dribbelen en minder risico's nemen.
De centrale verdedigers vraag ik ook minder risico te nemen, al heb ik enkele best goede voetballende centrale verdedigers dus daar laat ik het dan vaak bij weg, als die opgesteld staan.
Verdedigende middenvelder vraag ik minder risico, minder dribbelen en minder van afstand schieten
Beide vleugelspelers vraag ik in balbezit naar binnen te komen om ruimte voor de backs te geven en tegelijkertijd aansluiting bij de enige spits te zoeken.
De spits en centrale middenvelders hebben geen specifieke extra taken buiten die bij hun rol horen.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je zou evt van de SI of fan forums een werkende tactiek kunnen downloaden die wel doet wat jij wilt, en vergelijken wat daar anders is in het creëren van de kansen. Misschien doe je helemaal niet zoveel verkeerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben verre van een expert op taktiek gebied, als ik iets heb dat werkt dan blijf ik dat gebruiken :D

Maar kijkend naar jouw taktiek zie ik weinig overlap tussen jouw linies.
Je hebt een verdedigend blok (GK en DC's), 2 man er tussenin op het middenveld (de DM en de linker MC), 4 man aanvallend (de rechter MC en de aanvallers) en 2 man waarvan je (volgens mij) van hun slimheid uit moet kunnen gaan dat ze de juiste beslissing nemen (automatic fullbacks). Even niet kijkend naar de fullbacks, heb je dus drie eilanden op het veld, de verdediging, het middenveld en de aanval. Als de tegenstander het dan voor elkaar krijgt bijvoorbeeld jouw middenveld vast te zetten, dan kunnen de verdedigers nergens de bal meer kwijt. Als je een middenvelder een verdedigende taak geeft en een verdediger op support zet, dan creëer je overlap.
Een ander voorbeeld, je vleugelaanvallers hebben een aanvallende taak, dus die snijden naar binnen het strafschopgebied in. Daar staat al je spits, dan krijg je dus 3 man op dezelfde plek. Als dan de tegenstander een beetje kan verdedigen, dan maak je het ze wel makkelijker. Als je bijvoorbeeld je spits een support taak geeft, dan laat hij in feite een gat vallen in de punt van de aanval (en met een beetje geluk neemt hij de verdediger mee) waar de vleugelspeler in kan duiken. Of je laat de spits staan zoals hij staat en laat de vleugelspeler juist op de rand van de zestien blijven met d.m.v. een support taak voor die speler.

Bij mijn pogingen om een goede taktiek te maken heb ik gelezen in artikelen dat je idealiter de taken gelijkmatig verdeeld, bijvoorbeeld 3 spelers op Defending, 4 op Support en 3 op aanvallen. En kijk naar de combinaties. Als je zoals jij vleugelspelers hebt die naar binnen trekken, dan is het te overwegen om de fullbacks aan te laten vallen, zodat ze buitenom gaan en gebruik maken van de ruimte die vleugel aanvaller achterlaat. Het heeft dan weer geen zin om de full back aan te laten vallen als je een gewone vleugelspeler hebt, want dan gaan ze elkaar in de weg lopen.

edit:
Ik zie ook dat je een roaming playmaker hebt, vrij vertaald een rondzwervende spelmaker. Die rol heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar afgaande op die naam iemand die vrij spel heeft van waar hij loopt en dus bij balverlies vaak uit positie zal staan. Daar omheen heb je geen middenvelder lopen die zijn rotzooi op zal ruimen, want de DM staat zelf ook hoger op het veld met zijn support rol en de centrale verdedigers staan met hun verdedigende rol verder naar achteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Ottooo op 05-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja, vergelijken met andere tactieken is altijd een goed beginpunt.

Ik ben verre van een tacticus, maar dit valt me op
-Je staat erg hoog op het veld, met zeer intense pressing. Pressing is herwerkt in FM22, en je hebt er dus er dus wel intelligente spelers voor nodig, en goeie rotatie. Het kan zijn dat er vermoeidheid is geslopen in het team, dan kan het nooit kwaad een speler een week of halve week rust te geven. Dit zie je het best in het medical centre. of de AI heeft gewoon door dat ze met een goede dieptepass/lange ball de verdediging kunnen unlocken.
-Met een DM op support en zo'n hoge pressing, zijn je CD's eigenlijk de enige verdedigingslinie. ik zou hem op defend zetten. Dan zakt ie wat meer terug en hebben je verdedigers ook een extra uitlaat voor de bal ipv ver te keilen.
-Roaming playmaker is een erg intensieve rol, omdat je zowel fysiek als technisch en mentaal erg onderlegd moet zijn. ik zou eerder opteren voor een mezalla, met een BBM ernaast die het loopwerk doet. Een mezalla is een spelmaker die wat wijder gaat, dus dat zal de verdediging ook meetrekken, waardoor je hopelijk de andere kant van het veld wat vrijmaakt voor je IF.
-Voorzetten zijn erg sterk dit jaar, dus ik zou de tegenstander niet meer naar buiten werken, maar gewoon laten, of eventueel naar binnen, je hebt je DM uiteindelijk daar staan.

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-01-2022 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 23:05
Zo 3 jaar ver in mijn Santos reeks.
2x kampioen na spannend strijd met Flamengo en Palmeiras.
1x de beker gewonnen
1x Copa de libertadores (finale ook Flamengo geklopt)
2x re-copa gewonnen.
Na dit seizoen zou ik graag naar Europa komen of topclub in Argentinië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@Jorgen, @Ottooo en @AntiChrist7 bedankt voor jullie reacties! Is het hier trouwens niet gebruikelijk elkaar te taggen of quoten? Ik had helemaal niet door dat er al reacties waren ;)

Jorgen: ja dat heb ik gedaan maar ik merk dat als ik principes van daar overhaal naar eigen tactieken of op basis van een werkende tactiek mijn eigen maak met wat aanpassingen, ik de balans meteen kwijt ben.

Ottooo: goede punten, ik zal er eens naar kijken. Echter die fullbacks die op automatic staan, dat zou moeten inhouden dat ze de setting (defend, support, attack) overnemen van de mentality dacht ik? Ik dacht dat het verder weinig met intelligentie te maken had.
Het viel mij juist op dat ik vanuit de verdediging naar het middenveld behoorlijk goed kon opbouwen/voetballen, dat ging elke keer in best hoog tempo maar stokt vaak als de oversteek van middenveld naar aanval gemaakt moet worden. Ik merkte dat mijn vleugelspelers op support te ver terug bleven (echt naast het middenveld en dan nog blokkerend voor de backs ook zeg maar) en dat als ik de backs op attack zet, ik daar weer heel zwak ben omdat de vleugelspelers niet verder meeverdedigen ondanks dat ze ook niet zo ver naar voren speelden. Dus die vleugelspelers heb ik aanvallender neergezet en de backs op automatisch laten staan.
De spits een supporttaak geven is misschien wel een goede, dan duiken de vleugelspelers hopelijk die gaten in en krijgen de backs iets fijner de ruimte zonder echt helemaal naar voren te moeten sjouwen voor een beetje ruimte.
De middenvelders vind ik sowieso lastig in te stellen. Ik wil graag beweging zonder bal dus dan ben ik (te?) snel geneigd rollen te kiezen waarbij dat in balbezit gevraagd wordt. Maar dan kan je inderdaad uit positie komen.

AntiChrist7: ook goede punten! Fysiek houdt mijn ploeg zich prima staande, ik krijg ook niet veel doelpunten aan het einde van wedstrijden tegen en meestal zijn alle spelers weer helemaal hersteld voor een volgende wedstrijd, ook nu ik Europees voetbal erbij heb. Dus dat zit op zich goed lijkt het.
De middenveld rollen moet ik nog eens bekijken, zoals ik hierboven ook al schrijf, maar dat vind ik sowieso een lastig onderdeel. Ik houd niet van statische rollen, in mijn ogen is dat in het moderne voetbal achterhaald, waardoor ik waarschijnlijk te snel kies voor rollen waarbij veel gelopen dient te worden ;)

Overigens zijn die punten over de AI die doorheeft hoe ze mijn verdediging kunnen unlocken en dat van de voorzetten wel opvallende. Het viel me namelijk op dat ik echt vaak doelpunten uit voorzetten tegen kreeg, misschien inderdaad niet meer naar buiten werken en toch nog eens goed naar de backs kijken. Dat hoge drukzetten en daardoor evt zwakte achterin is iets wat ik maar moeilijk los kan laten, het hoort een beetje bij mijn visie op voetbal dat ik hoop op wil staan zeg maar :)

Overigens ben ik inmiddels overgestapt op de volledig standaard Gegenpres 4-3-3 DM tactiek van het spel en daarmee loopt het gewoon dik naar behoren, niet echt verwacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hopelijk lukt het met de tips
Ik zal je volgende keer taggen @YES 😉👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ga zelf trouwens eens de MLS proberen. Heb wat filmpjes bekeken over hoe het daar werkt. Maar eens zien of het wat is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Nou zeg het maar. Ik ben na even wat tweaken aan mijn eigen tactiek toch een paar wedstrijdjes gaan winnen, zij het krap en tegen laagvliegers. Uiteindelijk dacht ik, 'f*ck it, ik wil gegenpress spelen' en heb daarom gewoon de standaard gegenpress tactiek met 4-3-3 DM gepakt. En ineens draait het..

4e plek en dus CL gehaald.
DFB-Pokal gewonnen.
Europa League finale verloren op penals van AC Milan.

En dat terwijl in december mijn baan nog op de tocht stond. Wat een ommekeer, ongelofelijk!

Conclusie: niet teveel aan de tactieken rommelen en zorgen dat je een goede uitgebalanceerde ploeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:46:
Nou zeg het maar. Ik ben na even wat tweaken aan mijn eigen tactiek toch een paar wedstrijdjes gaan winnen, zij het krap en tegen laagvliegers. Uiteindelijk dacht ik, 'f*ck it, ik wil gegenpress spelen' en heb daarom gewoon de standaard gegenpress tactiek met 4-3-3 DM gepakt. En ineens draait het..

4e plek en dus CL gehaald.
DFB-Pokal gewonnen.
Europa League finale verloren op penals van AC Milan.

En dat terwijl in december mijn baan nog op de tocht stond. Wat een ommekeer, ongelofelijk!

Conclusie: niet teveel aan de tactieken rommelen en zorgen dat je een goede uitgebalanceerde ploeg hebt.
Geen idee of het daadwerkelijk zo is (en hier het geval is), maar ik heb altijd het idee dat als ik te lang dezelfde wijze handteer ik op een gegeven moment nat ga en met die tactiek er niet bovenop kom.. even wisselen naar een standaard was dan vaak de oplossing, al speel ik nu vaak twee tactieken waarbij ik 1 als hoofd tactiek gebruik en 1 inzet voor laagvliegers en beker wedstrijden enzo..

Dan kan de tactiek nog zo goed zijn op een gegeven moment is het op.

[ Voor 3% gewijzigd door ColdStone op 06-01-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ColdStone schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Geen idee of het daadwerkelijk zo is (en hier het geval is), maar ik heb altijd het idee dat als ik te lang dezelfde wijze handteer ik op een gegeven moment nat ga en met die tactiek er niet bovenop kom.. even wisselen naar een standaard was dan vaak de oplossing, al speel ik nu vaak twee tactieken waarbij ik 1 als hoofd tactiek gebruik en 1 inzet voor laagvliegers en beker wedstrijden enzo..

Dan kan de tactiek nog zo goed zijn op een gegeven moment is het op.
Ja zoiets heb ik vaak ook met FM gehad, dat als de AI je tactiek doorgrond heeft, je kan doen wat je wil maar die tactiek werkt dan niet meer. Na een tijd weer proberen heb ik zelf nog nooit gedaan, dat is misschien wel een idee.

Maar eens zien wat de standaard gegenpress tactiek aankomend seizoen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
Voor de liefhebbers en gebruikers van de Zealand-skin: FMEnhanced gaat vandaag waarschijnlijk een nieuwe versie uitbrengen met een hoop updates:
[Twitter: https://twitter.com/FMEnhanced/status/1479222314885689349]

[ Voor 14% gewijzigd door Extigo op 07-01-2022 08:38 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Grrr, mijn carriëre zit vast...

Net het tweede opeenvolgende jaar promotie gemist met Südtirol naar de Serie A (2 keer in de play offs)... Probleem is dat ik echt niet zie hoe ik het nu nog voor elkaar kan krijgen... Er komt geen volk naar het stadion, andere Inkomsten zijn quasi onbestaande, voorzitter pomp er ook het absolute minimum in.

Mijn salarisbudget is al 2 keer naar beneden bijgesteld in de laatste 12 maanden; ik zit nu met 444k per maand en het is al 15% naar beneden bijgesteld naar 384k per maand, dat gaat volgens mij nóg naar omlaag gaan.

- Er is 7,7 miljoen binnengekomen dit seizoen (vorig seizoen 8 miljoen)
- Er is 12 miljoen buitengegaan (vorig seizoen 10,5 miljoen, dat is gelijk gebleven behalve dat ik een eerste lening aan het terugbetalen ben)

De schuldenput is nu al 8 miljoen (+ een lening van 2.3 miljoen) en groeit met ruim 4 miljoen per jaar |:(
Het loopt dus op met meer geld dan dat ik jaarlijks salarissen van spelers kan uitgeven 8)7

Naar volgens seizoen toe lopen er contracten van 7 spelers af, alles samen zoiets van een 25-26% van het bestaande salarisbudget, dus ik kan 1, of waarschijnlijk 2 van die spelers verlengen (want die willen allemaal een pak meer geld dan ze nu verdienen). in totaal 5 van hen maken toch best wel wat minuten... Ook heb ik nog een reservekeeper die "veel" verdient en ik nog vanaf zou kunnen.

Als ik dat doe heb ik een kern die kwalitatief misschien nog 1 seizoen kan vechten voor de play-off plaatsen (plekken 1 & 2 gaan echt niet lukken), maar de kern is dan 15 spelers breed, misschien nog aangevuld met een paar huurspelers die eigenlijk niet zullen voldoen 8)7 Dan lopen de schulden op naar iets van een 12 miljoen en lopen de contracten van de as van de ploeg af (die overigens al 32/33 zijn op moment van schrijven)...

Het feit dat het niet goed loopt vind ik eigenlijk wel eens tof, eindelijk een échte uitdaging, maar probleem is dat zelfs de tering naar de nering zetten geen oplossing is: als ik alles met iets of wat waarde of een "duur" contract verkoop en en ga rebuilden lost het niets op want de schulden gaan gewoon blijven oplopen 8)7 Enige wat ik eigenlijk kan doen is savescummen en gewoon de play-off finale herspelen, dan heb ik een, vermoed ik, bijna onwinbaar gevecht om het behoud in de Serie A, maar dan komt er in principe wat geld binnen... Voelt wel wat goedkoop, maar ik zie eigenlijk niet TBH...

Sponsoring: 5 keer minder dan de voorlaatste; een ploeg die voor het eerst in de Serie B speelde 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JinbBtHP_bdcTDb2myvAwsbhrxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yQUnRu892F7uDh78TnF8xIbg.png?f=fotoalbum_large

En er komt geen kat kijken; kan ik daar eigenlijk iets of wat aan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gtf_fkkOfVCoygjWXlPL43vwi0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OEnBBHRRBGUxltZClJQmzDJn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Jebus4life op 07-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste